SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-probeer niet lollig te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.![]()
Dreigend tekort aan mondkappen in de zorg. Artsen roepen via social media op om mensen die thuis mondkappen hebben liggen deze in te leveren.https://www.trouw.nl/cs-b2a5363bquote:Grootste zorg van ziekenhuizen? Misschien wel het dreigend tekort aan mondkapjes
Ze zijn er bijna niet meer: mondkapjes. In ziekenhuizen en bij andere zorgaanbieders zijn de beschermende maskers een almaar schaarser goed. Zo schaars dat een dreigend tekort aan mondkapjes door het oprukkende coronavirus misschien wel de grootste zorg is van ziekenhuizen, zegt een woordvoerder van de Nederlandse Vereniging voor Ziekenhuizen. Op regionaal niveau wordt geïnventariseerd waar überhaupt nog maskers zijn en hoe die verdeeld moeten worden. Ondertussen hopen ziekenhuizen op nieuwe ladingen mondkapjes vanuit het buitenland.
Artsen en verpleegkundigen roepen inmiddels via sociale media burgers op om eventuele voorraden mondkapjes naar ziekenhuizen te brengen, omdat ze daar harder nodig zijn dan bij mensen thuis. Her en der zijn er al successen te vieren. Longarts Gert-Jan Braunstahl van het Franciscus Gasthuis & Vlietland ziekenhuis kreeg duizenden reacties, inclusief inzamelacties van maskers.![]()
Vreemdste verjaardag ooit trouwens zo, elleboogfelicitaties van de buren.Recht zo die gaat, braaf zo die heen.![]()
per leeftijdsgroep had ik nog niet aan gedacht, zou kunnen maar gaat lang duren dan, steeds per 3 weken ongeveer dan ivm incubatietijdquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:21 schreef Za het volgende:
Ik verwacht morgen lockdown.
Daarna na 3 weken gefaseerde versoepelingen op leeftijd, 25-35, 35-45 etc.
En dit in geheel Europa. IMOEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Ik vermoed dat we over een maand hierop terugkijken en realiseren dat de angst en paniek onterecht was gebleken en dat het als een nachtkaars uitdoofd.![]()
Ik zie nog geen afvlakking, we blijven op (meer dan een) verdubbeling per 4 dagen zitten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De groei in NL lijkt van 25% al naar 20% per dag te gaan.
Ik hoop dat die afvlakking doorzet.
Ter indicatie: je moet op ongeveer 19% per dag zitten voor een verdubbeling in 4 dagen.
27-feb 1
28-feb 2 - 100%
29-feb 6 - 300%
1-mrt 11 - 83,33%
2-mrt 18 - 63,64%
3-mrt 24 - 33,33%
4-mrt 38 - 58,33%
5-mrt 82 - 215,79%
6-mrt 128 - 56,1%
7-mrt 188 - 46,88%
8-mrt 264 - 40,43%
9-mrt 321 - 21,59%
10-mrt 382 - 19%
11-mrt 503 - 31,68%
12-mrt 614 - 22,07%
13-mrt 804 - 30,94%
14-mrt 959 - 19,28%
15-mrt 1135 - 18,35%
16-mrt 1413 - 24,49%
17-mrt 1705 - 20,67%
[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 17-03-2020 16:35:03 ]![]()
Kan toch ook koken of wat dan ook (tuurlijk afhalen is ook weleens lekker hoorquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:25 schreef xzaz het volgende:
[..]
Mensen moeten blijven eten anders gaan ze dood.). Nu krijg je straks alsnog veel meer mensen op straat en blijft dit doorgaan. Laat gewoon de horeca dicht tot 6 april en kijk daarna hoe en wat.
![]()
Heb een vermoeden dat het aantal indirecte zelfmoord doden hoger word dan het aantal corona doden.
Door dit
https://www.debtsupporttrust.org.uk/debt-advice/debt-and-suicide (Ontslagen)
en dit:
https://www.bd.nl/dossier(...)hatfunctie~a4f2889c/
Serieuze zaak wel.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:28 schreef roos94 het volgende:
Ik vermoed dat we over een maand hierop terugkijken en realiseren dat de angst en paniek onterecht was gebleken en dat het als een nachtkaars uitdoofd.![]()
![]()
Ik help hopen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:28 schreef roos94 het volgende:
ho ho ik heb net 240 euro betaald voor 5 mondkapjes op bol.comquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:27 schreef Sjemmert het volgende:
Dreigend tekort aan mondkappen in de zorg. Artsen roepen via social media op om mensen die thuis mondkappen hebben liggen deze in te leveren.
[..]
https://www.trouw.nl/cs-b2a5363b
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Ggefeliciteerdquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:28 schreef Rabieluh het volgende:
Vreemdste verjaardag ooit trouwens zo, elleboogfelicitaties van de buren.![]()
In Nederland zullen potentieel meer mensen aan het coronavirus sterven dan in China. Op het moment van schrijven (17 maart) zijn er in China zo’n 82.000 besmettingen geregistreerd, waarvan zo’n 3200 tot de dood hebben geleid (cijfers 13 maart).
Als 50% van de Nederlandse bevolking besmet raakt voordat er een medicijn/vaccin voor het virus is en het sterftepercentage in Nederland bij het coronavirus 2% hoger ligt dan bij een normale griep/verkoudheid, dan zullen er 17 miljoen mensen x 50% = 8,5 miljoen x 2% = 170.000 mensen extra sterven, omdat we a.) al geen voorzorgsmaatregelen hadden getroffen (zoals in landen als Hong Kong en Taiwan), b.) we juist expliciet kiezen voor het geregisseerd onderdompelen in het virus en c.) we er ook voor gekozen hebben om ons niet drastisch af en op te sluiten en onze economische/maatschappelijke belangen te laten meewegen. B. en c. zijn ethische afwegingen die in de politieke arena thuishoren, niet bij technocraten. Temeer omdat zonder publiek eigenaarschap het maatschappelijk draagvlak voor ‘onderdompelen’ snel verdwenen zal zijn als de werkelijkheid zich (anders) presenteert.
Vuur
Ik durf mijn handen er wel voor in het vuur te steken: bij het RIVM, op het ministerie van Volksgezondheid en bij het kabinet ligt er een uitgewerkt scenario/plan, waarin van week tot week en waarschijnlijk van dag tot dag het aantal besmettingen én doden is voorspeld. Dat zullen geen harde cijfers zijn, maar getallen die steeds worden bijgesteld. Op basis van die getallen is berekend hoeveel bedden en hoeveel ventilatoren (om mensen in leven te houden dan wel niet aan de verstikkingsdood te laten sterven) nodig gaan zijn en hoeveel artsen besmet zullen raken en niet inzetbaar zijn. Ook zal er een inschatting zijn gemaakt van het sterftepercentage, dat naar de Nederlandse situatie is omgerekend
https://www.michelbrouwer(...)onwetenden-17032020/![]()
Niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:27 schreef Maver24 het volgende:
Hoe werkt die site, waar kan je die lijst invullen?![]()
ik hoop hetquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:28 schreef roos94 het volgende:
Ik vermoed dat we over een maand hierop terugkijken en realiseren dat de angst en paniek onterecht was gebleken en dat het als een nachtkaars uitdoofd.
Anders gaan die mensen naar de supermarkt, zal niet veel uitmaken. Veel belangrijker is dat je je aan de regels houdt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:28 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Kan toch ook koken of wat dan ook (tuurlijk afhalen is ook weleens lekker hoor). Nu krijg je straks alsnog veel meer mensen op straat en blijft dit doorgaan. Laat gewoon de horeca dicht tot 6 april en kijk daarna hoe en wat.
![]()
Ik moet binnenkort naar de tandarts, ik denk, ff afbellen want ik ga niet, zonder dat ik al een melding van ze heb gehad, ga ik naar de site, koeienletters, WIJ ZIJN DICHT VANWEGE CORONA. Hadden ze dat niet even kunnen melden aan mij![]()
Wacht maar tot de geldkraan in Den Haag wordt aangezet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:28 schreef hollandia02 het volgende:
Heb een vermoeden dat het aantal indirecte zelfmoord doden hoger word dan het aantal corona doden.
Door dit
en dit:
Serieuze zaak wel.![]()
Ooit 1 x meegemaakt dat iemand een trein kopte station Tilburg en ik kwam net van een uitvaart af. Vrouw alleenstaand ontslagen ook (bleek later) en diep diep in de financiele shit. Blijft toch triest altijd.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:28 schreef hollandia02 het volgende:
Door dit
en dit:
Serieuze zaak wel.![]()
Blijf lekker in je bubbel..quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:28 schreef roos94 het volgende:
Ik vermoed dat we over een maand hierop terugkijken en realiseren dat de angst en paniek onterecht was gebleken en dat het als een nachtkaars uitdoofd.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Je moet 't eerste topic eens lezenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:28 schreef roos94 het volgende:
![]()
Doen ze toch.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:29 schreef Maver24 het volgende:
Ik moet binnenkort naar de tandarts, ik denk, ff afbellen want ik ga niet, zonder dat ik al een melding van ze heb gehad, ga ik naar de site, koeienletters, WIJ ZIJN DICHT VANWEGE CORONA. Hadden ze dat niet even kunnen melden aan mij![]()
Dat gaat nog een weekje door. Perfect getimed. Ziekenhuizdn daken vol en vervolgens daalt dit als een gek.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zie nog geen afvlakking, we blijven op (meer dan een) verdubbeling per 4 dagen zitten.
27-feb 1
28-feb 2 - 100%
29-feb 6 - 300%
1-mrt 11 - 83,33%
2-mrt 18 - 63,64%
3-mrt 24 - 33,33%
4-mrt 38 - 58,33%
5-mrt 82 - 215,79%
6-mrt 128 - 56,1%
7-mrt 188 - 46,88%
8-mrt 264 - 40,43%
9-mrt 321 - 21,59%
10-mrt 382 - 19%
11-mrt 503 - 31,68%
12-mrt 614 - 22,07%
13-mrt 804 - 30,94%
14-mrt 959 - 19,28%
15-mrt 1135 - 18,35%
16-mrt 1413 - 24,49%
17-mrt 1705 - 20,67%
Perfect gehandeld door Rutte en zijn kompanen. Juiste balans tussen economie en corona![]()
Ik ben er nu een aan het 3D-printenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:28 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ho ho ik heb net 240 euro betaald voor 5 mondkapjes op bol.com
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Laatste cijfers hier binnen.
250 testresultaten binnen vandaag. Eindstand gisteren 67, vandaag 81.
Iets meer dan 8.5 op 100.000 inwoners."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Deze angsthaas krijgt wel al drie weken gelijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:28 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Perfecte reactie op jouw angsthazerige en briljante onderbouwing.![]()
Zeker weten triest, multinationals hebben bloed aan de handen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:29 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ooit 1 x meegemaakt dat iemand een trein kopte station Tilburg en ik kwam net van een uitvaart af. Vrouw alleenstaand ontslagen ook (bleek later) en diep diep in de financiele shit. Blijft toch triest altijd.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Zouden we over 9 maanden nu ook een hoop nieuwe kindjes in Nederland gaan krijgen? Je moet toch wat als je weken bij elkaar in 1 ruimte moet zitten.![]()
Te bizar voor woorden. Waarom worden deze niet in rap tempo aangemaakt voor de zorgverleners?!?!?!?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:27 schreef Sjemmert het volgende:
Dreigend tekort aan mondkappen in de zorg. Artsen roepen via social media op om mensen die thuis mondkappen hebben liggen deze in te leveren.
[..]
https://www.trouw.nl/cs-b2a5363b"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Zeg maar tegen Michel dat hij er naast zit.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:28 schreef riazop het volgende:
In Nederland zullen potentieel meer mensen aan het coronavirus sterven dan in China. Op het moment van schrijven (17 maart) zijn er in China zo’n 82.000 besmettingen geregistreerd, waarvan zo’n 3200 tot de dood hebben geleid (cijfers 13 maart).
Als 50% van de Nederlandse bevolking besmet raakt voordat er een medicijn/vaccin voor het virus is en het sterftepercentage in Nederland bij het coronavirus 2% hoger ligt dan bij een normale griep/verkoudheid, dan zullen er 17 miljoen mensen x 50% = 8,5 miljoen x 2% = 170.000 mensen extra sterven, omdat we a.) al geen voorzorgsmaatregelen hadden getroffen (zoals in landen als Hong Kong en Taiwan), b.) we juist expliciet kiezen voor het geregisseerd onderdompelen in het virus en c.) we er ook voor gekozen hebben om ons niet drastisch af en op te sluiten en onze economische/maatschappelijke belangen te laten meewegen. B. en c. zijn ethische afwegingen die in de politieke arena thuishoren, niet bij technocraten. Temeer omdat zonder publiek eigenaarschap het maatschappelijk draagvlak voor ‘onderdompelen’ snel verdwenen zal zijn als de werkelijkheid zich (anders) presenteert.
Vuur
Ik durf mijn handen er wel voor in het vuur te steken: bij het RIVM, op het ministerie van Volksgezondheid en bij het kabinet ligt er een uitgewerkt scenario/plan, waarin van week tot week en waarschijnlijk van dag tot dag het aantal besmettingen én doden is voorspeld. Dat zullen geen harde cijfers zijn, maar getallen die steeds worden bijgesteld. Op basis van die getallen is berekend hoeveel bedden en hoeveel ventilatoren (om mensen in leven te houden dan wel niet aan de verstikkingsdood te laten sterven) nodig gaan zijn en hoeveel artsen besmet zullen raken en niet inzetbaar zijn. Ook zal er een inschatting zijn gemaakt van het sterftepercentage, dat naar de Nederlandse situatie is omgerekend
https://www.michelbrouwer(...)onwetenden-17032020/![]()
Gelijk?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:30 schreef Kyran het volgende:
[..]
Deze angsthaas krijgt wel al drie weken gelijk.
Noem je dit gelijk? Alsof je het tegenhoudt bij de grens.
Gefeliciteerd.![]()
Tot en met 6 april.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:30 schreef roos94 het volgende:
Is het overigens TOT 6 april of INCLUSIEF 6 april. Dus 7 april de scholen enz open.
Dus 7 april open.
Maar reken er maar niet op, wordt verlengd.![]()
Maak je geen illusie.. die periode zal verlengd worden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:30 schreef roos94 het volgende:
Is het overigens TOT 6 april of INCLUSIEF 6 april. Dus 7 april de scholen enz open.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Waarom zou het over een week opeens dalen? Dat is toch in Italië ook niet het geval?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:30 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
vervolgens daalt dit als een gek![]()
Zorgverleners maken geen mondkapjes.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:31 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Te bizar voor woorden. Waarom worden deze niet in rap tempo aangemaakt voor de zorgverleners?!?!?!?![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:28 schreef Rabieluh het volgende:
Vreemdste verjaardag ooit trouwens zo, elleboogfelicitaties van de buren.
edit: en gefeliciteerd natuurlijk![]()
Italie is een lekker voorbeeld.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom zou het over een week opeens dalen? Dat is toch in Italië ook niet het geval?
NOT.![]()
En een hoop echtscheidingen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:31 schreef Questular het volgende:
Zouden we over 9 maanden nu ook een hoop nieuwe kindjes in Nederland gaan krijgen? Je moet toch wat als je weken bij elkaar in 1 ruimte moet zitten.![]()
Zou in verhouding met het aantal doden geen groei opleveren, maar wel een vergroening ten opzichte vergrijzing.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:31 schreef Questular het volgende:
Zouden we over 9 maanden nu ook een hoop nieuwe kindjes in Nederland gaan krijgen? Je moet toch wat als je weken bij elkaar in 1 ruimte moet zitten.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
https://infectieradar.nl/nl/vragen/quote:De website lijkt zo oud, en werkt erg slecht op een mobiele telefoon. Waarom is dat?
Het systeem van Influenzanet is al ontwikkeld in de tijd voor de vorige pandemie, in 2009. Er wordt hard gewerkt aan een nieuw platform, die wel voldoet aan de eisen van deze tijd, maar is nog niet beschikbaar. Om zo snel mogelijk bruikbare informatie te verzamelen gaan we al van start zonder te wachten op het nieuwe platform. Tot die tijd heeft u het grootste gebruiks gemak op een computer of laptop.Ik heb het recht om te bepalen!![]()
Wie zegt dat dat niet gedaan wordt?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:31 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Te bizar voor woorden. Waarom worden deze niet in rap tempo aangemaakt voor de zorgverleners?!?!?!?![]()
Kyran heeft de koers tot nu toe goed kunnen voorspellen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:31 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Gelijk?
Gefeliciteerd.
Ik hoor jou alleen maar bagatelliseren, misschien om jezelf gerust te stellen?![]()
Die periode wordt natuurlijk verlengd. De scholen gaan dit schooljaar echt niet meer open, hoor.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:30 schreef roos94 het volgende:
Is het overigens TOT 6 april of INCLUSIEF 6 april. Dus 7 april de scholen enz open.![]()
Kijk naar de kenmerken en ja wanneer je nu hooikoorts hebt en moet niezen ziet dat er besmettelijk uit..... echter...... tadaaaahhhh... hatsjie....quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:15 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Dat is leuk, maar je weet niet of je besmet bent en ik nies nu omdat ik hooikoorts heb. Ga niet de hele zomer binnen zitten, dat snap je zelf ook wel.
Ga ook niet in mijn jassen niezen, want dat vind ik niet zo fris. Nies wel gewoon lekker in een maskertje die bijna alles tegenhoudt zodat andere mensen zich niet meteen besmet voelen omdat ik niet tegen polletjes kan.
Bron hln.be 16mar20
Het interessante is dat specifiek niezenJUIST niet duidt op Covid19. Mensen die je dan dus aankijken hebben nog niet alles op een kenmerkenkrijtje.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Dat hoop ik wel. Italië gaat nog een week erger worden en dan zouden we een daling van het aantal besmettingen moeten zien.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom zou het over een week opeens dalen? Dat is toch in Italië ook niet het geval?![]()
Een Tjech
Als ik Tsjechië met Nederland vergelijk dan loopt Tsjechië één week achter bij het verspreiden van de virus, en één week voor in de maatregelen die genomen worden. Dus in totaal zo twee weken voor.
Van de data, die ik tot noe toe heb gezien van verschillende landen lijkt mij Zuid Korea het beste het te doen. Hele snelle begin in aantal zieken, snelle maatregelen, uitgebreid testen, en enorm snel rem van verspreiding vergelijken met de Europese landen.
Ik denk dan nu wordt in Nederland het grote thema het gebrek aan beschermingsmiddelen voor de zorgpersoneel. Dat speelt in Tsjechië al een week (als thema) en nu zijn de vliegtuigen naar China gestuurd voor voorraad. Het gebrek aan test sets is ook een thema volgens mij.
https://www.skyscrapercit(...)379666&postcount=732![]()
Evenstar
![]()
Waar heb ik gezegd dat dat mogelijk is?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:31 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Gelijk?
Gefeliciteerd.![]()
Gefeliquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:28 schreef Rabieluh het volgende:
Vreemdste verjaardag ooit trouwens zo, elleboogfelicitaties van de buren.![]()
![]()
![]()
Gister over de hele dag in het hele land ging het van 68 naar 96, waarvan er gister dus schijnbaar 35 in Brabant lagen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:12 schreef TheVulture het volgende:
Omroep Brabant:
[..]
20 mensen erbij op de IC sinds gisteravond![]()
Thx!quote:
Misschien dat ik het ergens eind van de zomer eens kan vieren, nu kan er gewoon niks.Recht zo die gaat, braaf zo die heen.![]()
Ik ga al uit van een periode tm 11 mei (einde meivakantie)quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maak je geen illusie.. die periode zal verlengd worden.![]()
Website laadt niet bij mijquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:32 schreef Schakeltopia het volgende:
https://infectieradar.nl/nl/vragen/
[..]![]()
Is dit accuraat tho?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kijk naar de kenmerken en ja wanneer je nu hooikoorts hebt en moet niezen ziet dat er besmettelijk uit..... echter...... tadaaaahhhh... hatsjoe....
[ afbeelding ]
Bron hln.be 16mar20
Het interessante is dat specifiek niezenJUIST niet duidt op Codiv19. Mensen die je dan dus aankijken hebben nog niet alles op een kenmerkenrijtje.
![]()
hoor net op StuBru dat er een BE site is met een enquête voor de Belgische bevolking over het wel of niet implementeren van nieuwe maatregelen?
kan even geen linkje vinden
Ik bedoel dat Italië de afgelopen tijd geen daling heeft laten zien. Wij lopen iets meer dan een week achter op de verspreiding daar, dus niks duidt erop dat het aantal besmettingen in Nederland op de korte termijn gaat afnemen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat hoop ik wel. Italië gaat nog een week erger worden en dan zouden we een daling van het aantal besmettingen moeten zien.![]()
Tenzij Rutte de kans krijgt zijn plannetje het virus te verspreiden uit te voeren...De scholen dan weer open doen brengt zijn doel van NL > 50% corona ^patienten dichterbijquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die periode wordt natuurlijk verlengd. De scholen gaan dit schooljaar echt niet meer open, hoor.![]()
En dan mogen wij allemaal even langskomen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:34 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Thx!
Misschien dat ik het ergens eind van de zomer eens kan vieren, nu kan er gewoon niks.![]()
StuBruquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:34 schreef Fukushima het volgende:
hoor net op StuBru dat er een BE site is met een enquête voor de Belgische bevolking over het wel of niet implementeren van nieuwe maatregelen?
kan even geen linkje vinden![]()
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Ja goed idee om dan maar kinderen te maken. Om daarna met de vinger naar de school / regering te wijzen dat die de kinderen maar moet opvoeden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:31 schreef Questular het volgende:
Nee hoor.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Kyran heeft de koers tot nu toe goed kunnen voorspellen.
Ik hoor jou alleen maar bagatelliseren, misschien om jezelf gerust te stellen?
Ik krijg dit virusje wel gezien mn werk en contact met mensen. Geen twijfel over mogelijk.
Geen geruststelling nodig hoor. Zo spannend is het in de praktijk niet. Altijd uitzonderingen op de regel(net als bij de gewone griep/een lekkere longonsteking).
90% heeft er slechts wat daagjes last van. Meer niet. Zitten lekker thuis.![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:34 schreef riazop het volgende:
[..]
Tenzij Rutte de kans krijgt zijn plannetje het virus te verspreiden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.![]()
Stop eens met de vergelijking met Italie. Dat zou voor zoveel minder ruis zorgen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik bedoel dat Italië de afgelopen tijd geen daling heeft laten zien. Wij lopen iets meer dan een week achter op de verspreiding daar, dus niks duidt erop dat het aantal besmettingen in Nederland op de korte termijn gaat afnemen.![]()
Dat is over 8 weken.. ik denk dat dat al zeer positief gestemd is.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ga al uit van een periode tm 11 mei (einde meivakantie)“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik ben ook benieuwd naar wat de eerste symptonen zijn. Begint het voor de meeste mensen met koorts? Hoofdpijn Of eerst hoesten? En dan lichte hoest die steeds erger wordt of vanaf begin al erg?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kijk naar de kenmerken en ja wanneer je nu hooikoorts hebt en moet niezen ziet dat er besmettelijk uit..... echter...... tadaaaahhhh... hatsjoe....
[ afbeelding ]
Bron hln.be 16mar20
Het interessante is dat specifiek niezenJUIST niet duidt op Codiv19. Mensen die je dan dus aankijken hebben nog niet alles op een kenmerkenrijtje.
![]()
RUTTEGODquote:De steun voor premier Rutte is enorm gestegen na zijn toespraak van gisteravond. Ook is er veel vertrouwen in de corona-aanpak van de overheid. Driekwart van de mensen kan zich vinden in de aanpak om Nederlanders gecontroleerd te besmetten met het coronavirus.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Nou dan is er geen verrassing dat het aantal stijgt. En zal blijven doen. Met of zonder maatregelen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat dat mogelijk is?![]()
Italië is de beste indicator voor de toekomst die we hebben. Op basis waarvan wil je dan inschatten wat de situatie hier de komende weken gaat zijn?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:35 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Stop eens met de vergelijking met Italie. Dat zou voor zoveel minder ruis zorgen.![]()
Maar waarom? Onze groei loopt in lijn met italië, al dan niet erger. Is een hele logische vergelijking voor veel landen toch?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:35 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Stop eens met de vergelijking met Italie. Dat zou voor zoveel minder ruis zorgen.![]()
Bron waaruit blijkt dat het erger is dan in Italië?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar waarom? Onze groei loopt in lijn met italië, al dan niet erger. Is een hele logische vergelijking voor veel landen toch?Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Wat een cijfers! Nou, Wilders en Baudet kunnen gaan inpakken. Of ze moeten echt een hele zieke geest hebben.quote:![]()
fijn dat jullie StuBru allemaal leuk vinden, maar niemand die even kan helpen zoeken
Er staat ook 'voor' en niet 'door'.quote:"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Klopt, en we gaan ook nog eens niet op slot. Logischerwijs zou het hier veel erger moeten worden dan in Italië.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik bedoel dat Italië de afgelopen tijd geen daling heeft laten zien. Wij lopen iets meer dan een week achter op de verspreiding daar, dus niks duidt erop dat het aantal besmettingen in Nederland op de korte termijn gaat afnemen.![]()
In rap tempo? Duidelijk ja, als de tekorten opstapelen.quote:"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Nice, geef mij die onderzoeksresultaten van de beste methode om dit virus te bestrijden even?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Klopt, en we gaan ook nog eens niet op slot. Logischerwijs zou het hier veel erger moeten worden dan in Italië.![]()
Nergens uit. Als je de cijfers normaliseert voor de bevolkingsgrootte, zitten we iets onder de lijn van Italië, maar niet veel:quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:37 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Bron waaruit blijkt dat het erger is dan in Italië?![]()
![]()
Net als in China, Spanje en Italie.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:28 schreef roos94 het volgende:
integendeel, we kunnen juist erg veel leren van landen die voor lopen in de curve.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:35 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Stop eens met de vergelijking met Italie. Dat zou voor zoveel minder ruis zorgen.
Had de rivm dat maar gedaan![]()
kan je maar geïnfecteerd zijn door één virus gelijkertijd waardoor een nies van een verkoudheid standaard inhoudt dat er geen SARS-CoV-2 verspreid kan worden?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kijk naar de kenmerken en ja wanneer je nu hooikoorts hebt en moet niezen ziet dat er besmettelijk uit..... echter...... tadaaaahhhh... hatsjie....
[ afbeelding ]
Bron hln.be 16mar20
Het interessante is dat specifiek niezenJUIST niet duidt op Covid19. Mensen die je dan dus aankijken hebben nog niet alles op een kenmerkenkrijtje.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Hoe weet je dat, testen we net zo veel als dat zij deden dan?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar waarom? Onze groei loopt in lijn met italië, al dan niet erger. Is een hele logische vergelijking voor veel landen toch?![]()
Los van bevolkingsgrootte speelt denk ik ook bevolkingsdichtheid mee? We zitten hier 2x zo hoog met bevolkingsdichtheid.![]()
Waar is je onderbouwing?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:32 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Italie is een lekker voorbeeld.
NOT.![]()
maak maar eens een chart met aantal doden of bezette ic beddenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nergens uit. Als je de cijfers normaliseert voor de bevolkingsgrootte, zitten we iets onder de lijn van Italië, maar niet veel:
[ afbeelding ]![]()
Ja, dat is een probleem. Daarom moeten mensen ook zoveel mogelijk thuisblijven.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:39 schreef xFriendx het volgende:
Los van bevolkingsgrootte speelt denk ik ook bevolkingsdichtheid mee? We zitten hier 2x zo hoog met bevolkingsdichtheid.![]()
Ons aantal besmettingen per 100k loopt redelijk in lijn met Italië. Maar rivm zegt ook dat er veel meer besmettingen zijn. Combineer dat met dichtbevolkter en de koppige naïeve individualistische aard van Nederlanders en het is hier op een gegeven moment (7-10) dagen erger dan wpaarp Italië toen was. Zeker met de halve maatregelen onder het mom van herd immunity.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:37 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Bron waaruit blijkt dat het erger is dan in Italië?![]()
Qua aantal besmettingen zitten we nu op een verdubbeling van het aantal besmettingen in 4 dagen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:35 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Stop eens met de vergelijking met Italie. Dat zou voor zoveel minder ruis zorgen.
Daarnaast een verdubbeling van het aantal doden in 1 dag en 80% meer ziekenhuisopnamen in 1 dag.
Als je enigszins rekenen gehad hebt dan weet je dat je dan vroeg of laat op een kritiek punt komt.
Naar mijn inschatting bereiken we dat 25 maart, de lijn volgend, gaat de stijging nog sneller, dan eerder.![]()
Hier voetdansjes en schoenknuffels.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:28 schreef Rabieluh het volgende:
Vreemdste verjaardag ooit trouwens zo, elleboogfelicitaties van de buren.
Tja, we zullen ook merken dat bepaalde gewoonten anders worden....... met thankgodafstand nemen van de natte-knuffels... hoewel ik mijn wijlen tante Nel - goud mens - wel erg mis met haar immense omarming waar je in kon verzuipen.
Hier moeten we/ik nog wennen dat we fysiek elkaar voortaan minder snel zullen gaan aanraken. Zelfs een schouderklopje van de week werd al gezien als aanslag met "jij gaat mij toch niet besmetten hè "."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Evenstar
![]()
Je kan het wel afremmen om het overlopen van je IC te voorkomen. Dat is alles wat ik zeg.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:36 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Nou dan is er geen verrassing dat het aantal stijgt. En zal blijven doen. Met of zonder maatregelen.
Ipv te beginnnen met de hele lichte maatregelen zoals in je elleboog hoesten/niezen of geen handen geven hadden ze ook echte maatregelen kunnen treffen.
Dit roepen vele users hier al twee weken. Het RIVM heeft geen controle over de situatie. Hebben geen idee waar de brandhaarden zitten en hebben alleen minimale lineaire oplossingen voor een groot exponentieel probleem.
Binnen nu en een paar dagen zullen strengere maatregelen komen.![]()
Laten we wel wezen, we weten gewoon NIET wat de juiste aanpak zal blijken te zijn..quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:40 schreef xzaz het volgende:
[..]
Niet voor FOK!'ers die zeggen gewoon:
- SLUIT DE SCHOLEN
- TOTALE LOCKDOWN
En wanneer er totale lockdown is:
- LAAT OUDEREN GEWOON DOOD GAAN. Zoiets.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Je kan aan de lijnen zien we er Nederland de aankomende weken gaat volgen in de aanpak.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nergens uit. Als je de cijfers normaliseert voor de bevolkingsgrootte, zitten we iets onder de lijn van Italië, maar niet veel:
[ afbeelding ]![]()
In vergelijking met waar?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:39 schreef xFriendx het volgende:
Los van bevolkingsgrootte speelt denk ik ook bevolkingsdichtheid mee? We zitten hier 2x zo hoog met bevolkingsdichtheid."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
In het begin was het volgens de fok experts 80%, nu 20%, het zal dus wel loslopen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Qua aantal besmettingen zitten we nu op een verdubbeling van het aantal besmettingen in 4 dagen.
Daarnaast een verdubbeling van het aantal doden in 1 dag en 80% meer ziekenhuisopnamen in 1 dag.
Als je enigszins rekenen gehad hebt dan weet je dat je dan vroeg of laat op een kritiek punt komt.
Naar mijn inschatting bereiken we dat 25 maart, de lijn volgend.![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:42 schreef xzaz het volgende:
Iedereen die jarig is gefeliciteerdAan allen die gekomen zijn, proficiat. Aan allen die niet gekomen zijn, ook proficiat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nederlanders zijn juist helemaal niet zo individualistisch en juist wat gezagsgetrouw en conformistisch.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ons aantal besmettingen per 100k loopt redelijk in lijn met Italië. Maar rivm zegt ook dat er veel meer besmettingen zijn. Combineer dat met dichtbevolkter en de koppige naïeve individualistische aard van Nederlanders en het is hier op een gegeven moment (7-10) dagen erger dan wpaarp Italië toen was. Zeker met de halve maatregelen onder het mom van herd immunity.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
Nuance; Nuance is niet voor FOK!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Laten we wel wezen, we weten gewoon NIET wat de juiste aanpak zal blijken te zijn..![]()
Doe heb ik genoeg voorbij zien komen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:40 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Waar is de onderbouwing dat Italie wel een juist voorbeeld is?
Nu jouw onderbouwing nog.![]()
Maar gemiddeld minder huishoudens met 2 generaties onder een dak. Er spelen zoooooveel factoren mee.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:39 schreef xFriendx het volgende:
Dit zijn cijfers van bekende besmettingen. Die zijn per definitie niet correct omdat ieder land op een andere manier test. De meeste relevante vraag is de bezettingsgraad van IC-bedden en het verloop daar. In Nederland is er nog nergens overcapaciteit van IC-bedden, zolang dat blijft is het goed controleerbaar.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Dus.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:42 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je kan het wel afremmen om het overlopen van je IC te voorkomen. Dat is alles wat ik zeg.
Ipv te beginnnen met de hele lichte maatregelen zoals in je elleboog hoesten/niezen of geen handen geven hadden ze ook echte maatregelen kunnen treffen.
Dit roepen vele users hier al twee weken. Het RIVM heeft geen controle over de situatie. Hebben geen idee waar de brandhaarden zitten en hebben alleen minimale lineaire oplossingen voor een groot exponentieel probleem.
Binnen nu en een paar dagen zullen strengere maatregelen komen.
Wat is de oplossing? En daarin de juiste balans economie/gezondheid.![]()
Gelul, nuance is prima en overal te zien. Wat jij doet is geen nuancering, het is trollen en de zaak belachelijk maken.quote:A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
1 dag is geen trendquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Qua aantal besmettingen zitten we nu op een verdubbeling van het aantal besmettingen in 4 dagen.
Naar mijn inschatting bereiken we dat 25 maart, de lijn volgend, gaat de stijging nog sneller, dan eerder.![]()
Hoe loopt het los als je iedere dag ~20% meer besmettingen hebt dan de dag ervoor?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:43 schreef butz0rs het volgende:
[..]
In het begin was het volgens de fok experts 80%, nu 20%, het zal dus wel loslopen.![]()
Bij mijn man is het gister begonnen met wat gekuch, dat werd droge hoest. Daarna kwam de koorts. Vanochtend koorts, hoest, en overal spierpijn. En kortademig.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd naar wat de eerste symptonen zijn. Begint het voor de meeste mensen met koorts? Hoofdpijn Of eerst hoesten? En dan lichte hoest die steeds erger wordt of vanaf begin al erg?![]()
Als het aantal diagnoses binnen 4 dagen verdubbelt, zal het aantal opgenomen patiënten ook toenemen.quote:
27-feb 1
28-feb 2 - 100%
29-feb 6 - 300%
1-mrt 11 - 83,33%
2-mrt 18 - 63,64%
3-mrt 24 - 33,33%
4-mrt 38 - 58,33%
5-mrt 82 - 215,79%
6-mrt 128 - 56,1%
7-mrt 188 - 46,88%
8-mrt 264 - 40,43%
9-mrt 321 - 21,59%
10-mrt 382 - 19%
11-mrt 503 - 31,68%
12-mrt 614 - 22,07%
13-mrt 804 - 30,94%
14-mrt 959 - 19,28%
15-mrt 1135 - 18,35%
16-mrt 1413 - 24,49%
17-mrt 1705 - 20,67%![]()
Er denk dat er binnen een paar dagen een strengere bewegingsbeperking komt in Brabant en de grote steden.![]()
Het neemt dus enorm af: 80 -> 20 -> 5? -> 1?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoe loopt het los als je iedere dag ~20% meer besmettingen hebt dan de dag ervoor?![]()
Proberen FOK!'ers zin in te pratenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Gelul, nuance is prima en overal te zien. Wat jij doet is geen nuancering, het is trollen en de zaak belachelijk maken.ik ben er mee gestopt.
![]()
Er zijn meer besmettingen buiten dan in Brabant.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:45 schreef Faraday01 het volgende:
Er denk dat er binnen een paar dagen een strengere bewegingsbeperking komt in Brabant en de grote steden.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ja, zou me ook niks verbazen als het langer wordt. Maar 6 april gaat sowieso niet het einde zijnquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is over 8 weken.. ik denk dat dat al zeer positief gestemd is.![]()
We gaan ook een dikke piek krijgen en dat gaat voor velen slikken worden, maar daar moeten we doorheen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:42 schreef xzaz het volgende:
Iedereen die jarig is gefeliciteerdBedankt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik ga gewoon 90 worden hoor.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.![]()
2X zo hoog als Noord Italie, dat lijkt me niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:39 schreef xFriendx het volgende:
Los van bevolkingsgrootte speelt denk ik ook bevolkingsdichtheid mee? We zitten hier 2x zo hoog met bevolkingsdichtheid.
Overigens telt de bevolking van Italie in vergelijking tot NL ook relatief zeer veel ouderen.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Wat had je (nofi) anders verwacht..... dat het leven doorgaat zoals het was ? Net als de huisarts, apotheek en fysio waar je vooral moet wegblijven als je daar niets te zoeken hebt. Kortom sws. alle plaatsen waar mensen in nauw lichamelijk contact komen zodat die geen bron van besmetting gaan vormen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:29 schreef Maver24 het volgende:
Ik moet binnenkort naar de tandarts, ik denk, ff afbellen want ik ga niet, zonder dat ik al een melding van ze heb gehad, ga ik naar de site, koeienletters, WIJ ZIJN DICHT VANWEGE CORONA. Hadden ze dat niet even kunnen melden aan mij
Als het goed is wordt je afgebeld en bij noodgevallen - en lichtere dingen zoals kiesbreuken en kapotte vullingen - kun je in Nederland altijd een afspraak maken. Het kost alleen wat meer voorbereiding en inzet."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Wat is het dan wat je steeds probeert?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:45 schreef xzaz het volgende:
[..]
Proberen FOK!'ers zin in te pratenik ben er mee gestopt.
![]()
Misschien moet je even ergens anders gaan trollen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:45 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Het neemt dus enorm af: 80 -> 20 -> 5? -> 1?![]()
Moet je helemaal niet willen. 90 en je hebt niemand meer, leuk zeg.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:46 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Bedankt!
En ik ga gewoon 90 worden hoor.
![]()
Vertaling?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:46 schreef riazop het volgende:
De Franse kranten kijken zeer bezorgd naar Nederland inmiddels..
[ afbeelding ]Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Jij hebt over de doden en ic-opnames, op basis daarvan kun je niks concluderen. De cijfers hierboven geven wel aan dat er een dalende trend is procentueel gezienquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als het aantal diagnoses binnen 4 dagen verdubbelt, zal het aantal opgenomen patiënten ook toenemen.
27-feb 1
28-feb 2 - 100%
29-feb 6 - 300%
1-mrt 11 - 83,33%
2-mrt 18 - 63,64%
3-mrt 24 - 33,33%
4-mrt 38 - 58,33%
5-mrt 82 - 215,79%
6-mrt 128 - 56,1%
7-mrt 188 - 46,88%
8-mrt 264 - 40,43%
9-mrt 321 - 21,59%
10-mrt 382 - 19%
11-mrt 503 - 31,68%
12-mrt 614 - 22,07%
13-mrt 804 - 30,94%
14-mrt 959 - 19,28%
15-mrt 1135 - 18,35%
16-mrt 1413 - 24,49%
17-mrt 1705 - 20,67%![]()
Lol, ja. Heb de speech van Rutte nu gelezen. Volgens mij zijn de tijdsduren waar hij over spreekt voor elk scenario te optimistisch, maar dat kan je enkel beoordelen als je weet hoeveel gevallen er werkelijk zijn (of hoeveel gevallen het RIVM denkt dat er momenteel zijn) .quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
'Om Nederlanders gecontroleerd te besmetten' is wel wat cru uitgedrukt door het AD.
In principe is er weinig mis mee, want de landen die nu voor scenario drie ("eindeloos proberen het virus tegen te houden") lijken te kiezen doen dat waarschijnlijk omdat ze vrezen dat de ziekenhuizen het anders niet aankunnen. Dat is ook het doel van scenario één (het virus maximaal controleren), in de praktijk proberen ze dus hetzelfde te bereiken als wat Nederland wil doen. Als het niet mogelijk is om het virus te stoppen dan is er geen verschil tussen de scenario's.
Tja, ik weet niet wat ik ervan moet denken. Als je ook China-achtige maatregelen als opties in overweging neemt kan je verschil maken tussen de beide scenarios. Is dat wat Rutte bedoelde, of schat men het te rooskleurig in?
Hopelijk zijn er zo snel mogelijk serology tests beschikbaar, dan weten we eindelijk wat de echte besmettingsgraad is. Dat is wat mij betreft het meest frustrerende momenteel, zonder die info weet je niet hoe lang het zal duren, hoe snel het risico stijgt, of je bepaalde zaken beter uitstelt of net eerder doet, etc..are we infinite or am I alone![]()
Dat zou best kunnen kloppen. Nederland is een vd dichtbevolkste landen ter wereld.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
2X zo hoog als Noord Italie, dat lijkt me niet.
Overigens telt de bevolking van Italie in vergelijking tot NL ook relatief zeer veel ouderen.![]()
Infectieradar.nl ook overbelast.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Als het niet in jouw paniek-plaatje past is het trollen? Ik houd me gewoon bij de objectieve feiten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Misschien moet je even ergens anders gaan trollen.![]()
l'Echo is Belgisch.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:46 schreef riazop het volgende:
[ afbeelding ]Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Dat is waar, maar daarom is juist het aantal genormaliseerd voor bevolkingsgrootte relevanter dan absolute getallen, want je kunt ervan uitgaan dat het aantal beschikbare IC-bedden per hoofd van de bevolking grofweg gelijk tussen Europese landen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:44 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dit zijn cijfers van bekende besmettingen. Die zijn per definitie niet correct omdat ieder land op een andere manier test. De meeste relevante vraag is de bezettingsgraad van IC-bedden en het verloop daar. In Nederland is er nog nergens overcapaciteit van IC-bedden, zolang dat blijft is het goed controleerbaar.
Het grootste probleem is het onderschatten van exponentiële groei. Je kunt niet naar het aantal vrije bedden kijken en denken "oh, er zijn er nog genoeg", want het loopt hard op.![]()
En wanneer gaat Frankrijk de maatregelen die nu zijn ingesteld opheffen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:46 schreef riazop het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Ja maar juist de getroffen regio's van Italie zijn relatief dichtbevolkt (en welvarend overigens)quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:47 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen kloppen. Nederland is een vd dichtbevolkste landen ter wereld.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Die regio's van Italië hebben grote sociale cohesie.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja maar juist de getroffen regio's van Italie zijn relatief dichtbevolkt (en welvarend overigens)![]()
Sommigen zullen het niet willen zien: https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd naar wat de eerste symptonen zijn. Begint het voor de meeste mensen met koorts? Hoofdpijn Of eerst hoesten? En dan lichte hoest die steeds erger wordt of vanaf begin al erg?"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
ik las iets over een persco over het bekend maken over de steunmaatregelen. is daar iets over bekend?![]()
tijd nog onbekend.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:49 schreef bitterbal het volgende:
ik las iets over een persco over het bekend maken over de steunmaatregelen. is daar iets over bekend?![]()
Zolang ziekenhuizen het nog redden is er niks aan de hand en doe je het perfect.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:43 schreef Markesh het volgende:
[..]
Doe heb ik genoeg voorbij zien komen.
Nu jouw onderbouwing nog.
Hoelang is dat in Italie absoluut niet het geval?![]()
Dat zijn wel de mensen die nu de ziekenhuizen vullen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Jij hebt over de doden en opnames, op basis daarvan kun je niks concluderen.![]()
Evenstar
![]()
Al paar keer gezegd, maar goed, nog een keer dan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:44 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Dus.
Wat is de oplossing? En daarin de juiste balans economie/gezondheid.
Alle niet essentiële winkels sluiten (bouwmarkten, IKEAs, tuincentra etc), zodat ze niet gebruikt gaan worden als een dagje uit.
Verbod om met meer dan 5 man bijelkaar te komen (kan 5 zijn 6, 8 10, maakt niet uit als het maar strenger is dan die belachelijke 100).
Verbod om met meer dan X man in een winkel te staan, om te voorkomen dat men met de hele familie in een overvolle supermarkt komt te staan en alsnog voor shitloads aan besmettingen zorgt.
Deze drie extra maatregelen zullen echt de besmettingen tot het minimale beperken. Ondetussen kan je je zorg ontlasten, voorbereiden en versterken. Daarna pak je het leven stap voor stap weer op, terwijl je met veel testen, goed informeren en duidelijke quarantaine regels het virus zo goed mogelijk onder controle houdt zodat je ziekenhuizen niet weer vollopen.
Als dat wel dreigt te gebeuren ga je weer een stapje terug etc.![]()
https://nos.nl/teletekst#160quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:49 schreef bitterbal het volgende:
ik las iets over een persco over het bekend maken over de steunmaatregelen. is daar iets over bekend?quote:Extra uitzending over steunpakket
De NOS zendt de persconferentie van
het kabinet over de steunmaatregelen
voor het bedrijfsleven en zzp'ers naar
aanleiding van de coronacrisis live
uit.Het tijdstip staat nog niet vast,
maar de bijeenkomst wordt verwacht aan
het eind van de middag of begin van de
avond.
Minister Wiebes (Economische Zaken),
Koolmees (Sociale Zaken) en Hoekstra
(Financiën) zullen het woord voeren.
Wat zij zeggen,wordt opnieuw door een
gebarentolk vertaald.
De persconferentie en extra uitleg van
de NOS zijn live te volgen op NPO 1,
NPO Radio 1,NPO Nieuws en nos.nl.![]()
Het bowlingcentrum in Alkmaar wat nog wel geopend is, is tot en met 6 april volgeboekt.
Zou het nog wel worden geaccepteerd als je over het strand loopt of krijg je allemaal geschreeuw naar je toe?Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
kijk
16:35
De caissières van de AH-filialen in Wapenveld, Dedemsvaart en Hardenberg zitten sinds vandaag achter glas. Op verzoek van het personeel hebben de eigenaren van de drie winkels besloten een afscherming te laten installeren om infectie met het corona-virus zoveel mogelijk tegen te gaan.
AD![]()
Bowlenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het bowlingcentrum in Alkmaar wat nog wel geopend is, is tot en met 6 april volgeboekt.
Zou het nog wel worden geaccepteerd als je over het strand loopt of krijg je allemaal geschreeuw naar je toe?. Alleen voor tokkies.
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Eerste twee doden in Brazilië inmiddels, beiden in SP.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Dat mag niet, lijkt mij.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het bowlingcentrum in Alkmaar wat nog wel geopend is, is tot en met 6 april volgeboekt.![]()
Serveersters in zo'n hamsterbal lijkt me wel een attractiequote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:52 schreef bitterbal het volgende:
kijk
[ing]https://images2.persgroep(...)2d5ff1bf&quality=0.6[/img]
De caissières van de AH-filialen in Wapenveld, Dedemsvaart en Hardenberg zitten sinds vandaag achter glas. Op verzoek van het personeel hebben de eigenaren van de drie winkels besloten een afscherming te laten installeren om infectie met het corona-virus zoveel mogelijk tegen te gaan.
AD
stel het eens voor bij je baas![]()
Al heel wat langer hoor. Niet alleen heeft het RIVM geen controle over de situatie, ze hebben vanaf het begin ergens in januari middels een onophoudelijke stroom onzin duidelijk gemaakt dat ze echt geen flauw benul hebben.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:42 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je kan het wel afremmen om het overlopen van je IC te voorkomen. Dat is alles wat ik zeg.
Binnen nu en een paar dagen zullen strengere maatregelen komen.
Het is te absurd voor woorden dat sommigen hier nu oprecht denken dat er door autoriteiten een zekere koers is uitgezet die gevolgd wordt, de PPE in ziekenhuizen beginnen nu al op te raken, de intensive care bedden stromen (zelfs al wordt er dan eindelijk opgeschaald) gestaag vol.
De autoriteiten en zogenaamde experts hadden simpelweg geen flauw idee en daardoor staat heel het land nu met de rug tegen de muur en zelfs nu verdomt het RIVM het nog om het volk duidelijk te maken dat dit geen nationale buitenspeeldagen zijn, dat ook kinderen/jonge gezonde mensen sociale afstand dienen te betrachten.![]()
Degenen die nog enig vertrouwen hebben in deze autoriteiten zijn knettergek/ziende blind.![]()
![]()
![]()
Evenstar
![]()
Simpel en effectief. Vooral als je ook je handhygiene bijhoudtquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:52 schreef bitterbal het volgende:
kijk
[ afbeelding ]
AD![]()
Goed van zequote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:52 schreef bitterbal het volgende:
kijk
[ afbeelding ]
ADZonder wrijving geen glans![]()
Er wordt in Brabant alleen nog maar getest bij ernstigere gevallen die in het ziekenhuis komen en op het zorgpersoneel dus dat zegt nietsquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:45 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Er zijn meer besmettingen buiten dan in Brabant.![]()
Ik woon in Dedemsvaart, ik wil best een foto nemen voor jullie?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:52 schreef bitterbal het volgende:
kijk
[ afbeelding ]
AD![]()
![]()
Jammer dat er nog enkele mensen hier zijn die niet begrijpen wat een verdubbeling in 4 dagen inhoudt.
Als dat met je spaargeld gebeurde was je in een paar maanden multi-miljonair.![]()
Vraag me af wat de hygiënemaatregelen in dat bowlingcentrum zijn. Met latexhandschoenen bowlen is vrij lastig denk ik. En gaat ook hard als er voor elke worp nieuwe aangetrokken moeten worden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zou het nog wel worden geaccepteerd als je over het strand loopt of krijg je allemaal geschreeuw naar je toe?![]()
In de rest van Nederland testen ze wel alles?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:53 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Er wordt in Brabant alleen nog maar getest bij ernstigere gevallen die in het ziekenhuis komen en op het zorgpersoneel dus dat zegt nietsOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Bij de jumbo contant geld neerleggen op een schaaltje, niet direct aan de cassiere.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:52 schreef bitterbal het volgende:
kijk
[ afbeelding ]
AD![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:52 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Serveersters in zo'n hamsterbal lijkt me wel een attractie
stel het eens voor bij je baas![]()
![]()
![]()
Ze zien vanzelf wel in dat een lock-down misschien op korte termijn helpt, maar dat er gewoon volgende waves komen als regels weer wat versoepelen. Helemaal niks doen is ook geen goed idee vanwege de ziekenhuisbedden en de druk op de zorg, maar gecontroleerd immuniteit opbouwen gaat meer helpen tegen die volgende waves, dan wéér een lockdown. Mja, als er paniek heerst bij het volk voelen ze natuurlijk veel druk om er aan toe te geven; zodra die bewoners door hebben dat ze er toch nooit vanaf gaan zijn (totdat er een vaccin is) dan zien ze ook wel dat de immuniteitsaanpak gewoon de juiste is.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:48 schreef xzaz het volgende:
[..]
En wanneer gaat Frankrijk de maatregelen die nu zijn ingesteld opheffen?![]()
of het klassieke voorbeeld van de graankorrels en het schaakbordquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
Jammer dat er nog enkele mensen hier zijn die niet begrijpen wat een verdubbeling in 4 dagen inhoudt.
Als dat met je spaargeld gebeurde was je in een paar maanden multi-miljonair.![]()
![]()
jaaaaaaquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:53 schreef Laurensmarijn het volgende:
[..]
Ik woon in Dedemsvaart, ik wil best een foto nemen voor jullie?![]()
![]()
Binnen 4 dagen, om precies te zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als dat met je spaargeld gebeurde was je in een paar maanden multi-miljonair.Hoeren neuken, nooit meer werken.![]()
Lidl voert dit nu nationaal door.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:53 schreef Laurensmarijn het volgende:
[..]
Ik woon in Dedemsvaart, ik wil best een foto nemen voor jullie?![]()
![]()
Ik weet ook niet of ze het nu echt menen of gewoon zitten te trollen...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:54 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
of het klassieke voorbeeld van de graankorrels en het schaakbord![]()
Ja maar dat was ook de verwachting. De maatregelen zijn allemaal nog geen week oud.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat ook nog. Maar ik hou even 4 dagen aan omdat de maatregelen van deze week het wel iets zullen beperken (hoop ik).quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:54 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Binnen 4 dagen, om precies te zijn.![]()
https://nos.nl/artikel/23(...)na-tot-vanavond.htmlquote:Het lijkt haast onmogelijk dat de coronacrisis ook maar iemand ontgaan is, maar voor de dertien deelnemers van Big Brother in Duitsland is het al ruim een maand de werkelijkheid. Terwijl de rest van de wereld worstelt met de gevolgen van Covid-19, zijn de deelnemers van de reallifesoap totaal in het ongewisse.
Vanavond komt daar verandering in, zegt de commerciële tv-zender Sat1. In een live-uitzending worden de deelnemers vanaf 19.00 uur op de hoogte gebracht van de gebeurtenissen.
Lachen man, zo'n realityserie.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
je hebt weinig intellect nodig om een account te openen, kijk maar naar @vosssquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of ze het nu echt menen of gewoon zitten te trollen...![]()
Ik heb een heleboel mondkapjes gekregen bij mijn 3d printer. Werken die dingen ook tegen corona? Wil ze best inleveren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:27 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/cs-b2a5363bIk shuffel je woorden naar een hoogtepunt.![]()
Link?quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Je ziet wel de trendlijn iets afvlakken. De stijgingsgetallen worden lager.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zie nog geen afvlakking, we blijven op (meer dan een) verdubbeling per 4 dagen zitten.
Ter indicatie: je moet op ongeveer 19% per dag zitten voor een verdubbeling in 4 dagen.
27-feb 1
28-feb 2 - 100%
29-feb 6 - 300%
1-mrt 11 - 83,33%
2-mrt 18 - 63,64%
3-mrt 24 - 33,33%
4-mrt 38 - 58,33%
5-mrt 82 - 215,79%
6-mrt 128 - 56,1%
7-mrt 188 - 46,88%
8-mrt 264 - 40,43%
9-mrt 321 - 21,59%
10-mrt 382 - 19%
11-mrt 503 - 31,68%
12-mrt 614 - 22,07%
13-mrt 804 - 30,94%
14-mrt 959 - 19,28%
15-mrt 1135 - 18,35%
16-mrt 1413 - 24,49%
17-mrt 1705 - 20,67%'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
https://www.victorieplaza(...)en-het-corona-virus/snap best dat 't lucratief is. iedereen is vrij en niets is geopend.quote:Victorie Plaza Bowlen & Kegelen en het Corona virus
Op 12 maart heeft de overheid nieuwe maatregelen bekend gemaakt vanwege het Corona virus. Victorie Plaza blijft open maar scherpt haar beleid wel verder aan. Hieronder lees je wat dit voor jou betekent.
Ziek? Blijf aub thuis.
Bezoek ons niet als je verkouden bent of koorts hebt. Ook met keelpijn en hoesten verzoeken we je vriendelijk doch dringend om thuis te blijven tot de klachten tenminste 24 uur over zijn. Wij zullen bezoekers waarvan we vermoeden dat ze ziek zijn – bijvoorbeeld door hoesten – vragen naar huis te gaan. Dit is niet alleen beter voor jezelf maar zeker voor de kwetsbare groepen in onze samenleving, zoals ouderen en mensen met een verzwakt immuunsysteem.
Drukte beperken
Wij behouden ons het recht voor om het aantal binnenlopers dat we toegang verlenen te beperken zodat het niet te druk wordt.
Hygiëne
Wij blijven strak op de hygiëne letten. Ons team besteedt extra aandacht aan plekken die veel worden aangeraakt.
Regels voor de gasten
Was je handen voor en na het bowlen
Hoest en nies in je elleboog i.p.v. hand
Geef elkaar geen hand of high fives
Blijf thuis als je je niet lekker voelt
Betaal bij voorkeur met pin
Victorie Plaza volgt het advies van de overheid en het RIVM en we bekijken de situatie per dag.
hopen maar dat 't geen broeinest van infecties gaat opleveren.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Dat is in een crisissituatie wel het allerdomste wat je kan doen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:34 schreef Fukushima het volgende:
hoor net op StuBru dat er een BE site is met een enquête voor de Belgische bevolking over het wel of niet implementeren van nieuwe maatregelen?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Kijk, hier kan ik nu helemaal blij van worden. Ageer niet tegen iets dat er is maar wees inventief.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:52 schreef bitterbal het volgende:
kijk
[ afbeelding ]
AD"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
mja tot 100 man mag het nog steeds toch?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
https://www.victorieplaza(...)en-het-corona-virus/
[..]
snap best dat 't lucratief is. iedereen is vrij en niets is geopend.
hopen maar dat 't geen broeinest van infecties gaat opleveren.![]()
Dat kan wel, maaaaar, ja er is meer. Je kunt het ook dragen en alsnog niezen en dan spreidt je het alsnog ook al heb je zelf geen last verder. Hooikoorts maakt je niet immuun verder.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kijk naar de kenmerken en ja wanneer je nu hooikoorts hebt en moet niezen ziet dat er besmettelijk uit..... echter...... tadaaaahhhh... hatsjie....
[ afbeelding ]
Bron hln.be 16mar20
Weet je hoeveel en hoe ver je zooi spreidt met niezen en hoe lang het duurt voor alles is neergedaald?
En wat boeit het je überhaupt dat ik maskers ga dragen?
Ik vind dat genies en gehoest op mijn kleding (elleboog) gewoon goor ook. Een nieuw masker en je gezicht even wassen is een stuk sneller en hygiënischer dan al dat gehoest in je jas. Hoe vaak was je je jas nou?![]()
![]()
Evenstar
![]()
Beste Red, nogmaals. Er wordt nauwelijks getest daarom kan je deze getallen niet gebruiken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je ziet wel de trendlijn iets afvlakken. De stijgingsgetallen worden lager.
In nog geen drie weken tijd is vandaag de vierde verandering in testbeleid doorgevoerd en iedere verandering liet een daling zien.![]()
Zwaartepunt van Italië ligt in een regio (Lombardije) die qua bevolkingsdichtheid overeenkomt met Nederland en daar wonen ruim 10.000.000 mensen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:47 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Italië. In 2018 413 om 207 per vierkante meter.
Alstublieft
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
ja ik ookquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kijk, hier kan ik nu helemaal blij van worden. Ageer niet tegen iets dat er is maar wees inventief.En denk vrij simpele maar effectieve maatregel om ze te beschermen.
![]()
In het begin zaten we nog niet aan onze cap qua testen dus dat ging natuurlijk sneller.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je ziet wel de trendlijn iets afvlakken. De stijgingsgetallen worden lager.
Nu wordt er fors minder getest dan nodig is en zelfs dan komen we nog op een ruime verdubbeling in 4 dagen.![]()
^ Dit dus absoluut idd!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:50 schreef Kyran het volgende:
[..]
Al paar keer gezegd, maar goed, nog een keer dan.
Alle niet essentiële winkels sluiten (bouwmarkten, IKEAs, tuincentra etc), zodat ze niet gebruikt gaan worden als een dagje uit.
Verbod om met meer dan 5 man bijelkaar te komen (kan 5 zijn 6, 8 10, maakt niet uit als het maar strenger is dan die belachelijke 100).
Verbod om met meer dan X man in een winkel te staan, om te voorkomen dat men met de hele familie in een overvolle supermarkt komt te staan en alsnog voor shitloads aan besmettingen zorgt.
Deze drie extra maatregelen zullen echt de besmettingen tot het minimale beperken. Ondetussen kan je je zorg ontlasten, voorbereiden en versterken. Daarna pak je het leven stap voor stap weer op, terwijl je met veel testen, goed informeren en duidelijke quarantaine regels het virus zo goed mogelijk onder controle houdt zodat je ziekenhuizen niet weer vollopen.
Als dat wel dreigt te gebeuren ga je weer een stapje terug etc.
En vooral echt, echt veel testen en vervolgens actief kijken wie allemaal met die mensen in aanraking is gekomen. Ook ophouden met mensen af te wimpelen als ze met duidelijke klachten de huisarts bellen. Pak het serieus aan, zoals veel andere landen het doen waar de ellende verder uit de klauwen gelopen is. Niet als een mak schaap maar zitten afwachten wie immuun wordt en wie er komt te overlijden of levenslange gezondheidsklachten zal oplopen.![]()
echt?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:59 schreef Poepz0r het volgende:
$1.000 cheque voor IEDERE Amerikaan. Trump![]()
![]()
Amerika gaat door de crisis economisch total loss. Dit kan nog wel eens grote gevolgen gaan hebben.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:57 schreef Poepz0r het volgende:
Trump stuurt cheques naar werknemers, wat een baas![]()
Iets soortgelijks was hier ook al eens beloofd.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:59 schreef Poepz0r het volgende:
Door wie ook al weer?![]()
![]()
Lekker nuttig ook tegen een virus.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:59 schreef Poepz0r het volgende:
$1.000 cheque voor IEDERE Amerikaan. Trump
Wij laten liever de mensen creperen/ondernemers. Ook een keuze.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:59 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Amerika gaat door de crisis economisch total loss. Dit kan nog wel eens grote gevolgen gaan hebben.![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Iets soortgelijks was hier ook al eens beloofd.
Door wie ook al weer?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
Die ze vervolgens nergens kunnen uitgevenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:59 schreef Poepz0r het volgende:
![]()
![]()
En wat daarna?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:59 schreef Poepz0r het volgende:
![]()
Iedereen hun huis kwijt al helemaal niet.quote:
Geen uitkeringen zoals in NL daar.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
nou zal mij niks verbazen als hjij het ook doet. kunnen ze het betalen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Iets soortgelijks was hier ook al eens beloofd.
Door wie ook al weer?![]()
Hoezo niet? Bestaan de supermarkten niet meer?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die ze vervolgens nergens kunnen uitgeven![]()
Geen idee, je zou even kunnen bellen naar je arts of het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:56 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Ik heb een heleboel mondkapjes gekregen bij mijn 3d printer. Werken die dingen ook tegen corona? Wil ze best inleveren.![]()
@xFriendxquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:57 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Zwaartepunt van Italië ligt in een regio (Lombardije) die qua bevolkingsdichtheid overeenkomt met Nederland en daar wonen ruim 10.000.000 mensen.
Alstublieft
[ afbeelding ]
Wel nuttig om de eerste rekeningen te kunnen betalen als nu je inkomen is weggevallen.quote:
Veel Amerikanen zijn niet echt van het sparen, die werken met een "balance".![]()
1.000 dollar is nog geen week huur in de bay area. Laat staan je vaste lasten en boodschappen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:00 schreef RipCity het volgende:
[..]
Iedereen hun huis kwijt al helemaal niet.
Geen uitkeringen zoals in NL daar.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Gouden tijden voor de wapenhandelquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:59 schreef Poepz0r het volgende:
![]()
![]()
Wat ik begrijp zijn ze de mogelijkheden voor vaccins aan het bekijken. Shutting down parts of the economy. Sommige tools hebben wij niet in handen zegt die rechterhand van Trump. Denk dat ze daarmee medicatie bedoelen.quote:![]()
Alsjeblieft Bill Gates, hier is je duizend dollar.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:59 schreef Poepz0r het volgende:
![]()
twitter:rivm twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 16:00:02Help je mee? Om een beter beeld te krijgen van de verspreiding van het #coronavirus, starten we een onderzoek. Ook als je geen klachten hebt, kan je meedoen! Wekelijks meld je per mail klachten als hoesten, niezen of koorts. Meld je aan op https://t.co/kKkm0A1GF8 🤧
#covid19 https://t.co/NX5I4U1WBZ reageer retweetEn mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Je kan ook niets krijgen of niet Markquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:01 schreef Zeroku het volgende:
[..]
1.000 dollar is nog geen week huur in de bay area. Laat staan je vaste lasten en boodschappen.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:52 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Serveersters in zo'n hamsterbal lijkt me wel een attractie
stel het eens voor bij je baas
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Alle problemen in één keer opgelost als je net ontslagen bent vanwege corona.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:59 schreef Poepz0r het volgende:
![]()
Zitten wel restrictions op.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:01 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Alsjeblieft Bill Gates, hier is je duizend dollar.![]()
Site is overbelastquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:01 schreef Bosbeetle het volgende:
twitter:rivm twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 16:00:02Help je mee? Om een beter beeld te krijgen van de verspreiding van het #coronavirus, starten we een onderzoek. Ook als je geen klachten hebt, kan je meedoen! Wekelijks meld je per mail klachten als hoesten, niezen of koorts. Meld je aan op https://t.co/kKkm0A1GF8 🤧
#covid19 https://t.co/NX5I4U1WBZ reageer retweet
Die krijgen niets werd net bevestigd.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:01 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Alsjeblieft Bill Gates, hier is je duizend dollar.![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:01 schreef Bosbeetle het volgende:
#covid19 https://t.co/NX5I4U1WBZ reageer retweetVerrassend!
![]()
![]()
Medewerkers ziekenhuizen in Drenthe blijken toch aan het werk te zijn geweest:
https://www.dvhn.nl/drent(...)geveen-25472181.html![]()
Ik heb zelf nog niks gehoord over m'n werkgever i.v.m salaris e.d
Zit namelijk gewoon thuis in afwachting van alles.
Zijn er mensen die al iets gehoord heeft van hun baas ? (horeca)![]()
De supermarkten zijn nou juist niet degenen die het nu moeilijk hebben, terwijl andere bedrijven dus failliet gaan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:00 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hoezo niet? Bestaan de supermarkten niet meer?
Beter doet hij zoals NL en neemt hij salarissen van getroffen bedrijven over![]()
Waarbij het maar de vraag is of er ook werkelijk immuniteit wordt opgebouwd en zo ja, hoe lang die opgebouwde immuniteit dan relevant is ivm met de enorm brede verspreiding en het gemakkelijke muteren. Het wachten is ook dan op de volgende mutatie/stam waarvoor hen die met een eerdere stam besmet zijn geweest wél vatbaar zijn waarna het hele circus evengoed weer van vooraf aan begint. Bovendien mag je hopen dat er geen antibody-dependent enhancement optreedt, wat in labsettings in relatie tot SARS-CoV al wel is gezien.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
Helemaal niks doen is ook geen goed idee vanwege de ziekenhuisbedden en de druk op de zorg, maar gecontroleerd immuniteit opbouwen gaat meer helpen tegen die volgende waves, dan wéér een lockdown![]()
![]()
De WHO vindt het overigens een slecht idee om uit te gaan van/mikken op groepsimmuniteit omdat er volgens hen nog veel te weinig bekend is over SARS-CoV-2.Heb ik toch net iets meer vertrouwen in dan in de onnozelaars van het RIVM die het consequent/structureel mis hebben gehad.
![]()
Iedereen wil helpenquote:
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Die vent naast trump heeft irritante gezichtsuitdrukkingenEen oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Bron? Rutte gaat de kleine ondernemer met 1 cafetje niet helpen hoorquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De supermarkten zijn nou juist niet degenen die het nu moeilijk hebben, terwijl andere bedrijven dus failliet gaan.
Beter doet hij zoals NL en neemt hij salarissen van getroffen bedrijven overTrump wel zoals u kunt horen op de persconferentie nu.
![]()
Het is te verwachten dat de groei van de groei uiteindelijk afneemt, want alleen het begin van de ontwikkeling ziet eruit als exponentiële groei. In de realiteit vlakt het aantal besmettingen uiteindelijk af en krijg je een patroon dat lijkt op een s-curve:quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je ziet wel de trendlijn iets afvlakken. De stijgingsgetallen worden lager.![]()
![]()
1000 euro voor iedere amerikaan. Das wel ff dik 300 miljard euro in totaal.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Andere landen hebben reeds serology tests?https://www.rtlnieuws.nl/(...)irus-covid-19-coronaquote:Scientists are calling for random blood testing to track the spread of COVID-19 and help in the fight for treatment, as cases continue to climb in Australia.
[..]
The tests have been introduced in other countries like Singapore, the US and China, but so far, they are not available in Australia.
Een bericht van John Hopkins "up to date as of 21 February" zegt dat ze nog niet beschikbaar zijn, en leest niet alsif het slechts een kwestie van weken is... http://www.centerforhealt(...)gy-testing-COVID.pdfare we infinite or am I alone![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:59 schreef Poepz0r het volgende:
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Voor iedere Amerikaan. Niet voor de miljonairs etc. Dus groot deel valt ook weer weg etc.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
1000 euro voor iedere amerikaan. Das wel ff dik 300 miljard euro in totaal.![]()
ja ik heb geen werk meer.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:02 schreef Enawh het volgende:
Ik heb zelf nog niks gehoord over m'n werkgever i.v.m salaris e.d
Zit namelijk gewoon thuis in afwachting van alles.
Zijn er mensen die al iets gehoord heeft van hun baas ? (horeca)
Grote kans dat je werkgever ww verkorting heeft aangevraagd,. Wat voor contract heb je?![]()
Evenstar
![]()
Zucht.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:02 schreef Jano9 het volgende:
Medewerkers ziekenhuizen in Drenthe blijken toch aan het werk te zijn geweest:
https://www.dvhn.nl/drent(...)geveen-25472181.html![]()
Zal wel iets lager liggen, miljonairs en kinderen krijgen sowieso al nietsquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
1000 euro voor iedere amerikaan. Das wel ff dik 300 miljard euro in totaal.![]()
![]()
En als dat nou 18 maanden duurt?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:01 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wat ik begrijp zijn ze de mogelijkheden voor vaccins aan het bekijken. Shutting down parts of the economy. Sommige tools hebben wij niet in handen zegt die rechterhand van Trump. Denk dat ze daarmee medicatie bedoelen.![]()
Kan ook gewoon een zoethoudertje zijn, die vragenlijst. "We doen echt wat, hoor!"
Testen is wel wat beter dan wat vragen in te vullen, aangezien griepverschijnselen sterk overeen komen met verschijnselen van dit virus.
Ik hoop dat er echt wat gedaan wordt met de info.![]()
Staythefuckhome.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
https://www.victorieplaza(...)en-het-corona-virus/
[..]
snap best dat 't lucratief is. iedereen is vrij en niets is geopend.
hopen maar dat 't geen broeinest van infecties gaat opleveren.
Als die curve niet afvlakt, zijn we 2 weken langer de lul.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ja, die had ik eral af getrokken. Populatie is eigenlijk 320 miljoen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:04 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Voor iedere Amerikaan. Niet voor de miljonairs etc. Dus groot deel valt ook weer weg etc.
Hoewel baby's/kinderen wss ook geen duizend dollar krijgen.
Edit: weet eigenlijk niet hoeveel miljonairs de VS heeft
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Werktijdverkorting/Deeltijd-Wwquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:03 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Bron? Rutte gaat de kleine ondernemer met 1 cafetje niet helpen hoorTrump wel zoals u kunt horen op de persconferentie nu.
Allemaal al bestaande regelingen die perfect zijn om te zorgen dat banen en bedrijven in stand blijven. Of heb je je vingers in je oren gestopt?
En de cafehouder heeft niks aan die 1000 euro als de kroeg dicht moet.![]()
Eh, dat doet de Nederlandse regering dus wel volop.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:03 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Bron? Rutte gaat de kleine ondernemer met 1 cafetje niet helpen hoor![]()
![]()
Ga daar maar niet vanuit, anders zouden ze deze extreme maatregelen niet nemen. Daar is echt wel over nagedacht.quote:![]()
Wel een vast contract gewoon 40u, maar je weet nooit wat er alsnog kan gebeuren..quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja ik heb geen werk meer.
Grote kans dat je werkgever ww verkorting heeft aangevraagd,. Wat voor contract heb je?![]()
Evenstar
![]()
Klopt. Dat gebeurt alleen niet na 1705 besmettingen zolang je geen verregaande maatregelen hebt getroffen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is te verwachten dat de groei van de groei uiteindelijk afneemt, want alleen het begin van de ontwikkeling ziet eruit als exponentiële groei. In de realiteit vlakt het aantal besmettingen uiteindelijk af en krijg je een patroon dat lijkt op een s-curve:
[ afbeelding ]![]()
Ongeveer 1/5 van wat de Federal Reserve vorige week nog aan bedrijven heeft gegeven in een poging de beurskrach te stoppen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
1000 euro voor iedere amerikaan. Das wel ff dik 300 miljard euro in totaal.
https://www.vox.com/polic(...)-fed-federal-reserve![]()
En ook niks aan een werktijdverkortingquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Werktijdverkorting/Deeltijd-Ww
Allemaal al bestaande regelingen die perfect zijn om te zorgen dat banen en bedrijven in stand blijven. Of heb je je vingers in je oren gestopt?
En de cafehouder heeft niks aan die 1000 euro als de kroeg dicht moet.Met 1.000 euro kan die nog eten.
![]()
Denken dat Amerikanen beter af zijn wat staatssteun betreft.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:03 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Bron? Rutte gaat de kleine ondernemer met 1 cafetje niet helpen hoorTrump wel zoals u kunt horen op de persconferentie nu.
![]()
![]()
Inwonersaantal USA is niet bekend. Schatting is 300 miljoen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja, die had ik eral af getrokken. Populatie is eigenlijk 320 miljoen.
Hoewel baby's/kinderen wss ook geen duizend dollar krijgen.
Edit: weet eigenlijk niet hoeveel miljonairs de VS heeft![]()
Nouja uiteindelijk wel. Maar dan is ook 95% van de bevolking besmet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
Klopt. Dat gebeurt alleen niet na 1705 besmettingen zolang je geen verregaande maatregelen hebt getroffen.![]()
Inderdaad de WHO raad zelf isolatie aan en sociaal distancing beleid, en handen wassen, contacten beperken etc etc in plaats van niets doen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:03 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Waarbij het maar de vraag is of er ook werkelijk immuniteit wordt opgebouwd en zo ja, hoe lang die opgebouwde immuniteit dan relevant is ivm met de enorm brede verspreiding en het gemakkelijke muteren. Het wachten is ook dan op de volgende mutatie/stam waarvoor hen die met een eerdere stam besmet zijn geweest wél vatbaar zijn waarna het hele circus evengoed weer van vooraf aan begint. Bovendien mag je hopen dat er geen antibody-dependent enhancement optreedt, wat in labsettings in relatie tot SARS-CoV al wel is gezien.![]()
![]()
De WHO vindt het overigens een slecht idee om uit te gaan van/mikken op groepsimmuniteit omdat er volgens hen nog veel te weinig bekend is over SARS-CoV-2.Heb ik toch meer vertrouwen in dan de onnozelaars van het RIVM die het consequent/structureel mis hebben gehad.
M.a.w. wat nederland doet het enige wat wij anders doen dan de meeste andere landen is mensen niet op straat laten komen... verder zijn we heel erg bezig om het virus zo langzaam mogelijk te laten spreiden, en hopen op een latere groepsimmuniteit net als andere landen, die mikken ook niet op een lockdown van meerder maanden of jaren.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Nee hoor. Ben jij cafe uitbater zonder personeel, vertel mij maar wat je krijgt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:05 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Eh, dat doet de Nederlandse regering dus wel volop.![]()
Site is onbereikbaar.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:01 schreef Bosbeetle het volgende:
#covid19 https://t.co/NX5I4U1WBZ reageer retweet'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Evenstar
![]()
Juist, uiteindelijk wel en dus niet na 1705 besmettingenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:06 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nouja uiteindelijk wel. Maar dan is ook 95% van de bevolking besmet.![]()
![]()
Inderdaad.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is te verwachten dat de groei van de groei uiteindelijk afneemt, want alleen het begin van de ontwikkeling ziet eruit als exponentiële groei. In de realiteit vlakt het aantal besmettingen uiteindelijk af en krijg je een patroon dat lijkt op een s-curve:
[ afbeelding ]'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Allemaal maatregelen die niks helpen als je geen geld op de rekening hebt en geen eten kan kopen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:06 schreef Aventura het volgende:
ik hoop dat tijdelijk geen BTW afdragen (door ondernemers) ook tot de maatregelen behoort.![]()
Sowieso zie je de effecten van maatregelen pas terug in de cijfers na de incubatietijd.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
Klopt. Dat gebeurt alleen niet na 1705 besmettingen zolang je geen verregaande maatregelen hebt getroffen.![]()
Daar staat Nederland momenteel alleen in hoor. VK en Australie hebben die strategie al losgelatenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
... verder zijn we heel erg bezig om het virus zo langzaam mogelijk te laten spreiden, en hopen op een latere groepsimmuniteit net als andere landen, die mikken ook niet op een lockdown van meerder maanden of jaren.![]()
Op z'n minst uitstel van het doen van belastingen. Dat levert op de korte termijn al veel meer op dan die ¤1.000,-.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:06 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee hoor. Ben jij cafe uitbater zonder personeel, vertel mij maar wat je krijgt.
Plus het feit dat je klanten niet zonder inkomen op straat staan, zodat ze nog wat geld te besteden hebben in je café.![]()
ad
16:59
Luxemburg heeft de nationale noodtoestand uitgeroepen vanwege de uitbraak van het coronavirus. Premier Xavier Bettel maakte dat vandaag bekend. Hij beroept zich op een artikel in de Luxemburgse grondwet dat nooit is gebruikt.
In dat artikel kan de groothertog in geval van een 'internationale crisis' voor maximaal drie maanden maatregelen nemen die tegen het recht in kunnen gaan. ,,Dit is een uitzonderlijk instrument maar het is nodig om de crisis zo snel mogelijk onder controle te krijgen", verklaarde Bettel.![]()
wijbetalen elkkwartaal duizenden euro BTW, dat is algereserveerd. Daar kan ik wel van eten hoor.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:07 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Allemaal maatregelen die niks helpen als je geen geld op de rekening hebt en geen eten kan kopen.![]()
Is er in de VK al een lockdown dan?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:08 schreef riazop het volgende:
[..]
Daar staat Nederland momenteel alleen in hoor. VK en Australie hebben die strategie al losgelaten![]()
Je snapt het echt niet he? Iedereen gaat sowieso de bijstand in, wellicht wel een basisinkomen. Doe nou niet alsof Trump nu een socialist is haha.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:06 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
En ook niks aan een werktijdverkortingMet 1.000 euro kan die nog eten.
![]()
Dan heb je toch nog steeds geen stuiver ouwe reus man man manquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:08 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Op z'n minst uitstel van het doen van belastingen. Dat levert op de korte termijn al veel meer op dan die ¤1.000,-.Er zijn ook ondernemers die van cheque naar cheque lopen en NIETS meer hebben. Die krijgen dus niks, problem solved.
![]()
ja je hoort door betaald te krijgen? Heeft niemand van je collega's nog iets gehoord?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:05 schreef Enawh het volgende:
[..]
Wel een vast contract gewoon 40u, maar je weet nooit wat er alsnog kan gebeuren..![]()
Ik neem aan dat ze daarmee ook het parlement buiten spel zetten?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:08 schreef bitterbal het volgende:
ad
16:59
Luxemburg heeft de nationale noodtoestand uitgeroepen vanwege de uitbraak van het coronavirus. Premier Xavier Bettel maakte dat vandaag bekend. Hij beroept zich op een artikel in de Luxemburgse grondwet dat nooit is gebruikt.
In dat artikel kan de groothertog in geval van een 'internationale crisis' voor maximaal drie maanden maatregelen nemen die tegen het recht in kunnen gaan. ,,Dit is een uitzonderlijk instrument maar het is nodig om de crisis zo snel mogelijk onder controle te krijgen", verklaarde Bettel."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ons cafe waar ik regelmatig kom ook, maar stel die hebben een tegenvaller van een rekening of een dit of dat, dan zit je mooi natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:08 schreef Aventura het volgende:
[..]
wijbetalen elkkwartaal duizenden euro BTW, dat is algereserveerd. Daar kan ik wel van eten hoor.![]()
Bijstand in met een eigen huis en getrouwd etc? Succes. Zo makkelijk gaat dat niet pik.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:08 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Je snapt het echt niet he? Iedereen gaat sowieso de bijstand in, wellicht wel een basisinkomen. Doe nou niet alsof Trump nu een socialist is haha.![]()
In Nederland zegt het RIVM dat kinderen best buiten mogen spelen en zijn de afgelopen dagen een soort van extra lentevakantie/tweede paasdag geworden. Ik zie maar weinig social distancing afgezien van die paar plekken waar het echt afgedwongen wordt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Inderdaad de WHO raad zelf isolatie aan en sociaal distancing beleid, en handen wassen, contacten beperken etc etc in plaats van niets doen.
M.a.w. wat nederland doet het enige wat wij anders doen dan de meeste andere landen is mensen niet op straat laten komen... verder zijn we heel erg bezig om het virus zo langzaam mogelijk te laten spreiden, en hopen op een latere groepsimmuniteit net als andere landen, die mikken ook niet op een lockdown van meerder maanden of jaren.![]()
Die lockdowns doen ze ook om het virus zo langzaam mogelijk te laten spreiden. Ik geloof niet dat men de illusie heeft door zo'n lockdown 0 nieuwe infecties te krijgen... maar daardoor de curve vlakker te maken. Zelfde beestje ander naampje andere manier van communiceren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:08 schreef riazop het volgende:
[..]
Daar staat Nederland momenteel alleen in hoor. VK en Australie hebben die strategie al losgelatenEn mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Wat wil je nu verder weten ...... het gaat (mij) niet om meningen en hoe je hoest moet je zelf weten zolang je anderen maar niet ongevraagd infecteert.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:57 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Dat kan wel, maaaaar, ja er is meer. Je kunt het ook dragen en alsnog niezen en dan spreidt je het alsnog ook al heb je zelf geen last verder. Hooikoorts maakt je niet immuun verder.Weet je hoeveel en hoe ver je zooi spreidt met niezen en hoe lang het duurt voor alles is neergedaald?
En wat boeit het je überhaupt dat ik maskers ga dragen?
Ik vind dat genies en gehoest op mijn kleding (elleboog) gewoon goor ook. Een nieuw masker en je gezicht even wassen is een stuk sneller en hygiënischer dan al dat gehoest in je jas. Hoe vaak was je je jas nou?
Ik wil(de) alleen maar helder aangeven dat niezen geen hoofdkenmerk is van Covid19 zelf net als dat hoofdpijn dat niet is voor een gebroken been. Het één kan wel verband houden met het andere, wat uiteindelijk het leven is.
Dat je bij hoesten en niezen iets er voor houdt is vooral fatsoen zodat je een ander niet gaat besproeien. Zelf ga ik niet in/op mijn jas niezen.. ik gebruik een zakdoekje (dat ik daarna thuis weggooi). Of en hoe je dat verder oplost is vooral eerst kijken hoe een ander die er nadelen van kan ondervinden, dat graag zou willen zien.
Bij twijfel t.a.v. je medische staat is er maar één advies: bel je huisarts. Heb je daar twijfels over de diagnose... ook dan bel andere en zo nodig je behandelend psychiater."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Dat is meestal sowieso het geval bij rampen. Ook in Nederland hebben burgemeester in noodsituaties zeer verregaande bevoegdhedenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze daarmee ook het parlement buiten spel zetten?![]()
Triest. Wat voor zaak is het?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:10 schreef bitterbal het volgende:
mijn werkgever zei vandaag dat ze het tot 6 april kan redden, daarna niet meer.![]()
Hoe weet je dat? Heb je de maatregelen al kunnen lezen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:08 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dan heb je toch nog steeds geen stuiver ouwe reus man man manEr zijn ook ondernemers die van cheque naar cheque lopen en NIETS meer hebben. Die krijgen dus niks, problem solved.
![]()
Dat niet , maar de corona herding is 2 dagen gelden door regeringsofficials losgelaten als strategiequote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Is er in de VK al een lockdown dan?![]()
Raar dat middelbare scholen open gaan voor examens. Maar ik moet afstuderen en mijn hogeschool is dicht. Hmmm![]()
Het RIVM adviseert geen nieuwe contacten en een afstand van minimaal 1,5m En ja dat mag buiten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:10 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
In Nederland zegt het RIVM dat kinderen best buiten mogen spelen en zijn de afgelopen dagen een soort van extra lentevakantie/tweede paasdag geworden. Ik zie maar weinig social distancing afgezien van die paar plekken waar het echt afgedwongen wordt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Jazeker, sommige staan hierboven zelfs al vermeld.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:10 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Heb je de maatregelen al kunnen lezen?![]()
Ik vind dat interessant als POL mod.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is meestal sowieso het geval bij rampen. Ook in Nederland hebben burgemeester in noodsituaties zeer verregaande bevoegdheden
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Hun maatregelen lopen tot op heden nog steeds ver achter op die in NL.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:10 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat niet , maar de corona herding is 2 dagen gelden door regeringsofficials losgelaten als strategie![]()
meten met 2 matenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:11 schreef roos94 het volgende:
Raar dat middelbare scholen open gaan voor examens. Maar ik moet afstuderen en mijn hogeschool is dicht. HmmmIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Wacht nou maar, jezus. Kap eens met dat geratel. Je weet nog helemaal niks.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:09 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Bijstand in met een eigen huis en getrouwd etc? Succes. Zo makkelijk gaat dat niet pik.![]()
Rond de 25e zijn we alsnog in lockdown. Ik zou me er maar niet te veel bij voorstellen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:11 schreef roos94 het volgende:
Raar dat middelbare scholen open gaan voor examens. Maar ik moet afstuderen en mijn hogeschool is dicht. Hmmm![]()
Nee nog niks gehoord.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:08 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja je hoort door betaald te krijgen? Heeft niemand van je collega's nog iets gehoord?
Maar door betaald tot wanneer ?
Snap ook dat het op een gegeven moment stopt, want bij m'n werkgever komt ook geen geld in het laatje. Waarmee moeten ze ons dan mee uitbetalen?
Wachten totdat de regering alle ondernemers gaan helpen ?![]()
het uwv zou het dan moeten overnemen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:12 schreef Enawh het volgende:
[..]
Nee nog niks gehoord.
Maar door betaald tot wanneer ?
Snap ook dat het op een gegeven moment stopt, want bij m'n werkgever komt ook geen geld in het laatje. Waarmee moeten ze ons dan mee uitbetalen?
Wachten totdat de regering alle ondernemers gaan helpen ?
heb je zelf al op de site van uwv gekeken?![]()
De aziatische landen zetten wél in op uitroeiingquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:10 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Die lockdowns doen ze ook om het virus zo langzaam mogelijk te laten spreiden. Ik geloof niet dat men de illusie heeft door zo'n lockdown 0 nieuwe infecties te krijgen...![]()
Jij weet het wel?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:11 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Wacht nou maar, jezus. Kap eens met dat geratel. Je weet nog helemaal niks.ALZIEND OOG
Geloof er nou maar geen REET van wat Rutte je gaat beloven of moet ik je even herinneren aan;
Geen cent meer naar Griekenland
1.000 euro
Onderste steen boven MH17
Moet ik nog even doorgaan?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: