Het punt is dat je dat niet zo kan stellen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het probleem is dat Italie in eerste instantie wellicht te lang heeft gewacht met uberhaupt maatregelen treffen, en daarna liep het volledig uit de klauwen... zolang we hier in een werkbare situatie voor de zorg zitten hoef je niet verder door te schakelen.
Klopt. Toch denk ik dat het niet voldoende zal zijn.quote:En mensen doen net alsof hier helemaal niets wordt gedaan aan maatregelen, het hele land ligt sociaal op zijn gat
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:13 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
lekker overdrijven, zelfs China zat geen jaar in lockdown.
Moeten we wel dezelfde maatregelen gaan nemen als hen daar.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:13 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dat heeft Rutte niet eens gezegd manquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:12 schreef riazop het volgende:
[..]
Wat zit je te zeuren?
Van Rutte moet je accepteren dat je uiteindelijk besmet raakt
dit is Frankrijk niet!
Ik ga deze post even opslaan. Over een weekje sla ik je er mee om de oren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:18 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Op dit moment is er geen probleem in de ziekenhuizen. En als iedereen zich aan de regels houdt komt die er voorlopig ook niet. Dus een totale lockdown is niet nodig.
Ouwe naaktloperquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:13 schreef Harvest89 het volgende:
Mag je wel gewoon nog zonder doel met je auto naar een stuk natuurgebied gaan en daar rondwandelen, of wordt dat ook al afgeraden?
wat voor verschil is er tussen NL en IT,FRA,SPA?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:18 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Op dit moment is er geen probleem in de ziekenhuizen. En als iedereen zich aan de regels houdt komt die er voorlopig ook niet. Dus een totale lockdown is niet nodig.
Volgens doctoren in sommige artikelen wordt je pas echt zo ernstig ziek dat je moet worden opgenomen na ongeveer 2 weken, dus die daling zou dan echt pas na 3 weken zichtbaar moeten worden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:16 schreef riazop het volgende:
[..]
aantal besmettigen zijn al een tijdje irrelevant als cijfer
We tellen gewoon de doden en het aantal ic opnames nu
Dat moet in Italie echt gaan dalen eind deze week
Ik hoop van niet. Zou je ook moeten doen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:18 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik ga deze post even opslaan. Over een weekje sla ik je er mee om de oren.
misschien niet over een week maar zou zomaar kunnen gebeuren inderdaadquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:18 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik ga deze post even opslaan. Over een weekje sla ik je er mee om de oren.
Oh, dus ik hoop erop?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:19 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ik hoop van niet. Zou je ook moeten doen.
Ik zit nu bijna een week in zelf quarantaine. Ben hartpatient, ik heb geen keus vind ik.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:11 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
mensen zijn bang om in quarantaine te zitten en dat hun leventje eraan gaat, lekker egoistisch.
onzin, je schaalt gewoon terug waar wij op zittenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:05 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Precies dit dus. Een lockdown werkt alleen als je in lockdown blijft tot er een uitgebreid getest en werkend vaccin is. Dat kan nog ruim een jaar duren.
Er zullen zeker fysieke winkels zijn voor wie dit de doodsteek is.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Krijg nu al mails van bijvoorbeeld WE dat ze openingstijden drastisch aan gaan passen (maa - vrij 13u - 17u en zat 11u - 17u). Begin van het einde dit voor de fysieke retail.
In China loopt het aantal besmettingen inmiddels weer op nu ze gedeeltelijk uit lockdown zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:13 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
O ja, minstens de helft ging toch besmet raken. Theorietje van de rivm (de "experts")quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:18 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Dat heeft Rutte niet eens gezegd man
voordeuren dichtlassen vind ik wat ver gaan maar een tijdelijk lockdown vind ik verstandig.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[..]
Moeten we wel dezelfde maatregelen gaan nemen als hen daar.
Net een uurtje of 2 gewandeld in het park. Was lekker. Muziekje op, en het was prima weer. Ik denk dat maanden thuiszitten je niet echt weerbaarder maken, mocht je besmet raken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:13 schreef Harvest89 het volgende:
Mag je wel gewoon nog zonder doel met je auto naar een stuk natuurgebied gaan en daar rondwandelen, of wordt dat ook al afgeraden?
hopen doen we allemaal maar je conclusie is wat te voorbarigquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:19 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ik hoop van niet. Zou je ook moeten doen.
Enkel in Peking, en volgens mij enkel geïmporteerde gevallen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:20 schreef Elan het volgende:
[..]
In China loopt het aantal besmettingen inmiddels weer op nu ze gedeeltelijk uit lockdown zijn.
Misschien omdat men daar nog maanden over kan nadenken. Heeft geen zin om daar tijd aan te besteden als elke dag uitstel van de maatreglen die men nu neemt 25% meer doden kan opleveren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb een klein probleem met die grafieken: het aantal besmette mensen is niet constant. Er wordt niet nagedacht over wat er gebeurt als je de quarantaine opheft .
Paracetamol op rantsoen.quote:LIVE | Verkoop pijnstiller paracetamol aan banden gelegd, geen extra uitgifte andere medicijnen
De verkoop van de veelgebruikte pijnstiller paracetamol wordt aan banden gelegd. De afgelopen dagen hamsterden veel Nederlanders de doosjes, maar dat worden er nu maximaal drie per klant zo bepaalden apotheken, drogisterijen en de overheid in overleg. Om tekorten bij andere geneesmiddelen te voorkomen, krijgen gebruikers alleen de voorgeschreven hoeveelheid mee naar huis. Op voorhand bijbestellen is er niet meer bij. ‘Zo komen anderen niet met lege handen te staan’, klinkt het.
wanneer was dit?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:20 schreef riazop het volgende:
[..]
O ja, minstens de helft ging toch besmet raken. Theorietje van de rivm (de "experts")
[ afbeelding ]
wij zijn sterker. het stopt bij de grens, onze ziekenhuizen zijn beter, wij zijn Hollanders je weet toch, de rivm heeft het gezegd.., wij eten minder knoflook, etc etcquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:19 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
wat voor verschil is er tussen NL en IT,FRA,SPA?
Hoe voorspelbaar. Maar dan krijgen dadelijk van China europese reizigers de schuld dat ze de boel weer besmet hebben.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:20 schreef Elan het volgende:
[..]
In China loopt het aantal besmettingen inmiddels weer op nu ze gedeeltelijk uit lockdown zijn.
Italië gooide anders veel eerder 11 dorpen in lockdown. Ok dat er daar wat tussendoor glipte soit, maar stellen dat Italië veel later met maatregelen kwam dan Nederland is kolder. Ze waren eerder. En hardere maatregelen, want waar Italië 11 dorpen op slot gooide riep Rutte op een vergelijkbaar moment op om geen handen meer te schudden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:11 schreef TheVulture het volgende:
Het probleem is dat Italie in eerste instantie wellicht te lang heeft gewacht met uberhaupt maatregelen treffen, en daarna liep het volledig uit de klauwen...
Ok dat scheelt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Enkel in Peking, en volgens mij enkel geïmporteerde gevallen.
Wow. Dat er nog nieuwe vermoeiende users bijkomen zeg.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:21 schreef Cattivo het volgende:
Vraag is, wie zegt dat groepsimmuniteit een waar iets is? Er zijn genoeg voorbeelden dat iemand het twee keer krijgt te vinden op Internet. Wel mooi is dat trump de echte naam heeft gegeven aan het virus. De Chinese griep.
Wat ook best een logische aanname was toen er alleen in China een haard was.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:20 schreef riazop het volgende:
[..]
O ja, minstens de helft ging toch besmet raken. Theorietje van de rivm (de "experts")
[ afbeelding ]
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 12:22:27BREAKING: Spain reports 1,236 new cases of coronavirus and 149 new deaths in morning update, raising total to 11,178 cases and 491 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Je moet ook geen extra maatregelen nemen op het moment dat er een probleem is in de ziekenhuizen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:18 schreef Pharkus het volgende:
[..]
eensquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:22 schreef riazop het volgende:
[..]
wij zijn sterker. het stopt bij de grens, onze ziekenhuizen zijn beter, wij zijn Hollanders je weet toch, de rivm heeft het gezegd.., wij eten minder knoflook, etc etc
Elke keer dat BREAKING, vermoeiend.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:22 schreef Scrummie2.1 het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 12:22:27BREAKING: Spain reports 1,236 new cases of coronavirus and 149 new deaths in morning update, raising total to 11,178 cases and 491 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Da's toch SNS?quote:
er zit idd een vertragingseffect in, maar als einde deze week het aantal doden nog toeneemt in Italie hebben we een fokking groot probleemquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens doctoren in sommige artikelen wordt je pas echt zo ernstig ziek dat je moet worden opgenomen na ongeveer 2 weken, dus die daling zou dan echt pas na 3 weken zichtbaar moeten worden.
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:21 schreef Cattivo het volgende:
Vraag is, wie zegt dat groepsimmuniteit een waar iets is? Er zijn genoeg voorbeelden dat iemand het twee keer krijgt te vinden op Internet. Wel mooi is dat trump de echte naam heeft gegeven aan het virus. De Chinese griep.
3 doosjes p.p. is ook meer dan genoegquote:
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:22 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik weet niet of ik nu koppijn heb door t virus of door stress.
Maar even naar buiten, frisse lucht.
Dat heb ik nou ook!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:22 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik weet niet of ik nu koppijn heb door t virus of door stress.
Maar even naar buiten, frisse lucht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |