Is het ook, alleen doe dan gewoon iedereen met niet essentiële beroepen etc. Nu leeft iedereen lekker door en komt samen, en komen daarna weer thuis bij die ouderen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Moet eerlijk zeggen dat dat een goed idee is.
neequote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:23 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Maar zonder lockdown begint het feest dan natuurlijk gelijk weer opnieuw.
Je denkt dat die iedere straat in de gaten kunnen houden?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:37 schreef Confetti het volgende:
[..]
Kwestie van tijd. Als je 3 weken geleden had geroepen dat militairen op straat te openbare orde zouden gaan bewaken in Italie, Frankrijk en Spanje was je gek verklaard. Op een gegeven moment gaat het leger het niet meer vragen..
Naast toezicht heeft China ook gewoon burgers die gehoorzamen (al dan niet onder angst). Dat gaat hier niet werken, of je moet echt keihard willen ingrijpen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:35 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Zeker, maar je moet in ieder geval niet verwachten dat een totale lockdown gehandhaafd kan worden vanuit de staat. Geen enkel land heeft daar genoeg toezicht voor, buiten China wellicht.
Ik vind het heel moeilijk om me er een beeld van te maken hoe dit gaat verlopen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:31 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
We zitten nog lang niet op de piek.
Piek verwacht ik persoonlijk was in april.
Er moeten eerst genoeg doden bijkomen.
Ik ga er juist niet vanuit dat het klopt, ik zeg alleen dat wat jij doet, er standaard vanuit gaan dat het niet klopt net zo slecht is als er vanuit gaat dat het wel klopt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er simpelweg van uit gaan dat de berichtgeving klopt is gewoon propaganda verspreiden. Puur op basis van alle feiten die al op tafel liggen ga ik er van uit dat we ook zonder dit 'nieuws' precies even veel weten. Dus we weten helemaal niks van wat er in China gaande is, behalve dan alle kleine tekenen dat het daar nog steeds niet goed gaat.
daar hebben wij totaal niet genoeg soldaten voor, we komen niet eens in de buurt van het aanal wat benodigd is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:37 schreef Confetti het volgende:
[..]
Kwestie van tijd. Als je 3 weken geleden had geroepen dat militairen op straat te openbare orde zouden gaan bewaken in Italie, Frankrijk en Spanje was je gek verklaard. Op een gegeven moment gaat het leger het niet meer vragen..
Dan kun je straks beter even wegekijken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:39 schreef polderturk het volgende:
Over 20 minuten Italiaanse cijfers.
We hebben behoefte aan goed nieuws.
Ik zou niet al te hard rekenen op goed nieuwsquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:39 schreef polderturk het volgende:
Ja, kan ook niet anders. Een reislustig volk en dan in ons dicht bevolkte landje weer lekker met z,n allen op een kluitje.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wij zitteb ook in de top hoor. Omdat rivm weigert te testen vanwege gebrek aan kunnen anticiperen wordt het nu kunstmatig laag gehouden.
Goed nieuws op een dag is nog steeds geen statistiek. Maar alles dat ze enigszins kunnen recupereren is bonus.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:39 schreef polderturk het volgende:
In China hebben ze dat ook niet. Het gaat erom dat de bevolking angstig is voor de overheid. Zeker in Nederland is het respect voor de autoriteiten nihil op dit moment.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
daar hebben wij totaal niet genoeg soldaten voor, we komen niet eens in de buurt van het aanal wat benodigd is.
Wat een daadkracht, indrukwekkend. Even thuiszitten voor een paar maanden, alsof het een pakje boter is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:27 schreef Sucuk het volgende:
Het moet eens over en uit zijn met die gasten die de collectieve volksgezondheid in gevaar brengen.
Als werkelijk iedereen even thuiszit voor één a twee maanden. Dan is het gauw klaar met dat virus. De zieken zijn dan ook afgezonderd thuis en identificatie gaat sneller zonder verspreiding. Door die gasten zoals in het vondelpark, zal het maar blijven voortduren.
dus het leger inzetten is niet zo'n goed idee?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:41 schreef Confetti het volgende:
[..]
In China hebben ze dat ook niet. Het gaat erom dat de bevolking angstig is voor de overheid. Zeker in Nederland is het respect voor de autoriteiten nihil op dit moment.
Er zijn simpelweg niet genoeg testen. Heel veel was al opgekocht door landen als Singapore waar de uitbraak veel eerder begon dan hier.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wij zitteb ook in de top hoor. Omdat rivm weigert te testen vanwege gebrek aan kunnen anticiperen wordt het nu kunstmatig laag gehouden.
Daarom wat respect afdwingen. Desnoods met de wapenstok.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:41 schreef Confetti het volgende:
[..]
In China hebben ze dat ook niet. Het gaat erom dat de bevolking angstig is voor de overheid. Zeker in Nederland is het respect voor de autoriteiten nihil op dit moment.
De helquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:28 schreef StateOfMind het volgende:
Over een half uur de nieuwe cijfers uit Italië
twitter:Frolencewalters twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 23:29:04NOW - Italy street in Naples.. Spiritual lifting with songs & sounds along the building .👏🙏https://t.co/KqVr7Nr57c
#PrayForItaly 🙏
#Italia #CoronaOutbreak https://t.co/hXwahBvTaL reageer retweet
Ik ga er standaard van uit dat het bullshit is wat ze zeggen. Dan kan het nog steeds alles tussen 0 en een miljoen zijn, maar die 0 is zeer onwaarschijnlijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:40 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik ga er juist niet vanuit dat het klopt, ik zeg alleen dat wat jij doet, er standaard vanuit gaan dat het niet klopt net zo slecht is als er vanuit gaat dat het wel klopt.
Succes ermee verder, deze discussie gaat werkelijk waar nergens over.
Nee ze testen bewust niet, complete fabrieken in China produceert dat spul massaal en er is genoeg. Cijfermanipulatie noemen we dat.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:41 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Er zijn simpelweg niet genoeg testen. Heel veel was al opgekocht door landen als Singapore waar de uitbraak veel eerder begon dan hier.
Eens. Je ziet in de aanpak een wereld van verschil in culturen in Europa, SEA maar ook bijvoorbeeld de VS. Wel interessant om te zien ook.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:39 schreef Kyran het volgende:
[..]
Naast toezicht heeft China ook gewoon burgers die gehoorzamen (al dan niet onder angst). Dat gaat hier niet werken, of je moet echt keihard willen ingrijpen.
Heel misschien gaat het werken als mensen hier ook legertrucks met doodskisten uit hun wijk zien vertrekken, maar zelfs dan twijfel ik of de nuchterheid aan de kant geschoven kan worden.
Die kans is heel erg klein.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:41 schreef MissionPhailed het volgende:
Ben een totale leek qua virologie maar kan het zijn dat China inderdaad succesvol het virus in eigen land de nek heeft omgedraaid door de besmette populatie dus compleet af te zonderen? Opdat het virus in die afgezonderde populatie dus 'uitsterft' en besmettingsgevaar is geweken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |