Als groepsimmuniteit in maatschappij-ontwrichtende taferelen resulteert is in volledige lockdown gaan en wachten op een vaccin je enige redding.quote:
Op dit moment is er geen probleem in de ziekenhuizen. En als iedereen zich aan de regels houdt komt die er voorlopig ook niet. Dus een totale lockdown is niet nodig.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:17 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
maar jij wil de ziekenhuizen niet ontlasten? daar reageer je niet op.
Het punt is dat je dat niet zo kan stellen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het probleem is dat Italie in eerste instantie wellicht te lang heeft gewacht met uberhaupt maatregelen treffen, en daarna liep het volledig uit de klauwen... zolang we hier in een werkbare situatie voor de zorg zitten hoef je niet verder door te schakelen.
Klopt. Toch denk ik dat het niet voldoende zal zijn.quote:En mensen doen net alsof hier helemaal niets wordt gedaan aan maatregelen, het hele land ligt sociaal op zijn gat
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:13 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
lekker overdrijven, zelfs China zat geen jaar in lockdown.
Moeten we wel dezelfde maatregelen gaan nemen als hen daar.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:13 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dat heeft Rutte niet eens gezegd manquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:12 schreef riazop het volgende:
[..]
Wat zit je te zeuren?
Van Rutte moet je accepteren dat je uiteindelijk besmet raakt
dit is Frankrijk niet!
Ik ga deze post even opslaan. Over een weekje sla ik je er mee om de oren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:18 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Op dit moment is er geen probleem in de ziekenhuizen. En als iedereen zich aan de regels houdt komt die er voorlopig ook niet. Dus een totale lockdown is niet nodig.
Ouwe naaktloperquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:13 schreef Harvest89 het volgende:
Mag je wel gewoon nog zonder doel met je auto naar een stuk natuurgebied gaan en daar rondwandelen, of wordt dat ook al afgeraden?
wat voor verschil is er tussen NL en IT,FRA,SPA?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:18 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Op dit moment is er geen probleem in de ziekenhuizen. En als iedereen zich aan de regels houdt komt die er voorlopig ook niet. Dus een totale lockdown is niet nodig.
Volgens doctoren in sommige artikelen wordt je pas echt zo ernstig ziek dat je moet worden opgenomen na ongeveer 2 weken, dus die daling zou dan echt pas na 3 weken zichtbaar moeten worden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:16 schreef riazop het volgende:
[..]
aantal besmettigen zijn al een tijdje irrelevant als cijfer
We tellen gewoon de doden en het aantal ic opnames nu
Dat moet in Italie echt gaan dalen eind deze week
Ik hoop van niet. Zou je ook moeten doen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:18 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik ga deze post even opslaan. Over een weekje sla ik je er mee om de oren.
misschien niet over een week maar zou zomaar kunnen gebeuren inderdaadquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:18 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik ga deze post even opslaan. Over een weekje sla ik je er mee om de oren.
Oh, dus ik hoop erop?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:19 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ik hoop van niet. Zou je ook moeten doen.
Ik zit nu bijna een week in zelf quarantaine. Ben hartpatient, ik heb geen keus vind ik.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:11 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
mensen zijn bang om in quarantaine te zitten en dat hun leventje eraan gaat, lekker egoistisch.
onzin, je schaalt gewoon terug waar wij op zittenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:05 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Precies dit dus. Een lockdown werkt alleen als je in lockdown blijft tot er een uitgebreid getest en werkend vaccin is. Dat kan nog ruim een jaar duren.
Er zullen zeker fysieke winkels zijn voor wie dit de doodsteek is.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Krijg nu al mails van bijvoorbeeld WE dat ze openingstijden drastisch aan gaan passen (maa - vrij 13u - 17u en zat 11u - 17u). Begin van het einde dit voor de fysieke retail.
In China loopt het aantal besmettingen inmiddels weer op nu ze gedeeltelijk uit lockdown zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:13 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
O ja, minstens de helft ging toch besmet raken. Theorietje van de rivm (de "experts")quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:18 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Dat heeft Rutte niet eens gezegd man
voordeuren dichtlassen vind ik wat ver gaan maar een tijdelijk lockdown vind ik verstandig.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[..]
Moeten we wel dezelfde maatregelen gaan nemen als hen daar.
Net een uurtje of 2 gewandeld in het park. Was lekker. Muziekje op, en het was prima weer. Ik denk dat maanden thuiszitten je niet echt weerbaarder maken, mocht je besmet raken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:13 schreef Harvest89 het volgende:
Mag je wel gewoon nog zonder doel met je auto naar een stuk natuurgebied gaan en daar rondwandelen, of wordt dat ook al afgeraden?
hopen doen we allemaal maar je conclusie is wat te voorbarigquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:19 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ik hoop van niet. Zou je ook moeten doen.
Enkel in Peking, en volgens mij enkel geïmporteerde gevallen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:20 schreef Elan het volgende:
[..]
In China loopt het aantal besmettingen inmiddels weer op nu ze gedeeltelijk uit lockdown zijn.
Misschien omdat men daar nog maanden over kan nadenken. Heeft geen zin om daar tijd aan te besteden als elke dag uitstel van de maatreglen die men nu neemt 25% meer doden kan opleveren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb een klein probleem met die grafieken: het aantal besmette mensen is niet constant. Er wordt niet nagedacht over wat er gebeurt als je de quarantaine opheft .
Paracetamol op rantsoen.quote:LIVE | Verkoop pijnstiller paracetamol aan banden gelegd, geen extra uitgifte andere medicijnen
De verkoop van de veelgebruikte pijnstiller paracetamol wordt aan banden gelegd. De afgelopen dagen hamsterden veel Nederlanders de doosjes, maar dat worden er nu maximaal drie per klant zo bepaalden apotheken, drogisterijen en de overheid in overleg. Om tekorten bij andere geneesmiddelen te voorkomen, krijgen gebruikers alleen de voorgeschreven hoeveelheid mee naar huis. Op voorhand bijbestellen is er niet meer bij. ‘Zo komen anderen niet met lege handen te staan’, klinkt het.
wanneer was dit?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:20 schreef riazop het volgende:
[..]
O ja, minstens de helft ging toch besmet raken. Theorietje van de rivm (de "experts")
[ afbeelding ]
wij zijn sterker. het stopt bij de grens, onze ziekenhuizen zijn beter, wij zijn Hollanders je weet toch, de rivm heeft het gezegd.., wij eten minder knoflook, etc etcquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:19 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
wat voor verschil is er tussen NL en IT,FRA,SPA?
Hoe voorspelbaar. Maar dan krijgen dadelijk van China europese reizigers de schuld dat ze de boel weer besmet hebben.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:20 schreef Elan het volgende:
[..]
In China loopt het aantal besmettingen inmiddels weer op nu ze gedeeltelijk uit lockdown zijn.
Italië gooide anders veel eerder 11 dorpen in lockdown. Ok dat er daar wat tussendoor glipte soit, maar stellen dat Italië veel later met maatregelen kwam dan Nederland is kolder. Ze waren eerder. En hardere maatregelen, want waar Italië 11 dorpen op slot gooide riep Rutte op een vergelijkbaar moment op om geen handen meer te schudden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:11 schreef TheVulture het volgende:
Het probleem is dat Italie in eerste instantie wellicht te lang heeft gewacht met uberhaupt maatregelen treffen, en daarna liep het volledig uit de klauwen...
Ok dat scheelt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Enkel in Peking, en volgens mij enkel geïmporteerde gevallen.
Wow. Dat er nog nieuwe vermoeiende users bijkomen zeg.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:21 schreef Cattivo het volgende:
Vraag is, wie zegt dat groepsimmuniteit een waar iets is? Er zijn genoeg voorbeelden dat iemand het twee keer krijgt te vinden op Internet. Wel mooi is dat trump de echte naam heeft gegeven aan het virus. De Chinese griep.
Wat ook best een logische aanname was toen er alleen in China een haard was.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:20 schreef riazop het volgende:
[..]
O ja, minstens de helft ging toch besmet raken. Theorietje van de rivm (de "experts")
[ afbeelding ]
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 12:22:27BREAKING: Spain reports 1,236 new cases of coronavirus and 149 new deaths in morning update, raising total to 11,178 cases and 491 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Je moet ook geen extra maatregelen nemen op het moment dat er een probleem is in de ziekenhuizen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:18 schreef Pharkus het volgende:
[..]
eensquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:22 schreef riazop het volgende:
[..]
wij zijn sterker. het stopt bij de grens, onze ziekenhuizen zijn beter, wij zijn Hollanders je weet toch, de rivm heeft het gezegd.., wij eten minder knoflook, etc etc
Elke keer dat BREAKING, vermoeiend.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:22 schreef Scrummie2.1 het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 12:22:27BREAKING: Spain reports 1,236 new cases of coronavirus and 149 new deaths in morning update, raising total to 11,178 cases and 491 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Da's toch SNS?quote:
er zit idd een vertragingseffect in, maar als einde deze week het aantal doden nog toeneemt in Italie hebben we een fokking groot probleemquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens doctoren in sommige artikelen wordt je pas echt zo ernstig ziek dat je moet worden opgenomen na ongeveer 2 weken, dus die daling zou dan echt pas na 3 weken zichtbaar moeten worden.
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:21 schreef Cattivo het volgende:
Vraag is, wie zegt dat groepsimmuniteit een waar iets is? Er zijn genoeg voorbeelden dat iemand het twee keer krijgt te vinden op Internet. Wel mooi is dat trump de echte naam heeft gegeven aan het virus. De Chinese griep.
3 doosjes p.p. is ook meer dan genoegquote:
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:22 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik weet niet of ik nu koppijn heb door t virus of door stress.
Maar even naar buiten, frisse lucht.
Dat heb ik nou ook!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:22 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik weet niet of ik nu koppijn heb door t virus of door stress.
Maar even naar buiten, frisse lucht.
Is dadelijk gewoon op.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:23 schreef Zeroku het volgende:
[..]
3 doosjes p.p. is ook meer dan genoeg. Schandalig dat je denkt dat je er meer nodig hebt.
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:19 schreef KingRadler het volgende:
Wil Rutte dat we met zijn alle Euthanasie plegen. De man is van het padje af.
Nee ,nee, van de 300.000 extra mensen die dood gaan zijn er 93% boven de 60 en dus improductief volgens de liberale leer van de VVDquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:19 schreef KingRadler het volgende:
Wil Rutte dat we met zijn alle Euthanasie plegen. De man is van het padje af.
En dan ga je dus alsnog mensen krijgen die 3x op een dag langsgaan en 9 doosjes hamsteren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:23 schreef Zeroku het volgende:
[..]
3 doosjes p.p. is ook meer dan genoeg. Schandalig dat je denkt dat je er meer nodig hebt.
Er waren dus kennelijk mensen die hele schappen leeghaalden met die doosjes. Gestoord volk.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:23 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Een verstandige overheid gaat er vanuit dat dat gebeurt, valt t mee dan is t mooi meegenomen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Wij lopen minimaal een week achter op Italië qua maatregelen. De komende 3 weken gaat het hier gierend uit de hand lopen. Ik zou niet weten waarom niet.
idd, 22 gevallen erbij vandaag. Waarvan 14 uit het buitenland.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:20 schreef Elan het volgende:
[..]
quote:Veel Italiaanse deskundigen zien het hoogtepunt van de uitbraak van het nieuwe coronavirus in hun land naderen. Het aantal besmettingen zal daarna minder snel gaan stijgen, aldus de bestrijdingscoördinator voor de zwaar getroffen regio Lombardije, Giulio Gallera. ,,Wij verwachten dat in de aanloop naar zondag blijkt dat de toename van patiënten minder snel gaat."
In Lombardije werd in februari voor het eerst in Italië het virus geconstateerd. Het heeft zich snel verspreid en al circa 15.000 mensen zijn in de Noord-Italiaanse regio besmet. In heel Italië zijn dat er 28.000. De overheid heeft in Lombardije 8 maart de bewegingsvrijheid beperkt en het openbare leven deels lamgelegd om het virus in te dammen. De rest van het land volgde 11 en 12 maart.
Gezondheidsproblemen uiten zich na de besmetting volgens Italiaanse deskundigen doorgaans na twee tot elf dagen. Viroloog Roberto Burioni ziet het hoogtepunt ook naderen, maar hij zei in de krant Corriere della Sera dat het mogelijk is dat de daling van het aantal besmettingen toch iets later inzet. De universiteit van Genua schat 24 maart, als de Italianen zich aan de voorschriften houden.
In de hoop er straks rijk mee te worden door het aan te bieden op MP?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Er waren dus kennelijk mensen die hele schappen leeghaalden met die doosjes. Gestoord volk.
Je hebt sowieso minder longcapaciteit als je al enkele jaren rookt, longblaasjes die stuk zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:23 schreef Revanches het volgende:
Wat ik me afvraag is hoe erg roken een belangrijke factor is in het krijgen van ernstige complicaties. In Italië en Spanje roken veel meer mensen dan in NL, maargoed dat is puur nattevinger werk aan mijn kant.
Zo dan idd, die mag wel wat meer ventilerenquote:
Triest ja.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:24 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En dan ga je dus alsnog mensen krijgen die 3x op een dag langsgaan en 9 doosjes hamsteren.
Dat gaan ze nog merken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:26 schreef Rijst het volgende:
Wel absurd as je kijkt naar Engeland. Meeste evenementen gaat en mensen blijven elkaar buiten opzoeken.
Het is niet zozeer een keuze die Rutte maakt. Meer een uitleg achteraf. Ook al presenteert hij het als keuzequote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:23 schreef DrKingSchultz het volgende:
Toespraak was duidelijk, snap dat immuniteitsverhaal alleen niet want wetenschappers zeggen onder andere dit:
Epidemioloog
Harvard: While we don't know the answer yet, most people would likely develop at least short-term immunity to the specific coronavirus that causes COVID-19. However, you would still be susceptible to a different coronavirus infection. Or, this particular virus could mutate, just like the influenza virus does each year. Often these mutations change the virus enough to make you susceptible, because your immune system thinks it is an infection that it has never seen before.
Italiaanse arts: Burioni is verbaasd over die bewering. „Er is geen enkele wetenschappelijke basis is om te spreken over groepsimmuniteit”, stelt de Italiaanse arts. „Het is een heel groot risico dat de Nederlandse regering neemt. We weten namelijk nog helemaal niet of er wel immuniteit voor dit virus kan ontstaan. Dat is nog onbekend. Bovendien is er nog geen vaccin.”
Nieuw Zeeland: There’s no knowledge about whether herd immunity through prior infection is possible - or how long it might last.
The Scientist: Whether patients develop antibodies after SARS-CoV-2 infection that will protect them against future infections is still a mystery. Surveys of SARS patients around five or 10 years after their recovery suggest that the coronavirus antibodies don’t persist for very long, Gralinski says. “They found either very low levels or no antibodies that were able to recognize SARS proteins.”
However, for the new coronavirus, “we would expect some immunity, at least in the short term,” she says.
Dr. Anthony S. Fauci, the Director of the National Institute of Allergy and Infectious Diseases:“We haven’t formally proved it, but … if this acts like any other virus, once you recover, you won’t get reinfected.”
Australie : But it is too early to tell whether getting COVID-19 once gives you immunity from getting it again.
ziek melden, dat ze de tering krijgen, is mijn adviesquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:10 schreef Scrapyard het volgende:
Mijn werkgever (grootbank) heeft de speech van Rutte gisteren (en het gebrek aan nieuwe maatregelen) te hebben opgevat als een teken voor versoepeling![]()
Begin vorige week een mail dat het hele bedrijf wordt gesplitst in A/B teams (om en om thuiswerken). Na de extra maatregelen van afgelopen weekend kwam daar bij dat je ook mocht thuiswerken als je dit prettig vond, ongeacht welk team. Maar nu wordt alweer gezegd : nee het team dat die week op kantoor werkt, is ook gewoon aanwezig.
Kijk het is mij niet te doen om dat thuiswerken, maar het stoort me wel dat zo'n bank die jaren terug omhoog gehouden moest worden met publiek geld nu het eigen belang boven het belang van de maatschappij stelt. Zogenaamt onder de noemer van ''onze klanten staan vooraan en de dienstverlening moet doorgaan''.
Dus laat je maar 50% van je personeel naar werk komen, terwijl misschien hooguit 10% van je personeel noodzakelijk is om de boel draaiende te houden. Zo zit je alsnog met 10/K man elke dag elkaar te besmetten in kantoor/OV/winkels/lunchtentjes etc.
NL & UK straks ground zero van de wereld. En nergens meer welkom in het buitenland.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:26 schreef Rijst het volgende:
Wel absurd as je kijkt naar Engeland. Meeste evenementen gaat en mensen blijven elkaar buiten opzoeken.
Als we naar jou expert voorspellingen die je eerder hier op fok deed zoeken kunnen we ook zien dat jij er ook geen reet van goed had. Het is zo fucking makkelijk om op beleid makende instanties in deze steeds veranderende omstandigheden kritiek te geven op eerder gedane uitspraken. Begint bijna zielige vormen van perse schuldigen te willen aanwijzen aan te nemen onder een subgroep hier.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:20 schreef riazop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Klopt. Gelukkig rook ik niet, maar probeer te bedenken of zoiets meespeelt in de hoge aantallen uit Zuid-Europa, maar misschien is het ook puur wishful thinking.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hebt sowieso minder longcapaciteit als je al enkele jaren rookt, longblaasjes die stuk zijn.
Dus ja: roken helpt niet mee.
Hopelijk kamervragen morgen hierover?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)jke-tweede-golf.html
Praktijk: we zien dit.
RIVM: huh?
Ja logisch. Van free for all naar complete lockdown heeft wel effect jaquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:25 schreef zipcon het volgende:
Uit de AD een hoopgevende voorspelling (conform aan mijn verwachtingen), uiteraard is het vingers kruisen dat de prognose zal kloppen voor Italië:
[..]
Voordeel is dat we straks de eu uit worden getrapt. #nexitquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:27 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
NL & UK straks ground zero van de wereld. En nergens meer welkom in het buitenland.
Sjesuus!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:09 schreef Donna het volgende:
[..]
Mijn moeder (60+) kreeg gisteren in de supermarkt woorden met een andere vrouw van dezelfde leeftijd. Die stond haar in de nek te hijgen bij de kassa. Dus mijn moeder wurmde wat met haar elleboog en zei tegen die vrouw; wat afstand a.u.b.
Nou begon die vrouw gewoon te lachen. Ohjaaa, hi ha hoo, ja Corona he, hi ha, vreselijk (en nog steeds geen centimeter opschuiven). Uiteindelijk moest de caissière die vrouw verzoeken om afstand te nemen.
Ik ben verstokt roker en kan zonder enig probleem makkelijk een minuut mijn adem inhouden. Loop ik nu ook extra risico?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hebt sowieso minder longcapaciteit als je al enkele jaren rookt, longblaasjes die stuk zijn.
Dus ja: roken helpt niet mee.
Precies. Dus vandaar ook mijn vraag hoe mensen denken dat het straatbeeld anders zou zijn met maatregelen zoals in Spanje of Frankrijk, want in mijn beleving zitten veruit de meesten thuis en verder is in die landen woon-werkverkeer ook toegestaan zoals hier, net als het doen van boodschappen en zijn publieke gelegenheden gesloten op wat winkels na.quote:
In China roken bijna alle mannen en zo goed als geen vrouwen. In China is volgens hun statistieken 2.8% van de mannelijke patiënten en 1.7% van de vrouwelijke patiënten overleden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:23 schreef Revanches het volgende:
Wat ik me afvraag is hoe erg roken een belangrijke factor is in het krijgen van ernstige complicaties. In Italië en Spanje roken veel meer mensen dan in NL, maargoed dat is puur nattevinger werk aan mijn kant.
Meeroken is ook schadelijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:28 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
In China roken bijna alle mannen en zo goed als geen vrouwen. In China is volgens hun statistieken 2.8% van de mannelijke patiënten en 1.7% van de vrouwelijke patiënten overleden.
Als je ervan geneest is er minstens tijdelijke immuniteit. Zo werkt het immuunsysteem.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:23 schreef DrKingSchultz het volgende:
Toespraak was duidelijk, snap dat immuniteitsverhaal alleen niet want wetenschappers zeggen onder andere dit:
Epidemioloog
Harvard: While we don't know the answer yet, most people would likely develop at least short-term immunity to the specific coronavirus that causes COVID-19. However, you would still be susceptible to a different coronavirus infection. Or, this particular virus could mutate, just like the influenza virus does each year. Often these mutations change the virus enough to make you susceptible, because your immune system thinks it is an infection that it has never seen before.
Italiaanse arts: Burioni is verbaasd over die bewering. „Er is geen enkele wetenschappelijke basis is om te spreken over groepsimmuniteit”, stelt de Italiaanse arts. „Het is een heel groot risico dat de Nederlandse regering neemt. We weten namelijk nog helemaal niet of er wel immuniteit voor dit virus kan ontstaan. Dat is nog onbekend. Bovendien is er nog geen vaccin.”
Nieuw Zeeland: There’s no knowledge about whether herd immunity through prior infection is possible - or how long it might last.
The Scientist: Whether patients develop antibodies after SARS-CoV-2 infection that will protect them against future infections is still a mystery. Surveys of SARS patients around five or 10 years after their recovery suggest that the coronavirus antibodies don’t persist for very long, Gralinski says. “They found either very low levels or no antibodies that were able to recognize SARS proteins.”
However, for the new coronavirus, “we would expect some immunity, at least in the short term,” she says.
Dr. Anthony S. Fauci, the Director of the National Institute of Allergy and Infectious Diseases:“We haven’t formally proved it, but … if this acts like any other virus, once you recover, you won’t get reinfected.”
Australie : But it is too early to tell whether getting COVID-19 once gives you immunity from getting it again.
Ik zou het niet eens durven te streamen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:26 schreef Geerd het volgende:
[..]
Zo dan idd, die mag wel wat meer ventileren![]()
of het vocht trekt er gewoon doorheen omdat de buitenkant waarschijnlijk helemaal rot is
![]()
Alle chips is hier al een hele week uitverkochtquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Triest ja.
Hopelijk babyvoeding ook op rantsoen. Walgelijk volk.
Ik voorspelde +80% besmettingen in 24 uu bij nix doenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als we naar jou expert voorspellingen die je eerder hier op fok deed zoeken kunnen we ook zien dat jij er ook geen reet van goed had. ....
Volgens de wetten va riazop zouden we nu volgens mij op een kleine 14.000 93000 besmettingen zittenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als we naar jou expert voorspellingen die je eerder hier op fok deed zoeken kunnen we ook zien dat jij er ook geen reet van goed had. Het is zo fucking makkelijk om op beleid makende instanties in deze steeds veranderende omstandigheden kritiek te geven op eerder gedane uitspraken. Begint bijna zielige vormen van perse schuldigen te willen aanwijzen aan te nemen onder een subgroep hier.
het is zielig om steeds maar te ontkennen dat de EXPERTS van ons land er elke keer faliekant naast zitten en totaal achterlijke uitspraken doen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als we naar jou expert voorspellingen die je eerder hier op fok deed zoeken kunnen we ook zien dat jij er ook geen reet van goed had. Het is zo fucking makkelijk om op beleid makende instanties in deze steeds veranderende omstandigheden kritiek te geven op eerder gedane uitspraken. Begint bijna zielige vormen van perse schuldigen te willen aanwijzen aan te nemen onder een subgroep hier.
Woon je in een tokkiedorp ?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:30 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Alle chips is hier al een hele week uitverkocht![]()
Straks een unie starten met de Verenigd koninkrijkquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:27 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
NL & UK straks ground zero van de wereld. En nergens meer welkom in het buitenland.
Mijn tandarts heeft me netjes een sms gestuurd dat alle controles zijn opgeschort en ook alle niet kritische ingrepen. Zoals t hoortquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:29 schreef kwiwi het volgende:
Een fysiotherapeut vertelde net dat zijn de eigenaar van zijn praktijk heeft gezegd: "De premier heeft gisteren wat wij al zeiden, niet het virus inperken maar groepsimmuniteit, bevestigd. Iedereen wordt dus verzocht gewoon naar het werk te komen, als jullie besmet raken zijn de klachten toch niet erg".
Ze hebben dezelfde wachtruimte als de huisarts en hebben totaal geen beschermende middelen gekregenDie eigenaar wil gewoon nog even lekker cashen. Maar de patiënten zeggen dus gewoon ook niet af hè
fascinerend dat mensen gewoon hersenloos de premier napraten, terwijl ie keer op keer te laat is met zn maatregelen en het hele virus downplayed.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:29 schreef kwiwi het volgende:
Een fysiotherapeut vertelde net dat zijn de eigenaar van zijn praktijk heeft gezegd: "De premier heeft gisteren wat wij al zeiden, niet het virus inperken maar groepsimmuniteit, bevestigd. Iedereen wordt dus verzocht gewoon naar het werk te komen, als jullie besmet raken zijn de klachten toch niet erg".
Ze hebben dezelfde wachtruimte als de huisarts en hebben totaal geen beschermende middelen gekregenDie eigenaar wil gewoon nog even lekker cashen. Maar de patiënten zeggen dus gewoon ook niet af hè
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:27 schreef riazop het volgende:
[..]
Voordeel is dat we straks de eu uit worden getrapt. #nexit
Anarchiequote:Het Openbaar Ministerie (OM) gaat verdachten van lichte strafbare feiten tijdelijk niet meer laten oppakken.
Vanwege de beperkte capaciteit door de coronacrisis beperken OM en politie zich tot zware zaken, waarbij bijvoorbeeld sprake is van geweld, kwetsbare slachtoffers en zeden. De ingrijpende maatregel geldt in elk geval tot 6 april. Justitie hoopt zo de beperkte capaciteit in de strafrechtketen minder te belasten.
Dit was een leukequote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is zielig om steeds maar te ontkennen dat de EXPERTS van ons land er elke keer faliekant naast zitten en totaal achterlijke uitspraken doen.
Nee verre van. Woon in een groot dorp wat de pech heeft veel werkgelegenheid te hebben voor buitenaf. Hierdoor komen al die incels hier boodschappen doen. Vliegbasis zit hier en Fokker o.a.quote:
Goed zeg!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:30 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik voorspelde +80% besmettingen in 24 uu bij nix doen
Vermoedelijk zat ik aardig in de buurt. Volgens het ggd dan.
Toen voorspelde ik dat de scholen maandag dicht zouden zijn.
En ja hoor, die gingen dicht.
En na de toespraak van Rutte, voorspelde ik dat de man moet inbinden en dat we deze week nog een totale lockdown hebben in NL. En ook daar ga ik gelijk in krijgen.
De winkels begonnen daarmee zelf al een beetje vandaag.
Hoezo, groepsimmuniteit is geen maatregel, maar een gevolg dat sowieso gaat komen. De weg ernaartoe kan ofwel totaal maatschappij-ontwrichtend werken ofwel de light variant zoals die nu voorgesteld wordt door Rutte.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Als groepsimmuniteit in maatschappij-ontwrichtende taferelen resulteert is in volledige lockdown gaan en wachten op een vaccin je enige redding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |