Ik zit, dus kan niet instorten in ieder gevalquote:
OK..... het testen is nuttig ter triage, afbakenen bewaking besmetting(srisico) en zou het fijn zijn dat je meer zekerheid krijgt om te weten hoe ver/groot de verspreiding is .... vooral ter statistiek om via modellen de "voortgangssnelheid" in te schatten. Virologen zijn hier dol op omdat ze dan kunnen controleren of hun model klopt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:34 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
In die zin heb je gelijk, dat het niet handig is om in te zetten puur als diagnosticum waarbij geen klinische opname verbonden is. Maar dan belandt men weer in de discussie, of testen uberhaupt zinvol is bij gevallen die niet opgenomen hoeven te worden. Want deze moeten toch in thuisisolatie. Ook bij een evt. negatieve moleculaire test ivm hoog risico op vals-negatief.
Het testen had heel zinvol kunnen zijn bij de indammingsfase, maar nu het los is lijkt het belang van testen zonder opname beperkt.
Wacht jij bent HIER mod?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik zit, dus kan niet instorten in ieder geval
Sorry, misschien was dat even niet netjes, maar als ik net pagina's lang troll meuk verwijder en dan vraagt iemand weer om een bron die ik al serieus 10x heb gepost vandaag .....
Sommige mensen zitten niet 24/7 in dit topic.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik zit, dus kan niet instorten in ieder geval
Sorry, misschien was dat even niet netjes, maar als ik net pagina's lang troll meuk verwijder en dan vraagt iemand weer om een bron die ik al serieus 10x heb gepost vandaag .....
Dat dacht ik tot voor kort ook, maar thans staren we in de afgrond der grootschalige maatschappelijke chaos.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:46 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Lijkt me dat men dat meer ervan maakt dan dat het zo is
Dit. We doen het als land hartstikke goed. Mogen we trots op zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:43 schreef falling_away het volgende:
[..]
Dit topic begint steeds triester te worden. En het begon nog wel zo goed maanden geleden.
Als het geen paniekposts zijn dan zijn het wel bash posts richting Rutte/RIVM/GGD/Nederland als algeheel kutland.
Met veel testen zou je je beroepsbevolking weer aan de slag kunnen zetten. Lijkt mij zeker de moeite waardquote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
OK..... het testen is nuttig ter triage, afbakenen bewaking besmetting(srisico) en zou het fijn zijn dat je meer zekerheid krijgt om te weten hoe ver/groot de verspreiding is .... vooral ter statistiek om via modellen de "voortgangssnelheid" in te schatten. Virologen zijn hier dol op omdat ze dan kunnen controleren of hun model klopt.
Testen om te weten of iemand wel niet besmet is, wat veel mensen vooral willen weten, doet zelf totaal niets.
Het testen is vooral dan een antwoord op een "angst" zodat je dan die besmette persoon kunt ontlopen. Verder, genoeg over gezegd, zegt een test niet per definitie of iemand als besmet is.
Onze testen werken pas wanneer de infectie reeds ver(der) is gevorderd en je dan al wat symptomen vertoont.
Even uit de losse pols... je weet dat 2-4% van de besmette personen issues krijgt en we weten ook dat de helft van kwetsbaren - ruwweg 4% wat bij ons ca 1.5& van het totaal bevolking - door Covid19 over de rand kan (of zal) worden geduwd.
De inboedel van het Slotervaart ziekenhuis is geveild, daarnaast moet je ook personeel hebben.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:20 schreef mazaru het volgende:
[..]
Volgens mij staat er ergens een ziekenhuis leeg.
Goed voorstel. We doen er niks meequote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:48 schreef HPoi het volgende:
Ik stel voor dat we Rutte handmatig een beademingsapparaat laten werken, is ie nog nuttig.
We hebben een shitload aan beademingsapparaten voor een schijntje van de hand gedaan?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
De inboedel van het Slotervaart ziekenhuis is geveild, daarnaast moet je ook personeel hebben.
Als we gaan, dan gaan we met zijn allen momenteelquote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:48 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Dat dacht ik tot voor kort ook, maar thans staren we in de afgrond der grootschalige maatschappelijke chaos.
Dan ga ik me niet melden als ik ziek wordquote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:51 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ afbeelding ]
https://tweakers.net/nieu(...)ronabestrijding.html
Hand in hand op 1,5 meter afstand de ondergang tegemoet.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:50 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Als we gaan, dan gaan we met zijn allen momenteel
waarom zou je je zowiezo melden als je ziek bent?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:51 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Dan ga ik me niet melden als ik ziek word
Hebben nu wel miljarden over om in de economie te pompen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:30 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het is een feit dat onder Rutte gigantisch bezuinigd is in de zorg. Maar we moeten het nu eenmaal met hem doen.
Die site (https://www.stichting-nice.nl/) heeft steeds een daling getoond op de laatste dag (totaal aantal patienten aanwezig op IC), maar een stijging op de dagen ervoor. Misschien komen de cijfers van IC ontslagen eerder binnen dan IC opnames, of geeft men geplande IC ontslagen door...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:07 schreef Confetti het volgende:
De IC cijfers kloppen niet. Ook gisteren werden die later op de dag bijgewerkt. 15 erbij is te weinig.
Maar dan zou je verwachten dat de cijfers van 18 maart afwijken, niet van 19 maart...quote:Data presented in the COVID-19 Situation Reports has changed to reflect data reported as of 00:00CET. As this is the first Situation Report with the new reporting period, there is overlap of data between Situation Report 57 and this report, thus the number of new cases may not equal the difference between total cases in the two reports.
Dat soort landen kunnen sobieso niet zelf nadenken en volgen daarom de meerderheid.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:50 schreef riazop het volgende:
Tunisie, 54 gevallen en 1 dode, gaat vanavond op volledige lockdown
https://www.aljazeera.com(...)200319224219279.html
Zekers maar ik denk, nu je moet kiezen vanwege het gebrek, "aan", het beter is de beschikbare kits als diagnose in te zetten voor patiënten en eventueel behandelend personeel cq, superspreaders.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Met veel testen zou je je beroepsbevolking weer aan de slag kunnen zetten. Lijkt mij zeker de moeite waard
Alleen staat degene voor je achter het karretjequote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:58 schreef Schakeltopia het volgende:
haha tip van de buurvrouw:
ga voor je karretje staan bij de kassa, dan houd je de mensen achter je op afstand
maar daar kun je zelf rustig afstand van nemen toch?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:59 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Alleen staat degene voor je achter het karretje
Onderwater gebeurde dit al. Maar goed dat ze het formeel vrijgeven. In strijd moet je schikken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:51 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ afbeelding ]
https://tweakers.net/nieu(...)ronabestrijding.html
Dus je moet in het karretje gaan zitten.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:59 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Als je de middelen hebt, gewoon gebruikenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Onderwater gebeurde dit al. Maar goed dat ze het formeel vrijgeven. In strijd moet je schikken.
Ik denk dat ze (EU/privacy) daar ook de BBC Pandemic Docu hebben gezien.
Weten of -en waar je naartoe verplaatst; geeft veel informatie wie met wie contact heeft (gehad).
Als je aan de beademing ligt, dan tenminste wel met een net kapsel.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:59 schreef VersKers het volgende:
Ik merk dat ik nu toch wel extra zorgen maak om mijn ouders.
Gewoon naar de kapper gaan bijvoorbeeld.
Dan denk ik.. why?
Maar dat valt niet te meten.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:00 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Stom dat ze ons niet vertellen hoeveel genezen terwijl dat juist positief nieuws is
andere landen gebruiken ook die tracking apps.Vind voor hier in de situatie zou het moeten kunnenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:00 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Als je de middelen hebt, gewoon gebruiken
Dat gezeik om privacy is nu niet relevant
Gelieve grappige corona-posts hier te plempen:quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:35 schreef hollandia02 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:jochemmyjer twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 14:26:33Dag 6 in quarantaine! Het gaat prima met de Myjertjes! (Tape geleend van klusjesman @:Mvan_berkel) #coronavirus #quarantaine #jufjochem https://t.co/vyw0exROft reageer retweet
goed om te horenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:01 schreef TheVulture het volgende:
Social distancing gaat in mijn winkelcentrum al stukken beter, weinig mensen, iedereen geeft elkaar de ruimte. Dat was eerder deze week wel anders.
Sterker nog, de huis tuin en keuken test zijn ze al aan het ontwikkelen in opdracht van de overheid.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zekers maar ik denk, nu je moet kiezen vanwege het gebrek, "aan", het beter is de beschikbare kits als diagnose in te zetten voor patiënten en eventueel behandelend personeel cq, superspreaders.
Gewoon stellen dat 80% van de bevolking besmet zal worden en dat de aanwas op de IC een indicatie is hoever dat is gevorderd en je bij afwijkingen van de verwachting (dus IC-capaciteti) kunt bijstellen (meer of minder LockDown).
Op termijn zal er vast een thuiskit bij de Etos komen voor ¤0,35 zodat je zelf kutn testen. Nu is dat echter niet aan de orde.
Daar je zelf anderhalve meter afstand mee houden.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:59 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Dus moeten de cijfers van China in twijfel getrokken worden? Of hebben we hier te maken met een slappere bevolking, zorg, andere virusvariant of realistische cijfers?quote:
Hier gaat het ook met de dag beter, je went er denk ik ook aan op een gegeven moment. En na en tijdje is het wat minder raarquote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:01 schreef TheVulture het volgende:
Social distancing gaat in mijn winkelcentrum al stukken beter, weinig mensen, iedereen geeft elkaar de ruimte. Dat was eerder deze week wel anders.
Wij testen niet op herstel en houden het ook niet bij.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:03 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dus moeten de cijfers van China in twijfel getrokken worden? Of hebben we hier te maken met een slappere bevolking, zorg, andere virusvariant of realistische cijfers?
eens. Maar dat was / is niet verplicht om te melden. Ja, ik vind dat ook dom. Want juist dan heb je ook het hele ziekteverloop in beeld. En geeft de mensen inderdaad hoop. Altijd maar 'zoveel besmettingen' , 'zoveel doden', 'och kijk eens even hoe erg het is in Italie' . 'Total lockdown en wel nu' .quote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:00 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Stom dat ze ons niet vertellen hoeveel genezen terwijl dat juist positief nieuws is
Om te weten wie en hoeveel er hersteld zijn moet je eerst weten wie het heeft gehad. Als je nauwelijks test, zul je ook geen enorme cijfers krijgen in dat gedeelte. Zo moeilijk is dat toch niet? In de realiteit zijn er waarschijnlijk al honderden genezen, net zoals er veel meer besmet zijn dan dat grafiekje zegt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:03 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dus moeten de cijfers van China in twijfel getrokken worden? Of hebben we hier te maken met een slappere bevolking, zorg, andere virusvariant of realistische cijfers?
Klinkt alsof een flink deel van het dorpje besmet is.quote:Op de trappen naar de Sint-Servatiuskerk in het Brabantse Erp zijn aan het einde van middag meer dan duizend rode rozen gelegd. Aan de bloemen is een lint gebonden met de tekst ‘Veel sterkte en steun. Namens alle inwoners van Erp’. Het dorpje aan de rivier de Aa is met inmiddels zeven inwoners die aan het coronavirus zijn overleden, ongenadig hard getroffen.
Parochiaan Rini Kerstens stelt ook: de rol van de kerk is op dit moment ‘uiterst beperkt’ in het dorp. De pastoor kan vanwege een longontsteking zijn werk ook al niet doen. Sowieso zijn er in de kleine kerkgemeenschap heel veel mensen ziek, zegt Kerstens. ,,Je wilt juist nu dicht bij elkaar zijn, maar dat kan niet.”
Was het maar zo simpel. Nog steeds zijn de Influanza A-, Influenza B- of de RS-sneltesten relatief ingewikkeld en niet in thuis testkits te krijgen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zekers maar ik denk, nu je moet kiezen vanwege het gebrek, "aan", het beter is de beschikbare kits als diagnose in te zetten voor patiënten en eventueel behandelend personeel cq, superspreaders.
Gewoon stellen dat 80% van de bevolking besmet zal worden en dat de aanwas op de IC een indicatie is hoever dat is gevorderd en je bij afwijkingen van de verwachting (dus IC-capaciteti) kunt bijstellen (meer of minder LockDown).
Op termijn zal er vast een thuiskit bij de Etos komen voor ¤0,35 zodat je zelf kutn testen. Nu is dat echter niet aan de orde.
Akkoord. Prioriteiten liggen nu even andersquote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee nog niet.quote:
quote:Nederlandse maatregelen
Volgens Alex Friedrich zijn de Nederlandse maatregelen voor het Zuiden te laat gekomen: “Social distancing, thuisisolatie als je ziek bent, geen horeca, geen scholen, geen universiteiten, 1,5 meter afstand houden, hiermee rem je het geheel. Deze maatregelen komen wellicht nog op tijd voor Noord-Nederland, maar te laat voor Zuid-Nederland.” Friedrich legt uit dat op dit moment het land gescheiden wordt door de rivieren: “Zuidelijk van de rivieren is de verspreiding op dit moment heel moeilijk te beperken, daar gaat het gewoon door en worden mensen nu ernstig ziek en zullen mensen komen te overlijden, ook jonge mensen. Niet alleen 80-jarigen, ook 50- en 40-jarigen, dat gaat gebeuren.”
In Noord-Nederland wordt nu de strategie search and contain toegepast: “Met deze strategie willen we alle casussen opsporen, contacten en thuis laten blijven. Vanaf woensdag 18 maart gaan we meer testen, de GGD gaat zeggen wie er moet worden getest en wij gaan het samen met Certe (het regionale centrum voor medische diagnostiek) uitvoeren. We gaan de stadjers en de provincies om ons heen testen.” Vorige week was deze strategie nog niet aan de orde, legt Friedrich uit: “Toen was het nog ‘we laten het los’ omdat het zuiden dat ook deed, maar in het Noorden is de situatie anders dus dat moeten we niet doen. Wij hebben met de GGD besproken dat ze veel moeten testen. Ik ga ervan uit dat wij actueel in het noorden zeker drie, vier, vijf keer meer testen per inwoner dan in het zuiden. Wij zien ook niet alle casussen maar we testen meer dus zijn de getallen betrouwbaarder. In het zuiden zie je vooral de getallen van de mensen die op de intensive care belanden, daar hoef je eigenlijk niet meer te testen, dat merk je ook zo. Als je dan test bevestig je het alleen maar, maar dan kom je natuurlijk te laat en kun je het niet meer voorkomen.”
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:00 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Dus je moet in het karretje gaan zitten.
nee omdat het RIVM dat niet in kaart heeft volgens mij. Omdat het niet verplicht is om dat te melden. Ze hebben volgens mij wel een site in aanmaak waar je - ziek of niet - je status kunt doorgeven, maar die ligt plat. Of lag plat.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:03 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hoeveel kan jij er noemen die groter waren dan?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:08 schreef Silven het volgende:
Rutte beweerd dat dit de grootste crisis is die Nederland ooit in vredestijd heeft gekend... nogal een sterke bewering.
Noem eens een grotere crisis danquote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:08 schreef Silven het volgende:
Rutte beweerd dat dit de grootste crisis is die Nederland ooit in vredestijd heeft gekend... nogal een sterke bewering.
Je gaat er nooit achterkomen wie het allemaal gehad heeft. Maar het aantal genezen patienten in China is ver buiten verhouding met Europa of de VS. Ook in het begin.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:05 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Om te weten wie en hoeveel er hersteld zijn moet je eerst weten wie het heeft gehad. Als je nauwelijks test, zul je ook geen enorme cijfers krijgen in dat gedeelte. Zo moeilijk is dat toch niet? In de realiteit zijn er waarschijnlijk al honderden genezen, net zoals er veel meer besmet zijn dan dat grafiekje zegt.
Welke vond jij groter dan? Hij heeft gelijk, het hele land ligt minimaal een paar maanden op z'n gatquote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:08 schreef Silven het volgende:
Welk land?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:07 schreef Pumpalov het volgende:
Regels hier vanaf 00:00 weer aangescherpt. Enkel nog noodzakelijke verplaatsingen. Tot en met maandag zullen hier nog geen boetes voor worden gegeven. Ook nieuwe cijfers binnen. Vandaag 17 extra besmettingen op 129 testen. 127 positieve in het land tot nog toe.
De lockdown helpt dus niks.. DICHTGOOOIEN HET LAND. IEDEREEN BINNENBLIJVENquote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:09 schreef Jano9 het volgende:
627 doden.
https://mobile.twitter.com/BNODesk/status/1241049144489324544
Kunnen we eens stoppen met die gast aandacht te gevenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:07 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://jensen.nl/hoe-komen-we-hieruit-de-jensen-show-128
Ik was nooit een fan van Robert Jensen.
Maar die laatste filmpjes snijden wel hout.
Vooral rond 20 minuten.
Damn, daar lijkt het alleen maar verder te exploderenquote:
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:06 schreef Slobeend het volgende:
In Noord-Nederland een andere strategie nu, meer testen. https://www.rug.nl/aletta(...)wees-snel-19-03-2020
[..]
Bron? Of is het een hersenspinselquote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:07 schreef Pumpalov het volgende:
Regels hier vanaf 00:00 weer aangescherpt. Enkel nog noodzakelijke verplaatsingen. Tot en met maandag zullen hier nog geen boetes voor worden gegeven. Ook nieuwe cijfers binnen. Vandaag 17 extra besmettingen op 129 testen. 127 positieve in het land tot nog toe.
Na 't weekend om en nabij.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:10 schreef kwiwi het volgende:
627 doden... Wanneer wordt er een daling of in ieder geval plateau verwacht?
quote:
Blijft maar stijgenquote:
Genant. Om te janken hoe slecht dat voorzien is.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:12 schreef bitterbal het volgende:
nos
9 MINUTEN GELEDEN
Nog maar voor enkele dagen mondkapjes
De voorraad mondkapjes in ziekenhuizen is bijna op. "De nood is ondertussen groot", zegt bestuursvoorzitter Ernst Kuipers van het Erasmus MC. "Niet alleen bij ziekenhuizen, maar ook bij huisartsen, ambulancediensten. Velen hebben een voorraad voor niet meer dan dagen. Het is een groot probleem, want het aantal patiënten stijgt."
Bestellen in het buitenland lukt bijna niet meer. In een naaiatelier in het Zuid-Hollandse Monster fabriceren medewerkers van het Reinier de Graaf ziekenhuis, vrijwilligers en studenten mondmaskers voor het zorgpersoneel, gemaakt van een basisonderdeel van stofzuigerzakken.
Hebben jullie niet wat over?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:13 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Genant. Om te janken hoe slecht dat voorzien is.
De maatregelen zijn pas het laatst terug te zien in het dodental. Incubatietijd is 2-14 dagen, dan worden de meeste zuurstofbehoeftig rond dag 5-6 en IC behoeftig rond dag 7-8. Bij een gemiddelde incubatietijd van 6 dagen, dan nog 6 dagen tot flink ziek en IC behoeftig tot vervolgens overleden duurt dus circa 8-22 dagen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:10 schreef kwiwi het volgende:
627 doden... Wanneer wordt er een daling of in ieder geval plateau verwacht?
Echt een carcrash in slow motion dit he...jezus...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:30 schreef bitterbal het volgende:
nog even van de nos
16 MINUTEN GELEDEN
Noodkreet Brabantse ziekenhuizen: we gaan plat en hebben hulp nodig
Brabantse ziekenhuizen doen een noodoproep aan ziekenhuizen elders in het land en het kabinet: de toestroom van patiënten die zijn besmet met het coronavirus is in Noord-Brabant zo groot dat er geen zorg meer kan worden verleend aan andere spoedeisende patiënten.
"Wij zijn in een crisissituatie, zien een enorme toestroom van patiënten en hebben het ziekenhuis moeten ombouwen naar een plaats waar alleen nog maar coronapatiënten worden opgevangen", zegt Caroline Heijckmann, medisch coördinator van het Bernhoven-ziekenhuis in Uden.
Ook het Amphia Ziekenhuis in Breda slaat alarm: "De Brabantse ziekenhuizen kunnen de stroom patiënten die we op korte termijn verwachten niet alleen aan. We moeten nu als land in actie komen", zegt hoofd infectiepreventie Jan Kluytmans.
Ja dat denk ik ook. Daar werden de mensen ook al opgestookt zonder een doodsoorzaak.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:12 schreef Jano9 het volgende:
Ik begin de cijfers van de Chinezen steeds meer te wantrouwen. Volgens mij zijn daar veel meer mensen overleden aan Covid-19 dan ze hebben gerapporteerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |