abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 20:13:53 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192079913
en verder...
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 20:14:18 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192079921
Laatste post:

quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 16:13 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier zag ik ze ook buiten. Ouderwets kluitjesvoetbal doen.. De mijne komt er niet. Ik trap wel een balletje met hem dan.
Maar na een uur fietsen heeft hij ook wel even genoeg beweging gehad :P

We hebben de hoop dat we volgende week dan wel naar mijn vader op verjaardag kunnen (COPD). Dus we zijn voorzichtig.
Ik zou de verjaardag van je vader uit je hoofd zetten. Op dit moment wil je toch niet in de buurt komen van een risicopatient?

Ik zou mijn vader ook dolgraag zien nu na onze vakantie maar ik vind het onverantwoord, dan liever wat weken wachten, zijn gezondheid staat voorop.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_192079971
B heeft vandaag in de speeltuin gespeeld maar dat houdt in rondrennen, voetballen en door de bosjes struinen. Het is best een grote speeltuin en naast ons 3 tjes waren er 2 jochies en 2 ouders. Als het drukker is, haal ik hem weer naar huis. Normaal mag hij alleen naar de speeltuin, nu niet. Ik wil zien wat hij doet.

In China hebben ze het na 3 maanden eindelijk een beetje onder controle dus inderdaad 3 weken is nogal positief. Het enige wat we hier mee hebben is dat het weer beter wordt. Hopelijk spreidt dit virus zich ook minder snel uit bij hogere temperaturen.

B krijgt een pakket thuisgestuurd van school, vandaag ook een pakket van schoonouders gekregen met oa werkbladen.

En morgen gaan we een Lego challenge via Whatsapp doen met meerdere kinderen waaronder de overbuur kinderen. B geeft een opdracht wat iedereen moet maken en dan stuurt iedereen foto's van het resultaat. 2 dagen later geeft een ander kind de opdracht etc etc.
  maandag 16 maart 2020 @ 20:17:15 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_192079991
Waarom denkt iedereen toch dat de temperatuur verschil gaat maken? Dit is toch een wereldwijd fenomeen :?
disclaimer
pi_192080056
Maar hebben ze het in China onder controle dan? En in Italië is het warn, hier is het koud, maar we gaan hier met 1200 gevallen op 5,3 mil inwoners heel hard dezelfde richting op.
pi_192080057
Iemand nog de tip tegen eigenwijze ouders? :X
  maandag 16 maart 2020 @ 20:24:24 #7
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_192080155
Er was een paar dagen terug een nieuwsitem over de griep (niet corona dus) die vaak minder wordt in de zomer. Men vergeet dan vaak alleen de toevoeging dat t in de herfst gewoon weer erger wordt...

Hier geldt vandaag Murphy’s Law :(
Ik ben vandaag non-stop bezig geweest met studenten die op stage zijn in het buitenland. Terughalen, geruststellen, nadenken over alternatieven. Pfff. En nu ben ik thuis, en is mijn internet kapot, router overleden. En zoon 2 heeft koorts, hoest en klaagt over keelpijn. Ik hou m scherp in de gaten, zou ook kunnen dat ie de vlekjesziekte die broerlief vorige week had heeft overgekregen.
  maandag 16 maart 2020 @ 20:24:33 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_192080161
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:19 schreef F_r het volgende:
Iemand nog de tip tegen eigenwijze ouders? :X
Vertel?
disclaimer
  maandag 16 maart 2020 @ 20:25:34 #9
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_192080188
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:24 schreef SQ het volgende:
Vertel?
Murphy’s Law?
Anything that can go wrong, will go wrong.
  maandag 16 maart 2020 @ 20:26:24 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_192080211
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:19 schreef Roomsnoes het volgende:
Maar hebben ze het in China onder controle dan? En in Italië is het warn, hier is het koud, maar we gaan hier met 1200 gevallen op 5,3 mil inwoners heel hard dezelfde richting op.
In China is het redelijk onder controle. Maar daar zit nog steeds iedereen binnen, dus mja :')
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/china/
disclaimer
  maandag 16 maart 2020 @ 20:28:06 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_192080249
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:25 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Murphy’s Law?
Anything that can go wrong, will go wrong.
Nee. Die ken ik wel :')
disclaimer
  maandag 16 maart 2020 @ 20:29:27 #12
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_192080279
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:28 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee. Die ken ik wel :')
Ik maakte me al bijne zorgen om je.
pi_192080370
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haal het zo weer weet ivm herkenning
Niet quoten graag.

[ Bericht 48% gewijzigd door F_r op 16-03-2020 21:26:13 ]
pi_192080393
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:26 schreef SQ het volgende:

[..]

In China is het redelijk onder controle. Maar daar zit nog steeds iedereen binnen, dus mja :')
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/china/

Klopt, voorbij is het daar zeker niet.

Ik ben geen medisch expert maar als de temperaturen stijgen gaan griepvirussen weg omdat ze in hogere temperaturen moeilijker overleven.
Bij dit virus weten ze het nog niet, ze vermoeden dat het pas bij 25 graden echt uitmaakt. Daarnaast dragen virussen makkelijker over als je binnen bent ipv buiten.

Kortom het is van mijn kant vooral hoop.
pi_192080449
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:19 schreef Roomsnoes het volgende:
Het schijnt pas boven de 25 graden met een hoge luchtvochtigheid minder goed te gedijen en zo warm is het in Noord-Italië nog niet. Wuhan trouwens ook nog niet echt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192080454
Bij het jeugdjournaal zeiden ze dat je best met vriendjes buiten mag spelen, als je maar niet buiten gaat spelen met kinderen die verkouden zijn. Ook direct bij thuiskomst je handen wassen. Ook gamen binnen met vriendjes mag, mits geen klachten.
Ik ben wel blij met het jeugdjournaal, ook de aflevering gisteren. Veel info, zonder paniek te zaaien.
*poef* nu is het weg
  maandag 16 maart 2020 @ 20:38:01 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_192080492
Ja maar dat gamen binnen, dát kan dus eigenlijk niét.
disclaimer
  maandag 16 maart 2020 @ 20:38:31 #18
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192080507
Ik vind het hele verhaal over groepsimmuniteit wel interessant. Want ik had het idee dat het helemaal niet bewezen is dat je immuun bent daarna.

Herd immunity is waar Engeland ook op inzette en die namen daarom tot nu toe heel weinig maatregelen. Waar veel terechte kritiek op is.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192080509
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:53 schreef Mariposas het volgende:
Ben ik heel pessimistisch als ik, naar aanleiding van de toespraak van Rutte, denk dat de scholen dicht blijven tot en met de meivakantie?
Ik denk eerder dat dat realistisch is. 3 weken lijkt me te kort om echt een verschil te maken.

Of er moet uit de aangekondige onderzoeken komen dat de besmettingen via scholen en opvang maar een minimaal percentage van het totaal zijn. Maar goed, tot 5 of 6 april weten we niks.
pi_192080537
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:38 schreef SQ het volgende:
Ja maar dat gamen binnen, dát kan dus eigenlijk niét.
Zolang iedereen in zn eigen huis met een eigen headset op zit wel hoor. Das voor veel tieners de definitie van “samen gamen” ;)
  maandag 16 maart 2020 @ 20:41:15 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_192080555
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:40 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Zolang iedereen in zn eigen huis met een eigen headset op zit wel hoor. Das voor veel tieners de definitie van “samen gamen” ;)
Ja maar dat staat er niet :P
disclaimer
pi_192080657
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:14 schreef MaJo het volgende:
Laatste post:
[..]

Ik zou de verjaardag van je vader uit je hoofd zetten. Op dit moment wil je toch niet in de buurt komen van een risicopatient?

Ik zou mijn vader ook dolgraag zien nu na onze vakantie maar ik vind het onverantwoord, dan liever wat weken wachten, zijn gezondheid staat voorop.
Nee, als het niet kan, dan niet. Hij overweegt nog steeds om zijn verjaardag ook gewoon te vieren voor familie. Dat krijg ik er ook nog niet uit bij mijn ouders..
|:(

Maar een heel weekend, zoals het plan was, doen we sowieso niet. Dan wordt het hoogstens een uurtje of 2. Als het volgende week niet veel gekker is dan nu. Dat besluiten we dan wel.
  maandag 16 maart 2020 @ 20:47:14 #23
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192080708
quote:
0s.gif [b]Op maandag 16 maart 2020 20:32

Haal het zo weer weet ivm herkenning
Niet quoten graag.
En die vrienden gaan je ouders ontvangen? Die zijn dan net zo fout
  maandag 16 maart 2020 @ 20:55:22 #24
327807 Mariposas
יה&#14
pi_192080890
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:38 schreef laziness het volgende:
Ik vind het hele verhaal over groepsimmuniteit wel interessant. Want ik had het idee dat het helemaal niet bewezen is dat je immuun bent daarna.

Herd immunity is waar Engeland ook op inzette en die namen daarom tot nu toe heel weinig maatregelen. Waar veel terechte kritiek op is.
Dat heb ik ook gelezen, maar dat schijnt toch iets anders te liggen: https://nos.nl/artikel/23(...)ona-hoe-kan-dat.html
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 16 maart 2020 @ 21:02:57 #25
244125 laziness
pi_192081029
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:55 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dat heb ik ook gelezen, maar dat schijnt toch iets anders te liggen: https://nos.nl/artikel/23(...)ona-hoe-kan-dat.html
Interessant, thanks ^O^
  maandag 16 maart 2020 @ 21:08:26 #26
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192081146
Nav de speech van Rutte heb ik juist alweer redelijk wat reacties gelezen van mensen die zeggen: "als we het toch gaan krijgen, ga ik het niet meer ontlopen" en die dus al niet meer binnen gaan zitten.
Handig wel...
KuikenGuppy
  maandag 16 maart 2020 @ 21:13:09 #27
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192081260
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:08 schreef Burdie het volgende:
Nav de speech van Rutte heb ik juist alweer redelijk wat reacties gelezen van mensen die zeggen: "als we het toch gaan krijgen, ga ik het niet meer ontlopen" en die dus al niet meer binnen gaan zitten.
Handig wel...
Echt, sommige mensen... -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192081266
Hoi uit Spanje. Dag 3 van de opsluiting zit er op. Ik hoop dat het jullie bespaard blijft maar mentale voorbereiding wordt aanbevolen.
Met een meidenkwartet
pi_192081269
Hier is de opvang plots nog best een uitdaging. Schoonvader heeft copd en dacht tegen een beginnende longontsteking aan te zitten. Schoonouders mogen nu dus het huis niet meer uit of bezoek ontvangen en wij zijn daarmee onze 24/7 achterban kwijt wat opvang betreft.
Thuiswerken met een peuter van 2,5 is niet te doen, als in, continu moet 1 van ons de aandacht op haar richten. We zijn vanochtend om 7:00 begonnen met werken en ik heb de 6 uur gehaald, vriend 5. Dat is voor mij nog op te lossen met de uren wat meer uitsmeren over de dagen. Maar soms moet ik gewoon op locatie zijn (vooralsnog) en kunnen vriend en ik niet afwisselen en kan hij dus vrijwel geen uren maken. Vooral deze week is moeilijk door al geplande zaken, voor de komende tijd kan ik er rekening mee houden.
Mijn ouders werken beiden nog (de een in de zorg, de ander heeft een gebroken voet) dus dat schiet ook niet op. Verder dan deze kring wil ik niet in overweging nemen eigenlijk. Over 3 weken hebben we bijna 2 weken verlof. Ben benieuwd hoe het daarna is, want om het haalbaar te maken moeten we dan al haast verlof in gaan zetten oid. Iemand een idee of je ouderschapsverlof op korte termijn in kunt zetten evt?
pi_192081274
Ik dacht na die speech "zijn de kinderen van vitale beroepsouders in de opvang en scholen dan degenen die het ervoor zorgen dat de virus besmettingen toch nog een beetje blijven doorlopen" :X

[ Bericht 0% gewijzigd door littledrummergirl op 16-03-2020 21:26:02 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192081500
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:13 schreef Nolita het volgende:
Hier is de opvang plots nog best een uitdaging. Schoonvader heeft copd en dacht tegen een beginnende longontsteking aan te zitten. Schoonouders mogen nu dus het huis niet meer uit of bezoek ontvangen en wij zijn daarmee onze 24/7 achterban kwijt wat opvang betreft.
Thuiswerken met een peuter van 2,5 is niet te doen, als in, continu moet 1 van ons de aandacht op haar richten. We zijn vanochtend om 7:00 begonnen met werken en ik heb de 6 uur gehaald, vriend 5. Dat is voor mij nog op te lossen met de uren wat meer uitsmeren over de dagen. Maar soms moet ik gewoon op locatie zijn (vooralsnog) en kunnen vriend en ik niet afwisselen en kan hij dus vrijwel geen uren maken. Vooral deze week is moeilijk door al geplande zaken, voor de komende tijd kan ik er rekening mee houden.
Mijn ouders werken beiden nog (de een in de zorg, de ander heeft een gebroken voet) dus dat schiet ook niet op. Verder dan deze kring wil ik niet in overweging nemen eigenlijk. Over 3 weken hebben we bijna 2 weken verlof. Ben benieuwd hoe het daarna is, want om het haalbaar te maken moeten we dan al haast verlof in gaan zetten oid. Iemand een idee of je ouderschapsverlof op korte termijn in kunt zetten evt?
Wij zitten in hetzelfde schuitje :Y ik kan volledig thuis werken (in theorie) en vriend deels thuis en deel op kantoor. En hier dus ook die peuter van 2,5. Morgen gaan we proberen of ik een hele dag kan werken terwijl vriend in huis de peuter entertaint. Ons voorlopige plan is om in zo min mogelijk dagen zoveel mogelijk uren te maken. Waardoor we hopelijk af kunnen zonder opvang en we niet steeds korte stukjes hoeven te werken. Gelukkig werken we allebei niet fulltime, en kunnen we ons werk deels buiten kantooruren doen.

Maar leuk wordt t niet :{

Hebben jullie geen recht op die opvang?
  maandag 16 maart 2020 @ 21:29:09 #32
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_192081610
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:13 schreef Nolita het volgende:
Overleggen met Personeelszaken. Ik heb indertijd ook op stel en sprong ouderschapsverlof moeten regelen, maar dat was geen enkel probleem. Je kunt het al met Personeelszaken afstemmen en dan krijg je later wel het officiële contract met een ingangsdatum met terugwerkende kracht. Maar je hebt ook kans dat ze op dit moment flexibel omgaan hiermee.

Mijn leidinggevende gaf bijvoorbeeld al aan dat hij begreep dat we met de kinderen thuis moeilijk 8 uur konden volmaken, maar dat we daar geen vrij voor hoefden te nemen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 16 maart 2020 @ 21:29:13 #33
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_192081611
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:36 schreef kaatjejannie het volgende:
Bij het jeugdjournaal zeiden ze dat je best met vriendjes buiten mag spelen, als je maar niet buiten gaat spelen met kinderen die verkouden zijn. Ook direct bij thuiskomst je handen wassen. Ook gamen binnen met vriendjes mag, mits geen klachten.
Ik ben wel blij met het jeugdjournaal, ook de aflevering gisteren. Veel info, zonder paniek te zaaien.
Ben op zich heel blij met het jeugdjournaal, maar vond dat hier wel heel makkelijk mee om werd gegaan. Deze vrouw zei dat het geen enkel probleem is om een vriendje thuis uit te nodigen. En ze lieten zien hoe een kind toch thuis een feestje gaf :{
Oude (on)bekende.
pi_192081688
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:13 schreef Cathmar het volgende:
Hoi uit Spanje. Dag 3 van de opsluiting zit er op. Ik hoop dat het jullie bespaard blijft maar mentale voorbereiding wordt aanbevolen.
Hoe is het?
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 21:52:12 #35
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192082084
Dat gewoon met elkaar kunnen spelen als je geen symptomen hebt, ik ben daar helemaal niet zo gerust op. Er zijn ook mensen positief getest die helemaal geen symptomen hadden, die verspreiden het virus wel. Laten we nou allemaal verstandig zijn en zoveel mogelijk contact met anderen vermijden.
pi_192082177
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:52 schreef MaJo het volgende:
Dat gewoon met elkaar kunnen spelen als je geen symptomen hebt, ik ben daar helemaal niet zo gerust op. Er zijn ook mensen positief getest die helemaal geen symptomen hadden, die verspreiden het virus wel. Laten we nou allemaal verstandig zijn en zoveel mogelijk contact met anderen vermijden.
Dit :Y als iedereen er maar n beetje met de franse slag mee omgaat doet t natuurlijk geen fluit.
pi_192082500
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:29 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Ben op zich heel blij met het jeugdjournaal, maar vond dat hier wel heel makkelijk mee om werd gegaan. Deze vrouw zei dat het geen enkel probleem is om een vriendje thuis uit te nodigen. En ze lieten zien hoe een kind toch thuis een feestje gaf :{
Dat vond ik ook. Mijn kinderen vonden t ook maar raar.
*poef* nu is het weg
  maandag 16 maart 2020 @ 22:12:41 #38
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192082560
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:13 schreef Cathmar het volgende:
Sterkte.

Mijn tante woont in een klein dorpje met, wat zal het zijn, 60 inwoners. En wilde gisteren gaan wandelen in écht letterlijk the middle of nowhere. En werd dus aangehouden door politie
pi_192082754
Ldg: we hebben in principe geen recht op de opvang omdat vriend geen vitaal werk heeft, ik wil er liefst ook geen gebruik van maken nu.

In minimaal aantal dagen zoveel mogelijk uren maken is geen optie hier, hij werkt 40 uur en ik 28. Dan zijn we 7 dagen bezig. Maar in de huidige situatie misschien ook wel.
Zijn werkgever gaat wel die werktijdverkorting aanvragen, maar ik zou dat nog willen afwegen tegen onbetaald ouderschapsverlof. (Voors en tegens opzoeken).
We hebben nog 9 weken te overbruggen tot aan mijn verlof.

Wat fijn van je werkgever livelink. Ik voel me wel verantwoordelijk mijn aantal uren te maken en na zo’n eerste dag is het gewoon nog heel erg zoeken. De 8 heb ik dus ook niet gehaald vandaag. Ik denk ook dat beide werkgevers hier wel flexibel zijn wat betreft ouderschapsverlof inzetten, doordat zeker bij vriend straks misschien minder werk ligt. Voor nu heeft hij nog genoeg te doen.

En eens over het spelen met andere kinderen, maar ik vraag me wel af wat het met mijn peuter doet dat ze de komende weken zonder opa en oma en zonder andere kindjes is waar ze beide 2x per week naartoe ging. Deze situatie uitleggen aan een peuter is niet te doen en heb nog geen simpele verklaring eigenlijk. Ik denk dat ze straks wel vragen gaat stellen.
pi_192083508
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:12 schreef amaranta het volgende:

[..]

Sterkte.

Mijn tante woont in een klein dorpje met, wat zal het zijn, 60 inwoners. En wilde gisteren gaan wandelen in écht letterlijk the middle of nowhere. En werd dus aangehouden door politie
Ja voelt zo raar aan de ene kant maar aan de andere kant land is in staat van alarm. De regels zijn er. Ik vind het best spannend en dit gaat zéker langer duren dan 15 dagen. Het gaat ook nog eerst erger worden, dan pas beter.

Op naar dag 4. Gelukkig hebben we genoeg ruimte en de meiden hebben elkaar. En wifi ;)😏
Met een meidenkwartet
pi_192084464
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:52 schreef MaJo het volgende:
Ik las ergens, ik kan het niet meer vinden nu, dat ook mensen die “geen symptomen” zouden hebben, ze wel degelijk hadden, maar zelf niet als dusdanig zagen vanwege de mildheid ervan. Dat maakt het ook zo lastig om te zeggen dat mensen met klachten thuis moeten blijven, want wat zijn klachten?
Ik heb in principe geen klachten, maar toen ik vandaag bij de huisarts zat voor wat anders kreeg ik ineens een niesbui (de eerste en enige tot dusver) Ja.. oke, inderdaad; ik heb misschien ook wel een wat verstopte neus . Dus toch ook klachten kennelijk? . Maar ik ervaar mezelf niet als verkouden of grieperig, zeg maar.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 06:48:16 #42
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192087553
Nolita, ik denk dat je niet zo veel hoeft uit te leggen aan een peuter. Het is gewoon een voldongen feit dat we vandaag (want verder kunnen ze toch niet kijken) niet naar persoon x gaan. Net zoals dat we ‘s avonds naar bed gaan, en een luiers soms verschoond moet worden. Jammer joh. Boos worden mag.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_192088305
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:12 schreef amaranta het volgende:

[..]

Sterkte.

Ik hoop echt dat het hier niet zo ver komt dat we echt niet meer naar buiten mogen, als het zo is dan is het zo, maar het lijkt me best heftig om echt je huis niet meer uit te mogen :o

Ik werk in een winkel maar wij gaan wel gewoon open vandaag, ben benieuwd hoe lang nog. Heb aan mijn werkgever gemeld dat ik sinds vrijdag wat keelpijn heb gehad en een zwaar verkouden dochter thuis maar dat was geen probleem :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:31:58 #44
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192088445
geen medisch advies delen zonder navilgbare bron. Luister altijd naar je eigen arts vwb medicatie of pijnstillers.

[ Bericht 69% gewijzigd door Roomsnoes op 17-03-2020 09:18:36 ]
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:34:54 #45
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192088473
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:31 schreef Tink89 het volgende:

Enig idee hoe dat komt?

[ Bericht 19% gewijzigd door Roomsnoes op 17-03-2020 09:19:15 (Overleg altijd met je eigen arts) ]
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_192088488
Dank je wel voor het delen Tink.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:40:08 #47
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192088533
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:36 schreef exode het volgende:
Dank je wel voor het delen Tink.
Oh en dit! ^O^
Ik ben niet sceptisch.. maar wil de evt vragen die ik krijg kunnen beantwoorden..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:59:33 #48
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192088803
Als je twijfelt, bel je (huis)arts.

[ Bericht 93% gewijzigd door Roomsnoes op 17-03-2020 09:21:02 ]
KuikenGuppy
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 09:02:01 #49
5428 crew  miss_sly
pi_192088832
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:56 schreef laziness het volgende:
Mja ik vind dit soort adviezen via via op internet dus echt heel vervelend.

Ik gebruik op advies van de huisarts momenteel diclofenac tegen extreme hoofdpijnen waar pcm niet bij helpt. Moet ik er dan nu accuut mee stoppen?
Dat denk ik niet, want de huisarts heeft je dat weloverwogen geadviseerd. Je zou hoogstens met je eigen huisarts daarover contact op kunnen nemen en vragen wat hij denkt.

Sowieso doen er zoveel verhalen en adviezen de ronde waar ook een tegengesteld advies voor is, dingen die bewezen onwaar zijn, halve verhalen en van veel is de bron niet eens meer duidelijk.

Ik zou sowieso geen advies van internet aannemen en zelf met een professional/expert contact opnemen waar jij vertrouwen in hebt als er een medische vraag is waar je antwoord op wil.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192089110
Medische tips delen we ALLEEN als ze van een betrouwbare en navolgbare bron komen. Het is op internet al lastig genoeg om bronnen te beoordelen op betrouwbaarheid.
pi_192089336
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:17 schreef SQ het volgende:
Waarom denkt iedereen toch dat de temperatuur verschil gaat maken? Dit is toch een wereldwijd fenomeen :?
Omdat dat eerst gezegd werd, maar pas bij 26/27 graden waar schijnt te zijn.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:37:44 #52
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192089577
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Burdie op 17-03-2020 09:38:57 ]
KuikenGuppy
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:37:48 #53
244125 laziness
pi_192089578
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, want de huisarts heeft je dat weloverwogen geadviseerd. Je zou hoogstens met je eigen huisarts daarover contact op kunnen nemen en vragen wat hij denkt.

Sowieso doen er zoveel verhalen en adviezen de ronde waar ook een tegengesteld advies voor is, dingen die bewezen onwaar zijn, halve verhalen en van veel is de bron niet eens meer duidelijk.

Ik zou sowieso geen advies van internet aannemen en zelf met een professional/expert contact opnemen waar jij vertrouwen in hebt als er een medische vraag is waar je antwoord op wil.
Volledig mee eens maar je gaat er toch over nadenken dan he, dat is het vervelende er aan vind ik.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:38:58 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_192089600
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:37 schreef laziness het volgende:

[..]

Volledig mee eens maar je gaat er toch over nadenken dan he, dat is het vervelende er aan vind ik.
Ik merk dat social media distancing mij heel goed helpt bij zulke dillemma's ;)
disclaimer
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 09:39:55 #55
5428 crew  miss_sly
pi_192089616
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:37 schreef Burdie het volgende:
.
En werd ontkracht op TV door een specialist.

Gewoon niet doen, en zelf contact opnemen met een vertrouwde professional lijkt mij echt een veel betere tip.
pi_192089641
Wij zitten aan het thuisonderwijs groep 3 en groep 5 tegelijk moet kunnen.

Wel een groot verschil in wat de lkr meegeeft. Groep 3 heeft een heel dagschema en bij groep 5 is dit moet zo ongeveer kijk maar wat en hoe.

Ze zitten nu allebei met een kookwekker.

Ik ben vanmorgen eerst wezen hardlopen was nog best druk buiten toch veel schooljeugd op het schoolplein en veel gezinnen aan het wandelen. En nu wil ik eigenlijk douchen maar dat kan nog even niet.
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 09:41:30 #57
5428 crew  miss_sly
pi_192089663
quote:

[..]

Snap ik. Daarom vind ik het wel goed dat hier in het topic geveegd werd. In deze tijd met zoveel toegang tot internet voor zoveel mensen is het zo gemakkelijk om van alles te roepen en zo lastig te achterhalen waar het vandaan komt. Dus ik kies mijn betrouwbare bronnen zeer zorgvuldig en bekijk ieder advies op internet met de nodige scepsis.
pi_192089673
quote:

[..]

Wat ik erover kan vinden is dat de bijwerkingen van NSAID's erger zijn dan van pcm. Volgens mij wisten we dat al. Misschien bedoelen ze dat je dan behalve last van Corona ook last van die bijwerkingen hebt en dat extra vervelend is. Kan er niet echt gestaafd bewijs over vinden.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 09:42:30 #59
5428 crew  miss_sly
pi_192089684
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:38 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik merk dat social media distancing mij heel goed helpt bij zulke dillemma's ;)
Ik ben sowieso niet vies van social distancing :')
Ik vind het alleen echt heel naar en verdriietig dat het echt weken of zelfs maanden kan gaan duren voor ik mijn ouders en zus en gezin weer ga zien, en wat echt goede vrienden.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:43:35 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_192089712
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben sowieso niet vies van social distancing :')
Ik vind het alleen echt heel naar en verdriietig dat het echt weken of zelfs maanden kan gaan duren voor ik mijn ouders en zus en gezin weer ga zien, en wat echt goede vrienden.
Ha, ja dat wel.
En wat het met m'n huwelijk gaat doen :')
Ik hou zo van alleen zijn he.
disclaimer
pi_192089728
Ik las het ook in de krant liever pcm dan ibuprofen. Maar de reden was tegenstrijdig.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:44:20 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_192089730
En ik vind het ook heel gek om mijn collega's maanden niet te zien. En dat ik dan tegen de tijd dat ik weer naar kantoor mag, alweer bijna met verlof ga _O-
disclaimer
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:44:56 #63
244125 laziness
pi_192089738
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:43 schreef SQ het volgende:

[..]

Ha, ja dat wel.
Man en kind samen zijn mijn probleem.

Sjonge jonge die kibbelen wat af met z'n twee hoor. Normaal gesproken alleen aan tafel :') maar nu continue.
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 09:46:50 #64
5428 crew  miss_sly
pi_192089777
quote:

[..]

Ha, ja dat wel.
Vooralsnog gaat het hier redelijk soepel met drietjes. We gaan zien hoe het loopt.

Ik hou ook van alleen zijn. Ik heb gezegd dat ik morgen graag op kantoor kom werken, maar dat ik in het kader van social distancing graag zou zien dat we er niet allemaal tegelijk zijn. Max 2-3 per keer. Dat werd goed ontvangen, dus morgen lekker bijna alleen op kantoor aan de slag O+
pi_192089858
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Vooralsnog gaat het hier redelijk soepel met drietjes. We gaan zien hoe het loopt.

Ik hou ook van alleen zijn. Ik heb gezegd dat ik morgen graag op kantoor kom werken, maar dat ik in het kader van social distancing graag zou zien dat we er niet allemaal tegelijk zijn. Max 2-3 per keer. Dat werd goed ontvangen, dus morgen lekker bijna alleen op kantoor aan de slag O+
Wij hebben ook zo’n regeling op kantoor. Een roulatiesysteem. Heel fijn.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:51:18 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_192089869
Wij mogen niet meer naar kantoor. Mijn man en ik werken nu thuis maar in shifts :')
Mijn business partner moest wel even slikken toen ik zei dat ik alleen een bare minimum dienstenpakket kon bieden nu, maar hij heeft het er maar even mee te doen.

Ik ben trouwens wel blij dat de drie lagen management boven mij, allen met slechts 1 kind dat reeds volwassen of bijna volwassen is, zeer begripvol en meedenkend zijn. Ik moest er gisteren toch wel even flink om huilen, maar ben mijn schuldgevoel gelukkig wel kwijt nu.
disclaimer
pi_192089979
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:51 schreef SQ het volgende:
Ik ben trouwens wel blij dat de drie lagen management boven mij, allen met slechts 1 kind dat reeds volwassen of bijna volwassen is, zeer begripvol en meedenkend zijn. Ik moest er gisteren toch wel even flink om huilen, maar ben mijn schuldgevoel gelukkig wel kwijt nu.
/boks
Hier gelukkig ook begripvolle en meedenkende collega's/managers.... maar jeminee... 32 uur werken, 2 basisschoolkinderen aan het werk houden, volledig huishouden (want de poets mag uiteraard ook niet meer komen) én m'n man thuis aan het werk...

RIP me-time :'(

voor waarschijnlijk de komende maanden... :'( :'(
pi_192090035
quote:

[..]

Ha, ja dat wel.
Deze tweet kwam ik gisteren tegen;

Beetje het idee van na de zomervakanties maar dan anders :')
And you know I might
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:00:59 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_192090053
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:56 schreef Shandaly het volgende:

[..]

/boks
Hier gelukkig ook begripvolle en meedenkende collega's/managers.... maar jeminee... 32 uur werken, 2 basisschoolkinderen aan het werk houden, volledig huishouden (want de poets mag uiteraard ook niet meer komen) én m'n man thuis aan het werk...

Nou ja, dan dus geen 32 uur werken lijkt me.
Zijn die 32 uur werken echt noodzakelijk om de tent draaiende te houden?
disclaimer
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:03:11 #70
244125 laziness
pi_192090086
Ik ben heel dankbaar op het moment dat ik een 9 jarige heb die behoorlijk zelfstandig is en dat manlief werk heeft met minder dringende deadlines.

Thuiswerken met jongere en/of meerdere kinderen lijkt me heel moeilijk en petje af voor iedereen die daar zijn stinkende best voor gaat doen de komende tijd.

Manlief voelt zich niet helemaal fit trouwens dus die doet momenteel niks aan werk. Ik heb echter gisteren een dag van 10,5 uur gedraaid thuis :X
Wij mogen ook kantoor niet meer in.
pi_192090105
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:56 schreef Shandaly het volgende:

[..]

/boks

Ik ken dat. Ik houd mijn kinderen aan het werk. Mijn man help ik met zijn werk. Meer zodat hij kan werken. En ik werk normaal 24 uur voor de hap maar nu meer uren want alles moet blijven werken. En dan alles in huis nog.. Ik kom handen maar vooral ogen te kort.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:16:07 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192090366
Manlief is hier boven aan het werk, kind 1 op zijn kamer aan het werk, kind 2 hier beneden aan tafel en ik zit op de bank met een paar (werkgerelateerde) boeken.

Vanmorgen moesten we schoolwerk voor de jongste ophalen op school en zei de moeder van een vriendje: ze kunnen wel afspreken misschien, als ze niet verkouden zijn.

Eh nee... :X
*zucht*

In de supermarkt wel een beetje gegrinnikt om een man die afstand probeerde te houden bij de kassa waar steeds anderen tussen gingen staan. :o
Hij stond ook wel zeker 2 meter van de persoon voor hem. Het was best onduidelijk zeg maar, dat hij in de rij stond.

Maar ja, eigenlijk heeft hij wel gelijk.

Oh, en het huishouden doe ik minimaal, net als altijd. :@ De reden dat griepjes hier vaak geen grip krijgen. *) Ik zorg wel voor wat weerstand. :s)
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 10:19:26 #73
5428 crew  miss_sly
pi_192090425
Wij zitten met z'n drieen aan één tafel te werken. Enige optie in dit vakantiehuisje. Gaat wonderbaarlijk goed wel. Morgen gaat de leeromgeving van school open voor S, dus ik hou haar nu een beetje bezig met rekenbladen, woordzoekers, tekenen en taalblobs op schaaps laptop.
pi_192090502
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:16 schreef BE het volgende:
Oh, en het huishouden doe ik minimaal, net als altijd. :@ De reden dat griepjes hier vaak geen grip krijgen. *) Ik zorg wel voor wat weerstand. :s)
Oh de herkenning _O- Ik zorg er wel voor dat onze bedden wat vaker verschoond worden en vooral die van C houd ik goed bij aangezien die nog fiks snottert en hoest, hoe sneller ze daar overheen is hoe fijner voor iedereen.

Voorlopig kan ze helaas niet naar mijn schoonmoeder daardoor, we hebben gister weer bericht gehad dat de kanker van mijn schoonvader terug is, dus we blijven daar de komende tijd maar uit de buurt hoe moeilijk het ook is ;( We zouden hem niet nog zieker willen maken mochten wij toch het virus bij ons dragen.

Ik ben wel heel dankbaar aan alle mensen met de vitale beroepen die onze gezondheidszorg en het land draaiende houden!
And you know I might
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:23:37 #75
327807 Mariposas
יה&#14
pi_192090516
quote:

[..]

Ha, ja dat wel.
En dan hebben jullie nog een groot huis.
Wij wonen met vier personen op 86m2. :’)
Mijn man zou volgende week 5 dagen een citytripje in zijn eentje doen. Even geen vrouw en kinderen om hem heen. ! :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:24:41 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192090536
@rena Wat een naar bericht... ;(

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:19 schreef miss_sly het volgende:
Wij zitten met z'n drieen aan één tafel te werken. Enige optie in dit vakantiehuisje. Gaat wonderbaarlijk goed wel. Morgen gaat de leeromgeving van school open voor S, dus ik hou haar nu een beetje bezig met rekenbladen, woordzoekers, tekenen en taalblobs op schaaps laptop.
Deze kwam ik gisteren tegen:
https://www.wwf.nl/jeugd/(...)mpaign=toekomstkunde
Is mss ook leuk voor haar!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:43:37 #77
244125 laziness
pi_192090920
Mooie tip BE :Y Daar ga ik de mijne ook even op wijzen.
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 10:54:35 #78
5428 crew  miss_sly
pi_192091134
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:24 schreef BE het volgende:
@:rena Wat een naar bericht... ;(
[..]

Deze kwam ik gisteren tegen:
https://www.wwf.nl/jeugd/(...)mpaign=toekomstkunde
Is mss ook leuk voor haar!
Wat een leuke tip! Dank je wel!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:56:21 #79
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192091165
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:34 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Enig idee hoe dat komt?

Met alle respect voor dit beleid op fok: het komt verdorie rechtstreeks van een arts. Ik ga wel even een bron zoeken en zo levens redden...
pi_192091221
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:56 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Met alle respect voor dit beleid op fok: het komt verdorie rechtstreeks van een arts. Ik ga wel even een bron zoeken en zo levens redden...
Omdat het een advies is dat onder bepaalde omstandigheden geldt. Voldoe je niet aan die omstandigheden, dan is moet je met je eigen arts overleggen.
pi_192091538
Wij zijn verplicht gesteld om thuis te werken als je functie dat toelaat.

Mijn vriendin maakt belachelijke uren nu als juf, ze werkt altijd al veel over, maar nu werkt ze elke dag en avond. Haar duo is ziek en het digitale onderwijs moet morgen starten in haar klas. Ze wordt gek van ouders die Appen, bellen en mailen....terwijl er duidelijk is gecommuniceerd dat ze morgen starten.

Ik heb vanmiddag een VC....en dat ga ik doen aan het bureau van mijn zoontje tussen de Lego _O- Gelukkig is het een team VC en zit iedereen in hetzelfde schuitje. Alhoewel 2 collega's hebben een au pair :o

Ik was vanochtend bij de huisarts, dat zit bij een medisch centrum wat vastzit aan de verpleeghuis. Je komt binnen via de brasserie van het verpleeghuis. Het zag er zo triest uit, alles afgezet met lint. Ik voelde echt meteen zo'n verdriet voor die oude mensen. Met B afgesproken dat we de komende dagen briefjes voor ze gaan maken met vragen en verhaaltjes van B. En dan ons adres erbij zodat ze een briefje terug kunnen sturen.

Mijn moeder woont gewoon zelfstandig en krijgt mijn broer en zus regelmatig op bezoek, ze gaat dan met ze wandelen zodat ze buiten zijn en afstand hebben. Maar die is ook al erg eenzaam en mist haar kleinkinderen enorm. Ze zit in allerlei ouderengroepjes in haar dorp maar alles is afgezegd. Ik App en bel zo vaak mogelijk en B is van alles voor haar aan het tekenen, maar pfoeh als dit nog maanden gaat duren, worden er een hoop mensen zwaar depressief denk ik.
pi_192091568
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:23 schreef Mariposas het volgende:

[..]

En dan hebben jullie nog een groot huis.
Wij wonen met vier personen op 86m2. :’)
Mijn man zou volgende week 5 dagen een citytripje in zijn eentje doen. Even geen vrouw en kinderen om hem heen. ! :')
Boks, 80m2 hier en een tuintje van 5 bij 8 :D
pi_192091824
Mijn man zit in de kamer van ean te werken.
En ik zit met ean en sac beneden. Maar buurt ligt digitaal alles eruit. Ouderportaal ook.

Een de lkr van sac hadden een heel rooster gemaakt fijn alles alleen geen blz nrs. En in groep 3 werkt het nog wat anders ik had ook nog sommige dingen geen idee.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:36:02 #84
244125 laziness
pi_192091901
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:16 schreef exode het volgende:

[..]

Boks, 80m2 hier en een tuintje van 5 bij 8 :D
Die tuin (geen tje) is behoorlijk luxe nog, wat velen niet eens hebben.
pi_192091975
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:36 schreef laziness het volgende:

[..]

Die tuin (geen tje) is behoorlijk luxe nog, wat velen niet eens hebben.
Oh ja zeker, ik ben nu zooooo blij ermee. We wonen ook op een 'hoek', tussen ons en de buren zit een brandgang van 2 meter breed. Die brandgang is 20 meter lang en loopt dood, dus B is daar steeds druk met zijn ab auto.
We zeiden het gisteren nog tegen elkaar 'Je zou nu op een flat wonen met geen of een mini balkon'.

We wonen tegenover een speeltuin dus kunnen goed zien wanneer er iemand is en sturen B erheen als het leeg is of maar 1 of 2 kindjes zijn. Dan ga ik in de voortuin zitten en kan hem zien. Normaal doe ik dat niet meer, hij is oud genoeg maar ik wil zeker weten dat hij afstand houdt en niet aan de toestellen zit. Hij gaat dan takken verzamelen, voetballen of gewoon rondlopen door het oerwoud (het is een ouderwetse speeltuin met bomen, bosjes, gras, heuveltjes etc)
pi_192092035
Jemig exode, wat een onzin van die bellende appende contactzoekende ouders. Hoe moeilijk is het om als ouder zelf iets te regelen vraag ik mij dan af.

Ik ben zelf gisteravond aan de slag gegaan met het printen van allerlei oefenbladen, schema's en andere schoolgerelateerde dingen, we hebben Squla, na de tip van hier ook junior Einstein en verder kun je zelf ook creatief zijn. Vanmiddag gaan ze hier bijvoorbeeld proefjes doen met allerhande materialen, we hebben wat smartgames liggen, ze kunnen bordspellen doen etc. Het is wel erg makkelijk om de complete verantwoordelijkheid bij de juf neer te leggen in deze situatie. Natuurlijk moet ik zelf ook 40 uur werken en is het niet heel handig allemaal, maar we maken er gewoon samen het beste van en dat lukt tot nu toe echt verrassend goed. O+
pi_192092178
Ik vind het zo verdrietig voor de plaatselijke middenstand.
Net met een bevriende bloemist gechat. Hij weet niet hoe hij het moet overleven de komende maanden.
pi_192092235
We hebben hier inmiddels huiswerk voor de jongste van school gekregen. De reguliere taal en rekenopdrachten deden ze al op de chromebook, die kunnen ze nu vanaf thuis doen. Uitleg mogen de ouders doen, waar nodig. Juffen zijn wel bereikbaar voor problemen. En dan nog 45 minuten stil lezen erbij. Hij heeft ook nog extra werk van de plusklas (vandaag vogelnestje bouwen). Dus we komen de dag wel door.
Op dit moment staan de kinderen samen in de keuken koekjes te bakken. Simpele koekjes, maar als uitdaging praten we tot 12 uur alleen maar engels :D
pi_192092327
Ik mag wat betreft ruimte echt niet klagen. Wij hebben 600m2 tuin en 180m2 woonoppervlak. In huis dus ook plek zat om even rust alleen te zoeken.

Hier ook een speeltuintje vlakbij. Maar dat is overbevolkt. Ik snap wel dat kids niet hele dagen binnen zitten. Maar dit slaat nergens op. Zo kunnen ze net zo goed naar school. -O-
pi_192092337
quote:

[..]

https://eenvandaag.avrotr(...)irus-zou-verergeren/
pi_192092464
Ja inderdaad Nikki, ze vragen om dingen als 'alvast werk' of een 'dagschema'. Morgen staat alles online en er worden instructie uren ingesteld etc. Dat is allemaal gecommuniceerd maar toch, sta ook echt verbaasd hoeveel ouders contact opnemen.

Hier stond net de juf van B voor de deur, nou ja voor de deur, ze gooide de weektaak door de brievenbus en ik zag haar lopen. B naar buiten, ik dacht even zwaaien, maar ze hebben een tijdje staan kletsen (op gepaste afstand). B was zo blij om haar even te zien.

Vanmiddag gaat B meedoen met een FB stream knutselles. Ben benieuwd.
pi_192093045
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:49 schreef Adrian4 het volgende:
Ik vind het zo verdrietig voor de plaatselijke middenstand.
Net met een bevriende bloemist gechat. Hij weet niet hoe hij het moet overleven de komende maanden.
Ik ook. Alleen daarom wil ik al een taart kopen bij Tante Cake. En ook een beetje omdat ik gek ben op hun cheesecake :P
pi_192093093
Ik mag vrijdag een aantal spreekkamers gaan verhuizen naar de school aan de overkant.
Dan komen daar alleen de corona patiënten of verdenkingen en op de post de 'normale' patiënten.
Nu eerst wachten op meneer. Als die thuiskomt mag ik op mijn werk alle laptops gaan sprokkelen en opnieuw installeren (mag niets op staan want AVG) en dan vrijdag daar brengen.
Fijn klusje ook zo in je uppie :P
pi_192093209
Ik hoorde dat de hap open gaan voor de coronapatiënten en de ha voor andere patiënten
pi_192093306
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:34 schreef F_r het volgende:
Ik hoorde dat de hap open gaan voor de coronapatiënten en de ha voor andere patiënten
Wij gaan vanaf vrijdag alle patiënten verzamelen in Utrecht stad. Onze posten (Zeist, Houten, Nieuwegein, Utrecht en Leidsche Rijn) sturen ze dus naar deze school. Daar kunnen we dan een soort van quarantaine bieden en het werk op de posten gewoon door laten gaan.
pi_192097806
quote:

[..]

Het is alleen verdorie niet zomaar te stellen... het ligt veel genuanceerder. Natuurlijk heeft paracetamol (altijd!!) de voorkeur, maar dat betekent niet dat je doodgaat van NSAID's.
pi_192097807
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:38 schreef Tally het volgende:

[..]

Wij gaan vanaf vrijdag alle patiënten verzamelen in Utrecht stad. Onze posten (Zeist, Houten, Nieuwegein, Utrecht en Leidsche Rijn) sturen ze dus naar deze school. Daar kunnen we dan een soort van quarantaine bieden en het werk op de posten gewoon door laten gaan.
Ik las dat ze hier in Drenthe ook een centrale post gaan maken voor mensen die verdacht worden van corona.
Mijn man werkt in het ziekenhuis, hij doet zijn spreekuur zoveel mogelijk telefonisch, maar ik begreep dat hier in het ziekenhuis de meeste operaties e.d. nog wel doorlopen.
Er is wel een afdeling klaargemaakt. We wachten het af.

Mijn meiden zijn al een hele tijd buiten, de oudste heeft lange tijd niet meer zoveel buiten gespeeld als afgelopen 2 dagen! Ze kreeg een mail van de gymleerkracht dat het belangrijk is om minstens een half uur per dag te bewegen met adviezen enzo.

Morgen van de jongste spullen ophalen op school, schema en alles kwam vandaag al via schoudercom.
Oudste krijgt via de gewone weg huiswerk. Ik lees net dat ze online les gaan geven zeg maar, volgens een of ander rooster. Ze moeten inloggen ofzo, benieuwd hoe dat gaat werken morgen...

Gisteren en vandaag al wat huiswerk gedaan, wilde gelijk maar een soort schoolritme creëren... maar daar gooit school van de oudste dus nu roet in het eten. Maar eens kijken hoe we dat gaan doen.

Ik vind het wel een beetje dubbel, winkels zijn gewoon open... maar eigenlijk moet je zoveel mogelijk thuis blijven. Maar we willen de middenstand natuurlijk ook niet laten stikken... mijn brood haal ik gewoon zoals altijd bij de bakker, de supermarkt gaan we wel heen.

Ik vind het dubbel... had eigenlijk het plan om met de oudste voor schoenen te gaan kopen bijvoorbeeld. Maar aan de ene kant denk ik: die winkels zijn open dat kan wel.
Aan de andere kant vind ik toch ook weer niet dat je het moet opzoeken.
Maar de schoenen beginnen wel klein te worden (nou ja, de voeten worden groot...).
Fake it till you make it...
pi_192098360
Ik vind het zo raar. Wij moesten vandaag het schoolwerk ophalen (door het raam) en dan zie je groepjes mensen gezellig kletsend daarheen lopen... En de ouderenbond was gewoon op fietstocht vanmiddag, met een stuk of 20 bejaarden...
Ik ga het niet opzoeken nu. Ik ga gerust naar buiten, maar dan op plekken waar weinig tot geen anderen zijn. En ik doe (net als anders) 1x per week boodschappen.
Als ik volgende week geen loopneus meer heb, mag/moet ik wel weer naar mijn werk. Dat vind ik genoeg.
pi_192098598
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:16 schreef Hupje het volgende:
Ik vind het zo raar. Wij moesten vandaag het schoolwerk ophalen (door het raam) en dan zie je groepjes mensen gezellig kletsend daarheen lopen... En de ouderenbond was gewoon op fietstocht vanmiddag, met een stuk of 20 bejaarden...
Ik ga het niet opzoeken nu. Ik ga gerust naar buiten, maar dan op plekken waar weinig tot geen anderen zijn. En ik doe (net als anders) 1x per week boodschappen.
Als ik volgende week geen loopneus meer heb, mag/moet ik wel weer naar mijn werk. Dat vind ik genoeg.
Het hele idee is volgens mij dat we het aantal bewegingen dat we maken beperken. Dat wordt nu afgedwongen met het sluiten van horeca, sportclubs en scholen. Maar het hele idee van “gecontroleerd besmet raken om zo groepsimmuniteit op te bouwen” is dat er wel besmettingen blijven en daarvoor heb je mensen die contact hebben nodig. Dus als iedereen AL zijn bewegingen staakt en zich bij wijze van spreken isoleert in eigen woning dan ontstaat er geen groepsimmuniteit (want om dat te bereiken moet meer dan de helft van de bevolking het krijgen. En dat is dan nog laag, kijk maar de dekkingsgraad van vaccinaties die verlangd wordt bijvoorbeeld).

Dat gezegd hebbende; ik ben risicopatient. En een collega van mijn man, met wie hij donderdag nog samen op kantoor zat, is nu dus ziek. Ik begin hem nu dus zelf ook wel een beetje te knijpen... :X
  dinsdag 17 maart 2020 @ 16:33:43 #100
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_192098665
Het zal vast niet heel druk zijn in de schoenenwinkel, Nijna. Dus even kijken misschien of je een rustig moment kunt vinden daarvoor?

Boodschappen doe ik zoveel mogelijk online, maar de bezorgmomenten die nog beschikbaar zijn beginnen wel behoorlijk schaars te worden. Ik zag een filmpje van mijn broer die op Curacao is, daar checken ze nu bij de ingang je lichaamstemperatuur met zo'n soort scanner en krijg je ook wat desinfecterende spray op je handen voor je naar binnengaat. Vond ik wel een goed idee eigenlijk. Of een maximum aantal mensen tegelijk binnenlaten in de supermarkten, zodat je inderdaad die afstand kunt bewaren tot elkaar.
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')