quote:Op vrijdag 20 maart 2020 16:57 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Zie dit artikel bijvoorbeeld: https://pubs.rsna.org/doi/full/10.1148/radiol.2020200432
Oh, dat is wel een groot verschil zeg. Hoeveel mensen kunnen per dag met CT gescand worden op corona?quote:In a series of 51 patients with chest CT and RT-PCR assay performed within 3 days, the sensitivity of CT for COVID-19 infection was 98% compared to RT-PCR sensitivity of 71% (p<.001).
Dit... Waarom niet het bos in?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 16:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Stranden en bossen zijn zo ongeveer de meest veilige plekken, waarom dat dicht gooien?
quote:Using the daily R values from January 21 to 23, 2020 as proxies of non-intervened transmission intensity, we find, under a linear regression framework for 100 Chinese cities, high temperature and high relative humidity significantly reduce the transmission of COVID-19, respectively, even after controlling for population density and GDP per capita of cities. One degree Celsius increase in temperature and one percent increase in relative humidity lower R by 0.0383 and 0.0224, respectively.
twitter:Markla94 twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 17:00:27Belangrijke site om de komende tijd te volgen, over het aantal ic-opnames.
- Op dit moment liggen 224 coronapatiënten op de ic (op 1.100 ic-bedden in totaal)
- 312 patiënten hebben in totaal op ic gelegen
- De snelle groei van ic-opnames neemt af
https://t.co/KNLxoos5Hm reageer retweet
Wij hebben geen auto industrie... wij zetten de toegeleverde BYOD onderdelen in elkaar.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:01 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
In Engeland zetten ze daar o.a. autofabrikanten voor in (BYD). In Nederland sluiten die juist...
Een CT scan is snel te maken, kwestie van seconden in de scanner en minuten voorbereiding. Veel sneller dan bijv. een MRI. Ik denk dat er ook veel afhangt van de reiniging tussendoor. Als er positieve mensen gescand worden, moet de scanner weer gereinigd worden voordat de volgende verdenking kan. Ik weet niet welke maatregelen hiervoor genomen worden en hoe lang deze duren.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:01 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
[..]
Oh, dat is wel een groot verschil zeg. Hoeveel mensen kunnen per dag met CT gescand worden op corona?
Ik denk dat wij niet naar een situatie toe zouden moeten willen waar men geen kritische vragen meer mag stellen.,quote:Op vrijdag 20 maart 2020 16:47 schreef superniger het volgende:
Rutte was hier terecht boos.
https://nos.nl/artikel/23(...)r-medische-zorg.html
Het bos is momenteel even niet voor hordes toeristen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit... Waarom niet het bos in?
Gaat even nergens over dit.
Ik bedoel de toeleverancier BYD. http://www.byd.com/en/car.html Geen idee of bijv. NedCar dit zou kunnen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wij hebben geen auto industrie... wij zetten de toegeleverde BYOD onderdelen in elkaar.
Kijk, weer eens wat goed nieuws.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:02 schreef Netflixed het volgende:
twitter:Markla94 twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 17:00:27Belangrijke site om de komende tijd te volgen, over het aantal ic-opnames.
- Op dit moment liggen 224 coronapatiënten op de ic (op 1.100 ic-bedden in totaal)
Ze moeten ja, maar de aard van veel mensen om mij heen is er vanuit gaan dat ze het toch niet hebben.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:01 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Denk dat dat zeker open is voor discussie. Voor iedereen die opgenomen wordt in een ziekenhuis is een test relevant. Dat heeft consequenties voor behandeling (want bepaalde beademingsvormen wordt dan afgeraden) en isolatiemaatregelen. Voor iedereen die niet opgenomen wordt, kan met erover discusseren of het zinvol is. Ze moeten toch in thuisisolatie.
Heel erg hoopgevend dat er al 80 'ontslagen' (of overleden, dan minder goed nieuws) zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:02 schreef Netflixed het volgende:
Goed om te zien dat de groei van de ic opnamen afneemt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:02 schreef Netflixed het volgende:
Bron graag...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:01 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
[..]
Oh, dat is wel een groot verschil zeg. Hoeveel mensen kunnen per dag met CT gescand worden op corona?
twitter:Plakplaat63 twitterde op donderdag 19-03-2020 om 21:49:14“Wij leven in aparte tijden,nooit eerder hebben alle politieke partijen hun doelen bereikt. GL is blij, want auto/vliegverkeer is bijna stopgezet. PVV,want de grenzen zijn dicht
VVD wnt er stroomt overheidsgeld naar ondernemers En de SGP, omdat de kroeg en seksclubs dicht zijn 😎 reageer retweet
Nee hoor, er zit een lag van 3/4 weken in de maatregelen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 16:35 schreef Montov het volgende:
[..]
Mijn voorzichtige conclusie/hypothese neigt steeds meer naar 'maatregelen hebben weinig effect, wat je ook doet'. En alle "hadden we maar meer gedaan of dingen anders" is altijd makkelijk maar onduidelijk of dat ook echt het geval is.
Inside info minstens 60-80 ic bedden.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 16:37 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Hoeveel capaciteit is daar nu? Weet nog dat daar vroeger 12 IC bedden waren? Is daar nu ook opgeschaald naar 18-20 o.i.d?
Probeert Nederland het niet of bieden wij te weinig. Hoe komt de VS ná ons nog aan wel een enorme voorraad testen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 16:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Trump komt langzaam zijn beloftes na. 1 miljoen testen eerst, daarna naar nog eens 5 miljoen geloof ik.
Voor heel de VS is dat nog steeds weinig.
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:04 schreef maily het volgende:
twitter:Plakplaat63 twitterde op donderdag 19-03-2020 om 21:49:14“Wij leven in aparte tijden,nooit eerder hebben alle politieke partijen hun doelen bereikt. GL is blij, want auto/vliegverkeer is bijna stopgezet. PVV,want de grenzen zijn dicht
VVD wnt er stroomt overheidsgeld naar ondernemers En de SGP, omdat de kroeg en seksclubs dicht zijn 😎 reageer retweet
Een virus niet, de bijkomende longschade in veel gevallen daarentegen wel.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Bron graag...
Ik heb mij door een radioloog laten vertellen dat je een virus niet kunt detecteren via een CT/MRI.
wwwwaaaaawwwww....quote:Op vrijdag 20 maart 2020 16:38 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Vice is af:
https://www.vice.com/en_u(...)oronavirus-hospitals
Het is natuurlijk een schande dat Corona patiënten voorrang krijgen op de levensbedreigende operaties van transgenders.
Dan hebben wij zeer andere inside info.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Inside info minstens 60-80 ic bedden.
Dacht ook 11 dagen. Dan kan het hopelijk over een dag of 3/4 zichtbaar worden.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 16:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dag 11 toch nu? Is daar ook telling van dag ervoor? Hoop echt dat het na het weekend naar beneden gaat.
https://pubs.rsna.org/doi/full/10.1148/radiol.2020200432quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Bron graag...
Ik heb mij door een radioloog laten vertellen dat je een virus niet kunt detecteren via een CT/MRI.
Dit is natuurlijk eén ziekenhuis (vd vele) maar ik denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dat het daar ook flink ernstig gaat worden qua capaciteit.quote:
Ik zie alleen maar Chinese namen. Hoe betrouwbaar is dit?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:06 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
https://pubs.rsna.org/doi/full/10.1148/radiol.2020200432
Voila.
En hoofd radiologie LUMC en Radboud.
Straks Cage Warriors 113 in Manchesterquote:Op vrijdag 20 maart 2020 16:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Omdat ze daar vorige week nog lekker voor 3000 man concerten aan het geven waren, horeca (nog) open is en de metro's overvol zitten.
Hebben echt heel laks gereageerd.
Als je vraag is geweest of je een virus kan detecteren. Nee, dat kan inderdaad niet. Je kan wel specifieke afwijkingen detecteren die zeer suggestief zijn voor een bepaald pathogeen (ziekteverwekker). Zo blijkt dat COVID-19 zorgt voor een opeenvolging van vier stadia. Unilaterale en multifocale matglasafwijkingen, bilaterale of diffuse matglasafwijkingen, consolidaties en een resorptiefase.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Bron graag...
Fijn dat jij het beter weet dan de mensen die er werken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:07 schreef Confetti het volgende:
De IC cijfers kloppen niet. Ook gisteren werden die later op de dag bijgewerkt. 15 erbij is te weinig.
Betrouwbaar genoeg voor meerdere ziekenhuizen (UMC Maastricht, Isala) om een CT-scanner als triagemiddel te gebruiken in een noodopvangtent.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:07 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar Chinese namen. Hoe betrouwbaar is dit?
Kenmerkende ''vlekken'' zichtbaar.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Bron graag...
https://www.nvic.nl/quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:08 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Fijn dat jij het beter weet dan de mensen die er werken.
Nederland (e.a.) is veel interessanter bezig door op significante schaal via bloeddonoren te testen op Covid-antilichamen zodat je weet of en welk deel van de bevolking besmet is geweest, hersteld en daarmee immuun zal kunnen zijn. Rresultaten worden over 2-4 weken verwacht wat relevant kan zijn voor verdere afwegingen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:04 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Probeert Nederland het niet of bieden wij te weinig. Hoe komt de VS ná ons nog aan wel een enorme voorraad testen.
40 graden in NL, ajb dan weer. asapquote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:02 schreef Pumpalov het volgende:
Paper over de invloed van het weer op de verspreiding van het virus
[..]
[ afbeelding ]
Heb jij inzicht in hoe het nu gaat in de ziekenhuizen in Brabant? Is het nog te doen inclusief het verplaatsen van IC patiënten naar andere ziekenhuizen?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:08 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Betrouwbaar genoeg voor meerdere ziekenhuizen (UMC Maastricht, Isala) om een CT-scanner als triagemiddel te gebruiken in een noodopvangtent.
Dan kan het niet betrouwbaar zijn indd.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:07 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar Chinese namen. Hoe betrouwbaar is dit?
Dit klinkt wel beter dan mijn ''kenmerkende vlekken'' reactie.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:07 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Als je vraag is geweest of je een virus kan detecteren. Nee, dat kan inderdaad niet. Je kan wel specifieke afwijkingen detecteren die zeer suggestief zijn voor een bepaald pathogeen (ziekteverwekker). Zo blijkt dat COVID-19 zorgt voor een opeenvolging van vier stadia. Unilaterale en multifocale matglasafwijkingen, bilaterale of diffuse matglasafwijkingen, consolidaties en een resorptiefase.
Dat heeft en beoogd heel ander doel dan waar de wereld op zit te wachten....quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:06 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
https://pubs.rsna.org/doi/full/10.1148/radiol.2020200432
Voila.
En hoofd radiologie LUMC en Radboud.
Dus, nofi, hier heb je nauwelijks iets aan.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:05 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Een virus niet, de bijkomende longschade in veel gevallen daarentegen wel.
Slechts een paar maanden bekend al.
Hopelijk gaat Khabib tegen Ferguson wel door.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:07 schreef Nober het volgende:
[..]
Straks Cage Warriors 113 in Manchester
Ik heb alleen inzicht in de cijfers van 17-03, dus die lopen wat achter. Toen lagen er 16 op de IC in het Amphia, 15 in Bernhoven en 12 in het JBZ.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:11 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Heb jij inzicht in hoe het nu gaat in de ziekenhuizen in Brabant? Is het nog te doen inclusief het verplaatsen van IC patiënten naar andere ziekenhuizen?
Mooi scrabble woord, ik ga hem onthouden. Thanks voor je medische kennis/uitleg in je reacties, erg fijn!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:09 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Klopt. Zogenoemde 'matglasafwijkingen'.
het atomium, dat is niet voor toeristen nee.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:03 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Het bos is momenteel even niet voor hordes toeristen.
Denk dat het zeer nuttig is, anders zouden zeer doorgeleerde mensen (radioloog = 6 jaar geneeskunde + 6 jaar radiologie + vaak promotietraject) het niet op het moment inzetten in de meest getroffen gebieden.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dus, nofi, hier heb je nauwelijks iets aan.
Zoiets al de brandweer die constateert dat het huis is afgebrand om aan te tonen dat er een vuurtje was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |