Wat is de berekening daar achter?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:05 schreef KingRoland het volgende:
als we realistisch zijn zullen er in Nederland al duizenden doden vallen
Ja, de mensen die massaal in de bouwmarkt rondlopen, hutjemutje in het park, door zandvoort etc.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:07 schreef roos94 het volgende:
Ik heb het gevoel dat sommige mensen wíllen dat dit land inclusief alle inwoners naar de diepe krochten van de hel flikkert
https://www.theguardian.c(...)strategy-has-changedquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:05 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Je zou nog uitleggen hoe precies te zien is in de UK dat ze zich een hoedje zijn geschrokken door het report waarin gemeld werd dat de migitation tactiek een foute was.
Ik vind het vooral bizar dat iedereen hier zich als virusexpert ziet en exact weet hoe het werkt en gelooft dat een lockdown het heilige middel is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:07 schreef roos94 het volgende:
Ik heb het gevoel dat sommige mensen wíllen dat dit land inclusief alle inwoners naar de diepe krochten van de hel flikkeren
In Zuid-Italie is de medische zorg ook slechter dan in het noorden van het land.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:06 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Ik vind het ook vreemd dat er nog steeds geen luchtbrug met andere delen van Italie is.
Mooi op tijd hoor jongens. Het was ook helemaal niet te verwachten dat het in Spanje uit de hand ging lopen. Komt helemaal uit de lucht vallen inderaad, wat een verassing.quote:Vliegtuigen uit Spanje mogen niet langer landen in Nederland. De regering heeft Spanje toegevoegd aan de lijst met landen waartegen een tijdelijk verbod is uitgevaardigd om het luchtruim van Nederland binnen te komen. Naast Spanje staan op die lijst Italië, China, Iran en Zuid-Korea.
De uitbreiding is noodzakelijk omdat ook Spanje inmiddels een hoog risicoland is op het gebied van corona. Het verbod gaat om 20.00 uur in en duurt voorlopig 14 dagen. Medisch personeel en patiënten worden wel toegelaten.
Bron: NOS
Men houdt rekening met 40.000 tot 80.000 doden: https://www.trouw.nl/binn(...)oppen-niet~bcd659a0/quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat is de berekening daar achter?
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:08 schreef tompsv18 het volgende:
Na dit weekend komen er echt wel zwaardere maatregelen. Dat kan bijna niet anders als je al die domheid weer ziet.
Maar ook men die ervan overtuigd is dat we hetzelfde scenario als italie en spanje zullen doorlopen. Geen land is hetzelfde. Als drie landen volledig ten onder gaan betekent niet dat het in NL ook zo zal zijnquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:08 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ja, de mensen die massaal in de bouwmarkt rondlopen, hutjemutje in het park, door zandvoort etc.
Ja, doei.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:08 schreef Arkai het volgende:
en je locatiegegevens kan delen met de overheid
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:08 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ja, de mensen die massaal in de bouwmarkt rondlopen, hutjemutje in het park, door zandvoort etc.
Dat is heel logisch, want de enige manieren die we hebben gezien die lijken te werken zijn rigoureuze maatregelen. Kijk naar China, Singapore etc.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:08 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik vind het vooral bizar dat iedereen hier zich als virusexpert ziet en exact weet hoe het werkt en gelooft dat een lockdown het heilige middel is.
zie post spaanse griep in een van de vorige delenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:08 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik vind het vooral bizar dat iedereen hier zich als virusexpert ziet en exact weet hoe het werkt en gelooft dat een lockdown het heilige middel is.
Je moet wel heel naief zijn om te denken dat de overheid je locatie niet kent.quote:
Indirect doe je dat al door je telefoon überhaupt aan te zetten en bij je te hebben.quote:
Een verassing is het straks inderdaad, met de crematoria die overuren gaan draaienquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mooi op tijd hoor jongens. Het was ook helemaal niet te verwachten dat het in Spanje uit de hand ging lopen. Komt helemaal uit de lucht vallen inderaad, wat een verassing.
ik heb een minor gedaan in geneeskunde, de rest niet. spreek voor jezelfquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:08 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Volgens mij pretendeert niemand dat, we weten echter wel dat op deze manier doorgaan vragen om grotere problemen is..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:08 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Die reactie.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:01 schreef Boussaadia het volgende:
[..]twitter:jakevdW twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 19:55:12@:thierrybaudet Beste Thierry, ga je dit nu echt verdraaien? Dit is de berekening achter social distancing. En dje berekening ziet er inderdaad veelbelovend uit. #covid19Nederland https://t.co/3iANn5SX40 reageer retweet
Niet specifiek maar vind jij de situatie zoals vandaag buiten normaal? En dan bedoel ik normaal voor nuquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:08 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Een complete lockdown ookquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens mij pretendeert niemand dat, we weten echter wel dat op ze manier doorgaan vragen om grotere problemen is..
Nee, gewoon niks doen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:01 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Zeker wel, maar jij denkt dat na die maand het feest voorbij is? Daarna word de zorg weer overbelast. Zonder vaccin en immuniteit gaat het virus iedereen langs en daar valt niks tegen te doen, ook geen lockdown.
maar we zijn erg dichtbevolktquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:09 schreef roos94 het volgende:
[..]
Maar ook men die ervan overtuigd is dat we hetzelfde scenario als italie en spanje zullen doorlopen. Geen land is hetzelfde. Als drie landen volledig ten onder gaan betekent niet dat het in NL ook zo zal zijn
Daarom, ieder land noemt het "lockdown" maar iedereen vult het anders in.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:03 schreef -0- het volgende:
Hoor net dat Italianen nog massaal naar hun werk gaan, ook in het noorden. Dat heeft toch weinig met lockdown te maken dan.
Ook gaan ze nu pas artsen extra naar het noorden sturen. Heel laat.
Wel dat bij die mensen de realiteitszin verloren is en denken als er geen lockdown komt alle mensen boven de 63 sterven.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens mij pretendeert niemand dat, we weten echter wel dat op deze manier doorgaan vragen om grotere problemen is..
We zijn allemaal door onze "leiders" genaaid.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het gaat er om, hoe die gasten er tegen aan kijken, terwijl ze zelf niet door hebben, door trump, ze een hotspot gaan worden.
Precies.quote:
1000 plus erbijtwitter:DHSCgovuk twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 19:14:50UPDATE on coronavirus (#COVID19) testing in the UK:
As of 9am on 21 March, a total of 72,818 have been tested:
67,800 negative.
5,018 positive.
As of 9am, 233 patients who tested positive for coronavirus have sadly died.
The digital dashboard will be updated later today. https://t.co/BqIBXZrOQW reageer retweet
Dit is echt een hersenspinsel van jezelf..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:11 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Wel dat bij die mensen de realiteitszin verloren is en denken als er geen lockdown komt alle mensen boven de 63 sterven.
dat is het probleemquote:
Ik hoop het.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:12 schreef Minimunt het volgende:
mijn zwager zit nu net in een vliegtuig richting nederland, mogen die nog landen?
Ligt eraan waar die vandaan komtquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:12 schreef Minimunt het volgende:
mijn zwager zit nu net in een vliegtuig richting nederland, mogen die nog landen?
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:12 schreef Arkai het volgende:
[..]
Corona is besmettelijker dan de pest toch?
vanuit welk land?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:12 schreef Minimunt het volgende:
Ik heb vandaag lekker het houtgehakt, buiten gelopen met opa en oma (En ja expres buiten zonder elkaar aan te raken op 1.5 meter afstand) en naar de verjaardag van mijn oom geweest.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:10 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Niet specifiek maar vind jij de situatie zoals vandaag buiten normaal? En dan bedoel ik normaal voor nu
Als er een lockdown komt qua commerciële activiteiten, dan zijn bedrijven dus dicht.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als ICT-er had je niet zoveel keus. Als IT-er een stuk meer, en zolang je geen biertapsystemen ontwikkelt zal dat na de crisis nog net zo zijn.
Tenzij alle piloten en barmannen zich nu massaal aan het omscholen zijn tot IT-er.
Fquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:12 schreef Minimunt het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |