abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192092439
Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Informatie bij gezondheidsinstituten:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control - COVID_19
WHO World Health Organisation - Q & A
• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351
Voorlopig behandeladvies uitgegeven op 6 maart 2020 door het RIVM

Getallen (aantallen) & Trackers:
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)
https://corona-scanner.com/ World live counter
• Worldometers: https://www.worldometers.info/coronavirus/
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke voor ons aan het bijhouden is.

Kaartjes totdat je er dood bij neervalt:
• Timelapse: Mapping the Outbreak
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
Preppers kaart verspreiding in NL
Nog een kaartje van NL
• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER
• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER
Wuhan Corona Virus Map

Informatie & achtergronden:
• Wikipedia: Coronavirus outbreak
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2
CoronaVirus Freedom Of Speech
Waarom je de maatregelen op moet volgen en binnen moet blijven
• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk
COR / Exponentiële groei en epidemieën.

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Doden in Nederland

Richtlijnen in dit topic:
-probeer niet lollig te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE

-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:00:49 #2
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_192092443
Lockdown in China en Italie werkt! Mark Rutte gokt onnodig met onze levens. #ExitRutte
yaneerbaryam twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 00:38:36 BREAKING: Coronvirus Outbreak. One week after Italy's national lockdown (8 days after the north), Italy has three days with same number of new cases. This means 5 days after lockdown cases leveled off, consistent with typical incubation period of 3-5 days. This is good news. https://t.co/YS9WQaVamP reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:00:51 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192092445
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:51 schreef Newone82 het volgende:
https://twitter.com/timdewit/status/1239865947969802240?s=21

Groot-Brittannië neemt juist steeds meer afstand van groepsimmuniteit. Zeker omdat Imperial College uitrekende dat het rond de 250 duizend doden kan betekenen.

"We hadden verwacht dat groepsimmuniteit zou groeien, we realiseren ons nu dat het niet werkt"
"Foutje, bedankt"

- Geen probleem bro, just a flu

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:01:00 #4
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192092450
Wtf, Spanje ochtend update 149 doden?!

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:01:08 #5
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192092454
Waar komt die grafiek van net vandaan? Iedereen is maar aan het goochelen met cijfers, maar heel veel kun je (nog) helemaal niet weten.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192092460
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:55 schreef Eightyone het volgende:

[..]

De genadeklap voor hier in de buurt iig Oss en Veghel. In beide plaatsen brokkelt het winkelhart al jaren af.
Jep, projecten om het Osse centrum op te knappen kunnen de ijskast in.. dit gaat niet meer goed komen zo.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192092476
quote:
In South Korea, the rate of testing has been quite high (3,692 tests per million people as of March 8), and its mortality among those infected quite low (about 0.6%, or 66 deaths, at last count).
By contrast, Italy tests about 826 people per million and its mortality among those with diagnosed infection is about 10 times higher, with more than 1,000 people dead from the disease.
Bron: CNN
Hoe verhouden wij ons qua testaantallen tot die twee landen?
blablablabla
pi_192092487
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:01 schreef Zeroku het volgende:
Waar komt die grafiek van net vandaan? Iedereen is maar aan het goochelen met cijfers, maar heel veel kun je (nog) helemaal niet weten.
Uit het rapport wat in de UK aan de regering was voorgelegd, volgens mij.

Het visualiseert in ieder geval dat de piek sowieso over de lijn gaat. Maar de cijfers hebben geen betrekking op ons.
pi_192092488
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
zelf werk ik in loondienst in de ict, de hoeveelheid werk neemt gigantisch toe.
elke dag meer mensen die thuis willen werken. ze verwachten dan thuis dezelfde omgeving te krijgen en hetzelfde te kunnen als op het werk.

tevens krijg ik nieuwe klanten die met spoed problemen computerproblemen opgelost willen hebben want ze zitten thuis. computers en laptops van 10 jaar oud komen opeens weer van pas en gaan zonder afgestoft te worden direct mijn kant op.
Hier ook enorm veel werk, vooral VoIP gerelateerd. Iedereen wilt bellen en gebeld worden thuis.
pi_192092498
https://www.telegraaf.nl/(...)nd-mensen-met-corona

quote:
Bernhard Tilg, binnen de Tiroolse Landesrat verantwoordelijk voor Volksgezondheid, zegt eveneens dat hij op tijd in actie is gekomen. Zodra hij informatie uit Reykjavik binnenkreeg over de besmette IJslanders, is hij een onderzoek gestart, zo beweert Tilg. Dat leidde uiteindelijk tot de sluiting van après-skibar Kitzloch.

Toch wordt er ook in eigen land getwijfeld aan de verklaring van de Tiroolse ’gedeputeerde’ voor Volksgezondheid. Der Standard is vernietigend in zijn commentaar. Deze Oostenrijkse krant spreekt het vermoeden uit dat Tirol nog een drukke vakantieweek wilde draaien, voordat de skigebieden op slot zouden gaan: „Hebzucht heeft gewonnen van de verantwoordelijkheid voor de gezondheid van burgers en gasten.;
hmmm... bekende elementen in dit verhaal

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2020 12:03:59 ]
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:03:19 #11
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_192092505
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Jep, projecten om het Osse centrum op te knappen kunnen de ijskast in.. dit gaat niet meer goed komen zo.
Een toren op de plaats van de V&D met ronde hoeken, recht of toch weer anders.

Ik denk nu eerder aan ofwel een lege vlakte, ofwel een nog verder verpauperend V&D-pand.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:03:23 #12
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192092506
https://elpais.com/socied(...)arma-en-directo.html

Spanje idd 150 doden erbij in een enkele dag.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192092511
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:00 schreef Mani89 het volgende:
Lockdown in China en Italie werkt! Mark Rutte gokt onnodig met onze levens. #ExitRutte
yaneerbaryam twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 00:38:36 BREAKING: Coronvirus Outbreak. One week after Italy's national lockdown (8 days after the north), Italy has three days with same number of new cases. This means 5 days after lockdown cases leveled off, consistent with typical incubation period of 3-5 days. This is good news. https://t.co/YS9WQaVamP reageer retweet
De boel moet nu op slot ja. Mark zat er compleet naast
blablablabla
pi_192092513
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:00 schreef Mani89 het volgende:
Voorlopig, totdat iedereen weer aan de slag gaat.
pi_192092525
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://elpais.com/socied(...)arma-en-directo.html

Spanje idd 150 doden erbij in een enkele dag.
Geen wonder als je die beelden gisteren zag van drukke metrostations in Madrid.
blablablabla
pi_192092526
https://www.volkskrant.nl(...)nsuur-doen~b1187468/

quote:
In een klein zaaltje naast de spoedeisende hulp en onder de intensive care wijst Nardo van der Meer maandagmiddag naar een Whatsapp-bericht. ‘Ongeveer de helft hiervan is verzonnen’, zegt de intensivist van het Amphia-ziekenhuis in Breda. ‘Het heeft mij en een aantal collega's gisteren een halve dag gekost om dit allemaal recht te trekken.’

Het bericht is van een collega die eind vorige week op de intensive care van het ziekenhuis werkte. Daar zag ze binnen een paar uur vijf patiënten binnenkomen die ernstig ziek waren door het coronavirus. De plotselinge toestroom maakte indruk op de arts. Omdat in haar sociale omgeving nog lichtzinnig over ‘het griepje’ werd gedacht, stuurde ze een Whatsapp: ‘Excuses voor dit dramatische bericht maar ik vind het belangrijk dat mensen de urgentie zien en dat het heel serieus is’, schreef ze, in de hoop dat haar kennissen zich wat verstandiger zouden gaan gedragen.

Afgelopen zondag kreeg haar app opeens een tweede leven. Op sociale media verscheen een screenshot van haar bericht, aangevuld met alarmerende zinnen die haar in de mond waren gelegd: ‘Situatie in Brabant is hard uit de hand aan het escaleren. Capaciteit van de zorg dreigt de komende dagen overbelast te raken.’
Maar ga vooral hier allemaal door vage berichten te delen. *O*
pi_192092529
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:02 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]

Hier ook enorm veel werk, vooral VoIP gerelateerd. Iedereen wilt bellen en gebeld worden thuis.
ik heb de hele ochtend geen werk kunnen doen, slecht bereik, verbinding, niets doet het en mijn bedrijf werkt al met verouderde zooi dus kom niet bij mijn data. Wel fijn dat het druk is toch? Beter dan thuis nietsen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:04:49 #18
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_192092531
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:03 schreef Elan het volgende:

[..]

"Luister naar de deskundigen!" Terwijl de deskundigen in ALLE ANDERE LANDEN iets totaal anders zeggen. _O- Wie fluistert dit allemaal in het oor van Mark Rutte?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_192092541
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:03 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]

pas 2 weken nadat de lockdown wordt opgegeven kun je zoiets zeggen :P
pi_192092543
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:53 schreef Donna het volgende: [..] Ja dat heb je als 'iedereen' maar is gaan ZZP'en. Wat kan je in de schoonmaak nou verdienen als ZZP'er? Waarom zou je dat willen? Dan snap ik juist heel goed dat je niet kan sparen.
Ja maar het is niet dat die mensen het vaak willen hè. Hetzelfde geldt voor pakketbezorgers.
pi_192092547
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:04 schreef Mani89 het volgende:

[..]

"Luister naar de deskundigen!" Terwijl de deskundigen in ALLE ANDERE LANDEN iets totaal anders zeggen. _O- Wie fluistert dit allemaal in het oor van Mark Rutte?
Unilever
  Forum Admin dinsdag 17 maart 2020 @ 12:05:22 #22
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_192092548
Een lockdown werkt ook niet. Je ziet nu positieve effecten op een 8 daagse lockdown in Italie. Maar je kan mensen niet eeuwig binnen houden, en dat virus vindt zijn weg wel weer.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_192092554
quote:
Je weet het, als een grafiek zeer slecht nieuws laat zien dan gelooft iedereen het meteen, als een grafiek een gunstiger scenario schetst dan is het direct onzin.
Alpha kenny one
pi_192092557
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:03 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]

Precies dit dus. Een lockdown werkt alleen als je in lockdown blijft tot er een uitgebreid getest en werkend vaccin is. Dat kan nog ruim een jaar duren.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:06:04 #25
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192092567
quote:
Die van aantal IC patienten per 100.000 inwoners? Die komt uit deze thread:
Sywert twitterde op maandag 16-03-2020 om 22:14:51 Het advies van het Imperial College COVID-19 Response Team -dat Britse overheid adviseert over aanpak- staat online. Staat ook in waarom het niet kiest voor mitigatiestrategie (wat NL nu gaat volgen). Leestip: https://t.co/p2Tb3lNOLb https://t.co/VXCMTqOQfy reageer retweet
staat in deze tweet:
Sywert twitterde op maandag 16-03-2020 om 22:33:55 Hoe die #FlattenTheCurve er modelmatig uit: alle zieken in isolatie, thuis blijven, afstand houden van ouderen. Best wel heel effectief, zo te zien. https://t.co/UEhAzURlJd reageer retweet
Pag 8:
https://www.imperial.ac.u(...)lling-16-03-2020.pdf
are we infinite or am I alone
pi_192092576
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:05 schreef falling_away het volgende:

[..]

Je weet het, als een grafiek zeer slecht nieuws laat zien dan gelooft iedereen het meteen, als een grafiek een gunstiger scenario schetst dan is het direct onzin.
Ik heb het gevoel dat mensen echt kicken op slecht nieuws.
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 12:06:48 #27
382129 crew  Donna
pi_192092582
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:05 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Ja maar het is niet dat die mensen het vaak willen hè. Hetzelfde geldt voor pakketbezorgers.
Ik snap het. Ja dat is waar. En pakketbezorgers zijn wel echt in een hoekje gedrongen denk ik ook.

Schoonmaak vacatures zijn hier dan weer in overvloed, voor loondienst dus. Ik denk bijna dat dat meer oplevert, maar dan heb je wel weer een werkgever (en minder flexibiliteit).
pi_192092587
Zit in een extra lange bus. Met z’n drieën. Dus vrijwel dus ver van elkaar. Stappen er 2 mensen in die direct achter me gaan zitten terwijl de rest van de bus volledig leeg is. Zijn die nu achterlijk? Zijn ook nog eens ‘oude’ mensen.

Ik ben ergens anders gaan zitten. Waarom bovenop iemand gaan zitten als er meer dan genoeg plek is???
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_192092597
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:06 schreef 2562 het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat mensen echt kicken op slecht nieuws.
Nee, mensen maken zich terecht zorgen. Volgens mij beseffen heel veel mensen nog altijd niet de ernst van deze situatie.
pi_192092602
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Want het loopt hier nu gierend uit de klauwen? :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:07:46 #31
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_192092603
Ik vraag me met al het nieuws af hoe betrouwbaar het is. Allerlei grafieken waarvan je maar moet hopen dat het op iets echts gebaseserd is en niet omdat men enkel angst wil zaaien of het tegendeel van iets wil.

Eigenlijk wil je maar 1 bron van data hebben, maar dat is in deze wereld niet meer mogelijk, want van alle kanten komt informatie.
en niet alle landen zijn goed met elkaar vergelijkbaar lijkt me ook nog eens.
pi_192092604
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:07 schreef Injetta het volgende:
Zit in een extra lange bus. Met z’n drieën. Dus vrijwel dus ver van elkaar. Stappen er 2 mensen in die direct achter me gaan zitten terwijl de rest van de bus volledig leeg is. Zijn die nu achterlijk? Zijn ook nog eens ‘oude’ mensen.

Ik ben ergens anders gaan zitten. Waarom bovenop iemand gaan zitten als er meer dan genoeg plek is???
Inderdaad vreemd om boven op iemand te gaan zitten. Ook in een volle bus overigens.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:08:00 #33
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192092606
quote:

Is een mentale beperking die vrij veel mensen blijken te hebben. Zelfs in normale tijden is dit compleet achterlijk.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192092607
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:05 schreef Pharkus het volgende:
Een lockdown werkt ook niet. Je ziet nu positieve effecten op een 8 daagse lockdown in Italie. Maar je kan mensen niet eeuwig binnen houden, en dat virus vindt zijn weg wel weer.
moa, je kan zo wel enkele haarden doven en wanneer je gedoseerd opstart en de social distancing in acht blijft houden, inclusief nieuwe maatregelen als geen handen schudden en preventief thuisblijven bij symptomen demp je het effect van massale massa uitbraken zoals in NB.

Het grijpt nu als een wild vuur om zich heen, het gaat veel te snel
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 12:08:23 #35
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192092612
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:06 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Die van aantal IC patienten per 100.000 inwoners? Die komt uit deze thread:
Sywert twitterde op maandag 16-03-2020 om 22:14:51 Het advies van het Imperial College COVID-19 Response Team -dat Britse overheid adviseert over aanpak- staat online. Staat ook in waarom het niet kiest voor mitigatiestrategie (wat NL nu gaat volgen). Leestip: https://t.co/p2Tb3lNOLb https://t.co/VXCMTqOQfy reageer retweet
staat in deze tweet:
Sywert twitterde op maandag 16-03-2020 om 22:33:55 Hoe die #FlattenTheCurve er modelmatig uit: alle zieken in isolatie, thuis blijven, afstand houden van ouderen. Best wel heel effectief, zo te zien. https://t.co/UEhAzURlJd reageer retweet
Ik heb een klein probleem met die grafieken: het aantal besmette mensen is niet constant. Er wordt niet nagedacht over wat er gebeurt als je de quarantaine opheft .
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:08:27 #36
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192092614
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:07 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Inderdaad vreemd om boven op iemand te gaan zitten. Ook in een volle bus overigens.
huhu
pi_192092615
quote:

[..]

maar de ziekenhuizen krijgen wel een beetje rust.
pi_192092619
quote:
Niemand die dat ontkent.

Echter kan je dan wel het aantal besmettingen beter afstemmen op de zorg die beschikbaar is.

Als de bedden vol zijn, zijn ze vol. En je kan ook niet 1000 willekeurige mensen van straat plukken en zeggen "je bent nu arts, succes'.
pi_192092634
quote:
Je zal in volledige lockdown moeten tot er een vaccin/medicijn is.
blablablabla
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 12:09:21 #40
382129 crew  Donna
pi_192092635
quote:

Mijn moeder (60+) kreeg gisteren in de supermarkt woorden met een andere vrouw van dezelfde leeftijd. Die stond haar in de nek te hijgen bij de kassa. Dus mijn moeder wurmde wat met haar elleboog en zei tegen die vrouw; wat afstand a.u.b.
Nou begon die vrouw gewoon te lachen. Ohjaaa, hi ha hoo, ja Corona he, hi ha, vreselijk (en nog steeds geen centimeter opschuiven). Uiteindelijk moest de caissière die vrouw verzoeken om afstand te nemen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:09:32 #41
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192092639
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:08 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

maar de ziekenhuizen krijgen wel een beetje rust.
En hebben tijd om te herorganiseren. Voorzorgsmaatregelen te nemen. Beter materiaal aan te schaffen. etc.

Maar om de één of andere reden willen veel mensen dat gewoon absoluut niet zien.
pi_192092645
Is er nou echt een wezenlijk verschil in uitkomst tussen de huidige situatie hier en wat Frankrijk en Spanje doen?

Straten zijn ook hier praktisch leeg met sporadisch een wandelaar/fietser.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_192092647
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:07 schreef Cue_ het volgende:
Ik vraag me met al het nieuws af hoe betrouwbaar het is. Allerlei grafieken waarvan je maar moet hopen dat het op iets echts gebaseserd is en niet omdat men enkel angst wil zaaien of het tegendeel van iets wil.

Eigenlijk wil je maar 1 bron van data hebben, maar dat is in deze wereld niet meer mogelijk, want van alle kanten komt informatie.
en niet alle landen zijn goed met elkaar vergelijkbaar lijkt me ook nog eens.
Dit is zeer problematisch inderdaad, vooral dat laatste. Zag in het vorige deel ook al mensen die conclusies gingen trekken betreffende Nederland op basis van grafieken over de UK en US :').
pi_192092650
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:06 schreef Donna het volgende:

[..]

Ik snap het. Ja dat is waar. En pakketbezorgers zijn wel echt in een hoekje gedrongen denk ik ook.

Schoonmaak vacatures zijn hier dan weer in overvloed, voor loondienst dus. Ik denk bijna dat dat meer oplevert, maar dan heb je wel weer een werkgever (en minder flexibiliteit).
Ja, knullig dat soort situaties. Hoop echt dat dat soort mensen hulp krijgen. Verder heeft iedereen natuurlijk een ander verhaal en dus heeft ook niet iedereen een buffer. Soms door een groot (en onnodig) uitgavenpatroon, soms ook door andere gebeurtenissen of situaties. Daar kunnen wij niet echt over oordelen vind ik.
pi_192092651
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:09 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

En hebben tijd om te herorganiseren. Voorzorgsmaatregelen te nemen. Beter materiaal aan te schaffen. etc.

Maar om de één of andere reden willen veel mensen dat gewoon absoluut niet zien.
Dit ja.
pi_192092657
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik heb een klein probleem met die grafieken: het aantal besmette mensen is niet constant. Er wordt niet nagedacht over wat er gebeurt als je de quarantaine opheft .
Je zal eerst naar een beheersbare situatie toe moeten. Zolang we iedere 4 dagen nog verdubbelen heb je het niet onder controle.
pi_192092658
Nederland gaat gewoon terugkomen van de strategie die ze nu nemen. Het land zal in deze lijn het hoogste CFRatio hebben..
pi_192092665
Mijn werkgever (grootbank) heeft de speech van Rutte gisteren (en het gebrek aan nieuwe maatregelen) te hebben opgevat als een teken voor versoepeling :{

Begin vorige week een mail dat het hele bedrijf wordt gesplitst in A/B teams (om en om thuiswerken). Na de extra maatregelen van afgelopen weekend kwam daar bij dat je ook mocht thuiswerken als je dit prettig vond, ongeacht welk team. Maar nu wordt alweer gezegd : nee het team dat die week op kantoor werkt, is ook gewoon aanwezig.

Kijk het is mij niet te doen om dat thuiswerken, maar het stoort me wel dat zo'n bank die jaren terug omhoog gehouden moest worden met publiek geld nu het eigen belang boven het belang van de maatschappij stelt. Zogenaamt onder de noemer van ''onze klanten staan vooraan en de dienstverlening moet doorgaan''.

Dus laat je maar 50% van je personeel naar werk komen, terwijl misschien hooguit 10% van je personeel noodzakelijk is om de boel draaiende te houden. Zo zit je alsnog met 10/K man elke dag elkaar te besmetten in kantoor/OV/winkels/lunchtentjes etc.
pi_192092673
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:09 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

mensen zijn bang om in quarantaine te zitten en dat hun leventje eraan gaat, lekker egoistisch.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:11:27 #50
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192092675
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:10 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dit ja.
Misschien dat Nederland dan ooit nog op het niveau van derdewereldslanden komt die wel gewoon voldoende mondkapjes hebben voor alle zorgverleners en inwoners van het land.
  Forum Admin dinsdag 17 maart 2020 @ 12:11:28 #51
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_192092676
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:08 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

moa, je kan zo wel enkele haarden doven en wanneer je gedoseerd opstart en de social distancing in acht blijft houden, inclusief nieuwe maatregelen als geen handen schudden en preventief thuisblijven bij symptomen demp je het effect van massale massa uitbraken zoals in NB.

Het grijpt nu als een wild vuur om zich heen, het gaat veel te snel
Als men zich nu houdt aan social distancing, hygiëne etc. dan zijn aanvullende maatregelen zoals een total lockdown echt onnodig.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')