SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar
[ Bericht 0% gewijzigd door Evenstar op 21-03-2020 17:32:53 ]
Die bootcampersquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:18 schreef Momo het volgende:
twitter:debroervanroos twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 16:57:06Vondelpark, vandaag.
wat de fuck https://t.co/rh2JwxoOp5 reageer retweettwitter:debroervanroos twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 16:57:31is er mis https://t.co/18W2xJfj2R reageer retweet
Italië wel echt megahoog per 1m inwonersquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:19 schreef osodevo het volgende:
https://google.org/crisisresponse/covid19-map
Hij moet wat meer gaan shamen, gewoon die filmpjes/foto's laten zien als voorbeeld van hoe het niet moet.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:19 schreef Maver24 het volgende:
Zou Rutte weer komen met zn preek praatje voor de zoveelste keer over afstand houden..hou maar op Rutte. Het werkt niet.
Denk morgen persconferentie en wat extra maatregelen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:19 schreef Maver24 het volgende:
Zou Rutte weer komen met zn preek praatje voor de zoveelste keer over afstand houden..hou maar op Rutte. Het werkt niet.
Binnen no-time? Daar was een lockdown van een maand voor nodig, en alles is nog niet weer open, daar beginnen ze nu pas langzaam mee. Net zoals het effect van ee nlcokdown pas na 2 weken ongeveer te zien is, is het opengooien van alles (wat dus nog niet gebeurt) ook pas zichtbaar na 2 weken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, maar ik geloof er helemaal niks van dat het binnen no-time naar 0 is gegaan en dat alles weer open gooien nu ook geen effect heeft.
Ja wat kunnen we eruit concluderen?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:14 schreef MissionPhailed het volgende:
546 in alleen Lombardije? Dacht dat 'we' gisteren zo'n beetje de piek wel bereikt hadden. Dit voorspelt weinig goeds voor de overige landen die niet meteen bij de eerste besmettingen direct de handrem aantrokken ...
Ja, samenscholing verbod oid.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk morgen persconferentie en wat extra maatregelen.
Morgen spoedberaad voor onze Mark en dan morgenavond keiharde maatregelen om deze onzin tegen te gaan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:18 schreef Momo het volgende:
twitter:debroervanroos twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 16:57:06Vondelpark, vandaag.
wat de fuck https://t.co/rh2JwxoOp5 reageer retweettwitter:debroervanroos twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 16:57:31is er mis https://t.co/18W2xJfj2R reageer retweet
Over een maand de teugels weer wat laten vieren en mensen gaan 3x harder misbruik maken mssquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Misschien morgen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:21 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Jullie ook lekker op het strand geweest vandaag?
Windje was wel fris maar verder goed vertoeven hoor
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat geeft niet aan dat die foto en dat bericht niet kloppen.
Ik zag gisteren trouwens ook ergens beelden van een ziekenhuis daar met een lange wachtrij ervoor. En als je op China zoekt zie je heel veel mensen die zeggen dat het daar helemaal nog niet weg is.twitter:ChinaInFocusNTD twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 02:57:22“Each residential compound in [Jiang’an district, #Wuhan] has infected virus patients. The patients are forced to stay at home.”
China reported 0 new #CCPvirus cases in the country for the 1st time. But Chinese citizens describe a different reality.
https://t.co/pCMK5c1Qt8 reageer retweet
HOE FACKING DOM KUN JE ZIJN?!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:18 schreef Momo het volgende:
Volgens jou was het allemaal toch over 6 april? Het normale leven zou dan weer verder gaan toch? Of begin je in te zien dat je compleet verkeerd zat?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:17 schreef roos94 het volgende: in principe hebben we nog dik 2 weken voordat de regering moet beslissen over die 6 april deadline. dus we hebben nog ff
Extra maatregelen zoals? Hier buiten ook bij mij, ik zie er echt een zooi door elkaar heen lopen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Een echte lockdown is niet effectief te handhaven. Dat komt echt aan op verstand van de burgers.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja wat kunnen we eruit concluderen?
Italië ging op 9 maart dicht. Dus vandaag dag 13. Zouden we in theorie vanaf maandag of dinsdag (afhankelijk of ze ook dag ervoor doorgeven net als hier) effect moeten zien, toch?
Zo niet, dan werkt de lockdown niet? Geruchten zijn dan men het aan de laars lapt (no pun intended). Dus Moet het harder worden gehandhaafd. Wat kan je anders doen?
Het kan ook nog niet helemaal weg zijn natuurlijk, dat zegt ook niemand volgens mij.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:22 schreef AFCNiels het volgende:
[..]Ik zag gisteren trouwens ook ergens beelden van een ziekenhuis daar met een lange wachtrij ervoor. En als je op China zoekt zie je heel veel mensen die zeggen dat het daar helemaal nog niet weg is.twitter:ChinaInFocusNTD twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 02:57:22“Each residential compound in [Jiang’an district, #Wuhan] has infected virus patients. The patients are forced to stay at home.”
China reported 0 new #CCPvirus cases in the country for the 1st time. But Chinese citizens describe a different reality.
Wij zitteb ook in de top hoor. Omdat rivm weigert te testen vanwege gebrek aan kunnen anticiperen wordt het nu kunstmatig laag gehouden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:20 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Italië wel echt megahoog per 1m inwoners
Vergeet het maar. Nederland heeft nu dezelfde regels als die wij 8 dagen geleden hadden. Het is alleen maar zwaarder geworden tot nu.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:22 schreef Markesh het volgende:
[..]
Volgens jou was het allemaal toch over 6 april? Het normale leven zou dan weer verder gaan toch? Of begin je in te zien dat je compleet verkeerd zat?
In ieder geval liggen er nu al 354 corona patiënten op de IC's.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:22 schreef Greys het volgende:
Ik lees nu pas de aantallen goed bij maar bijna 200 corona gerelateerde ziekenhuisopnames in één dag erbij?
Er is gewoon een deel van de bevolking dat niet gaat luisteren hierna. Een gedeelte hele jonge mensen. Er kan mij niet zoveel gebeuren yolo mentaliteit en maken zich vooral druk om dat feestjes en dingen niet meer doorgaan. In kansarme wijken lijken ze er ook minder van aan te trekken (Bijlmer, Schilderswijk) en ook best veel ouderen die risico's nemen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:19 schreef Maver24 het volgende:
Maar zonder lockdown begint het feest dan natuurlijk gelijk weer opnieuw.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:23 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het kan ook nog niet helemaal weg zijn natuurlijk, dat zegt ook niemand volgens mij.
We hebben niet zoveel testen in NLquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wij zitteb ook in de top hoor. Omdat rivm weigert te testen vanwege gebrek aan kunnen anticiperen wordt het nu kunstmatig laag gehouden.
ja 2021 :-)quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:23 schreef Vault-Boy het volgende:
Mensen die serieus denken dat alles weer op 7 april normaal gaat zijn
Neu, dan heb je de tijd om testen te regelen, waardoor je veel gerichter mensen specifiek in quarantaine kan plaatsen, en meer tijd over hebt om contacten na te gaan (de aanpak van Singapore).quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:23 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Maar zonder lockdown begint het feest dan natuurlijk gelijk weer opnieuw.
Heb ik al. Juist alles dichthouden met 40 graden..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:22 schreef gniffie het volgende:
Ik zou ook alvast een airco kopen als we dalijk met 40 graden in je huis op zitten gesloten door de lockdown. Zal het stroom wss ook uit vallen genot
Jongens, we zijn een gaaf en nuchter land, maar we moeten ons nu echt aan de adviezen gaan houden!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:19 schreef Maver24 het volgende:
Behalve de Chinese authoriteiten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:23 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het kan ook nog niet helemaal weg zijn natuurlijk, dat zegt ook niemand volgens mij.
Geen goed idee maar wanneer je de hele dag moet spotten om dot tegen te komen valt het in mijn optiek brst mee.quote:
Dit kan prima in het Slowchat topic. Zie onderaan de OP voor de link.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:21 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Jullie ook lekker op het strand geweest vandaag?
Windje was wel fris maar verder goed vertoeven hoor
Ik weet dat wel maar deze user beweerde dit een paar dagen geledenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:23 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Vergeet het maar. Nederland heeft nu dezelfde regels als die wij 8 dagen geleden hadden. Het is alleen maar zwaarder geworden tot nu.
+34% er bij, ook al +73 IC patiëntenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:22 schreef Greys het volgende:
Ik lees nu pas de aantallen goed bij maar bijna 200 corona gerelateerde ziekenhuisopnames in één dag erbij?
Ik verdedig China niet, ik sprak jou alleen aan om iets zomaar fake te noemen terwijl je eigenlijk geen idee hebt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Behalve de Chinese authoriteiten.
Je bent wel heel erg hard China aan het verdedigen hier terwijl iedereen met een iq hoger dan 0 weet wat voor onbetrouwbare lui het zijn.
Egoisme straalt er van af. Misselijkmakend hoorquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Er is gewoon een deel van de bevolking dat niet gaat luisteren hierna. Een gedeelte hele jonge mensen. Er kan mij niet zoveel gebeuren yolo mentaliteit en maken zich vooral druk om dat feestjes en dingen niet meer doorgaan. In kansarme wijken lijken ze er ook minder van aan te trekken (Bijlmer, Schilderswijk) en ook best veel ouderen die risico's nemen.
Ik hoop het, fietste vandaag door het Westerpark zelfde verhaal, daar komen we niet meer dus...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:22 schreef Chia het volgende:
[..]
Morgen spoedberaad voor onze Mark en dan morgenavond keiharde maatregelen om deze onzin tegen te gaan.
Hoe bouwen we dan groepsimmuniteit op?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:24 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Jongens, we zijn een gaaf en nuchter land, maar we moeten ons nu echt aan de adviezen gaan houden!
Nouja, iedereen binnen met wat uitzonderingen zou toch zijn vruchten af moeten werpen nu bijna 2 weken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:22 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Een echte lockdown is niet effectief te handhaven. Dat komt echt aan op verstand van de burgers.
In Amsterdam zijn er wel meer van dit soort plekken hoor. Het Vondelpark zit er nog vol mee. Akkoord, minder dan normaal.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:25 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Geen goed idee maar wanneer je de hele dag moet spotten om dot tegen te komen valt het in mijn optiek brst mee.
Dit lijkt meer op shaming.
Ik ben sowieso voor iets strengerquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:25 schreef Sapstengel het volgende:
Ben benieuwd of er naar aanleiding van het weekend strengere maatregelen gaan komen.
Zou ook wel een goed moment zijn. Een weekend om het aan te kijken, maar niemand kan er mee omgaan. Dus dan maar niet. Ook psychisch misschien, de mensen nog een laatste weekend geven en dan kunnen ze zich vanaf morgen of maandag voorbereiden op thuisblijven volgende week.
Zijn er veel hoor. Ik heb een afspraak staan voor 6 april. De andere partij wil nog niet afzeggen omdat het zover weg is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:23 schreef Vault-Boy het volgende:
Staat er gewoon in?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:23 schreef banaantjeEE het volgende:
Kan iemand https://www.worldometers.info/coronavirus/ terug in de OP zetten?
Mijn werkgever heeft nog niets aangepast. Voor zover het uitziet, gaan we 6 april weer naar kantoor. Shit...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:23 schreef Vault-Boy het volgende:
Kan iemand sowieso die op aanpassen? Man, wat ziet dat er kinderachtig uit zeg, met de letters.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:23 schreef banaantjeEE het volgende:
Ik ga af van alle tekenen die die kant op wijzen, dan kan je wel een gigantische plaat voor je kop hebben en die tekenen als fake news bestempelen, maar dan zal jij uiteindelijk de persoon zijn die Chinese propaganda aan het verspreiden is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:25 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik verdedig China niet, ik sprak jou alleen aan om iets zomaar fake te noemen terwijl je eigenlijk geen idee hebt.
Juist niet. Grootschalig testen zou het veel lager maken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wij zitteb ook in de top hoor. Omdat rivm weigert te testen vanwege gebrek aan kunnen anticiperen wordt het nu kunstmatig laag gehouden.
Net als het filmpje in deze tweet. Dit in parken en winkelstraten constant afspelen iedere paar seconde, maar dan met "1.5 meter afstand houden. Dan is er ruimte voor iedereen, op de IC"twitter:AlexanderNL twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 18:16:53“Loop je even door? Dan is er ruimte, voor iedereen.” Het is zo dystopisch als een of andere speaker de hele tijd hetzelfde zegt. https://t.co/ht27p7mUYa reageer retweet
Dat zal voor de meeste gelden. Die wachten gewoon landelijk beleid af.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:28 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Mijn werkgever heeft nog niets aangepast. Voor zover het uitziet, gaan we 6 april weer naar kantoor. Shit...
En na die tijd is er mogelijk al een medicijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:27 schreef Sucuk het volgende:
Het moet eens over en uit zijn met die gasten die de collectieve volksgezondheid in gevaar brengen.
Als werkelijk iedereen even thuiszit voor één a twee maanden. Dan is het gauw klaar met dat virus. De zieken zijn dan ook afgezonderd thuis en identificatie gaat sneller zonder verspreiding. Door die gasten zoals in het vondelpark, zal het maar blijven voortduren.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga af van alle tekenen die die kant op wijzen, dan kan je wel een gigantische plaat voor je kop hebben en die tekenen als fake news bestempelen, maar dan zal jij uiteindelijk de persoon zijn die Chinese propaganda aan het verspreiden is.
Huh, waar?quote:
Preciesquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:29 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Juist niet. Grootschalig testen zou het veel lager maken.
Verwacht je dat het landelijk beleid die 6 april gaat verlengen?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:29 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat zal voor de meeste gelden. Die wachten gewoon landelijk beleid af.
Ik bedoelde eigenlijk het daadwerkelijke aantal besmettingen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:29 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Juist niet. Grootschalig testen zou het veel lager maken.
We zitten nog lang niet op de piek.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:27 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zijn er veel hoor. Ik heb een afspraak staan voor 6 april. De andere partij wil nog niet afzeggen omdat het zover weg is.
Ik zie hem gewoon staan of is dat niet de goede dan? Edit: spuit elf, sorry.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:23 schreef banaantjeEE het volgende:
Verwacht daar niet te veel van. De realiteit is gewoon weerbarstig. Mensen gaan gewoon op pad omdat er praktische dingen ‘moeten’ gebeuren. Anders zouden ze hun afspraken/planning weer om moeten gooien. Doen ze niet graag, zeker niet als dat ze veel extra geld en tijd gaat kosten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:22 schreef Zeroku het volgende:
Dat komt echt aan op verstand van de burgers.
China heeft dit een maand lang laten broeien, er zijn overledenen gewoon gedumpt, dokters moesten hun mond houden en meer van dit soort ellende. Nu zijn er talloze signalen dat het weer gedownplayed wordt. Dit land is net zo onbetrouwbaar als Noord-Korea en Rusland, en persoonlijk walg ik ervan dat je China aan het verdedigen bent.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik verspreid niets. Jij reageert op een andere user (geen idee wie meer) dat iets zonder enige onderbouwing fake is.
Gewoon niet doen. Als je twijfelt eraan, vraag om de bron, maar ga niet zomaar iets wegzetten als fake. Deden we een maand terug ook met filmpjes uit China, en nu zien we dezelfde filmpjes uit Italie.
Jazeker. Of andere maatregelen, maar niet terug naar normaal in ieder geval.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:30 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Verwacht je dat het landelijk beleid die 6 april gaat verlengen?
Die staat er ook inquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:33 schreef 0108daniel het volgende:
Deze hoort ook wel in de OP:
https://coronavirus.thebaselab.com/
Ik geloof niet dat Iran in dezen een houvast dient te zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:33 schreef 0108daniel het volgende:
Deze hoort ook wel in de OP:
https://coronavirus.thebaselab.com/
Alleen Iran lijkt zich redelijk goed te houden.
Voorderest is alles er zeer slecht aan toe met elke dag nieuwe recors/pieken/toppen met aantal patiënten en doden.
Ik zie in de spreadsheet toch een zooi onder de 40 overleden. Hadden ze al andere klachten?? Baart mij grote zorgenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:28 schreef joyvke het volgende:
Vriend van mijn ouders zijn zus, ineens flinke benauwdheid gekregen. Ze zouden testen op Covid (zou vandaag de uitslag binnenkrijgen). Belt hij op dat ze nu in coma gehouden word. Vrouw is nog geen 65 jaar oud en geen onderliggende ziektes. Ben blij dat mijn ouders de afgelopen weken wel afstand hebben genomen van hun sociale contacten.
Spreadsheet weer geupdate. Ook de 30 recovered uit het nieuwsbericht van Omroep Brabant meegenomen. Ik zal kijken of ik meer van dat soort berichten kan vinden aangezien geen enkele site dat bij lijkt te houden voor Nederland. En ik het ook belangrijk vind om dat soort berichten te vermelden.
Zeker, maar je moet in ieder geval niet verwachten dat een totale lockdown gehandhaafd kan worden vanuit de staat. Geen enkel land heeft daar genoeg toezicht voor, buiten China wellicht.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:32 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
Verwacht daar niet te veel van. De realiteit is gewoon weerbarstig. Mensen gaan gewoon op pad omdat er praktische dingen ‘moeten’ gebeuren. Anders zouden ze hun afspraken/planning weer om moeten gooien. Doen ze niet graag, zeker niet als dat ze veel extra geld en tijd gaat kosten.
In dat geval kan een duidelijk ‘nee’ van bovenaf wel helpen.
Klopt, ik post hier vanaf deel 1, dit hoef je mij niet meer uit te leggen hoor.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
China heeft dit een maand lang laten broeien, er zijn overledenen gewoon gedumpt, dokters moesten hun mond houden en meer van dit soort ellende.
Doe je nou expres zo dom of snap je het echt niet? Ik verdedig helemaal niets, ik zeg gvd alleen dat jij je post wat meer moet onderbouwen als je roept dat iets fake is.quote:Nu zijn er talloze signalen dat het weer gedownplayed wordt. Dit land is net zo onbetrouwbaar als Noord-Korea en Rusland, en persoonlijk walg ik ervan dat je China aan het verdedigen bent.
Ah dat wel inderdaad.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk het daadwerkelijke aantal besmettingen.
twitter:TC_icisleri twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 17:12:28⚠️ DUYURU ⚠️
21 Mart Cumartesi saat 24.00 itibariyle 65 yaş ve üstü, ayrıca kronik rahatsızlığı olan vatandaşlarımızın ikametlerinden dışarı çıkmaları, park, bahçe gibi açık alanlarda dolaşmaları sınırlandırıldı.
Ayrıntılı bilgi saat 19.30’da vatandaşlarımıza açıklanacaktır. reageer retweet
Ja zo kan het ookquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:36 schreef polderturk het volgende:
In Turkije hebben 65 plussers en chronisch zieken een straatverbod gekregentwitter:TC_icisleri twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 17:12:28⚠️ DUYURU ⚠️
21 Mart Cumartesi saat 24.00 itibariyle 65 yaş ve üstü, ayrıca kronik rahatsızlığı olan vatandaşlarımızın ikametlerinden dışarı çıkmaları, park, bahçe gibi açık alanlarda dolaşmaları sınırlandırıldı.
Moet eerlijk zeggen dat dat een goed idee is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:36 schreef polderturk het volgende:
In Turkije hebben 65 plussers en chronisch zieken een straatverbod gekregentwitter:TC_icisleri twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 17:12:28⚠️ DUYURU ⚠️
Heel verstandig.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:36 schreef polderturk het volgende:
Balkan+quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:36 schreef polderturk het volgende:
In de specifieke age breakdown hebben de meeste inderdaad de vermelding gehad dat ze klachten hadden. Echter zijn er ook een aantal geweest waar dit niet specifiek vermeld werd. In Italie weet ik van 2 dat ze iets onder de leden hadden, van de andere 7 weet ik dit niet want ik kon daar geen nieuwsberichten over vinden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:34 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik zie in de spreadsheet toch een zooi onder de 40 overleden. Hadden ze al andere klachten?? Baart mij grote zorgen
Mensen onderschatten hoeveel oppervlakken er besmet zijn raken door een besmet persoon. Er was een grondig onderzoek gedaan in Singapore in een kamer van een besmet iemand, en bijna elk oppervlak wat je kan vastpakken had virusdeeltjes. Leuningen, bedranden, tafelranden, muis, toetsenbord, deurknoppen, lichtknopjes, etc etc. Denk je dit nu eens in in bijvoorbeeld een kantine van een supermarkt of andere drukke plek. Pinautomaten, touchscreens, kaartverkoop, deurenklinken van winkels, knoppen in de trein/tram om deuren open te doen, mandjes, etc etc etcquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:32 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
Verwacht daar niet te veel van. De realiteit is gewoon weerbarstig. Mensen gaan gewoon op pad omdat er praktische dingen ‘moeten’ gebeuren. Anders zouden ze hun afspraken/planning weer om moeten gooien. Doen ze niet graag, zeker niet als dat ze veel extra geld en tijd gaat kosten.
Vrees dat ze weer teleurstellend gaan zijnquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:28 schreef StateOfMind het volgende:
Over een half uur de nieuwe cijfers uit Italië
Italië had er gisteren 630 ofzo dus zo heel gek is het niet. Helaas...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:37 schreef Mutant01 het volgende:
Heeft Spanje nou 300 doden erbij in 1 dag?
Kwestie van tijd. Als je 3 weken geleden had geroepen dat militairen op straat te openbare orde zouden gaan bewaken in Italie, Frankrijk en Spanje was je gek verklaard. Op een gegeven moment gaat het leger het niet meer vragen..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:35 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Zeker, maar je moet in ieder geval niet verwachten dat een totale lockdown gehandhaafd kan worden vanuit de staat. Geen enkel land heeft daar genoeg toezicht voor, buiten China wellicht.
Er simpelweg van uit gaan dat de berichtgeving klopt is gewoon propaganda verspreiden. Puur op basis van alle feiten die al op tafel liggen ga ik er van uit dat we ook zonder dit 'nieuws' precies even veel weten. Dus we weten helemaal niks van wat er in China gaande is, behalve dan alle kleine tekenen dat het daar nog steeds niet goed gaat.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:35 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Klopt, ik post hier vanaf deel 1, dit hoef je mij niet meer uit te leggen hoor.
[..]
Doe je nou expres zo dom of snap je het echt niet? Ik verdedig helemaal niets, ik zeg gvd alleen dat jij je post wat meer moet onderbouwen als je roept dat iets fake is.
Dat had ik ook gedaan als dat bericht waar jij op reageerde over Italie, Spanje of Nederland ging.
Het is daar ook helemaal niet weg, hoe dan, magic? Men zit in lockdown, als men zometeen weer de straten op gaat en elkaar weer gaat opzoeken dan begint t feest.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:22 schreef AFCNiels het volgende:
[..]Ik zag gisteren trouwens ook ergens beelden van een ziekenhuis daar met een lange wachtrij ervoor. En als je op China zoekt zie je heel veel mensen die zeggen dat het daar helemaal nog niet weg is.twitter:ChinaInFocusNTD twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 02:57:22“Each residential compound in [Jiang’an district, #Wuhan] has infected virus patients. The patients are forced to stay at home.”
Hier ook gewoon....quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:28 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Mijn werkgever heeft nog niets aangepast. Voor zover het uitziet, gaan we 6 april weer naar kantoor. Shit...
Als ze nou echt alleen maar voor practische zaken de deur uit zouden gaan, en niet met de hele familie, zou dat al een boel schelen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:32 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
Is het ook, alleen doe dan gewoon iedereen met niet essentiële beroepen etc. Nu leeft iedereen lekker door en komt samen, en komen daarna weer thuis bij die ouderen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Moet eerlijk zeggen dat dat een goed idee is.
neequote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:23 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Maar zonder lockdown begint het feest dan natuurlijk gelijk weer opnieuw.
Je denkt dat die iedere straat in de gaten kunnen houden?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:37 schreef Confetti het volgende:
[..]
Kwestie van tijd. Als je 3 weken geleden had geroepen dat militairen op straat te openbare orde zouden gaan bewaken in Italie, Frankrijk en Spanje was je gek verklaard. Op een gegeven moment gaat het leger het niet meer vragen..
Naast toezicht heeft China ook gewoon burgers die gehoorzamen (al dan niet onder angst). Dat gaat hier niet werken, of je moet echt keihard willen ingrijpen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:35 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Zeker, maar je moet in ieder geval niet verwachten dat een totale lockdown gehandhaafd kan worden vanuit de staat. Geen enkel land heeft daar genoeg toezicht voor, buiten China wellicht.
Ik vind het heel moeilijk om me er een beeld van te maken hoe dit gaat verlopen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:31 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
We zitten nog lang niet op de piek.
Piek verwacht ik persoonlijk was in april.
Er moeten eerst genoeg doden bijkomen.
Ik ga er juist niet vanuit dat het klopt, ik zeg alleen dat wat jij doet, er standaard vanuit gaan dat het niet klopt net zo slecht is als er vanuit gaat dat het wel klopt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er simpelweg van uit gaan dat de berichtgeving klopt is gewoon propaganda verspreiden. Puur op basis van alle feiten die al op tafel liggen ga ik er van uit dat we ook zonder dit 'nieuws' precies even veel weten. Dus we weten helemaal niks van wat er in China gaande is, behalve dan alle kleine tekenen dat het daar nog steeds niet goed gaat.
daar hebben wij totaal niet genoeg soldaten voor, we komen niet eens in de buurt van het aanal wat benodigd is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:37 schreef Confetti het volgende:
[..]
Kwestie van tijd. Als je 3 weken geleden had geroepen dat militairen op straat te openbare orde zouden gaan bewaken in Italie, Frankrijk en Spanje was je gek verklaard. Op een gegeven moment gaat het leger het niet meer vragen..
Dan kun je straks beter even wegekijken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:39 schreef polderturk het volgende:
Over 20 minuten Italiaanse cijfers.
We hebben behoefte aan goed nieuws.
Ik zou niet al te hard rekenen op goed nieuwsquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:39 schreef polderturk het volgende:
Ja, kan ook niet anders. Een reislustig volk en dan in ons dicht bevolkte landje weer lekker met z,n allen op een kluitje.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Goed nieuws op een dag is nog steeds geen statistiek. Maar alles dat ze enigszins kunnen recupereren is bonus.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:39 schreef polderturk het volgende:
In China hebben ze dat ook niet. Het gaat erom dat de bevolking angstig is voor de overheid. Zeker in Nederland is het respect voor de autoriteiten nihil op dit moment.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
daar hebben wij totaal niet genoeg soldaten voor, we komen niet eens in de buurt van het aanal wat benodigd is.
Wat een daadkracht, indrukwekkend. Even thuiszitten voor een paar maanden, alsof het een pakje boter is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:27 schreef Sucuk het volgende:
Het moet eens over en uit zijn met die gasten die de collectieve volksgezondheid in gevaar brengen.
Als werkelijk iedereen even thuiszit voor één a twee maanden. Dan is het gauw klaar met dat virus. De zieken zijn dan ook afgezonderd thuis en identificatie gaat sneller zonder verspreiding. Door die gasten zoals in het vondelpark, zal het maar blijven voortduren.
dus het leger inzetten is niet zo'n goed idee?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:41 schreef Confetti het volgende:
[..]
In China hebben ze dat ook niet. Het gaat erom dat de bevolking angstig is voor de overheid. Zeker in Nederland is het respect voor de autoriteiten nihil op dit moment.
Er zijn simpelweg niet genoeg testen. Heel veel was al opgekocht door landen als Singapore waar de uitbraak veel eerder begon dan hier.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Daarom wat respect afdwingen. Desnoods met de wapenstok.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:41 schreef Confetti het volgende:
[..]
In China hebben ze dat ook niet. Het gaat erom dat de bevolking angstig is voor de overheid. Zeker in Nederland is het respect voor de autoriteiten nihil op dit moment.
De helquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:28 schreef StateOfMind het volgende:
Over een half uur de nieuwe cijfers uit Italië
twitter:Frolencewalters twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 23:29:04NOW - Italy street in Naples.. Spiritual lifting with songs & sounds along the building .👏🙏https://t.co/KqVr7Nr57c
#PrayForItaly 🙏
#Italia #CoronaOutbreak https://t.co/hXwahBvTaL reageer retweet
Ik ga er standaard van uit dat het bullshit is wat ze zeggen. Dan kan het nog steeds alles tussen 0 en een miljoen zijn, maar die 0 is zeer onwaarschijnlijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:40 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik ga er juist niet vanuit dat het klopt, ik zeg alleen dat wat jij doet, er standaard vanuit gaan dat het niet klopt net zo slecht is als er vanuit gaat dat het wel klopt.
Succes ermee verder, deze discussie gaat werkelijk waar nergens over.
Nee ze testen bewust niet, complete fabrieken in China produceert dat spul massaal en er is genoeg. Cijfermanipulatie noemen we dat.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:41 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Er zijn simpelweg niet genoeg testen. Heel veel was al opgekocht door landen als Singapore waar de uitbraak veel eerder begon dan hier.
Eens. Je ziet in de aanpak een wereld van verschil in culturen in Europa, SEA maar ook bijvoorbeeld de VS. Wel interessant om te zien ook.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:39 schreef Kyran het volgende:
[..]
Naast toezicht heeft China ook gewoon burgers die gehoorzamen (al dan niet onder angst). Dat gaat hier niet werken, of je moet echt keihard willen ingrijpen.
Heel misschien gaat het werken als mensen hier ook legertrucks met doodskisten uit hun wijk zien vertrekken, maar zelfs dan twijfel ik of de nuchterheid aan de kant geschoven kan worden.
Die kans is heel erg klein.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:41 schreef MissionPhailed het volgende:
Ben een totale leek qua virologie maar kan het zijn dat China inderdaad succesvol het virus in eigen land de nek heeft omgedraaid door de besmette populatie dus compleet af te zonderen? Opdat het virus in die afgezonderde populatie dus 'uitsterft' en besmettingsgevaar is geweken?
Zou me niks verbazen als er hele groepen gewoon achtergelaten zijn in die 'ziekenhuizen' om te stervenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:41 schreef MissionPhailed het volgende:
Ben een totale leek qua virologie maar kan het zijn dat China inderdaad succesvol het virus in eigen land de nek heeft omgedraaid door de besmette populatie dus compleet af te zonderen? Opdat het virus in die afgezonderde populatie dus 'uitsterft' en besmettingsgevaar is geweken?
dat is geen cijfermanipulatie als ze het eerlijk zeggen...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:42 schreef funnywell het volgende:
[..]
Nee ze testen bewust niet, complete fabrieken in China produceert dat spul massaal en er is genoeg. Cijfermanipulatie noemen we dat.
sterkte en vele malen dank voor je werkquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:28 schreef joyvke het volgende:
Vriend van mijn ouders zijn zus, ineens flinke benauwdheid gekregen. Ze zouden testen op Covid (zou vandaag de uitslag binnenkrijgen). Belt hij op dat ze nu in coma gehouden word. Vrouw is nog geen 65 jaar oud en geen onderliggende ziektes. Ben blij dat mijn ouders de afgelopen weken wel afstand hebben genomen van hun sociale contacten.
Spreadsheet weer geupdate. Ook de 30 recovered uit het nieuwsbericht van Omroep Brabant meegenomen. Ik zal kijken of ik meer van dat soort berichten kan vinden aangezien geen enkele site dat bij lijkt te houden voor Nederland. En ik het ook belangrijk vind om dat soort berichten te vermelden.
Jij gelooft dat de WHO samenzweert met China?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er simpelweg van uit gaan dat de berichtgeving klopt is gewoon propaganda verspreiden. Puur op basis van alle feiten die al op tafel liggen ga ik er van uit dat we ook zonder dit 'nieuws' precies even veel weten. Dus we weten helemaal niks van wat er in China gaande is, behalve dan alle kleine tekenen dat het daar nog steeds niet goed gaat.
Nederland is ook gewoon irritant volk hahaquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:42 schreef Markesh het volgende:
Waar de Italianen die echt in Lockdown zitten hun prachtige volkslied zingen denken nederlanders dit even te moeten naapen.
Hoe fake is dit.
Dat walgelijke gelal van die lui is niet om aan te horen.
See the differencetwitter:Frolencewalters twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 23:29:04NOW - Italy street in Naples.. Spiritual lifting with songs & sounds along the building .👏🙏https://t.co/KqVr7Nr57c
#PrayForItaly 🙏
#Italia #CoronaOutbreak https://t.co/hXwahBvTaL reageer retweet
twitter:HDNER twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 17:42:003 Turks die from #coronavirus in #Netherlands
https://t.co/q0aHt4ANcY https://t.co/KihdpPqKko reageer retweet
watquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Jij gelooft dat de WHO samenzweert met China?
Geen idee maar er is iets gaande en virologen klagen er ook over. Er is niet die open communicatie als met de SARS uitbraak.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Jij gelooft dat de WHO samenzweert met China?
Nee, dat kan ik niet. Ik studeer China al jaren en het is vrijwel onmogelijk om nu al een daling te zien, vooral met de bevolking in de drukke steden. Iedereen bleef tijdens de 1e fase van de uitbraak binnen, maar nu komen mensen naar buiten die denken dat ze het niet meer hebben of überhaupt niet hebben en het gaat zich verspreiden richting de mensen die het sws niet hadden die ook weer naar buiten gaan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:41 schreef MissionPhailed het volgende:
Kan. Weten wij simpelweg niet, maar zeker mogelijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:41 schreef MissionPhailed het volgende:
Hoe kan je het verspreiden als je 2 maanden binnen hebt gezeten? Dan ben je ofwel dood of genezen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:44 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Nee, dat kan ik niet. Ik studeer China al jaren en het is vrijwel onmogelijk om nu al een daling te zien, vooral met de bevolking in de drukke steden. Iedereen bleef tijdens de 1e fase van de uitbraak binnen, maar nu komen mensen naar buiten die denken dat ze het niet meer hebben of überhaupt niet hebben en het gaat zich verspreiden richting de mensen die het sws niet hadden die ook weer naar buiten gaan.
Het zal niet totaal helpen. Maar het zal er wel toe leiden dat zakelijke en organisatorische planningen omgegooid gaan worden en mensen hiervoor niet meer op pad hoeven.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:35 schreef Zeroku het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
probleem is dat ze dat niet 2 maanden hebben gedaan in Shenzen, Shanghai en Chengdu.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:46 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hoe kan je het verspreiden als je 2 maanden binnen hebt gezeten? Dan ben je ofwel dood of genezen.
m o n e y a b o v e h u m a n l i f equote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:46 schreef golfo het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom niet-essentiële winkels (en bedrijven) nog niet dicht zijn? Waarom achten het kabinet en het RIVM dit niet noodzakelijk?
omdat dat niks helpt en alleen maar geld kost.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:46 schreef golfo het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom niet-essentiële winkels (en bedrijven) nog niet dicht zijn? Waarom achten het kabinet en het RIVM dit niet noodzakelijk?
Hier was het in het bos ook veel drukker dan normaal.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:42 schreef Pumpalov het volgende:
Hier hetzelfde overigens. Mijn achterdeur ligt direct aan een wandelpad de berg op. Nog nooit in de 6 maanden dat ik hier woon is het zo druk geweest.
Dat klopt, maar het virus waart natuurlijk nog steeds rond wereldwijd. Een nieuwe uitbraak is snel gebeurd.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:46 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hoe kan je het verspreiden als je 2 maanden binnen hebt gezeten? Dan ben je ofwel dood of genezen.
Geld.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:46 schreef golfo het volgende:
quote:Van nationale olympisch comités tot zwem- en atletiekbonden, van Brazilië tot Slovenië: overal ter wereld wordt aangedrongen op het uitstellen van de Olympische Spelen in Tokio, maar het IOC zegt er bij monde van voorzitter Thomas Bach alles aan te doen om volgens planning op 24 juli te beginnen.
Die zijn nog in de veronderstelling dat de nuchtere, laconieke, egoistische Nederlanders wel gaan luisteren en dat er geen problemen komen qua IC capaciteit.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:46 schreef golfo het volgende:
ken een expat die in China werkt, woont aan de grens met macau, je kan afhalen bij KFC en de MAC. de rest is nog dichtquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:45 schreef KingRoland het volgende:
Dan heb ik het nog niet eens over de gezondheidszorg in de first-tier steden die echt slecht is.
Dit is wel zo zwaar irritant.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:43 schreef funnywell het volgende:
[..]
Nederland is ook gewoon irritant volk haha
Een jaar uitstel is prima. Als het maar niet wordt afgelast. Ik kan niet nog eens 4 jaar wachten op de Spelen (en nee, Winterspelen tellen niet echt mee). Wel kut voor alle sporters die na dit jaar met pensioen gaan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:48 schreef maily het volgende:
Poll; de Spelen moeten worden uitgesteld
[..]
Zucht..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:48 schreef FoodForThought het volgende:
Als de huidige trend van 20% groei per dag zich voortzet zitten we na 45 dagen op 3631.1,20^45= 13279518 cases
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:47 schreef Minimunt het volgende:
[..]
m o n e y a b o v e h u m a n l i f e
Hopelijk blijft het zo. Toch een kwetsbare groep die bij jullie langs komt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee klopt, bij ons valt het nog mee, behalve dat vrijdag bijna alle mondmaskers op waren. In de avond kreeg ik een e-mail dat het opgelost was, dus dat scheelt.
Verder gaan wij vanaf volgende week patiënten met klachten in aparte ruimten behandelen.
Collega uitval valt ook nog mee.
Misschien moeten we de urls zichtbaar maken in het overzicht om het duidelijker te maken.quote:
Ja. inderdaad.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mensen onderschatten hoeveel oppervlakken er besmet zijn raken door een besmet persoon. Er was een grondig onderzoek gedaan in Singapore in een kamer van een besmet iemand, en bijna elk oppervlak wat je kan vastpakken had virusdeeltjes. Leuningen, bedranden, tafelranden, muis, toetsenbord, deurknoppen, lichtknopjes, etc etc. Denk je dit nu eens in in bijvoorbeeld een kantine van een supermarkt of andere drukke plek. Pinautomaten, touchscreens, kaartverkoop, deurenklinken van winkels, knoppen in de trein/tram om deuren open te doen, mandjes, etc etc etc
Bij ons ook. Uiteindelijk naar een meer gereden om uit te waaie maar ook daar toch een hoop wielrenners, honden uitlaters en wandelaars.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:47 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Hier was het in het bos ook veel drukker dan normaal.
Geen idee, op vakantie wil ik ze ook nooit tegen komen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:50 schreef Markesh het volgende:
[..]
Dit is wel zo zwaar irritant.
Waar ik kippenvel krijg van de mensen in Lockdown die hun volkslied zingen in Italië krijg ik enorme plaatsvervangende schaamte bij het filmpje van de Nederlanders op hun balkon
Alleen als je in een volkomen geïsoleerde omgeving blijft zitten werkt dit.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:46 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
546 zelfs.... sjesus. En dan komt de rest van Italie nog...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
alleen in lombardije in 24 uur meer dan 500 doden erbij.
Nu vergelijk je wel dagen waarbij bijna geen maatregelen waren met dagen met flinke maatregelen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:48 schreef FoodForThought het volgende:
Als de huidige trend van 20% groei per dag zich voortzet zitten we na 45 dagen op 3631.1,20^45= 13279518 cases
denk dat het tijd wordt om de mobiele vuilnisverbranders in te roepen. gaat echt slecht daar zoquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
Nope, mochten ons niet opgeven. Willen afdeling zo lang mogelijk openhouden. Doen nu werk met minimale bezetting om te voorkomen dat te veel collega's aanwezig zijn en/of besmet raken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:51 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Hopelijk blijft het zo. Toch een kwetsbare groep die bij jullie langs komt.
Worden jullie nog elders in het ziekenhuis ingezet als de pleuris uitbreekt?
Een vrij normaal aantalquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
twitter:rjduin twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 12:51:33Deze foto’s krijg ik net door vanaf de Albert Cuypmarkt, waar je gulden een daalder waard is, en 1,5 meter afstand een centimeter of 40. https://t.co/PZbzCklOC3 reageer retweet
Tsja, je kan ook zeggen dat het zonder lockdown misschien nog wel veel erger is...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:53 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Lockdown werkt wel goed eh. Bewijst Italie maar weer.
Wanneer gaan wij?
Groepsimmuniteit heb je dan welin de zak.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja, je kan ook zeggen dat het zonder lockdown misschien nog wel veel erger is...
Al 4/5 weken. Ook geen sport, ov, uit eten, verjaardagen, familie, vrienden afspreken etc.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:53 schreef opgebaarde het volgende:
Doen jullie wat je verlangt dat de overheid ons al maanden geleden had moeten opleggen?
Dus jezelf in je eigen huis opsluiten en daarnaast alleen sporadisch de supermarkt bezoeken? Verder niks.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
twitter:rjduin twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 12:51:33Deze foto’s krijg ik net door vanaf de Albert Cuypmarkt, waar je gulden een daalder waard is, en 1,5 meter afstand een centimeter of 40. https://t.co/PZbzCklOC3 reageer retweet
twitter:MSamplonius twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 14:01:04@rjduin Fake news mensen! Er zijn veel minder stallen dan normaal en het beeld is meer: https://t.co/UcPVfkX0NY reageer retweet
Lekker makkelijk scoren met een oude foto. Geweldig al dit fake news. Leren we het nooit?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik wel ja - overigens verlang ik zulke strikte maatregelen zelf niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:53 schreef opgebaarde het volgende:
Doen jullie wat je verlangt dat de overheid ons al maanden geleden had moeten opleggen?
Dus jezelf in je eigen huis opsluiten en daarnaast alleen sporadisch de supermarkt bezoeken? Verder niks.
Zijn oude foto's 🤣quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Veel fake news roepers onder dat bericht. Waaronder iemand met foto's van zelfde plek een half uur later.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik wel.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:53 schreef opgebaarde het volgende:
Manmanquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:52 schreef banaantjeEE het volgende:
17:38
Coronabrandhaard Lombardije meldt recordaantal nieuwe doden
De zwaar door het coronavirus getroffen Noord-Italiaanse regio Lombardije heeft een nieuw recordaantal doden geteld in een etmaal. In 24 uur steeg het aantal sterfgevallen met 546 naar 3.095.
HLN
Dat experiment lijkt Iran te doen. Ondanks de situatie daar ging men toch massaal iraans nieuwjaar vieren en op vakantiequote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:55 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Groepsimmuniteit heb je dan welin de zak.
Jij niet?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:53 schreef opgebaarde het volgende:
0,8% van Italië is besmet, dat is nog geen groepsimmuniteit, daarvoor moeten nog 100x meer mensen besmet zijn geweest.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:55 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Groepsimmuniteit heb je dan welin de zak.
Meeste winkels zijn uitgestorven en dus vrij kleine kans op besmetting. Als je dan een meer handdoekjes wil kopen of kleding voor betere hygiëne vang je straks bot.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:46 schreef golfo het volgende:
Qftquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik wel.
Kom alleen buiten voor werk of wandelen. Bestel boodschappen online en bezoek mijn vrienden en familie niet.
Het is kut, maar het is even niet anders.
Ik wel, maar zo ziet mijn leven er al jaren uitquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:53 schreef opgebaarde het volgende:
Tuurlijk wel, dit is onderdeel van de tactiek. Mensen die elkaar er op aan aanspreken en zelfs gaan vragen om een lockdown waarna het met minder schermutselingen kan worden ingevoerd.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:19 schreef Maver24 het volgende:
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Veel fake news roepers onder dat bericht. Waaronder iemand met foto's van zelfde plek een half uur later.
twitter:conlechecoco twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 17:08:48@ventevogel @rjduin Ik ben het na alle fake roepers gaan controleren, want ik woon om de hoek. Veel te veel mensen lijkt mij.
https://t.co/cTQxmcRJ1l reageer retweet
Veel Italianen hebben er ook lak aan, schijnt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Derde week lockdown in Lombardije, besmettingen blijven stijgen.
Dan heeft die lockdown weinig effect lijkt me?
Ah, sterkte!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:57 schreef Qarrad het volgende:
Shit, in de instelling waar mijn zoon woont nu ook cliënten verdacht op zijn groep. En ik kan dus niet naar hem toe zolang ik niet klachtenvrij ben voldoende tijd en hij mag niet uit quarantaine zolang het mogelijk heerst op zijn groep. Kan wel janken...
Ah, dat is naar! Hopelijk houden ze je goed op de hoogte en janken mag want dat het is ook om te janken. Wat heeft je zoon?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:57 schreef Qarrad het volgende:
Shit, in de instelling waar mijn zoon woont nu ook cliënten verdacht op zijn groep. En ik kan dus niet naar hem toe zolang ik niet klachtenvrij ben voldoende tijd en hij mag niet uit quarantaine zolang het mogelijk heerst op zijn groep. Kan wel janken...
Strenger optreden is dan niet aan de orde blijkbaar?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Veel Italianen hebben er ook lak aan, schijnt.
Pas sinds deze week wordt er gecontroleerd. Hiervoor namem maar weinig mensen het serieus.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Derde week lockdown in Lombardije, besmettingen blijven stijgen.
Dan heeft die lockdown weinig effect lijkt me?
Die foto’s zijn daadwerkelijk van 12:48 overigens, de fotograaf zelf heeft gereageerd.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:56 schreef wpor het volgende:
[..]
Lekker makkelijk scoren met een oude foto. Geweldig al dit fake news. Leren we het nooit?
6072 nieuwe besmettingen en volgens mij bijna 800 doden? Dat zijn nog steeds geen bemoedigende cijfers uit die hoek.quote:
Lekker makkelijk scoren met roepen dat het fake news en oude foto's posten dus. Irritant dit allemaal zeg.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die foto’s zijn daadwerkelijk van 12:48 overigens, de fotograaf zelf heeft gereageerd.
Volgens mij is er een soort internet gestapo bezig overal mensengroepen te zoekenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
793 jaquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:00 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
6072 nieuwe besmettingen en volgens mij bijna 800 doden? Dat zijn nog steeds geen bemoedigende cijfers uit die hoek.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
twitter:BertJanJV twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 14:35:19@rjduin @halinareijn Dit was een half uurtje geleden...het is mega rustig, en in het algemeen neemt iedereen afstand. Duss take it easy met ‘ik hoorde van..’ https://t.co/26AdeZrU4h reageer retweet
Die tweet klopte sowieso niet, omdat er vandaag niet zoveel kramen staan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volgens mij is er een soort internet gestapo bezig overal mensengroepen te zoeken
Letterlijk de reactie eronder:quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:01 schreef AFCNiels het volgende:
[..]twitter:BertJanJV twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 14:35:19@:rjduin @:halinareijn Dit was een half uurtje geleden...het is mega rustig, en in het algemeen neemt iedereen afstand. Duss take it easy met ‘ik hoorde van..’ https://t.co/26AdeZrU4h reageer retweet
twitter:wouterjpot twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 15:33:50@BertJanJV @rjduin @halinareijn Nou ja, die foto’s spreken voor zich, ik maakte ze zelf vanmiddag. Ik ben die “ik hoorde van” reageer retweet
Heb met al een week lang met 2 kinderen opgesloten in huis. Alleen wat boodschappen of werk, verder komen we niet veel buiten. (Ja, ze spelen in de tuin).quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:53 schreef opgebaarde het volgende:
Dat vroeg Rutte toch ook?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volgens mij is er een soort internet gestapo bezig overal mensengroepen te zoeken
Nouja voor een deel moet het virus natuurlijk wel over blijven springen anders wordt het doel ook niet gehaald. Alleen niet te vlugquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:58 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, dit is onderdeel van de tactiek. Mensen die elkaar er op aan aanspreken en zelfs gaan vragen om een lockdown waarna het met minder schermutselingen kan worden ingevoerd.
Toch geen gegeven. Staat ook zo bij mijn werkgever maar ik denk dat dit steeds opgeschoven gaat worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:28 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Hehe.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:57 schreef Noek het volgende:
[..]
Jij niet?
Jij ligt nog lekker te down doggen met je yoga clubje in het park?
Met enige stelligheid durf ik wel te zeggen dat we rond die tijd al ruim een week in lockdown zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:28 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Door de sluiting van niet-essentiële bedrijven in New York State krijgen wij geen goederen meer van een leverancier van ons die daar zit. Er worden daar specialistische goederen gemaakt die niet zomaar op elke straathoek te vinden zijn. Tientallen klanten van ons gebruiken die artikelen in hun productie. Binnen een paar maanden zouden wij failliet kunnen gaan en die klanten ook. Dus inderdaad, niet essentieel voor Nederland an sich, maar wel voor enkele duizenden mensen verspreid door het land.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:57 schreef Fer het volgende:
[..]
Meeste winkels zijn uitgestorven en dus vrij kleine kans op besmetting. Als je dan een meer handdoekjes wil kopen of kleding voor betere hygiëne vang je straks bot.
Bedrijven zijn nog lastiger. Veel bedrijven lijken niet essentieel maar leveren wel noodzakelijke diensten aan de essentiële bedrijven. Hoe ga je daarmee om.
Maar deel de mening dat er nog teveel bedrijven mensen laten komen voor onnodige redeneren.
Ik denk dat je toch gelijk hebt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Letterlijk de reactie eronder:twitter:wouterjpot twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 15:33:50@:BertJanJV @:rjduin @:halinareijn Nou ja, die foto’s spreken voor zich, ik maakte ze zelf vanmiddag. Ik ben die “ik hoorde van” reageer retweet
voor sommige mensen is dit gewoon al jaren zo ... en daar word al jaren niet naar om gekeken , want iedereen heeft het maar druk en denken aan zich zelf .. maar vergeten vaak de mensen die echt van hun houden hier op een goede manier aandacht aan te geven .. maar nee , druk drukquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Al 4/5 weken. Ook geen sport, ov, uit eten, verjaardagen, familie, vrienden afspreken etc.
Alleen af en te naar buiten en tot een week geleden naar werk. Nog steeds bizar als ik er bij stil sta.
Even slikken dit.twitter:BBCBreaking twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 18:04:56Italy reports another 793 deaths in past day in world's worst coronavirus crisis https://t.co/htvSVse4Ho reageer retweet
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
nu officieel:Even slikken dit.twitter:BBCBreaking twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 18:04:56Italy reports another 793 deaths in past day in world's worst coronavirus crisis https://t.co/htvSVse4Ho reageer retweet
De britten zouden dit ook invoeren (voor 4 maanden en voor 70+) Geen idee of dat al van kracht is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Moet eerlijk zeggen dat dat een goed idee is.
Het is niet alsof er een ranking is ofzo.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nummer 1 viroloog toch wereldwijd?
ben dus niet de enige die gewoon genegeerd word doordat vele mensen dus te druk hebben en niet meer naar me omkijken , ik heb het hier ook niet over een paar weken , dit is echt al denk 15 jaar zoquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:58 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik wel, maar zo ziet mijn leven er al jaren uit
Dus jij hebt Britten nodig om Italiaanse cijfers te officialiseren?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
nu officieel:Even slikken dit.twitter:BBCBreaking twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 18:04:56Italy reports another 793 deaths in past day in world's worst coronavirus crisis https://t.co/htvSVse4Ho reageer retweet
Bedankt. Ja ze houden me heel lief en continu op de hoogte hoor. Hij is zwaar autistisch met een verstandelijke beperking. Zijn weerstand is vrij normaal. Dat geldt niet voor zijn groepsgenootjes. Die ken ik natuurlijk ook al jaren.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:59 schreef Noek het volgende:
[..]
Ah, dat is naar! Hopelijk houden ze je goed op de hoogte en janken mag want dat het is ook om te janken. Wat heeft je zoon?
R.I.P.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is daar nog helemaal niet onder controlequote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hebben jullie inmiddels niet zoiets van "ok, 800, had ik wel verwacht". Om vervolgens weer met iets anders bezig te gaan? Ik wel inmiddels moet ik toegevenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Bijna allemaal in Lombardije (546)quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hmz bijzonderquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]twitter:conlechecoco twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 17:08:48@:ventevogel @:rjduin Ik ben het na alle fake roepers gaan controleren, want ik woon om de hoek. Veel te veel mensen lijkt mij.
https://t.co/cTQxmcRJ1l reageer retweet
Nee, maar ik wou niet zelf gaan rekenen met dat formulier wat eerder gepost was.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:07 schreef showtimer het volgende:
[..]
Dus jij hebt Britten nodig om Italiaanse cijfers te officialiseren?
twitter:WarsontheBrink twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 18:04:07BIG BREAKING:
Italy reports 6557 new cases of #Coronavirus and 793 new deaths.
Total number of Confirmed cases reach 53,578 and Total death toll reaches 4825
Fatality rate= 9%
793 New Deaths in a Single day. OH MY GOD!!
RECORD #Coronavirus Death Figure reageer retweet
I dont know, maar sinds de eerste briefing geeft hij wel heel feitelijk de situatie weer.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nummer 1 viroloog toch wereldwijd?
Pffquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Als wij al een collateral damage van 40.000 hebben, raad dan maar eens waar Italië op uit gaat komen. Ik hoop niet dat er enorme paniek ontstaat als de grote klappen gaan vallen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dat klopt niet helemaal.Amerika heeft nog tienduizenden testen aangeschaft na ons.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:41 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Er zijn simpelweg niet genoeg testen. Heel veel was al opgekocht door landen als Singapore waar de uitbraak veel eerder begon dan hier.
Ik ook nietquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:52 schreef funnywell het volgende:
[..]
Geen idee, op vakantie wil ik ze ook nooit tegen komen.
Staat die dan de hele tijd met een thermometer in zn reet te koken?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:49 schreef crystal_meth het volgende:
Als je in China eten laat bezorgen staat de lichaamstemperatuur van degene die het klaargemaakt heeft op de bon.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:11 schreef kibo het volgende:
die dan de hele tijd met een thermometer in zn reet te koken?
6000 is wel zelfde als gister. Meer doden is te verwachten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:00 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
6072 nieuwe besmettingen en volgens mij bijna 800 doden? Dat zijn nog steeds geen bemoedigende cijfers uit die hoek.
Hier zie je al die oudjes gewoon in winkels lopen en hun koffie uurtje (of 3) bij de automaat slaan ze ook niet over. Ik zit niet te wachten op een totale lockdown omdat anderen vertikken hun gezond verstand te gebruiken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:07 schreef SunZomer het volgende:
[..]
De britten zouden dit ook invoeren (voor 4 maanden en voor 70+) Geen idee of dat al van kracht is.
Het is maar een softe lockdown, niet veel strenger dan de maatregelen hier heb ik begrepen. En veel Italianen schijnen er lak aan te hebben.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Waarom werkt die lockdown niet in Italië. Lopen ze nog steeds allemaal gewoon rond? Klopt de incubatetijd daar niet? Hangt het in de lucht?
Dag 13 en nog steeds rising....
Niet genoeg testen kan. Maar zeg dat eerkijk en niet gebruiken om te downplayen of beleid op aan te passen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:10 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal.Amerika heeft nog tienduizenden testen aangeschaft na ons.
Shanghai zijn alle wijken afgesloten en moet je langs grensposten die je temperatuur meten en zo nog meer voorzorgsmaatregelen. Bron: ouders collega wonen daar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:46 schreef KingRoland het volgende:
[..]
probleem is dat ze dat niet 2 maanden hebben gedaan in Shenzen, Shanghai en Chengdu.
Hoe komt Italië in vredesnaam op een fatality rate van 9%. Damn.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nee, maar ik wou niet zelf gaan rekenen met dat formulier wat eerder gepost was.twitter:WarsontheBrink twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 18:04:07BIG BREAKING:
Italy reports 6557 new cases of #Coronavirus and 793 new deaths.
Total number of Confirmed cases reach 53,578 and Total death toll reaches 4825
Fatality rate= 9%
793 New Deaths in a Single day. OH MY GOD!!
RECORD #Coronavirus Death Figure reageer retweet
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Waarom werkt die lockdown niet in Italië. Lopen ze nog steeds allemaal gewoon rond? Klopt de incubatetijd daar niet? Hangt het in de lucht?
Vice-president van Chinese Rode Kruis die in Italië is.quote:"Here in Milan, the hardest-hit area by Covid-19, there isn't a very strict lockdown: public transportation is still working and people are still moving around, you're still having dinners and parties in the hotels and you're not wearing masks."
"I don't know what everyone is thinking."
He advised Italians to stop all "economic activities and cut the mobility of people," calling on everyone to just stay at home. "We need every citizen to be involved in the fight of Covid-19 and follow this policy."
Waarom doen wij dit niet in NL?quote:Spanje heeft 640.000 sneltests aangeschaft waarmee binnen 15 tot 20 minuten kan worden aangetoond of iemand het coronavirus heeft. Ook zijn er vier robots besteld die dagelijks 80.000 tests kunnen afnemen. Het aantal coronadoden in Spanje is in een etmaal met bijna een derde gestegen naar 1326. Het aantal patiënten neemt nog steeds toe en de testcapaciteit moet snel verder worden uitgebreid.
Bron: NOS
Tamponi is naar ik aanneem het aantal testen? Google translate kwam met het woord swabs (in Engels en Nederlands...) en wat is dat?quote:
Misschien omdat veel leden van 1 familie bij elkaar wonen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
het is alleen geen 6000 maar bijna 6600....quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:12 schreef Fer het volgende:
[..]
6000 is wel zelfde als gister. Meer doden is te verwachten. Ik gok maar iets eigenlijk. heb geen idee.
Alle IC's zijn vol. Dan gaat het hard.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:13 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Hoe komt Italië in vredesnaam op een fatality rate van 9%. Damn.
Oudste bevolking van Europa, dat zalquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:13 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Hoe komt Italië in vredesnaam op een fatality rate van 9%. Damn.
Komt ie straks ook tegen ons roepen dat we geen maskers dragen? Ze zijn er niet. En ons is steeds verteld 'dat ze toch niet helpen'. De meesten wisten wel beter, maar ze zijn er niet. Ondanks 'goed voorbereid land'.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:13 schreef Felixa het volgende:
[..]
[..]
Vice-president van Chinese Rode Kruis die in Italië is.
Om een idee te krijgen van de omvang, en welke maatregelen je moet nemen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:14 schreef BlauweTijger het volgende:
Kan iemand uitleggen wat het voor zin heeft om mensen te testen op Corona aangezien er geen vaccin is? Los van het feit dat je bij andere uit de buurt moet blijven.
Damn... bijna 2 weken lockdownquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Misschien omdat veel leden van 1 familie bij elkaar wonen.
[..]
het is alleen geen 6000 maar bijna 6600....
Voorkomen van verdere verspreidingquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:14 schreef BlauweTijger het volgende:
Kan iemand uitleggen wat het voor zin heeft om mensen te testen op Corona aangezien er geen vaccin is? Los van het feit dat je bij andere uit de buurt moet blijven.
daar hadden ze in de derde week al problemen mee , toen werd er bij vele al gezegt in de zorg dat het game over was ......quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:14 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Alle IC's zijn vol. Dan gaat het hard.
In Italië is het verplicht om een masker te dragen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Komt ie straks ook tegen ons roepen dat we geen maskers dragen? Ze zijn er niet. En ons is steeds verteld 'dat ze toch niet helpen'. De meesten wisten wel beter, maar ze zijn er niet. Ondanks 'goed voorbereid land'.
Vanaf dat ze 56 miljoen mensen in lockdown (toen ze 2400 besmet hadden en 42 overleden ) zette had Europa dat kwartje moeten laten vallen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:11 schreef BlauweTijger het volgende:
China is vanaf minuut 1 niet eerlijk geweest over de cijfers.
Hele emotionele burgemeester die het niet Snapt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:10 schreef Kyran het volgende:
Deze al eens gepost here? Schijnbaar van afgelopen zondag. Burgermeester van een dorp in Sicilië.
Als het van afgelopen zondag is is het dag zes van de lockdown en mensen zaten lekker buiten te BBQ-en en feestjes te geven in hun appartementen.
Niet zo gek dat die cijfers dan niet omlaag willen.
Dankzij idioten als Peter hebben we straks ook veel doden die nu lekker doen alsof het een griepje istwitter:PeterRdeV twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 12:01:46Ik worstel er toch wel een beetje mee dat er in de winter van 2017-2018 in drie, vier maanden tijd bijna 9500 (!!) mensen in Nederland griep-gerelateerd overleden (cijfers RIVM). Dit was nooit het gesprek van de dag of opening NOS-journaal en er werd geen wc-rol extra verkocht... reageer retweet
Stel jij wordt morgen ziek (de normale griep!). En daarna denk je 'ik heb waarschijnlijk het virus al wel gehad, nu kan ik over een tijdje weer naar m'n oudere ouders. Maar dat gok je dan verkeerd. Zonder test weet niemand waar ie aan toe is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:14 schreef BlauweTijger het volgende:
spuit 11quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:17 schreef Doublepain het volgende:
Dankzij idioten als Peter hebben we straks ook veel doden die nu lekker doen alsof het een griepje istwitter:PeterRdeV twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 12:01:46Ik worstel er toch wel een beetje mee dat er in de winter van 2017-2018 in drie, vier maanden tijd bijna 9500 (!!) mensen in Nederland griep-gerelateerd overleden (cijfers RIVM). Dit was nooit het gesprek van de dag of opening NOS-journaal en er werd geen wc-rol extra verkocht... reageer retweet
Maar als je online wil bestellen sta je op een lange wachtlijst, krijg je je spullen pas na een paar weken, en moet je ook nog voor een vrij hoog minimum bedrag bestellen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:08 schreef SunZomer het volgende:
Daarom is het helaas ook bijna niet te voorkomen dat je besmet raakt wanneer je naar buiten/supermarkt gaat, tenzij in ''maanpak''.
Maar wel een virus.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:17 schreef Doublepain het volgende:
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Om een idee te krijgen van de omvang, en welke maatregelen je moet nemen.
Fair enough! Thx!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Stel jij wordt morgen ziek (de normale griep!). En daarna denk je 'ik heb waarschijnlijk het virus al wel gehad, nu kan ik over een tijdje weer naar m'n oudere ouders. Maar dat gok je dan verkeerd. Zonder test weet niemand waar ie aan toe is.
Wou dat het hier zo was.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:16 schreef Felixa het volgende:
[..]
In Italië is het verplicht om een masker te dragen.
Hij loopt een hoop misinformatie te verspreiden. Niet goed. Hou dan je mond.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:17 schreef xminator het volgende:
Ik zit zo te denken, we lachen allemaal trump wel uit maar hij neemt dit wel serieus. Dagelijks krijgen we een persconferentie te zien en een update van de zaken.
Wat doet onze minister president? Buiten het zeggen dat we niet moeten hamsteren?
Nou dan krijg je zoiets als Duitsland, waar besmettingen veel actiever opgehoogd wordt en de mortaliteit naar het lijkt gedrukt wordt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:14 schreef BlauweTijger het volgende:
Niemand neemt hem nog serieus. Laat gaan joh.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:17 schreef Doublepain het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |