Waarschijnlijk langs een zij-ingang naar binnen. Sterkte ....quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Mijn vader mag vanmiddag naar de huisarts (vreemd) want 'alle symptomen van corona', maar ze weten ook al dat ze niet gaan testen. Waarom dan wel laten komen?
Dit vooral ja, er wordt gespeculeerd.. wat als..?quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Hier gaan ook al allerlei geruchten rond op het werk.
Om even te zien hoe erg hij eraan toe is en of hij naar het ziekenhuis moet.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Mijn vader mag vanmiddag naar de huisarts (vreemd) want 'alle symptomen van corona', maar ze weten ook al dat ze niet gaan testen. Waarom dan wel laten komen?
Administratieve redenen, of als zoethoudertje.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
RVB was nog niet zover.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:27 schreef Chia het volgende:
[..]
Dus? Je weet dat je ook kan overleggen via Teams terwijl iedereen thuis zit?
Er is in de verte een verband, maar inderdaad, haar vragen waren ook niet relevant en op zijn plaats. De tirades van Wilders en Baudet ook niet.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:06 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dan zou ik toch eerder mijn pijlen richten, als je het over nutteloze zaken hebt, op die vrouw van die dieren partij door meerdere malen nutteloze vragen te stellen die niet eens direct verband hadden met het virus.
Misschien bang voor longkanker? Oud baasje die ik ken had ook alle kenmerken van Corona inclusief vlekjes op zijn longen en die gingen ze wel checken.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Hebben ze hier ook gedaan. Even naar zijn longen luisteren en waarschijnlijk (preventief) antibiotica voorschrijven.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ja, belde net met 'm. Moet bellen als hij er is, door een sluis, pak aan, mondkapje op, dan een check door doktor. Indien te erg (hij is erg benauwd, lichte koorts) door naar ziekenhuis waarschijnlijk.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:30 schreef maily het volgende:
[..]
Waarschijnlijk langs een zij-ingang naar binnen. Sterkte ....
Heftig..quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja, belde net met 'm. Moet bellen als hij er is, door een sluis, pak aan, mondkapje op, dan een check door doktor. Indien te erg (hij is erg benauwd, lichte koorts) door naar ziekenhuis waarschijnlijk.
Bij ons wordt al een hoop grondstoffen niet meer geleverd en gereed product gaat ook al niet meer de deur uit voor bepaalde klanten.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:23 schreef Fukushima het volgende:
[..]
bij ons vallen er nog wel wat orders, maar onze buitendienst is bijna nergens meer welkom.
Oud-werkgever zitten in de AGF, ook daar gaan ze dit niet lang meer trekken ook al hebben ze een buffer waarvan je denkt: moet genoeg zijn. Die lopen nu heel snel terug..quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Verontrustend hoe snel het lijkt te gaan met het tot stilstand komen van de (internationale) handel - hier op het werk zie ik dit niet nog 3-4 weken goed gaan
Wat heb je aan plaatjes met vertekende statistiek als 75% van de oudere coronadoden nooit op de ic komen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:22 schreef Zeroku het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Plaatje. Voor de duidelijkheid.
het lijkt soms alsof ze het soms hebben opgegeven hequote:Op donderdag 19 maart 2020 08:35 schreef Brybry het volgende:
Gisteren de RIVM hotline gebeld want pleegdochter begon gister ineens alle symptomen te vertonen, ze was al verkouden, zoals de helft van het gezin maar gisteren ging ze van verkouden naar miserie in een uur.
Oh en ze is in contact geweest met iemand die positief is getest.
Ik wilde vooral weten hoe wij, 9 personen die veel met elkaar in contact staan moeten handelen want waars zijn we zelf toch al besmet.
Het advies was; Pleegdochter in quarantaine tot ze 24uur klachtenvrij is. Wij kunnen gewoon doen en laten wat we willen . .
Ondanks dat advies zou ik mezelf en de andere personen ook in quarantaine plaatsen voor in ieder geval 2 weken om te voorkomen dat er (nog meer) mensen besmet worden.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:35 schreef Brybry het volgende:
Gisteren de RIVM hotline gebeld want pleegdochter begon gister ineens alle symptomen te vertonen, ze was al verkouden, zoals de helft van het gezin maar gisteren ging ze van verkouden naar miserie in een uur.
Ik wilde vooral weten hoe wij, 9 personen die veel met elkaar in contact staan moeten handelen want waars zijn we zelf toch al besmet.
Het advies was; Pleegdochter in quarantaine tot ze 24uur klachtenvrij is. Wij kunnen gewoon doen en laten wat we willen . .
We mogen aannemen dat dat weliswaar mag, maar je dat uiteraard niet doet?quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:35 schreef Brybry het volgende:
Binnen de adviezen die al gelden.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:35 schreef Brybry het volgende:
Ik heb geen behoefte aan welke les dan ook van die twee.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:08 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Luister eens naar wat ze zeggen misschien leer je ervan.
ze testen veel minder nu toch?quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:33 schreef BarryOSeven het volgende:
Voorspelling +410 besmettingen en +20 doden vandaag.
https://www.nu.nl/nuzakel(...)ker-griepvaccin.htmlquote:
Offtopic.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:38 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
https://www.google.com/am(...)aker-griepvaccin.amp
Het wegen van de hier bejubelde Ab is zeker niet offtopic. The people must knowquote:
jeps. ik ookquote:Op donderdag 19 maart 2020 08:39 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ik moet leren om niet op dit soort dingen te klikken![]()
Ja dit is gebaseerd op het minimaal testen van ons in NL. Daarom hebben wij ook zo'n hoog dodental ten opzichte van bijvoorbeeld Duitsland. Als je het sterftecijfer ten opzichte van de besmettingen van Duitsland uitrekent en dat toepast op NL zitten we hier al op 30000+ besmettingen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
ze testen veel minder nu toch?
Zou Rutte daar niet op terugkomen in de 2e termijn?quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:39 schreef DustPuppy het volgende:
Ik heb trouwens nergens nog een antwoord gehoord op de vraag die gisteren in het debat ook gesteld is.
Waarom zegt de RIVM dat je na 24 uur klachtenvrij alweer naar buiten mag en zegt de WHO 2 weken?
Waarom denk de RIVM het beter te weten dan de WHO?
Gebeurt ook op andere plekken in Azië, zoals ook in de Filipijnen. (Wel in mindere mate).quote:
Dat die Chinezen knettergek zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:42 schreef Chia het volgende:
Samenvatting van de relevantie die dierentweets?
Ja nu komt het overal buiten waar je mist ziet moet je niet komen. Een chemische lockdown hebben ze gecreëerd.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:41 schreef HulkHeld het volgende:
Misschien gek gedacht, maar gister werd duidelijk dat het virus ook in de lucht actief is, heeft de huidige mist nog invloed op eventueel meer besmettingen?
0quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:42 schreef Chia het volgende:
Samenvatting van de relevantie die dierentweets?
Zo had ik het gisteren ook begrepen ja.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:42 schreef bitterbal het volgende:
heb ik het goed begrepen dat we elke dag sowieso 1000 mensen testen?
Wilde mijn post al wijzigen maar dank aan de modsquote:Op donderdag 19 maart 2020 08:42 schreef Zeroku het volgende:
Misschien even kappen met het quoten van die Tweets? Nu staan ze 20 keer op de pagina.
want dat zijn best veel testen toch?quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zo had ik het gisteren ook begrepen ja.
Dat dat, momenteel, de maximum capaciteit per dag was.
dan is het wel 'knap' dat het elke dag stijgtquote:Op donderdag 19 maart 2020 08:42 schreef bitterbal het volgende:
heb ik het goed begrepen dat we elke dag sowieso 1000 mensen testen?
Eerder minder dan meer.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:41 schreef HulkHeld het volgende:
Misschien gek gedacht, maar gister werd duidelijk dat het virus ook in de lucht actief is, heeft de huidige mist nog invloed op eventueel meer besmettingen?
hoezo?quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:43 schreef Fukushima het volgende:
[..]
dan is het wel 'knap' dat het elke dag stijgt
Omdat dat wil zeggen dat elke dag een groter percentage besmet is.quote:
Dit lijkt me een vraag die door het RIVM beantwoord moet worden.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:41 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zou Rutte daar niet op terugkomen in de 2e termijn?
o, ik las maximaal 1000 testen, maar er staat sowieso.(dus minimaal 1000 per dag)quote:
Als dieren en vooral hondenliefhebber wordt ik al misselijk bij het lezen van de titel alquote:Op donderdag 19 maart 2020 08:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat die Chinezen knettergek zijn.
Ik wil die filmpjes niet zien. Arme arme hondje
Heb wel eens een filmpje gezien van een hond die daar levend in een frituurpan werd gegooid.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als dieren en vooral hondenliefhebber wordt ik al misselijk bij het lezen van de titel al![]()
![]()
*geeft Luna een knuffel
Ja ik ook, maar ik was natuurlijk zo achterlijk om op de link te klikken.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als dieren en vooral hondenliefhebber wordt ik al misselijk bij het lezen van de titel al![]()
![]()
*geeft Luna een knuffel
Volgens mij wordt er alleen getest bij ziekenhuis opname. Maar ik kan het mis hebben. Iemand?quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:45 schreef bitterbal het volgende:
vraag mij dan ook af of die 1000 testen dan alleen worden gebruikt als mensen al enigszins erg ziek binnen komen in het ziekenhuis?
De groep die getest wordt, wordt steeds beperkter. Grotendeels worden mensen boven 70 of met ernstige klachten alleen getest, waardoor het besmettingspercentage uiteindelijk veel hoger komt te liggen dan werkelijk zo is.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:45 schreef bitterbal het volgende:
vraag mij dan ook af of die 1000 testen dan alleen worden gebruikt als mensen al enigszins erg ziek binnen komen in het ziekenhuis?
Volgens mij testen ziekenhuizen ook nog eigen personeel bij klachten. Althans dat was vorige week zo toen mijn vriendin getest werd. Geen idee of dat nu nog zo is, volgens mij wel.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:46 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Volgens mij word er alleen getest bij ziekenhuis opname. Maar ik kan het mis hebben. Iemand?
Dat is wat een paar dagen geleden wel gecommuniceerd was. Maar verandert volgens mij ook met de dagquote:Op donderdag 19 maart 2020 08:46 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Volgens mij word er alleen getest bij ziekenhuis opname. Maar ik kan het mis hebben. Iemand?
Wanneer de IC vol is. Dan zit er nog lag in van 2 weken en weet niemand in politiek hoe het ooit zo ver heeft kunnen komen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Wanneer zal het decreet komen om alle winkels te sluiten? Half geopende winkelcentra heeft helemaal niemand meer iets aan lijkt me..
Beterschap en blijf allemaal maar even in quarantaine ...quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:35 schreef Brybry het volgende:
Hoe doet de Bulgaarse RIVM het in jouw optiek en is daar veel of juist weinig kritiek op van/door de Bulgaren?quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:47 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat is wat een paar dagen geleden wel gecommuniceerd was. Maar verandert volgens mij ook met de dag
Is nu inmiddels dat vleermuis verhaal ook ontkracht?quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het vermoeden bestond idd dat het virus man made was, maar uit meerdere onderzoeken is gebleken dat dat niet het geval was.
De bron is hier gisteren, in een van de vel voorgaande delen, ergens gepost.
dat is dan toch juist andersom? Kan dat ik je zin verkeerd lees maar als alleen de mensen die zo ziek worden dat ze moeten worden opgenomen betekent dat toch dat er een hele grote groep besmette mensen gewoon verder gaat met het leven?quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:47 schreef Zeroku het volgende:
[..]
De groep die getest wordt, wordt steeds beperkter. Grotendeels worden mensen boven 70 of met ernstige klachten alleen getest, waardoor het besmettingspercentage uiteindelijk veel hoger komt te liggen dan werkelijk zo is.
Precies.quote:
Daar geloof ik niks van, elke dag dat kleine ondernemers nu open blijven kost bakken vol geld.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:47 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Wanneer de IC vol is. Dan zit er nog lag in van 2 weken en weet niemand in politiek hoe het ooit zo ver heeft kunnen komen.
Men denkt nu vleermuis --> gordeldier --> mens las ik gisteren in een linkje waarbij men uitlegde dat manmade ontkracht zou zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:48 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Is nu inmiddels dat vleermuis verhaal ook ontkracht?
Ik hoop snel, samen met alle niet-noodzakelijke bedrijven.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Wanneer zal het decreet komen om alle winkels te sluiten? Half geopende winkelcentra heeft helemaal niemand meer iets aan lijkt me..
En hierdoor gaat het dus zo fout.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:49 schreef Brybry het volgende:
RIVM zei dat het niet zo hoeft te zijn dus ik mag gewoon naar de supermarkt e.d.
De UK is wel wakker. 25.000 testen per dag.twitter:BorisJohnson twitterde op donderdag 19-03-2020 om 08:46:24We're going to step up testing for #coronavirus #COVID19 https://t.co/A7cNeBOd1J reageer retweet
Wat kost dat meer dan dicht zijn dan? Dienstverbanden worden neem ik aan gewoon doorbetaald?quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar geloof ik niks van, elke dag dat kleine ondernemers nu open blijven kost bakken vol geld.
En daarna weer net zo hard terugkeren. Daarom vraag ik mij af of een totale lockdown ook wel zin heeft.. maargoed daar zijn de meningen in de politiek ook over verdeeld.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik hoop snel, samen met alle niet-noodzakelijke bedrijven.
Dat is nog steeds geen lockdown zolang mensen nog gewoon naar buiten mogen om te wandelen etcetera, maar het zou veel onnodige en massale besmettingen schelen.
Het virus wordt dan nog steeds verspreid natuurlijk, maar veel kleinschaliger.
Had je rechtstreeks contact het het RIVM in plaats van de GGD dan? En waar gaat je pleegdochter nu allemaal heen dan? Kan ze dan niet gewoon voorlopig bij die moeder blijven als die zo bepalend is.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:49 schreef Brybry het volgende:
[..]
Precies.
Maar wat ik me afvraag en wat het RIVM niet kon vertellen , wat moet ik nou doen?
Ik zorg mede voor dit gezin en mogelijk zijn we allemaal besmet. RIVM zei dat het niet zo hoeft te zijn dus ik mag gewoon naar de supermarkt e.d.
Pleegdochter zit niet in quarantaine, moeder van vind het niet nodig want we zijn toch wel besmet. Tja, ik weet het ff niet meer.
Nee, want de kans dat de test positief uitvalt bij iemand die al in het ziekenhuis wordt opgenomen is veel groter dan buiten het ziekenhuis. Uiteindelijk krijg je hiermee een besmettingsgraad van 100% terwijl dat in werkelijkheid (nog) niet zo is.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:49 schreef bitterbal het volgende:
[..]
dat is dan toch juist andersom? Kan dat ik je zin verkeerd lees maar als alleen de mensen die zo ziek worden dat ze moeten worden opgenomen betekent dat toch dat er een hele grote groep besmette mensen gewoon verder gaat met het leven?
https://www.scientias.nl/(...)door-mensen-gemaakt/quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Men denkt nu vleermuis --> gordeldier --> mens las ik gisteren in een linkje waarbij men uitlegde dat manmade ontkracht zou zijn.
Klopt. Zowel die vriendin van mij en mijn pleegdochter zijn of worden niet getest. Alleen als ziekenhuisopname dreigt ..quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:46 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er alleen getest bij ziekenhuis opname. Maar ik kan het mis hebben. Iemand?
twitter:spectatorindex twitterde op donderdag 19-03-2020 om 08:48:32JUST IN: Italy will extend current lockdown reageer retweet
Hierquote:Op donderdag 19 maart 2020 08:50 schreef Tris het volgende:
Meer mensen de 's morgens wakker worden en zich direct afvragen wat de dag nu weer gaat brengen. Dat je verlangt naar het moment dat de berichten iets positiefs brengen?
ah ja oke das ook zoquote:Op donderdag 19 maart 2020 08:51 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Nee, want de kans dat de test positief uitvalt bij iemand die al in het ziekenhuis wordt opgenomen is veel groter dan buiten het ziekenhuis. Uiteindelijk krijg je hiermee een besmettingsgraad van 100% terwijl dat in werkelijkheid (nog) niet zo is.
Ik ben benieuwd naar hoe hun cijfers gaan lopen de komende weken, gezien hun 'aanpak' tot voor kort.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:50 schreef Scrummie2.1 het volgende:
De UK is wel wakker. 25.000 testen per dag.twitter:BorisJohnson twitterde op donderdag 19-03-2020 om 08:46:24We're going to step up testing for #coronavirus #COVID19 https://t.co/A7cNeBOd1J reageer retweet
Zal ik je even goed nieuws brengen? De Chinese provincie Wuhan heeft geen nieuwe gevallen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:50 schreef Tris het volgende:
Meer mensen de 's morgens wakker worden en zich direct afvragen wat de dag nu weer gaat brengen. Dat je verlangt naar het moment dat de berichten iets positiefs brengen?
Ik vind ze erg onduidelijk in aangeven waar de besmettingen zijn. Via nieuwsberichten kan je wel achterhalen wat de situatie is bij sommige gevallen (die hier in de stad was bijvoorbeeld een dokter die van Sofia terugkeerde) maar in principe wordt alleen maar aangegeven in welk oblast (soort provincie) de gevallen zijn maar dat is het zo ongeveer.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe doet de Bulgaarse RIVM het in jouw optiek en is daar veel of juist weinig kritiek op van/door de Bulgaren?
Ik heb het 0800 nummer gebeld. Nee, volgens het RIVM moet ze in een afgesloten kamer verblijven. Ze blijft gewoon thuis maar niet in afzondering van de rest van het gezin.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:51 schreef Chia het volgende:
[..]
Had je rechtstreeks contact het het RIVM in plaats van de GGD dan? En waar gaat je pleegdochter nu allemaal heen dan? Kan ze dan niet gewoon voorlopig bij die moeder blijven als die zo bepalend is.
Joequote:Op donderdag 19 maart 2020 08:50 schreef Tris het volgende:
Nee precies. Dat is ook de moeilijk situatie waar we nu in zitten. Het meest ideale zou zijn dat je zoveel mogelijk mensen test. Bij een gebrek aan voldoende testen wil je in ieder geval weten wie het wél hebben om die de juiste behandeling te kunnen geven. Dat levert echter weer scheve verhoudingen op, op basis waarvan vervolgens besluiten/vervolgacties worden gebaseerd.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:52 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ah ja oke das ook zo![]()
jammer wel dat er zo weinig testen zijn, je kan nu ook niet gebieden gaan testen als steekproef
Die gaan binnen de kortste keren richting de cijfers van Italie en Spanje gok ik.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar hoe hun cijfers gaan lopen de komende weken, gezien hun 'aanpak' tot voor kort.
Plus als je dan weer open gaat na een week of 3 dan is het veel makkelijker om gericht en snoeihard in te zetten op volledige quarantainemaatregelen zodra het weer ergens opduikt. Zeker met de kennis van nu, want toen het hier op 27 februari opdook was het RIVM nog altijd van mening dat het niet zo besmettelijk was.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik hoop snel, samen met alle niet-noodzakelijke bedrijven.
Dat is nog steeds geen lockdown zolang mensen nog gewoon naar buiten mogen om te wandelen etcetera, maar het zou veel onnodige en massale besmettingen schelen.
Het virus wordt dan nog steeds verspreid natuurlijk, maar veel kleinschaliger.
Ben bereid de lente en zomer per direct te skippen als we daarmee ook af zouden zijn van dit virus.. de komende 3-6 maanden worden gewoon zwaar klote voor iedereen.quote:
we kunnen het als burger initiatief indienen ?:Pquote:Op donderdag 19 maart 2020 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ben bereid de lente en zomer per direct te skippen als we daarmee ook af zouden zijn van dit virus.. de komende 3-6 maanden worden gewoon zwaar klote voor iedereen.
Ze gaan de komende weken aan de andere kant testen, op immuniteit.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:52 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ah ja oke das ook zo![]()
jammer wel dat er zo weinig testen zijn, je kan nu ook niet gebieden gaan testen als steekproef
Valt wel mee aangezien het dodental wel klopt. Je kunt zo naar bv Duitsland kijken (die wel goed test) en het sterftecijfer uitrekenen. Dat toepassen op NL en zo kun je de besmettingen uitrekenen voor NL. (Hint: 30000+)quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:54 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Nee precies. Dat is ook de moeilijk situatie waar we nu in zitten. Het meest ideale zou zijn dat je zoveel mogelijk mensen test. Bij een gebrek aan voldoende testen wil je in ieder geval weten wie het wél hebben om die de juiste behandeling te kunnen geven. Dat levert echter weer scheve verhoudingen op, op basis waarvan vervolgens besluiten/vervolgacties worden gebaseerd.
Ergo; heel lastig om op basis van de huidige statistieken iets zinnigs te zeggen.
quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ben bereid de lente en zomer per direct te skippen als we daarmee ook af zouden zijn van dit virus.. de komende 3-6 maanden worden gewoon zwaar klote voor iedereen.
Ja, gezien in het nieuws. Met de toevoeging dat er niet of nauwelijks meer getest wordt.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:53 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Zal ik je even goed nieuws brengen? De Chinese provincie Wuhan heeft geen nieuwe gevallen.(Kijk zelf maar even of je de Chinese regering wilt geloven)
En Turkije heeft zeker ook nog maar steeds 2 gevallen?quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:53 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Zal ik je even goed nieuws brengen? De Chinese provincie Wuhan heeft geen nieuwe gevallen.(Kijk zelf maar even of je de Chinese regering wilt geloven)
Baardmans van het RIVM benadrukte vooral nog eens dat herd community een bijeffect is van de huidige strategie en geen doel op zich.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Plus als je dan weer open gaat na een week of 3 dan is het veel makkelijker om gericht en snoeihard in te zetten op volledige quarantainemaatregelen zodra het weer ergens opduikt. Zeker met de kennis van nu, want toen het hier op 27 februari opdook was het RIVM nog altijd van mening dat het niet zo besmettelijk was.
En als de uitbraak dan weer wat op begint te lopen kun je weer 2 weken dicht. En vervolgens weer open en gericht quarantaines etc.
Op die manier bereik je uiteindelijk ook herd immunity, maar wel met minder dooien naar alle waarschijnlijkheid.
De manier waarop Nederland het wil doen is imo puur om zoveel mogelijk de economie draaiende te houden, want ook op die manier duurt het erg lang voordat die herd immunity er is en levert je wel veel meer dooien op. En die RIVM baardmans gaf gisteren in die technische briefing eigenlijk ook toe dat het gewoon wachten op een vaccin is.
Doe dat dan met korte veelvuldige totale lockdowns en laat dat virus dan maar een paar keer weer oplaaien. Dat lijkt mij beter dan het nu rond te laten gaan.
Allemaal een half jaar in een geforceerde coma.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je moet vooral ook denken aan het nut van je kostbare tijd te verdoen in een winkel zonder klandizie. Het is hopeloos en het kost je alsnog stookkosten bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:50 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Wat kost dat meer dan dicht zijn dan? Dienstverbanden worden neem ik aan gewoon doorbetaald?
Ja ik.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:50 schreef Tris het volgende:
Ik heb hier 2 links van Nederland en Italië, beide van Arcgis, waarin heel veel informatie staat, ook per regio/stad.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:53 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ik vind ze erg onduidelijk in aangeven waar de besmettingen zijn. Via nieuwsberichten kan je wel achterhalen wat de situatie is bij sommige gevallen (die hier in de stad was bijvoorbeeld een dokter die van Sofia terugkeerde) maar in principe wordt alleen maar aangegeven in welk oblast (soort provincie) de gevallen zijn maar dat is het zo ongeveer.
Sowieso komt meeste info van de media. Er is niet echt een centraal orgaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |