SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-probeer niet lollig te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.![]()
Dreigend tekort aan mondkappen in de zorg. Artsen roepen via social media op om mensen die thuis mondkappen hebben liggen deze in te leveren.https://www.trouw.nl/cs-b2a5363bquote:Grootste zorg van ziekenhuizen? Misschien wel het dreigend tekort aan mondkapjes
Ze zijn er bijna niet meer: mondkapjes. In ziekenhuizen en bij andere zorgaanbieders zijn de beschermende maskers een almaar schaarser goed. Zo schaars dat een dreigend tekort aan mondkapjes door het oprukkende coronavirus misschien wel de grootste zorg is van ziekenhuizen, zegt een woordvoerder van de Nederlandse Vereniging voor Ziekenhuizen. Op regionaal niveau wordt geïnventariseerd waar überhaupt nog maskers zijn en hoe die verdeeld moeten worden. Ondertussen hopen ziekenhuizen op nieuwe ladingen mondkapjes vanuit het buitenland.
Artsen en verpleegkundigen roepen inmiddels via sociale media burgers op om eventuele voorraden mondkapjes naar ziekenhuizen te brengen, omdat ze daar harder nodig zijn dan bij mensen thuis. Her en der zijn er al successen te vieren. Longarts Gert-Jan Braunstahl van het Franciscus Gasthuis & Vlietland ziekenhuis kreeg duizenden reacties, inclusief inzamelacties van maskers.![]()
Vreemdste verjaardag ooit trouwens zo, elleboogfelicitaties van de buren.Recht zo die gaat, braaf zo die heen.![]()
per leeftijdsgroep had ik nog niet aan gedacht, zou kunnen maar gaat lang duren dan, steeds per 3 weken ongeveer dan ivm incubatietijdquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:21 schreef Za het volgende:
Ik verwacht morgen lockdown.
Daarna na 3 weken gefaseerde versoepelingen op leeftijd, 25-35, 35-45 etc.
En dit in geheel Europa. IMOEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Ik vermoed dat we over een maand hierop terugkijken en realiseren dat de angst en paniek onterecht was gebleken en dat het als een nachtkaars uitdoofd.![]()
Ik zie nog geen afvlakking, we blijven op (meer dan een) verdubbeling per 4 dagen zitten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De groei in NL lijkt van 25% al naar 20% per dag te gaan.
Ik hoop dat die afvlakking doorzet.
Ter indicatie: je moet op ongeveer 19% per dag zitten voor een verdubbeling in 4 dagen.
27-feb 1
28-feb 2 - 100%
29-feb 6 - 300%
1-mrt 11 - 83,33%
2-mrt 18 - 63,64%
3-mrt 24 - 33,33%
4-mrt 38 - 58,33%
5-mrt 82 - 215,79%
6-mrt 128 - 56,1%
7-mrt 188 - 46,88%
8-mrt 264 - 40,43%
9-mrt 321 - 21,59%
10-mrt 382 - 19%
11-mrt 503 - 31,68%
12-mrt 614 - 22,07%
13-mrt 804 - 30,94%
14-mrt 959 - 19,28%
15-mrt 1135 - 18,35%
16-mrt 1413 - 24,49%
17-mrt 1705 - 20,67%
[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 17-03-2020 16:35:03 ]![]()
Kan toch ook koken of wat dan ook (tuurlijk afhalen is ook weleens lekker hoorquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:25 schreef xzaz het volgende:
[..]
Mensen moeten blijven eten anders gaan ze dood.). Nu krijg je straks alsnog veel meer mensen op straat en blijft dit doorgaan. Laat gewoon de horeca dicht tot 6 april en kijk daarna hoe en wat.
![]()
Heb een vermoeden dat het aantal indirecte zelfmoord doden hoger word dan het aantal corona doden.
Door dit
https://www.debtsupporttrust.org.uk/debt-advice/debt-and-suicide (Ontslagen)
en dit:
https://www.bd.nl/dossier(...)hatfunctie~a4f2889c/
Serieuze zaak wel.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:28 schreef roos94 het volgende:
Ik vermoed dat we over een maand hierop terugkijken en realiseren dat de angst en paniek onterecht was gebleken en dat het als een nachtkaars uitdoofd.![]()
![]()
Ik help hopen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:28 schreef roos94 het volgende:
ho ho ik heb net 240 euro betaald voor 5 mondkapjes op bol.comquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:27 schreef Sjemmert het volgende:
Dreigend tekort aan mondkappen in de zorg. Artsen roepen via social media op om mensen die thuis mondkappen hebben liggen deze in te leveren.
[..]
https://www.trouw.nl/cs-b2a5363b
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Ggefeliciteerdquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:28 schreef Rabieluh het volgende:
Vreemdste verjaardag ooit trouwens zo, elleboogfelicitaties van de buren.![]()
In Nederland zullen potentieel meer mensen aan het coronavirus sterven dan in China. Op het moment van schrijven (17 maart) zijn er in China zo’n 82.000 besmettingen geregistreerd, waarvan zo’n 3200 tot de dood hebben geleid (cijfers 13 maart).
Als 50% van de Nederlandse bevolking besmet raakt voordat er een medicijn/vaccin voor het virus is en het sterftepercentage in Nederland bij het coronavirus 2% hoger ligt dan bij een normale griep/verkoudheid, dan zullen er 17 miljoen mensen x 50% = 8,5 miljoen x 2% = 170.000 mensen extra sterven, omdat we a.) al geen voorzorgsmaatregelen hadden getroffen (zoals in landen als Hong Kong en Taiwan), b.) we juist expliciet kiezen voor het geregisseerd onderdompelen in het virus en c.) we er ook voor gekozen hebben om ons niet drastisch af en op te sluiten en onze economische/maatschappelijke belangen te laten meewegen. B. en c. zijn ethische afwegingen die in de politieke arena thuishoren, niet bij technocraten. Temeer omdat zonder publiek eigenaarschap het maatschappelijk draagvlak voor ‘onderdompelen’ snel verdwenen zal zijn als de werkelijkheid zich (anders) presenteert.
Vuur
Ik durf mijn handen er wel voor in het vuur te steken: bij het RIVM, op het ministerie van Volksgezondheid en bij het kabinet ligt er een uitgewerkt scenario/plan, waarin van week tot week en waarschijnlijk van dag tot dag het aantal besmettingen én doden is voorspeld. Dat zullen geen harde cijfers zijn, maar getallen die steeds worden bijgesteld. Op basis van die getallen is berekend hoeveel bedden en hoeveel ventilatoren (om mensen in leven te houden dan wel niet aan de verstikkingsdood te laten sterven) nodig gaan zijn en hoeveel artsen besmet zullen raken en niet inzetbaar zijn. Ook zal er een inschatting zijn gemaakt van het sterftepercentage, dat naar de Nederlandse situatie is omgerekend
https://www.michelbrouwer(...)onwetenden-17032020/![]()
Niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:27 schreef Maver24 het volgende:
Hoe werkt die site, waar kan je die lijst invullen?![]()
ik hoop hetquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:28 schreef roos94 het volgende:
Ik vermoed dat we over een maand hierop terugkijken en realiseren dat de angst en paniek onterecht was gebleken en dat het als een nachtkaars uitdoofd.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Anders gaan die mensen naar de supermarkt, zal niet veel uitmaken. Veel belangrijker is dat je je aan de regels houdt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:28 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Kan toch ook koken of wat dan ook (tuurlijk afhalen is ook weleens lekker hoor). Nu krijg je straks alsnog veel meer mensen op straat en blijft dit doorgaan. Laat gewoon de horeca dicht tot 6 april en kijk daarna hoe en wat.
![]()
Ik moet binnenkort naar de tandarts, ik denk, ff afbellen want ik ga niet, zonder dat ik al een melding van ze heb gehad, ga ik naar de site, koeienletters, WIJ ZIJN DICHT VANWEGE CORONA. Hadden ze dat niet even kunnen melden aan mij![]()
Wacht maar tot de geldkraan in Den Haag wordt aangezet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:28 schreef hollandia02 het volgende:
Heb een vermoeden dat het aantal indirecte zelfmoord doden hoger word dan het aantal corona doden.
Door dit
en dit:
Serieuze zaak wel.![]()
Ooit 1 x meegemaakt dat iemand een trein kopte station Tilburg en ik kwam net van een uitvaart af. Vrouw alleenstaand ontslagen ook (bleek later) en diep diep in de financiele shit. Blijft toch triest altijd.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:28 schreef hollandia02 het volgende:
Door dit
en dit:
Serieuze zaak wel.![]()
Blijf lekker in je bubbel..quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:28 schreef roos94 het volgende:
Ik vermoed dat we over een maand hierop terugkijken en realiseren dat de angst en paniek onterecht was gebleken en dat het als een nachtkaars uitdoofd.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Je moet 't eerste topic eens lezenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:28 schreef roos94 het volgende:
![]()
Doen ze toch.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:29 schreef Maver24 het volgende:
Ik moet binnenkort naar de tandarts, ik denk, ff afbellen want ik ga niet, zonder dat ik al een melding van ze heb gehad, ga ik naar de site, koeienletters, WIJ ZIJN DICHT VANWEGE CORONA. Hadden ze dat niet even kunnen melden aan mij
Forum Opties Forumhop: Hop naar: