Dat gaat nog een weekje door. Perfect getimed. Ziekenhuizdn daken vol en vervolgens daalt dit als een gek.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zie nog geen afvlakking, we blijven op (meer dan een) verdubbeling per 4 dagen zitten.
27-feb 1
28-feb 2 - 100%
29-feb 6 - 300%
1-mrt 11 - 83,33%
2-mrt 18 - 63,64%
3-mrt 24 - 33,33%
4-mrt 38 - 58,33%
5-mrt 82 - 215,79%
6-mrt 128 - 56,1%
7-mrt 188 - 46,88%
8-mrt 264 - 40,43%
9-mrt 321 - 21,59%
10-mrt 382 - 19%
11-mrt 503 - 31,68%
12-mrt 614 - 22,07%
13-mrt 804 - 30,94%
14-mrt 959 - 19,28%
15-mrt 1135 - 18,35%
16-mrt 1413 - 24,49%
17-mrt 1705 - 20,67%
Ik ben er nu een aan het 3D-printenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:28 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ho ho ik heb net 240 euro betaald voor 5 mondkapjes op bol.com
Deze angsthaas krijgt wel al drie weken gelijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:28 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Perfecte reactie op jouw angsthazerige en briljante onderbouwing.
Zeker weten triest, multinationals hebben bloed aan de handen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:29 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ooit 1 x meegemaakt dat iemand een trein kopte station Tilburg en ik kwam net van een uitvaart af. Vrouw alleenstaand ontslagen ook (bleek later) en diep diep in de financiele shit. Blijft toch triest altijd.
Te bizar voor woorden. Waarom worden deze niet in rap tempo aangemaakt voor de zorgverleners?!?!?!?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:27 schreef Sjemmert het volgende:
Dreigend tekort aan mondkappen in de zorg. Artsen roepen via social media op om mensen die thuis mondkappen hebben liggen deze in te leveren.
[..]
https://www.trouw.nl/cs-b2a5363b
Zeg maar tegen Michel dat hij er naast zit.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:28 schreef riazop het volgende:
In Nederland zullen potentieel meer mensen aan het coronavirus sterven dan in China. Op het moment van schrijven (17 maart) zijn er in China zo’n 82.000 besmettingen geregistreerd, waarvan zo’n 3200 tot de dood hebben geleid (cijfers 13 maart).
Als 50% van de Nederlandse bevolking besmet raakt voordat er een medicijn/vaccin voor het virus is en het sterftepercentage in Nederland bij het coronavirus 2% hoger ligt dan bij een normale griep/verkoudheid, dan zullen er 17 miljoen mensen x 50% = 8,5 miljoen x 2% = 170.000 mensen extra sterven, omdat we a.) al geen voorzorgsmaatregelen hadden getroffen (zoals in landen als Hong Kong en Taiwan), b.) we juist expliciet kiezen voor het geregisseerd onderdompelen in het virus en c.) we er ook voor gekozen hebben om ons niet drastisch af en op te sluiten en onze economische/maatschappelijke belangen te laten meewegen. B. en c. zijn ethische afwegingen die in de politieke arena thuishoren, niet bij technocraten. Temeer omdat zonder publiek eigenaarschap het maatschappelijk draagvlak voor ‘onderdompelen’ snel verdwenen zal zijn als de werkelijkheid zich (anders) presenteert.
Vuur
Ik durf mijn handen er wel voor in het vuur te steken: bij het RIVM, op het ministerie van Volksgezondheid en bij het kabinet ligt er een uitgewerkt scenario/plan, waarin van week tot week en waarschijnlijk van dag tot dag het aantal besmettingen én doden is voorspeld. Dat zullen geen harde cijfers zijn, maar getallen die steeds worden bijgesteld. Op basis van die getallen is berekend hoeveel bedden en hoeveel ventilatoren (om mensen in leven te houden dan wel niet aan de verstikkingsdood te laten sterven) nodig gaan zijn en hoeveel artsen besmet zullen raken en niet inzetbaar zijn. Ook zal er een inschatting zijn gemaakt van het sterftepercentage, dat naar de Nederlandse situatie is omgerekend
https://www.michelbrouwer(...)onwetenden-17032020/
Gelijk?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:30 schreef Kyran het volgende:
[..]
Deze angsthaas krijgt wel al drie weken gelijk.
Tot en met 6 april.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:30 schreef roos94 het volgende:
Is het overigens TOT 6 april of INCLUSIEF 6 april. Dus 7 april de scholen enz open.
Maak je geen illusie.. die periode zal verlengd worden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:30 schreef roos94 het volgende:
Is het overigens TOT 6 april of INCLUSIEF 6 april. Dus 7 april de scholen enz open.
Waarom zou het over een week opeens dalen? Dat is toch in Italië ook niet het geval?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:30 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
vervolgens daalt dit als een gek
Zorgverleners maken geen mondkapjes.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:31 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Te bizar voor woorden. Waarom worden deze niet in rap tempo aangemaakt voor de zorgverleners?!?!?!?
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:28 schreef Rabieluh het volgende:
Vreemdste verjaardag ooit trouwens zo, elleboogfelicitaties van de buren.
Italie is een lekker voorbeeld.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom zou het over een week opeens dalen? Dat is toch in Italië ook niet het geval?
En een hoop echtscheidingen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:31 schreef Questular het volgende:
Zouden we over 9 maanden nu ook een hoop nieuwe kindjes in Nederland gaan krijgen? Je moet toch wat als je weken bij elkaar in 1 ruimte moet zitten.
Zou in verhouding met het aantal doden geen groei opleveren, maar wel een vergroening ten opzichte vergrijzing.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:31 schreef Questular het volgende:
Zouden we over 9 maanden nu ook een hoop nieuwe kindjes in Nederland gaan krijgen? Je moet toch wat als je weken bij elkaar in 1 ruimte moet zitten.
quote:De website lijkt zo oud, en werkt erg slecht op een mobiele telefoon. Waarom is dat?
Het systeem van Influenzanet is al ontwikkeld in de tijd voor de vorige pandemie, in 2009. Er wordt hard gewerkt aan een nieuw platform, die wel voldoet aan de eisen van deze tijd, maar is nog niet beschikbaar. Om zo snel mogelijk bruikbare informatie te verzamelen gaan we al van start zonder te wachten op het nieuwe platform. Tot die tijd heeft u het grootste gebruiks gemak op een computer of laptop.
Wie zegt dat dat niet gedaan wordt?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:31 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Te bizar voor woorden. Waarom worden deze niet in rap tempo aangemaakt voor de zorgverleners?!?!?!?
Kyran heeft de koers tot nu toe goed kunnen voorspellen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:31 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Gelijk?
Noem je dit gelijk? Alsof je het tegenhoudt bij de grens.
Gefeliciteerd.
Die periode wordt natuurlijk verlengd. De scholen gaan dit schooljaar echt niet meer open, hoor.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:30 schreef roos94 het volgende:
Kijk naar de kenmerken en ja wanneer je nu hooikoorts hebt en moet niezen ziet dat er besmettelijk uit..... echter...... tadaaaahhhh... hatsjie....quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:15 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Dat is leuk, maar je weet niet of je besmet bent en ik nies nu omdat ik hooikoorts heb. Ga niet de hele zomer binnen zitten, dat snap je zelf ook wel.
Ga ook niet in mijn jassen niezen, want dat vind ik niet zo fris. Nies wel gewoon lekker in een maskertje die bijna alles tegenhoudt zodat andere mensen zich niet meteen besmet voelen omdat ik niet tegen polletjes kan.
Dat hoop ik wel. Italië gaat nog een week erger worden en dan zouden we een daling van het aantal besmettingen moeten zien.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom zou het over een week opeens dalen? Dat is toch in Italië ook niet het geval?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |