abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:24:41 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192090536
@rena Wat een naar bericht... ;(

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:19 schreef miss_sly het volgende:
Wij zitten met z'n drieen aan één tafel te werken. Enige optie in dit vakantiehuisje. Gaat wonderbaarlijk goed wel. Morgen gaat de leeromgeving van school open voor S, dus ik hou haar nu een beetje bezig met rekenbladen, woordzoekers, tekenen en taalblobs op schaaps laptop.
Deze kwam ik gisteren tegen:
https://www.wwf.nl/jeugd/(...)mpaign=toekomstkunde
Is mss ook leuk voor haar!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:43:37 #77
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192090920
Mooie tip BE :Y Daar ga ik de mijne ook even op wijzen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 10:54:35 #78
5428 crew  miss_sly
pi_192091134
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:24 schreef BE het volgende:
@:rena Wat een naar bericht... ;(
[..]

Deze kwam ik gisteren tegen:
https://www.wwf.nl/jeugd/(...)mpaign=toekomstkunde
Is mss ook leuk voor haar!
Wat een leuke tip! Dank je wel!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:56:21 #79
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192091165
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:34 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Enig idee hoe dat komt?

Met alle respect voor dit beleid op fok: het komt verdorie rechtstreeks van een arts. Ik ga wel even een bron zoeken en zo levens redden...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192091221
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:56 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Met alle respect voor dit beleid op fok: het komt verdorie rechtstreeks van een arts. Ik ga wel even een bron zoeken en zo levens redden...
Omdat het een advies is dat onder bepaalde omstandigheden geldt. Voldoe je niet aan die omstandigheden, dan is moet je met je eigen arts overleggen.
pi_192091538
Wij zijn verplicht gesteld om thuis te werken als je functie dat toelaat.

Mijn vriendin maakt belachelijke uren nu als juf, ze werkt altijd al veel over, maar nu werkt ze elke dag en avond. Haar duo is ziek en het digitale onderwijs moet morgen starten in haar klas. Ze wordt gek van ouders die Appen, bellen en mailen....terwijl er duidelijk is gecommuniceerd dat ze morgen starten.

Ik heb vanmiddag een VC....en dat ga ik doen aan het bureau van mijn zoontje tussen de Lego _O- Gelukkig is het een team VC en zit iedereen in hetzelfde schuitje. Alhoewel 2 collega's hebben een au pair :o

Ik was vanochtend bij de huisarts, dat zit bij een medisch centrum wat vastzit aan de verpleeghuis. Je komt binnen via de brasserie van het verpleeghuis. Het zag er zo triest uit, alles afgezet met lint. Ik voelde echt meteen zo'n verdriet voor die oude mensen. Met B afgesproken dat we de komende dagen briefjes voor ze gaan maken met vragen en verhaaltjes van B. En dan ons adres erbij zodat ze een briefje terug kunnen sturen.

Mijn moeder woont gewoon zelfstandig en krijgt mijn broer en zus regelmatig op bezoek, ze gaat dan met ze wandelen zodat ze buiten zijn en afstand hebben. Maar die is ook al erg eenzaam en mist haar kleinkinderen enorm. Ze zit in allerlei ouderengroepjes in haar dorp maar alles is afgezegd. Ik App en bel zo vaak mogelijk en B is van alles voor haar aan het tekenen, maar pfoeh als dit nog maanden gaat duren, worden er een hoop mensen zwaar depressief denk ik.
pi_192091568
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:23 schreef Mariposas het volgende:

[..]

En dan hebben jullie nog een groot huis.
Wij wonen met vier personen op 86m2. :’)
Mijn man zou volgende week 5 dagen een citytripje in zijn eentje doen. Even geen vrouw en kinderen om hem heen. ! :')
Boks, 80m2 hier en een tuintje van 5 bij 8 :D
pi_192091824
Mijn man zit in de kamer van ean te werken.
En ik zit met ean en sac beneden. Maar buurt ligt digitaal alles eruit. Ouderportaal ook.

Een de lkr van sac hadden een heel rooster gemaakt fijn alles alleen geen blz nrs. En in groep 3 werkt het nog wat anders ik had ook nog sommige dingen geen idee.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:36:02 #84
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192091901
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:16 schreef exode het volgende:

[..]

Boks, 80m2 hier en een tuintje van 5 bij 8 :D
Die tuin (geen tje) is behoorlijk luxe nog, wat velen niet eens hebben.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192091975
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:36 schreef laziness het volgende:

[..]

Die tuin (geen tje) is behoorlijk luxe nog, wat velen niet eens hebben.
Oh ja zeker, ik ben nu zooooo blij ermee. We wonen ook op een 'hoek', tussen ons en de buren zit een brandgang van 2 meter breed. Die brandgang is 20 meter lang en loopt dood, dus B is daar steeds druk met zijn ab auto.
We zeiden het gisteren nog tegen elkaar 'Je zou nu op een flat wonen met geen of een mini balkon'.

We wonen tegenover een speeltuin dus kunnen goed zien wanneer er iemand is en sturen B erheen als het leeg is of maar 1 of 2 kindjes zijn. Dan ga ik in de voortuin zitten en kan hem zien. Normaal doe ik dat niet meer, hij is oud genoeg maar ik wil zeker weten dat hij afstand houdt en niet aan de toestellen zit. Hij gaat dan takken verzamelen, voetballen of gewoon rondlopen door het oerwoud (het is een ouderwetse speeltuin met bomen, bosjes, gras, heuveltjes etc)
pi_192092035
Jemig exode, wat een onzin van die bellende appende contactzoekende ouders. Hoe moeilijk is het om als ouder zelf iets te regelen vraag ik mij dan af.

Ik ben zelf gisteravond aan de slag gegaan met het printen van allerlei oefenbladen, schema's en andere schoolgerelateerde dingen, we hebben Squla, na de tip van hier ook junior Einstein en verder kun je zelf ook creatief zijn. Vanmiddag gaan ze hier bijvoorbeeld proefjes doen met allerhande materialen, we hebben wat smartgames liggen, ze kunnen bordspellen doen etc. Het is wel erg makkelijk om de complete verantwoordelijkheid bij de juf neer te leggen in deze situatie. Natuurlijk moet ik zelf ook 40 uur werken en is het niet heel handig allemaal, maar we maken er gewoon samen het beste van en dat lukt tot nu toe echt verrassend goed. O+
pi_192092178
Ik vind het zo verdrietig voor de plaatselijke middenstand.
Net met een bevriende bloemist gechat. Hij weet niet hoe hij het moet overleven de komende maanden.
pi_192092235
We hebben hier inmiddels huiswerk voor de jongste van school gekregen. De reguliere taal en rekenopdrachten deden ze al op de chromebook, die kunnen ze nu vanaf thuis doen. Uitleg mogen de ouders doen, waar nodig. Juffen zijn wel bereikbaar voor problemen. En dan nog 45 minuten stil lezen erbij. Hij heeft ook nog extra werk van de plusklas (vandaag vogelnestje bouwen). Dus we komen de dag wel door.
Op dit moment staan de kinderen samen in de keuken koekjes te bakken. Simpele koekjes, maar als uitdaging praten we tot 12 uur alleen maar engels :D
pi_192092327
Ik mag wat betreft ruimte echt niet klagen. Wij hebben 600m2 tuin en 180m2 woonoppervlak. In huis dus ook plek zat om even rust alleen te zoeken.

Hier ook een speeltuintje vlakbij. Maar dat is overbevolkt. Ik snap wel dat kids niet hele dagen binnen zitten. Maar dit slaat nergens op. Zo kunnen ze net zo goed naar school. -O-
pi_192092337
quote:

[..]

https://eenvandaag.avrotr(...)irus-zou-verergeren/
pi_192092464
Ja inderdaad Nikki, ze vragen om dingen als 'alvast werk' of een 'dagschema'. Morgen staat alles online en er worden instructie uren ingesteld etc. Dat is allemaal gecommuniceerd maar toch, sta ook echt verbaasd hoeveel ouders contact opnemen.

Hier stond net de juf van B voor de deur, nou ja voor de deur, ze gooide de weektaak door de brievenbus en ik zag haar lopen. B naar buiten, ik dacht even zwaaien, maar ze hebben een tijdje staan kletsen (op gepaste afstand). B was zo blij om haar even te zien.

Vanmiddag gaat B meedoen met een FB stream knutselles. Ben benieuwd.
pi_192093045
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:49 schreef Adrian4 het volgende:
Ik vind het zo verdrietig voor de plaatselijke middenstand.
Net met een bevriende bloemist gechat. Hij weet niet hoe hij het moet overleven de komende maanden.
Ik ook. Alleen daarom wil ik al een taart kopen bij Tante Cake. En ook een beetje omdat ik gek ben op hun cheesecake :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_192093093
Ik mag vrijdag een aantal spreekkamers gaan verhuizen naar de school aan de overkant.
Dan komen daar alleen de corona patiënten of verdenkingen en op de post de 'normale' patiënten.
Nu eerst wachten op meneer. Als die thuiskomt mag ik op mijn werk alle laptops gaan sprokkelen en opnieuw installeren (mag niets op staan want AVG) en dan vrijdag daar brengen.
Fijn klusje ook zo in je uppie :P
pi_192093209
Ik hoorde dat de hap open gaan voor de coronapatiënten en de ha voor andere patiënten
pi_192093306
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:34 schreef F_r het volgende:
Ik hoorde dat de hap open gaan voor de coronapatiënten en de ha voor andere patiënten
Wij gaan vanaf vrijdag alle patiënten verzamelen in Utrecht stad. Onze posten (Zeist, Houten, Nieuwegein, Utrecht en Leidsche Rijn) sturen ze dus naar deze school. Daar kunnen we dan een soort van quarantaine bieden en het werk op de posten gewoon door laten gaan.
pi_192097806
quote:

[..]

Het is alleen verdorie niet zomaar te stellen... het ligt veel genuanceerder. Natuurlijk heeft paracetamol (altijd!!) de voorkeur, maar dat betekent niet dat je doodgaat van NSAID's.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_192097807
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:38 schreef Tally het volgende:

[..]

Wij gaan vanaf vrijdag alle patiënten verzamelen in Utrecht stad. Onze posten (Zeist, Houten, Nieuwegein, Utrecht en Leidsche Rijn) sturen ze dus naar deze school. Daar kunnen we dan een soort van quarantaine bieden en het werk op de posten gewoon door laten gaan.
Ik las dat ze hier in Drenthe ook een centrale post gaan maken voor mensen die verdacht worden van corona.
Mijn man werkt in het ziekenhuis, hij doet zijn spreekuur zoveel mogelijk telefonisch, maar ik begreep dat hier in het ziekenhuis de meeste operaties e.d. nog wel doorlopen.
Er is wel een afdeling klaargemaakt. We wachten het af.

Mijn meiden zijn al een hele tijd buiten, de oudste heeft lange tijd niet meer zoveel buiten gespeeld als afgelopen 2 dagen! Ze kreeg een mail van de gymleerkracht dat het belangrijk is om minstens een half uur per dag te bewegen met adviezen enzo.

Morgen van de jongste spullen ophalen op school, schema en alles kwam vandaag al via schoudercom.
Oudste krijgt via de gewone weg huiswerk. Ik lees net dat ze online les gaan geven zeg maar, volgens een of ander rooster. Ze moeten inloggen ofzo, benieuwd hoe dat gaat werken morgen...

Gisteren en vandaag al wat huiswerk gedaan, wilde gelijk maar een soort schoolritme creëren... maar daar gooit school van de oudste dus nu roet in het eten. Maar eens kijken hoe we dat gaan doen.

Ik vind het wel een beetje dubbel, winkels zijn gewoon open... maar eigenlijk moet je zoveel mogelijk thuis blijven. Maar we willen de middenstand natuurlijk ook niet laten stikken... mijn brood haal ik gewoon zoals altijd bij de bakker, de supermarkt gaan we wel heen.

Ik vind het dubbel... had eigenlijk het plan om met de oudste voor schoenen te gaan kopen bijvoorbeeld. Maar aan de ene kant denk ik: die winkels zijn open dat kan wel.
Aan de andere kant vind ik toch ook weer niet dat je het moet opzoeken.
Maar de schoenen beginnen wel klein te worden (nou ja, de voeten worden groot...).
Fake it till you make it...
pi_192098360
Ik vind het zo raar. Wij moesten vandaag het schoolwerk ophalen (door het raam) en dan zie je groepjes mensen gezellig kletsend daarheen lopen... En de ouderenbond was gewoon op fietstocht vanmiddag, met een stuk of 20 bejaarden...
Ik ga het niet opzoeken nu. Ik ga gerust naar buiten, maar dan op plekken waar weinig tot geen anderen zijn. En ik doe (net als anders) 1x per week boodschappen.
Als ik volgende week geen loopneus meer heb, mag/moet ik wel weer naar mijn werk. Dat vind ik genoeg.
pi_192098598
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:16 schreef Hupje het volgende:
Ik vind het zo raar. Wij moesten vandaag het schoolwerk ophalen (door het raam) en dan zie je groepjes mensen gezellig kletsend daarheen lopen... En de ouderenbond was gewoon op fietstocht vanmiddag, met een stuk of 20 bejaarden...
Ik ga het niet opzoeken nu. Ik ga gerust naar buiten, maar dan op plekken waar weinig tot geen anderen zijn. En ik doe (net als anders) 1x per week boodschappen.
Als ik volgende week geen loopneus meer heb, mag/moet ik wel weer naar mijn werk. Dat vind ik genoeg.
Het hele idee is volgens mij dat we het aantal bewegingen dat we maken beperken. Dat wordt nu afgedwongen met het sluiten van horeca, sportclubs en scholen. Maar het hele idee van “gecontroleerd besmet raken om zo groepsimmuniteit op te bouwen” is dat er wel besmettingen blijven en daarvoor heb je mensen die contact hebben nodig. Dus als iedereen AL zijn bewegingen staakt en zich bij wijze van spreken isoleert in eigen woning dan ontstaat er geen groepsimmuniteit (want om dat te bereiken moet meer dan de helft van de bevolking het krijgen. En dat is dan nog laag, kijk maar de dekkingsgraad van vaccinaties die verlangd wordt bijvoorbeeld).

Dat gezegd hebbende; ik ben risicopatient. En een collega van mijn man, met wie hij donderdag nog samen op kantoor zat, is nu dus ziek. Ik begin hem nu dus zelf ook wel een beetje te knijpen... :X
  dinsdag 17 maart 2020 @ 16:33:43 #100
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_192098665
Het zal vast niet heel druk zijn in de schoenenwinkel, Nijna. Dus even kijken misschien of je een rustig moment kunt vinden daarvoor?

Boodschappen doe ik zoveel mogelijk online, maar de bezorgmomenten die nog beschikbaar zijn beginnen wel behoorlijk schaars te worden. Ik zag een filmpje van mijn broer die op Curacao is, daar checken ze nu bij de ingang je lichaamstemperatuur met zo'n soort scanner en krijg je ook wat desinfecterende spray op je handen voor je naar binnengaat. Vond ik wel een goed idee eigenlijk. Of een maximum aantal mensen tegelijk binnenlaten in de supermarkten, zodat je inderdaad die afstand kunt bewaren tot elkaar.
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')