Dat dacht ik dus al.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:54 schreef lunapuella het volgende:
Het is coronavirus. Gewoon aan elkaar, want het is één woord. En een kleine letter want het is een soortnaam (er zijn veel coronavirussen) en geen eigennaam.
Dit. De variant waar we nu mee te maken hebben heet officieel SARS-CoV-2, de ziekte die het veroorzaakt heet COVID-19.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:54 schreef lunapuella het volgende:
Het is coronavirus. Gewoon aan elkaar, want het is één woord. En een kleine letter want het is een soortnaam (er zijn veel coronavirussen) en geen eigennaam.
Ik denk dat wij over een dag of 9 echt kunnen zien hoe het gaat, dan gaan de maatregelen die genomen zijn echt tellen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:39 schreef F_r het volgende:
En hoe komt het dat het in Italië zo heftig is? En daar waar gao zit niet?
Heeft dat directe gevolgen voor jullie?quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:10 schreef McLaura het volgende:
Koens vriendinnetje en gezin zitten in quarantaine. 3 van de 4 gezinsleden hebben symptomen.
Ik heb ze zondag voor het laatst gezien (buiten gewandeld), geen idee eigenlijk. We waren al op sociaal dieet dus dat houden we mooi zo.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:25 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Heeft dat directe gevolgen voor jullie?
Bij veel abs laten ze nu ook maar beperkt mensen binnen. De rest moet wachten tot er weer eentje naar buiten komt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:20 schreef MevrouwCactus het volgende:
Mijn vrouw vond vandaag de enige file in heel Nederland, namelijk die bij de milieustraat. Het was daar blijkbaar ontiegelijk druk. Ze heeft 45 minuten in de rij gestaan om wat spullen weg te gooien
Veel mensen gebruiken hun tijd thuis inderdaad om eens grondig op te ruimen. In Vlaanderen zijn de milieustraten hierom al gesloten, het bleef er te druk.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:20 schreef MevrouwCactus het volgende:
Mijn vrouw vond vandaag de enige file in heel Nederland, namelijk die bij de milieustraat. Het was daar blijkbaar ontiegelijk druk. Ze heeft 45 minuten in de rij gestaan om wat spullen weg te gooien
Klopt, in Nederland testen ze in feite alleen nog zorgverleners en ernstig zieken.quote:
Waaronder dus jouw vrouw....quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:20 schreef MevrouwCactus het volgende:
Jouw telefoon heeft daar volgens mij wel vaker last van....quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:55 schreef F_r het volgende:
Mijn telefoon maakt van kan altijd ken. Ik heb dus vaak berichtjes waarin bijv staat ik ken wel naar ...
Staat zo slordig maar dan vergeet ik het aan te passen.
Yep, hopelijk gaan we straks effect zien van de maatregelen en gaat dat dan een stuk minder hard.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:19 schreef laziness het volgende:
Ik vind het aantal mensen op de IC een belangrijker getal dan het aantal bevestigde gevallen.
Dat aantal is sinds maandag bijna verdubbeld
In mijn woonplaats lag er maandag 1 op de ic. Weet niet hoeveel het er nu zijn, en waar ik dat zou kunnen zien.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:19 schreef laziness het volgende:
Ik vind het aantal mensen op de IC een belangrijker getal dan het aantal bevestigde gevallen.
Dat aantal is sinds maandag bijna verdubbeld
Ik verbaas me er ook echt oprecht over hoeveel mensen schijt lijken te hebben aan de maatregelen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:32 schreef amaranta het volgende:
Het park zat net weer helemaal vol... lekker in het gras liggen met z’n allen...
Ik heb geprobeerd het te filmen vanuit de auto. Ga even kijken of ik het geüpload krijg.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:40 schreef rena het volgende:
[..]
Ik verbaas me er ook echt oprecht over hoeveel mensen schijt lijken te hebben aan de maatregelen.
Behalve dan dat je een verkoudheid niet krijgt van de kou alleenquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:52 schreef Leandra het volgende:
Soneal lag eergisteren hier in de tuin in het gras en dat vond ik eigenlijk wat fris voor zonder jas.... echt zo'n standaard manier om toch nog een verkoudheidje op te lopen, en verkoudheidjes worden nu al snel voor iets anders aangezien.
Dit.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:55 schreef SQ het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik nu heel blij ben met mijn privé parkje zult maar op een galerijflat wonen met 4 kinderen die thuis zitten ofzo
![]()
Lekker de hele dag buiten geweest. Zonder jas
Wow, gewoon wowquote:
Wij ook. Anders komen echt de muren op ons af. Noor wou gisteren skateboarden (lees ze houdt mijn arm vast als ze met 2 voeten erop staat en ik rol haar naar voren), prima. Er waren niet heel veel mensen op straat, alleen wat mensen die hun hond uit lieten. Zolang het kan en je gebruikt je gezond verstand, gewoon lekker naar buiten gaan.quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:32 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij gaan ook gewoon naar buiten met Sjaak. Een rondje fietsen/wandelen/skelteren door de buurt. Kijken of het druk is in de speeltuin en als het rustig is, mag hij lekker spelen. Onze tuin is maar heel klein, daar is weinig te spelen. Dus nu het nog mag, maken wij er (verstandig) gebruik van door naar buiten te gaan.
Jammer dat het eindigt met een cliffhanger! Ik wil wel weten wat ik moet als ik de tweede sok kwijt ben in de was...quote:
Een sok per keer wassen denk ikquote:Op woensdag 18 maart 2020 18:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Jammer dat het eindigt met een cliffhanger! Ik wil wel weten wat ik moet als ik de tweede sok kwijt ben in de was...
Ik ben altijd mijn eerste sok kwijt in de was. De tweede sokken zijn wat braver naar min gevoel.quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Jammer dat het eindigt met een cliffhanger! Ik wil wel weten wat ik moet als ik de tweede sok kwijt ben in de was...
Oh, ik zou mezelf ook best vermaken zonder buiten te komen. Heel veel lezen, series kijken, knutselen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 19:25 schreef MaJo het volgende:
Wij wonen ook in een appartement maar wij zitten toch bijna altijd al in de woonkamer met z’n tweetjes te bankhangen, we zijn niet zo avontuurlijkDus we vermaken ons best!
Vanmiddag Noa opgehaald bij mijn ouders, die hadden haar in haar bakje voor de deur gezet. Nu kan ze weer verder met het uitbroeden van mijn lammer
Nee weet ik, maar om daarom maar op de nog net niet droge grond te gaan liggen..quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:59 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Behalve dan dat je een verkoudheid niet krijgt van de kou alleen.
Haske illegaal manquote:Op woensdag 18 maart 2020 18:05 schreef amaranta het volgende:
[..]
Jawel ik heb op de gok m’n telefoon omhoog gehouden en ben gaan rijden.
Ik beloof plechtig dat ik het nooit meer zal doen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 19:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Haske illegaal man
Ik kreeg gisteren op mijn duvel van mijn man dat ik een selfie "rijdend op de snelweg" op twitter had gezet...
De telefoon zat in de houder en ik stond stil voor het stoplicht, als je inzoomt op mijn zonnebril zie je ook gewoon dat ik op de afrit stond en niet op de snelweg reed
quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:12 schreef Burdie het volgende:
Wij zijn vanmiddag naar een verzorgingstehuis hier vlakbij gelopen, en hebben met z'n vieren naar de bewoners staan zwaaien. Die zwaaiden super blij en uitbundig terug, was even een mooi moment. Voor die mensen is het ook zo sneu natuurlijk, ze mogen nauwelijks nog bezoek ontvangen.
Thanksquote:Op woensdag 18 maart 2020 19:33 schreef LeSage het volgende:
[..]
Oh, ik zou mezelf ook best vermaken zonder buiten te komen. Heel veel lezen, series kijken, knutselen.
Het probleem zijn meer de kinderen die de tent afbreken en die er dan ook meteen voor zorgen dat bovengenoemde geen optie is![]()
Wel echt heerlijk dat jij nu gewoon aan het broeden bentDat blijf ik zo fantastisch voor je vinden!
Wat vreselijk schrijnend zo...quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:44 schreef aapieannie het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik ga aankomende nacht als ik er tijd voor heb, 4 ipads instaleren voor onze afdeling zodat familie kan skypen.
Ik kon wel huilen toen ik vanmorgen thuis kwam van mn dienst. Ik heb twee bewoners in volledige isolatie, dus daar moet ik met beschermende middelen naar binnen. Een van de mensen is zo ver in haar dementie, ze snapt er niks van. Zegt zelf ook ik ben toch helemaal niet ziek, waarom mag ik niet uit mijn kamer.
Deze mensen gaan zo niet dood aan corona, maar van eenzaamheid![]()
Het van zo dichtbij meemaken zet je wel met beide benen op de grond.
Het voelt heerlijkquote:Op woensdag 18 maart 2020 22:57 schreef BE het volgende:
Wat moet dat heerlijk zijn Majo!
[..]
Wat vreselijk schrijnend zo...
Nee, het is bij mij stil momenteel.quote:Op woensdag 18 maart 2020 23:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het voelt heerlijk
En wat vreselijk schrijnend inderdaadZijn deze mensen geïsoleerd omdat ze risico lopen of juist omdat ze al besmet zijn?
BE merk jij al iets van meer aanvragen?
Ik vind het zo vreselijk, deze mensen verdienen een waardig afscheid net als een ander. Dat vind ik nog het meest schrijnend aan deze situatie, een verlies is al moeilijk genoeg. Ik kan me voorstellen dat je hiermee worsteltquote:Op woensdag 18 maart 2020 23:17 schreef BE het volgende:
[..]
Nee, het is bij mij stil momenteel.
Er is in de diverse branchegroepen heel veel te doen over hoe een mooie, waardevolle en betekenisvolle uitvaart te organiseren binnen de gestelde grenzen. Dat is heel interessant en daar denk ik wel over na.
Dit is hoe het in eerste instantie voelt als je hoort: max 30 personen en ze moeten allemaal 1,5m uit elkaar zitten:
[ afbeelding ]
En dan is het een uitdaging daar nog iets moois en warms van te maken.
Heftig maar wel noodzakelijk dus! Ik hoop echt dat de situatie snel verandert, dit is toch vreselijk allemaalquote:Op woensdag 18 maart 2020 23:22 schreef aapieannie het volgende:
@:MaJo
Deze mensen zijn geisoleerd omdat zij longontsteking hebben. Ze worden dus behandeld als zijnde besmet maar worden niet getest. Het zorgt al met al voor een hoop onrust op de afdeling.
Wat staat er op het plaatje?quote:Op woensdag 18 maart 2020 23:17 schreef BE het volgende:
[..]
Nee, het is bij mij stil momenteel.
Er is in de diverse branchegroepen heel veel te doen over hoe een mooie, waardevolle en betekenisvolle uitvaart te organiseren binnen de gestelde grenzen. Dat is heel interessant en daar denk ik wel over na.
Dit is hoe het in eerste instantie voelt als je hoort: max 30 personen en ze moeten allemaal 1,5m uit elkaar zitten:
[ afbeelding ]
En dan is het een uitdaging daar nog iets moois en warms van te maken.
Volgens mij poppetjes met afstand ertussen en iemand vooraan die zegt 'wij zijn hier allemaal bijeen...'quote:
Toevallig dacht ik er net aan. Als dit voorbij is gaat iedereen gewoon weer op de oude voet verder en hebben we niks geleerd.quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:47 schreef LeSage het volgende:
Die filmpjes zijn toch prachtig?
Ik hoop eigenlijk dat het wat dat betreft een eye-opener mag zijn, dat we de wereld echt kapot maken met z’n allen en misschien eens wat meer thuis kunnen werken en ook best met wat minder toe kunnen komen.
Voor mezelf ook, eigenlijk heb ik heel dat Ali-expres helemaal niet nodig
Maar dat kan een aulamedewerker niet aan je neus zien, wie wel en niet bij elkaar in huis woont en dan is het beter om deze regel toe te passen dan het niet te doen en straks met nog scherpere maatregelen zitten.quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:32 schreef Leandra het volgende:
Maar stel dat ik met mijn man naar een uitvaart zou moeten, dan is het toch bizar als we samen in de auto aankomen maar daar bij de uitvaart anderhalve meter uit elkaar moeten zitten?
Op welke voet wil jij dan verder?quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:53 schreef laziness het volgende:
[..]
Toevallig dacht ik er net aan. Als dit voorbij is gaat iedereen gewoon weer op de oude voet verder en hebben we niks geleerd.
Nee dat snap ik, maar daardoor kunnen mensen dus niet eens steun van hun eigen partner krijgen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:04 schreef BE het volgende:
Ach mousemicky, dat is ook sneu inderdaad.
[..]
Maar dat kan een aulamedewerker niet aan je neus zien, wie wel en niet bij elkaar in huis woont en dan is het beter om deze regel toe te passen dan het niet te doen en straks met nog scherpere maatregelen zitten.
Ik ben het met je eens hoor, en ik weet ook niet hoe het in de praktijk werkt.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee dat snap ik, maar daardoor kunnen mensen dus niet eens steun van hun eigen partner krijgen.
Het zal bijvoorbeeld je kind maar zijn en dan mag je niet eens naast elkaar zitten als ouders? Dat zou wel heel bizar zijn.
Gelukkig is de kans heel klein dat een kind eraan overlijdt, maar toch
Bij het overlijden van een ander zou ik mijn kind nu niet eens meenemen, zelfs als het een van zijn grootouders zou zijn zou ik twijfelen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:04 schreef Vanyel het volgende:
Kinderen kunnen natuurlijk nog wel aan andere dingen overlijden.
Maar ook als het een ander is, als je met je gezin komt, dan zit je bijv ook graag met je kinderen. Lijkt me eigenlijk vrij logisch dat je in 'huisgroepjes' bijeen zit met 1,5 meter tussen de groepjes.
Ik las ergens dat in China nu dusdanig minder luchtvervuiling is, dat dit in de toekomst meer dan 75.000 levens spaart.quote:Op woensdag 18 maart 2020 23:48 schreef MaJo het volgende:
Even wat feelgood news met al deze ellende: https://www.esquireme.com(...)xx4W7sDmXzMc4CaeKvoc
Zwanen en dolfijnen komen terug in de kanalen van VenetiëHet virus lijkt de aarde wel goed te doen, minder vervuiling, terugkeer van bepaalde flora en fauna. Het enige hoopvolle iets uit deze hele situatie!
Ik heb al iets dergelijks bedacht mocht er iets met mijn moeder gebeuren. Ik ben ook nog enig kind, en mijn vader leeft niet meer, dus alle organisatie zal van mij moeten komen. Maar voorlopig wandelt ze vrolijk door met 'r hondjequote:Op donderdag 19 maart 2020 08:51 schreef amaranta het volgende:
In Spanje is er in het dorp een vrouw overleden aan Corona. Haar familie moet in quarantaine. Regel is dat de begrafenis de dag 24-48h na het overlijden is. Maar haar familie mag er dus niet bij zijn.
Nu wordt ze gecremeerd. En zal de plechtigheid en begrafenis van de as zijn als de familie uit quarantaine is. Of later dit jaar.
Ik denk dat dit moeder aarde is die aan de noodrem trekt. We maken er een potje van, we maken zoveel kapot.quote:Op woensdag 18 maart 2020 23:48 schreef MaJo het volgende:
Even wat feelgood news met al deze ellende: https://www.esquireme.com(...)xx4W7sDmXzMc4CaeKvoc
Zwanen en dolfijnen komen terug in de kanalen van VenetiëHet virus lijkt de aarde wel goed te doen, minder vervuiling, terugkeer van bepaalde flora en fauna. Het enige hoopvolle iets uit deze hele situatie!
Met geen ontkenning meer van leiders dat ons gedrag een grote veroorzaker is van klimaatveranderingen. En dat iedereen een steentje bijdraagt aan het verkleinen van zijn voetafdruk.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
Op welke voet wil jij dan verder?
Poeh... verdrietig hoor. Maar ze maken er uiteindelijk vast iets heel moois van.quote:Op donderdag 19 maart 2020 11:51 schreef Chell het volgende:
Mijn vriendin doet vandaag de uitvaart van de baby toch in hele hele kleine kring (met drie mensen en een fotograaf) en een iets uitgebreidere condoleance bij hun thuis geloof ik. Alle andere mensen kunnen wel een livestream van de dienst bekijken.
Och, wat een verdrietige toestandquote:Op donderdag 19 maart 2020 11:51 schreef Chell het volgende:
Mijn vriendin doet vandaag de uitvaart van de baby toch in hele hele kleine kring (met drie mensen en een fotograaf) en een iets uitgebreidere condoleance bij hun thuis geloof ik. Alle andere mensen kunnen wel een livestream van de dienst bekijken.
Ik snap hem. Zo'n dag had ik gisteren. Vandaag heb ik me opgesloten op mijn werkkamer want er staan vergaderingen op de planning. En dan is het wat minder erg ofzo omdat ik er gewoon MOET zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2020 12:07 schreef Burdie het volgende:
Mijn oudste heeft vandaag een baaldag, die lijkt nu ineens te beseffen wat er allemaal niet meer mag/kan.
Hij loopt al de hele ochtend als een soort Gargamel rond, zeg ik "opruimen", zegt hij "ik háát opruimen". En dat met alles, best een beetje vermoeiend.
Ach wat moeilijk. Ik kan me voorstellen dat je je heel machteloos voelt.quote:Op donderdag 19 maart 2020 11:55 schreef mefke79 het volgende:
de moeder van vrienden van mij is vanochtend overleden. Normaal zou ik minstens naar de avondmis gegaan zijn maar nu kan ik niks. En dat voelt echt heel stom en onwenselijk en naar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |