abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192203315

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD.
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
• Dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Artikel met simulaties over waarom social distancing werkt
Video over wat exponentiële groei is en hoe dat werkt bij uitbraken
Video over wat Corona is, wat het doet en de maatregelen

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192203328
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:23 schreef Minimunt het volgende:
Ik was gisteren gaan hardlopen op enkele landweggetjes,

Ben ik nu volgens jullie stom bezig=

Maar inderdaad, goed dat we die NLalert kregen.

Laten we allemaal wel wat positief blijven, mensen uitschelden of willen overtuigen van dat je gelijk hebt heeft geen zin en is verspilde energie. Denk daarnaast aan mogelijkheden om het beter te doen en hoe we het beste kunnen omgaan met de omgeving!
Nee, je bent verstandig bezig. Het is belangrijk om fit te blijven.
Houd wel 1,5m afstand van anderen tijdens het hardlopen.
  zondag 22 maart 2020 @ 12:26:09 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192203337
quote:

Vind ik niet, je moet toch een beetje fit blijven he.
  zondag 22 maart 2020 @ 12:26:14 #4
3542 Gia
User under construction
pi_192203340
Kennissen van me zitten 'vast' op een Spaanse camping. https://www.ed.nl/helmond(...)rzieningen~a516cc54/

Heb ze twee weken geleden al aangeraden terug te komen, maar Spanje was veiliger dan Brabant.

Zo ook mijn nichtje in Australië. Iedereen denkt dat ze daar veiliger is dan hier, dus ze komt niet eerder terug. Terwijl het daar nu ook hard oploopt.

Mensen denken echt dat het over een paar weken 'poef' weg is.
  zondag 22 maart 2020 @ 12:26:59 #5
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_192203359
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dan heb je wel een heel negatief beeld zeg, handhaving zal nodig zijn - mensen willen geen eigen verantwoordelijkheid nemen
Waarschijnlijk ben je te jong om veel in het nieuws gezien te kunnen hebben, maar het is zeer vaak misgegaan in de recente geschiedenis. Overal op de planeet.

De oorlogsmachine inzetten 'voor' het eigen volk is geen goed idee. Tenzij je het wel gaaf vindt dat het leger in de getrainde reflex schiet als de 'tegenstander' niet gehoorzaamt en er duizenden doden vallen.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zondag 22 maart 2020 @ 12:27:03 #6
22565 asco
Los in deze tent
pi_192203363
Als je om 6 uur s`ochtends gaat wandelen zie je geen mens.

Dat vind ik normaal al fijn en nu zeker.
pi_192203365
quote]0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:23 schreef DireStraits7 het volgende: [..] Die liggen al weken (waarschijnlijk maanden) op tafel. Zo'n NL-Alert is een volgende stap naar een lockdown. Nu komen de 'dit is de laatste kans voor het volk'-waarschuwingen. [/quote] Het gros van al die mensen die de regels aan hun laars lappen zien het bericht, lezen een paar woorden en klikken het weg. Mensen hebben gigantische oogkleppen op. Ze voelen zichzelf prima, maar ze denken niet na over het feit dat ze een kwetsbaar iemand kunnen besmetten. Ook bij dit is het vooral ik, ik en ik. Van mij mag er een lockdown komen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 maart 2020 @ 12:28:10 #8
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192203379
quote:

Maar inderdaad, goed dat we die NLalert kregen.

Laten we allemaal wel wat positief blijven, mensen uitschelden of willen overtuigen van dat je gelijk hebt heeft geen zin en is verspilde energie. Denk daarnaast aan mogelijkheden om het beter te doen en hoe we het beste kunnen omgaan met de omgeving!
Nee, je bent absoluut niet stom bezig en wat je doet kan gewoon.

Ik ben gisteren ook met mijn gezin een stukje gaan wandelen. Paar mensen tegengekomen, iedereen hield netjes afstand. Dat is gewoon iets wat kan.

Als er alleen duizend mensen op dat landweggetje zouden gaan wandelen en er geen mogelijkheid meer is om elkaar te ontwijken moet je gewoon wegblijven. Dat is wat er nu gebeurt op de stranden en sommige bossen.
pi_192203381
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:25 schreef nelsonwarm het volgende:

[..]

Nee, je bent verstandig bezig. Het is belangrijk om fit te blijven.
Houd wel 1,5m afstand van anderen tijdens het hardlopen.
Klopt, heb afstand gehouden als ik iemand tegen kwam. En inderdaad. Ik doe elke dag wat oefeningen om in beweging te blijven. Werkt ook goed op je mentale gezondheid.
  zondag 22 maart 2020 @ 12:28:26 #10
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_192203384
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:26 schreef Gia het volgende:
Kennissen van me zitten 'vast' op een Spaanse camping. https://www.ed.nl/helmond(...)rzieningen~a516cc54/

Heb ze twee weken geleden al aangeraden terug te komen, maar Spanje was veiliger dan Brabant.

Zo ook mijn nichtje in Australië. Iedereen denkt dat ze daar veiliger is dan hier, dus ze komt niet eerder terug. Terwijl het daar nu ook hard oploopt.

Jij beweert dat Trump onzin praat!??
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 maart 2020 @ 12:28:41 #11
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192203390
quote:

Australië valt nog reuze mee. Vergeet niet dat het over een continent gaat groter dan Europa met zo goed als geïsoleerde steden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_192203397
Politiestaat incoming. En ondertussen besmetten we gewoon keihard verder in de supermarkt.

:') owee als je een rondje maakt op het strand of het bos.
  zondag 22 maart 2020 @ 12:30:16 #13
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192203410
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:28 schreef Jed1Gam het volgende:
Politiestaat incoming. En ondertussen besmetten we gewoon keihard verder in de supermarkt.

Besmettingen in de supermarkt zouden echt terugdringen als elk huishouden nu 1 keer in 2 weken gaat en zoveel mogelijk daarvan via thuisbezorging.
pi_192203412
quote:

Die agenten zijn voor een groot deel allang wegbezuinigd.
  zondag 22 maart 2020 @ 12:30:50 #15
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_192203420
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:28 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik ben gisteren ook met mijn gezin een stukje gaan wandelen. Paar mensen tegengekomen, iedereen hield netjes afstand. Dat is gewoon iets wat kan.

Als er alleen duizend mensen op dat landweggetje zouden gaan wandelen en er geen mogelijkheid meer is om elkaar te ontwijken moet je gewoon wegblijven. Dat is wat er nu gebeurt op de stranden en sommige bossen.
Voor mensen in de grote steden is het wel lastig. Zeker als je geen auto hebt om buiten de stad te komen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 22 maart 2020 @ 12:30:59 #16
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_192203424
quote:

Politie is niet genoeg. Fokkertjes zien het liefst dat we naar een nog veel zwaarder bewapend geweldsinstrument grijpen: het leger.

quote:
2s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:26 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ben je te jong om veel in het nieuws gezien te kunnen hebben, maar het is zeer vaak misgegaan in de recente geschiedenis. Overal op de planeet.

De oorlogsmachine inzetten 'voor' het eigen volk is geen goed idee. Tenzij je het wel gaaf vindt dat het leger in de getrainde reflex schiet als de 'tegenstander' niet gehoorzaamt en er duizenden doden vallen.
pi_192203428
quote:

[..]

Maar die mensen zullen niet verwacht hebben dat het daar zo druk zou worden.
  zondag 22 maart 2020 @ 12:31:17 #18
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192203431
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:30 schreef Momo het volgende:

[..]

Besmettingen in de supermarkt zouden echt terugdringen als elk huishouden nu 1 keer in 2 weken gaat en zoveel mogelijk daarvan via thuisbezorging.
moeten er wel spullen zijn, door de lege vakken moet je nu eigenlijk vaker
pi_192203434
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:30 schreef Momo het volgende:

[..]

En per huishouden één persoon op pad. Dus niet man, vrouw en twee kinderen met z'n allen naar de winkel.

Dit ook streng handhaven. Alle groepen groter dan 1 aan de deur weigeren.
pi_192203444
quote:

Dat gaat ook worden als in Spanje 1 persooon per keer naar binnen
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192203446
Strengere maatregelen nemen is goed om de ziekenhuizen te ontlasten.

Kunnen ze straks al die eigenwijze mensen opnemen die in de bossen zijn gaan hossen of een familie-uitje in de bouwmarkt hebben gedaan.
Of lekker ruzie hebben gemaakt om een blik doperwten in de supermercado’s
Of toch een verjaardagsfeestje met zijn alle hebben gevierd want yolo.
pi_192203455
quote:

Terwijl er in die regio bijna geen besmettingen zijn. En nu worden ze gedwongen te reizen door en naar een gebied waar wel veel besmettingen zijn. Beetje bijzondere beslissing is het wel.

M'n moeder had hetzelfde, die zat op een camping in Benidorm waar ze vanaf moest. Is gisteren naar huis gevlogen. Ik weet zeker dat ze met de taxi, vliegtuig en treinreis naar huis mee risico's heeft gelopen dan wanneer ze op de camping was gebleven.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 22 maart 2020 @ 12:34:19 #23
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192203479
NS nu ook een bericht om dagjesvolk te adviseren niet met de trein te gaan.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_192203502
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:34 schreef D_A het volgende:
Wat nou als strandjutten je beroep is :X
pi_192203503
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:32 schreef quirina het volgende:
Of toch een verjaardagsfeestje met zijn alle hebben gevierd want yolo.
Gisteren ook hier nog een user die zo’n gezellig feestje had gehad.. :N
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 22 maart 2020 @ 12:35:34 #26
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192203505
quote:

[..]

Heel begrijpelijk en dat speelt ook hier.... totdat je je realiseert wat voor signaal je (ook ik, door samen rond te lopen) hiermee aan anderen geeft....... "cosey family together on the move, fuck corona"

Hier, thuis en met anderen, hebben we de nodige woorden. Ook ongefundeerde argumenten, als we zicxk zouden zijn zou ik het al hebben en kun je er toch niets meer aan voldoen etc.etc.

Het strijkt mij geweldig tegen de haren, begin na een slaapnachtje te denken dat dit NIET meer kan en ik zou voorstander gaan zijn dat je NIET meer dan met maar één persoon uit een huishouding op straat mag komen. Ben je ook van die oeverloze discussies af en praten tegen de kaai.

Ik ben benieuwd wat anderen hier op tegen hebben en van vinden... zonder het af te slachten graag.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 22 maart 2020 @ 12:36:06 #27
3542 Gia
User under construction
pi_192203514
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Australië valt nog reuze mee. Vergeet niet dat het over een continent gaat groter dan Europa met zo goed als geïsoleerde steden.
Dat is zo.

Maar de hostels zijn al dicht.
Ze heeft nu een baantje genomen als nanny, maar wat als de werkvergunningen worden ingetrokken...

Kan ze straks naar de Nederlandse ambassade, omdat ze nergens terecht kan.
Okay, we hebben er familie wonen, maar in hoeverre zullen die bereid zijn haar op te vangen als het ook daar 'erg' wordt.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 22 maart 2020 @ 12:36:13 #28
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192203516
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:35 schreef quirina het volgende:

[..]

Wat nou als strandjutten je beroep is :X
Valt zeker onder de vitale beroepen ja :+
pi_192203517
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:34 schreef D_A het volgende:
ik heb nog wel een dagkaartje van de kruidvat liggen. Die blijft ook niet lang meer geldig :')
pi_192203523
quote:
2s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:26 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

_O-
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 maart 2020 @ 12:36:50 #31
416575 crew  Evenstar
pi_192203532
quote:
15s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:35 schreef Vallon het volgende:

[..]

Heel begrijpelijk en dat speelt ook hier.... totdat je je realiseert wat voor signaal je (ook ik, door samen rond te lopen) hiermee aan anderen geeft....... "cosey family together on the move, fuck corona"

Hier, thuis en met anderen, hebben we de nodige woorden. Ook ongefundeerde argumenten, als we zicxk zouden zijn zou ik het al hebben en kun je er toch niets meer aan voldoen etc.etc.

Het strijkt mij geweldig tegen de haren, begin na een slaapnachtje te denken dat dit NIET meer kan en ik zou voorstander gaan zijn dat je NIET meer dan met maar één persoon uit een huishouding op straat mag komen. Ben je ook van die oeverloze discussies af en praten tegen de kaai.

Ik ben benieuwd wat anderen hier op tegen hebben en van vinden... zonder het af te slachten graag.
Edit: Nevermind, niet netjes van me.
pi_192203540
quote:

[..]

Dat dus.

Ik moet wel zeggen dat het hier (Groningen stad) erg meevalt; het is rustig op straat, in de parken zie ik wel af en toe groepjes (wat niet verstandig is!), maar niet zo overdreven als in de media en het is veel minder dan normaal. Misschien is Groningen meer een uitzondering, aangezien het een studentenstad is en naar mijn gevoel er nu veel minder studenten in de stad zijn en het daardoor aanzienlijk rustiger is, maar over het algemeen krijg ik wel het gevoel dat veel mensen zich wel aan de adviezen houden. Ook in de supermarkt is het redelijk rustig, er wordt goed afstand gehouden (strepen op die vloer die 1.5 meter aangegeven, helft van de zelf-scanners dicht om meer afstand te creëren, etc). Natuurlijk, niet iedereen houdt zich aan de adviezen, wat slecht is, maar als een groot deel het wel doet, de meeste mensen veel minder contacten hebben dan gewoonlijk, etc., dan heeft dat toch al een belangrijk effect om de verspreiding iig te verminderen.

Hoe meer zich aan de adviezen houden, hoe beter, het is goed dat er de laatste dagen nog eens extra op gehamerd wordt, maar ik wil toch ook zeggen dat het niet zo erg is als soms gezegd wordt ("bijna iedereen heeft schijt aan de regels").
pi_192203543
rapper BOEF lift alweer mee op de rage

half miljoen keer bekeken in 1 dag

pi_192203546
Ben toch ergens wel blij dat WHO nu ook bevestigd dat lockdowns niet werken om het virus te verslaan en dat de keuze van RIVM en NL om een lockdown zo lang mogelijk uit te stellen een gegronde reden hebben. Blij dat we in Nederland niet zomaar klakkeloos andere landen volgen en het eigen verstand blijven gebruiken.

Wat dan weer wel kwalijk is, is het gebrek aan testen.
pi_192203550
Niet meer dan 1, mag ik dan mijn zoon naar een lege speeltuin brengen?
pi_192203565
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:30 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Voor mensen in de grote steden is het wel lastig. Zeker als je geen auto hebt om buiten de stad te komen.
Gewoon wat creatiever zijn, nog genoeg plekken waar de mensen niet massaal naar toe trekken. Op een dag als vandaag is dat dan maar een industrieterrein.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2020 12:38:42 ]
  zondag 22 maart 2020 @ 12:38:09 #37
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192203566
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:31 schreef Tarado het volgende:

[..]

moeten er wel spullen zijn, door de lege vakken moet je nu eigenlijk vaker
Is dat niet een kip en ei verhaal?
pi_192203567
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:37 schreef skrn het volgende:
In de rest van Europa zijn die al een week dicht!
pi_192203584
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:37 schreef Vliegbaard het volgende:
Ben toch ergens wel blij dat WHO nu ook bevestigd dat lockdowns niet werken om het virus te verslaan en dat de keuze van RIVM en NL om een lockdown zo lang mogelijk uit te stellen een gegronde reden hebben. Blij dat we in Nederland niet zomaar klakkeloos andere landen volgen en het eigen verstand blijven gebruiken.

je hebt niks aan testen, want een uur later kan je besmet worden. Daarnaast gevven vveel testen ook een false negative.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192203587
quote:
Ja, het leven is hard.
pi_192203595
quote:

Heb je een bron waar de WHO dat in bevestigt?
  zondag 22 maart 2020 @ 12:39:09 #42
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192203597
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:38 schreef Momo het volgende:

[..]

Is dat niet een kip en ei verhaal?
noem het zoals je wilt maar feit blijft dat je als je gaat dus niet vindt wat je zoekt
pi_192203613
quote:

Waar lees je dat? Ik vraag me af of ze iets gezegd hebben waaruit je de conclusie kan trekken die jij nu trekt.
pi_192203619
quote:
2s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:34 schreef mazaru het volgende:
Rare tekst van de overheid :{
Ff over die speech, ik zal t ff uitlegge in jip en
janneke taal

Je mot zo veel mogelijk binne blijve. Je mot ff dat teringkleine beetje verstand gebruike en nou niet gaa lopen pijpzeike dat je 3 weken met je pleurisjong thuis zit en niet weet wat je dr mee aan moet.
Want als ie nou zo veel mogelijk met je muil thuis blijf in plaats van buite te gaan lope te lope, dan blijft dat jong nog langer thuis.

Kijk, we worre allemaal ziek, maar de kunst is dat we allemaal maar een beetje ziek lope te legge, zodat die corona lijerts gewoon behandeld kenne worden.
Je moet maar veel plee papier kope want we schijte 7 kleure stront.
Kijk, heel de pleurisbende op slot rotten dat gaat niet lope te werken (die kakkerts noemen dat lock down) maar je loopt t enket uit te stelle en dan worrie ziek als t weer open gaat.
Dus wat je met je eigewijze muil mot doen is 3 weke binnen blijven.
En lekker een kapsalon bestellen.
Want als ie dat nie doet pleurt Mo’tje die shoarma tent daluk dicht en dan ken je dat pokkejong ook niet meer naar t pleintje sturen.
En dan mot de kappert en Ling of Ping van de nageltjes ook dicht en dan lopen we de daluk bij als een stel verlepte Anita’s van de Keileweg.
Kijk, die zzp’erts en zwartwerkerts die hebben wel ff te vrete sociaal als dat we zijn.
Maar als de teringzooi een jaar op slot gaat hebbie dr geen tyfus aan als enkelt wiet in de moestuin staat dan mot je echt groenvoer gaan verbouwe.

Dus. Je hebt geen klote aan de versatsie en dior tassie uit Turkije, het enige wat je met je muil moet doen is met je zuiger op de bank binne blijve.

Dus, blijf binne dan word dat jong eerst ziek en immuun en dan kenne die zusters dokters goed voor jullie zorge.
_O_ _O- :D
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 maart 2020 @ 12:40:20 #45
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192203623
quote:

Ben blij dat de WHO nu ook duidelijkheid geeft, begin al dat gepaniek om 'want zij doen het wel' een beetje zat te worden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_192203637
Grappig dat pandemieën altijd dezelfde structuur volgen. Wat we nu allemaal zien gebeurde ook bij de Spaanse griep bijvoorbeeld,

https://www.nejm.org/doi/(...).XmtIggwRscY.twitter
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_192203638
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ben blij dat de WHO nu ook duidelijkheid geeft, begin al dat gepaniek om 'want zij doen het wel' een beetje zat te worden.
Eigenlijk wist iedereen dit toch al?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 22 maart 2020 @ 12:41:05 #48
3542 Gia
User under construction
pi_192203644
quote:
Wat als iedereen dat doet?
pi_192203645
quote:
2s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:30 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Politie is niet genoeg. Fokkertjes zien het liefst dat we naar een nog veel zwaarder bewapend geweldsinstrument grijpen: het leger.
[..]

Ik ben zelf wel voor het inzetten van het leger. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat ze iedereen op straat neerschieten en vervolgens hun zakken gaan navoelen of ze misschien een papiertje hadden met toestemming de straat op te gaan wegens een dringende reden. Het zijn gewoon extra dwingende ogen, aangezien de politie niet overal tegelijk kan zijn en bij sommige burgers niet zo veel gezag kent. Het gaat er ook om dat je duidelijke signalen afgeeft dat dit serieus is.
pi_192203650
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:39 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Heb je een bron waar de WHO dat in bevestigt?
Staat gewoon op nu.nl
pi_192203652
quote:

:?

Heb ik wat gemist? Bron?
pi_192203655
Misschien ook wel onwetendheid. Als je niet vaak in het bos komt, weet je ook niet dat het op zulke eerste lentedagen altijd wel druk is en we in de randstad nu eenmaal relatief weinig bos/strand hebben.

Die denken, ik kan beter niet gaan winkelen of naar de vereniging. Ik zit de hele week al binnen met de kinderen. Ik ga wel de natuur in.
.
pi_192203658
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Heb ik wat gemist? Bron?
https://www.nu.nl/coronav(...)l#coral_talk_wrapper
pi_192203662
quote:

Waar staat dat van het WHO dan=
pi_192203665
quote:

[..]

Want wij zijn zo super goed bezig en helemaal niet op weg naar verschrikkelijke cijfers?
pi_192203670
quote:

Maar de toename in Nederland gaat ook te snel. Er had iets meer een lockdown voor supermarkten geschapen moeten worden. D.m.v. een pasjes systeem
pi_192203679
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat als iedereen dat doet?
Dan is het geen lege speeltuin meer hè :T
  zondag 22 maart 2020 @ 12:42:37 #58
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192203682
Ik zie ook wel gebeuren dat sommige mensen straks met de lockdown elke dag naar de drogist en supermarkt gaan
pi_192203685
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

je hebt niks aan testen, want een uur later kan je besmet worden. Daarnaast gevven vveel testen ook een false negative.
In een vroeg stadium had dat zeker geholpen. Hoe je het ook wendt of keert, mensen zijn met de ziekte vrolijk de straat op gegaan. Dat hadden minder mensen gedaan als ze positief getest waren.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 22 maart 2020 @ 12:43:03 #60
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192203691
Deze dus.

NS_online twitterde op zondag 22-03-2020 om 12:40:10 ⚠️ De trein is even geen uitje ⚠️
Ga niet met de trein als dit niet strikt noodzakelijk is! Laat de ruimte aan mensen die de trein het hardst nodig hebben. En houd 1, 5 meter afstand. #coronavirus #covid19 https://t.co/WwZdlinJfH reageer retweet
:)
pi_192203695
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:41 schreef Fer het volgende:
Misschien ook wel onwetendheid. Als je niet vaak in het bos komt, weet je ook niet dat het op zulke eerste lentedagen altijd wel druk is en we in de randstad nu eenmaal relatief weinig bos/strand hebben.

Die denken, ik kan beter niet gaan winkelen of naar de vereniging. Ik zit de hele week al binnen met de kinderen. Ik ga wel de natuur in.
Als je bewust ignorant bent weet je dat niet inderdaad. Maar na gisteren moet je dat toch wel meegekregen hebben.
pi_192203696
Die uitspraak van de WHO is levensgevaarlijk weer. Je moet langzaam afbouwen met maatregelen. Niet alles gelijk weer open gooien.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_192203698
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:42 schreef Momo het volgende:
Ik zie ook wel gebeuren dat sommige mensen straks met de lockdown elke dag naar de drogist en supermarkt gaan
In Italië lenen mensen hun hond uit zodat je even naar buiten kan.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 maart 2020 @ 12:43:44 #64
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192203709
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Eigenlijk wist iedereen dit toch al?
Genoeg lui hebben felle kritiek op het RIVM.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_192203710
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:38 schreef StephanL het volgende:

[..]

Ja, het leven is hard.
Dus onzin.

Het gaat er toch om om contacten te mijden, niet om per se binnen te zitten?
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 maart 2020 @ 12:43:55 #66
416575 crew  Evenstar
pi_192203712
Nog steeds is er een verschil tussen strengere maatregelen en een totale lockdown zoals in China.

Veel mensen die meer maatregelen willen willen helemaal geen totale lockdown met straatverbod etc. Het is uiterst irritant dat discussies altijd zo uit verband worden gelukt, woorden in de mond worden gelegd etc. Zijn denk ik nog geen drie users hier die echt een totale lockdown willen waar je niet meer naar buiten mag behalve voor zorg/boodschappen.
pi_192203714
quote:

[..]

Ik heb al vanaf begin af aan gezegd dat een lockdown niet werkt en meer teweeg brengt dan dat het iets oplost. Overigens wel om andere reden dan WHO, maar hier werd je op zeker moment verketterd wanneer je tegen een lockdown was.
pi_192203719
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:42 schreef Momo het volgende:
Dat gebeurt hier in de omgeving nu al.
  zondag 22 maart 2020 @ 12:44:21 #69
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192203724
quote:
10s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ja is toch ook bizar dat je niet even een blokje om kan om wat frisse lucht en beweging te krijgen. Ik zou ook iemand's hond lenen in dat geval :')
  zondag 22 maart 2020 @ 12:44:21 #70
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_192203725
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:36 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

_O-
Wat is daar grappig aan :?

Nu je toch zeeën van tijd hebt, zou je eens een korte samenvatting van de afgelopen 50 jaar van bijvoorbeeld de volgende landen kunnen bekijken:

• Spanje
• Griekenland
• Portugal
• Turkije
• Argentië
• Chili
• Colombia
• Filipijnen
• China
• en
• zo
• voort
pi_192203728
quote:

[..]

Of gaan met de goudvis op pad. Of was dat in Spanje.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_192203729
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:41 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Maar de toename in Nederland gaat ook te snel. Er had iets meer een lockdown voor supermarkten geschapen moeten worden. D.m.v. een pasjes systeem
Uhmzz de 1 zal toch vaker moeten dan een ander...2 kinderen geen auto bv..
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 22 maart 2020 @ 12:44:32 #73
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192203735
quote:

[..]

Iedereen met een beetje verstand kan bedenken dat een totale lockdown nooit de oplossing voor dit soort uitbraken kan zijn.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  zondag 22 maart 2020 @ 12:44:41 #74
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_192203737
quote:

Het gaat er bij een lockdown, of dat nou een totale lockdown is of een gedeeltelijk, ook helemaal niet om om het virus te verslaan. Dat lukt alleen met een vaccin of medicijn,

Het gaat er juist om om zoveel mogelijk druk van de ziekenhuizen en met name de IC's te houden, door grootschalige besmetting en dus verspreiding te vertragen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 22 maart 2020 @ 12:44:53 #75
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192203741
Heerlijk moment daarnet ...

kom ik thuis van boodschappen doen .. kom aan in de ontvangsthal van de flat waar de liften zijn
staan mensen netjes te wachten op 1,5 m van elkaar , dacht zo dat word lang wachten als die 1 voor een de lift gaan nemen ..
liftdeur gaat open en ze stappen gewoon met 6 man gelijk de lift in op 20 cm van elkaar 8)7 8)7

Ik heb maar even gewacht op een lege lift

Anti klacht .... Ik heb WC papier kunnen kopen
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_192203743
quote:
Dan trekt @Vliegbaard een onterechte conclusie. Natuurlijk werkt een Lock down wel om je piek eruit te halen. Zo moeilijk is het niet.
En logisch dat het virus daarna weer terug kan komen. Maar het probleem van ziekenhuizen overbelast heb je dan meer in de hand.

Wat een conclusie om te stellen dat NL het goed heeft gedaan om geen Lock down in te stellen. :{
pi_192203744
quote:

[..]

In Nederland zullen mensen nog wel speciaal een hond uit het asiel gaan halen als excuus om er even uit te mogen (en als dit voorbij is, mag Bello weer naar het asiel).
pi_192203750
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:41 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Staat gewoon op nu.nl
Wat daar staat interpreteer ik toch heel anders. Lockdowns werken prima, alleen ben je er dan niet gelijk helemaal van af.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 maart 2020 @ 12:45:15 #79
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192203752
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:43 schreef Kyran het volgende:
Nog steeds is er een verschil tussen strengere maatregelen en een totale lockdown zoals in China.

Veel mensen die meer maatregelen willen willen helemaal geen totale lockdown met straatverbod etc. Het is uiterst irritant dat discussies altijd zo uit verband worden gelukt, woorden in de mond worden gelegd etc. Zijn denk ik nog geen drie users hier die echt een totale lockdown willen waar je niet meer naar buiten mag behalve voor zorg/boodschappen.
Daarom moeten we 'lockdown' ook gewoon maar niet meer gebruiken inderdaad.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192203753
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:43 schreef Kyran het volgende:

Daarom moeten mensen ook gewoon concreet maatregelen benoemen in plaats van de hele tijd toeteren over lockdown. Dan is het in ieder geval duidelijk welke variant ze daarvan bedoelen.
pi_192203757
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:44 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Het gaat er bij een lockdown, of dat nou een totale lockdown is of een gedeeltelijk, ook helemaal niet om om het virus te verslaan. Dat lukt alleen met een vaccin of medicijn,

Het gaat er juist om om zoveel mogelijk druk van de ziekenhuizen en met name de IC's te houden, door grootschalige besmetting en dus verspreiding te vertragen.
Precies dit dus. :)
pi_192203762
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:44 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ja is toch ook bizar dat je niet even een blokje om kan om wat frisse lucht en beweging te krijgen. Ik zou ook iemand's hond lenen in dat geval :')
Vind ik ook. Hoop dat ze gaan handhaven op samenscholing, maar een maand niet naar buiten om een beetje te bewegen lijkt me funest. Ik doe dat nu een week en voel m'n aderen dichtslibben.
pi_192203768
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Heb ik wat[quote]0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Heb ik wat gemist? Bron?
https://www.nu.nl/coronav(...)-het-virus-niet.html
pi_192203774
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:43 schreef Chia het volgende:

[..]

Als je bewust ignorant bent weet je dat niet inderdaad. Maar na gisteren moet je dat toch wel meegekregen hebben.
Misschien dat de regering het vandaag nog even aankijkt en dan conclusies trekt. Even ons zelfcorrigerend gedrag toetsen.
.
  zondag 22 maart 2020 @ 12:46:46 #85
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192203777
Ongelofelijk dat cafés nog stil open doen.

Op het gehucht De Geite in Hooglede heeft de politie van de zone Riho vrijdagavond voor de tweede keer in 1 week tijd volkscafé ’t Hof Van Commerce gesloten. Zowel de 72-jarige uitbaatster als het tiental klanten dat aanwezig was, kregen een proces-verbaal. “Ik doe nu voor niemand meer open”, reageert uitbaatster Diana Declercq, die al bijna 50 jaar achter de toog staat.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 maart 2020 @ 12:46:47 #86
284411 crew  heywoodu
pi_192203778
quote:

[..]

En daar hebben we gelukkig in Nederland al flinke maatregelen voor, juist om dat te doen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_192203785
Gvd het komt nu wel dichtbij.

Gisterenavond ambulance voor de deur van de buurman. Mijn buurman is later die nacht afgevoerd naar het ziekenhuis waar hij positief is getest op het corona-virus.

Net gebeld met de buurvrouw, die is helemaal in shock. Het lijkt wel een nachtmerrie zei ze. Hij was vannacht bijna dood. Zo kortademig. Hij heeft een longontsteking en wordt later vandaag overgebracht naar Friesland of Groningen. Daar zal hij dan op een IC terecht komen.

Ze hebben het koppel vanochtend een 'afscheids-uur' gegeven. Zij moet namelijk in quarantaine want heeft het virus waarschijnlijk ook. Ik zeg waarschijnlijk, want ze is niet getest. Ze heeft vooralsnog geen symptomen.

Wat een hel zeg. Je man is dodelijk ziek en zelf zit je nu in een leeg huis te wachten op wanneer jouw symptomen beginnen. Ze zijn beide in de 70.

Gvd man. Ik volg het al sinds januari op Geenstijl, Twitter, etc. Zag het ontwikkelen vanuit China tot aan nu, 5 meter van mijn oprit.

Hopelijk gaat hij het redden. Hij krijgt een malariamiddel als experimentele behandeling. Hopelijk slaat het aan.

Zelf ben ik al een week aan het hoesten en heb ik veel slijm (post-nasal-drip). Ook mijn dochter en moeder hebben hetzelfde. Mijn vrouw had het vorige week. Niemand heeft koorts gehad. Dus hopelijk is dit een 'gewone' verkoudheid. Maar blijkbaar begon het bij mijn buurman ook als een 'verkoudheid' die toen ineens erger werd.

Angstaanjagend wel. Ook het feit dat we eigenlijk al 2 weken in quarantaine leven praktisch gezien. We zijn nog een keer of 3 naar de winkel gegaan, maar voor de rest komen we met niemand in aanraking. En dan toch nog die virussen. Welke het dan ook mogen zijn. Stay safe allemaal.
  zondag 22 maart 2020 @ 12:47:00 #88
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192203788
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Vind ik ook. Hoop dat ze gaan handhaven op samenscholing, maar een maand niet naar buiten om een beetje te bewegen lijkt me funest. Ik doe dat nu een week en voel m'n aderen dichtslibben.
in huis kan je ook gewoon gaan lopen , het is niet verplicht in huis te gaan zitten
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
  zondag 22 maart 2020 @ 12:47:05 #89
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192203792
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ja als meer dan 2 mensen binnen 1,5 meter van elkaar staan gewoon een boete geven (met uitzondering van 1 ouder en meerdere kinderen0
pi_192203793
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dan trekt @:vliegbaard een onterechte conclusie. Natuurlijk werkt een Lock down wel om je piek eruit te halen. Zo moeilijk is het niet.
En logisch dat het virus daarna weer terug kan komen. Maar het probleem van ziekenhuizen overbelast heb je dan meer in de hand.

Wat een conclusie om te stellen dat NL het goed heeft gedaan om geen Lock down in te stellen. :{
Precies. Daarom graag altijd de bron erbij wanneer je ergens conclusies uit trekt.
pi_192203794
quote:
Ja, gelezen. Je trekt een verkeerde conclusie. Zie ook reactie van @StateOfMind
pi_192203798
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:40 schreef Discombobulate het volgende:
Grappig dat pandemieën altijd dezelfde structuur volgen. Wat we nu allemaal zien gebeurde ook bij de Spaanse griep bijvoorbeeld,

https://www.nejm.org/doi/(...).XmtIggwRscY.twitter
Zeer interessant. Wat deze epidemie voor mij enorm blootlegt aan deze samenleving is dat men totaal niet stil kan zitten en altijd iets te DOEN moet hebben. In plaats van rustig thuis genieten van wat er om je heen gebeurt zijn mensen veel meer bezig om een bepaalde leegte die ze voelen op te vullen met activiteiten die men moet ondernemen. Als ze vervolgens thuis komen te zitten kunnen ze dit niet accepteren en gaan we massaal naar de bouwmarkten om toch wat klusjes thuis te doen.
pi_192203799
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:45 schreef Benger het volgende:

[..]

Wat daar staat interpreteer ik toch heel anders. Lockdowns werken prima, alleen ben je er dan niet gelijk helemaal van af.
Lees mijn post nou nog eens goed dan. Daarin quote ik bijna letterlijk de titel van het artikel.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 maart 2020 @ 12:47:25 #94
416575 crew  Evenstar
pi_192203800
quote:

[..]

Dit. Iedereen die even kan nadenken kan bedenken dat een totale langdurige lockdown echt geen oplossing is. Ook een lockdown light is geen langdurige oplossing.

Enige juiste oplossing is wat de regering nu wil doen. Dat is het probleem niet. Probleem is alleen dat de zorg binnen nu en een week al aan de max. komt te zitten. Alles wat er daarna nog bijkomt wordt teveel. Je kan je zorg niet weken- of zelfs maandenlang zo belasten. Dat gaat gewoon niet goed.

Daarom even harder op de rem. Geef je zelf van tijd, geef de zorg wat rust.
pi_192203805
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:43 schreef firefly3 het volgende:
Die uitspraak van de WHO is levensgevaarlijk weer. Je moet langzaam afbouwen met maatregelen. Niet alles gelijk weer open gooien.
Dat zegt de WHO ook. De uitspraken van de WHO worden uit hun verband gerukt om te proberen het huidige Nederlandse beleid te verantwoorden. Geen idee waarom dat een taak van de kritische journalisten van Nu.nl zou moeten zijn trouwens.

Edit: Ah, Nu.nl heeft een artikel van de kritische staatsomroep BBC vertaald.
  zondag 22 maart 2020 @ 12:47:52 #96
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192203811
Marouane Fellaini (32) heeft positief getest op het coronavirus. Dat bevestigt de middenvelder op Instagram. Fellaini heeft geen koorts, maar wordt wel behandeld in het ziekenhuis. “Op dit moment gaat alles goed. Ik hoop snel weer op het veld te staan”, laat Fellaini weten.

HLN
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_192203813
Goddank. WHO. Finally.
pi_192203818
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:44 schreef RAVW het volgende:
Heerlijk moment daarnet ...

kom ik thuis van boodschappen doen .. kom aan in de ontvangsthal van de flat waar de liften zijn
staan mensen netjes te wachten op 1,5 m van elkaar , dacht zo dat word lang wachten als die 1 voor een de lift gaan nemen ..
liftdeur gaat open en ze stappen gewoon met 6 man gelijk de lift in op 20 cm van elkaar 8)7 8)7

Ik heb maar even gewacht op een lege lift

Anti klacht .... Ik heb WC papier kunnen kopen
Mensheid. O+

Intelligentie. ^O^ _O_
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192203827
quote:
2s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:44 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Wat is daar grappig aan :?

Nu je toch zeeën van tijd hebt, zou je eens een korte samenvatting van de afgelopen 50 jaar van bijvoorbeeld de volgende landen kunnen bekijken:

• Spanje
• Griekenland
• Portugal
• Turkije
• Argentië
• Chili
• Colombia
• Filipijnen
• China
• en
• zo
• voort
Vind het te ver gaan om een potentieel inzetten van het leger hier voor ordehandhaving voor zelfde praktijken kan/zal gaan zorgen..
pi_192203833
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:47 schreef RAVW het volgende:

[..]

in huis kan je ook gewoon gaan lopen , het is niet verplicht in huis te gaan zitten
Dat is waar.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 maart 2020 @ 12:49:33 #101
284411 crew  heywoodu
pi_192203848
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Vind het te ver gaan om een potentieel inzetten van het leger hier voor ordehandhaving voor zelfde praktijken kan/zal gaan zorgen..
Het is ook voorbarig om te zeggen dat dat op zeker zal gebeuren, maar het leger inzetten voor ordehandhaving moet wel echt een aller, aller, allerlaatste stap zijn.
  zondag 22 maart 2020 @ 12:49:59 #102
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192203862
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:47 schreef banaantjeEE het volgende:
Marouane Fellaini (32) heeft positief getest op het coronavirus. Dat bevestigt de middenvelder op Instagram. Fellaini heeft geen koorts, maar wordt wel behandeld in het ziekenhuis. “Op dit moment gaat alles goed. Ik hoop snel weer op het veld te staan”, laat Fellaini weten.

HLN
Wie
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 22 maart 2020 @ 12:50:06 #103
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_192203865
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:47 schreef Minimunt het volgende:

[..]

Zeer interessant. Wat deze epidemie voor mij enorm blootlegt aan deze samenleving is dat men totaal niet stil kan zitten en altijd iets te DOEN moet hebben. In plaats van rustig thuis genieten van wat er om je heen gebeurt zijn mensen veel meer bezig om een bepaalde leegte die ze voelen op te vullen met activiteiten die men moet ondernemen. Als ze vervolgens thuis komen te zitten kunnen ze dit niet accepteren en gaan we massaal naar de bouwmarkten om toch wat klusjes thuis te doen.
Exact dit... Was me al wel bekend maar wordt nu pas echt duidelijk ook voor anderen. Kunnen mensen zichzelf thuis niet meer vermaken ofwat?
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_192203867
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:47 schreef RAVW het volgende:

[..]

Tja toch leg je binnenshuis niet zomaar tientallen kilometers af. En het is ook wel belangrijk dat mensen een beetje mentaal gezond blijven en daar speelt daglicht, zeker zo net na de winter, wel een belangrijke rol in.
  Miss 200.000.000! zondag 22 maart 2020 @ 12:50:20 #105
367000 roos94
pi_192203872
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:46 schreef matigeuser het volgende:

Gisterenavond ambulance voor de deur van de buurman. Mijn buurman is later die nacht afgevoerd naar het ziekenhuis waar hij positief is getest op het corona-virus.

Net gebeld met de buurvrouw, die is helemaal in shock. Het lijkt wel een nachtmerrie zei ze. Hij was vannacht bijna dood. Zo kortademig. Hij heeft een longontsteking en wordt later vandaag overgebracht naar Friesland of Groningen. Daar zal hij dan op een IC terecht komen.

Ze hebben het koppel vanochtend een 'afscheids-uur' gegeven. Zij moet namelijk in quarantaine want heeft het virus waarschijnlijk ook. Ik zeg waarschijnlijk, want ze is niet getest. Ze heeft vooralsnog geen symptomen.

Wat een hel zeg. Je man is dodelijk ziek en zelf zit je nu in een leeg huis te wachten op wanneer jouw symptomen beginnen. Ze zijn beide in de 70.

Gvd man. Ik volg het al sinds januari op Geenstijl, Twitter, etc. Zag het ontwikkelen vanuit China tot aan nu, 5 meter van mijn oprit.

Hopelijk gaat hij het redden. Hij krijgt een malariamiddel als experimentele behandeling. Hopelijk slaat het aan.

Zelf ben ik al een week aan het hoesten en heb ik veel slijm (post-nasal-drip). Ook mijn dochter en moeder hebben hetzelfde. Mijn vrouw had het vorige week. Niemand heeft koorts gehad. Dus hopelijk is dit een 'gewone' verkoudheid. Maar blijkbaar begon het bij mijn buurman ook als een 'verkoudheid' die toen ineens erger werd.

Angstaanjagend wel. Ook het feit dat we eigenlijk al 2 weken in quarantaine leven praktisch gezien. We zijn nog een keer of 3 naar de winkel gegaan, maar voor de rest komen we met niemand in aanraking. En dan toch nog die virussen. Welke het dan ook mogen zijn. Stay safe allemaal.
Oh shit wat naar, sterkte!
  Moderator zondag 22 maart 2020 @ 12:50:24 #106
5428 crew  miss_sly
pi_192203873
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 22 maart 2020 @ 12:50:52 #107
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192203886
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:49 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wie
Marouane Fellaini
pi_192203888
quote:

Pfoeh, sterkte man.. Waar woon je? Zorg een beetje goed voor je buurvrouw misschien? Bied haar eens aan om haar te helpen/ te bellen / boodschappen te doen enzo.
pi_192203911
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:50 schreef Minimunt het volgende:

[..]

Pfoeh, sterkte man.. Waar woon je? Zorg een beetje goed voor je buurvrouw misschien? Bied haar eens aan om haar te helpen/ te bellen / boodschappen te doen enzo.
maar je bent natuurlijk verkouden dusja,
  zondag 22 maart 2020 @ 12:52:00 #110
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_192203912
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:46 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En daar hebben we gelukkig in Nederland al flinke maatregelen voor, juist om dat te doen.
En die mogen best nog wat scherper en uitgebreider, zónder dat mensen niet meer naar buiten mogen.
Tussen de huidige maatregelen en een totale (onwenselijke) lockdown zitten nog genoeg mogelijkheden, om de grootschalige besmetting en verspreiding nog vele malen kleiner te maken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 maart 2020 @ 12:52:16 #111
284411 crew  heywoodu
pi_192203916
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:50 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Exact dit... Was me al wel bekend maar wordt nu pas echt duidelijk ook voor anderen. Kunnen mensen zichzelf thuis niet meer vermaken ofwat?
En dat nota bene in een tijd waarin we volle bak beschikking hebben over internet en alles wat daarmee gepaard gaat. Hoe kun je je zelfs met een enorme overdaad aan films, series, spellen, boeken en muziek - allemaal online te krijgen - nog zo vervelen?
pi_192203917
quote:

Inderdaad, verstand regeert. Niet de paniek.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_192203918
quote:

Je kan beter hopen dat het COVID-19 is, dan heb je het maar mooi gehad en hebben 'we' er een hopelijk immuun soldaatje bij.
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
pi_192203930
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het is ook voorbarig om te zeggen dat dat op zeker zal gebeuren, maar het leger inzetten voor ordehandhaving moet wel echt een aller, aller, allerlaatste stap zijn.
Dit is ene beetje het probleem van Nederland. Waarom per se pas als de dijken al zijn gebroken? Wat is er op tegen dat het leger gaat handhaven? Ze gaan heus niet gelijk mensen doodschieten.

We moeten af van die voorzichtigheid. Dit is allang geen normale situatie meer.
pi_192203936
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:50 schreef Minimunt het volgende:

[..]

Ja man, verstandig als jezelf misschien ook corona hebt. :')
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 maart 2020 @ 12:53:27 #116
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192203939
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:44 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Iedereen met een beetje verstand kan bedenken dat een totale lockdown nooit de oplossing voor dit soort uitbraken kan zijn.
In een klein dichtbevolkt land als Nederland heeft het ook geen echte meerwaarde. Niet omdat we zo dicht op elkaar wonen, maar omdat we dat juist niet doen in vergelijking met grote buitenlandse steden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_192203953
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:47 schreef Benger het volgende:

[..]

Dat zegt de WHO ook. De uitspraken van de WHO worden uit hun verband gerukt om te proberen het huidige Nederlandse beleid te verantwoorden. Geen idee waarom dat een taak van de kritische journalisten van Nu.nl zou moeten zijn trouwens.

Edit: Ah, Nu.nl heeft een artikel van de kritische staatsomroep BBC vertaald.
Ahh ok, ja ik heb het nu ook door

Update van je post nu ook gelezen mbt BBC
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zondag 22 maart 2020 @ 12:54:35 #118
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_192203963
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Laat ik het zo stellen: ook ik leef in de naïeviteit dat het in Nederland zo'n vaart niet zal lopen.

Echter het uithollen van de rechtstaat gaat geleidelijk. Ook in die andere landen werd de democratie meestal niet in 1 dag afgeschaft en hadden de mensen er in eerste instantie niet zo veel problemen mee als er een 'wat sterkere hand' in de straten verscheen. Net zoals jij vonden veel mensen zelfs wel een wenselijke oplossing. Totdat er geen weg meer terug was...
pi_192203967
Verwisselden Halsema en Heijne nou net van plek bij Buitenhof? Hoe is dat verstandig?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 maart 2020 @ 12:55:02 #120
284411 crew  heywoodu
pi_192203972
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:52 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dit is ene beetje het probleem van Nederland. Waarom per se pas als de dijken al zijn gebroken? Wat is er op tegen dat het leger gaat handhaven? Ze gaan heus niet gelijk mensen doodschieten.

Omdat het leger inzetten een potentieel gevaarlijke stap is. Niet als het gaat om logistieke zaken natuurlijk, zoals het helpen met vervoer van patiënten, opzetten van medische posten, ik noem maar wat, maar was als het om ordehandhaving gaat.
pi_192203983
Met betrekking tot die uitspraak van WHO : Er is toch ook helemaal niemand die beweert dat een lock down het coronavirus kan doen weggaan? Een lockdown heeft enkel betrekking op het voorkomen van het uit de hand lopen van het aantal besmettingen binnen een bepaalde tijdspanne.

Deze periode laat mij vooral inzien hoe slecht mensen met elkaar communiceren en hoe men (hier, maar ook op TV en in de politiek) totaal langs elkaar heen lullen en het eigenlijk in dezelfde discussie over totaal verschillende onderwerpen kunnen hebben.
pi_192203985
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:52 schreef Confetti het volgende:

[..]

Jij bent vast iemand die ook zo denkt als het gaat om klimaatverandering. Voorkomen is beter dan genezen.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 22 maart 2020 @ 12:56:26 #123
163650 Greys
pi_192203993
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:53 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ja man, verstandig als jezelf misschien ook corona hebt. :')
Ik doe de boodschappen voor de 91 jarige achterbuur. Gewoon voor de deur zetten en aanbellen en weglopen. Is toch niet zo moeilijk?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_192203995
quote:
2s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:54 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Laat ik het zo stellen: ook ik leef in de naïeviteit dat het in Nederland zo'n vaart niet zal lopen.

Echter het uithollen van de rechtstaat gaat geleidelijk. Ook in die andere landen werd de democratie meestal niet in 1 dag afgeschaft en hadden de mensen er in eerste instantie niet zo veel problemen mee als er een 'wat sterkere hand' in de straten verscheen. Net zoals jij vonden veel mensen zelfs wel een wenselijke oplossing. Totdat er geen weg meer terug was...
Mijn BNW bullshit meter begint te branden.
pi_192204004
Spanje: 394 doden in een dag
In Spanje zijn in een dag tijd 394 mensen overleden aan de gevolgen van het coronavirus, de hoogste stijging tot nu toe. In totaal zijn in het land nu 1720 mensen gestorven. Er zijn 28.572 mensen positief getest op het virus. 1785 van hen zitten in de intensive care.

https://nos.nl/liveblog/2(...)den-blijf-thuis.html
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
pi_192204009
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:56 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik doe de boodschappen voor de 91 jarige achterbuur. Gewoon voor de deur zetten en aanbellen en weglopen. Is toch niet zo moeilijk?
Heb je ook dit gedeelte gelezen in zijn post:

quote:
pi_192204033
Het heeft helemaal geen zin om nu nog in lockdown te gaan, we hebben nu eenmaal een bepaalde keuze gemaakt, of die nou goed of fout was maakt niet uit. Je gaat de verspreiding echt niet in 1 keer voorkomen na 4 weken. Als je deze methode al had willen doen had je aan het begin veel harder moeten optreden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192204034
Worden trouwens veel kerkhoven met graven waarin 2020 als sterfdatum is opgegeven dit jaar :'(
pi_192204038
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Omdat het leger inzetten een potentieel gevaarlijke stap is. Niet als het gaat om logistieke zaken natuurlijk, zoals het helpen met vervoer van patiënten, opzetten van medische posten, ik noem maar wat, maar was als het om ordehandhaving gaat.
Het leger loopt in grote delen van Europa al op straat en ik heb geen 'gevaarlijke' dingen gezien. De inzet van het leger betekent natuurlijk ook niet dat ze niet meer onder het burgerlijk gezag zouden vallen.
  zondag 22 maart 2020 @ 12:59:32 #130
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192204046
Is deze website al gepasseerd?

http://www.covid-hcpressu(...)essure/hospitalbeds/

Wetenschappers van de universiteit van Antwerpen hebben een website ontwikkeld waarop je de druk van de corona-epidemie op de gezondheidssystemen van verschillende landen in real time kan vergelijken. Wat meteen opvalt: het systeem in Spanje en Nederland staat al zwaar onder druk.
pi_192204051
gisteren:

Aantal doden per 1 miljoen inwoners

1. Italië 81
2. Spanje 29
3. Iran 19
4. Frankrijk 8,7
5. Zwitserland 8,6
6. Nederland 8,1
7. Belgie 5,8
8. Verenigd Koninkrijk 3,5
9. Denemarken 2,3
10. China 2,3
11. Zuid-Korea 2,0
12. Zweden 2,0
pi_192204067
WTF is er met al die joggers aan de hand, is half Nederland aan het joggen geslagen?
  zondag 22 maart 2020 @ 13:01:35 #133
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192204089
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:00 schreef ReplaR het volgende:
WTF is er met al die joggers aan de hand, is half Nederland aan het joggen geslagen?
Iedereen wandelt of loopt buiten i.p.v. sportschool.
  Redactie Frontpage zondag 22 maart 2020 @ 13:01:56 #134
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_192204100
Wanneer volgt de lockdown? Deze NL alert was daar duidelijk een voorbereiding op. Mensen hebben blijkbaar moeite om een simpele 1,5 meter afstand tot anderen te houden... Door die enorme debielen kunnen we straks weken niets meer.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_192204103
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:01 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Iedereen wandelt of loopt buiten i.p.v. sportschool.
Om 'gezond te blijven'. :')
pi_192204104
quote:
Sportscholen zijn dicht he.
pi_192204108
quote:

Nu kunnen ze nog naar huis rijden, mijn broer is nu ook onderweg, vanuit Portugal. De wegen zijn spookachtig leeg, bij de grens geen wachttijden, hotels en restaurants wel vnl gesloten. Ik zou echt niet langer wachten.
pi_192204110
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:55 schreef Scrapyard het volgende:
Met betrekking tot die uitspraak van WHO : Er is toch ook helemaal niemand die beweert dat een lock down het coronavirus kan doen weggaan? Een lockdown heeft enkel betrekking op het voorkomen van het uit de hand lopen van het aantal besmettingen binnen een bepaalde tijdspanne.

Deze periode laat mij vooral inzien hoe slecht mensen met elkaar communiceren en hoe men (hier, maar ook op TV en in de politiek) totaal langs elkaar heen lullen en het eigenlijk in dezelfde discussie over totaal verschillende onderwerpen kunnen hebben.
Ah joh! Dit halve forum liep te geilen op de China en Zuid Korea aanpak.... En die was niet gericht op het afvlakken van de piek...
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_192204112
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:59 schreef banaantjeEE het volgende:
Is deze website al gepasseerd?

http://www.covid-hcpressu(...)essure/hospitalbeds/

Wetenschappers van de universiteit van Antwerpen hebben een website ontwikkeld waarop je de druk van de corona-epidemie op de gezondheidssystemen van verschillende landen in real time kan vergelijken. Wat meteen opvalt: het systeem in Spanje en Nederland staat al zwaar onder druk.
Op basis waarvan die conclusie? De druk in Spanje lijkt me vele malen groter in Spanje dan in Nederland o.b.v. die staafdiagrammen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192204115
quote:
Mensen kunnen niet naar de sportschool of andere sportclubs. Joggen is dan een veilige vervanger.
pi_192204120
quote:
Weekje thuis werken en binnen zitten maakt je mad.
Niemand die aan de oorlog denkt? Mensen hele dagen binnen zonder vreten en enkel boeken die al 100 keer gelezen zijn. We hebben alles voor handen. Maar nog vervelen we ons.
Narf!
pi_192204123
quote:
Is altijd zo bij de eerste zonnestraaltjes van het jaar. En een deel zal waarschijnlijk de longen nu ook goed in conditie willen krijgen.
  zondag 22 maart 2020 @ 13:03:24 #143
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192204127
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:02 schreef PoezeligDing het volgende:

[..]

Ja, of een een goede 'mindset' te behouden :').
pi_192204130
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:01 schreef JeMoeder het volgende:
Wanneer volgt de lockdown? Deze NL alert was daar duidelijk een voorbereiding op. Mensen hebben blijkbaar moeite om een simpele 1,5 meter afstand tot anderen te houden... Door die enorme debielen kunnen we straks weken niets meer.
Maar hoe is het op het moment dan in parken, bossen, etc?

Ik heb wel het idee dat het sinds die NL alert weer nog eens 20% rustiger is geworden op straat. Ik woon aan een doorgaande weg, en het is echt bizar rustig.

Hoe is het nu op de stranden en in de bossen dan? Dus niet 4 uur geleden, maar nu. Ben wel benieuwd.
  zondag 22 maart 2020 @ 13:04:18 #145
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192204138
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Op basis waarvan die conclusie? De druk in Spanje lijkt me vele malen groter in Spanje dan in Nederland o.b.v. die staafdiagrammen.
Geen idee, ik versta er zelf ook niet zoveel van.
Hier het artikel.

https://www.hln.be/nieuws(...)onder-druk~a6ef5468/
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 maart 2020 @ 13:04:25 #146
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192204140
quote:
Ik zie ook niet echt een andere uitweg meer om mijn conditie op peil te houden :@
Naast fietsen, wat ik liever doe.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_192204142
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:02 schreef mootie het volgende:

[..]

Mensen kunnen niet naar de sportschool of andere sportclubs. Joggen is dan een veilige vervanger.
Sowieso is het net sinds de strengere maatregelen in ons land weer een beetje mooi weer in plaats van telkens keiharde wind en regen. Daardoor is het contrast nu extra sterk.
pi_192204148
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zie ook niet echt een andere uitweg meer om mijn conditie op peil te houden :@
Wij hebben hier in de buurt een paar pingpong tafels staan, word nu veel gebruik van gemaakt :)
  Redactie Frontpage zondag 22 maart 2020 @ 13:05:55 #149
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_192204166
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:03 schreef Scrapyard het volgende:

[..]

Ik heb wel het idee dat het sinds die NL alert weer nog eens 20% rustiger is geworden op straat. Ik woon aan een doorgaande weg, en het is echt bizar rustig.

Hoe is het nu op de stranden en in de bossen dan? Dus niet 4 uur geleden, maar nu. Ben wel benieuwd.
Ik woon aan een park, het is hier volgepakt. Iedereen zit naast elkaar op bankjes en kinderen spelen in enorme hordes met elkaar. Totaal onverantwoord.

Daarnaast was ik net in de supermarkt en lopen er bijvoorbeeld drie mensen tegelijk in dezelfde bak met appels te grabbelen.

Ik denk dat we binnen twee dagen in een lockdown zitten.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_192204169
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Niks mis met joggen hoor, als je dan maar niet gewoon door rent op plekken waar duidelijk te veel mensen zijn om die 1,5 m aan te houden. Op een dag als vandaag dus maar een iets minder populaire route kiezen.
  zondag 22 maart 2020 @ 13:06:49 #151
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_192204174
quote:
Is toch logisch?
En altijd het laatste woord.
pi_192204183

Bron

Vond het in china al merkwaardig, maar dus ook hier

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2020 13:07:23 ]
  zondag 22 maart 2020 @ 13:07:15 #153
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192204185
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:44 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Yep. Ik heb en krijg ook steeds weerstand met het woord "LockDown" die op verschillende wijzen afhankelijk van wie ze uit, wordt gebruikt. Een buurman, werkzaam in de vitale elektra wil een "LockDown m.u.v. vitale beroepen. Een ander, ziekenhuis zou het goed uitgevoerd, verstandig vinden". Hoe dan, in beide gevallen weten/kunnen ze buiten hun "tunnel" niet formuleren zodat het past in mijn opengebroken "straatje".

Ik denk dat we het eens zijn dat het stilleggen van de samenleving naast niet kan, ook niet gaat werken. Je moet ten minste de essentiele zaken, rijtje water tot winkel en handhaving met zorg, continueren. Veder wordt vele te veel verwacht van centraal opgelegde isolatie als maatregel ter bestrijding.

In die vit(r)ale sectoren werken zo maar iets van minimaal 4 miljoen mensen, die ook weer familie/gezinnen hebben en daarmee een cirkel van zeker 8-10 miljoen betrokkenen.
Blijft over een groep van 8 waarvan er 2-4 al feitelijk in een soort keiharde Lockdown - ouderen/zorgbehoevenden - zitten. Geen bezoek, eenzaam, uitgaansgelegenheden die dicht zijn.

Het maximale dat je kunt bereiken is de fysiek/sociale contactmogelijkheid, elkaar controlerend, sterker af te raden. Het doel van dit alles..... proberen zo de opmars van het virus af te remmen zodat we pogen om onder de (zorg)behandelcapaciteit te blijven.
Is het niet voor mijzelf, is het wel voor een ander.

Het blijft wel surrealistisch... wanneer ik nu even een flard zie van André Rieu die kort geleden geleden nog op druk podium hutje mutje samen arm-in-arm, staan de proosten en te jodelen. Dystopisch.
  zondag 22 maart 2020 @ 13:07:26 #154
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_192204187
poltiie :') belgen :')
En altijd het laatste woord.
  zondag 22 maart 2020 @ 13:08:14 #155
22565 asco
Los in deze tent
pi_192204209
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:03 schreef Sickert het volgende:

[..]

Weekje thuis werken en binnen zitten maakt je mad.
Niemand die aan de oorlog denkt? Mensen hele dagen binnen zonder vreten en enkel boeken die al 100 keer gelezen zijn. We hebben alles voor handen. Maar nog vervelen we ons.
Geestelijke armoede.
Een vreselijke verwende soort, dat zijn we.

Och, wat hebben we het nu zwaar. Pfff. 🤮
pi_192204217
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:56 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hongarije vandaag:

Hungary’s government asked lawmakers to extend a state of emergency indefinitely amid the coronavirus crisis and introduce prison sentences for those deemed to be spreading false information.

Is een landje in Europa, niet eens Afrika of Zuid-Amerika.

En in Spanje krijg je al een hogere boete als je 2x op straat loopt, dan dat je bij wijze van spreken een overval pleegt.

https://www.google.com/am(...)powers-in-virus-bill
pi_192204223
België van 30 naar 8 doden!?

Klinkt onwaarschijnlijk.
pi_192204262
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:08 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Hongarije vandaag:

Hungary’s government asked lawmakers to extend a state of emergency indefinitely amid the coronavirus crisis and introduce prison sentences for those deemed to be spreading false information.

En in Spanje krijg je al een hogere boete als je 2x op straat loopt, dan dat je bij wijze van spreken een overval pleegt.

met het nepnieuws ben ik het helemaal mee eens. Daar mag zowiezo altijd een gevangenis straf op staan. Ook het delen van nepnieuws door iemand mag van mij strtafbaar zijn.
pi_192204263
quote:

[..]

Hongarije vandaag:

In Spanje mag je naar je werk, je hondje uitlaten en naar de supermercado/apotheek
Als je met een hond of boodschappentas loopt is er niemand die je wat maken kan.
pi_192204273
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:09 schreef Nober het volgende:

Klinkt onwaarschijnlijk.
22 bleken toch een frietoverdosis
  zondag 22 maart 2020 @ 13:13:45 #161
438527 MissButterflyy
pi_192204297
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:38 schreef Chia het volgende:

[..]

Gewoon wat creatiever zijn, nog genoeg plekken waar de mensen niet massaal naar toe trekken. Op een dag als vandaag is dat dan maar een industrieterrein.
Snap ik, maar als in een stad als Rotterdam, het centrum, iedereen hetzelfde denkt is het alsnog druk op de stoep en in de straat.
Ze moeten toch op dat industrieterrein komen.
  zondag 22 maart 2020 @ 13:13:52 #162
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_192204304
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:56 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dan zal ik het iets dichter bij huis brengen. De VS. Daar treedt de politie een stuk 'krachtdadiger' op dan in Nederland. Mag jij raden wat dat voor effect heeft... Juist! De politie schiet vele honderden mensen per jaar dood.
Okay, het is een groot land, maar het is relatief gezien nog steeds meer dan 10 keer zo veel als in Nederland. Vraag jezelf af of al die doden terecht waren. En of je dat hier ook wilt.

https://en.wikipedia.org/(...)_officers_by_country
pi_192204324
Vitale beroepen zitten nu ook dingen bij als "ambachtelijke levensmiddelen" dus als je van die lijst uit gaat blijft elke slager, groenteman, notenwinkel, viszaak, bierwinkel en wijnhandel gewoon open. Heb je nog steeds volle winkelcentra waarschijnlijk.

Aan de ene kant ontlasten ze natuurlijk de supermarkten. Dat dan weer wel. Maar je kunt je afvragen of het echt nodig is dat mensen de straat op gaan voor een paar flesjes IPA van de lokale craft beer hipster zaak.
pi_192204326
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:09 schreef Nober het volgende:

Klinkt onwaarschijnlijk.
Werd ook al een kanttekening bij dat getal geplaatst, omdat in het weekend schijnbaar een stuk minder strikt wordt gerapporteerd en daar de nodige vertraging op zit. Ik verwacht daar morgen en vooral overmorgen een veel groter aantal.
pi_192204331
Ik denk dat het trouwens handig is als we nu al starten met een noodziekenhuis, bijvoorbeeld een hele grote voor de middelzware gevallen.
  zondag 22 maart 2020 @ 13:15:13 #166
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192204332
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:03 schreef Scrapyard het volgende:

[..]

In de lucht is het nog lekker druk... onduidelijk hoeveel "vitale" vluchten dat zijn ... wel flink minder

10% minder dan dezelfde dag als vorig jaar ...... maar toch niet echt substantieel... denk ik dan.
Ook hier zal het beslist door gebruikers allemaal noodzakelijk zijn..... :{
pi_192204342
Best lastig om een rustige wandelroute te vinden als 17 miljoen anderen dat ook proberen te doen in zo'n klein landje waar het merendeel ook nog eens in de randstad woont..
pi_192204349
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:58 schreef Minimunt het volgende:
Worden trouwens veel kerkhoven met graven waarin 2020 als sterfdatum is opgegeven dit jaar :'(
Valt wel mee.

https://www.nemokennislin(...)H7aVbdW_gk76bQ0-phNk
pi_192204354
quote:
Groepsimmuniteit
De aanpak van Nederland - het land mikt op groepsimmuniteit - vindt De Block maar niets. “Ik vind dat een gevaarlijke aanpak. Groot-Brittannië heeft dat ook voor ogen. Het baart mij zelfs zorgen dat die landen zo dichtbij zijn”, zegt ze.

“Zij laten het virus eigenlijk los. Ze hopen dat zeventig procent besmet geraakt zodat zij een volgende keer immuun zijn. Maar hoe gaan ze tot die zeventig procent komen? Aan welke snelheid? Hoeveel mensen gaan dan tegelijk in de ziekenhuizen belanden? Ik vind dat allemaal heel onvoorspelbaar. Ik vrees Italiaanse toestanden, als ik dat zo hoor. Wij doen net alles om zoiets te vermijden. Ik zie trouwens dat mijn Nederlandse collega ontslag heeft genomen, nadat hij is ingestort. Ik ga proberen op mijn voeten te blijven staan
https://m.hln.be/nieuws/b(...)acht-weken~a75623d2/

Belgie lijkt nu ook klaar te zijn met Nederland. Alleen Duitsland nog en we staan helemaal alleen.
pi_192204357
quote:
11s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:15 schreef Vallon het volgende:

[..]

In de lucht is het nog lekker druk... onduidelijk hoeveel "vitale" vluchten dat zijn ... wel flink minder
[ afbeelding ]
10% minder dan dezelfde dag als vorig jaar ...... maar toch niet echt substantieel... denk ik dan.
op normale dagen is het gehele scherm geel hoor....
  zondag 22 maart 2020 @ 13:16:22 #171
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192204365
quote:

[..]

quote:

Eindelijk iemand die het hier durft toe te geven _O_
quote:

[..]

Gelukkig bestaan er lieverds zoals jij O+
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  zondag 22 maart 2020 @ 13:16:41 #172
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192204367
quote:

Als de WHO het heeft over lockdowns, dan bedoelen ze beletten dat mensen een bepaald gebied verlaten. Het sluiten van de grenzen bvb.
are we infinite or am I alone
pi_192204376
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
[quote]0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Schiphol is zo goed als leeg, net de foto's gezien
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 maart 2020 @ 13:17:21 #174
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192204379
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Op een normale dag is het zo vol dat heel Europa een gele vlek is :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_192204380
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:15 schreef Confetti het volgende:

[..]

Belgie lijkt nu ook klaar te zijn met Nederland. Alleen Duitsland nog en we staan helemaal alleen.
Het is al lang duidelijk gemaakt dat die groepsimmuniteit geen doel is en dat ze het verkeerd hebben verwoord/niet zo bedoelden/op terug zijn gekomen.
pi_192204386
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Cargo
pi_192204396
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:17 schreef 3rr0r het volgende:

[..]

Het is al lang duidelijk gemaakt dat die groepsimmuniteit geen doel is en dat ze het verkeerd hebben verwoord/niet zo bedoelden/op terug zijn gekomen.
Allemaal leuke woordspelletjes van de regering maar er wordt niet alles op alles gezet om besmetting te voorkomen.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 maart 2020 @ 13:18:15 #178
284411 crew  heywoodu
pi_192204397
quote:
15s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:15 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Best lastig om een rustige wandelroute te vinden als 17 miljoen anderen dat ook proberen te doen in zo'n klein landje waar het merendeel ook nog eens in de randstad woont..
Nog maar eens een voordeel van niet in de Randstad wonen, je kunt hier prima een stukje gaan wandelen zonder veel mensen tegen te komen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 maart 2020 @ 13:18:16 #179
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192204398
quote:

[..]

Als één land wel geen idee heeft waar het mee bezig is, is dat België weel. Ik heb heel erg het idee dat het een politiek besluit is, en niet een besluit genomen door de experts zoals in Nederland.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 maart 2020 @ 13:18:54 #180
284411 crew  heywoodu
pi_192204411
quote:

[..]

Dat hele artikel gaat ook van een onjuist ding uit. "Het land mikt op groepsimmuniteit", maar dat is helemaal niet zo.
  zondag 22 maart 2020 @ 13:19:48 #182
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192204429
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:15 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat het trouwens handig is als we nu al starten met een noodziekenhuis, bijvoorbeeld een hele grote voor de middelzware gevallen.
Goed punt......waar ik eerder heel huiverig voor was of we dit wel geëquippeerd kunnen maar en zullen moeten. Dan maar geen centra die full & state-of-the-art equipped zijn.
Een bed met wat infuus & zuurstofzooi eromheen is beter dan dat je straks duizenden mensen door Nederland moet gaan rondrijden op zoek naar een compleet uitgeruste ICU.
pi_192204435
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nog maar eens een voordeel van niet in de Randstad wonen, je kunt hier prima een stukje gaan wandelen zonder veel mensen tegen te komen.
Ik kan hier prima wandelen zonder überhaupt iemand tegen te komen :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192204437
quote:

[..]

Dat hele artikel gaat ook van een onjuist ding uit. "Het land mikt op groepsimmuniteit", maar dat is helemaal niet zo.
En columnisten hebben daar afgelopen week ook lekker op voortgeborduurd terwijl ze al wisten dat groepsimmuniteit geen ding op zich is in ons beleid. Maar het scoort zo lekker.
  zondag 22 maart 2020 @ 13:20:38 #185
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192204440
quote:

[..]

België :'). Laat ze eerst eens leren lezen.
pi_192204448
quote:

[..]

Of je het nou 'gecontroleerde verspreiding' wilt noemen of groepsimmuniteit maakt niet zoveel uit. Het gaat erom dat het uitroeien van het virus opgegeven is. Als dat in andere landen wel succesvol lukt hebben we een groot probleem.
  zondag 22 maart 2020 @ 13:21:11 #187
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192204452
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:14 schreef TheArt het volgende:

[..]

Werd ook al een kanttekening bij dat getal geplaatst, omdat in het weekend schijnbaar een stuk minder strikt wordt gerapporteerd en daar de nodige vertraging op zit. Ik verwacht daar morgen en vooral overmorgen een veel groter aantal.
Buiten dat is het de trend die relevant is. In Spanje was er ook een dag dat er opeens maar honderd doden waren.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192204453
quote:

[..]

Heeft daar niet zozeer mee te maken, het is vooral dat mensen in heel Nederland in de auto stappen naar hetzelfde stukje bos. Op de Sallandse Heuvelrug is het nu ook druk hoor.
  zondag 22 maart 2020 @ 13:21:23 #189
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192204459
quote:
Het was nog veel handiger geweest dat er een goede voorraad beademingsapparatuur, mondkapjes en testbenodigdheden was geweest. Daar hebben ze ook maanden de tijd voor gehad.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_192204464
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als één land wel geen idee heeft waar het mee bezig is, is dat België weel. Ik heb heel erg het idee dat het een politiek besluit is, en niet een besluit genomen door de experts zoals in Nederland.
onze "experts" zijn faalhazen....ook echt geen idee waar ze mee bezig zijn.
dus precies hetzelfde !
  zondag 22 maart 2020 @ 13:21:45 #191
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_192204466
quote:
Nee joh, gewoon wachten totdat de shit de ventilator geraakt heeft! Het RIVM zag dat volgende week ook nog wel kan :')
pi_192204471
quote:

[..]

Als je alleen al de foto van die vrouw erbij ziet. Hoe kan die ook maar iets over gezondheid zeggen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 22 maart 2020 @ 13:21:58 #193
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192204472
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:19 schreef Vallon het volgende:

[..]

Goed punt......waar ik eerder heel huiverig voor was of we dit wel geëquippeerd kunnen maar en zullen moeten. Dan maar geen centra die full & state-of-the-art equipped zijn.
Een bed met wat infuus & zuurstofzooi eromheen is beter dan dat je straks duizenden mensen door Nederland moet gaan rondrijden op zoek naar een compleet uitgeruste ICU.
Enige wat je nodig hebt is een bed, beademing en voldoende personeel.
  zondag 22 maart 2020 @ 13:22:01 #194
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192204473
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het is maar 10% minder dan t..o.v. 2019. Hetzelfde beeld zie je ook op de drukke dagen... ook dan niet echt veel minder en de Zuid-West routes lijken dan wel volledig (ik weet vertekend) spitsbaan.
pi_192204478
Wat een klein plusje is, is dat de meeste ziekenhuis medewerkers niet heel erg ziek werden. Wat wel gevaarlijk wordt is oververmoeidheid.
  zondag 22 maart 2020 @ 13:22:33 #196
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192204482
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:21 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Als je alleen al de foto van die vrouw erbij ziet. Hoe kan die ook maar iets over gezondheid zeggen
MaggieGODIN _O_

De Block lijdt al jaren aan obesitas. Haar zwaarlijvige voorkomen is meermaals punt van discussie geweest. Zo vond VRT-journalist Tom Van de Weghe haar niet geloofwaardig als minister van Volksgezondheid. De Block liet zich ontvallen "de strijd te hebben opgegeven"
pi_192204483
quote:
2s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:21 schreef mazaru het volgende:

[..]

Het was nog veel handiger geweest dat er een goede voorraad beademingsapparatuur, mondkapjes en testbenodigdheden waren geweest. Daar hebben ze ook maanden de tijd voor gehad.
Dat vind ik ook schandalig, dat je niet gelijk 20.000 ademhalingsapparaten hebt snap ik nog, maar die mondkapjes.....
pi_192204487
EurostarJustinp twitterde op zondag 22-03-2020 om 13:07:22 There are now police checks on arrival in Brussels. If you don’t have a valid reason for travelling, you’ll be on the next train back to London. #StayHomeSaveLives https://t.co/9sFd54nR3j reageer retweet
pi_192204488
Op de facebook van Loonse en Drunense Duinen:

"NOODOPROEP! Onze natuurgebieden worden overspoeld met duizenden bezoekers. Dit is niet meer verantwoord. Dringend verzoek om naar huis te gaan of thuis te blijven. We snappen dat dit geen leuke boodschap is, maar wel nodig. GA NIET DE NATUUR IN VANDAAG #corona #socialDistance"

:')
pi_192204490
quote:
12s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:22 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het is maar 10% minder dan t..o.v. 2019. Hetzelfde beeld zie je ook op de drukke dagen... ook dan niet echt veel minder en de Zuid-West routes lijken dan wel volledig (ik weet vertekend) spitsbaan.
er zijn 80% minder passagiers vluchten, de luchthavens zijn ook zo goed als leeg.
  zondag 22 maart 2020 @ 13:23:04 #201
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192204491
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:21 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dus precies hetzelfde !
Gelukkig weet een user genaamd Predator40 het allemaal beter dan de experts met een 12-jarige studie achter hun naam :')!
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 maart 2020 @ 13:23:06 #202
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192204492
quote:

[..]

dus precies hetzelfde !
Aldus de alwetende internetexpert.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 maart 2020 @ 13:23:16 #203
284411 crew  heywoodu
pi_192204496
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:21 schreef Confetti het volgende:

[..]

Of je het nou 'gecontroleerde verspreiding' wilt noemen of groepsimmuniteit maakt niet zoveel uit. Het gaat erom dat het uitroeien van het virus opgegeven is. Als dat in andere landen wel succesvol lukt hebben we een groot probleem.
Maar dat is niet opgegeven. Alleen kijkt men er realistisch naar: dat gaat niet in één maand.
  zondag 22 maart 2020 @ 13:23:30 #204
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192204501
quote:
En ouder echtpaar met camper... Vraag me af hoe die camper onder hun steen geparkeerd paste :X
  zondag 22 maart 2020 @ 13:23:46 #205
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192204507
quote:

[..]

dus precies hetzelfde !
Lekker blaten vanaf je zolderkamer _O_
  zondag 22 maart 2020 @ 13:23:59 #206
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_192204511
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat vind ik ook schandalig, dat je niet gelijk 20.000 ademhalingsapparaten hebt snap ik nog, maar die mondkapjes.....
Miljoenen kun je inderdaad op voorraad hebben zonder problemen. Ik kan daar ook niet bij met m'n gedachten 8)7
pi_192204514
We hebben leegstaande ziekenhuizen die ingericht kunnen worden als speciale coronaziekenhuizen. In de toekomst kunnen we daar natuurlijk altijd weer gebruik van maken voor de volgende pandemie. Maar als dit voorbij is dat lijkt me dat dit ook een belangrijk politiek punt gaat worden in Nederland, zoals migratie en economie nu dus ook volksgezondheid specifiek dus maatregelen ter preventie van een pandemie. Dus een heel framework opzetten zoals bijvoorbeeld Taiwan of Zuid Korea zodat we direct kunnen ingrijpen en alle spullen op voorraad hebben.

Ik weet zeker dat dit een zeer belangrijk punt gaat worden bij de volgende verkiezingen.
pi_192204519
JeroenAkkermans twitterde op zondag 22-03-2020 om 13:22:23 Een melding vh gerenommeerde Robert Koch instituut dat de verspreiding vh virus in Duitsland minder snel verloopt wordt ingetrokken. De cijfers uit een aantal regio's waren nog niet binnen en dus niet meegeteld. #federalisme https://t.co/coKAaq3bXR reageer retweet
helaas :/
pi_192204522
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:22 schreef I.C.O.N. het volgende:

"NOODOPROEP! Onze natuurgebieden worden overspoeld met duizenden bezoekers. Dit is niet meer verantwoord. Dringend verzoek om naar huis te gaan of thuis te blijven. We snappen dat dit geen leuke boodschap is, maar wel nodig. GA NIET DE NATUUR IN VANDAAG #corona #socialDistance"

DOM egoisctisch KUTvolk dat we er zijn, is er nog een virus wat hersencellen afbreekt ofzo ?
p.s lockdown incoming !
pi_192204523
Sterk staaltje kutcommunicatie van de overheid de afgelopen week.

Een lockdown is niet de oplossing, we moeten dus groepsimmuniteit opbouwen maar tegelijkertijd mogen mensen niet met elkaar in aanraking komen. Hoe komt die groepsimmuniteit dan tot stand?
pi_192204524
quote:

[..]

quote:

[..]

O.a. Ryanair, de grootste van Europa, cancelt zo min mogelijk vluchten zodat ze geen tickets hoeven terug te betalen. Onder het om van: Je kan wel vliegen, maar je komt nergens meer binnen. Dus het is jouw keuze dat je niet gaat :')
Bron: Ex collega's
pi_192204532
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:23 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Gelukkig weet een user genaamd Predator40 het allemaal beter dan de experts met een 12-jarige studie achter hun naam :')!
theorie zegt helemaal niks als je het in de praktijk niet mag/kan uitvoeren en fouten maakt.
al heb je een 24 jarige studie achter je naam
pi_192204533
quote:

Een lockdown moeten we niet willen met z'n allen.
  zondag 22 maart 2020 @ 13:25:24 #214
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192204536
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:24 schreef Harmankardon het volgende:

Een lockdown is niet de oplossing, we moeten dus groepsimmuniteit opbouwen maar tegelijkertijd mogen mensen niet met elkaar in aanraking komen. Hoe komt die groepsimmuniteit dan tot stand?
We moeten helemaal niet groepsimmuniteit opbouwen. Leer eens luisteren.
  zondag 22 maart 2020 @ 13:25:27 #215
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192204538
Zandvoort :')

Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zondag 22 maart 2020 @ 13:25:27 #216
490256 Cochenille
luis in de pels
pi_192204539
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:38 schreef Chia het volgende:

[..]

Blijf van mijn industrie terrein!! Ik heb hier mijn werkruimte, en het is hier verder uitgestorven. Muziek op 10, vandaag sinds vanochtend 2 wandelaars zien rondlopen.

Een stel, 2 meter van elkaar af. O+
pi_192204540
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:20 schreef Zeroku het volgende:

[..]

België :'). Laat ze eerst eens leren lezen.
En een fatsoenlijke regering vormen, nu is uit nood een regering gevormd met allemaal verliezers bij de laatste verkiezingen.
Dit alles omdat de Walen niet met de grootste 2 Vlaamse partijen willen samenwerken en de Walen die bepalen dus welke partijen er in de regering komen. Dat gaat feest worden na de Corona crisis.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_192204547
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:21 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het virus is dan ook niet uit te roeien
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192204548
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:23 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Miljoenen kun je inderdaad op voorraad hebben zonder problemen. Ik kan daar ook niet bij met m'n gedachten 8)7
Hopelijk kunnen we er straks ook vanaf stappen dat alles maar geprivatiseerd moest worden en dat in de zorg vervolgens deels terug draaien.
pi_192204552
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:24 schreef Xenorium het volgende:
We hebben leegstaande ziekenhuizen die ingericht kunnen worden als speciale coronaziekenhuizen. In de toekomst kunnen we daar natuurlijk altijd weer gebruik van maken voor de volgende pandemie. Maar als dit voorbij is dat lijkt me dat dit ook een belangrijk politiek punt gaat worden in Nederland, zoals migratie en economie nu dus ook volksgezondheid specifiek dus maatregelen ter preventie van een pandemie. Dus een heel framework opzetten zoals bijvoorbeeld Taiwan of Zuid Korea zodat we direct kunnen ingrijpen en alle spullen op voorraad hebben.

Ik weet zeker dat dit een zeer belangrijk punt gaat worden bij de volgende verkiezingen.
Je hebt daar een klein probleempje, geen personeel en geen apparatuur.
  zondag 22 maart 2020 @ 13:26:42 #221
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192204558
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Cargo
Die, zo ja, vice versa inclusief het dan ook drukke afhandelingssysteem natuurlijk noodzakelijk zijn en daarmee grote groepen "mensen" in beweging zal houden.
Vliegveld moet operationeel blijven zodat de Cargo kan landen, uitgeladen, verplaatst en gedistribueerd kan worden etc.etc. What goes up , will come down.

Ik postte dit ook als zijdelings onderbouwing dat van LockDown, daar feitelijk nergens sprake kan zijn.
pi_192204560
China lijkt te zijn gestopt met testen of mensen het virus nog hebben. Bron:

https://twitter.com/lokinhei/status/1241220936906338304?s=21
  zondag 22 maart 2020 @ 13:26:58 #223
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_192204561
quote:

Ah,
Was het gezellig bij de bouwmarkt, speeltuin en in het bos? *)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_192204565
SietzeKijlstra twitterde op zondag 22-03-2020 om 12:03:52 Onze collega’s vertrokken vanmorgen opnieuw naar Brabant en zijn zeer onder de indruk van wat ze meemaken. Daarom namens hen; HELP ONS LEVENS REDDEN EN BLIJF THUIS! https://t.co/u1tKB4DiHN reageer retweet
Tig ambulances weer naar Brabant.
  Redactie Frontpage zondag 22 maart 2020 @ 13:27:23 #225
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_192204568
quote:

[..]

dus precies hetzelfde !
Aldus fok user en Coronavirus expert Predator40.

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 22-03-2020 13:35:24 ]
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zondag 22 maart 2020 @ 13:27:27 #226
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192204569
In Israël richten ze inmiddels nog drie drive-in testcentra op bij drie grote steden na het succes van het centrum in Tel Aviv.

Je meldt je per telefoon, krijgt een sms met een code, tijd en plaats, gaat erheen met de code en identificatie, wordt getest en wegwezen naar huis. 14.000 mensen getest in de afgelopen dagen.

Bijna 1000 mensen besmet tot nu toe en maar één dode. Blijft het helaas niet bij maar vergelijk het ff.

Ondertussen zijn ze bezig de puntjes op de i te zetten wat betreft het nagaan van iemands locatie in de twee weken voor besmetting dmv je mobieltje.
pi_192204576
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:23 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Lekker blaten vanaf je zolderkamer _O_
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 22 maart 2020 @ 13:27:57 #228
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192204577
Dennboss twitterde op zondag 22-03-2020 om 12:16:40 Mensen die denken dat het allemaal wel meevalt...

Dit is de realiteit nu! Ambulances die richting Brabant rijden om patienten op te halen om ze daar op de IC's te ontlasten!!

#blijfthuis https://t.co/OJKGvtTe9C reageer retweet
Ambulances naar Brabant om patiënten op te halen.
pi_192204581
quote:

[..]

Hongarije vandaag:

Dat valt ook wel mee, ik liep gister naar de supermarkt op de Ramblas en kwam verschillende keren agenten tegen, maar mocht gewoon doorlopen en ze vroegen niet eens waar ik naartoe ging.
Ze waren drukker bezig om selfies te maken op een lege Ramblas :')
pi_192204586
quote:

Daarom probeert de overheid een beetje te tweaken, ik zag een video voorbij komen van een gast die elke dag een uur een zeer nuttige informatie deelt. Hij legde het uit als dat je het moet zien als een gaspedaal, elke keer moet je net de top raken, soms gas bij, soms eraf.
pi_192204587
quote:
Halsema sluit verdergaande maatregelen niet uit
Als mensen niet voldoende afstand van elkaar houden, zal dit mogelijk tot verregaande maatregelen leiden. Dat zei de Amsterdamse burgemeester Halsema in Buitenhof. Op de vraag of er een samenscholingsverbod kan worden ingesteld, zei Halsema dat deze stap zal worden gezet als het nodig is.

De gemeente heeft al maatregelen genomen tegen drukte op markten. Zo moeten de kramen onder meer verspreid opgesteld worden, zodat het mogelijk is om anderhalve meter afstand te houden. Maar van een samenscholingsverbod is geen sprake in de hoofdstad. Een aantal partijen in de gemeenteraad heeft daar afgelopen week wel om gevraagd.
Buitenhoftv twitterde op zondag 22-03-2020 om 12:32:01 ‘Het dilemma is niet tussen vrijheid en volksgezondheid, maar gaat het vooral over effectiviteit van maatregelen’, aldus Femke Halsema in #buitenhof over de overheidsmaatregelen rondom #coronavirusnl https://t.co/ftHXHZjyer reageer retweet
pi_192204593
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:27 schreef D_A het volgende:
Dennboss twitterde op zondag 22-03-2020 om 12:16:40 Mensen die denken dat het allemaal wel meevalt...

Dit is de realiteit nu! Ambulances die richting Brabant rijden om patienten op te halen om ze daar op de IC's te ontlasten!!

Onwerkelijk beeld..
pi_192204600
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:27 schreef D_A het volgende:

Volgens mij is die herverdeling afgelopen week al begonnen.
pi_192204613
Toch met die ambulances ook wel belangrijk om het juiste perspectief te houden.

Dit was altijd al de planning, en het zijn ''maar'' een stuk of 9 ambulances. Die patiënten worden conform planning naar andere ziekenhuizen verplaatst waar nog voldoende capaciteit is.

Zolang er buiten Brabant geen andere brandhaarden ontstaan, is het prima te doen zo.
pi_192204615
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:26 schreef Vallon het volgende:

[..]

Die, zo ja, vice versa inclusief het dan ook drukke afhandelingssysteem natuurlijk noodzakelijk zijn en daarmee grote groepen "mensen" in beweging zal houden.
Vliegveld moet operationeel blijven zodat de Cargo kan landen, uitgeladen, verplaatst en gedistribueerd kan worden etc.etc. What goes up , will come down.

Ik postte dit ook als zijdelings onderbouwing dat van LockDown, daar feitelijk nergens sprake kan zijn.
Een deel van deze Cargo ligt ook stil vermoed ik, bijvoorbeeld 9 procent van de Cargo komt uit Kenya, weet je wat dat is?
  zondag 22 maart 2020 @ 13:30:44 #236
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_192204616
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:02 schreef PoezeligDing het volgende:

[..]

Gewoon om fit te blijven ja. Ik ging 5x per week naar de sportschool, maar dat valt dus weg. Dan maar een alternatief (hardlopen icm thuisoefeningen).
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_192204624
quote:

Nederlands luisteren toch niet;
  zondag 22 maart 2020 @ 13:31:13 #238
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192204625
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:24 schreef Galepinjo het volgende:

[..]

[..]

O.a. Ryanair, de grootste van Europa, cancelt zo min mogelijk vluchten zodat ze geen tickets hoeven terug te betalen. Onder het om van: Je kan wel vliegen, maar je komt nergens meer binnen. Dus het is jouw keuze dat je niet gaat :')
Goed verhaal. Ware het niet dat Ryanair momenteel zo'n 80% minder vluchten uitvoert en vanaf maandag helemaal niet meer vliegt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192204636
quote:

Door de vitale werkers en bezorgers
.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 22 maart 2020 @ 13:31:50 #240
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192204637
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:30 schreef Scrapyard het volgende:

Dit was altijd al de planning, en het zijn ''maar'' een stuk of 9 ambulances. Die patiënten worden conform planning naar andere ziekenhuizen verplaatst waar nog voldoende capaciteit is.

Zolang er buiten Brabant geen andere brandhaarden ontstaan, is het prima te doen zo.
Ohja is suggereer ook niet dat dit niet gepland is. Alsnog wel impressive om zo'n rijtje ambulances zo te zien.
  zondag 22 maart 2020 @ 13:31:57 #241
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192204639
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:25 schreef Predator40 het volgende:

[..]

theorie zegt helemaal niks als je het in de praktijk niet mag/kan uitvoeren en fouten maakt.
al heb je een 24 jarige studie achter je naam
Nee, gelukkig beheers jij zonder studie de materie naadloos. Waarom maken ze jou niet meteen minister president of baas van het RIVM??
  zondag 22 maart 2020 @ 13:31:57 #242
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192204640
quote:
De gezondheidsorganisatie WHO heeft zondag gewaarschuwd dat lockdowns het coronavirus niet verslaan. "Het gevaar van lockdowns treedt op als alle maatregelen worden opgeheven. Dan kan het virus opnieuw opduiken", aldus expert noodsituaties Mike Ryan.

Volgens hem moet er meer aandacht gevestigd worden op het vinden van de personen die besmet zijn met het virus, en het in kaart brengen van hun laatste sociale contacten.

In gesprek met BBC News gaat Ryan ook in op de vooruitzichten op een vaccin. "Dat gaat nog zeker een jaar duren, hoewel er de laatste periode goede stappen zijn gezet."

De adviezen van de WHO bleken eerder leidend voor de bestrijding van het coronavirus binnen Nederland. Jaap van Dissel, directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), herhaalde eerdere uitspraken van de WHO, namelijk dat "bij het opengaan van een land het virus meteen weer infectiehaarden zal oproepen"
Is dat niet net waar de RIVM of GGD mee gestopt is?
are we infinite or am I alone
  zondag 22 maart 2020 @ 13:32:22 #243
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192204646
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:29 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Onwerkelijk beeld..
Zo bizar
  zondag 22 maart 2020 @ 13:32:31 #244
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192204651
quote:
2s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:21 schreef mazaru het volgende:

[..]

Het was nog veel handiger geweest dat er een goede voorraad beademingsapparatuur, mondkapjes en testbenodigdheden was geweest. Daar hebben ze ook maanden de tijd voor gehad.
Wat was is geweest.

Hier ook in ogenscbiuw nemen dat we niet alleen dat haddenmoeten en en dat er overal elders hetzelfde plan had moeten zijn (geweest). Er wordt nu om zaken gevochten enb we zijn de normen flink aan het afschalen. Wie had ooit kunnen denken dat we van luiers/stofzuigers (I knowe, dramatisch), mondkapjes en beademingsunits moesten gaan maken. Ik buiten kuifjes gedachten, niet.

Je kan nu (of twee weken geleden) wel willen maar het is en komt er voorlopig niet. Net als dat je nu weken moet wachten op het eerste (prijzige) bezorgmoment van de supermarkt.
pi_192204656
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:26 schreef Newone82 het volgende:

Want Herd Immunity, en zeker niet door quarantaine.
pi_192204659
Over België gesproken, bij Terzake zat er vrijdag een schrift geleerde (economisch specialist) die blij was dat België bij de EU zit en er financieel niet alleen voor staat.
Zeker ook omdat ze er de laatste jaren (net als de meeste zuidelijke landen) een potje van gemaakt hebben en een flink begrotingstekort hebben opgebouwd.
M.a.w. landen als Nederland en Duitsland die zich keurig hebben gehouden aan de begrotingsregels mogen meebetalen aan eerder wanbeleid van dit soort landen.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_192204660
quote:
De intensive zorg werd onder kabinet Rutte bijna gehalveerd: Column Pieter Lakeman

Yea VVD! Goed gedaan. |:(
pi_192204665
Edit: momentje
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_192204666
quote:

Je vind het lachwekkend?
pi_192204671
quote:
13s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:25 schreef Zeroku het volgende:

[..]

We moeten helemaal niet groepsimmuniteit opbouwen. Leer eens luisteren.
Vertel eens aan de hand van officiele bronnen wat het plan is?
pi_192204675
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:30 schreef Scrapyard het volgende:

Gewoon met de Hollandse (ambulance) bus, veel efficiënter.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 maart 2020 @ 13:34:25 #252
284411 crew  heywoodu
pi_192204676
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:33 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Vertel eens aan de hand van officiele bronnen wat het plan is?
Even naar de toespraak van Rutte luisteren.
  zondag 22 maart 2020 @ 13:35:16 #253
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_192204686
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:24 schreef Galepinjo het volgende:

[..]

[..]

Het was al een pauper maatschappij.

Hopelijk zie je nu welke bedrijven echt voor de money gaan en welke wel maatschappelijk bezig zijn
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_192204687
mooi! Kunnen al de resterende testen wel deze kant op :W
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:26 schreef Newone82 het volgende:

just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192204689
SBergsma twitterde op zondag 22-03-2020 om 13:26:33 Ik heb aanwijzingen dat een lockdown wordt besproken in Catshuis nu. reageer retweet
  zondag 22 maart 2020 @ 13:35:55 #256
22565 asco
Los in deze tent
pi_192204694
344 doden in Spanje afgelopen dag. Benieuwd wanneer ze Italië inhalen.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 22 maart 2020 @ 13:36:14 #257
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192204699
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:35 schreef Nober het volgende:
SBergsma twitterde op zondag 22-03-2020 om 13:26:33 Ik heb aanwijzingen dat een lockdown wordt besproken in Catshuis nu. reageer retweet
Lekker paniek tweetje :')
pi_192204703
JeroenAkkermans twitterde op zondag 22-03-2020 om 13:34:24 De Duitse deelstaat Baden-Württemberg neemt corona-patienten op uit de Franse grensregio. https://t.co/9GzYcA9tK8 reageer retweet
pi_192204709
quote:
Oh die heeft ff aandacht nodig
pi_192204716
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:36 schreef Houtenbeen het volgende:
https://twitter.com/Je[tweet="1241704784283009024","102331024","JeroenAkkermans","http://pbs.twimg.com/profile_images/378800000576967229/9f50b36855192f85dbd5b508a66eb623_normal.jpeg","Sun Mar 22 12:34:24 +0000 2020"]De Duitse deelstaat Baden-Württemberg neemt corona-patienten op uit de Franse grensregio. https://t.co/9GzYcA9tK8[/tweet]roenAkkermans/status/1241704784283009024
Die naïeve Duitsers toch. Strakd mag het eigen volk op straat creperen.
pi_192204724
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:36 schreef D_A het volgende:

[..]

NOS melde vanochtend nog van niet, dus het zou best kunnen. :')
pi_192204735
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:34 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Even naar de toespraak van Rutte luisteren.
Die waarin hij letterlijk het over groepsimmuniteit heeft, thnx.
pi_192204745
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:35 schreef nils7 het volgende:

[..]

Het was al een pauper maatschappij.

Hopelijk zie je nu welke bedrijven echt voor de money gaan en welke wel maatschappelijk bezig zijn
Inderdaad een kut bedrijf om voor te werken. Maar mensen vergeten snel, zometeen wil iedereen weer voor peanuts 4 keer per jaar op en neer naar Londen
pi_192204747
quote:
Ik vind de Twitter van ggmm nog betrouwbaarder
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 22 maart 2020 @ 13:39:03 #265
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192204748
quote:
Staat de RAI momenteel niet leeg?
Nog redelijk dichtbij VUMC ook.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_192204749
quote:
Laat maar komen
pi_192204750
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:36 schreef D_A het volgende:

[..]

Wat een doos onder welke steen heeft die gelegen.

Dat is al tientallen keren besproken, maar vooralsnog als geen optie terzijde geschoven.
pi_192204755
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:39 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Ik vind de Twitter van ggmm nog betrouwbaarder
@GGMM
  zondag 22 maart 2020 @ 13:39:51 #269
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_192204761
quote:
Ok, SBergsma van Twitter :')
pi_192204767
Ik denk dat wij pas naar een harde lockdown toe zullen gaan als iedereen en zijn achterlijke buurman ervan doordrongen is dat de poep echt finaal door de ventilator aan het slingeren is.

En dat is pas als wij Spaanse of Italiaanse toestanden krijgen met honderden doden per dag.

En dat is dan dus veel en veel te laat.

Man man man wat een kutvolk zijn we toch ook.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192204775
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:39 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Ok, SBergsma van Twitter :')
Dutch publicist | editor
@TheFireOnline
| European | Mother of boys | I might be wrong but I'm not lying | Stay safe
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 maart 2020 @ 13:40:34 #272
284411 crew  heywoodu
pi_192204776
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:38 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Die waarin hij letterlijk het over groepsimmuniteit heeft, thnx.
Niemand zegt dat hij het daar niet over heeft, allemachtig _O-

Het is alleen niet het doel. Het is niet het beleid. Het is een mogelijke bijkomstigheid.
  zondag 22 maart 2020 @ 13:40:36 #273
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_192204777
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:36 schreef Houtenbeen het volgende:
JeroenAkkermans twitterde op zondag 22-03-2020 om 13:34:24 De Duitse deelstaat Baden-Württemberg neemt corona-patienten op uit de Franse grensregio. https://t.co/9GzYcA9tK8 reageer retweet
Wow :) mooi gebaar.
  zondag 22 maart 2020 @ 13:41:17 #274
438527 MissButterflyy
pi_192204786
quote:
2s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:25 schreef mazaru het volgende:
Zandvoort :')

[ afbeelding ]
Vandaag alweer??
pi_192204789
RoelMaalderink twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 20:19:24 Webwinkels met mondmaskers proberen een slaatje te slaan uit de coronacrisis. Ik belde er eentje. https://t.co/dicI4kdQjH reageer retweet
Deze _O-
pi_192204790
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:37 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Oh die heeft ff aandacht nodig
Is bang dat ze binnenkort niet meer mag aanschuiven bij Ladies Night.
  zondag 22 maart 2020 @ 13:41:37 #277
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_192204792
Gelukkig zijn het betrouwbare aanwijzigingen! :')

pi_192204798
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het is alleen niet het doel. Het is niet het beleid. Het is een mogelijke bijkomstigheid.
En dat hebben JaapvD en MarkR de dag erna nog eens uitgebreid benadrukt.
pi_192204799
quote:
Dacht dat ze video conference deden.
.
  zondag 22 maart 2020 @ 13:42:02 #280
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_192204800
quote:
15s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:40 schreef vosss het volgende:
Ik denk dat wij pas naar een harde lockdown toe zullen gaan als iedereen en zijn achterlijke buurman ervan doordrongen is dat de poep echt finaal door de ventilator aan het slingeren is.

En dat is pas als wij Spaanse of Italiaanse toestanden krijgen met honderden doden per dag.

Stel je niet aan joh.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_192204802
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:41 schreef BarryOSeven het volgende:
Gelukkig zijn het betrouwbare aanwijzingen! :')

[ afbeelding ]
spannenddd
  zondag 22 maart 2020 @ 13:42:10 #282
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_192204804
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:40 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Wow :) mooi gebaar.
Dat zou men hier tussen Nederland/Duitsland en België ook beter doen. Het is natuurlijk waanzin om patiënten uit Brabant naar Groningen te vervoeren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_192204807
In Spanje produceren soldaten mondkapjes.

Ozkok_A twitterde op zondag 22-03-2020 om 07:20:44 Soldiers in #Spain have begun with the production of face masks, 500 per day. #coronavirus https://t.co/gYbFQwVYdG reageer retweet
  zondag 22 maart 2020 @ 13:42:26 #284
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192204808
quote:
"Aanwijzingen dat er ergens over wordt gesproken."

Ik heb aanwijzingen dat mijn buren de mogelijkheid bespreken dat ze morgen op vakantie gaan. Gaat waarschijnlijk niet gebeuren, maar ik heb aanwijzingen. _O-
pi_192204814
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:42 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dat zou men hier tussen Nederland/Duitsland en België ook beter doen. Het is natuurlijk waanzin om patiënten uit Brabant naar Groningen te vervoeren.
Of in Noord-Italië. Veel buurlanden zijn dichterbij dan Zuid-Italië.
pi_192204830
wat een sensatiezoeker, dat wijf bergsma. Man man man... Gooi brabant dan maar op slot :W
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zondag 22 maart 2020 @ 13:43:47 #287
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_192204831
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:40 schreef Nober het volgende:

[..]

Dutch publicist | editor
@:TheFireOnline
Zo dan! Zwaargewicht!

pi_192204834
Het Europa gevoel is nu wel weg.
  zondag 22 maart 2020 @ 13:44:17 #289
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192204836
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:42 schreef polderturk het volgende:

Ozkok_A twitterde op zondag 22-03-2020 om 07:20:44 Soldiers in #Spain have begun with the production of face masks, 500 per day. #coronavirus https://t.co/gYbFQwVYdG reageer retweet
500 per persoon mag ik hopen?

In Nederland gebruiken we er al 100k per dag, dat zal in Spanje nog veel meer zijn.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_192204838
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:42 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

"Aanwijzingen dat er ergens over wordt gesproken."
Volgens mij wordt er al ruim twee weken over een lockdown gesproken... met als conclusie dat het nog niet nodig was...
pi_192204840
quote:
99s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:44 schreef Mr.Ping het volgende:
Gezondheidszorg is altijd landelijk gebleven.
  zondag 22 maart 2020 @ 13:44:27 #292
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192204842
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:42 schreef polderturk het volgende:

500 per dag, beter iets dan niets
  Redactie Frontpage zondag 22 maart 2020 @ 13:44:31 #293
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192204844
quote:
15s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:40 schreef vosss het volgende:

Ik zou graag willen zeggen dat het de Nederlandse eigenwijsheid is, maar dit zie je in elk land gebeuren waar de regels worden aangescherpt maar er geen gehoor aan wordt gegeven.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zondag 22 maart 2020 @ 13:44:32 #294
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192204846
quote:
is die er ooit geweest dan ??? :@ :@ :@ 8)7
  zondag 22 maart 2020 @ 13:44:41 #295
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192204848
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:41 schreef Smack10 het volgende:
RoelMaalderink twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 20:19:24 Webwinkels met mondmaskers proberen een slaatje te slaan uit de coronacrisis. Ik belde er eentje. https://t.co/dicI4kdQjH reageer retweet
Deze _O-
Naming and shaming..
pi_192204849
quote:
Was dat er dan?

Vraag maar eens aan Griekenland of Italië.
pi_192204856
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Snap ik, daarom heb ik het toch ook over hoe kut de communicatie is.
pi_192204858
In Zandvoort valt het nu mee

pi_192204861
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:44 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Volgens mij wordt er al ruim twee weken over een lockdown gesproken... met als conclusie dat het nog niet nodig was...
Kan dus best dat ze het nu ook weer bespreken, gewoon elke dag even.

Dan liegt ze niet. :')
  zondag 22 maart 2020 @ 13:45:33 #300
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_192204865
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:38 schreef Galepinjo het volgende:

[..]

Inderdaad een kut bedrijf om voor te werken. Maar mensen vergeten snel, zometeen wil iedereen weer voor peanuts 4 keer per jaar op en neer naar Londen
Voor 2 tientjes meer vlieg je met een blauwe zwaan met bagage en lunch
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 22 maart 2020 @ 13:45:34 #301
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192204866
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:40 schreef Nober het volgende:

[..]

Dutch publicist | editor
@:TheFireOnline
I might be wrong, but I'm not lying.

Dan houdt ze al ernstig rekening mee dat ze fouten maakt als ze van die domme berichten op het internet plaatst. Dus ze heeft in ieder geval zelfkennis dat ze niet bijster intelligent is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')