abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 24 maart 2020 @ 12:44:14 #51
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_192245552
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:30 schreef kol7680 het volgende:
Las dit op tweakers forum, en geef deze schrijver zo gelijk:

Ik begin me wel steeds meer zorgen te maken over onze economie. Hoe werkt onze verzorgingsstaat over een jaar als we nu maanden de economie stilleggen met de gisteravond aangekondigde maatregelen?

Onder invloed van social media en media duikelen overheden over elkaar heen om aan hun burgers te laten zien hoe streng ze zijn. "En dat buurland is niet streng genoeg!" Tegen welke prijs? Wie gaan de belastingen en daarmee oa de gezondheidszorg betalen als er straks honderdduizenden mensen thuis zitten en duizenden bedrijven failliet gaan? En als de economische maatregelen wel blijken te werken om werkloosheid en faillissementen tegen te gaan, kunnen we de belastingen die zeker verhoogd moeten gaan worden dan wel betalen?

In een gemiddeld jaar overlijden er zo'n 150.000 mensen, waarvan 10.000 (vooral) ouderen aan de griep. Bij COVID-19 zien we dat het allergrootste deel van de doden al ziek was en gemiddeld 82 jaar, dit zouden er dan eenmalig wel tot 80.000 kunnen worden. Maar door de ziektes en leeftijden van deze mensen zitten deze voor een groot deel al in de normale jaarlijkse 150.000 sterfgevallen.

Natuurlijk zeer schrijnend voor de nabestaanden van deze mensen, maar de kans was groot geweest dat ze binnen enkele jaren alsnog zouden zijn overleden aan hun andere ziektes of ouderdom. En hoe fijn hebben deze ouderen het uberhaupt als ze eerst een paar maanden thuis opgesloten zitten en dan na een bezoekje aan de supermarkt alsnog het virus krijgen en overlijden, zonder dat hun familie op bezoek mag komen?

Waarom vindt er geen democratisch debat plaats hierover? En je ziet dat onze overheden steeds beter worden in het handhaven van deze regels over afstand houden en dergelijke. Rode QR-codes in China, een quarantaine app in Polen, een app die bijhoudt of er niemand binnen 2 meter van je is geweest in Singapore, ANPR camera's op de Belgische grens. Reken maar dat dit allemaal goed gedocumenteerd wordt. Wanneer worden deze draaiboeken de volgende keer uit de kast gepakt? Als er een normale griepgolf door het land raast? Als er een regering aan de macht komt die het begrip democratie en vrijheid net iets anders uitlegt?

Ik hoop dat we in het land, maar vooral in de Tweede Kamer deze vragen gaan stellen en maatregelen daarna nog eens overwegen.
nouja, het gaat ook niet echt over de mensen die anders ook dood waren gegaan. Tuurlijk, dat is ook erg. Maar het grote probleem zit hem erin dat als al die mensen ineens tegelijkertijd doodgaan er geen capaciteit meer is om andere zorg te verlenen.....

En als jij dan een gewoon griepje hebt, ofwel een 16 jarige jongen bent die Corona krijgt....En er liggen duizenden bejaarden in het ziekenhuis waarbij getracht wordt om ze ofwel een waardig, ofwel een pijnloos einde te gunnen (wat me een vrij humanitaire overweging lijkt. Mensen thuis laten zitten tot hun longen wegteren en ze stikken.... Minder).

Je kunt nou eenmaal niet mensen zorg weigeren voor het geval er iemand langskomt die wat jonger, leuker of aantrekkelijker is die zorg wel zouden verdienen. En zolang je mensen geen basale medische zorg kunt weigeren (ongeacht hun leeftijd) zul je rekening moeten houden met de maximale capaciteit die de zorg aankan zodat mensen die morgen hun enkel breken, vaders die kanker krijgen, moeders die drielingen moeten baren en weet ik veel wat ook gewoon opgevangen kunnen worden.

Vandaar de maatregelen... Het gaat niet (alleen) zo zeer om 90-jarigen nog een paar leuke jaren te gunnen, maar het in stand houden van een goed functionerende gezondheidszorg die voor iedereen beschikbaar moet blijven.
pi_192245554
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:43 schreef zoost het volgende:

[..]

Gelukkig bepaal jij dat niet, maar het virus.

Wat vind je van autofabrikanten niet geen 100K aan spullen installeren in auto's om zo 2 levens te redden? Moeten die ook dood van je?
Uitstekende vergelijking. Ik begrijp dat mensen zelf voor het virus hebben gekozen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 24 maart 2020 @ 12:44:31 #53
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192245557
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:43 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[ afbeelding ]

Voor de mensen die zich veilig rekenen omdat ze jong zijn. Deze man was 26.
Anekdotisch bewijs.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_192245567
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:43 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[ afbeelding ]

Voor de mensen die zich veilig rekenen omdat ze jong zijn. Deze man was 26.
We gaan er allemaal aan.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192245569
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:43 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[ afbeelding ]

Voor de mensen die zich veilig rekenen omdat ze jong zijn. Deze man was 26.
Omdat twitter dat zegt?
  dinsdag 24 maart 2020 @ 12:45:02 #56
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192245570
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Terechte opmerking van elders: zul je door de verscherpte maatregelen bij supers het hamstergedrag nu niet weer extra aanwakkeren?
Op een gegeven moment kan je toch niet meer hamsteren :+

Afgaande op wat ik hier zie denk ik ook van niet.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192245582
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:43 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[ afbeelding ]

Voor de mensen die zich veilig rekenen omdat ze jong zijn. Deze man was 26.
Dat is heel uitzonderlijk. Er sterven ook mensen van 18 jaar aan de griep bv. Bron: https://www.rtlnieuws.nl/(...)t-heel-uitzonderlijk
pi_192245593
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:43 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[ afbeelding ]

Voor de mensen die zich veilig rekenen omdat ze jong zijn. Deze man was 26.
Kansloze reactie natuurlijk.
pi_192245595
Je ziet wel duidelijk dat Nederland echt nauwelijks test

Qua doden met vergelijkbare landen hebben we 4x zoveel :')
pi_192245604
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:32 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Mensen afschrijven die 'binnen enkele jaren' toch wel waren gestorven. Dan ben je het leven zelf niet waard hoor.
Morele vaagheden. In principe zouden we als we echt naar alle mensen wereldwijd kijken dan veel meer geld aan gezondheidszorg in ontwikkelingslanden moeten spenderen en veel minder aan de dure zorg hier daar red je globaal veel meer mensen mee. ;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 maart 2020 @ 12:46:45 #61
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192245607
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:45 schreef Pumpalov het volgende:

Op een gegeven moment kan je toch niet meer hamsteren :+

Afgaande op wat ik hier zie denk ik ook van niet.
Er moeten mensen zijn met jaarvoorraden aan toiletpapier. Terwijl wij graag een pak willen kopen voor de komende week maar dat dus niet kunnen want er is nergens meer voorraad (5 winkels afgeweest) 8)7
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_192245612
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:46 schreef Doublepain het volgende:
Je ziet wel duidelijk dat Nederland echt nauwelijks test

Qua doden met vergelijkbare landen hebben we 4x zoveel :')
Als we we zouden testen hadden we er zelfs veel meer.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 maart 2020 @ 12:47:19 #63
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192245617
Het is echt niet zo lastig. Als je geen maatregelen neemt en het virus zijn gang laat gaan krijg je gewoon het volgende.

IC's raken vol > mensen die IC nodig hebben komen te overlijden

Als op een gegeven moment je IC's vol liggen gaan ze geen ouderen meer helpen, na een tijdje komen dus steeds jongere patiënten op de IC te liggen en ook steeds jongere patiënten te overlijden.

Dat hele onzinnige van "ja, maar die mensen waren toch al binnen nu en vijf jaar overleden" is dus onzin. Als je niks doet gaan ook jongeren dood.

Iedere betoog die ik tot nu toe heb gelezen over dat er teveel maatregelen genomen worden negeert het feit dat de zorg overbelast raakt waardoor er meer mensen gaan overlijden dan nodig.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 12:47:26 #64
1234 HiZ
Istanbullu
pi_192245620
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:39 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Alleen al de vraag om een democratisch debat is lachwekkend.

Wat wil deze schrijver... dat dezelfde tokkies die afgelopen weekend op het strand waren over dit soort zaken gaan meebeslissen? Nee, dan komt alles goed inderdaad.
Alsof een zinvol debat mogelijk is wanneer je de keuze moet maken tussen 170.000 doden en geld.

Mensen die het argument maken kunnen gewoon niet rekenen.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 12:47:27 #65
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192245621
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:46 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Er moeten mensen zijn met jaarvoorraden aan toiletpapier. Terwijl wij graag een pak willen kopen voor de komende week maar dat dus niet kunnen want er is nergens meer voorraad (5 winkels afgeweest) 8)7
Zo slecht gesteld ja? :N Had ik van Nederland niet verwacht.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192245623
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:43 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[ afbeelding ]

Voor de mensen die zich veilig rekenen omdat ze jong zijn. Deze man was 26.
Wat is de waarde om dit hier te posten? Ten eerste weet je nooit of dit echt is. Ten tweede blijft het een grote een uitzondering dat iemand van 26 hieraan overlijdt...
  dinsdag 24 maart 2020 @ 12:47:50 #67
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_192245630
Gelijk ook hun pensioen en aow afpakken. Zijn toch over paar jaar dood.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_192245631
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:46 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Er moeten mensen zijn met jaarvoorraden aan toiletpapier. Terwijl wij graag een pak willen kopen voor de komende week maar dat dus niet kunnen want er is nergens meer voorraad (5 winkels afgeweest) 8)7
Bij de lidl zat toiletpapier vol, een pallet zelfs

Alleen een pallet met suiker was leeg, geen idee waarom.. Zijn mensen bang dat cola op gaat raken ofzo?
pi_192245636
Heb een animatie van de verspreiding van corona in Nederland in elkaar geflanst.
pi_192245638
Waarom benadrukt de politiek en de media trouwens dat jongeren en kinderen minder kwetsbaar zijn. Dit lijkt me al een eerste fout in een zeer vroeg stadium waardoor mensen het minder serieus gaan nemen.

Het feit dat RIVM in het begin nadrukkelijk benadrukte dat het 'gewoon een griep is' en de kans nihil was dat het zich hier zou verspreiden heeft in eerste instantie ervoor gezorgd dat mensen het in de beginfase minder serieus namen.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 12:48:28 #71
1234 HiZ
Istanbullu
pi_192245643
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:47 schreef Kyran het volgende:
Het is echt niet zo lastig. Als je geen maatregelen neemt en het virus zijn gang laat gaan krijg je gewoon het volgende.

IC's raken vol > mensen die IC nodig hebben komen te overlijden

Als op een gegeven moment je IC's vol liggen gaan ze geen ouderen meer helpen, na een tijdje komen dus steeds jongere patiënten op de IC te liggen en ook steeds jongere patiënten te overlijden.

Dat hele onzinnige van "ja, maar die mensen waren toch al binnen nu en vijf jaar overleden" is dus onzin. Als je niks doet gaan ook jongeren dood.

Iedere betoog die ik tot nu toe heb gelezen over dat er teveel maatregelen genomen worden negeert het feit dat de zorg overbelast raakt waardoor er meer mensen gaan overlijden dan nodig.
En er gaan niet alleen mensen dood aan Corona maar ook door Corona bij die keuze.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 maart 2020 @ 12:48:34 #72
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192245644
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:47 schreef Pumpalov het volgende:

Zo slecht gesteld ja? :N Had ik van Nederland niet verwacht.
Duitsland in mijn geval. Maar veel gele kentekenplaten op de parkeerplaats, dat dan weer wel ja :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_192245646
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:47 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Bij de lidl zat toiletpapier vol, een pallet zelfs

Alleen een pallet met suiker was leeg, geen idee waarom.. Zijn mensen bang dat cola op gaat raken ofzo?
Er is altijd wel een keer iets tijdelijk op. Ook in 'normale' tijden..
  dinsdag 24 maart 2020 @ 12:48:43 #74
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192245648
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:47 schreef Kyran het volgende:
Het is echt niet zo lastig. Als je geen maatregelen neemt en het virus zijn gang laat gaan krijg je gewoon het volgende.

IC's raken vol > mensen die IC nodig hebben komen te overlijden

Als op een gegeven moment je IC's vol liggen gaan ze geen ouderen meer helpen, na een tijdje komen dus steeds jongere patiënten op de IC te liggen en ook steeds jongere patiënten te overlijden.

Dat hele onzinnige van "ja, maar die mensen waren toch al binnen nu en vijf jaar overleden" is dus onzin. Als je niks doet gaan ook jongeren dood.

Iedere betoog die ik tot nu toe heb gelezen over dat er teveel maatregelen genomen worden negeert het feit dat de zorg overbelast raakt waardoor er meer mensen gaan overlijden dan nodig.
Wat dat betreft heb ik ook geen idee waarom dit continu herhaald moet blijven worden. Beetje gelijk als dat "Ja, warmer/vochtiger weer verlaagt de kans op verspreiding, nee, dat betekent niet dat het na de eerste de beste hittegolf maar verdwenen is".
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192245651
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:47 schreef Kyran het volgende:
Het is echt niet zo lastig. Als je geen maatregelen neemt en het virus zijn gang laat gaan krijg je gewoon het volgende.

IC's raken vol > mensen die IC nodig hebben komen te overlijden

Als op een gegeven moment je IC's vol liggen gaan ze geen ouderen meer helpen, na een tijdje komen dus steeds jongere patiënten op de IC te liggen en ook steeds jongere patiënten te overlijden.

Dat hele onzinnige van "ja, maar die mensen waren toch al binnen nu en vijf jaar overleden" is dus onzin. Als je niks doet gaan ook jongeren dood.

Iedere betoog die ik tot nu toe heb gelezen over dat er teveel maatregelen genomen worden negeert het feit dat de zorg overbelast raakt waardoor er meer mensen gaan overlijden dan nodig.
Bron dat echt jonge mensen ( gaan) sterven aan Corona? Dan weet je meer dan de hele wetenschap, buiten die vage Twitter bron?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')