abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 20:13:53 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192079913
en verder...
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 20:14:18 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192079921
Laatste post:

quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 16:13 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier zag ik ze ook buiten. Ouderwets kluitjesvoetbal doen.. De mijne komt er niet. Ik trap wel een balletje met hem dan.
Maar na een uur fietsen heeft hij ook wel even genoeg beweging gehad :P

We hebben de hoop dat we volgende week dan wel naar mijn vader op verjaardag kunnen (COPD). Dus we zijn voorzichtig.
Ik zou de verjaardag van je vader uit je hoofd zetten. Op dit moment wil je toch niet in de buurt komen van een risicopatient?

Ik zou mijn vader ook dolgraag zien nu na onze vakantie maar ik vind het onverantwoord, dan liever wat weken wachten, zijn gezondheid staat voorop.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_192079971
B heeft vandaag in de speeltuin gespeeld maar dat houdt in rondrennen, voetballen en door de bosjes struinen. Het is best een grote speeltuin en naast ons 3 tjes waren er 2 jochies en 2 ouders. Als het drukker is, haal ik hem weer naar huis. Normaal mag hij alleen naar de speeltuin, nu niet. Ik wil zien wat hij doet.

In China hebben ze het na 3 maanden eindelijk een beetje onder controle dus inderdaad 3 weken is nogal positief. Het enige wat we hier mee hebben is dat het weer beter wordt. Hopelijk spreidt dit virus zich ook minder snel uit bij hogere temperaturen.

B krijgt een pakket thuisgestuurd van school, vandaag ook een pakket van schoonouders gekregen met oa werkbladen.

En morgen gaan we een Lego challenge via Whatsapp doen met meerdere kinderen waaronder de overbuur kinderen. B geeft een opdracht wat iedereen moet maken en dan stuurt iedereen foto's van het resultaat. 2 dagen later geeft een ander kind de opdracht etc etc.
  maandag 16 maart 2020 @ 20:17:15 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_192079991
Waarom denkt iedereen toch dat de temperatuur verschil gaat maken? Dit is toch een wereldwijd fenomeen :?
disclaimer
pi_192080056
Maar hebben ze het in China onder controle dan? En in Italië is het warn, hier is het koud, maar we gaan hier met 1200 gevallen op 5,3 mil inwoners heel hard dezelfde richting op.
pi_192080057
Iemand nog de tip tegen eigenwijze ouders? :X
  maandag 16 maart 2020 @ 20:24:24 #7
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_192080155
Er was een paar dagen terug een nieuwsitem over de griep (niet corona dus) die vaak minder wordt in de zomer. Men vergeet dan vaak alleen de toevoeging dat t in de herfst gewoon weer erger wordt...

Hier geldt vandaag Murphy’s Law :(
Ik ben vandaag non-stop bezig geweest met studenten die op stage zijn in het buitenland. Terughalen, geruststellen, nadenken over alternatieven. Pfff. En nu ben ik thuis, en is mijn internet kapot, router overleden. En zoon 2 heeft koorts, hoest en klaagt over keelpijn. Ik hou m scherp in de gaten, zou ook kunnen dat ie de vlekjesziekte die broerlief vorige week had heeft overgekregen.
  maandag 16 maart 2020 @ 20:24:33 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_192080161
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:19 schreef F_r het volgende:
Iemand nog de tip tegen eigenwijze ouders? :X
Vertel?
disclaimer
  maandag 16 maart 2020 @ 20:25:34 #9
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_192080188
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:24 schreef SQ het volgende:
Vertel?
Murphy’s Law?
Anything that can go wrong, will go wrong.
  maandag 16 maart 2020 @ 20:26:24 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_192080211
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:19 schreef Roomsnoes het volgende:
Maar hebben ze het in China onder controle dan? En in Italië is het warn, hier is het koud, maar we gaan hier met 1200 gevallen op 5,3 mil inwoners heel hard dezelfde richting op.
In China is het redelijk onder controle. Maar daar zit nog steeds iedereen binnen, dus mja :')
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/china/
disclaimer
  maandag 16 maart 2020 @ 20:28:06 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_192080249
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:25 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Murphy’s Law?
Anything that can go wrong, will go wrong.
Nee. Die ken ik wel :')
disclaimer
  maandag 16 maart 2020 @ 20:29:27 #12
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_192080279
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:28 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee. Die ken ik wel :')
Ik maakte me al bijne zorgen om je.
pi_192080370
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haal het zo weer weet ivm herkenning
Niet quoten graag.

[ Bericht 48% gewijzigd door F_r op 16-03-2020 21:26:13 ]
pi_192080393
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:26 schreef SQ het volgende:

[..]

In China is het redelijk onder controle. Maar daar zit nog steeds iedereen binnen, dus mja :')
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/china/

Klopt, voorbij is het daar zeker niet.

Ik ben geen medisch expert maar als de temperaturen stijgen gaan griepvirussen weg omdat ze in hogere temperaturen moeilijker overleven.
Bij dit virus weten ze het nog niet, ze vermoeden dat het pas bij 25 graden echt uitmaakt. Daarnaast dragen virussen makkelijker over als je binnen bent ipv buiten.

Kortom het is van mijn kant vooral hoop.
pi_192080449
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:19 schreef Roomsnoes het volgende:
Het schijnt pas boven de 25 graden met een hoge luchtvochtigheid minder goed te gedijen en zo warm is het in Noord-Italië nog niet. Wuhan trouwens ook nog niet echt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192080454
Bij het jeugdjournaal zeiden ze dat je best met vriendjes buiten mag spelen, als je maar niet buiten gaat spelen met kinderen die verkouden zijn. Ook direct bij thuiskomst je handen wassen. Ook gamen binnen met vriendjes mag, mits geen klachten.
Ik ben wel blij met het jeugdjournaal, ook de aflevering gisteren. Veel info, zonder paniek te zaaien.
*poef* nu is het weg
  maandag 16 maart 2020 @ 20:38:01 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_192080492
Ja maar dat gamen binnen, dát kan dus eigenlijk niét.
disclaimer
  maandag 16 maart 2020 @ 20:38:31 #18
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192080507
Ik vind het hele verhaal over groepsimmuniteit wel interessant. Want ik had het idee dat het helemaal niet bewezen is dat je immuun bent daarna.

Herd immunity is waar Engeland ook op inzette en die namen daarom tot nu toe heel weinig maatregelen. Waar veel terechte kritiek op is.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192080509
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:53 schreef Mariposas het volgende:
Ben ik heel pessimistisch als ik, naar aanleiding van de toespraak van Rutte, denk dat de scholen dicht blijven tot en met de meivakantie?
Ik denk eerder dat dat realistisch is. 3 weken lijkt me te kort om echt een verschil te maken.

Of er moet uit de aangekondige onderzoeken komen dat de besmettingen via scholen en opvang maar een minimaal percentage van het totaal zijn. Maar goed, tot 5 of 6 april weten we niks.
pi_192080537
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:38 schreef SQ het volgende:
Ja maar dat gamen binnen, dát kan dus eigenlijk niét.
Zolang iedereen in zn eigen huis met een eigen headset op zit wel hoor. Das voor veel tieners de definitie van “samen gamen” ;)
  maandag 16 maart 2020 @ 20:41:15 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_192080555
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:40 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Zolang iedereen in zn eigen huis met een eigen headset op zit wel hoor. Das voor veel tieners de definitie van “samen gamen” ;)
Ja maar dat staat er niet :P
disclaimer
pi_192080657
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:14 schreef MaJo het volgende:
Laatste post:
[..]

Ik zou de verjaardag van je vader uit je hoofd zetten. Op dit moment wil je toch niet in de buurt komen van een risicopatient?

Ik zou mijn vader ook dolgraag zien nu na onze vakantie maar ik vind het onverantwoord, dan liever wat weken wachten, zijn gezondheid staat voorop.
Nee, als het niet kan, dan niet. Hij overweegt nog steeds om zijn verjaardag ook gewoon te vieren voor familie. Dat krijg ik er ook nog niet uit bij mijn ouders..
|:(

Maar een heel weekend, zoals het plan was, doen we sowieso niet. Dan wordt het hoogstens een uurtje of 2. Als het volgende week niet veel gekker is dan nu. Dat besluiten we dan wel.
  maandag 16 maart 2020 @ 20:47:14 #23
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192080708
quote:
0s.gif [b]Op maandag 16 maart 2020 20:32

Haal het zo weer weet ivm herkenning
Niet quoten graag.
En die vrienden gaan je ouders ontvangen? Die zijn dan net zo fout
  maandag 16 maart 2020 @ 20:55:22 #24
327807 Mariposas
יה&#14
pi_192080890
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:38 schreef laziness het volgende:
Ik vind het hele verhaal over groepsimmuniteit wel interessant. Want ik had het idee dat het helemaal niet bewezen is dat je immuun bent daarna.

Herd immunity is waar Engeland ook op inzette en die namen daarom tot nu toe heel weinig maatregelen. Waar veel terechte kritiek op is.
Dat heb ik ook gelezen, maar dat schijnt toch iets anders te liggen: https://nos.nl/artikel/23(...)ona-hoe-kan-dat.html
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 16 maart 2020 @ 21:02:57 #25
244125 laziness
pi_192081029
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:55 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dat heb ik ook gelezen, maar dat schijnt toch iets anders te liggen: https://nos.nl/artikel/23(...)ona-hoe-kan-dat.html
Interessant, thanks ^O^
  maandag 16 maart 2020 @ 21:08:26 #26
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192081146
Nav de speech van Rutte heb ik juist alweer redelijk wat reacties gelezen van mensen die zeggen: "als we het toch gaan krijgen, ga ik het niet meer ontlopen" en die dus al niet meer binnen gaan zitten.
Handig wel...
KuikenGuppy
  maandag 16 maart 2020 @ 21:13:09 #27
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192081260
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:08 schreef Burdie het volgende:
Nav de speech van Rutte heb ik juist alweer redelijk wat reacties gelezen van mensen die zeggen: "als we het toch gaan krijgen, ga ik het niet meer ontlopen" en die dus al niet meer binnen gaan zitten.
Handig wel...
Echt, sommige mensen... -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192081266
Hoi uit Spanje. Dag 3 van de opsluiting zit er op. Ik hoop dat het jullie bespaard blijft maar mentale voorbereiding wordt aanbevolen.
Met een meidenkwartet
pi_192081269
Hier is de opvang plots nog best een uitdaging. Schoonvader heeft copd en dacht tegen een beginnende longontsteking aan te zitten. Schoonouders mogen nu dus het huis niet meer uit of bezoek ontvangen en wij zijn daarmee onze 24/7 achterban kwijt wat opvang betreft.
Thuiswerken met een peuter van 2,5 is niet te doen, als in, continu moet 1 van ons de aandacht op haar richten. We zijn vanochtend om 7:00 begonnen met werken en ik heb de 6 uur gehaald, vriend 5. Dat is voor mij nog op te lossen met de uren wat meer uitsmeren over de dagen. Maar soms moet ik gewoon op locatie zijn (vooralsnog) en kunnen vriend en ik niet afwisselen en kan hij dus vrijwel geen uren maken. Vooral deze week is moeilijk door al geplande zaken, voor de komende tijd kan ik er rekening mee houden.
Mijn ouders werken beiden nog (de een in de zorg, de ander heeft een gebroken voet) dus dat schiet ook niet op. Verder dan deze kring wil ik niet in overweging nemen eigenlijk. Over 3 weken hebben we bijna 2 weken verlof. Ben benieuwd hoe het daarna is, want om het haalbaar te maken moeten we dan al haast verlof in gaan zetten oid. Iemand een idee of je ouderschapsverlof op korte termijn in kunt zetten evt?
pi_192081274
Ik dacht na die speech "zijn de kinderen van vitale beroepsouders in de opvang en scholen dan degenen die het ervoor zorgen dat de virus besmettingen toch nog een beetje blijven doorlopen" :X

[ Bericht 0% gewijzigd door littledrummergirl op 16-03-2020 21:26:02 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192081500
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:13 schreef Nolita het volgende:
Hier is de opvang plots nog best een uitdaging. Schoonvader heeft copd en dacht tegen een beginnende longontsteking aan te zitten. Schoonouders mogen nu dus het huis niet meer uit of bezoek ontvangen en wij zijn daarmee onze 24/7 achterban kwijt wat opvang betreft.
Thuiswerken met een peuter van 2,5 is niet te doen, als in, continu moet 1 van ons de aandacht op haar richten. We zijn vanochtend om 7:00 begonnen met werken en ik heb de 6 uur gehaald, vriend 5. Dat is voor mij nog op te lossen met de uren wat meer uitsmeren over de dagen. Maar soms moet ik gewoon op locatie zijn (vooralsnog) en kunnen vriend en ik niet afwisselen en kan hij dus vrijwel geen uren maken. Vooral deze week is moeilijk door al geplande zaken, voor de komende tijd kan ik er rekening mee houden.
Mijn ouders werken beiden nog (de een in de zorg, de ander heeft een gebroken voet) dus dat schiet ook niet op. Verder dan deze kring wil ik niet in overweging nemen eigenlijk. Over 3 weken hebben we bijna 2 weken verlof. Ben benieuwd hoe het daarna is, want om het haalbaar te maken moeten we dan al haast verlof in gaan zetten oid. Iemand een idee of je ouderschapsverlof op korte termijn in kunt zetten evt?
Wij zitten in hetzelfde schuitje :Y ik kan volledig thuis werken (in theorie) en vriend deels thuis en deel op kantoor. En hier dus ook die peuter van 2,5. Morgen gaan we proberen of ik een hele dag kan werken terwijl vriend in huis de peuter entertaint. Ons voorlopige plan is om in zo min mogelijk dagen zoveel mogelijk uren te maken. Waardoor we hopelijk af kunnen zonder opvang en we niet steeds korte stukjes hoeven te werken. Gelukkig werken we allebei niet fulltime, en kunnen we ons werk deels buiten kantooruren doen.

Maar leuk wordt t niet :{

Hebben jullie geen recht op die opvang?
  maandag 16 maart 2020 @ 21:29:09 #32
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_192081610
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:13 schreef Nolita het volgende:
Overleggen met Personeelszaken. Ik heb indertijd ook op stel en sprong ouderschapsverlof moeten regelen, maar dat was geen enkel probleem. Je kunt het al met Personeelszaken afstemmen en dan krijg je later wel het officiële contract met een ingangsdatum met terugwerkende kracht. Maar je hebt ook kans dat ze op dit moment flexibel omgaan hiermee.

Mijn leidinggevende gaf bijvoorbeeld al aan dat hij begreep dat we met de kinderen thuis moeilijk 8 uur konden volmaken, maar dat we daar geen vrij voor hoefden te nemen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 16 maart 2020 @ 21:29:13 #33
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_192081611
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:36 schreef kaatjejannie het volgende:
Bij het jeugdjournaal zeiden ze dat je best met vriendjes buiten mag spelen, als je maar niet buiten gaat spelen met kinderen die verkouden zijn. Ook direct bij thuiskomst je handen wassen. Ook gamen binnen met vriendjes mag, mits geen klachten.
Ik ben wel blij met het jeugdjournaal, ook de aflevering gisteren. Veel info, zonder paniek te zaaien.
Ben op zich heel blij met het jeugdjournaal, maar vond dat hier wel heel makkelijk mee om werd gegaan. Deze vrouw zei dat het geen enkel probleem is om een vriendje thuis uit te nodigen. En ze lieten zien hoe een kind toch thuis een feestje gaf :{
Oude (on)bekende.
pi_192081688
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:13 schreef Cathmar het volgende:
Hoi uit Spanje. Dag 3 van de opsluiting zit er op. Ik hoop dat het jullie bespaard blijft maar mentale voorbereiding wordt aanbevolen.
Hoe is het?
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 21:52:12 #35
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192082084
Dat gewoon met elkaar kunnen spelen als je geen symptomen hebt, ik ben daar helemaal niet zo gerust op. Er zijn ook mensen positief getest die helemaal geen symptomen hadden, die verspreiden het virus wel. Laten we nou allemaal verstandig zijn en zoveel mogelijk contact met anderen vermijden.
pi_192082177
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:52 schreef MaJo het volgende:
Dat gewoon met elkaar kunnen spelen als je geen symptomen hebt, ik ben daar helemaal niet zo gerust op. Er zijn ook mensen positief getest die helemaal geen symptomen hadden, die verspreiden het virus wel. Laten we nou allemaal verstandig zijn en zoveel mogelijk contact met anderen vermijden.
Dit :Y als iedereen er maar n beetje met de franse slag mee omgaat doet t natuurlijk geen fluit.
pi_192082500
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:29 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Ben op zich heel blij met het jeugdjournaal, maar vond dat hier wel heel makkelijk mee om werd gegaan. Deze vrouw zei dat het geen enkel probleem is om een vriendje thuis uit te nodigen. En ze lieten zien hoe een kind toch thuis een feestje gaf :{
Dat vond ik ook. Mijn kinderen vonden t ook maar raar.
*poef* nu is het weg
  maandag 16 maart 2020 @ 22:12:41 #38
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192082560
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:13 schreef Cathmar het volgende:
Sterkte.

Mijn tante woont in een klein dorpje met, wat zal het zijn, 60 inwoners. En wilde gisteren gaan wandelen in écht letterlijk the middle of nowhere. En werd dus aangehouden door politie
pi_192082754
Ldg: we hebben in principe geen recht op de opvang omdat vriend geen vitaal werk heeft, ik wil er liefst ook geen gebruik van maken nu.

In minimaal aantal dagen zoveel mogelijk uren maken is geen optie hier, hij werkt 40 uur en ik 28. Dan zijn we 7 dagen bezig. Maar in de huidige situatie misschien ook wel.
Zijn werkgever gaat wel die werktijdverkorting aanvragen, maar ik zou dat nog willen afwegen tegen onbetaald ouderschapsverlof. (Voors en tegens opzoeken).
We hebben nog 9 weken te overbruggen tot aan mijn verlof.

Wat fijn van je werkgever livelink. Ik voel me wel verantwoordelijk mijn aantal uren te maken en na zo’n eerste dag is het gewoon nog heel erg zoeken. De 8 heb ik dus ook niet gehaald vandaag. Ik denk ook dat beide werkgevers hier wel flexibel zijn wat betreft ouderschapsverlof inzetten, doordat zeker bij vriend straks misschien minder werk ligt. Voor nu heeft hij nog genoeg te doen.

En eens over het spelen met andere kinderen, maar ik vraag me wel af wat het met mijn peuter doet dat ze de komende weken zonder opa en oma en zonder andere kindjes is waar ze beide 2x per week naartoe ging. Deze situatie uitleggen aan een peuter is niet te doen en heb nog geen simpele verklaring eigenlijk. Ik denk dat ze straks wel vragen gaat stellen.
pi_192083508
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:12 schreef amaranta het volgende:

[..]

Sterkte.

Mijn tante woont in een klein dorpje met, wat zal het zijn, 60 inwoners. En wilde gisteren gaan wandelen in écht letterlijk the middle of nowhere. En werd dus aangehouden door politie
Ja voelt zo raar aan de ene kant maar aan de andere kant land is in staat van alarm. De regels zijn er. Ik vind het best spannend en dit gaat zéker langer duren dan 15 dagen. Het gaat ook nog eerst erger worden, dan pas beter.

Op naar dag 4. Gelukkig hebben we genoeg ruimte en de meiden hebben elkaar. En wifi ;)😏
Met een meidenkwartet
pi_192084464
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:52 schreef MaJo het volgende:
Ik las ergens, ik kan het niet meer vinden nu, dat ook mensen die “geen symptomen” zouden hebben, ze wel degelijk hadden, maar zelf niet als dusdanig zagen vanwege de mildheid ervan. Dat maakt het ook zo lastig om te zeggen dat mensen met klachten thuis moeten blijven, want wat zijn klachten?
Ik heb in principe geen klachten, maar toen ik vandaag bij de huisarts zat voor wat anders kreeg ik ineens een niesbui (de eerste en enige tot dusver) Ja.. oke, inderdaad; ik heb misschien ook wel een wat verstopte neus . Dus toch ook klachten kennelijk? . Maar ik ervaar mezelf niet als verkouden of grieperig, zeg maar.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 06:48:16 #42
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192087553
Nolita, ik denk dat je niet zo veel hoeft uit te leggen aan een peuter. Het is gewoon een voldongen feit dat we vandaag (want verder kunnen ze toch niet kijken) niet naar persoon x gaan. Net zoals dat we ‘s avonds naar bed gaan, en een luiers soms verschoond moet worden. Jammer joh. Boos worden mag.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_192088305
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:12 schreef amaranta het volgende:

[..]

Sterkte.

Ik hoop echt dat het hier niet zo ver komt dat we echt niet meer naar buiten mogen, als het zo is dan is het zo, maar het lijkt me best heftig om echt je huis niet meer uit te mogen :o

Ik werk in een winkel maar wij gaan wel gewoon open vandaag, ben benieuwd hoe lang nog. Heb aan mijn werkgever gemeld dat ik sinds vrijdag wat keelpijn heb gehad en een zwaar verkouden dochter thuis maar dat was geen probleem :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:31:58 #44
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192088445
geen medisch advies delen zonder navilgbare bron. Luister altijd naar je eigen arts vwb medicatie of pijnstillers.

[ Bericht 69% gewijzigd door Roomsnoes op 17-03-2020 09:18:36 ]
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:34:54 #45
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192088473
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:31 schreef Tink89 het volgende:

Enig idee hoe dat komt?

[ Bericht 19% gewijzigd door Roomsnoes op 17-03-2020 09:19:15 (Overleg altijd met je eigen arts) ]
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_192088488
Dank je wel voor het delen Tink.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:40:08 #47
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192088533
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:36 schreef exode het volgende:
Dank je wel voor het delen Tink.
Oh en dit! ^O^
Ik ben niet sceptisch.. maar wil de evt vragen die ik krijg kunnen beantwoorden..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:59:33 #48
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192088803
Als je twijfelt, bel je (huis)arts.

[ Bericht 93% gewijzigd door Roomsnoes op 17-03-2020 09:21:02 ]
KuikenGuppy
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 09:02:01 #49
5428 crew  miss_sly
pi_192088832
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:56 schreef laziness het volgende:
Mja ik vind dit soort adviezen via via op internet dus echt heel vervelend.

Ik gebruik op advies van de huisarts momenteel diclofenac tegen extreme hoofdpijnen waar pcm niet bij helpt. Moet ik er dan nu accuut mee stoppen?
Dat denk ik niet, want de huisarts heeft je dat weloverwogen geadviseerd. Je zou hoogstens met je eigen huisarts daarover contact op kunnen nemen en vragen wat hij denkt.

Sowieso doen er zoveel verhalen en adviezen de ronde waar ook een tegengesteld advies voor is, dingen die bewezen onwaar zijn, halve verhalen en van veel is de bron niet eens meer duidelijk.

Ik zou sowieso geen advies van internet aannemen en zelf met een professional/expert contact opnemen waar jij vertrouwen in hebt als er een medische vraag is waar je antwoord op wil.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192089110
Medische tips delen we ALLEEN als ze van een betrouwbare en navolgbare bron komen. Het is op internet al lastig genoeg om bronnen te beoordelen op betrouwbaarheid.
pi_192089336
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:17 schreef SQ het volgende:
Waarom denkt iedereen toch dat de temperatuur verschil gaat maken? Dit is toch een wereldwijd fenomeen :?
Omdat dat eerst gezegd werd, maar pas bij 26/27 graden waar schijnt te zijn.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:37:44 #52
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192089577
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Burdie op 17-03-2020 09:38:57 ]
KuikenGuppy
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:37:48 #53
244125 laziness
pi_192089578
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, want de huisarts heeft je dat weloverwogen geadviseerd. Je zou hoogstens met je eigen huisarts daarover contact op kunnen nemen en vragen wat hij denkt.

Sowieso doen er zoveel verhalen en adviezen de ronde waar ook een tegengesteld advies voor is, dingen die bewezen onwaar zijn, halve verhalen en van veel is de bron niet eens meer duidelijk.

Ik zou sowieso geen advies van internet aannemen en zelf met een professional/expert contact opnemen waar jij vertrouwen in hebt als er een medische vraag is waar je antwoord op wil.
Volledig mee eens maar je gaat er toch over nadenken dan he, dat is het vervelende er aan vind ik.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:38:58 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_192089600
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:37 schreef laziness het volgende:

[..]

Volledig mee eens maar je gaat er toch over nadenken dan he, dat is het vervelende er aan vind ik.
Ik merk dat social media distancing mij heel goed helpt bij zulke dillemma's ;)
disclaimer
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 09:39:55 #55
5428 crew  miss_sly
pi_192089616
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:37 schreef Burdie het volgende:
.
En werd ontkracht op TV door een specialist.

Gewoon niet doen, en zelf contact opnemen met een vertrouwde professional lijkt mij echt een veel betere tip.
pi_192089641
Wij zitten aan het thuisonderwijs groep 3 en groep 5 tegelijk moet kunnen.

Wel een groot verschil in wat de lkr meegeeft. Groep 3 heeft een heel dagschema en bij groep 5 is dit moet zo ongeveer kijk maar wat en hoe.

Ze zitten nu allebei met een kookwekker.

Ik ben vanmorgen eerst wezen hardlopen was nog best druk buiten toch veel schooljeugd op het schoolplein en veel gezinnen aan het wandelen. En nu wil ik eigenlijk douchen maar dat kan nog even niet.
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 09:41:30 #57
5428 crew  miss_sly
pi_192089663
quote:

[..]

Snap ik. Daarom vind ik het wel goed dat hier in het topic geveegd werd. In deze tijd met zoveel toegang tot internet voor zoveel mensen is het zo gemakkelijk om van alles te roepen en zo lastig te achterhalen waar het vandaan komt. Dus ik kies mijn betrouwbare bronnen zeer zorgvuldig en bekijk ieder advies op internet met de nodige scepsis.
pi_192089673
quote:

[..]

Wat ik erover kan vinden is dat de bijwerkingen van NSAID's erger zijn dan van pcm. Volgens mij wisten we dat al. Misschien bedoelen ze dat je dan behalve last van Corona ook last van die bijwerkingen hebt en dat extra vervelend is. Kan er niet echt gestaafd bewijs over vinden.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 09:42:30 #59
5428 crew  miss_sly
pi_192089684
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:38 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik merk dat social media distancing mij heel goed helpt bij zulke dillemma's ;)
Ik ben sowieso niet vies van social distancing :')
Ik vind het alleen echt heel naar en verdriietig dat het echt weken of zelfs maanden kan gaan duren voor ik mijn ouders en zus en gezin weer ga zien, en wat echt goede vrienden.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:43:35 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_192089712
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben sowieso niet vies van social distancing :')
Ik vind het alleen echt heel naar en verdriietig dat het echt weken of zelfs maanden kan gaan duren voor ik mijn ouders en zus en gezin weer ga zien, en wat echt goede vrienden.
Ha, ja dat wel.
En wat het met m'n huwelijk gaat doen :')
Ik hou zo van alleen zijn he.
disclaimer
pi_192089728
Ik las het ook in de krant liever pcm dan ibuprofen. Maar de reden was tegenstrijdig.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:44:20 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_192089730
En ik vind het ook heel gek om mijn collega's maanden niet te zien. En dat ik dan tegen de tijd dat ik weer naar kantoor mag, alweer bijna met verlof ga _O-
disclaimer
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:44:56 #63
244125 laziness
pi_192089738
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:43 schreef SQ het volgende:

[..]

Ha, ja dat wel.
Man en kind samen zijn mijn probleem.

Sjonge jonge die kibbelen wat af met z'n twee hoor. Normaal gesproken alleen aan tafel :') maar nu continue.
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 09:46:50 #64
5428 crew  miss_sly
pi_192089777
quote:

[..]

Ha, ja dat wel.
Vooralsnog gaat het hier redelijk soepel met drietjes. We gaan zien hoe het loopt.

Ik hou ook van alleen zijn. Ik heb gezegd dat ik morgen graag op kantoor kom werken, maar dat ik in het kader van social distancing graag zou zien dat we er niet allemaal tegelijk zijn. Max 2-3 per keer. Dat werd goed ontvangen, dus morgen lekker bijna alleen op kantoor aan de slag O+
pi_192089858
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Vooralsnog gaat het hier redelijk soepel met drietjes. We gaan zien hoe het loopt.

Ik hou ook van alleen zijn. Ik heb gezegd dat ik morgen graag op kantoor kom werken, maar dat ik in het kader van social distancing graag zou zien dat we er niet allemaal tegelijk zijn. Max 2-3 per keer. Dat werd goed ontvangen, dus morgen lekker bijna alleen op kantoor aan de slag O+
Wij hebben ook zo’n regeling op kantoor. Een roulatiesysteem. Heel fijn.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:51:18 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_192089869
Wij mogen niet meer naar kantoor. Mijn man en ik werken nu thuis maar in shifts :')
Mijn business partner moest wel even slikken toen ik zei dat ik alleen een bare minimum dienstenpakket kon bieden nu, maar hij heeft het er maar even mee te doen.

Ik ben trouwens wel blij dat de drie lagen management boven mij, allen met slechts 1 kind dat reeds volwassen of bijna volwassen is, zeer begripvol en meedenkend zijn. Ik moest er gisteren toch wel even flink om huilen, maar ben mijn schuldgevoel gelukkig wel kwijt nu.
disclaimer
pi_192089979
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:51 schreef SQ het volgende:
Ik ben trouwens wel blij dat de drie lagen management boven mij, allen met slechts 1 kind dat reeds volwassen of bijna volwassen is, zeer begripvol en meedenkend zijn. Ik moest er gisteren toch wel even flink om huilen, maar ben mijn schuldgevoel gelukkig wel kwijt nu.
/boks
Hier gelukkig ook begripvolle en meedenkende collega's/managers.... maar jeminee... 32 uur werken, 2 basisschoolkinderen aan het werk houden, volledig huishouden (want de poets mag uiteraard ook niet meer komen) én m'n man thuis aan het werk...

RIP me-time :'(

voor waarschijnlijk de komende maanden... :'( :'(
pi_192090035
quote:

[..]

Ha, ja dat wel.
Deze tweet kwam ik gisteren tegen;

Beetje het idee van na de zomervakanties maar dan anders :')
And you know I might
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:00:59 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_192090053
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:56 schreef Shandaly het volgende:

[..]

/boks
Hier gelukkig ook begripvolle en meedenkende collega's/managers.... maar jeminee... 32 uur werken, 2 basisschoolkinderen aan het werk houden, volledig huishouden (want de poets mag uiteraard ook niet meer komen) én m'n man thuis aan het werk...

Nou ja, dan dus geen 32 uur werken lijkt me.
Zijn die 32 uur werken echt noodzakelijk om de tent draaiende te houden?
disclaimer
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:03:11 #70
244125 laziness
pi_192090086
Ik ben heel dankbaar op het moment dat ik een 9 jarige heb die behoorlijk zelfstandig is en dat manlief werk heeft met minder dringende deadlines.

Thuiswerken met jongere en/of meerdere kinderen lijkt me heel moeilijk en petje af voor iedereen die daar zijn stinkende best voor gaat doen de komende tijd.

Manlief voelt zich niet helemaal fit trouwens dus die doet momenteel niks aan werk. Ik heb echter gisteren een dag van 10,5 uur gedraaid thuis :X
Wij mogen ook kantoor niet meer in.
pi_192090105
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:56 schreef Shandaly het volgende:

[..]

/boks

Ik ken dat. Ik houd mijn kinderen aan het werk. Mijn man help ik met zijn werk. Meer zodat hij kan werken. En ik werk normaal 24 uur voor de hap maar nu meer uren want alles moet blijven werken. En dan alles in huis nog.. Ik kom handen maar vooral ogen te kort.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:16:07 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192090366
Manlief is hier boven aan het werk, kind 1 op zijn kamer aan het werk, kind 2 hier beneden aan tafel en ik zit op de bank met een paar (werkgerelateerde) boeken.

Vanmorgen moesten we schoolwerk voor de jongste ophalen op school en zei de moeder van een vriendje: ze kunnen wel afspreken misschien, als ze niet verkouden zijn.

Eh nee... :X
*zucht*

In de supermarkt wel een beetje gegrinnikt om een man die afstand probeerde te houden bij de kassa waar steeds anderen tussen gingen staan. :o
Hij stond ook wel zeker 2 meter van de persoon voor hem. Het was best onduidelijk zeg maar, dat hij in de rij stond.

Maar ja, eigenlijk heeft hij wel gelijk.

Oh, en het huishouden doe ik minimaal, net als altijd. :@ De reden dat griepjes hier vaak geen grip krijgen. *) Ik zorg wel voor wat weerstand. :s)
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 10:19:26 #73
5428 crew  miss_sly
pi_192090425
Wij zitten met z'n drieen aan één tafel te werken. Enige optie in dit vakantiehuisje. Gaat wonderbaarlijk goed wel. Morgen gaat de leeromgeving van school open voor S, dus ik hou haar nu een beetje bezig met rekenbladen, woordzoekers, tekenen en taalblobs op schaaps laptop.
pi_192090502
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:16 schreef BE het volgende:
Oh, en het huishouden doe ik minimaal, net als altijd. :@ De reden dat griepjes hier vaak geen grip krijgen. *) Ik zorg wel voor wat weerstand. :s)
Oh de herkenning _O- Ik zorg er wel voor dat onze bedden wat vaker verschoond worden en vooral die van C houd ik goed bij aangezien die nog fiks snottert en hoest, hoe sneller ze daar overheen is hoe fijner voor iedereen.

Voorlopig kan ze helaas niet naar mijn schoonmoeder daardoor, we hebben gister weer bericht gehad dat de kanker van mijn schoonvader terug is, dus we blijven daar de komende tijd maar uit de buurt hoe moeilijk het ook is ;( We zouden hem niet nog zieker willen maken mochten wij toch het virus bij ons dragen.

Ik ben wel heel dankbaar aan alle mensen met de vitale beroepen die onze gezondheidszorg en het land draaiende houden!
And you know I might
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:23:37 #75
327807 Mariposas
יה&#14
pi_192090516
quote:

[..]

Ha, ja dat wel.
En dan hebben jullie nog een groot huis.
Wij wonen met vier personen op 86m2. :’)
Mijn man zou volgende week 5 dagen een citytripje in zijn eentje doen. Even geen vrouw en kinderen om hem heen. ! :')
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:24:41 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192090536
@rena Wat een naar bericht... ;(

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:19 schreef miss_sly het volgende:
Wij zitten met z'n drieen aan één tafel te werken. Enige optie in dit vakantiehuisje. Gaat wonderbaarlijk goed wel. Morgen gaat de leeromgeving van school open voor S, dus ik hou haar nu een beetje bezig met rekenbladen, woordzoekers, tekenen en taalblobs op schaaps laptop.
Deze kwam ik gisteren tegen:
https://www.wwf.nl/jeugd/(...)mpaign=toekomstkunde
Is mss ook leuk voor haar!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:43:37 #77
244125 laziness
pi_192090920
Mooie tip BE :Y Daar ga ik de mijne ook even op wijzen.
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 10:54:35 #78
5428 crew  miss_sly
pi_192091134
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:24 schreef BE het volgende:
@:rena Wat een naar bericht... ;(
[..]

Deze kwam ik gisteren tegen:
https://www.wwf.nl/jeugd/(...)mpaign=toekomstkunde
Is mss ook leuk voor haar!
Wat een leuke tip! Dank je wel!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:56:21 #79
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192091165
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:34 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Enig idee hoe dat komt?

Met alle respect voor dit beleid op fok: het komt verdorie rechtstreeks van een arts. Ik ga wel even een bron zoeken en zo levens redden...
pi_192091221
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:56 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Met alle respect voor dit beleid op fok: het komt verdorie rechtstreeks van een arts. Ik ga wel even een bron zoeken en zo levens redden...
Omdat het een advies is dat onder bepaalde omstandigheden geldt. Voldoe je niet aan die omstandigheden, dan is moet je met je eigen arts overleggen.
pi_192091538
Wij zijn verplicht gesteld om thuis te werken als je functie dat toelaat.

Mijn vriendin maakt belachelijke uren nu als juf, ze werkt altijd al veel over, maar nu werkt ze elke dag en avond. Haar duo is ziek en het digitale onderwijs moet morgen starten in haar klas. Ze wordt gek van ouders die Appen, bellen en mailen....terwijl er duidelijk is gecommuniceerd dat ze morgen starten.

Ik heb vanmiddag een VC....en dat ga ik doen aan het bureau van mijn zoontje tussen de Lego _O- Gelukkig is het een team VC en zit iedereen in hetzelfde schuitje. Alhoewel 2 collega's hebben een au pair :o

Ik was vanochtend bij de huisarts, dat zit bij een medisch centrum wat vastzit aan de verpleeghuis. Je komt binnen via de brasserie van het verpleeghuis. Het zag er zo triest uit, alles afgezet met lint. Ik voelde echt meteen zo'n verdriet voor die oude mensen. Met B afgesproken dat we de komende dagen briefjes voor ze gaan maken met vragen en verhaaltjes van B. En dan ons adres erbij zodat ze een briefje terug kunnen sturen.

Mijn moeder woont gewoon zelfstandig en krijgt mijn broer en zus regelmatig op bezoek, ze gaat dan met ze wandelen zodat ze buiten zijn en afstand hebben. Maar die is ook al erg eenzaam en mist haar kleinkinderen enorm. Ze zit in allerlei ouderengroepjes in haar dorp maar alles is afgezegd. Ik App en bel zo vaak mogelijk en B is van alles voor haar aan het tekenen, maar pfoeh als dit nog maanden gaat duren, worden er een hoop mensen zwaar depressief denk ik.
pi_192091568
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:23 schreef Mariposas het volgende:

[..]

En dan hebben jullie nog een groot huis.
Wij wonen met vier personen op 86m2. :’)
Mijn man zou volgende week 5 dagen een citytripje in zijn eentje doen. Even geen vrouw en kinderen om hem heen. ! :')
Boks, 80m2 hier en een tuintje van 5 bij 8 :D
pi_192091824
Mijn man zit in de kamer van ean te werken.
En ik zit met ean en sac beneden. Maar buurt ligt digitaal alles eruit. Ouderportaal ook.

Een de lkr van sac hadden een heel rooster gemaakt fijn alles alleen geen blz nrs. En in groep 3 werkt het nog wat anders ik had ook nog sommige dingen geen idee.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:36:02 #84
244125 laziness
pi_192091901
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:16 schreef exode het volgende:

[..]

Boks, 80m2 hier en een tuintje van 5 bij 8 :D
Die tuin (geen tje) is behoorlijk luxe nog, wat velen niet eens hebben.
pi_192091975
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:36 schreef laziness het volgende:

[..]

Die tuin (geen tje) is behoorlijk luxe nog, wat velen niet eens hebben.
Oh ja zeker, ik ben nu zooooo blij ermee. We wonen ook op een 'hoek', tussen ons en de buren zit een brandgang van 2 meter breed. Die brandgang is 20 meter lang en loopt dood, dus B is daar steeds druk met zijn ab auto.
We zeiden het gisteren nog tegen elkaar 'Je zou nu op een flat wonen met geen of een mini balkon'.

We wonen tegenover een speeltuin dus kunnen goed zien wanneer er iemand is en sturen B erheen als het leeg is of maar 1 of 2 kindjes zijn. Dan ga ik in de voortuin zitten en kan hem zien. Normaal doe ik dat niet meer, hij is oud genoeg maar ik wil zeker weten dat hij afstand houdt en niet aan de toestellen zit. Hij gaat dan takken verzamelen, voetballen of gewoon rondlopen door het oerwoud (het is een ouderwetse speeltuin met bomen, bosjes, gras, heuveltjes etc)
pi_192092035
Jemig exode, wat een onzin van die bellende appende contactzoekende ouders. Hoe moeilijk is het om als ouder zelf iets te regelen vraag ik mij dan af.

Ik ben zelf gisteravond aan de slag gegaan met het printen van allerlei oefenbladen, schema's en andere schoolgerelateerde dingen, we hebben Squla, na de tip van hier ook junior Einstein en verder kun je zelf ook creatief zijn. Vanmiddag gaan ze hier bijvoorbeeld proefjes doen met allerhande materialen, we hebben wat smartgames liggen, ze kunnen bordspellen doen etc. Het is wel erg makkelijk om de complete verantwoordelijkheid bij de juf neer te leggen in deze situatie. Natuurlijk moet ik zelf ook 40 uur werken en is het niet heel handig allemaal, maar we maken er gewoon samen het beste van en dat lukt tot nu toe echt verrassend goed. O+
pi_192092178
Ik vind het zo verdrietig voor de plaatselijke middenstand.
Net met een bevriende bloemist gechat. Hij weet niet hoe hij het moet overleven de komende maanden.
pi_192092235
We hebben hier inmiddels huiswerk voor de jongste van school gekregen. De reguliere taal en rekenopdrachten deden ze al op de chromebook, die kunnen ze nu vanaf thuis doen. Uitleg mogen de ouders doen, waar nodig. Juffen zijn wel bereikbaar voor problemen. En dan nog 45 minuten stil lezen erbij. Hij heeft ook nog extra werk van de plusklas (vandaag vogelnestje bouwen). Dus we komen de dag wel door.
Op dit moment staan de kinderen samen in de keuken koekjes te bakken. Simpele koekjes, maar als uitdaging praten we tot 12 uur alleen maar engels :D
pi_192092327
Ik mag wat betreft ruimte echt niet klagen. Wij hebben 600m2 tuin en 180m2 woonoppervlak. In huis dus ook plek zat om even rust alleen te zoeken.

Hier ook een speeltuintje vlakbij. Maar dat is overbevolkt. Ik snap wel dat kids niet hele dagen binnen zitten. Maar dit slaat nergens op. Zo kunnen ze net zo goed naar school. -O-
pi_192092337
quote:

[..]

https://eenvandaag.avrotr(...)irus-zou-verergeren/
pi_192092464
Ja inderdaad Nikki, ze vragen om dingen als 'alvast werk' of een 'dagschema'. Morgen staat alles online en er worden instructie uren ingesteld etc. Dat is allemaal gecommuniceerd maar toch, sta ook echt verbaasd hoeveel ouders contact opnemen.

Hier stond net de juf van B voor de deur, nou ja voor de deur, ze gooide de weektaak door de brievenbus en ik zag haar lopen. B naar buiten, ik dacht even zwaaien, maar ze hebben een tijdje staan kletsen (op gepaste afstand). B was zo blij om haar even te zien.

Vanmiddag gaat B meedoen met een FB stream knutselles. Ben benieuwd.
pi_192093045
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:49 schreef Adrian4 het volgende:
Ik vind het zo verdrietig voor de plaatselijke middenstand.
Net met een bevriende bloemist gechat. Hij weet niet hoe hij het moet overleven de komende maanden.
Ik ook. Alleen daarom wil ik al een taart kopen bij Tante Cake. En ook een beetje omdat ik gek ben op hun cheesecake :P
pi_192093093
Ik mag vrijdag een aantal spreekkamers gaan verhuizen naar de school aan de overkant.
Dan komen daar alleen de corona patiënten of verdenkingen en op de post de 'normale' patiënten.
Nu eerst wachten op meneer. Als die thuiskomt mag ik op mijn werk alle laptops gaan sprokkelen en opnieuw installeren (mag niets op staan want AVG) en dan vrijdag daar brengen.
Fijn klusje ook zo in je uppie :P
pi_192093209
Ik hoorde dat de hap open gaan voor de coronapatiënten en de ha voor andere patiënten
pi_192093306
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:34 schreef F_r het volgende:
Ik hoorde dat de hap open gaan voor de coronapatiënten en de ha voor andere patiënten
Wij gaan vanaf vrijdag alle patiënten verzamelen in Utrecht stad. Onze posten (Zeist, Houten, Nieuwegein, Utrecht en Leidsche Rijn) sturen ze dus naar deze school. Daar kunnen we dan een soort van quarantaine bieden en het werk op de posten gewoon door laten gaan.
pi_192097806
quote:

[..]

Het is alleen verdorie niet zomaar te stellen... het ligt veel genuanceerder. Natuurlijk heeft paracetamol (altijd!!) de voorkeur, maar dat betekent niet dat je doodgaat van NSAID's.
pi_192097807
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:38 schreef Tally het volgende:

[..]

Wij gaan vanaf vrijdag alle patiënten verzamelen in Utrecht stad. Onze posten (Zeist, Houten, Nieuwegein, Utrecht en Leidsche Rijn) sturen ze dus naar deze school. Daar kunnen we dan een soort van quarantaine bieden en het werk op de posten gewoon door laten gaan.
Ik las dat ze hier in Drenthe ook een centrale post gaan maken voor mensen die verdacht worden van corona.
Mijn man werkt in het ziekenhuis, hij doet zijn spreekuur zoveel mogelijk telefonisch, maar ik begreep dat hier in het ziekenhuis de meeste operaties e.d. nog wel doorlopen.
Er is wel een afdeling klaargemaakt. We wachten het af.

Mijn meiden zijn al een hele tijd buiten, de oudste heeft lange tijd niet meer zoveel buiten gespeeld als afgelopen 2 dagen! Ze kreeg een mail van de gymleerkracht dat het belangrijk is om minstens een half uur per dag te bewegen met adviezen enzo.

Morgen van de jongste spullen ophalen op school, schema en alles kwam vandaag al via schoudercom.
Oudste krijgt via de gewone weg huiswerk. Ik lees net dat ze online les gaan geven zeg maar, volgens een of ander rooster. Ze moeten inloggen ofzo, benieuwd hoe dat gaat werken morgen...

Gisteren en vandaag al wat huiswerk gedaan, wilde gelijk maar een soort schoolritme creëren... maar daar gooit school van de oudste dus nu roet in het eten. Maar eens kijken hoe we dat gaan doen.

Ik vind het wel een beetje dubbel, winkels zijn gewoon open... maar eigenlijk moet je zoveel mogelijk thuis blijven. Maar we willen de middenstand natuurlijk ook niet laten stikken... mijn brood haal ik gewoon zoals altijd bij de bakker, de supermarkt gaan we wel heen.

Ik vind het dubbel... had eigenlijk het plan om met de oudste voor schoenen te gaan kopen bijvoorbeeld. Maar aan de ene kant denk ik: die winkels zijn open dat kan wel.
Aan de andere kant vind ik toch ook weer niet dat je het moet opzoeken.
Maar de schoenen beginnen wel klein te worden (nou ja, de voeten worden groot...).
Fake it till you make it...
pi_192098360
Ik vind het zo raar. Wij moesten vandaag het schoolwerk ophalen (door het raam) en dan zie je groepjes mensen gezellig kletsend daarheen lopen... En de ouderenbond was gewoon op fietstocht vanmiddag, met een stuk of 20 bejaarden...
Ik ga het niet opzoeken nu. Ik ga gerust naar buiten, maar dan op plekken waar weinig tot geen anderen zijn. En ik doe (net als anders) 1x per week boodschappen.
Als ik volgende week geen loopneus meer heb, mag/moet ik wel weer naar mijn werk. Dat vind ik genoeg.
pi_192098598
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:16 schreef Hupje het volgende:
Ik vind het zo raar. Wij moesten vandaag het schoolwerk ophalen (door het raam) en dan zie je groepjes mensen gezellig kletsend daarheen lopen... En de ouderenbond was gewoon op fietstocht vanmiddag, met een stuk of 20 bejaarden...
Ik ga het niet opzoeken nu. Ik ga gerust naar buiten, maar dan op plekken waar weinig tot geen anderen zijn. En ik doe (net als anders) 1x per week boodschappen.
Als ik volgende week geen loopneus meer heb, mag/moet ik wel weer naar mijn werk. Dat vind ik genoeg.
Het hele idee is volgens mij dat we het aantal bewegingen dat we maken beperken. Dat wordt nu afgedwongen met het sluiten van horeca, sportclubs en scholen. Maar het hele idee van “gecontroleerd besmet raken om zo groepsimmuniteit op te bouwen” is dat er wel besmettingen blijven en daarvoor heb je mensen die contact hebben nodig. Dus als iedereen AL zijn bewegingen staakt en zich bij wijze van spreken isoleert in eigen woning dan ontstaat er geen groepsimmuniteit (want om dat te bereiken moet meer dan de helft van de bevolking het krijgen. En dat is dan nog laag, kijk maar de dekkingsgraad van vaccinaties die verlangd wordt bijvoorbeeld).

Dat gezegd hebbende; ik ben risicopatient. En een collega van mijn man, met wie hij donderdag nog samen op kantoor zat, is nu dus ziek. Ik begin hem nu dus zelf ook wel een beetje te knijpen... :X
  dinsdag 17 maart 2020 @ 16:33:43 #100
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_192098665
Het zal vast niet heel druk zijn in de schoenenwinkel, Nijna. Dus even kijken misschien of je een rustig moment kunt vinden daarvoor?

Boodschappen doe ik zoveel mogelijk online, maar de bezorgmomenten die nog beschikbaar zijn beginnen wel behoorlijk schaars te worden. Ik zag een filmpje van mijn broer die op Curacao is, daar checken ze nu bij de ingang je lichaamstemperatuur met zo'n soort scanner en krijg je ook wat desinfecterende spray op je handen voor je naar binnengaat. Vond ik wel een goed idee eigenlijk. Of een maximum aantal mensen tegelijk binnenlaten in de supermarkten, zodat je inderdaad die afstand kunt bewaren tot elkaar.
in de haak.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 16:40:19 #101
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_192098786
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:30 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Het hele idee is volgens mij dat we het aantal bewegingen dat we maken beperken. Dat wordt nu afgedwongen met het sluiten van horeca, sportclubs en scholen. Maar het hele idee van “gecontroleerd besmet raken om zo groepsimmuniteit op te bouwen” is dat er wel besmettingen blijven en daarvoor heb je mensen die contact hebben nodig. Dus als iedereen AL zijn bewegingen staakt en zich bij wijze van spreken isoleert in eigen woning dan ontstaat er geen groepsimmuniteit (want om dat te bereiken moet meer dan de helft van de bevolking het krijgen. En dat is dan nog laag, kijk maar de dekkingsgraad van vaccinaties die verlangd wordt bijvoorbeeld).

Dat gezegd hebbende; ik ben risicopatient. En een collega van mijn man, met wie hij donderdag nog samen op kantoor zat, is nu dus ziek. Ik begin hem nu dus zelf ook wel een beetje te knijpen... :X
Dat beperken van het aantal bewegingen moet nu eerst wel even heel serieus gedaan worden om echt wat zoden aan de dijk te zetten, en ik vind een fietstocht met z'n twintigen daar ook niet bepaald in thuis horen. De verspreiding gaat heus wel door hoor, don't worry.
in de haak.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 16:49:53 #102
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192098974
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:40 schreef trui het volgende:

[..]

Dat beperken van het aantal bewegingen moet nu eerst wel even heel serieus gedaan worden om echt wat zoden aan de dijk te zetten, en ik vind een fietstocht met z'n twintigen daar ook niet bepaald in thuis horen. De verspreiding gaat heus wel door hoor, don't worry.
Ik denk echt dat er best veel mensen zijn die nu denken: als we het toch allemaal moeten krijgen, dan nu maar.
Eerlijk gezegd weet ik ook niet zo goed hoe dit goed kan komen, zeker niet als elk land maar wat doet. China lijkt er wat bovenop te komen, maar wat gebeurt er als daar de lockdown wordt opgeheven en iedereen weer vrolijk gaat leven alsof er niks is gebeurd? In China heeft 0,05% van de bevolking nu de ziekte gehad, dus nog 59,95% te gaan...
Misschien moeten er anders een flink aantal kerngezonde, vitale mensen tussen de 20-40 jaar maar op ziekenbezoek gaan bij bevestigde corona patiënten, dan kunnen zij daarna de economie weer laten draaien, terwijl de rest in kleine plukjes verspreid over de tijd weer mag aansluiten of thuisblijven tot er een vaccin is.
Hoe zien jullie dit goed komen/oplossen?
KuikenGuppy
  dinsdag 17 maart 2020 @ 17:03:06 #103
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_192099292
Tsja, ik weet 't ook niet zo goed. De druk op het zo snel mogelijk ontwikkelen van een goed vaccin is in elk geval maximaal, neem ik aan, maar dan nog heeft dat tijd nodig. Het is wel een leuk idee om kerngezonde mensen nu ziek te laten worden, maar hoe regel je dat zij niet per ongeluk toch weer veel meer anderen besmetten dan bedoeld?
En die mensen die denken 'laat me het nu dan maar vast krijgen' vind ik wel asociaal, we moeten m.i. toch echt nu samen ons best doen en inzetten op maximale vertraging van de verspreiding.
in de haak.
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 17:04:32 #104
5428 crew  miss_sly
pi_192099331
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik denk echt dat er best veel mensen zijn die nu denken: als we het toch allemaal moeten krijgen, dan nu maar.
Eerlijk gezegd weet ik ook niet zo goed hoe dit goed kan komen, zeker niet als elk land maar wat doet. China lijkt er wat bovenop te komen, maar wat gebeurt er als daar de lockdown wordt opgeheven en iedereen weer vrolijk gaat leven alsof er niks is gebeurd? In China heeft 0,05% van de bevolking nu de ziekte gehad, dus nog 59,95% te gaan...
Misschien moeten er anders een flink aantal kerngezonde, vitale mensen tussen de 20-40 jaar maar op ziekenbezoek gaan bij bevestigde corona patiënten, dan kunnen zij daarna de economie weer laten draaien, terwijl de rest in kleine plukjes verspreid over de tijd weer mag aansluiten of thuisblijven tot er een vaccin is.
Het wordt pas opgelost als er een vaccin is. Tot die tijd moet je het aantal besmettingen zoveel mogelijk beperken, denk ik. Want herd immunity klinkt wel leuk, maar dat is bijna ondoenlijk. Het is bovendien niet zo dat het een zekerheid is dat je amper ziek wordt als je jong en gezond bent, want er zijn zeker ook veel jonge, gezonde mensen, ook zonder onderliggend lijden, die erg ziek worden.
pi_192099351
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:33 schreef trui het volgende:
Het zal vast niet heel druk zijn in de schoenenwinkel, Nijna. Dus even kijken misschien of je een rustig moment kunt vinden daarvoor?

Boodschappen doe ik zoveel mogelijk online, maar de bezorgmomenten die nog beschikbaar zijn beginnen wel behoorlijk schaars te worden. Ik zag een filmpje van mijn broer die op Curacao is, daar checken ze nu bij de ingang je lichaamstemperatuur met zo'n soort scanner en krijg je ook wat desinfecterende spray op je handen voor je naar binnengaat. Vond ik wel een goed idee eigenlijk. Of een maximum aantal mensen tegelijk binnenlaten in de supermarkten, zodat je inderdaad die afstand kunt bewaren tot elkaar.
Ik kreeg net de mail van school, zoals het rooster eruit ziet moet ze dus gewoon volle schooldagen gaan maken achter de tablet... die schoenen zullen moeten wachten tot in het weekend... voordeel: ze hoeft haar schoenen niet aan om school te volgen ;).

Ik ga vrijdag denk ik maar gelijk om 8 uur naar de winkel, zoals ik eigenlijk altijd doe, voor mijn weekboodschappen.

quote:

[..]

Ik weet niet hoe het moet... China ben ik wel benieuwd zeg maar wat er gebeurd na die lockdown, dat virus is volgens mij echt nog wel aanwezig, dus kan ook maar zo weer de kop opsteken. Doen ze hetzelfde trucje dan weer?

Voor wat betreft hier in NL, ik weet het niet. Mijn ouders zijn ook nog best wel dingen aan het doen. Heb ik ze gezegd niet naar ons toe te komen, gaan ze bij vrienden op bezoek... 8)7 .
Eigenwijs hoor die "oudjes"... zucht
  dinsdag 17 maart 2020 @ 17:08:06 #106
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_192099426
Haha ja mijn ouders gingen van de week ook nog gewoon kaarten met vrienden, en mijn moeder werd echt heel boos toen ik zei dat ze daar misschien voorlopig toch even anders mee om zouden moeten gaan. Maar ik hoop dat ook bij hen het besef toch langzamerhand indaalt dat dit geen geintje is. Ze horen nota bene zelf tot de kwetsbare groep. Pff.
in de haak.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 17:18:44 #107
244125 laziness
pi_192099661
Dat vaccin gaat echt nog wel tot 2021 duren. Dat zijn geen vrolijke berichten -O-

In China zie je momenteel bijna geen besmettingen. Ben benieuwd of dat zo blijft of niet. Want dat vertelt meer over de zin van een complete lockdown.

Het is een interessant gegeven dat wij dit net even anders doen dan de andere landen.
  Manager PR/Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 17:39:01 #108
269689 crew  Viv
pi_192100175
quote:
Heel eerlijk: gewoon niet. Dit virus had hier nooit voet aan de grond mogen krijgen en nu dat wel zo is, gaat het linksom of rechtsom nog heel veel leed berokkenen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 17:48:40 #109
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192100387
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 17:39 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Heel eerlijk: gewoon niet. Dit virus had hier nooit voet aan de grond mogen krijgen en nu dat wel zo is, gaat het linksom of rechtsom nog heel veel leed berokkenen.
Moeten we dan maar niet gewoon loslaten, laten gaan, de dagen plukken voor zover we die hebben, dood laten gaan wie dood gaat, even de hel door en daarna weer opbouwen vanuit de puinhopen?
Ouderen laten stikken in eenzaamheid, leven in angst, elkaar maandenlang niet kunnen of mogen zien, is dat dan de oplossing? Is dat uiteindelijk niet erger dan het andere scenario?
KuikenGuppy
  dinsdag 17 maart 2020 @ 18:09:07 #110
244125 laziness
pi_192100896
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 17:48 schreef Burdie het volgende:

[..]

Moeten we dan maar niet gewoon loslaten, laten gaan, de dagen plukken voor zover we die hebben, dood laten gaan wie dood gaat, even de hel door en daarna weer opbouwen vanuit de puinhopen?
Ouderen laten stikken in eenzaamheid, leven in angst, elkaar maandenlang niet kunnen of mogen zien, is dat dan de oplossing? Is dat uiteindelijk niet erger dan het andere scenario?
Is het risico dan niet dat een te groot deel van je beroepsbevolking ook het loodje legt omdat er capaciteits te kort is aan ziekenhuis bedden en personeel?

Tevens is makkelijk gezegd als je geen risico patient als bijvoorbeeld partner of kind hebt.
pi_192100947
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 17:18 schreef laziness het volgende:
Dat vaccin gaat echt nog wel tot 2021 duren. Dat zijn geen vrolijke berichten -O-

In China zie je momenteel bijna geen besmettingen. Ben benieuwd of dat zo blijft of niet. Want dat vertelt meer over de zin van een complete lockdown.

Het is een interessant gegeven dat wij dit net even anders doen dan de andere landen.
Tijd moet nog maar uitwijzen wat nou het meest zinvol is. Die totale lockdowns klinken effectief. Maar wat als alles weer gaat draaien? Dan zit dat virus binnen no time weer overal.

En zoals NL het nu doet, verspreiden van besmetting, klinkt ook leuk, maar zijn de huidige maatregelen maanden vol te houden? Ik zie nog niet echt in hoe dan. Vroeg of laat moeten ouders ook weer aan het werk (En dus moeten de kinderen ergens blijven), bedrijven weer gaan draaien etc.
pi_192101125
quote:

[..]

Zware vraag, waar ik geen antwoord op heb.

Want dit virus gaat nog wel even duren. En je kan mensen gewoonweg niet een jaar opsluiten.
Je kan kwetsbare (alleenstaande) mensen ook niet maanden alleen laten zonder bezoek. Dat heeft ook gevolgen.

Welke weg je ook kiest. Beide wegen zijn heel zwaar en zullen op korter of langer termijn ook voor verliezen gaan zorgen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 18:25:35 #113
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192101265
Ik denk dat er aanzienlijk minder mensen doodgaan als we de besmettingen een beetje kunnen vertragen. Nog even los van het feit dat je niet aan artsen etc kan vragen om maar gewoon werkeloos toe te kijken.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 18:28:33 #114
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192101336
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 17:08 schreef trui het volgende:
Haha ja mijn ouders gingen van de week ook nog gewoon kaarten met vrienden, en mijn moeder werd echt heel boos toen ik zei dat ze daar misschien voorlopig toch even anders mee om zouden moeten gaan. Maar ik hoop dat ook bij hen het besef toch langzamerhand indaalt dat dit geen geintje is. Ze horen nota bene zelf tot de kwetsbare groep. Pff.
Ouderen zijn echt best asociaal heb ik ontdekt :X op de cruise was het meeste volk 70+ maar je wil niet weten hoevaak er voorgedrongen werd :X ook zat mensen die hun handen niet desinfecteren voor het eten (dit was een verplichting op de boot). En maar klagen klagen klagen over van alles :X Heb het even gehad met oude mensen :')
  dinsdag 17 maart 2020 @ 18:50:04 #115
37150 livelink
pi_192101800
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 17:08 schreef trui het volgende:
Mijn ouders (allebei 80 en mijn vader is longpatiënt :X ) hebben zich dit weekend eindelijk bij het onvermijdelijke neergelegd en blijven nu thuis. Wij doen de wekelijkse boodschappen en de buren doen de dagelijkse boodschappen voor hen. Dus ze hoeven ook echt niet meer de deur uit. Stuurt mijn moeder zaterdag een app: Quarantaine sucks :( :o

En ik kan het me wel voorstellen ook hoor. Het is ook echt niet leuk. Gelukkig hebben ze elkaar nog wel. Ik belde mijn moeder gisteren en ze gaf aan dat ze ook veel vrienden hebben die nu echt helemaal alleen zijn. Dan slaat de eenzaamheid ook wel toe lijkt me.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 18:51:39 #116
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192101831
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:25 schreef Lemijn het volgende:
Ik denk dat er aanzienlijk minder mensen doodgaan als we de besmettingen een beetje kunnen vertragen. Nog even los van het feit dat je niet aan artsen etc kan vragen om maar gewoon werkeloos toe te kijken.
De andere kant is dat je mensen weken of maandenlang in een isolement gaat plaatsen. Ik snap op dat punt sommige oudjes wel, hun dagen zijn geteld, en ik zou ook liever dansend in een paar weken ten onder gaan dan maandenlang in stille eenzaamheid wegkwijnen.
KuikenGuppy
  dinsdag 17 maart 2020 @ 18:57:14 #117
37150 livelink
pi_192101971
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:51 schreef Burdie het volgende:

[..]

De andere kant is dat je mensen weken of maandenlang in een isolement gaat plaatsen. Ik snap op dat punt sommige oudjes wel, hun dagen zijn geteld, en ik zou ook liever dansend in een paar weken ten onder gaan dan maandenlang in stille eenzaamheid wegkwijnen.
Ja, dat was in eerste instantie ook de filosofie van mijn vader. Hij zei letterlijk dat hij nu eenmaal een wandelend risico is in alles wat hij doet. Buitenshuis en ook in huis. Hij is heel actief in de kerk, dus dat had hij graag willen blijven doen.

Maar ja, hij begrijpt ook dat wij hem nog niet willen missen, maar het gaat niet van harte hoor. En waar hij normaal dan veel thuis naar wielrennen en voetbal kijkt; gaat dat ook allemaal niet meer door. Leuk is anders.
pi_192102023
Ja prima voor de oudjes 'wiens dagen geteld zijn', maar mijn man van 38 is ook een risicopatiënt en wil toch graag zijn kinderen zien opgroeien.
pi_192102189
@Nijna
@trui
Ik ben dus niet de enige met eigenwijze ouders.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 19:07:50 #120
37150 livelink
pi_192102237
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:58 schreef lunapuella het volgende:
Ja prima voor de oudjes 'wiens dagen geteld zijn', maar mijn man van 38 is ook een risicopatiënt en wil toch graag zijn kinderen zien opgroeien.
Dat vind ik een vrij respectloze post. Het misstaat niet om mededogen te hebben met mensen en in te zien dat het ook voor de oudjes 'wiens dagen geteld zijn' zware maatregelen zijn en dat het dus voor hen ook niet altijd even makkelijk is. Het feit dat ik begrip kan opbrengen dat mijn vader wellicht liever een andere keuze zou maken, betekent niet dat ik wil dat jouw man risico loopt.
En mijn vader blijft thuis, net zoals ik thuis blijf. Omdat dat ook het juiste is om te doen nu.
  Manager PR/Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 19:09:21 #121
269689 crew  Viv
pi_192102268
quote:
In het "loslaten"-scenario (dus: een groot deel van de bevolking raakt besmet in de komende maanden) vallen er misschien wel 100.000* COVID-19-doden in Nederland. Ik denk dat we het als samenleving toch op z'n minst geprobeerd moeten hebben om het niet zover te laten komen. :X

Maar zelfs als het "gecontroleerd"-scenario (dus: de besmettingen gebeuren mondjesmaat en de zorg kan het goed aan) volgens plan verloopt, is het nog steeds dramatisch. Niet alleen alles wat we ervoor moeten doen en laten, maar ook al die mensen die nooit meer de oude worden na wekenlang aan de beademing, etc.

*Een snelle berekening van mij, gebaseerd op de inschatting van de GGD van afgelopen weekend dat het werkelijke aantal besmettingen in Nederland toen circa 6000 was. Er waren toen circa 20 doden en circa 50 IC-patiënten, dus laten we zeggen dat circa 1% van de COVID-19-patiënten ten dode opgeschreven is zodra de IC's vol liggen.
pi_192102274
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:07 schreef livelink het volgende:

[..]

Dat vind ik een vrij respectloze post. Het misstaat niet om mededogen te hebben met mensen en in te zien dat het ook voor de oudjes 'wiens dagen geteld zijn' zware maatregelen zijn en dat het dus voor hen ook niet altijd even makkelijk is. Het feit dat ik begrip kan opbrengen dat mijn vader wellicht liever een andere keuze zou maken, betekent niet dat ik wil dat jouw man risico loopt.
En mijn vader blijft thuis, net zoals ik thuis blijf. Omdat dat ook het juiste is om te doen nu.
Ik zette hier aanhalingstekens omheen omdat ik reageerde op @Burdie en haar formulering aanhaalde.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 19:13:48 #123
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192102368
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:09 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik zette hier aanhalingstekens omheen omdat ik reageerde op @:Burdie en haar formulering aanhaalde.
Ik begrijp je punt niet, sorry.
KuikenGuppy
pi_192102387
Verder heb ik echt wel begrip dat het voor ouderen zwaar is nu. Mijn eigen oma zit nu praktisch opgesloten met haar dementerende man omdat er ineens geen dagbesteding meer is voor hem. Maar de suggestie dat duizenden doden wellicht een acceptabele ruil zijn voor een mooie oude dag voor deze mensen schiet mij in het verkeerde keelgat.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 19:23:24 #125
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192102586
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:14 schreef lunapuella het volgende:
Verder heb ik echt wel begrip dat het voor ouderen zwaar is nu. Mijn eigen oma zit nu praktisch opgesloten met haar dementerende man omdat er ineens geen dagbesteding meer is voor hem. Maar de suggestie dat duizenden doden wellicht een acceptabele ruil zijn voor een mooie oude dag voor deze mensen schiet mij in het verkeerde keelgat.
Dat is dan ook geenszins wat ik zeg. Ik vroeg me hardop af of weken/maanden/jaren van ellende, isolement, crisis, etc. opweegt tegen het door de zure appel heen bijten, waarbij het redelijk kort even heel naar gaat zijn, maar daarna weer redelijk snel normaliseert. Gewoon, filosofisch. In elk denkbaar scenario zijn er andere afwegingen die ook nog eens voor iedereen persoonlijk verschillen, en afhangen van je eigen omstandigheden.
KuikenGuppy
  Licht Ontvlambaar dinsdag 17 maart 2020 @ 19:27:31 #126
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_192102700
Iets heel anders, luchtigers tussendoor... de achterbuurmeisjes (twee huizen naast elkaar) hangen al uren in het raam met elkaar te kletsen en te zingen O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 19:30:13 #127
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192102762
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:23 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat is dan ook geenszins wat ik zeg. Ik vroeg me hardop af of weken/maanden/jaren van ellende, isolement, crisis, etc. opweegt tegen het door de zure appel heen bijten, waarbij het redelijk kort even heel naar gaat zijn, maar daarna weer redelijk snel normaliseert. Gewoon, filosofisch. In elk denkbaar scenario zijn er andere afwegingen die ook nog eens voor iedereen persoonlijk verschillen, en afhangen van je eigen omstandigheden.
Er wordt expres hiervoor gekozen omdat de belasting op de zorg anders te groot is en je schrijnende gevallen zult krijgen net als in China, waar mensen letterlijk stierven in de gangen van de ziekenhuizen. Het antwoord is dus nee.
pi_192103269
Ik merk dat ik deze vragen en discussie lastig vind. Ik lees argumenten hier, lees medische bronnen etc. En dan denk ik 'oh ja daar zit wat in.' Vervolgens lees ik het tegenovergestelde en denk dan 'oh ja dat klinkt ook logisch'.

Ik was 100% voor een lock down maar nu niet meer geloof ik. Het virus is er en blijft er nog maanden. Je kan geen maandenlange lockdown volhouden.

Vertragen, als dat lukt, lijkt mij nu het slimste. Bescherming van de 'zwakkeren', ontlasten van de zorg en in de tussentijd heeeel hard aan de gang voor een vaccin en medicijn (als dat al kan voor een virus) en wellicht IC uitbreidingen.

Maar ja, ik ben zo'n gezonde 30er, maar als ik de horror verhalen lees hoe ziek je er wekenlang van kan zijn. En hoe moeten we het oplossen als we beide doodziek zijn met 2 kleine kinderen. Kortom sla mij maar over.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 19:58:23 #129
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192103575
Helemaal mee eens, exode. Ik probeer ook steeds bewust weer afstand te nemen van het nieuws en van de artsen-atpgroepen en zo. Je wordt er dol van. Maar we moeten inderdaad ook gewoon slapen en gezond en fit blijven en hoop houden en blijven leven, gewoon, vandaag en morgen, met onze kinderen spelen en ons hoofd in de zon draaien en lekker eten en knuffelen en grapjes maken. Ik moet er vaak genoeg van huilen hoor, maar godzijdank niet de hele dag.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:07:04 #130
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192103923
Goed verwoord exode, ik ben het ook met je eens. Soms raak ik er een beetje van in paniek, alsof we in een soort post-apocalyptisch (of pre-?) scenario terecht zijn gekomen, zonder duidelijke oplossing of toekomstbeeld.
Ik neem het maar even één dag tegelijkertijd nu, we kunnen toch weinig doen verder.
KuikenGuppy
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:10:27 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192104041
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:58 schreef Lemijn het volgende:
Helemaal mee eens, exode. Ik probeer ook steeds bewust weer afstand te nemen van het nieuws en van de artsen-atpgroepen en zo. Je wordt er dol van. Maar we moeten inderdaad ook gewoon slapen en gezond en fit blijven en hoop houden en blijven leven, gewoon, vandaag en morgen, met onze kinderen spelen en ons hoofd in de zon draaien en lekker eten en knuffelen en grapjes maken. Ik moet er vaak genoeg van huilen hoor, maar godzijdank niet de hele dag.
Ik heb er ook regelmatig buikpijn van, dit gaat nog zo veel erger worden dan nu...
En er is weinig tegen te doen, behalve dan zoveel mogelijk vertragen.

Zo word ik misselijk van filmpjes uit Bergamot (Italië) waar mensen zonder bijzijn van familie worden begraven of gecremeerd... ;( Dan ben je echt zo ver heen als gemeenschap... en toch kan het daar niet anders.
pi_192104262
ik kijk die filmpjes niet hoor.. daar wordt t niet beter van..
Vanmiddag even heerlijk in de zon buitengym gegeven..
en mijn moeder (77) heeft wel wat last met het zorgen dat er geen verjaardagsvisite op bezoek komt.. maar ze had heel creatief gebakjes gekocht en die in een koelbox in de tuin gezet.. kon iedereen een doosje pakken en cadeautje/bloemen voor de deur leggen.. en zwaaien door het raam.. muziekje erbij.. was reuze gezellig zo..
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:21:18 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192104356
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:17 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ik kijk die filmpjes niet hoor.. daar wordt t niet beter van..
Vanmiddag even heerlijk in de zon buitengym gegeven..
en mijn moeder (77) heeft wel wat last met het zorgen dat er geen verjaardagsvisite op bezoek komt.. maar ze had heel creatief gebakjes gekocht en die in een koelbox in de tuin gezet.. kon iedereen een doosje pakken en cadeautje/bloemen voor de deur leggen.. en zwaaien door het raam.. muziekje erbij.. was reuze gezellig zo..
Dat vind ik wel heel knap, dat ze het zo heeft opgelost.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 17-03-2020 21:11:16 ]
pi_192104592
Ik heb de afgelopen nachten amper geslapen, vandaag een aantal keer echt moeten huilen.
De ellende van mensen die getroffen worden door de ziekte probeer ik echt te vermijden.

Mijn laatste huilbui was er eentje van wat opluchting na de persconferentie van zojuist

Vooral dat gevoel ook dat een paar weken geleden het leven zo lekker ‘zorgeloos’ was en nu ineens zo omgekeerd is. En niemand weet voor hoe lang en hoe de wereld er hierna aan toe is.
Speelt dan nog mee dat ik er door mijn werk meteen keihard mee geconfronteerd ben en we met kinderen ook veel voelen.
Mijn vrijgezelle vrienden met kantoorbanen werken gewoon iets meer thuis dan normaal en zijn zich minder bewust van de enorme impact op een groot deel van de samenleving.

Wat dat betreft snap ik die nonchalance bij deze groep en bij ouderen wel. Zij worden niet zo rechtstreeks getroffen door de consequenties van de maatregelen, dan voelt het misschien ook minder belangrijk of groots.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192104880
En hoe komt het dat het in Italië zo heftig is? En daar waar gao zit niet?

Ik hoop zo maar vrees van niet dat het hier niet zo heftig wordt.
pi_192105401
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:09 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

In het "loslaten"-scenario (dus: een groot deel van de bevolking raakt besmet in de komende maanden) vallen er misschien wel 100.000* COVID-19-doden in Nederland. Ik denk dat we het als samenleving toch op z'n minst geprobeerd moeten hebben om het niet zover te laten komen. :X

Maar zelfs als het "gecontroleerd"-scenario (dus: de besmettingen gebeuren mondjesmaat en de zorg kan het goed aan) volgens plan verloopt, is het nog steeds dramatisch. Niet alleen alles wat we ervoor moeten doen en laten, maar ook al die mensen die nooit meer de oude worden na wekenlang aan de beademing, etc.

*Een snelle berekening van mij, gebaseerd op de inschatting van de GGD van afgelopen weekend dat het werkelijke aantal besmettingen in Nederland toen circa 6000 was. Er waren toen circa 20 doden en circa 50 IC-patiënten, dus laten we zeggen dat circa 1% van de COVID-19-patiënten ten dode opgeschreven is zodra de IC's vol liggen.
Ik las in een onderzoek ergens dat, als dit virus vrij spel zou krijgen, naar schatting 70% van de bevolking besmet raakt. Door een overbelaste
zorg met zoveel zieken zou vervolgens 10% overlijden.
Nou, met hoeveel mensen zijn we? Volgens mij zou dat grofweg 1 miljoen doden opleveren. In NL alleen.

Ik blijf voorlopig wel binnen.
pi_192105452
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:07 schreef Burdie het volgende:
Goed verwoord exode, ik ben het ook met je eens. Soms raak ik er een beetje van in paniek, alsof we in een soort post-apocalyptisch (of pre-?) scenario terecht zijn gekomen, zonder duidelijke oplossing of toekomstbeeld.
Ik neem het maar even één dag tegelijkertijd nu, we kunnen toch weinig doen verder.
Ja precies. Het vliegt me soms even aan, vooral het oneindige ervan (of zo voelt het nu). Ik zie geen makkelijke oplossing. Het is kiezen uit meerdere kwaden (voor zover we op dit moment nog iets te kiezen hebben) en dat maakt me verdrietig. Zal het weer ‘normaal’ worden?
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:11:28 #138
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_192105622
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:14 schreef lunapuella het volgende:
Precies, ik hoop ook dat het lukt om dit vanuit solidariteit gezamenlijk echt door te zetten. Het kan enorm veel levens redden, ook van mensen die anders nog vele jaren te gaan hebben. En inderdaad, Lemijn, die vreselijke drama's in de ziekenhuizen zoals ze nu in Italië plaatsvinden, als het ook maar enigszins mogelijk is moeten we dat toch voorkomen!
in de haak.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:12:51 #139
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_192105644
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:39 schreef F_r het volgende:

Ik hoop zo maar vrees van niet dat het hier niet zo heftig wordt.
Omdat ze daar te laat hebben ingegrepen?
in de haak.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:16:09 #140
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_192105716
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:58 schreef lunapuella het volgende:
Mijn dochter is dertien en die wil ook graag 90+ worden vandaar dat wij met zijn vieren inmiddels week vier in thuisisolatie zitten. Geboren en in de eerste jaren 4 procent afweer opgebouwd. Lang leve een flink immuundefect. Inmiddels zijn we getraind in thuisscholing online en denken werkgevers, scholen, artsen en het LUMC meer dan prima mee.

Alle lof voor de boodschappenbezorgers, de mensen om ons heen die ineens een taart op de tuintafel parkeren, kaartjes door de brievenbus doen enz.

Maw het is geen wedstrijd wie er het langste wil genieten van zijn of haar leven want als je het aan de ouderen in de samenleving vraagt (uitzonderingen daargelaten) willen zij ook de laatste jaren niet opgesloten zitten maar lekker genieten wellicht.

Kromme opmerking en kruip weer onder mijn steen.
If you can dream it, you can do it...
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:18:27 #141
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_192105776
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:47 schreef exode het volgende:
Maar ja, ik ben zo'n gezonde 30er, maar als ik de horror verhalen lees hoe ziek je er wekenlang van kan zijn. En hoe moeten we het oplossen als we beide doodziek zijn met 2 kleine kinderen. Kortom sla mij maar over.
De kans dat jullie beiden doodziek worden van dit virus is echt klein, als jullie zelf gezonde dertigers zijn. Ik zou me daar dus echt niet te druk om maken.
in de haak.
pi_192105906
Gisteren had ik een soort berusting, vandaag weet ik het allemaal niet zo goed. Ik ben goed in doemdenken en zulke gedachten schieten er toch regelmatig even door. Wat nou als dit en wat nou als dat... Vervolgens probeer ik wel weer gewoon te bedenken dat de meeste mensen lichte klachten hebben, maar onvermijdelijk zullen er mensen overlijden... en dat zijn er altijd teveel.

We moeten het maar uit zien te zitten met zn allen en er linksom of rechtsom het beste van maken, zoiets...
pi_192106221
Wat een heftigheid toch allemaal. Voor ons, voor de mensen om ons heen, voor de samenleving, voor ons land, voor onze wereld.

[ Bericht 73% gewijzigd door Malteser op 17-03-2020 22:41:54 ]
  Licht Ontvlambaar dinsdag 17 maart 2020 @ 21:47:06 #144
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_192106396
Malteser :*
pi_192106431
Malteser wat heftig! :*

Ik vind het ook enorm lastig. Aan de ene kant denk ik dat het voor ons wel goed zal komen want jong en gezond etc. Maar wat nou als dat niet zo is. En we toch héél ziek worden of zelfs doodgaan. Het is niet onmogelijk, ondanks dat de kans klein lijkt.

Wij doen in ieder geval ons best om anderen en onszelf goed te beschermen. Onze kinderen spelen niet buiten en we gaan verder alleen de deur uit om één keer per dag een half uurtje in de natuur te wandelen en boodschappen die Appie niet heeft bezorgd te halen. Mijn man moet nog steeds werken in de bouw van zijn baas, dus daar ontkomt hij echt niet aan helaas. :{ Gelukkig heeft hij een eigen bouwput waar ze maar met zijn tweeën aan het werk zijn, dus dat is op zich te overzien. Eigenlijk zou ik liever zien dat hij ook thuisblijft, maarja als hij niet gaat werken is dat op dit moment gewoon werkweigering en dat kunnen we niet gebruiken.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:55:24 #146
327807 Mariposas
יה&#14
pi_192106570
Het lijkt me echt enorm heftig als je een kwetsbaar iemand in je gezin hebt. Om ons gezin maak ik me geen zorgen. Wel om mijn vader. En mijn moeder die om de dag gewoon boodschappen doet en zich niet realiseert dat als zij het virus krijgt, zij onvermijdelijk mijn vader gaat besmetten. Ik heb haar op het hart gedrukt om een wat vollere kar in te slaan.
Pff over boodschappen gesproken; ik kan niet meer bestellen, alles zit helemaal vol (t/m 31 maart). :o
pi_192106605
Ach Maltezer. ;( Ik weet zo goed wat je voelt. Dirk (en ik ook) heeft een immuunstoornis en ik loop de hele week al met m'n ziel onder m'n arm. Vanavond legde ik hem wat warmig op bed, waarschijnlijk niks. Maar toch. Ik ben eigenlijk aan het wachten op het moment dat ik niet meer hoef te wachten met actief zorgen maken. Over hem, over mij, over iedereen die ik lief heb. Ik doe overdag m'n best om er nuchter onder te zijn, maar ik kan echt alleen nog maar huilen s avonds. ;(
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_192106761
Nanuke :*

Ik merk ook dat de spanning en zorgen me wat teveel worden. Sorry voor mijn bij nader inzien inderdaad wat te bot geformuleerde eerdere post, ik reageerde erg uit mijn eigen emotie.
pi_192106861
Och Maltezer, Books & Nanuke :'(. Wat een vreselijke zorgen. Virtuele knuffels mogen gelukkig nog *; .
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 17 maart 2020 @ 22:16:28 #150
244125 laziness
pi_192106996
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 22:04 schreef lunapuella het volgende:

Ik merk ook dat de spanning en zorgen me wat teveel worden. Sorry voor mijn bij nader inzien inderdaad wat te bot geformuleerde eerdere post, ik reageerde erg uit mijn eigen emotie.
Ik vond het scenario dat aangedragen werd ook niet rekening houden met alle jonge gezinnen die een risico patient in huis hebben en snap de reactie heel goed :*
  dinsdag 17 maart 2020 @ 22:19:27 #151
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_192107055
Ik denk dat we bij vlagen allemaal wel eens in paniek schieten Luna. Niets is menselijker dan dat vind ik.

Nanuke en Malteser ook sterkte voor jullie en voor iedereen hier hopelijk draaien we er linksom of rechtsom met zo min mogelijk ziek zijn doorheen.

😘
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 22:20:41 #152
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192107086
Wat vervelend dat jullie je zo bezorgd maken, kan me dat goed voorstellen als je een kind/partner/zelf in een risicogroep zit. Zelf kan ik het redelijk van me afzetten, ben daar vrij nuchter in. Maar af en toe vliegt het me ook wel aan. Vooral als je die aantallen hoort van eventuele doden, dat vind ik wel echt eng.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 22:24:10 #153
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192107186
Lieverds toch :* :* :* ik kan me niet voorstellen hoeveel enger deze situatie nog voor jullie is dan nog de rest van ons. Ik steek elke dag een kaarsje aan, het helpt vast niks, maar morgen zal ik even speciaal aan jullie denken.

Ik maak me - naast om mijn schoonouders - vooral zorgen om geld. Ik heb m'n baan opgezegd ivm de verhuizing en nog geen nieuwe. En dat zie ik nu ook niet zomaar meer gebeuren. Als ik niet binnen een half jaar een baan vind, staan we met onze rug tegen de muur... Maar da's niks vergeleken met jullie situatie.

Praktisch: prul krijgt morgen haar eerste bmr-enting. Zouden jullie gaan?
pi_192107213
@Malteser :* laat je weten als ik ergens mee kan helpen?
Eten voor de deur zetten oid
pi_192107262
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 22:24 schreef Tink89 het volgende:
Lieverds toch :* :* :* ik kan me niet voorstellen hoeveel enger deze situatie nog voor jullie is dan nog de rest van ons. Ik steek elke dag een kaarsje aan, het helpt vast niks, maar morgen zal ik even speciaal aan jullie denken.

Ik maak me - naast om mijn schoonouders - vooral zorgen om geld. Ik heb m'n baan opgezegd ivm de verhuizing en nog geen nieuwe. En dat zie ik nu ook niet zomaar meer gebeuren. Als ik niet binnen een half jaar een baan vind, staan we met onze rug tegen de muur... Maar da's niks vergeleken met jullie situatie.

Praktisch: prul krijgt morgen haar eerste bmr-enting. Zouden jullie gaan?
Ik denk dat ik voor uitstellen zou kiezen. Je weerstand wordt na vaccinatie toch tijdelijk minder en dat is nu misschien niet zo handig. Daarbij is er op dit moment weinig mogelijkheid om ook nog bof, mazelen of rode hond op te lopen (tenzij je in een omgeving woont met recente mazelengevallen?).

ETA: ik ben over het algemeen pro-vaccineren, maar nu zou ik het heel moeilijk vinden. Misschien ook voorleggen aan je huisarts?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_192107279
Ik merk dat ik heel onrustig ben. Slaap slecht heb hoofdpijn en ben duizelig. Gewoon stress.

Mijn man hoest wel flink en sac ook heeft vooral 's nachts wat verhoging. Ik hoop eigenlijk dat dit het is voor hun en ze dan immuun zijn. Ik ga ervan uit van niet Dat ze gewoon verkouden zijn.
pi_192107295
Ik wil toch iets zeggen, en echt met alle goede bedoelingen :)

Hoe moeilijk het nu ook is, probeer jezelf niet te verliezen in de zorgen, die we nu hebben.

Ik wil bijvoorbeeld echt niet, dat mocht ik volgende week gaan aan het virus, dat mijn kids zich herinneren hoe bezorgd en verdrietig ik was deze tijd. Dus ik doe mijn telefoon weg en zo heb ik vandaag genoten van mijn drie schatjes die samen bezig waren met een letterspeurtocht.

En ook ik ben natuurlijk bezorgd, maar probeer het vooral ook los te laten. (Ja, geen playdates en beiden alleen de deur uit voor werk 1x per week en een boodschap).
Oh, en geen risicopatient, maar wij hoorden gisteren dat oma heel slecht gaat (geen Corona hoor) en dat we eigenlijk afscheid moeten gaan nemen. Maar dat kan en mag weer niet. Dus zeer waarschijnlijk deze week een afscheid, zonder afscheid :’(

Lang verhaal kort, we doen er toch niets aan dus hou hoop en vertrouwen :*
pi_192107310
Ik zou ook uitstellen Tink.

A zou de meningokokken prik krijgen deze week maar alle groepsinjecties zijn stopgezet. We krijgen tegen die tijd een nieuwe 0proep.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_192107384
Books, Nanuke, Luna :*.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 22:25 schreef F_r het volgende:
@:malteser :* laat je weten als ik ergens mee kan helpen?
Eten voor de deur zetten oid
Mega super lief maar we wonen naast familie dus dat is/wordt allemaal geregeld. Dankjewel, waardeer het aanbod enorm.

@Tink89: Maar dat geeft ook zorgen. Niks meer gehoord van de sollicitatie van vorige week?
En die enting, boh. Daar heb ik even geen mening over geloof ik. Ik zou het telefonisch overleggen met het CB en/of je huisarts.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 22:35:26 #160
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_192107426
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 22:04 schreef lunapuella het volgende:

Ik vond het heel begrijpelijk hoor. Ook mijn man zit in de kwetsbare hoek, we doen er echt alles aan om hem te behoeden voor dit virus,want er is een gerede kans dat hij daar niet tegen opgewassen zou zijn.
in de haak.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 22:36:12 #161
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192107444
Oh jongens ik ben zo opgelucht, partner en ik hebben beide een vitale baan en waren van plan de kaptein thuis te houden omdat er wellicht centrale kinderopvang zou worden geregeld door de gemeente. Nu blijkt dat hij naar zijn eigen opvang kan met twee andere kindjes en zn vaste leidster O+ dan durf ik het op zich wel aan. Natuurlijk is het iets risicovoller dan thuis houden, maar zowel vriend als ik zijn echt nodig op ons werk en ik voel me vreselijk als ik daar ook niet met mn volle aandacht bij kan zijn. Ik maak voor mn werk beslissingen die ingrijpende consequenties kunnen hebben voor mensen en dat wil ik wel goed en grondig kunnen doen. Vandaag een poging gedaan om te werken met kapteintje erbij en dat lukte gewoon niet -O- dus dan toch maar de opvang.

Nu maar hopen dat er niet alsnog een lockdown komt :') dan staat mn hele plan weer op zn kop.

Daar heb ik namelijk wel serieus last van, ik weet steeds gewoon niet hoe ik nou dingen moet aanpakken of regelen... Wat is de meest gezonde/veilige manier, hoe zorgen we ervoor dat we inkomen hebben en houden, hoe gaan we in hemelsnaam binnenkort verhuizen en nog wat van die leuke dingen.. pfff gedoetje ;(
  dinsdag 17 maart 2020 @ 22:36:25 #162
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_192107449
Malteser & Nanuke, oef... :'( :*
in de haak.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 22:37:58 #163
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192107476
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 22:35 schreef trui het volgende:

[..]

Ik vond het heel begrijpelijk hoor. Ook mijn man zit in de kwetsbare hoek, we doen er echt alles aan om hem te behoeden voor dit virus,want er is een gerede kans dat hij daar niet tegen opgewassen zou zijn.
Pff dit lijkt me zo eng ;( :*
  dinsdag 17 maart 2020 @ 23:02:32 #164
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_192107988
Trui 😘
  dinsdag 17 maart 2020 @ 23:15:27 #165
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_192108235
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 22:35 schreef trui het volgende:

[..]

:*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 23:26:59 #166
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_192108461
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 23:15 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

:*

SPOILER
Luchtbel, dat kan ik me voorstellen, poeh... :'( :* Zijn jullie woonplaatsen erg ver van elkaar?

Onze zoon is nu bij zijn vriendin gaan logeren omdat ze allebei mogelijk besmet zijn, en we de risico's voor mijn man zoveel mogelijk willen beperken. Maar wel een moeilijke keuze vind ik, stel mijn zoon wordt echt ziek terwijl hij bij dat andere gezin is, bah. En hoe lang moet hij daar nu dan blijven? We hebben vanmiddag een flinke tas met kleding en schoolspullen gebracht. Hopelijk valt het uiteindelijk allemaal mee, maar je moet inderdaad elke dag bijna weer schakelen. En dan hebben wij nog de luxe dat we thuis kunnen werken grotendeels.
in de haak.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 23:47:22 #167
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_192108820
Nou, dat niet echt maar ook niet te fietsen zeg maar. Maar gezien recente gezondheidsproblemen zijn er nu geen mogelijkheden.

Dat lijkt me ook heel ingewikkeld. Wel fijn dat hij daar terecht kan nu om zo de risico’s voor je man te beperken. Sterkte.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 23:58:25 #168
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_192109007
Rot dat je nu dus heel alleen zit daar, LB. Heb je wel mensen in de buurt die wat voor je kunnen betekenen, alleen al in praktische zin, bijv boodschappen voor elkaar doen oid?
in de haak.
  woensdag 18 maart 2020 @ 00:00:08 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192109036
Wat een zorgen hier voor veel mensen. :{
Heel veel sterkte voor jullie!
  woensdag 18 maart 2020 @ 00:06:52 #170
37150 livelink
pi_192109132
Heel veel sterkte voor iedereen die zorgen heeft over partner, kinderen, ouders, baan of voor zichzelf. Het is echt een bizarre tijd en onvoorstelbaar en ik kan me zo goed voorstellen dat het allemaal wat te veel wordt af en toe.

Ik leef vanuit huis met iedereen mee en hoop dat iedereen deze tijd goed door zal komen. Sterkte allemaal :*
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 00:10:50 #171
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192109182
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 00:00 schreef BE het volgende:
Wat een zorgen hier voor veel mensen. :{
Heel veel sterkte voor jullie!
Ik zat net eens na te denken over dat sterftecijfer van 80.000 wat ik ergens zag en vroeg me af wat eigenlijk een normaal sterftecijfer is in Nederland, om het in perspectief te kunnen plaatsen. Zouden niet veel van deze mensen ook ondanks het virus gestorven zijn? Of komt deze 80.000 bovenop het normale sterftecijfer?
  woensdag 18 maart 2020 @ 00:18:06 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192109283
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 00:10 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik zat net eens na te denken over dat sterftecijfer van 80.000 wat ik ergens zag en vroeg me af wat eigenlijk een normaal sterftecijfer is in Nederland, om het in perspectief te kunnen plaatsen. Zouden niet veel van deze mensen ook ondanks het virus gestorven zijn? Of komt deze 80.000 bovenop het normale sterftecijfer?
In 2018 stierven er, ruwweg, 155.000 mensen in NL. Uiteraard zal er overlap zijn, maar ik had het er net met F nog over dat er bij de aantallen die jij noemt ook mensen zitten die zeker nog 1-5 jaar of langer zouden hebben geleefd...
Hoeveel dat er zijn durf ik niks over te zeggen.
  woensdag 18 maart 2020 @ 00:18:31 #173
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_192109288
quote:

[..]

Iedereen gaat een keer dood he. Maar door dit virus (zeker als er niet voldoende behandelmogelijkheden zijn voor alle zieken tegelijk) kunnen een heleboel mensen extra sterven die anders nog gewoon lang en gelukkig zouden leven.
in de haak.
  woensdag 18 maart 2020 @ 00:40:13 #174
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_192109550
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 23:58 schreef trui het volgende:
Rot dat je nu dus heel alleen zit daar, LB. Heb je wel mensen in de buurt die wat voor je kunnen betekenen, alleen al in praktische zin, bijv boodschappen voor elkaar doen oid?
Eigenlijk niet, ik ken de mensen waar ik nu woon niet nee. Bij mijn vrijwilligerswerk een beetje masr ook niet zo dat ik ze om hulp zou vragen als er iets is.
  woensdag 18 maart 2020 @ 06:10:11 #175
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192111004
Sterkte allemaal lieve mensen met jullie zorgen. Ik weet verder niks te zeggen. :* .
  woensdag 18 maart 2020 @ 07:07:07 #176
244125 laziness
pi_192111183
quote:

[..]

In het heftige griep seizoen van een paar jaar geleden stierven daar 5000 mensen aan. Dat is ook al behoorlijk veel.
Er zijn wel cijfers te vinden van oversterfte. Dat zijn dan hoeveel meer mensen er sterven dan verwacht door influenza onder andere.
  woensdag 18 maart 2020 @ 07:21:12 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192111264
Ik las of hoorde ergens dat het met de Mexicaanse griep 9.000 waren.
Maar volgens mij ging dat minder snel dan nu.

Maar dat klopt niet met de wiki-gegevens.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mexicaanse_griep

Dat zou 1.474 zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192111850
Ik wil iedereen hier een knuffel geven maar vooral degene die zich extra zorgen maken. Om gezondheid, banen en geld.
Wij hebben hier nu een soort van gelatenheid merk ik, wij hebben alleen maar luxe problemen. Zoals bezorgt de AH wel alles vandaag?

Ik maak me wel zorgen om mijn moeder en schoonmoeder, mijn moeder woont ook nog eens in het epicentrum. Mijn moeder van 71 maakt zich zelf niet zo druk, die mist vooral gezelschap. Ze zegt ook 'Ik maak me elke dag zorgen om mijn gezondheid en ik heb elke dag pijn. Daar verandert dat virus niets aan'
We gaan vandaag een pakket voor haar maken met knutsels en de recente foto's van onze kinderen.

Een goede vriendin heeft een longaandoening, ze heeft een levensverwachting van maximaal 60 jaar. Ze krijgt gemiddeld 2 longontstekingen per jaar. Dit virus kan voor haar fataal zijn. Van de griep golfen wordt ze standaard ziek, maar dan is 2 weken ziek en kan weer opknappen. Dit is voor haar wel echt anders.
En zij is zo positief en vrolijk, zelfs in haar volledige isolatie nu. Ik kijk daar met zoveel bewondering naar.

Overigens krijgt mijn vriendin echt hilarische mailtjes van ouders, er zijn een hoop ouders die echt niet weten wat ze met hun ouders aan moeten de hele dag.

Ik woon in de omgeving 030 en als iemand hier wel wat hulp kan gebruiken, let me know. Ik heb 24/7 een auto voor de deur. Boodschappen of juist een tijdschrift of een boek brengen, kan allemaal.

En ik wilde nog zeggen dat ik het fijn vind dat er hier zo open en met respect gesproken wordt. Over elkaars gevoelens en de situatie. Een fijne afwisseling met bijvoorbeeld Facebook.

Alhoewel ik daar ook een hoop lol uithaal...toen de vitale beroepen bekend werden gemaakt waren vooral schoonmakers over de zeik op FB. Ook schoonmakers zonder kinderen. 1 vrouw specifiek die was boos dat zij dus geen 3 weken vakantie had nu omdat ze niet in een vitale sector schoonmaakte, ik lag onder de tafel toen ik het las.

[ Bericht 15% gewijzigd door exode op 18-03-2020 08:27:43 ]
pi_192111874
Overigens was er blijkbaar in 2017/2018 een langdurende griepgolf. Ik kan me daar niets van herinneren eigenlijk.

https://www.volksgezondhe(...)fers-context/sterfte
pi_192112642
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:23 schreef exode het volgende:
Overigens was er blijkbaar in 2017/2018 een langdurende griepgolf. Ik kan me daar niets van herinneren eigenlijk.

https://www.volksgezondhe(...)fers-context/sterfte
Ik wel. Het grote verschil met nu is dat dat niet zo uitgebreid in de media was. Nu hebben we elke dag updates met aantal sterfgevallen, nieuwe aantal positief getesten etc.

Ik heb inmiddels 2 zwaar hoestende en snotterende kids. Geen koorts gelukkig. We blijven in ieder geval voorlopig maar binnen.
Baby moet dus ook nog maar even binnen blijven :X
pi_192112737
Lockdown light in Belgie vanaf 12u
Werewolf
  woensdag 18 maart 2020 @ 09:28:29 #182
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_192112804
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 00:40 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Eigenlijk niet, ik ken de mensen waar ik nu woon niet nee. Bij mijn vrijwilligerswerk een beetje maar ook niet zo dat ik ze om hulp zou vragen als er iets is.
he wat vervelend, LB. :'( Ik stuur je even een prive berichtje.
in de haak.
  woensdag 18 maart 2020 @ 09:35:29 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192112953
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:44 schreef laziness het volgende:

[..]

Man en kind samen zijn mijn probleem.

Sjonge jonge die kibbelen wat af met z'n twee hoor. Normaal gesproken alleen aan tafel :') maar nu continue.
Oh, herkenbaar :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 18 maart 2020 @ 09:47:05 #184
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_192113145
Ik wil iedereen die zorgen heeft om gezondheid van partner, kind, jezelf, ouders heel veel sterkte toewensen!

Ik verkeer in de gelukkige omstandigheden dat het hele corona-gebeuren vooral lastig of irritant is. Ik werk nog 'gewoon' door op kantoor, waar het nu wel veel rustiger is, doordat veel collega's thuiswerken.
De rest van het gezin is thuis. Mijn man al sinds kerst: overspannen, dus niet zo fijn voor hem dat hij thuis minder rust heeft, al hoor ik hem daar niet over.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_192113252
Lb lastig zeg. Ik woon niet bij je in de buurt maar andere wellicht wel.
pi_192113549
Sillie, dat zal ongetwijfeld inderdaad en ik leef blijkbaar met oogkleppen. Ik heb nog nooit in mijn leven griep gehad zover ik weet. Dus griep in het nieuws triggert mij blijkbaar niet.

Ben wel met terugwerkende kracht blij dat ik Carnaval dit jaar voor het eerst in jaren heb overgeslagen. Ik voelde met niet topfit en weet dat Carnaval een garantie is voor minstens een fikse verkoudheid.
pi_192113785
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:12 schreef exode het volgende:
Sillie, dat zal ongetwijfeld inderdaad en ik leef blijkbaar met oogkleppen. Ik heb nog nooit in mijn leven griep gehad zover ik weet. Dus griep in het nieuws triggert mij blijkbaar niet.

Ben wel met terugwerkende kracht blij dat ik Carnaval dit jaar voor het eerst in jaren heb overgeslagen. Ik voelde met niet topfit en weet dat Carnaval een garantie is voor minstens een fikse verkoudheid.
Nee. Ik denk niet dat je oogkleppen op hebt. Ik denk juist dat het goed is als dingen als griepgolven aan je voorbij gaan. Ik denk dat het anders is voor mij, omdat ik al mijn hele leven longpatient ben. Mijn jeugd stond veelal in het teken van niet ziek worden en werd ik dat een keer toch.. ik zie nog de bezorgde blikken van mijn ouders. Die zie ik nu weer overigens.

Ik maak me nu echter niet eens zorgen over mezelf. Maar mijn kindjes... longziekten kennen een behoorlijke genetische component. Mijn oudste is inmiddels de leeftijd waarop ik symptomen kreeg voorbij, maar toch, dat geeft nog geen garantie. Mijn jongste weet ik uberhaupt nog niet hoe of wat, maar ik vind het nu, met Corona, vooral voor hen spannend.
  woensdag 18 maart 2020 @ 10:27:44 #188
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192113828
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:12 schreef exode het volgende:

Wij hebben carnaval gevierd in Loon op Zand, paar dagen later ben ik ziek geweest met hoesten en koorts, en een aantal anderen met wie we daar waren ook. Misschien was dat het wel, who knows.
KuikenGuppy
pi_192113917
Ik ben nog nooit ongeschonden uit de Carnaval periode gekomen. Ik was voor Carnaval een weekje ziek en heb naast die week ziek, 2 weken thuisgewerkt. Ik vond dus echt dat ik niet kon maken om carnaval te gaan vieren en vervolgens weer half ziek te zijn.

Al mijn vrienden en familie in Brabant zijn overigens ziekjes, hoesten etc. Alleen mijn moeder dus niet, toch sterker dan we denken :P
  woensdag 18 maart 2020 @ 10:34:45 #190
244125 laziness
pi_192113976
Ik begrijp dat ze testen aan het maken zijn om te gaan controleren wie het dadelijk gehad heeft. Anders weet je nooit wanneer je een acceptabele graad bereikt hebt ook lijkt mij.
  woensdag 18 maart 2020 @ 10:40:53 #191
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192114105
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:34 schreef laziness het volgende:
Ik begrijp dat ze testen aan het maken zijn om te gaan controleren wie het dadelijk gehad heeft. Anders weet je nooit wanneer je een acceptabele graad bereikt hebt ook lijkt mij.
Dat zou idd handig zijn.
KuikenGuppy
  woensdag 18 maart 2020 @ 10:46:03 #192
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_192114224
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:34 schreef laziness het volgende:
Dat zou inderdaad fijn zijn. Al is het mogelijk nog geen garantie op immuniteit, begreep ik ook. Ingewikkeld allemaal.
in de haak.
  woensdag 18 maart 2020 @ 10:47:10 #193
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192114247
Ik ga prul toch maar laten enten zo. Het is geen open spreekuur, dus tegelijk met ons zijn er maximaal nog twee gezinnen. Op 10 kussens, dus we kunnen wel afstand houden ofzo. Ik weet het ook niet, maar voorlopig komt ze verder nergens dan alleen thuis... CB zegt: gewoon enten, je loopt hier door de hygiënemaatregelen amper risico. En we houden prulleke weg bij alle kwetsbare mensen die we kennen. Zelf komen we nu alleen thuis, aan het klussen in het nieuwe huis en 1 keer per week naar de supermarkt. Man moet af en toe wel naar de bouwmarkt... We moeten toch over vijf weken verhuizen en in een huis zonder trap of vloer gaat dat niet. We proberen zo veel mogelijk in één keer te halen en bestellen dan vooraf online, zodat hij alleen maar hoeft te pakken en pinnen.
  woensdag 18 maart 2020 @ 10:50:18 #194
244125 laziness
pi_192114313
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:46 schreef trui het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad fijn zijn. Al is het mogelijk nog geen garantie op immuniteit, begreep ik ook. Ingewikkeld allemaal.
Nee precies. Ze denken nu max een paar jaar net als met griep.
pi_192114452
Ik heb me aangemeld bij infectieradar.nl en heb meteen de eerste vragenlijst ingevuld. Bij de laatste vraag mag je zelf een inschatting maken wat je denkt dat je mankeert: verkoudheid, griep, corona, en nog tig opties. Hopelijk helpt het voor wat data en inzicht.
  woensdag 18 maart 2020 @ 11:20:33 #196
244125 laziness
pi_192114890
Even iets anders. Wij hebben inmiddels tig apple oplader stekkers. Voor zowel ipad en iphone en er zit verschil in hoe snel ze kunnen laden. Echter zie ik op alle stekkers geen verschil om te zien welke nou bij welk apparaat hoort.

Google levert me zo snel ook geen duidelijkheid op. Is hier iemand die weet of je het aan de stekker kan zien? En hoe dan? ;)
pi_192115081
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:20 schreef laziness het volgende:
Even iets anders. Wij hebben inmiddels tig apple oplader stekkers. Voor zowel ipad en iphone en er zit verschil in hoe snel ze kunnen laden. Echter zie ik op alle stekkers geen verschil om te zien welke nou bij welk apparaat hoort.

Google levert me zo snel ook geen duidelijkheid op. Is hier iemand die weet of je het aan de stekker kan zien? En hoe dan? ;)
Op het blokje (ding dat je in het stopcontact steekt) staan vaak waardes. Iets met 2A bijvoorbeeld. Ik heb hier 2 Apple laders liggen met 2,1 en 2,4A. Hoe hoger die waarde hoe meer power om te laden.
  Licht Ontvlambaar woensdag 18 maart 2020 @ 11:36:38 #198
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_192115278
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:40 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat zou idd handig zijn.
Inderdaad... collega is na carnaval flink ziek geweest, dacht griep.

Puber hier heeft in Londen een paar dagen hoge koorts gehad en een flinke hoest. Dus ja, ik zou het wel fijn vinden om daar uiteindelijk toch misschien wat duidelijkheid in te kunnen krijgen.
pi_192115607
Ik zou daar idd ook wel duidelijk over willen hebben. Ik heb al een paar dagen vreselijke hoofdpijn. Waarschijnlijk niks maar toch als ik het al gehad heb dan zou dat het qua werk ed wel makkelijker maken.

Iets anders mbt immuniteit mijn moeder en mijn zus hebben beide last van het herpesvirus mijn moeder zat helemaal onder toen ik geboren werd. Toch heb ik het zelf nooit gehad en mijn vader ook niet. Zouden we daar dan immuun voor zijn? Heb ik iets dat anders werkt in mijn afweersysteem.

En dan voor de taal sterkte mensen hier ik ga nu zelf twijfelen. Ik zou zeggen coronavirus. Ik lees van Corona maar het is toch niet met een hoofdletter? Want geen naam van een plaats of mens. Of corona virus met spatie. Hoe moet het nu???
pi_192115648
Mijn iPhone maakt er Coronavirus van.
pi_192115702
Volgens mij coronavirus.
pi_192115707
Het is coronavirus. Gewoon aan elkaar, want het is één woord. En een kleine letter want het is een soortnaam (er zijn veel coronavirussen) en geen eigennaam.
pi_192115715
Mijn telefoon maakt van kan altijd ken. Ik heb dus vaak berichtjes waarin bijv staat ik ken wel naar ...
Staat zo slordig maar dan vergeet ik het aan te passen.
pi_192115724
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:54 schreef lunapuella het volgende:
Het is coronavirus. Gewoon aan elkaar, want het is één woord. En een kleine letter want het is een soortnaam (er zijn veel coronavirussen) en geen eigennaam.
Dat dacht ik dus al.
  woensdag 18 maart 2020 @ 12:14:34 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192116120
Man en kind ieder op een andere kamer aan het thuiswerken, kleinzoon (anderhalf) zit lekker met Duplo en het Ikea-keukentje te spelen, vanmorgen al naar het bos gelopen, toch even zorgen dat ze de wandelwagen hier parkeren, die 300 meter naar het "bos" (en terug) is toch wat pittig met een dreumes :')

En dat je met een 9-jarige niet meer weet hoe een kind van anderhalf een appeltje eet; partjes? kleine blokjes? #GrannyStrugles 👵
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192116394
Die van mij at ze toen in dunne plakken :P
  Manager PR/Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 12:45:07 #207
269689 crew  Viv
pi_192116687
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:54 schreef lunapuella het volgende:
Dit. De variant waar we nu mee te maken hebben heet officieel SARS-CoV-2, de ziekte die het veroorzaakt heet COVID-19.

Zelfs de NOS heeft het over mensen die "corona" hebben. :')
pi_192117144
Koens vriendinnetje en gezin zitten in quarantaine. 3 van de 4 gezinsleden hebben symptomen.
  woensdag 18 maart 2020 @ 13:24:20 #209
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192117448
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:39 schreef F_r het volgende:
Ik denk dat wij over een dag of 9 echt kunnen zien hoe het gaat, dan gaan de maatregelen die genomen zijn echt tellen.

En hoe het verder komt: ik weet het niet. Gedeeltelijk hebben we natuurlijk de temperatuur mee. Het is nu weer warmer dan 30 graden overdag. Verder is onze regering wat minder duidelijk wat ze nou precies doen, maar ik begreep dat er op iedere positieve test nog steeds een omgevingsonderzoek wordt gedaan. Van iedere nieuwe patient was gisteren bekend dat ze inderdaad met een andere patient in aanraking waren geweest. En we hebben heel veel tests. Volgens mij wordt iedereen met enigszins realistische klachten nog steeds getest (en ik zit meerdere keren per week in de wachtkamer van de SEH te wachten, ik heb een redelijk zicht op de verhalen waar mensen mee komen ;) ). Verder zijn onze scholen dus al anderhalve week dicht, hoewel man pas sinds gisteren thuis werkt.

Ik hou m'n hart vast als het hier in de workers' accommodaties komt. Die wonen daar echt dicht op elkaar, dan zou het wel eens heel hard kunnen gaan.

Maar ja, gisteren stonden we op 113, geen doden en ik geloof 26 hersteld.
  woensdag 18 maart 2020 @ 13:25:40 #210
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192117486
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:10 schreef McLaura het volgende:
Koens vriendinnetje en gezin zitten in quarantaine. 3 van de 4 gezinsleden hebben symptomen.
Heeft dat directe gevolgen voor jullie?
pi_192117628
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:25 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Heeft dat directe gevolgen voor jullie?
Ik heb ze zondag voor het laatst gezien (buiten gewandeld), geen idee eigenlijk. We waren al op sociaal dieet dus dat houden we mooi zo.
pi_192121675
Hier testen ze dus amper heb ik het idee.

Mclaura hopelijk zijn ze snel weer gezond.

Mijn moeder belde een ze hebben het licht gezien vakanties geannuleerd ze blijven veel thuis. Mijn vader is maar begonnen aan hun badkamer.
pi_192121915
Mijn vrouw vond vandaag de enige file in heel Nederland, namelijk die bij de milieustraat. Het was daar blijkbaar ontiegelijk druk. Ze heeft 45 minuten in de rij gestaan om wat spullen weg te gooien :')
  woensdag 18 maart 2020 @ 16:26:17 #214
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_192122020
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:20 schreef MevrouwCactus het volgende:
Mijn vrouw vond vandaag de enige file in heel Nederland, namelijk die bij de milieustraat. Het was daar blijkbaar ontiegelijk druk. Ze heeft 45 minuten in de rij gestaan om wat spullen weg te gooien :')
Bij veel abs laten ze nu ook maar beperkt mensen binnen. De rest moet wachten tot er weer eentje naar buiten komt.
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 16:48:42 #215
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192122542
Als je even wil lachen: https://www.ad.nl/buitenl(...)elooft-het~a46bce1c/ :') Edit: uiteraard wel schrijnend dat er waarschijnlijk juist heel veel gevallen zijn en de zorg daar zo slecht is ;(

In het ziekenhuis waren goede maatregelen getroffen. Er was een ingang voor mensen "zonder klachten" en een voor mensen "met klachten". In de wachtkamer waren met linten bepaalde stoelen afgezet zodat je niet te dicht bij elkaar kon gaan zitten. En overal uiteraard sanitizer. Ik snap alleen niet goed waarom bij het ene ziekenhuis de man wel mee mag en bij de andere niet. Ik was in ieder geval blij dat manlief mee kon O+
pi_192122599
quote:
Veel mensen gebruiken hun tijd thuis inderdaad om eens grondig op te ruimen. In Vlaanderen zijn de milieustraten hierom al gesloten, het bleef er te druk.
pi_192122693
Ik wilde ook serieus flink gaan ruimen op zolder en in de grote schuur. Maar toen dacht ik 'en dan?' wij wonen op 30 seconden rijden van de milieustraat dus we zijn er zo, maar het voelde stom genoeg toch niet goed.
Ruimen bewaren we dus wel even.

Wel vandaag de gehele voortuin lenteklaar gemaakt met de koters. De een knipte dode bloemen van de planten de ander was 10 seconden bezig met die dode bloemen in haar emmer doen. Daarna was dat werkje niet leuk meer, ze ging steentjes in haar tuinhandschoen doen en er weer uitkiepen. (onze brandgang en bestrating voortuin bestaat uit grindsteentjes)

Ik heb wel de oudste uit de speeltuin gehaald, er hingen enorm veel kinderen en ouders rond ineens.
  Manager PR/Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 17:14:04 #218
269689 crew  Viv
pi_192123174
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:10 schreef F_r het volgende:
Hier testen ze dus amper heb ik het idee.
Klopt, in Nederland testen ze in feite alleen nog zorgverleners en ernstig zieken.

(Het aantal bevestigde Nederlandse COVID-19-patiënten zegt dus eigenlijk heel weinig, toch trekken mensen daar conclusies uit in de trant van "hier valt het nog mee".)

Verder nog :* :* voor iedereen met zorgen om hun gezondheid of die van dierbaren, of zorgen om hun inkomen/baan.
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:19:42 #219
244125 laziness
pi_192123343
Ik vind het aantal mensen op de IC een belangrijker getal dan het aantal bevestigde gevallen.

Dat aantal is sinds maandag bijna verdubbeld ;(
pi_192123602
Ik heb het gevoel dat het in west-europa komende week ineens heel erg snel gaat :{
Schoonouders zijn inmiddels thuis, en in quarantaine. Wij hoeven komende weken alleen af en toe naar de winkel.

Ben wel benieuwd hoe het voor de kinderen gaat zijn, zo afgezonderd. Dat zijn ze niet gewend. Wij volwassenen kunnen contact opzoeken en dat is soms al lastig genoeg, dat het alleen digitaal kan. Ben erg benieuwd wat dat voor consequenties gaat hebben voor vriendschappen, de klas enzo :{
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:30:16 #221
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192123606
quote:
Waaronder dus jouw vrouw....
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:31:51 #222
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192123644
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:55 schreef F_r het volgende:
Mijn telefoon maakt van kan altijd ken. Ik heb dus vaak berichtjes waarin bijv staat ik ken wel naar ...
Staat zo slordig maar dan vergeet ik het aan te passen.
Jouw telefoon heeft daar volgens mij wel vaker last van....
  Manager PR/Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 17:32:35 #223
269689 crew  Viv
pi_192123667
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:19 schreef laziness het volgende:
Ik vind het aantal mensen op de IC een belangrijker getal dan het aantal bevestigde gevallen.

Yep, hopelijk gaan we straks effect zien van de maatregelen en gaat dat dan een stuk minder hard.
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:32:53 #224
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192123674
Het park zat net weer helemaal vol... lekker in het gras liggen met z’n allen... :X
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:33:55 #225
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192123691
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:19 schreef laziness het volgende:

In mijn woonplaats lag er maandag 1 op de ic. Weet niet hoeveel het er nu zijn, en waar ik dat zou kunnen zien.
pi_192123811
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:32 schreef amaranta het volgende:
Het park zat net weer helemaal vol... lekker in het gras liggen met z’n allen... :X
Ik verbaas me er ook echt oprecht over hoeveel mensen schijt lijken te hebben aan de maatregelen.
And you know I might
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:41:25 #227
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192123833
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:40 schreef rena het volgende:

[..]

Ik verbaas me er ook echt oprecht over hoeveel mensen schijt lijken te hebben aan de maatregelen.
Ik heb geprobeerd het te filmen vanuit de auto. Ga even kijken of ik het geüpload krijg.
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:45:00 #228
12734 amaranta
Alles Dasty!
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:50:07 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192124069
Toch niet zelf al rijdend gefilmd hè? :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:52:21 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192124122
Soneal lag eergisteren hier in de tuin in het gras en dat vond ik eigenlijk wat fris voor zonder jas.... echt zo'n standaard manier om toch nog een verkoudheidje op te lopen, en verkoudheidjes worden nu al snel voor iets anders aangezien.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:55:29 #231
149959 SQ
snelle trees
pi_192124210
Ik moet wel zeggen dat ik nu heel blij ben met mijn privé park :@ je zult maar op een galerijflat wonen met 4 kinderen die thuis zitten ofzo :'(

Lekker de hele dag buiten geweest. Zonder jas :+
disclaimer
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:59:47 #232
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192124324
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:52 schreef Leandra het volgende:
Soneal lag eergisteren hier in de tuin in het gras en dat vond ik eigenlijk wat fris voor zonder jas.... echt zo'n standaard manier om toch nog een verkoudheidje op te lopen, en verkoudheidjes worden nu al snel voor iets anders aangezien.
Behalve dan dat je een verkoudheid niet krijgt van de kou alleen :+ .
pi_192124345
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:55 schreef SQ het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik nu heel blij ben met mijn privé park :@ je zult maar op een galerijflat wonen met 4 kinderen die thuis zitten ofzo :'(

Lekker de hele dag buiten geweest. Zonder jas :+
Dit.

Ik zat op de tuinbank in de zon te werken terwijl de kinderen op de rotsen popio* speelden en hutten bouwden.

*Paw Patrol.

Oh en tip: met schilderstape zo’n hinkspel op de vloer tapen!
pi_192124392
quote:
Wow, gewoon wow :X

SQ, ik ben hier ook zo blij met mijn achtertuin!
And you know I might
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:05:43 #235
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192124505
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:50 schreef Leandra het volgende:
Toch niet zelf al rijdend gefilmd hè? :+
Jawel ik heb op de gok m’n telefoon omhoog gehouden en ben gaan rijden.
pi_192124635
Ik snap dat eerlijk gezegd best, die mensen in het park. Niet dat ik het goed keur, het is nu gewoon onverstandig. Maar ik ben de halve dag buiten met de jongens. Als ik op een flatje zou wonen zou ik binnen 2 weken compleet overspannen zijn.

Mijn neef woont in Madrid en zit nu dus helemaal afgesloten binnen in zijn appartement zonder echt balkon met een kindje van bijna een jaar :X
pi_192124893
oh, ik ben lekker wezen hardlopen en de oudste heeft geskeelerd, jongste op de fiets..heerlijk even naar buiten..
maar hutjemutje in speeltuin of op t gras zou ik niet doen nee..

mijn kleuter heeft bedacht dat hij nú gaat leren lezen en schrijven.. dus van 3 letters vorige week en zijn naam nog verkeerd schreef hij nu een brief aan oma..
lieve oma m L***
alleen nog wel in spiegelbeeld en van onder naar boven..
trots..
pi_192125112
Wij gaan ook gewoon naar buiten met Sjaak. Een rondje fietsen/wandelen/skelteren door de buurt. Kijken of het druk is in de speeltuin en als het rustig is, mag hij lekker spelen. Onze tuin is maar heel klein, daar is weinig te spelen. Dus nu het nog mag, maken wij er (verstandig) gebruik van door naar buiten te gaan.
pi_192125332
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:32 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij gaan ook gewoon naar buiten met Sjaak. Een rondje fietsen/wandelen/skelteren door de buurt. Kijken of het druk is in de speeltuin en als het rustig is, mag hij lekker spelen. Onze tuin is maar heel klein, daar is weinig te spelen. Dus nu het nog mag, maken wij er (verstandig) gebruik van door naar buiten te gaan.
Wij ook. Anders komen echt de muren op ons af. Noor wou gisteren skateboarden (lees ze houdt mijn arm vast als ze met 2 voeten erop staat en ik rol haar naar voren), prima. Er waren niet heel veel mensen op straat, alleen wat mensen die hun hond uit lieten. Zolang het kan en je gebruikt je gezond verstand, gewoon lekker naar buiten gaan.
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:49:27 #240
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192125511
quote:
Jammer dat het eindigt met een cliffhanger! Ik wil wel weten wat ik moet als ik de tweede sok kwijt ben in de was...
KuikenGuppy
pi_192125594
quote:
12s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

Jammer dat het eindigt met een cliffhanger! Ik wil wel weten wat ik moet als ik de tweede sok kwijt ben in de was...
Een sok per keer wassen denk ik :D
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:59:23 #242
37150 livelink
pi_192125755
quote:
12s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik ben altijd mijn eerste sok kwijt in de was. De tweede sokken zijn wat braver naar min gevoel.
pi_192126157
Ik zit op een appartement (of nee eigenlijk is het een maisonette), met een kind van bijna 2 :P Vanochtend zijn we dus wel even buiten geweest, naar een lege speeltuin. Was heerlijk! Verder hebben we alleen ons balkon, dus dat is toch een beetje karig.
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 19:25:39 #244
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192126613
Wij wonen ook in een appartement maar wij zitten toch bijna altijd al in de woonkamer met z’n tweetjes te bankhangen, we zijn niet zo avontuurlijk :') Dus we vermaken ons best!

Vanmiddag Noa opgehaald bij mijn ouders, die hadden haar in haar bakje voor de deur gezet. Nu kan ze weer verder met het uitbroeden van mijn lammer O+
pi_192126675
Bij mij zijn de laatste tijd de nieuwe sokken puberaal. Daar is vaak een van kwijt is denk ik in puberstaking.

Ik keek even bij de symptomen van het coronavirus.
Lichte klachten:

Neusverkoudheid
Keelpijn
(Droge) hoest
Slijm ophoesten
Moeheid
Spier- en gewrichtspijn
Hoofdpijn
Lichaamstemperatuur tot 38 graden
En in mindere mate:

Diarree
Misselijkheid en braken
Bij deze klachten is het niet noodzakelijk om een arts te raadplegen. Blijf thuis en zorg dat je geen andere mensen kunt besmetten.

Zware klachten:

Koorts boven de 38 graden
Kortademigheid
Longontsteking
Bij deze klachten is het noodzakelijk om een arts te raadplegen. Bel de huisarts of de huisartsenpost.

Ik kan er wel wat afvinken maar goed de meeste komen bij een gewone verkoudheid ook voor. Puntje bij paaltje weet je nog niks.
pi_192126802
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 19:25 schreef MaJo het volgende:
Wij wonen ook in een appartement maar wij zitten toch bijna altijd al in de woonkamer met z’n tweetjes te bankhangen, we zijn niet zo avontuurlijk :') Dus we vermaken ons best!

Vanmiddag Noa opgehaald bij mijn ouders, die hadden haar in haar bakje voor de deur gezet. Nu kan ze weer verder met het uitbroeden van mijn lammer O+
Oh, ik zou mezelf ook best vermaken zonder buiten te komen. Heel veel lezen, series kijken, knutselen.
Het probleem zijn meer de kinderen die de tent afbreken en die er dan ook meteen voor zorgen dat bovengenoemde geen optie is :')

Wel echt heerlijk dat jij nu gewoon aan het broeden bent O+ Dat blijf ik zo fantastisch voor je vinden!
  woensdag 18 maart 2020 @ 19:46:33 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192127193
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:59 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Behalve dan dat je een verkoudheid niet krijgt van de kou alleen :+ .
Nee weet ik, maar om daarom maar op de nog net niet droge grond te gaan liggen..
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 18 maart 2020 @ 19:47:06 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192127212
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:05 schreef amaranta het volgende:

[..]

Jawel ik heb op de gok m’n telefoon omhoog gehouden en ben gaan rijden.
Haske illegaal man :D

Ik kreeg gisteren op mijn duvel van mijn man dat ik een selfie "rijdend op de snelweg" op twitter had gezet...
De telefoon zat in de houder en ik stond stil voor het stoplicht, als je inzoomt op mijn zonnebril zie je ook gewoon dat ik op de afrit stond en niet op de snelweg reed :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192127393
Wij blijven echt niet binnen hoor, maar niet spelen met andere kinderen. De speeltuin was vandaag dus ineens erg druk, dan mag B daar van mij niet heen. Hij heeft samen met de overbuurjongen 2 rondjes gefietst in de straat, achter elkaar, daar zat minstens 1,5 meter tussen. Dat vind ik prima. Daarna wilde dat andere jochie samen spelletjes doen op de glijbaan en dat was dus de grens, B ging verder fietsen en dat jochie ging met andere kinderen de glijbaan op....

Ik ben nu ook gewoon buiten als B buiten is, het beperkt mij, maar so be it.

We gaan veel wandelen en fietsen, de polder waar wij op struikelafstand vandaan wonen, is zo leeg nu. We zijn denk ik 4 andere mensen tegengekomen, 4 wielrenners. We lopen ook vaak gewoon de straat heen en weer, we wonen in een lange straat waar amper auto's rijden en die eindigt in enerzijds de polder en de andere kant een groot park aan de Vecht. B neemt dan zijn AB auto mee en Juul hobbelt mee. We komen dan soms iemand tegen en daar lopen we met een boog omheen.

We hebben net gefacetimed met mijn moeder, we hebben 5 minuten tegen haar schrootjesplafond aangekeken, ze snapte maar niet dat ze haar telefoon anders moest houden _O-
  woensdag 18 maart 2020 @ 19:57:19 #250
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192127515
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 19:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Haske illegaal man :D

Ik kreeg gisteren op mijn duvel van mijn man dat ik een selfie "rijdend op de snelweg" op twitter had gezet...
De telefoon zat in de houder en ik stond stil voor het stoplicht, als je inzoomt op mijn zonnebril zie je ook gewoon dat ik op de afrit stond en niet op de snelweg reed :')
Ik beloof plechtig dat ik het nooit meer zal doen.
pi_192128262
Haha Exode, heerlijk zulke ouders! Mijn moeder is nu juist helemaal digitaal, moet online lessen geven enzo. Heb er wel zoveel respect voor, al deze aanpassingen nog moeten doen, voor haar pittige VMBO-basis/kader klassen.

Ik voel me trouwens wel steeds heel asociaal als ik mensen nu probeer te vermijden. Dat voelt zo tegennatuurlijk, met een boog eromheen en dan maar ‘goedemiddag’ mompelen.
pi_192128931
Wij hebben net ook een uurtje gewandeld. Heerlijk er even uit met zijn allen. Ik knapte er echt van op, even buiten zijn. Bizar hoe we normaliter alles maar voor lief nemen eigenlijk hè. Buiten zijn, vrijheid, het is echt ons grootste goed. O+
Maar ik vind buiten zijn nu dus ook een beetje eng. Ik loop ook met een grote boog om andere mensen heen en dat voelt inderdaad vreemd. Je bekijkt andere mensen ook ineens met andere ogen, althans ik wel. Alsof elk ander mens een potentieel gevaar is, terwijl dat waarschijnlijk best meevalt. :@
  woensdag 18 maart 2020 @ 21:12:55 #253
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192129393
Wij zijn vanmiddag naar een verzorgingstehuis hier vlakbij gelopen, en hebben met z'n vieren naar de bewoners staan zwaaien. Die zwaaiden super blij en uitbundig terug, was even een mooi moment. Voor die mensen is het ook zo sneu natuurlijk, ze mogen nauwelijks nog bezoek ontvangen ;(.
KuikenGuppy
  woensdag 18 maart 2020 @ 21:32:55 #254
100412 mefke79
komt goed!
pi_192129891
Ik was even in de supermarkt. De meeste mensen hielden keurig afstand. Er was ook een moeder met twee kinderen, eentje van 8/9 en eentje van 5/6. Met rode konen en een blafhoest. Tja...laat die dan thuis. Kind kreeg ook op z'n kop dat ie hoestte. En een stel van eind twintig waarvan de vrouw meerdere keren in haar hand hoestte, ook niet zo fris.

En vandaag kwam er een micu ambulance met sirenes voorbij, richting het lokale ziekenhuis. Micu's zijn extra grote ambulances, speciaal voor het vervoer van IC patiënten. Die zie je zelden, dit was al de tweede keer deze week en dan zitten wij niet eens in het ergste gebied.

Onze jongens hebben in de tuin gespeeld, met de buurjongen. Telkens schommelen en kletsen, dus dat mocht van mij. Zelf nog een stuk gewandeld want morgen hele dag digitale vergaderingen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_192130214
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 21:12 schreef Burdie het volgende:
Wij zijn vanmiddag naar een verzorgingstehuis hier vlakbij gelopen, en hebben met z'n vieren naar de bewoners staan zwaaien. Die zwaaiden super blij en uitbundig terug, was even een mooi moment. Voor die mensen is het ook zo sneu natuurlijk, ze mogen nauwelijks nog bezoek ontvangen ;(.
O+ O+

Ik ga aankomende nacht als ik er tijd voor heb, 4 ipads instaleren voor onze afdeling zodat familie kan skypen.

Ik kon wel huilen toen ik vanmorgen thuis kwam van mn dienst. Ik heb twee bewoners in volledige isolatie, dus daar moet ik met beschermende middelen naar binnen. Een van de mensen is zo ver in haar dementie, ze snapt er niks van. Zegt zelf ook ik ben toch helemaal niet ziek, waarom mag ik niet uit mijn kamer.
Deze mensen gaan zo niet dood aan corona, maar van eenzaamheid :'(

Het van zo dichtbij meemaken zet je wel met beide benen op de grond.
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 21:48:23 #256
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192130333
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 19:33 schreef LeSage het volgende:

[..]

Oh, ik zou mezelf ook best vermaken zonder buiten te komen. Heel veel lezen, series kijken, knutselen.
Het probleem zijn meer de kinderen die de tent afbreken en die er dan ook meteen voor zorgen dat bovengenoemde geen optie is :')

Wel echt heerlijk dat jij nu gewoon aan het broeden bent O+ Dat blijf ik zo fantastisch voor je vinden!
Thanks O+ Ik moet er ook nog wel aan wennen hoor, maar het wordt steeds echter!

Vandaag hebben we het onze vrienden verteld, iedereen was behoorlijk enthousiast *O*
  woensdag 18 maart 2020 @ 22:57:38 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192132293
Wat moet dat heerlijk zijn Majo! O+

quote:
6s.gif Op woensdag 18 maart 2020 21:44 schreef aapieannie het volgende:

[..]

O+ O+

Ik ga aankomende nacht als ik er tijd voor heb, 4 ipads instaleren voor onze afdeling zodat familie kan skypen.

Ik kon wel huilen toen ik vanmorgen thuis kwam van mn dienst. Ik heb twee bewoners in volledige isolatie, dus daar moet ik met beschermende middelen naar binnen. Een van de mensen is zo ver in haar dementie, ze snapt er niks van. Zegt zelf ook ik ben toch helemaal niet ziek, waarom mag ik niet uit mijn kamer.
Deze mensen gaan zo niet dood aan corona, maar van eenzaamheid :'(

Het van zo dichtbij meemaken zet je wel met beide benen op de grond.
Wat vreselijk schrijnend zo... ;(
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 23:12:34 #258
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192132639
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 22:57 schreef BE het volgende:
Wat moet dat heerlijk zijn Majo! O+
[..]

Wat vreselijk schrijnend zo... ;(
Het voelt heerlijk O+

En wat vreselijk schrijnend inderdaad ;( Zijn deze mensen geïsoleerd omdat ze risico lopen of juist omdat ze al besmet zijn?

BE merk jij al iets van meer aanvragen?
  woensdag 18 maart 2020 @ 23:17:47 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192132752
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 23:12 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het voelt heerlijk O+

En wat vreselijk schrijnend inderdaad ;( Zijn deze mensen geïsoleerd omdat ze risico lopen of juist omdat ze al besmet zijn?

BE merk jij al iets van meer aanvragen?
Nee, het is bij mij stil momenteel.
Er is in de diverse branchegroepen heel veel te doen over hoe een mooie, waardevolle en betekenisvolle uitvaart te organiseren binnen de gestelde grenzen. Dat is heel interessant en daar denk ik wel over na.

Dit is hoe het in eerste instantie voelt als je hoort: max 30 personen en ze moeten allemaal 1,5m uit elkaar zitten:

En dan is het een uitdaging daar nog iets moois en warms van te maken.

[ Bericht 4% gewijzigd door BE op 18-03-2020 23:23:49 ]
pi_192132856
@MaJo
Deze mensen zijn geisoleerd omdat zij longontsteking hebben. Ze worden dus behandeld als zijnde besmet maar worden niet getest. Het zorgt al met al voor een hoop onrust op de afdeling.
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 23:43:49 #261
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192133282
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 23:17 schreef BE het volgende:

[..]

Er is in de diverse branchegroepen heel veel te doen over hoe een mooie, waardevolle en betekenisvolle uitvaart te organiseren binnen de gestelde grenzen. Dat is heel interessant en daar denk ik wel over na.

Dit is hoe het in eerste instantie voelt als je hoort: max 30 personen en ze moeten allemaal 1,5m uit elkaar zitten:

[ afbeelding ]

Ik vind het zo vreselijk, deze mensen verdienen een waardig afscheid net als een ander. Dat vind ik nog het meest schrijnend aan deze situatie, een verlies is al moeilijk genoeg. Ik kan me voorstellen dat je hiermee worstelt :* Wat is gemiddeld zo'n beetje het aantal dat naar een begrafenis gaat?

quote:
6s.gif Op woensdag 18 maart 2020 23:22 schreef aapieannie het volgende:
@:MaJo
Deze mensen zijn geisoleerd omdat zij longontsteking hebben. Ze worden dus behandeld als zijnde besmet maar worden niet getest. Het zorgt al met al voor een hoop onrust op de afdeling.
Heftig maar wel noodzakelijk dus! Ik hoop echt dat de situatie snel verandert, dit is toch vreselijk allemaal ;(
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 23:48:46 #262
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192133351
Even wat feelgood news met al deze ellende: https://www.esquireme.com(...)xx4W7sDmXzMc4CaeKvoc

Zwanen en dolfijnen komen terug in de kanalen van Venetië O+ Het virus lijkt de aarde wel goed te doen, minder vervuiling, terugkeer van bepaalde flora en fauna. Het enige hoopvolle iets uit deze hele situatie!
pi_192135241
Mooi om te zien inderdaad!

Ook bizar om te lezen dat de lucht op veel plekker nu al een stuk schoner is.

Nou mijn lieve bewoners kunnen vanaf vandaag skypen en facetimen met familie. Ben benieuwd of het aanslaat!
  donderdag 19 maart 2020 @ 06:36:50 #264
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_192135275
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 23:17 schreef BE het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wat staat er op het plaatje?
  donderdag 19 maart 2020 @ 07:11:33 #265
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192135431
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 06:36 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Wat staat er op het plaatje?
Volgens mij poppetjes met afstand ertussen en iemand vooraan die zegt 'wij zijn hier allemaal bijeen...'
  donderdag 19 maart 2020 @ 07:32:13 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192135604
Maar stel dat ik met mijn man naar een uitvaart zou moeten, dan is het toch bizar als we samen in de auto aankomen maar daar bij de uitvaart anderhalve meter uit elkaar moeten zitten?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192135754
Die filmpjes zijn toch prachtig?
Ik hoop eigenlijk dat het wat dat betreft een eye-opener mag zijn, dat we de wereld echt kapot maken met z’n allen en misschien eens wat meer thuis kunnen werken en ook best met wat minder toe kunnen komen.

Voor mezelf ook, eigenlijk heb ik heel dat Ali-expres helemaal niet nodig :@
  Licht Ontvlambaar donderdag 19 maart 2020 @ 07:47:40 #268
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_192135756
  donderdag 19 maart 2020 @ 07:53:30 #269
244125 laziness
pi_192135838
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 07:47 schreef LeSage het volgende:
Die filmpjes zijn toch prachtig?
Ik hoop eigenlijk dat het wat dat betreft een eye-opener mag zijn, dat we de wereld echt kapot maken met z’n allen en misschien eens wat meer thuis kunnen werken en ook best met wat minder toe kunnen komen.

Voor mezelf ook, eigenlijk heb ik heel dat Ali-expres helemaal niet nodig :@
Toevallig dacht ik er net aan. Als dit voorbij is gaat iedereen gewoon weer op de oude voet verder en hebben we niks geleerd.
  donderdag 19 maart 2020 @ 08:01:50 #270
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_192135908
Ik vrees dat mensen erg hardleers zijn wat dat betreft.

Gisteren waren onze buren 50 jaar getrouwd. Het geplande feest ging natuurlijk niet door. Zo verdrietig, mensen van tegen de tachtig die door het raam zwaaien naar familie. Ik heb zelf ook gezwaaid, en daarna een kaartje in de brievenbus achtergelaten, met felicitaties en ook een berichtje dat als ze hulp nodig hebben bij bv boodschappen ze even moeten aankloppen. Volgens mij regelt hun dochter nu alles, maar die woont aardig ver weg. Hoop zo voor deze mensen dat ze gezond blijven.
pi_192135921
ik hoop het niet..
(antwoord op lazi, ik hoop niet dat we op de oude voet doorgaan, natuurlijk wél dat er mensen gezond blijven)
  donderdag 19 maart 2020 @ 08:04:22 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192135938
Ach mousemicky, dat is ook sneu inderdaad. ;(

quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 07:32 schreef Leandra het volgende:
Maar stel dat ik met mijn man naar een uitvaart zou moeten, dan is het toch bizar als we samen in de auto aankomen maar daar bij de uitvaart anderhalve meter uit elkaar moeten zitten?
Maar dat kan een aulamedewerker niet aan je neus zien, wie wel en niet bij elkaar in huis woont en dan is het beter om deze regel toe te passen dan het niet te doen en straks met nog scherpere maatregelen zitten.

@Luchtbel (en anderen) het lukt me niet het plaatje groot te uploaden :?

@MaJo het verschilt natuurlijk enorm, van 20 tot 3-400 maar vaak ga je toch wel richting 50/75p minimaal.

Ik moest ook denken aan al die mensen die bijvoorbeeld al anderhalf jaar hun bruiloft aan het plannen zijn. :o Ook sneu!
pi_192136265
Majo zo fantastisch voor je!

Ik wandel iedere dag rondjes rond mijn huis met de kinderen. Gelukkig hebben we een tuin.
Dinsdag was ik even in de supermarkt en ik werd al nerveus van ademhalen. Zó niets voor mij, zo'n nerveuze reactie.

Opsluiting dag 6 vandaag. We maken er weer een leuk dagje van.
Met een meidenkwartet
  donderdag 19 maart 2020 @ 08:48:39 #274
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192136420
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 07:53 schreef laziness het volgende:

[..]

Toevallig dacht ik er net aan. Als dit voorbij is gaat iedereen gewoon weer op de oude voet verder en hebben we niks geleerd.
Op welke voet wil jij dan verder?
  donderdag 19 maart 2020 @ 08:51:42 #275
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192136456
In Spanje is er in het dorp een vrouw overleden aan Corona. Haar familie moet in quarantaine. Regel is dat de begrafenis de dag 24-48h na het overlijden is. Maar haar familie mag er dus niet bij zijn.
Nu wordt ze gecremeerd. En zal de plechtigheid en begrafenis van de as zijn als de familie uit quarantaine is. Of later dit jaar.

Sowieso mag voorlopig niemand meer naar buiten.
  donderdag 19 maart 2020 @ 08:58:20 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192136543
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 08:04 schreef BE het volgende:
Ach mousemicky, dat is ook sneu inderdaad. ;(
[..]

Maar dat kan een aulamedewerker niet aan je neus zien, wie wel en niet bij elkaar in huis woont en dan is het beter om deze regel toe te passen dan het niet te doen en straks met nog scherpere maatregelen zitten.
Nee dat snap ik, maar daardoor kunnen mensen dus niet eens steun van hun eigen partner krijgen.

Het zal bijvoorbeeld je kind maar zijn en dan mag je niet eens naast elkaar zitten als ouders? Dat zou wel heel bizar zijn.
Gelukkig is de kans heel klein dat een kind eraan overlijdt, maar toch :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192136622
Kinderen kunnen natuurlijk nog wel aan andere dingen overlijden.
Maar ook als het een ander is, als je met je gezin komt, dan zit je bijv ook graag met je kinderen. Lijkt me eigenlijk vrij logisch dat je in 'huisgroepjes' bijeen zit met 1,5 meter tussen de groepjes.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 19 maart 2020 @ 09:06:10 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192136645
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 08:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee dat snap ik, maar daardoor kunnen mensen dus niet eens steun van hun eigen partner krijgen.

Het zal bijvoorbeeld je kind maar zijn en dan mag je niet eens naast elkaar zitten als ouders? Dat zou wel heel bizar zijn.
Gelukkig is de kans heel klein dat een kind eraan overlijdt, maar toch :{
Ik ben het met je eens hoor, en ik weet ook niet hoe het in de praktijk werkt.
Ik kan me voorstellen dat partners elkaar idd wel bijstaan.
  donderdag 19 maart 2020 @ 09:20:07 #279
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192136870
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 09:04 schreef Vanyel het volgende:
Kinderen kunnen natuurlijk nog wel aan andere dingen overlijden.
Maar ook als het een ander is, als je met je gezin komt, dan zit je bijv ook graag met je kinderen. Lijkt me eigenlijk vrij logisch dat je in 'huisgroepjes' bijeen zit met 1,5 meter tussen de groepjes.
Bij het overlijden van een ander zou ik mijn kind nu niet eens meenemen, zelfs als het een van zijn grootouders zou zijn zou ik twijfelen.

Maar het zal je eigen partner maar zijn, zou je in principe niet eens bij je kinderen mogen zitten.
Maar ik ga er vanuit dat we zulke schrijnende situaties in NL wel voorkomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192136953
Geen idee. Misschien ligt het ook aan degene bij de deur. De horror.

Ik voorzie binnenkort de eerste (hopelijk laatste) uitvaart waar ik niet heen zal gaan wegens de 30 grens.
We denken aan een skype date met de mensen voor wie we zouden gaan, maar het voelt toch verrot niet zoals je het zou willen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 19 maart 2020 @ 10:25:46 #281
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192138239
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 23:48 schreef MaJo het volgende:
Even wat feelgood news met al deze ellende: https://www.esquireme.com(...)xx4W7sDmXzMc4CaeKvoc

Zwanen en dolfijnen komen terug in de kanalen van Venetië O+ Het virus lijkt de aarde wel goed te doen, minder vervuiling, terugkeer van bepaalde flora en fauna. Het enige hoopvolle iets uit deze hele situatie!
Ik las ergens dat in China nu dusdanig minder luchtvervuiling is, dat dit in de toekomst meer dan 75.000 levens spaart.
KuikenGuppy
  donderdag 19 maart 2020 @ 10:30:24 #282
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192138337
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 08:51 schreef amaranta het volgende:
In Spanje is er in het dorp een vrouw overleden aan Corona. Haar familie moet in quarantaine. Regel is dat de begrafenis de dag 24-48h na het overlijden is. Maar haar familie mag er dus niet bij zijn.
Nu wordt ze gecremeerd. En zal de plechtigheid en begrafenis van de as zijn als de familie uit quarantaine is. Of later dit jaar.
Ik heb al iets dergelijks bedacht mocht er iets met mijn moeder gebeuren. Ik ben ook nog enig kind, en mijn vader leeft niet meer, dus alle organisatie zal van mij moeten komen. Maar voorlopig wandelt ze vrolijk door met 'r hondje :)
pi_192138836
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 23:48 schreef MaJo het volgende:

Ik denk dat dit moeder aarde is die aan de noodrem trekt. We maken er een potje van, we maken zoveel kapot.
Moet je eens kijken naar die kanalen in venetië, de luchtkwaliteit in China... de natuur regelt het zelf.
Maar nu hoop ik dat wij als mensen ook eens heel hard gaan nadenken wat we nou eigenlijk aan het doen zijn. Deze situatie zou een hoop nieuwe inzichten kunnen geven, misschien moeten we niet straks gewoon weer door met wat we altijd deden....

Ik ben echt geen zweverig type, maar ik geloof wel dat de natuur ons iets wil zeggen hiermee!
  donderdag 19 maart 2020 @ 11:09:43 #284
244125 laziness
pi_192138992
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 08:48 schreef amaranta het volgende:

[..]

Op welke voet wil jij dan verder?
Met geen ontkenning meer van leiders dat ons gedrag een grote veroorzaker is van klimaatveranderingen. En dat iedereen een steentje bijdraagt aan het verkleinen van zijn voetafdruk.

LeSage droeg al een paar voorbeelden aan maar het begint uiteindelijk bij het probleem erkennen door alle overheden en bedrijven en de wil om iets te doen. Die ontbrak volledig bij velen.

Overigens die kanalen in Venetie is vooral doordat er geen beweging is en daardoor het zand van de bodem niet door het water gewoeld wordt. Kanalen zijn niet binnen twee weken opeens kraakhelder als ze compleet vervuild zijn honderd jaar lang. Zo snel gaat het ook weer niet ;)

Maar dat de dieren terug komen door de rust vindt iedereen prachtig totdat we zo meteen allemaal weer massaal in die gondel over de gracht willen en de gondelier zijn boterham wil verdienen. Dan is iedereen die zwaan weer vergeten.
En er is geen kant en klare oplossing om het nu direct rigoreus anders te doen maar bewustwording is stap 1 denk ik dan maar. Zou mooi zijn als dat bij blijft na dit alles en mensen daarop gaan handelen.
pi_192139294
En daar gaat de olievlek... zorgverlener die betrokken is bij vriendinnetje van Koen is positief getest.
En dus ook al dat andere vriendinnetje dat niet getest wordt maar wel in quarantaine zit.

Gelukkig zijn beide kinderen mild ziek. Van beide zijn de ouders zieker en grote broer zit ergens tussenin.

Intussen is Koen wel aan het hoesten, maar heeft geen verhoging en zijn oudste, man en ik gewoon fit.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 19 maart 2020 @ 11:51:00 #286
95752 crew  Chell
Kluns
pi_192139830
Mijn vriendin doet vandaag de uitvaart van de baby toch in hele hele kleine kring (met drie mensen en een fotograaf) en een iets uitgebreidere condoleance bij hun thuis geloof ik. Alle andere mensen kunnen wel een livestream van de dienst bekijken.
  donderdag 19 maart 2020 @ 11:54:11 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192139900
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:51 schreef Chell het volgende:
Mijn vriendin doet vandaag de uitvaart van de baby toch in hele hele kleine kring (met drie mensen en een fotograaf) en een iets uitgebreidere condoleance bij hun thuis geloof ik. Alle andere mensen kunnen wel een livestream van de dienst bekijken.
Poeh... verdrietig hoor. Maar ze maken er uiteindelijk vast iets heel moois van.
pi_192139920
de moeder van vrienden van mij is vanochtend overleden. Normaal zou ik minstens naar de avondmis gegaan zijn maar nu kan ik niks. En dat voelt echt heel stom en onwenselijk en naar.
  donderdag 19 maart 2020 @ 12:04:15 #289
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192140117
Sterkte mefke
KuikenGuppy
  donderdag 19 maart 2020 @ 12:07:29 #290
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192140197
Mijn oudste heeft vandaag een baaldag, die lijkt nu ineens te beseffen wat er allemaal niet meer mag/kan.
Hij loopt al de hele ochtend als een soort Gargamel rond, zeg ik "opruimen", zegt hij "ik háát opruimen". En dat met alles, best een beetje vermoeiend.
KuikenGuppy
  donderdag 19 maart 2020 @ 12:15:44 #291
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192140357
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:51 schreef Chell het volgende:
Och, wat een verdrietige toestand :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 19 maart 2020 @ 12:16:29 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192140373
Sterkte Mefke :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192140528
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 12:07 schreef Burdie het volgende:
Mijn oudste heeft vandaag een baaldag, die lijkt nu ineens te beseffen wat er allemaal niet meer mag/kan.
Hij loopt al de hele ochtend als een soort Gargamel rond, zeg ik "opruimen", zegt hij "ik háát opruimen". En dat met alles, best een beetje vermoeiend.
Ik snap hem. Zo'n dag had ik gisteren. Vandaag heb ik me opgesloten op mijn werkkamer want er staan vergaderingen op de planning. En dan is het wat minder erg ofzo omdat ik er gewoon MOET zijn.
  donderdag 19 maart 2020 @ 12:38:32 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192140740
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:55 schreef mefke79 het volgende:
de moeder van vrienden van mij is vanochtend overleden. Normaal zou ik minstens naar de avondmis gegaan zijn maar nu kan ik niks. En dat voelt echt heel stom en onwenselijk en naar.
Ach wat moeilijk. Ik kan me voorstellen dat je je heel machteloos voelt.
Misschien kan je een gesproken berichtje sturen via whatsapp. Dan hoort ze je stem, dat is al weer anders dan alleen een appje.
Maar ja, ik kan me voorstellen dat het amper toereikend voelt.

Wat ook nog kan is naar haar toe, buiten gaan staan en vragen of ze naar het raam wil komen. Dat je met een gebaar kan laten zien hoe je je voelt.
(Maar goed, daar moet haar hoofd ook maar net naar staan nu.)
pi_192141912
We gaan in ieder geval met de hele vrienden groep zo bloemen regelen, dat is alvast iets. Ik kan er nu fysiek niet langs, maar misschien later wel. Vriendengroep zit ook door heel Nederland, dat maakt het allemaal net een tikje lastiger.

En ik merk dat ik me begin te ergeren aan stomme dingen. School die nu ineens een examen voor klas 1 wil laten doorgaan (let op, opleiding duurt 3 jaar) en dan eist dat daar uit ons team van 6 2 mensen voor komen. Terwijl er 2 een kwetsbaar iemand thuis hebben en er eentje plat ligt met verdenking corona. En dan heb ik het er niet eens over of de studenten wel komen...Dat vind ik nu een geval van dom risico nemen in een gebied waar de IC's nu al vol liggen.
  donderdag 19 maart 2020 @ 13:48:44 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192142042
Mooi Mefke, zo zijn jullie dan symbolisch toch aanwezig. O+
  donderdag 19 maart 2020 @ 14:33:05 #297
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_192143185
Gecondoleerd mefke

[ Bericht 93% gewijzigd door Kyara op 19-03-2020 16:21:53 ]
pi_192143338
Gecondoleerd mefke
pi_192143414
Mefke, wat naar en verdrietig zeg.

Burdie, heeft die van jou met die van mij gepraat? B heeft een waardeloze dag vandaag. Alles is teveel en inderdaad enorm veel mopperen.

Onze buurtbakker draait nu veel minder omzet vertelde ze vanochtend. We hebben echt zo'n kleine bakker in de straat. Vrouw draait de verkoop, man is de bakker. Er zijn veel mensen die nu liever bij de supermarkt brood halen vertelde ze. Die nemen allerlei maatregelen en communiceren dat ook luidruchtig. Zij maken nu ook tig keer schoon etc, maar dat zien mensen niet.
Dat soort verhalen vind ik ook zo verdrietig, van die kleine lokale bedrijven met hardwerkende mensen die nu net quite draaien of verlies maken. Hoe lang gaan ze dat volhouden?
  donderdag 19 maart 2020 @ 15:27:10 #300
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192144452
gecondoleerd mefke
pi_192145639
Mefke, sterkte, ik hoop dat jullie tzt samen nog iets kunnen doen als herinnering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')