Ik zit, dus kan niet instorten in ieder gevalquote:
OK..... het testen is nuttig ter triage, afbakenen bewaking besmetting(srisico) en zou het fijn zijn dat je meer zekerheid krijgt om te weten hoe ver/groot de verspreiding is .... vooral ter statistiek om via modellen de "voortgangssnelheid" in te schatten. Virologen zijn hier dol op omdat ze dan kunnen controleren of hun model klopt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:34 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
In die zin heb je gelijk, dat het niet handig is om in te zetten puur als diagnosticum waarbij geen klinische opname verbonden is. Maar dan belandt men weer in de discussie, of testen uberhaupt zinvol is bij gevallen die niet opgenomen hoeven te worden. Want deze moeten toch in thuisisolatie. Ook bij een evt. negatieve moleculaire test ivm hoog risico op vals-negatief.
Het testen had heel zinvol kunnen zijn bij de indammingsfase, maar nu het los is lijkt het belang van testen zonder opname beperkt.
Wacht jij bent HIER mod?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik zit, dus kan niet instorten in ieder geval
Sorry, misschien was dat even niet netjes, maar als ik net pagina's lang troll meuk verwijder en dan vraagt iemand weer om een bron die ik al serieus 10x heb gepost vandaag .....
Sommige mensen zitten niet 24/7 in dit topic.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik zit, dus kan niet instorten in ieder geval
Sorry, misschien was dat even niet netjes, maar als ik net pagina's lang troll meuk verwijder en dan vraagt iemand weer om een bron die ik al serieus 10x heb gepost vandaag .....
Dat dacht ik tot voor kort ook, maar thans staren we in de afgrond der grootschalige maatschappelijke chaos.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:46 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Lijkt me dat men dat meer ervan maakt dan dat het zo is
Dit. We doen het als land hartstikke goed. Mogen we trots op zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:43 schreef falling_away het volgende:
[..]
Dit topic begint steeds triester te worden. En het begon nog wel zo goed maanden geleden.
Als het geen paniekposts zijn dan zijn het wel bash posts richting Rutte/RIVM/GGD/Nederland als algeheel kutland.
Met veel testen zou je je beroepsbevolking weer aan de slag kunnen zetten. Lijkt mij zeker de moeite waardquote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
OK..... het testen is nuttig ter triage, afbakenen bewaking besmetting(srisico) en zou het fijn zijn dat je meer zekerheid krijgt om te weten hoe ver/groot de verspreiding is .... vooral ter statistiek om via modellen de "voortgangssnelheid" in te schatten. Virologen zijn hier dol op omdat ze dan kunnen controleren of hun model klopt.
Testen om te weten of iemand wel niet besmet is, wat veel mensen vooral willen weten, doet zelf totaal niets.
Het testen is vooral dan een antwoord op een "angst" zodat je dan die besmette persoon kunt ontlopen. Verder, genoeg over gezegd, zegt een test niet per definitie of iemand als besmet is.
Onze testen werken pas wanneer de infectie reeds ver(der) is gevorderd en je dan al wat symptomen vertoont.
Even uit de losse pols... je weet dat 2-4% van de besmette personen issues krijgt en we weten ook dat de helft van kwetsbaren - ruwweg 4% wat bij ons ca 1.5& van het totaal bevolking - door Covid19 over de rand kan (of zal) worden geduwd.
De inboedel van het Slotervaart ziekenhuis is geveild, daarnaast moet je ook personeel hebben.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:20 schreef mazaru het volgende:
[..]
Volgens mij staat er ergens een ziekenhuis leeg.
Goed voorstel. We doen er niks meequote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:48 schreef HPoi het volgende:
Ik stel voor dat we Rutte handmatig een beademingsapparaat laten werken, is ie nog nuttig.
We hebben een shitload aan beademingsapparaten voor een schijntje van de hand gedaan?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
De inboedel van het Slotervaart ziekenhuis is geveild, daarnaast moet je ook personeel hebben.
Als we gaan, dan gaan we met zijn allen momenteelquote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:48 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Dat dacht ik tot voor kort ook, maar thans staren we in de afgrond der grootschalige maatschappelijke chaos.
Dan ga ik me niet melden als ik ziek wordquote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:51 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ afbeelding ]
https://tweakers.net/nieu(...)ronabestrijding.html
Hand in hand op 1,5 meter afstand de ondergang tegemoet.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:50 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Als we gaan, dan gaan we met zijn allen momenteel
waarom zou je je zowiezo melden als je ziek bent?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:51 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Dan ga ik me niet melden als ik ziek word
Hebben nu wel miljarden over om in de economie te pompen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:30 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het is een feit dat onder Rutte gigantisch bezuinigd is in de zorg. Maar we moeten het nu eenmaal met hem doen.
Die site (https://www.stichting-nice.nl/) heeft steeds een daling getoond op de laatste dag (totaal aantal patienten aanwezig op IC), maar een stijging op de dagen ervoor. Misschien komen de cijfers van IC ontslagen eerder binnen dan IC opnames, of geeft men geplande IC ontslagen door...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:07 schreef Confetti het volgende:
De IC cijfers kloppen niet. Ook gisteren werden die later op de dag bijgewerkt. 15 erbij is te weinig.
Maar dan zou je verwachten dat de cijfers van 18 maart afwijken, niet van 19 maart...quote:Data presented in the COVID-19 Situation Reports has changed to reflect data reported as of 00:00CET. As this is the first Situation Report with the new reporting period, there is overlap of data between Situation Report 57 and this report, thus the number of new cases may not equal the difference between total cases in the two reports.
Dat soort landen kunnen sobieso niet zelf nadenken en volgen daarom de meerderheid.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:50 schreef riazop het volgende:
Tunisie, 54 gevallen en 1 dode, gaat vanavond op volledige lockdown
https://www.aljazeera.com(...)200319224219279.html
Zekers maar ik denk, nu je moet kiezen vanwege het gebrek, "aan", het beter is de beschikbare kits als diagnose in te zetten voor patiënten en eventueel behandelend personeel cq, superspreaders.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Met veel testen zou je je beroepsbevolking weer aan de slag kunnen zetten. Lijkt mij zeker de moeite waard
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |