Dan doen ze nu dus niet, ze zijn niet achterlijk, dat zijn die figuren aan wie we deze lockdown te danken hebben.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:43 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ook in het ziekenhuis gaan mensen vaak van te voren al dood, en worden ze alleen klinisch wakker gehouden voor de nabestaanden terwijl de dokter al weet dat ze het niet gaan redden.
Inderdaad. Op zich was dit te verwachten en het verloop voorspelbaar. Enige wat we kunnen hopen is dat we ervan gaan leren.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:02 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, wat ik wel vind is dat het merkwaardig is dat we als overheid zo slecht voorbereid waren. Compleet verrast, zowel in de communicatie naar buiten als materiaal en materieel.
Of ze nou meteen in januari hadden moeten gaan roepen dat het zwaar zou worden, nee lijkt me niet.
Het is alleen verontrustend dat ze het ook echt absoluut niet door hadden
3 en een half mondkapje... dat was het wel zo ongeveer...
Aziaten ?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:04 schreef junkiesietze het volgende:
Ik heb op straat ook echt niemand met een mondkapje zien lopen.. wie kopen al deze dingen?
Na 14:00 nieuwe cijfers.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:05 schreef HulkHeld het volgende:
Zijn er al cijfers bekend van het aantal besmettingen + mensen op IC ten opzichte van gister?
Hollandse nuchterheid?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:04 schreef junkiesietze het volgende:
Ik heb op straat ook echt niemand met een mondkapje zien lopen.. wie kopen al deze dingen?
ik lees steeds 'we moeten uitbreiden want anders is er niet genoeg'. En dan hebben we het over NL mensen. Dus denk dat dat het antwoord isquote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:56 schreef Ven1972 het volgende:
Duitse ziekenhuizen nemen Italiaanse IC-patiënten over las ik op AD. Zo werk je samen met zijn allen in Europa waar het ook kan. Waarom zouden Nederlandse ziekenhuizen ook paar buitenlandse patiënten over kunnen nemen zoals Spaanse of Italiaan?
Het zou kunnen dat van de mensen onder de 50 een extreem hoog percentage op de IC belandt, en van de mensen boven de 50 niet. Als 100% van de mensen die onder de 50 zijn die in het ziekenhuis worden opgenomen op de IC belandt, dan moet 89% van de mensen boven de 50 het ziekenhuis verlaten zonder op te IC te liggen. Lijkt jou dat realistisch?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:03 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ziekenhuisopname en IC zijn twee verschillende zaken.
Besmettingen rond 14 uur, IC tussen 18 en 19 uurquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:05 schreef HulkHeld het volgende:
Zijn er al cijfers bekend van het aantal besmettingen + mensen op IC ten opzichte van gister?
ff opgeteld qua ziekenhuisopnamesquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Daar klopt vrij weinig van. Van de ziekenhuisopnames is 11% onder de 50 (135 van de 1227). Valt gewoon hier te lezen: https://www.rivm.nl/docum(...)land-23-maart-2020-0
Dan zouden we volgens jou al op code zwart zitten.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan doen ze nu dus niet, ze zijn niet achterlijk, dat zijn die figuren aan wie we deze lockdown te danken hebben.
Ja, maar dan nog komen dus <50 op de IC. Als je helemaal geen maatregelen zou treffen en gewoon door zou gaan met het leven en alleen <50 jarigen op de IC zou opnemen zou je IC nog steeds vol komen te liggen. Dan duurt het misschien geen 4 weken, maar 4 maanden.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Oude data. Als 11% van de ziekenhuisopnames onder de 50% is, lijkt het me extreem sterk dat meer dan de helft van de IC-opnames onder de 50 is. Gommers zegt in dat artikel zelf nota bene dat het komt doordat vooral jonge mensen carnaval vieren.
Helemaal gek.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:07 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ik zag vanmorgen een mondkapje in de winkel. Ook nog met kek zebraprintje..
Damn.. bizarre aantallenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:07 schreef Idisrom het volgende:
Spanje komt met de 514 doden van vandaag totaal op 2.696 doden.
In dit tempo wordt morgen Hubei ingehaald, en overmorgen heel China.
Gedeeltelijk eens, maar stel je eens voor dat je honderdduizenden mondkapjes, 2000 IC-beademingsaparatuur etc had aangeschaft en dat er dan vervolgens geen uitbraak was gekomen, dan zijn we in NL ook wel weer van die zeikerds dat er kamervragen worden gesteld over de investeringquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:02 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, wat ik wel vind is dat het merkwaardig is dat we als overheid zo slecht voorbereid waren. Compleet verrast, zowel in de communicatie naar buiten, als naar binnen toe qua materiaal en materieel.
Of ze nou meteen in januari hadden moeten gaan roepen dat het zwaar zou worden, nee lijkt me niet.
Het is alleen verontrustend dat ze het ook echt absoluut niet door hadden
3 en een half mondkapje... dat was het wel zo ongeveer...
Het gaat in dezen niet om wat jij aanneemt of realistisch vindt. Cijfers liegen niet. Eventueel kan je nog beargumenteren dat er meer oudere mensen zijn die ervoor passen op de IC opgenomen te worden aangezien ze wekenlang beademing plus daarbij komende herstelperiode toch niet zullen overleven.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat van de mensen onder de 50 een extreem hoog percentage op de IC belandt, en van de mensen boven de 50 niet. Als 100% van de mensen die onder de 50 zijn die in het ziekenhuis worden opgenomen op de IC belandt, dan moet 89% van de mensen boven de 50 het ziekenhuis verlaten zonder op te IC te liggen. Lijkt jou dat realistisch?
Omdat mensen normaal schijten in de baas z'n tijd maar nu thuis zitten.....quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:32 schreef RAVW het volgende:
[..]
Puur omdat als er een Niest , er gelijk 100 andere inde shit zitten
Niemand denkt zo hoop ik, maar het verhaal van jongeren klopt gewoon nietquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:07 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, maar dan nog komen dus <50 op de IC. Als je helemaal geen maatregelen zou treffen en gewoon door zou gaan met het leven en alleen <50 jarigen op de IC zou opnemen zou je IC nog steeds vol komen te liggen. Dan duurt het misschien geen 4 weken, maar 4 maanden.
Uberhaupt is het belachelijk dat wij gewoon iedereen boven de 50 zo maar zouden kunnen afschrijven, of boven de 60 of boven de 70 .....
Ik snap niet hoe iemand zo kan denken.
benieuwd naar de cijfers uit NL vanmiddagquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:07 schreef Idisrom het volgende:
Spanje komt met de 514 doden van vandaag totaal op 2.696 doden.
In dit tempo wordt morgen Hubei ingehaald, en overmorgen heel China.
Mijn gevoel zegt nog steeds wel dat we maar het topje van de ijsberg weten van het aantal Chinese slachtoffers die er daadwerkelijk zijn gevallen....quote:
Precies. Jongere mensen zullen vaker herstellen zonder IC, terwijl oudere mensen wellicht relatief vaker worden opgegeven zonder dat ze op de IC belanden. Realistisch lijkt me om aan te nemen dat van beide groepen eenzelfde percentage op de IC belandt.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:06 schreef Doublepain het volgende:
[..]
ff opgeteld qua ziekenhuisopnames
Onder de 50 (dus 49 en jonger): 135
erboven: 1095
Zo kan ik ook sjoemelen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |