SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doden in Nederland
....
17-03 43 (+19)
18-03 58 (+15)
* De debatten zijn te volgen op:
-Ziggo kanaal 502
-KPN kanaal 81
-NOS.nl
-https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal
-NPO smart app
Richtlijnen in dit topic:
-Probeer niet lollig te doen
-Bij nieuws graag een bron
-Off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-Geen slowchat
-Je dient de aanwijzingen van de moderatie op te volgen
-Opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.
![]()
Alleen ingevlogen chinezen, daar bleken er wel een paar van besmet.quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:44 schreef BarryOSeven het volgende:
Geen nieuwe besmettingen in Wuhan volgens nu.nl. Echt of Chinese fakenews?Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Laten we hopen dat het correct is. Zal zo mijn glazen bol even om inlichtingen vragenquote:Op donderdag 19 maart 2020 07:44 schreef BarryOSeven het volgende:
Geen nieuwe besmettingen in Wuhan volgens nu.nl. Echt of Chinese fakenews?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Voornamelijk verantwoordelijk voor capaciteit in het ziekenhuis. Capaciteit in OK, bedden, IC-bedden.quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wat voor een functie heb je eigenlijk?
Dus nu vooral bezig met instroom en uitstroom voorspellen zodat we kunnen bepalen hoeveel operaties we moeten afzeggen en eventueel andere maatregelen moeten nemen (inrichten cohortverpleging bijvoorbeeld).
Normaal ben ik meer bezig met bijvoorbeeld rondrekenen productiebegroting naar benodigde capaciteit. Dus hoeveel spreekuren, OK-tijd, etc.
Het is wat complexer dan dit, maar het geeft denk ik wel een beetje een beeld.![]()
quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:45 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Alleen ingevlogen chinezen, daar bleken er wel een paar van besmet.Dan is lockdown in elk geval "een" oplossing die werkt.quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:45 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het correct is. Zal zo mijn glazen bol even om inlichtingen vragen![]()
Ze zeggen fakenews omdat China niet goed meer test. Maar dat doen we zelf ook niet. Dus beetje raar om dat te concluderen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:44 schreef BarryOSeven het volgende:
Geen nieuwe besmettingen in Wuhan volgens nu.nl. Echt of Chinese fakenews?
Vast nog wel een paar nieuwe besmettingen, maar niet zo erg dat ze zijn opgenomen in het ziekenhuis.![]()
Als je zo'n minister gisteren letterlijk ziet omvallen denk ik laat de oppositie even voor wat het is... geen ellenlange debatten en wat al niet met clowns Wilders en Baudet die toch wel alles volledig afbranden, maar primair de focus op crisisbeheersing waar alle tijd en energie voor nodig is.
Of vinden jullie dat teveel tanen aan de democratie?blablablabla![]()
Maar iedereen zit nog opgesloten, dus ja als die allemaal weer buiten gaan spelen. Succesquote:Op donderdag 19 maart 2020 07:44 schreef BarryOSeven het volgende:
Geen nieuwe besmettingen in Wuhan volgens nu.nl. Echt of Chinese fakenews?![]()
quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Voornamelijk verantwoordelijk voor capaciteit in het ziekenhuis. Capaciteit in OK, bedden, IC-bedden.
Dus nu vooral bezig met instroom en uitstroom voorspellen zodat we kunnen bepalen hoeveel operaties we moeten afzeggen en eventueel andere maatregelen moeten nemen (inrichten cohortverpleging bijvoorbeeld).
Normaal ben ik meer bezig met bijvoorbeeld rondrekenen productiebegroting naar benodigde capaciteit. Dus hoeveel spreekuren, OK-tijd, etc.
Het is wat complexer dan dit, maar het geeft denk ik wel een beetje een beeld.![]()
Heel veel succes en sterkte voor wat komen gaat
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Kritisch zijn = afbranden? Okay.quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:48 schreef Elan het volgende:
Als je zo'n minister gisteren letterlijk ziet omvallen denk ik laat de oppositie even voor wat het is... geen ellenlange debatten en wat al niet met clowns Wilders en Baudet die toch wel alles volledig afbranden, maar primair de focus op crisisbeheersing waar alle tijd en energie voor nodig is.
Of vinden jullie dat teveel tanen aan de democratie?![]()
Misschien dan toch iets bewust uit dat Wuhan lab laten ontsnappen om world domination te krijgen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:49 schreef bitterbal het volgende:
zou toch wat zijn als china er zo uitkomt maar kan het mij niet voorstellen![]()
Die rol moeten ze blijven uitvoeren. Houdt de regering ook scherp.quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:48 schreef Elan het volgende:
Of vinden jullie dat teveel tanen aan de democratie?Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ik vind het vooral de grootste flauwekul. Ontzettend erg voor minister Bruins, en hopelijk staat ie er vandaag weer, alle steun voor die man. Maar je zal altijd kritisch moeten kunnen blijven op wie dan ook, op wat voor manier dan ook (binnen de kaders van de wet).quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:48 schreef Elan het volgende:
Of vinden jullie dat teveel tanen aan de democratie?![]()
Mwa je weet toch dat die gasten alles wat het kabinet neemt aan maatregelen op voorhand afbranden. Niet alleen over Corona.quote:
Dat is ook het spel, de vraag is alleen of er tijd is voor zulke spelletjes.blablablabla![]()
Dat wel, maar steeds 3x opnieuw dezelfde vraag beantwoorden van dezelfde persoon... Prima in normale tijden, maar hou het nu even wat korter allemaal.quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:51 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Die rol moeten ze blijven uitvoeren. Houdt de regering ook scherp.![]()
Het vermoeden bestond idd dat het virus man made was, maar uit meerdere onderzoeken is gebleken dat dat niet het geval was.quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:50 schreef funnywell het volgende:
[..]
Misschien dan toch iets bewust uit dat Wuhan lab laten ontsnappen om world domination te krijgen.
De bron is hier gisteren, in een van de vel voorgaande delen, ergens gepost.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
maar diemarkt is inmiddels toch al ontkracht?quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het vermoeden bestond idd dat het virus man made was, maar uit meerdere onderzoeken is gebleken dat dat niet het geval was.
De bron is hier gisteren, in een van de vel voorgaande delen, ergens gepost.![]()
Wij hadden deze week een dialoog met rijksvastgoed, 2 uur lang met 16 personen in een hok.
Nee moest doorgaan.Vakman pur sang![]()
Dit is een ernstige kwestie dus niets 'kort houden'.quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat wel, maar steeds 3x opnieuw dezelfde vraag beantwoorden van dezelfde persoon... Prima in normale tijden, maar hou het nu even wat korter allemaal.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
In deze tijden zou men inderdaad de onderlinge geschillen opzij moeten zetten en geen kostbare tijd verspillen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwa je weet toch dat die gasten alles wat het kabinet neemt aan maatregelen op voorhand afbranden. Niet alleen over Corona.
Dat is ook het spel, de vraag is alleen of er tijd is voor zulke spelletjes.
Geldt mijns inziens zeker ook voor landen onderling.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
Kan iemand mij uitleggen wat Nederlanders denken te weten over de lange termijn effecten van deze ziekte dat men nu al besluit om mensen niet op de IC te leggen omdat ze nooit meer normaal zullen kunnen leven?
Zie volkskrant.nl![]()
Kritisch moet je altijd blijven, de vraag is alleen met alles wat er aan de hand is en wat er geregeld moet worden je je tijd moet verkwanselen aan politieke spelletjes.quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:51 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik vind het vooral de grootste flauwekul. Ontzettend erg voor minister Bruins, en hopelijk staat ie er vandaag weer, alle steun voor die man. Maar je zal altijd kritisch moeten kunnen blijven op wie dan ook, op wat voor manier dan ook (binnen de kaders van de wet).
Die tijd kun je zinvoller besteden door bijvoorbeeld met deskundigen aan een tafel te werken aan oplossingen,.dan een ellenlang debat met Wilders of Baudet waar van op voorhand al duidelijk is dat je het nimmer eens gaat zijn.blablablabla![]()
Het artikel is wel een stuk genuanceerder dan dat je hier nu roept.quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:55 schreef HiZ het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat Nederlanders denken te weten over de lange termijn effecten van deze ziekte dat men nu al besluit om mensen niet op de IC te leggen omdat ze nooit meer normaal zullen kunnen leven?
Zie volkskrant.nl[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Wel grappig, zit beetje op Twitter te kijken naar wat er over die Ab Osterhaus gezegd is gisteravond, en het zijn dezelfde figuren die allemaal in koor met Rutte "We moeten luisteren naar de experts!" riepen, maar nu er een nouja, toch wel expert, roept dat een lockdown verstandig is dat toch wat anders ligt. Nu moet die viroloog zijn mond houden want 'we moeten zorgen voor eenheid in dit land!'.
Tja![]()
![]()
Omdat het die mensen zodanig verzwakt dat er hoogstwaarschijnlijk geen kwaliteit van leven meer overblijft. Toen mijn moeder ziek was hebben we precies hetzelfde besloten, ze kreeg er nog wat bovenop en wilde niet meer naar het ziekenhuis maar thuis sterven want het lichaam was gewoon volledig op.quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:55 schreef HiZ het volgende:
Zie volkskrant.nl
Oh ja het artikel waar naar verwezen wordt: https://www.volkskrant.nl(...)www.volkskrant.nl%2F![]()
Mensen met zoveel onderliggend lijden dat het toch al geen zin meer had?quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:55 schreef HiZ het volgende:
Zie volkskrant.nlVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Waarom die focus op Wilders en Baudet?quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Kritisch moet je altijd blijven, de vraag is alleen met alles wat er aan de hand is en wat er geregeld moet worden je je tijd moet verkwanselen aan politieke spelletjes.
Die tijd kun je zinvoller besteden door bijvoorbeeld met deskundigen aan een tafel te werken aan oplossingen,.dan een ellenlang debat met Wilders of Baudet waar van op voorhand al duidelijk is dat je het nimmer eens gaat zijn.![]()
En alles wat hun voorstellen wordt op voorhand tegengestemd hoe goed de voorstellen ook zijn!quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwa je weet toch dat die gasten alles wat het kabinet neemt aan maatregelen op voorhand afbranden. Niet alleen over Corona.
Dat is ook het spel, de vraag is alleen of er tijd is voor zulke spelletjes.
Haal die balk eens uit je oog voordat je over een splinter gaat zeuren!![]()
Het zal wel, maar de strekking blijft hetzelfde; je ontzegt mensen behandeling op basis van prognoses over hun leven na herstel. Zelfs zonder dat de behandeling al schaars is. Dan wil ik wel weten welke toekomstige schade na herstel tot die conclusie leidt.quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:57 schreef D_A het volgende:
[..]
Het artikel is wel een stuk genuanceerder dan dat je hier nu roept.![]()
Omdat dat de twee grootste recalcitrantenquote:Op donderdag 19 maart 2020 07:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Waarom die focus op Wilders en Baudet?
zijn in het debat, die er niet voor schromen dezelfde vragen desnoods tien keer te herhalen als het antwoord ze niet aanstaat.
Normaal is dat gewoon het politieke spel natuurlijk, echter spelen er nu grotere belangen dan zieltjes winnen en individuele partijprogramma's.blablablabla![]()
Sommige mensen snappen het echt nog nietquote:Op donderdag 19 maart 2020 07:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Wij hadden deze week een dialoog met rijksvastgoed, 2 uur lang met 16 personen in een hok.
Nee moest doorgaan.![]()
Ab heeft bij h1n1 een dubieuze rol gespeeld dus kunnen we niet serieus nemen. Bedanktquote:Op donderdag 19 maart 2020 07:58 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Wel grappig, zit beetje op Twitter te kijken naar wat er over die Ab Osterhaus gezegd is gisteravond, en het zijn dezelfde figuren die allemaal in koor met Rutte "We moeten luisteren naar de experts!" riepen, maar nu er een nouja, toch wel expert, roept dat een lockdown verstandig is dat toch wat anders ligt. Nu moet die viroloog zijn mond houden want 'we moeten zorgen voor eenheid in dit land!'.
Tja![]()
Heb je het debat gister gezien?quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat dat de twee grootste recalcitranten
zijn in het debat, die er niet voor schromen dezelfde vragen desnoods tien keer te herhalen als het antwoord ze niet aanstaat.
Normaal is dat gewoon het politieke spel natuurlijk, echter spelen er nu grotere belangen dan zieltjes winnen en individuele partijprogramma's.![]()
Oke man.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:03 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ab heeft bij h1n1 een dubieuze rol gespeeld dus kunnen we niet serieus nemen. Bedankt![]()
Correct.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:01 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
En alles wat hun voorstellen wordt op voorhand tegengestemd hoe goed de voorstellen ook zijn!
Haal die balk eens uit je oog voordat je over een splinter gaat zeuren!
Dan heeft het dus feitelijk heel weinig zin daar uren kostbare tijd in te steken.blablablabla![]()
Het kan toch niet zo zijn dat de noodzaak tot beademing je excuus voor euthanasie wordt? Het gaat toch niet om in een geïndiceerde coma voor jaren of zo?quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Mensen met zoveel onderliggend lijden dat het toch al geen zin meer had?![]()
Alleen het vragenuurtje.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:03 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Heb je het debat gister gezien?blablablabla![]()
"‘Als de patiënt heel oud is, een slecht hart heeft en de afgelopen maanden al drie operaties heeft ondergaan, dan kan de arts soms in samenspraak met de familie besluiten dat het niet zinvol is om hem op de intensive care te gaan behandelen’"quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:02 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het zal wel, maar de strekking blijft hetzelfde; je ontzegt mensen behandeling op basis van prognoses over hun leven na herstel. Zelfs zonder dat de behandeling al schaars is. Dan wil ik wel weten welke toekomstige schade na herstel tot die conclusie leidt.
Het heeft niks met dit virus an sich te maken, het had bij die mensen net zo goed om een gewone longonsteking of iets anders kunnen gaan.![]()
Je hebt blijkbaar (gelukkig) nog nooit een sterfgeval in de laatste fase van dichtbij meegemaakt.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:04 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het kan toch niet zo zijn dat de noodzaak tot beademing je excuus voor euthanasie wordt? Het gaat toch niet om in een geïndiceerde coma voor jaren of zo?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dan zou ik toch eerder mijn pijlen richten, als je het over nutteloze zaken hebt, op die vrouw van die dieren partij door meerdere malen nutteloze vragen te stellen die niet eens direct verband hadden met het virus.quote:![]()
Dit.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Je hebt blijkbaar (gelukkig) nog nooit een sterfgeval in de laatste fase van dichtbij meegemaakt.![]()
Vandaag officieel begin van de lentemeteen dalingen ook te zien vandaag?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Sorry, maar ratten zijn ratten. Bij mooi weer of slecht.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:01 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
En alles wat hun voorstellen wordt op voorhand tegengestemd hoe goed de voorstellen ook zijn!
Haal die balk eens uit je oog voordat je over een splinter gaat zeuren!
Ik heb die twee ook niet gehoord toen er over carnaval moest worden besloten.![]()
Esther Ouwehandquote:Op donderdag 19 maart 2020 08:06 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dan zou ik toch eerder mijn pijlen richten, als je het over nutteloze zaken hebt, op die vrouw van die dieren partij door meerdere malen nutteloze vragen te stellen die niet eens direct verband hadden met het virus.lekker iedereen vragen stellen over de veehouderij.
Luister eens naar wat ze zeggen misschien leer je ervan.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
Sorry, maar ratten zijn ratten. Bij mooi weer of slecht.
Ik heb die twee ook niet gehoord toen er over carnaval moest worden besloten.![]()
Is ze van dat dierenpark?quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:07 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Esther Ouwehandlekker iedereen vragen stellen over de veehouderij.
![]()
Niet gezien dus kan ik niet over oordelen, andere zaken moeten natuurlijk ook gewoon doorgaan.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:06 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dan zou ik toch eerder mijn pijlen richten, als je het over nutteloze zaken hebt, op die vrouw van die dieren partij door meerdere malen nutteloze vragen te stellen die niet eens direct verband hadden met het virus.
Maar je als minister urenlang moeten verdedigen aan mensen die helemaal niet geïnteresseerd zijn in wat je eigenlijk zegt, terwijl je waarschijnlijk dagen maakt van 20 uur lijkt me best uitputtend.
Anderzijds is dat natuurlijk het grondprincipe van de democratie dus ze zullen het er maar mee moeten doenLijkt me desondanks wel lastig.
blablablabla![]()
Zie griepverschijnselen, minus snotteren.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:09 schreef bitterbal het volgende:
hebben jullie een link naar een site waar de juiste symptomen staan?![]()
Gelukkig gaan mensen gewoon hun leven steeds meer oppakken. Was vanochtend ook al veel drukker op NS station. Top, economie moet blijven door draaien! Nederland👌👌👌quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:59 schreef Scrapyard het volgende:
Aardig druk alweer op ring A10, net geen filevorming![]()
Plus kortademigheid.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Zie griepverschijnselen, minus snotteren.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Net eindelijk na 3 dagen toiletpapier kunnen scoren bij de Appie.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
dus geen snotneus? of niezen?quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Zie griepverschijnselen, minus snotteren.![]()
Hoe wil je dat onderzoeken, in Nederland hebben we H5N1 dodelijker gemaakt, probeer dat maar eens vast te stellen dat de mens dat heeft gedaan.quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het vermoeden bestond idd dat het virus man made was, maar uit meerdere onderzoeken is gebleken dat dat niet het geval was.
De bron is hier gisteren, in een van de vel voorgaande delen, ergens gepost.
https://www.sciencemag.or(...)-risky-poised-resume
Zo maar roepen dat t niet kan is kwats. Desnoods per ongeluk, lees dit document maar eens.
https://mbio.asm.org/content/6/3/e00815-15.full![]()
Journalisten die China moeten verlaten. Zullen nog genoeg te verbergen hebben.
https://www.nytimes.com/2(...)can-journalists.html[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]![]()
Hooikoorts?quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:11 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Maar wat bij kortademig en snotneus?![]()
![]()
Yeaaah!quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:10 schreef DustPuppy het volgende:
Net eindelijk na 3 dagen toiletpapier kunnen scoren bij de Appie.![]()
Daarom zijn verdere maatregelen ook goed. Het duurt 3 dagen en dan zijn mensen het zat. En het eerste weekend zonder horeca moet nog komen.. Dan zitten straks de parken alsnog even vol als normaal de terrassen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:10 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Gelukkig gaan mensen gewoon hun leven steeds meer oppakken. Was vanochtend ook al veel drukker op NS station. Top, economie moet blijven door draaien! Nederland👌👌👌![]()
Alleen Amerikaanse journalisten toch?quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:11 schreef Maikuuul het volgende:
https://www.nytimes.com/2(...)can-journalists.htmlPerhaps you've seen it, maybe in a dream.
Ik moet zeggen dat ze ook wel echt doseren, want alleen de bovenste 2 schappen lagen vol, terwijl normaal onderop ook alles vol ligt.quote:
Dus ongeveer 1/3 van wat er normaal ligt, ligt er nu."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Dat heb ik wel. Iemand bij wie de blijvende schade van de situatie tijdens behandeling op de IC zo evident was dat het reden was om tijdens reanimatie te zeggen dat het geen zin meer had (de situatie was zo snel uit de klauwen gelopen dat die vraag 24 eerder niet eens relevant leek).quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Je hebt blijkbaar (gelukkig) nog nooit een sterfgeval in de laatste fase van dichtbij meegemaakt.
Ik zie niets waaruit blijkt dat Covid-19 bij voorbaat de levenskwaliteit na herstel ernstig verminderd.![]()
quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Alleen Amerikaanse journalisten toch?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
mondkapje op plsquote:Op donderdag 19 maart 2020 08:13 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Geen idee?
Ik hoest, snotneuskortademig maar das wel al een kleine 2 weken ah en ik nies
![]()
![]()
Ik zie het nog gebeuren dat iedereen net zoals bij een varkensstal, eerst door een ontsmettingsbad moet voordat het huis betreden mag worden. Omdat het buiten vol gevaarlijke virussen zit.![]()
De ECB gooit er 750 miljard tegenaan om de ecomonie te verstevigen.
https://www.telegraaf.nl/(...)t-tegen-coronacrisis![]()
Ben jij mal. We moeten vanaf nu juist meer vrijheden krijgen. Of per 6 april. Gooi scholen weer open zou ik zeggen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:12 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Daarom zijn verdere maatregelen ook goed. Het duurt 3 dagen en dan zijn mensen het zat. En het eerste weekend zonder horeca moet nog komen.. Dan zitten straks de parken alsnog even vol als normaal de terrassen.![]()
Nee. Ik gok op 23 doden.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:06 schreef Zeroku het volgende:
Vandaag officieel begin van de lentemeteen dalingen ook te zien vandaag?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Ik vrees dat sowieso Italië, Spanje en Frankrijk gezamenlijk dat al gaan halen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:
1000 doden nog tot de 10.000. Het zou best kunnen dat we dat vandaag gaan aantikkenPerhaps you've seen it, maybe in a dream.
Is beademing op zich zo schadelijk? Dan mag je dat er op zijn minst bijzetten.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
"‘Als de patiënt heel oud is, een slecht hart heeft en de afgelopen maanden al drie operaties heeft ondergaan, dan kan de arts soms in samenspraak met de familie besluiten dat het niet zinvol is om hem op de intensive care te gaan behandelen’"
Het heeft niks met dit virus an sich te maken, het had bij die mensen net zo goed om een gewone longonsteking of iets anders kunnen gaan.![]()
Dat dus. Ik word er al moe van alleen naar dat gezaag kijken, laat staan als je zulke lange dagen maakt en zo intensief met dat onderwerp bezig bent. Dan word je er toch schijtziek van.quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat wel, maar steeds 3x opnieuw dezelfde vraag beantwoorden van dezelfde persoon... Prima in normale tijden, maar hou het nu even wat korter allemaal.![]()
Dan schiet dat immuniseren ook niet echt op. Beter nu significant meer besmettingen en doden.quote:
Als je elke dag 300 besmettingen hebt kun je in maart 2060 met je rollator misschien weer een keer naar de kroeg.blablablabla![]()
Verontrustend hoe snel het lijkt te gaan met het tot stilstand komen van de (internationale) handel - hier op het werk zie ik dit niet nog 3-4 weken goed gaan
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Helemaal mee eens. Leven moet weer opgepakt worden vanaf nu.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:14 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ben jij mal. We moeten vanaf nu juist meer vrijheden krijgen. Of per 6 april. Gooi scholen weer open zou ik zeggen.![]()
Dan krijg je hier dus Bergamo.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:16 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Leven moet weer opgepakt worden vanaf nu.blablablabla![]()
Europese journalisten mogen wel blijven zitten. Deze Amerikanen wordencterug gestuurd omdat Amerika ook maatregelen tegen Chinese staatsnieuws journalisten in Amerika genomen had.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:11 schreef Maikuuul het volgende:
https://www.nytimes.com/2(...)can-journalists.html![]()
Bij ons is er volgende week overleg met RVB via Teams.quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Nee moest doorgaan.![]()
Bij ons mogen er niet eens twee mensen tegelijk in het printerhok komen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:18 schreef Chia het volgende:
[..]
Bij ons is er volgende week overleg met RVB via Teams.![]()
twitter:jeroen8 twitterde op donderdag 19-03-2020 om 01:07:53@LarsBoelen @steeph Statistieken uit de US laten hetzelfde zien. Percentage jongeren op ICU is even hoog als ouderen. Alleen hun dead rate is lager https://t.co/jqMwbARuO6 https://t.co/6InpgDr4ly reageer retweet
![]()
Beter laten deze landen hun geschillen (al dan niet tijdelijk) vallen en richten zij zich volledig op het virus.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Europese journalisten mogen wel blijven zitten. Deze Amerikanen wordencterug gestuurd omdat Amerika ook maatregelen tegen Chinese staatsnieuws journalisten in Amerika genomen had.
Samenwerken is nu belangrijker dan ooit.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
Lekker kasplantje worden.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:21 schreef Momo het volgende:
twitter:jeroen8 twitterde op donderdag 19-03-2020 om 01:07:53@:LarsBoelen @:steeph Statistieken uit de US laten hetzelfde zien. Percentage jongeren op ICU is even hoog als ouderen. Alleen hun dead rate is lager https://t.co/jqMwbARuO6 https://t.co/6InpgDr4ly reageer retweet
![]()
Hier gaan ook al allerlei geruchten rond op het werk.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Verontrustend hoe snel het lijkt te gaan met het tot stilstand komen van de (internationale) handel - hier op het werk zie ik dit niet nog 3-4 weken goed gaanDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
waar trekken ze dat geld vandaan? dit wakkert toch alleen maar inflatie aan.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:14 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
De ECB gooit er 750 miljard tegenaan om de ecomonie te verstevigen.
https://www.telegraaf.nl/(...)t-tegen-coronacrisisEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
2e dode in Turkije, 3e in Bulgarije (op 94 bekende gevallen totaal) en in Noord Macedonië is de noodtoestand inmiddels ook uitgeroepen."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:21 schreef Momo het volgende:
twitter:jeroen8 twitterde op donderdag 19-03-2020 om 01:07:53@:LarsBoelen @:steeph Statistieken uit de US laten hetzelfde zien. Percentage jongeren op ICU is even hoog als ouderen. Alleen hun dead rate is lager https://t.co/jqMwbARuO6 https://t.co/6InpgDr4ly reageer retweet
Plaatje. Voor de duidelijkheid.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
bij ons vallen er nog wel wat orders, maar onze buitendienst is bijna nergens meer welkom.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Hier gaan ook al allerlei geruchten rond op het werk.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Beetje misleidend is het wel, 20-44 is nogal een ruim begrip. Benieuwd naar de 20-30 en 30-40 ratio.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:22 schreef Zeroku het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Plaatje. Voor de duidelijkheid.blablablabla![]()
Dus? Je weet dat je ook kan overleggen via Teams terwijl iedereen thuis zit?quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:20 schreef HiZ het volgende:
[..]
Bij ons mogen er niet eens twee mensen tegelijk in het printerhok komen.![]()
Mijn vader mag vanmiddag naar de huisarts (vreemd) want 'alle symptomen van corona', maar ze weten ook al dat ze niet gaan testen. Waarom dan wel laten komen?![]()
Viel me ook al op inderdaad. In Nederland is het in ieder geval zo dat het met name de mensen tussen de 40-50 zijn die veelal op worden genomen in deze groep.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Beetje misleidend is het wel, 20-44 is nogal een ruim begrip. Benieuwd naar de 20-30 en 30-40 ratio.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Sterkte iig.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Mijn vader mag vanmiddag naar de huisarts (vreemd) want 'alle symptomen van corona', maar ze weten ook al dat ze niet gaan testen. Waarom dan wel laten komen?Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
Waarschijnlijk langs een zij-ingang naar binnen. Sterkte ....quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Mijn vader mag vanmiddag naar de huisarts (vreemd) want 'alle symptomen van corona', maar ze weten ook al dat ze niet gaan testen. Waarom dan wel laten komen?![]()
Dit vooral ja, er wordt gespeculeerd.. wat als..?quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Hier gaan ook al allerlei geruchten rond op het werk.
Je bent afhankelijk van je klanten (klein en groot) die nu zelf beslissen de stekker er uit te trekken of door hun overheden lam gelegd zijn. Enorm demotiverend.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Om even te zien hoe erg hij eraan toe is en of hij naar het ziekenhuis moet.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Mijn vader mag vanmiddag naar de huisarts (vreemd) want 'alle symptomen van corona', maar ze weten ook al dat ze niet gaan testen. Waarom dan wel laten komen?
Je raekt an de dinge geweun.![]()
Administratieve redenen, of als zoethoudertje.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
RVB was nog niet zover.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:27 schreef Chia het volgende:
[..]
Dus? Je weet dat je ook kan overleggen via Teams terwijl iedereen thuis zit?Vakman pur sang![]()
Er is in de verte een verband, maar inderdaad, haar vragen waren ook niet relevant en op zijn plaats. De tirades van Wilders en Baudet ook niet.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:06 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dan zou ik toch eerder mijn pijlen richten, als je het over nutteloze zaken hebt, op die vrouw van die dieren partij door meerdere malen nutteloze vragen te stellen die niet eens direct verband hadden met het virus.
Uiteraard moet de kamer het kabinet kritisch blijven volgen en bevragen, dat is hun taak. In tijden als dit zou het hen echter sieren als dat op een meer respectvolle en relevante manier zou gebeuren die minder onnodige tijd in beslag zou nemen waardoor men verder kan met de écht belangrijke zaken.
Overigens vond ik van alle sprekers dat ze een deel van hun verhaal achterwege hadden mogen laten; al dat gepreek voor de eigen parochie was echt aan de orde.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Misschien bang voor longkanker? Oud baasje die ik ken had ook alle kenmerken van Corona inclusief vlekjes op zijn longen en die gingen ze wel checken.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Mijn vader mag vanmiddag naar de huisarts (vreemd) want 'alle symptomen van corona', maar ze weten ook al dat ze niet gaan testen. Waarom dan wel laten komen?blablablabla![]()
Hebben ze hier ook gedaan. Even naar zijn longen luisteren en waarschijnlijk (preventief) antibiotica voorschrijven.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Mijn vader mag vanmiddag naar de huisarts (vreemd) want 'alle symptomen van corona', maar ze weten ook al dat ze niet gaan testen. Waarom dan wel laten komen?"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Ja, belde net met 'm. Moet bellen als hij er is, door een sluis, pak aan, mondkapje op, dan een check door doktor. Indien te erg (hij is erg benauwd, lichte koorts) door naar ziekenhuis waarschijnlijk.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:30 schreef maily het volgende:
[..]
Waarschijnlijk langs een zij-ingang naar binnen. Sterkte ....![]()
Zag hier een paar dagen terug een onderzoek voorbij komen waaruit bleek dat nasale besmetting vaak zwaardere symptomen gaf dan besmetting via het oog. Iemand een idee?"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Heftig..quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja, belde net met 'm. Moet bellen als hij er is, door een sluis, pak aan, mondkapje op, dan een check door doktor. Indien te erg (hij is erg benauwd, lichte koorts) door naar ziekenhuis waarschijnlijk.Sterkte!
Bij ons wordt al een hoop grondstoffen niet meer geleverd en gereed product gaat ook al niet meer de deur uit voor bepaalde klanten.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:23 schreef Fukushima het volgende:
[..]
bij ons vallen er nog wel wat orders, maar onze buitendienst is bijna nergens meer welkom.
Geruchten zijn dat mijn afdeling eind deze week dicht gaat. Daarna een beetje kijken hoe en wat en anders thuis blijven.
vosss is de naam,
Gisteren de RIVM hotline gebeld want pleegdochter begon gister ineens alle symptomen te vertonen, ze was al verkouden, zoals de helft van het gezin maar gisteren ging ze van verkouden naar miserie in een uur.
Oh en ze is in contact geweest met iemand die positief is getest.
Ik wilde vooral weten hoe wij, 9 personen die veel met elkaar in contact staan moeten handelen want waars zijn we zelf toch al besmet.
Het advies was; Pleegdochter in quarantaine tot ze 24uur klachtenvrij is. Wij kunnen gewoon doen en laten wat we willen . .![]()
Oud-werkgever zitten in de AGF, ook daar gaan ze dit niet lang meer trekken ook al hebben ze een buffer waarvan je denkt: moet genoeg zijn. Die lopen nu heel snel terug..quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Verontrustend hoe snel het lijkt te gaan met het tot stilstand komen van de (internationale) handel - hier op het werk zie ik dit niet nog 3-4 weken goed gaan![]()
Wat heb je aan plaatjes met vertekende statistiek als 75% van de oudere coronadoden nooit op de ic komen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:22 schreef Zeroku het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Plaatje. Voor de duidelijkheid.
https://www.volkskrant.nl(...)nsive-care~b9c5660d/![]()
het lijkt soms alsof ze het soms hebben opgegeven hequote:Op donderdag 19 maart 2020 08:35 schreef Brybry het volgende:
Gisteren de RIVM hotline gebeld want pleegdochter begon gister ineens alle symptomen te vertonen, ze was al verkouden, zoals de helft van het gezin maar gisteren ging ze van verkouden naar miserie in een uur.
Ik wilde vooral weten hoe wij, 9 personen die veel met elkaar in contact staan moeten handelen want waars zijn we zelf toch al besmet.
Het advies was; Pleegdochter in quarantaine tot ze 24uur klachtenvrij is. Wij kunnen gewoon doen en laten wat we willen . .![]()
![]()
Ondanks dat advies zou ik mezelf en de andere personen ook in quarantaine plaatsen voor in ieder geval 2 weken om te voorkomen dat er (nog meer) mensen besmet worden.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:35 schreef Brybry het volgende:
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
We mogen aannemen dat dat weliswaar mag, maar je dat uiteraard niet doet?quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:35 schreef Brybry het volgende:
Het advies was; Pleegdochter in quarantaine tot ze 24uur klachtenvrij is. Wij kunnen gewoon doen en laten wat we willen . .Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Binnen de adviezen die al gelden.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:35 schreef Brybry het volgende:
![]()
Ik heb geen behoefte aan welke les dan ook van die twee.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:08 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Luister eens naar wat ze zeggen misschien leer je ervan.![]()
ze testen veel minder nu toch?quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:33 schreef BarryOSeven het volgende:
Voorspelling +410 besmettingen en +20 doden vandaag.Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!![]()
https://www.nu.nl/nuzakel(...)ker-griepvaccin.htmlquote:
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2020 08:39:15 ]![]()
Offtopic.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:38 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
https://www.google.com/am(...)aker-griepvaccin.amp![]()
Ik heb trouwens nergens nog een antwoord gehoord op de vraag die gisteren in het debat ook gesteld is.
Waarom zegt de RIVM dat je na 24 uur klachtenvrij alweer naar buiten mag en zegt de WHO 2 weken?
Waarom denk de RIVM het beter te weten dan de WHO?"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Het wegen van de hier bejubelde Ab is zeker niet offtopic. The people must knowquote:
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2020 08:40:41 ]![]()
jeps. ik ookquote:Op donderdag 19 maart 2020 08:39 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ik moet leren om niet op dit soort dingen te klikken![]()
![]()
Ja dit is gebaseerd op het minimaal testen van ons in NL. Daarom hebben wij ook zo'n hoog dodental ten opzichte van bijvoorbeeld Duitsland. Als je het sterftecijfer ten opzichte van de besmettingen van Duitsland uitrekent en dat toepast op NL zitten we hier al op 30000+ besmettingen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
ze testen veel minder nu toch?
Het geschatte dodental zou eigenlijk wat hoger moeten liggen omdat groei alleen was er eerder een dip in het aantal doden wat toen ineens opliep naar +19. We gaan het meemaken.![]()
Zou Rutte daar niet op terugkomen in de 2e termijn?quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:39 schreef DustPuppy het volgende:
Ik heb trouwens nergens nog een antwoord gehoord op de vraag die gisteren in het debat ook gesteld is.
Waarom zegt de RIVM dat je na 24 uur klachtenvrij alweer naar buiten mag en zegt de WHO 2 weken?
Waarom denk de RIVM het beter te weten dan de WHO?![]()
Misschien gek gedacht, maar gister werd duidelijk dat het virus ook in de lucht actief is, heeft de huidige mist nog invloed op eventueel meer besmettingen?![]()
Gebeurt ook op andere plekken in Azië, zoals ook in de Filipijnen. (Wel in mindere mate).quote:
Maar ik denk niet dat dat echt relevant is wat deze ziektes betreft, tenzij het om wilde loslopende honden gaat die overal hun vreten vandaan halen en misschien geïnfecteerd raken.
Maar de main suspect was toch een soort gordeldier?
[ Bericht 47% gewijzigd door capricia op 19-03-2020 08:43:24 ]![]()
Misschien even kappen met het quoten van die Tweets? Nu staan ze 20 keer op de pagina.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Dat die Chinezen knettergek zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:42 schreef Chia het volgende:
Samenvatting van de relevantie die dierentweets?
Ik wil die filmpjes niet zien. Arme arme hondje
vosss is de naam,
Ja nu komt het overal buiten waar je mist ziet moet je niet komen. Een chemische lockdown hebben ze gecreëerd.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:41 schreef HulkHeld het volgende:
Misschien gek gedacht, maar gister werd duidelijk dat het virus ook in de lucht actief is, heeft de huidige mist nog invloed op eventueel meer besmettingen?![]()
![]()
![]()
0quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:42 schreef Chia het volgende:
Samenvatting van de relevantie die dierentweets?Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Zo had ik het gisteren ook begrepen ja.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:42 schreef bitterbal het volgende:
heb ik het goed begrepen dat we elke dag sowieso 1000 mensen testen?
Dat dat, momenteel, de maximum capaciteit per dag was.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
Wilde mijn post al wijzigen maar dank aan de modsquote:Op donderdag 19 maart 2020 08:42 schreef Zeroku het volgende:
Misschien even kappen met het quoten van die Tweets? Nu staan ze 20 keer op de pagina.![]()
![]()
want dat zijn best veel testen toch?quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zo had ik het gisteren ook begrepen ja.
Dat dat, momenteel, de maximum capaciteit per dag was.![]()
dan is het wel 'knap' dat het elke dag stijgtquote:Op donderdag 19 maart 2020 08:42 schreef bitterbal het volgende:
heb ik het goed begrepen dat we elke dag sowieso 1000 mensen testen?Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Eerder minder dan meer.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:41 schreef HulkHeld het volgende:
Misschien gek gedacht, maar gister werd duidelijk dat het virus ook in de lucht actief is, heeft de huidige mist nog invloed op eventueel meer besmettingen?"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
hoezo?quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:43 schreef Fukushima het volgende:
[..]
dan is het wel 'knap' dat het elke dag stijgt![]()
Omdat dat wil zeggen dat elke dag een groter percentage besmet is.quote:De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Dit lijkt me een vraag die door het RIVM beantwoord moet worden.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:41 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zou Rutte daar niet op terugkomen in de 2e termijn?"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
o, ik las maximaal 1000 testen, maar er staat sowieso.(dus minimaal 1000 per dag)quote:
my badEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Als dieren en vooral hondenliefhebber wordt ik al misselijk bij het lezen van de titel alquote:Op donderdag 19 maart 2020 08:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat die Chinezen knettergek zijn.
Ik wil die filmpjes niet zien. Arme arme hondje![]()
![]()
*geeft Luna een knuffelPerhaps you've seen it, maybe in a dream.
Heb wel eens een filmpje gezien van een hond die daar levend in een frituurpan werd gegooid.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als dieren en vooral hondenliefhebber wordt ik al misselijk bij het lezen van de titel al![]()
![]()
*geeft Luna een knuffel
Misselijk word ik daarvan. Ik ga dus niet op die link klikken.![]()
Ja ik ook, maar ik was natuurlijk zo achterlijk om op de link te klikken.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als dieren en vooral hondenliefhebber wordt ik al misselijk bij het lezen van de titel al![]()
![]()
*geeft Luna een knuffel
Mocht ik zoiets iemand irl zien doen dan sta ik niet voor mezelf in.
vosss is de naam,
vraag mij dan ook af of die 1000 testen dan alleen worden gebruikt als mensen al enigszins erg ziek binnen komen in het ziekenhuis?![]()
Maargoed, genoeg over die filmpjes, kunnen we het weer over SARS-CoV-2 en COVID-19 hebben aub?
vosss is de naam,
Volgens mij wordt er alleen getest bij ziekenhuis opname. Maar ik kan het mis hebben. Iemand?quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:45 schreef bitterbal het volgende:
vraag mij dan ook af of die 1000 testen dan alleen worden gebruikt als mensen al enigszins erg ziek binnen komen in het ziekenhuis?![]()
Wanneer zal het decreet komen om alle winkels te sluiten? Half geopende winkelcentra heeft helemaal niemand meer iets aan lijkt me..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
De groep die getest wordt, wordt steeds beperkter. Grotendeels worden mensen boven 70 of met ernstige klachten alleen getest, waardoor het besmettingspercentage uiteindelijk veel hoger komt te liggen dan werkelijk zo is.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:45 schreef bitterbal het volgende:
vraag mij dan ook af of die 1000 testen dan alleen worden gebruikt als mensen al enigszins erg ziek binnen komen in het ziekenhuis?Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Volgens mij testen ziekenhuizen ook nog eigen personeel bij klachten. Althans dat was vorige week zo toen mijn vriendin getest werd. Geen idee of dat nu nog zo is, volgens mij wel.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:46 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Volgens mij word er alleen getest bij ziekenhuis opname. Maar ik kan het mis hebben. Iemand?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Dat is wat een paar dagen geleden wel gecommuniceerd was. Maar verandert volgens mij ook met de dagquote:Op donderdag 19 maart 2020 08:46 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Volgens mij word er alleen getest bij ziekenhuis opname. Maar ik kan het mis hebben. Iemand?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Wanneer de IC vol is. Dan zit er nog lag in van 2 weken en weet niemand in politiek hoe het ooit zo ver heeft kunnen komen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Wanneer zal het decreet komen om alle winkels te sluiten? Half geopende winkelcentra heeft helemaal niemand meer iets aan lijkt me..![]()
Beterschap en blijf allemaal maar even in quarantaine ...quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:35 schreef Brybry het volgende:
Hoe doet de Bulgaarse RIVM het in jouw optiek en is daar veel of juist weinig kritiek op van/door de Bulgaren?quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:47 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat is wat een paar dagen geleden wel gecommuniceerd was. Maar verandert volgens mij ook met de dagDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Is nu inmiddels dat vleermuis verhaal ook ontkracht?quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De bron is hier gisteren, in een van de vel voorgaande delen, ergens gepost.![]()
dat is dan toch juist andersom? Kan dat ik je zin verkeerd lees maar als alleen de mensen die zo ziek worden dat ze moeten worden opgenomen betekent dat toch dat er een hele grote groep besmette mensen gewoon verder gaat met het leven?quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:47 schreef Zeroku het volgende:
[..]
De groep die getest wordt, wordt steeds beperkter. Grotendeels worden mensen boven 70 of met ernstige klachten alleen getest, waardoor het besmettingspercentage uiteindelijk veel hoger komt te liggen dan werkelijk zo is.![]()
Precies.quote:
Maar wat ik me afvraag en wat het RIVM niet kon vertellen , wat moet ik nou doen?
Ik zorg mede voor dit gezin en mogelijk zijn we allemaal besmet. RIVM zei dat het niet zo hoeft te zijn dus ik mag gewoon naar de supermarkt e.d.
Pleegdochter zit niet in quarantaine, moeder van vind het niet nodig want we zijn toch wel besmet. Tja, ik weet het ff niet meer.![]()
Daar geloof ik niks van, elke dag dat kleine ondernemers nu open blijven kost bakken vol geld.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:47 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Wanneer de IC vol is. Dan zit er nog lag in van 2 weken en weet niemand in politiek hoe het ooit zo ver heeft kunnen komen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Men denkt nu vleermuis --> gordeldier --> mens las ik gisteren in een linkje waarbij men uitlegde dat manmade ontkracht zou zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:48 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Is nu inmiddels dat vleermuis verhaal ook ontkracht?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Ik hoop snel, samen met alle niet-noodzakelijke bedrijven.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Wanneer zal het decreet komen om alle winkels te sluiten? Half geopende winkelcentra heeft helemaal niemand meer iets aan lijkt me..
Dat is nog steeds geen lockdown zolang mensen nog gewoon naar buiten mogen om te wandelen etcetera, maar het zou veel onnodige en massale besmettingen schelen.
Het virus wordt dan nog steeds verspreid natuurlijk, maar veel kleinschaliger.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
En hierdoor gaat het dus zo fout.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:49 schreef Brybry het volgende:
RIVM zei dat het niet zo hoeft te zijn dus ik mag gewoon naar de supermarkt e.d.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
De UK is wel wakker. 25.000 testen per dag.twitter:BorisJohnson twitterde op donderdag 19-03-2020 om 08:46:24We're going to step up testing for #coronavirus #COVID19 https://t.co/A7cNeBOd1J reageer retweet
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2020 08:50:57 ]![]()
Wat kost dat meer dan dicht zijn dan? Dienstverbanden worden neem ik aan gewoon doorbetaald?quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar geloof ik niks van, elke dag dat kleine ondernemers nu open blijven kost bakken vol geld.![]()
Meer mensen de 's morgens wakker worden en zich direct afvragen wat de dag nu weer gaat brengen. Dat je verlangt naar het moment dat de berichten iets positiefs brengen?![]()
En daarna weer net zo hard terugkeren. Daarom vraag ik mij af of een totale lockdown ook wel zin heeft.. maargoed daar zijn de meningen in de politiek ook over verdeeld.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik hoop snel, samen met alle niet-noodzakelijke bedrijven.
Dat is nog steeds geen lockdown zolang mensen nog gewoon naar buiten mogen om te wandelen etcetera, maar het zou veel onnodige en massale besmettingen schelen.
Het virus wordt dan nog steeds verspreid natuurlijk, maar veel kleinschaliger.![]()
Had je rechtstreeks contact het het RIVM in plaats van de GGD dan? En waar gaat je pleegdochter nu allemaal heen dan? Kan ze dan niet gewoon voorlopig bij die moeder blijven als die zo bepalend is.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:49 schreef Brybry het volgende:
[..]
Precies.
Maar wat ik me afvraag en wat het RIVM niet kon vertellen , wat moet ik nou doen?
Ik zorg mede voor dit gezin en mogelijk zijn we allemaal besmet. RIVM zei dat het niet zo hoeft te zijn dus ik mag gewoon naar de supermarkt e.d.
Pleegdochter zit niet in quarantaine, moeder van vind het niet nodig want we zijn toch wel besmet. Tja, ik weet het ff niet meer.![]()
Nee, want de kans dat de test positief uitvalt bij iemand die al in het ziekenhuis wordt opgenomen is veel groter dan buiten het ziekenhuis. Uiteindelijk krijg je hiermee een besmettingsgraad van 100% terwijl dat in werkelijkheid (nog) niet zo is.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:49 schreef bitterbal het volgende:
[..]
dat is dan toch juist andersom? Kan dat ik je zin verkeerd lees maar als alleen de mensen die zo ziek worden dat ze moeten worden opgenomen betekent dat toch dat er een hele grote groep besmette mensen gewoon verder gaat met het leven?Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
https://www.scientias.nl/(...)door-mensen-gemaakt/quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Men denkt nu vleermuis --> gordeldier --> mens las ik gisteren in een linkje waarbij men uitlegde dat manmade ontkracht zou zijn.![]()
Klopt. Zowel die vriendin van mij en mijn pleegdochter zijn of worden niet getest. Alleen als ziekenhuisopname dreigt ..quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:46 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er alleen getest bij ziekenhuis opname. Maar ik kan het mis hebben. Iemand?![]()
twitter:spectatorindex twitterde op donderdag 19-03-2020 om 08:48:32JUST IN: Italy will extend current lockdown reageer retweet
![]()
Hierquote:Op donderdag 19 maart 2020 08:50 schreef Tris het volgende:
Meer mensen de 's morgens wakker worden en zich direct afvragen wat de dag nu weer gaat brengen. Dat je verlangt naar het moment dat de berichten iets positiefs brengen?![]()
![]()
ah ja oke das ook zoquote:Op donderdag 19 maart 2020 08:51 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Nee, want de kans dat de test positief uitvalt bij iemand die al in het ziekenhuis wordt opgenomen is veel groter dan buiten het ziekenhuis. Uiteindelijk krijg je hiermee een besmettingsgraad van 100% terwijl dat in werkelijkheid (nog) niet zo is.![]()
jammer wel dat er zo weinig testen zijn, je kan nu ook niet gebieden gaan testen als steekproef![]()
Ik ben benieuwd naar hoe hun cijfers gaan lopen de komende weken, gezien hun 'aanpak' tot voor kort.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:50 schreef Scrummie2.1 het volgende:
De UK is wel wakker. 25.000 testen per dag.twitter:BorisJohnson twitterde op donderdag 19-03-2020 om 08:46:24We're going to step up testing for #coronavirus #COVID19 https://t.co/A7cNeBOd1J reageer retweet
Zal ik je even goed nieuws brengen? De Chinese provincie Wuhan heeft geen nieuwe gevallen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:50 schreef Tris het volgende:
Meer mensen de 's morgens wakker worden en zich direct afvragen wat de dag nu weer gaat brengen. Dat je verlangt naar het moment dat de berichten iets positiefs brengen?(Kijk zelf maar even of je de Chinese regering wilt geloven)
![]()
Ik vind ze erg onduidelijk in aangeven waar de besmettingen zijn. Via nieuwsberichten kan je wel achterhalen wat de situatie is bij sommige gevallen (die hier in de stad was bijvoorbeeld een dokter die van Sofia terugkeerde) maar in principe wordt alleen maar aangegeven in welk oblast (soort provincie) de gevallen zijn maar dat is het zo ongeveer.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe doet de Bulgaarse RIVM het in jouw optiek en is daar veel of juist weinig kritiek op van/door de Bulgaren?
Sowieso komt meeste info van de media. Er is niet echt een centraal orgaan."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Ik heb het 0800 nummer gebeld. Nee, volgens het RIVM moet ze in een afgesloten kamer verblijven. Ze blijft gewoon thuis maar niet in afzondering van de rest van het gezin.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:51 schreef Chia het volgende:
[..]
Had je rechtstreeks contact het het RIVM in plaats van de GGD dan? En waar gaat je pleegdochter nu allemaal heen dan? Kan ze dan niet gewoon voorlopig bij die moeder blijven als die zo bepalend is.
Dus. Grote kans dat ik het binnenkort ook heb, als ik het nog niet heb haha![]()
Joequote:Op donderdag 19 maart 2020 08:50 schreef Tris het volgende:
Nee precies. Dat is ook de moeilijk situatie waar we nu in zitten. Het meest ideale zou zijn dat je zoveel mogelijk mensen test. Bij een gebrek aan voldoende testen wil je in ieder geval weten wie het wél hebben om die de juiste behandeling te kunnen geven. Dat levert echter weer scheve verhoudingen op, op basis waarvan vervolgens besluiten/vervolgacties worden gebaseerd.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:52 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ah ja oke das ook zo![]()
jammer wel dat er zo weinig testen zijn, je kan nu ook niet gebieden gaan testen als steekproef
Ergo; heel lastig om op basis van de huidige statistieken iets zinnigs te zeggen.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Die gaan binnen de kortste keren richting de cijfers van Italie en Spanje gok ik.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar hoe hun cijfers gaan lopen de komende weken, gezien hun 'aanpak' tot voor kort.![]()
Plus als je dan weer open gaat na een week of 3 dan is het veel makkelijker om gericht en snoeihard in te zetten op volledige quarantainemaatregelen zodra het weer ergens opduikt. Zeker met de kennis van nu, want toen het hier op 27 februari opdook was het RIVM nog altijd van mening dat het niet zo besmettelijk was.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik hoop snel, samen met alle niet-noodzakelijke bedrijven.
Het virus wordt dan nog steeds verspreid natuurlijk, maar veel kleinschaliger.
En als de uitbraak dan weer wat op begint te lopen kun je weer 2 weken dicht. En vervolgens weer open en gericht quarantaines etc.
Op die manier bereik je uiteindelijk ook herd immunity, maar wel met minder dooien naar alle waarschijnlijkheid.
De manier waarop Nederland het wil doen is imo puur om zoveel mogelijk de economie draaiende te houden, want ook op die manier duurt het erg lang voordat die herd immunity er is en levert je wel veel meer dooien op. En die RIVM baardmans gaf gisteren in die technische briefing eigenlijk ook toe dat het gewoon wachten op een vaccin is.
Doe dat dan met korte veelvuldige totale lockdowns en laat dat virus dan maar een paar keer weer oplaaien. Dat lijkt mij beter dan het nu rond te laten gaan.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Ben bereid de lente en zomer per direct te skippen als we daarmee ook af zouden zijn van dit virus.. de komende 3-6 maanden worden gewoon zwaar klote voor iedereen.quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
we kunnen het als burger initiatief indienen ?:Pquote:Op donderdag 19 maart 2020 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ben bereid de lente en zomer per direct te skippen als we daarmee ook af zouden zijn van dit virus.. de komende 3-6 maanden worden gewoon zwaar klote voor iedereen.![]()
Ze gaan de komende weken aan de andere kant testen, op immuniteit.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:52 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ah ja oke das ook zo![]()
jammer wel dat er zo weinig testen zijn, je kan nu ook niet gebieden gaan testen als steekproef
https://www.ad.nl/dossier(...)a-ontstaat~ae8f611a/Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Valt wel mee aangezien het dodental wel klopt. Je kunt zo naar bv Duitsland kijken (die wel goed test) en het sterftecijfer uitrekenen. Dat toepassen op NL en zo kun je de besmettingen uitrekenen voor NL. (Hint: 30000+)quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:54 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Nee precies. Dat is ook de moeilijk situatie waar we nu in zitten. Het meest ideale zou zijn dat je zoveel mogelijk mensen test. Bij een gebrek aan voldoende testen wil je in ieder geval weten wie het wél hebben om die de juiste behandeling te kunnen geven. Dat levert echter weer scheve verhoudingen op, op basis waarvan vervolgens besluiten/vervolgacties worden gebaseerd.
Ergo; heel lastig om op basis van de huidige statistieken iets zinnigs te zeggen.![]()
quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ben bereid de lente en zomer per direct te skippen als we daarmee ook af zouden zijn van dit virus.. de komende 3-6 maanden worden gewoon zwaar klote voor iedereen.![]()
![]()
Ja, gezien in het nieuws. Met de toevoeging dat er niet of nauwelijks meer getest wordt.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:53 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Zal ik je even goed nieuws brengen? De Chinese provincie Wuhan heeft geen nieuwe gevallen.(Kijk zelf maar even of je de Chinese regering wilt geloven)
Iemand die weet hoe het met Bruins is?![]()
En Turkije heeft zeker ook nog maar steeds 2 gevallen?quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:53 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Zal ik je even goed nieuws brengen? De Chinese provincie Wuhan heeft geen nieuwe gevallen.(Kijk zelf maar even of je de Chinese regering wilt geloven)
Of was daar niet laatst eentje van overleden?![]()
Baardmans van het RIVM benadrukte vooral nog eens dat herd community een bijeffect is van de huidige strategie en geen doel op zich.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Plus als je dan weer open gaat na een week of 3 dan is het veel makkelijker om gericht en snoeihard in te zetten op volledige quarantainemaatregelen zodra het weer ergens opduikt. Zeker met de kennis van nu, want toen het hier op 27 februari opdook was het RIVM nog altijd van mening dat het niet zo besmettelijk was.
En als de uitbraak dan weer wat op begint te lopen kun je weer 2 weken dicht. En vervolgens weer open en gericht quarantaines etc.
Op die manier bereik je uiteindelijk ook herd immunity, maar wel met minder dooien naar alle waarschijnlijkheid.
De manier waarop Nederland het wil doen is imo puur om zoveel mogelijk de economie draaiende te houden, want ook op die manier duurt het erg lang voordat die herd immunity er is en levert je wel veel meer dooien op. En die RIVM baardmans gaf gisteren in die technische briefing eigenlijk ook toe dat het gewoon wachten op een vaccin is.
Doe dat dan met korte veelvuldige totale lockdowns en laat dat virus dan maar een paar keer weer oplaaien. Dat lijkt mij beter dan het nu rond te laten gaan.![]()
Allemaal een half jaar in een geforceerde coma.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je moet vooral ook denken aan het nut van je kostbare tijd te verdoen in een winkel zonder klandizie. Het is hopeloos en het kost je alsnog stookkosten bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:50 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Wat kost dat meer dan dicht zijn dan? Dienstverbanden worden neem ik aan gewoon doorbetaald?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ja ik.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:50 schreef Tris het volgende:
Meer mensen de 's morgens wakker worden en zich direct afvragen wat de dag nu weer gaat brengen. Dat je verlangt naar het moment dat de berichten iets positiefs brengen?
Maar het ziet er niet fraai uit. Op mn werk sinds gisteren allerlei geruchten. Geen idee hoe lang dat nog open blijft. Net bezig met financiën rond krijgen voor een gekocht huis. Eigen huis moet nog verkocht. Elke dag meer en meer zieken en dooien. Elke dag meer winkels die sluiten, meer bedrijven die dicht gaan, meer landen die op slot gaan, miljarden wereldwijd die in de economie gepompt worden om te proberen te redden wat en of er nog te redden valt.....
Man man man wat een onzekere tijden en ellende allemaal. Ik word er een beetje moedeloos van. Doe mij maar weer zo een gezapig leventje als we hadden voordat deze kutzoooi langs kwam![]()
vosss is de naam,
Ik heb hier 2 links van Nederland en Italië, beide van Arcgis, waarin heel veel informatie staat, ook per regio/stad.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:53 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ik vind ze erg onduidelijk in aangeven waar de besmettingen zijn. Via nieuwsberichten kan je wel achterhalen wat de situatie is bij sommige gevallen (die hier in de stad was bijvoorbeeld een dokter die van Sofia terugkeerde) maar in principe wordt alleen maar aangegeven in welk oblast (soort provincie) de gevallen zijn maar dat is het zo ongeveer.
Sowieso komt meeste info van de media. Er is niet echt een centraal orgaan.
Wellicht dat er ook zoiets voor Bulgarije is.
Ik zal ze even opzoeken.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
Vanmorgen tweede overlijden. Over de 100 gevallen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:55 schreef ToT het volgende:
[..]
En Turkije heeft zeker ook nog maar steeds 2 gevallen?
Of was daar niet laatst eentje van overleden?"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
People are being encouraged to put up Christmas lights to spread cheer while they're social distancing
(CNN)As coronavirus has infected every state in the nation and people are stuck inside their homes in an attempt to prevent it from spreading even more, things are feeling a little bleak.
So some are trying to spread a little hope and cheer instead.
People around the country are putting up their Christmas lights and encouraging others to do the same.
The idea is that twinkling, colorful lights will lift spirits during these dark times. And it doubles as a social distancing activity: people can admire the lights from the safety of their own homes or cars.
Over the weekend, Lane Grindle, a broadcaster for the Milwaukee Brewers, posted a callout on Twitter.
"What if we all put our Christmas lights back up? Then we could get in the car and drive around and look at them. That seems like a fair social distancing activity," he wrote.
Dozens responded with enthusiasm, with a couple even posting photos of the lights on in their front yard.
In Cumberland, Rhode Island, a 10-year-old boy had a similar idea.
"Hey dad, can we turn the Christmas lights on?" Holly Griffin says her son asked her husband. "I want something to look at."
The family put up their lights and decided that they'd keep them on until social distancing protocols were no longer in place.
Griffin and her husband both encouraged others to do the same on social media. Since then, they've received messages from people all around the country.
Someone in Louisiana replied to Mike Griffin's tweet saying that she put her Christmas lights up at 1 a.m. after reading about it, and shared it with others in her community too.
Even someone in the United Kingdom from people messaged them, excited about the idea.
Mike and Holly Griffin's son looks out their window at the Christmas lights now up in their yard.
"Times are dark and there's light to be spread," Griffin told CNN. "Now more than ever is a time to be looking outside yourself. I think taking our mental health seriously is really important and just hearing bad news all the time can really make that multiply."
The lights are a small gesture, Griffin says, but she said she hopes that when first responders, grocery store workers and pharmacists drive by that it might bring a smile to their face.
"It's the little things we can do to feel connected," she said.![]()
Daar valt het winkeltje waarschijnlijk ook niet direct van om. Het feit dat ze open zijn zal wel betekenen dat er nog klandizie is. Anders zouden ze wel sluiten.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je moet vooral ook denken aan het nut van je kostbare tijd te verdoen in een winkel zonder klandizie. Het is hopeloos en het kost je alsnog stookkosten bijvoorbeeld.![]()
Ah thx!quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:56 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Vanmorgen tweede overlijden. Over de 100 gevallen.
Nog steeds verdacht weinig natuurlijk.![]()
Okquote:Op donderdag 19 maart 2020 08:57 schreef _I het volgende:
People are being encouraged to put up Christmas lights to spread cheer while they're social distancing
(CNN)As coronavirus has infected every state in the nation and people are stuck inside their homes in an attempt to prevent it from spreading even more, things are feeling a little bleak.
So some are trying to spread a little hope and cheer instead.
People around the country are putting up their Christmas lights and encouraging others to do the same.
The idea is that twinkling, colorful lights will lift spirits during these dark times. And it doubles as a social distancing activity: people can admire the lights from the safety of their own homes or cars.
Over the weekend, Lane Grindle, a broadcaster for the Milwaukee Brewers, posted a callout on Twitter.
"What if we all put our Christmas lights back up? Then we could get in the car and drive around and look at them. That seems like a fair social distancing activity," he wrote.
Dozens responded with enthusiasm, with a couple even posting photos of the lights on in their front yard.
In Cumberland, Rhode Island, a 10-year-old boy had a similar idea.
"Hey dad, can we turn the Christmas lights on?" Holly Griffin says her son asked her husband. "I want something to look at."
The family put up their lights and decided that they'd keep them on until social distancing protocols were no longer in place.
Griffin and her husband both encouraged others to do the same on social media. Since then, they've received messages from people all around the country.
Someone in Louisiana replied to Mike Griffin's tweet saying that she put her Christmas lights up at 1 a.m. after reading about it, and shared it with others in her community too.
Even someone in the United Kingdom from people messaged them, excited about the idea.
[ afbeelding ]
Mike and Holly Griffin's son looks out their window at the Christmas lights now up in their yard.
"Times are dark and there's light to be spread," Griffin told CNN. "Now more than ever is a time to be looking outside yourself. I think taking our mental health seriously is really important and just hearing bad news all the time can really make that multiply."
The lights are a small gesture, Griffin says, but she said she hopes that when first responders, grocery store workers and pharmacists drive by that it might bring a smile to their face.
"It's the little things we can do to feel connected," she said.![]()
Waar mijn man werkt gaan volgende week de deuren dicht.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja ik.
Maar het ziet er niet fraai uit. Op mn werk sinds gisteren allerlei geruchten. Geen idee hoe lang dat nog open blijft. Net bezig met financiën rond krijgen voor een gekocht huis. Eigen huis moet nog verkocht. Elke dag meer en meer zieken en dooien. Elke dag meer winkels die sluiten, meer bedrijven die dicht gaan, meer landen die op slot gaan, miljarden wereldwijd die in de economie gepompt worden om te proberen te redden wat en of er nog te redden valt.....
Man man man wat een onzekere tijden en ellende allemaal. Ik word er een beetje moedeloos van. Doe mij maar weer zo een gezapig leventje als we hadden voordat deze kutzoooi langs kwam![]()
Gebrek aan materialen.![]()
Gaat rap omhoog momenteel.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah thx!
Nog steeds verdacht weinig natuurlijk."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Ja, ik ook. De laatsts dagen slaap ik bijzonder slecht. Mentaal uitgeput door alle nieuwssignalen en zorgen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:50 schreef Tris het volgende:
Zou top zijnquote:Op donderdag 19 maart 2020 08:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb hier 2 links van Nederland en Italië, beide van Arcgis, waarin heel veel informatie staat, ook per regio/stad.
Wellicht dat er ook zoiets voor Bulgarije is.
Ik zal ze even opzoeken.
https://www.ad.nl/auto/co(...)-per-liter~a17526e1/quote:Corona in België: flitspalen uitgezet en benzine voor 95 cent per liter
Gratis tanken in België
Toch raar dat zoiets niet gewoon centraal geregeld is en met goeie info komt. Ik vind de info hier in NL ook nogal wat karig.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:53 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ik vind ze erg onduidelijk in aangeven waar de besmettingen zijn. Via nieuwsberichten kan je wel achterhalen wat de situatie is bij sommige gevallen (die hier in de stad was bijvoorbeeld een dokter die van Sofia terugkeerde) maar in principe wordt alleen maar aangegeven in welk oblast (soort provincie) de gevallen zijn maar dat is het zo ongeveer.
Sowieso komt meeste info van de media. Er is niet echt een centraal orgaan.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Ook een beetje raar om flitspalen neer te zetten op een weg die compleet kapot is.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:00 schreef Zeroku het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/auto/co(...)-per-liter~a17526e1/
Gratis tanken in BelgiëVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik weet in ieder geval nog exact hoeveel testen er worden gedaanquote:Op donderdag 19 maart 2020 09:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Toch raar dat zoiets niet gewoon centraal geregeld is en met goeie info komt. Ik vind de info hier in NL ook nogal wat karig.
In vergelijking met vroeger komen we om in de informatie doxh blijft veel nuttige of interessante info inderdaad achterwege."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Het is van de volkskrant, en daar mag je de inhoud niet van plaatsen.
Driekwart van overleden coronapatiënten kwam nooit op intensive care
Ze zijn oud en hebben bijvoorbeeld al 3 hartoperaties gehad in het laatste jaar.
https://www.volkskrant.nl(...)nsive-care~b9c5660d/![]()
http://opendatadpc.maps.a(...)4093bb090ab0aa2b4892quote:
https://www.arcgis.com/ap(...)45eca5bc8f70cb1b8f21
Wellicht dat voor Bulgarije ook zoiets te binden is.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
Ik ga er stiekem al een beetje van uit dat ik volgende week, of uiterlijk de week erop, ook thuis zit.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:59 schreef Tris het volgende:
[..]
Waar mijn man werkt gaan volgende week de deuren dicht.
Gebrek aan materialen.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Grote ketens als WE, C&A etc sluiten niet voor niets - het is niet meer rendabel (ook al scharen ze het onder 'gezondheidsredenen' voor klant en personeel).quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:57 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Daar valt het winkeltje waarschijnlijk ook niet direct van om. Het feit dat ze open zijn zal wel betekenen dat er nog klandizie is. Anders zouden ze wel sluiten.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Het aantal nieuwe opnames op de IC is ook wel interessantquote:Op donderdag 19 maart 2020 08:40 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja dit is gebaseerd op het minimaal testen van ons in NL. Daarom hebben wij ook zo'n hoog dodental ten opzichte van bijvoorbeeld Duitsland. Als je het sterftecijfer ten opzichte van de besmettingen van Duitsland uitrekent en dat toepast op NL zitten we hier al op 30000+ besmettingen.
Het geschatte dodental zou eigenlijk wat hoger moeten liggen omdat groei alleen was er eerder een dip in het aantal doden wat toen ineens opliep naar +19. We gaan het meemaken.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!![]()
ja 100%, rusteloos gevoelquote:Op donderdag 19 maart 2020 08:50 schreef Tris het volgende:
Meer mensen de 's morgens wakker worden en zich direct afvragen wat de dag nu weer gaat brengen. Dat je verlangt naar het moment dat de berichten iets positiefs brengen?Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Ik beschik helaas niet over die cijfers. (en vooral de historische data)quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:02 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Het aantal nieuwe opnames op de IC is ook wel interessant![]()
Hopelijk zijn ze snel beter. We moeten in Nederland echt meer gaan testen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:51 schreef Brybry het volgende:
[..]
Klopt. Zowel die vriendin van mij en mijn pleegdochter zijn of worden niet getest. Alleen als ziekenhuisopname dreigt ..![]()
Sterktequote:Op donderdag 19 maart 2020 09:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ga er stiekem al een beetje van uit dat ik volgende week, of uiterlijk de week erop, ook thuis zit.![]()
![]()
Bij mij gaat het wat met ups en downs, maar in het algemeen blijf ik er redelijk nuchter onder.quote:
Toch wel de noodvoorraad hier wat aangevuld en heb toch maar een FFP3-masker gekocht.![]()
Welke kosten besparen ze als ze sluiten? Huur en al het personeel zonder 0-uren contract moet je gewoon blijven betalen..quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Grote ketens als WE, C&A etc sluiten niet voor niets - het is niet meer rendabel (ook al scharen ze het onder 'gezondheidsredenen' voor klant en personeel).And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Geen vluchten meer naar Groenland.
https://www.thelocal.dk/2(...)t-coronavirus-spread
Greenland halts all air traffic to island to limit coronavirus spread"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Als Madagaskar haar grenzen nou ook nog sluit kan het virus nooit meer winnen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:07 schreef Salina het volgende:
Greenland halts all air traffic to island to limit coronavirus spread![]()
![]()
Wat is het weer hard gegaan de afgelopen 24 uur, al bijna 220.000 besmettingen nuhttps://bnonews.com/index(...)t-coronavirus-cases/
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Verstandig!quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:07 schreef Salina het volgende:
Greenland halts all air traffic to island to limit coronavirus spreadIk denk dat dat 1 van de eerste plaatsen zal zijn die dit onder controle kan krijgen. (Zeer dunbevolkt groot eiland.)
![]()
De IT loopt bij onze overheid nog zo'n 30 jaar achter.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Toch raar dat zoiets niet gewoon centraal geregeld is en met goeie info komt. Ik vind de info hier in NL ook nogal wat karig.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Mensen staan 20 a 30 uur te wachten bij de binnengrenzen.
https://www.telegraaf.nl/(...)gn=seeding-telegraaf"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Is in meerdere landen zo (en individuele steden), maar wat voor nut heeft dat?quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:09 schreef BarryOSeven het volgende:
Geruchten gaan dat Duitsland een avondklok gaat instellen.
Ja okee, je voorkomt dat mensen toch 's avonds samen de gezelligheid gaan opzoeken natuurlijk.![]()
Zeg, praat eens normaal.quote:Op donderdag 19 maart 2020 01:07 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Kap nou eens met immuun, er is geen enkele reden om aan te nemen dat we immuun kunnen worden. En al helemaal niet nadat de motie van Baudet er niet doorgekomen is.
Ik meng mij ook een keer in de discussie, gebruik een keer het woord immuun en krijg direct zo'n reactie.
Ik stel trouwens ook nergens dat we immuun gaan worden, alleen dat we het nu niet zijn.![]()
Het gaat wel erg snel de laatste dagen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:08 schreef LTVDK het volgende:
Wat is het weer hard gegaan de afgelopen 24 uur, al bijna 220.000 besmettingen nuhttps://bnonews.com/index(...)t-coronavirus-cases/
Wanneer stonden we nog op de 100.000? Een week geleden?Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
Mensen gaan de EU zo wel waarderen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:09 schreef capricia het volgende:
Mensen staan 20 a 30 uur te wachten bij de binnengrenzen.
https://www.telegraaf.nl/(...)gn=seeding-telegraafOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Turkije heeft tegen de 200 gevallen officieel lquote:Op donderdag 19 maart 2020 08:55 schreef ToT het volgende:
[..]
En Turkije heeft zeker ook nog maar steeds 2 gevallen?
Of was daar niet laatst eentje van overleden?![]()
Precies. Denk dat er veel mensen zijn die nu de kroeg thuis hebben. In Duitsland hebben ze ook van die mooie kelders met bar er in en zo.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Is in meerdere landen zo (en individuele steden), maar wat voor nut heeft dat?
Ja okee, je voorkomt dat mensen toch 's avonds samen de gezelligheid gaan opzoeken natuurlijk.![]()
![]()
nu:quote:Drie kwart van de Nederlandse coronapatiënten die aan de gevolgen van het virus zijn overleden, is niet behandeld op de intensive care. Dat zegt intensivist Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC) en hoofd IC van het Erasmus MC, donderdag in gesprek met de Volkskrant.
https://www.nu.nl/coronav(...)p-ic.html?redirect=1![]()
Ow, net werd er nog wat anders gepost!quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:10 schreef HiZ het volgende:
[..]
Turkije heeft tegen de 200 gevallen officieel l![]()
![]()
Want? Zodat men massaal de hond nog even gaat uit laten voor die tijd?quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:09 schreef BarryOSeven het volgende:
Geruchten gaan dat Duitsland een avondklok gaat instellen.of gewoon om samenscholing van groepen (jongeren) te beperken?
Wederom lijkt mij een samenscholingsverbod dan effectiever.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2020 09:11:45 ]![]()
quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:10 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het gaat wel erg snel de laatste dagen.
Wanneer stonden we nog op de 100.000? Een week geleden?twitter:BNODesk twitterde op woensdag 18-03-2020 om 11:16:47Coronavirus timeline:
- January 19: 100 cases
- January 24: 1,000 cases
- January 28: 5,000 cases
- February 12: 50,000 cases
- March 6: 100,000 cases
- March 14: 150,000 cases
- March 18: 200,000 cases reageer retweetOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Whut? Wordt er gevraagd mondkapjes in te leveren?quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:11 schreef Rijst het volgende:
Wat houdt het vorderen van mondkapjes nou precies in voor de mensen thuis die mondkapjes hebben?
Ik heb er hier al dik een half jaar een pak van 50 stuks liggen waar ik niks mee doe.![]()
Het gaat niet om die 15 maskers die jij thuis hebt maar om de duizenden die bij prive klinieken liggen bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:11 schreef Rijst het volgende:
Wat houdt het vorderen van mondkapjes nou precies in voor de mensen thuis die mondkapjes hebben?
Je mag ze natuurlijk inleveren bij het ziekenhuis als je wilt maar ik denk dat ze die niet eens gaan gebruiken omdat ze niet weten wat er mee gebeurt is.![]()
Inleveren dan!quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Whut? Wordt er gevraagd mondkapjes in te leveren?
Ik heb er hier al dik een half jaar een pak van 50 stuks liggen waar ik niks mee doe.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Maar als mensen dat per se willen zorgen ze wel dat ze voor die avondklok op de plek van bestemming zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Is in meerdere landen zo (en individuele steden), maar wat voor nut heeft dat?
Oh lekker. De IC cijfers zeggen dus ook niets meer. Dan kunnen we echt alleen nog maar uitgaan van het dodental.quote:![]()
Ja dat staat niet bij het gerucht hehe. Het is ook van een dubieuze bron.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:11 schreef Chia het volgende:
[..]
Want? Zodat men massaal de hond nog even gaat uit laten voor die tijd?of gewoon om samenscholing van groepen (jongeren) te beperken?
Wederom lijkt mij een samenscholingsverbod dan effectiever.![]()
Dat lijkt me idd ook ja.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:12 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het gaat niet om die 15 maskers die jij thuis hebt maar de duizenden die bij prive klinieken liggen bijvoorbeeld.
Je mag ze natuurlijk inleveren bij het ziekenhuis als je wilt maar ik denk niet eens dat ze die gaan gebruiken omdat ze niet weten wat er mee gebeurt is.
Aan de andere kant las ik hier gisteren verhalen over dat mondkapjes zonder gesteriliseerd te worden bij tot wel 3 verschillende patiënten gebruikt worden? (En schorten e.d. ook)
Onze vaste mod hier had het daar over?![]()
Ziekenhuis, zorgcentra bijvoorbeeld?quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:11 schreef LTVDK het volgende:
[..]twitter:BNODesk twitterde op woensdag 18-03-2020 om 11:16:47Coronavirus timeline:
- January 19: 100 cases
- January 24: 1,000 cases
- January 28: 5,000 cases
- February 12: 50,000 cases
- March 6: 100,000 cases
- March 14: 150,000 cases
- March 18: 200,000 cases reageer retweet
Huisarts of ouderenzorg gaat ze wel gebruiken lijkt mijquote:Op donderdag 19 maart 2020 09:12 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het gaat niet om die 15 maskers die jij thuis hebt maar de duizenden die bij prive klinieken liggen bijvoorbeeld.
Je mag ze natuurlijk inleveren bij het ziekenhuis als je wilt maar ik denk niet eens dat ze die gaan gebruiken omdat ze niet weten wat er mee gebeurt is."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Gok dat we dit weekend al over de 300k zittenquote:
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Ja en dan steek ik er de nodige moeite in, en dan nemen ze het wegens hygiëne-redenen niet aan.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ziekenhuis, zorgcentra bijvoorbeeld?
Maar goed, niet geschoten is altijd mis natuurlijk.![]()
quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:13 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat lijkt me idd ook ja.
Aan de andere kant las ik hier gisteren verhalen over dat mondkapjes zonder gesteriliseerd te worden bij tot wel 3 verschillende patiënten gebruikt worden? (En schorten e.d. ook)
Onze vaste mod hier had het daar over?Yep, dat zei Kyran gisteren.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:13 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat lijkt me idd ook ja.
Onze vaste mod hier had het daar over?
In ieder geval in zijn ziekenhuis.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
Bij die inleveroproepen staat ook doorgaans dat het wel moet gaan om mondkapjes die individueel verpakt zijn en van een bepaald type.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:12 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Je mag ze natuurlijk inleveren bij het ziekenhuis als je wilt maar ik denk niet eens dat ze die gaan gebruiken omdat ze niet weten wat er mee gebeurt is.![]()
Ja.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:10 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Mensen gaan de EU zo wel waarderen.
En niet alleen mensen.. vrachtverkeer staat daar ook in de rij.
Hopelijk heeft het geen effect op de bevoorrading."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Een keer of zes moest ie dat benadrukken.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:56 schreef Chia het volgende:
[..]
Baardmans van het RIVM benadrukte vooral nog eens dat herd community een bijeffect is van de huidige strategie en geen doel op zich.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:17 schreef roos94 het volgende:
Mark my words 7 april gaat de boel weer open. Ongeacht wat dat gaat aanrichten.![]()
![]()
Kunt vooraf ook even telefonisch navragen. Denk dat ze de hulp wel waarderenquote:Op donderdag 19 maart 2020 09:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja en dan steek ik er de nodige moeite in, en dan nemen ze het wegens hygiëne-redenen niet aan.
Maar goed, niet geschoten is altijd mis natuurlijk..
Zou zo maar kunnen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gok dat we dit weekend al over de 300k zitten
Het was afgelopen dagen erg "gezellig" druk op straat en in de supermarkten.
In Nederland alleen al verwacht ik een enorme toename juist doordat er veel mensen vrij zijn en dus gezellig elkar opzoeken en gingen fun shoppen of naar de bouwmarkt / tuimcentra om klusspullen te kopen.
Mensen kunnen blijkbaar niet thuis stilzitten.![]()
Ook wel 'apart' om te zien dat naarmate de getallen stijgen hoe minder 'persoonlijk' het wordt ofzo. Bij de eerste besmettingen in NL ontplofte heel internet inclusief dit topic, de eerste tientallen werden bijgehouden met waar en wanneer. Nu komen er elke dag nieuwe cijfers bij en of dat er nou 350 of 360 zijn, iedereen (mezelf incluis) bedankt voor de informatie en gaat weer verder.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
In de video geeft de arts aan dat er vocht en blaasjes gevuld met vocht zich bevinden in de longen van Coronapatiënten.
Kan het helpen om met een kijkoperatie die blaasjes open te prikken en het vocht eruit te zuigen?
![]()
quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:17 schreef LTVDK het volgende:
Ook wel 'apart' om te zien dat naarmate de getallen stijgen hoe minder 'persoonlijk' het wordt ofzo. Bij de eerste besmettingen in NL ontplofte heel internet inclusief dit topic, de eerste tientallen werden bijgehouden met waar en wanneer. Nu komen er elke dag nieuwe cijfers bij en of dat er nou 350 of 360 zijn, iedereen (mezelf incluis) bedankt voor de informatie en gaat weer verder.quote:A single death is a tragedy; a million deaths is a statistic. When one dies, it is a tragedy. When a million die, it is a statistic.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ik merk ook een corona moeheid, het lijkt een 24 uurs industrie te zijn geworden in de media - de rest is totaal irrelevant geworden.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:17 schreef LTVDK het volgende:
Ook wel 'apart' om te zien dat naarmate de getallen stijgen hoe minder 'persoonlijk' het wordt ofzo. Bij de eerste besmettingen in NL ontplofte heel internet inclusief dit topic, de eerste tientallen werden bijgehouden met waar en wanneer. Nu komen er elke dag nieuwe cijfers bij en of dat er nou 350 of 360 zijn, iedereen (mezelf incluis) bedankt voor de informatie en gaat weer verder.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Het menselijk brein gaat zichzelf beschermen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:17 schreef LTVDK het volgende:
Ook wel 'apart' om te zien dat naarmate de getallen stijgen hoe minder 'persoonlijk' het wordt ofzo. Bij de eerste besmettingen in NL ontplofte heel internet inclusief dit topic, de eerste tientallen werden bijgehouden met waar en wanneer. Nu komen er elke dag nieuwe cijfers bij en of dat er nou 350 of 360 zijn, iedereen (mezelf incluis) bedankt voor de informatie en gaat weer verder.![]()
Ergens kan ik het ook wel begrijpen, zeker bij mensen die hun beroep niet thuis uit kunnen oefenen en in principe dus gewoon 'vrij' zijn. Als ze dan de hele dag met het gezin opeengepakt zitten willen ze toch wat gaan doen, en qua weer was het de afgelopen dagen natuurlijk ideaal om te klussen en in de tuin bezig te zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:17 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Zou zo maar kunnen.
Het was afgelopen dagen erg "gezellig" druk op straat en in de supermarkten.
In Nederland alleen al verwacht ik een enorme toename juist doordat er veel mensen vrij zijn en dus gezellig elkar opzoeken en gingen fun shoppen of naar de bouwmarkt / tuimcentra om klusspullen te kopen.
Mensen kunnen blijkbaar niet thuis stilzitten.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
En kun je nagaan dat corona het nieuws misschien pas 2 weken domineert. Stel je voor dat dit maanden en maanden duurt.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik merk ook een corona moeheid, het lijkt een 24 uurs industrie te zijn geworden in de media - de rest is totaal irrelevant geworden.![]()
Was van Stalin toch?quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Bij je huisarts of ziekenhuis inleveren zou hen heel erg kunnen helpen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Whut? Wordt er gevraagd mondkapjes in te leveren?
Ik heb er hier al dik een half jaar een pak van 50 stuks liggen waar ik niks mee doe.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Een paar punten die ik net van een arts hoorde hier:
Piek rond 27-28 maart verwacht.
Groot deel (geen % genoemd) van overleden patiënten niet op IC geweest (mensen die aangaven dat ze dat niet wilden).
Tot nu toe ligt ongeveer 80% van de IC opnames nog steeds op de IC (of zijn overleden), dus maar 20% "hersteld" (als in weer zelfstandig ademen etc).![]()
Volgens jou gaat alles op 7 april weer open toch?quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:19 schreef roos94 het volgende:
[..]
En kun je nagaan dat corona het nieuws misschien pas 2 weken domineert. Stel je voor dat dit maanden en maanden duurt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Daarom lijkt de hysterie ook veel groter nu. Het is continu in de media, op social media etc. Terwijl als ik hier op straat en in de omgeving kijk het sentiment toch wel wat anders is.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik merk ook een corona moeheid, het lijkt een 24 uurs industrie te zijn geworden in de media - de rest is totaal irrelevant geworden.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Klopt. Gelukkig gaat het gewone leven weer verder. En terecht. Zou een goede zaak zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:17 schreef roos94 het volgende:
Mark my words 7 april gaat de boel weer open. Ongeacht wat dat gaat aanrichten.![]()
Daarom heeft ie er waarschijnlijk ook zoveel over de kling gejaagd in die strafkampenquote:
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Maar de informatie wordt sowieso ook steeds algemener; het wordt ook meer als statistieken gepresenteerd.quote:
Via andere media zijn we er achter gekomen dat er hier in de stad toch nog weer een extra corona-geval er bij gekomen was, na een weekje stabiliteit.
Maar die algemene kaart van zoveel besmettingen per 100.000 inwoners; ja dan wordt het idd echt een statistiek.![]()
Ja die hele oorlog waardoor de benzineprijs keldert hoor je echt nauwelijks iets over bijvoorbeeld, daar moet je echt bewust op zoeken want anders mis je dat gewoon.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik merk ook een corona moeheid, het lijkt een 24 uurs industrie te zijn geworden in de media - de rest is totaal irrelevant geworden.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Dat wordt wel beweerd. Geen idee of dat daadwerkelijk zo was.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ik zeg stel je voorquote:Op donderdag 19 maart 2020 09:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens jou gaat alles op 7 april weer open toch?![]()
A Single Death is a Tragedy; a Million Deaths is just a Statisticquote:Op donderdag 19 maart 2020 09:17 schreef LTVDK het volgende:
Ook wel 'apart' om te zien dat naarmate de getallen stijgen hoe minder 'persoonlijk' het wordt ofzo. Bij de eerste besmettingen in NL ontplofte heel internet inclusief dit topic, de eerste tientallen werden bijgehouden met waar en wanneer. Nu komen er elke dag nieuwe cijfers bij en of dat er nou 350 of 360 zijn, iedereen (mezelf incluis) bedankt voor de informatie en gaat weer verder.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Niet alleen de media, net zo goed hier op FOK! en de users hier.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik merk ook een corona moeheid, het lijkt een 24 uurs industrie te zijn geworden in de media - de rest is totaal irrelevant geworden.![]()
Zodat mensen elkaar vrolijk keihard kunnen besmettenquote:Op donderdag 19 maart 2020 09:20 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Klopt. Gelukkig gaat het gewone leven weer verder. En terecht. Zou een goede zaak zijn.![]()
![]()
Ik bel het ziekenhuis zo wel ff.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij je huisarts of ziekenhuis inleveren zou hen heel erg kunnen helpen.![]()
![]()
Mwa, je ziet wel degelijk ongekende verschijnselen nu: stille straten, een berustend/vreemd gevoel onder de mensen, argwaan en onzekerheid..quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:20 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Daarom lijkt de hysterie ook veel groter nu. Het is continu in de media, op social media etc. Terwijl als ik hier op straat en in de omgeving kijk het sentiment toch wel wat anders is.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
ik merk het hier in de straat ook, de ene zit in retail en zit nu thuis, de ander doet onderhoud voor machines mag maar niet meer bij externe klanten naar binnen en zit ook thuis. zelf zie ik ook dat het werk opdroogt.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ga er stiekem al een beetje van uit dat ik volgende week, of uiterlijk de week erop, ook thuis zit.
het is allemaal kut. ik hoop dat je je huis nog kan verkopen!Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Al wat langer dan 2 weken hoor.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:19 schreef roos94 het volgende:
[..]
En kun je nagaan dat corona het nieuws misschien pas 2 weken domineert. Stel je voor dat dit maanden en maanden duurt.![]()
Misschien was deze al langs gekomen, maar wat grappig corona nieuws kan geen kwaad dacht ik zo![]()
https://www.theguardian.c(...)joy-chicago-aquarium![]()
Inmiddels hoop ik eigenlijk alleen nog maar dat diegene waar ik om geef niet ziek worden en of de pijp uit creperen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:21 schreef Fukushima het volgende:
ik hoop dat je je huis nog kan verkopen!
Dat huis en alle mogelijke toestand van schulden of weet ik veel dat zien we straks wel weer.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Omdat het een virus net zo dodelijk is als de griep. Dat is nu wel duidelijk geworden de laatste maanden. De mensen die dood gaan van corona, gaan ook dood van een griep. Dit is alleen de laatste zet.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:21 schreef roos94 het volgende:
[..]
Zodat mensen elkaar vrolijk keihard kunnen besmetten![]()
Nee, je zegt mark my words. Als je de betekenis van uitdrukkingen niet kent is het verstandig die niet te gebruiken.quote:![]()
Amen👌quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:24 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Omdat het een virus net zo dodelijk is als de griep. Dat is nu wel duidelijk geworden de laatste maanden. De mensen die dood gaan van corona, gaan ook dood van een griep. Dit is alleen de laatste zet.![]()
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 19-03-2020 om 09:24:56The number of confirmed coronavirus cases worldwide has surpassed 220,000. Of those, 8,953 have died, 84,912 have recovered, and 126,187 are still unresolved https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
Die datum van piekbelasting is gebaseerd op de dag dat ze semi-lockdown met het sluiten van de horeca en evenementen toepasten? Valt op zich wat voor te zeggen... dan zou je voor Brabant al wel iets eerder een stabilisatie moeten zien, eigenlijk vanaf een dezer dagen al.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:20 schreef Kyran het volgende:
Een paar punten die ik net van een arts hoorde hier:
Piek rond 27-28 maart verwacht.
Groot deel (geen % genoemd) van overleden patiënten niet op IC geweest (mensen die aangaven dat ze dat niet wilden).
Tot nu toe ligt ongeveer 80% van de IC opnames nog steeds op de IC (of zijn overleden), dus maar 20% "hersteld" (als in weer zelfstandig ademen etc).Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Hoi.quote:
Deze video is al heel vaak gedeeld."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Waarom wordt de hele wereldeconomie dan zo een beetje stil gelegd als het maar een griepje is?quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:24 schreef Newone82 het volgende:
Omdat het een virus net zo dodelijk is als de griep.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Toen was het enkel nog belangrijk nieuws, nu is er niks anders meer dan dat. Pas 2 weken geleden is de echte paniek losgebarsten bij het grootste gedeelte van het volk (na die nieuwe maatregelen waardoor het hamsteren is begonnen). Dat het daarvoor hier al heel erg leefde dat wel, maar het grote publiek zat nog in de 'zal allemaal wel met dat griepje' fase.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |