Eens. Zij zijn ook debet aan het niet nemen van maatregelen omtrent carnaval. Ze hebben de aannames van het RIVM niet gerectificeerd en zouden bovendien toch schijt hebben gehad aan eventuele opgelegde maatregelen.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:46 schreef Nielsch het volgende:
ik vind dat we brabant en limburg voor straf moeten verbieden om de komende 10 jaar carnaval te vieren
Als dat zo is, dan is de keuze toch of groepsimmuniteit, of zeker 1,5 in lockdown blijven (in verschillende maten van sterkte)? Of is er nog een derde optie... Nouja, hopen dat het virus verzwakt door mutaties en beter weer.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:49 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar dat lukt toch niet want er zijn veel te veel brandhaarden in de hele wereld op dit moment. Die verspreiding stop je niet meer.
sterktequote:Op maandag 23 maart 2020 11:49 schreef Lafoy het volgende:
Ik begin me opeens een partij beroerd te voelen en heb een opgezette keel![]()
https://www.trouw.nl/econ(...)p-wordt-ze~bee9d9a3/quote:Op maandag 23 maart 2020 11:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
yeah right......nu zal dat vast al heel anders zijn
quote:In de nieuwe raming gaan de economen ervan uit dat de virusuitbraak in het tweede kwartaal van dit jaar onder controle komt. Dat is een cruciale voorwaarde voor herstel later in het jaar. Tot die tijd moeten de omvangrijke steunmaatregelen van de overheid en centrale banken ervoor zorgen dat bedrijven niet omvallen, en personeel zoveel mogelijk in dienst blijft. Volledig zal dat niet lukken, maar de Rabobank gaat ervan uit dat de effecten op de werkloosheid en winstgevendheid van bedrijven toch beperkt zullen blijven. Voor 2021 wordt alweer economische groei verwacht.
Ja goed idee, laten we in heel Nederland andere maatregelen gaan treffen! Dan wordt het voor iedereen wel duidelijk!quote:Op maandag 23 maart 2020 11:49 schreef Fer het volgende:
Denk dat ze de burgemeesters meer macht geven om zelf zaken te sluiten of plaatselijke groepsverboden te kunnen invoeren.
Daarna moeten de burgemeesters het zelf per lokatie bekijken.
Ja, geen carnaval, luchtverkeer tijdelijk opschorten en van iedere besmetting minutieus nagaan met wie die contact heeft gehad was het beste geweest, daar is iedereen het wel over eens.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja. maar een vaccin is nog 1,5 tot 2 jaar ver weg. Dus we moeten dan wel de hele zomer in lockdown blijven, en dan volgende winter nog veel strenger.
Ik ben benieuwd hoe het gaat komende maanden...
Eigenlijk had europa in 1 keer op het virus moeten stampen door meteen tegelijk alles dicht te gooien.
why.so.serious?quote:Op maandag 23 maart 2020 11:50 schreef Chia het volgende:
[..]
Eens. Zij zijn ook debet aan het niet nemen van maatregelen omtrent carnaval. Ze hebben de aannames van het RIVM niet gerectificeerd en zouden bovendien toch schijt hebben gehad aan eventuele opgelegde maatregelen.
Daarom ook totaal geen medelijden met de oudjes die zijn gestorven door carnaval te vieren en dus corona hebben opgelopen. Hoe dom kun je zijn.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:50 schreef Chia het volgende:
[..]
Eens. Zij zijn ook debet aan het niet nemen van maatregelen omtrent carnaval. Ze hebben de aannames van het RIVM niet gerectificeerd en zouden bovendien toch schijt hebben gehad aan eventuele opgelegde maatregelen.
Zit op de brief met t nieuwe aanbod te wachten.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Bij Florius is het naar beneden.
Nee, de landen waarvan blijkt dat met een lockdown veel minder mensen besmet zijn, maar de curve is uitgespreid over een periode van maanden tot jaren komen ons om hulp vragen omdat wij in kortere tijd weer zijn begonnen met onze economie.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:40 schreef riazop het volgende:
[..]
Tuurlijk.
Alle die andere Europese lockdown landen gaan straks aan een land aar 70% besmet is en 100duizenden doden en zieken zijn ,"vragen om hulp"
Ik zie het voor me!
Duh, zo slecht als het nu gaat in 2020 heb je in 2021 ook weer een virus nodig.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/econ(...)p-wordt-ze~bee9d9a3/
[..]
Nou als ze zeggen dat 40 tot 70% besmet zal raken gaat het daar wel naartoe denk/hoop ik. Ik hoop dat de regels aanslaan en we dan wat minder dingen op slot doen... dit is ontzettend saai.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan is de keuze toch of groepsimmuniteit, of zeker 1,5 in lockdown blijven (in verschillende maten van sterkte)? Of is er nog een derde optie...
dat vind ik een onnodige postquote:Op maandag 23 maart 2020 11:51 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Daarom ook totaal geen medelijden met de oudjes die zijn gestorven door carnaval te vieren en dus corona hebben opgelopen. Hoe dom kun je zijn.
Ja, dat is mijn buurvrouw.quote:Op maandag 23 maart 2020 06:28 schreef kwiwi het volgende:
Coronavirus: More myths to ignore
https://www.bbc.com/news/(...)more-myths-to-ignore
Weet niet wie hier laatst zei dat z'n buurvrouw wodka als desinfectiemiddel gebruikt, maar dat bevat dus niet genoeg alcohol.
Als de economie dit jaar in stort, dan kan het vanaf dat moment alleen nog maar groeien...quote:Op maandag 23 maart 2020 11:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Stoere boi gesignaleerd.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:51 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Daarom ook totaal geen medelijden met de oudjes die zijn gestorven door carnaval te vieren en dus corona hebben opgelopen. Hoe dom kun je zijn.
De eerste fout die er in het artikel wordt gemaakt is te denken dat het virus in het 2e kwartaal onder controle zal zijn.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Jinx. Stilte voor de storm.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:50 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Misschien is daarom dit topic wel zo rustig
Zeg dan gewoon niets.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Duh, zo slecht als het nu gaat in 2020 heb je in 2021 ook weer een virus nodig.
Als we het halen met zn allen kan 2021 alleen maar beter worden.
Mja, een beetje een slecht gedicht.. De boodschap is kristal helder en daar heb ik geen kritiek op, maar de vorm... nou..quote:
Niet alleen saai maar de economische ramp die dat veroorzaakt gaat ook gewoon mensenlevens kosten op de lange termijn natuurlijk. Maargoed je kan ook niet alles gewoon maar opengooien.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nou als ze zeggen dat 40 tot 70% besmet zal raken gaat het daar wel naartoe denk/hoop ik. Ik hoop dat de regels aanslaan en we dan wat minder dingen op slot doen... dit is ontzettend saai.
absoluut niet, het RIVM heeft het onder de pet gehouden of te laat begonnen met testen.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:53 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Klopt toch? De gevaren waren toen allang bekend.
De president/dictator van Wit-Rusland zei dat men daar de handen mee moet wassen. En het moet drinken, behalve op het werk.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:52 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Ja, dat is mijn buurvrouw.En Nederlanders zijn dom.
Misschien dat ze het wel van een Engelsman aanneemt.
Correct. Voorgaande keren waren de cijfers(vooral tests) van zondag/maandag ook lichter en laaide het daarna weer op.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:53 schreef Montov het volgende:
Is het niet gewoonlijk dat er minder ziekenhuisactiviteit is in het weekend, en dat de cijfers nog weinig zeggen?
slivovitsj wel?quote:Op maandag 23 maart 2020 11:52 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Ja, dat is mijn buurvrouw.En Nederlanders zijn dom.
Misschien dat ze het wel van een Engelsman aanneemt.
twitter:BNODesk twitterde op maandag 23-03-2020 om 11:51:47BREAKING: Spain reports 4,517 new cases of coronavirus and 462 new deaths since yesterday, raising total to 33,089 cases and 2,182 dead https://t.co/47MXF0XUJ0 reageer retweet
Dacht iedereen al op de ICquote:Op maandag 23 maart 2020 11:52 schreef _I het volgende:
[..]
Jinx. Stilte voor de storm.
17:00 overleg; rond een uur of 18:00 toespraak en 19:00 overleg met de veiligheidsdiensten.
Het komt wel weer.
PI's herkennen, het blijft ingewikkelde materie.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:54 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Jezus man. Wellicht niet onverstandig om je eens na te laten kijken.
Wat is een PI?quote:Op maandag 23 maart 2020 11:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
PI's herkennen, het blijft ingewikkelde materie.
Nee, maar ik hoop dat we op termijn wel op een bepaalde manier gaan stimuleren dat er een constante groep mensen het risico lopen om besmet te worden. Als dat immuniteit of een verbeterde weerstand tegen corona op levert, dan wil ik mijzelf best daarvoor open stellen. Zo'n situatie als waar we nu in zitten is natuurlijk niet houdbaar.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niet alleen saai maar de economische ramp die dat veroorzaakt gaat ook gewoon mensenlevens kosten op de lange termijn natuurlijk. Maargoed je kan ook niet alles gewoon maar opengooien.
Spanje gaat nog steiler dan Italiëquote:Op maandag 23 maart 2020 11:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Daar is spanje met de volledige cijfers deze ochtend (voor wie nog dacht dat ze maar op 41 doden stonden)twitter:BNODesk twitterde op maandag 23-03-2020 om 11:51:47BREAKING: Spain reports 4,517 new cases of coronavirus and 462 new deaths since yesterday, raising total to 33,089 cases and 2,182 dead https://t.co/47MXF0XUJ0 reageer retweet
Even terugtrekken en aanpassen.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan is de keuze toch of groepsimmuniteit, of zeker 1,5 in lockdown blijven (in verschillende maten van sterkte)? Of is er nog een derde optie... Nouja, hopen dat het virus verzwakt door mutaties en beter weer.
vanavondquote:Op maandag 23 maart 2020 11:56 schreef Sfancta het volgende:
Rond welke datum zullen we horen dat 6 april een totale illusie is?
Waarom is dat zo belangrijk?quote:Op maandag 23 maart 2020 11:56 schreef Sfancta het volgende:
5 aprilquote:Op maandag 23 maart 2020 11:56 schreef Sfancta het volgende:
1 aprilquote:Op maandag 23 maart 2020 11:56 schreef Sfancta het volgende:
Vrijdag 28 februari werd het eerste corona geval bekend in Nederland en carnaval is dan al afgelopen dus praat geen onzin.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:50 schreef Chia het volgende:
[..]
Wat is er een illusie aan 6 april? Die dag gaat niet door of wat? We gaan van 5 rechtstreeks naar 7 april?quote:Op maandag 23 maart 2020 11:56 schreef Sfancta het volgende:
Het is een Armeense die graag naar de Russische tv kijkt.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De president/dictator van Wit-Rusland zei dat men daar de handen mee moet wassen. En het moet drinken, behalve op het werk.
Godsamme, die zitten gewoon nog steeds in de exponentiele groeifase.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Daar is spanje met de volledige cijfers deze ochtend (voor wie nog dacht dat ze maar op 41 doden stonden)twitter:BNODesk twitterde op maandag 23-03-2020 om 11:51:47BREAKING: Spain reports 4,517 new cases of coronavirus and 462 new deaths since yesterday, raising total to 33,089 cases and 2,182 dead https://t.co/47MXF0XUJ0 reageer retweet
Dan maken alle wereldleiders bekend dat Corona toch een hoax was en dan wordt Jensen minister president van heel de wereldquote:
Natuurlijk vrij logisch dat het eerste geval pas na de grootste potentiële brandhaard daadwerkelijk positief testte.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:57 schreef -river- het volgende:
[..]
Vrijdag 28 februari werd het eerste corona geval bekend in Nederland en carnaval is dan al afgelopen dus praat geen onzin.
Op andere katholieke plekken in het land wordt het ook al veel langer gevierd hoor. Alleen daar is men iets voorzichtiger.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:57 schreef -river- het volgende:
[..]
Vrijdag 28 februari werd het eerste corona geval bekend in Nederland en carnaval is dan al afgelopen dus praat geen onzin.
Carnaval is een uitbundig, drie dagen durend volksfeest van 23 t/m 25 februari 2020. In Nederland oorspronkelijk alleen voorkomend in het zuiden, maar tegenwoordig ook gevierd in andere delen van het land.
7 april.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:56 schreef Sfancta het volgende:
En wat heeft dat met e.e.a. te maken dan?quote:Op maandag 23 maart 2020 11:56 schreef StephanL het volgende:
[..]
Post icoon, icoontje voor de post. Bij jouw die brief.
Wat verwacht jij?quote:Op maandag 23 maart 2020 11:56 schreef Sfancta het volgende:
Maar daar is het warm.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hier gebruiken we absint, ruikt heerlijk overal!quote:Op maandag 23 maart 2020 06:28 schreef kwiwi het volgende:
Coronavirus: More myths to ignore
https://www.bbc.com/news/(...)more-myths-to-ignore
Weet niet wie hier laatst zei dat z'n buurvrouw wodka als desinfectiemiddel gebruikt, maar dat bevat dus niet genoeg alcohol.
Op maandag 23 maart 2020 11:58 schreef _I het volgende:
Nee, woensdag is de laatste carnavalsdag, overal.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:58 schreef Chia het volgende:
[..]
Op andere katholieke plekken in het land wordt het ook al veel langer gevierd hoor. Alleen daar is men iets voorzichtiger.
Valt trouwens wel mee. Maar.. ja warmer dan hier.quote:
Leg de messen maar achter slot en grendel danquote:Op maandag 23 maart 2020 11:59 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Hier gebruiken we absinth, ruikt heerlijk overal!
Zou kunnen. Zijn landslide voorsprong in de peilingen was ook binnen een weekje weg.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
nog een weekje dan gaat het vanzelf weg volgens Trump
Dat bedoelde ik niet, ik bedoel dat het in andere delen van het land net zo goed al van oudsher wordt gevierd. Het zuiden heeft geen exclusief patent op het katholicisme en carnaval hoor.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:59 schreef -river- het volgende:
[..]
Nee, woensdag is de laatste carnavalsdag, overal.
Vast al gepost, maar mensen snappen het nog steeds niet. Ben benieuwd naar eventuele nieuwe maatregelen vandaag.twitter:ZandvoortaanZee twitterde op maandag 23-03-2020 om 10:19:40We zien vandaag weer veel mensen naar het strand komen, dit is niet de bedoeling! Kom ook doordeweeks niet naar het strand en de duinen. De parkeerplaatsen zijn zo lang als nodig is afgesloten.#samentegencorona reageer retweet
Meer winkels dicht, dus meer mensen naar het strand.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:01 schreef theNull het volgende:
Vast al gepost, maar mensen snappen het nog steeds niet. Ben benieuwd naar eventuele nieuwe maatregelen vandaag.twitter:ZandvoortaanZee twitterde op maandag 23-03-2020 om 10:19:40We zien vandaag weer veel mensen naar het strand komen, dit is niet de bedoeling! Kom ook doordeweeks niet naar het strand en de duinen. De parkeerplaatsen zijn zo lang als nodig is afgesloten.#samentegencorona reageer retweet
Maar ook in de groep die doet aan zelfisolatie. Feitelijk een getrainde subgroep voor dit soort situaties.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:59 schreef Tjacka het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 23 maart 2020 11:58 schreef _I het volgende:
Fokkers vallen wel in de risicogroep
Persoonlijk hoop ik dat er een dergelijk samenscholingsverbod als in Duitsland van kracht wordt.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:01 schreef theNull het volgende:
Tsja. Lockdown incoming dus. Als mensen na 1,5 week het nog niet snappen gaan ze het ook over 2 weken niet snappen.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:01 schreef theNull het volgende:
Jij zegt dat de mensen tijdens carnaval zich niet hielden aan het advies van de rivm en ik maak je duidelijk dat de eerste corona geval in Nederland pas ontdekt werd na de carnaval.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:00 schreef Chia het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik niet, ik bedoel dat het in andere delen van het land net zo goed al van oudsher wordt gevierd. Het zuiden heeft geen patent op het katholicisme en carnaval hoor.
Maar de mensheid zal dan alsnog wel uitsterven, want van voortplanting zou weinig sprake zijn.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:02 schreef _I het volgende:
[..]
Maar ook in de groep die doet aan zelfisolatie. Feitelijk een getrainde subgroep voor dit soort situaties.
De failsafe van de mens. Als alles ten einde is, zit er altijd nog een groep FOK!kers ergens op een zolderkamer.
Mag hopen dat het internet niet uitvalt, dan zal ook deze groep zich naar buiten moeten begeven.
Het is vast toeval dat in het gebied waar carnaval gevierd is de besmettingen door het plafond gaan.....quote:Op maandag 23 maart 2020 11:57 schreef -river- het volgende:
[..]
Carnaval is een uitbundig, drie dagen durend volksfeest van 23 t/m 25 februari 2020. In Nederland oorspronkelijk alleen voorkomend in het zuiden, maar tegenwoordig ook gevierd in andere delen van het land.
hadden ze meteen gister meteen moeten doen, helaas heeft een gros van het volk last van debiel20quote:Op maandag 23 maart 2020 12:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja. Lockdown incoming dus. Als mensen na 1,5 week het nog niet snappen gaan ze het ook over 2 weken niet snappen.
Denk ik ook.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:03 schreef Blik het volgende:
Ik denk dat er vandaag wel iets in de vorm van een contactverbod/samenscholingsverbod gaat komen.
Later deze week, wellicht in het weekend, communicatie over 6 april en dat het 3 weken verlengd wordt (dit i.v.m. meivakantie).
quote:Op maandag 23 maart 2020 11:50 schreef Chia het volgende:
[..]
Hm, bursted my bubble. Zag net een hele generatie van bijdehante semi-autisten voor me, die de wereld op een eerlijke en ingenieuze manier heropbouwen.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:03 schreef kilon het volgende:
[..]
Maar de mensheid zal dan alsnog wel uitsterven, want van voortplanting zou weinig sprake zijn.
Achteraf is altijd makkelijk praten, er was op 22 februari gewoon geen reden om het af te lasten. Dat zou ook niet haalbaar zijn geweest, om het land te overtuigen van de noodzaak terwijl er geen besmettingen zijnquote:Op maandag 23 maart 2020 12:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het is vast toeval dat in het gebied waar carnaval gevierd is de besmettingen door het plafond gaan.....
Het was gewoon een oerstom idee. Helemaal omdat 1 steenworp over de grens verschillende besmettingshaarden waren.
Mark. Ga aan het werk.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:03 schreef Blik het volgende:
Ik denk dat er vandaag wel iets in de vorm van een contactverbod/samenscholingsverbod gaat komen.
Later deze week, wellicht in het weekend, communicatie over 6 april en dat het 3 weken verlengd wordt (dit i.v.m. meivakantie).
Je post zelf al dat dit in een ander Topic al wordt besproken...quote:Op maandag 23 maart 2020 12:05 schreef DireStraits7 het volgende:
COR / Realistische vergezichten?!
Ben benieuwd hoe jullie naar de zomer kijken. Wat is er wenselijk en haalbaar?
Als deze zomer verloren is, en daar lijkt het wel op, hóé verloren is deze dan?
Dat zegt dus niks over de vraag of het al dan niet al aanwezig was binnen Nederland.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:02 schreef -river- het volgende:
[..]
Jij zegt dat de mensen tijdens carnaval zich niet hielden aan het advies van de rivm en ik maak je duidelijk dat de eerste corona geval in Nederland pas ontdekt werd na de carnaval.
Het is dan ook bedoeld om mensen te wijzen op dat topic. Om de discussies een beetje te spreiden zeg maar.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:06 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Je post zelf al dat dit in een ander Topic al wordt besproken...
Laat deze vraagstelling daar dan ook gewoon.
Teeeeeeering wat een dom hoeren volk woont er toch in NL.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:01 schreef theNull het volgende:
Ja, en dan wordt op veel plekken nog niet eens getest, zelfs als je aan alle voorwaarden voldoet. Ook de wegen zijn weer allemaal open, dus mensen gaan massaal vanuit de grote steden naar de toeristische badplaatsen. In de plaats waar m'n vriendin woont, bijvoorbeeld, komen sinds gisteren weer duizenden toeristen bij elkaar nu de wegen na een korte sluiting weer open zijn. De enkeling die wordt getest (positief) wordt daarna naar huis gestuurd, maar het gros van de zieke mensen worden niet eens getest als men bijvoorbeeld niet onomstotelijk kan bewijzen dat ze contact hebben gehad met een coronapatiënt.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:04 schreef MissionPhailed het volgende:
Oei. Virus krijgt nu ook in Zuid-Amerika serieus voet aan de grond, vooral in Brazilië.
twitter:timdewit twitterde op maandag 23-03-2020 om 11:40:53Verschillende politieke journalisten hier horen van kabinetsbronnen dat een volledige lockdown “onvermijdelijk” is en er dus snel moet komen.
Te veel mensen houden zich niet aan de social distancing regels.
Vanmiddag weer een nieuwe persconferentie in Downing Street. https://t.co/rne26gouvI reageer retweet
Regels gelden alleen voor anderen toch? Want je hebt zelf altijd wel een reden waarom je je er niet aan hoeft te houdenquote:Op maandag 23 maart 2020 12:07 schreef Red_85 het volgende:
Teeeeeeering wat een dom hoeren volk woont er toch in NL.
Flikker op, blijf thuis, des te eerder kunnen we onze ooit zo leuke leven weer verder oppakken.
Inderdaad: het bleek achteraf.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat zegt dus niks over de vraag of het al dan niet al aanwezig was binnen Nederland.
Antwoord daarop is ja, want het bleek achteraf natuurlijk dat het eerste besmettingsgeval een man was die vrolijk carnaval had gevierd. En een paar weken later explodeert het aantal besmettingen in de regio....tja...
Zucht...pas nadat de carnaval af was gelopen werd het eerste corona geval bekend in Nederland en aangezien een glazen bol niet bestaat kunnen de carnavalvierders er niets aan doen...serieus manquote:Op maandag 23 maart 2020 12:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het is vast toeval dat in het gebied waar carnaval gevierd is de besmettingen door het plafond gaan.....
Het was gewoon een oerstom idee. Helemaal omdat 1 steenworp over de grens verschillende besmettingshaarden waren.
27 februari was de eerste officiële besmetting bekendquote:Op maandag 23 maart 2020 11:57 schreef -river- het volgende:
[..]
Was te verwachten. Helaas maar het zal moeten.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:08 schreef PoezeligDing het volgende:
twitter:timdewit twitterde op maandag 23-03-2020 om 11:40:53Verschillende politieke journalisten hier horen van kabinetsbronnen dat een volledige lockdown “onvermijdelijk” is en er dus snel moet komen.
Te veel mensen houden zich niet aan de social distancing regels.
Vanmiddag weer een nieuwe persconferentie in Downing Street. https://t.co/rne26gouvI reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |