Weekendeffect speelt nog steeds mee.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Belgie wel fors minder cases zeg! zo dan!
Ja maar bijna de helft van een paar dagen eerder. Das toch wel flink.quote:
gevallen zeg nix meerquote:Op maandag 23 maart 2020 11:21 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Opvallend inderdaad, dit is echt een enorme daling ineens
RIP....:(quote:Op maandag 23 maart 2020 11:24 schreef Noek het volgende:
Een Italiaan waarmee ik ooit heb gewerkt is dood. 41 jaar.
Jezusquote:Op maandag 23 maart 2020 11:24 schreef Noek het volgende:
Dat zijn de typische symptomenquote:Op maandag 23 maart 2020 11:24 schreef junkiexp het volgende:
Hier op het dorp lijken op wat enkele idioten na de mensen zich eindelijk serieus te nemen.
Ook alle winkels zijn of dicht of hebben een heel strak beleid, fijn.
Ik ben sinds gisteren behoorlijk ziek, droge hoest, hoofdpijn, keelpijn en oorpijn.
Zal voorlopig dus thuis alles moeten gaan uitzitten, en nu maar hopen dat het gewoon een griepje is.
Plaat voor de kop.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:26 schreef nils7 het volgende:
De buurman van twee deuren verderop heeft z’n schoonvader vorige week aan Corona verloren.
Z’n vrouw werkt in het ziekenhuis.
Maar verwacht wel van z’n personeel (hij is niet de eigenaar van de toko) dat ze op kantoor verschijnen.
Hij vond het erg gek dat 80% zich ziek heeft gemeld.
Vind ik op in de tuin toen hij het tegen m’n directe buurman vertelde...
Blij dat ik niet daar werk en juist hij zou moeten begrijpen hoe ernstig het is.
Klopt.quote:
Echt gestoord sommige figuren.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:26 schreef nils7 het volgende:
Maar verwacht wel van z’n personeel (hij is niet de eigenaar van de toko) dat ze op kantoor verschijnen.
Hij vond het erg gek dat 80% zich ziek heeft gemeld.
Was jij ook niet iets van monteur ofzo, werkend bij klanten?quote:Op maandag 23 maart 2020 11:28 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Klopt.
Nu zit ik al meer als een week thuis ter preventie maar het zou zo maar kunnen dat ik het ergens heb opgepikt.
Niet kortademig trouwens gelukkig.
Kijk het even aan en anders morgen de dokter bellen, al zal die wel adviseren om gewoon thuis te blijven.
Thanks.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:28 schreef -river- het volgende:
[..]
Het kan corona zijn maar ook een griep, slim dat je thuis blijft en beterschap.
Nederland gaat niet voor groepsimmuniteitquote:Op maandag 23 maart 2020 11:27 schreef riazop het volgende:
Maggie de Block
Wij hebben sneller maatregelen genomen dan andere landen. Een land moet ten laatste vier weken na de verspreiding van het virus de eerste ingrijpende maatregelen nemen. Wij hebben dat al na twee weken gedaan.
...
De aanpak van Nederland - het land mikt op groepsimmuniteit - vindt De Block maar niets. “Ik vind dat een gevaarlijke aanpak.
...
“Zij laten het virus eigenlijk los. Ze hopen dat zeventig procent besmet geraakt zodat zij een volgende keer immuun zijn. Maar hoe gaan ze tot die zeventig procent komen? Aan welke snelheid? Hoeveel mensen gaan dan tegelijk in de ziekenhuizen belanden?
https://www.demorgen.be/p(...)l&utm_source=twitter
Klopt, dus kan het best in de beginfase hebben opgepikt, toen was het allemaal nog niet zo serieus in NL.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:29 schreef Fer het volgende:
[..]
Was jij ook niet iets van monteur ofzo, werkend bij klanten?
Rutte:quote:Op maandag 23 maart 2020 11:29 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Nederland gaat niet voor groepsimmuniteit
persoonlijk blij dat je nog naar de bouwmarkt en het strand kan.....hahaquote:Op maandag 23 maart 2020 11:31 schreef RichardHammond het volgende:
Waarom spiegelen de Belgen hun aanpak toch steeds aan die van Nederland? Onzekerheid? Vooral nu WHO met de opmerking komt dat lockdown niet de oplossing is en dat er een plan van aanpak moet komen. Ben persoonlijk blij dat Nederland in ieder geval een keuze durft te maken in plaats van apathisch in de koplampen van een aanstormende vrachtwagen te kijken.
corona of iets anders?quote:Op maandag 23 maart 2020 11:24 schreef Noek het volgende:
Heftig gedicht jaquote:Op maandag 23 maart 2020 11:30 schreef -river- het volgende:
Aangrijpend relaas SEH-arts Eindhoven: ’Mijn kerkhof van patiënten groeit hard’
https://www.telegraaf.nl/(...)atienten-groeit-hard
vermoedelijk omdat het voor de Belgen geen prettig vooruitzicht is naast een land te liggen dat stuurt op 70% besmettingen terwijl ze zelf het land lange tijd op slot gooien om op de 0 te komenquote:Op maandag 23 maart 2020 11:31 schreef RichardHammond het volgende:
Waarom spiegelen de Belgen hun aanpak toch steeds aan die van Nederland? Onzekerheid?
Natuurlijk gaat Nederland wel voor groepsimmuniteit.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:29 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Nederland gaat niet voor groepsimmuniteit. Als zelfs ministers al niet meer kunnen lezen dan is het toch wel heel triest.
dit soort verhalen gaan ook exponentieel toenemenquote:Op maandag 23 maart 2020 11:33 schreef Sfancta het volgende:
Een vakantie op de boot in Zuid-Frankrijk is voor het Limburgse echtpaar Gelissen geëindigd in een afschuwelijk drama. Ton (69) overleed aan het virus, zijn vrouw moet alleen in quarantaine blijven.
https://www.1limburg.nl/v(...)ine?context=topstory
Maar groepsimmuniteit is niet iets waar Nederland voor gaat. Dat is mogelijk een bijkomend effect van het Nederlandse beleid. Mogelijk.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:33 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat Nederland wel voor groepsimmuniteit.
Ze proberen gewoon de aantallen beheersbaar te houden door op de juiste momenten mensen thuis 'op te sluiten'. Maar uiteindelijk zal groepsimmuniteit er voor zorgen dat deze situatie voorbij gaat.
Dat of een vaccine, maar 1,5 jaar een lockdown om daar op te wachten is ook niet wenselijk.
Lijkt me meer een kwestie van selectief nieuwsberichten lezen.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:31 schreef RichardHammond het volgende:
Waarom spiegelen de Belgen hun aanpak toch steeds aan die van Nederland? Onzekerheid?
De aanpak van NL verschilt slechts gradueel van die van BE. Belgie doet het echter wel een stuk beter en rigoreuzer.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:32 schreef riazop het volgende:
[..]
Rutte:
Dat moet ik uitleggen.
Wie het virus heeft gehad, is daarna meestal immuun.
Net als vroeger met de mazelen.
Hoe groter de groep die immuun is, hoe kleiner de kans voor het virus om over te springen op kwetsbare ouderen en mensen met een zwakke gezondheid.
Met groepsimmuniteit bouw je als het ware een beschermende muur om hen heen.
Dat is het principe.
Maar we moeten ons wel realiseren dat het maanden of zelfs langer kan duren om groepsimmuniteit op te bouwen en in die tijd moeten we mensen die een groter risico lopen zoveel mogelijk afschermen.
Lees de toespraak van Rutte gewoon even terugquote:Op maandag 23 maart 2020 11:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar groepsimmuniteit is niet iets waar Nederland voor gaat. Dat is mogelijk een bijkomend effect van het Nederlandse beleid. Mogelijk.
Ja, en een dag (of twee?) later maakte hij even duidelijk dat groepsimmuniteit geen doel op zich is, maar een mogelijk bijkomend effect. Hoe vaak moet dat nog gezegd worden?quote:Op maandag 23 maart 2020 11:35 schreef riazop het volgende:
[..]
Lees de toespraak van Rutte gewoon even terug
Rutte:
Dat moet ik uitleggen.
Wie het virus heeft gehad, is daarna meestal immuun.
Net als vroeger met de mazelen.
Hoe groter de groep die immuun is, hoe kleiner de kans voor het virus om over te springen op kwetsbare ouderen en mensen met een zwakke gezondheid.
Met groepsimmuniteit bouw je als het ware een beschermende muur om hen heen.
Dat is het principe.
Maar we moeten ons wel realiseren dat het maanden of zelfs langer kan duren om groepsimmuniteit op te bouwen en in die tijd moeten we mensen die een groter risico lopen zoveel mogelijk afschermen.
Als 20% van je bevolking elkaar in de AH, bouwmarkt of speelplaats in de nek loopt te hijgen hebben andere maatregelen helemaal geen zin.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De aanpak van NL verschilt slechts gradueel van die van BE.
Dit.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:31 schreef RichardHammond het volgende:
Waarom spiegelen de Belgen hun aanpak toch steeds aan die van Nederland? Onzekerheid? Vooral nu WHO met de opmerking komt dat lockdown niet de oplossing is en dat er een plan van aanpak moet komen. Ben persoonlijk blij dat Nederland in ieder geval een keuze durft te maken in plaats van apathisch in de koplampen van een aanstormende vrachtwagen te kijken.
ja bewezen in andere situaties.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:36 schreef Sfancta het volgende:
Ben niet ingelezen, maar is groepsimmuniteit bewezen dat het werkt? (in andere situaties).
Bronnen zeggen dat er nu overleg is in het Catshuis.quote:
Dit dus. Het is gewoon de curve afvlakken zodat de IC niet overstroomt en uiteindelijk groepsimmuniteit bereiken door of >60% besmetting, of een vaccin (na misschien een rustige zomer). Het is of dat, of door een rigoreuze lockdown de r0 < 1 zien te krijgen, een tussenweg bestaat er niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, en een dag (of twee?) later maakte hij even duidelijk dat groepsimmuniteit geen doel op zich is, maar een mogelijk bijkomend effect. Hoe vaak moet dat nog gezegd worden?
Ben zo bang dat het een vicieuze cirkel wordt...quote:Op maandag 23 maart 2020 11:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja bewezen in andere situaties.
nee niet bewezen met COVID-19 en als het 1 keer muteerd kan je weer overnieuw beginnen.
tvens duurt het erg lang voordat minimaal 70% besmet is geraakt
Het is een gevolg van het beleid, niet het primaire doel. En dat is hier al minstens honderd keer herhaald.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:33 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat Nederland wel voor groepsimmuniteit.
Ze proberen gewoon de aantallen beheersbaar te houden door op de juiste momenten mensen thuis 'op te sluiten'. Maar uiteindelijk zal groepsimmuniteit er voor zorgen dat deze situatie voorbij gaat.
Dat of een vaccine, maar 1,5 jaar een lockdown om daar op te wachten is ook niet wenselijk.
Tot zover zei ik vooral voetbal, carnaval, de ziekenhuizen zelf, en veel overdekte plaatsen waar mensen langere tijd met elkaar in aanraking komen als besmettingshaarden.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:37 schreef riazop het volgende:
[..]
Als 20% van je bevolking elkaar in de AH, bouwmarkt of speelplaats in de nek loopt te hijgen hebben andere maatregelen helemaal geen zin.
Dat is niet een gradueel verschil, dat is een verschil van dag en nacht. En dat ga je in de statistieken terug zien. En niet zo'n beetje ook.
oh ja economie is belangrijker dan mensenlevensquote:Op maandag 23 maart 2020 11:38 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Dit.
En straks is België degene die met een open hand om geld komt smeken bij zijn bondgenoten omdat ze de economie stil hebben laten vallen.
Hij probeerde zijn keutel in te trekken, maar hij heeft geen moment gezegd dat we naar de 0 moeten (zoals in de rest van Europa behalve UK) . Hij is blijven hangen in zijn defaitisme "we krijgen het toch..."quote:Op maandag 23 maart 2020 11:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, en een dag (of twee?) later maakte hij even duidelijk dat groepsimmuniteit geen doel op zich is, maar een mogelijk bijkomend effect. Hoe vaak moet dat nog gezegd worden?
Verwachting?quote:Op maandag 23 maart 2020 11:38 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Bronnen zeggen dat er nu overleg is in het Catshuis.
Andere bronnen zeggen vermoedens te hebben dat het 19:00 is.
Lekker gespind zo, die vakantie, of die boottocht hebben niets te maken met de besmetting van dit echtpaar, enkel dat ze niet thuis waren toen corona toesloeg.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:33 schreef Sfancta het volgende:
Een vakantie op de boot in Zuid-Frankrijk is voor het Limburgse echtpaar Gelissen geëindigd in een afschuwelijk drama. Ton (69) overleed aan het virus, zijn vrouw moet alleen in quarantaine blijven.
https://www.1limburg.nl/v(...)ine?context=topstory
Dat zeg ik absoluut niet. Maar er zal wel een balans gevonden moeten worden.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
oh ja economie is belangrijker dan mensenlevens
Omdat 'naar de 0 gaan' totaal niet realistisch is nu. Gelukkig laat hij dat ook gewoon blijken.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:39 schreef riazop het volgende:
[..]
Hij probeerde zijn keutel in te trekken, maar hij heeft geen moment gezegd dat we naar de 0 moeten (zoals in de rest van Europa behalve UK) . Hij is blijven hangen in zijn defaitisme "we krijgen het toch..."
dat mag, maar dat geeft een verwarrend signaal naar de bevolking. Als de pm er niet meer in gelooft, waarom dan de rest?
deze maatregelen hadden vorige week al ingevoerd moeten worden....quote:Op maandag 23 maart 2020 11:39 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Verwachting?
Geen parken en strand meer bezoeken en alle overige winkels ook op lockdown,?
Tuurlijk.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:38 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Dit.
En straks is België degene die met een open hand om geld komt smeken bij zijn bondgenoten omdat ze de economie stil hebben laten vallen.
de hele wereldeconomie gaat toch al naar de klote.....veel mensen beseffen dit nog nietquote:Op maandag 23 maart 2020 11:40 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Dat zeg ik absoluut niet. Maar er zal wel een balans gevonden moeten worden.
Een instortende economie zorgt op lange termijn weer voor problemen/doden.
Ik werk niet bij de overheid. Hoef je niet boos tegen mij te doen.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
deze maatregelen hadden vorige week al ingevoerd moeten worden....
Het hele idee van kinderen vaccineren (voor mazelen, bof, rode hond e.d.) is daarop gebaseerd. Een hoge vaccinatiegraad > veel mensen immuun > kleinere kans op grootschalige uitbraak.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:36 schreef Sfancta het volgende:
Ben niet ingelezen, maar is groepsimmuniteit bewezen dat het werkt? (in andere situaties).
Dat mensen daar niet de hele dag over aan het zwelgen zijn betekent niet dat ze het niet beseffen.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de hele wereldeconomie gaat toch al naar de klote.....veel mensen beseffen dit nog niet
Oke man.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de hele wereldeconomie gaat toch al naar de klote.....veel mensen beseffen dit nog niet
Ja, maar dat werkt niet per definitie voor iedere aandoeningquote:Op maandag 23 maart 2020 11:42 schreef Justinn het volgende:
[..]
Het hele idee van kinderen vaccineren (voor mazelen, bof, rode hond e.d.) is daarop gebaseerd. Een hoge vaccinatiegraad > veel mensen immuun > kleinere kans op grootschalige uitbraak.
Tenminste zo zie ik het een beetje.
Volgens mij is ook het idee dat groepsimmuniteit eerder komt dan een vaccin.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:42 schreef Justinn het volgende:
[..]
Het hele idee van kinderen vaccineren (voor mazelen, bof, rode hond e.d.) is daarop gebaseerd. Een hoge vaccinatiegraad > veel mensen immuun > kleinere kans op grootschalige uitbraak.
Tenminste zo zie ik het een beetje.
Dat doen Belgen al heel lang, verschrikkelijk onzeker volkje, maar ondertussen wel volop op ons afgeven als we een keer een foutje maken.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:31 schreef RichardHammond het volgende:
Gewoon wat Duitsland doet, maar dan weer kostbare tijd later.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:39 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Verwachting?
Geen parken en strand meer bezoeken en alle overige winkels ook op lockdown,?
Nee, je moet inderdaad wel immuun voor een virus kunnen worden, en dat weten we nog niet voor coronaquote:Op maandag 23 maart 2020 11:43 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ja, maar dat werkt niet per definitie voor iedere aandoening.
Dat is dan ook de reden dat je niet alleen blind moet vertrouwen op een vaccin, maar juist die immuniteit (op de lange termijn) belangrijk is. Het lichaam is veel beter in staat aan te passen op mutaties dan het vaccin aan te passen op mutaties.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:39 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Ben zo bang dat het een vicieuze cirkel wordt...
Je zou er goed aan doen iets minder films te kijken.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
True!quote:Op maandag 23 maart 2020 11:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is dan ook de reden dat je niet alleen blind moet vertrouwen op een vaccin, maar juist die immuniteit (op de lange termijn) belangrijk is. Het lichaam is veel beter in staat aan te passen op mutaties dan het vaccin aan te passen op mutaties.
want je dacht serieus dat als je 70% besmet laat worden er nog iets van onze economie over zou zijn?quote:Op maandag 23 maart 2020 11:40 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Een instortende economie zorgt op lange termijn weer voor problemen/doden.
Zou mooi zijn.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:43 schreef Newone82 het volgende:
Ik verwacht alle winkels dicht behalve supermarkten en drogisterijen.
De rest een waarschuwing dat als men niet houdt aan de maatregelen verdere sancties.
Dan heb je niet goed naar de experts geluisterd de afgelopen week.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Volgens mij is ook het idee dat groepsimmuniteit eerder komt dan een vaccin.
Was het niet zo dat voor een r0 van ongeveer 2,5 zoals die bij corona wordt geschat je een immuniteit moet bereiken van 60-70%?quote:Op maandag 23 maart 2020 11:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Volgens mij is ook het idee dat groepsimmuniteit eerder komt dan een vaccin.
Kijk jij veel films?quote:Op maandag 23 maart 2020 11:44 schreef riazop het volgende:
[..]
want je dacht serieus dat als je 70% besmet laat worden er nog iets van onze economie over zou zijn?
Ja man. Alles dicht. Niemand meer naar buiten. Allemaal sterven van de honger en de dorst.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:45 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Zou mooi zijn.
Is ook kans dat ze de lijst met "vitale beroepen" aanhouden. Dan mogen slagerijen, (banket)bakkers, groenteboeren enz ook open blijven. Zal ook deels de supermarkten ontlasten.
Liever de optie alles dicht, maarja.
tuurlijk gaat die herstellen en nee ik kijk niet naar teveel films.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:44 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Je zou er goed aan doen iets minder films te kijken.
Ja, deze crisis gaat drastische gevolgen hebben op de wereldwijde economie. En ja, die zal zich echt wel weer gaan herstellen.
welke experts, en vertel ?quote:Op maandag 23 maart 2020 11:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed naar de experts geluisterd de afgelopen week.
denken dat alles weer bij het oude is na deze crisis hahahaquote:
In NL is de verwachting dat de recessie ca. 8 maanden duurt en 1½ jaar op zijn ergst.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
tuurlijk gaat die herstellen en nee ik kijk niet naar teveel films.
maar als ik zie hoeveel geld er naar noodfondsen en pakketten gaat gaan we hier voorlopig nog wel even de gevolgen van merken.
Begin eerst maar eens met skivakanties naar (Noord-)Italië.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:46 schreef Nielsch het volgende:
ik vind dat we brabant en limburg voor straf moeten verbieden om de komende 10 jaar carnaval te vieren
ook, iedereen die daar is geweest mag 10 jaar niet op skivakantie.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:47 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Begin eerst maar eens met skivakanties naar (Noord-)Italië.
yeah right......nu zal dat vast al heel anders zijnquote:Op maandag 23 maart 2020 11:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In NL is de verwachting dat de recessie ca. 8 maanden duurt en 1½ jaar op zijn ergst.
Bron: hoogleraar op NPO1. Was wel ruim een week terug.
We gaan absoluut hier nog hele lange tijd gevolgen van hebben. Dat zal ik nooit ontkennen.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
tuurlijk gaat die herstellen en nee ik kijk niet naar teveel films.
maar als ik zie hoeveel geld er naar noodfondsen en pakketten gaat gaan we hier voorlopig nog wel even de gevolgen van merken.
Ja. maar een vaccin is nog 1,5 tot 2 jaar ver weg. Dus we moeten dan wel de hele zomer in lockdown blijven, en dan volgende winter nog veel strenger.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Was het niet zo dat voor een r0 van ongeveer 2,5 zoals die bij corona wordt geschat je een immuniteit moet bereiken van 60-70%?
Bij Florius is het naar benedenquote:Op maandag 23 maart 2020 11:47 schreef Sfancta het volgende:
Geldverstrekkers zijn al hypotheekrentes aan het verhogen.
U bent ook hoogleraar?quote:Op maandag 23 maart 2020 11:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
yeah right......nu zal dat vast al heel anders zijn
Maar dat lukt toch niet want er zijn veel te veel brandhaarden in de hele wereld op dit moment. Die verspreiding stop je niet meer.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja. maar een vaccin is nog 1,5 tot 2 jaar ver weg. Dus we moeten dan wel de hele zomer in lockdown blijven, en dan volgende winter nog veel strenger.
Ik ben benieuwd hoe het gaat komende maanden...
Eigenlijk had europa in 1 keer op het virus moeten stampen door meteen tegelijk alles dicht te gooien.
Misschien is daarom dit topic wel zo rustigquote:Op maandag 23 maart 2020 11:49 schreef Lafoy het volgende:
Ik begin me opeens een partij beroerd te voelen en heb een opgezette keel![]()
Eens. Zij zijn ook debet aan het niet nemen van maatregelen omtrent carnaval. Ze hebben de aannames van het RIVM niet gerectificeerd en zouden bovendien toch schijt hebben gehad aan eventuele opgelegde maatregelen.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:46 schreef Nielsch het volgende:
ik vind dat we brabant en limburg voor straf moeten verbieden om de komende 10 jaar carnaval te vieren
Als dat zo is, dan is de keuze toch of groepsimmuniteit, of zeker 1,5 in lockdown blijven (in verschillende maten van sterkte)? Of is er nog een derde optie... Nouja, hopen dat het virus verzwakt door mutaties en beter weer.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:49 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar dat lukt toch niet want er zijn veel te veel brandhaarden in de hele wereld op dit moment. Die verspreiding stop je niet meer.
sterktequote:Op maandag 23 maart 2020 11:49 schreef Lafoy het volgende:
Ik begin me opeens een partij beroerd te voelen en heb een opgezette keel![]()
https://www.trouw.nl/econ(...)p-wordt-ze~bee9d9a3/quote:Op maandag 23 maart 2020 11:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
yeah right......nu zal dat vast al heel anders zijn
quote:In de nieuwe raming gaan de economen ervan uit dat de virusuitbraak in het tweede kwartaal van dit jaar onder controle komt. Dat is een cruciale voorwaarde voor herstel later in het jaar. Tot die tijd moeten de omvangrijke steunmaatregelen van de overheid en centrale banken ervoor zorgen dat bedrijven niet omvallen, en personeel zoveel mogelijk in dienst blijft. Volledig zal dat niet lukken, maar de Rabobank gaat ervan uit dat de effecten op de werkloosheid en winstgevendheid van bedrijven toch beperkt zullen blijven. Voor 2021 wordt alweer economische groei verwacht.
Ja goed idee, laten we in heel Nederland andere maatregelen gaan treffen! Dan wordt het voor iedereen wel duidelijk!quote:Op maandag 23 maart 2020 11:49 schreef Fer het volgende:
Denk dat ze de burgemeesters meer macht geven om zelf zaken te sluiten of plaatselijke groepsverboden te kunnen invoeren.
Daarna moeten de burgemeesters het zelf per lokatie bekijken.
Ja, geen carnaval, luchtverkeer tijdelijk opschorten en van iedere besmetting minutieus nagaan met wie die contact heeft gehad was het beste geweest, daar is iedereen het wel over eens.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja. maar een vaccin is nog 1,5 tot 2 jaar ver weg. Dus we moeten dan wel de hele zomer in lockdown blijven, en dan volgende winter nog veel strenger.
Ik ben benieuwd hoe het gaat komende maanden...
Eigenlijk had europa in 1 keer op het virus moeten stampen door meteen tegelijk alles dicht te gooien.
why.so.serious?quote:Op maandag 23 maart 2020 11:50 schreef Chia het volgende:
[..]
Eens. Zij zijn ook debet aan het niet nemen van maatregelen omtrent carnaval. Ze hebben de aannames van het RIVM niet gerectificeerd en zouden bovendien toch schijt hebben gehad aan eventuele opgelegde maatregelen.
Daarom ook totaal geen medelijden met de oudjes die zijn gestorven door carnaval te vieren en dus corona hebben opgelopen. Hoe dom kun je zijn.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:50 schreef Chia het volgende:
[..]
Eens. Zij zijn ook debet aan het niet nemen van maatregelen omtrent carnaval. Ze hebben de aannames van het RIVM niet gerectificeerd en zouden bovendien toch schijt hebben gehad aan eventuele opgelegde maatregelen.
Zit op de brief met t nieuwe aanbod te wachten.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Bij Florius is het naar beneden.
Nee, de landen waarvan blijkt dat met een lockdown veel minder mensen besmet zijn, maar de curve is uitgespreid over een periode van maanden tot jaren komen ons om hulp vragen omdat wij in kortere tijd weer zijn begonnen met onze economie.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:40 schreef riazop het volgende:
[..]
Tuurlijk.
Alle die andere Europese lockdown landen gaan straks aan een land aar 70% besmet is en 100duizenden doden en zieken zijn ,"vragen om hulp"
Ik zie het voor me!
Duh, zo slecht als het nu gaat in 2020 heb je in 2021 ook weer een virus nodig.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/econ(...)p-wordt-ze~bee9d9a3/
[..]
Nou als ze zeggen dat 40 tot 70% besmet zal raken gaat het daar wel naartoe denk/hoop ik. Ik hoop dat de regels aanslaan en we dan wat minder dingen op slot doen... dit is ontzettend saai.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan is de keuze toch of groepsimmuniteit, of zeker 1,5 in lockdown blijven (in verschillende maten van sterkte)? Of is er nog een derde optie...
dat vind ik een onnodige postquote:Op maandag 23 maart 2020 11:51 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Daarom ook totaal geen medelijden met de oudjes die zijn gestorven door carnaval te vieren en dus corona hebben opgelopen. Hoe dom kun je zijn.
Ja, dat is mijn buurvrouw.quote:Op maandag 23 maart 2020 06:28 schreef kwiwi het volgende:
Coronavirus: More myths to ignore
https://www.bbc.com/news/(...)more-myths-to-ignore
Weet niet wie hier laatst zei dat z'n buurvrouw wodka als desinfectiemiddel gebruikt, maar dat bevat dus niet genoeg alcohol.
Als de economie dit jaar in stort, dan kan het vanaf dat moment alleen nog maar groeien...quote:Op maandag 23 maart 2020 11:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Stoere boi gesignaleerd.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:51 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Daarom ook totaal geen medelijden met de oudjes die zijn gestorven door carnaval te vieren en dus corona hebben opgelopen. Hoe dom kun je zijn.
De eerste fout die er in het artikel wordt gemaakt is te denken dat het virus in het 2e kwartaal onder controle zal zijn.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Jinx. Stilte voor de storm.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:50 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Misschien is daarom dit topic wel zo rustig
Zeg dan gewoon niets.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Duh, zo slecht als het nu gaat in 2020 heb je in 2021 ook weer een virus nodig.
Als we het halen met zn allen kan 2021 alleen maar beter worden.
Mja, een beetje een slecht gedicht.. De boodschap is kristal helder en daar heb ik geen kritiek op, maar de vorm... nou..quote:
Niet alleen saai maar de economische ramp die dat veroorzaakt gaat ook gewoon mensenlevens kosten op de lange termijn natuurlijk. Maargoed je kan ook niet alles gewoon maar opengooien.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nou als ze zeggen dat 40 tot 70% besmet zal raken gaat het daar wel naartoe denk/hoop ik. Ik hoop dat de regels aanslaan en we dan wat minder dingen op slot doen... dit is ontzettend saai.
absoluut niet, het RIVM heeft het onder de pet gehouden of te laat begonnen met testen.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:53 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Klopt toch? De gevaren waren toen allang bekend.
De president/dictator van Wit-Rusland zei dat men daar de handen mee moet wassen. En het moet drinken, behalve op het werk.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:52 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Ja, dat is mijn buurvrouw.En Nederlanders zijn dom.
Misschien dat ze het wel van een Engelsman aanneemt.
Correct. Voorgaande keren waren de cijfers(vooral tests) van zondag/maandag ook lichter en laaide het daarna weer op.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:53 schreef Montov het volgende:
Is het niet gewoonlijk dat er minder ziekenhuisactiviteit is in het weekend, en dat de cijfers nog weinig zeggen?
slivovitsj wel?quote:Op maandag 23 maart 2020 11:52 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Ja, dat is mijn buurvrouw.En Nederlanders zijn dom.
Misschien dat ze het wel van een Engelsman aanneemt.
twitter:BNODesk twitterde op maandag 23-03-2020 om 11:51:47BREAKING: Spain reports 4,517 new cases of coronavirus and 462 new deaths since yesterday, raising total to 33,089 cases and 2,182 dead https://t.co/47MXF0XUJ0 reageer retweet
Dacht iedereen al op de ICquote:Op maandag 23 maart 2020 11:52 schreef _I het volgende:
[..]
Jinx. Stilte voor de storm.
17:00 overleg; rond een uur of 18:00 toespraak en 19:00 overleg met de veiligheidsdiensten.
Het komt wel weer.
PI's herkennen, het blijft ingewikkelde materie.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:54 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Jezus man. Wellicht niet onverstandig om je eens na te laten kijken.
Wat is een PI?quote:Op maandag 23 maart 2020 11:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
PI's herkennen, het blijft ingewikkelde materie.
Nee, maar ik hoop dat we op termijn wel op een bepaalde manier gaan stimuleren dat er een constante groep mensen het risico lopen om besmet te worden. Als dat immuniteit of een verbeterde weerstand tegen corona op levert, dan wil ik mijzelf best daarvoor open stellen. Zo'n situatie als waar we nu in zitten is natuurlijk niet houdbaar.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niet alleen saai maar de economische ramp die dat veroorzaakt gaat ook gewoon mensenlevens kosten op de lange termijn natuurlijk. Maargoed je kan ook niet alles gewoon maar opengooien.
Spanje gaat nog steiler dan Italiëquote:Op maandag 23 maart 2020 11:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Daar is spanje met de volledige cijfers deze ochtend (voor wie nog dacht dat ze maar op 41 doden stonden)twitter:BNODesk twitterde op maandag 23-03-2020 om 11:51:47BREAKING: Spain reports 4,517 new cases of coronavirus and 462 new deaths since yesterday, raising total to 33,089 cases and 2,182 dead https://t.co/47MXF0XUJ0 reageer retweet
Even terugtrekken en aanpassen.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan is de keuze toch of groepsimmuniteit, of zeker 1,5 in lockdown blijven (in verschillende maten van sterkte)? Of is er nog een derde optie... Nouja, hopen dat het virus verzwakt door mutaties en beter weer.
vanavondquote:Op maandag 23 maart 2020 11:56 schreef Sfancta het volgende:
Rond welke datum zullen we horen dat 6 april een totale illusie is?
Waarom is dat zo belangrijk?quote:Op maandag 23 maart 2020 11:56 schreef Sfancta het volgende:
5 aprilquote:Op maandag 23 maart 2020 11:56 schreef Sfancta het volgende:
1 aprilquote:Op maandag 23 maart 2020 11:56 schreef Sfancta het volgende:
Vrijdag 28 februari werd het eerste corona geval bekend in Nederland en carnaval is dan al afgelopen dus praat geen onzin.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:50 schreef Chia het volgende:
[..]
Wat is er een illusie aan 6 april? Die dag gaat niet door of wat? We gaan van 5 rechtstreeks naar 7 april?quote:Op maandag 23 maart 2020 11:56 schreef Sfancta het volgende:
Het is een Armeense die graag naar de Russische tv kijkt.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De president/dictator van Wit-Rusland zei dat men daar de handen mee moet wassen. En het moet drinken, behalve op het werk.
Godsamme, die zitten gewoon nog steeds in de exponentiele groeifase.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Daar is spanje met de volledige cijfers deze ochtend (voor wie nog dacht dat ze maar op 41 doden stonden)twitter:BNODesk twitterde op maandag 23-03-2020 om 11:51:47BREAKING: Spain reports 4,517 new cases of coronavirus and 462 new deaths since yesterday, raising total to 33,089 cases and 2,182 dead https://t.co/47MXF0XUJ0 reageer retweet
Dan maken alle wereldleiders bekend dat Corona toch een hoax was en dan wordt Jensen minister president van heel de wereldquote:
Natuurlijk vrij logisch dat het eerste geval pas na de grootste potentiële brandhaard daadwerkelijk positief testte.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:57 schreef -river- het volgende:
[..]
Vrijdag 28 februari werd het eerste corona geval bekend in Nederland en carnaval is dan al afgelopen dus praat geen onzin.
Op andere katholieke plekken in het land wordt het ook al veel langer gevierd hoor. Alleen daar is men iets voorzichtiger.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:57 schreef -river- het volgende:
[..]
Vrijdag 28 februari werd het eerste corona geval bekend in Nederland en carnaval is dan al afgelopen dus praat geen onzin.
Carnaval is een uitbundig, drie dagen durend volksfeest van 23 t/m 25 februari 2020. In Nederland oorspronkelijk alleen voorkomend in het zuiden, maar tegenwoordig ook gevierd in andere delen van het land.
7 april.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:56 schreef Sfancta het volgende:
En wat heeft dat met e.e.a. te maken dan?quote:Op maandag 23 maart 2020 11:56 schreef StephanL het volgende:
[..]
Post icoon, icoontje voor de post. Bij jouw die brief.
Wat verwacht jij?quote:Op maandag 23 maart 2020 11:56 schreef Sfancta het volgende:
Maar daar is het warm.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hier gebruiken we absint, ruikt heerlijk overal!quote:Op maandag 23 maart 2020 06:28 schreef kwiwi het volgende:
Coronavirus: More myths to ignore
https://www.bbc.com/news/(...)more-myths-to-ignore
Weet niet wie hier laatst zei dat z'n buurvrouw wodka als desinfectiemiddel gebruikt, maar dat bevat dus niet genoeg alcohol.
Nee, woensdag is de laatste carnavalsdag, overal.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:58 schreef Chia het volgende:
[..]
Op andere katholieke plekken in het land wordt het ook al veel langer gevierd hoor. Alleen daar is men iets voorzichtiger.
Valt trouwens wel mee. Maar.. ja warmer dan hier.quote:
Leg de messen maar achter slot en grendel danquote:Op maandag 23 maart 2020 11:59 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Hier gebruiken we absinth, ruikt heerlijk overal!
Zou kunnen. Zijn landslide voorsprong in de peilingen was ook binnen een weekje weg.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
nog een weekje dan gaat het vanzelf weg volgens Trump
Dat bedoelde ik niet, ik bedoel dat het in andere delen van het land net zo goed al van oudsher wordt gevierd. Het zuiden heeft geen exclusief patent op het katholicisme en carnaval hoor.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:59 schreef -river- het volgende:
[..]
Nee, woensdag is de laatste carnavalsdag, overal.
Vast al gepost, maar mensen snappen het nog steeds niet. Ben benieuwd naar eventuele nieuwe maatregelen vandaag.twitter:ZandvoortaanZee twitterde op maandag 23-03-2020 om 10:19:40We zien vandaag weer veel mensen naar het strand komen, dit is niet de bedoeling! Kom ook doordeweeks niet naar het strand en de duinen. De parkeerplaatsen zijn zo lang als nodig is afgesloten.#samentegencorona reageer retweet
Meer winkels dicht, dus meer mensen naar het strand.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:01 schreef theNull het volgende:
Vast al gepost, maar mensen snappen het nog steeds niet. Ben benieuwd naar eventuele nieuwe maatregelen vandaag.twitter:ZandvoortaanZee twitterde op maandag 23-03-2020 om 10:19:40We zien vandaag weer veel mensen naar het strand komen, dit is niet de bedoeling! Kom ook doordeweeks niet naar het strand en de duinen. De parkeerplaatsen zijn zo lang als nodig is afgesloten.#samentegencorona reageer retweet
Maar ook in de groep die doet aan zelfisolatie. Feitelijk een getrainde subgroep voor dit soort situaties.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:59 schreef Tjacka het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 23 maart 2020 11:58 schreef _I het volgende:
Fokkers vallen wel in de risicogroep
Persoonlijk hoop ik dat er een dergelijk samenscholingsverbod als in Duitsland van kracht wordt.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:01 schreef theNull het volgende:
Tsja. Lockdown incoming dus. Als mensen na 1,5 week het nog niet snappen gaan ze het ook over 2 weken niet snappen.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:01 schreef theNull het volgende:
Jij zegt dat de mensen tijdens carnaval zich niet hielden aan het advies van de rivm en ik maak je duidelijk dat de eerste corona geval in Nederland pas ontdekt werd na de carnaval.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:00 schreef Chia het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik niet, ik bedoel dat het in andere delen van het land net zo goed al van oudsher wordt gevierd. Het zuiden heeft geen patent op het katholicisme en carnaval hoor.
Maar de mensheid zal dan alsnog wel uitsterven, want van voortplanting zou weinig sprake zijn.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:02 schreef _I het volgende:
[..]
Maar ook in de groep die doet aan zelfisolatie. Feitelijk een getrainde subgroep voor dit soort situaties.
De failsafe van de mens. Als alles ten einde is, zit er altijd nog een groep FOK!kers ergens op een zolderkamer.
Mag hopen dat het internet niet uitvalt, dan zal ook deze groep zich naar buiten moeten begeven.
Het is vast toeval dat in het gebied waar carnaval gevierd is de besmettingen door het plafond gaan.....quote:Op maandag 23 maart 2020 11:57 schreef -river- het volgende:
[..]
Carnaval is een uitbundig, drie dagen durend volksfeest van 23 t/m 25 februari 2020. In Nederland oorspronkelijk alleen voorkomend in het zuiden, maar tegenwoordig ook gevierd in andere delen van het land.
hadden ze meteen gister meteen moeten doen, helaas heeft een gros van het volk last van debiel20quote:Op maandag 23 maart 2020 12:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja. Lockdown incoming dus. Als mensen na 1,5 week het nog niet snappen gaan ze het ook over 2 weken niet snappen.
Denk ik ook.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:03 schreef Blik het volgende:
Ik denk dat er vandaag wel iets in de vorm van een contactverbod/samenscholingsverbod gaat komen.
Later deze week, wellicht in het weekend, communicatie over 6 april en dat het 3 weken verlengd wordt (dit i.v.m. meivakantie).
quote:Op maandag 23 maart 2020 11:50 schreef Chia het volgende:
[..]
Hm, bursted my bubble. Zag net een hele generatie van bijdehante semi-autisten voor me, die de wereld op een eerlijke en ingenieuze manier heropbouwen.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:03 schreef kilon het volgende:
[..]
Maar de mensheid zal dan alsnog wel uitsterven, want van voortplanting zou weinig sprake zijn.
Achteraf is altijd makkelijk praten, er was op 22 februari gewoon geen reden om het af te lasten. Dat zou ook niet haalbaar zijn geweest, om het land te overtuigen van de noodzaak terwijl er geen besmettingen zijnquote:Op maandag 23 maart 2020 12:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het is vast toeval dat in het gebied waar carnaval gevierd is de besmettingen door het plafond gaan.....
Het was gewoon een oerstom idee. Helemaal omdat 1 steenworp over de grens verschillende besmettingshaarden waren.
Mark. Ga aan het werk.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:03 schreef Blik het volgende:
Ik denk dat er vandaag wel iets in de vorm van een contactverbod/samenscholingsverbod gaat komen.
Later deze week, wellicht in het weekend, communicatie over 6 april en dat het 3 weken verlengd wordt (dit i.v.m. meivakantie).
Je post zelf al dat dit in een ander Topic al wordt besproken...quote:Op maandag 23 maart 2020 12:05 schreef DireStraits7 het volgende:
COR / Realistische vergezichten?!
Ben benieuwd hoe jullie naar de zomer kijken. Wat is er wenselijk en haalbaar?
Als deze zomer verloren is, en daar lijkt het wel op, hóé verloren is deze dan?
Dat zegt dus niks over de vraag of het al dan niet al aanwezig was binnen Nederland.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:02 schreef -river- het volgende:
[..]
Jij zegt dat de mensen tijdens carnaval zich niet hielden aan het advies van de rivm en ik maak je duidelijk dat de eerste corona geval in Nederland pas ontdekt werd na de carnaval.
Het is dan ook bedoeld om mensen te wijzen op dat topic. Om de discussies een beetje te spreiden zeg maar.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:06 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Je post zelf al dat dit in een ander Topic al wordt besproken...
Laat deze vraagstelling daar dan ook gewoon.
Teeeeeeering wat een dom hoeren volk woont er toch in NL.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:01 schreef theNull het volgende:
Ja, en dan wordt op veel plekken nog niet eens getest, zelfs als je aan alle voorwaarden voldoet. Ook de wegen zijn weer allemaal open, dus mensen gaan massaal vanuit de grote steden naar de toeristische badplaatsen. In de plaats waar m'n vriendin woont, bijvoorbeeld, komen sinds gisteren weer duizenden toeristen bij elkaar nu de wegen na een korte sluiting weer open zijn. De enkeling die wordt getest (positief) wordt daarna naar huis gestuurd, maar het gros van de zieke mensen worden niet eens getest als men bijvoorbeeld niet onomstotelijk kan bewijzen dat ze contact hebben gehad met een coronapatiënt.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:04 schreef MissionPhailed het volgende:
Oei. Virus krijgt nu ook in Zuid-Amerika serieus voet aan de grond, vooral in Brazilië.
twitter:timdewit twitterde op maandag 23-03-2020 om 11:40:53Verschillende politieke journalisten hier horen van kabinetsbronnen dat een volledige lockdown “onvermijdelijk” is en er dus snel moet komen.
Te veel mensen houden zich niet aan de social distancing regels.
Vanmiddag weer een nieuwe persconferentie in Downing Street. https://t.co/rne26gouvI reageer retweet
Regels gelden alleen voor anderen toch? Want je hebt zelf altijd wel een reden waarom je je er niet aan hoeft te houdenquote:Op maandag 23 maart 2020 12:07 schreef Red_85 het volgende:
Teeeeeeering wat een dom hoeren volk woont er toch in NL.
Flikker op, blijf thuis, des te eerder kunnen we onze ooit zo leuke leven weer verder oppakken.
Inderdaad: het bleek achteraf.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat zegt dus niks over de vraag of het al dan niet al aanwezig was binnen Nederland.
Antwoord daarop is ja, want het bleek achteraf natuurlijk dat het eerste besmettingsgeval een man was die vrolijk carnaval had gevierd. En een paar weken later explodeert het aantal besmettingen in de regio....tja...
Zucht...pas nadat de carnaval af was gelopen werd het eerste corona geval bekend in Nederland en aangezien een glazen bol niet bestaat kunnen de carnavalvierders er niets aan doen...serieus manquote:Op maandag 23 maart 2020 12:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het is vast toeval dat in het gebied waar carnaval gevierd is de besmettingen door het plafond gaan.....
Het was gewoon een oerstom idee. Helemaal omdat 1 steenworp over de grens verschillende besmettingshaarden waren.
27 februari was de eerste officiële besmetting bekendquote:Op maandag 23 maart 2020 11:57 schreef -river- het volgende:
[..]
Was te verwachten. Helaas maar het zal moeten.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:08 schreef PoezeligDing het volgende:
twitter:timdewit twitterde op maandag 23-03-2020 om 11:40:53Verschillende politieke journalisten hier horen van kabinetsbronnen dat een volledige lockdown “onvermijdelijk” is en er dus snel moet komen.
Vanmiddag weer een nieuwe persconferentie in Downing Street. https://t.co/rne26gouvI reageer retweet
Wtf. Het is maandag. Moeten die mensen niet gewoon werken. Thuis of op kantoor.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:01 schreef theNull het volgende:
Dat was er natuurlijk wel, want binnen de schengenzone waren al meerdere gevallen van deze zeer besmettelijke infectie opgedoken, zelfs op enkele kilometers van de nederlandse grens.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:05 schreef Blik het volgende:
[..]
Achteraf is altijd makkelijk praten, er was op 22 februari gewoon geen reden om het af te lasten. Dat zou ook niet haalbaar zijn geweest, om het land te overtuigen van de noodzaak terwijl er geen besmettingen zijn
Die persoon die op 21-02 al opgenomen was op de IC met luchtwegklachten, zonder dat hij in het buitenland was geweest, had ook een waarschuwing kunnen zijn als ze hem gewoon getest hadden.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat zegt dus niks over de vraag of het al dan niet al aanwezig was binnen Nederland.
Antwoord daarop is ja, want het bleek achteraf natuurlijk dat het eerste besmettingsgeval een man was die vrolijk carnaval had gevierd. En een paar weken later explodeert het aantal besmettingen in de regio....tja...
Dit had iedereen met een iq boven de 80 aan kunnen zien komen.
Echt zwaar beboeten dit, hopelijk na vanavond maatregelen..quote:Op maandag 23 maart 2020 12:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Flikker op, blijf thuis, des te eerder kunnen we onze ooit zo leuke leven weer verder oppakken.
Uk toch?quote:Op maandag 23 maart 2020 12:08 schreef PoezeligDing het volgende:
UK.quote:
27 februari is NA de carnaval!quote:Op maandag 23 maart 2020 12:09 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
27 februari was de eerste officiële besmetting bekend
En kijk naar Brabant en Limburg daar zitten de meeste besmettingen, ook de provincies waar ze het meeste carnaval vieren
quote:Op maandag 23 maart 2020 12:09 schreef Salina het volgende:
[..]
Wtf. Het is maandag. Moeten die mensen niet gewoon werken. Thuis of op kantoor.
quote:
Er is geen samenscholingsverbod, kan je het mensen dan echt kwalijk nemen dat ze het dan tóch proberen met lekker weer zoals afgelopen weekend? Dat men nu geen vrienden bezoekt heeft men wel begrepen, maar met het gezin de frisse buitenlucht in klinkt (op het eerste gezicht) natuurlijk vrij onschuldig. Ik neem het eerder de rijksoverheid kwalijk dat zij dit soort doorzichtige situaties -in de randstad- niet voor zijn.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
We mogen dus niet naar het strand, maar wel winkelen en op kantoor werkenquote:Op maandag 23 maart 2020 12:01 schreef theNull het volgende:
Inderdaad, mensen stop serieus met het bashen van Brabant/Limburg omdat daar het carnaval is doorgegaan t/m 25 februari. Ik liep in dat weekend zelf rond in een - zoals altijd - bomvol Londen. Heel West Europa wist toen nog helemaal niet dat het 4 weken later zo erg zou zijn.quote:
Ik neem de mensen niks kwalijk maar de autoriteiten.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:08 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Inderdaad: het bleek achteraf.
Hoe kan je dat dan de mensen op straat kwalijk nemen als je eigen overheid daar totaal niet voor waarschuwt?
In dat geval pleeg ik harakiri met m'n muisquote:Op maandag 23 maart 2020 12:02 schreef _I het volgende:
[..]
Maar ook in de groep die doet aan zelfisolatie. Feitelijk een getrainde subgroep voor dit soort situaties.
De failsafe van de mens. Als alles ten einde is, zit er altijd nog een groep FOK!kers ergens op een zolderkamer.
Mag hopen dat het internet niet uitvalt, dan zal ook deze groep zich naar buiten moeten begeven.
In die week komen ook veel mensen terug uit Italië. Je kunt wijzen naar carnaval, maar we hebben geen flauw benul wat nu het (meeste) invloed heeft gehad op de snelle verspreiding.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dit had iedereen met een iq boven de 80 aan kunnen zien komen.
quote:Op maandag 23 maart 2020 12:13 schreef LaCatastrophe het volgende:
Zo he. Vrijdag koorts / keelpijn en vanwege werk in ziekenhuis naar huis gestuurd. Het weekend ging het prima, op zere keel na, maar sinds vandaag opnieuw koorts en nu ook kortademig. Ik hoop dat mijn immuunsysteem op orde is, ben nooit ziek namelijk.
Heb je enige idee hoeveel mensen er nu werkloos zijn?quote:Op maandag 23 maart 2020 12:09 schreef Salina het volgende:
[..]
Wtf. Het is maandag. Moeten die mensen niet gewoon werken. Thuis of op kantoor.
Zeker weten e was een echte corona haard maar het gaat erom dat mensen zeggen dat ze het advies van het rvim in de wind sloegen wat nergens op slaat want er was toen geen advies simpelweg omdat pas na de carnaval het eerste geval bekend werd.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:11 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Ja dus?
Mensen waren zeker weten al tijdens carnaval besmet
Het F1 seizoen gaat nog even langer op slot, Baku ook uitgesteld.twitter:F1 twitterde op maandag 23-03-2020 om 12:07:14Organisers of the Azerbaijan Grand Prix have taken the decision to postpone the 2020 race due to the global spread of Coronavirus https://t.co/o5cKQb2obY reageer retweet
Er wordt in het ziekenhuis niet getest zoals in het UMCG?quote:Op maandag 23 maart 2020 12:13 schreef LaCatastrophe het volgende:
Zo he. Vrijdag koorts / keelpijn en vanwege werk in ziekenhuis naar huis gestuurd. Het weekend ging het prima, op zere keel na, maar sinds vandaag opnieuw koorts en nu ook kortademig. Ik hoop dat mijn immuunsysteem op orde is, ben nooit ziek namelijk.
quote:Op maandag 23 maart 2020 12:13 schreef LaCatastrophe het volgende:
Well done Bakuquote:Op maandag 23 maart 2020 12:14 schreef D_A het volgende:
Het F1 seizoen gaat nog even langer op slot, Baku ook uitgesteld.twitter:F1 twitterde op maandag 23-03-2020 om 12:07:14Organisers of the Azerbaijan Grand Prix have taken the decision to postpone the 2020 race due to the global spread of Coronavirus https://t.co/o5cKQb2obY reageer retweet
Dat is niet best. Beterschap!quote:Op maandag 23 maart 2020 12:13 schreef LaCatastrophe het volgende:
Nee, de diagnose was van 27 februari.quote:
Als je dat zelf niet weet kun je daar niks aan doen, wat is je punt nu eigenlijk?quote:Op maandag 23 maart 2020 12:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee, de diagnose was van 27 februari.
Toen is die besmetting gediagnosticeerd, die besmetting die had hij natuurlijk al een tijdje en hij heeft dus met zijn besmetting vrolijk carnaval gevier.
Beterschap.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:13 schreef LaCatastrophe het volgende:
NOS.nlquote:De afgelopen 24 uur zijn er in Spanje 462 mensen overleden als gevolg van het coronavirus. Het dodental is daarmee gestegen tot 2182. Het aantal geregistreerde besmettingen is met 4.517 gevallen gestegen tot 33.089. Het zwaarst getroffen is Madrid, waar ruim 10.000 besmettingen zijn gemeld.
En je mag pas bellen als je koorts boven de 39 is?quote:Op maandag 23 maart 2020 12:13 schreef LaCatastrophe het volgende:
Terwijl we natuurlijk allemaal weten dat het de schuld is van de Rabobank.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:15 schreef the-eye het volgende:
Wel interessant om te zien dat er overal naar zondebokken wordt gezocht en men puntje bij paaltje voor zichzelf kiest. Europa geeft China de schuld, Amerika geeft Europa de schuld. Hier geeft de randstad Brabant de schuld etc etc
En hoe moesten ze dat weten dan?quote:Op maandag 23 maart 2020 12:11 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Ja dus?
Mensen waren zeker weten al tijdens carnaval besmet
Word morgenochtend getestquote:Op maandag 23 maart 2020 12:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Er wordt in het ziekenhuis niet getest zoals in het UMCG?
Als je nooit ziek bent, is je immuunsysteem vast prima.
Beterschap en sterkte!quote:Op maandag 23 maart 2020 12:13 schreef LaCatastrophe het volgende:
Ok, duidelijkquote:Op maandag 23 maart 2020 12:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik neem de mensen niks kwalijk maar de autoriteiten.
Nee hoor. Vrijdag heb ik een afspraak gemaakt voor test, deze is morgenochtend.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:16 schreef mootie het volgende:
[..]
En je mag pas bellen als je koorts boven de 39 is?
Tsja dat winkelen en naar kantoor zorgt nog dat de economie draaiende blijft.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
We mogen dus niet naar het strand, maar wel winkelen en op kantoor werken
Klinkt een beetje gek.
En die vakantiegangers uit Italië die besmet terug zijn gekomen zijn toevallig allemaal in noord Brabant woonachtig?quote:Op maandag 23 maart 2020 12:12 schreef Zeroku het volgende:
[..]
In die week komen ook veel mensen terug uit Italië. Je kunt wijzen naar carnaval, maar we hebben geen flauw benul wat nu het (meeste) invloed heeft gehad op de snelle verspreiding.
Netjes, beterschap.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:17 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Nee hoor. Vrijdag heb ik een afspraak gemaakt voor test, deze is morgenochtend
en nog steeds:quote:Op maandag 23 maart 2020 12:13 schreef LaCatastrophe het volgende:
Op zich zou je denken van wel, maar voor hoe lang nog?quote:Op maandag 23 maart 2020 12:17 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Tsja dat winkelen en naar kantoor zorgt nog dat de economie draaiende blijft.
Bah wat vervelend. Sterkte & beterschap!quote:Op maandag 23 maart 2020 12:13 schreef LaCatastrophe het volgende:
Carnaval.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En die vakantiegangers uit Italië die besmet terug zijn gekomen zijn toevallig allemaal in noord Brabant woonachtig?
Wintersporten noord brabanders bovengemiddeld vaak? Waarom zien we dezecijfers niet in de rest van het land?
maar nederland is anders.....wij hebben het onder controlequote:Op maandag 23 maart 2020 12:18 schreef riazop het volgende:
tussentijdse cijfers Zwitserland beloven weinig goeds
twitter:wearetherace twitterde op maandag 23-03-2020 om 12:12:45The Azerbaijan Grand Prix has become the latest #F1 race to be postponed due to the coronavirus pandemic:
https://t.co/Dm1F55cHXb reageer retweet
Dat je dat nog moet vragenquote:Op maandag 23 maart 2020 12:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als je dat zelf niet weet kun je daar niks aan doen, wat is je punt nu eigenlijk?
Sterkte!quote:Op maandag 23 maart 2020 12:13 schreef LaCatastrophe het volgende:
Ik vind dat wij veel minder panisch moeten doen als mensen op strand lopen, meer dan een paar meter van elkaar vandaan.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:17 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Tsja dat winkelen en naar kantoor zorgt nog dat de economie draaiende blijft.
Die hadden een week eerder vakantie (noorden)quote:Op maandag 23 maart 2020 12:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En die vakantiegangers uit Italië die besmet terug zijn gekomen zijn toevallig allemaal in noord Brabant woonachtig?
Wintersporten noord brabanders bovengemiddeld vaak? Waarom zien we dezecijfers niet in de rest van het land?
ja, mij is dat duidelijk. De user waar ik op reageer is dat nog niet duidelijk.quote:
Die denken "ach het is geen Brabant hier dus we zijn veilig"quote:Op maandag 23 maart 2020 12:19 schreef Pvt.Webster het volgende:
Die muppets in Zandvoort... Echt eerlijk waar
staythefuckathome gewoon...zo moeilijk is het allemaal nietquote:Op maandag 23 maart 2020 12:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vind dat wij veel minder panisch moeten doen als mensen op strand lopen, meer dan een paar meter van elkaar vandaan.
Probeer het. Misschien worden mensen in de zorg ook getest?quote:Op maandag 23 maart 2020 12:19 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik ben nu ook ziek. Ik werk in de zorg, en gisteren werden een paar collega’s en ik ineens ziek, een cliënt is heel erg ziek.
Kan ik nog vragen om een test? Ik lees dat alleen mensen die in het ziekenhuis terecht komen worden getest.
Ja de scholen, mensen zonder kinderen trekken zich daar weinig van aan. Die gaan gewoon.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:19 schreef noodgang het volgende:
[..]
Die hadden een week eerder vakantie (noorden)
Noorden heeft geluk gehad dat zijn één week eerder op vakantie zijn geweest. Toen was Italië nog geen mega brandhaard.quote:
Kun je vanuit je organisatie als personeel niet getest worden?quote:Op maandag 23 maart 2020 12:19 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik ben nu ook ziek. Ik werk in de zorg, en gisteren werden een paar collega’s en ik ineens ziek, een cliënt is heel erg ziek.
Kan ik nog vragen om een test? Ik lees dat alleen mensen die in het ziekenhuis terecht komen worden getest.
Of: “het weekend is voorbij en op maandag is het dan toch rustig”.. Tjah, als iedereen dat denkt.....quote:Op maandag 23 maart 2020 12:20 schreef -river- het volgende:
[..]
Die denken "ach het is geen Brabant hier dus we zijn veilig"
Buiten lopen/sporten kan gewoon en is aangeraden.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
staythefuckathome gewoon...zo moeilijk is het allemaal niet
Waar wordt dat gedaan?quote:Op maandag 23 maart 2020 12:17 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Nee hoor. Vrijdag heb ik een afspraak gemaakt voor test, deze is morgenochtend.
Maar genoeg offtopic geleuter van mijn kant.
NOgmaals, achteraf is makkelijk praten met de kennis van nu. Achteraf was het een zegen geweest als we vanaf dat weekend al alles dicht hadden gegooid. Maarja, die kennis die we nu hebben hadden we toen nog niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat was er natuurlijk wel, want binnen de schengenzone waren al meerdere gevallen van deze zeer besmettelijke infectie opgedoken, zelfs op enkele kilometers van de nederlandse grens.
De vraag of carnaval afgelast moest worden kwam natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen.
Dit hoorden we ook bij landen als België, Duitsland, Frankrijk de afgelopen week.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:21 schreef Jojoke het volgende:
Als zelfs in de UK een lockdown komt, dan kunnen we echt niet achterblijven. De UK was onze enige groepsimmuniteit-buddy in de wereld van lockdowns.
In de drive in van het ziekenhuis. (in de parkeergarage dus)quote:
Alleen meer mensen testen, haalt niks uit helaas. Het vervolg na een test is veel belangrijker en die capaciteit moet er zijn.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en nog steeds:
WHO; test test test
RIVM/GGD: Nope
![]()
![]()
![]()
Mee eens.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vind dat wij veel minder panisch moeten doen als mensen op strand lopen, meer dan een paar meter van elkaar vandaan.
Wij volgen Duitsland denk ik... Eerst even boetes uitdelen en max. 2 op straat. Daarna kun je altijd nog over naar totale lockdown.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:21 schreef Jojoke het volgende:
Als zelfs in de UK een lockdown komt, dan kunnen we echt niet achterblijven. De UK was onze enige groepsimmuniteit-buddy in de wereld van lockdowns.
Net als in Spanje, die achteraf iemand vonden die al op 13 februari was overleden.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hoop wel dat dat zo blijft en dat ze niet zeggen dat je ook binnen kunt sporten.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:21 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Buiten lopen/sporten kan gewoon en is aangeraden.
de RIVM had al wel wat meer kennis en wilde niet testen, in spanje was er half febrauri ook al een dode die ze stil hebben gehouden om het tourisme te beschermen....quote:Op maandag 23 maart 2020 12:21 schreef Blik het volgende:
[..]
NOgmaals, achteraf is makkelijk praten met de kennis van nu. Achteraf was het een zegen geweest als we vanaf dat weekend al alles dicht hadden gegooid. Maarja, die kennis die we nu hebben hadden we toen nog niet.
Ze noemen die weken hoogseizoen met een reden.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja de scholen, mensen zonder kinderen trekken zich daar weinig van aan. Die gaan gewoon.
Overigens viel de vakantie in regio zuid en midden samen maar zien we eeb uitbraak van corona in regio zuid.
Enige verschil is dat men daar carnaval viert.
Voor jou wellicht niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
staythefuckathome gewoon...zo moeilijk is het allemaal niet
Social distancing.twitter:KellyVaughen twitterde op maandag 23-03-2020 om 00:30:40Hundreds of missionaries from the Philippines are coming back to Salt Lake City today. Social distancing is out the window as people welcome back their family members with posters, balloons, and hugs. @KUTV2News https://t.co/CeyRDtRv9x reageer retweet
Ik denk dat we wel moeten, anders kan Rutte een telefoontje verwachten van Merkel en Macron.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:22 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Wij volgen Duitsland denk ik... Eerst even boetes uitdelen en max. 2 op straat. Daarna kun je altijd nog over naar totale lockdown.
dat hebben ze (in)direct dus wel gedaan....niet testen, amper contact tracingquote:Op maandag 23 maart 2020 12:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Alleen meer mensen testen, haalt niks uit helaas. Het vervolg na een test is veel belangrijker en die capaciteit moet er zijn.
Die mensen bij het RIVM zijn geen mongolen, debielen of mensen die bezig zijn om het corona virus zoveel mogelijk te verspreiden
Het punt is dat die mensen in de zorg zich de pleuris moeten werken in die pakken en dat er straks mensen sterven omdat er te weinig bedden zijn. Allemaal omdat mensen zoiets hebben van: boeien ik laat me niet vertellen wat ik moet doenquote:Op maandag 23 maart 2020 12:22 schreef skrn het volgende:
[..]
Mee eens.
Het is bijna een kwestie geworden van collectief lijden, alsof iedereen mee moet delen met de ellende. En als je daaraan niet meedoet, heb je asociaal.
Buiten lopen en afstand houden zou geen probleem moeten zijn.
Zwitserland heeft het aantal tests de afgelopen 2 dagen flink verhoogd. Dat is waarschijnlijk de reden voor de groei.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:18 schreef riazop het volgende:
tussentijdse cijfers Zwitserland beloven weinig goeds
In Italie en China schijnt er een explosieve toename te zijn van huiselijk geweld.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Voor jou wellicht niet.
Maar dat is het hele advies van de overheid of RIVM ook niet.
Ik geef het je te doen, op een klein flatje wonen eventueel met kinderen die veel te veel energie hebben.
dat is bewust stil gehouden om de economie/tourisme te beschermen.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:22 schreef _I het volgende:
[..]
Net als in Spanje, die achteraf iemand vonden die al op 13 februari was overleden.
Als die meneer die op 21 februari het ziekenhuis binnenkwam al op zijn 10e ziektedag zat en zelf niet gereisd had, moet er dus al eerder iemand ziek hebben rondgelopen.
Die vakantiegangers die terugkomen zijn de patient nul van hun regio, maar die eerste overleden man was een dag 20 patient van een eerdere uitbraak. We moesten zo nodig op Italie letten, hoewel China zijn mensen hier in januari al teruggehaald heeft. Wie weet was het er toen al.
Waarom steeds zo naar het buitenland kijken? Het gaat er toch puur om of onze cijfers ook vragen om een volledige lockdown of niet. Ik snap dat schapengedrag niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:21 schreef Jojoke het volgende:
Dat heet temperament.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:25 schreef Caland het volgende:
[..]
In Italie en China schijnt er een explosieve toename te zijn van huiselijk geweld.
Vooraf zei ik het ook al, en velen met mij.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:21 schreef Blik het volgende:
[..]
NOgmaals, achteraf is makkelijk praten met de kennis van nu. Achteraf was het een zegen geweest als we vanaf dat weekend al alles dicht hadden gegooid. Maarja, die kennis die we nu hebben hadden we toen nog niet.
Ja, dat zei ik gisteren ook nog. Het Noorden had net een week eerder vakantie.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Noorden heeft geluk gehad dat zijn één week eerder op vakantie zijn geweest. Toen was Italië nog geen mega brandhaard.
Zuiden ging op vakantie precies op het moment dat Italië een risicogebied begon te worden. Combinatie met carnaval hielp natuurlijk ook niet.
Je kan zelf ook een beetje nadenken en je niet in grote menigte begeven, als je pas in het buitenland bent geweest en zo een virus is op verschillende plekken in Europaquote:
Zou Weinstein echt heel ziek zijn? Ik had altijd de indruk dat hij een toneelstukje opvoerde om strafvermindering te krijgen. De manier waarop hij zo krom als een hoepel elke keer het gerechtshof binnen strompelt, maakte mij wat sceptisch.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:23 schreef -river- het volgende:
’Harvey Weinstein besmet met coronavirus’
https://www.telegraaf.nl/(...)smet-met-coronavirus
Lol.
nou, het geld wat je zou uitgeven aan vakantie en Horeca, hou je nu in je zak, kan je volgend jaar goed gebruiken.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:05 schreef DireStraits7 het volgende:
COR / Realistische vergezichten?!
Ben benieuwd hoe jullie naar de zomer kijken. Wat is er wenselijk en haalbaar?
Als deze zomer verloren is, en daar lijkt het wel op, hóé verloren is deze dan?
Niet zo sceptisch. Gewoon geloven dat het zo is en lachen.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:27 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Zou Weinstein echt heel ziek zijn? Ik had altijd de indruk dat hij een toneelstukje opvoerde om strafvermindering te krijgen. De manier waarop hij zo krom als een hoepel elke keer het gerechtshof binnen strompelt, maakte mij wat sceptisch.
Dat helpt wel degelijk. De mensen met lichte klachten zouden dan namelijk zeker weten of ze corona hebben en kunnen daar dan hun gedrag op aanpassen. Ja, ook dan zal je debielen hebben die dat niet doen maar ik denk dat de meesten dan niet meer op het strand gaan hossen.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Alleen meer mensen testen, haalt niks uit helaas. Het vervolg na een test is veel belangrijker en die capaciteit moet er zijn.
Die mensen bij het RIVM zijn geen mongolen, debielen of mensen die bezig zijn om het corona virus zoveel mogelijk te verspreiden
hij hoeft zich iig niet druk te maken over de quarantaine regelsquote:Op maandag 23 maart 2020 12:27 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Zou Weinstein echt heel ziek zijn? Ik had altijd de indruk dat hij een toneelstukje opvoerde om strafvermindering te krijgen. De manier waarop hij zo krom als een hoepel elke keer het gerechtshof binnen strompelt, maakte mij wat sceptisch.
Conclusie: het niet afgelasten van carnaval was een slechte beslissing en dat kost nu levens.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:23 schreef Blik het volgende:
[..]
Ze noemen die weken hoogseizoen met een reden.
Je ziet een duidelijke opdeling.
1. Noorden met relatief weinig besmettingen, hadden een week eerder vakantie
2. Midden, duidelijk meer besmettingen als in het noorden, week later vakantie
3. Zuiden, daar is het het ergste. Carnaval i.c.m. week later vakantie als het Noorden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |