Ik zou de verjaardag van je vader uit je hoofd zetten. Op dit moment wil je toch niet in de buurt komen van een risicopatient?quote:Op maandag 16 maart 2020 16:13 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier zag ik ze ook buiten. Ouderwets kluitjesvoetbal doen.. De mijne komt er niet. Ik trap wel een balletje met hem dan.
Maar na een uur fietsen heeft hij ook wel even genoeg beweging gehad![]()
We hebben de hoop dat we volgende week dan wel naar mijn vader op verjaardag kunnen (COPD). Dus we zijn voorzichtig.
In China is het redelijk onder controle. Maar daar zit nog steeds iedereen binnen, dus mjaquote:Op maandag 16 maart 2020 20:19 schreef Roomsnoes het volgende:
Maar hebben ze het in China onder controle dan? En in Italië is het warn, hier is het koud, maar we gaan hier met 1200 gevallen op 5,3 mil inwoners heel hard dezelfde richting op.
Nee. Die ken ik welquote:Op maandag 16 maart 2020 20:25 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Murphy’s Law?
Anything that can go wrong, will go wrong.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Haal het zo weer weet ivm herkenning
Niet quoten graag.
[ Bericht 48% gewijzigd door F_r op 16-03-2020 21:26:13 ]
Klopt, voorbij is het daar zeker niet.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:26 schreef SQ het volgende:
[..]
In China is het redelijk onder controle. Maar daar zit nog steeds iedereen binnen, dus mja
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/china/
Het schijnt pas boven de 25 graden met een hoge luchtvochtigheid minder goed te gedijen en zo warm is het in Noord-Italië nog niet. Wuhan trouwens ook nog niet echt.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:19 schreef Roomsnoes het volgende:
Maar hebben ze het in China onder controle dan? En in Italië is het warn, hier is het koud, maar we gaan hier met 1200 gevallen op 5,3 mil inwoners heel hard dezelfde richting op.
Ik denk eerder dat dat realistisch is. 3 weken lijkt me te kort om echt een verschil te maken.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:53 schreef Mariposas het volgende:
Ben ik heel pessimistisch als ik, naar aanleiding van de toespraak van Rutte, denk dat de scholen dicht blijven tot en met de meivakantie?
Zolang iedereen in zn eigen huis met een eigen headset op zit wel hoor. Das voor veel tieners de definitie van “samen gamen”quote:Op maandag 16 maart 2020 20:38 schreef SQ het volgende:
Ja maar dat gamen binnen, dát kan dus eigenlijk niét.
Ja maar dat staat er nietquote:Op maandag 16 maart 2020 20:40 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Zolang iedereen in zn eigen huis met een eigen headset op zit wel hoor. Das voor veel tieners de definitie van “samen gamen”
Nee, als het niet kan, dan niet. Hij overweegt nog steeds om zijn verjaardag ook gewoon te vieren voor familie. Dat krijg ik er ook nog niet uit bij mijn ouders..quote:Op maandag 16 maart 2020 20:14 schreef MaJo het volgende:
Laatste post:
[..]
Ik zou de verjaardag van je vader uit je hoofd zetten. Op dit moment wil je toch niet in de buurt komen van een risicopatient?
Ik zou mijn vader ook dolgraag zien nu na onze vakantie maar ik vind het onverantwoord, dan liever wat weken wachten, zijn gezondheid staat voorop.
Dat heb ik ook gelezen, maar dat schijnt toch iets anders te liggen: https://nos.nl/artikel/23(...)ona-hoe-kan-dat.htmlquote:Op maandag 16 maart 2020 20:38 schreef laziness het volgende:
Ik vind het hele verhaal over groepsimmuniteit wel interessant. Want ik had het idee dat het helemaal niet bewezen is dat je immuun bent daarna.
Herd immunity is waar Engeland ook op inzette en die namen daarom tot nu toe heel weinig maatregelen. Waar veel terechte kritiek op is.
Interessant, thanksquote:Op maandag 16 maart 2020 20:55 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gelezen, maar dat schijnt toch iets anders te liggen: https://nos.nl/artikel/23(...)ona-hoe-kan-dat.html
Echt, sommige mensen...quote:Op maandag 16 maart 2020 21:08 schreef Burdie het volgende:
Nav de speech van Rutte heb ik juist alweer redelijk wat reacties gelezen van mensen die zeggen: "als we het toch gaan krijgen, ga ik het niet meer ontlopen" en die dus al niet meer binnen gaan zitten.
Handig wel...
Wij zitten in hetzelfde schuitjequote:Op maandag 16 maart 2020 21:13 schreef Nolita het volgende:
Hier is de opvang plots nog best een uitdaging. Schoonvader heeft copd en dacht tegen een beginnende longontsteking aan te zitten. Schoonouders mogen nu dus het huis niet meer uit of bezoek ontvangen en wij zijn daarmee onze 24/7 achterban kwijt wat opvang betreft.
Thuiswerken met een peuter van 2,5 is niet te doen, als in, continu moet 1 van ons de aandacht op haar richten. We zijn vanochtend om 7:00 begonnen met werken en ik heb de 6 uur gehaald, vriend 5. Dat is voor mij nog op te lossen met de uren wat meer uitsmeren over de dagen. Maar soms moet ik gewoon op locatie zijn (vooralsnog) en kunnen vriend en ik niet afwisselen en kan hij dus vrijwel geen uren maken. Vooral deze week is moeilijk door al geplande zaken, voor de komende tijd kan ik er rekening mee houden.
Mijn ouders werken beiden nog (de een in de zorg, de ander heeft een gebroken voet) dus dat schiet ook niet op. Verder dan deze kring wil ik niet in overweging nemen eigenlijk. Over 3 weken hebben we bijna 2 weken verlof. Ben benieuwd hoe het daarna is, want om het haalbaar te maken moeten we dan al haast verlof in gaan zetten oid. Iemand een idee of je ouderschapsverlof op korte termijn in kunt zetten evt?
Overleggen met Personeelszaken. Ik heb indertijd ook op stel en sprong ouderschapsverlof moeten regelen, maar dat was geen enkel probleem. Je kunt het al met Personeelszaken afstemmen en dan krijg je later wel het officiële contract met een ingangsdatum met terugwerkende kracht. Maar je hebt ook kans dat ze op dit moment flexibel omgaan hiermee.quote:Op maandag 16 maart 2020 21:13 schreef Nolita het volgende:
Hier is de opvang plots nog best een uitdaging. Schoonvader heeft copd en dacht tegen een beginnende longontsteking aan te zitten. Schoonouders mogen nu dus het huis niet meer uit of bezoek ontvangen en wij zijn daarmee onze 24/7 achterban kwijt wat opvang betreft.
Thuiswerken met een peuter van 2,5 is niet te doen, als in, continu moet 1 van ons de aandacht op haar richten. We zijn vanochtend om 7:00 begonnen met werken en ik heb de 6 uur gehaald, vriend 5. Dat is voor mij nog op te lossen met de uren wat meer uitsmeren over de dagen. Maar soms moet ik gewoon op locatie zijn (vooralsnog) en kunnen vriend en ik niet afwisselen en kan hij dus vrijwel geen uren maken. Vooral deze week is moeilijk door al geplande zaken, voor de komende tijd kan ik er rekening mee houden.
Mijn ouders werken beiden nog (de een in de zorg, de ander heeft een gebroken voet) dus dat schiet ook niet op. Verder dan deze kring wil ik niet in overweging nemen eigenlijk. Over 3 weken hebben we bijna 2 weken verlof. Ben benieuwd hoe het daarna is, want om het haalbaar te maken moeten we dan al haast verlof in gaan zetten oid. Iemand een idee of je ouderschapsverlof op korte termijn in kunt zetten evt?
Ben op zich heel blij met het jeugdjournaal, maar vond dat hier wel heel makkelijk mee om werd gegaan. Deze vrouw zei dat het geen enkel probleem is om een vriendje thuis uit te nodigen. En ze lieten zien hoe een kind toch thuis een feestje gafquote:Op maandag 16 maart 2020 20:36 schreef kaatjejannie het volgende:
Bij het jeugdjournaal zeiden ze dat je best met vriendjes buiten mag spelen, als je maar niet buiten gaat spelen met kinderen die verkouden zijn. Ook direct bij thuiskomst je handen wassen. Ook gamen binnen met vriendjes mag, mits geen klachten.
Ik ben wel blij met het jeugdjournaal, ook de aflevering gisteren. Veel info, zonder paniek te zaaien.
Hoe is het?quote:Op maandag 16 maart 2020 21:13 schreef Cathmar het volgende:
Hoi uit Spanje. Dag 3 van de opsluiting zit er op. Ik hoop dat het jullie bespaard blijft maar mentale voorbereiding wordt aanbevolen.
Ditquote:Op maandag 16 maart 2020 21:52 schreef MaJo het volgende:
Dat gewoon met elkaar kunnen spelen als je geen symptomen hebt, ik ben daar helemaal niet zo gerust op. Er zijn ook mensen positief getest die helemaal geen symptomen hadden, die verspreiden het virus wel. Laten we nou allemaal verstandig zijn en zoveel mogelijk contact met anderen vermijden.
Dat vond ik ook. Mijn kinderen vonden t ook maar raar.quote:Op maandag 16 maart 2020 21:29 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Ben op zich heel blij met het jeugdjournaal, maar vond dat hier wel heel makkelijk mee om werd gegaan. Deze vrouw zei dat het geen enkel probleem is om een vriendje thuis uit te nodigen. En ze lieten zien hoe een kind toch thuis een feestje gaf
Sterkte.quote:Op maandag 16 maart 2020 21:13 schreef Cathmar het volgende:
Hoi uit Spanje. Dag 3 van de opsluiting zit er op. Ik hoop dat het jullie bespaard blijft maar mentale voorbereiding wordt aanbevolen.
Ja voelt zo raar aan de ene kant maar aan de andere kant land is in staat van alarm. De regels zijn er. Ik vind het best spannend en dit gaat zéker langer duren dan 15 dagen. Het gaat ook nog eerst erger worden, dan pas beter.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:12 schreef amaranta het volgende:
[..]
Sterkte.
Mijn tante woont in een klein dorpje met, wat zal het zijn, 60 inwoners. En wilde gisteren gaan wandelen in écht letterlijk the middle of nowhere. En werd dus aangehouden door politie
Ik las ergens, ik kan het niet meer vinden nu, dat ook mensen die “geen symptomen” zouden hebben, ze wel degelijk hadden, maar zelf niet als dusdanig zagen vanwege de mildheid ervan. Dat maakt het ook zo lastig om te zeggen dat mensen met klachten thuis moeten blijven, want wat zijn klachten?quote:Op maandag 16 maart 2020 21:52 schreef MaJo het volgende:
Dat gewoon met elkaar kunnen spelen als je geen symptomen hebt, ik ben daar helemaal niet zo gerust op. Er zijn ook mensen positief getest die helemaal geen symptomen hadden, die verspreiden het virus wel. Laten we nou allemaal verstandig zijn en zoveel mogelijk contact met anderen vermijden.
Ik hoop echt dat het hier niet zo ver komt dat we echt niet meer naar buiten mogen, als het zo is dan is het zo, maar het lijkt me best heftig om echt je huis niet meer uit te mogenquote:Op maandag 16 maart 2020 22:12 schreef amaranta het volgende:
[..]
Sterkte.
Mijn tante woont in een klein dorpje met, wat zal het zijn, 60 inwoners. En wilde gisteren gaan wandelen in écht letterlijk the middle of nowhere. En werd dus aangehouden door politie
Enig idee hoe dat komt?quote:
Oh en dit!quote:
Dat denk ik niet, want de huisarts heeft je dat weloverwogen geadviseerd. Je zou hoogstens met je eigen huisarts daarover contact op kunnen nemen en vragen wat hij denkt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:56 schreef laziness het volgende:
Mja ik vind dit soort adviezen via via op internet dus echt heel vervelend.
Ik gebruik op advies van de huisarts momenteel diclofenac tegen extreme hoofdpijnen waar pcm niet bij helpt. Moet ik er dan nu accuut mee stoppen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |