Volgens jou gaat alles op 7 april weer open toch?quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:19 schreef roos94 het volgende:
[..]
En kun je nagaan dat corona het nieuws misschien pas 2 weken domineert. Stel je voor dat dit maanden en maanden duurt.
Daarom lijkt de hysterie ook veel groter nu. Het is continu in de media, op social media etc. Terwijl als ik hier op straat en in de omgeving kijk het sentiment toch wel wat anders is.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik merk ook een corona moeheid, het lijkt een 24 uurs industrie te zijn geworden in de media - de rest is totaal irrelevant geworden.
Klopt. Gelukkig gaat het gewone leven weer verder. En terecht. Zou een goede zaak zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:17 schreef roos94 het volgende:
Mark my words 7 april gaat de boel weer open. Ongeacht wat dat gaat aanrichten.
Daarom heeft ie er waarschijnlijk ook zoveel over de kling gejaagd in die strafkampenquote:
Maar de informatie wordt sowieso ook steeds algemener; het wordt ook meer als statistieken gepresenteerd.quote:
Ja die hele oorlog waardoor de benzineprijs keldert hoor je echt nauwelijks iets over bijvoorbeeld, daar moet je echt bewust op zoeken want anders mis je dat gewoon.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik merk ook een corona moeheid, het lijkt een 24 uurs industrie te zijn geworden in de media - de rest is totaal irrelevant geworden.
Dat wordt wel beweerd. Geen idee of dat daadwerkelijk zo was.quote:
Ik zeg stel je voorquote:Op donderdag 19 maart 2020 09:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens jou gaat alles op 7 april weer open toch?
A Single Death is a Tragedy; a Million Deaths is just a Statisticquote:Op donderdag 19 maart 2020 09:17 schreef LTVDK het volgende:
Ook wel 'apart' om te zien dat naarmate de getallen stijgen hoe minder 'persoonlijk' het wordt ofzo. Bij de eerste besmettingen in NL ontplofte heel internet inclusief dit topic, de eerste tientallen werden bijgehouden met waar en wanneer. Nu komen er elke dag nieuwe cijfers bij en of dat er nou 350 of 360 zijn, iedereen (mezelf incluis) bedankt voor de informatie en gaat weer verder.
Niet alleen de media, net zo goed hier op FOK! en de users hier.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zodat mensen elkaar vrolijk keihard kunnen besmettenquote:Op donderdag 19 maart 2020 09:20 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Klopt. Gelukkig gaat het gewone leven weer verder. En terecht. Zou een goede zaak zijn.
Ik bel het ziekenhuis zo wel ff.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij je huisarts of ziekenhuis inleveren zou hen heel erg kunnen helpen.
Mwa, je ziet wel degelijk ongekende verschijnselen nu: stille straten, een berustend/vreemd gevoel onder de mensen, argwaan en onzekerheid..quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:20 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Daarom lijkt de hysterie ook veel groter nu. Het is continu in de media, op social media etc. Terwijl als ik hier op straat en in de omgeving kijk het sentiment toch wel wat anders is.
ik merk het hier in de straat ook, de ene zit in retail en zit nu thuis, de ander doet onderhoud voor machines mag maar niet meer bij externe klanten naar binnen en zit ook thuis. zelf zie ik ook dat het werk opdroogt.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ga er stiekem al een beetje van uit dat ik volgende week, of uiterlijk de week erop, ook thuis zit.
Al wat langer dan 2 weken hoor.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:19 schreef roos94 het volgende:
[..]
En kun je nagaan dat corona het nieuws misschien pas 2 weken domineert. Stel je voor dat dit maanden en maanden duurt.
Inmiddels hoop ik eigenlijk alleen nog maar dat diegene waar ik om geef niet ziek worden en of de pijp uit creperen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:21 schreef Fukushima het volgende:
ik hoop dat je je huis nog kan verkopen!
Omdat het een virus net zo dodelijk is als de griep. Dat is nu wel duidelijk geworden de laatste maanden. De mensen die dood gaan van corona, gaan ook dood van een griep. Dit is alleen de laatste zet.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:21 schreef roos94 het volgende:
[..]
Zodat mensen elkaar vrolijk keihard kunnen besmetten
Nee, je zegt mark my words. Als je de betekenis van uitdrukkingen niet kent is het verstandig die niet te gebruiken.quote:
Amen👌quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:24 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Omdat het een virus net zo dodelijk is als de griep. Dat is nu wel duidelijk geworden de laatste maanden. De mensen die dood gaan van corona, gaan ook dood van een griep. Dit is alleen de laatste zet.
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 19-03-2020 om 09:24:56The number of confirmed coronavirus cases worldwide has surpassed 220,000. Of those, 8,953 have died, 84,912 have recovered, and 126,187 are still unresolved https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Die datum van piekbelasting is gebaseerd op de dag dat ze semi-lockdown met het sluiten van de horeca en evenementen toepasten? Valt op zich wat voor te zeggen... dan zou je voor Brabant al wel iets eerder een stabilisatie moeten zien, eigenlijk vanaf een dezer dagen al.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:20 schreef Kyran het volgende:
Een paar punten die ik net van een arts hoorde hier:
Piek rond 27-28 maart verwacht.
Groot deel (geen % genoemd) van overleden patiënten niet op IC geweest (mensen die aangaven dat ze dat niet wilden).
Tot nu toe ligt ongeveer 80% van de IC opnames nog steeds op de IC (of zijn overleden), dus maar 20% "hersteld" (als in weer zelfstandig ademen etc).
Hoi.quote:
Waarom wordt de hele wereldeconomie dan zo een beetje stil gelegd als het maar een griepje is?quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:24 schreef Newone82 het volgende:
Omdat het een virus net zo dodelijk is als de griep.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |