abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192092439
Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Informatie bij gezondheidsinstituten:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control - COVID_19
WHO World Health Organisation - Q & A
• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351
Voorlopig behandeladvies uitgegeven op 6 maart 2020 door het RIVM

Getallen (aantallen) & Trackers:
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)
https://corona-scanner.com/ World live counter
• Worldometers: https://www.worldometers.info/coronavirus/
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke voor ons aan het bijhouden is.

Kaartjes totdat je er dood bij neervalt:
• Timelapse: Mapping the Outbreak
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
Preppers kaart verspreiding in NL
Nog een kaartje van NL
• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER
• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER
Wuhan Corona Virus Map

Informatie & achtergronden:
• Wikipedia: Coronavirus outbreak
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2
CoronaVirus Freedom Of Speech
Waarom je de maatregelen op moet volgen en binnen moet blijven
• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk
COR / Exponentiële groei en epidemieën.

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Doden in Nederland

Richtlijnen in dit topic:
-probeer niet lollig te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE

-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:00:49 #2
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_192092443
Lockdown in China en Italie werkt! Mark Rutte gokt onnodig met onze levens. #ExitRutte
yaneerbaryam twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 00:38:36 BREAKING: Coronvirus Outbreak. One week after Italy's national lockdown (8 days after the north), Italy has three days with same number of new cases. This means 5 days after lockdown cases leveled off, consistent with typical incubation period of 3-5 days. This is good news. https://t.co/YS9WQaVamP reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:00:51 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192092445
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:51 schreef Newone82 het volgende:
https://twitter.com/timdewit/status/1239865947969802240?s=21

Groot-Brittannië neemt juist steeds meer afstand van groepsimmuniteit. Zeker omdat Imperial College uitrekende dat het rond de 250 duizend doden kan betekenen.

"We hadden verwacht dat groepsimmuniteit zou groeien, we realiseren ons nu dat het niet werkt"
"Foutje, bedankt"

- Geen probleem bro, just a flu

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:01:00 #4
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192092450
Wtf, Spanje ochtend update 149 doden?!

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:01:08 #5
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192092454
Waar komt die grafiek van net vandaan? Iedereen is maar aan het goochelen met cijfers, maar heel veel kun je (nog) helemaal niet weten.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192092460
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:55 schreef Eightyone het volgende:

[..]

De genadeklap voor hier in de buurt iig Oss en Veghel. In beide plaatsen brokkelt het winkelhart al jaren af.
Jep, projecten om het Osse centrum op te knappen kunnen de ijskast in.. dit gaat niet meer goed komen zo.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192092476
quote:
In South Korea, the rate of testing has been quite high (3,692 tests per million people as of March 8), and its mortality among those infected quite low (about 0.6%, or 66 deaths, at last count).
By contrast, Italy tests about 826 people per million and its mortality among those with diagnosed infection is about 10 times higher, with more than 1,000 people dead from the disease.
Bron: CNN
Hoe verhouden wij ons qua testaantallen tot die twee landen?
blablablabla
pi_192092487
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:01 schreef Zeroku het volgende:
Waar komt die grafiek van net vandaan? Iedereen is maar aan het goochelen met cijfers, maar heel veel kun je (nog) helemaal niet weten.
Uit het rapport wat in de UK aan de regering was voorgelegd, volgens mij.

Het visualiseert in ieder geval dat de piek sowieso over de lijn gaat. Maar de cijfers hebben geen betrekking op ons.
pi_192092488
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
zelf werk ik in loondienst in de ict, de hoeveelheid werk neemt gigantisch toe.
elke dag meer mensen die thuis willen werken. ze verwachten dan thuis dezelfde omgeving te krijgen en hetzelfde te kunnen als op het werk.

tevens krijg ik nieuwe klanten die met spoed problemen computerproblemen opgelost willen hebben want ze zitten thuis. computers en laptops van 10 jaar oud komen opeens weer van pas en gaan zonder afgestoft te worden direct mijn kant op.
Hier ook enorm veel werk, vooral VoIP gerelateerd. Iedereen wilt bellen en gebeld worden thuis.
pi_192092498
https://www.telegraaf.nl/(...)nd-mensen-met-corona

quote:
Bernhard Tilg, binnen de Tiroolse Landesrat verantwoordelijk voor Volksgezondheid, zegt eveneens dat hij op tijd in actie is gekomen. Zodra hij informatie uit Reykjavik binnenkreeg over de besmette IJslanders, is hij een onderzoek gestart, zo beweert Tilg. Dat leidde uiteindelijk tot de sluiting van après-skibar Kitzloch.

Toch wordt er ook in eigen land getwijfeld aan de verklaring van de Tiroolse ’gedeputeerde’ voor Volksgezondheid. Der Standard is vernietigend in zijn commentaar. Deze Oostenrijkse krant spreekt het vermoeden uit dat Tirol nog een drukke vakantieweek wilde draaien, voordat de skigebieden op slot zouden gaan: „Hebzucht heeft gewonnen van de verantwoordelijkheid voor de gezondheid van burgers en gasten.;
hmmm... bekende elementen in dit verhaal

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2020 12:03:59 ]
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:03:19 #11
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_192092505
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Jep, projecten om het Osse centrum op te knappen kunnen de ijskast in.. dit gaat niet meer goed komen zo.
Een toren op de plaats van de V&D met ronde hoeken, recht of toch weer anders.

Ik denk nu eerder aan ofwel een lege vlakte, ofwel een nog verder verpauperend V&D-pand.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:03:23 #12
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192092506
https://elpais.com/socied(...)arma-en-directo.html

Spanje idd 150 doden erbij in een enkele dag.
pi_192092511
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:00 schreef Mani89 het volgende:
Lockdown in China en Italie werkt! Mark Rutte gokt onnodig met onze levens. #ExitRutte
yaneerbaryam twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 00:38:36 BREAKING: Coronvirus Outbreak. One week after Italy's national lockdown (8 days after the north), Italy has three days with same number of new cases. This means 5 days after lockdown cases leveled off, consistent with typical incubation period of 3-5 days. This is good news. https://t.co/YS9WQaVamP reageer retweet
De boel moet nu op slot ja. Mark zat er compleet naast
blablablabla
pi_192092513
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:00 schreef Mani89 het volgende:
Voorlopig, totdat iedereen weer aan de slag gaat.
pi_192092525
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://elpais.com/socied(...)arma-en-directo.html

Spanje idd 150 doden erbij in een enkele dag.
Geen wonder als je die beelden gisteren zag van drukke metrostations in Madrid.
blablablabla
pi_192092526
https://www.volkskrant.nl(...)nsuur-doen~b1187468/

quote:
In een klein zaaltje naast de spoedeisende hulp en onder de intensive care wijst Nardo van der Meer maandagmiddag naar een Whatsapp-bericht. ‘Ongeveer de helft hiervan is verzonnen’, zegt de intensivist van het Amphia-ziekenhuis in Breda. ‘Het heeft mij en een aantal collega's gisteren een halve dag gekost om dit allemaal recht te trekken.’

Het bericht is van een collega die eind vorige week op de intensive care van het ziekenhuis werkte. Daar zag ze binnen een paar uur vijf patiënten binnenkomen die ernstig ziek waren door het coronavirus. De plotselinge toestroom maakte indruk op de arts. Omdat in haar sociale omgeving nog lichtzinnig over ‘het griepje’ werd gedacht, stuurde ze een Whatsapp: ‘Excuses voor dit dramatische bericht maar ik vind het belangrijk dat mensen de urgentie zien en dat het heel serieus is’, schreef ze, in de hoop dat haar kennissen zich wat verstandiger zouden gaan gedragen.

Afgelopen zondag kreeg haar app opeens een tweede leven. Op sociale media verscheen een screenshot van haar bericht, aangevuld met alarmerende zinnen die haar in de mond waren gelegd: ‘Situatie in Brabant is hard uit de hand aan het escaleren. Capaciteit van de zorg dreigt de komende dagen overbelast te raken.’
Maar ga vooral hier allemaal door vage berichten te delen. *O*
pi_192092529
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:02 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]

Hier ook enorm veel werk, vooral VoIP gerelateerd. Iedereen wilt bellen en gebeld worden thuis.
ik heb de hele ochtend geen werk kunnen doen, slecht bereik, verbinding, niets doet het en mijn bedrijf werkt al met verouderde zooi dus kom niet bij mijn data. Wel fijn dat het druk is toch? Beter dan thuis nietsen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:04:49 #18
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_192092531
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:03 schreef Elan het volgende:

[..]

"Luister naar de deskundigen!" Terwijl de deskundigen in ALLE ANDERE LANDEN iets totaal anders zeggen. _O- Wie fluistert dit allemaal in het oor van Mark Rutte?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_192092541
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:03 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]

pas 2 weken nadat de lockdown wordt opgegeven kun je zoiets zeggen :P
pi_192092543
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:53 schreef Donna het volgende: [..] Ja dat heb je als 'iedereen' maar is gaan ZZP'en. Wat kan je in de schoonmaak nou verdienen als ZZP'er? Waarom zou je dat willen? Dan snap ik juist heel goed dat je niet kan sparen.
Ja maar het is niet dat die mensen het vaak willen hè. Hetzelfde geldt voor pakketbezorgers.
pi_192092547
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:04 schreef Mani89 het volgende:

[..]

"Luister naar de deskundigen!" Terwijl de deskundigen in ALLE ANDERE LANDEN iets totaal anders zeggen. _O- Wie fluistert dit allemaal in het oor van Mark Rutte?
Unilever
  Forum Admin dinsdag 17 maart 2020 @ 12:05:22 #22
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_192092548
Een lockdown werkt ook niet. Je ziet nu positieve effecten op een 8 daagse lockdown in Italie. Maar je kan mensen niet eeuwig binnen houden, en dat virus vindt zijn weg wel weer.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_192092554
quote:
Je weet het, als een grafiek zeer slecht nieuws laat zien dan gelooft iedereen het meteen, als een grafiek een gunstiger scenario schetst dan is het direct onzin.
Alpha kenny one
pi_192092557
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:03 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]

Precies dit dus. Een lockdown werkt alleen als je in lockdown blijft tot er een uitgebreid getest en werkend vaccin is. Dat kan nog ruim een jaar duren.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:06:04 #25
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192092567
quote:
Die van aantal IC patienten per 100.000 inwoners? Die komt uit deze thread:
Sywert twitterde op maandag 16-03-2020 om 22:14:51 Het advies van het Imperial College COVID-19 Response Team -dat Britse overheid adviseert over aanpak- staat online. Staat ook in waarom het niet kiest voor mitigatiestrategie (wat NL nu gaat volgen). Leestip: https://t.co/p2Tb3lNOLb https://t.co/VXCMTqOQfy reageer retweet
staat in deze tweet:
Sywert twitterde op maandag 16-03-2020 om 22:33:55 Hoe die #FlattenTheCurve er modelmatig uit: alle zieken in isolatie, thuis blijven, afstand houden van ouderen. Best wel heel effectief, zo te zien. https://t.co/UEhAzURlJd reageer retweet
Pag 8:
https://www.imperial.ac.u(...)lling-16-03-2020.pdf
are we infinite or am I alone
pi_192092576
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:05 schreef falling_away het volgende:

[..]

Je weet het, als een grafiek zeer slecht nieuws laat zien dan gelooft iedereen het meteen, als een grafiek een gunstiger scenario schetst dan is het direct onzin.
Ik heb het gevoel dat mensen echt kicken op slecht nieuws.
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 12:06:48 #27
382129 crew  Donna
pi_192092582
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:05 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Ja maar het is niet dat die mensen het vaak willen hè. Hetzelfde geldt voor pakketbezorgers.
Ik snap het. Ja dat is waar. En pakketbezorgers zijn wel echt in een hoekje gedrongen denk ik ook.

Schoonmaak vacatures zijn hier dan weer in overvloed, voor loondienst dus. Ik denk bijna dat dat meer oplevert, maar dan heb je wel weer een werkgever (en minder flexibiliteit).
pi_192092587
Zit in een extra lange bus. Met z’n drieën. Dus vrijwel dus ver van elkaar. Stappen er 2 mensen in die direct achter me gaan zitten terwijl de rest van de bus volledig leeg is. Zijn die nu achterlijk? Zijn ook nog eens ‘oude’ mensen.

Ik ben ergens anders gaan zitten. Waarom bovenop iemand gaan zitten als er meer dan genoeg plek is???
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_192092597
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:06 schreef 2562 het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat mensen echt kicken op slecht nieuws.
Nee, mensen maken zich terecht zorgen. Volgens mij beseffen heel veel mensen nog altijd niet de ernst van deze situatie.
pi_192092602
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Want het loopt hier nu gierend uit de klauwen? :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:07:46 #31
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_192092603
Ik vraag me met al het nieuws af hoe betrouwbaar het is. Allerlei grafieken waarvan je maar moet hopen dat het op iets echts gebaseserd is en niet omdat men enkel angst wil zaaien of het tegendeel van iets wil.

Eigenlijk wil je maar 1 bron van data hebben, maar dat is in deze wereld niet meer mogelijk, want van alle kanten komt informatie.
en niet alle landen zijn goed met elkaar vergelijkbaar lijkt me ook nog eens.
pi_192092604
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:07 schreef Injetta het volgende:
Zit in een extra lange bus. Met z’n drieën. Dus vrijwel dus ver van elkaar. Stappen er 2 mensen in die direct achter me gaan zitten terwijl de rest van de bus volledig leeg is. Zijn die nu achterlijk? Zijn ook nog eens ‘oude’ mensen.

Ik ben ergens anders gaan zitten. Waarom bovenop iemand gaan zitten als er meer dan genoeg plek is???
Inderdaad vreemd om boven op iemand te gaan zitten. Ook in een volle bus overigens.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:08:00 #33
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192092606
quote:

Is een mentale beperking die vrij veel mensen blijken te hebben. Zelfs in normale tijden is dit compleet achterlijk.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192092607
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:05 schreef Pharkus het volgende:
Een lockdown werkt ook niet. Je ziet nu positieve effecten op een 8 daagse lockdown in Italie. Maar je kan mensen niet eeuwig binnen houden, en dat virus vindt zijn weg wel weer.
moa, je kan zo wel enkele haarden doven en wanneer je gedoseerd opstart en de social distancing in acht blijft houden, inclusief nieuwe maatregelen als geen handen schudden en preventief thuisblijven bij symptomen demp je het effect van massale massa uitbraken zoals in NB.

Het grijpt nu als een wild vuur om zich heen, het gaat veel te snel
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 12:08:23 #35
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192092612
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:06 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Die van aantal IC patienten per 100.000 inwoners? Die komt uit deze thread:
Sywert twitterde op maandag 16-03-2020 om 22:14:51 Het advies van het Imperial College COVID-19 Response Team -dat Britse overheid adviseert over aanpak- staat online. Staat ook in waarom het niet kiest voor mitigatiestrategie (wat NL nu gaat volgen). Leestip: https://t.co/p2Tb3lNOLb https://t.co/VXCMTqOQfy reageer retweet
staat in deze tweet:
Sywert twitterde op maandag 16-03-2020 om 22:33:55 Hoe die #FlattenTheCurve er modelmatig uit: alle zieken in isolatie, thuis blijven, afstand houden van ouderen. Best wel heel effectief, zo te zien. https://t.co/UEhAzURlJd reageer retweet
Ik heb een klein probleem met die grafieken: het aantal besmette mensen is niet constant. Er wordt niet nagedacht over wat er gebeurt als je de quarantaine opheft .
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:08:27 #36
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192092614
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:07 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Inderdaad vreemd om boven op iemand te gaan zitten. Ook in een volle bus overigens.
huhu
pi_192092615
quote:

[..]

maar de ziekenhuizen krijgen wel een beetje rust.
pi_192092619
quote:
Niemand die dat ontkent.

Echter kan je dan wel het aantal besmettingen beter afstemmen op de zorg die beschikbaar is.

Als de bedden vol zijn, zijn ze vol. En je kan ook niet 1000 willekeurige mensen van straat plukken en zeggen "je bent nu arts, succes'.
pi_192092634
quote:
Je zal in volledige lockdown moeten tot er een vaccin/medicijn is.
blablablabla
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 12:09:21 #40
382129 crew  Donna
pi_192092635
quote:

Mijn moeder (60+) kreeg gisteren in de supermarkt woorden met een andere vrouw van dezelfde leeftijd. Die stond haar in de nek te hijgen bij de kassa. Dus mijn moeder wurmde wat met haar elleboog en zei tegen die vrouw; wat afstand a.u.b.
Nou begon die vrouw gewoon te lachen. Ohjaaa, hi ha hoo, ja Corona he, hi ha, vreselijk (en nog steeds geen centimeter opschuiven). Uiteindelijk moest de caissière die vrouw verzoeken om afstand te nemen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:09:32 #41
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192092639
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:08 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

maar de ziekenhuizen krijgen wel een beetje rust.
En hebben tijd om te herorganiseren. Voorzorgsmaatregelen te nemen. Beter materiaal aan te schaffen. etc.

Maar om de één of andere reden willen veel mensen dat gewoon absoluut niet zien.
pi_192092645
Is er nou echt een wezenlijk verschil in uitkomst tussen de huidige situatie hier en wat Frankrijk en Spanje doen?

Straten zijn ook hier praktisch leeg met sporadisch een wandelaar/fietser.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_192092647
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:07 schreef Cue_ het volgende:
Ik vraag me met al het nieuws af hoe betrouwbaar het is. Allerlei grafieken waarvan je maar moet hopen dat het op iets echts gebaseserd is en niet omdat men enkel angst wil zaaien of het tegendeel van iets wil.

Eigenlijk wil je maar 1 bron van data hebben, maar dat is in deze wereld niet meer mogelijk, want van alle kanten komt informatie.
en niet alle landen zijn goed met elkaar vergelijkbaar lijkt me ook nog eens.
Dit is zeer problematisch inderdaad, vooral dat laatste. Zag in het vorige deel ook al mensen die conclusies gingen trekken betreffende Nederland op basis van grafieken over de UK en US :').
pi_192092650
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:06 schreef Donna het volgende:

[..]

Ik snap het. Ja dat is waar. En pakketbezorgers zijn wel echt in een hoekje gedrongen denk ik ook.

Schoonmaak vacatures zijn hier dan weer in overvloed, voor loondienst dus. Ik denk bijna dat dat meer oplevert, maar dan heb je wel weer een werkgever (en minder flexibiliteit).
Ja, knullig dat soort situaties. Hoop echt dat dat soort mensen hulp krijgen. Verder heeft iedereen natuurlijk een ander verhaal en dus heeft ook niet iedereen een buffer. Soms door een groot (en onnodig) uitgavenpatroon, soms ook door andere gebeurtenissen of situaties. Daar kunnen wij niet echt over oordelen vind ik.
pi_192092651
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:09 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

En hebben tijd om te herorganiseren. Voorzorgsmaatregelen te nemen. Beter materiaal aan te schaffen. etc.

Maar om de één of andere reden willen veel mensen dat gewoon absoluut niet zien.
Dit ja.
pi_192092657
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik heb een klein probleem met die grafieken: het aantal besmette mensen is niet constant. Er wordt niet nagedacht over wat er gebeurt als je de quarantaine opheft .
Je zal eerst naar een beheersbare situatie toe moeten. Zolang we iedere 4 dagen nog verdubbelen heb je het niet onder controle.
pi_192092658
Nederland gaat gewoon terugkomen van de strategie die ze nu nemen. Het land zal in deze lijn het hoogste CFRatio hebben..
pi_192092665
Mijn werkgever (grootbank) heeft de speech van Rutte gisteren (en het gebrek aan nieuwe maatregelen) te hebben opgevat als een teken voor versoepeling :{

Begin vorige week een mail dat het hele bedrijf wordt gesplitst in A/B teams (om en om thuiswerken). Na de extra maatregelen van afgelopen weekend kwam daar bij dat je ook mocht thuiswerken als je dit prettig vond, ongeacht welk team. Maar nu wordt alweer gezegd : nee het team dat die week op kantoor werkt, is ook gewoon aanwezig.

Kijk het is mij niet te doen om dat thuiswerken, maar het stoort me wel dat zo'n bank die jaren terug omhoog gehouden moest worden met publiek geld nu het eigen belang boven het belang van de maatschappij stelt. Zogenaamt onder de noemer van ''onze klanten staan vooraan en de dienstverlening moet doorgaan''.

Dus laat je maar 50% van je personeel naar werk komen, terwijl misschien hooguit 10% van je personeel noodzakelijk is om de boel draaiende te houden. Zo zit je alsnog met 10/K man elke dag elkaar te besmetten in kantoor/OV/winkels/lunchtentjes etc.
pi_192092673
quote:

[..]

mensen zijn bang om in quarantaine te zitten en dat hun leventje eraan gaat, lekker egoistisch.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:11:27 #50
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192092675
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:10 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dit ja.
Misschien dat Nederland dan ooit nog op het niveau van derdewereldslanden komt die wel gewoon voldoende mondkapjes hebben voor alle zorgverleners en inwoners van het land.
  Forum Admin dinsdag 17 maart 2020 @ 12:11:28 #51
54263 crew  Pharkus
pi_192092676
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:08 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

moa, je kan zo wel enkele haarden doven en wanneer je gedoseerd opstart en de social distancing in acht blijft houden, inclusief nieuwe maatregelen als geen handen schudden en preventief thuisblijven bij symptomen demp je het effect van massale massa uitbraken zoals in NB.

Het grijpt nu als een wild vuur om zich heen, het gaat veel te snel
Als men zich nu houdt aan social distancing, hygiëne etc. dan zijn aanvullende maatregelen zoals een total lockdown echt onnodig.
pi_192092679
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Niemand die dat ontkent.

Echter kan je dan wel het aantal besmettingen beter afstemmen op de zorg die beschikbaar is.

Als de bedden vol zijn, zijn ze vol. En je kan ook niet 1000 willekeurige mensen van straat plukken en zeggen "je bent nu arts, succes'.
Het probleem is dat Italie in eerste instantie wellicht te lang heeft gewacht met uberhaupt maatregelen treffen, en daarna liep het volledig uit de klauwen... zolang we hier in een werkbare situatie voor de zorg zitten hoef je niet verder door te schakelen.

En mensen doen net alsof hier helemaal niets wordt gedaan aan maatregelen, het hele land ligt sociaal op zijn gat _O-
pi_192092680
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:10 schreef Minimunt het volgende:
Nederland gaat gewoon terugkomen van de strategie die ze nu nemen. Het land zal in deze lijn het hoogste CFRatio hebben..
Dat zou enorm gezichtsverlies betekenen voor onze premier.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 12:11:46 #54
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192092683
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je zal eerst naar een beheersbare situatie toe moeten. Zolang we iedere 4 dagen nog verdubbelen heb je het niet onder controle.
Ach, genoeg mensen die het hebben maar niet meetellen voor de statistieken. Misschien is er al een afname, je weet het niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_192092689
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:10 schreef Minimunt het volgende:
Dan zou er dus voor het eerst in 40 jaar een premier het land toespreken vanuit zijn kantoortje terwijl de boodschap na een paar uur achterhaalt is. Dan kan Rutte inpakken en elke verdere carrière wel vergeten.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:12:02 #56
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_192092691
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:10 schreef Scrapyard het volgende:
Mijn werkgever (grootbank) heeft de speech van Rutte gisteren (en het gebrek aan nieuwe maatregelen) te hebben opgevat als een teken voor versoepeling :{

Dit heb ik idd al meer mensen horen zeggen, maar ik kan er met m'n pet niet bij hoe men dat kan denken.

Ja.. nu ik weet dat sommige dingen zo geinterpreteerd kunnen worden, maar het is echt niet mijn eerste reactie op zijn betoog en ook niet hoe hij het bedoelt.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:12:18 #57
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192092695
quote:
Op zondag 15 maart raakte bekend dat de regering opnieuw een vertrouwensstemming zou voorleggen aan het parlement. Deze zou ook gesteund worden door Ecolo, Groen, sp.a, PS, cdH, Défi en N-VA.
quote:
38 van 150 (met gedoogsteun: 93 van 150)
Bizar land dat Belgie, regering met 38 van de 150 zetels word de officiele regering met steun van partijen van links tot rechts, wegens Coronavirus.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_192092698
quote:

Wat zit je te zeuren?

Van Rutte moet je accepteren dat je uiteindelijk besmet raakt

dit is Frankrijk niet!
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 12:12:32 #59
382129 crew  Donna
pi_192092699
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:09 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Ja, knullig dat soort situaties. Hoop echt dat dat soort mensen hulp krijgen. Verder heeft iedereen natuurlijk een ander verhaal en dus heeft ook niet iedereen een buffer. Soms door een groot (en onnodig) uitgavenpatroon, soms ook door andere gebeurtenissen of situaties. Daar kunnen wij niet echt over oordelen vind ik.
Je hebt helemaal gelijk. Wij zijn gezegend met een ZZP'er die het heel goed doet en snoeihard en veel werkt en een Dagobert Duck (ik).
pi_192092702
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:11 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Als men zich nu houdt aan social distancing, hygiëne etc. dan zijn aanvullende maatregelen zoals een total lockdown echt onnodig.
Wat geeft jou de expertise om zoiets te bepalen?
pi_192092705
De cijfers van Italie worden vanaf woensdag superinteressant. Begint die lockdown effect te sorteren. Je zal dan echt iets moeten gaan zien
pi_192092706
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:09 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat moet helemaal niet.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:12:50 #63
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192092708
quote:

Begin vorige week een mail dat het hele bedrijf wordt gesplitst in A/B teams (om en om thuiswerken). Na de extra maatregelen van afgelopen weekend kwam daar bij dat je ook mocht thuiswerken als je dit prettig vond, ongeacht welk team. Maar nu wordt alweer gezegd : nee het team dat die week op kantoor werkt, is ook gewoon aanwezig.

Kijk het is mij niet te doen om dat thuiswerken, maar het stoort me wel dat zo'n bank die jaren terug omhoog gehouden moest worden met publiek geld nu het eigen belang boven het belang van de maatschappij stelt. Zogenaamt onder de noemer van ''onze klanten staan vooraan en de dienstverlening moet doorgaan''.

Dus laat je maar 50% van je personeel naar werk komen, terwijl misschien hooguit 10% van je personeel noodzakelijk is om de boel draaiende te houden. Zo zit je alsnog met 10/K man elke dag elkaar te besmetten in kantoor/OV/winkels/lunchtentjes etc.
Op het internet shamen een optie?
  Forum Admin dinsdag 17 maart 2020 @ 12:12:56 #64
54263 crew  Pharkus
pi_192092710
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:09 schreef Elan het volgende:

[..]

Een jaar in lockdown, dat zal niet gaan werken.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:13:00 #65
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_192092712
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:04 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Unilever en consorten.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_192092713
In Limburg zijn de maarteregelen omgezet naar regels?

https://vrzl.nl/calamiteit/
pi_192092718
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:12 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dit heb ik idd al meer mensen horen zeggen, maar ik kan er met m'n pet niet bij hoe men dat kan denken.

Ja.. nu ik weet dat sommige dingen zo geinterpreteerd kunnen worden, maar het is echt niet mijn eerste reactie op zijn betoog en ook niet hoe hij het bedoelt.
Omdat Rutte volledig 'in control' overkwam.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:13:24 #68
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192092719
Mag je wel gewoon nog zonder doel met je auto naar een stuk natuurgebied gaan en daar rondwandelen, of wordt dat ook al afgeraden?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_192092720
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:12 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Dat jaar is volkomen uit de lucht gegrepen.
pi_192092722
quote:

[..]

Hier ben ik het volledig mee eens. En Darwin trouwens ook.

Degene die overleven zijn zij die zich het beste kunnen aanpassen aan een veranderende realiteit in het ecosysteem. Niet het intellect, niet de sterksten.
blablablabla
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:13:31 #71
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192092724
quote:

[..]

Dat vergt nogal een mentaliteitsverandering die veel mensen absoluut niet wensen te maken.
pi_192092726
quote:

Dit is volgens mij niet echt de bedoeling.. :|W Men moet tot 6 april thuiswerken en hierna kijkt men verder wat de vervolgstappen worden
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:13:39 #73
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192092729
quote:

[..]

Precies. Het probleem is echt de mensen die vinden dat van alles nog steeds moet kunnen...
pi_192092733
quote:

[..]

lekker overdrijven, zelfs China zat geen jaar in lockdown.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:13:56 #75
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_192092736
quote:

[..]

Dan heb je hopelijk zo weinig gevallen dat je weer meteen kunt isoleren van alle contacten waardoor je geen grote besmettingshaarden krijgt. Moet de bevolking wel de discipline hebben om zich meteen te melden en moeten er voldoende testkast zijn.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_192092738
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:12 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Rutte wil groepsimmuniteit, dus ja, ...50% moet het krijgen
pi_192092741
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:12 schreef riazop het volgende:
De cijfers van Italie worden vanaf woensdag superinteressant. Begint die lockdown effect te sorteren. Je zal dan echt iets moeten gaan zien
In hoeverre worden besmettingen van mensen die 24/7 thuis blijven meegerekend? Niet neem ik aan.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:14:21 #78
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192092742
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:13 schreef Harvest89 het volgende:
Mag je wel gewoon nog zonder doel met je auto naar een stuk natuurgebied gaan en daar rondwandelen, of wordt dat ook al afgeraden?
Volgens mij mag en kan dat gewoon. Tenzij je alle bankjes onderweg volsmeert met sputum.
pi_192092744
quote:

[..]

Roeien met de riemen die je hebt.
blablablabla
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:14:37 #80
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192092750
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Hier ben ik het volledig mee eens. En Darwin trouwens ook.

Degene die overleven zijn zij die zich het beste kunnen aanpassen aan een veranderende realiteit in het ecosysteem. Niet het intellect, niet de sterksten.
Ik denk dat we beter niet Darwin leer kunnen toepassen op mensen.
Heeft in het verleden tot wat problemen geleid namelijk.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:14:49 #81
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_192092753
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:13 schreef riazop het volgende:
Rutte wil groepsimmuniteit, dus ja, ...50% moet het krijgen
Dan nog niet doordat mensen het nu bewust gaan opzoeken.

Ik kan er met m'n kop niet bij dat mensen zo denken / het zo interpreteren en er zo mee omgaan :X
Altijd maar weer dat enorme zwart/witte
pi_192092758
BNODesk twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 12:14:32 NEW: Iran reports 1,178 new cases of coronavirus and 135 new deaths, raising total to 16,169 cases and 988 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
pi_192092759
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:13 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

vanaf 23 januari tot afgelopen donderdag
pi_192092765
Wat waren de cijfers van Iran gister?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:15:12 #85
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192092766
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:14 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Volgens mij mag en kan dat gewoon. Tenzij je alle bankjes onderweg volsmeert met sputum.
Moest even googelen wat sputum was. ;(
pi_192092769
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
Is er nou echt een wezenlijk verschil in uitkomst tussen de huidige situatie hier en wat Frankrijk en Spanje doen?

Straten zijn ook hier praktisch leeg met sporadisch een wandelaar/fietser.
praktisch leeg? dan weet ik niet in welk dorp jij woont..
  Forum Admin dinsdag 17 maart 2020 @ 12:15:27 #87
54263 crew  Pharkus
pi_192092770
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:12 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Wat geeft jou de expertise om zoiets te bepalen?
Meer expertise dan degenen die hier om een complete lockdown roepen. Voor de rest hoef ik jou niets te bewijzen, gezien je ondertitel ben je wel gewend het onderspit te delven.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:15:50 #88
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192092780
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ongeveer hetzelfde.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
pi_192092784
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:15 schreef Minimunt het volgende:

[..]

praktisch leeg? dan weet ik niet in welk dorp jij woont..
Utrecht, bij de Amsterdamsestraatweg. Beetje wat drukte bij de supermarkten en Kruidvat, maar buiten dat meer dan genoeg afstand tussen mensen. Zie niet in hoe dat anders zou zijn in Spanje of Frankrijk. Jij wel?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_192092789
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:15 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Meer expertise dan degenen die hier om een complete lockdown roepen. Voor de rest hoef ik jou niets te bewijzen, gezien je ondertitel ben je wel gewend het onderspit te delven.
Wow, goede reactie man. :')
pi_192092790
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

In hoeverre worden besmettingen van mensen die 24/7 thuis blijven meegerekend? Niet neem ik aan.
aantal besmettigen zijn al een tijdje irrelevant als cijfer

We tellen gewoon de doden en het aantal ic opnames nu

Dat moet in Italie echt gaan dalen eind deze week
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:16:26 #92
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192092791
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:53 schreef Fer_de_Lance het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-in-oorlog~a13bbb78/

Uit de oude doos, vraag me af hoe ze er nu over denkt.. en of ze ooit nog serieus genomen wordt (buiten haar man dan)
Nee ze lijkt nog steeds hetzelfde standpunt te hebben nl dat het een gewone griep is
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:16:31 #93
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192092795
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wtf, Spanje ochtend update 149 doden?!

[ afbeelding ]
die waren laat met testen, betalen nu de hoge prijs er voor
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:16:42 #94
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192092798
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:15 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Utrecht, bij de Amsterdamsestraatweg.
Niet echt dorpelijk, nee.
  Forum Admin dinsdag 17 maart 2020 @ 12:16:56 #95
54263 crew  Pharkus
pi_192092801
quote:

[..]

Lees terug waar ik op antwoord. Een jaar is reeel om een vaccin te verwachten. Tot die tijd moesten we van iemand in lockdown :')
pi_192092806
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:15 schreef Pharkus het volgende:

[..]

maar jij wil de ziekenhuizen niet ontlasten? daar reageer je niet op.
pi_192092811
Japan blijft ook flink achter als ik het zo zie. Hoe kan dit
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:17:32 #98
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_192092814
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:17:48 #99
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192092821
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Cijfers blijven min of meer gelijk.

pi_192092827
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:14 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dan nog niet doordat mensen het nu bewust gaan opzoeken.

Nee, maar als de Grote Leider zélf zegt dat de helft het toch krijgt moet je niet verwachten dat mensen "onnodig" voorzichtig gaan doen.

We staan in NL ook met 300 man op elkaar te hoesten in een AH terwijl in de rest van Europa je maar met max 4 pers de winkel in mag...
pi_192092829
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:12 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Dat moet helemaal niet.
Als groepsimmuniteit in maatschappij-ontwrichtende taferelen resulteert is in volledige lockdown gaan en wachten op een vaccin je enige redding.
blablablabla
  Forum Admin dinsdag 17 maart 2020 @ 12:18:09 #102
54263 crew  Pharkus
pi_192092830
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:17 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

maar jij wil de ziekenhuizen niet ontlasten? daar reageer je niet op.
Op dit moment is er geen probleem in de ziekenhuizen. En als iedereen zich aan de regels houdt komt die er voorlopig ook niet. Dus een totale lockdown is niet nodig.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:18:12 #103
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192092832
Net naar huis gestuurd , gesloten ... en daarbij een stukje rijdne van een kwartier heb ik al vele ambulance voor bij zien komen .. normaal 1 in de week nu 4 op een klein stukje waarvan 3 met zwaailicht

... en ze zeggend at het hier in de stad maar 1 besmette persoon is .... maar als je dit dna ziet .. :-(
maar goed ik heb nu mijn eigen lockdown tot 6 April
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_192092837
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:11 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Het probleem is dat Italie in eerste instantie wellicht te lang heeft gewacht met uberhaupt maatregelen treffen, en daarna liep het volledig uit de klauwen... zolang we hier in een werkbare situatie voor de zorg zitten hoef je niet verder door te schakelen.
Het punt is dat je dat niet zo kan stellen.

Als je nu een maatregel neemt, duurt het ruim een week voor je effect ziet.
Neem je nu onvoldoende maatregelen, dan zie je pas na ruim een week dat het niet werkt en neem je dan alsnog maatregelen dan heb je daar pas na ruim een week profijt van.

Dan ben je minimaal 14 dagen verder en 14 dagen = tot 10x meer besmettingen.

quote:
En mensen doen net alsof hier helemaal niets wordt gedaan aan maatregelen, het hele land ligt sociaal op zijn gat _O-
Klopt. Toch denk ik dat het niet voldoende zal zijn.
Helaas betekent gelijk krijgen dan ook gelijk een ramp, dus hoop dat ik het mis heb.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:18:30 #105
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192092841
quote:

[..]

quote:

[..]

Moeten we wel dezelfde maatregelen gaan nemen als hen daar.
pi_192092844
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:12 schreef riazop het volgende:

[..]

Wat zit je te zeuren?

Van Rutte moet je accepteren dat je uiteindelijk besmet raakt

dit is Frankrijk niet!
Dat heeft Rutte niet eens gezegd man :')
pi_192092846
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:18 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Op dit moment is er geen probleem in de ziekenhuizen. En als iedereen zich aan de regels houdt komt die er voorlopig ook niet. Dus een totale lockdown is niet nodig.
Ik ga deze post even opslaan. Over een weekje sla ik je er mee om de oren.
pi_192092849
Krijg nu al mails van bijvoorbeeld WE dat ze openingstijden drastisch aan gaan passen (maa - vrij 13u - 17u en zat 11u - 17u). Begin van het einde dit voor de fysieke retail.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192092855
quote:
Ouwe naaktloper
pi_192092857
quote:

[..]

wat voor verschil is er tussen NL en IT,FRA,SPA?
pi_192092858
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:16 schreef riazop het volgende:

[..]

aantal besmettigen zijn al een tijdje irrelevant als cijfer

We tellen gewoon de doden en het aantal ic opnames nu

Dat moet in Italie echt gaan dalen eind deze week
Volgens doctoren in sommige artikelen wordt je pas echt zo ernstig ziek dat je moet worden opgenomen na ongeveer 2 weken, dus die daling zou dan echt pas na 3 weken zichtbaar moeten worden.
  Forum Admin dinsdag 17 maart 2020 @ 12:19:24 #112
54263 crew  Pharkus
pi_192092860
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:18 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ik hoop van niet. Zou je ook moeten doen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:19:43 #113
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192092868
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:18 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

misschien niet over een week maar zou zomaar kunnen gebeuren inderdaad
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:19:55 #114
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192092872
Wil Rutte dat we met zijn alle Euthanasie plegen. De man is van het padje af.
pi_192092873
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:19 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Oh, dus ik hoop erop?

Donder toch op joh.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:19:58 #116
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_192092874
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:11 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

mensen zijn bang om in quarantaine te zitten en dat hun leventje eraan gaat, lekker egoistisch.
Ik zit nu bijna een week in zelf quarantaine. Ben hartpatient, ik heb geen keus vind ik.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:20:07 #117
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192092877
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:05 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Precies dit dus. Een lockdown werkt alleen als je in lockdown blijft tot er een uitgebreid getest en werkend vaccin is. Dat kan nog ruim een jaar duren.
onzin, je schaalt gewoon terug waar wij op zitten
pi_192092878
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Krijg nu al mails van bijvoorbeeld WE dat ze openingstijden drastisch aan gaan passen (maa - vrij 13u - 17u en zat 11u - 17u). Begin van het einde dit voor de fysieke retail.
Er zullen zeker fysieke winkels zijn voor wie dit de doodsteek is.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:20:24 #119
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192092881
Brussel al 132 gevallen, op 1 220 007 inwoners.
Vlaanderen 748, op 6.589.069 inwoners.
Wallonie 300, op 3.633.795 inwoners.
pi_192092883
quote:

[..]

In China loopt het aantal besmettingen inmiddels weer op nu ze gedeeltelijk uit lockdown zijn.
blablablabla
pi_192092887
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:18 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Dat heeft Rutte niet eens gezegd man :')
O ja, minstens de helft ging toch besmet raken. Theorietje van de rivm (de "experts")

pi_192092889
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

[..]

Moeten we wel dezelfde maatregelen gaan nemen als hen daar.
voordeuren dichtlassen vind ik wat ver gaan maar een tijdelijk lockdown vind ik verstandig.
pi_192092892
quote:
Net een uurtje of 2 gewandeld in het park. Was lekker. Muziekje op, en het was prima weer. Ik denk dat maanden thuiszitten je niet echt weerbaarder maken, mocht je besmet raken.

Wel afstand van iedereen gehouden uiteraard.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:21:02 #124
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192092894
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:19 schreef Pharkus het volgende:

[..]

hopen doen we allemaal maar je conclusie is wat te voorbarig
pi_192092896
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:20 schreef Elan het volgende:

[..]

In China loopt het aantal besmettingen inmiddels weer op nu ze gedeeltelijk uit lockdown zijn.
Enkel in Peking, en volgens mij enkel geïmporteerde gevallen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:21:14 #126
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192092900
quote:

[..]

Misschien omdat men daar nog maanden over kan nadenken. Heeft geen zin om daar tijd aan te besteden als elke dag uitstel van de maatreglen die men nu neemt 25% meer doden kan opleveren.
Het volledige rapport is hier:
https://www.imperial.ac.u(...)lling-16-03-2020.pdf
pi_192092902
Mensen die een lockdown niet overwegen willen graag dood genot. Ook een keuze.
pi_192092904
quote:
LIVE | Verkoop pijnstiller paracetamol aan banden gelegd, geen extra uitgifte andere medicijnen
De verkoop van de veelgebruikte pijnstiller paracetamol wordt aan banden gelegd. De afgelopen dagen hamsterden veel Nederlanders de doosjes, maar dat worden er nu maximaal drie per klant zo bepaalden apotheken, drogisterijen en de overheid in overleg. Om tekorten bij andere geneesmiddelen te voorkomen, krijgen gebruikers alleen de voorgeschreven hoeveelheid mee naar huis. Op voorhand bijbestellen is er niet meer bij. ‘Zo komen anderen niet met lege handen te staan’, klinkt het.

Paracetamol op rantsoen. :W
pi_192092907
Vraag is, wie zegt dat groepsimmuniteit een waar iets is? Er zijn genoeg voorbeelden dat iemand het twee keer krijgt te vinden op Internet. Wel mooi is dat trump de echte naam heeft gegeven aan het virus. De Chinese griep.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:21:38 #130
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192092909
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:20 schreef riazop het volgende:

[..]

O ja, minstens de helft ging toch besmet raken. Theorietje van de rivm (de "experts")

[ afbeelding ]
wanneer was dit?
pi_192092911
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:12 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Op het internet shamen een optie?
Volksbank.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Miss 200.000.000! dinsdag 17 maart 2020 @ 12:22:00 #132
367000 roos94
pi_192092914
#hetismaareengriepje!!1

Gr els
pi_192092915
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:19 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

wat voor verschil is er tussen NL en IT,FRA,SPA?
wij zijn sterker. het stopt bij de grens, onze ziekenhuizen zijn beter, wij zijn Hollanders je weet toch, de rivm heeft het gezegd.., wij eten minder knoflook, etc etc
pi_192092918
quote:

[..]

Hoe voorspelbaar. Maar dan krijgen dadelijk van China europese reizigers de schuld dat ze de boel weer besmet hebben.
pi_192092919
Ik weet niet of ik nu koppijn heb door t virus of door stress. :')
Maar even naar buiten, frisse lucht.
pi_192092921
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Volksbank.
Klinkt Duits. Bank voor das volk _O_
pi_192092922
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:11 schreef TheVulture het volgende:
Het probleem is dat Italie in eerste instantie wellicht te lang heeft gewacht met uberhaupt maatregelen treffen, en daarna liep het volledig uit de klauwen...
Italië gooide anders veel eerder 11 dorpen in lockdown. Ok dat er daar wat tussendoor glipte soit, maar stellen dat Italië veel later met maatregelen kwam dan Nederland is kolder. Ze waren eerder. En hardere maatregelen, want waar Italië 11 dorpen op slot gooide riep Rutte op een vergelijkbaar moment op om geen handen meer te schudden.

Wij lopen minimaal een week achter op Italië qua maatregelen. De komende 3 weken gaat het hier gierend uit de hand lopen. Ik zou niet weten waarom niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192092925
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Enkel in Peking, en volgens mij enkel geïmporteerde gevallen.
Ok dat scheelt.
Frankrijk trouwens ook totale lockdown vanaf nu (12:00).

Wie niets buiten te zoeken heeft blijft binnen.
blablablabla
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:22:27 #139
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192092926
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:21 schreef Cattivo het volgende:
Vraag is, wie zegt dat groepsimmuniteit een waar iets is? Er zijn genoeg voorbeelden dat iemand het twee keer krijgt te vinden op Internet. Wel mooi is dat trump de echte naam heeft gegeven aan het virus. De Chinese griep.
Wow. Dat er nog nieuwe vermoeiende users bijkomen zeg.
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 12:22:41 #140
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_192092931
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Wat ook best een logische aanname was toen er alleen in China een haard was.
pi_192092934
BNODesk twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 12:22:27 BREAKING: Spain reports 1,236 new cases of coronavirus and 149 new deaths in morning update, raising total to 11,178 cases and 491 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
pi_192092936
quote:

[..]

Je moet ook geen extra maatregelen nemen op het moment dat er een probleem is in de ziekenhuizen.

Je hebt dan namelijk nog minimaal 2 verdubbelingen voor de boeg als je vanaf dat moment een lockdown invoert.

Het is net als koken op gas vs koken op een oude elektrische kookplaat:

Jij redeneert "als de melk gaat overkoken draai ik dan de vlam wel omlaag".

Maar we koken nu elektrisch... zodra je de eerste borrels ziet moet je de kookplaat al uitzetten, want het duurt minuten om af te koelen.
pi_192092941
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:22 schreef riazop het volgende:

[..]

wij zijn sterker. het stopt bij de grens, onze ziekenhuizen zijn beter, wij zijn Hollanders je weet toch, de rivm heeft het gezegd.., wij eten minder knoflook, etc etc
eens
pi_192092942
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:22 schreef Scrummie2.1 het volgende:
BNODesk twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 12:22:27 BREAKING: Spain reports 1,236 new cases of coronavirus and 149 new deaths in morning update, raising total to 11,178 cases and 491 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Elke keer dat BREAKING, vermoeiend. :')
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:23:01 #145
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192092943
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Volksbank.
Da's toch SNS?
pi_192092945
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens doctoren in sommige artikelen wordt je pas echt zo ernstig ziek dat je moet worden opgenomen na ongeveer 2 weken, dus die daling zou dan echt pas na 3 weken zichtbaar moeten worden.
er zit idd een vertragingseffect in, maar als einde deze week het aantal doden nog toeneemt in Italie hebben we een fokking groot probleem
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:23:07 #147
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192092946
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:21 schreef Cattivo het volgende:
:')
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:23:08 #148
372302 Revanches
pi_192092947
Wat ik me afvraag is hoe erg roken een belangrijke factor is in het krijgen van ernstige complicaties. In Italië en Spanje roken veel meer mensen dan in NL, maargoed dat is puur nattevinger werk aan mijn kant.
pi_192092948
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:40 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

DIt strooit Rutte over ons uit.

Bedankt. w/
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:23:33 #150
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192092953
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:21 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Paracetamol op rantsoen. :W
3 doosjes p.p. is ook meer dan genoeg :'). Schandalig dat je denkt dat je er meer nodig hebt.
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 12:23:33 #151
382129 crew  Donna
pi_192092954
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:22 schreef Jed1Gam het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:22 schreef Jed1Gam het volgende:
Dat heb ik nou ook!
pi_192092962
Toespraak was duidelijk, snap dat immuniteitsverhaal alleen niet want wetenschappers zeggen onder andere dit:

Epidemioloog

Harvard: While we don't know the answer yet, most people would likely develop at least short-term immunity to the specific coronavirus that causes COVID-19. However, you would still be susceptible to a different coronavirus infection. Or, this particular virus could mutate, just like the influenza virus does each year. Often these mutations change the virus enough to make you susceptible, because your immune system thinks it is an infection that it has never seen before.

Italiaanse arts: Burioni is verbaasd over die bewering. „Er is geen enkele wetenschappelijke basis is om te spreken over groepsimmuniteit”, stelt de Italiaanse arts. „Het is een heel groot risico dat de Nederlandse regering neemt. We weten namelijk nog helemaal niet of er wel immuniteit voor dit virus kan ontstaan. Dat is nog onbekend. Bovendien is er nog geen vaccin.”

Nieuw Zeeland: There’s no knowledge about whether herd immunity through prior infection is possible - or how long it might last.

The Scientist: Whether patients develop antibodies after SARS-CoV-2 infection that will protect them against future infections is still a mystery. Surveys of SARS patients around five or 10 years after their recovery suggest that the coronavirus antibodies don’t persist for very long, Gralinski says. “They found either very low levels or no antibodies that were able to recognize SARS proteins.”

However, for the new coronavirus, “we would expect some immunity, at least in the short term,” she says.

Dr. Anthony S. Fauci, the Director of the National Institute of Allergy and Infectious Diseases:“We haven’t formally proved it, but … if this acts like any other virus, once you recover, you won’t get reinfected.”

Australie : But it is too early to tell whether getting COVID-19 once gives you immunity from getting it again.
pi_192092966
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:23 schreef Zeroku het volgende:

[..]

3 doosjes p.p. is ook meer dan genoeg :'). Schandalig dat je denkt dat je er meer nodig hebt.
Is dadelijk gewoon op.

India bant export en krijgt geen grondstoffen meer van China.
pi_192092969
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:19 schreef KingRadler het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:19 schreef KingRadler het volgende:
Nee ,nee, van de 300.000 extra mensen die dood gaan zijn er 93% boven de 60 en dus improductief volgens de liberale leer van de VVD

Goed voor de economie joh!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:24:17 #156
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192092970
quote:

[..]

En dan ga je dus alsnog mensen krijgen die 3x op een dag langsgaan en 9 doosjes hamsteren.
pi_192092971
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_192092973
quote:

[..]

Er waren dus kennelijk mensen die hele schappen leeghaalden met die doosjes. Gestoord volk.
pi_192092975
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:23 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Da's toch SNS?
Onder andere.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192092978
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:22 schreef vosss het volgende:

[..]

Wij lopen minimaal een week achter op Italië qua maatregelen. De komende 3 weken gaat het hier gierend uit de hand lopen. Ik zou niet weten waarom niet.
Een verstandige overheid gaat er vanuit dat dat gebeurt, valt t mee dan is t mooi meegenomen.
pi_192092981
OM: alleen zwaarste verdachten worden opgepakt. Dat wordt diëten jongens!

Bron: ad.nl
pi_192092986
quote:

[..]

idd, 22 gevallen erbij vandaag. Waarvan 14 uit het buitenland.
pi_192092996
Uit de AD een hoopgevende voorspelling (conform aan mijn verwachtingen), uiteraard is het vingers kruisen dat de prognose zal kloppen voor Italië:
quote:
Veel Italiaanse deskundigen zien het hoogtepunt van de uitbraak van het nieuwe coronavirus in hun land naderen. Het aantal besmettingen zal daarna minder snel gaan stijgen, aldus de bestrijdingscoördinator voor de zwaar getroffen regio Lombardije, Giulio Gallera. ,,Wij verwachten dat in de aanloop naar zondag blijkt dat de toename van patiënten minder snel gaat."

In Lombardije werd in februari voor het eerst in Italië het virus geconstateerd. Het heeft zich snel verspreid en al circa 15.000 mensen zijn in de Noord-Italiaanse regio besmet. In heel Italië zijn dat er 28.000. De overheid heeft in Lombardije 8 maart de bewegingsvrijheid beperkt en het openbare leven deels lamgelegd om het virus in te dammen. De rest van het land volgde 11 en 12 maart.

Gezondheidsproblemen uiten zich na de besmetting volgens Italiaanse deskundigen doorgaans na twee tot elf dagen. Viroloog Roberto Burioni ziet het hoogtepunt ook naderen, maar hij zei in de krant Corriere della Sera dat het mogelijk is dat de daling van het aantal besmettingen toch iets later inzet. De universiteit van Genua schat 24 maart, als de Italianen zich aan de voorschriften houden.
pi_192093006
Wel absurd as je kijkt naar Engeland. Meeste evenementen gaat en mensen blijven elkaar buiten opzoeken.
pi_192093008
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:24 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Er waren dus kennelijk mensen die hele schappen leeghaalden met die doosjes. Gestoord volk.
In de hoop er straks rijk mee te worden door het aan te bieden op MP?
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
pi_192093010
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:23 schreef Revanches het volgende:
Wat ik me afvraag is hoe erg roken een belangrijke factor is in het krijgen van ernstige complicaties. In Italië en Spanje roken veel meer mensen dan in NL, maargoed dat is puur nattevinger werk aan mijn kant.
Je hebt sowieso minder longcapaciteit als je al enkele jaren rookt, longblaasjes die stuk zijn.

Dus ja: roken helpt niet mee.
pi_192093013
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:23 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Kozijntjes zien er goed uit :)
Zo dan idd, die mag wel wat meer ventileren _O- _O- of het vocht trekt er gewoon doorheen omdat de buitenkant waarschijnlijk helemaal rot is _O- _O-
Ik zwaai naar dieren.
pi_192093016
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:24 schreef kwiwi het volgende:

[..]

En dan ga je dus alsnog mensen krijgen die 3x op een dag langsgaan en 9 doosjes hamsteren.
Triest ja.
Hopelijk babyvoeding ook op rantsoen. Walgelijk volk.
blablablabla
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:26:41 #169
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192093017
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:26 schreef Rijst het volgende:
Wel absurd as je kijkt naar Engeland. Meeste evenementen gaat en mensen blijven elkaar buiten opzoeken.
Dat gaan ze nog merken.
pi_192093025
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:23 schreef DrKingSchultz het volgende:
Toespraak was duidelijk, snap dat immuniteitsverhaal alleen niet want wetenschappers zeggen onder andere dit:

Epidemioloog

Harvard: While we don't know the answer yet, most people would likely develop at least short-term immunity to the specific coronavirus that causes COVID-19. However, you would still be susceptible to a different coronavirus infection. Or, this particular virus could mutate, just like the influenza virus does each year. Often these mutations change the virus enough to make you susceptible, because your immune system thinks it is an infection that it has never seen before.

Italiaanse arts: Burioni is verbaasd over die bewering. „Er is geen enkele wetenschappelijke basis is om te spreken over groepsimmuniteit”, stelt de Italiaanse arts. „Het is een heel groot risico dat de Nederlandse regering neemt. We weten namelijk nog helemaal niet of er wel immuniteit voor dit virus kan ontstaan. Dat is nog onbekend. Bovendien is er nog geen vaccin.”

Nieuw Zeeland: There’s no knowledge about whether herd immunity through prior infection is possible - or how long it might last.

The Scientist: Whether patients develop antibodies after SARS-CoV-2 infection that will protect them against future infections is still a mystery. Surveys of SARS patients around five or 10 years after their recovery suggest that the coronavirus antibodies don’t persist for very long, Gralinski says. “They found either very low levels or no antibodies that were able to recognize SARS proteins.”

However, for the new coronavirus, “we would expect some immunity, at least in the short term,” she says.

Dr. Anthony S. Fauci, the Director of the National Institute of Allergy and Infectious Diseases:“We haven’t formally proved it, but … if this acts like any other virus, once you recover, you won’t get reinfected.”

Australie : But it is too early to tell whether getting COVID-19 once gives you immunity from getting it again.
Het is niet zozeer een keuze die Rutte maakt. Meer een uitleg achteraf. Ook al presenteert hij het als keuze

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2020 12:27:13 ]
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:27:00 #171
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192093026
quote:

ziek melden, dat ze de tering krijgen, is mijn advies
pi_192093028
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:26 schreef Rijst het volgende:
NL & UK straks ground zero van de wereld. En nergens meer welkom in het buitenland.
pi_192093030
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Als we naar jou expert voorspellingen die je eerder hier op fok deed zoeken kunnen we ook zien dat jij er ook geen reet van goed had. Het is zo fucking makkelijk om op beleid makende instanties in deze steeds veranderende omstandigheden kritiek te geven op eerder gedane uitspraken. Begint bijna zielige vormen van perse schuldigen te willen aanwijzen aan te nemen onder een subgroep hier. :D
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:27:30 #174
372302 Revanches
pi_192093037
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je hebt sowieso minder longcapaciteit als je al enkele jaren rookt, longblaasjes die stuk zijn.

Klopt. Gelukkig rook ik niet, maar probeer te bedenken of zoiets meespeelt in de hoge aantallen uit Zuid-Europa, maar misschien is het ook puur wishful thinking.
pi_192093041
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

https://www.nu.nl/coronav(...)jke-tweede-golf.html

Praktijk: we zien dit.
RIVM: huh?
Hopelijk kamervragen morgen hierover?

RIVM is een lachertje :Y
pi_192093043
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:25 schreef zipcon het volgende:
Uit de AD een hoopgevende voorspelling (conform aan mijn verwachtingen), uiteraard is het vingers kruisen dat de prognose zal kloppen voor Italië:
[..]

Ja logisch. Van free for all naar complete lockdown heeft wel effect ja :') . Gaat er om wat je daarna gaat doen.
pi_192093046
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:27 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

NL & UK straks ground zero van de wereld. En nergens meer welkom in het buitenland.
Voordeel is dat we straks de eu uit worden getrapt. #nexit
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:28:13 #178
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192093055
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:09 schreef Donna het volgende:

[..]

Mijn moeder (60+) kreeg gisteren in de supermarkt woorden met een andere vrouw van dezelfde leeftijd. Die stond haar in de nek te hijgen bij de kassa. Dus mijn moeder wurmde wat met haar elleboog en zei tegen die vrouw; wat afstand a.u.b.
Nou begon die vrouw gewoon te lachen. Ohjaaa, hi ha hoo, ja Corona he, hi ha, vreselijk (en nog steeds geen centimeter opschuiven). Uiteindelijk moest de caissière die vrouw verzoeken om afstand te nemen.
Sjesuus! :')
pi_192093057
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik ben verstokt roker en kan zonder enig probleem makkelijk een minuut mijn adem inhouden. Loop ik nu ook extra risico?
vosss is de naam,
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:28:20 #180
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192093060

UK 15-3-2020
pi_192093061
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:16 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Niet echt dorpelijk, nee.
Precies. Dus vandaar ook mijn vraag hoe mensen denken dat het straatbeeld anders zou zijn met maatregelen zoals in Spanje of Frankrijk, want in mijn beleving zitten veruit de meesten thuis en verder is in die landen woon-werkverkeer ook toegestaan zoals hier, net als het doen van boodschappen en zijn publieke gelegenheden gesloten op wat winkels na.

Dat geroep om een totale lockdown lijkt meer voort te komen uit het napapegaaien van bv. Wilders.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:28:32 #182
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192093064
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:23 schreef Revanches het volgende:
In China roken bijna alle mannen en zo goed als geen vrouwen. In China is volgens hun statistieken 2.8% van de mannelijke patiënten en 1.7% van de vrouwelijke patiënten overleden.
pi_192093073
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:50 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Of alle mensen op werkspot.nl
Hoest, kuch, klaar. _O-
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:29:07 #184
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192093074
Een fysiotherapeut vertelde net dat zijn de eigenaar van zijn praktijk heeft gezegd: "De premier heeft gisteren wat wij al zeiden, niet het virus inperken maar groepsimmuniteit, bevestigd. Iedereen wordt dus verzocht gewoon naar het werk te komen, als jullie besmet raken zijn de klachten toch niet erg".

Ze hebben dezelfde wachtruimte als de huisarts en hebben totaal geen beschermende middelen gekregen :') Die eigenaar wil gewoon nog even lekker cashen. Maar de patiënten zeggen dus gewoon ook niet af hè :N
pi_192093083
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:28 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

In China roken bijna alle mannen en zo goed als geen vrouwen. In China is volgens hun statistieken 2.8% van de mannelijke patiënten en 1.7% van de vrouwelijke patiënten overleden.
Meeroken is ook schadelijk.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:29:30 #186
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192093084
quote:

Epidemioloog

Als je ervan geneest is er minstens tijdelijke immuniteit. Zo werkt het immuunsysteem.
pi_192093096
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:26 schreef Geerd het volgende:

[..]

Zo dan idd, die mag wel wat meer ventileren _O- _O- of het vocht trekt er gewoon doorheen omdat de buitenkant waarschijnlijk helemaal rot is _O- _O-
Ik zou het niet eens durven te streamen. :')
pi_192093098
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Triest ja.
Hopelijk babyvoeding ook op rantsoen. Walgelijk volk.
Alle chips is hier al een hele week uitverkocht :') _O-
pi_192093106
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als we naar jou expert voorspellingen die je eerder hier op fok deed zoeken kunnen we ook zien dat jij er ook geen reet van goed had. ....
Ik voorspelde +80% besmettingen in 24 uu bij nix doen

Vermoedelijk zat ik aardig in de buurt. Volgens het ggd dan.

Toen voorspelde ik dat de scholen maandag dicht zouden zijn.

En ja hoor, die gingen dicht.

En na de toespraak van Rutte, voorspelde ik dat de man moet inbinden en dat we deze week nog een totale lockdown hebben in NL. En ook daar ga ik gelijk in krijgen.

De winkels begonnen daarmee zelf al een beetje vandaag.
pi_192093109
quote:

[..]

Als we naar jou expert voorspellingen die je eerder hier op fok deed zoeken kunnen we ook zien dat jij er ook geen reet van goed had. Het is zo fucking makkelijk om op beleid makende instanties in deze steeds veranderende omstandigheden kritiek te geven op eerder gedane uitspraken. Begint bijna zielige vormen van perse schuldigen te willen aanwijzen aan te nemen onder een subgroep hier. :D
Volgens de wetten va riazop zouden we nu volgens mij op een kleine 14.000 93000 besmettingen zitten

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2020 12:33:12 ]
pi_192093111
quote:

[..]

het is zielig om steeds maar te ontkennen dat de EXPERTS van ons land er elke keer faliekant naast zitten en totaal achterlijke uitspraken doen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192093116
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:30 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Alle chips is hier al een hele week uitverkocht :') _O-
Woon je in een tokkiedorp ?
blablablabla
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 12:31:17 #193
446930 crew  ESF1Gamer
pi_192093125
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:27 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Straks een unie starten met de Verenigd koninkrijk
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_192093132
quote:
13s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:29 schreef kwiwi het volgende:
Een fysiotherapeut vertelde net dat zijn de eigenaar van zijn praktijk heeft gezegd: "De premier heeft gisteren wat wij al zeiden, niet het virus inperken maar groepsimmuniteit, bevestigd. Iedereen wordt dus verzocht gewoon naar het werk te komen, als jullie besmet raken zijn de klachten toch niet erg".

Ze hebben dezelfde wachtruimte als de huisarts en hebben totaal geen beschermende middelen gekregen :') Die eigenaar wil gewoon nog even lekker cashen. Maar de patiënten zeggen dus gewoon ook niet af hè :N
Mijn tandarts heeft me netjes een sms gestuurd dat alle controles zijn opgeschort en ook alle niet kritische ingrepen. Zoals t hoort
pi_192093138
quote:

fascinerend dat mensen gewoon hersenloos de premier napraten, terwijl ie keer op keer te laat is met zn maatregelen en het hele virus downplayed.
pi_192093144
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:27 schreef riazop het volgende:

[..]

Voordeel is dat we straks de eu uit worden getrapt. #nexit
quote:
Het Openbaar Ministerie (OM) gaat verdachten van lichte strafbare feiten tijdelijk niet meer laten oppakken.

Vanwege de beperkte capaciteit door de coronacrisis beperken OM en politie zich tot zware zaken, waarbij bijvoorbeeld sprake is van geweld, kwetsbare slachtoffers en zeden. De ingrijpende maatregel geldt in elk geval tot 6 april. Justitie hoopt zo de beperkte capaciteit in de strafrechtketen minder te belasten.
Anarchie ~O>
pi_192093146
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:30 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het is zielig om steeds maar te ontkennen dat de EXPERTS van ons land er elke keer faliekant naast zitten en totaal achterlijke uitspraken doen.
Dit was een leuke

pi_192093149
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Nee verre van. Woon in een groot dorp wat de pech heeft veel werkgelegenheid te hebben voor buitenaf. Hierdoor komen al die incels hier boodschappen doen. Vliegbasis zit hier en Fokker o.a.
pi_192093151
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:30 schreef riazop het volgende:

[..]

En na de toespraak van Rutte, voorspelde ik dat de man moet inbinden en dat we deze week nog een totale lockdown hebben in NL. En ook daar ga ik gelijk in krijgen.

Goed zeg! ^O^
Ik heb het recht om te bepalen!
pi_192093153
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:18 schreef Elan het volgende:

[..]

Als groepsimmuniteit in maatschappij-ontwrichtende taferelen resulteert is in volledige lockdown gaan en wachten op een vaccin je enige redding.
Hoezo, groepsimmuniteit is geen maatregel, maar een gevolg dat sowieso gaat komen. De weg ernaartoe kan ofwel totaal maatschappij-ontwrichtend werken ofwel de light variant zoals die nu voorgesteld wordt door Rutte.

Deze verspreiding laat zich tot nu toe keer op keer prima voorspellen qua statistieken en hier is de social distancing dan ook op gebaseerd. Als iedereen zich daar gewoon netjes aan houdt, dan zingen we het zo goed als het kan wel uit, met zo min mogelijk economische effecten (die al groot genoeg zijn overigens)
pi_192093155
quote:

[..]

Ik heb het inmiddels maar geaccepteerd. Het maakt me niet beter om boos te blijven. Het maakt het ook niet leuker. Het is nu wat het is. En daar moeten we maar doorheen gaan komen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:32:17 #202
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192093156
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:23 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Kozijntjes zien er goed uit :)
Zo te zien is daar in 1653 voor het laatst een likkie verf overheen gegaan
pi_192093164
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:28 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Precies. Dus vandaar ook mijn vraag hoe mensen denken dat het straatbeeld anders zou zijn met maatregelen zoals in Spanje of Frankrijk, want in mijn beleving zitten veruit de meesten thuis en verder is in die landen woon-werkverkeer ook toegestaan zoals hier, net als het doen van boodschappen en zijn publieke gelegenheden gesloten op wat winkels na.

Dat geroep om een totale lockdown lijkt meer voort te komen uit het napapegaaien van bv. Wilders.
Hier in Zwitserland spreken ze ook van een lockdown, maar bij ons is 50% nog gewoon op kantoor.
pi_192093169
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:28 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik ben verstokt roker en kan zonder enig probleem makkelijk een minuut mijn adem inhouden. Loop ik nu ook extra risico?
Rokers lopen indien geïnfecteerd met corona zonder meer aanzienlijk meer risico op complicaties en overlijden dan niet-rokers.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:33:01 #205
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192093171
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:33:17 #206
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192093176
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja.
pi_192093185
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:31 schreef riazop het volgende:

[..]

Dit was een leuke

[ afbeelding ]
https://www.elsevierweekb(...)-tweets-rivm-743404/

zulke info mag wel in de OP, mensen geloven nog steeds in t RIVM. het lijkt wel een religie.
pi_192093187
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:33 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Ja.
pi_192093188
Denk dat het allerbelangrijkste is dat iedereen ook moet begrijpen dat je drager én besmettelijk kunt zijn ZONDER symptomen. Vandaar de social distancing. Ga dat nou niet zelf beoordelen, blijf gewoon weg van elkaar zoveel als mogelijk.
pi_192093192
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:33 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

zulke info mag wel in de OP, mensen geloven nog steeds in t RIVM. het lijkt wel een religie.
Overheid heeft het beste met ons voor!!!!!! :'(
pi_192093197
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:32 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Hoezo, groepsimmuniteit is geen maatregel, maar een gevolg dat sowieso gaat komen.
Dus jij beweert dat de Chinezen gaan toestaan dat 800 miljoen van hun mensen besmet raken en dat er dit jaar 30 miljoen aan corona gaan overlijden.

Dan mogen ze wel flink gaan hoesten daar
pi_192093198
quote:

zoveel verhalen zoals deze.....over 2 weken breekt de pleuris uit in NL....
pi_192093202
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:30 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik zou het niet eens durven te streamen. :')
Wat is de locatie..ff kijken op maps naar de buitenkant :D
Ik zwaai naar dieren.
pi_192093208
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:32 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Hier in Zwitserland spreken ze ook van een lockdown, maar bij ons is 50% nog gewoon op kantoor.
Dat heb je ook nog inderdaad, dat mensen allemaal hun eigen definitie van een lockdown er op na lijken te houden.
pi_192093213
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:33 schreef kapiteintje het volgende:
Denk dat het allerbelangrijkste is dat iedereen ook moet begrijpen dat je drager én besmettelijk kunt zijn ZONDER symptomen. Vandaar de social distancing. Ga dat nou niet zelf beoordelen, blijf gewoon weg van elkaar zoveel als mogelijk.
DAAROM is het ONBEGRIJPELIJK dat die apen allemaal buiten spelen nu. Als er een groep is die het overdraagt dan zijn het die kleuters,peuters en nog meer van dat ongedierte.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:34:44 #216
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192093214
België van 0 naar 10 doden in 2 dagen...
pi_192093215
quote:

[..]

Kennelijk, gezien de reacties van landen die op ons voorlopen werkt dat dus onvoldoende, ongeacht volksaard (Z-K vs Italië)
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:34:51 #218
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192093218
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:33 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Al het Bergse tuig vertrekt naar HH hehe...
pi_192093220
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:30 schreef riazop het volgende:

[..]

Je voorspelde 93.000 besmettingen voor vandaag en gaat dit wegpoetsen met de open deur dat de scholen dicht zouden gaan? Je krijgt van mij je profeetcredits hoor, maar dan meer op de hofnar achtige manier ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2020 12:35:36 ]
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:35:04 #220
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192093221
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:17 schreef Minimunt het volgende:
Japan blijft ook flink achter als ik het zo zie. Hoe kan dit
die denken dat ze nog steeds de spelen kunnen door laten gaan, als ze de cijfers lekker laag houden?
pi_192093225
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:34 schreef crystal_meth het volgende:
Leeft Octaaf de Bolle nog van Samson?
pi_192093233
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:34 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Al het Bergse tuig vertrekt naar HH hehe...
Ik kom ook niet uit boz optyfen gauwwww
pi_192093234
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:30 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Volgens de wetten va riazop zouden we nu volgens mij op een kleine 14.000 93000 besmettingen zitten
op zeker al meer dan 100.000 besmettingen in NL...als iedereen getest zou worden
pi_192093235
quote:

[..]

Hoezo, groepsimmuniteit is geen maatregel, maar een gevolg dat sowieso gaat komen.
Dat weet je helemaal nog niet. Genoeg ernstige virussen die uiteindelijk met een vaccin bestreden worden en helemaal niet met immuniteit.

Denk bijvoorbeeld aan mazelen.
blablablabla
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:35:42 #225
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_192093238
quote:

[..]

Hoezo, groepsimmuniteit is geen maatregel, maar een gevolg dat sowieso gaat komen. De weg ernaartoe kan ofwel totaal maatschappij-ontwrichtend werken ofwel de light variant zoals die nu voorgesteld wordt door Rutte.

Deze verspreiding laat zich tot nu toe keer op keer prima voorspellen qua statistieken en hier is de social distancing dan ook op gebaseerd. Als iedereen zich daar gewoon netjes aan houdt, dan zingen we het zo goed als het kan wel uit, met zo min mogelijk economische effecten (die al groot genoeg zijn overigens)
Nederlanders zijn geen Chinezen die braaf in het gareel van het regime lopen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_192093241
quote:

[..]

Elke keer nog wel gaat het wel goed met sommigen hier. We hadden nooit zoveel moeten besparen op de geestelijke gezondheidszorg dan hadden we de zelfbenoemde experts hier ook niet gehad. Die geen kritiek op hun algemene foute voorspelling willen hebben maar hypocriet als ze zijn wel elke zin van de overheid tot de letter uitpluizen en het vaak uit context hier weer anders gebruiken om het zogenaamde gelijk dat de gehele overheid faalt maar te kunnen blijven verkondigen. :')
pi_192093242
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:35 schreef Predator40 het volgende:

[..]

op zeker al meer dan 100.000 besmettingen in NL...als iedereen getest zou worden
Nee
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:35:56 #228
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_192093244
quote:

[..]

Laten we daarom luisteren naar een paar betwetertjes van FOK!
pi_192093245
quote:
Waarom kan het RIVM niet zo een lijstje geven? Die zeggen alleen maar dat er momenteel 205 patienten opgenomen zijn (geweest) in het ziekenhuis en dat zegt geen flikker.

Tevens zeggen ze niet hoeveel er op de IC liggen.

Waarom niet? }:|
vosss is de naam,
pi_192093246
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:34 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Overheid heeft het beste met ons voor!!!!!! :'(
Volgens een voormalige directeur van een zeepfabrikant (Rutte) gaat het allemaal goed komen als we maar regelmatig onze handen met zeep wassen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:36:12 #231
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192093250
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:35 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik kom ook niet uit boz optyfen gauwwww
Kwalitaria wel lekker, btw.
pi_192093262
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:36 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Kwalitaria wel lekker, btw.
Nee man gatverdamme en kapot duur.
pi_192093264
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:34 schreef crystal_meth het volgende:
ze gaan qua maatregelen ook Frankrijk achterna en gelukkig niet NL.
pi_192093265
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:34 schreef Predator40 het volgende:
over 2 weken breekt de pleuris uit in NL....
Naar alle waarschijnlijkheid wel.

Over 2 weken hebben we, verwacht ik, gewoon 500 dooien.
vosss is de naam,
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:36:50 #235
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192093266
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:35 schreef vosss het volgende:

[..]

Waarom kan het RIVM niet zo een lijstje geven? Die zeggen alleen maar dat er momenteel 205 patienten opgenomen zijn (geweest) in het ziekenhuis en dat zegt geen flikker.

96 op IC toch, gisteren?
pi_192093276
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:36 schreef vosss het volgende:

[..]

Valt mee op 17 miljoen mensen
pi_192093278
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:34 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

DAAROM is het ONBEGRIJPELIJK dat die apen allemaal buiten spelen nu. Als er een groep is die het overdraagt dan zijn het die kleuters,peuters en nog meer van dat ongedierte.
Onbegrijpelijk. Ook het volk dat thuiswerkt maar toch nog naar buiten gaat. Dan wordt het effect van thuiswerken ook gemarginaliseerd. Moet je dan alles letterlijk voorkauwen en pretenderen ze naïef te zijn of...?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:37:32 #238
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192093284
quote:

[..]

was geen lockdown, dat was martial law on steroids.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:37:35 #239
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192093287
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Meeroken is ook schadelijk.
pi_192093288
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:35 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Leeft Octaaf de Bolle nog van Samson?
Zeker.
pi_192093295
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:37 schreef DrKingSchultz het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk. Ook het volk dat thuiswerkt maar toch nog naar buiten gaat. Moet je dan alles letterlijk voorkauwen en pretenderen ze naïef te zijn of...?
Schuld ligt bij Rutte in zijn speech. Macron zei met harde hand niet naar buiten, ja in de tuin. Rutte komt met een tekstje pappen en nathouden tja :')
pi_192093298
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Rokers lopen indien geïnfecteerd met corona zonder meer aanzienlijk meer risico op complicaties en overlijden dan niet-rokers.
Zijn daar percentages van bekend?
vosss is de naam,
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:38:05 #243
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192093300
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:36 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Kwalitaria haten :R
pi_192093301
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:36 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat werd hier 2 weken geleden ook al geroepen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:38:25 #245
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192093309
1 patient (in België) ECMO, zou dat het enige beschikbare toestel zijn?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:38:32 #246
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192093315
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:33 schreef kapiteintje het volgende:
dat is wel een van de missertjes van de RIVM geweest, hadden we waarschijnlijk nu op de getallen van een week of 2 geleden gezeten
pi_192093320
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:36 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

96 op IC toch, gisteren?
Dat is niet door het RIVM kenbaar gemaakt.
vosss is de naam,
pi_192093322
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:37 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Schuld ligt bij Rutte in zijn speech. Macron zei met harde hand niet naar buiten, ja in de tuin. Rutte komt met een tekstje pappen en nathouden tja :')
"Nous sommes en guerre" vond ik wel echt zwaar over de top hoor... maar het past bij de Franse manier van communiceren, een beetje extra drama is ze niet vreemd.
pi_192093323
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:38 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat is wel een van de missertjes van de RIVM geweest, hadden we waarschijnlijk nu op de getallen van een week of 2 geleden gezeten
Zoals ze al veel missertjes hebben begaan :')
pi_192093324
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:38 schreef crystal_meth het volgende:
Nee.
vosss is de naam,
pi_192093326
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:38 schreef Boussaadia het volgende:

[..]

Dat werd hier 2 weken geleden ook al geroepen.
de meeste hebben hier volgens mij eind maart aangehouden incluis mijzelf
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192093327
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:36 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik krijg toch weer hondenvoer. Daarna de bench in allen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:39:10 #253
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192093328
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat is niet door het RIVM kenbaar gemaakt.
Ah, ok
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:39:15 #254
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192093332
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:32 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ja ik vind het ook een beetje apart. Dacht na gisteren dat mensen het wel beter zouden begrijpen maar blijkbaar is de boodschap nog steeds niet echt doorgekomen.
pi_192093335
quote:

[..]

Geheel indachtig de groepsimmuniteit is dat geen missertje geweest. Maar opzet
pi_192093336
quote:

[..]

leuk artikel

rivm twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 13:39:07 @Back2Basics_PII @afeye We zijn zeer goed voorbereid mocht het virus hier opduiken. Er treden dan allerlei maatregelen in werking die voorkomen dat het virus zich verder kan verspreiden. Meer info kun je ook hier vinden: https://t.co/BDVLihYFuI. ^MS reageer retweet
pi_192093338
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:34 schreef Geerd het volgende:

[..]

Wat is de locatie..ff kijken op maps naar de buitenkant :D
pi_192093343
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:38 schreef TheVulture het volgende:

[..]

"Nous sommes en guerre" vond ik wel echt zwaar over de top hoor... maar het past bij de Franse manier van communiceren, een beetje extra drama is ze niet vreemd.
Is geen drama, aanpakken en doorpakken heet zoiets. Wil je dalijk misschien 15.000 dooien op je geweten hebben als premier? Macron past daarvoor. Hem valt nu niets meer te verwijten, wel slim.
pi_192093347
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:38 schreef crystal_meth het volgende:
Nee. Daar zijn er een paar tientallen van.
pi_192093356
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:39 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Ik krijg toch weer hondenvoer. Daarna de bench in allen.
Wereldgozer heeft geen Corona allen. #IKBENVEILIG
pi_192093357
rivm twitterde op woensdag 05-02-2020 om 15:38:13 @Sardientje3 @CommentsOnPoli1 Ook zonder klachten kun je het virus hebben. Pas als mensen ziek worden, kunnen ze anderen besmetten. ^MS reageer retweet
deze is ook goed :)
pi_192093359
quote:

Epidemioloog

Het is misschien wel goed om te weten dat er meerdere coronavirussen zijn en die zijn al heel lang verantwoordelijk voor b.v. verkoudheidjes.

Maar iets anders: stel dat het niet zo is dat er groepsimmuniteit komt, wat dan? Allemaal tot onze dood binnenblijven? Want het virus sterft niet uit en als er geen immuniteit komt vanuit besmet raken, dan heeft een vaccin ook geen zin.

Dus als de onheilsprofeten gelijk hebben dat er geen groepsimmuniteit ontstaat, dan kun je beter alle maatregelen opheffen en de doden accepteren als een logisch gevolg.
pi_192093360
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:35 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Nederlanders zijn geen Chinezen die braaf in het gareel van het regime lopen.
Het zorgsysteem zal eerst overbelast moeten raken ja. Hier zitten we 3 weken vanaf.
pi_192093365
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:37 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Een voorbeeld dat je niet enkel naar de woorden moet luisteren maar deze ook moet begrijpen en interpreteren. Rutte zei namelijk ook dat je gezond verstand moet gebruiken. Dat is dan ook wat men dient te doen. Als je geadviseerd wordt thuis te werken, dien je ook zo veel mogelijk thuis te blijven. Anders wordt het effect van thuiswerken gemarginaliseerd en kun je net zo goed op kantoor blijven werken. Waarom zou je tot 6 april thuiswerken en nog steeds naar buiten gaan? Dan loop je nog steeds het risico om virussen over te dragen als je weer op kantoor verschijnt..
pi_192093366
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:37 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Valt mee op 17 miljoen mensen
dat kan in een maand oplopen naar 50k als t elke 4 dagen verdubbeld.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:40:38 #266
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_192093370
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:35 schreef fetX het volgende:

[..]

Laten we daarom luisteren naar een paar betwetertjes van FOK! medische experts uit andere landen die al enige tijd met het virus kampen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_192093374
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:40 schreef aTypisch het volgende:
rivm twitterde op woensdag 05-02-2020 om 15:38:13 @:Sardientje3 @:CommentsOnPoli1 Ook zonder klachten kun je het virus hebben. Pas als mensen ziek worden, kunnen ze anderen besmetten. ^MS reageer retweet
deze is ook goed :)
Bij het RIVM werken cabaretiers genot.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:41:16 #268
268491 fetX
pi_192093383
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:39 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Is geen drama, aanpakken en doorpakken heet zoiets. Wil je dalijk misschien 15.000 dooien op je geweten hebben als premier? Macron past daarvoor. Hem valt nu niets meer te verwijten, wel slim.
Toppunt van kortzichtigheid om te denken dat een volledige lockdown uiteindelijk voor minder doden zorgt, tenzij je dit een jaar doet (wat economisch niet te doorstaan is en daardoor ook effect gaat hebben op het welzijn).
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 12:41:20 #269
382129 crew  Donna
pi_192093387
Vele vinden me overdreven dat ik nu absoluut niet met kind naar de super (of waar dan ook maar) ga, maar ik ben blij om te lezen dat heel veel er hier wel hetzelfde over denken.
pi_192093391
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:40 schreef DrKingSchultz het volgende:

[..]

Een voorbeeld dat je niet enkel naar de woorden moet luisteren. Rutte zei ook dat je gezond verstand moet gebruiken. Dat is dan ook wat men dient te doen. Als je geadviseerd wordt thuis te werken, dien je ook zo veel mogelijk thuis te blijven. Anders wordt het effect van thuiswerken gemarginaliseerd en kun je net zo goed op kantoor blijven werken. Waarom zou je tot 6 april thuiswerken en nog steeds naar buiten gaan? Dan loop je nog steeds het risico om virussen over te dragen als je weer op kantoor verschijnt..
Ja leuk, maar iedereen zegt vaak veel Nederlanders zijn dom dit dat. Dan is het juist handig dat je HELDER spreekt in zon speech en dingen niet door mensen zelf in laat vullen. Resultaat wat je nu ziet.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:41:36 #271
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192093401
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:31 schreef riazop het volgende:

[..]

Dit was een leuke

[ afbeelding ]
Ja.. in vergelijking is 30/50.000 op 17 miljoen ook 'enkele'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192093402
https://www.telegraaf.nl/(...)overlijdt-aan-corona

Mooie kop weer om schrik aan te jagen. Uitermate treurig voor die jongen, maar hij bleek ook leukemie te hebben.
pi_192093404
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:35 schreef vosss het volgende:

[..]

Waarom moeten ze jou op je wenken bedienen? Daar wakker je alleen maar dat stuurlui aan wal gebeuren mee aan.
pi_192093406
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:40 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Zolang ik niet besmet ben ook geen probleem. Je gaat toch voor je eigen hachie ouwe reus.
pi_192093414
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:41 schreef fetX het volgende:

[..]

Toppunt van kortzichtigheid om te denken dat een volledige lockdown uiteindelijk voor minder doden zorgt, tenzij je dit een jaar doet (wat economisch niet te doorstaan is en daardoor ook effect gaat hebben op het welzijn).
Economie interesseert niemand, behalve de elite. Lockdown ligt eraan hoe lang he chef.
pi_192093422
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:40 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Het zorgsysteem zal eerst overbelast moeten raken ja. Hier zitten we 3 weken vanaf.
Genoteerd in de profetenlijst
pi_192093423
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:41 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ja leuk, maar iedereen zegt vaak veel Nederlanders zijn dom dit dat. Dan is het juist handig dat je HELDER spreekt in zon speech en dingen niet door mensen zelf in laat vullen. Resultaat wat je nu ziet.
Eens ;)
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:42:58 #278
268491 fetX
pi_192093433
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:42 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Economie interesseert niemand, behalve de elite. Lockdown ligt eraan hoe lang he chef.
Meine gute. :')
pi_192093435
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:42 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Economie interesseert niemand, behalve de elite.
Economie is relevant voor een ieder.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_192093436
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:39 schreef Anton91 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Lijkt mee te vallen
Ik zwaai naar dieren.
pi_192093440
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:42 schreef fetX het volgende:

[..]

Meine gute. :')
Is dat niet zo dan? Heb jij NU belang bij een goede economie? Nee toch zeker? De banken wel.
pi_192093452
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:41 schreef TheVulture het volgende:

Mooie kop weer om schrik aan te jagen. Uitermate treurig voor die jongen, maar hij bleek ook leukemie te hebben.
Idd. Pure angst
Love is in the air!
pi_192093453
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:43 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Is dat niet zo dan? Heb jij NU belang bij een goede economie? Nee toch zeker? De banken wel.
Iedereen heeft belang bij een goede economie.
pi_192093457
quote:

[..]

Zonder goede economie heb je geen baangarantie
pi_192093458
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:43 schreef Slayage het volgende:

[..]

het een sluit het ander niet uit
pi_192093459
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:43 schreef Slayage het volgende:

[..]

Soms wel, maar niet 24/7 of merk jij iets in je salaris als de beurzen 1 % omlaag gaat, niet toch zeker? Even heel zwart/wit gezegd. Op bepaalde momenten in je leven zeker zo. Bijv bij aankoop woning en dergelijke.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:44:08 #287
268491 fetX
pi_192093460
quote:

[..]

Wat een dom gelul zeg. Zonder goed draaiende economie besta je, gechargeerd gezegd, niet eens.
pi_192093467
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:41 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Zolang ik niet besmet ben ook geen probleem. Je gaat toch voor je eigen hachie ouwe reus.
wedden dat Rutte dan al in zn bunker in New Zeeland zit. ratje.
pi_192093468
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:35 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Je voorspelde 93.000 besmettingen voor vandaag en gaat dit wegpoetsen met de open deur dat de scholen dicht zouden gaan? Je krijgt van mij je profeetcredits hoor, maar dan meer op de hofnar achtige manier ;)
als er niet getest word dan kan je ook niet het aantal ECHTE besmettingen weten he.....cijfers van het RIVM zijn complete onzin.

de GGD zei al dat we een paar dagen geleden er meer dan 60.000 zouden hebben.
pi_192093477
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:44 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

wedden dat Rutte dan al in zn bunker in New Zeeland zit. ratje.
Lekker met De Toppers naar Ibiza, lekker man.
pi_192093483
quote:

Dat maakt het inderdaad minder beangstigend. Zoals bekend lopen de mensen met onderliggende gezondheidsproblemen de meeste risico .
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:45:08 #292
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192093484
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:40 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Dit.
Maar afgelopen zaterdag had de GGD een schatting gedaan van 6.000 besmette mensen. Dus die 50.000 kun je beter zo doortrekken. Volgende week donderdag zitten we daar al op.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192093489
quote:

Dan kan je inderdaad aan elk verkoudheidje overlijden, is het niet door de ziekte dan wel door de behandeling.
pi_192093494
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:44 schreef Predator40 het volgende:

[..]

als er niet getest word dan kan je ook niet het aantal ECHTE besmettingen weten he.....cijfers van het RIVM zijn complete onzin.

de GGD zei al dat we een paar dagen geleden er meer dan 60.000 zouden hebben.
Recht lullen wat krom is. Vandaar de hofnar achtige profeetcredits.
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 12:45:57 #295
236264 crew  capricia
pi_192093498
Ik vraag me af wat het sluiten van al die grenzen in en om de EU voor de voedselsituatie gaat betekenen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_192093499
NHNieuws twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 12:42:59 Online hamsteren neemt ongekende vormen aan: "Mensen bestellen bevroren voedsel voor maanden" https://t.co/fADjLrCZBc https://t.co/llPfJj1CgL reageer retweet
pi_192093500
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:44 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Soms wel, maar niet 24/7 of merk jij iets in je salaris als de beurzen 1 % omlaag gaat, niet toch zeker? Even heel zwart/wit gezegd. Op bepaalde momenten in je leven zeker zo. Bijv bij aankoop woning en dergelijke.
https://www.ad.nl/economi(...)s-is-enorm~a0163f6b/

MAAR DE ECONOMIE IS NIET BELANGRIJK!!!!
pi_192093506
Overigens, wat is nou het wezenlijke verschil in maatregelen tussen Nederland en de meeste buurlanden waar een hoop hier zo enorm drama over maken?

Volgens mij vallen die verschillen best mee, het is niet dat het hier ga lekker je gang is.

Of is het vooral makkelijk om het RIVM, de overheid te bashen en paniek te zaaien?
pi_192093511
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:41 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Waarom moeten ze jou op je wenken bedienen? Daar wakker je alleen maar dat stuurlui aan wal gebeuren mee aan.
Omdat het relevante informatie is die gewoon beschikbaar is. Deel die met de burger. Daar is niets mis mee en doen ze overal. Behalve in Nederland. Daar moet je zelf maar gokken hoeveel er in het ziekenhuis liggen op enig moment en hoeveel daarvan op de IC en hoeveel aan de beademing etc.

Je kan mij wel afschilderen als schlemiel, maar zo een simpel staat van België dat is toch veel duidelijker? Dat kost je letterlijk 2 minuten om in Excel in elkaar te flansen en vervolgens hoef je alleen dagelijks even de nieuwe cijfers in te voeren. Dat is in minder dan 1 minuut ook klaar.

Ik mag dat toch gewoon kansloos vinden? Dat heeft niets te maken met beste stuurlui die aan wal staan, dat heeft te maken met gewoon open en eerlijk en duidelijk communiceren met de burger. En dat doet men nu niet.
vosss is de naam,
pi_192093516
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:45 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me af wat het sluiten van al die grenzen in en om de EU voor de voedselsituatie gaat betekenen.
Voor ons niks. Wij maken het meeste voedsel in de wereld. Als ze in Frankrijk kapot gaan - even heel gechargeerd - zal dat aan mijn reet roesten. In een pandemie is het toch echt hij of ik (in het extreemste geval dan he).
pi_192093520
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:45 schreef capricia het volgende:
Niets want het vrachtverkeer mag gewoon door.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')