moa, als je het in den haag verkeerd doet zit je thuis met wachtgeld te wachten op je volgende functiequote:Op zondag 15 maart 2020 09:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dit.
Of die beslissingen die de artsen in Italië moeten nemen over wie aan de beademing gaat en wie niet.
Bron?quote:Op zondag 15 maart 2020 09:19 schreef MissButterflyy het volgende:
Er is geen reden om het leven helemaal op te laten houden en je binnen op te sluiten.
Denk even voor jezelf na.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:19 schreef Guapoo het volgende:
Zou ik vanmiddag naar een verjaardag gaan?
zo, dat zijn geen halve maatregelen.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:17 schreef Slayage het volgende:
twitter:ragipsoylu twitterde op zondag 15-03-2020 om 08:56:53Turkey quarantines 10,330 pilgrims from Saudi Arabia. They are placed in five dormitories in Ankara and Konya — NTV reageer retweet
Je moet eens die viroloog bekijken die elke keer bij nieuwsuur op npo1 te zien is.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Expert
"Kijkend naar wat wel en niet effectief is, lijkt me dit een aardig pakket"
We weten niet eens wat effectief is. Of denkt hij dat de gevolgen van de maatregelen al zichtbaar zijn?
"Dat heeft nauwelijks effect, want kinderen ontmoeten elkaar toch wel."
Ja, dat is dus niet de bedoeling he.en is ook wel wat anders dan met honderden in een school
"Ik hoop van niet. Het is geen logische maatregel. Kinderen zijn geen risicogroep"
Wel voor verspreiden. Debiele gedachte.
"Maar zo langzamerhand weten we wel ongeveer welke groepen niet of nauwelijks risico lopen – kinderen – en welke vooral wel – ouderen en mensen met een andere ziekte onder de leden"
En hoe denk je dat die ouderen het krijgen?
"Ik bagatelliseer niets. Maar het is een virus met de mortaliteit van een heel zware griep. Dat is erg zat. Als zo’n 4 procent sterft van de al kwetsbare mensen die besmet zijn, is dat veel. Maar een zware griep zorgt daar bij die specifieke doelgroepen ook voor. Eind januari zei ik: als de Chinezen het coronavirus niet hadden gedetecteerd als nieuw virus, hadden we in het voorjaar waarschijnlijk gezegd: wat hebben we een zwaar griepseizoen gehad.”"
Het gaat niet om de mortaliteit of om de ernst van het virus. Het gaat erom dat de ziekenhuizen het niet aankunnen qua capaciteit. Snappen mensen dit serieus nog niet?
"“Dat is het ook, omdat artsen gewend zijn iedereen goede zorg te geven. Maar het is niet zo dat verpleegkundigen nu moeten beslissen wie wel en niet in leven blijft. Het gaat om de vraag of je kunt sterven in een ic-bed of niet. Voor alle betrokkenen een drama. Maar we moeten blijven nadenken of maatregelen zinvol zijn.”"
Wtf? Dit is gewoon niet waar.
Die Russen hadden toen letterlijk de telefoonkabels afgesneden.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:18 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Had ook wel iets te maken met de Russen natuurlijk. Al denk ik niet dat de VS de bevolking alle ins en outs had gegeven als er ergens in Nevada een kernreactor was ontploft
Klopt. Of de goede.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zal later pas blijken. Het is te vroeg om te zeggen dat de keuze die je maakt sowieso een verkeerde is. Het kan best zijn dat er ook goeie keuzes tussen zitten. Alleen zal dat pas achteraf blijken. Dus het is wel lastig ja.
Dat zijn niet alleen artsen die dat besluit moeten nemen; ook verpleegkundigen. En het is bijzonder naïef om te denken dat onze zorgprofessionals over maximaal 2 weken niet voor dezelfde keuzes komen te staan.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dit.
Of die beslissingen die de artsen in Italië moeten nemen over wie aan de beademing gaat en wie niet.
Nederlandse regering geeft ook verwarrende informatie uit.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:20 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die russen hadden toen letterlijk de telefoonkabels afgesneden.
Nee, de VS had ook niet alle informatie gegeven onder het mom van " geen paniek zaaien"
Dat heet voortschrijdend inzicht.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:20 schreef quirina het volgende:
[..]
Je moet eens die viroloog bekijken die elke keer bij nieuwsuur op npo1 te zien is.
Het is dat die epidemie eng is en het ons allen aangaat en serieus is, maar iemand zoals Lubach zou er een goede sketch over kunnen maken. Want ze spreekt zichzelf steeds tegen en geeft steeds weer andere informatie.
ligt eraan of die persoon SARS heeft.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:19 schreef Guapoo het volgende:
Zou ik vanmiddag naar een verjaardag gaan?
Onmenselijke keuzes zijn dat. Je beslist in sommige gevallen over leven en dood.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dit.
Nee, voor mij inderdaad ook niet.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zijn niet alleen artsen die dat besluit moeten nemen; ook verpleegkundigen. En het is bijzonder naïef om te denken dat onze zorgprofessionals over maximaal 2 weken niet voor dezelfde keuzes komen te staan.
Er is geen enkele reden om aan te nemen waarom niet.
Thucydides beschrijft althans wat een pest epidemie doet in het oude Athene. Dus de vraag is meer wanneer leren we daar van? Niet dus.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:14 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Precies dit. Alleen is dit in de geschiedenis al veel vaker voorgekomen, er was toen alleen geen communicatie mogelijk tussen wie-dan-ook in welk-land-dan-ook waardoor je het niet wist
over een week begrijp je het.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En terecht. Niks mis met frisse buitenlucht. Bovendien zit je op het terras meestal niet bij elkaar op schoot te hoesten hè. Afstand houden kan makkelijk.
Er is geen reden om het leven helemaal op te laten houden en je binnen op te sluiten.
Geloof jij dat?quote:Op zondag 15 maart 2020 09:18 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Mensen worden gecremeerd zonder uitvaart en zonder dat nabestaanden afscheid kunnen nemen.
Je moet een dat artikel lezen van die belgische weerdienst die geen informatie mocht geven over de pluim van de explosie... ff zoekenquote:Op zondag 15 maart 2020 09:20 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die Russen hadden toen letterlijk de telefoonkabels afgesneden.
Nee, de VS had ook niet alle informatie gegeven onder het mom van " geen paniek zaaien"
Welkom in 2020.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:19 schreef iBenny het volgende:
https://tweakers.net/nieu(...)t&utm_medium=twitter
Voor de Belgen onder ons... Jullie krijgen meer internet
Een "crisisdeskundige" is geen arts.quote:Op zondag 15 maart 2020 08:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Er word beweert dat ik het telkens bij het verkeerde eind heb.
Ik was kamp "hou de scholen open" om redenen die weinigen overzien.
Leuk om een crisis expert mijn verhaal exact te zien bevestigen![]()
https://www.parool.nl/ned(...)dan-italie~b5874530/
Ja, mensen zitten te hakketakken over de informatie en ondertussen valt iedereen dood neer.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:21 schreef quirina het volgende:
[..]
Nederlandse regering geeft ook verwarrende informatie uit.
Bijzonder dat er nog landen zijn waar je datalimieten hebt op je vaste internetaansluiting...quote:Op zondag 15 maart 2020 09:19 schreef iBenny het volgende:
https://tweakers.net/nieu(...)t&utm_medium=twitter
Voor de Belgen onder ons... Jullie krijgen meer internet
Je vergeet dat 50% van NL besmet zal worden en dat 90% daarvan een paar dagen ziek is of niks merkt.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wie moeten er dan werken als ze straks allemaal ziek zijn?
nee hoor ik meld me gewoon ziek. ziek is ziek.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je vergeet dat 50% van NL besmet zal worden en dat 90% daarvan een paar dagen ziek is of niks merkt.
Nou die kunnen dus gewoon werken.
En wij leren er niks van. Of nouja, de mensen die de besluiten moeten nemen leren er niks van. Of die zijn gewoon een beetje stout en doen wat anders. Dat zou ook kunnen, maar daar heb ik nog geen bron van kunnen vindenquote:Op zondag 15 maart 2020 09:22 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
idd die italianen hadden ook een paar weken nodig om t te snappen.
Toen was er geen lockdown. Straks wel, komende week sowieso in Brabant.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Geloof jij dat?
Misschien mogen ze de kist niet bezoeken en gaat het wat snel maar de familie krijgt echt wel een korte gelegenheid.
Maar hoe denk je dat dit ging bij de griepgolf 2017/2018 waarbij 9000 mensen in NL dood ging in een paar weken?
Ach als je de wegen ziet is het verbijsterend dat ze uberhaupt internet hebbenquote:Op zondag 15 maart 2020 09:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bijzonder dat er nog landen zijn waar je datalimieten hebt op je vaste internetaansluiting...
Als je er letterlijk niks van merkt, ben je dus niet ziek.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:24 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
nee hoor ik meld me gewoon ziek. ziek is ziek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |