Wtf. Het is maandag. Moeten die mensen niet gewoon werken. Thuis of op kantoor.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:01 schreef theNull het volgende:
Vast al gepost, maar mensen snappen het nog steeds niet. Ben benieuwd naar eventuele nieuwe maatregelen vandaag.twitter:ZandvoortaanZee twitterde op maandag 23-03-2020 om 10:19:40We zien vandaag weer veel mensen naar het strand komen, dit is niet de bedoeling! Kom ook doordeweeks niet naar het strand en de duinen. De parkeerplaatsen zijn zo lang als nodig is afgesloten.#samentegencorona reageer retweet
Dat was er natuurlijk wel, want binnen de schengenzone waren al meerdere gevallen van deze zeer besmettelijke infectie opgedoken, zelfs op enkele kilometers van de nederlandse grens.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:05 schreef Blik het volgende:
[..]
Achteraf is altijd makkelijk praten, er was op 22 februari gewoon geen reden om het af te lasten. Dat zou ook niet haalbaar zijn geweest, om het land te overtuigen van de noodzaak terwijl er geen besmettingen zijn
Die persoon die op 21-02 al opgenomen was op de IC met luchtwegklachten, zonder dat hij in het buitenland was geweest, had ook een waarschuwing kunnen zijn als ze hem gewoon getest hadden.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat zegt dus niks over de vraag of het al dan niet al aanwezig was binnen Nederland.
Antwoord daarop is ja, want het bleek achteraf natuurlijk dat het eerste besmettingsgeval een man was die vrolijk carnaval had gevierd. En een paar weken later explodeert het aantal besmettingen in de regio....tja...
Dit had iedereen met een iq boven de 80 aan kunnen zien komen.
Echt zwaar beboeten dit, hopelijk na vanavond maatregelen..quote:Op maandag 23 maart 2020 12:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Teeeeeeering wat een dom hoeren volk woont er toch in NL.
Flikker op, blijf thuis, des te eerder kunnen we onze ooit zo leuke leven weer verder oppakken.
Uk toch?quote:Op maandag 23 maart 2020 12:08 schreef PoezeligDing het volgende:
twitter:timdewit twitterde op maandag 23-03-2020 om 11:40:53Verschillende politieke journalisten hier horen van kabinetsbronnen dat een volledige lockdown “onvermijdelijk” is en er dus snel moet komen.
Te veel mensen houden zich niet aan de social distancing regels.
Vanmiddag weer een nieuwe persconferentie in Downing Street. https://t.co/rne26gouvI reageer retweet
27 februari is NA de carnaval!quote:Op maandag 23 maart 2020 12:09 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
27 februari was de eerste officiėle besmetting bekend
En kijk naar Brabant en Limburg daar zitten de meeste besmettingen, ook de provincies waar ze het meeste carnaval vieren
quote:Op maandag 23 maart 2020 12:09 schreef Salina het volgende:
[..]
Wtf. Het is maandag. Moeten die mensen niet gewoon werken. Thuis of op kantoor.
quote:
Er is geen samenscholingsverbod, kan je het mensen dan echt kwalijk nemen dat ze het dan tóch proberen met lekker weer zoals afgelopen weekend? Dat men nu geen vrienden bezoekt heeft men wel begrepen, maar met het gezin de frisse buitenlucht in klinkt (op het eerste gezicht) natuurlijk vrij onschuldig. Ik neem het eerder de rijksoverheid kwalijk dat zij dit soort doorzichtige situaties -in de randstad- niet voor zijn.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Teeeeeeering wat een dom hoeren volk woont er toch in NL.
Flikker op, blijf thuis, des te eerder kunnen we onze ooit zo leuke leven weer verder oppakken.
We mogen dus niet naar het strand, maar wel winkelen en op kantoor werkenquote:Op maandag 23 maart 2020 12:01 schreef theNull het volgende:
Vast al gepost, maar mensen snappen het nog steeds niet. Ben benieuwd naar eventuele nieuwe maatregelen vandaag.twitter:ZandvoortaanZee twitterde op maandag 23-03-2020 om 10:19:40We zien vandaag weer veel mensen naar het strand komen, dit is niet de bedoeling! Kom ook doordeweeks niet naar het strand en de duinen. De parkeerplaatsen zijn zo lang als nodig is afgesloten.#samentegencorona reageer retweet
Inderdaad, mensen stop serieus met het bashen van Brabant/Limburg omdat daar het carnaval is doorgegaan t/m 25 februari. Ik liep in dat weekend zelf rond in een - zoals altijd - bomvol Londen. Heel West Europa wist toen nog helemaal niet dat het 4 weken later zo erg zou zijn.quote:
Ik neem de mensen niks kwalijk maar de autoriteiten.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:08 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Inderdaad: het bleek achteraf.
Hoe kan je dat dan de mensen op straat kwalijk nemen als je eigen overheid daar totaal niet voor waarschuwt?
In dat geval pleeg ik harakiri met m'n muisquote:Op maandag 23 maart 2020 12:02 schreef _I het volgende:
[..]
Maar ook in de groep die doet aan zelfisolatie. Feitelijk een getrainde subgroep voor dit soort situaties.
De failsafe van de mens. Als alles ten einde is, zit er altijd nog een groep FOK!kers ergens op een zolderkamer.
Mag hopen dat het internet niet uitvalt, dan zal ook deze groep zich naar buiten moeten begeven.
In die week komen ook veel mensen terug uit Italiė. Je kunt wijzen naar carnaval, maar we hebben geen flauw benul wat nu het (meeste) invloed heeft gehad op de snelle verspreiding.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat zegt dus niks over de vraag of het al dan niet al aanwezig was binnen Nederland.
Antwoord daarop is ja, want het bleek achteraf natuurlijk dat het eerste besmettingsgeval een man was die vrolijk carnaval had gevierd. En een paar weken later explodeert het aantal besmettingen in de regio....tja...
Dit had iedereen met een iq boven de 80 aan kunnen zien komen.
quote:Op maandag 23 maart 2020 12:13 schreef LaCatastrophe het volgende:
Zo he. Vrijdag koorts / keelpijn en vanwege werk in ziekenhuis naar huis gestuurd. Het weekend ging het prima, op zere keel na, maar sinds vandaag opnieuw koorts en nu ook kortademig. Ik hoop dat mijn immuunsysteem op orde is, ben nooit ziek namelijk.
Heb je enige idee hoeveel mensen er nu werkloos zijn?quote:Op maandag 23 maart 2020 12:09 schreef Salina het volgende:
[..]
Wtf. Het is maandag. Moeten die mensen niet gewoon werken. Thuis of op kantoor.
Zeker weten e was een echte corona haard maar het gaat erom dat mensen zeggen dat ze het advies van het rvim in de wind sloegen wat nergens op slaat want er was toen geen advies simpelweg omdat pas na de carnaval het eerste geval bekend werd.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:11 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Ja dus?
Mensen waren zeker weten al tijdens carnaval besmet
Het F1 seizoen gaat nog even langer op slot, Baku ook uitgesteld.twitter:F1 twitterde op maandag 23-03-2020 om 12:07:14Organisers of the Azerbaijan Grand Prix have taken the decision to postpone the 2020 race due to the global spread of Coronavirus https://t.co/o5cKQb2obY reageer retweet
Er wordt in het ziekenhuis niet getest zoals in het UMCG?quote:Op maandag 23 maart 2020 12:13 schreef LaCatastrophe het volgende:
Zo he. Vrijdag koorts / keelpijn en vanwege werk in ziekenhuis naar huis gestuurd. Het weekend ging het prima, op zere keel na, maar sinds vandaag opnieuw koorts en nu ook kortademig. Ik hoop dat mijn immuunsysteem op orde is, ben nooit ziek namelijk.
quote:Op maandag 23 maart 2020 12:13 schreef LaCatastrophe het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |