Als men zich nu houdt aan social distancing, hygiëne etc. dan zijn aanvullende maatregelen zoals een total lockdown echt onnodig.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:08 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
moa, je kan zo wel enkele haarden doven en wanneer je gedoseerd opstart en de social distancing in acht blijft houden, inclusief nieuwe maatregelen als geen handen schudden en preventief thuisblijven bij symptomen demp je het effect van massale massa uitbraken zoals in NB.
Het grijpt nu als een wild vuur om zich heen, het gaat veel te snel
Het probleem is dat Italie in eerste instantie wellicht te lang heeft gewacht met uberhaupt maatregelen treffen, en daarna liep het volledig uit de klauwen... zolang we hier in een werkbare situatie voor de zorg zitten hoef je niet verder door te schakelen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Niemand die dat ontkent.
Echter kan je dan wel het aantal besmettingen beter afstemmen op de zorg die beschikbaar is.
Als de bedden vol zijn, zijn ze vol. En je kan ook niet 1000 willekeurige mensen van straat plukken en zeggen "je bent nu arts, succes'.
Dat zou enorm gezichtsverlies betekenen voor onze premier.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:10 schreef Minimunt het volgende:
Nederland gaat gewoon terugkomen van de strategie die ze nu nemen. Het land zal in deze lijn het hoogste CFRatio hebben..
Ach, genoeg mensen die het hebben maar niet meetellen voor de statistieken. Misschien is er al een afname, je weet het niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je zal eerst naar een beheersbare situatie toe moeten. Zolang we iedere 4 dagen nog verdubbelen heb je het niet onder controle.
Dan zou er dus voor het eerst in 40 jaar een premier het land toespreken vanuit zijn kantoortje terwijl de boodschap na een paar uur achterhaalt is. Dan kan Rutte inpakken en elke verdere carrière wel vergeten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:10 schreef Minimunt het volgende:
Nederland gaat gewoon terugkomen van de strategie die ze nu nemen. Het land zal in deze lijn het hoogste CFRatio hebben..
Dit heb ik idd al meer mensen horen zeggen, maar ik kan er met m'n pet niet bij hoe men dat kan denken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:10 schreef Scrapyard het volgende:
Mijn werkgever (grootbank) heeft de speech van Rutte gisteren (en het gebrek aan nieuwe maatregelen) te hebben opgevat als een teken voor versoepeling
quote:Op zondag 15 maart raakte bekend dat de regering opnieuw een vertrouwensstemming zou voorleggen aan het parlement. Deze zou ook gesteund worden door Ecolo, Groen, sp.a, PS, cdH, Défi en N-VA.
Bizar land dat Belgie, regering met 38 van de 150 zetels word de officiele regering met steun van partijen van links tot rechts, wegens Coronavirus.quote:38 van 150 (met gedoogsteun: 93 van 150)
Wat zit je te zeuren?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:07 schreef Injetta het volgende:
Zit in een extra lange bus. Met z’n drieën. Dus vrijwel dus ver van elkaar. Stappen er 2 mensen in die direct achter me gaan zitten terwijl de rest van de bus volledig leeg is. Zijn die nu achterlijk? Zijn ook nog eens ‘oude’ mensen.
Ik ben ergens anders gaan zitten. Waarom bovenop iemand gaan zitten als er meer dan genoeg plek is???
Je hebt helemaal gelijk. Wij zijn gezegend met een ZZP'er die het heel goed doet en snoeihard en veel werkt en een Dagobert Duck (ik).quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:09 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ja, knullig dat soort situaties. Hoop echt dat dat soort mensen hulp krijgen. Verder heeft iedereen natuurlijk een ander verhaal en dus heeft ook niet iedereen een buffer. Soms door een groot (en onnodig) uitgavenpatroon, soms ook door andere gebeurtenissen of situaties. Daar kunnen wij niet echt over oordelen vind ik.
Wat geeft jou de expertise om zoiets te bepalen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:11 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Als men zich nu houdt aan social distancing, hygiëne etc. dan zijn aanvullende maatregelen zoals een total lockdown echt onnodig.
Dat moet helemaal niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Je zal in volledige lockdown moeten tot er een vaccin/medicijn is.
Op het internet shamen een optie?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:10 schreef Scrapyard het volgende:
Mijn werkgever (grootbank) heeft de speech van Rutte gisteren (en het gebrek aan nieuwe maatregelen) te hebben opgevat als een teken voor versoepeling![]()
Begin vorige week een mail dat het hele bedrijf wordt gesplitst in A/B teams (om en om thuiswerken). Na de extra maatregelen van afgelopen weekend kwam daar bij dat je ook mocht thuiswerken als je dit prettig vond, ongeacht welk team. Maar nu wordt alweer gezegd : nee het team dat die week op kantoor werkt, is ook gewoon aanwezig.
Kijk het is mij niet te doen om dat thuiswerken, maar het stoort me wel dat zo'n bank die jaren terug omhoog gehouden moest worden met publiek geld nu het eigen belang boven het belang van de maatschappij stelt. Zogenaamt onder de noemer van ''onze klanten staan vooraan en de dienstverlening moet doorgaan''.
Dus laat je maar 50% van je personeel naar werk komen, terwijl misschien hooguit 10% van je personeel noodzakelijk is om de boel draaiende te houden. Zo zit je alsnog met 10/K man elke dag elkaar te besmetten in kantoor/OV/winkels/lunchtentjes etc.
Een jaar in lockdown, dat zal niet gaan werken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Je zal in volledige lockdown moeten tot er een vaccin/medicijn is.
Unilever en consorten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:04 schreef Mani89 het volgende:
[..]
"Luister naar de deskundigen!" Terwijl de deskundigen in ALLE ANDERE LANDEN iets totaal anders zeggen.Wie fluistert dit allemaal in het oor van Mark Rutte?
Omdat Rutte volledig 'in control' overkwam.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:12 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dit heb ik idd al meer mensen horen zeggen, maar ik kan er met m'n pet niet bij hoe men dat kan denken.
Ja.. nu ik weet dat sommige dingen zo geinterpreteerd kunnen worden, maar het is echt niet mijn eerste reactie op zijn betoog en ook niet hoe hij het bedoelt.
Dat jaar is volkomen uit de lucht gegrepen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:12 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Een jaar in lockdown, dat zal niet gaan werken.
Hier ben ik het volledig mee eens. En Darwin trouwens ook.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:09 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
En hebben tijd om te herorganiseren. Voorzorgsmaatregelen te nemen. Beter materiaal aan te schaffen. etc.
Maar om de één of andere reden willen veel mensen dat gewoon absoluut niet zien.
Dat vergt nogal een mentaliteitsverandering die veel mensen absoluut niet wensen te maken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:11 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Als men zich nu houdt aan social distancing, hygiëne etc. dan zijn aanvullende maatregelen zoals een total lockdown echt onnodig.
Dit is volgens mij niet echt de bedoeling..quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:10 schreef Scrapyard het volgende:
Mijn werkgever (grootbank) heeft de speech van Rutte gisteren (en het gebrek aan nieuwe maatregelen) te hebben opgevat als een teken voor versoepeling![]()
Begin vorige week een mail dat het hele bedrijf wordt gesplitst in A/B teams (om en om thuiswerken). Na de extra maatregelen van afgelopen weekend kwam daar bij dat je ook mocht thuiswerken als je dit prettig vond, ongeacht welk team. Maar nu wordt alweer gezegd : nee het team dat die week op kantoor werkt, is ook gewoon aanwezig.
Kijk het is mij niet te doen om dat thuiswerken, maar het stoort me wel dat zo'n bank die jaren terug omhoog gehouden moest worden met publiek geld nu het eigen belang boven het belang van de maatschappij stelt. Zogenaamt onder de noemer van ''onze klanten staan vooraan en de dienstverlening moet doorgaan''.
Dus laat je maar 50% van je personeel naar werk komen, terwijl misschien hooguit 10% van je personeel noodzakelijk is om de boel draaiende te houden. Zo zit je alsnog met 10/K man elke dag elkaar te besmetten in kantoor/OV/winkels/lunchtentjes etc.
Precies. Het probleem is echt de mensen die vinden dat van alles nog steeds moet kunnen...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:11 schreef Pharkus het volgende:
[..]
lekker overdrijven, zelfs China zat geen jaar in lockdown.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:12 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Dan heb je hopelijk zo weinig gevallen dat je weer meteen kunt isoleren van alle contacten waardoor je geen grote besmettingshaarden krijgt. Moet de bevolking wel de discipline hebben om zich meteen te melden en moeten er voldoende testkast zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb een klein probleem met die grafieken: het aantal besmette mensen is niet constant. Er wordt niet nagedacht over wat er gebeurt als je de quarantaine opheft .
Rutte wil groepsimmuniteit, dus ja, ...50% moet het krijgenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:12 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dit heb ik idd al meer mensen horen zeggen, maar ik kan er met m'n pet niet bij hoe men dat kan denken.
Ja.. nu ik weet dat sommige dingen zo geinterpreteerd kunnen worden, maar het is echt niet mijn eerste reactie op zijn betoog en ook niet hoe hij het bedoelt.
In hoeverre worden besmettingen van mensen die 24/7 thuis blijven meegerekend? Niet neem ik aan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:12 schreef riazop het volgende:
De cijfers van Italie worden vanaf woensdag superinteressant. Begint die lockdown effect te sorteren. Je zal dan echt iets moeten gaan zien
Volgens mij mag en kan dat gewoon. Tenzij je alle bankjes onderweg volsmeert met sputum.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:13 schreef Harvest89 het volgende:
Mag je wel gewoon nog zonder doel met je auto naar een stuk natuurgebied gaan en daar rondwandelen, of wordt dat ook al afgeraden?
Roeien met de riemen die je hebt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:12 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ik denk dat we beter niet Darwin leer kunnen toepassen op mensen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier ben ik het volledig mee eens. En Darwin trouwens ook.
Degene die overleven zijn zij die zich het beste kunnen aanpassen aan een veranderende realiteit in het ecosysteem. Niet het intellect, niet de sterksten.
Dan nog niet doordat mensen het nu bewust gaan opzoeken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:13 schreef riazop het volgende:
Rutte wil groepsimmuniteit, dus ja, ...50% moet het krijgen
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 12:14:32NEW: Iran reports 1,178 new cases of coronavirus and 135 new deaths, raising total to 16,169 cases and 988 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
vanaf 23 januari tot afgelopen donderdagquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:13 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
lekker overdrijven, zelfs China zat geen jaar in lockdown.
Moest even googelen wat sputum was.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Volgens mij mag en kan dat gewoon. Tenzij je alle bankjes onderweg volsmeert met sputum.
praktisch leeg? dan weet ik niet in welk dorp jij woont..quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
Is er nou echt een wezenlijk verschil in uitkomst tussen de huidige situatie hier en wat Frankrijk en Spanje doen?
Straten zijn ook hier praktisch leeg met sporadisch een wandelaar/fietser.
Meer expertise dan degenen die hier om een complete lockdown roepen. Voor de rest hoef ik jou niets te bewijzen, gezien je ondertitel ben je wel gewend het onderspit te delven.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:12 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Wat geeft jou de expertise om zoiets te bepalen?
Ongeveer hetzelfde.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Wat waren de cijfers van Iran gister?
Utrecht, bij de Amsterdamsestraatweg. Beetje wat drukte bij de supermarkten en Kruidvat, maar buiten dat meer dan genoeg afstand tussen mensen. Zie niet in hoe dat anders zou zijn in Spanje of Frankrijk. Jij wel?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:15 schreef Minimunt het volgende:
[..]
praktisch leeg? dan weet ik niet in welk dorp jij woont..
Wow, goede reactie man.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:15 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Meer expertise dan degenen die hier om een complete lockdown roepen. Voor de rest hoef ik jou niets te bewijzen, gezien je ondertitel ben je wel gewend het onderspit te delven.
aantal besmettigen zijn al een tijdje irrelevant als cijferquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
In hoeverre worden besmettingen van mensen die 24/7 thuis blijven meegerekend? Niet neem ik aan.
Nee ze lijkt nog steeds hetzelfde standpunt te hebben nl dat het een gewone griep isquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:53 schreef Fer_de_Lance het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-in-oorlog~a13bbb78/
Uit de oude doos, vraag me af hoe ze er nu over denkt.. en of ze ooit nog serieus genomen wordt (buiten haar man dan)
die waren laat met testen, betalen nu de hoge prijs er voorquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wtf, Spanje ochtend update 149 doden?!
[ afbeelding ]
Niet echt dorpelijk, nee.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:15 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Utrecht, bij de Amsterdamsestraatweg.
Lees terug waar ik op antwoord. Een jaar is reeel om een vaccin te verwachten. Tot die tijd moesten we van iemand in lockdownquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:13 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
lekker overdrijven, zelfs China zat geen jaar in lockdown.
maar jij wil de ziekenhuizen niet ontlasten? daar reageer je niet op.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:15 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Meer expertise dan degenen die hier om een complete lockdown roepen. Voor de rest hoef ik jou niets te bewijzen, gezien je ondertitel ben je wel gewend het onderspit te delven.
Cijfers blijven min of meer gelijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Wat waren de cijfers van Iran gister?
Nee, maar als de Grote Leider zélf zegt dat de helft het toch krijgt moet je niet verwachten dat mensen "onnodig" voorzichtig gaan doen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:14 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dan nog niet doordat mensen het nu bewust gaan opzoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |