abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator/colorchick dinsdag 17 maart 2020 @ 12:23:33 #151
382129 crew  Donna
pi_192092954
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:22 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik weet niet of ik nu koppijn heb door t virus of door stress. :')
Maar even naar buiten, frisse lucht.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:22 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik weet niet of ik nu koppijn heb door t virus of door stress. :')
Maar even naar buiten, frisse lucht.
Dat heb ik nou ook!
pi_192092962
Toespraak was duidelijk, snap dat immuniteitsverhaal alleen niet want wetenschappers zeggen onder andere dit:

Epidemioloog

Harvard: While we don't know the answer yet, most people would likely develop at least short-term immunity to the specific coronavirus that causes COVID-19. However, you would still be susceptible to a different coronavirus infection. Or, this particular virus could mutate, just like the influenza virus does each year. Often these mutations change the virus enough to make you susceptible, because your immune system thinks it is an infection that it has never seen before.

Italiaanse arts: Burioni is verbaasd over die bewering. „Er is geen enkele wetenschappelijke basis is om te spreken over groepsimmuniteit”, stelt de Italiaanse arts. „Het is een heel groot risico dat de Nederlandse regering neemt. We weten namelijk nog helemaal niet of er wel immuniteit voor dit virus kan ontstaan. Dat is nog onbekend. Bovendien is er nog geen vaccin.”

Nieuw Zeeland: There’s no knowledge about whether herd immunity through prior infection is possible - or how long it might last.

The Scientist: Whether patients develop antibodies after SARS-CoV-2 infection that will protect them against future infections is still a mystery. Surveys of SARS patients around five or 10 years after their recovery suggest that the coronavirus antibodies don’t persist for very long, Gralinski says. “They found either very low levels or no antibodies that were able to recognize SARS proteins.”

However, for the new coronavirus, “we would expect some immunity, at least in the short term,” she says.

Dr. Anthony S. Fauci, the Director of the National Institute of Allergy and Infectious Diseases:“We haven’t formally proved it, but … if this acts like any other virus, once you recover, you won’t get reinfected.”

Australie : But it is too early to tell whether getting COVID-19 once gives you immunity from getting it again.
pi_192092966
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:23 schreef Zeroku het volgende:

[..]

3 doosjes p.p. is ook meer dan genoeg :'). Schandalig dat je denkt dat je er meer nodig hebt.
Is dadelijk gewoon op.

India bant export en krijgt geen grondstoffen meer van China.
pi_192092969
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:19 schreef KingRadler het volgende:
Wil Rutte dat we met zijn alle Euthanasie plegen. De man is van het padje af.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:19 schreef KingRadler het volgende:
Wil Rutte dat we met zijn alle Euthanasie plegen. De man is van het padje af.
Nee ,nee, van de 300.000 extra mensen die dood gaan zijn er 93% boven de 60 en dus improductief volgens de liberale leer van de VVD

Goed voor de economie joh!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:24:17 #156
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192092970
quote:

[..]

3 doosjes p.p. is ook meer dan genoeg :'). Schandalig dat je denkt dat je er meer nodig hebt.
En dan ga je dus alsnog mensen krijgen die 3x op een dag langsgaan en 9 doosjes hamsteren.
pi_192092971
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_192092973
quote:

[..]

Er waren dus kennelijk mensen die hele schappen leeghaalden met die doosjes. Gestoord volk.
pi_192092975
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:23 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Da's toch SNS?
Onder andere.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192092978
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:22 schreef vosss het volgende:

[..]

Wij lopen minimaal een week achter op Italië qua maatregelen. De komende 3 weken gaat het hier gierend uit de hand lopen. Ik zou niet weten waarom niet.
Een verstandige overheid gaat er vanuit dat dat gebeurt, valt t mee dan is t mooi meegenomen.
pi_192092981
OM: alleen zwaarste verdachten worden opgepakt. Dat wordt diëten jongens!

Bron: ad.nl
pi_192092986
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:20 schreef Elan het volgende:

[..]

In China loopt het aantal besmettingen inmiddels weer op nu ze gedeeltelijk uit lockdown zijn.
idd, 22 gevallen erbij vandaag. Waarvan 14 uit het buitenland.
pi_192092996
Uit de AD een hoopgevende voorspelling (conform aan mijn verwachtingen), uiteraard is het vingers kruisen dat de prognose zal kloppen voor Italië:
quote:
Veel Italiaanse deskundigen zien het hoogtepunt van de uitbraak van het nieuwe coronavirus in hun land naderen. Het aantal besmettingen zal daarna minder snel gaan stijgen, aldus de bestrijdingscoördinator voor de zwaar getroffen regio Lombardije, Giulio Gallera. ,,Wij verwachten dat in de aanloop naar zondag blijkt dat de toename van patiënten minder snel gaat."

In Lombardije werd in februari voor het eerst in Italië het virus geconstateerd. Het heeft zich snel verspreid en al circa 15.000 mensen zijn in de Noord-Italiaanse regio besmet. In heel Italië zijn dat er 28.000. De overheid heeft in Lombardije 8 maart de bewegingsvrijheid beperkt en het openbare leven deels lamgelegd om het virus in te dammen. De rest van het land volgde 11 en 12 maart.

Gezondheidsproblemen uiten zich na de besmetting volgens Italiaanse deskundigen doorgaans na twee tot elf dagen. Viroloog Roberto Burioni ziet het hoogtepunt ook naderen, maar hij zei in de krant Corriere della Sera dat het mogelijk is dat de daling van het aantal besmettingen toch iets later inzet. De universiteit van Genua schat 24 maart, als de Italianen zich aan de voorschriften houden.
pi_192093006
Wel absurd as je kijkt naar Engeland. Meeste evenementen gaat en mensen blijven elkaar buiten opzoeken.
pi_192093008
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:24 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Er waren dus kennelijk mensen die hele schappen leeghaalden met die doosjes. Gestoord volk.
In de hoop er straks rijk mee te worden door het aan te bieden op MP?
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
pi_192093010
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:23 schreef Revanches het volgende:
Wat ik me afvraag is hoe erg roken een belangrijke factor is in het krijgen van ernstige complicaties. In Italië en Spanje roken veel meer mensen dan in NL, maargoed dat is puur nattevinger werk aan mijn kant.
Je hebt sowieso minder longcapaciteit als je al enkele jaren rookt, longblaasjes die stuk zijn.

Dus ja: roken helpt niet mee.
pi_192093013
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:23 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Kozijntjes zien er goed uit :)
Zo dan idd, die mag wel wat meer ventileren _O- _O- of het vocht trekt er gewoon doorheen omdat de buitenkant waarschijnlijk helemaal rot is _O- _O-
Ik zwaai naar dieren.
pi_192093016
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:24 schreef kwiwi het volgende:

[..]

En dan ga je dus alsnog mensen krijgen die 3x op een dag langsgaan en 9 doosjes hamsteren.
Triest ja.
Hopelijk babyvoeding ook op rantsoen. Walgelijk volk.
blablablabla
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:26:41 #169
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192093017
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:26 schreef Rijst het volgende:
Wel absurd as je kijkt naar Engeland. Meeste evenementen gaat en mensen blijven elkaar buiten opzoeken.
Dat gaan ze nog merken.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_192093025
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:23 schreef DrKingSchultz het volgende:
Toespraak was duidelijk, snap dat immuniteitsverhaal alleen niet want wetenschappers zeggen onder andere dit:

Epidemioloog

Harvard: While we don't know the answer yet, most people would likely develop at least short-term immunity to the specific coronavirus that causes COVID-19. However, you would still be susceptible to a different coronavirus infection. Or, this particular virus could mutate, just like the influenza virus does each year. Often these mutations change the virus enough to make you susceptible, because your immune system thinks it is an infection that it has never seen before.

Italiaanse arts: Burioni is verbaasd over die bewering. „Er is geen enkele wetenschappelijke basis is om te spreken over groepsimmuniteit”, stelt de Italiaanse arts. „Het is een heel groot risico dat de Nederlandse regering neemt. We weten namelijk nog helemaal niet of er wel immuniteit voor dit virus kan ontstaan. Dat is nog onbekend. Bovendien is er nog geen vaccin.”

Nieuw Zeeland: There’s no knowledge about whether herd immunity through prior infection is possible - or how long it might last.

The Scientist: Whether patients develop antibodies after SARS-CoV-2 infection that will protect them against future infections is still a mystery. Surveys of SARS patients around five or 10 years after their recovery suggest that the coronavirus antibodies don’t persist for very long, Gralinski says. “They found either very low levels or no antibodies that were able to recognize SARS proteins.”

However, for the new coronavirus, “we would expect some immunity, at least in the short term,” she says.

Dr. Anthony S. Fauci, the Director of the National Institute of Allergy and Infectious Diseases:“We haven’t formally proved it, but … if this acts like any other virus, once you recover, you won’t get reinfected.”

Australie : But it is too early to tell whether getting COVID-19 once gives you immunity from getting it again.
Het is niet zozeer een keuze die Rutte maakt. Meer een uitleg achteraf. Ook al presenteert hij het als keuze

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2020 12:27:13 ]
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:27:00 #171
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192093026
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:10 schreef Scrapyard het volgende:
Mijn werkgever (grootbank) heeft de speech van Rutte gisteren (en het gebrek aan nieuwe maatregelen) te hebben opgevat als een teken voor versoepeling :{

Begin vorige week een mail dat het hele bedrijf wordt gesplitst in A/B teams (om en om thuiswerken). Na de extra maatregelen van afgelopen weekend kwam daar bij dat je ook mocht thuiswerken als je dit prettig vond, ongeacht welk team. Maar nu wordt alweer gezegd : nee het team dat die week op kantoor werkt, is ook gewoon aanwezig.

Kijk het is mij niet te doen om dat thuiswerken, maar het stoort me wel dat zo'n bank die jaren terug omhoog gehouden moest worden met publiek geld nu het eigen belang boven het belang van de maatschappij stelt. Zogenaamt onder de noemer van ''onze klanten staan vooraan en de dienstverlening moet doorgaan''.

Dus laat je maar 50% van je personeel naar werk komen, terwijl misschien hooguit 10% van je personeel noodzakelijk is om de boel draaiende te houden. Zo zit je alsnog met 10/K man elke dag elkaar te besmetten in kantoor/OV/winkels/lunchtentjes etc.
ziek melden, dat ze de tering krijgen, is mijn advies
pi_192093028
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:26 schreef Rijst het volgende:
NL & UK straks ground zero van de wereld. En nergens meer welkom in het buitenland.
pi_192093030
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:20 schreef riazop het volgende:

[..]

O ja, minstens de helft ging toch besmet raken. Theorietje van de rivm (de "experts")

[ afbeelding ]
Als we naar jou expert voorspellingen die je eerder hier op fok deed zoeken kunnen we ook zien dat jij er ook geen reet van goed had. Het is zo fucking makkelijk om op beleid makende instanties in deze steeds veranderende omstandigheden kritiek te geven op eerder gedane uitspraken. Begint bijna zielige vormen van perse schuldigen te willen aanwijzen aan te nemen onder een subgroep hier. :D
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:27:30 #174
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_192093037
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je hebt sowieso minder longcapaciteit als je al enkele jaren rookt, longblaasjes die stuk zijn.

Dus ja: roken helpt niet mee.
Klopt. Gelukkig rook ik niet, maar probeer te bedenken of zoiets meespeelt in de hoge aantallen uit Zuid-Europa, maar misschien is het ook puur wishful thinking.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_192093041
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

https://www.nu.nl/coronav(...)jke-tweede-golf.html

Praktijk: we zien dit.
RIVM: huh?
Hopelijk kamervragen morgen hierover?

RIVM is een lachertje :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo