abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191885921
quote:
Pandemie

Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.

Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.

Bron
Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)

Preppers kaart verspreiding in NL

Nog een kaartje van NL

• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER

• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER

Besmettingen per gemeente (RIVM kaartje)

Alle gevallen, in een lijst

• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk

• Timelapse: Mapping the Outbreak

RIVM Vragen en Antwoorden

Wuhan Corona Virus Map

• Wikipedia: Coronavirus outbreak

• Worldmeters: https://www.worldometers.info/coronavirus/

• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.

• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis

Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.

Dit doet corona met je, als je pech hebt.

On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2

Spreadsheet met cijfers die user joyvke voor ons aan het bijhouden is.

• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351

Voorlopig behandeladvies uitgegeven op 3 maart 2020 door het RIVM

CoronaVirus Freedom Of Speech

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Doden in Nederland

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 20:20:07 ]
pi_191885928
Sorry zat even te mijmeren
pi_191885938
https://www.cnbc.com/2020(...)n-china-reuters.html

Dan zit je quarantaine stort het hotel in.
pi_191885942
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 16:07 schreef Za het volgende:

[..]

Ik reageer op de sneue artikelen die je linkt, niet op jou als user.
Verkeerd begrepen, excuses.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191885944
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:26 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Sorry zat even te mijmeren
Was al bang dat je COVID-19 had zo lang als dat het duurde ;(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 19:27:45 #6
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191885956
@Rivm
Bij het testen op het nieuwe coronavirus wordt met een wattenstokje wat slijm uit de keel en neus genomen. Benieuwd hoe vaak we al getest hebben? Meer info over COVID-19: bit.ly/3cEf6G2 #COVID19 #coronavirus
pi_191885957
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:27 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik snap de consternatie
  zaterdag 7 maart 2020 @ 19:28:05 #8
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191885962
6000 pas
pi_191885963
Kan dat lijstje met besmettingen bijgewerkt worden? Daar staan er nog 40 in terwijl we bijna de 200 aantikken al.
vosss is de naam,
pi_191885965

Deze video zou van mij wel in de OP mogen.
pi_191885975
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:27 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik wil voor de zekerheid dat we eerst even @Fer_de_Lance testen of hij virus vrij is.
pi_191885996
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:17 schreef bitterbal het volgende:

[..]

ja maar wat een gevolgen heeft dat wel niet voor mensen en de economie
Die zijn verstrekkend. Alleen, niks doen dan zijn de gevolgen ook groot. Ook voor de economie. Op een gegeven moment komt alles toch tot stilstand als er maar genoeg slachtoffers vallen en mensen ziek worden.

Ook niet heel fijn als je als toerist nergens meer welkom bent omdat er geen echte maatregelen genomen worden. Voor ons niet een heel onrealistisch scenario.
pi_191886002
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:28 schreef vosss het volgende:
Kan dat lijstje met besmettingen bijgewerkt worden? Daar staan er nog 40 in terwijl we bijna de 200 aantikken al.
Zo, bijgewerkt, tevreden?
pi_191886011
Nu ook besmettingen op Malediven, twee eilanden op slot
Op de Malediven zijn twee medewerkers van een resort besmet met het coronavirus. De twee hebben het virus waarschijnlijk opgelopen via een toerist uit Italië, die bij thuiskomst positief testte. Ze zitten in quarantaine.

Op een ander eiland van de Malediven vertoonden twee Franse toeristen symptomen van het coronavirus. Ook zij zitten in isolatie. Het is nog niet bekend of de Fransen daadwerkelijk positief zijn getest op het virus.

De Maledivische autoriteiten hebben de twee eilanden in kwestie - Summer Island en Kuredu Island - volledig afgesloten, om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. De Malediven bestaan uit bijna 1200 kleine eilanden, waarvan er zo'n 200 bewoond zijn. Sommige eilandjes bestaan volledig uit resorts, zo ook Summer Island en Kuredu Island.

NOS
pi_191886025
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:27 schreef KingRadler het volgende:

@:Rivm
Bij het testen op het nieuwe coronavirus wordt met een wattenstokje wat slijm uit de keel en neus genomen. Benieuwd hoe vaak we al getest hebben? Meer info over COVID-19: bit.ly/3cEf6G2 #COVID19 #coronavirus
Ik ben vooral benieuwd hoe lang ze nog kunnen testen, wat hun voorraad is. Maar ik snap dat ze dat nooit zullen communiceren.
pi_191886037
Gaat het nou vanavond weer over de overbelasting van het zorgstelsel?
Vanmorgen ook al.

Staat deze al in de OP?
https://threadreaderapp.com/thread/1236095180459003909.html
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191886039
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:30 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Zo, bijgewerkt, tevreden?
_O-
vosss is de naam,
pi_191886044
Misschien ook feco-orale transmissie van het virus mogelijk (verder onderzoek nog noodzakelijk):

Gastroenterology

The Lancet
pi_191886047
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:32 schreef vosss het volgende:

[..]

_O-
:D

Ja dit was te doen
pi_191886057
Weet niet of dit al eerder gepost is maar hier kun je zien hoe Nederland het doet in vergelijking met andere landen.

"We zijn goed voorbereid"

Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_191886079
Ik erger me echt kapot aan die Nu.nl mensen die blijven roepen "waarom zo druk om een griepje"

En dan mensen die zeggen er zijn zoveel verkeersdoden per jaar, oude mensen gaan ook met de auto.... hoe compleet mongool ben je dan als je die vergelijking maakt
pi_191886083
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Weet niet of dit al eerder gepost is maar hier kun je zien hoe Nederland het doet in vergelijking met andere landen.

[ afbeelding ]
niet klikbaar
  zaterdag 7 maart 2020 @ 19:36:09 #23
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191886091
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 18:23 schreef joyvke het volgende:
Italië is ook weer van 462 naar 567 crticial gegaan :{ .
Als aantal ICU bedden per capita zelfde is als in de VS, dan hebben ze er 17500. Aan dit tempo houdt Italië het geen twee weken meer vol.
Wat is de normale bezettingsgraad op ICU?
are we infinite or am I alone
  zaterdag 7 maart 2020 @ 19:36:17 #24
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_191886094
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:35 schreef smeerpijp. het volgende:
Ik erger me echt kapot aan die Nu.nl mensen die blijven roepen "waarom zo druk om een griepje"
Je ergert je aan mensen die wel normaal na kunnen denken?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_191886098
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:28 schreef -river- het volgende:

[..]

Ik wil voor de zekerheid dat we eerst even @:Fer_de_Lance testen of hij virus vrij is.
Ik ben zo rot als een mispel
pi_191886105
Het item bij RTL over die moeder en dochter die "onherkenbaar" zijn gemaakt achter een glasplaat... die herkent toch iedereen in die omgeving _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_191886128
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:35 schreef smeerpijp. het volgende:
niet klikbaar
behrooz_hm twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 11:06:38 Number of COVID-19 cases per 10M people. It also illustrates how quickly a country has reached a specific level (e.g. 100 cases per 10M). South Korea and Italy have higher per capita cases than China now; trends for Switzerland, Norway, and the Netherlands are alarming. https://t.co/y2OZfj2Y02 reageer retweet
pi_191886140
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:36 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Filmpje gekeken wat hierboven gepost is? Of heb jij andere bevindingen dan een virus expert?
pi_191886160
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:36 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

O wat fijn, iemand die normaal na kan denken. Wat een verademing.
Hoe gaat het verlopen volgens jou? Wat kunnen we verwachten?
  zaterdag 7 maart 2020 @ 19:40:16 #30
186587 Byzantynixschii
pi_191886165
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:39 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

Filmpje gekeken wat hierboven gepost is?
Nee. :')
  zaterdag 7 maart 2020 @ 19:40:37 #31
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_191886170
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:21 schreef vosss het volgende:

[..]

Geen idee. Als ik mn huis nog maar verkocht krijg.
daarom wacht ik nog even met kopen..ik zie mogelijkheden langzaam ontstaan :7
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_191886180
quote:
Wereldwijd tekort aan tests voor coronavirus dreigt

Er dreigt een wereldwijd tekort aan een onderdeel voor de test die het nieuwe Corona-virus opspoort. Dat onderdeel wordt in China gemaakt. Het RIVM adviseert ziekenhuizen om die reden om niet zomaar personeel te testen. „Vanuit oogpunt van schaarste van reagentia is (te) ongericht testen van personeel ongewenst”, staat in een advies dat het RIVM en de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen gisteren opstelden.

Er ís nog geen tekort, onderstreept hoofd Infectieziektebestrijding bij het RIVM, Jaap van Dissel, maar dat dreigt te ontstaan. „We weten nog niet wat eraan komt, dus we moeten de test heel gericht inzetten”, legt hij uit. Een aantal virologen in Nederland is nu bezig om een alternatief te bedenken voor de onderdelen (speciale cartridges) die op dreigen te raken. Van Dissel: „Elk land probeert nu zoveel mogelijk van die cartridges binnen te halen. Het is niet anders.”

Afgelopen dagen zijn in Nederland per dag honderden tests uitgevoerd om zo nieuwe Corona-patiënten op te sporen en de verspreiding van het virus in te dammen. In België was er deze week openlijke onenigheid over tussen prominente microbiologen. Professor Herman Goossens van de Universiteit van Antwerpen, zei dat België minder strikte criteria moet hanteren en meer mensen moet testen om de verspreiding van het virus te beteugelen. Zijn collega Marc van Ranst in Leuven zei dat dat niet kan omdat er dan te weinig tests overblijven.

Nederland telt sinds vrijdag 128 officiële Corona-patiënten, van wie er vrijdag een overleed. Vrijdagavond adviseerde het RIVM alle inwoners van Brabant die zwaar verkouden zijn en koorts hebben om thuis te blijven. Ook als ze níet in een risicogebied zoals Noord-Italië zijn geweest. Reden is dat van de patiënten bij wie onduidelijk is hoe ze zijn besmet met het virus, de meesten uit Brabant (8 patiënten) komen. Van Dissel: „Om de bron van de besmetting te vinden, is tijd nodig. We willen tijd winnen door mensen die ziek zijn (ook al is het misschien een gewone griep) binnen te laten blijven en zo in elk geval de situatie te beheersen.”

Complicaties infectie

De man die vrijdag overleed aan complicaties van de infectie was een 86-jarige man die met zijn vrouw in een dorp in de Hoeksche Waard woonde. Ook van hem is niet bekend hoe hij besmet raakte. Hij was niet op reis geweest. Hij was zondagavond met hoge koorts in het Rotterdamse Ikazia Ziekenhuis opgenomen. Maandag kwamen daar luchtwegklachten bij. Een dag later werd na een test bij hem het Coronavirus ontdekt. De Gemeentelijke Gezondheidsdienst (GGD) onderzoekt nog met wie de man allemaal in contact is geweest. De twee huisartsen die hem voor de ziekenhuisopname hebben bezocht, blijven op advies van de GGD twee weken thuis. Intussen begint een aantal ziekenhuizen dat al een Corona-patiënt heeft opgenomen; zoals het Rotterdamse Ikazia, het Maasstad, het Beatrix, Jeroen Bosch, Rode Kruis en OLVG – zich af te vragen of ze het personeel dat de Corona-patiënten heeft verzorgd wel kunnen missen. Als zij twee weken thuis moeten blijven, in quarantaine, om te voorkomen dat andere patiënten besmet raken, legt dat een groot beslag op de al krappe capaciteit.

Het RIVM adviseert sinds vrijdag om ziekenhuispersoneel dat in een risicogebied is geweest of onbeschermd in contact is geweest met een patiënt met coronavirusinfectie, gewoon te laten werken. Zéker ‘kritische zorgmedewerkers’ voor wie vervanging moeizaam te regelen is’ – zoals verpleegkundigen op de intensive care, de Spoedeisende Hulp of de hartbewaking. Zij moeten „hun gezondheidssituatie twee weken nauwgezet controleren (klachten, koorts). Het is aan te raden dat deze medewerkers niet ingezet worden op afdelingen met extra kwetsbare patiënten zoals transplantatie afdelingen of afdelingen met veel afweergestoorde patiënten.” Pas als zij verkoudheidsklachten of een luchtweginfectie hebben, (de „geringste verkoudheidsklachten”) moeten zij thuisblijven. Na „tenminste twee dagen klachten”, worden ze getest op het virus.

Beleid ziekenhuizen

Het Jeroen Bosch ziekenhuis volgt het advies om personeel alleen thuis te houden als ze ziek zijn. „Als je dat niet doet, bestaat de kans dat je op een gegeven moment te weinig mensen hebt om de zorg te continueren.”

Het Maasstad, waar een patiënt een week op de intensive care lag zonder dat men wist dat ze besmet was: „Wij hebben vanaf het begin erop ingezet dat medewerkers zo snel mogelijk weer aan het werk gingen. Medewerkers met gezondheidsklachten zijn (negatief) getest en meteen weer aan het werk gegaan. Andere medewerkers die contact met de patiënt hebben gehad, hebben we gevraagd bij zichzelf dagelijks de temperatuur op te meten. We vragen medewerkers om zich meteen te melden zodra ze ook maar iets van koorts, hoesten of andere griepachtige verschijnselen krijgen. Ze moeten dan thuis blijven en getest worden uit voorzorg.”

En het Beatrixziekenhuis, waar ook een Corona-patiënt een week op de IC lag, zonder dat men wist dat ze het had en dus niet geïsoleerd was: „Ruim 60 medewerkers hebben bij ons direct contact gehad met de patiënt, 23 van hen hadden gezondheidsklachten en zijn negatief getest. De medewerkers zonder klachten konden direct weer komen werken. Personeel uit voorzorg naar huis sturen, kunnen wij niet als klein streekziekenhuis, dan loopt de boel direct vast. Als medewerkers die contact met de patiënt hebben gehad ook maar de geringste klachten ontwikkelen moeten zij zich direct melden en dan worden ze getest. We vragen hen ook dagelijks hun temperatuur te meten, tot 13 maart, dat is twee weken nadat de patiënt bij ons het ziekenhuis heeft verlaten.”
  zaterdag 7 maart 2020 @ 19:41:45 #33
186587 Byzantynixschii
pi_191886196
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:40 schreef Mammietje het volgende:

[..]

O wat fijn, iemand die normaal na kan denken. Wat een verademing.
Hoe gaat het verlopen volgens jou? Wat kunnen we verwachten?
Ik verwacht helemaal niets. Ik heb wel wat beters te doen.
pi_191886198
Vakman pur sang
pi_191886208
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:41 schreef Mr.Silencer het volgende:

[..]

mja.

dus niet zo gek dat jan en alleman wordt getest :P
pi_191886232
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:41 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Druk met de patroontjes.
pi_191886248
quote:
Heb je ook de mate van verspreiding erbij? En het aantal gevallen in de eerste 3 maanden van verspreiding?
pi_191886251
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:41 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ow, dat is wel weer heel weinig. Ik had gehoopt op een alternatief scenario.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 19:44:30 #39
186587 Byzantynixschii
pi_191886257
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:42 schreef _I het volgende:

[..]

Druk met de patroontjes.
De wat?
pi_191886263
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[ afbeelding ]
Het is wel klein en je kunt niets aanklikken.

Ik kan nog net het gedeelte "trends voor Zwitserland, Noorwegen en Nederland zijn alarmerend" lezen.
Maar misschien is dat al genoeg, en eigenlijk weten we dat al. :{
  zaterdag 7 maart 2020 @ 19:44:57 #41
186587 Byzantynixschii
pi_191886273
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:44 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ow, dat is wel weer heel weinig. Ik had gehoopt op een alternatief scenario.
Een alternatief scenario bedenk je zelf maar.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 19:45:05 #42
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_191886279
quote:
5s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:43 schreef _I het volgende:

[..]

Heb je ook de mate van verspreiding erbij? En het aantal gevallen in de eerste 3 maanden van verspreiding?
Dit

SARS-CoV-2 is wat besmettelijker en efficiënter dan de bovenstaande virussen
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_191886287
Ik begin de gevolgen te ondervinden. Mijn handen voelen aan als schuurpapier door het extra handenwassen.
pi_191886303
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:45 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Gooi jezelf dan maar gewoon weg.
Nee, ook mensen die er niet naar willen luisteren en wel een mening hebben mogen er zijn.

Heb je ook bronnen bij al je meningen?
pi_191886314
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:45 schreef ZwangerPetro het volgende:
Ik begin de gevolgen te ondervinden. Mijn handen voelen aan als schuurpapier door het extra handenwassen.
Mijn handen ruiken heel de dag naar lavendel van de zeep lol
  zaterdag 7 maart 2020 @ 19:46:46 #46
186587 Byzantynixschii
pi_191886316
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:46 schreef _I het volgende:

[..]

Nee, ook mensen die er niet naar willen luisteren en wel een mening hebben mogen er zijn.

Heb je ook bronnen bij al je meningen?
Ik heb helemaal geen mening gegeven man.
pi_191886325
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:44 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Een alternatief scenario bedenk je zelf maar.
Nah, dan is de toegevoegde waarde van jouw aanwezigheid wel heel nihil. Misschien kan je dan toch beter dat 'beters' gaan doen dat je al van plan was.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 19:49:13 #48
186587 Byzantynixschii
pi_191886365
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:47 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nah, dan is de toegevoegde waarde van jouw aanwezigheid wel heel nihil. Misschien kan je dan toch beter dat 'beters' gaan doen dat je al van plan was.
De toegevoegde waarde van deze complete topicreeks is nihil aangezien al het nieuws wordt ondergesneeuwd door hysterisch gespeculeer, idioot gevoorspel en gehuil over het RIVM.
pi_191886366
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:46 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Jawel.... Jij vond dat mensen die het 'maar een griepje' noemden, normaal konden nadenken. Dat is een mening. :)
pi_191886373
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:46 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Je doet niet anders. Roepen dat mensen die het maar een griepje vinden, mensen noemen die nadenken is toch een mening!?

Geef dan gewoon je eigen gefundeerde mening, mag wel hoor. Dan kunnen we in ieder geval in gesprek. Hoor graag wat onderbouwde relativerende woorden.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 19:49:48 #51
186587 Byzantynixschii
pi_191886380
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:49 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Jawel.... Jij vond dat mensen die het 'maar een griepje' noemden, normaal konden nadenken. Dat is een mening. :)
Okay, en nu?
pi_191886391
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:49 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Okay, en nu?
Nou, nu wat _l zegt.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 19:50:41 #53
186587 Byzantynixschii
pi_191886394
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:49 schreef _I het volgende:

[..]

Je doet niet anders. Roepen dat mensen die het maar een griepje vinden, mensen noemen die nadenken is toch een mening!?

Geef dan gewoon je eigen gefundeerde mening, mag wel hoor. Dan kunnen we in ieder geval in gesprek. Hoor graag wat onderbouwde relativerende woorden.
Ik heb geen mening verder over het virus zelf. Ik kom hier voor het nieuws en erger me aan het gejank tussendoor. Hoe moeilijk kan het zijn?
pi_191886395
949 in Frankrijk en 16 doden inmiddels:
https://www.lci.fr/sante/(...)en-24-h-2143314.html
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_191886396
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:49 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

De toegevoegde waarde van deze complete topicreeks is nihil aangezien al het nieuws wordt ondergesneeuwd door hysterisch gespeculeer, idioot gevoorspel en gehuil over het RIVM.
De toegevoegde waarde van dit topic is derhalve entertainment

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 19:50:53 ]
pi_191886405
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:50 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ik heb geen mening verder over het virus zelf. Ik kom hier voor het nieuws en erger me aan het gejank tussendoor. Hoe moeilijk kan het zijn?
En daar kom je dan over janken

ok

duidelijk
pi_191886410
quote:

[..]

Owww.... nieuws. Dan moet je op de frontpage zijn.
pi_191886413
Wel fijn zo tussendoor
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 maart 2020 @ 19:52:32 #59
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191886430
Staat de kaart van preppers al in de OP?
https://www.arcgis.com/ho(...).9091,7.8556,53.2709

Hierop kun je alle bevestigde cases in Nederland terugvinden

Is beter dat degene die nu in de OP staat van Tableau Public (die heeft Zeeland nog niet gemeld bijv.)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_191886444
quote:

[..]

En jouw gejank draagt daar toch aan bij?

Het nieuws is dat Italie wrs Lombardije op slot gaat doen, er zijn bijna 200 gevonden besmettingen in NL wv een groot gedeelte niet achterhaald kan worden, NY heeft de noodtoestand uitgeroepen, Iran is opgegeven en hier houdt niemand zich aan de vraag van het RIVM voor de omgeving Brabant.

Wat vind je daarvan?
pi_191886461
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:50 schreef joyvke het volgende:
949 in Frankrijk en 16 doden inmiddels:
https://www.lci.fr/sante/(...)en-24-h-2143314.html
Dat gaat ook rap.
pi_191886478
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:54 schreef ZwangerPetro het volgende:

[..]

Dat gaat ook rap.
Sow.
pi_191886486
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Staat de kaart van preppers al in de OP?
https://www.arcgis.com/ho(...).9091,7.8556,53.2709

Hierop kun je alle bevestigde cases in Nederland terugvinden
Nu wel
  zaterdag 7 maart 2020 @ 19:55:41 #64
186587 Byzantynixschii
pi_191886497
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

De toegevoegde waarde van dit topic is derhalve entertainment
Dat is verder prima. Ik weet dat er ook mensen zijn die genieten van optredens van de Jostiband, maar dat geldt voor mij niet.

Het zou gewoon fijn zijn als er ook een topic over het onderwerp was waar alleen feiten worden besproken maar dat is er niet.
pi_191886509
Je moet wel janken en paniekerende reacties gevel als "we gaan eraan", "onze zorgverleners kunnen dit nooit aan" (PS nee lul jij moet ook gewoon zorg verlenen als the shit hits the fan.)
En vooral geen stabiele, heldere en realistische dingen zeggen.
Want dan hoor je er niet bij.
Vakman pur sang
pi_191886538
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:54 schreef ZwangerPetro het volgende:

[..]

Dat gaat ook rap.
Yep en bij de laatste 7 ook nog geen leeftijd kunnen vinden.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_191886542
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:56 schreef Lospedrosa het volgende:
(PS nee lul jij moet ook gewoon zorg verlenen als the shit hits the fan.)
Dit is een walgelijke onderschatting van de capaciteiten en opleiding van zorgverlenend personeel, nu vind ik je sowieso een engerdje, maar dit is echt typisch

:')

gooi jezelf weg
pi_191886544
BNODesk twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 19:47:15 BREAKING: France reports 233 new cases of coronavirus and 5 new deaths, or 336 new cases and 7 new deaths so far today, raising total to 949 cases and 16 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
pi_191886545
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:55 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat is verder prima. Ik weet dat er ook mensen zijn die genieten van optredens van de Jostiband, maar dat geldt voor mij niet.

Het zou gewoon fijn zijn als er ook een topic over het onderwerp was waar alleen feiten worden besproken maar dat is er niet.
Dan kan ik je preppers.nl aanraden. Die geeft voornamelijk alleen meldingen van bevestigde gevallen met plaatsvermelding.
pi_191886552
quote:
Je moet wel janken en paniekerende reacties gevel als "we gaan eraan", "onze zorgverleners kunnen dit nooit aan" (PS nee lul jij moet ook gewoon zorg verlenen als the shit hits the fan.)
Wel een goed staatje dat je postte, waarin stond dat dit virus 34 keer dodelijker is dan de seizoensgriep. Beetje paniekzaaierig maar helaas wel realistisch. ^O^
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 maart 2020 @ 19:57:56 #71
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191886554
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:55 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Nu wel
Top ^O^
Haal dan deze:
Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER
Er maar uit, van public tableau, die mist een heleboel gevallen (bijvoorbeeld Zeeland)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_191886568
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:57 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Top ^O^
Haal dan deze:
Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER
Er maar uit, van public tableau, die mist een heleboel gevallen (bijvoorbeeld Zeeland)
Jezus man... ik klikte op open nieuw topic :(
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 maart 2020 @ 19:59:24 #73
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191886581
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:58 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Jezus man... ik klikte op open nieuw topic :(
Ik hou verder mijn mond :*
pi_191886589
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:59 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ik hou verder mijn mond :*
Moet mijn krachten sparen he :(
pi_191886590
quote:
In tegendeel. Maar roepen dat die mensen wel gezond zijn voegt weinig toe.

Beide mensen bestaan en paniekerende mensen zijn zeldzamer. Voer gewoon een gesprek ipv een beschouwing de wereld in te slingeren. Is toch al alleen maar verhelderend als iemand alle feiten heeft en toch aan kan geven waarom je gewoon door moet leven.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:00:09 #76
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191886597
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:57 schreef Houtenbeen het volgende:
BNODesk twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 19:47:15 BREAKING: France reports 233 new cases of coronavirus and 5 new deaths, or 336 new cases and 7 new deaths so far today, raising total to 949 cases and 16 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Frankrijk gaat hard.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_191886598
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:55 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Die ga je nergens vinden denk ik.
Feiten, bijstellingen, fake news, horen zeggen, bewust achterhouden en pseudowetenschap wisselen elkaar wereldwijd in hoog tempo af. Het wordt erg lastig om het in zo'n situatie het kaf van het koren te scheiden. Dat ga je in elk geval in dit topic niet vinden.
pi_191886616
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:57 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Dit is een walgelijke onderschatting van de capaciteiten en opleiding van zorgverlenend personeel, nu vind ik je sowieso een engerdje, maar dit is echt typisch

:')

gooi jezelf weg
Als het echt zover is dat er chaos is en mensen om je heen sterven, de ziekenhuizen uitpuilen en de wegen verstopt.
Ga je dan in een hoekje janken of doen wat je kan?

Als ik.dan toch de slechtste lijn doortrek. Het kan best zijn dat we dan lichamen moeten verbranden.
Kun je dat wel aan?
Vakman pur sang
pi_191886648
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Als het echt zover is dat er chaos is en mensen om je heen sterven, de ziekenhuizen uitpuilen en de wegen verstopt.
Ben jij zo betrokken met andere mensen? Zou mij echt geen reet interesseren.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  Moderator zaterdag 7 maart 2020 @ 20:03:28 #80
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_191886662
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:02 schreef Kiid het volgende:

[..]

Precies dit
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:03:32 #81
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_191886666
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_191886685
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:02 schreef Kiid het volgende:

[..]

Ja als mensen sterven zal ik helpen, bekenden en vrienden eerst.
Vakman pur sang
pi_191886693
Italië komt vanavond nog met verdere maatregelen.. zal het hele land zowat op lock down gaan?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191886703
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Italië komt vanavond nog met verdere maatregelen.. zal het hele land zowat op lock down gaan?
Ik kan het me amper voorstellen
pi_191886709
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Als ik.dan toch de slechtste lijn doortrek. Het kan best zijn dat we dan lichamen moeten verbranden.
Kun je dat wel aan?
Harry Mens heeft grote ovens
pi_191886736
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Ze moeten wel, wat kunnen ze anders doen nu?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 maart 2020 @ 20:06:24 #87
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191886737
Lombardije:

Lombardy's welfare minister: "every day we get 200 new people to the ER in critical conditions, which means every day we need to find 200 more hospital beds. […] the virus is spreading at an exceptional speed, faster than our predictions and than the data we got from China."

bron: https://www.askanews.it/c(...)o-pn_20200306_00050/

The major of an Italian quarantined city: "people keep dying and there are no doctors to treat the sick […] we had 5 GPs, 3 are in quarantine & 2 are sick; 1 GP volunteered [from outside but] no one gave him the tools to protect himself when he's visiting patients."
pi_191886756
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:05 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Kun je een grapje van maken maar het is nodig als de lijken zich opstapelen en om het virus te stoppen.
Met de zwarte dood moesten onze voorvaderen dit ook.
Vakman pur sang
  Moderator zaterdag 7 maart 2020 @ 20:07:00 #89
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_191886760
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:05 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Cremeren moet weer leuk worden!
~FEYENOORD~
  Moderator zaterdag 7 maart 2020 @ 20:07:37 #90
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_191886779
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:06 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Kun je een grapje van maken maar het is nodig als de lijken zich opstapelen en om het virus te stoppen.
Gelukkig zal dat nooit gaan gebeuren :)
~FEYENOORD~
pi_191886785
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:06 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Lombardije:

Lombardy's welfare minister: "every day we get 200 new people to the ER in critical conditions, which means every day we need to find 200 more hospital beds. […] the virus is spreading at an exceptional speed, faster than our predictions and than the data we got from China."

The major of an Italian quarantined city: "people keep dying and there are no doctors to treat the sick […] we had 5 GPs, 3 are in quarantine & 2 are sick; 1 GP volunteered [from outside but] no one gave him the tools to protect himself when he's visiting patients."
Klinkt niet als iets wat onder controle is, of is te krijgen. En verrassend dat de cijfers uit China afwijken. :+
pi_191886788
quote:
Lombardije:

:o
pi_191886800
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:07 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Cremeren moet weer leuk worden!
Bring back the Fun in Funeral.
pi_191886816
quote:
Lombardije:

uh oh
pi_191886821
Dat virusje heeft blijkbaar een hekel aan Italianen
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_191886832
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:05 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Besef je wat er aan de hand is daar?
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:09:45 #97
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_191886844
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:06 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Paniekzaaier
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_191886861
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Besef je wat er aan de hand is daar?
Te goed, maar ik kan het me amper voorstellen... omdat het echt groot is, daar kan Italië failliet van gaan... dat is echt groot

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 20:10:51 ]
pi_191886872
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:05 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Het slaat wel heel snel om van niets aan de hand naar stapels lijken.
pi_191886885
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:10 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Te goed, maar ik kan hem e amper voorstellen... omdat het echt groot is, daar kan Italië failliet van gaan... dat is echt groot
Italië is al langzaam aan het failliet gaan.. dit jaar zal het toerisme totaal imploderen daar
pi_191886898
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Italië is al langzaam aan het failliet gaan.. dit jaar zal het toerisme totaal imploderen daar
Het is niet te hopen
pi_191886922
BNODesk twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 20:11:30 NEW: Washington state reports 22 new cases of coronavirus and 3 new deaths, raising total to 102 cases and 16 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
16 dood van de 102 cases. Das heel hoog.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:12:45 #103
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_191886936
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zou zonde zijn. Apart volk, maar erg mooi land en rijke historie
pi_191886943
Het ergste is dat ik hetzelfde voor de VS vrees
pi_191886968
quote:
13s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:12 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Spanje, Frankrijk.. Vergeet Iran niet. Langzaam trekt het per land voorbij en het wordt steeds duidelijker hoe snel het zal gaan als het vat heeft.
pi_191886980
Dat gaat een flinke recessie worden
pi_191886984
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:12 schreef _I het volgende:
16 dood van de 102 cases. Das heel hoog.
Er zijn te weinig testen beschikbaar en de gevallen die ze afnemen staan al met één been in het sterfhuis. Zo krijg je de hoge percentages.
pi_191886997
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:14 schreef zipcon het volgende:

[..]

Er zijn te weinig testen beschikbaar en de gevallen die ze afnemen staan al met één been in het sterfhuis. Zo krijg je de hoge percentages.
Snap ik. Geeft wel aan dat je weken achterloopt met 16 doden.
pi_191887002
quote:
Lombardije:

Wat een slagveld :{
pi_191887071
quote:
13s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:12 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Ja, dat gaat daar ook nog wat worden. Ik denk nog erger dan dat het hier zal gaan worden. Gaat ook een hele grote rol spelen bij de presidentsverkiezingen.
pi_191887077
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:55 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Nu wel
Deze is misschien ook handig voor de OP
https://www.arcgis.com/ap(...)40e7ae72254029bf6251
pi_191887088
En als in Spanje blijkt dat daar een begrafenis 60 mensen heeft besmet, gaat daar iemand ook nog iets mee doen voordat het ons treft?
pi_191887101
Dit is zeker geen gewoon griepje meer :o
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 maart 2020 @ 20:19:03 #114
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191887112
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:08 schreef _I het volgende:

[..]

Bring back the Fun in Funeral.
Ik moet op eens aan Adelheid Roosen denken met haar "We gaan dood! Allemaal!"
Kwam laatst een prachtig gifje daarvan tegen, kan dat uiteraard nu nergens weer vinden.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:19:09 #115
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_191887113
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:17 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Zaanstad is nieuw voor me
pi_191887139
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:19 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Kwam laatst een prachtig gifje daarvan tegen, kan dat uiteraard nu nergens weer vinden.
Die staat vast al een keer of 9 ergens in dit feuilleton.
pi_191887145
quote:
5s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:18 schreef _I het volgende:
En als in Spanje blijkt dat daar een begrafenis 60 mensen heeft besmet, gaat daar iemand ook nog iets mee doen voordat het ons treft?
Ehm... in Nederland?
pi_191887152
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:07 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Gelukkig zal dat nooit gaan gebeuren :)
Gelul, nu niet, maar met de snelheid van virussen die zich muteren, gevoedt door overbevolking, kan er een zelfde virus ontstaan maar dan met 30-40% mortaliteit.
En dan heb je binnen een paar weken een chaos waarbij we alle pellets en bouwlanden nodig zijn om lijken te verbranden.
Vakman pur sang
pi_191887153
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:18 schreef -river- het volgende:
Dit is zeker geen gewoon griepje meer :o
Goh :’)
pi_191887158
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:20 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ehm... in Nederland?
Hoe bedoel je?
  Spellchecker zaterdag 7 maart 2020 @ 20:20:42 #121
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191887163
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:19 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

pi_191887171
quote:

[..]

Zit er in
pi_191887177
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:20 schreef _I het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Ik zou mijn adem niet inhouden tot men in Nederland besluit daar iets mee te doen! ;)
  Moderator zaterdag 7 maart 2020 @ 20:21:27 #124
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_191887184
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Gelul, nu niet, maar met de snelheid van virussen die zich muteren, gevoedt door overbevolking, kan er een zelfde virus ontstaan maar dan met 30-40% mortaliteit.
En dan heb je binnen een paar weken een chaos waarbij we alle pallets en bouwlanden nodig zijn om lijken te verbranden.
Ok man :')
~FEYENOORD~
pi_191887191
SkyNewsBreak twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 20:20:32 Italy is drafting a decree with measures to prevent the spread of coronavirus which includes closing ski resorts, museums, cultural centres and cancelling leave for healthcare workers in Lombardy and 11 provinces reageer retweet
pi_191887210
quote:

[..]

En dan heb je binnen een paar weken een chaos waarbij we alle pellets en bouwlanden nodig zijn om lijken te verbranden.
Je doet me denken aan Storm van Jiskefet tbh.
pi_191887211
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:21 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik zou mijn adem niet inhouden tot men in Nederland besluit daar iets mee te doen! ;)
Ah zo. Ik denk dat de begrafenisondernemers snel genoeg maatregelen zullen nemen als blijkt dat zij besmettingshaarden zijn. Een glazen plaat zou afdoende kunnen zijn, maar ik weet niet of begraven voldoende is om van het virus af te komen.
pi_191887235
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:21 schreef Houtenbeen het volgende:
SkyNewsBreak twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 20:20:32 Italy is drafting a decree with measures to prevent the spread of coronavirus which includes closing ski resorts, museums, cultural centres and cancelling leave for healthcare workers in Lombardy and 11 provinces reageer retweet
Eigenlijk zouden ze daar lockdowns moeten maken, willen ze er nog iets van indammen
pi_191887240
quote:

[..]

:Z
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_191887247
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:22 schreef Dutchguy het volgende:
_O-

gvd

_O-

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 20:23:59 ]
pi_191887268
quote:

[..]

Niet gek hoor, ik heb ook bij de mariniers gezeten.
Vakman pur sang
pi_191887269
quote:

[..]

_O- de dagelijkse uit de bocht vlieg post is er weer dames en heren
pi_191887276
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:22 schreef _I het volgende:

[..]

Ah zo. Ik denk dat de begrafenisondernemers snel genoeg maatregelen zullen nemen als blijkt dat zij besmettingshaarden zijn. Een glazen plaat zou afdoende kunnen zijn, maar ik weet niet of begraven voldoende is om van het virus af te komen.
Nee, en van thuis opbaren, lijkt me ook niet zoveel goeds komen.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:24:21 #134
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_191887282
quote:
5s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:18 schreef _I het volgende:
Het treft ons al. Een medewerker van een mortuarium in Amersfoort is besmet. En al zijn patiënten zijn overleden ;(
pi_191887283
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:21 schreef Houtenbeen het volgende:
Fxhedgers twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 19:56:27 ITALY DRAFT DECREE ON CORONAVIRUS SHOWS NEW RESTRICTIVE MEASURES FOR NEW AREAS IN REGIONS OF LOMBARDY, VENETO, EMILIA AND PIEDMONT reageer retweet
Fxhedgers twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 20:03:37 ITALY DRAFT DECREE TELLS PEOPLE NOT TO ENTER OR LEAVE REGION OF LOMBARDY AND 11 PROVINCES IN OTHER REGIONS reageer retweet
Fxhedgers twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 20:04:47 ITALY DRAFT DECREE URGES PEOPLE NOT TO MOVE AROUND INSIDE AREAS COVERED BY DECREE EXCEPT FOR ESSENTIAL WORKING NEEDS AND EMERGENCIES reageer retweet
Fxhedgers twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 20:10:35 ITALY'S DRAFT DECREE SAYS SCHOOLS IN LOMBARDY AND 11 PROVINCES WILL REMAIN CLOSED UNTIL AT LEAST APRIL 3 reageer retweet
Fxhedgers twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 20:15:00 ITALY DRAFT DECREE SAYS ALL LEAVE FOR HEALTHCARE WORKERS CANCELLED IN LOMBARDY AND 11 PROVINCES reageer retweet
Fxhedgers twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 20:16:13 ITALY DRAFT DECREE SAYS ALL GYMS, SWIMMING POOLS, HEALTH CENTRES AND SPAS TO CLOSE IN THE SAME AREAS reageer retweet
Fxhedgers twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 20:17:18 ITALY'S DRAFT DECREE SAYS ALL SHOPPING CENTRES TO CLOSE AT WEEKENDS IN SAME AREAS reageer retweet
Fxhedgers twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 20:17:51 ITALY'S DRAFT DECREE CLOSES ALL SKI RESORTS, MUSEUMS, CULTURAL CENTRES IN SAME AREAS reageer retweet
pi_191887311
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:24 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ook dat ja.
  Spellchecker zaterdag 7 maart 2020 @ 20:25:22 #137
197773 crew  maily
pi_191887314
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:24 schreef Mammietje het volgende:

[..]

9°C

0.0km

ZOEKMENU

GOOI

Weesper uitvaartondernemer: "Overleden coronapatiënten niet thuis opbaren"

3 maart 2020, 13.07 uur · Aangepast 3 maart 2020, 15.47 uur · Door Redactie

WEESP - Hoewel het coronavirus in Nederland nog geen dodelijke slachtoffers heeft geëist, lijkt dat een kwestie van tijd. Nabestaanden komen dan voor een flink dilemma te staan. Want wat doe je met een lichaam waarop het virus drie dagen kan overleven? "Ik zou thuis opbaren afraden", aldus Weesper uitvaartondernemer Monique Houtzager.

AkidiA/Monique Houtzager/In Memoriam Uitvaarten

De uitvaartondernemer wil zeker geen paniek zaaien, maar vindt het wel van belang dat mensen bekend zijn met de voorzorgsmaatregelen die in zo'n geval dienen te worden getroffen. "Veel mensen denken dat iemand na z'n dood niet meer besmettelijk is, maar dat is een misvatting."

Onder de juiste omstandigheden - bij lage temperatuur en hoge luchtvochtigheid - kan het coronavirus maximaal drie dagen op een lichaam overleven, stelt ze. "Als iemand vlak voor z'n dood heeft geniest of geproest, kan het virus op de huid of kleding zijn terechtgekomen." Wie de overledene vervolgens aanraakt, kan ook besmet raken.

Lees ook

IJMOND

Tijdelijke opnamestop op Intensive Care RKZ…

3 maart 2020, 06.36 uur

Houtzager raadt nabestaanden dus af om een door corona overleden dierbare, thuis op te baren, maar voor wie dat koste wat het kost wil, blijft het een mogelijkheid. "Met een glasplaat over de kist", benadrukt de Weesper uitvaartondernemer. "Om te voorkomen dat het lichaam wordt aangeraakt, want besmetting via een overledene gebeurt via aanraking."

Hermetisch afsluiten niet nodig

Omdat een overledene niet meer kan hoesten of niesen, hoeft de kist niet hermetisch te worden afgesloten, vertelt Houtzager. Zo'n glazen plaat wordt overigens niet alleen gebruikt voor overledenen aan het coronavirus, maar ook bij de opbaring van overledenen die aan andere besmettelijke (griep)virussen zijn overleden. "Als je alle voorzorgsmaatregelen neemt, is er niets aan de hand."

Lees ook

AMSTERDAM

Huisartsen strijden tegen coronavirus: "Ga niet in de…

3 maart 2020, 07.00 uur

Ook overledenenverzorgers worden in geval van besmettelijke ziekten extra beschermd. Hoewel zij hygiëne vanzelfsprekend hoog in het vaandel hebben staan, wordt in het geval van een uitvaart van een coronadode het protocol aangescherpt. "Ze gebruiken bij de verzorging al handschoenen, maar gebruiken dan ook een mondkapje en een schort met lange mouwen."

Logistieke gevolgen

Behalve medische risico's kunnen coronabesmettingen ook logistieke gevolgen hebben voor uitvaarten. Normaal gesproken dient een stoffelijk overschot binnen zes dagen te worden begraven of gecremeerd, wat betekent dat een besmette coronapatiënt in quarantaine of thuisisolatie de uitvaart niet zou kunnen bijwonen.

"Dan kan er twee á drie weken uitstel worden aangevraagd", aldus Houtzager. "In deze gevallen zal de GGD een ‘Verklaring van geen Bezwaar’ afgeven en de burgemeester vervolgens een ‘Verlof tot lijkbezorging buiten termijn’. Dat gebeurt ook wel eens als iemand in het buitenland overlijdt, en niet binnen zes dagen terug in Nederland kan zijn óf als er bij een overlijden naasten in het buitenland verblijven die niet op tijd in Nederland kunnen zijn om de uitvaart bij te wonen."

💬 Whatsapp ons!
Heb jij tips? Of een interessante foto of video gemaakt? Stuur ons jouw nieuws op 0630093003!

ADVERTENTIE

NieuwsSportThema's

WeerVerkeerDownload onze appAdverteren

Over onsJaarverslagMissie & visieVacatures

ContactBezoekadres

FacebookInstagramTwitterYoutubeRSS

© 2020 NH Nieuws, onderdeel van NH Media

DisclaimerPrivacy verklaringCookie statement
pi_191887321
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:24 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Het treft ons al. Een medewerker van een mortuarium in Amersfoort is besmet. En al zijn patiënten zijn overleden ;(
:+

Wel lullig overigens.
pi_191887328
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:24 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Fxhedgers twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 19:56:27 ITALY DRAFT DECREE ON CORONAVIRUS SHOWS NEW RESTRICTIVE MEASURES FOR NEW AREAS IN REGIONS OF LOMBARDY, VENETO, EMILIA AND PIEDMONT reageer retweet
Fxhedgers twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 20:03:37 ITALY DRAFT DECREE TELLS PEOPLE NOT TO ENTER OR LEAVE REGION OF LOMBARDY AND 11 PROVINCES IN OTHER REGIONS reageer retweet
Fxhedgers twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 20:04:47 ITALY DRAFT DECREE URGES PEOPLE NOT TO MOVE AROUND INSIDE AREAS COVERED BY DECREE EXCEPT FOR ESSENTIAL WORKING NEEDS AND EMERGENCIES reageer retweet
Fxhedgers twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 20:10:35 ITALY'S DRAFT DECREE SAYS SCHOOLS IN LOMBARDY AND 11 PROVINCES WILL REMAIN CLOSED UNTIL AT LEAST APRIL 3 reageer retweet
Fxhedgers twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 20:15:00 ITALY DRAFT DECREE SAYS ALL LEAVE FOR HEALTHCARE WORKERS CANCELLED IN LOMBARDY AND 11 PROVINCES reageer retweet
Fxhedgers twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 20:16:13 ITALY DRAFT DECREE SAYS ALL GYMS, SWIMMING POOLS, HEALTH CENTRES AND SPAS TO CLOSE IN THE SAME AREAS reageer retweet
Fxhedgers twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 20:17:18 ITALY'S DRAFT DECREE SAYS ALL SHOPPING CENTRES TO CLOSE AT WEEKENDS IN SAME AREAS reageer retweet
Fxhedgers twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 20:17:51 ITALY'S DRAFT DECREE CLOSES ALL SKI RESORTS, MUSEUMS, CULTURAL CENTRES IN SAME AREAS reageer retweet
Zijn CapsLock staat aan,

Maar ok.. hemellief
pi_191887358
quote:

[..]

30-40% mortaliteit. Uit stilstand!
pi_191887374
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:25 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Zijn CapsLock staat aan,

Maar ok.. hemellief
Komt omdat het zo met capslock verschijnt op de newsterminals van bloomberg en reuters.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:27:42 #142
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191887376
Italië is het spoor helemaal kwijt teveel pasta gegeten
pi_191887384
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:25 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Zijn CapsLock staat aan,

Maar ok.. hemellief
Help mij even, krijg hoofdpijn van die capslock. Er is nu een soort lockdown dus voor (delen van) lombardije?
pi_191887400
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:27 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Komt de op dat het zo met capslock verschijnt op de newsterminals van bloomberg en reuters.
ah... ok

wissiknie
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:29:13 #145
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191887433
Deze lockdown gaan we dus ook in Brabant verwachten.
pi_191887434
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:27 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Help mij even, krijg hoofdpijn van die capslock. Er is nu een soort lockdown dus voor (delen van) lombardije?
Openbare leven ligt plat, je komt lombardije niet in of uit en binnen de grenzen alleen essentiële bewegingen. Geen scholen, winkels in het weekeind dicht
pi_191887435
Werken gaat gewoon door voor veel mensen dus.
  Spellchecker zaterdag 7 maart 2020 @ 20:29:26 #148
197773 crew  maily
pi_191887442
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:29 schreef KingRadler het volgende:
:{
pi_191887446
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:25 schreef maily het volgende:

[..]

9°C

0.0km

ZOEKMENU

GOOI

Weesper uitvaartondernemer: "Overleden coronapatiënten niet thuis opbaren"

3 maart 2020, 13.07 uur · Aangepast 3 maart 2020, 15.47 uur · Door Redactie

WEESP - Hoewel het coronavirus in Nederland nog geen dodelijke slachtoffers heeft geëist, lijkt dat een kwestie van tijd. Nabestaanden komen dan voor een flink dilemma te staan. Want wat doe je met een lichaam waarop het virus drie dagen kan overleven? "Ik zou thuis opbaren afraden", aldus Weesper uitvaartondernemer Monique Houtzager.

AkidiA/Monique Houtzager/In Memoriam Uitvaarten

De uitvaartondernemer wil zeker geen paniek zaaien, maar vindt het wel van belang dat mensen bekend zijn met de voorzorgsmaatregelen die in zo'n geval dienen te worden getroffen. "Veel mensen denken dat iemand na z'n dood niet meer besmettelijk is, maar dat is een misvatting."

Onder de juiste omstandigheden - bij lage temperatuur en hoge luchtvochtigheid - kan het coronavirus maximaal drie dagen op een lichaam overleven, stelt ze. "Als iemand vlak voor z'n dood heeft geniest of geproest, kan het virus op de huid of kleding zijn terechtgekomen." Wie de overledene vervolgens aanraakt, kan ook besmet raken.

Lees ook

IJMOND

Tijdelijke opnamestop op Intensive Care RKZ…

3 maart 2020, 06.36 uur

Houtzager raadt nabestaanden dus af om een door corona overleden dierbare, thuis op te baren, maar voor wie dat koste wat het kost wil, blijft het een mogelijkheid. "Met een glasplaat over de kist", benadrukt de Weesper uitvaartondernemer. "Om te voorkomen dat het lichaam wordt aangeraakt, want besmetting via een overledene gebeurt via aanraking."

Hermetisch afsluiten niet nodig

Omdat een overledene niet meer kan hoesten of niesen, hoeft de kist niet hermetisch te worden afgesloten, vertelt Houtzager. Zo'n glazen plaat wordt overigens niet alleen gebruikt voor overledenen aan het coronavirus, maar ook bij de opbaring van overledenen die aan andere besmettelijke (griep)virussen zijn overleden. "Als je alle voorzorgsmaatregelen neemt, is er niets aan de hand."

Lees ook

AMSTERDAM

Huisartsen strijden tegen coronavirus: "Ga niet in de…

3 maart 2020, 07.00 uur

Ook overledenenverzorgers worden in geval van besmettelijke ziekten extra beschermd. Hoewel zij hygiëne vanzelfsprekend hoog in het vaandel hebben staan, wordt in het geval van een uitvaart van een coronadode het protocol aangescherpt. "Ze gebruiken bij de verzorging al handschoenen, maar gebruiken dan ook een mondkapje en een schort met lange mouwen."

Logistieke gevolgen

Behalve medische risico's kunnen coronabesmettingen ook logistieke gevolgen hebben voor uitvaarten. Normaal gesproken dient een stoffelijk overschot binnen zes dagen te worden begraven of gecremeerd, wat betekent dat een besmette coronapatiënt in quarantaine of thuisisolatie de uitvaart niet zou kunnen bijwonen.

"Dan kan er twee á drie weken uitstel worden aangevraagd", aldus Houtzager. "In deze gevallen zal de GGD een ‘Verklaring van geen Bezwaar’ afgeven en de burgemeester vervolgens een ‘Verlof tot lijkbezorging buiten termijn’. Dat gebeurt ook wel eens als iemand in het buitenland overlijdt, en niet binnen zes dagen terug in Nederland kan zijn óf als er bij een overlijden naasten in het buitenland verblijven die niet op tijd in Nederland kunnen zijn om de uitvaart bij te wonen."

💬 Whatsapp ons!
Heb jij tips? Of een interessante foto of video gemaakt? Stuur ons jouw nieuws op 0630093003!

ADVERTENTIE

NieuwsSportThema's

WeerVerkeerDownload onze appAdverteren

Over onsJaarverslagMissie & visieVacatures

ContactBezoekadres

FacebookInstagramTwitterYoutubeRSS

© 2020 NH Nieuws, onderdeel van NH Media

DisclaimerPrivacy verklaringCookie statement
Thanks! ^O^
Dat 'bewaren' van lijken totdat iedereen komen kan voor het afscheid, lijkt me geen haalbaar plan. Ook niet een wijs plan trouwens.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:29:43 #150
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191887450
quote:
Coronavirus: Dozens trapped as China quarantine hotel collapses

About 70 people were trapped after a hotel being used as a coronavirus quarantine facility in the Chinese city of Quanzhou collapsed.

About 35 of the 70 have been pulled from the rubble of the five-storey Xinjia Hotel, officials say.

Videos posted online show emergency workers combing through the building's wreckage in the southern province of Fujian.

It is not clear what caused the collapse or if anyone has died.

https://www.bbc.co.uk/news/world-asia-china-51784167
Ook dat nog
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191887464
quote:
Kunnen ze beter gelijk Utrecht er ook bij doen, want het ziet er niet helemaal gezond uit daar.
pi_191887471
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:29 schreef _I het volgende:
Werken gaat gewoon door voor veel mensen dus.
Uiteraard, zou ook hier zo gaan, anders staat er zo 6 meter water in Rotterdam bijvoorbeeld, maar wel alleen essentieel, dus datamiepjes zoasl ik zitten dan wel thuis neem ik aan

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 20:30:30 ]
pi_191887473
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:27 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

De regio Lombardije en 7 provincies in andere noordelijke regio's gaan op lockdown. Verlof van medisch personeel wordt ingetrokken en scholen/musea, etc. blijven dicht tot minstens 3 april.
pi_191887481
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:27 schreef KingRadler het volgende:
Italië is het spoor helemaal kwijt teveel pasta gegeten
Wij nuchtere Nederlanders houden de economie gewoon staande. Iedereen ziek naar zijn werk. Als we allemaal besmet zijn dan kan niemand verder nog ziek worden :7

Dan is het GG virus
Dag knapste man van FOK!
pi_191887488
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:29 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Openbare leven ligt plat, je komt lombardije niet in of uit en binnen de grenzen alleen essentiële bewegingen. Geen scholen, winkels in het weekeind dicht
ok dank.
That's lockdown enough for me. Enige wat men kan doen dat nog een beetje kansrijk is. Wel royaal te laat maar soit

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 20:31:05 ]
pi_191887490
Dat lijkt me dan ook definitief het einde van dit Serie A seizoen.
pi_191887495
Scholen dicht tot begin April al.. pff heb te doen met de Italianen (en een aantal van m’n collega’s daar).. :N
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:31:40 #158
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191887506
quote:
Maar ik wil skieën!! :(
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Spellchecker zaterdag 7 maart 2020 @ 20:32:04 #159
197773 crew  maily
pi_191887515
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:30 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

De regio Lombardije en 7 provincies in andere noordelijke regio's gaan op lockdown. Verlof van medisch personeel wordt ingetrokken en scholen/musea, etc. blijven dicht tot minstens 3 april.
7? 11 toch?
pi_191887520
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:30 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Uiteraard, zou ook hier zo gaan, anders staat er zo 6 meter water in Rotterdam bijvoorbeeld, maar wel alleen essentieel, dus datamiepjes zoasl ik zitten dan wel thuis neem ik aan
ITALY DRAFT DECREE URGES PEOPLE NOT TO MOVE AROUND INSIDE AREAS COVERED BY DECREE EXCEPT FOR ESSENTIAL WORKING NEEDS AND EMERGENCIES

Geen idee. Is het essentieel voor het werk, of essentieel werk?
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:32:21 #161
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191887524
Coronavirus Porn Is Going Viral on Pornhub

Ik hoorde dit van een vriend
Mijn reisverslagen
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:32:36 #162
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_191887534
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:24 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Half Italië in caps-lock down
pi_191887537
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:30 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Nu volgen of het gaat helpen
pi_191887539
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:32 schreef maily het volgende:

[..]

7? 11 toch?
sorry, 11 :@
  FOK!fotograaf zaterdag 7 maart 2020 @ 20:32:49 #165
842 Zorro
Z
pi_191887542
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:31 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Maar ik wil skieën!! :(
Je kan in Brabant toch heul niet skieën
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_191887558
Italië gaat een flinke recessie krijgen, maar daar is niets meer aan te doen. Ze moeten deze maatregelen wel nemen.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:33:20 #167
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191887561
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:32 schreef Zorro het volgende:

[..]

Ja kan in Brabant toch heul niet skieën
Mijn reisverslagen
  Spellchecker zaterdag 7 maart 2020 @ 20:34:10 #168
197773 crew  maily
pi_191887590
quote:

[..]

Echt wel: https://www.snowworld.com/rucphen/nl
pi_191887600
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:32 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Nu volgen of het gaat helpen
Met een incubatietijd van 14 dagen duurt het nog wel lang voordat je effect ziet. Dan zijn wij al verder dan zij nu zijn in deze trent.
pi_191887605
quote:

[..]

Montana Snowcenter in Westerhoven
Snowworld Ruchpen
pi_191887616
De Vindi-ballen zijn daar dus net op tijd weggegaan.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:34:53 #172
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_191887618
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:30 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Kunnen ze beter gelijk Utrecht er ook bij doen, want het ziet er niet helemaal gezond uit daar.
Er is vooralsnog weinig van te merken hier in Utrecht.
  FOK!fotograaf zaterdag 7 maart 2020 @ 20:36:12 #173
842 Zorro
Z
pi_191887659
quote:
O is dat ook alweer uitgebreid. Ik hou dat niet bij, ik ben niet van dat koude gedoe.
  Spellchecker zaterdag 7 maart 2020 @ 20:36:33 #174
197773 crew  maily
pi_191887670
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:36 schreef Zorro het volgende:

[..]

O is dat ook alweer uitgebreid. Ik hou dat niet bij, ik ben niet van dat koude gedoe.
Ik ook niet, maar ik wist het wel ;)
pi_191887675
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:34 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Geen hoestende Utrechters?
pi_191887676
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:33 schreef Jojoke het volgende:
Italië gaat een flinke recessie krijgen, maar daar is niets meer aan te doen. Ze moeten deze maatregelen wel nemen.
En daardoor wij ook (EU). Maar we gaan door dit virus ook uit onszelf in recessie, dus het maakt allemaal niks meer uit.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:37:05 #177
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191887690
quote:

[..]

Schouwen-Duiveland

Zeeland er dus ook bij
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
pi_191887691
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:34 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Er staat niks in de fik?
Dag knapste man van FOK!
pi_191887705
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:34 schreef ZwangerPetro het volgende:
Het is maar net vanaf welke kant je het bekijkt.
pi_191887723
https://www.reuters.com/a(...)tm_source=reddit.com

CAIRO (Reuters) - Egypt confirmed on Saturday 33 new cases of coronavirus on a cruise ship on the River Nile that officials said the previous day had been struck by the virus, the health minister said.

None of the cases were showing symptoms of the illness, Health Minister Hala Zayed told reporters.

Goede reclame dit voor cruises. Love boat zal wel weer worden teruggebracht als dit over is. :+
pi_191887739
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:34 schreef _I het volgende:

[..]

Met een incubatietijd van 14 dagen duurt het nog wel lang voordat je effect ziet. Dan zijn wij al verder dan zij nu zijn in deze trent.
Daar hebben we mee te dealen. Hoewel china ook al ervaringen heeft opgedaan. Maar dan nog vraag ik mij af of het hier uberhaupt gaat gebeuren..een lockdown.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:38:59 #182
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_191887756
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:36 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Geen hoestende Utrechters?
Die zijn er altijd.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:37 schreef Kiid het volgende:

[..]

Er staat niks in de fik?
Alleen met de jaarwisseling.
  Spellchecker zaterdag 7 maart 2020 @ 20:39:17 #183
197773 crew  maily
pi_191887766
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:34 schreef ZwangerPetro het volgende:
Ik ben daar nog steeds niet zeker van ....
De tijd zal het leren.
pi_191887798
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:38 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Daar hebben we mee te dealen. Hoewel china ook al ervaringen heeft opgedaan. Maar dan nog vraag ik mij af of het hier uberhaupt gaat gebeuren..een lockdown.
Als iedereen om ons heen het doet, zitten we vanzelf ingesloten. Of we allemaal verplicht thuis moeten blijven zou echt een uiterste noodzaak zijn. Maar als dit in Italie zonder demonstraties gaat, wordt het hier al snel een mogelijkheid.

En als alle bijeenkomsten > 1000 personen verboden zijn, gaat dat sowieso niet gebeuren. :+
pi_191887802
Rijnmond gebied ziet er wel rustig uit op de kaart. Vandaag 1 besmetting bijgekomen in de hoekse waard, familie van
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:40:41 #186
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_191887808
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:30 schreef kilon het volgende:
Dat lijkt me dan ook definitief het einde van dit Serie A seizoen.
Inderdaad.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_191887856
Als er een lockdown komt van een zeer breed gebied zou je daar als toerist best nog vannacht weggaan. Die halsstarrigen die daar in Wuhan bleven kwamen na een week huilen dat ze toch weg wilden.

Tot we weten welke gebieden het zijn blijft het speculeren. Ik denk dat de regering druk aan het "onderhandelen" is wie niet meer mag bewegen. Met gesloten musea en ski-oorden is er voor toeristen niet veel meer aan, dat is zeker.
pi_191887885
En vindicat kwam vanmorgen terug uit dat gebied :')

Een dag eerder

toeval

THINK NOT
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 maart 2020 @ 20:43:34 #189
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191887904
Gewone leven moet zo lang mogelijk doorgaan. Geen paniek. Het is maar een griep. Waait wel over. Hoeven niet in te grijpen.
pi_191887922
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:43 schreef Kyran het volgende:
Gewone leven moet zo lang mogelijk doorgaan
Een deel hopelijk wel ja...
  Redactie Frontpage zaterdag 7 maart 2020 @ 20:44:38 #191
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191887950
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:43 schreef Fer_de_Lance het volgende:
En vindicat kwam vanmorgen terug uit dat gebied :')

Een dag eerder

toeval

THINK NOT
Ze hebben gewoon gewacht tot ze weg waren zodat het ons probleem is :(
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_191887955
Groningen, utrecht en brabant in lockdown
pi_191887962
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:44 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ik zie dit ook als een gemiste kans...
pi_191887967
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:44 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Jij haat mij echt hè!
pi_191887984
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:44 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Kunnen we ze niet meer terug sturen?
pi_191887986
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:45 schreef -river- het volgende:

[..]

Jij haat mij echt hè!
Bijna tastbaar, ik proef het soms, en het stinkt
pi_191888002
Ben benieuwd hoe zo’n lockdown wordt gehandhaafd. Gaan ze daarbij geweld gebruiken wanneer men er toch probeert uit te komen?
  Redactie Frontpage zaterdag 7 maart 2020 @ 20:46:41 #198
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191888009
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:45 schreef -river- het volgende:

[..]

Kunnen we ze niet meer terug sturen?
Nee dat gebied gaat nu dus in lockdown, hebben ze slim gespeeld -O-
_____
pi_191888010
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:45 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Bijna tastbaar, ik proef het soms, en het stinkt
Die stank is brandlucht, de laatste 24 uur vlogen hier 2 grote gebouwen in brand.
pi_191888014
quote:

[..]

Een deel hopelijk wel ja...
Ding is dan weer dat je allemaal van die tussenvraagstukken krijgt. Bedrijven zonder voorraad, die officieel niet dichthoeven.

Chaos dit. Elke dag een beetje meer en niemand weet waar dit eindigt en in welk tempo.
pi_191888025
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:46 schreef ZwangerPetro het volgende:
Ben benieuwd hoe zo’n lockdown wordt gehandhaafd. Gaan ze daarbij geweld gebruiken wanneer men er toch probeert uit te komen?
Gewoon, snipers, headshot
pi_191888029
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:46 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Nee dat gebied gaat nu dus in lockdown, hebben ze slim gespeeld -O-
Zitten wij hier nu met 900 verwende snotjong -O-
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 maart 2020 @ 20:47:35 #204
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191888036
quote:
gevonden :)
in deel 144 ;)
pi_191888039
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:46 schreef -river- het volgende:

[..]

Die stank is brandlucht, de laatste 24 uur vlogen hier 2 grote gebouwen in brand.
Misschien moet je je agressie op een andere manier kanaliseren
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:48:13 #206
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191888054
\
quote:
Tuurlijk niet, boetes.
  Spellchecker zaterdag 7 maart 2020 @ 20:48:27 #207
197773 crew  maily
pi_191888060
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:47 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

gevonden :)
in deel 144 ;)
[ afbeelding ]
^O^
pi_191888064
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:47 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Misschien moet je je agressie op een andere manier kanaliseren
Nee nee nee, ik was het niet, ik zit braaf binnen!!!!!
  Redactie Frontpage zaterdag 7 maart 2020 @ 20:49:06 #209
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191888086
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:48 schreef hollandia02 het volgende:
\
[..]

Tuurlijk niet, boetes.
In Nederland krijg je waarschijnlijk een overwerkte gestreste BOA achter je aan.
_____
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:50:33 #210
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_191888131
quote:
Vergeet Friesland niet.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_191888141
Mondkapjes en hand gel uitdelen en gewoon gaan met die banaan.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:50:50 #212
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_191888144
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:49 schreef LTVDK het volgende:

[..]

In Nederland krijg je waarschijnlijk een overwerkte gestreste BOA achter je aan.
:D
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:51:03 #213
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191888151
quote:
Hetzelfde als destijds met de watersnood van '95 lijkt me. Toen stonden wij (defensie) de geevacueerde gebieden te bewaken en er waren altijd "bewoners" (dat beweerden ze althans) die met alle geweld terug wilden om de hamster of cavia op te halen... Ze kwamen er gewoon niet in, punt.
pi_191888162
Ik denk dat heel veel in samenwerking met het bedrijfsleven gaat, en scholen. Gewoon minder reisbewegingen. Meer thuiswerken. Essentiele winkels zullen wel open blijven.

En anders de bezorgdiensten door het leger laten overnemen, krijg je je shoarma van een man in uniform O+
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:52:07 #215
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191888192
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:50 schreef -river- het volgende:
Een paar weken terug zou dit best een merkwaardig advies zijn
pi_191888193
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:50 schreef -river- het volgende:
Ziekenhuizen zsm vullen met robots die eten kunnen bezorgen en medicijnen uitdelen. Las dat ze dat in China doen. Best slim.
pi_191888217
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:52 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Een paar weken terug zou dit best een merkwaardig advies zijn
Stel je voor dat je ze ingeslagen zou hebben.
pi_191888223
ik stel die drones voor die de grenzen van het locked down gebied gaan controleren :P
pi_191888233
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:53 schreef bitterbal het volgende:
ik stel die drones voor die de grenzen van het locked down gebied gaan controleren :P
En boodschappen bezorgen.
  Spellchecker zaterdag 7 maart 2020 @ 20:53:54 #221
197773 crew  maily
pi_191888234
quote:
En bitterballen droppen :9
pi_191888241
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:52 schreef _I het volgende:

[..]

Ziekenhuizen zsm vullen met robots die eten kunnen bezorgen en medicijnen uitdelen. Las dat ze dat in China doen. Best slim.
Die hebben wij niet, wel hebben wij door bezuinigingen veel zorgpersoneel thuis zitten die wij in kunnen zetten.
pi_191888243
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:53 schreef maily het volgende:

[..]

:Y
pi_191888244
quote:
Ik milities van losgeslagen rebellen
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 maart 2020 @ 20:54:39 #225
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191888261
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:50 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Vergeet Friesland niet.
Friesland moet sowieso in lockdown, met dat taaltje van ze
pi_191888277
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:54 schreef -river- het volgende:

[..]

Die hebben wij niet, wel hebben wij door bezuinigingen veel zorgpersoneel thuis zitten die wij in kunnen zetten.
Gelukkig hebben we genoeg beschermingsmiddelen voor al deze afgewezen mensen.
pi_191888283
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:54 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Friesland moet sowieso in lockdown, met dat taaltje van ze
Ik doe altijd net of friesland niet bestaat, daar voel ik me prettig bij

dat heb ik overigens ook met brabant
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 maart 2020 @ 20:55:21 #228
416575 crew  Evenstar
pi_191888284
Telegraaf is nou niet een bron van kwaliteit, maar https://www.telegraaf.nl/(...)jaarden-aan-lot-over

Dit gaat nu dus gebeuren.
pi_191888292
quote:

[..]

Er gaat niets boven een bitterbal niewaar
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:55:37 #230
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_191888295
quote:

[..]

Pannenkoeken en poffertjes :9
  Spellchecker zaterdag 7 maart 2020 @ 20:56:17 #231
197773 crew  maily
pi_191888316
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:55 schreef Kyran het volgende:
Telegraaf is nou niet een bron van kwaliteit, maar https://www.telegraaf.nl/(...)jaarden-aan-lot-over

Het is nog maar een voorstel, toch? -O-
pi_191888325
pi_191888332
oh
pi_191888336
quote:

Zei iemand hier laatst niet dat dit "gewoon protocol" is. En je dus sowieso gelijk gaat krijgen in dezelfde omstandigheden.
pi_191888363
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:56 schreef _I het volgende:

[..]

Zei iemand hier laatst niet dat dit "gewoon protocol" is. En je dus sowieso gelijk gaat krijgen in dezelfde omstandigheden.
triage
pi_191888368
quote:
-O-
pi_191888385
Wat een klotesituatie zeg.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 maart 2020 @ 20:58:14 #238
416575 crew  Evenstar
pi_191888390
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:56 schreef maily het volgende:

[..]

Het is nog maar een voorstel, toch? -O-
Op een gegeven moment moet je keuzes gaan maken.

Red je iemand van 50 die nog 15 jaar productief kan zijn of red je iemand van 80 die de komende jaren alleen maar geld gaat kosten. Het is hard, maar ze hebben straks geen keus meer. Zulke maatregelen tref je niet zomaar.
pi_191888392
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:57 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

triage
Dat. Dus dezelfde stappen worden doorlopen. Het EDCD stuurt dit wrs.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:58:17 #240
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191888394
quote:

[..]

triage
Lijkt me niet het moment om erop los te gaan neuken.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:58:19 #241
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191888395
Gelukkig heeft Nederland wel een van de beste zorgstelsels van de wereld.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_191888403
quote:
Jezus wow, hier schrik ik van. Welke leeftijden zijn er dan nu allemaal overleden daar? Iemand een range?
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:58:42 #243
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_191888410
quote:
Objectief gezien klinkt het niet onlogisch.. maar het zijn óók mensen. Je zal maar zulke beslissingen moeten maken :{
pi_191888413
Maar maar maar...en mijn dochter haar opa en oma dan? RIP -O-
  Spellchecker zaterdag 7 maart 2020 @ 20:58:51 #245
197773 crew  maily
pi_191888416
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:58 schreef Kyran het volgende:

[..]

Op een gegeven moment moet je keuzes gaan maken.

Red je iemand van 50 die nog 15 jaar productief kan zijn of red je iemand van 80 die de komende jaren alleen maar geld gaat kosten. Het is hard, maar ze hebben straks geen keus meer. Zulke maatregelen tref je niet zomaar.
Hopelijk mogen die hoogbejaarden dan kiezen voor een spuitje :@
pi_191888421
quote:
13s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:56 schreef Fer_de_Lance het volgende:
oh
Neemt men een keer een harde en efficiënte beslissing is het weer niet goed?
Vakman pur sang
pi_191888437
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:58 schreef maily het volgende:

[..]

Hopelijk mogen die hoogbejaarden dan kiezen voor een spuitje :@
En een laatste avondmaal.
pi_191888457
quote:
Grieppandemie

In Rotterdam-Rijnmond werden in 2009 huisartsen geïnstrueerd in hun praktijk triage toe te passen indien de toen heersende Mexicaanse grieppandemie zo'n vorm zou aannemen dat daardoor veel te weinig van de meest doeltreffende medicatie voorhanden zou zijn.[2]
Is normaal. Maar erg dat het zover is gekomen in Italië (en gaat komen in Nederland)
pi_191888480
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:58 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Jezus wow, hier schrik ik van. Welke leeftijden zijn er dan nu allemaal overleden daar? Iemand een range?
Gemiddelde leeftijd van de overledenen in Italie is 81, volgens de Nos-correspondent daar.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 maart 2020 @ 21:01:11 #250
416575 crew  Evenstar
pi_191888491
quote:

[..]

triage
Triage is het beoordelen op ernst van ziektebeeld. Dit valt niet onder wat men normaal gesproken onder triage verstaat.

Wat straks gaat gebeuren is beoordeling op economische en demografische vlakken en heeft weinig meer te maken met ernst van ziektebeeld.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 21:01:14 #251
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_191888494
quote:

Vanaf welke leeftijd mag je dood gaan van ze?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_191888498
Gelukkig is het maar een griepje

Gewoon lekker naar je werk blijven gaan en alles onder hoesten "want ik ga toch niet dood lmao" en dan straks duizenden bejaarden die onnodig ziek zijn geworden omdat een of andere mongool met z'n koorts in de trein stapt.
pi_191888513
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:58 schreef Grishenko_ het volgende:
Hahaha
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 maart 2020 @ 21:02:03 #254
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191888532
quote:
8s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:55 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Ik doe altijd net of friesland niet bestaat, daar voel ik me prettig bij

dat heb ik overigens ook met brabant
Ik woon redelijk dichtbij, moet er soms doorheen. Heb dan altijd mijn paspoort bij me, en ben blij dat ik die provincie weer verlaat.
Brabant heeft tenminste nog een Efteling
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 maart 2020 @ 21:03:02 #255
416575 crew  Evenstar
pi_191888558
quote:
Hoe goed je zorgstelsel is maakt niks uit als je zorgstelsel vastloopt en de druk niet meer aankan.

Als je 1000 bedden hebt die vol zitten kan je zo nog zo goed zijn, maar patiënt 1001 heeft simpelweg geen bed.
pi_191888567
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Neemt men een keer een harde en efficiënte beslissing is het weer niet goed?
Die oh was omdat het al gepost was, en nee, ik zeg niet of iets goed of niet goed is, ik ben verbijsterd.

Jij ziet jezelf natuurlijk al als noodarts schitteren terwijl ik in een hoekje zit te huilen.

En ik gun je die euforie ook. Je hebt immers al niet zoveel mee :)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 maart 2020 @ 21:03:28 #257
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191888575
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:01 schreef mazaru het volgende:

[..]

Ik had eerdere vanavond 80 gehoord. Weet niet of het klopt.
pi_191888581
Iedereen boven de 50 een medaille dat ze hun leven gaven voor het vaderland.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 maart 2020 @ 21:03:54 #259
416575 crew  Evenstar
pi_191888584
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:01 schreef mazaru het volgende:

[..]

Geen idee, kan niet hele artikel lezen helaas.
pi_191888616
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ik woon redelijk dichtbij, moet er soms doorheen. Heb dan altijd mijn paspoort bij me, en ben blij dat ik die provincie weer verlaat.
Brabant heeft tenminste nog een Efteling
Efteling moeten ze ook gewoon verplaatsen naar geciviliseerd gebied, belachelijk dat het daar in de rimboe bij die inboorlingen ligt... kapitale fout
pi_191888644
quote:
Dat heeft vooral betrekking op de betaalbaarheid van de zorg in reguliere situaties; niet in de kwaliteit van de zorg die je krijgt in crisissituaties.
pi_191888645
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:01 schreef Sapstengel het volgende:
Gelukkig is het maar een griepje

Gewoon lekker naar je werk blijven gaan en alles onder hoesten "want ik ga toch niet dood lmao" en dan straks duizenden bejaarden die onnodig ziek zijn geworden omdat een of andere mongool met z'n koorts in de trein stapt.
Ja, toch niet opmerkzaam van ons, dat we deze bij-effecten van de griep jarenlang over het hoofd gezien hebben.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 maart 2020 @ 21:06:15 #263
416575 crew  Evenstar
pi_191888672
https://twitter.com/alexandersuma

Weet natuurlijk niet hoe betrouwbaar het is, maar iemand die in Daegu is geweest niet testen is wel toppunt hoor _O-
pi_191888703
Ik heb ook nog een oma van 88. Help....
pi_191888707
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:06 schreef Kyran het volgende:

Weet natuurlijk niet hoe betrouwbaar het is, maar iemand die in Daegu is geweest niet testen is wel toppunt hoor _O-
In de elleboog niezen en alles komt goed
pi_191888711
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:07 schreef Maver24 het volgende:
Sorry, die is al afgeschreven.
  FOK!fotograaf zaterdag 7 maart 2020 @ 21:07:34 #267
842 Zorro
Z
pi_191888719
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:07 schreef Maver24 het volgende:
Geen paniek. Dat duurt niet lang meer.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 21:07:48 #268
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_191888732
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:03 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ik had eerdere vanavond 80 gehoord. Weet niet of het klopt.
Ik vind het maar crue :{
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_191888742
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:07 schreef Zorro het volgende:

[..]

Geen paniek. Dat duurt niet lang meer.
_O_

GODVERDOMME

_O-
pi_191888762
quote:

Volgens het RIVM komt hij toch uit een gebied in de lijst. Mss dat ze nu enkel als een Pavlov hond wakker schieten van het woord "Noord-Italië". De rest kan zo binnen.
  FOK!fotograaf zaterdag 7 maart 2020 @ 21:08:40 #271
842 Zorro
Z
pi_191888769
Niks is meer veilig.

Is er leven op Pluto
Kun je dansen op de maan
Is er een plaats tussen de sterren waar ik heeb kan gaan?

Nope.
pi_191888772
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:08 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

_O_

GODVERDOMME

_O-
Moest hier ook wel om lachen _O- Help roepen en dan die reacties _O_
  zaterdag 7 maart 2020 @ 21:09:21 #273
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191888797
Zullen ze Brabant vanaf deze week ook gaan sluiten, nadat Italië Lombardije heeft gesloten?
pi_191888809
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:08 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Lachen is gezond, dus tegen corona
  zaterdag 7 maart 2020 @ 21:09:59 #275
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191888815
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:08 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat vinden jullie dan wél weer grappig, he.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 maart 2020 @ 21:10:06 #276
416575 crew  Evenstar
pi_191888819
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:09 schreef Grishenko_ het volgende:
Zullen ze Brabant vanaf deze week ook gaan sluiten, nadat Italië Lombardije heeft gesloten?
Ik zie Nederland dit soort maatregelen echt niet nemen.
pi_191888824
quote:
Die "steekproef" is fase 1
pi_191888845
quote:
En dan denk ik aan Brabant
Want daar brandt nog licht
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 maart 2020 @ 21:11:02 #279
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191888856
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:10 schreef Kyran het volgende:

[..]

Eens zien over anderhalve week, hoe het dan is
  zaterdag 7 maart 2020 @ 21:11:18 #280
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191888865
quote:

Alvast RIP aan de nabestaanden
Mijn reisverslagen
pi_191888889
quote:

[..]

Dat vinden jullie dan wél weer grappig, he.
Ja, dit is wel de humor waar ik van hou. Joh, ik heb ook een kwetsbare moeder. Maar die maakt zich veel minder zorgen dan ik. Want "Binnen nu en 20 jaar ga ik toch ergens dood aan"
  zaterdag 7 maart 2020 @ 21:12:29 #282
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_191888906
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:10 schreef -river- het volgende:

[..]

Want daar brandt nog licht
pi_191888916
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:54 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Ik milities van losgeslagen rebellen
Farmers defense force
pi_191888919
Nog even in NL

Leest toch lekkerder dan die capslock...
pi_191888929
Typisch dat sommige mensen nu weer denigrerend doen naar sommige provincies.
Ons land is te klein voor provincies, we zijn een Nederland.
Elke provincie gaat me aan het hart.
Vakman pur sang
pi_191888937
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:12 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Farmers defense force
Kick Out Covid-19
pi_191888941
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:12 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Nog even in NL

[ link | afbeelding ]

Leest toch lekkerder dan die capslock...
Minimaal een maand.
pi_191888953
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Mij ook, behalve Brabant

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 21:15:27 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 7 maart 2020 @ 21:14:05 #289
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_191888955
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:10 schreef -river- het volgende:

Want daar brandt nog licht dat gaat dicht
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Spellchecker zaterdag 7 maart 2020 @ 21:14:11 #290
197773 crew  maily
pi_191888960
quote:
#JesuisPays-Bas
  zaterdag 7 maart 2020 @ 21:14:33 #291
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191888968
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:10 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hoeveel doden zullen wel niet vallen
pi_191888971
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:14 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Mij ook, behalve Brabant
o|O
pi_191888986
Kerken en gebedshuizen worden niet genoemd.
pi_191888994
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:14 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

o|O
;)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 maart 2020 @ 21:15:37 #295
416575 crew  Evenstar
pi_191889016
Nederland is sowieso te klein om op te delen in dit soort situaties. Je kan verdomme in 3.5-4 uurtjes van ene kant van het land naar het andere. Diezelfde logica hadden ze ook in Italië en dat ging ook zo goed.

Of je neemt maatregelen in het hele land of niet. Al dit net niet gedoe lost niks op.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 21:15:42 #296
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191889020
quote:
Wat ben jij toch een begaand mens
pi_191889023
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:14 schreef _I het volgende:
Kerken en gebedshuizen worden niet genoemd.
Kerken sluiten in Italië? Dan moet het halve land in de fik staan.
zie email 27 oktober
pi_191889031
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:14 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Hoeveel doden zullen wel niet vallen
Bijna niemand en 2300 Brabanders.
Vakman pur sang
pi_191889034
21:05
Lombardije gaat op slot. De Italiaanse regering heeft besloten dat niemand de regio en elk provincies in drie aangrenzende regio's meer in of uit mag, tenzij daarvoor uitdrukkelijke toestemming is verleend vanwege werk of persoonlijke omstandigheden. De drastische maatregel komt nadat in het afgelopen etmaal er ruim 1100 nieuwe Corona gevallen bij zijn gekomen in Italië.

Ook gaan veel faciliteiten in de regio dicht, zoals musea, sportscholen, zwembaden en discotheken. De scholen in Lombardije zijn al sinds 23 februari gesloten. De maatregelen gelden tot 3 april.
pi_191889050
quote:

Gek verhaal
Vrouw van een vriend, was vorige week ziek. Koorts, hoesten etc, niet naar het buitenland geweest oid. Toch maar naar huisarts en direct getest :o
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 maart 2020 @ 21:16:27 #301
416575 crew  Evenstar
pi_191889053
Gelukkig mogen we hier geen high fives meer geven in sportscholen. Alles komt goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')