Vanmorgen tweede overlijden. Over de 100 gevallen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:55 schreef ToT het volgende:
[..]
En Turkije heeft zeker ook nog maar steeds 2 gevallen?
Of was daar niet laatst eentje van overleden?

Daar valt het winkeltje waarschijnlijk ook niet direct van om. Het feit dat ze open zijn zal wel betekenen dat er nog klandizie is. Anders zouden ze wel sluiten.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je moet vooral ook denken aan het nut van je kostbare tijd te verdoen in een winkel zonder klandizie. Het is hopeloos en het kost je alsnog stookkosten bijvoorbeeld.

Ah thx!quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:56 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Vanmorgen tweede overlijden. Over de 100 gevallen.

Okquote:Op donderdag 19 maart 2020 08:57 schreef _I het volgende:
People are being encouraged to put up Christmas lights to spread cheer while they're social distancing
(CNN)As coronavirus has infected every state in the nation and people are stuck inside their homes in an attempt to prevent it from spreading even more, things are feeling a little bleak.
So some are trying to spread a little hope and cheer instead.
People around the country are putting up their Christmas lights and encouraging others to do the same.
The idea is that twinkling, colorful lights will lift spirits during these dark times. And it doubles as a social distancing activity: people can admire the lights from the safety of their own homes or cars.
Over the weekend, Lane Grindle, a broadcaster for the Milwaukee Brewers, posted a callout on Twitter.
"What if we all put our Christmas lights back up? Then we could get in the car and drive around and look at them. That seems like a fair social distancing activity," he wrote.
Dozens responded with enthusiasm, with a couple even posting photos of the lights on in their front yard.
In Cumberland, Rhode Island, a 10-year-old boy had a similar idea.
"Hey dad, can we turn the Christmas lights on?" Holly Griffin says her son asked her husband. "I want something to look at."
The family put up their lights and decided that they'd keep them on until social distancing protocols were no longer in place.
Griffin and her husband both encouraged others to do the same on social media. Since then, they've received messages from people all around the country.
Someone in Louisiana replied to Mike Griffin's tweet saying that she put her Christmas lights up at 1 a.m. after reading about it, and shared it with others in her community too.
Even someone in the United Kingdom from people messaged them, excited about the idea.
[ afbeelding ]
Mike and Holly Griffin's son looks out their window at the Christmas lights now up in their yard.
"Times are dark and there's light to be spread," Griffin told CNN. "Now more than ever is a time to be looking outside yourself. I think taking our mental health seriously is really important and just hearing bad news all the time can really make that multiply."
The lights are a small gesture, Griffin says, but she said she hopes that when first responders, grocery store workers and pharmacists drive by that it might bring a smile to their face.
"It's the little things we can do to feel connected," she said.

Waar mijn man werkt gaan volgende week de deuren dicht.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja ik.
Maar het ziet er niet fraai uit. Op mn werk sinds gisteren allerlei geruchten. Geen idee hoe lang dat nog open blijft. Net bezig met financiën rond krijgen voor een gekocht huis. Eigen huis moet nog verkocht. Elke dag meer en meer zieken en dooien. Elke dag meer winkels die sluiten, meer bedrijven die dicht gaan, meer landen die op slot gaan, miljarden wereldwijd die in de economie gepompt worden om te proberen te redden wat en of er nog te redden valt.....
Man man man wat een onzekere tijden en ellende allemaal. Ik word er een beetje moedeloos van. Doe mij maar weer zo een gezapig leventje als we hadden voordat deze kutzoooi langs kwam![]()

Gaat rap omhoog momenteel.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah thx!
Nog steeds verdacht weinig natuurlijk.

Ja, ik ook. De laatsts dagen slaap ik bijzonder slecht. Mentaal uitgeput door alle nieuwssignalen en zorgen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:50 schreef Tris het volgende:
Meer mensen de 's morgens wakker worden en zich direct afvragen wat de dag nu weer gaat brengen. Dat je verlangt naar het moment dat de berichten iets positiefs brengen?

Zou top zijnquote:Op donderdag 19 maart 2020 08:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb hier 2 links van Nederland en Italië, beide van Arcgis, waarin heel veel informatie staat, ook per regio/stad.
Wellicht dat er ook zoiets voor Bulgarije is.
Ik zal ze even opzoeken.

https://www.ad.nl/auto/co(...)-per-liter~a17526e1/quote:Corona in België: flitspalen uitgezet en benzine voor 95 cent per liter

Toch raar dat zoiets niet gewoon centraal geregeld is en met goeie info komt. Ik vind de info hier in NL ook nogal wat karig.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:53 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ik vind ze erg onduidelijk in aangeven waar de besmettingen zijn. Via nieuwsberichten kan je wel achterhalen wat de situatie is bij sommige gevallen (die hier in de stad was bijvoorbeeld een dokter die van Sofia terugkeerde) maar in principe wordt alleen maar aangegeven in welk oblast (soort provincie) de gevallen zijn maar dat is het zo ongeveer.
Sowieso komt meeste info van de media. Er is niet echt een centraal orgaan.

Ook een beetje raar om flitspalen neer te zetten op een weg die compleet kapot is.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:00 schreef Zeroku het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/auto/co(...)-per-liter~a17526e1/
Gratis tanken in België

Ik weet in ieder geval nog exact hoeveel testen er worden gedaanquote:Op donderdag 19 maart 2020 09:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Toch raar dat zoiets niet gewoon centraal geregeld is en met goeie info komt. Ik vind de info hier in NL ook nogal wat karig.

http://opendatadpc.maps.a(...)4093bb090ab0aa2b4892quote:

Ik ga er stiekem al een beetje van uit dat ik volgende week, of uiterlijk de week erop, ook thuis zit.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:59 schreef Tris het volgende:
[..]
Waar mijn man werkt gaan volgende week de deuren dicht.
Gebrek aan materialen.

Grote ketens als WE, C&A etc sluiten niet voor niets - het is niet meer rendabel (ook al scharen ze het onder 'gezondheidsredenen' voor klant en personeel).quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:57 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Daar valt het winkeltje waarschijnlijk ook niet direct van om. Het feit dat ze open zijn zal wel betekenen dat er nog klandizie is. Anders zouden ze wel sluiten.

Het aantal nieuwe opnames op de IC is ook wel interessantquote:Op donderdag 19 maart 2020 08:40 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja dit is gebaseerd op het minimaal testen van ons in NL. Daarom hebben wij ook zo'n hoog dodental ten opzichte van bijvoorbeeld Duitsland. Als je het sterftecijfer ten opzichte van de besmettingen van Duitsland uitrekent en dat toepast op NL zitten we hier al op 30000+ besmettingen.
Het geschatte dodental zou eigenlijk wat hoger moeten liggen omdat groei alleen was er eerder een dip in het aantal doden wat toen ineens opliep naar +19. We gaan het meemaken.

ja 100%, rusteloos gevoelquote:Op donderdag 19 maart 2020 08:50 schreef Tris het volgende:
Meer mensen de 's morgens wakker worden en zich direct afvragen wat de dag nu weer gaat brengen. Dat je verlangt naar het moment dat de berichten iets positiefs brengen?

Ik beschik helaas niet over die cijfers. (en vooral de historische data)quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:02 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Het aantal nieuwe opnames op de IC is ook wel interessant

Hopelijk zijn ze snel beter. We moeten in Nederland echt meer gaan testen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:51 schreef Brybry het volgende:
[..]
Klopt. Zowel die vriendin van mij en mijn pleegdochter zijn of worden niet getest. Alleen als ziekenhuisopname dreigt ..

Sterktequote:Op donderdag 19 maart 2020 09:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ga er stiekem al een beetje van uit dat ik volgende week, of uiterlijk de week erop, ook thuis zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |