SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-probeer niet lollig te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.![]()
'Als' inderdaad. Vandaar dat het bericht in mijn ogen positief was, maar dat er nu wel aanvullende acties gevraagd worden.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:37 schreef Jor_Dii het volgende: [..] Je begrijpt dat het landelijke vangnet snel weg zal vallen als er in de komende twee weken duizend(en) extra gevallen bij komen?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Inderdaad.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee, er moet gewoon gehandeld worden om dit zsm in te dammen. Eigenwijs Nederland denkt nu nog steeds dat het allemaal wel los zal lopen..
Op wat hamstertokkies na is er helemaal niemand in paniek, maar de realiteit leert ons wel wat er rondom ons heen allemaal gebeurt.
En het is verschrikkelijk naïef, zelfs dom, om te denken dat het in Nederland allemaal wel niet zo'n vaart zal lopen.
En al helemaal niet omdat wij hier amper goede maatregelen nemen, die steeds meer landen om ons heen wél nemen.
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het hier anders gaat.
De meeste mensen hier zijn er gewoon 'kwaad' over dat onze 'experts' en hun handelingen en adviezen/richtlijnen zo'n beetje volledig haaks staan op die van zowat alle ander landen en het WHO.
En terecht.
Maar dat is géén paniek.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Lijkt me geen als vraag, die komen er gewoon.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:39 schreef Zeroku het volgende:
[..]
'Als' inderdaad. Vandaar dat het bericht in mijn ogen positief was, maar dat er nu wel aanvullende acties gevraagd worden.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
En vergeet ook niet dat we één van de dichtstbevolkte landen zijn. Waar het risico op verspreiding dus ook hoger ligt.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
dat zeg ik ook tegen mensen , als het in sommige dun bevolkte landen al uit de hand loopt , dan krijgen we hier ook nog wel een heel zooi nieuwe corona's er bijquote:Op zondag 15 maart 2020 08:40 schreef D_A het volgende:
En vergeet ook niet dat we één van de dichtstbevolkte landen zijn. Waar het risico op verspreiding dus ook hoger ligt."Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."![]()
Ook een van de schoonste. Het is India niet.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:40 schreef D_A het volgende:
En vergeet ook niet dat we één van de dichtstbevolkte landen zijn. Waar het risico op verspreiding dus ook hoger ligt.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Persoonlijk ben ik van mening dat het veel te vroeg is om te stellen dat er iets goed gaat. Dat is een understatement.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mwah. Zo las ik het niet eigenlijk.
Wel dat er mogelijk een tweede golf aan zou kunnen komen, maar dat het echt positief is dat er nu minder besmettingen zijn en mensen op de ic.
Dat betekent dat er iets goed gaat, toch?
Willen sommige mensen het niet lezen ofzo.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Vind het ook apart dat de NS besloten heeft geen extra treinstellen meer te gebruiken. De mensen die alsnog met de trein naar het werk gaan worden op die manier alleen maar dichter op elkaar gedrukt in de treinen. Kan ook niet de bedoeling zijnquote:Op zondag 15 maart 2020 08:40 schreef D_A het volgende:
En vergeet ook niet dat we één van de dichtstbevolkte landen zijn. Waar het risico op verspreiding dus ook hoger ligt.
Brutal. Fucking. Metal.![]()
Beter want economie.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:41 schreef iBenny het volgende:
https://www.parool.nl/ned(...)dan-italie~b5874530/
Ik vond dit ook wel een mooi interview![]()
![]()
Heb je gezien hoe de treinen er de laatste dagen uit zien? Er zit geen hond meer in de trein.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:42 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Vind het ook apart dat de NS besloten heeft geen extra treinstellen meer te gebruiken. De mensen die alsnog met de trein naar het werk gaan worden op die manier alleen maar dichter op elkaar gedrukt in de treinen. Kan ook niet de bedoeling zijnOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Utrecht, niet ver van Houten. En geloof me, er zijn meer cases dan gerapporteerd. Ik ken meerdere mensen / mensen die kennen met verhoging, pijn op de longen en droge keel.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Naar de supermarkt gaan riskant? Woon jij in een gebied waar veel besmettingen zijn?
Tilburg?![]()
Dit kindje kan bijna niet meer ademenen en is nog gewoon thuis.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik van mening dat het veel te vroeg is om te stellen dat er iets goed gaat. Dat is een understatement.
https://twitter.com/domootto/status/1238958119855828994
Omdat ze niet in de risicogroep valt.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Ja want hier geven experts de adviezen om massabijeenkomsten door te laten gaan en elkaar vooral veel in het gezicht te hoesten en verplicht met elke persoon met loopneus een tongzoen te doen.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:39 schreef StateOfMind het volgende:
De meeste mensen hier zijn er gewoon 'kwaad' over dat onze 'experts' en hun handelingen en adviezen/richtlijnen zo'n beetje volledig haaks staan op die van zowat alle ander landen en het WHO.
En terecht.
Maar dat is géén paniek.![]()
Ik ben in ieder geval niet kwaad ik denk dat het percentage kwade mensen hier op fok hoog lijkt omdat een subgroep aan ramptoeristen hier elkaar zit op te naaien.![]()
![]()
Interessant, geeft weer een nieuwe kijk op de maatregelen.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:41 schreef iBenny het volgende:
Ja, heb wel beelden gezien van Utrecht CS, dat zag er heel bijzonder uit.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:43 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Heb je gezien hoe de treinen er de laatste dagen uit zien? Er zit geen hond meer in de trein.
Geen idee hoe het verder in de treinen is, want ik ga niet met het OV
Een virus is alleen niet actief in een compleet gedesinfecteerde ruimte. Dat we relatief schoon zijn ten opzichte van India zegt niet alles. Daarnaast wassen ook hier genoeg mensen hun handen niet.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ook een van de schoonste. Het is India niet.![]()
En één van de naïefste volkjes op deze aardkloot. Besef dat overdracht ook prima kan als je je handen de hele dag wast. Daarnaast is de standaard wat betreft normale hygiëne niet perse heel hoog in NL wat eerder statistieken ook wel hebben laten zien.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ook een van de schoonste. Het is India niet.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Omdat je dan zeker weet dat ze in isolatie moet.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En waarom zou dat meisje getest moeten worden?Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Wat voor zorg zou ze anders krijgen in het ziekenhuis dan thuis?quote:Op zondag 15 maart 2020 08:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dit kindje kan bijna niet meer ademenen en is nog gewoon thuis.
Omdat ze niet in de risicogroep valt.![]()
Ik niet, we zitten nog maar aan het begin, en nu al aan de maximum capaciteit.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:41 schreef iBenny het volgende:
Ik vond dit ook wel een mooi interview🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Symptoombestrijding, zuurstof, isloatie.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat voor zorg zou ze anders krijgen in het ziekenhuis dan thuis?
Ze hebben tegen die moeder gezegd dat ze gewoon kon gaan werken, terwijl ze in de bjaardenzorg werkt.
Die is nu ook besmet.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
kinderen zijn geen risicogroep? maar ze kunnen toch anderen aansteken?quote:Op zondag 15 maart 2020 08:41 schreef iBenny het volgende:
Die moet sowieso in thuisisolatie nu, hoef je niet voor getest te worden..quote:Op zondag 15 maart 2020 08:45 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Omdat je dan zeker weet dat ze in isolatie moet.![]()
Daar geloof ik niks van.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Omdat ze niet in de risicogroep valt.
Een kind dat bijna niet kan ademen en thuis moet blijven omdat ze niet in de risicogroep valt.
En de ouders die dan ondertussen tijd hebben om dat op Twitter te zetten?
Ik zat dan op de eerste hulp met m’n kind dat bijna niet meer kan ademen.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Oke.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik niet, we zitten nog maar aan het begin, en nu al aan de maximum capaciteit.![]()
Bron waaruit blijkt dat we aan de max zitten?quote:Op zondag 15 maart 2020 08:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik niet, we zitten nog maar aan het begin, en nu al aan de maximum capaciteit.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
En daarom vindt er vandaag overleg plaats of de scholen in Nederland niet gesloten moeten worden zoals in elk ander weldenkend land.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:46 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
kinderen zijn geen risicogroep? maar ze kunnen toch anderen aansteken?Brutal. Fucking. Metal.![]()
Ook de vergelijking met de griep weer. Dat soort mensen moeten echt geen media aandacht krijgen.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik niet, we zitten nog maar aan het begin, en nu al aan de maximum capaciteit.![]()
Nee. Dat klopt niet helemaal. Zie bijv. de vraag "Begin dit jaar zei u verbijsterd te zijn over de paniek". Daar wordt aangegeven dat de paniek om een nieuw virus uit China komtquote:![]()
Ditquote:Op zondag 15 maart 2020 08:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Daar geloof ik niks van.
Een kind dat bijna niet kan ademen en thuis moet blijven omdat ze niet in de risicogroep valt.
Ik zat dan op de eerste hulp met m’n kind dat bijna niet meer kan ademen.![]()
Die vader is er toch ook?quote:Op zondag 15 maart 2020 08:47 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Die moet sowieso in thuisisolatie nu, hoef je niet voor getest te worden..
Heb je naar dat geluids-fragment geluisterd hoe dat meisje ademt.?Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Getest worden geeft je niet heel veel extra handvatten op dit moment. Als je klachten hebt lekker binnen blijven. Of je nou positief test, negatief test of niet getest.
Negatief getest is maar een moment opname, je kan altijd later nog besmet worden. Positief getest, dan moet je ook lekker binnen blijven en uitzieken. Worden de klachten te erg dan moet je een arts inschakelen, positief of niet getest of negatief getest.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Luister maar naar dat geluidsfragment.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Daar geloof ik niks van.
Ik zat dan op de eerste hulp met m’n kind dat bijna niet meer kan ademen.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Nee want ik haat kinderenquote:Op zondag 15 maart 2020 08:48 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die vader is er toch ook?
Heb je naar dat geluids-fragment geluisterd hoe dat meisje ademt.?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Een extra belasting op de al overbelaste zorgverleners omdat anders een subgroep van de twitteraars en doemdenkers hier nog kwader wordt.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat voor zorg zou ze anders krijgen in het ziekenhuis dan thuis?![]()
![]()
Een benauwd kind, zo benauwd dat je denkt dat ze doodgaat. Ja dat klinkt bekend.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Daar geloof ik niks van.
Ik zat dan op de eerste hulp met m’n kind dat bijna niet meer kan ademen.
Maar heeft dit verband met corona?Vakman pur sang![]()
Laatste is niet handig. Maar je kunt ook zelf nadenken.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Symptoombestrijding, zuurstof, isloatie.
Ze hebben tegen die moeder gezegd dat ze gewoon kon gaan werken, terwijl ze in de bjaardenzorg werkt.
Die is nu ook besmet.
Als het echt te erg wordt waardoor je denkt dat je kind beter in het ziekenhuis kan liggen, dan ga je toch naar de SEH?
Er zijn duizenden mensen met corona in Brabant. Ook met symptomen. Die kunnen er niet allemaal gaan testen. Als uitzieken werkt dan is dat mooi, anders naar het ziekenhuis. Die test voegt niet zoveel toe.![]()
Ik vraag me inderdaad af wat er gebeurd was als China niet had uitgevonden dat het om een nieuw virus ging. Hadden alle landen zoals zij zegt gewoon gedacht dat het de griep was? Ik denk het haast niet.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:48 schreef iBenny het volgende:
[..]
Nee. Dat klopt niet helemaal. Zie bijv. de vraag "Begin dit jaar zei u verbijsterd te zijn over de paniek". Daar wordt aangegeven dat de paniek om een nieuw virus uit China komt![]()
Er zijn gewoon twee opties:quote:Op zondag 15 maart 2020 08:48 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die vader is er toch ook?
Heb je naar dat geluids-fragment geluisterd hoe dat meisje ademt.?
1. Wel corona
2. Niet corona
In beide gevallen moet je uitgaan van optie 1 en thuisblijven, samen met de huisgenoten. In geval van échte levensbedreigende koorts of ziekte zal ze naar het ziekenhuis moeten.
Maar testen maakt voor het protocol geen enkel verschil.![]()
Dit dusquote:Op zondag 15 maart 2020 08:49 schreef Pharkus het volgende:
Getest worden geeft je niet heel veel extra handvatten op dit moment. Als je klachten hebt lekker binnen blijven. Of je nou positief test, negatief test of niet getest.
Negatief getest is maar een moment opname, je kan altijd later nog besmet worden. Positief getest, dan moet je ook lekker binnen blijven en uitzieken. Worden de klachten te erg dan moet je een arts inschakelen, positief of niet getest of negatief getest.
Dit dus.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:49 schreef Pharkus het volgende:
Negatief getest is maar een moment opname, je kan altijd later nog besmet worden. Positief getest, dan moet je ook lekker binnen blijven en uitzieken. Worden de klachten te erg dan moet je een arts inschakelen, positief of niet getest of negatief getest.![]()
![]()
Date is mede dankzij de mooiweer berichten in de media, NL is zeer slecht geïnformeerd. sommigen vinden dat ook wel fijn, dan hoef je je geen zorgen te maken.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:45 schreef D_A het volgende:
[..]
En één van de naïefste volkjes op deze aardkloot. Besef dat overdracht ook prima kan als je je handen de hele dag wast. Daarnaast is de standaard wat betreft normale hygiëne niet perse heel hoog in NL wat eerder statistieken ook wel hebben laten zien.![]()
Nee, waarom?quote:Op zondag 15 maart 2020 08:49 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Luister maar naar dat geluidsfragment.
Als je kind hier in NL bijna stikt sturen ze je echt niet naar huis. Ook niet in deze tijden.
En dan zou ik met wat anders bezig zijn dan twitteren.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Die ouders hebben al tig keer om hulp gevraagd, maar dat krijgen ze niet omdat dat kindje niet in een risicogroep valt.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Laatste is niet handig. Maar je kunt ook zelf nadenken.
Als het echt te erg wordt waardoor je denkt dat je kind beter in het ziekenhuis kan liggen, dan ga je toch naar de SEH?
Er zijn duizenden mensen met corona in Brabant. Ook met symptomen. Die kunnen er niet allemaal gaan testen. Als uitzieken werkt dan is dat mooi, anders naar het ziekenhuis. Die test voegt niet zoveel toe.
Lees maar. Ik denk niet dat ze het voor niks op twitter hebben gezet.
Maar om te laten zien hoe slecht het gaat.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Ik vind het wel een hele interessante vraagquote:Op zondag 15 maart 2020 08:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vraag me inderdaad af wat er gebeurd was als China niet had uitgevonden dat het om een nieuw virus ging. Hadden alle landen zoals zij zegt gewoon gedacht dat het de griep was? Ik denk het haast niet.![]()
Dan was dat wel in een ander land uitgevonden en hadden we nu dezelfde crisis gehad en misschien nog wel extremer. Dan had het zich eerst nog even verder kunnen verspreiden enzo.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vraag me inderdaad af wat er gebeurd was als China niet had uitgevonden dat het om een nieuw virus ging. Hadden alle landen zoals zij zegt gewoon gedacht dat het de griep was? Ik denk het haast niet.Brutal. Fucking. Metal.![]()
Dat weten ze dus nog niet, omdat er niet getest wordt.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Een benauwd kind, zo benauwd dat je denkt dat ze doodgaat. Ja dat klinkt bekend.
Maar heeft dit verband met corona?Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Een rationale reactie. In dit topic?!quote:Op zondag 15 maart 2020 08:49 schreef Pharkus het volgende:
Negatief getest is maar een moment opname, je kan altijd later nog besmet worden. Positief getest, dan moet je ook lekker binnen blijven en uitzieken. Worden de klachten te erg dan moet je een arts inschakelen, positief of niet getest of negatief getest.
Okee.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, waarom?
Als je kind hier in NL bijna stikt sturen ze je echt niet naar huis. Ook niet in deze tijden.
En dan zou ik met wat anders bezig zijn dan twitteren.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Hierin ben ik het dus met je eens.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, waarom?
En dan zou ik met wat anders bezig zijn dan twitteren.![]()
Je moet je allereerst afvragen of China zelf zo had gereageerd.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vraag me inderdaad af wat er gebeurd was als China niet had uitgevonden dat het om een nieuw virus ging. Hadden alle landen zoals zij zegt gewoon gedacht dat het de griep was? Ik denk het haast niet.
Ik heb niet de indruk dat een mensenleven heel veel waard is in China, de blinde paniek was verbijsterend. Je kan me veel wijs proberen te maken, dat het net een griepje is, maar ik ben oud genoeg om te snappen dat dit nooit het geval kan zijn. Nooit zou China zo paniekerig reageren op een zware griep. En dat is wel hoe deze expert het doet overkomen.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2020 08:53:49 ]![]()
Ik denk dat ze het op Twitter hebben gezet, omdat ze aandachtshoeren zijn die niet voor niets op Twitter zitten.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die ouders hebben al tig keer om hulp gevraagd, maar dat krijgen ze niet omdat dat kindje niet in een risicogroep valt.
Maar om te laten zien hoe slecht het gaat.
Omdat wat Miss_Butterfly zegt
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2020 08:53:28 ]![]()
Okee, dan.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:52 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het op Twitter hebben gezet, omdat ze aandachtshoeren zijn die niet voor niets op Twitter zitten.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
naar het zkh ermee, kunnen het daar onderzoekenquote:Op zondag 15 maart 2020 08:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Omdat ze niet in de risicogroep valt.![]()
Wat een slecht verhaal heeft die manquote:Op zondag 15 maart 2020 08:41 schreef iBenny het volgende:
Ik vond dit ook wel een mooi interview
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
![]()
[ Bericht 100% gewijzigd door Pharkus op 15-03-2020 08:54:45 (laatste waarschuwing) ]Do what you love, love what you do!![]()
vorige topicsquote:Op zondag 15 maart 2020 08:47 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Bron waaruit blijkt dat we aan de max zitten?![]()
Ja, maar dan neem je een kind dat waarschijnlijk besmet is mee het ziekenhuis in, waardoor je weer anderen bemet.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
naar het zkh ermee, kunnen het daar onderzoekenHet is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Dit vind ik dan wel weer mooi. En een positief geluid in dit topic mag wel tochtwitter:_juanbenjumea twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 22:40:19Heel Spanje breekt in applaus om alle hulpverleners te bedanken. Kippenvel.
Uit respect voor hun werk, #ikblijfthuis
https://t.co/Cdyba0ZCkf reageer retweet
Je zal maar ouders hebben die Twitteren belangrijker vinden dan gewoon naar het ziekenhuis gaanquote:![]()
![]()
Ik kan wel alles op Twitter zetten. Twitter is een erg biased medium om nu selectief te volgen en elk vermeend corona geval onder een vergrootglas te gaan leggen en dus ook nog eens hier onterechte aandacht te geven.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die ouders hebben al tig keer om hulp gevraagd, maar dat krijgen ze niet omdat dat kindje niet in een risicogroep valt.
Maar om te laten zien hoe slecht het gaat.![]()
Dat weet je toch niet? Geen idee wat er aan de hand is, maar als het leven van je kind in gevaar lijkt te zijn ga je toch naar het ziekenhuis?quote:Op zondag 15 maart 2020 08:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar dan neem je een kind dat waarschijnlijk besmet is mee het ziekenhuis in, waardoor je weer anderen bemet.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Is in feite wel zo. Die broer (van die jongen van 16) die ook met foto en al de media opzoekt.quote:
Zelf ingepakt. Zijn broertje gefotografeerd vanuit een positie die op social media lekker valt.![]()
quote:Op zondag 15 maart 2020 08:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik kan wel alles op Twitter zetten. Twitter is een erg biased medium om nu selectief te volgen en elk vermeend corona geval onder een vergrootglas te gaan leggen en dus ook nog eens hier onterechte aandacht te geven.
Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
quote:Op zondag 15 maart 2020 08:52 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Je moet je allereerst afvragen of China zelf zo had gereageerd.
Ik heb niet de indruk dat een mensenleven heel veel waard is in China, de blinde paniek was verbijsterend. Je kan me veel wijs proberen te maken, dat het net een griepje is, maar ik ben oud genoeg om te snappen dat dit nooit het geval kan zijn. Nooit zou China zo paniekerig reageren op een zware griep. En dat is wel hoe deze expert het doet overkomen.![]()
China heeft na een tijdje zeer rigoureuze maatregelen genomen, die hun economie zware klappen heeft gegeven.
Dat doe ze echt niet zomaar voor een onschuldig iets.
Dat zou toch al te denken moeten geven.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
Uk denk dat de zorg niet zoveel uitmaakt, maar het maakt wel uit dat duidelijk wordt dat kinderen het ook kunnen krijgen en er ook flink ziek van kunnen worden.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat voor zorg zou ze anders krijgen in het ziekenhuis dan thuis?![]()
Zeker. Dit ook:quote:Op zondag 15 maart 2020 08:54 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Dit vind ik dan wel weer mooi. En een positief geluid in dit topic mag wel tochtwitter:_juanbenjumea twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 22:40:19Heel Spanje breekt in applaus om alle hulpverleners te bedanken. Kippenvel.
https://www.vi.nl/nieuws/(...)tels-in-ziekenhuizenquote:Cristiano Ronaldo zet zijn beste beentje voor in de strijd tegen het coronavirus. Volgens Marca worden de hotels die de Portugees in zijn bezit heeft omgevormd tot ziekenhuizen, om zo te helpen de pandemie te bestrijden. Ronaldo zou de salarissen van de artsen en werknemers uit eigen zak gaan betalen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list![]()
Laat maa zittenquote:Op zondag 15 maart 2020 08:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat weet je toch niet? Geen idee wat er aan de hand is, maar als het leven van je kind in gevaar lijkt te zijn ga je toch naar het ziekenhuis?
Ja precies. En over twee weken is de informatie hier dan eindelijk geland dat dit virus twee keer zo lang in iemand blijft hangen en die quarantaine-periode dus langer moet.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:47 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
En daarom vindt er vandaag overleg plaats of de scholen in Nederland niet gesloten moeten worden zoals in elk ander weldenkend land.
Niet te filmen. Schaf dat internet maar af voor de overheid. Misschien lezen ze het wel als het van een postduif komt.![]()
Ow omdat een stel doemdenkers dat hier zeggen worden objectieve cijfers vanuit de zorg hier ook al niet meer gelooft?quote:![]()
![]()
![]()
Dit feit is iets waar iedereen wel heel makkelijk overheen lijkt te stappen.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]![]()
China heeft na een tijdje zeer rigoureuze maatregelen genomen, die hun economie zware klappen heeft gegeven.
Dat zou toch al te denken moeten geven.
Als de draak in paniek opspringt moet je als kleine muis vol ontzag toekijken en je conclusies trekken![]()
Als je denkt dat je kind dood gaat dan heb je daar toch schijt aan?quote:Op zondag 15 maart 2020 08:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar dan neem je een kind dat waarschijnlijk besmet is mee het ziekenhuis in, waardoor je weer anderen bemet.
Anders uiteraard eerst de normale route volgen via huisarts
/Huisartsenpost.
Elke dag krijgen we 10-20 gevallen op de SEH met corona verdenking.![]()
Dat was dus het punt wat ze willen maken. Precies.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Uk denk dat de zorg niet zoveel uitmaakt, maar het maakt wel uit dat duidelijk wordt dat kinderen het ook kunnen krijgen en er ook flink ziek van kunnen worden.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Ik ben serieus geschrokken van nieuwsuur.
Een paar weken geleden vond ik voetbalwedstrijden in Italië zonder publiek al heftig.
Een maand later zijn de uitvaarten zonder publiek.![]()
![]()
Dat wisten we al toch? Kleinere kans natuurlijk, maar de kans is altijd aanwezig.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Uk denk dat de zorg niet zoveel uitmaakt, maar het maakt wel uit dat duidelijk wordt dat kinderen het ook kunnen krijgen en er ook flink ziek van kunnen worden.![]()
Er word beweert dat ik het telkens bij het verkeerde eind heb.
Ik was kamp "hou de scholen open" om redenen die weinigen overzien.
Leuk om een crisis expert mijn verhaal exact te zien bevestigen![]()
https://www.parool.nl/ned(...)dan-italie~b5874530/Vakman pur sang![]()
quote:
Beetje zoals het massale applaus dat de brandweer van Parijs kreeg toen de Notre Dame eindelijk geblust was.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:54 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Was ook erg mooi.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
jammer dan, ze hebben genoeg gebeldquote:Op zondag 15 maart 2020 08:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar dan neem je een kind dat waarschijnlijk besmet is mee het ziekenhuis in, waardoor je weer anderen bemet.![]()
Probleem is een beetje al die verschillende meningen. Medisch specialisten die elkaar tegen spreken, een crisis specials die is gespecialiseerd in een crisis en niet een virusquote:Op zondag 15 maart 2020 08:58 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.parool.nl/ned(...)dan-italie~b5874530/![]()
![]()
Hoax, kinderen kunnen niet besmet worden.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar dan neem je een kind dat waarschijnlijk besmet is mee het ziekenhuis in, waardoor je weer anderen bemet.![]()
Ze weten toch niet wat er aan de hand is?quote:Op zondag 15 maart 2020 08:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat was dus het punt wat ze willen maken. Precies.
Is het kind positief getest?
Zo niet, kan het ook een ander griepvirus zijn, astma, een allergische reactie, enz enz.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Ja maar dit is ook een probleem. Er zijn steeds experts die het tegenovergestelde roepen.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik vertrouw meer de ervaringsdeskundigen in landen als Italië en China dan mensen die het uit de theorie benaderen.![]()
Mijn punt was dat ze dus geen andere keuze meer laten aan mensen dan dat te doen.quote:
Ja, ik snap dat niet. Maar ik denk dat ik de enige ben.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Dit zei zo een beetje iedereen al hier, mezelf incluis, die er vanaf het eerste topic bij is zodra de lockdowns daar kwamen.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]![]()
Dat zou toch al te denken moeten geven.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
quote:Op zondag 15 maart 2020 08:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Zeker. Dit ook:
https://www.vi.nl/nieuws/(...)tels-in-ziekenhuizen
[..]Dat is ook mooiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De overheid moet het ook allemaal maar doen met de informatie die op dat moment beschikbaar is. Dat ze traag reageren is wel waar natuurlijk. Dat de prioriteiten verkeerd liggen ook.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja precies. En over twee weken is de informatie hier dan eindelijk geland dat dit virus twee keer zo lang in iemand blijft hangen en die quarantaine-periode dus langer moet.
Niet te filmen. Schaf dat internet maar af voor de overheid. Misschien lezen ze het wel als het van een postduif komt.Brutal. Fucking. Metal.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Maar er zijn in Italië nog helemaal geen ervaringsdeskundigen die kunnen zeggen dat het sluiten van scholen een goed (of slecht) idee is.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:59 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja maar dit is ook een probleem. Er zijn steeds experts die het tegenovergestelde roepen.
Ik vertrouw meer de ervaringsdeskundigen in landen als Italië en China dan mensen die het uit de theorie benaderen.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Aangezien bekend is hoelang het duurt van besmetting tot ziekte klopt de periode voor 99% van de gevallen wel, de 1% extra besmettingen die hierdoor komen zullen wel ingecalculeerd zijn.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja precies. En over twee weken is de informatie hier dan eindelijk geland dat dit virus twee keer zo lang in iemand blijft hangen en die quarantaine-periode dus langer moet.![]()
![]()
Dat soort symboliek is meer waard dan welke financiële vergoeding ook. Lijkt mijquote:Op zondag 15 maart 2020 08:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Beetje zoals het massale applaus dat de brandweer van Parijs kreeg toen de Notre Dame eindelijk geblust was.
Was ook erg mooi.
Dat kind wordt niet getest omdat het niet in een risico-groep valt.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze weten toch niet wat er aan de hand is?
Is het kind positief getest?
Zo niet, kan het ook een ander griepvirus zijn, astma, een allergische reactie, enz enz.
Dat zeggen die ouders juist.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Als je dit echt had willen inperken had je inderdaad zo moeten denken en vanaf dag 1 al fatsoenlijke maatregelen moeten nemen, maar ergens is het ook logisch (en wellicht natuurlijk) dat eerst de kat uit de boom wordt gekeken bij iets onbekends.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:57 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dit feit is iets waar iedereen wel heel makkelijk overheen lijkt te stappen.
Als de draak in paniek opspringt moet je als kleine muis vol ontzag toekijken en je conclusies trekken![]()
Het zou raar zijn als medisch specialisten gaan oordelen of we het land op slot moeten doen.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:59 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Probleem is een beetje al die verschillende meningen. Medisch specialisten die elkaar tegen spreken, een crisis specials die is gespecialiseerd in een crisis en niet een virus
Veel meer experts wijzen in de richting van doorgaan.
Zoals de man zei, die kinderen komen elders wel samen, een uitbraak voorkom je er niet mee.Vakman pur sang![]()
Waarschijnlijk begrijpt iedereen je bezorgdheid maar mocht er echt iets zijn met het kindje, corona of niet, wordt er wel iets gedaan.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:00 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Mijn punt was dat ze dus geen andere keuze meer laten aan mensen dan dat te doen.
Ja, ik snap dat niet. Maar ik denk dat ik de enige ben.![]()
De laatste jaren zijn er in de winter veel relatief zware luchtweginfecties (rs virus) dus dit hoeft geen corona te zijn. Kind is ook niet getest.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Daar geloof ik niks van.
Ik zat dan op de eerste hulp met m’n kind dat bijna niet meer kan ademen.
Betreffende twitteraar schopt verder ook tegen nogal veel dingen aan![]()
Voor mij ook niet heel geloofwaardig dus.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Helemaal met de nuchtere houding die Nederlanders van nature lijken te hebben. Eerst de kat uit de boom kijken en de put pas dempen als het kalf verdronken en half ontbonden op de bodem ligt.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je dit echt had willen inperken had je inderdaad zo moeten denken en vanaf dag 1 al fatsoenlijke maatregelen moeten nemen, maar ergens is het ook logisch (en wellicht natuurlijk) dat eerst de kat uit de boom wordt gekeken bij iets onbekends.Brutal. Fucking. Metal.![]()
die koepel niet toch? Waardoor er vandaag een overleg is?quote:Op zondag 15 maart 2020 09:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het zou raar zijn als medisch specialisten gaan oordelen of we het land op slot moeten doen.
Zoals de man zei, die kinderen komen elders wel samen, een uitbraak voorkom je er niet mee.![]()
twitter:ChannelNewsAsia twitterde op zondag 15-03-2020 om 08:46:32Thailand reports 32 new coronavirus cases, brings total to 114 https://t.co/xsDRPFEX8Z https://t.co/RwDChCGDdQ reageer retweet
![]()
Kunt mensen niet kwalijk nemen dat ze na een hele reeks lang voor paniekzaaier uitgemaakt te zijn minder enthousiast bronnen oplepelen voor de laatkomers.quote:"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
Expertquote:Op zondag 15 maart 2020 08:58 schreef Lospedrosa het volgende:
"Kijkend naar wat wel en niet effectief is, lijkt me dit een aardig pakket"
We weten niet eens wat effectief is. Of denkt hij dat de gevolgen van de maatregelen al zichtbaar zijn?
"Dat heeft nauwelijks effect, want kinderen ontmoeten elkaar toch wel."
Ja, dat is dus niet de bedoeling he.en is ook wel wat anders dan met honderden in een school
"Ik hoop van niet. Het is geen logische maatregel. Kinderen zijn geen risicogroep"
Wel voor verspreiden. Debiele gedachte.
"Maar zo langzamerhand weten we wel ongeveer welke groepen niet of nauwelijks risico lopen – kinderen – en welke vooral wel – ouderen en mensen met een andere ziekte onder de leden"
En hoe denk je dat die ouderen het krijgen?
"Ik bagatelliseer niets. Maar het is een virus met de mortaliteit van een heel zware griep. Dat is erg zat. Als zo’n 4 procent sterft van de al kwetsbare mensen die besmet zijn, is dat veel. Maar een zware griep zorgt daar bij die specifieke doelgroepen ook voor. Eind januari zei ik: als de Chinezen het coronavirus niet hadden gedetecteerd als nieuw virus, hadden we in het voorjaar waarschijnlijk gezegd: wat hebben we een zwaar griepseizoen gehad.”"
Het gaat niet om de mortaliteit of om de ernst van het virus. Het gaat erom dat de ziekenhuizen het niet aankunnen qua capaciteit. Snappen mensen dit serieus nog niet?
"“Dat is het ook, omdat artsen gewend zijn iedereen goede zorg te geven. Maar het is niet zo dat verpleegkundigen nu moeten beslissen wie wel en niet in leven blijft. Het gaat om de vraag of je kunt sterven in een ic-bed of niet. Voor alle betrokkenen een drama. Maar we moeten blijven nadenken of maatregelen zinvol zijn.”"
Wtf? Dit is gewoon niet waar.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2020 09:04:28 ]![]()
Dus als je het risico neemt en het pakt goed uit dan is de winst volgens mij kleiner dan het verlies als de gok verkeerd uitpakt.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar er zijn in Italië nog helemaal geen ervaringsdeskundigen die kunnen zeggen dat het sluiten van scholen een goed (of slecht) idee is.
Sowieso risico nemen in deze situatie is ridicuul.
Op nieuwsuur zegt een arts: Bij de griep is de richtlijn: scholen dicht. Duidelijk. Ja, dit is anders, dit weten we niet, maar nu moeten we dus de kennis gebruiken van dingen die we wel weten.![]()
Ik heb helemaal niet zo veel vertrouwen in het handelen van China.
Ze voeren de doodstraf ook heel snel uit, vaak met een kort proces. Er gebeurd heel veel achter gesloten deuren waar het ‘gewone’ volk totaal geen grip op heeft. Mensen verdwijnen zonder een vorm van proces.
Whatsapp is verboden, net als Facebook en instagram.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Aan de andere kant: als dit kind geen corona heeft dan lijkt het me ook van belang dat te weten.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat was dus het punt wat ze willen maken. Precies.![]()
Moeten er meer zijn.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:03 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:ChannelNewsAsia twitterde op zondag 15-03-2020 om 08:46:32Thailand reports 32 new coronavirus cases, brings total to 114 https://t.co/xsDRPFEX8Z https://t.co/RwDChCGDdQ reageer retweet
![]()
ze is geen medicus, dus ze weet het niet, maar doet weer eigenwijs, zeker betaalt door de overheidquote:Op zondag 15 maart 2020 08:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Helaas zitten er een paar logische kronkels in het verhaal die werkelijk kant noch wal raken.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:58 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.parool.nl/ned(...)dan-italie~b5874530/"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
probleem is natuurlijk wel dat scholen nu de verzamelplekken voor mensen zijn, en zo het vorus toch nog kan verspreiden.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:58 schreef Lospedrosa het volgende:
ik snap beide kanten, maar zie liever scholen sluiten, die economische klap kom je uiteindelijk wel te boven![]()
Ik begin wel steeds meer te geloven dat de Chinezen de "paniek" in scene hebben gezet.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:59 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja maar dit is ook een probleem. Er zijn steeds experts die het tegenovergestelde roepen.
Ik vertrouw meer de ervaringsdeskundigen in landen als Italië en China dan mensen die het uit de theorie benaderen.
Herriner je je die filmpjes dat mensen op straat allemaal in elkaar storten en de straten vol lijken lagen. Daar is nooit sprake van geweest
Vakman pur sang![]()
Ah ja, laatkomerquote:Op zondag 15 maart 2020 09:03 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Kunt mensen niet kwalijk nemen dat ze na een hele reeks lang voor paniekzaaier uitgemaakt te zijn minder enthousiast bronnen oplepelen voor de laatkomers.. Het is niet teveel gevraagd om één bron te geven waaruit exact het tegenovergestelde blijkt dan hetgeen het hoofd van de IC zelf aan heeft gegeven.
Dat begrepen een hoop virologen ook niet en het is zelfs 4 jaar stilgelegd en mocht begin vorig jaar weer verderquote:Op zondag 15 maart 2020 03:25 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Waarom zou je vogelgriep makkelijk overdraagbaar willen maken?
https://www.sciencemag.or(...)-risky-poised-resume![]()
Oei... gaat het toch los waarschijnlijk daar.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:03 schreef Houtenbeen het volgende:
Terwijl de (hoge) temperaturen daar aan het oplopen zijn deze maanden![]()
Die mensen moeten hun kind gewoon in de auto zetten en naar een huisartsenpost/EH rijden als ze zich zo'n zorgen maken. Nee, Twitter. Dáár moeten we zijn.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Aan de andere kant: als dit kind geen corona heeft dan lijkt het me ook van belang dat te weten.![]()
Je raekt an de dinge geweun.![]()
met geen corona, breng je je kind ook naar het zkhquote:Op zondag 15 maart 2020 09:00 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Mijn punt was dat ze dus geen andere keuze meer laten aan mensen dan dat te doen.
Ja, ik snap dat niet. Maar ik denk dat ik de enige ben.![]()
Vind deze nog steeds wel interessant. Omdat Zuid-Korea echt iedereen test krijg je ook heel andere gegevens en zie je dat bij de jongeren geen herkenbare klachten zijn maar wel de gelegenheid om het door te geven aan ouderen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
heywoodu
![]()
Daar werd hier ook vrij veel over geroepen dat mensen moesten kappen met die onzin posten en dat dat echt totaal willekeurige filmpjes konden zijn die hier geen ruk mee te maken haddenquote:Op zondag 15 maart 2020 09:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik begin wel steeds meer te geloven dat de Chinezen de "paniek" in scene hebben gezet.
Herriner je je die filmpjes dat mensen op straat allemaal in elkaar storten en Elde straten vol lijken lagen. Daar is nooit sprake van geweest
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Ja, ik ben bezorgd als het mijn zoontje zou zijn dat zo ademt dan was ik bij wijze van spreken dwars door de ziekenhuis-deur naar binnen gelopen.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:02 schreef Tris het volgende:
[..]
Waarschijnlijk begrijpt iedereen je bezorgdheid maar mocht er echt iets zijn met het kindje, corona of niet, wordt er wel iets gedaan.
Die ouders hebbben ook hulp gevraagd, maar die krijgen ze niet.
Dat bedoel ik.
Maar bedankt
waarom denk je dat Hong Kong zo'n laag aantal besmettingen heeft? Ondanks dat t naast China ligt. Omdat ze alles gelijk dicht gooiden, inclusief scholen. En nee die kinderen kwamen niet elders wel samen.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het zou raar zijn als medisch specialisten gaan oordelen of we het land op slot moeten doen.
Zoals de man zei, die kinderen komen elders wel samen, een uitbraak voorkom je er niet mee.![]()
Denk eerder dat de media het wat sensationeler naar buiten heeft gebracht.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik begin wel steeds meer te geloven dat de Chinezen de "paniek" in scene hebben gezet.
Herriner je je die filmpjes dat mensen op straat allemaal in elkaar storten en de straten vol lijken lagen. Daar is nooit sprake van geweestWie dit leest is een lezer van dit![]()
Ja, de Italianen, ook zulke goede acteurs.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Herriner je je die filmpjes dat mensen op straat allemaal in elkaar storten en de straten vol lijken lagen. Daar is nooit sprake van geweest![]()
Het bericht dat je wilde plaatsen:Ik zeg toch ook helemaal niet dat een virus voeding nodig heeft manquote:Op zondag 15 maart 2020 08:08 schreef crystal_meth het volgende: [..] Sterk genoeg zijn? Het is geen bacterie of amoebe die eventueel kunnen verzwakken door gebrek aan voedingsstoffen. Een virus leeft niet. [..]
Dat virussen buiten het lichaam zwakker worden is niets bijzonder aan. Zeker coronavirussen die in feite omringd zijn door een vetlaagje dat relatief snel afbreekt en dus 'sterft' of zo zwak is dat ze zich niet meer aan lichaamscellen kunnen vasthechten. Dat je een virus na x-dagen nog kan isoleren en cultiveren wil niet zeggen dat je er zelf nog besmet mee kan raken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
het is de bedoeling dat we afremmen,die uitbraken zijn nu al bezigquote:Op zondag 15 maart 2020 09:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mooie zin dit. En ook waar.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:57 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Als de draak in paniek opspringt moet je als kleine muis vol ontzag toekijken en je conclusies trekkenDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Dan zouden deze doemdenkers toch alle negatieve nieuwberichten bij moeten houden en ons hier zo objectieve cijfers kunnen geven. Het feit is namelijk dat in brabant de intake aan het zakken was.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:03 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Kunt mensen niet kwalijk nemen dat ze na een hele reeks lang voor paniekzaaier uitgemaakt te zijn minder enthousiast bronnen oplepelen voor de laatkomers.![]()
https://www.omroepbrabant(...)atienten-in-aantocht![]()
Nee, die zijn druk met wild om zich heen slaan om de vlammen te dovenquote:Op zondag 15 maart 2020 09:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar er zijn in Italië nog helemaal geen ervaringsdeskundigen die kunnen zeggen dat het sluiten van scholen een goed (of slecht) idee is.![]()
Als je orgaan meerdere keren verkeerde informatie volgt en uitgeeft dan mag dat echt wel de consequentie hebben dat er andere expertise wordt getoetst.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:00 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat is ook mooi
[..]
De overheid moet het ook allemaal maar doen met de informatie die op dat moment beschikbaar is. Dat ze traag reageren is wel waar natuurlijk. Dat de prioriteiten verkeerd liggen ook.
En inderdaad, als je alles uitholt en lagen managers opbouwt dan krijg je dat er minder op inhoud maar op politieke motivatie wordt gereageerd.
Dit gaat op zoveel vlakken duidelijk maken wat er allemaal is versloft ten bate van politieke en economische motieven in plaats van op grond van het functioneren op de inhoud van de organen in kwestie.![]()
Precies. En dan denk je geen moment aan social media.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:05 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, ik ben bezorgd als het mijn zoontje zou zijn dat zo ademt dan was ik bij wijze van spreken dwars door de ziekenhuis-deur naar binnen gelopen.
Die ouders hebbben ook hulp gevraagd, maar die krijgen ze niet.
Dat bedoel ik.
Maar bedankt![]()
![]()
Het hele punt is juist dat buiten het RIVM om veel meer experts wijzen op het sluiten van scholen.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zoals de man zei, die kinderen komen elders wel samen, een uitbraak voorkom je er niet mee.
Daarom vandaag opnieuw beraad.![]()
heywoodu
![]()
Nou ja, precies. Je gaat nog niet het blussen evalueren als het halve dorp nog compleet in de fik staat.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:08 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nee, die zijn druk met wild om zich heen slaan om de vlammen te dovenVan bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
ze hebben wechatquote:Op zondag 15 maart 2020 09:03 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik heb helemaal niet zo veel vertrouwen in het handelen van China.
Ze voeren de doodstraf ook heel snel uit, vaak met een kort proces. Er gebeurd heel veel achter gesloten deuren waar het ‘gewone’ volk totaal geen grip op heeft. Mensen verdwijnen zonder een vorm van proces.
Whatsapp is verboden, net als Facebook en instagram.![]()
Nouja inmiddels draaien de crematoria in Italië ook overuren. Dat zou zogenaamd in China ook complete bullshit zijn. En de lijken worden zonder dienst en zonder familie erbij in de oven getieft in Italië. En de doktoren zitten daar redelijk met hun handen in het haar.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Herriner je je die filmpjes dat mensen op straat allemaal in elkaar storten en de straten vol lijken lagen. Daar is nooit sprake van geweest
Allemaal dingen die in China ook gebeurde. En die afgedaan werden als bullshit. En die nu gewoon in Italië gebeuren. En volgende week in Spanje en Frankrijk. En de week erna in Nederland en België en Duitsland.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
SARS was een oude bekende, Chinezen zijn gewoon mensen, besmettelijke ziekten is niet iets nieuws, de voorbeelden waren meer dan overduidelijkquote:Op zondag 15 maart 2020 09:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je dit echt had willen inperken had je inderdaad zo moeten denken en vanaf dag 1 al fatsoenlijke maatregelen moeten nemen, maar ergens is het ook logisch (en wellicht natuurlijk) dat eerst de kat uit de boom wordt gekeken bij iets onbekends.
Maar geen enkele voorbereiding, welnee, na een dag of drie moesten we al concluderen dat de meest basala persoonlijke beschermingsmiddelen niet voorradig zijn.
ik weet niet
maar dat proeft naar wanbeleid![]()
Dat is idd een mooie vergelijking zo.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:05 schreef D_A het volgende:
Vind deze nog steeds wel interessant. Omdat Zuid-Korea echt iedereen test krijg je ook heel andere gegevens en zie je dat bij de jongeren geen herkenbare klachten zijn maar wel de gelegenheid om het door te geven aan ouderen.
[ afbeelding ]![]()
Je remt er geen fuck mee af.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het is de bedoeling dat we afremmen,die uitbraken zijn nu al bezig
Kinderen naar school, mensen naar hun werk om Nederland BV draaiende te houden.Vakman pur sang![]()
Voor mezelf wel fijn dat in Italie blijkbaar weinig jongeren (20-29) worden getest, terwijl in Zuid Korea daar blijkbaar veel besmettingen zijn. Betekend dus dan dat er niet zoveel 20-29 jarigen er hele erge klachten hebben.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:05 schreef D_A het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Precies dit. Mag ook hopen dat er -wanneer dit allemaal achter de rug is- heel erg goed gereflecteerd wordt en er harde lessen worden getrokken. Volksgezondheid moet altijd belangrijker zijn dan economisch gewin.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als je orgaan meerdere keren verkeerde informatie volgt en uitgeeft dan mag dat echt wel de consequentie dat er andere expertise wordt getoetst.
En inderdaad, als je alles uitholt en lagen managers opbouwt dan krijg je dat er minder op inhoud maar op politieke motivatie wordt gereageerd.
Dit gaat op zoveel vlakken duidelijk maken wat er allemaal is versloft ten bate van politieke en economische motieven in plaats van op grond van het functioneren op de inhoud van de organen in kwestie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Brutal. Fucking. Metal.![]()
Er mogen nog geen eens nabestaanden bij zijn. Dat is toch bizar man. Je gaat alleen dood en niet eens een uitvaart.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja inmiddels draaien de crematoria in Italië ook overuren. Dat zou zogenaamd in China ook complete bullshit zijn. En de lijken worden zonder dienst en zonder familie erbij in de oven getieft in Italië. En de doktoren zitten daar redelijk met hun handen in het haar.
Allemaal dingen die in China ook gebeurde. En die afgedaan werden als bullshit. En die nu gewoon in Italië gebeuren. En volgende week in Spanje en Frankrijk. En de week erna in Nederland en België en Duitsland.![]()
Mijn reactie wel gelezen?quote:Op zondag 15 maart 2020 09:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je remt er geen fuck mee af.
Kinderen naar school, mensen naar hun werk om Nederland BV draaiende te houden.![]()
twitter:EllenNGNG twitterde op zondag 15-03-2020 om 08:38:32Hey ouders/verzorgers.
Voor als jullie kinderen ook veel vragen hebben over #COVIDー19, er komt vanavond om 19:00 een speciale uitzending over het coronavirus bij het @jeugdjournaal, met gebarentolk. reageer retweet![]()
![]()
![]()
![]()
Nou ja de overledene merkt er niks meer van natuurlijk. Is vervelender voor het rouwproces van de nabestaanden.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Er mogen nog geen eens nabestaanden bij zijn. Dat is toch bizar man. Je gaat alleen dood en niet eens een uitvaart.![]()
Het is moeilijk terugzoeken op fok maar ben wel benieuwd welke users die filmpjes plaatsten en ze serieus namen. Dan hoeven we die users hier ook niet al te serieus meer te nemen.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Herriner je je die filmpjes dat mensen op straat allemaal in elkaar storten en de straten vol lijken lagen. Daar is nooit sprake van geweest![]()
![]()
Sluiten ze de deuren in belgie gaan ze lekker naar hier komen , omdat hier gewoon alles nog open is ......
https://www.nu.nl/coronav(...)e-grensplaatsen.html"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Zou je dit lezen in een geschiedenisboek dan denk je:'Wow, wow, wow! Wat een afschuwelijke donkere tijd. Gelukkig is het nu anders."quote:Op zondag 15 maart 2020 09:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Er mogen nog geen eens nabestaanden bij zijn. Dat is toch bizar man. Je gaat alleen dood en niet eens een uitvaart.
En dan zit je er opeens vol in. Echt heel surrealistisch.Go hard or go home![]()
quote:Op zondag 15 maart 2020 09:10 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Precies dit. Mag ook hopen dat er -wanneer dit allemaal achter de rug is- heel erg goed gereflecteerd wordt en er harde lessen worden getrokken. Volksgezondheid moet altijd belangrijker zijn dan economisch gewin.Staat ook in verbinding met elkaar. Je moet maar eens kijken wat voor effecten het heeft op de volksgezondheid als een kwart van de ondernemers failliet gaat. In het geval van een wekenlange lockdown geen onrealistische situatie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Moa, ik zie nederland wel blussen in SCRUM-sessies met tussentijdse evaluaties en eventueel een reces terwijl een post-it plakkende lean theemuts het nog eens in blokschema op het whiteboard knaltquote:Op zondag 15 maart 2020 09:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, precies. Je gaat nog niet het blussen evalueren als het halve dorp nog compleet in de fik staat.![]()
quote:Op zondag 15 maart 2020 09:13 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Moa, ik zie nederland wel blussen in SCRUM-sessies met tussentijdse evaluaties en eventueel een reces terwijl een post-it plakkende lean theemuts het nog eens in blokschema op het whiteboard knalt![]()
![]()
Precies dit. Alleen is dit in de geschiedenis al veel vaker voorgekomen, er was toen alleen geen communicatie mogelijk tussen wie-dan-ook in welk-land-dan-ook waardoor je het niet wistquote:Op zondag 15 maart 2020 09:12 schreef Noek het volgende:
[..]
Zou je dit lezen in een geschiedenisboek dan denk je:'Wow, wow, wow! Wat een afschuwelijke donkere tijd. Gelukkig is het nu anders."
En dan zit je er opeens vol in. Echt heel surrealistisch.
Nu weet je dat belgen echt dom zijnquote:Op zondag 15 maart 2020 09:12 schreef RAVW het volgende:
Sluiten ze de deuren in belgie gaan ze lekker naar hier komen , omdat hier gewoon alles nog open is ......
https://www.nu.nl/coronav(...)e-grensplaatsen.html
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
De media is nu ook nog eens veel groter met miljoenen twitteraars, die allemaal aandacht willen.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk eerder dat de media het wat sensationeler naar buiten heeft gebracht.
En daar moet de standaard media dan nog tegenop bieden, met nog groter, nog meer sensatie. Nummers en cijfers, doden en zieken uit alle windhoeken van de wereld in een nanosec. Is een grote fok-elkaar-zoveel-mogelijk-op-show, wat ook nog eens enorm verslavend is om te volgen. Zie dit topic![]()
![]()
Nee, maar het dus wel verspreiden.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:10 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Voor mezelf wel fijn dat in Italie blijkbaar weinig jongeren (20-29) worden getest, terwijl in Zuid Korea daar blijkbaar veel besmettingen zijn. Betekend dus dan dat er niet zoveel 20-29 jarigen er hele erge klachten hebben.
Daarom blijft dat hele "kinderen krijgen het bijna niet" en "je bent alleen besmettelijk bij symptomen" verhaal zo raar, vooral in combinatie met het "niet naar opa & oma" advies.
Dat laatste is namelijk om opa & oma te beschermen, niet om de kinderen te beschermen.
Maar waarom moeten opa & oma beschermd worden als kinderen toch niet ziek worden en overbrengen?![]()
wie moeten er dan werken als ze straks allemaal ziek zijn?quote:Op zondag 15 maart 2020 09:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je remt er geen fuck mee af.
Kinderen naar school, mensen naar hun werk om Nederland BV draaiende te houden.![]()
Expertquote:
We weten niet eens wat effectief is. Of denkt hij dat de gevolgen van de maatregelen al zichtbaar zijn?
Ja, dat is dus niet de bedoeling he.en is ook wel wat anders dan met honderden in een school
"Ik hoop van niet. Het is geen logische maatregel. Kinderen zijn geen risicogroep"
"Maar zo langzamerhand weten we wel ongeveer welke groepen niet of nauwelijks risico lopen – kinderen – en welke vooral wel – ouderen en mensen met een andere ziekte onder de leden"
"Ik bagatelliseer niets. Maar het is een virus met de mortaliteit van een heel zware griep. Dat is erg zat. Als zo’n 4 procent sterft van de al kwetsbare mensen die besmet zijn, is dat veel. Maar een zware griep zorgt daar bij die specifieke doelgroepen ook voor. Eind januari zei ik: als de Chinezen het coronavirus niet hadden gedetecteerd als nieuw virus, hadden we in het voorjaar waarschijnlijk gezegd: wat hebben we een zwaar griepseizoen gehad.”"
Het gaat niet om de mortaliteit of om de ernst van het virus. Het gaat erom dat de ziekenhuizen het niet aankunnen qua capaciteit. Snappen mensen dit serieus nog niet?
"“Dat is het ook, omdat artsen gewend zijn iedereen goede zorg te geven. Maar het is niet zo dat verpleegkundigen nu moeten beslissen wie wel en niet in leven blijft. Het gaat om de vraag of je kunt sterven in een ic-bed of niet. Voor alle betrokkenen een drama. Maar we moeten blijven nadenken of maatregelen zinvol zijn.”"
Wtf? Dit is gewoon niet waar.![]()
Nederlanders zijn net zo dom hoor. Gisteren zaten de terrassen ook gewoon boemvol op veel plaatsen, want ja, mooi weer, dus lekker wijnen en bieren en is maar een griepje!!!quote:De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Dat was tijdens Tsjernobyl ook. Ramp.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:14 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Precies dit. Alleen is dit in de geschiedenis al veel vaker voorgekomen, er was toen alleen geen communicatie mogelijk tussen wie-dan-ook in welk-land-dan-ook waardoor je het niet wist
Mensen werden gewoon totaal onwetend gehouden.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Goed voor onze economie.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:12 schreef RAVW het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)e-grensplaatsen.html![]()
Wie zijn ‘ze’?quote:Op zondag 15 maart 2020 09:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wie moeten er dan werken als ze straks allemaal ziek zijn?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Joh gewoon een jas en das aan anders vat je een kouquote:Op zondag 15 maart 2020 09:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Nederlanders zijn net zo dom hoor. Gisteren zaten de terrassen ook gewoon boemvol op veel plaatsen, want ja, mooi weer, dus lekker wijnen en bieren en is maar een griepje!!!"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Klopt. Ben ook heel blij dat ik geen verantwoordelijke functie heb in Den Haagquote:Op zondag 15 maart 2020 09:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Staat ook in verbinding met elkaar. Je moet maar eens kijken wat voor effecten het heeft op de volksgezondheid als een kwart van de ondernemers failliet gaat. In het geval van een wekenlange lockdown geen onrealistische situatie.
Het is kiezen tussen een aantal kwaden, en je doet het nooit goed. Wat je ook beslist.Brutal. Fucking. Metal.![]()
twitter:ragipsoylu twitterde op zondag 15-03-2020 om 08:56:53Turkey quarantines 10,330 pilgrims from Saudi Arabia. They are placed in five dormitories in Ankara and Konya — NTV reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
het is zeker een beetje Unrealquote:Op zondag 15 maart 2020 09:12 schreef Noek het volgende:
[..]
Zou je dit lezen in een geschiedenisboek dan denk je:'Wow, wow, wow! Wat een afschuwelijke donkere tijd. Gelukkig is het nu anders."
En dan zit je er opeens vol in. Echt heel surrealistisch.
weken geleden nog lezen over die boot die niet kon aanmeren en daar nog heel nuchter tegen aan kijken zo van het is binnen een paar weken wel over gewaaid
, nu een maand later is de hele wereld zo wat in lockdown ....![]()
![]()
![]()
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Mensen worden gecremeerd. Wat is daar raar aan?quote:Op zondag 15 maart 2020 09:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja inmiddels draaien de crematoria in Italië ook overuren. Dat zou zogenaamd in China ook complete bullshit zijn. En de lijken worden zonder dienst en zonder familie erbij in de oven getieft in Italië. En de doktoren zitten daar redelijk met hun handen in het haar.
Allemaal dingen die in China ook gebeurde. En die afgedaan werden als bullshit. En die nu gewoon in Italië gebeuren. En volgende week in Spanje en Frankrijk. En de week erna in Nederland en België en Duitsland.
Heb je de griepgolf van 2017/2018 wel eens goed bestudeeerd, toen gingen er meer languit de oven in nog steeds.Vakman pur sang![]()
Had daar ook niet bij moeten zittenquote:Op zondag 15 maart 2020 09:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Nederlanders zijn net zo dom hoor. Gisteren zaten de terrassen ook gewoon boemvol op veel plaatsen, want ja, mooi weer, dus lekker wijnen en bieren en is maar een griepje!!!
Het was idd lekker weer. Volop zon na weken regen en grijze bewolking, is het heerlijke afleidingFuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Dat zal later pas blijken. Het is te vroeg om te zeggen dat de keuze die je maakt sowieso een verkeerde is. Het kan best zijn dat er ook goeie keuzes tussen zitten. Alleen zal dat pas achteraf blijken. Dus het is wel lastig ja.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:17 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Het is kiezen tussen een aantal kwaden, en je doet het nooit goed. Wat je ook beslist.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Dit.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:17 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Klopt. Ben ook heel blij dat ik geen verantwoordelijke functie heb in Den Haag
Het is kiezen tussen een aantal kwaden, en je doet het nooit goed. Wat je ook beslist.
Of die beslissingen die de artsen in Italië moeten nemen over wie aan de beademing gaat en wie niet.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Mensen worden gecremeerd zonder uitvaart en zonder dat nabestaanden afscheid kunnen nemen.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mensen worden gecremeerd. Wat is daar raar aan?
Heb je de griepgolf van 2017/2018 wel eens goed bestudeeerd, toen gingen er meer languit de oven in nog steeds.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Had ook wel iets te maken met de Russen natuurlijk. Al denk ik niet dat de VS de bevolking alle ins en outs had gegeven als er ergens in Nevada een kernreactor was ontploftquote:Op zondag 15 maart 2020 09:16 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat was tijdens Tsjernobyl ook. Ramp.
Mensen werden gewoon totaal onwetend gehouden.
En terecht. Niks mis met frisse buitenlucht. Bovendien zit je op het terras meestal niet bij elkaar op schoot te hoesten hè. Afstand houden kan makkelijk.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Nederlanders zijn net zo dom hoor. Gisteren zaten de terrassen ook gewoon boemvol op veel plaatsen, want ja, mooi weer, dus lekker wijnen en bieren en is maar een griepje!!!
Er is geen reden om het leven helemaal op te laten houden en je binnen op te sluiten.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Ja maar die mensen kregen wel een uitvaartdienst en alles. Nu word je gewoon in de oven getieft zonder dienst. Dat is best, heftig, zegmaar. Vooral voor de nabestaanden.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mensen worden gecremeerd. Wat is daar raar aan?
Heb je de griepgolf van 2017/2018 wel eens goed bestudeeerd, toen gingen er meer languit de oven in nog steeds.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Echt zo’n gestoord tekenfilm professortje dat de wereld wil vernietigen.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:04 schreef funnywell het volgende:
[..]
Dat begrepen een hoop virologen ook niet en het is zelfs 4 jaar stilgelegd en mocht begin vorig jaar weer verder
https://www.sciencemag.or(...)-risky-poised-resume![]()
![]()
https://tweakers.net/nieu(...)t&utm_medium=twitter
Voor de Belgen onder ons... Jullie krijgen meer internet![]()
![]()
moa, als je het in den haag verkeerd doet zit je thuis met wachtgeld te wachten op je volgende functiequote:Op zondag 15 maart 2020 09:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dit.
Of die beslissingen die de artsen in Italië moeten nemen over wie aan de beademing gaat en wie niet.
Als je als arts een fout maakt knikkeren ze je uit het BIG en mag je aan de slag als loodgieter
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2020 09:20:39 ]![]()
Bron?quote:Op zondag 15 maart 2020 09:19 schreef MissButterflyy het volgende:
Er is geen reden om het leven helemaal op te laten houden en je binnen op te sluiten.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Denk even voor jezelf na.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:19 schreef Guapoo het volgende:
Zou ik vanmiddag naar een verjaardag gaan?
Je raekt an de dinge geweun.![]()
zo, dat zijn geen halve maatregelen.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:17 schreef Slayage het volgende:
twitter:ragipsoylu twitterde op zondag 15-03-2020 om 08:56:53Turkey quarantines 10,330 pilgrims from Saudi Arabia. They are placed in five dormitories in Ankara and Konya — NTV reageer retweet
![]()
Je moet eens die viroloog bekijken die elke keer bij nieuwsuur op npo1 te zien is.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Expert
Wtf? Dit is gewoon niet waar.
Het is dat die epidemie eng is en het ons allen aangaat en serieus is, maar iemand zoals Lubach zou er een goede sketch over kunnen maken. Want ze spreekt zichzelf steeds tegen en geeft steeds weer andere informatie.![]()
Die Russen hadden toen letterlijk de telefoonkabels afgesneden.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:18 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Had ook wel iets te maken met de Russen natuurlijk. Al denk ik niet dat de VS de bevolking alle ins en outs had gegeven als er ergens in Nevada een kernreactor was ontploft
Nee, de VS had ook niet alle informatie gegeven onder het mom van " geen paniek zaaien"Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Klopt. Of de goede.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zal later pas blijken. Het is te vroeg om te zeggen dat de keuze die je maakt sowieso een verkeerde is. Het kan best zijn dat er ook goeie keuzes tussen zitten. Alleen zal dat pas achteraf blijken. Dus het is wel lastig ja.
Het is niet te doen en je moet handelen met de gegevens die je op dat moment hebt. Of die juist zijn of niet.Brutal. Fucking. Metal.![]()
Dat zijn niet alleen artsen die dat besluit moeten nemen; ook verpleegkundigen. En het is bijzonder naïef om te denken dat onze zorgprofessionals over maximaal 2 weken niet voor dezelfde keuzes komen te staan.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dit.
Of die beslissingen die de artsen in Italië moeten nemen over wie aan de beademing gaat en wie niet.
Er is geen enkele reden om aan te nemen waarom niet.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Nederlandse regering geeft ook verwarrende informatie uit.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:20 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die russen hadden toen letterlijk de telefoonkabels afgesneden.
Nee, de VS had ook niet alle informatie gegeven onder het mom van " geen paniek zaaien"![]()
Dat heet voortschrijdend inzicht.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:20 schreef quirina het volgende:
[..]
Je moet eens die viroloog bekijken die elke keer bij nieuwsuur op npo1 te zien is.
Het is dat die epidemie eng is en het ons allen aangaat en serieus is, maar iemand zoals Lubach zou er een goede sketch over kunnen maken. Want ze spreekt zichzelf steeds tegen en geeft steeds weer andere informatie.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
ligt eraan of die persoon SARS heeft.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:19 schreef Guapoo het volgende:
Zou ik vanmiddag naar een verjaardag gaan?![]()
Onmenselijke keuzes zijn dat. Je beslist in sommige gevallen over leven en dood.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dit.
Dat kan niet goed zijn voor een mens.Brutal. Fucking. Metal.![]()
Nee, voor mij inderdaad ook niet.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zijn niet alleen artsen die dat besluit moeten nemen; ook verpleegkundigen. En het is bijzonder naïef om te denken dat onze zorgprofessionals over maximaal 2 weken niet voor dezelfde keuzes komen te staan.
Er is geen enkele reden om aan te nemen waarom niet.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Thucydides beschrijft althans wat een pest epidemie doet in het oude Athene. Dus de vraag is meer wanneer leren we daar van? Niet dus.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:14 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Precies dit. Alleen is dit in de geschiedenis al veel vaker voorgekomen, er was toen alleen geen communicatie mogelijk tussen wie-dan-ook in welk-land-dan-ook waardoor je het niet wist
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
over een week begrijp je het.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En terecht. Niks mis met frisse buitenlucht. Bovendien zit je op het terras meestal niet bij elkaar op schoot te hoesten hè. Afstand houden kan makkelijk.
Er is geen reden om het leven helemaal op te laten houden en je binnen op te sluiten.![]()
Geloof jij dat?quote:Op zondag 15 maart 2020 09:18 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Mensen worden gecremeerd zonder uitvaart en zonder dat nabestaanden afscheid kunnen nemen.
Misschien mogen ze de kist niet bezoeken en gaat het wat snel maar de familie krijgt echt wel een korte gelegenheid.
Maar hoe denk je dat dit ging bij de griepgolf 2017/2018 waarbij 9000 mensen in NL dood ging in een paar weken?Vakman pur sang![]()
Je moet een dat artikel lezen van die belgische weerdienst die geen informatie mocht geven over de pluim van de explosie... ff zoekenquote:Op zondag 15 maart 2020 09:20 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die Russen hadden toen letterlijk de telefoonkabels afgesneden.
Nee, de VS had ook niet alle informatie gegeven onder het mom van " geen paniek zaaien"
https://www.wanttoknow.nl(...)ijgen-over-kernramp/
hier iets
[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2020 09:23:27 ]![]()
Welkom in 2020.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:19 schreef iBenny het volgende:
Voor de Belgen onder ons... Jullie krijgen meer internet1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Een "crisisdeskundige" is geen arts.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja, mensen zitten te hakketakken over de informatie en ondertussen valt iedereen dood neer.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:21 schreef quirina het volgende:
[..]
Nederlandse regering geeft ook verwarrende informatie uit.
Ik overdrijf even expres, he?Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Bijzonder dat er nog landen zijn waar je datalimieten hebt op je vaste internetaansluiting...quote:Op zondag 15 maart 2020 09:19 schreef iBenny het volgende:
Voor de Belgen onder ons... Jullie krijgen meer internet![]()
Je vergeet dat 50% van NL besmet zal worden en dat 90% daarvan een paar dagen ziek is of niks merkt.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wie moeten er dan werken als ze straks allemaal ziek zijn?
Nou die kunnen dus gewoon werken.Vakman pur sang![]()
nee hoor ik meld me gewoon ziek. ziek is ziek.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je vergeet dat 50% van NL besmet zal worden en dat 90% daarvan een paar dagen ziek is of niks merkt.
Nou die kunnen dus gewoon werken.![]()
En wij leren er niks van. Of nouja, de mensen die de besluiten moeten nemen leren er niks van. Of die zijn gewoon een beetje stout en doen wat anders. Dat zou ook kunnen, maar daar heb ik nog geen bron van kunnen vindenquote:Op zondag 15 maart 2020 09:22 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
idd die italianen hadden ook een paar weken nodig om t te snappen.
vosss is de naam,
Toen was er geen lockdown. Straks wel, komende week sowieso in Brabant.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Geloof jij dat?
Misschien mogen ze de kist niet bezoeken en gaat het wat snel maar de familie krijgt echt wel een korte gelegenheid.
Maar hoe denk je dat dit ging bij de griepgolf 2017/2018 waarbij 9000 mensen in NL dood ging in een paar weken?![]()
Ach als je de wegen ziet is het verbijsterend dat ze uberhaupt internet hebbenquote:Op zondag 15 maart 2020 09:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bijzonder dat er nog landen zijn waar je datalimieten hebt op je vaste internetaansluiting...![]()
![]()
Als je er letterlijk niks van merkt, ben je dus niet ziek.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:24 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
nee hoor ik meld me gewoon ziek. ziek is ziek.Brutal. Fucking. Metal.![]()
mensen zoals jij moeten iig overuren gaan maken, omdat er zoveel zieken zijnquote:Op zondag 15 maart 2020 09:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je vergeet dat 50% van NL besmet zal worden en dat 90% daarvan een paar dagen ziek is of niks merkt.
heywoodu
![]()
Ik vind het ook bijzonder dat je landen hebt waar mobiele data en WhatsApp twee losse dingen zijnquote:Op zondag 15 maart 2020 09:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bijzonder dat er nog landen zijn waar je datalimieten hebt op je vaste internetaansluiting...
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Nou ik hoop eigenlijk wel dat hier een lockdown komt, ja.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Toen was er geen lockdown. Straks wel, komende week sowieso in Brabant.
Je bent toch" roepende in de woestijn" als je gewoon vraagt of mensen thuis willen blijven.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
ik kan wel anderen aansteken.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:25 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Als je er letterlijk niks van merkt, ben je dus niet ziek.![]()
Straks als de corona voorbij is, overal meteen te kort aan personeel natuurlijk. Aan de ene kant goed nieuws natuurlijk, aan de andere kant, zal de economie nog wel even ontwricht zijn.![]()
Washington Post heeft wel een mooi artikeltje gemaakt waarom we thuis zouden moeten blijven.
https://www.washingtonpos(...)ld/corona-simulator/[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Heb je nieuwsuur van gisterenavond gezien?quote:Op zondag 15 maart 2020 09:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Geloof jij dat?
Maar hoe denk je dat dit ging bij de griepgolf 2017/2018 waarbij 9000 mensen in NL dood ging in een paar weken?![]()
[klacht]quote:Op zondag 15 maart 2020 09:24 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ach als je de wegen ziet is het verbijsterend dat ze uberhaupt internet hebben
Domme kutbelgen die het principe van het clignoteurgebruik op een rotonde niet machtig zijn of gewoon niet willen snappen.
Goddomme, iedere keer als ik in België ben rij ik mn auto bijna in de prak op een rotonde omdat die domme belgen het gewoon niet begrijpen hoe het werkt.
vosss is de naam,
Klopt, maar dan mag echt niemand meer naar buiten. Ook de mensen die zich kerngezond voelen.quote:
Want misschien draag je het virus wel bij je. Misschien ook niet.Brutal. Fucking. Metal.![]()
Een belg die gisteren in nederland was.
' ja het is toch wel fijn om onder de mensen te komen'
Nieuwsuuur![]()
België is een weeffout in de structuren van tijd en ruimtequote:Op zondag 15 maart 2020 09:26 schreef vosss het volgende:
[..]
[klacht]
Domme kutbelgen die het principe van het clignoteurgebruik op een rotonde niet machtig zijn of gewoon niet willen snappen.
Goddomme, iedere keer als ik in België ben rij ik mn auto bijna in de prak op een rotonde omdat die domme belgen het gewoon niet begrijpen hoe het werkt.![]()
Wat ook nergens op gebaseerd is. Maar als het zo is, dan moeten we spreiden. Maar dit is pas 40-45 keer gezegd.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het financiële systeem zal ook klappen krijgen, de banken stonden voor corona al op omvallen.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:26 schreef StephanL het volgende:
Straks als de corona voorbij is, overal meteen te kort aan personeel natuurlijk. Aan de ene kant goed nieuws natuurlijk, aan de andere kant, zal de economie nog wel even ontwricht zijn.![]()
Zojuist ook een bericht gelezen van een Turkse stichting die overleden Turken naar Turkije brengt. Dat ze wel de overblijfselen zullen vervoeren maar dat er geen mensen mee mogen om de overblijfselen te begeleiden.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
hier is een ernstige vorm van een griepvirus, dus komt elk jaar weer voorbij, welcome in HELL!!quote:Op zondag 15 maart 2020 09:26 schreef StephanL het volgende:
Lockdown is een overdreven maatregel. Kijk naar nieuwsuur waarbij mensen worden verbrand en er geen gelegenheid is tot afscheid.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Toen was er geen lockdown. Straks wel, komende week sowieso in Brabant.Vakman pur sang![]()
twitter:simonetukker twitterde op zondag 15-03-2020 om 09:06:52Ik kom dit net tegen op Instagram en kan er werkelijk niet bij met mijn hoofd.
Leidse plein in Amsterdam, gisteravond 👇🏻 https://t.co/SmgN9t1DoO reageer retweet![]()
Rustig... het zal waarschijnlijk, zoals alle coronavirussen, afzwakken en gewoon 1 van de griepvarianten zijn die je kan krijgenquote:Op zondag 15 maart 2020 09:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hier is een ernstige vorm van een griepvirus, dus komt elk jaar weer voorbij, welcome in HELL!!![]()
In Nederland helemaal niet. Die hebben juist veel grotere buffers aan moeten houden sinds 2008.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:27 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Het financiële systeem zal ook klappen krijgen, de banken stonden voor corona al op omvallen.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ja als je het ons niet verbied gaan we gewoon doorquote:Op zondag 15 maart 2020 09:28 schreef Momo het volgende:
twitter:simonetukker twitterde op zondag 15-03-2020 om 09:06:52Ik kom dit net tegen op Instagram en kan er werkelijk niet bij met mijn hoofd.
Leidse plein in Amsterdam, gisteravond 👇🏻 https://t.co/SmgN9t1DoO reageer retweet![]()
![]()
Ik neem aan dat er onderweg voldoende wordt getütertquote:Op zondag 15 maart 2020 09:27 schreef Slayage het volgende:
Zojuist ook een bericht gelezen van een Turkse stichting die overleden Turken naar Turkije brengt. Dat ze wel de overblijfselen zullen vervoeren maar dat er geen mensen mee mogen om de overblijfselen te begeleiden.![]()
De cijfers vanuit Hong Kong.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat ook nergens op gebaseerd is. Maar als het zo is, dan moeten we spreiden. Maar dit is pas 40-45 keer gezegd.Vakman pur sang![]()
Wat denk je wat ze in Hong Kong gedaan hebben? toevallig wel weinig besmettingen daar.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Lockdown is een overdreven maatregel. Kijk naar nieuwsuur waarbij mensen worden verbrand en er geen gelegenheid is tot afscheid.![]()
Zijn allemaal jongeren, die lopen geen risico.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:28 schreef Momo het volgende:
Leidse plein in Amsterdam, gisteravond 👇🏻 https://t.co/SmgN9t1DoO reageer retweetOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Zelf nadenken is voor velen zeer lastig.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:29 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja als je het ons niet verbied gaan we gewoon door[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
ik zou kwaad zijn als dooie, geen begrafenis en afscheid.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Lockdown is een overdreven maatregel. Kijk naar nieuwsuur waarbij mensen worden verbrand en er geen gelegenheid is tot afscheid.
geen graf om te bezoeken. ik had mijn dood echt anders voorgesteld![]()
Dat neurotypische tuig wordt onze DOOD.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:27 schreef bitterbal het volgende:
Een belg die gisteren in nederland was.
' ja het is toch wel fijn om onder de mensen te komen'
Nieuwsuuur"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
Verwacht eigenlijk dat men de beurzen stil leggen vanaf maandag.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:29 schreef Zeroku het volgende:
[..]
In Nederland helemaal niet. Die hebben juist veel grotere buffers aan moeten houden sinds 2008.blablablabla![]()
Op deze manier hebben alle getroffen maatregelen totaal geen zin en kan je die net zo goed weer afschaffen. Bizar.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:28 schreef Momo het volgende:
BRON???quote:Op zondag 15 maart 2020 09:29 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Rustig... het zal waarschijnlijk, zoals alle coronavirussen, afzwakken en gewoon 1 van de griepvarianten zijn die je kan krijgen![]()
dat is in bijna alle landen nog zo , wij hebben hier in nederland echt wat betreft het internet een luxequote:Op zondag 15 maart 2020 09:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bijzonder dat er nog landen zijn waar je datalimieten hebt op je vaste internetaansluiting..."Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
ja of omdat de rest van de landen het via de regering gaat hier denken dat de situatie nog niet zo ernstig is?quote:![]()
Heel interessant, duidelijke simulatiesquote:Op zondag 15 maart 2020 09:26 schreef D_A het volgende:
Washington Post heeft wel een mooi artikeltje gemaakt waarom we thuis zouden moeten blijven.
https://www.washingtonpos(...)ld/corona-simulator/![]()
![]()
Hoezo straks een tekort?quote:Op zondag 15 maart 2020 09:26 schreef StephanL het volgende:
Straks als de corona voorbij is, overal meteen te kort aan personeel natuurlijk. Aan de ene kant goed nieuws natuurlijk, aan de andere kant, zal de economie nog wel even ontwricht zijn.
De slachtoffers vallen primair in de beroepsbevolking?
Is dat nieuw? Ik dacht dat ze vooral in de 70+ categorie vielen?![]()
Je hebt je cijfers zoals altijd niet in orde.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou die kunnen dus gewoon werken."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
hoe groot zijn die buffers dan?quote:Op zondag 15 maart 2020 09:29 schreef Zeroku het volgende:
[..]
In Nederland helemaal niet. Die hebben juist veel grotere buffers aan moeten houden sinds 2008.![]()
Dat zou wel heel naïef zijn.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:30 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja of omdat de rest van de landen het via de regering gaat hier denken dat de situatie nog niet zo ernstig is?[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Gedwongen ontslagen nu. Uitzendkrachten worden naar huis gestuurd. Moeten straks weer allemaal aan het werk.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo straks een tekort?
Is dat nieuw? Ik dacht dat ze vooral in de 70+ categorie vielen?![]()
De helft wat op de IC ligt is onder de 60.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo straks een tekort?
Is dat nieuw? Ik dacht dat ze vooral in de 70+ categorie vielen?[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
https://www.volkskrant.nl(...)reep-houdt~b8cf1979/quote:Op zondag 15 maart 2020 09:30 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Wat denk je wat ze in Hong Kong gedaan hebben? toevallig wel weinig besmettingen daar.
Geen Lockdown. Niet zoals in China iig.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Voor de goedkoopste formule. Bij proximus is het 150 GB, daarna wordt de sneheid verlaagd tot 1 Mbps. Kost me slechts 8¤ per maand, dus ik klaag niet...quote:Op zondag 15 maart 2020 09:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bijzonder dat er nog landen zijn waar je datalimieten hebt op je vaste internetaansluiting...are we infinite or am I alone![]()
Zeker maar je kan het ook een stapje voor zijn toch als je weet dat de rest van de EU ongeveer de noodtoestand heeft uitgeroepen?quote:Op zondag 15 maart 2020 09:32 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nou constant werd ons opgeroepen het rivm te volgen toch?[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Die ene chinees die het nodig vond om een besmette vleermuis in zijn aars te nemen.quote:
Of nouja, eigenlijk dus die vleermuis die in zijn aars genomen werd door die "zieke" chinees.
vosss is de naam,
Zijn wij Hollanders wel het ultieme voorbeeld voor ja.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:32 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Mensen zijn naïef, tot het tegendeel wordt bewezen.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Denk dat de meeste mensen helemaal zo niet denkenquote:Op zondag 15 maart 2020 09:32 schreef D_A het volgende:
[..]
Zeker maar je kan het ook een stapje voor zijn toch als je weet dat de rest van de EU ongeveer de noodtoestand heeft uitgeroepen?
Dat zie je ook. Het moet ons worden verboden :p![]()
nee dan gaan ze nog even een maand in de ontkenningsfasequote:Op zondag 15 maart 2020 09:32 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Mensen zijn naïef, tot het tegendeel wordt bewezen.![]()
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Je moet er als regering niet vauit gaan dat mensen zelf hun verantwoordelijkhied nemen.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:32 schreef D_A het volgende:
[..]
Zeker maar je kan het ook een stapje voor zijn toch als je weet dat de rest van de EU ongeveer de noodtoestand heeft uitgeroepen?
Want dat doet een groot gedeelte niet.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Wel voor hun ouders en grootouders en anderen die waarmee ze in contact komen.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:30 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Zijn allemaal jongeren, die lopen geen risico.![]()
Klopt.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:33 schreef D_A het volgende:
[..]
Zijn wij Hollanders wel het ultieme voorbeeld voor ja.
Wij weten het allemaal ook zelf wel, we hebben daar geen RIVM voor nodig.
quote:Op zondag 15 maart 2020 09:33 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Denk dat de meeste mensen helemaal zo niet denken
Dat zie je ook. Het moet ons worden verboden :pDan hebben we een naïeve regering.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:34 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je moet er als regering niet vauit gaan dat mensen zelf hun verantwoordelijkhied nemen.
Want dat doet een groot gedeelte niet.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Ja maarja, wat moeten ze dan? Staat van beleg afkondigen en het leger inzetten die *PANG PANG PANGGG* naar de mensen roept die zich er niet aan houden? Ik denk dat dat ook weinig zoden aan de dijk zetquote:Op zondag 15 maart 2020 09:34 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je moet er als regering niet vauit gaan dat mensen zelf hun verantwoordelijkhied nemen.
vosss is de naam,
Dat wordt hopelijk een flinke boete voor die uitgaansgelegenheid.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:28 schreef Momo het volgende:
simonetukker twitterde op zondag 15-03-2020 om 09:06:52
3x de dagomzet lijkt me wel een goede.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Probleem is dat zoiets in NL nooit zal werken. Het is hier toch meer ieder voor zich en god voor ons allen, en ik moet 80 rollen toiletpapier hebben dus het zal mijn reet roesten of de rest daar last van heeft.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:32 schreef Zeroku het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)reep-houdt~b8cf1979/
Geen Lockdown. Niet zoals in China iig.
Juist om die reden werkt het in NL alleen om dingen te verbieden. Niet om mensen ''vriendelijk te vragen'' om dingen te doen of zich van dingen te onthouden.
De situatie in HK is wat mij betreft alleen nog maar meer een reden om hier het openbare leven twee weken volledig stil te leggen. Nederlanders zijn niet zo conformistisch.![]()
En we luisteren toch niet naar de ROVERHEIDquote:Op zondag 15 maart 2020 09:34 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Klopt.
Wij weten het allemaal ook zelf wel, we hebben daar geen RIVM voor nodig.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Dat is de hamvraag.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:34 schreef Collide het volgende:
Hoelang gaan de maatregelen verlengd worden tot minimaal begin mei?Brutal. Fucking. Metal.![]()
Precies dit ja. Iedereen wijst naar China voor gewenste maatregelen, maar HK bestrijdt het veel efficiënter met minder vergaande maatregelen.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:34 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lees ditOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Dat halen wij toch niet. Die mensen zijn met robots.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:34 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lees dit
Wij ondergaan het virus gewoon met zijn allen en bouwen antistoffen op.Vakman pur sang![]()
Behalve in islamitische landenquote:
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
Nieuwe data suggereren dat zowel de incubatietijd als de tijd dat het virus in je lichaam blijft flink langer zijn dan die "bekende" tijd.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Aangezien bekend is hoelang het duurt van besmetting tot ziekte klopt de periode voor 99% van de gevallen wel, de 1% extra besmettingen die hierdoor komen zullen wel ingecalculeerd zijn.![]()
RIVM opdoeken, geld aan de armen gevenquote:Op zondag 15 maart 2020 09:34 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Klopt.
Wij weten het allemaal ook zelf wel, we hebben daar geen RIVM voor nodig.![]()
Ja, en in China hebben ze die niet.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:34 schreef D_A het volgende:
[..]
[..]
Dan hebben we een naïeve regering. [ afbeelding ]
Die zeggen gewoon " niet lullen, we sluiten iedereen op"
Anders is dat virus er over tien jaar waarschijnlijk nog in deze mate.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Zolang er nog steeds een exponentiële groei is blijven de maatregelen nog wel even van pas.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:34 schreef Collide het volgende:
Hoelang gaan de maatregelen verlengd worden tot minimaal begin mei?[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Ook mooi dat je dan zonder bron hier te noemen kan denken dat je ze zelf wel op orde hebt.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:31 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Je hebt je cijfers zoals altijd niet in orde.![]()
![]()
![]()
Dat blijf je maar herhalen maar wat je al 100x duidelijk is gemaakt:quote:Op zondag 15 maart 2020 09:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat halen wij toch niet. Die mensen zijn met robots.
Wij ondergaan het virus gewoon met zijn allen en bouwen antistoffen op.
Dat zal in een laag tempo moeten, de ziekenhuizen liggen anders vol.
En weet je waarom? We hebben geen zorgrobots; het zijn mensen die nu al lange dagen draaien terwijl de piek nog moet komen.![]()
Precies, allemaal graaiers enzo.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:35 schreef D_A het volgende:
[..]
En we luisteren toch niet naar de ROVERHEID
Wachten op de samenzweringstheorieën die beweren dat de overheid het virus zelf heeft losgelaten om de bevolking te onderdrukken
Dit werkt overigens niet voor NL.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:34 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lees dit[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
DIT!quote:Op zondag 15 maart 2020 09:34 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik zit met mensen te discussiëren die het RIVM idd goden vinden en die zeggen dat Rutte het prima aanpakt. Het zijn de MENSEN die zich verantwoordelijker moeten gedragen.
Ja dat laatste klopt ook wel, maar dat gebeurt gewoon niet. Er zullen altijd mensen zijn die het niet serieus nemen en zo de boel in gevaar brengen.
Je hebt gewoon striktere regels nodig om dit aan te pakken.![]()
We zullen zien.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat blijf je maar herhalen maar wat je al 100x duidelijk is gemaakt:
Dat zal in een laag tempo moeten, de ziekenhuizen liggen anders vol.Vakman pur sang![]()
De nieuwe data uit de dikke fok duim van qarrad.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nieuwe data suggereren dat zowel de incubatietijd als de tijd dat het virus in je lichaam blijft flink langer zijn dan die "bekende" tijd.![]()
![]()
![]()
Die liggen op de IC omdat ze daar nog terecht kunnen komen en niet in 3 dagen omvallen, oma van 92 heeft een dusdanig kleine kans dat ze de IC niet eens haalt.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:32 schreef D_A het volgende:
[..]
De helft wat op de IC ligt is onder de 60.![]()
Want?quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Het verschil is de bevolking. Niet alleen qua instelling en moraal. Het gaat dieper, er is dara een ontzag voor ziekten als SARS omdat ze vaker met dit vuur te maken gehad hebben.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:35 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Precies dit ja. Iedereen wijst naar China voor gewenste maatregelen, maar HK bestrijdt het veel efficiënter met minder vergaande maatregelen.
Zie je bij ons plastic schotjes bij de mac-donalds?
Al zou je het doen, na een vrijdagavond ligt alles aan puin door baldadigheid
Misschien moet inderdaad deze ramp over de bevolking heen voor je hen aan hun botte verstand brengt dat SARS geen griepje is maar serieus ontwrichtend kan werken.![]()
Die mensen zijn net robots? Nee, wij zijn arrogante, slecht geïnformeerde en onopgevoede wilden vergeleken bij hen.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat halen wij toch niet. Die mensen zijn met robots.
Wij ondergaan het virus gewoon met zijn allen en bouwen antistoffen op.![]()
Oke.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die mensen zijn net robots? Nee, wij zijn arrogante, slecht geïnformeerde en onopgevoede wilden vergeleken bij hen.
Vakman pur sang![]()
Hoorde juist dat veel uitgaansgelegenheden het aantal mensen binnen echt laag hielden. Waardoor je niet zo'n mensenmassa hebt, maar echt vrij veel ruimte.quote:![]()
Interessant, maar werkt natuurlijk alleen als mensen liever te voorzichtig zijn.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:34 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lees dit![]()
VolOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
Forum Opties Forumhop: Hop naar: