SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar
Poll: Hoelang nog tot het normale leven weer terug is?
• Minder dan een maand
• 1/2 maanden
• 3-6 maanden
• 6-12 maanden
• Meer dan een jaar
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hierDit is gewoon raar :l
Het gaat niet alleen om de besmetting, het gaat vooral om de mensen die ervan sterven. Die is minimaal bij dit virus.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:12 schreef Arkai het volgende:
[..]
Corona is besmettelijker dan de pest toch?
Dat heet logica. Je ziet een land, dat reageert net te laat, loopt net achter de feiten aan en hoewel de gezondheidszorg op orde leek, gaat het toch mis.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:09 schreef roos94 het volgende:
[..]
Maar ook men die ervan overtuigd is dat we hetzelfde scenario als italie en spanje zullen doorlopen. Geen land is hetzelfde. Als drie landen volledig ten onder gaan betekent niet dat het in NL ook zo zal zijn
Niemand beweert hier een expert te zijn. Het is echter niet zo moeilijk om een paar dagen vooruit te kijken en te begrijpen wat er gaat gebeuren. Tot nu toe hebben meerdere users in dit topic meerdere keren al gelijk gekregen. Dan kan je wel blijven schreeuwen "jullie zijn geen experts", maar dat verandert er niks aan. De zogenaamde echte experts voeren een beleid uit wat onnodig veel belasting op de zorg gaat leveren en dat zie ja al weken aankomen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:08 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik vind het vooral bizar dat iedereen hier zich als virusexpert ziet en exact weet hoe het werkt en gelooft dat een lockdown het heilige middel is.
Nee snap ik. Daarom is Corona besmettelijker maar minder dodelijk dan de pest.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:14 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de besmetting, het gaat vooral om de mensen die ervan sterven. Die is minimaal bij dit virus.
Welke minister gaat over de vluchten? Ze zitten daar echt te slapen. Alleen als de media of kamerleden er vragen over stellen, dan gebeurt er wat.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mooi op tijd hoor jongens. Het was ook helemaal niet te verwachten dat het in Spanje uit de hand ging lopen. Komt helemaal uit de lucht vallen inderaad, wat een verassing.
Als meer mensen besmet raken, heb je ook meer mensen die sterven. Als meer mensen besmet raken, raken je IC's sneller vol, waardoor er nog meer mensen sterven en je geen normale zorg meer kan aanbieden. Het is allemaal geen rocket science, dus kappen met dat bagitaliseren.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:14 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de besmetting, het gaat vooral om de mensen die ervan sterven. Die is minimaal bij dit virus.
Het gaat om de druk op de gezondheidszorg in combi met de sterftecijfers.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:14 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
wacht maar tot de ziekenhuizen vol zijn en de middelen op een gegeven moment op raken, dan spreek ik je weer kijken of je nog steeds dezelfde mening hebt als nu.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:15 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Dat heet logica. Je ziet een land, dat reageert net te laat, loopt net achter de feiten aan en hoewel de gezondheidszorg op orde leek, gaat het toch mis.
En we lopen 16 dagen achter Italië aan en we leren niet van de andere landen. We blijven het rijtje precies volgen. Dat zie je nu in Spanje en Frankrijk, en straks volgen wij.
En er zijn genoeg redenen om aan te nemen dat het hier niet anders zal zijn. Te laat reageren, te weinig IC-bedden en meer.
Ja, het kan anders. Duitsland is daarvan een voorbeeld. Geen idee wat ze daar doen, maar blijkbaar werkt het.
Niets, maar dan ook NIETS wijst erop dat het hier anders gaat zijn dan in Italië of Spanje.
En dat zeg jij?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:08 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik vind het vooral bizar dat iedereen hier zich als virusexpert ziet en exact weet hoe het werkt en gelooft dat een lockdown het heilige middel is.
Het Duitsland verhaal is dat als je last heb van je hart, daar als doodsoorzaak gezegd word dat je last hebt van je hart en niet dat je aan corona sterft.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:15 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Dat heet logica. Je ziet een land, dat reageert net te laat, loopt net achter de feiten aan en hoewel de gezondheidszorg op orde leek, gaat het toch mis.
En we lopen 16 dagen achter Italië aan en we leren niet van de andere landen. We blijven het rijtje precies volgen. Dat zie je nu in Spanje en Frankrijk, en straks volgen wij.
En er zijn genoeg redenen om aan te nemen dat het hier niet anders zal zijn. Te laat reageren, te weinig IC-bedden en meer.
Ja, het kan anders. Duitsland is daarvan een voorbeeld. Geen idee wat ze daar doen, maar blijkbaar werkt het.
Niets, maar dan ook NIETS wijst erop dat het hier anders gaat zijn dan in Italië of Spanje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij wat er ook een Champions League wedstrijd waarbij duizenden supporters van Spanje naar Italië gingen een week of 3 geleden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mooi op tijd hoor jongens. Het was ook helemaal niet te verwachten dat het in Spanje uit de hand ging lopen. Komt helemaal uit de lucht vallen inderaad, wat een verassing.
ehm... ja, dan heb ik nog steeds dezelfde mening, want wij hebben dezelfde meningquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:16 schreef KingRoland het volgende:
[..]
wacht maar tot de ziekenhuizen vol zijn en de middelen op een gegeven moment op raken, dan spreek ik je weer kijken of je nog steeds dezelfde mening hebt als nu.
Is al hele tijd zo. Men roept al tijden om een lockdown. Aint gonna happen because Rutte.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:16 schreef Sunri5e het volgende:
Die lockdown gaat niet lang meer duren. Een groot deel van de mensen houdt zich niet aan de 1,5 meter afstand regel.
Ik verwacht dat Rutte de Nederlanders volgende week een veeg uit de pan geeft en dat er een lockdown komt omdat mensen zich niet hebben gehouden aan de 1,5 meter afspraak.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:16 schreef Sunri5e het volgende:
Die lockdown gaat niet lang meer duren. Een groot deel van de mensen houdt zich niet aan de 1,5 meter afstand regel.
"De sterftecijfers'quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:16 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Het gaat om de druk op de gezondheidszorg in combi met de sterftecijfers.
En om nu nog te beweren dat het minimaal is?
Zie je niet wat er in Italië aan de hand is??
Of wil je het gewoon niet zien?
Ah, dus het is gewoon een kwestie van cijfers anders brengen, en niet zozeer dat ze geen problemen hebben. Verhelderend. Bedankt!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:17 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Het Duitsland verhaal is dat als je last heb van je hart, daar als doodsoorzaak gezegd word dat je last hebt van je hart en niet dat je aan corona sterft.
Vraag me af of ze morgenavond al komen met maatregelen of pas in de loop van de week. Als je het NOS nieuws zo ziet, geven ze iedereen alvast een mental note dat het vooral gewoon klote gaat met hoe iedereen zich aan de maatregelen gaatquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:16 schreef Sunri5e het volgende:
Atletico fans zaten gewoon lekker bij Liverpool op de tribune, 10 dagen geleden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:17 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Volgens mij wat er ook een Champions League wedstrijd waarbij duizenden supporters van Spanje naar Italië gingen een week of 3 geleden.
Volgens mij is een grote groep massaal op feesboek plaatjes aan het zoeken van mensen die minder dan 1,5 meter van elkaar staan om stemming te maken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:13 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik heb vandaag lekker het houtgehakt, buiten gelopen met opa en oma (En ja expres buiten zonder elkaar aan te raken op 1.5 meter afstand) en naar de verjaardag van mijn oom geweest.
Als je wat minder dramatisch nadenkt help je het al.
Het is maar net hoe je minimaal interpreteert....quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:14 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |