SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-probeer niet lollig te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.![]()
het virus is daar ook later gekomen dus logisch.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:11 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hun maatregelen lopen tot op heden nog steeds ver achter op die in NL.![]()
Kan nog niet zien of dit vanwege Corona is maar dan ben ik benieuwd of dit ook geldt voor levensmiddelen en bijv. zorg. Dat zou een nieuwe stap zijn als we die kant op gaan?quote:Grens tussen Oostenrijk en Hongarije en Hongarije en Slovenië gesloten voor goederenvervoer
BRUSSEL - De Belgische transportorganisatie Febetra meldt dinsdagmiddag dat zij hebben vernomen van de ambassade van Hongarije dat de grens van Oostenrijk naar Hongarije gesloten is voor het goederenvervoer. Bijkomend zijn de grenzen van Hongarije naar Slovenië ook gesloten.
Er is nog geen duidelijkheid wanneer de grenzen weer worden opengesteld.![]()
Zwitserland zit met een probleem gerelateerd aan de huidige crisis.quote:Schweiz droht Videostreaming abzuschalten
Das Swisscom-Netz ist wegen des Coronavirus überlastet. Eine Abschaltung von Videostreaming ist laut Betreiber möglich.
Bron
[...]
Zwitserland dreigt videostreaming uit te schakelen
Het Swisscom-netwerk is overladen. Het uitschakelen van videostreaming is mogelijk volgens de operator.
Te weinig data capaciteit, er wordt overwogen om video streaming te deactiveren.![]()
Toch nog 1 land dat achter NL loopt gevonden. Wauw!!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:11 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hun maatregelen lopen tot op heden nog steeds ver achter op die in NL.In Belgie is dat al gebeurd voor 3 maandenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze daarmee ook het parlement buiten spel zetten?![]()
Ik krijg 70%, mijn vriendin niks (hetzelfde bedrijf). Het verschil is dat ik nog thuis kan werken (administratie/management en ik krijg extra taken van de receptie erbij) en dat zij receptionist is. In feite neem ik dus haar werk over.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:02 schreef Enawh het volgende:
Ik heb zelf nog niks gehoord over m'n werkgever i.v.m salaris e.d
Zit namelijk gewoon thuis in afwachting van alles.
Zijn er mensen die al iets gehoord heeft van hun baas ? (horeca)![]()
![]()
5 MINUTEN GELEDEN
Bedrijven krijgen 90 procent vergoed voor medewerkers die thuiszitten
Het kabinet komt met ruimere mogelijkheden voor werkgevers die werktijdverkorting willen aanvragen voor personeel dat thuiszit door de coronacrisis. Tot nu toe neemt de overheid voor zo'n tijdelijke WW-uitkering maximaal 75 procent van het salaris van de thuiszittende werknemers over. Dat wordt straks 90 procent, bevestigen bronnen in Den Haag.
De afgelopen dagen hebben al bijna 50.000 bedrijven werktijdverkorting aangevraagd. Normaal gesproken doen jaarlijks slechts enkele honderden ondernemers een beroep op de regeling.
Het kabinet wil ook de 1,2 miljoen zzp'ers in Nederland makkelijker toegang geven tot de bijstand als hun opdrachten wegvallen door de coronacrisis.
Vanavond geven de ministers Wiebes (Economische Zaken), Koolmees (Sociale Zaken) en Hoekstra (Financiën) een persconferentie over alle steunmaatregelen voor het bedrijfsleven en zzp'ers. Die persconferentie is live te volgen op NPO 1, NPO Radio 1, NPO Nieuws en de website, app en de socialmediakanalen van de NOS.
nos![]()
Vandaag nog een paar van die oudjes in de supermarkt die het allemaal maar overdreven vonden (en gelijk hebben ze). "De Duitsers hebben ons ooit de vrijheid ontnomen en die laten we ons ook nooit weer ontnemen"
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Yep, typisch IoUquote:... gooi er geld tegen aan en je lost alles op.... maar goed het is hun waanzin.
En zeker weten dat bosjes mensen hem daar op handen zullen dragen.
Ben nog wel straks benieuwd hoe dat precies vorm wordt gegeven. Wanneer je iedereen $1000 geeft schiet je daar in relatie tot niets mee op omdat iedereen dan dat weet, vraagt en zal gebruiken in de prijsvorming. Allemaal allemaal rijk in de ton maar de dijk die breekt.Nuttiger is de aanslag en rekeningen van (semi)overheidswege mogen uitstellen wanneer je die niet kunt betalen. En/of de multinationals opdracht geven terughoudend te zijn bij innen van hun rekeningen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wel nuttig om de eerste rekeningen te kunnen betalen als nu je inkomen is weggevallen.
Veel Amerikanen zijn niet echt van het sparen, die werken met een "balance"."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Sorry als het al voorbij gekomen is
https://mobile.reuters.co(...)tm_source=reddit.com
Italie gaat 10.000 medische studenten direct inzetten als doktoren. Ze hoeven geen eindexamens te doen en kunnen direct aan de slag.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Rutte moet zijn kar keren, dat is duidelijkquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:17 schreef Maver24 het volgende:
Is die uit Luxemburg dan ook dommer dan Rutte, hij ook al?, blijft niet veel over zo
Maar hoe gaat hij dit spinnen?![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:55 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
je hebt weinig intellect nodig om een account te openen, kijk maar naar @:vosss
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Sorry als het al voorbij gekomen is
https://mobile.reuters.co(...)tm_source=reddit.com
Italie gaat 10.000 medische studenten direct inzetten als doktoren. Ze hoeven geen eindexamens te doen en kunnen direct aan de slag.![]()
![]()
Dat is gewoon stupide.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:18 schreef PzKpfw het volgende:
Vandaag nog een paar van die oudjes in de supermarkt die het allemaal maar overdreven vonden (en gelijk hebben ze). "De Duitsers hebben ons ooit de vrijheid ontnomen en die laten we ons ook nooit weer ontnemen"![]()
Een absolute kijktip! Ik heb het tig topics geleden al 's aangehaald. Ben zo blij dat ie nu op Youtube staat!
In 2018 is er door de BBC een pandemie-simulatie gedaan via een gedownloade app.
Echt ontzettend de moeite waard!
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Hij hoeft niks te spinnen, als de komende dagen blijkt dat de huidige aanpak niet werkt is er alsnog de mogelijkheid om ook over te gaan op een lockdown, daar is helemaal niks vreemds aan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:19 schreef riazop het volgende:
[..]
Rutte moet zijn kar keren, dat is duidelijk
Maar hoe gaat hij dit spinnen?Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Ach als het echt zo erg was geweest had Rutte wel zwaardere maatregelen genomen. Heb nu de indruk dat hij meer is bezweken onder de publieke druk.quote:Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Zijn er charts beschikbaar van IC bezettingsgraad etc?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:44 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dit zijn cijfers van bekende besmettingen. Die zijn per definitie niet correct omdat ieder land op een andere manier test. De meeste relevante vraag is de bezettingsgraad van IC-bedden en het verloop daar. In Nederland is er nog nergens overcapaciteit van IC-bedden, zolang dat blijft is het goed controleerbaar.![]()
twitter:BNDeStemBreda twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 17:19:32Noodplan in Breda voor mensen met directe geldproblemen: BroodNood https://t.co/uI8rbau40Y reageer retweet
![]()
https://www.nu.nl/wielren(...)luik.html?redirect=1quote:ASO zet streep door Parijs-Roubaix, Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik![]()
![]()
Sowieso, Hannah Fryquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:20 schreef Felixa het volgende:
Een absolute kijktip! Ik heb het tig topics geleden al 's aangehaald. Ben zo blij dat ie nu op Youtube staat!
In 2018 is er door de BBC een pandemie-simulatie gedaan via een gedownloade app.
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:21 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:BNDeStemBreda twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 17:19:32Noodplan in Breda voor mensen met directe geldproblemen: BroodNood https://t.co/uI8rbau40Y reageer retweet
![]()
![]()
Op zich prima natuurlijk maar dat zou voor alle gemeenten moeten gelden lijkt mequote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:21 schreef Houtenbeen het volgende:
![]()
![]()
De Tour zal ook wel niet lang meer duren voor er een streep doorheen gaat.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/wielren(...)luik.html?redirect=1Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
GVD voor de zekerheid snel nog ff allemaal netflix content downloaden voor offline consumptie dan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Te weinig data capaciteit, er wordt overwogen om video streaming te deactiveren.
Nou voor kinderen niet dus maar het valt me al alleszins mee dat ze dit hebben toegevoegd:quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het RIVM adviseert geen nieuwe contacten en een afstand van minimaal 1,5m En ja dat mag buiten.ipv het statement dat ik eerder voorbij zag komenquote:Mogen mijn kinderen nog buitenspelen met anderen?
Uit de gegevens die nu bekend zijn, lijken kinderen weinig bij te dragen aan de verspreiding van het coronavirus. Kinderen kunnen prima met anderen spelen als ze géén klachten hebben zoals koorts, verkoudheidsklachten of hoest. Maar vermijd grote groepen.Maar welke zelf vrolijk snotterende ouder gaat zich daar iets van aantrekken?quote:Gezond verstand gebruiken
"Kinderen kunnen gewoon met elkaar spelen. Zo lang je maar niet gelijk met dertig mensen bij elkaar komt. Blijf je gezonde verstand gebruiken." Volgens de woordvoerder spelen de kinderen niet zo'n grote rol bij het verspreiden van het coronavirus. Ze mogen dan ook zowel binnen als buiten met vriendjes spelen, zegt hij.Slechts een griepje.
![]()
De grootte van de groep lijkt me ook niet heel relevant als kinderen dagelijks in wisselende samenstellingen samenkomen, dan blijft er van social distancing maar weinig over.![]()
![]()
Waar blijft dan zin verhaal over groepsimmuniteit?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:21 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hij hoeft niks te spinnen, als de komende dagen blijkt dat de huidige aanpak niet werkt is er alsnog de mogelijkheid om ook over te gaan op een lockdown, daar is helemaal niks vreemds aan.![]()
Alle vestigingen van IKEA toch per direct gesloten, klanten worden winkel uit gestuurd
AT5
https://www.at5.nl/artike(...)-winkel-uit-gestuurd![]()
Was te voorspellen, personeel zal zich ook niet heel prettig voelen als half Nederland naar de Ikea gaat omdat ze vrij hebben...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:23 schreef maxi-mus het volgende:
Alle vestigingen van IKEA toch per direct gesloten, klanten worden winkel uit gestuurd
AT5![]()
Net goed.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Hehequote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:23 schreef maxi-mus het volgende:
AT5
Waar moet ik nu gunstig geprijsde batterijen en food containers inslaan?!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:23 schreef maxi-mus het volgende:
AT5
![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:23 schreef maxi-mus het volgende:
AT5
![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:23 schreef maxi-mus het volgende:
AT5
![]()
Action?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:24 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Waar moet ik nu gunstig geprijsde batterijen en food containers inslaan?!![]()
Is dan toch alles in scene gezet voor die 5g uitrolquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Zwitserland zit met een probleem gerelateerd aan de huidige crisis.
Te weinig data capaciteit, er wordt overwogen om video streaming te deactiveren.![]()
Dom of wekenlang voorgelogen door volstrekt incompetente autoriteiten?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:25 schreef Chia het volgende:
Waar zouden alle domme mensen heen gaan nu de IKEA sluit? Andere winkels op de meubelboulevard?![]()
Leuk om "groepsimmuniteit" in te tikken op twitter
Rutte zit daarmee in een strontstorm zonder weerga![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:26 schreef riazop het volgende:
Rutte zit daarmee in een strontstorm zonder weerga
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Misschien dat er dan eindelijk vaart komt in hologram techniekquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:25 schreef winterapfel het volgende:
[..]
Gewoon thuis werken dan toch.. Alle deelnemers streamen vanuit hun eigen woonkamer
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Nou ja, liegen...Het is erger dan dat. Ze hadden geen idee!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:25 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dom of wekenlang voorgelogen door volstrekt incompetente autoriteiten?![]()
ja, alleen duurt het 2 weken voordat je zo'n lockdown gaat merkenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:21 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hij hoeft niks te spinnen, als de komende dagen blijkt dat de huidige aanpak niet werkt is er alsnog de mogelijkheid om ook over te gaan op een lockdown, daar is helemaal niks vreemds aan.![]()
Allebei, maar dat is de vraag niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:25 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dom of wekenlang voorgelogen door volstrekt incompetente autoriteiten?![]()
Ik zou adviseren sowieso geen dingen in te tikken in Twitterquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:26 schreef riazop het volgende:
Rutte zit daarmee in een strontstorm zonder weerga![]()
Goed punt.quote:Die glazen bakken van de ikea waren wél een stuk chiller en de batterijen van prima kwaliteit, maar beter iets dan niets.
![]()
![]()
ja en de bouwmarktenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:25 schreef Chia het volgende:
Waar zouden alle domme mensen heen gaan nu de IKEA sluit? Andere winkels op de meubelboulevard?![]()
Ja ook hier geen werk. Helaas 0 uren contract dus ik heb helemaal niks nu. Wel al WW aangevraagd. Weet niet of mijn werk mee gaat doen met afhalen en bezorgen, maar dan nog zouden ze eerst de vaste contract mensen dan neerzetten. Maar ik ga er niet vanuit dat ze mee gaan doen. En dan nog maar kijken of het verlengd wordt na 6 april.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:02 schreef Enawh het volgende:
Ik heb zelf nog niks gehoord over m'n werkgever i.v.m salaris e.d
Zit namelijk gewoon thuis in afwachting van alles.
Zijn er mensen die al iets gehoord heeft van hun baas ? (horeca)![]()
Ik had tot een paar dagen geleden nog wel hoop en ik was al van het pessimistische soort in dit topic...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:26 schreef Maver24 het volgende:
Tour de France zal ook wel niet doorgaan in juli![]()
Omdat dat uberhaupt de enige manier is om een virus van deze omvang de baas te kunnen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:23 schreef riazop het volgende:
[..]
Waar blijft dan zin verhaal over groepsimmuniteit?En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Absoluut. Mensen zijn compleet achterlijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:25 schreef Chia het volgende:
Waar zouden alle domme mensen heen gaan nu de IKEA sluit? Andere winkels op de meubelboulevard?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
De cursus hoe om te gaan met teleurstellingen kent zn weega in elk geval niet.
Wat een gespreid bedje hadden we toch ook. Ik denk dat hierna heel veel mensen toch heel blij waren/zijn met hun gewone kutleventje.Go hard or go home![]()
Het een sluit het ander niet uit.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:25 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dom of wekenlang voorgelogen door volstrekt incompetente autoriteiten?And so is the past![]()
Te verwachten en net als bij restaurants, alleen dingen laten ophalen. Prima winkelmodel zodat mensen die toch echt iets moeten/willen gewoon kunnen worden bediend.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:23 schreef maxi-mus het volgende:
AT5
https://www.at5.nl/artike(...)-winkel-uit-gestuurd
Genoeg mensen - met nu zeeën aan thuistijd - die hygiënisch zullen willen orderpicken."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Kan er nog meer opnoemen hoor.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:18 schreef riazop het volgende:
[..]
Toch nog 1 land dat achter NL loopt gevonden. Wauw!!
[..]
In Belgie is dat al gebeurd voor 3 maanden![]()
kom je nu in de problemen? ik weet dat het uwv wel altijd snel is met betalen maar dat zou nu wat langer kunnen durenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:27 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Ja ook hier geen werk. Helaas 0 uren contract dus ik heb helemaal niks nu. Wel al WW aangevraagd. Weet niet of mijn werk mee gaat doen met afhalen en bezorgen, maar dan nog zouden ze eerst de vaste contract mensen dan neerzetten. Maar ik ga er niet vanuit dat ze mee gaan doen. En dan nog maar kijken of het verlengd wordt na 6 april.![]()
Ja, zo'n besluit van de IKEA wordt echt niet zomaar genomen... dat is echt een flinke klap...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:28 schreef roos94 het volgende:
De economische gevolgen van dit virus zijn niet te overzien. Zoveel schade.
Bezorgen zullen ze misschien wel kunnen opschalen (nu veel mensen toch werkloos thuis zitten).![]()
Het enige land dat dat denkt is Nederland...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Omdat dat uberhaupt de enige manier is om een virus van deze omvang de baas te kunnen.
hahaha![]()
Klopt, maar denk ook dat het een reset wordt, die wij als kapitalisten hard nodig hebben.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:28 schreef roos94 het volgende:
De economische gevolgen van dit virus zijn niet te overzien. Zoveel schade.![]()
terug naar een gouden standaard.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:29 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Klopt, maar denk ook dat het een reset wordt, die wij als kapitalisten hard nodig hebben.![]()
O ships ik moet gaan koken anders krijg ik billenkoek van mijn vriendin![]()
Corona laat je de tijd vergeten![]()
![]()
Als het uberhaupt tot groepsimmuniteit komt, en die noemenswaardige tijd stand zou blijven houden tegen alle gangbare stammen/mutaties.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Omdat dat uberhaupt de enige manier is om een virus van deze omvang de baas te kunnen.
Nogal grote aannames/gokken.![]()
Op de dag van de landelijke lockdown verwacht ik wel een toespraak.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:29 schreef roos94 het volgende:
En waarom horen we niks van Willempie alexander.![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:30 schreef Pumpalov het volgende:
Feestje voor het dierenleven wel, daar in Italië. Overal ineens dolfijnen, vissen, eenden, zwijnen etc.
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:18 schreef PzKpfw het volgende:
Vandaag nog een paar van die oudjes in de supermarkt die het allemaal maar overdreven vonden (en gelijk hebben ze). "De Duitsers hebben ons ooit de vrijheid ontnomen en die laten we ons ook nooit weer ontnemen"Die snappen de ernst dus echt niet
![]()
Omdat hij toch niks zinnigs te melden heeft.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:29 schreef roos94 het volgende:
En waarom horen we niks van Willempie alexander.Oh.![]()
Waar andere tandartspraktijken alleen nog open zijn voor spoed, is de mijne nog normaal open. Heb daar morgenochtend een afspraak staan bij de mondhygiënist.Ik zit nog even in dubio gaan of niet gaan?..Ze hebben wel voorzorgsmaatregelen getroffen.![]()
Nee hoor het enige land dat het zo benoemd. Ook de lockdown landen zullen uiteindelijk iets van groepsimmuniteit willen waarschijnlijk door een vaccin als dat er komt, het is geen ebola indammen lijkt al niet meer te lukken (vandaar de pandemie hè) De grootste verschillen in de benaderingen zijn semantisch en gaan vooral over de manier hoe de politiek verspreiding wil indammen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:29 schreef riazop het volgende:
[..]
Het enige land dat dat denkt is Nederland...
hahahaEn mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Is dat de dominatrix van die Q&A enige tijd terug?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:30 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
O ships ik moet gaan koken anders krijg ik billenkoek van mijn vriendin![]()
Corona laat je de tijd vergeten![]()
Zou niet gaan als je geen pijn hebtquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:31 schreef michiel_merk het volgende:
Waar andere tandartspraktijken alleen nog open zijn voor spoed, is de mijne nog normaal open. Heb daar morgenochtend een afspraak staan voor bij de mondhygiënist zit nog even in dubio gaan of niet gaan?..Ze hebben wel voorzorgsmaatregelen getroffen.![]()
Afbellen, wat denk jezelfquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:31 schreef michiel_merk het volgende:
Waar andere tandartspraktijken alleen nog open zijn voor spoed, is de mijne nog normaal open. Heb daar morgenochtend een afspraak staan voor bij de mondhygiënist zit nog even in dubio gaan of niet gaan?..Ze hebben wel voorzorgsmaatregelen getroffen.![]()
Z'n toon is sinds 2 dagen wel compleet anders iig.quote:
Van "it's just a flu" naar een nieuw besef dat het meer is dan wat aandelenkoersen.
Als Trumphater ben zelfs ik positief verrast. Blijft wel veel zelfpijperij natuurlijk maar hij lijkt wel in te zien dat dit echt is.![]()
Kreeg net een mailtje van m'n fitness centrum, dat ze tot minimaal 30 April dicht zijn en dat voor alle leden uiteraard een tijdstop wordt ingezet waardoor je abo automatisch met de tijd dat ze nu niet open zijn verlengd wordt. Netjes![]()
![]()
die hebben we nu elke dag om 14:00.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:31 schreef JR-Style-93 het volgende:
Dodenherdenking op De Dam zal ook wel eruit gaan.![]()
Krijgt een nieuw doel volgend jaar vrees ik, als het zo door gaat.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:31 schreef JR-Style-93 het volgende:
Dodenherdenking op De Dam zal ook wel eruit gaan.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Leen Bakkerquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:25 schreef Chia het volgende:
![]()
In plaats van één damschreeuwer allemaal balkon/raamschreeuwers, Wuhan-style.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:31 schreef JR-Style-93 het volgende:
![]()
Netjes iddquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:32 schreef kwiwi het volgende:
Kreeg net een mailtje van m'n fitness centrum, dat ze tot minimaal 30 April dicht zijn en dat voor alle leden uiteraard een tijdstop wordt ingezet waardoor je abo automatisch met de tijd dat ze nu niet open zijn verlengd wordt. Netjes![]()
Klopt hopelijk wordt het vergelijkebaar op de griep waar de immuniteit niet volledig is maar wel zorgt voor een beheersbaarheid.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:30 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Als het uberhaupt tot groepsimmuniteit komt, en die noemenswaardige tijd stand zou blijven houden tegen alle gangbare stammen/mutaties.
Nogal grote aannames/gokken.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
En dan krijgen wij straks de schuld als er teveel dood zijn gegaanquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:30 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]Die snappen de ernst dus echt niet
![]()
![]()
Vind ik ook een blamage eerste klasquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:29 schreef roos94 het volgende:
En waarom horen we niks van Willempie alexander.![]()
Ik twijfel niet zozeer aan het "groepsimmuniteit" scenario, meer aan de snelheid waarmee we dat nu gaan doen.![]()
Ik hoorde dat er een kleine ceremonie komt, voor de continuiteit.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:31 schreef JR-Style-93 het volgende:
De grachten in Venetië zijn nog nooit zo schoon geweest.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:30 schreef Pumpalov het volgende:
Feestje voor het dierenleven wel, daar in Italië. Overal ineens dolfijnen, vissen, eenden, zwijnen etc.
[ afbeelding ]Go hard or go home![]()
Ik heb al dat soort afspraken gecanceld.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:31 schreef michiel_merk het volgende:
Waar andere tandartspraktijken alleen nog open zijn voor spoed, is de mijne nog normaal open. Heb daar morgenochtend een afspraak staan bij de mondhygiënist.Ik zit nog even in dubio gaan of niet gaan?..Ze hebben wel voorzorgsmaatregelen getroffen.
Je moet 1,5 meter afstand houden. Hoe doet jouw tandarts dat?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik kreeg vanmorgen telefoontjes van tandarts en ortho dat ze tot 6 april enkel spoedjes doen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:31 schreef michiel_merk het volgende:
Waar andere tandartspraktijken alleen nog open zijn voor spoed, is de mijne nog normaal open. Heb daar morgenochtend een afspraak staan bij de mondhygiënist.Ik zit nog even in dubio gaan of niet gaan?..Ze hebben wel voorzorgsmaatregelen getroffen.And so is the past![]()
Ja dat ga ik waarschijnlijk ook doen, heb even nagecheckt hoe andere praktijken dat doen. Meesten zijn gewoon dicht voor de normale behandelingen.quote:![]()
Wie wel ? Of bedoel je dan die gesjeesde lucky-hotshot die een gedachte had.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:26 schreef riazop het volgende:
[..]
Nou ja, liegen...Het is erger dan dat. Ze hadden geen idee!
Wetenschap en kennis is altijd gebaseerd op de beste mogelijk aanname van mogelijkheden die wordt onderbouwd door beschikbare en toetsbare feiten.
Als er al iets fout is gegaan is het vooral de kansberekening die ons toch te pakken heeft genomen:
dat het beperkt zou blijven tot afgesloten Wuhan/China en dat het geen jump zou maken naar Europa en vervolgens ging opmarcheren. Kleine kasn dat het kon/zou gebeuren en helaas heeft het plaatsgevonden. Het beter-weten is vooral de redenatie an de winnaar die zegt dat je dan ook maar loten had moeten kopen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Een boor aan een selfiestick 🤣🤣🤣quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb al dat soort afspraken gecanceld.
Je moet 1,5 meter afstand houden. Hoe doet jouw tandarts dat?![]()
Ik had toch gedacht dat is usa op lockdown zou gooien. Zal nu wel donderdag wordenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Z'n toon is sinds 2 dagen wel compleet anders iig.
Van "it's just a flu" naar een nieuw besef dat het meer is dan wat aandelenkoersen.
Als Trumphater ben zelfs ik positief verrast. Blijft wel veel zelfpijperij natuurlijk maar hij lijkt wel in te zien dat dit echt is.![]()
De USA heeft nog niet echt de cijfers omdat er amper getest is.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:35 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik had toch gedacht dat is usa op lockdown zou gooien. Zal nu wel donderdag worden
Daarnaast kan de zorg het grotendeels nog aan, het zal idd max nog een weekje nodig hebben denk ik.![]()
Thanks!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:20 schreef Felixa het volgende:
![]()
En dan vooral inclusief een deel "dat betekent dus NIET dat u ..... blabla".quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:35 schreef THEFXR het volgende:
Rutte zou eigenlijk vanavond de regels moeten uitleggen op alle netten![]()
over een paar dagen kan t weer verandert zijn dus heeft geen zin.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:35 schreef THEFXR het volgende:
We krijgen het toch bijna allemaal volgens Rutte dus ja wat zal het die mensen ook rotten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:30 schreef An_0_Niem het volgende:
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Zoals nu gaat houdt een zooi zich er duidelijk niet aanquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:35 schreef THEFXR het volgende:
ja dat vraag ik mij dus ook af, staat op website wel max 3 patiënten in praktijk etc en zij zal nu wel een mondkapje dragenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb al dat soort afspraken gecanceld.
Je moet 1,5 meter afstand houden. Hoe doet jouw tandarts dat?![]()
Ik mag hopen net zoals ander zorgpersoneel met afdoende PPE (minstens ffp2, veiligheidsbril, het liefst ook oordoppen, overal/spatschort) en afdoende luchtverversing ivm aerosolvorming bij tandheelkundige behandelingen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:34 schreef capricia het volgende:
Je moet 1,5 meter afstand houden. Hoe doet jouw tandarts dat?
Maar Nederland en de hier prutsende 'experts' kennende..Also gezien de belabberde voorbereidingen hier is dit eigenlijk voor enkel spoed/noodgevallen al praktisch niet te doen.
![]()
Gelukkig werkt dat want het is nooit verder dan china gekomen....quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:12 schreef riazop het volgende:
[..]
De aziatische landen zetten wél in op uitroeiing
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Ook hieraan gaan mensen een hoop geld verdienen en ook door dit zullen een hoop nieuwe ondernemingen gestart worden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, zo'n besluit van de IKEA wordt echt niet zomaar genomen... dat is echt een flinke klap...
Bezorgen zullen ze misschien wel kunnen opschalen (nu veel mensen toch werkloos thuis zitten).![]()
![]()
twitter:sjoerddendaas twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 17:38:10Unprecedented. China kickt ALLE reporters van New York Times, Wall Street Journal en Washington Post het land uit. Ze krijgen 10 dagen om hun perskaart in te leveren. https://t.co/2eYiNgfdl9 reageer retweet
![]()
Dat doet een tandarts altijd?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:38 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
ja dat vraag ik mij dus ook af, staat op website wel max 3 patiënten in praktijk etc en zij zal nu wel een mondkapje dragenAnd so is the past![]()
Nice! Het is niet alleen maar ellende.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:30 schreef Pumpalov het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Dit dusquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik twijfel niet zozeer aan het "groepsimmuniteit" scenario, meer aan de snelheid waarmee we dat nu gaan doen.![]()
Mijn vaste kapper is dichtgegaan na persconferentie donderdag. Had dit weekend afspraak voor deze week gemaakt bij een andere kapper maar heb die zelf maar afgebeld. Ik vind het totaal niet verantwoord meer. Dan maar een paar weken wachten.AFCA!![]()
Dat doen ze netjes. En slimquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:32 schreef kwiwi het volgende:
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:30 schreef An_0_Niem het volgende:
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:30 schreef An_0_Niem het volgende:
Zullen wel vooraan staan wanneer ze wat gaan mankeren, met al hun vrijheden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:30 schreef An_0_Niem het volgende:
![]()
Dit lijkt mij geen goed nieuws eigenlijk..quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:
twitter:sjoerddendaas twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 17:38:10Unprecedented. China kickt ALLE reporters van New York Times, Wall Street Journal en Washington Post het land uit. Ze krijgen 10 dagen om hun perskaart in te leveren. https://t.co/2eYiNgfdl9 reageer retweet
You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Wat is snel.... het zal sws een kwestie worden van maanden waarbij ik een periode jaren niet zie zitten. Hoe sneller we het "opbouwen" - vooral kijken naar de sorg capaciteit - hoe beter het is.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik twijfel niet zozeer aan het "groepsimmuniteit" scenario, meer aan de snelheid waarmee we dat nu gaan doen.
De wereld zal anders worden en veel vermeende zekerheden zullen omver gekegeld worden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Maar hij kan wel lekker zwart gaan werken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:40 schreef RensAjacied het volgende:
Mijn vaste kapper is dichtgegaan na persconferentie donderdag. Had dit weekend afspraak voor deze week gemaakt bij een andere kapper maar heb die zelf maar afgebeld. Ik vind het totaal niet verantwoord meer. Dan maar een paar weken wachten.![]()
![]()
Komt het lange haar zo weer in de mode.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:40 schreef RensAjacied het volgende:
Mijn vaste kapper is dichtgegaan na persconferentie donderdag. Had dit weekend afspraak voor deze week gemaakt bij een andere kapper maar heb die zelf maar afgebeld. Ik vind het totaal niet verantwoord meer. Dan maar een paar weken wachten.Oh.![]()
Waarom?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Shit is aan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:
![]()
Die snelheid is ingezet met carnaval, forenzen, schoolgang en voorjaarsvakanties. Dit nog echt afremmen is praktisch niet meer te doen en de halfslachtige pogingen die daartoe toch gedaan worden zullen maar weinig effect sorteren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik twijfel niet zozeer aan het "groepsimmuniteit" scenario, meer aan de snelheid waarmee we dat nu gaan doen.
Ik begrijp alle lof voor rutte echt niet. Rutte III zou hierop moeten vallen.![]()
![]()
Trump heeft vast iets geroepen van China en hun rare vleermuizensoep.quote:[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
dan kunnen die mensen zich mooi verdelen over de woonboulevards en bouwmarktenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:23 schreef maxi-mus het volgende:
AT5
https://www.at5.nl/artike(...)-winkel-uit-gestuurdEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Hij noemde het een "Chinees virus".quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:42 schreef D_A het volgende:
[..]
Trump heeft vast iets geroepen van China en hun rare vleermuizensoep.![]()
Mij ook niet. Dat land heeft al te weinig persvrijheid. Dit is de (automatische) vertaling van de bron:quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:41 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dit lijkt mij geen goed nieuws eigenlijk..quote:China neemt maatregelen tegen de Amerikaanse onderdrukking van Chinese mediaorganisaties in de Verenigde Staten
In de afgelopen jaren heeft de Amerikaanse regering de normale nieuwsverslaggevingactiviteiten van Chinese mediabureaus en personeel in de Verenigde Staten onredelijk beperkt, waardoor het onredelijk moeilijk is geworden, en heeft de discriminatie en politieke onderdrukking van de Chinese media, met name in december 2018, escaleerd, de Verenigde Staten hebben relevante Chinese mediabureaus in de Verenigde Staten verzocht. Geregistreerd als een "buitenlandse agent", en vermeldde vijf Chinese mediabureaus in de Verenigde Staten als "buitenlandse missies" in februari 2020, en nam vervolgens een aantal beperkingen op voor de vijf bovengenoemde mediabureaus in de Verenigde Staten, waardoor een groot aantal Chinese media in vermomming werd vermomd Reporter. China heeft onmiddellijk plechtige verklaringen afgelegd aan de VS met betrekking tot zijn wangedrag, sprak zijn sterke oppositie en sterke veroordeling uit en benadrukte dat het zich het recht voorbehoudt te reageren en maatregelen te nemen.
China kondigt aan dat vanaf vandaag:
Ten eerste worden de vijf Chinese mediabureaus in de Verenigde Staten vermeld als "buitenlandse missies" tegen de Verenigde Staten. De Chinese tegenhangers hebben opgeroepen tot "Voice of America", "New York Times", "Wall Street Journal", "Washington Post" en "Time" 》 De vijf Amerikaanse mediakantoren in China rapporteren aan China al het geschreven materiaal, zoals personeel, financiën, activiteiten en onroerendgoedinformatie in China.
Ten tweede eist China, als reactie op de aanzienlijke vermindering in de Verenigde Staten en de daadwerkelijke deportatie van werknemers van Chinese mediabureaus in de Verenigde Staten, Amerikaanse journalisten wier New York Times, The Wall Street Journal en Washington Post hun perspassen voor het einde van het jaar verstrijken, binnen vier dagen vanaf vandaag te rapporteren. Het ministerie van Buitenlandse Zaken van het ministerie van Buitenlandse Zaken maakt de lijst bekend en stuurt de perskaart binnen tien dagen terug.In de toekomst mag het niet blijven werken als journalist in de Volksrepubliek China, waaronder de speciale administratieve regio's Hongkong en Macao.
Ten derde zal China, gezien de discriminerende beperkingen van de VS op visa, administratieve controle en interviews met Chinese journalisten, wederzijdse maatregelen nemen tegen Amerikaanse journalisten.
De bovengenoemde maatregelen van Chinese zijde zijn absoluut een noodzakelijke tegenreactie van Amerikaanse zijde om de gedwongen gedwongen uitvoering van de Chinese persagentschappen in de Verenigde Staten onredelijk te onderdrukken, en het zijn volkomen legitieme verdedigingen. De Amerikaanse benadering van de Chinese media is gebaseerd op het Koude Oorlog-denken en ideologische vooroordelen. Het schaadt de reputatie en het imago van de Chinese media ernstig, schaadt de normale werking van de Chinese media in de Verenigde Staten ernstig, verstoort de normale uitwisseling van menswetenschappen tussen China en de Verenigde Staten ernstig, en ontmaskert de zogenaamde "zelfbenoemde" De hypocrisie van "persvrijheid". China dringt er bij de Verenigde Staten op aan onmiddellijk van koers te veranderen en fouten te corrigeren en de politieke onderdrukking en onredelijke beperkingen voor de Chinese media te stoppen. Als de VS erop staan om het alleen te doen en het verkeerde aan het verkeerde toe te voegen, zal China zeker verdere tegenmaatregelen nemen.
Het nationale basisbeleid van China om zich te houden aan openstelling is niet veranderd en zal ook niet veranderen.We verwelkomen media en verslaggevers uit verschillende landen altijd om deel te nemen aan interviews en rapporten in China in overeenstemming met wet- en regelgeving, en zullen gemak en hulp blijven bieden. Waar we tegen zijn, is ideologisch vooroordeel tegen China. We zijn tegen het maken van nepnieuws via de zogenaamde persvrijheid. We zijn tegen handelingen die de journalistieke ethiek schenden. Het is te hopen dat buitenlandse media en journalisten een actieve rol zullen spelen bij het bevorderen van wederzijds begrip tussen China en de wereld.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Ik heb geen flauw idee. De laatste keer dat er 1 uit werd gezet was in het begin wegens een kritische column in de WaPo.quote:![]()
Ik kreeg mailtjes van kappers dat ze gewoon door blijven werken, met extra hygienemaatregelen enz.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:40 schreef RensAjacied het volgende:
Mijn vaste kapper is dichtgegaan na persconferentie donderdag. Had dit weekend afspraak voor deze week gemaakt bij een andere kapper maar heb die zelf maar afgebeld. Ik vind het totaal niet verantwoord meer. Dan maar een paar weken wachten.![]()
Tsja daar ga je al.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:43 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Hij noemde het een "Chinees virus".[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Nou ja zeg. Je zou haast zeggen dat ze wat te verbergen hebben.quote:Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Qlas & Blacka hadden een nummer 1 hit met hun album in nederland twee weken terug en borduren met corona door op dat succes
Qlas & Blacka x $hirak - Corona
![]()
Chinese blaftievesquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:43 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Hij noemde het een "Chinees virus".![]()
Misschien hebben ze ook dit gelezen:quote:quote:Het Amerikaanse farmaceutische concern Pfizer gaat samenwerken met de grote Duitse medicijnproducent BioNTech voor de ontwikkeling van een vaccin tegen het coronavirus. De samenwerking gaat onmiddellijk in.
Een vaccin waarmee mensen kunnen worden ingeënt wordt gezien als het effectiefste middel om de wereldwijde verspreiding van corona een halt toe te roepen.
Pfizer en BioNTech gaan het vaccin, als het klaar is, wereldwijd verkopen, behalve aan China.
https://nos.nl/liveblog/2(...)oor-coronavirus.htmlReality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.![]()
Vanwege de China Virus opmerking van Trump?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:
![]()
Hebben ze een medicijn en willen ze dat onder de radar houden?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Dit is gewoon raar :l![]()
Wat is dat danquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:44 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Misschien hebben ze ook dit gelezen:
[..]![]()
![]()
Ow wat heerlijk dit. Trump is echt zijn eigen graf aan het graven haha.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:43 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Hij noemde het een "Chinees virus".![]()
Hoe sneller je het wil doen hoe meer chaos er komt natuurlijk. Als half Nederland ziek op bed ligt worden supermarkten ook niet meer bevoorraad.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat is snel.... het zal sws een kwestie worden van maanden waarbij ik een periode jaren niet zie zitten. Hoe sneller we het "opbouwen" - vooral kijken naar de sorg capaciteit - hoe beter het is.
De wereld zal anders worden en veel vermeende zekerheden zullen omver gekegeld worden.
Deze nonchalante aanpak wordt een Italie 2.0 voor Nederland, echt geweldig.![]()
Stel je voor dat je vastzit in een boerderij in fk Ruinerwold, kom je eruit is het buiten een nog grotere pleuriszooi.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Zie de vertaling boven, vanwege dat ze vinden dat Chinese mediabedrijven in de VS als "foreign agent" aangemerkt worden en dat ze tegengewerkt zouden worden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:44 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Vanwege de China Virus opmerking van Trump?“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
https://www.nytimes.com/2(...)nspiracy-theory.htmlquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:44 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Hebben ze een medicijn en willen ze dat onder de radar houden?
of ze vinden het een wapen
Mondhygiënist nietquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:39 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dat doet een tandarts altijd?![]()
Zag vanmiddag nog een post van een hartpatiënt en ex kankerpatiënt Rutte aan het prijzen. All right mate, slim.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:42 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Die snelheid is ingezet met carnaval, forenzen, schoolgang en voorjaarsvakanties. Dit nog echt afremmen is praktisch niet meer te doen en de halfslachtige pogingen die daartoe toch gedaan worden zullen maar weinig effect sorteren.
Ik begrijp alle lof voor rutte echt niet. Rutte III zou hierop moeten vallen.![]()
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/17/liveblog-17-maart/quote:LIVEBLOG: Advies aan Belgische toeristen om terug te keren, strengere maatregelen na Nationale Veiligheidsraad?Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
vooral omdat er elke dag 1 branche dichtgaat ongeveer en je steeds meer clusters krijgt waar mensen zich gaan verzamelenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:44 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Hoe sneller je het wil doen hoe meer chaos er komt natuurlijk. Als half Nederland ziek op bed ligt worden supermarkten ook niet meer bevoorraad.
Deze nonchalante aanpak wordt een Italie 2.0 voor Nederland, echt geweldig.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:46 schreef KennyPowers het volgende:
Door Rutte/VVD hebben we nu wel genoeg geld voor dat steunpakket![]()
Ja, en die zijn juist cruciaal als we wel 3 weken thuis moeten blijven. In die tijd kan er veel stuk gaan in huis wat toch gerepareerd moet worden.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Europa sluit grenzen, Amerika neemt talloze socialistische maatregelen. Wat een tijden
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Zag net een bus langsrijden, uiteraard vol met linten bij de chauffeur en 'achterin instappen' bordjes. Maar als je in de bus een ritkaartje wilt kopen moet je die pinnen bij een pinautomaat die bij de chauffeur staat. Hoe regelen ze dat nu?Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
die hebben tegenwoordig toch een webshopquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, en die zijn juist cruciaal als we wel 3 weken thuis moeten blijven. In die tijd kan er veel stuk gaan in huis wat toch gerepareerd moet worden.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
dat krijg je als de je een staatshoofd heb in de VS die zegt dat het een Chinese griep isquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:41 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dit lijkt mij geen goed nieuws eigenlijk..
wel begrijpelijk dat je dan als land geen potte kijkers meer wil hebben .. van het land wat je zo beschuldigt"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."![]()
Psychopaat?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat lijkt mij verstandig.
Iedereen pakt het op zijn/haar manier aan en waar we vooral op moeten letten zijn de excessen die aanzetten tot excessen. Dat je rekening houdt met eventualiteiten is één ding het andere is dat je anderen belet dat ook te doen, is gedrag van een psychopaat.
Los daarvan is dat mondkapje, behalve voor medici en besmette personen (die imho sws thuis dienen te blijven); idd wat ridicuul van kijk mij nu eens zorgelijk zijn.
Gewoon afstandhouden, je handen bij je schoon/houden en even niet anderen opzoeken als dat niet nodig is.![]()
Doneer die shit aan een ziekenhuis, wat zijn dit voor debielen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:43 schreef riazop het volgende:
Qlas & Blacka hadden een nummer 1 hit met hun album in nederland twee weken terug en borduren met corona door op dat succes
Qlas & Blacka x $hirak - CoronaOp maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.![]()
Ipv 1000 euro krijgen we 2000 euro (en 25 cent)quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:46 schreef KennyPowers het volgende:
Door Rutte/VVD hebben we nu wel genoeg geld voor dat steunpakket
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
het is dat het zo ruk is, maar dit lees je over 100 jaar nogquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Europa sluit grenzen, Amerika neemt talloze socialistische maatregelen. Wat een tijdenEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Want het is eigenlijk een Peruviaans virus?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:48 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat krijg je als de je een staatshoofd heb in de VS die zegt dat het een Chinese griep is
wel begrijpelijk dat je dan als land geen potte kijkers meer wil hebben .. van het land wat je zo beschuldigt.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Misschien hadden we de varkensgriep ook de American Pig Flu moeten noemen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:48 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat krijg je als de je een staatshoofd heb in de VS die zegt dat het een Chinese griep is
wel begrijpelijk dat je dan als land geen potte kijkers meer wil hebben .. van het land wat je zo beschuldigt“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Och je zou toch eens een feitelijk juiste opmerking maken. Deze uitbraak is ontstaan in China en heeft als gevolg van intern chinees gepruts zich vrij kunnen verspreiden tot ver in januari.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:44 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Ow wat heerlijk dit. Trump is echt zijn eigen graf aan het graven haha.
Daar staat dan wel weer tegenover dat ze later, maar pas na de gefaalde lockdown van wuhan en chinees nieuwjaar - uit bittere noodzaak - hard ingegrepen hebben en bijvoorbeeld de enige reden dat Europese Wuhan evavuees in quarantaine moesten was dat China dat vooraf bedongen had.
Feit blijft dat dit een Chinees virus is. Trump heeft daarmee niets verkeerds/onwaars gezegd.![]()
ja die mensen in de ikea willen niet eens wat kopen maar gewoon er op uit.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, en die zijn juist cruciaal als we wel 3 weken thuis moeten blijven. In die tijd kan er veel stuk gaan in huis wat toch gerepareerd moet worden.
Dat arme personeel wat geen kant op kan. BIj de supers ook zo. Ze moeten die schermen maar verpichten voor de kassa's.![]()
Shit is nu echt aan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:47 schreef onlogisch het volgende:
IKEA sluit alle Nederlandse vestigingen.And what rough beast, its hour come round at last,
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:47 schreef onlogisch het volgende:
IKEA sluit alle Nederlandse vestigingen.![]()
![]()
Wow, Chinese studenten willen terug naar China omdat het daar veiliger is:https://www.theguardian.c(...)gered-racist-attacksquote:Chinese students at UK universities are “fleeing back to China” amid concerns about the British government’s handling of the spread of the virus and an increase in racist attacks triggered by so-called maskaphobia.
While some students have already returned, many of those who remain are struggling to secure seats on a dwindling number of flights, which are being sold at inflated prices. There are also reports that some are trying to book private jets to get home.
“I was a bit shocked by how quickly the UK is hit by the coronavirus,” said Tao Wang, a politics PhD student at the University of Manchester. “Many Chinese students are now fleeing back to China, and I have been struggling to make a decision.”
Wang said many in the Chinese student community believed they would now be safer in China than in the UK, and their families were begging them to return. “I think people are very suspicious about the [UK] government measures. Here, until now, we’ve seen some soft measures calling for people to wash their hands. As a Chinese student you expect more draconian measures.”are we infinite or am I alone![]()
Het kwartje van Kok!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ipv 1000 euro krijgen we 2000 euro (en 25 cent)You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Als ik moest kiezen tussen 3 weken aan de beademing of 24 uur lang deze tyfusherrie...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:43 schreef riazop het volgende:
Qlas & Blacka x $hirak - CoronaPerhaps you've seen it, maybe in a dream.
twitter:sjoerddendaas twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 17:43:37China kondigt de ‘maatregelen’ af als ‘noodzakelijke tegenreactie’ nav aankondiging Washington om plafond in te stellen tav journalisten Chinese staatsmedia op Amerikaans grondgebied, registratie als ‘foreign agents’ reageer retweet
twitter:sjoerddendaas twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 17:46:04To be clear: het gaat om journalisten met Amerikaanse nationaliteit. Peking dreigt verder: als VS verdere acties onderneemt, zal China met nieuwe tegenmaatregelen komen. reageer retweet
![]()
Op de website staat nog steeds dat ze open zijn.. https://www.ikea.com/nl/nl/stores/quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:47 schreef onlogisch het volgende:
IKEA sluit alle Nederlandse vestigingen.![]()
Wat nu als de Maya's 2012 hebben vergist met 2020.
Wat nu als die man in Ruinerwold hierop vooruit zag en helaas heeft gefaald zijn community op te richten.![]()
StuBru:
Het is geen SOA kortom je kan gewoon seks hebben, echter is het moeilijk een meter afstand te houden en je kan het beste doggy doen.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Ja geef ze eens ongelijk, hier wemelt het van de "just a flu" idioten en zijn er niet eens genoeg mondkapjes en overige PPE voor zorgpersoneel.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:49 schreef crystal_meth het volgende:
Wow, Chinese studenten willen terug naar China omdat het daar veiliger is:
[..]
https://www.theguardian.c(...)gered-racist-attacks(In grote delen van azie is zeker nu het dragen van een mondkapje in het openbaar gemeengoed, worden er bij openbare gebouwen temperatuurchecks gedaan, geregeld ontsmet en ga zo maar door.)
![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als ik moest kiezen tussen 3 weken aan de beademing of 24 uur lang deze tyfusherrie...You're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
Ook dat werd hier al weken geleden voorspeldquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)gered-racist-attacks![]()
https://www.ad.nl/dossier(...)uiszitters~a3523299/quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Op de website staat nog steeds dat ze open zijn.. https://www.ikea.com/nl/nl/stores/![]()
alleen mensen die grote misdrijven plegen worden nog opgepakt dus je kan gewoon zwart rijden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:48 schreef LTVDK het volgende:
Zag net een bus langsrijden, uiteraard vol met linten bij de chauffeur en 'achterin instappen' bordjes. Maar als je in de bus een ritkaartje wilt kopen moet je die pinnen bij een pinautomaat die bij de chauffeur staat. Hoe regelen ze dat nu?![]()
Op 1.5 meter knippen ja?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:43 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Ik kreeg mailtjes van kappers dat ze gewoon door blijven werken, met extra hygienemaatregelen enz.AFCA!![]()
Niet onbegrijpelijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)gered-racist-attacksAnd what rough beast, its hour come round at last,
Eerder de gevolgen van de lockdown denk ik.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:44 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Hebben ze een medicijn en willen ze dat onder de radar houden?Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:51 schreef DavidTwente het volgende:
Covid besmette Chuck Norris. Nu moet het virus twee weken in quarantaine.
Niemand weet of, De Maya's 2020 bedoeldequote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:50 schreef Minimunt het volgende:
Wat nu als de Maya's 2012 hebben vergist met 2020.
Wat nu als die man in Ruinerwold hierop vooruit zag en helaas heeft gefaald zijn community op te richten.
Niemand weet of, De man gelijk had
Niemand weet waarom, De dag weer nacht word
Maar ik weet, dat ik van je houdIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Evenstar
![]()
Goede zet van IKEA, respect. Als overheid het niet doet dan de winkels zelf maar. Hopen dat de bouwmarkten volgen.![]()
Je kan zeggen wat je wil, maar Trump is al weer een tijd bezig met het beantwoorden van vragen van de pers etc, Rutte komt zonder publiek 5 in beeld en dat was het dan.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Dat halve Engelse taalgebruik van hemquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:50 schreef Scrummie2.1 het volgende:
twitter:sjoerddendaas twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 17:43:37China kondigt de ‘maatregelen’ af als ‘noodzakelijke tegenreactie’ nav aankondiging Washington om plafond in te stellen tav journalisten Chinese staatsmedia op Amerikaans grondgebied, registratie als ‘foreign agents’ reageer retweet
twitter:sjoerddendaas twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 17:46:04To be clear: het gaat om journalisten met Amerikaanse nationaliteit. Peking dreigt verder: als VS verdere acties onderneemt, zal China met nieuwe tegenmaatregelen komen. reageer retweet
![]()
![]()
![]()
Vraag me af wat er gebeurd als het virus de Zlatan weet te vinden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:51 schreef DavidTwente het volgende:
Covid besmette Chuck Norris. Nu moet het virus twee weken in quarantaine.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ja ik stap af van fiets terwijl ik pizza's bezorg en dan kom ik hopelijk op social mediaquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:51 schreef bitterbal het volgende:
gaan jullie klappen voor de zorg vanaaf?
Ik vind het wat overdrevenYou're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:51 schreef bitterbal het volgende:
Ik vind het wat overdreven
Ik zal mijn aandacht vestigen op voloptueuze vrouwen die dit doen.![]()
![]()
Je moet vooraf betaalt hebben, dus ov of e-ticket.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:48 schreef LTVDK het volgende:
Zag net een bus langsrijden, uiteraard vol met linten bij de chauffeur en 'achterin instappen' bordjes. Maar als je in de bus een ritkaartje wilt kopen moet je die pinnen bij een pinautomaat die bij de chauffeur staat. Hoe regelen ze dat nu?In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
American en Pig is dat niet een beetje het zelfde ...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:48 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Misschien hadden we de varkensgriep ook de American Pig Flu moeten noemen.![]()
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
@GGMM en ik houden dan ons hart vastquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vraag me af wat er gebeurd als het virus de Zlatan weet te vinden.![]()
![]()
Ik heb vanmiddag de zuster van het ETZ die belde om een controleafspraak af te zeggen succes en sterkte gewenst, maar ga niet als een of andere downie lopen klappen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:51 schreef bitterbal het volgende:
Ik vind het wat overdrevenOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Rutte heeft herhaaldelijk persconferenties gedaan waar hij vragen beantwoordde. Verschil is verder dat je geen reet hebt aan de antwoorden van Trump.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:52 schreef HeatWave het volgende:
Je kan zeggen wat je wil, maar Trump is al weer een tijd bezig met het beantwoorden van vragen van de pers etc, Rutte komt zonder publiek 5 in beeld en dat was het dan.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
@GGMM en ik kiezen alleen nog maar voor zo'n e-ticket. Veel makkelijker.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:53 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Je moet vooraf betaalt hebben, dus ov of e-ticket.![]()
Neuh, ik ga een beetje als een debiel gaan staan klappen in mijn eentje.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:51 schreef bitterbal het volgende:
Ik vind het wat overdreven
Straks wordt ik nog opgehaald, met zo'n strakke witte jas.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
De Spaanse griep kwam officieel uit Amerikaquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:48 schreef RAVW het volgende:
[..]
wel begrijpelijk dat je dan als land geen potte kijkers meer wil hebben .. van het land wat je zo beschuldigtYou have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:53 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag de zuster van het ETZ die belde om een controleafspraak af te zeggen succes en sterkte gewenst, maar ga niet als een of andere downie lopen klappen.![]()
![]()
De Maya kalender is rond en kent geen begin en einde.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:52 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Niemand weet of, De Maya's 2020 bedoelde
Niemand weet of, De man gelijk had
Niemand weet waarom, De dag weer nacht word
Maar ik weet, dat ik van je houdWordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Het is weer Amerika zelf schouderklopjes geven..quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:52 schreef HeatWave het volgende:
Je kan zeggen wat je wil, maar Trump is al weer een tijd bezig met het beantwoorden van vragen van de pers etc, Rutte komt zonder publiek 5 in beeld en dat was het dan.![]()
ad
17:52
De NS maakt vandaag of woensdagmorgen bekend dat het vanaf komend weekend een groot deel van de treinen gaat schrappen. Dat meldt het Parool. Vanwege alle maatregelen rond het coronavirus zijn de treinen grotendeels leeg.![]()
Het virus maakt de Zlatan niet ziek, de Zlatan maakt het virus ziek.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:53 schreef onlogisch het volgende:
[..]
@:GGMM en ik houden dan ons hart vast'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nederland is toch de kampioen in spontane acties na te doen..![]()
Wel benieuwd waar men nu massaal gaat rondhangenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:52 schreef Kyran het volgende:
Goede zet van IKEA, respect. Als overheid het niet doet dan de winkels zelf maar. Hopen dat de bouwmarkten volgen.
Zonder wrijving geen glans![]()
komen ze terug van hun werk om daarna op het balkon te gaan staan en te klappenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:55 schreef Bosbeetle het volgende:
![]()
Winkelstraten, bouwmarkten..quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:55 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Wel benieuwd waar men nu massaal gaat rondhangen![]()
Dit had ik al verwacht omdat ze vrijdag omriepen dat de trein zouden rijden t/m maandag... dus vandaag verdere restricties...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:55 schreef bitterbal het volgende:
ad
17:52
De NS maakt vandaag of woensdagmorgen bekend dat het vanaf komend weekend een groot deel van de treinen gaat schrappen. Dat meldt het Parool. Vanwege alle maatregelen rond het coronavirus zijn de treinen grotendeels leeg.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Misschien komen @onlogisch en @GGMM dan ook wel langs!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Neuh, ik ga een beetje als een debiel gaan staan klappen in mijn eentje.
Straks wordt ik nog opgehaald, met zo'n strakke witte jas.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Wat een slecht idee zeg, positief zijn over de mensen die keihard werken, ORANGEMANBAD!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het is weer Amerika zelf schouderklopjes geven..A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Denemarken en Oostenrijk doen of hebben het ook gedaan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:55 schreef Bosbeetle het volgende:
![]()
![]()
Rutte geeft ook 1x een toespraak in plaats van een perscoquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:52 schreef HeatWave het volgende:
Je kan zeggen wat je wil, maar Trump is al weer een tijd bezig met het beantwoorden van vragen van de pers etc, Rutte komt zonder publiek 5 in beeld en dat was het dan.sjonge jonge.
![]()
Voor de schoolexamens, dat zijn toetsen die meetellen voor het eindexamen, worden de regels versoepeld. Normaal moeten alle schoolexamens tien dagen voor de start van de eindexamens klaar zijn. Nu moet het schoolexamen van een vak klaar zijn voor het eindexamen van dat vak.
Wat helpt dit precies?You're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
In het park. Vooral Alberto.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:55 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Wel benieuwd waar men nu massaal gaat rondhangenOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Dat afgrijselijk Amsterdamse gezang ook uit die raampjes.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Tuincentra, bouwmarkten, meubelboulevards, winkelcentra.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:55 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Wel benieuwd waar men nu massaal gaat rondhangenPerhaps you've seen it, maybe in a dream.
Ja, en het dan als nieuws zo gaan opgeilen alsof het van ons is.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Nederland is toch de kampioen in spontane acties na te doen..
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Beter dan in gezang uit te barsten toch?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:55 schreef bitterbal het volgende:
[..]
komen ze terug van hun werk om daarna op het balkon te gaan staan en te klappen![]()
ja das waarquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:57 schreef quirina het volgende:
[..]
Beter dan in gezang uit te barsten toch?![]()
Daar was weinig Amsterdams aan hoorquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:56 schreef D_A het volgende:
[..]
Dat afgrijselijk Amsterdamse gezang ook uit die raampjes.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Helaas is het werkelijkheid dat hele gezinnen nu bij de bouwmarkten te vinden zijn.quote:
Karwei heeft hier al een regel voor bedacht, andere bouwmarkten zullen wel volgen neem ik aan:quote:Bovenstaande betekent ook dat we iedereen vragen wat zaken in acht te nemen als je naar onze winkels komt. We kunnen elkaar allemaal helpen om het voor iedereen zo plezierig mogelijk te maken
Kom zoveel mogelijk alleen naar de bouwmarkt. Het is nu even geen sociaal uitje, Laat je (klus-) partner en kinderen zoveel mogelijk thuis;Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
De keukenhof ohnee die is dicht...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:55 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Wel benieuwd waar men nu massaal gaat rondhangenEn mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Die mensen snappen het niet helemaal, maar Amsterdammers snappen wel meer niet dus ze is is weinig te verwijten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:56 schreef D_A het volgende:
[..]
Dat afgrijselijk Amsterdamse gezang ook uit die raampjes.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
De bewoners van het Duitse Big Brother huis krijgen zo te horen dat de wereld veranderd is. Die hebben nu nog geen idee.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Met dit soort kuddegedrag wordt het haast begrijpelijk dat ze vol inzetten op kudde-immuniteit.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:55 schreef Bosbeetle het volgende:
![]()
![]()
Klopt maar met de kennis van toen weinig aan te doen. Een virus kon men destijds niet eens zien laat staan daartegen wat doen. Een virus is vele malen kleiner dan een bacterie. En gezien de oorlog ging dat voor.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:54 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
De Spaanse griep kwam officieel uit AmerikaWordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
De jeugd vanmiddag in de Lidl. Lawaaierig en niet afstandhoudend. Personeel erop aangesproken en die zeiden er niks van.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:55 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Wel benieuwd waar men nu massaal gaat rondhangen
Er moeten portiers komen bij alle winkels met een tellertje voor het aantal aanwezigen.![]()
"Daar aan de Amsterdamse grachten"quote:
Weinig Amsterdams inderdaad, net zoals mediageil zijnIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De bewoners van het Duitse Big Brother huis krijgen zo te horen dat de wereld veranderd is. Die hebben nu nog geen idee.
Shoppen is dat zowieso even niet meer. Kappen en ga alleen als je wat nodig hebt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Helaas is het werkelijkheid dat hele gezinnen nu bij de bouwmarkten te vinden zijn.
Karwei heeft hier al een regel voor bedacht, andere bouwmarkten zullen wel volgen neem ik aan:
[..]'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ziekenhuis ooooh ziekenhuis jij bent de kampieeeeooooooeeeeen.
Wij houden van onze zorgerrrrrrs voor hun daden en hun doen 🎵![]()
Een keer prima, maar elke persco van hem is hetzelfde "we're great, this person is great, we're the best, this company is great, there's no one gonna be better than Donald Trump....". Heb liever iemand die een paar minuten duidelijk is, dan iemand die een uur staat te zwammen en eigenlijk nog niks zegt waar je iets aan hebt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat een slecht idee zeg, positief zijn over de mensen die keihard werken, ORANGEMANBAD!![]()
ik heb het vermoeden dat men massaal over strand gaat lopen, of door het bos.
tussen de middag ik een grote groep gezinnen die gezellig een rondje gingen lopen met z'n allen. buurtjes uit de straat.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Trump is een leider die wat heeft gepresteerd in zn leven. Rutte meer een meeloper, die wil je niet hebben in dit soort situaties.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:56 schreef Chia het volgende:
[..]
Rutte geeft ook 1x een toespraak in plaats van een perscosjonge jonge.
![]()
Het word live uitgezonden als je daarin geïnteresseerd bentquote:Steun het Kiva Fok! team!
En ze krijgen van ons een zoen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:59 schreef quirina het volgende:
Ziekenhuis ooooh ziekenhuis jij bent de kampieeeeooooooeeeeen.
Wij houden van onze zorgerrrrrrs voor hun daden en hun doen 🎵'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nog steeds verbaas ik me waarom de situatie in China volledig onder controle lijkt te zijn.
Er komen nauwelijks nog gevallen bij. En bijna geen doden.
Het grootste deel daar is nooit besmet geweest en er lopen nog genoeg zieke mensen rond die het niet weten.
Wat is daar aan de hand? Iedereen focust zich op Europa, begrijpelijk. Maar hoe kan het zo zijn dat het leed daar geleden is en men verder kan met de orde van de dag. Of is dat niet zo?![]()
Rutte be like, praat veel, zegt weinig.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:59 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Een keer prima, maar elke persco van hem is hetzelfde "we're great, this person is great, we're the best, this company is great, there's no one gonna be better than Donald Trump....". Heb liever iemand die een paar minuten duidelijk is, dan iemand die een uur staat te zwammen en eigenlijk nog niks zegt waar je iets aan hebt.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Ik heb dat echt niet afgekeken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:56 schreef D_A het volgende:
[..]
Dat afgrijselijk Amsterdamse gezang ook uit die raampjes.
Walgelijk. Echt gruwelijk walgelijk.![]()
![]()
Dat is op zich wel weer interessant om hun reactie te zienquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De bewoners van het Duitse Big Brother huis krijgen zo te horen dat de wereld veranderd is. Die hebben nu nog geen idee.![]()
![]()
is dat ergens live te volgen .... want ze weten wel dat er een "griepje "is dat corona heet maar inderdaad ze zijn nog niet van op de hoogte dat de wereld bijna helemaal in lockdown zit , behalve NL en UKquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De bewoners van het Duitse Big Brother huis krijgen zo te horen dat de wereld veranderd is. Die hebben nu nog geen idee."Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Wo?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het word live uitgezonden als je daarin geïnteresseerd bent![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
tussen de middag ik een grote groep gezinnen die gezellig een rondje gingen lopen met z'n allen. buurtjes uit de straat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Daarom is het eerste deel kort en zakelijk, daarna is het idd meer vragen beantwoorden en dit soort dingen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:59 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Een keer prima, maar elke persco van hem is hetzelfde "we're great, this person is great, we're the best, this company is great, there's no one gonna be better than Donald Trump....". Heb liever iemand die een paar minuten duidelijk is, dan iemand die een uur staat te zwammen en eigenlijk nog niks zegt waar je iets aan hebt.
Het is iig niet gewoon totaal gelogen.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Stiekem wel, maar ook wel erg.... smakeloos..ofzo.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is op zich wel weer interessant om hun reactie te zien
"Hi guys, yeah, your grandpa is probably gonna die."Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
SSupermarkten, bouwmarkten e.d. moeten gewoon als maatregel kinderen niet toelaten. Kinderen zitten overal met hun vingers aan.quote:
Daarbij blijft dan tenminste ook één ouder thuis. Scheelt ook in de hoeveelheid klanten.![]()
Ik ben soms smakeloos, kom ik gewoon voor uitquote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Stiekem wel, maar ook wel erg.... smakeloos..ofzo.
Linkje iemand?![]()
![]()
Evenstar
![]()
Monkey Town genotquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:55 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Klappen voor de zorg.![]()
Wat een onzin weer. Die mensen doen gewoon hun werk. Niks meer, niks minder. Ik doe niet mee aan dat circus.
En dat liedjes zingen bij de gracht is ook van zo'n gemaakte nepheid, walgelijk.Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is op zich wel weer interessant om hun reactie te zienZeker. Even googelen...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:00 schreef RAVW het volgende:
[..]
is dat ergens live te volgen .... want ze weten wel dat er een "griepje "is dat corona heet maar inderdaad ze zijn nog niet van op de hoogte dat de wereld bijna helemaal in lockdown zit , behalve NL en UKSteun het Kiva Fok! team!
Ik klap toch ook niet voor de postbodequote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:01 schreef VeX- het volgende:
Wat een onzin weer. Die mensen doen gewoon hun werk. Niks meer, niks minder. Ik doe niet mee aan dat circus.
En dat liedjes zingen bij de gracht is ook van zo'n gemaakte nepheid, walgelijk.
You're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
Ik weet niet eens hoeveel persconferenties er met Rutte waren afgelopen week, maar in mijn beleving waren dat er meer dan voldoende.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:59 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Trump is een leider die wat heeft gepresteerd in zn leven. Rutte meer een meeloper, die wil je niet hebben in dit soort situaties.En dan ook nog een aantal zonder hem. Nou wat een schande zeg.
![]()
![]()
IKEA sluit alle Nederlandse vestigingen. Het bekende woonwarenhuis houdt zijn dertien vestigingen in Nederland in ieder geval tot en met 6 april gesloten. Het Zweedse bedrijf doet dat om de gezondheid van het personeel en klanten te kunnen waarborgen. De webwinkel van IKEA blijft wel gewoon open. Voor de bezorgers en monteurs van meubelen en de installateurs van keukens en badkamers zijn extra maatregelen genomen. Ook de winkels van IKEA in België en Portugal gaan tot nader order dicht.![]()
Monkey Down.quote:In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Hmm gewoon zou ik het niet noemen. Zeker in Italie en ZK waar je ziet dat zusters blaren op hun gezicht hebben van mondkapjes dragen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:01 schreef VeX- het volgende:
En dat liedjes zingen bij de gracht is ook van zo'n gemaakte nepheid, walgelijk.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Klappen als je vliegtuig land.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:01 schreef VeX- het volgende:
En dat liedjes zingen bij de gracht is ook van zo'n gemaakte nepheid, walgelijk.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
voor de appie natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:55 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Trump en zijn team staan er al bijna 1,5 uur.......onafgebroken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:02 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik weet niet eens hoeveel persconferenties er met Rutte waren afgelopen week, maar in mijn beleving waren dat er meer dan voldoende.En dan ook nog een aantal zonder hem. Nou wat een schande zeg.
Get woke, go broke!![]()
Soms, als die een blauwe envelop brengt, of van het CJIB, kan ie wel klappen krijgenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:02 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Ik klap toch ook niet voor de postbode
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
Doet een beetje denken aan die vioolkrassende grachtengordel koters op koningsdagquote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:01 schreef VeX- het volgende:
En dat liedjes zingen bij de gracht is ook van zo'n gemaakte nepheid, walgelijk.![]()
![]()
Ik heb de memo gemist dat het een wedstrijd is. En wat onverantwoord om daar met een heel team zonder 2 m afstand te gaan staan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Trump en zijn team staan er al bijna 1,5 uur.......onafgebroken.
inb4 Ja maar Rutte en Nederlands beleid mbt Corona zijn toch 10x zo kut. Heeft alleen niet zoveel te maken met het aantal persco's dat hij heeft gegeven, mjah.
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2020 18:05:14 ]![]()
Was hier niet ook een keer iets schokkends tijdens big brother wat de bewoners toen op tv mochten kijken? Hangt me iets van bij...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De bewoners van het Duitse Big Brother huis krijgen zo te horen dat de wereld veranderd is. Die hebben nu nog geen idee.![]()
Dat zijn niet de besmettingshaarden, het zijn de plekken waar de mensen bij elkaar komen binnen. Die verzorgen voor de verspreiding. Kroegen met carnaval, scholen, algemene ruimtes bejaardenhuizen, wachtkamers en ga zo maar door. Niet in de frisse buitenlucht, nee je moet niet met 100 op een kluitje gaan staan, je zelf helemaal opsluiten in je huis en een zombie worden heeft niemand wat aan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
tussen de middag ik een grote groep gezinnen die gezellig een rondje gingen lopen met z'n allen. buurtjes uit de straat.![]()
En wel meer dan die memoquote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:03 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik heb de memo gemist dat het een wedstrijd is..
Ja, onverantwoord om mensen die zonder twijfel getest zijn bij elkaar te zetten.
Get woke, go broke!![]()
11 september?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Was hier niet ook een keer iets schokkends tijdens big brother wat de bewoners toen op tv mochten kijken? Hangt me iets van bij...![]()
Extreme maatregelen: volledige lockdown, waardoor het virus zich niet kan verspreiden: men is maar een beperkte periode besmettelijk, als je dan iedereen in huis opsluit, dan kunnen gezinsleden wel besmet raken, maar eens ze allemaal de ziekte hebben doorgemaakt is het voorbij.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:00 schreef Ixnay het volgende:
Nog steeds verbaas ik me waarom de situatie in China volledig onder controle lijkt te zijn.
Het grootste deel daar is nooit besmet geweest en er lopen nog genoeg zieke mensen rond die het niet weten.
Wat is daar aan de hand? Iedereen focust zich op Europa, begrijpelijk. Maar hoe kan het zo zijn dat het leed daar geleden is en men verder kan met de orde van de dag. Of is dat niet zo?are we infinite or am I alone![]()
Link?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Trump en zijn team staan er al bijna 1,5 uur.......onafgebroken.![]()
Ben nu op Youtube, Twitter, Facebook én Instagram berichten van de rijksoverheid gezien die de pagina claimen.
En mensen maar zeggen dat de overheden niet kunnen opwassen tegen Social Media.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
9:11 toch?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Was hier niet ook een keer iets schokkends tijdens big brother wat de bewoners toen op tv mochten kijken? Hangt me iets van bij...Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Wtc 9-11quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Was hier niet ook een keer iets schokkends tijdens big brother wat de bewoners toen op tv mochten kijken? Hangt me iets van bij..."You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."![]()
Het is voor ons in de zorg wel echt een stuk heftiger en meer aanpoten hoor.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:01 schreef VeX- het volgende:
En dat liedjes zingen bij de gracht is ook van zo'n gemaakte nepheid, walgelijk.
Niet alleen in de ziekenhuizen.
Wij doen er nu alles aan om de meest kwetsbare mensen te beschermen, en daar gaat heel veel extra moeite en tijd inzitten.
We moeten roeien met de riemen die we hebben.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Het is op Sat1 te zien.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)na-tot-vanavond.html![]()
Volgens mij zijn daar nog steeds allerlei maatregelen. De ergste uitbraken lijken idd onder controle als alle cijfers kloppen. Ze zullen nu wel aan het zoeken zijn hoever ze de teugels kunnen laten vieren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:00 schreef Ixnay het volgende:
Wat is daar aan de hand? Iedereen focust zich op Europa, begrijpelijk. Maar hoe kan het zo zijn dat het leed daar geleden is en men verder kan met de orde van de dag. Of is dat niet zo?And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: