SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar
Poll: Hoelang nog tot het normale leven weer terug is?
• Minder dan een maand
• 1/2 maanden
• 3-6 maanden
• 6-12 maanden
• Meer dan een jaar
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hierDit is gewoon raar :l
Het gaat niet alleen om de besmetting, het gaat vooral om de mensen die ervan sterven. Die is minimaal bij dit virus.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:12 schreef Arkai het volgende:
[..]
Corona is besmettelijker dan de pest toch?
Dat heet logica. Je ziet een land, dat reageert net te laat, loopt net achter de feiten aan en hoewel de gezondheidszorg op orde leek, gaat het toch mis.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:09 schreef roos94 het volgende:
[..]
Maar ook men die ervan overtuigd is dat we hetzelfde scenario als italie en spanje zullen doorlopen. Geen land is hetzelfde. Als drie landen volledig ten onder gaan betekent niet dat het in NL ook zo zal zijn
Niemand beweert hier een expert te zijn. Het is echter niet zo moeilijk om een paar dagen vooruit te kijken en te begrijpen wat er gaat gebeuren. Tot nu toe hebben meerdere users in dit topic meerdere keren al gelijk gekregen. Dan kan je wel blijven schreeuwen "jullie zijn geen experts", maar dat verandert er niks aan. De zogenaamde echte experts voeren een beleid uit wat onnodig veel belasting op de zorg gaat leveren en dat zie ja al weken aankomen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:08 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik vind het vooral bizar dat iedereen hier zich als virusexpert ziet en exact weet hoe het werkt en gelooft dat een lockdown het heilige middel is.
Nee snap ik. Daarom is Corona besmettelijker maar minder dodelijk dan de pest.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:14 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de besmetting, het gaat vooral om de mensen die ervan sterven. Die is minimaal bij dit virus.
Welke minister gaat over de vluchten? Ze zitten daar echt te slapen. Alleen als de media of kamerleden er vragen over stellen, dan gebeurt er wat.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mooi op tijd hoor jongens. Het was ook helemaal niet te verwachten dat het in Spanje uit de hand ging lopen. Komt helemaal uit de lucht vallen inderaad, wat een verassing.
Als meer mensen besmet raken, heb je ook meer mensen die sterven. Als meer mensen besmet raken, raken je IC's sneller vol, waardoor er nog meer mensen sterven en je geen normale zorg meer kan aanbieden. Het is allemaal geen rocket science, dus kappen met dat bagitaliseren.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:14 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de besmetting, het gaat vooral om de mensen die ervan sterven. Die is minimaal bij dit virus.
Het gaat om de druk op de gezondheidszorg in combi met de sterftecijfers.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:14 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
wacht maar tot de ziekenhuizen vol zijn en de middelen op een gegeven moment op raken, dan spreek ik je weer kijken of je nog steeds dezelfde mening hebt als nu.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:15 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Dat heet logica. Je ziet een land, dat reageert net te laat, loopt net achter de feiten aan en hoewel de gezondheidszorg op orde leek, gaat het toch mis.
En we lopen 16 dagen achter Italië aan en we leren niet van de andere landen. We blijven het rijtje precies volgen. Dat zie je nu in Spanje en Frankrijk, en straks volgen wij.
En er zijn genoeg redenen om aan te nemen dat het hier niet anders zal zijn. Te laat reageren, te weinig IC-bedden en meer.
Ja, het kan anders. Duitsland is daarvan een voorbeeld. Geen idee wat ze daar doen, maar blijkbaar werkt het.
Niets, maar dan ook NIETS wijst erop dat het hier anders gaat zijn dan in Italië of Spanje.
En dat zeg jij?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:08 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik vind het vooral bizar dat iedereen hier zich als virusexpert ziet en exact weet hoe het werkt en gelooft dat een lockdown het heilige middel is.
Het Duitsland verhaal is dat als je last heb van je hart, daar als doodsoorzaak gezegd word dat je last hebt van je hart en niet dat je aan corona sterft.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:15 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Dat heet logica. Je ziet een land, dat reageert net te laat, loopt net achter de feiten aan en hoewel de gezondheidszorg op orde leek, gaat het toch mis.
En we lopen 16 dagen achter Italië aan en we leren niet van de andere landen. We blijven het rijtje precies volgen. Dat zie je nu in Spanje en Frankrijk, en straks volgen wij.
En er zijn genoeg redenen om aan te nemen dat het hier niet anders zal zijn. Te laat reageren, te weinig IC-bedden en meer.
Ja, het kan anders. Duitsland is daarvan een voorbeeld. Geen idee wat ze daar doen, maar blijkbaar werkt het.
Niets, maar dan ook NIETS wijst erop dat het hier anders gaat zijn dan in Italië of Spanje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij wat er ook een Champions League wedstrijd waarbij duizenden supporters van Spanje naar Italië gingen een week of 3 geleden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mooi op tijd hoor jongens. Het was ook helemaal niet te verwachten dat het in Spanje uit de hand ging lopen. Komt helemaal uit de lucht vallen inderaad, wat een verassing.
ehm... ja, dan heb ik nog steeds dezelfde mening, want wij hebben dezelfde meningquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:16 schreef KingRoland het volgende:
[..]
wacht maar tot de ziekenhuizen vol zijn en de middelen op een gegeven moment op raken, dan spreek ik je weer kijken of je nog steeds dezelfde mening hebt als nu.
Is al hele tijd zo. Men roept al tijden om een lockdown. Aint gonna happen because Rutte.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:16 schreef Sunri5e het volgende:
Die lockdown gaat niet lang meer duren. Een groot deel van de mensen houdt zich niet aan de 1,5 meter afstand regel.
Ik verwacht dat Rutte de Nederlanders volgende week een veeg uit de pan geeft en dat er een lockdown komt omdat mensen zich niet hebben gehouden aan de 1,5 meter afspraak.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:16 schreef Sunri5e het volgende:
Die lockdown gaat niet lang meer duren. Een groot deel van de mensen houdt zich niet aan de 1,5 meter afstand regel.
"De sterftecijfers'quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:16 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Het gaat om de druk op de gezondheidszorg in combi met de sterftecijfers.
En om nu nog te beweren dat het minimaal is?
Zie je niet wat er in Italië aan de hand is??
Of wil je het gewoon niet zien?
Ah, dus het is gewoon een kwestie van cijfers anders brengen, en niet zozeer dat ze geen problemen hebben. Verhelderend. Bedankt!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:17 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Het Duitsland verhaal is dat als je last heb van je hart, daar als doodsoorzaak gezegd word dat je last hebt van je hart en niet dat je aan corona sterft.
Vraag me af of ze morgenavond al komen met maatregelen of pas in de loop van de week. Als je het NOS nieuws zo ziet, geven ze iedereen alvast een mental note dat het vooral gewoon klote gaat met hoe iedereen zich aan de maatregelen gaatquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:16 schreef Sunri5e het volgende:
Atletico fans zaten gewoon lekker bij Liverpool op de tribune, 10 dagen geleden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:17 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Volgens mij wat er ook een Champions League wedstrijd waarbij duizenden supporters van Spanje naar Italië gingen een week of 3 geleden.
Volgens mij is een grote groep massaal op feesboek plaatjes aan het zoeken van mensen die minder dan 1,5 meter van elkaar staan om stemming te maken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:13 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik heb vandaag lekker het houtgehakt, buiten gelopen met opa en oma (En ja expres buiten zonder elkaar aan te raken op 1.5 meter afstand) en naar de verjaardag van mijn oom geweest.
Als je wat minder dramatisch nadenkt help je het al.
Het is maar net hoe je minimaal interpreteert....quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:14 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Cijfers anders brengen is ook wat ik hierboven op je reageer.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:18 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ah, dus het is gewoon een kwestie van cijfers anders brengen, en niet zozeer dat ze geen problemen hebben. Verhelderend. Bedankt!
gelukkig sterven er geen mensen, als het zkh vol isquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:14 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Noem ik niet minimaal daar in Italie. Maar geloof het vooral zelf.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:14 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Zou zomaar morgen avond al kunnen zijn, stel idioten dat er rond loopt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:18 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik verwacht dat Rutte de Nederlanders volgende week een veeg uit de pan geeft en dat er een lockdown komt omdat mensen zich niet hebben gehouden aan de 1,5 meter afspraak.
Nee, gewoon het totaal aantal doden wat per dag dood gaat aan dit virusquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:18 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
"De sterftecijfers'
Gebaseerd op een minimaal aantal tests gedeeld door het aantal doden?
Best vergelijkbaar met de pest dan, want daar hoef je tegenwoordig ook niet meer aan dood te gaan. Maar als er onvoldoende medische zorg is dan kunnen beiden veel mensen fataal worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:14 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Italie ging pas in lockdown toen ze al 366 doden hadden. We lopen heel ruim voor op Italie wat dat betreft. En als je NL erg vindt qua social distancing, moet je de metro van Milaan eens bekijken. Midden in deze crisis gewoon vol.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:15 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:12 schreef maily het volgende:
[..]
Ik hoop het.
De kerosine is een keer op he ...
Ik hoor hele wisselende verhalen over Italië in lockdown op dit moment.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Italie ging pas in lockdown toen ze al 366 doden hadden. We lopen heel ruim voor op Italie wat dat betreft. En als je NL erg vindt qua social distancing, moet je de metro van Milaan eens bekijken. Midden in deze crisis gewoon vol.
Daar is het echt een stuk erger, en het besef van de ernst is een stuk dan in NL
Nee, 80% overleeft dit virus omdat ze er weinig tot niks aan merken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:20 schreef Benger het volgende:
[..]
Best vergelijkbaar met de pest dan, want daar hoef je tegenwoordig ook niet meer aan dood te gaan. Maar als er onvoldoende medische zorg is dan kunnen beiden veel mensen fataal worden.
Je moet eens even in Noord Italië gaan kijken met je downplayen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:14 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Nog 3 dagen maat, dan breekt de pleuris echt uit! Erg jammer dat de kerk nu net in deze crisistijd gesloten is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:16 schreef KingRoland het volgende:
[..]
wacht maar tot de ziekenhuizen vol zijn en de middelen op een gegeven moment op raken, dan spreek ik je weer kijken of je nog steeds dezelfde mening hebt als nu.
Iedereen hier denkt dat alle Italianen al maanden binnen zittenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Italie ging pas in lockdown toen ze al 366 doden hadden. We lopen heel ruim voor op Italie wat dat betreft. En als je NL erg vindt qua social distancing, moet je de metro van Milaan eens bekijken. Midden in deze crisis gewoon vol.
Daar is het echt een stuk erger, en het besef van de ernst is een stuk dan in NL
De ziekteverschijnselen zijn niet minder dan bij een normale griep hoor. Je bent verkeerd ingelicht.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:22 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Nee, 80% overleeft dit virus omdat ze er weinig tot niks aan merken.
Mwa. Die zal ook geen bloed aan zijn handen willen hebben voor de verkiezingen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:18 schreef roos94 het volgende:
[..]
Is al hele tijd zo. Men roept al tijden om een lockdown. Aint gonna happen because Rutte.
Afgelopen week in 1 van de topics op fok gepost, ga ik niet terugzoekenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:22 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik hoor hele wisselende verhalen over Italië in lockdown op dit moment.
bron?
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:22 schreef MichaelScott het volgende:
Nu ook een verbod op vluchten uit Spanje.Bron: NOS journaal
Weet niet weer welke user het vanmiddag over zijn kennissen op gran canaria had, maar die zitten nu dus vast.
Nou die zijn echt een paar minuten geleden opgestegen.. Zouden eigenlijk om 7 uur vertrekken maar gingen pas rond 8 uur. Dus ben benieuwd of die nog land. Wellicht moesten ze akkoord vragen van de luchtleiding.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:22 schreef MichaelScott het volgende:
Nu ook een verbod op vluchten uit Spanje.Bron: NOS journaal
Weet niet weer welke user het vanmiddag over zijn kennissen op gran canaria had, maar die zitten nu dus vast.
bijna iedereen denkt dat onze middelen in de zorg onbeperkt is en dat de capaciteit van de ziekenhuizen ook onbeperkt is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:23 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Nog 3 dagen maat, dan breekt de pleuris echt uit! Erg jammer dat de kerk nu net in deze crisistijd gesloten is.
Sommigen kunnen niet 3 stappen verder denken, kan je beter de discussie stoppen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als meer mensen besmet raken, heb je ook meer mensen die sterven. Als meer mensen besmet raken, raken je IC's sneller vol, waardoor er nog meer mensen sterven en je geen normale zorg meer kan aanbieden. Het is allemaal geen rocket science, dus kappen met dat bagitaliseren.
Nederland beschouwen als minder risico gebied dan spanje, zie reacties daar op nuquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:22 schreef RAVW het volgende:
vliegtuigen uit Spanje mogen niet meer landen
https://www.nu.nl/coronav(...)en-in-nederland.html
En als je in die periode een ongeluk krijgt of een andere ziekte en er zijn geen bedden meer is anders ook best een probleem.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:22 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Heb jij het al gehad dan?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:22 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Waarom denkt iedereen zo zwart wit.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:25 schreef Greys het volgende:
[..]
En als je in die periode een ongeluk krijgt of een andere ziekte en er zijn geen bedden meer is anders ook best een probleem.
dat heet realisme.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:26 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Waarom denkt iedereen zo zwart wit.
De vraag naar IC bedden verdubbelt elke 2 dagen. Dan lijkt het sommetje me snel gemaakt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:24 schreef KingRoland het volgende:
[..]
bijna iedereen denkt dat onze middelen in de zorg onbeperkt is en dat de capaciteit van de ziekenhuizen ook onbeperkt is.
man man man sommige users in dit topic ook
Als iedereen aan de verkeerde kant van de weg rijdt, zal jij wel de spookrijder zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:26 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Dat heet juist verre van realisme, dat is hysterisch.quote:
Heb je het artikel gelezen? Ik lees dit:quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:09 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Men houdt rekening met 40.000 tot 80.000 doden: https://www.trouw.nl/binn(...)oppen-niet~bcd659a0/
quote:“De laatste dagen regent het mensen die roepen dat er zo in Nederland 40.000 doden per jaar vallen, of nog meer”, zegt Hans Heesterbeek, hoogleraar theoretische epidemiologie aan de Universiteit Utrecht. “Dat is onzin naar mijn mening en moet je niet roepen. Het RIVM kiest voor een strategie die de samenleving niet compleet ontwricht en waarbij zwakkeren met de meeste kans op erge symptomen worden beschermd tot er een vaccin is. Dat is denk ik de goede strategie.”
Hoezo zeg je 2 zwagers? Zitten daar dan niet 2 zussen van je bij?quote:
sommige hebben er niet zoveel problemen mee, sommige juist wel. het is geen grote groep die linea recta naar de IC moeten gaan of dat het echt vele malen erger is dan de griep.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:25 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Heb jij het al gehad dan?
Ik hoor van veel mensen die het inmiddels wel hebben gehad dat je het echt wel merkt, en hoe.
Nee, die hebben geen ziekenhuis nodig misschien, maar leuk is anders.
(en voordat je gaat zeuren over bron: 2 zwagers en hun gezinnen)
Sommige hebben alleen een milde keelpijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:25 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik hoor van veel mensen die het inmiddels wel hebben gehad dat je het echt wel merkt, en hoe.
Men wil t niet helemaal snappen volgens mij. De normale griep is de verspreider. Als je eenmaal de symptomen gaat vertonen heb je gewoon SARS symptomen en die kunnen op je longen en ingewanden slaan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:25 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
het heeft geen zin met mensen die een balk voor hun kop hebbenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:27 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Dat heet juist verre van realisme, dat is hysterisch.
Ja, dan was het die wedstrijd.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
Atletico fans zaten gewoon lekker bij Liverpool op de tribune, 10 dagen geleden.
en een grote groepen ondervinden het als gewoon de griep alleen een beetje erger zoals nog warmere temperatuur.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:27 schreef roos94 het volgende:
[..]
Sommige hebben alleen een milde keelpijn.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:23 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Nog 3 dagen maat, dan breekt de pleuris echt uit! Erg jammer dat de kerk nu net in deze crisistijd gesloten is.
Ik sta nog altijd top 5quote:
Ik spreek jullie weer op 21 april, tot ziens.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het heeft geen zin met mensen die een balk voor hun kop hebben
Wanneer ga je je ongelijk toegeven?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:27 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Dat heet juist verre van realisme, dat is hysterisch.
Zoooooooooooo, nu al....quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:22 schreef RAVW het volgende:
vliegtuigen uit Spanje mogen niet meer landen
https://www.nu.nl/coronav(...)en-in-nederland.html
2 broers van mijn vrouwquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoezo zeg je 2 zwagers? Zitten daar dan niet 2 zussen van je bij?
#ikweetnietmeerprecieswateenzwageris
Ik vind het geen dikke vinger. De enorme Hema hier is gewoon open en dat kan wel, maar een kerk niet? Mehquote:
En het is hun eigen gecreëerde monster.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:28 schreef Confetti het volgende:
Als ik de berichten zo lees gaat de regering en het RIVM de bevolking de schuld geven van de aanstaande lockdown.
Terwijl iedere achterlijke dit zag aankomen.
Hoezo is dat zwart wit? Dit is gewoon een feit! Het gebeurt gewoon NU al. Dit is geen onderbuikgevoel, of een fabeltje, of een fantasie. Iemand confronteert jou met een feit en je schiet meteen in de verdediging en gaat weer generaliseren. Kap daar nou eens mee.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:26 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Zodra Corona weg is beginnen we aan religiequote:
Zwart-wit denken is per definitie niet realistisch.quote:
ik ga elke zondag naar de kerk en Jezus zou dit niet op prijs stellen, maar ook Jezus kent vergiffenisquote:
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volgens mij is een grote groep massaal op feesboek plaatjes aan het zoeken van mensen die minder dan 1,5 meter van elkaar staan om stemming te maken.
Ik stel twee vliegen in een klap voor.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zodra Corona weg is beginnen we aan religie.
Owja!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:29 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
2 broers van mijn vrouw
een zwager kan een broer van je echtgenote zijn, of de echtgenoot van je zus
een schoonbroer zeg maar
Ga je morgen ook dan? En waarom zouden kerkdiensten niet via Skype kunnen...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:29 schreef KingRoland het volgende:
[..]
ik ga elke zondag naar de kerk en Jezus zou dit niet op prijs stellen, maar ook Jezus kent vergiffenis
geen kerkdienst morgen ik krijg deze vraag wel vaker dus ik tag dezelfde users die mij dit elke keer vragen @Lenny_Leonard @Wereldgozerquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:30 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ga je morgen ook dan? En waarom zouden kerkdiensten niet via Skype kunnen...
Hoeft niet, dat doen ze overal zelf welquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik stel twee vliegen in een klap voor.
Ook alle(?) focus klinieken liggen stil, dus ingrepen van orthopedische aard tot cosmetische ingrepen, oog operaties enzovoort.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:25 schreef Greys het volgende:
[..]
En als je in die periode een ongeluk krijgt of een andere ziekte en er zijn geen bedden meer is anders ook best een probleem.
Wat een idiotenquote:
Troll gespot, wel duidelijk nu.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:26 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
sommige volwassen zijn niet volwassen, maar gewoon kinderen in een groot lichaamquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
Al dat gekibbel is irritant om te lezen, we kunnen ook gewoon accepteren dat iedereen anders naar de situatie kijkt en dat het allemaal niet zo zwart/wit is (beide kanten op). Allemaal volwassen hier zou je mogen hopen.
Welke berichten zijn dat dan?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:28 schreef Confetti het volgende:
Als ik de berichten zo lees gaat de regering en het RIVM de bevolking de schuld geven van de aanstaande lockdown.
Zo'n beetje alle niet directe spoedbehandelingen liggen eigenlijk stil.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:31 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Ook alle(?) focus klinieken liggen stil, dus ingrepen van orthopedische aard tot cosmetische ingrepen, oog operaties enzovoort.
Dit is echt nu al foto van het jaar ....quote:
Onzin. Het grootste deel van de IC is nog altijd gevuld met mensen die niet-coronagerelateerde spoedeisende hulp nodig hebben.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:29 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hoezo is dat zwart wit? Dit is gewoon een feit! Het gebeurt gewoon NU al.
Mwah, een troll steekt er niet zoveel tijd en moeite in. Dit is echt een bord voor je kop hebbenquote:
twitter:TSKgerigeldi twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 19:15:26Maltepe Süreyya göğüs hastalıkları hastanesinde karantinada olan hastasının yanına alınmayan kişi 2 güvenlik görevlisini bıçakladı. reageer retweet
Is dat zo? Heb je cijfers? Momenteel liggen er 354 coronapatienten op de IC.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Onzin. Het grootste deel van de IC is nog altijd gevuld met mensen die niet-coronagerelateerde spoedeisende hulp nodig hebben.
Oh nu mogen ze wel reageren, bij klimaatonderwerpen toch niet meer.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:25 schreef funnywell het volgende:
[..]
Nederland beschouwen als minder risico gebied dan spanje, zie reacties daar op nu
Ja, tenzij je naar Brabant alleen kijktquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Onzin. Het grootste deel van de IC is nog altijd gevuld met mensen die niet-coronagerelateerde spoedeisende hulp nodig hebben.
Ik zag gisteren ook beelden van een ziekenhuis in Brabant waar de medewerkers bij elkaar You'll never walk alone stonden te zingen. Dat leek me ook niet erg handig.quote:
Er zijn ziekenhuizen die geen gewone zorg meer kunnen leveren en zelfs spoedeisende hulp loopt gevaar in Bernhoven. Dat waren zelfs de berichten van woensdag, ondertussen zijn wij drie dagen en 200 IC-patiënten verder.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
twitter:GovMurphy twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 18:18:51BREAKING: I just signed an Executive Order directing nearly all residents to STAY AT HOME.
ALL gatherings are canceled.
ALL non-essential retail businesses must indefinitely close their physical stores to the public effective 9:00 p.m. tonight.
More: https://t.co/JW1q8awGh7 https://t.co/fmElyFwNtf reageer retweet
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Is dat zo? Heb je cijfers? Momenteel liggen er 354 coronapatienten op de IC.
Zie verder: COR / IC-capaciteit hamsterenquote:De normale bezetting hiervan is gemiddeld 70-75%;
het gaat dus gemiddeld om circa 800 bezette bedden. Hiervan zijn:
• Gemiddeld 575 bedden bezet voor reguliere spoedzorgpatiënten (bijvoorbeeld
infarcten, zware ongevallen etc.);
En dat de Passion ook niet doorgaat dit jaar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:33 schreef Lokasenna het volgende:
Ik mis de kerk wel nu, ook om Pasen straks niet samen te kunnen vieren.
En maak me veel zorgen om alle ouderen daar die mijn vrienden zijn.
Haal jij nieuws ook wel eens van andere bronnen dan twitter?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:33 schreef polderturk het volgende:
Iemand wilde in Turkije op bezoek gaan bij een familielid die in een ziekenhuis in quarantaine ligt. Toen hij niet werd toegelaten stak hij twee beveiligingsmedewerkers neer
Fucking psychopaat.twitter:TSKgerigeldi twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 19:15:26Maltepe Süreyya göğüs hastalıkları hastanesinde karantinada olan hastasının yanına alınmayan kişi 2 güvenlik görevlisini bıçakladı. reageer retweet
Agenda Free? Hmmm. Klinkt alsof ze een agenda hebben.quote:
Die hele grote kerk gaat open om even rond te kijken, er mogen max 4 mensen tegelijk binnen zijn.quote:
Ok dankje.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Zie verder: COR / IC-capaciteit hamsteren
USA is later getroffen dan wij toch. En zij sluiten nu niet essentiele winkels. Nederland niet. Hier kun je gewoon naar de hema of de platenwinkel.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
New Jersey gaat dicht. Video in tweet.twitter:GovMurphy twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 18:18:51BREAKING: I just signed an Executive Order directing nearly all residents to STAY AT HOME.
ALL gatherings are canceled.
ALL non-essential retail businesses must indefinitely close their physical stores to the public effective 9:00 p.m. tonight.
More: https://t.co/JW1q8awGh7 https://t.co/fmElyFwNtf reageer retweet
Gewoon online kerk volgenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:30 schreef KingRoland het volgende:
[..]
geen kerkdienst morgen ik krijg deze vraag wel vaker dus ik tag dezelfde users die mij dit elke keer vragen @:lenny_leonard @:wereldgozer
Net zoals iedere particulier al 2 maanden maskers, handalcohol etc. in huis haalde.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:28 schreef Confetti het volgende:
Yup. En dat zijn er nogal wat.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zo'n beetje alle niet directe spoedbehandelingen liggen eigenlijk stil.
Dat is ook een heel groot ding.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Steve heeft geen agenda. Steve heeft twitter en google. Als je twitter en google hebt heb je geen agenda nodig.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Agenda Free? Hmmm. Klinkt alsof ze een agenda hebben.
Lastig te zeggen, aangezien ze nauwelijks testten tot een week terug.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:35 schreef roos94 het volgende:
[..]
USA is later getroffen dan wij toch. En zij sluiten nu niet essentiele winkels. Nederland niet. Hier kun je gewoon naar de hema of de platenwinkel.
kwaliteitpost Users vallen buiten de top20quote:
Gemiddeld, als het dagelijkse leven gewoon doorgaat en er allerlei operaties zijnquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Zie verder: COR / IC-capaciteit hamsteren
Dat wordt nog een hele wachtlijst wegwerken straks, zal Nederland wellicht nog lange tijd merken.quote:
Nee die wil spullen van bedrijven. Dat is wel een klein verschilletje.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:36 schreef Smack10 het volgende:
Behalve de overheid, die deed niet en wil nu de spullen van de burgers.
alleen maar zieken en bejaarden? nee dat is zeker niet waar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:36 schreef nelsonwarm het volgende:
Ik heb een vraag over de huidige slachtoffers.
Is het bekend hoeveel volwassenen die geen andere aandoening hadden overleden zijn aan Corona?
Klopt het dat er naar verwachting alleen zieken en bejaarden zullen sterven?
Lees mijn OP daar en kom dan nog een keer terug.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Gemiddeld, als het dagelijkse leven gewoon doorgaat en er allerlei operaties zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Dat zal niet lang meer duren.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hey!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:37 schreef Fukushima het volgende:
[..]
kwaliteitpost Users vallen buiten de top20
Komen steeds meer en meer berichten over. Voorzetje voor morgen.quote:Drukke stranden, veel mensen in de natuur, sporters in parken... Het leidt tot ergernis bij Nederlanders op sociale media. Een aantal burgemeesters van badplaatsen zag zich genoodzaakt op te roepen helemaal niet meer te komen.
Bron: NOS
Is dat dat medicijn tegen malaria?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:38 schreef Hexagon het volgende:
Het medicijn remdisivir zou kunnen helpen
https://www.nu.nl/coronav(...)n-we-al-jubelen.html
Remdisivit, klinkt als een Turkse minister ofzo
Of als een vervelende Surinamer die iets te veel aandacht vraagt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:38 schreef Hexagon het volgende:
Veruit de meeste slachtoffers zijn oud/ziek.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
alleen maar zieken en bejaarden? nee dat is zeker niet waar.
Paniekzaaiers staan in de top5quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:37 schreef Fukushima het volgende:
[..]
kwaliteitpost Users vallen buiten de top20
Goddomme, krijgen we deze shit ook nog. Wat een ellendequote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:33 schreef polderturk het volgende:
Iemand wilde in Turkije op bezoek gaan bij een familielid die in een ziekenhuis in quarantaine ligt. Toen hij niet werd toegelaten stak hij twee beveiligingsmedewerkers neer
Fucking psychopaat.twitter:TSKgerigeldi twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 19:15:26Maltepe Süreyya göğüs hastalıkları hastanesinde karantinada olan hastasının yanına alınmayan kişi 2 güvenlik görevlisini bıçakladı. reageer retweet
Volgens italiaans onderzoek 0.8% zonder onderliggende aandoeningen. Geen leeftijd bekend,quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:36 schreef nelsonwarm het volgende:
Is het bekend hoeveel volwassenen die geen andere aandoening hadden overleden zijn aan Corona?
Ik bedoelde het Rode Kruis dat roept nu burgers op om spullen te doneren.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee die wil spullen van bedrijven. Dat is wel een klein verschilletje.
Het is waar dat qua overlijdensgevallen de zieken en bejaarden ronduit de grote groep slachtoffers zijn. In hoeverre er volwassenen zijn overleden zonder andere aandoening is mij onbekend.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:36 schreef nelsonwarm het volgende:
Nee. Dat is zeer zeker niet de verwachting. Er zullen ook gezonde en jonge(re) mensen sterven aan corona.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:36 schreef nelsonwarm het volgende:
nee voor ebola/sars/mers dus logisch ook voor sars-cov-2quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:39 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Is dat dat medicijn tegen malaria?
Nee een Ebola medicijn dat afgetroefd werd door een anderquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:39 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Als deze lijn zou kloppen hadden de experts allang aan de bel getrokken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:39 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Dat zal niet lang meer duren.
[ afbeelding ]
Nee, die heet Prem nog wat.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:39 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Of als een vervelende Surinamer die iets te veel aandacht vraagt.
Klopt, maar niet alleen maar zieken en bejaarden sterven eraan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:39 schreef roos94 het volgende:
[..]
Veruit de meeste slachtoffers zijn oud/ziek.
Duitsland is oranje (zoals elk land momenteel) zou de verzekering nog moeilijk kunnen doen als je daar bijvoorbeeld een aanrijding krijgt?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:57 schreef hjansen82 het volgende:
Vandaag kon ik gewoon probleemloos de Duitse grens over. Tanken en boodschappen kunnen doen en uit de buurt van andere mensen gebleven.
In Duitsland overigens hetzelfde.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:39 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hey!
[..]
Komen steeds meer en meer berichten over. Voorzetje voor morgen.
Snel naar Botswana dus.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:39 schreef LTVDK het volgende:
Zijn nog maar weinig landen over met besmettingen, waarvan het bij sommige landen eerder de vraag is of er niet gewoon een gebrek aan tests is (Syrië bijvoorbeeld).
[ afbeelding ]
https://coronavirus.thebaselab.com/
99% in Italie.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:39 schreef roos94 het volgende:
[..]
Veruit de meeste slachtoffers zijn oud/ziek.
Luchtkwaliteit wordt schoner.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:41 schreef AanstekerOpSokken1 het volgende:
iemand al es gedacht over onderwerpen die tijdens deze crisis gebeuren maar die niet aan bod kome
Alleen bij mijn werkgever gaat het al om tientallen OK's en duizenden ingrepen/consulten per dag. Voor de clienten erg vervelend, maar ik ben ook licht bezorgd hoe het zal gaan met de medewerkers indien dit erg lang gaat duren. Dan met name voor het niet zorgpersoneel..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat wordt nog een hele wachtlijst wegwerken straks, zal Nederland wellicht nog lange tijd merken.
De experts zijn het niet gezamenlijk eens.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als deze lijn zou kloppen hadden de experts allang aan de bel getrokken.
Nee.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:41 schreef AanstekerOpSokken1 het volgende:
iemand al es gedacht over onderwerpen die tijdens deze crisis gebeuren maar die niet aan bod kome
Waarom? Het is toch niet verboden er te komen?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:41 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Duitsland is oranje (zoals elk land momenteel) zou de verzekering nog moeilijk kunnen doen als je daar bijvoorbeeld een aanrijding krijgt?
Dit komt van een expert, hij gaat alleen uit in een verdubbeling in 2 dagen, terwijl het RIVM uitgaat van een verdubbeling in 3-4 dagen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Gemiddelde leeftijd van boven de 80 in Italië.quote:
Jep de aanloop is er.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:39 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hey!
[..]
Dat was onderdeel van het plan (gok ik zo)quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:39 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hey!
[..]
Lekker vaag.quote:
'Expert'. Alleen omdat hij handig is met cijfers?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:42 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Dit komt van een expert, hij gaat alleen uit in een verdubbeling in 2 dagen, terwijl het RIVM uitgaat van een verdubbeling in 3-4 dagen.
Ehm, dat hebben de experts toch allang gedaan?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, dat is chloroquine.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:39 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Zu dumm zum Stuhlgang.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:42 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
In Duitsland overigens hetzelfde.
[ afbeelding ]
De minister had het over het eventueel uitbreiden van de IC-capaciteit naar 3000 bedden. Dat zou echter "enkele weken" moeten duren, in verband met de levering van apparatuur.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vergrijzing is ook een groot probleem in sommige landen. Maar om dat via corona op te lossen gaat ook veel te ver.quote:
Nog meer aan de bel trekken. NL kan ook écht op slot.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ehm, dat hebben de experts toch allang gedaan?
iedere groep8-er kan de data in excel kloppen, een trendlijn toeveogen en extrapoleren....quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:43 schreef Zeroku het volgende:
[..]
'Expert'. Alleen omdat hij handig is met cijfers?
Al weken bekend, Chinees ziekenhuis heeft heel hun behandelmethode (met 0 doden) online gezet, maar niemand kijkt ernaar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:38 schreef Hexagon het volgende:
Klopt, hoewel ik verwacht dat het sneller kan, omdat er heel veel goede wil is. Zo kan er relatief snel al naar 2000 opgeschaald worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
De minister had het over het eventueel uitbreiden van de IC-capaciteit naar 3000 bedden. Dat zou echter "enkele weken" moeten duren, in verband met de levering van apparatuur.
Wetsvoorstellen die er doorheen gedrukt worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:41 schreef AanstekerOpSokken1 het volgende:
En dat is dus het probleem.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
iedere groep8-er kan de data in excel kloppen, een trendlijn toeveogen en extrapoleren....
Daarmee los je dit probleem niet op.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nog meer aan de bel trekken. NL kan ook écht op slot.
Daarom ook mijn vraag, maar ik zal eens googlenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom? Het is toch niet verboden er te komen?
Mee eens. We gaan de oorlog winnen, maar nog vele strijden verliezen. Hopelijk blijft de schade vooral beperkt tot de ouderen en gaan er geen jongere mensen dood puur door een IC tekort.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:44 schreef Spanky78 het volgende:
Realiseer je nou maar dat we het allemaal gaan krijgen. Tegenhouden lukt echt niet meer. Vertragen wordt geprobeerd maar werkt maar een beetje. Zie Italië, zie Spanje.
We moeten er doorheen en inderdaad, er gaan meer dan honderdduizend doden vallen. Met name ouderen en zieken. De stapsgewijze lockdown is een manier om ons er op voor te bereiden. We gaan nooit genoeg bedden hebben. Of artsen. Tenzij er snel medicijnen zijn.
Gek dat Bruins omviel? Hij kent de onontkoombare toekomst. Zorg dat je fit bent, geen hoge bloeddruk, overgewicht. En dan hopen dat je geen pech hebt.
Hier worden de IC-opnames bijgehouden door ziekenhuizen die bij dit systeem zijn aangesloten: https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jspquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:42 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Dit komt van een expert, hij gaat alleen uit in een verdubbeling in 2 dagen, terwijl het RIVM uitgaat van een verdubbeling in 3-4 dagen.
Nou ik begrijp wel dat ze berichten uit China niet zonder meer meteen serieus nemenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:44 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Al weken bekend, Chinees ziekenhuis heeft heel hun behandelmethode (met 0 doden) online gezet, maar niemand kijkt ernaar.
Dat laatste komt voornamelijk doordat het slib van de bodem niet meer omhoog komt nu er geen boten meer varen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:43 schreef banaantjeEE het volgende:
Gelukkig is de natuur wel aan het herstellen. Voldoende grondwater, luchtvervuiling boven China, Italie,... zogoed als onbestaande. Zag ook berichten over helder water in het Vaticaan,...
Precies, iemand die goed is met cijfers. Met Corona heeft het weinig van doen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:45 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wouter_Keller
https://twitter.com/wouterkeller
Het is fijn dat er goede wil is, maar er is ook heel veel druk vanuit het buitenland, dus het zal niet zo makkelijk zijn om genoeg apparatuur in handen te krijgen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt, hoewel ik verwacht dat het sneller kan, omdat er heel veel goede wil is. Zo kan er relatief snel al naar 2000 opgeschaald worden.
Moet je wel de juiste cijfers gebruiken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
iedere groep8-er kan de data in excel kloppen, een trendlijn toeveogen en extrapoleren....
Had Rutte gedacht dat Nederlanders afstand zouden houden of thuis blijven?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit is echt nu al foto van het jaar ....
Vooral met zo'n matrix-bord er bij met houd afstand.
Wel heel erg handig met cijfers. Waar denk je dat het RIVM haar voorspellingen op baseert, misschien ook op cijfers?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:43 schreef Zeroku het volgende:
[..]
'Expert'. Alleen omdat hij handig is met cijfers?
Vaticaan? Ik denk dat je Venetië bedoelt?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:43 schreef banaantjeEE het volgende:
Gelukkig is de natuur wel aan het herstellen. Voldoende grondwater, luchtvervuiling boven China, Italie,... zogoed als onbestaande. Zag ook berichten over helder water in het Vaticaan,...
Eindelijk geen gezeik over die klimaathysterie.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:41 schreef AanstekerOpSokken1 het volgende:
De wetenschap zit ook niet stil. Een vaccin gaat nog lang duren maar hopelijk een medicijn over niet al te lange tijd zou al een hoop schelen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:44 schreef Spanky78 het volgende:
Realiseer je nou maar dat we het allemaal gaan krijgen. Tegenhouden lukt echt niet meer. Vertragen wordt geprobeerd maar werkt maar een beetje. Zie Italië, zie Spanje.
We moeten er doorheen en inderdaad, er gaan meer dan honderdduizend doden vallen. Met name ouderen en zieken. De stapsgewijze lockdown is een manier om ons er op voor te bereiden. We gaan nooit genoeg bedden hebben. Of artsen. Tenzij er snel medicijnen zijn.
Gek dat Bruins omviel? Hij kent de onontkoombare toekomst. Zorg dat je fit bent, geen hoge bloeddruk, overgewicht. En dan hopen dat je geen pech hebt.
Ga je dan Bijbel lezen? Of hoe zoek je nu God?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:30 schreef KingRoland het volgende:
[..]
geen kerkdienst morgen ik krijg deze vraag wel vaker dus ik tag dezelfde users die mij dit elke keer vragen @:lenny_leonard @:wereldgozer
dat was gisteren op het nieuws. Op dat moment was er geen gevaar bekend.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:46 schreef roos94 het volgende:
Weet iemand hoe het qua Corona zit met zwangere vrouwen? Effecten of gevaren?
Klopt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:47 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Vaticaan? Ik denk dat je Venetië bedoelt?
Uhm Nederland heeft 1150 IC plekken in totaal.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Voor mijn werk heb ik ook veel met cijfers te maken. Dat maakt mij nog geen epidemioloog.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:47 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Wel heel erg handig met cijfers. Waar denk je dat het RIVM haar voorspellingen op baseert, misschien ook op cijfers?
Greta Thunberg is werkloos geworden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Eindelijk geen gezeik over die klimaathysterie.
nIeMANd KiJkt ER nA.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:44 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Al weken bekend, Chinees ziekenhuis heeft heel hun behandelmethode (met 0 doden) online gezet, maar niemand kijkt ernaar.
Rutte ziet het alleen als een ander advies.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ehm, dat hebben de experts toch allang gedaan?
Ze zeggen nu, geen effecten, maar erbij staat wel: zover bekend. Dus ze weten het niet zeker. Wel ljjkt het erop dat het ongeboren kind niet ziek wordt wanneer de moeder corona heeft. Dus in de buik is het veilig, vooralsnog. Er is een case van een baby die na geboorte besmet raakte, maar die is nu oke.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:46 schreef roos94 het volgende:
Ja, excuseerquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:47 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Vaticaan? Ik denk dat je Venetië bedoelt?
Geen medische gevaren voor zover bekend, maar je moet als besmette vrouw wel in quarantaine bevallen, wat natuurlijk geen pretje is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat was gisteren op het nieuws. Op dat moment was er geen gevaar bekend.
Op virologen, onder andere. Dit is een hobbyist die wat met cijfers aan klooit en verder geen medische achtergrond heeft. Goed verhaal dus.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:47 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Wel heel erg handig met cijfers. Waar denk je dat het RIVM haar voorspellingen op baseert, misschien ook op cijfers?
Nee natuurlijk niet. Men gaat er vanuit dat het voldoende is ondanks dat je niet kunt verwachten dat het niet feilloos wordt nageleefd.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:47 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Had Rutte gedacht dat Nederlanders afstand zouden houden of thuis blijven?
Nee Henkie, de gegevens van vandaag zijn gewoon nog niet verwerkt. Die grafiek eindigt elke dag met een afvlakking.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:49 schreef butz0rs het volgende:
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp
Nog maar een keer zonder emoticons vanwege hyperactieve mods.
Het aantal nieuwe gevallen daalt en het aantal bezette bedden is lager dan gisteren. De piek is bereikt.
Was deze site niet nietup to date?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:49 schreef butz0rs het volgende:
Het aantal nieuwe gevallen daalt en het aantal bezette bedden is lager dan gisteren. De piek is bereikt.
ik zie wilders al schreeuwen, RIVM en Rutte hebben bloed aan hun handen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Uhm Nederland heeft 1150 IC plekken in totaal.
Een groot deel daarvan is sowieso ten aller tijden bezet.
Met wat geschuif heeft Nederland 575 plekken vrij voor corona gevallen.
Van die 575 vrije plekken liggen er op dit moment al 354 corona patienten.
Dus wij hebben nu nog maar 221 plekken vrij.
Er kon opgeschaald worden naar een totaal van 1500 (dus 350 bovenop de 1150) plekken, want meer beademingsapparaten hebben wij simpelweg niet.
Dus onder aan de streep is er nu nog maar plek voor 221+350=571 corona gevallen en dan zitten we aan de maximale IC capaciteit.
En die zullen zéér rap gevuld gaan worden. Binnen een paar dagen al.
En dan barst de ellende los.
Zo kan je iedere discussie dood proberen te slaan en kunnen wij FOK! wel sluiten. Mogen alleen de zogenaamde experts een mening hebben? Moet iedereen maar als een mak lammetje het RIVM volgen die al heeft bewezen het keer op keer bewust of onbewust fout te hebben?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Voor mijn werk heb ik ook veel met cijfers te maken. Dat maakt mij nog geen epidemioloog.
De piek is bereikt ja?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:49 schreef butz0rs het volgende:
4754 new cases and 32 new deaths in the United Statesquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:50 schreef polderturk het volgende:
Zijn de cijfers uit de VS al binnen?
Je mag prima een mening hebben en wij mogen die niet serieus nemen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:50 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zo kan je iedere discussie dood proberen te slaan en kunnen wij FOK! wel sluiten. Mogen alleen de zogenaamde experts een mening hebben? Moet iedereen maar als een mak lammetje het RIVM volgen die al heeft bewezen het keer op keer bewust of onbewust fout te hebben?
Kom op zeg, kap nou eens met dat je mag geen mening hebben omdat je geen expert bent gedoe.
Ja hoor, als jij graag wil geloven dat vaccineren voor allerlei ziektes zorgt moet je dat vooral doen natuurlijk. Alleen moet je vervolgens niet huilen dat je niet serieus genomen wordt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:50 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zo kan je iedere discussie dood proberen te slaan en kunnen wij FOK! wel sluiten. Mogen alleen de zogenaamde experts een mening hebben? Moet iedereen maar als een mak lammetje het RIVM volgen die al heeft bewezen het keer op keer bewust of onbewust fout te hebben?
Kom op zeg, kap nou eens met dat je mag geen mening hebben omdat je geen expert bent gedoe.
Serieuze maatregelen in Spanje.twitter:EricChrSmit twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 14:35:38Mijn broertje woont in Spanje. Boodschappen doen: in de rij staan 2,5 meter afstand, ontsmetten bij binnenkomst, handschoenen aan, afstand houden bij het winkelen, bon meenemen. Geen bon bij aanhouding door politie? 300 euro boete. Tweede vergrijp: 6.000 euro boete. reageer retweet
Wat ik er alleen maar mee wilde zeggen is dat je hieruit kunt opmaken dat het elke 3 dagen verdubbelt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:51 schreef Kyran het volgende:
Kap nou met die NICE cijfers, die kloppen niet / zijn niet up to date / niet volledig.
Kijk op nvic.nl
Omdat schijnbaar niet elk ziekenhuis bij NICE is aangesloten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:51 schreef DireStraits7 het volgende:
Is er inmiddels al iemand die het verschil tussen de cijfers van NICE en NVIC heeft kunnen duiden?
NICE meldt er 298 (is een daling)
NVIC meldt 354 op de IC (is een flinke stijging)
En vooral waarom NVIC blijkbaar wel de juiste gegevens schijnt te hebben?
En dan zal hier de CFR ook in zeer rap tempo op gaan lopen. Net zoals in Italië. Die kwamen ook van rond de 2% en zitten nu al over de 9%quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:48 schreef StateOfMind het volgende:
En die zullen zéér rap gevuld gaan worden. Binnen een paar dagen al.En dan barst de ellende los.
NVIC houdt het bij omdat zij het hele gebeuren coördineren (voorzitter zit in OMT). NICE moeten de ziekenhuizen zelf de cijfers inkloppen en die hebben nu wel wat beters te doen. Vanmorgen stond 20-3 bijvoorbeeld op +36, daarna op +45, nu zelfs op +48. Die worden constant achteraf geupdate.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:51 schreef DireStraits7 het volgende:
Is er inmiddels al iemand die het verschil tussen de cijfers van NICE en NVIC heeft kunnen duiden?
NICE meldt er 298 (is een daling)
NVIC meldt 354 op de IC (is een flinke stijging)
Wait what?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:52 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja hoor, als jij graag wil geloven dat vaccineren voor allerlei ziektes zorgt moet je dat vooral doen natuurlijk. Alleen moet je vervolgens niet huilen dat je niet serieus genomen wordt.
Maargoed, dan wordt de hoge CFR natuurlijk direct weer gedownplayed, want we testen nauwelijks.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:53 schreef vosss het volgende:
[..]
En dan zal hier de CFR ook in zeer rap tempo op gaan lopen. Net zoals in Italië. Die kwamen ook van rond de 2% en zitten nu al over de 9%
Mogen ze hier van mij ook invoeren.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:52 schreef Gehrman het volgende:
Serieuze maatregelen in Spanje.twitter:EricChrSmit twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 14:35:38Mijn broertje woont in Spanje. Boodschappen doen: in de rij staan 2,5 meter afstand, ontsmetten bij binnenkomst, handschoenen aan, afstand houden bij het winkelen, bon meenemen. Geen bon bij aanhouding door politie? 300 euro boete. Tweede vergrijp: 6.000 euro boete. reageer retweet
Pas halve dag er op zitten en op NICE zit ook nog eens vertraging.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:49 schreef butz0rs het volgende:
Moet hij weten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:52 schreef Gehrman het volgende:
twitter:EricChrSmit twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 14:35:38Mijn broertje woont in Spanje. . reageer retweet
Mooi!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:52 schreef Gehrman het volgende:
welke expontiele oplossing heb jij?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Maargoed, dan wordt de hoge CFR natuurlijk direct weer gedownplayed, want we testen nauwelijks.
Sommige mensen snappen het gewoon niet.
@:Kyran heeft het al vaker gezegd, maar ik zeg het nogmaals, lineaire oplossingen werken NIET voor exponentiele problemen. Hoog tijd dat men dat eens in gaat zien.
Die mensen van dat kartonnen huis in Spanje ,uit "ik vertrek", zijn wel flink aan de buurt. Eerst het huis daarna de storm en nu corona in Spanje.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:52 schreef Gehrman het volgende:
Wat snap je niet? Je doet net alsof iedere mening evenveel waard is en dus ook serieus genomen dient te worden.quote:
Gewoon zeggen dat je op weg bent naar de supermarkt dus.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:52 schreef Gehrman het volgende:
Vervelend hoor ....quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:55 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Die mensen van dat kartonnen huis in Spanje ,uit "ik vertrek", zijn wel flink aan de buurt. Eerst het huis daarna de storm en nu corona in Spanje.
Ow nee. Ik sta er niet van te kijken als er aan het eind van rit wel op deze cijfers staan. Maar afwachten tot het vaccin er is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:27 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heb je het artikel gelezen? Ik lees dit:
[..]
De data loopt achter, vanwege late aanlevering data van verschillende ICU’squote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:49 schreef butz0rs het volgende:
Jep, apart om te zien hoe sommige landen ogenschijnlijk niet veel doen (en nee, daar valt Nederland niet onder) en anderen echt bizar ver gaan. Benieuwd hoe we over vijf jaar terugkijken op dit alles.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:52 schreef Gehrman het volgende:
Een samenscholingsverbod zou een aardig begin zijn. En het sluiten van niet-essentiële winkels.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
welke expontiele oplossing heb jij?
Ik snap dat NICE blijkbaar vertraagd is met haar cijfers, maar waarom is NVIC blijkbaar wel in staat om accuraat te tellen?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:54 schreef Kyran het volgende:
[..]
NVIC houdt het bij omdat zij het hele gebeuren coördineren (voorzitter zit in OMT). NICE moeten de ziekenhuizen zelf de cijfers inkloppen en die hebben nu wel wat beters te doen. Vanmorgen stond 20-3 bijvoorbeeld op +36, daarna op +45, nu zelfs op +48. Die worden constant achteraf geupdate.
Vandaag staat op +19, kijk morgen nog maar eens en je zal een hoger getal zien etc.
mm, 2de vergrijp gummiknuppel Guardia civilquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:52 schreef Gehrman het volgende:
Met de verdubbeltruc van die Canadese arts kunnen we 3000 patiënten beademen. Dat nieuws heb je zeker nog niet gelezen. Hij koppelt een extra slang aan het apparaat en verdubbelt het vermogen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Uhm Nederland heeft 1150 IC plekken in totaal.
Een groot deel daarvan is sowieso ten aller tijden bezet.
Met wat geschuif heeft Nederland 575 plekken vrij voor corona gevallen.
Van die 575 vrije plekken liggen er op dit moment al 354 corona patienten.
Dus wij hebben nu nog maar 221 plekken vrij.
Er kon opgeschaald worden naar een totaal van 1500 (dus 350 bovenop de 1150) plekken, want meer beademingsapparaten hebben wij simpelweg niet.
Dus onder aan de streep is er nu nog maar plek voor 221+350=571 corona gevallen en dan zitten we aan de maximale IC capaciteit.
En die zullen zéér rap gevuld gaan worden. Binnen een paar dagen al.
En dan barst de ellende los.
Die wordt depressief omdat ze geen aandacht krijgt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:49 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Greta Thunberg is werkloos geworden.
Elke dag dubbel zoveel bier drinken als de dag er voor. Ik bedoel als we dan toch gaan, dan maar finaal tegen de klippen van de hel op gezopen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
welke expontiele oplossing heb jij?
daar is het te laat voor.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een samenscholingsverbod zou een aardig begin zijn. En het sluiten van niet-essentiële winkels.
Toch nog een beetje Franco dat er nog in zit.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jep, apart om te zien hoe sommige landen ogenschijnlijk niet veel doen (en nee, daar valt Nederland niet onder) en anderen echt bizar ver gaan. Benieuwd hoe we over vijf jaar terugkijken op dit alles.
Als iemand lineair wil kijken, dan gaat die persoon niet ineens het licht van exponentiële groei zien na deze posting. Dus wellicht kan je iets meer woorden gebruiken in plaats van je elke keer te irriteren aan de onwetendheid van de anderquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Maargoed, dan wordt de hoge CFR natuurlijk direct weer gedownplayed, want we testen nauwelijks.
Sommige mensen snappen het gewoon niet.
@:Kyran heeft het al vaker gezegd, maar ik zeg het nogmaals, lineaire oplossingen werken NIET voor exponentiele problemen. Hoog tijd dat men dat eens in gaat zien.
dat is de beste oplossing tot nu toe....quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Elke dag dubbel zoveel bier drinken als de dag er voor. Ik bedoel als we dan toch gaan, dan maar finaal tegen de klippen van de hel op gezopen.
Dat SARS-CoV-2 er in 2020 voor zorgde dat Max geen kans meer kreeg om de jongste Wereldkampioen Formule 1 te wordenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:56 schreef heywoodu het volgende:
Benieuwd hoe we over vijf jaar terugkijken op dit alles.
je kan de tijd beter besteden aan iets wat wel het probleem wat er ontstaat deze week oplost....quote:
Kijk hier heb je nu iets aan. Beter dan op het balkon staan en staan klappen met zijn allen buiten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:56 schreef polderturk het volgende:
[..]
Met de verdubbeltruc van die Canadese arts kunnen we 3000 patiënten beademen. Dat nieuws heb je zeker nog niet gelezen. Hij koppelt een extra slang aan het apparaat en verdubbelt het vermogen.
Dit als een soort tussenweg tussen nu en een ''totale'' lockdownquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een samenscholingsverbod zou een aardig begin zijn. En het sluiten van niet-essentiële winkels.
Zoals wat?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
je kan de tijd beter besteden aan iets wat wel het probleem wat er ontstaat deze week oplost....
Volgens Rutte zijn er alleen nuanceverschillen tussen Nederland en de rest van Europa.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jep, apart om te zien hoe sommige landen ogenschijnlijk niet veel doen (en nee, daar valt Nederland niet onder) en anderen echt bizar ver gaan. Benieuwd hoe we over vijf jaar terugkijken op dit alles.
Ik denk hetzelfde als na het hong kong virus wat een miljoen doden veroorzaakte in de jaren 60 geloof ik.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:56 schreef heywoodu het volgende:
Benieuwd hoe we over vijf jaar terugkijken op dit alles.
En hoelang mag je mét bon erover doen om thuis te komen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:55 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Gewoon zeggen dat je op weg bent naar de supermarkt dus.
Dat was dus mijn vraag over lineaire oplossingen en expontentiele oplossingen...quote:
Daar is het nooit te laat voorquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
daar is het te laat voor.
volgende....
Dank. Dat vond ik ook, dus dan schroom ik ook niet om hem te delen met mijn vrinden op FOK!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat is de beste oplossing tot nu toe....
Ja dat kloptquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:36 schreef nelsonwarm het volgende:
daarmee los het IC probleem niet op.quote:
Filiaalspecifiek bepaald. Niet vanuit hoofdkantoor ofzo.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:59 schreef Gehrman het volgende:
Ik was trouwens daarstraks bij de Lidl en daar hebben ze de mandjes weggehaald. "Mocht niet meer".
Van deze maatregel had ik nog niet gehoord.
Er is straks nog maar één race: in het coronavrije Syrië. Eén alles-of-niets race waarvan de winnaar direct wereldkampioen wordt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat SARS-CoV-2 er in 2020 voor zorgde dat Max geen kans meer kreeg om de jongste Wereldkampioen Formule 1 te worden
Maar het is al zo vaak uitgelegdquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als iemand lineair wil kijken, dan gaat die persoon niet ineens het licht van exponentiële groei zien na deze posting. Dus wellicht kan je iets meer woorden gebruiken in plaats van je elke keer te irriteren aan de onwetendheid van de ander
Aha ok. Maar op zich prima. Zouden ze bij alle supermarkten moeten doen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:00 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Filiaalspecifiek bepaald. Niet vanuit hoofdkantoor ofzo.
Dat zal ongetwijfeld een "maatregel" van het hoofdkantoor zijn. Niet vanuit de overheid in elk gevalquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:59 schreef Gehrman het volgende:
Ik was trouwens daarstraks bij de Lidl en daar hebben ze de mandjes weggehaald. "Mocht niet meer".
Van deze maatregel had ik nog niet gehoord.
Daarvoor moet je wel net patiënten met dezelfde longcapaciteit hebben, toevallig niet gelezen zeker?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:56 schreef polderturk het volgende:
[..]
Met de verdubbeltruc van die Canadese arts kunnen we 3000 patiënten beademen. Dat nieuws heb je zeker nog niet gelezen. Hij koppelt een extra slang aan het apparaat en verdubbelt het vermogen.
maar is dit ook al toegepast in de praktijk. Want zo’n apparaat geeft een bepaalde hoeveelheid lucht en dat halveert zodra je het splitstquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:56 schreef polderturk het volgende:
[..]
Plus dat er vanaf (gisteren) vrijdag nog minder getest ging worden..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Pas halve dag er op zitten en op NICE zit ook nog eens vertraging.
Waarom wil je zo snel conclusies trekken?
Aantal bezetten bedden is trouwens gewoon HOGER dan gisteren.
Dat GDS is wel wat ernstig hoor.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Die wordt depressief omdat ze geen aandacht krijgt.
[ afbeelding ]
Als ze dat nog niet hadden, dan hebben ze het na deze truc welquote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:02 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Daarvoor moet je wel net patiënten met dezelfde longcapaciteit hebben, toevallig niet gelezen zeker?
Kut vettelquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat SARS-CoV-2 er in 2020 voor zorgde dat Max geen kans meer kreeg om de jongste Wereldkampioen Formule 1 te worden
Is dit heerschap een beetje een goeie om te volgen? Ik zie heel vaak filmpjes van hem langs komen (elke dag kan dat?), maar heb nog nooit eentje gezien.quote:
Ik denk dat de apparaten waar al mensen aan liggen 24/7 moeten werken, dus daar zal sowieso niet zonder meer aan geknutseld kunnen worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:56 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik word een beetje flauw van mensen die roepen dat alles te laat is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:01 schreef Markesh het volgende:
De trollen hebben dit topic wel gevonden.. man man man
Om ziek van te worden gewoon
Zie informatie hier:quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:46 schreef roos94 het volgende:
Volgens mij doet-ie dagelijkse updates, dus je kunt gewoon op elk moment instappen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Is dit heerschap een beetje een goeie om te volgen? Ik zie heel vaak filmpjes van hem langs komen (elke dag kan dat?), maar heb nog nooit eentje gezien.
Iemand eeen samenvatting van hetgeen hij zoal over heeft en dergelijke?
Moet dat Trump niet zijn?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Die wordt depressief omdat ze geen aandacht krijgt.
[ afbeelding ]
Lockdown nu !111quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:03 schreef Landgeld het volgende:
Ik ben vandaag gewoon even gaan uitwaaien op het strand. 1.5 meter afstand van iedereen - vaak zat er meer dan 10 meter tussen. Met de auto heen - uitstappen - naar het strand lopen en je ziet niemand meer.
Snap niet waarom dat niet zou moeten kunnen. Het is minder risicovol dan een bouwmarkt of supermarkt...
Jij snapt het echt niet he.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
daarmee los het IC probleem niet op.
next....
Het is stil rondom Rutte, je hoort of zie hem nu niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:04 schreef Sfancta het volgende:
Verwachten jullie nu snel nieuwe maatregelen of deze koers blijven varen?
Hoe gaat het met je jongen? persoonlijkquote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:05 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Het is stil rondom Rutte, je hoort of zie hem nu niet.
ik kijk ze allemaal, deze is een van de betere om te volgen en geen cliffs, want die noemt hij al opquote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Is dit heerschap een beetje een goeie om te volgen? Ik zie heel vaak filmpjes van hem langs komen (elke dag kan dat?), maar heb nog nooit eentje gezien.
Iemand eeen samenvatting van hetgeen hij zoal over heeft en dergelijke?
Maar naar de capaciteit van de IC moeten de regelingen aangepast worden. Of dat voldoende is of niet zien we over een aantal dagen vanzelf.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:05 schreef Markesh het volgende:
[..]
Jij snapt het echt niet he.
Met nu niks doen zorg je voor nog meer IC patiënten de komende weken.
En nu voor de laatste keer voor jou en alle andere trollen : NEXT
Beetje prettige kerel om te volgen? Of is dat zo een schreeuwlelijk? Heeft ie er verstand van of roept ie maar wat? :quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij doet-ie dagelijkse updates, dus je kunt gewoon op elk moment instappen.
Ah ok topquote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik kijk ze allemaal, deze is een van de betere om te volgen en geen cliffs, want die noemt hij al op
Hangt er vanaf.... onder "normale" omstandigheden - vooral bij extreme schade - kan je rekenen op een poging dat een verzekering zal proberen zich er onderuit probeert te draaien.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:41 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Duitsland is oranje (zoals elk land momenteel) zou de verzekering nog moeilijk kunnen doen als je daar bijvoorbeeld een aanrijding krijgt?
Moeilijke tijden maar hou me rustig. Wat moet je andersquote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:06 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Hoe gaat het met je jongen? persoonlijk
Met het mooie voorjaarsweer zijn de eigenwijze Nederlanders niet meer binnen te houden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:04 schreef Sfancta het volgende:
Verwachten jullie nu snel nieuwe maatregelen of deze koers blijven varen?
kom op man, ik post geen shit, dat is een goede doctor om te volgenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Beetje prettige kerel om te volgen? Of is dat zo een schreeuwlelijk? Heeft ie er verstand van of roept ie maar wat? :
Ik vind het wel relaxed. Gewoon even een normale dag en niet hoeven denken aan de crisis.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:05 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Het is stil rondom Rutte, je hoort of zie hem nu niet.
Dank je!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:04 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Zie informatie hier:
Coronavirus infectie (COVID-19) tijdens de zwangerschap
https://www.lareb.nl/tis-knowledge-screen?id=1462
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |