SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 46% gewijzigd door Voxs op 08-03-2020 20:15:08 ]...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
quote:Op zondag 8 maart 2020 20:01 schreef Voxs het volgende:
[..]
Ja, door blosje op wangen, rode lippen, een oor. Porseleinen huidjes, broze vrouwen. Dan vind ik het juist leuk als kunstenaars, juist de vrouwen niet als te broos neerzetten.
Deze kijkt met ene blik van 'mot dit nou"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en deze ook met een blik van 'ik weet wie ik ben'Nog witter bedoel ik. Veel witter.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De 1e vrouw is gewoon onhandelbaar en de 2e arrogant.
Die stoel trouwens. Ook weer zo iets wat 'snel' op het doek is gezet en toch met bijzonder veel details geschilderd. De laatste tijd begin ik anders naar schilderijen te kijken. Nu snap ik ook beter waarom sommige mensen er zo naar kunnen blijven loeren.
L2B's Mixcloud
Ja, lijkenquote:Op zondag 8 maart 2020 20:10 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Nog witter bedoel ik. Veel witter.
De 1e vrouw is gewoon onhandelbaar en de 2e arrogant.
Die stoel trouwens. Ook weer zo iets wat 'snel' op het doek is gezet en toch met bijzonder veel details geschilderd. De laatste tijd begin ik anders naar schilderijen te kijken. Nu snap ik ook beter waarom sommige mensen er zo naar kunnen blijven loeren.
quote:Op zondag 8 maart 2020 20:25 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Bij Google art verdwaal je ook makkelijk.
Ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt. Vaak zijn die geschilderd met als onderschildering een grisaille, een schildering in grijstonen. Daar overheen de kleur en soms zo transparant dat het grijs er blauwig door komt. Heel mooiquote:Op zondag 8 maart 2020 20:25 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Lol, nee geen lijken en van Google art vertelde je, maar kan zo snel geen voorbeeld vinden. Komt wel.
Hm, ja, dit lijkt er inderdaad ook aardig op.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:36 schreef Voxs het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt. Vaak zijn die geschilderd met als onderschildering een grisaille, een schildering in grijstonen. Daar overheen de kleur en soms zo transparant dat het grijs er blauwig door komt. Heel mooi
Bouguereau kon dat goed.
Is dat Tischbein?quote:Op zondag 8 maart 2020 20:29 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Dit begint er een klein beetje op te lijken:
[ afbeelding ]
Maar nog 'teveel' blauw en rood tinten.
Een van de 'great masters'quote:Op zondag 8 maart 2020 20:39 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Hm, ja, dit lijkt er inderdaad ook aardig op.
[ afbeelding ] De grens waar de stof overloopt naar de huid is ook prachtig gedaan.
Ja die je later postte welquote:
Ik vind het leuk om te lezen. Zo leer ik nog eens watquote:Op zondag 8 maart 2020 20:43 schreef Voxs het volgende:
Ik zal me verder wat inhouden wat kunst betreft in die mooie topic
Dan zal ik af en toe een kunstbijdrage doenquote:Op zondag 8 maart 2020 21:16 schreef tonja het volgende:
[..]
Ik vind het leuk om te lezen. Zo leer ik nog eens wat
quote:Op zondag 8 maart 2020 21:19 schreef Voxs het volgende:
[..]
Dan zal ik af en toe een kunstbijdrage doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en muziek!
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
Wow dit is prachtig! En dat verhaal is juist leuk. Is het echt een urn of meer een oogstfeestvaas?quote:Op maandag 9 maart 2020 21:25 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Dit is een Blashfield urn:
[ afbeelding ]
Die dingen werden stuk voor stuk met de hand vervaardigd. Drew Pritchard (Salvage Hunters) tikte zo'n geval op de kop, maar met totaal andere beeltenissen. Prachtig patina, maar behoorlijk gehavend en niet met de juiste sokkel.
De sokkel liet hij aanpassen zodat het beter past en de urn op zich moest ook gerenoveerd worden. Het mooie van dit exemplaar was dat het een urn betrof die door twee mensen is gemaakt.
Het viel de restaurateur op dat er verschillen zaten in de gezichten aan beide kanten van de vaas. De vrouw van Drew liet er een expert naar kijken en toen bleek dat juist dat het feit dat er twee mensen aan gewerkt hadden het meer waard maakte.
Verder heb je weinig aan dit verhaal, maar het punt is dat ik nu zo'n vaas wil hebben.
Ja, prachtig die handgemaakte dingen! Er werd gesproken over een urn. Oogsfeestvaas zegt me helemaal niets.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:46 schreef Voxs het volgende:
[..]
Wow dit is prachtig! En dat verhaal is juist leuk. Is het echt een urn of meer een oogstfeestvaas?
Mij eigenlijk ook nietquote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:53 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ja, prachtig die handgemaakte dingen! Er werd gesproken over een urn. Oogsfeestvaas zegt me helemaal niets.
Hè bah, dat bacchanaal en dat op mijn verjaardag.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:55 schreef Voxs het volgende:
[..]
Mij eigenlijk ook nietMaar vond het zo feestelijk en zag het staan op een bacchanaal, te midden van bergen fruit, kaas, noten etc en naakte mensen.
Ja is wel een beetje viezigquote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:57 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Hè bah, dat bacchanaal en dat op mijn verjaardag.
quote:
ohhh echtquote:
quote:Op zondag 8 maart 2020 20:01 schreef Voxs het volgende:
[..]
Ja, door blosje op wangen, rode lippen, een oor. Porseleinen huidjes, broze vrouwen. Dan vind ik het juist leuk als kunstenaars, juist de vrouwen niet als te broos neerzetten.
Deze kijkt met ene blik van 'mot dit nou"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en deze ook met een blik van 'ik weet wie ik ben'SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee doe niet juistquote:Op zondag 8 maart 2020 20:43 schreef Voxs het volgende:
Ik zal me verder wat inhouden wat kunst betreft in die mooie topic
oh..... vergeten... maar je was er niet in de SCquote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:23 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Hartelijk dank, dames en heren!
Die taart.![]()
maar ik zag wel vannacht waarom![]()
Gaat het een beetje goed? Zwaar ook natuurlijk die heeft veel hulp nodig ....
Sterkte in ieder geval![]()
ah...... mooi ..quote:Op zondag 15 maart 2020 22:28 schreef Voxs het volgende:
Tips voor als je de deur niet uit kan/wilt en niet weet wat te doen
https://www.messynessychi(...)jUmy6vwo_tiVqHdbUgXw
Ik heb geen idee waar je het over hebt, FANN.quote:Op maandag 16 maart 2020 15:30 schreef FANN het volgende:
oh..... vergeten... maar je was er niet in de SC![]()
maar ik zag wel vannacht waarom![]()
Gaat het een beetje goed? Zwaar ook natuurlijk die heeft veel hulp nodig ....
Sterkte in ieder geval
heb ik ook wel eensquote:Op maandag 16 maart 2020 15:37 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar je het over hebt, FANN.Je had me al gefeliciteerd en de 10e was ik gewoon in de SC aanwezig. Over afgelopen nacht weet ik niets.
![]()
Maar gaat goed hoor, gewoon geen zin om te posten verder.
Wow heel mooi!quote:Op maandag 16 maart 2020 21:13 schreef Prisha het volgende:
The moon in motion. Gefilmd met maar liefst 7 (van zijn 12) camera's vanuit Idaho en de Tetons. Hij heeft er 2 jaar over gedaan om dit filmpje te maken.
Ik was zelf in Idaho gedurende de eclipse en zijn beelden zijn zoals ik het ook gezien heb daar. Prachtig!
https://vimeo.com/337273052
Prachtig! Wat een belevenis moet dat zijn geweest.quote:Op maandag 16 maart 2020 21:13 schreef Prisha het volgende:
The moon in motion. Gefilmd met maar liefst 7 (van zijn 12) camera's vanuit Idaho en de Tetons. Hij heeft er 2 jaar over gedaan om dit filmpje te maken.
Ik was zelf in Idaho gedurende de eclipse en zijn beelden zijn zoals ik het ook gezien heb daar. Prachtig!
https://vimeo.com/337273052
Mja, las het gisteren. Dat lijkt me wel héél vlot voor elkaar, chufi. Zou prachtig zijn als het inderdaad zo is.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:32 schreef chufi het volgende:
China heeft een vaccin .... alleen moet het nog geprobeerd worden en zo
ja we wachten de resultaten af.. (zal nog wel even duren )quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:37 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Mja, las het gisteren. Dat lijkt me wel héél vlot voor elkaar, chufi. Zou prachtig zijn als het inderdaad zo is.
450! Dat is fantastisch!quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:28 schreef tonja het volgende:
Gratis cursussen
https://www.freecodecamp.(...)oiym16wPuHDrbOGmjdfw
Die is heel erg mooi. De tweede regel heb ik ooit op een papiertje geverfd en ingelijst.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:35 schreef Voxs het volgende:
Tussen de cursussen zag ik een Poetry cursus en moest ineens denken aan een mooi gedicht dat ik onlangs tegen kwam en me deed verlangen naar de zee. Precies zo als beschreven.
Sea Fever
by John Masefield
I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;
And the wheel’s kick and the wind’s song and the white sail’s shaking,
And a grey mist on the sea’s face, and a grey dawn breaking.
I must go down to the seas again, for the call of the running tide
Is a wild call and a clear call that may not be denied;
And all I ask is a windy day with the white clouds flying,
And the flung spray and the blown spume, and the sea-gulls crying.
I must go down to the seas again, to the vagrant gypsy life,
To the gull’s way and the whale’s way where the wind’s like a whetted knife;
And all I ask is a merry yarn from a laughing fellow-rover,
And quiet sleep and a sweet dream when the long trick’s over.
[ afbeelding ]
Mooiquote:Op woensdag 18 maart 2020 16:43 schreef Prisha het volgende:
[..]
Die is heel erg mooi. De tweede regel heb ik ooit op een papiertje geverfd en ingelijst.
All I ask is a tall ship and a star to steer her by
Nu aan het kijken. Heerlijk dat kabbel idd! Wat veel verschillende dieren ook op die 'brug'quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:24 schreef Prisha het volgende:
Deze moet ik ook even delen. Dit is geweldig! Die vogel die die vis doodmeptEn een beer die uitglijdt.
Ondertussen het kabbelend geluid van dat water. Fantastisch, ik kan hier keer op keer naar kijken. En luisteren!
nah hoeft niet. Was even enthousiast en had de behoefte om te delen. Die laatste is wel mooi trouwens, als je maar eentje mocht kiezen om te kijken dan die.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:27 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Morgen 5773 YouTubes bekijken, lol.
Jawel, er staan er zat tussen die absoluut de moeite waard zijn om te kijken. Die van tonja moet ik ook nog zien.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:41 schreef Prisha het volgende:
[..]
nah hoeft niet. Was even enthousiast en had de behoefte om te delen. Die laatste is wel mooi trouwens, als je maar eentje mocht kiezen om te kijken dan die.
Enorm veel verschillende dierenquote:Op donderdag 19 maart 2020 20:39 schreef Voxs het volgende:
[..]
Nu aan het kijken. Heerlijk dat kabbel idd! Wat veel verschillende dieren ook op die 'brug'
Die minutatuur motor? Die is ook coolquote:Op donderdag 19 maart 2020 22:42 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Jawel, er staan er zat tussen die absoluut de moeite waard zijn om te kijken. Die van tonja moet ik ook nog zien.
Ja die. Ooit moet er nog een echte minimotor komen als bouwpakket. Lijkt me zó tof om in elkaar te zetten.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:46 schreef Prisha het volgende:
[..]
Die minutatuur motor? Die is ook cool
Mini motor past wel bij de tiny housequote:Op donderdag 19 maart 2020 22:54 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ja die. Ooit moet er nog een echte minimotor komen als bouwpakket. Lijkt me zó tof om in elkaar te zetten.
Ja ja.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:55 schreef Prisha het volgende:
[..]
Mini motor past wel bij de tiny house
moemoe! Hoi!quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:59 schreef moemoe het volgende:
Heej, een topic voor @:lucky2bastard
Even zwaaien.
Hoiquote:Op donderdag 19 maart 2020 23:03 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
moemoe! Hoi!Hoe gaat het met je?
Al een héle tijd geleden weer ja. Het gaat wel oké hier en 40+ blijft lonken.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:09 schreef moemoe het volgende:
[..]
Hoi.
Lang niet gesproken!! Gaat naar omstandigheden wel goed hoor hier. Binnen zitten begint wel een beetje saai te worden.
Hoe is het met jou? Nog steeds veel in 40+ te vinden?
Als je dingen tegenkomt in het leven, op wat voor gebied dan ook, die wat jou betreft erg mooi zijn, dan posten we het hier. Plus wat onzinnigheden af en toe, want een beetje humor blijft onontbeerlijk.quote:
quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:20 schreef Lucky2Bastard het volgende:
De wagen van D. bijvoorbeeld, Piet.
Heb deze helemaal gezien nu. Te bizar voor woorden zo'n talent. Ik dacht dat het om een 3D tekening ging.quote:Op maandag 16 maart 2020 01:05 schreef tonja het volgende:
Dit dan.
Miniatuur motor en alles maakt ie zelf met een 3D pen.
Oh! Dat slow motion stukje.quote:
Hier blijf je naar kijken. Lijkt me leuk om op die manier een keer een abstract schilderij te maken. Juist omdat je niet weet wat er precies komen gaat.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:14 schreef Prisha het volgende:
Ik ben ook wel heel erg gefascineerd door extreme slo-mo beelden. Ik zou dat graag zelf ook een keer willen proberen. Heb het eigenlijk geprobeerd met bier maar dat was niet echt een goed resultaat. Niet scherp genoeg.
Zoiets als dit....prachtig. I like it!
Wat een verscheidenheid aan dieren zeg. Kabbelend water erbij maakt het af ja. Het had van mij langer mogen duren.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:24 schreef Prisha het volgende:
Deze moet ik ook even delen. Dit is geweldig! Die vogel die die vis doodmeptEn een beer die uitglijdt.
Ondertussen het kabbelend geluid van dat water. Fantastisch, ik kan hier keer op keer naar kijken. En luisteren!
Nee, heel geestig!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:52 schreef Prisha het volgende:
@:Voxs heb je wel eens van Vincent Bal gehoord? Die maakt tekeningen met behulp van schaduwen. Zo leuk gedaan!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is lente mensen!...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
Randomness fijne dingen..behalve misschien die voorruit deukquote:
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:42 schreef Voxs het volgende:
oh zoveel te bekijken!
En wat te delen.Dat is me een montageklus geweest, dat wil je niet weten. Geweldig gehoor en die aftiteling!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is lente mensen!
L2B's Mixcloud
Zo knap, al die geluiden/stukjes op het juiste momentquote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:49 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Dat is me een montageklus geweest, dat wil je niet weten. Geweldig gehoor en die aftiteling!
Ik skipte naar het hete gedeeltequote:
Pendulums zijn altijd fijn, mesmerizing !quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:10 schreef Prisha het volgende:
Een pendulum Wave is hier volgens mij ook al een keer voorbij gekomen. Het blijft me fascineren
*staart intens terugquote:
Ik word in mei 35, misschien kan ik dan ook posten in 40+quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:17 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Al een héle tijd geleden weer ja. Het gaat wel oké hier en 40+ blijft lonken.![]()
Je zit toch niet in quarantaine hopelijk?
Ah leuk!! Ik ben dol op dieren, misschien post ik hier dan nog eens watquote:Op donderdag 19 maart 2020 23:19 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Als je dingen tegenkomt in het leven, op wat voor gebied dan ook, die wat jou betreft erg mooi zijn, dan posten we het hier. Plus wat onzinnigheden af en toe, want een beetje humor blijft onontbeerlijk.
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:39 schreef moemoe het volgende:
[..]
Ik word in mei 35, misschien kan ik dan ook posten in 40+.
Nee, gelukkig niet! Ik ga wel zo min mogelijk naar buiten. Leeft Radio49 nog een beetje?
[..]
Ah leuk!! Ik ben dol op dieren, misschien post ik hier dan nog eens wat.
Mooie stek om een tiny house te bouwen. De fik in dat Hans & Grietje ding.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:15 schreef Prisha het volgende:
Dit is niet mijn smaak...maar ik vind het wel heel erg leuk gedaan. Het gebruik van natuurlijke materialen is wel mooi.
Ik vind het vrij donker binnen; persoonlijk hou ik van meer licht (raam) maar toch....erg leuk gedaan.
Die dak shingles ook....wat een werk. Ik zou wel bang zijn dat de boel in de fik vliegt.
Locatie is wel mooi zo aan dat water. Gewoon een schattig huisje...doet me aan de Efteing denken of zo![]()
Ik zit te kijken naar de ondergrond. Het lijkt wel heel veel steen/rotsen. Kan het niet zo heel goed zien. Voor ontginnen is dat wel lastig.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:20 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Mooie stek om een tiny house te bouwen. De fik in dat Hans & Grietje ding.
Even kijken hoor, ik had nog niet geklikt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:24 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ik zit te kijken naar de ondergrond. Het lijkt wel heel veel steen/rotsen. Kan het niet zo heel goed zien. Voor ontginnen is dat wel lastig.
Dat water is wel prachtig (er staat in de title Sea maar het lijkt eerder op een meer?)
oh.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:24 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Even kijken hoor, ik had nog niet geklikt.
Volgens mij zegt ie dat ze het één en ander naar die plek hebben gebracht. Nog eens een stukje terug kijken.quote:
Ja die zijn van cederhout als ik het goed begrepen heb. Dat zou toch makkelijk in de fik kunnen vliegen?quote:
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:32 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ja die zijn van cederhout als ik het goed begrepen heb. Dat zou toch makkelijk in de fik kunnen vliegen?
donker he. De ramen zijn ook heel klein. Toch ziet het er wel comfortabel uit.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:35 schreef Lucky2Bastard het volgende:
De binnenkant vind ik niet veel aan met al die hoeveelheden hout. Het lijkt zo donker allemaal.
Ben het helemaal met je eens. Het is vakwerk en ziet er erg leuk uit, maar meer als bezichtiging in een park en niet om in te wonen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:38 schreef Prisha het volgende:
[..]
donker he. De ramen zijn ook heel klein. Toch ziet het er wel comfortabel uit.
Slaapkamer vind ik rommelig. Kleding op zo'n rek in de hoek. En weinig raam.
En toch.....het is een schattig ding. Not for me. Maar wel leuk gedaan en uniek. Die mannen die dat ontworpen hebben, zijn dat niet die mannen van die serie waar ze al die tree houses maken?
ja die! Daar zaten soms wel hele mooie bij.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:40 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens. Het is vakwerk en ziet er erg leuk uit, maar meer als bezichtiging in een park en niet om in te wonen.
Bedoel je Treehouse Masters?
Er komt binnenkort een vrolijke mix aan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:41 schreef Prisha het volgende:
Ik luister nu naar een man die Moonlight Sonata speelt voor een olifant. De olifant is 61 jaar en gered na afgebeuld te zijn in een Thais logging camp. Beestje kan niet meer zien met een oog en is wat vervormd door al die jaren met bomen zeulen.
Maar het is een zachtaardige olifant die blijkbaar van muziek houdt. Mooi wel.
(Moonlight Sonata is een van de weinige stukken van Beethoven wat ik mooi vind).
(heb heel erg behoefte aan wat feel good dingen zonder gezeik en zo)
Nicequote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:46 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Er komt binnenkort een vrolijke mix aan.
Daar keek ik graag naar, tot ze de humor en zaken die niets met boomhutten te maken hebben voorrang gingen geven.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:42 schreef Prisha het volgende:
[..]
ja die! Daar zaten soms wel hele mooie bij.
Oh shit ja dat gebeurt met veel van die programma's...zo zonde jaquote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:50 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Daar keek ik graag naar, tot ze de humor en zaken die niets met boomhutten te maken hebben voorrang gingen geven.
Pool masters is ook zo mooi!
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:52 schreef Prisha het volgende:
[..]
Oh shit ja dat gebeurt met veel van die programma's...zo zonde ja![]()
Wat is pool masters? Die ken ik niet. Zwembaden?
Je had zo'n programma van zo'n Engelsman, ik vergeet steeds zijn naam. Ook vaak hele bijzondere huizen. Sommige zelfs mooi.
Dat is wel mooi gedaan. Ik ben zelf geen fan van zwembaden maar vijvers vind ik wel weer gaaf en watervallen en waterloopjes en zo helemaal. Dat is wel mooi gedaan opzich, dat moet ik ze geven.quote:
Als het er zo natuurlijk uitziet vind ik het prachtig. Een saai kaal zwembad vind ik ook niets. Hier is bij het minivijvertje ook een 'beekloop'.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:00 schreef Prisha het volgende:
[..]
Dat is wel mooi gedaan. Ik ben zelf geen fan van zwembaden maar vijvers vind ik wel weer gaaf en watervallen en waterloopjes en zo helemaal. Dat is wel mooi gedaan opzich, dat moet ik ze geven.
Waar is hier? Bij jou bedoel je?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:12 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Als het er zo natuurlijk uitziet vind ik het prachtig. Een saai kaal zwembad vind ik ook niets. Hier is bij het minivijvertje ook een 'beekloop'.Gemaakt van een borstelloze pomp, stuk tuinslang, een laptop adapter en snoer van kerstverlichting.
Inclusief afstandbediening en zonnepaneeltje voor 2e pompje.
Ja, in de achtertuin. Het is alleen niet goed te zien, want er groeit ietwat onkruid overheen.quote:
Ja leuk! Water is leuk! Maar waar is de kerstverlichting dan voor?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:14 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ja, in de achtertuin. Het is alleen niet goed te zien, want er groeit ietwat onkruid overheen.
Nee, niet de verlichting, maar het snoer was meters lang en perfect voor dat doeleind. Werkt al een jaar of drie naar behoren.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:15 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ja leuk! Water is leuk! Maar waar is de kerstverlichting dan voor?
oh gelukkig alleen het snoerquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:16 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Nee, niet de verlichting, maar het snoer was meters lang en perfect voor dat doeleind. Werkt al een jaar of drie naar behoren.
Aha, jij bent dus ook met 573 dingen tegelijk bezig.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:18 schreef Prisha het volgende:
[..]
oh gelukkig alleen het snoer![]()
Ik heb een koivijver en een moeraszone die eraan vast zit. Koivijver is vrij saai eigenlijk. Maar de vissen zijn zo leuk. Ik wil het allemaal veranderen uiteindelijk. Maar goed. Zoveelste projectje....eerst de andere dingen afmaken
guiltyquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:24 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Aha, jij bent dus ook met 573 dingen tegelijk bezig.
Everything is connected.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:25 schreef Prisha het volgende:
[..]
guilty![]()
Maar het haakt wel op de een of ander manier allemaal in elkaar.
waahhhhhhhhh!!!!! Klinkt bekend. Beetje. Ik was het effect van licht aan het testen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:29 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Mijn laatste project is een wietplant op 18 watt LED groeilamp laten gedijen. Dat lukt op zich ook wel aardig. Die zaadjes lagen er toch nog vanuit A'dam. Daar maakten we zelf wietolie, in de hoop dat het genezend zou werken.
Precies!quote:
Dirk Gentlyquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:42 schreef Voxs het volgende:
[ afbeelding ]
die had ik al tijden opgeslagen om eens te gebruiken
ga morgen kijken Prishje, moet nog veel kijken
dagdag
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:34 schreef Prisha het volgende:
[..]
waahhhhhhhhh!!!!! Klinkt bekend. Beetje. Ik was het effect van licht aan het testen.
Ik heb led lampen in: Full spectrum, blauw/rood, groen, en blauw/groen/rood.
Ik had 4 groeikastjes gemaakt en wilde het effect testen van de verschillende kleuren spectrum op de groei van planten. En dan verschillende soorten planten. Ik had sla, wiet en een bloemplant, ik geloof margriet.
Test alleen niet kunnen afmaken. Ooit nog eens doen.
Had je een groeikast gemaakt?
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:42 schreef Voxs het volgende:
[ afbeelding ]
die had ik al tijden opgeslagen om eens te gebruiken
ga morgen kijken Prishje, moet nog veel kijken
dagdag
Hmmm ok! Geen wetenschappelijke test maar wel gewoon leuk! Film je het ook of maak je foto's?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:51 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]Nou ja! Nope, geen groeikast. Het staat gewoon in een bloempot op een kastje in de keuken, voor een geblindeerd raam. Dat laatste om te zien of het echt wilde met zo weinig aan wattage. En dat lukt. Heb gekozen voor een lamp zonder kleuren voor het afbloeien en gewoon wit genomen.
Het gaat 's morgens aan en als ik ga slapen weer uit. Eens zien wat het resultaat is in vergelijking met kleur. Ook bewust totaal geen rekening gehouden met het aantal uren 'zon' of ventilatie.
Welnee joh!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder maak ik geen filmpjes of berekeningen. Het krijgt niet eens voldoende mineralen. Wilde alleen het verschil weten met destijds. De techniek staat overduidelijk niet stil op LED gebied.L2B's Mixcloud
Leuk, ik zal eens luisterenquote:Op zondag 22 maart 2020 16:53 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Lekkere vrolijke voorjaarsmix om eens iets anders te horen dan al het corona gedoe, al is dat laatste natuurlijk best begrijpelijk.![]()
Dit is 'm: Hell Yeah!
hmmm ja ik snap het denk ik een beetjequote:Op zondag 22 maart 2020 16:33 schreef Voxs het volgende:
@:Prisha, ik had het ooit gehoord, van de lelijke baby's in de schilderijen. Maar vergeten ook weer en weet het vooral aan dat in die tijd men niet veel wist van anatomie, niet erg bezig waren met natuurgetrouw. Geen model gebruikten ook, maar uit het hoofd schilderden. Veelal werd dat gedaan door monniken. Die Mariafiguren zien er ook niet erg aanlokkelijk uit
Ik denk een combi van wat er in de video vertelt wordt ook.
Exacte weergave was niet belangrijk, want het ging om het verhaal aan het volk overbrengen, dat kon eenvoudiger. Pas later werd 'schoonheid als doel van kunst' belangrijkquote:Op zondag 22 maart 2020 21:08 schreef Prisha het volgende:
[..]
hmmm ja ik snap het denk ik een beetje
Daar komt ook nog bij denk ik dat ze kinderen als kleine volwassenen zagen en dezelfde verhoudingen hanteerden?quote:Op zondag 22 maart 2020 22:04 schreef Voxs het volgende:
[..]
Exacte weergave was niet belangrijk, want het ging om het verhaal aan het volk overbrengen, dat kon eenvoudiger. Pas later werd 'schoonheid als doel van kunst' belangrijk
Dat ook zekerquote:Op zondag 22 maart 2020 22:06 schreef tonja het volgende:
[..]
Daar komt ook nog bij denk ik dat ze kinderen als kleine volwassenen zagen en dezelfde verhoudingen hanteerden?
en vergaten daarbij ook veel Romeinse kunstkennis.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:08 schreef Voxs het volgende:
[..]
Dat ook zekerEn weinig studie dus naar anatomie van kind. Je ziet het ook goed in de gezichten van volwassenen. Leonardo Da Vinci was een van de eersten die echt goed studie maakte naar hoe licht over vorm valt ten behoeve van kunst ook.
Je weet er veel vanaf. Tof.quote:Op zondag 22 maart 2020 22:09 schreef Voxs het volgende:
[..]
en vergaten daarbij ook veel Romeinse kunstkennis.
Ik zoek een voorbeeld voor je van schildering, een andere keer, nu duikrol ik in bed!quote:Op zondag 22 maart 2020 22:24 schreef tonja het volgende:
[..]
Je weet er veel vanaf. Tof.
Bij Romeinse kunst denk ik aan witte standbeelden..
Sweet dreamsquote:Op zondag 22 maart 2020 22:38 schreef Voxs het volgende:
[..]
Ik zoek een voorbeeld voor je van schildering, een andere keer, nu duikrol ik in bed!
Ga ik nu kijken!quote:Op vrijdag 27 maart 2020 21:01 schreef Prisha het volgende:
Dit is ook wel een mooie locatie trouwens. En...huis op het water...
Ik was een YT aan het kijken over Life's hidden energy en daar kwam dit voorbij.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:57 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Zijn ietwat te groot om als UI te gebruiken, maar wél fraai.
Ja, zijn leuke UI's geworden, maar doen wel wat afbreuk aan de grootte van de originele gif afbeeldingen. Zal Life's hidden energy eens kijken ook, dank je!quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:24 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ik was een YT aan het kijken over Life's hidden energy en daar kwam dit voorbij.
Oeh...heb niet eens aan UI gedacht. Nu je t zegt. Het is dat ik nooit mijn UI wijzig.....ze zijn wel gaaf zo
Die ja. Het wordt positieverquote:
Jaquote:
Dat nadenken deed ik al. En dingen doen. Maar het waren, naar het toen leek, afzonderlijke gedachten. Afzonderlijke projectjes.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:59 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Piekvermogen5,76 kWp
[..]
Ben je daar meer over na gaan denken na je klimavontuur?
Dat 1e was allang duidelijk bij je, vandaar het 'meer' nadenken in mijn vraag.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:01 schreef Prisha het volgende:
[..]
Dat nadenken deed ik al. En dingen doen. Maar het waren, naar het toen leek, afzonderlijke gedachten. Afzonderlijke projectjes.
Na mijn klimgebeuren zijn alle puzzelstukjes in elkaar gaan vallen.
Everything is connected.
hmmmm ok.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:07 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Dat 1e was allang duidelijk bij je, vandaar het 'meer' nadenken in mijn vraag.Dat laatste hoopte ik op en maakt het één en ander duidelijk.
Een kudde.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 21:45 schreef Prisha het volgende:
Als ik naar die beesten kijk, hoe ze zweven....prachtig. Ze zwemmen wel vaak bij elkaar. School kwallen? Noem je dat zo?
je hebt gelijk!quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:35 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Een kudde.Volgens mij een zwerm.
ja echt he. Zo mooi om te zien.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:37 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Oh, dat ziet er heel broos uit en sommige delen bijna transparant. Vreemde, maar prachtige levensvorm.
ja dat! Zoals ze bewegen,bijna pulserend.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 23:04 schreef Voxs het volgende:
Prachtig, zo dromerig..als je niet oppast blijf je staren en alle lijnen volgen.
Dat klopt, maar..als je in de zee zwemt tussen de kwallen, ( of haai!quote:Op zaterdag 28 maart 2020 23:15 schreef Prisha het volgende:
[..]
ja dat! Zoals ze bewegen,bijna pulserend.
Weet je, mensen hebben vaak angst voor hetgeen ze niet begrijpen of vrezen. Bivoorbeeld in dit geval. Ze weten alleen: kwallen zijn giftig, eng, doen je pijn.
Daardoor ziet men vaak de schoonheid niet. Zo jammer.
Ik bedoel ook wel van een afstandquote:Op zondag 29 maart 2020 11:17 schreef Voxs het volgende:
[..]
Dat klopt, maar..als je in de zee zwemt tussen de kwallen, ( of haai!) dan denk je wel anders.
Ze zijn ook zo mooi ..helaas voor de kwal zelf, maar op het strand kan je ze vaak goed bekijken ook.
quote:
Dank je welquote:Op zondag 29 maart 2020 11:33 schreef Voxs het volgende:
@:tonja, ik zou nog wat Romeinse portretten voor je opzoeken. En terwijl ik zocht, kwam ik er achter dat sommige Egyptisch zijn, maar onder Romeinse heerschappij toen. Multicultureel. Maar uit die tijd dus.
De portretten werden gemaakt als grafportret.
Kijk, hier zit toch wel heel wat meer vorm en 'natuurgetrouwheid' in dan van die in de middeleeuwen. Denk dat het ook een kwestie was van in de middeleeuwen: verhaal van Bijbel boven alles. Niet geïnteresseerd in de schoonheid van de mens. Zoals de Grieken, en de Romeinen die erg dweepten met de Griekse Esthetiek, (zie de beelden) wel deden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Graag gedaan!quote:Op zondag 29 maart 2020 21:48 schreef tonja het volgende:
[..]
Dank je welOok voor de uitleg. Dat lijkt me een zeer plausibele verklaring.
Waar is dit van gemaakt?quote:
Wow, dat is zeer indrukwekkend. Het is ook een hele beste spanwijdte als je haar ziet vliegen, dus dat wil wel in combinatie met een relatief klein lichaam. Echt gracieus dat zweven. Die duif oogt gewoon lomp in vergelijking.quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:50 schreef Prisha het volgende:
oeh ik was toch ergens eind vorig jaar op zo'n nacht excursie geweest toen we opzoek gingen naar uilen?
Vooraf hadden we een soort briefing met uitleg over uilen en zo en toen lieten ze ook deze zien, toevallig kwam ik hem van de week tegen. Zo gaaf!!! Het verschil in geluid, en die uil dan...fenomenaal gewoon
De sfeer neergezet door de melodie is prachtig, maar het steeds herhalen van dezelfde zin met robotstem vind ik wat overdone. Dat hadden ze imo beter gewoon kunnen zingen en het onbewerkt laten. Eigenlijk vond ik het zelfs een beetje jammer toen de stem ingezet werd.quote:
Tof dit, pullup!quote:
quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:14 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
De sfeer neergezet door de melodie is prachtig, maar het steeds herhalen van dezelfde zin met robotstem vind ik wat overdone. Dat hadden ze imo beter gewoon kunnen zingen en het onbewerkt laten. Eigenlijk vond ik het zelfs een beetje jammer toen de stem ingezet werd.
De track op zich is erg lekker.
Fraaie clip trouwens, heer 11!
Ah ja deze is coolquote:
Hier ben ik te dom voor.quote:
Wauw! en pfffffffffquote:Op donderdag 7 mei 2020 23:12 schreef Prisha het volgende:
Ik was naar aardbeving dingetjes aan het kijken en kwam deze video tegen. Het gaat de maker om d lateral ground movement. Ik moest twee keer kijken voor ik zag wat hij bedoelde. Als je het eenmaal ziet is het wel bijzonder
ik ben tot nr 12 gekomenquote:Op donderdag 7 mei 2020 22:44 schreef Prisha het volgende:
Vraag me soms af hoe ze die bruggen gemaakt hebben. De meeste van die bruggen zou ik echt doodeng vinden. Hier moet je niet naar kijken als je hoogtevrees hebt
Een paar zou ik niet over nadenken. geen probleem.quote:Op donderdag 7 mei 2020 22:44 schreef Prisha het volgende:
Vraag me soms af hoe ze die bruggen gemaakt hebben. De meeste van die bruggen zou ik echt doodeng vinden. Hier moet je niet naar kijken als je hoogtevrees hebt
Die eerste die ze lieten zien, de 7 Mile Bridge, ben ik ook overheen gegaan, ik vond die niet zo heel bijzonder eerlijk gezegd. Maar er zitten een hoop bij waarbij ik idd zou zeggen: hell no!quote:Op vrijdag 8 mei 2020 07:55 schreef pullup het volgende:
Een paar zou ik niet over nadenken. geen probleem.
Er zijner een stel waar ik absoluut niet overheen gaan maar die met het 'brekende ' glas onder je voeten is evil
Enerverende ervaring wel hequote:
quote:Op vrijdag 8 mei 2020 08:35 schreef Prisha het volgende:
[..]
Die eerste die ze lieten zien, de 7 Mile Bridge, ben ik ook overheen gegaan, ik vond die niet zo heel bijzonder eerlijk gezegd. Maar er zitten een hoop bij waarbij ik idd zou zeggen: hell no!
[..]
Enerverende ervaring wel he![]()
Echt. Hoe hebben ze sommige van die dingen gebouwd. Niet normaal.
Ja cool was die he. Ik was allemaal aardbeving filmpjes aan het kijken. Echt ongelooflijk.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 12:22 schreef Ansachteraf het volgende:
![]()
Dat filmpje van die aardbeving was ook wel heftig!
Als je al die filmpjes kijkt dan is ''de mens'' is eigenlijk maar een klein nietig wezen is én heel kwetsbaar en aan de andere kant weer heel sterk alleen jammer dat ze soms die kracht
een beetje verkeerd gebruiken.
Mooi topic dit!
Prachtig om te zien!quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:24 schreef Prisha het volgende:
Deze eerste heb ik nu bekeken. Straks de rest bekijken. Wel een interessant vraagstuk. Kun je dieren die in gevangenschap zijn geboren en opgegroeid later terugzetten in de wildernis.quote:
Ik dacht eerst dat ie niet écht was, maar als je héél goed kijkt, hier is het beter te zien dan zie jequote:
Ik dacht ook eerst dat het nep was. Leuk he.quote:Op maandag 11 mei 2020 07:58 schreef Ansachteraf het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat ie niet écht was, maar als je héél goed kijkt, hier is het beter te zien dan zie je
hem bewegen![]()
Die gele is ook prachtig![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |