de RIVM had al wel wat meer kennis en wilde niet testen, in spanje was er half febrauri ook al een dode die ze stil hebben gehouden om het tourisme te beschermen....quote:Op maandag 23 maart 2020 12:21 schreef Blik het volgende:
[..]
NOgmaals, achteraf is makkelijk praten met de kennis van nu. Achteraf was het een zegen geweest als we vanaf dat weekend al alles dicht hadden gegooid. Maarja, die kennis die we nu hebben hadden we toen nog niet.
Ze noemen die weken hoogseizoen met een reden.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja de scholen, mensen zonder kinderen trekken zich daar weinig van aan. Die gaan gewoon.
Overigens viel de vakantie in regio zuid en midden samen maar zien we eeb uitbraak van corona in regio zuid.
Enige verschil is dat men daar carnaval viert.
Voor jou wellicht niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
staythefuckathome gewoon...zo moeilijk is het allemaal niet
Social distancing.twitter:KellyVaughen twitterde op maandag 23-03-2020 om 00:30:40Hundreds of missionaries from the Philippines are coming back to Salt Lake City today. Social distancing is out the window as people welcome back their family members with posters, balloons, and hugs. @KUTV2News https://t.co/CeyRDtRv9x reageer retweet
Ik denk dat we wel moeten, anders kan Rutte een telefoontje verwachten van Merkel en Macron.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:22 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Wij volgen Duitsland denk ik... Eerst even boetes uitdelen en max. 2 op straat. Daarna kun je altijd nog over naar totale lockdown.
dat hebben ze (in)direct dus wel gedaan....niet testen, amper contact tracingquote:Op maandag 23 maart 2020 12:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Alleen meer mensen testen, haalt niks uit helaas. Het vervolg na een test is veel belangrijker en die capaciteit moet er zijn.
Die mensen bij het RIVM zijn geen mongolen, debielen of mensen die bezig zijn om het corona virus zoveel mogelijk te verspreiden
Het punt is dat die mensen in de zorg zich de pleuris moeten werken in die pakken en dat er straks mensen sterven omdat er te weinig bedden zijn. Allemaal omdat mensen zoiets hebben van: boeien ik laat me niet vertellen wat ik moet doenquote:Op maandag 23 maart 2020 12:22 schreef skrn het volgende:
[..]
Mee eens.
Het is bijna een kwestie geworden van collectief lijden, alsof iedereen mee moet delen met de ellende. En als je daaraan niet meedoet, heb je asociaal.
Buiten lopen en afstand houden zou geen probleem moeten zijn.
Zwitserland heeft het aantal tests de afgelopen 2 dagen flink verhoogd. Dat is waarschijnlijk de reden voor de groei.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:18 schreef riazop het volgende:
tussentijdse cijfers Zwitserland beloven weinig goeds
In Italie en China schijnt er een explosieve toename te zijn van huiselijk geweld.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Voor jou wellicht niet.
Maar dat is het hele advies van de overheid of RIVM ook niet.
Ik geef het je te doen, op een klein flatje wonen eventueel met kinderen die veel te veel energie hebben.
dat is bewust stil gehouden om de economie/tourisme te beschermen.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:22 schreef _I het volgende:
[..]
Net als in Spanje, die achteraf iemand vonden die al op 13 februari was overleden.
Als die meneer die op 21 februari het ziekenhuis binnenkwam al op zijn 10e ziektedag zat en zelf niet gereisd had, moet er dus al eerder iemand ziek hebben rondgelopen.
Die vakantiegangers die terugkomen zijn de patient nul van hun regio, maar die eerste overleden man was een dag 20 patient van een eerdere uitbraak. We moesten zo nodig op Italie letten, hoewel China zijn mensen hier in januari al teruggehaald heeft. Wie weet was het er toen al.
Waarom steeds zo naar het buitenland kijken? Het gaat er toch puur om of onze cijfers ook vragen om een volledige lockdown of niet. Ik snap dat schapengedrag niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:21 schreef Jojoke het volgende:
Als zelfs in de UK een lockdown komt, dan kunnen we echt niet achterblijven. De UK was onze enige groepsimmuniteit-buddy in de wereld van lockdowns.
Dat heet temperament.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:25 schreef Caland het volgende:
[..]
In Italie en China schijnt er een explosieve toename te zijn van huiselijk geweld.
Vooraf zei ik het ook al, en velen met mij.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:21 schreef Blik het volgende:
[..]
NOgmaals, achteraf is makkelijk praten met de kennis van nu. Achteraf was het een zegen geweest als we vanaf dat weekend al alles dicht hadden gegooid. Maarja, die kennis die we nu hebben hadden we toen nog niet.
Ja, dat zei ik gisteren ook nog. Het Noorden had net een week eerder vakantie.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Noorden heeft geluk gehad dat zijn één week eerder op vakantie zijn geweest. Toen was Italië nog geen mega brandhaard.
Zuiden ging op vakantie precies op het moment dat Italië een risicogebied begon te worden. Combinatie met carnaval hielp natuurlijk ook niet.
Je kan zelf ook een beetje nadenken en je niet in grote menigte begeven, als je pas in het buitenland bent geweest en zo een virus is op verschillende plekken in Europaquote:
Zou Weinstein echt heel ziek zijn? Ik had altijd de indruk dat hij een toneelstukje opvoerde om strafvermindering te krijgen. De manier waarop hij zo krom als een hoepel elke keer het gerechtshof binnen strompelt, maakte mij wat sceptisch.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:23 schreef -river- het volgende:
’Harvey Weinstein besmet met coronavirus’
https://www.telegraaf.nl/(...)smet-met-coronavirus
Lol.
nou, het geld wat je zou uitgeven aan vakantie en Horeca, hou je nu in je zak, kan je volgend jaar goed gebruiken.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:05 schreef DireStraits7 het volgende:
COR / Realistische vergezichten?!
Ben benieuwd hoe jullie naar de zomer kijken. Wat is er wenselijk en haalbaar?
Als deze zomer verloren is, en daar lijkt het wel op, hóé verloren is deze dan?
Niet zo sceptisch. Gewoon geloven dat het zo is en lachen.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:27 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Zou Weinstein echt heel ziek zijn? Ik had altijd de indruk dat hij een toneelstukje opvoerde om strafvermindering te krijgen. De manier waarop hij zo krom als een hoepel elke keer het gerechtshof binnen strompelt, maakte mij wat sceptisch.
Dat helpt wel degelijk. De mensen met lichte klachten zouden dan namelijk zeker weten of ze corona hebben en kunnen daar dan hun gedrag op aanpassen. Ja, ook dan zal je debielen hebben die dat niet doen maar ik denk dat de meesten dan niet meer op het strand gaan hossen.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Alleen meer mensen testen, haalt niks uit helaas. Het vervolg na een test is veel belangrijker en die capaciteit moet er zijn.
Die mensen bij het RIVM zijn geen mongolen, debielen of mensen die bezig zijn om het corona virus zoveel mogelijk te verspreiden
hij hoeft zich iig niet druk te maken over de quarantaine regelsquote:Op maandag 23 maart 2020 12:27 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Zou Weinstein echt heel ziek zijn? Ik had altijd de indruk dat hij een toneelstukje opvoerde om strafvermindering te krijgen. De manier waarop hij zo krom als een hoepel elke keer het gerechtshof binnen strompelt, maakte mij wat sceptisch.
Conclusie: het niet afgelasten van carnaval was een slechte beslissing en dat kost nu levens.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:23 schreef Blik het volgende:
[..]
Ze noemen die weken hoogseizoen met een reden.
Je ziet een duidelijke opdeling.
1. Noorden met relatief weinig besmettingen, hadden een week eerder vakantie
2. Midden, duidelijk meer besmettingen als in het noorden, week later vakantie
3. Zuiden, daar is het het ergste. Carnaval i.c.m. week later vakantie als het Noorden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |