abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192223212
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:21 schreef Blik het volgende:

[..]

NOgmaals, achteraf is makkelijk praten met de kennis van nu. Achteraf was het een zegen geweest als we vanaf dat weekend al alles dicht hadden gegooid. Maarja, die kennis die we nu hebben hadden we toen nog niet.
de RIVM had al wel wat meer kennis en wilde niet testen, in spanje was er half febrauri ook al een dode die ze stil hebben gehouden om het tourisme te beschermen....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192223215
’Harvey Weinstein besmet met coronavirus’

https://www.telegraaf.nl/(...)smet-met-coronavirus

Lol.
  maandag 23 maart 2020 @ 12:23:58 #282
62913 Blik
The one and Only!
pi_192223221
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja de scholen, mensen zonder kinderen trekken zich daar weinig van aan. Die gaan gewoon.

Overigens viel de vakantie in regio zuid en midden samen maar zien we eeb uitbraak van corona in regio zuid.

Enige verschil is dat men daar carnaval viert.
Ze noemen die weken hoogseizoen met een reden.

Je ziet een duidelijke opdeling.

1. Noorden met relatief weinig besmettingen, hadden een week eerder vakantie
2. Midden, duidelijk meer besmettingen als in het noorden, week later vakantie
3. Zuiden, daar is het het ergste. Carnaval i.c.m. week later vakantie als het Noorden
pi_192223225
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:20 schreef Predator40 het volgende:

[..]

staythefuckathome gewoon...zo moeilijk is het allemaal niet
Voor jou wellicht niet.
Maar dat is het hele advies van de overheid of RIVM ook niet.

Ik geef het je te doen, op een klein flatje wonen eventueel met kinderen die veel te veel energie hebben.
pi_192223226
Iemand deze al gezien?

https://kutv.com/news/loc(...)-not-social-distance

Utah leaders 'disappointed' in missionary families at airport who did not social distance

KellyVaughen twitterde op maandag 23-03-2020 om 00:30:40 Hundreds of missionaries from the Philippines are coming back to Salt Lake City today. Social distancing is out the window as people welcome back their family members with posters, balloons, and hugs. @KUTV2News https://t.co/CeyRDtRv9x reageer retweet
Social distancing. :W

Gelovigen. O+
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192223229
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:22 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Wij volgen Duitsland denk ik... Eerst even boetes uitdelen en max. 2 op straat. Daarna kun je altijd nog over naar totale lockdown.
Ik denk dat we wel moeten, anders kan Rutte een telefoontje verwachten van Merkel en Macron.
pi_192223238
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Alleen meer mensen testen, haalt niks uit helaas. Het vervolg na een test is veel belangrijker en die capaciteit moet er zijn.

Die mensen bij het RIVM zijn geen mongolen, debielen of mensen die bezig zijn om het corona virus zoveel mogelijk te verspreiden :)
dat hebben ze (in)direct dus wel gedaan....niet testen, amper contact tracing
  maandag 23 maart 2020 @ 12:24:57 #287
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_192223239
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:22 schreef skrn het volgende:

[..]

Mee eens.

Het is bijna een kwestie geworden van collectief lijden, alsof iedereen mee moet delen met de ellende. En als je daaraan niet meedoet, heb je asociaal.

Buiten lopen en afstand houden zou geen probleem moeten zijn.
Het punt is dat die mensen in de zorg zich de pleuris moeten werken in die pakken en dat er straks mensen sterven omdat er te weinig bedden zijn. Allemaal omdat mensen zoiets hebben van: boeien ik laat me niet vertellen wat ik moet doen :+

Dat wordt bedoeld met asociaal. Maar tokkies kunnen zo ver niet denken.
pi_192223244
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:18 schreef riazop het volgende:
tussentijdse cijfers Zwitserland beloven weinig goeds
Zwitserland heeft het aantal tests de afgelopen 2 dagen flink verhoogd. Dat is waarschijnlijk de reden voor de groei.

https://www.swissinfo.ch/ger/corona-krise-schweiz/45590096

Zo kan het dus ook Mark en Jaap!
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  maandag 23 maart 2020 @ 12:25:23 #289
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192223249
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Voor jou wellicht niet.
Maar dat is het hele advies van de overheid of RIVM ook niet.

Ik geef het je te doen, op een klein flatje wonen eventueel met kinderen die veel te veel energie hebben.
In Italie en China schijnt er een explosieve toename te zijn van huiselijk geweld.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192223258
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:22 schreef _I het volgende:

[..]

Net als in Spanje, die achteraf iemand vonden die al op 13 februari was overleden.

Als die meneer die op 21 februari het ziekenhuis binnenkwam al op zijn 10e ziektedag zat en zelf niet gereisd had, moet er dus al eerder iemand ziek hebben rondgelopen.

Die vakantiegangers die terugkomen zijn de patient nul van hun regio, maar die eerste overleden man was een dag 20 patient van een eerdere uitbraak. We moesten zo nodig op Italie letten, hoewel China zijn mensen hier in januari al teruggehaald heeft. Wie weet was het er toen al.
dat is bewust stil gehouden om de economie/tourisme te beschermen.
maart is een van de drukste maanden in spanje.
  maandag 23 maart 2020 @ 12:26:10 #291
75556 erkel
back from Dagestan
pi_192223263
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:21 schreef Jojoke het volgende:
Als zelfs in de UK een lockdown komt, dan kunnen we echt niet achterblijven. De UK was onze enige groepsimmuniteit-buddy in de wereld van lockdowns.
Waarom steeds zo naar het buitenland kijken? Het gaat er toch puur om of onze cijfers ook vragen om een volledige lockdown of niet. Ik snap dat schapengedrag niet.
Weisst
  maandag 23 maart 2020 @ 12:26:10 #292
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_192223264
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:25 schreef Caland het volgende:

[..]

In Italie en China schijnt er een explosieve toename te zijn van huiselijk geweld.
Dat heet temperament.
pi_192223282
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:21 schreef Blik het volgende:

[..]

NOgmaals, achteraf is makkelijk praten met de kennis van nu. Achteraf was het een zegen geweest als we vanaf dat weekend al alles dicht hadden gegooid. Maarja, die kennis die we nu hebben hadden we toen nog niet.
Vooraf zei ik het ook al, en velen met mij.

Kom nu niet aan met achteraf is makkelijk praten. Dit zagen we van verre aankomen. We zagen wat er in China gebeurde, we zagen wat er in Iran gebeurde en we zien nu wat er in Spanje en Italië gebeurt en hier over 1,5 week ook gaat gebeuren.

Echt iedereen die zelf vrij kan denken zag dit aankomen, je hoefde namelijk alleen maar de gebeurtenissen in China en Iran te projecteren op Nederland.

Jij zag het niet aankomen. Ik wel, en duizenden met mij.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_192223294
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:21 schreef Kyran het volgende:

[..]

Noorden heeft geluk gehad dat zijn één week eerder op vakantie zijn geweest. Toen was Italië nog geen mega brandhaard.

Zuiden ging op vakantie precies op het moment dat Italië een risicogebied begon te worden. Combinatie met carnaval hielp natuurlijk ook niet.
Ja, dat zei ik gisteren ook nog. Het Noorden had net een week eerder vakantie.
Zegt ook wel iets over de ontzettende besmettelijkheid.
Go hard or go home
pi_192223298
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:16 schreef SamCooke het volgende:

[..]

En hoe moesten ze dat weten dan?
Je kan zelf ook een beetje nadenken en je niet in grote menigte begeven, als je pas in het buitenland bent geweest en zo een virus is op verschillende plekken in Europa
Ik kan er niks aan doen dat de meeste mensen gewoon een mongool zijn
pi_192223299
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:23 schreef -river- het volgende:
’Harvey Weinstein besmet met coronavirus’

https://www.telegraaf.nl/(...)smet-met-coronavirus

Lol.
Zou Weinstein echt heel ziek zijn? Ik had altijd de indruk dat hij een toneelstukje opvoerde om strafvermindering te krijgen. De manier waarop hij zo krom als een hoepel elke keer het gerechtshof binnen strompelt, maakte mij wat sceptisch.
  maandag 23 maart 2020 @ 12:28:21 #297
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192223306
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:05 schreef DireStraits7 het volgende:
COR / Realistische vergezichten?!

Ben benieuwd hoe jullie naar de zomer kijken. Wat is er wenselijk en haalbaar?

Als deze zomer verloren is, en daar lijkt het wel op, hóé verloren is deze dan?
nou, het geld wat je zou uitgeven aan vakantie en Horeca, hou je nu in je zak, kan je volgend jaar goed gebruiken.
pi_192223313
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:27 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Zou Weinstein echt heel ziek zijn? Ik had altijd de indruk dat hij een toneelstukje opvoerde om strafvermindering te krijgen. De manier waarop hij zo krom als een hoepel elke keer het gerechtshof binnen strompelt, maakte mij wat sceptisch.
Niet zo sceptisch. Gewoon geloven dat het zo is en lachen.
pi_192223314
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Alleen meer mensen testen, haalt niks uit helaas. Het vervolg na een test is veel belangrijker en die capaciteit moet er zijn.

Die mensen bij het RIVM zijn geen mongolen, debielen of mensen die bezig zijn om het corona virus zoveel mogelijk te verspreiden :)
Dat helpt wel degelijk. De mensen met lichte klachten zouden dan namelijk zeker weten of ze corona hebben en kunnen daar dan hun gedrag op aanpassen. Ja, ook dan zal je debielen hebben die dat niet doen maar ik denk dat de meesten dan niet meer op het strand gaan hossen.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  maandag 23 maart 2020 @ 12:29:07 #300
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192223315
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:27 schreef Jojoke het volgende:

[..]

hij hoeft zich iig niet druk te maken over de quarantaine regels
pi_192223317
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:23 schreef Blik het volgende:

[..]

Ze noemen die weken hoogseizoen met een reden.

Je ziet een duidelijke opdeling.

1. Noorden met relatief weinig besmettingen, hadden een week eerder vakantie
2. Midden, duidelijk meer besmettingen als in het noorden, week later vakantie
3. Zuiden, daar is het het ergste. Carnaval i.c.m. week later vakantie als het Noorden
Conclusie: het niet afgelasten van carnaval was een slechte beslissing en dat kost nu levens.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')