quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 20:20:07 ]![]()
Verkeerd begrepen, excuses.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:07 schreef Za het volgende:
[..]
Ik reageer op de sneue artikelen die je linkt, niet op jou als user."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Was al bang dat je COVID-19 had zo lang als dat het duurdequote:
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
@Rivm
Bij het testen op het nieuwe coronavirus wordt met een wattenstokje wat slijm uit de keel en neus genomen. Benieuwd hoe vaak we al getest hebben? Meer info over COVID-19: bit.ly/3cEf6G2 #COVID19 #coronavirus![]()
Ik snap de consternatiequote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Was al bang dat je COVID-19 had zo lang als dat het duurde![]()
Kan dat lijstje met besmettingen bijgewerkt worden? Daar staan er nog 40 in terwijl we bijna de 200 aantikken al.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Ik wil voor de zekerheid dat we eerst even @Fer_de_Lance testen of hij virus vrij is.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Was al bang dat je COVID-19 had zo lang als dat het duurde![]()
Die zijn verstrekkend. Alleen, niks doen dan zijn de gevolgen ook groot. Ook voor de economie. Op een gegeven moment komt alles toch tot stilstand als er maar genoeg slachtoffers vallen en mensen ziek worden.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:17 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja maar wat een gevolgen heeft dat wel niet voor mensen en de economie
Ook niet heel fijn als je als toerist nergens meer welkom bent omdat er geen echte maatregelen genomen worden. Voor ons niet een heel onrealistisch scenario.![]()
Zo, bijgewerkt, tevreden?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:28 schreef vosss het volgende:
Kan dat lijstje met besmettingen bijgewerkt worden? Daar staan er nog 40 in terwijl we bijna de 200 aantikken al.![]()
Nu ook besmettingen op Malediven, twee eilanden op slot
Op de Malediven zijn twee medewerkers van een resort besmet met het coronavirus. De twee hebben het virus waarschijnlijk opgelopen via een toerist uit Italiė, die bij thuiskomst positief testte. Ze zitten in quarantaine.
Op een ander eiland van de Malediven vertoonden twee Franse toeristen symptomen van het coronavirus. Ook zij zitten in isolatie. Het is nog niet bekend of de Fransen daadwerkelijk positief zijn getest op het virus.
De Maledivische autoriteiten hebben de twee eilanden in kwestie - Summer Island en Kuredu Island - volledig afgesloten, om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. De Malediven bestaan uit bijna 1200 kleine eilanden, waarvan er zo'n 200 bewoond zijn. Sommige eilandjes bestaan volledig uit resorts, zo ook Summer Island en Kuredu Island.
NOS![]()
Ik ben vooral benieuwd hoe lang ze nog kunnen testen, wat hun voorraad is. Maar ik snap dat ze dat nooit zullen communiceren.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:27 schreef KingRadler het volgende:
@:Rivm
Bij het testen op het nieuwe coronavirus wordt met een wattenstokje wat slijm uit de keel en neus genomen. Benieuwd hoe vaak we al getest hebben? Meer info over COVID-19: bit.ly/3cEf6G2 #COVID19 #coronavirus![]()
Gaat het nou vanavond weer over de overbelasting van het zorgstelsel?
Vanmorgen ook al.
Staat deze al in de OP?
https://threadreaderapp.com/thread/1236095180459003909.html"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Misschien ook feco-orale transmissie van het virus mogelijk (verder onderzoek nog noodzakelijk):
Gastroenterology
The Lancet![]()
Weet niet of dit al eerder gepost is maar hier kun je zien hoe Nederland het doet in vergelijking met andere landen.
"We zijn goed voorbereid"
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
Ik erger me echt kapot aan die Nu.nl mensen die blijven roepen "waarom zo druk om een griepje"
En dan mensen die zeggen er zijn zoveel verkeersdoden per jaar, oude mensen gaan ook met de auto.... hoe compleet mongool ben je dan als je die vergelijking maakt![]()
niet klikbaarquote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Weet niet of dit al eerder gepost is maar hier kun je zien hoe Nederland het doet in vergelijking met andere landen.
[ afbeelding ]![]()
Als aantal ICU bedden per capita zelfde is als in de VS, dan hebben ze er 17500. Aan dit tempo houdt Italiė het geen twee weken meer vol.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:23 schreef joyvke het volgende:
Italiė is ook weer van 462 naar 567 crticial gegaan.
Wat is de normale bezettingsgraad op ICU?are we infinite or am I alone![]()
Je ergert je aan mensen die wel normaal na kunnen denken?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:35 schreef smeerpijp. het volgende:
Ik erger me echt kapot aan die Nu.nl mensen die blijven roepen "waarom zo druk om een griepje"![]()
Ik ben zo rot als een mispelquote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:28 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik wil voor de zekerheid dat we eerst even @:Fer_de_Lance testen of hij virus vrij is.![]()
Het item bij RTL over die moeder en dochter die "onherkenbaar" zijn gemaakt achter een glasplaat... die herkent toch iedereen in die omgeving
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoė: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
quote:twitter:behrooz_hm twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 11:06:38Number of COVID-19 cases per 10M people. It also illustrates how quickly a country has reached a specific level (e.g. 100 cases per 10M). South Korea and Italy have higher per capita cases than China now; trends for Switzerland, Norway, and the Netherlands are alarming. https://t.co/y2OZfj2Y02 reageer retweet
![]()
Filmpje gekeken wat hierboven gepost is? Of heb jij andere bevindingen dan een virus expert?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:36 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Je ergert je aan mensen die wel normaal na kunnen denken?![]()
O wat fijn, iemand die normaal na kan denken. Wat een verademing.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:36 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Je ergert je aan mensen die wel normaal na kunnen denken?
Hoe gaat het verlopen volgens jou? Wat kunnen we verwachten?![]()
Nee.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:39 schreef Blueheeler het volgende:
[..]
Filmpje gekeken wat hierboven gepost is?![]()
![]()
daarom wacht ik nog even met kopen..ik zie mogelijkheden langzaam ontstaanquote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Geen idee. Als ik mn huis nog maar verkocht krijg.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]![]()
quote:Wereldwijd tekort aan tests voor coronavirus dreigt
Er dreigt een wereldwijd tekort aan een onderdeel voor de test die het nieuwe Corona-virus opspoort. Dat onderdeel wordt in China gemaakt. Het RIVM adviseert ziekenhuizen om die reden om niet zomaar personeel te testen. „Vanuit oogpunt van schaarste van reagentia is (te) ongericht testen van personeel ongewenst”, staat in een advies dat het RIVM en de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen gisteren opstelden.
Er ķs nog geen tekort, onderstreept hoofd Infectieziektebestrijding bij het RIVM, Jaap van Dissel, maar dat dreigt te ontstaan. „We weten nog niet wat eraan komt, dus we moeten de test heel gericht inzetten”, legt hij uit. Een aantal virologen in Nederland is nu bezig om een alternatief te bedenken voor de onderdelen (speciale cartridges) die op dreigen te raken. Van Dissel: „Elk land probeert nu zoveel mogelijk van die cartridges binnen te halen. Het is niet anders.”
Afgelopen dagen zijn in Nederland per dag honderden tests uitgevoerd om zo nieuwe Corona-patiėnten op te sporen en de verspreiding van het virus in te dammen. In Belgiė was er deze week openlijke onenigheid over tussen prominente microbiologen. Professor Herman Goossens van de Universiteit van Antwerpen, zei dat Belgiė minder strikte criteria moet hanteren en meer mensen moet testen om de verspreiding van het virus te beteugelen. Zijn collega Marc van Ranst in Leuven zei dat dat niet kan omdat er dan te weinig tests overblijven.
Nederland telt sinds vrijdag 128 officiėle Corona-patiėnten, van wie er vrijdag een overleed. Vrijdagavond adviseerde het RIVM alle inwoners van Brabant die zwaar verkouden zijn en koorts hebben om thuis te blijven. Ook als ze nķet in een risicogebied zoals Noord-Italiė zijn geweest. Reden is dat van de patiėnten bij wie onduidelijk is hoe ze zijn besmet met het virus, de meesten uit Brabant (8 patiėnten) komen. Van Dissel: „Om de bron van de besmetting te vinden, is tijd nodig. We willen tijd winnen door mensen die ziek zijn (ook al is het misschien een gewone griep) binnen te laten blijven en zo in elk geval de situatie te beheersen.”
Complicaties infectie
De man die vrijdag overleed aan complicaties van de infectie was een 86-jarige man die met zijn vrouw in een dorp in de Hoeksche Waard woonde. Ook van hem is niet bekend hoe hij besmet raakte. Hij was niet op reis geweest. Hij was zondagavond met hoge koorts in het Rotterdamse Ikazia Ziekenhuis opgenomen. Maandag kwamen daar luchtwegklachten bij. Een dag later werd na een test bij hem het Coronavirus ontdekt. De Gemeentelijke Gezondheidsdienst (GGD) onderzoekt nog met wie de man allemaal in contact is geweest. De twee huisartsen die hem voor de ziekenhuisopname hebben bezocht, blijven op advies van de GGD twee weken thuis. Intussen begint een aantal ziekenhuizen dat al een Corona-patiėnt heeft opgenomen; zoals het Rotterdamse Ikazia, het Maasstad, het Beatrix, Jeroen Bosch, Rode Kruis en OLVG – zich af te vragen of ze het personeel dat de Corona-patiėnten heeft verzorgd wel kunnen missen. Als zij twee weken thuis moeten blijven, in quarantaine, om te voorkomen dat andere patiėnten besmet raken, legt dat een groot beslag op de al krappe capaciteit.
Het RIVM adviseert sinds vrijdag om ziekenhuispersoneel dat in een risicogebied is geweest of onbeschermd in contact is geweest met een patiėnt met coronavirusinfectie, gewoon te laten werken. Zéker ‘kritische zorgmedewerkers’ voor wie vervanging moeizaam te regelen is’ – zoals verpleegkundigen op de intensive care, de Spoedeisende Hulp of de hartbewaking. Zij moeten „hun gezondheidssituatie twee weken nauwgezet controleren (klachten, koorts). Het is aan te raden dat deze medewerkers niet ingezet worden op afdelingen met extra kwetsbare patiėnten zoals transplantatie afdelingen of afdelingen met veel afweergestoorde patiėnten.” Pas als zij verkoudheidsklachten of een luchtweginfectie hebben, (de „geringste verkoudheidsklachten”) moeten zij thuisblijven. Na „tenminste twee dagen klachten”, worden ze getest op het virus.
Beleid ziekenhuizen
Het Jeroen Bosch ziekenhuis volgt het advies om personeel alleen thuis te houden als ze ziek zijn. „Als je dat niet doet, bestaat de kans dat je op een gegeven moment te weinig mensen hebt om de zorg te continueren.”
Het Maasstad, waar een patiėnt een week op de intensive care lag zonder dat men wist dat ze besmet was: „Wij hebben vanaf het begin erop ingezet dat medewerkers zo snel mogelijk weer aan het werk gingen. Medewerkers met gezondheidsklachten zijn (negatief) getest en meteen weer aan het werk gegaan. Andere medewerkers die contact met de patiėnt hebben gehad, hebben we gevraagd bij zichzelf dagelijks de temperatuur op te meten. We vragen medewerkers om zich meteen te melden zodra ze ook maar iets van koorts, hoesten of andere griepachtige verschijnselen krijgen. Ze moeten dan thuis blijven en getest worden uit voorzorg.”
En het Beatrixziekenhuis, waar ook een Corona-patiėnt een week op de IC lag, zonder dat men wist dat ze het had en dus niet geļsoleerd was: „Ruim 60 medewerkers hebben bij ons direct contact gehad met de patiėnt, 23 van hen hadden gezondheidsklachten en zijn negatief getest. De medewerkers zonder klachten konden direct weer komen werken. Personeel uit voorzorg naar huis sturen, kunnen wij niet als klein streekziekenhuis, dan loopt de boel direct vast. Als medewerkers die contact met de patiėnt hebben gehad ook maar de geringste klachten ontwikkelen moeten zij zich direct melden en dan worden ze getest. We vragen hen ook dagelijks hun temperatuur te meten, tot 13 maart, dat is twee weken nadat de patiėnt bij ons het ziekenhuis heeft verlaten.”![]()
Ik verwacht helemaal niets. Ik heb wel wat beters te doen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:40 schreef Mammietje het volgende:
[..]
O wat fijn, iemand die normaal na kan denken. Wat een verademing.
Hoe gaat het verlopen volgens jou? Wat kunnen we verwachten?![]()
Druk met de patroontjes.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:41 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik verwacht helemaal niets. Ik heb wel wat beters te doen.![]()
Heb je ook de mate van verspreiding erbij? En het aantal gevallen in de eerste 3 maanden van verspreiding?quote:![]()
Ow, dat is wel weer heel weinig. Ik had gehoopt op een alternatief scenario.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:41 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik verwacht helemaal niets. Ik heb wel wat beters te doen.![]()
Het is wel klein en je kunt niets aanklikken.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kan nog net het gedeelte "trends voor Zwitserland, Noorwegen en Nederland zijn alarmerend" lezen.
Maar misschien is dat al genoeg, en eigenlijk weten we dat al.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Een alternatief scenario bedenk je zelf maar.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ow, dat is wel weer heel weinig. Ik had gehoopt op een alternatief scenario.![]()
Ditquote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:43 schreef _I het volgende:
[..]
Heb je ook de mate van verspreiding erbij? En het aantal gevallen in de eerste 3 maanden van verspreiding?
SARS-CoV-2 is wat besmettelijker en efficiėnter dan de bovenstaande virussen"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Ik begin de gevolgen te ondervinden. Mijn handen voelen aan als schuurpapier door het extra handenwassen.![]()
Nee, ook mensen die er niet naar willen luisteren en wel een mening hebben mogen er zijn.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:45 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Gooi jezelf dan maar gewoon weg.
Heb je ook bronnen bij al je meningen?![]()
Mijn handen ruiken heel de dag naar lavendel van de zeep lolquote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:45 schreef ZwangerPetro het volgende:
Ik begin de gevolgen te ondervinden. Mijn handen voelen aan als schuurpapier door het extra handenwassen.![]()
Ik heb helemaal geen mening gegeven man.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:46 schreef _I het volgende:
[..]
Nee, ook mensen die er niet naar willen luisteren en wel een mening hebben mogen er zijn.
Heb je ook bronnen bij al je meningen?![]()
Nah, dan is de toegevoegde waarde van jouw aanwezigheid wel heel nihil. Misschien kan je dan toch beter dat 'beters' gaan doen dat je al van plan was.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:44 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Een alternatief scenario bedenk je zelf maar.![]()
De toegevoegde waarde van deze complete topicreeks is nihil aangezien al het nieuws wordt ondergesneeuwd door hysterisch gespeculeer, idioot gevoorspel en gehuil over het RIVM.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:47 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nah, dan is de toegevoegde waarde van jouw aanwezigheid wel heel nihil. Misschien kan je dan toch beter dat 'beters' gaan doen dat je al van plan was.![]()
Jawel.... Jij vond dat mensen die het 'maar een griepje' noemden, normaal konden nadenken. Dat is een mening.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:46 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen mening gegeven man.![]()
![]()
Je doet niet anders. Roepen dat mensen die het maar een griepje vinden, mensen noemen die nadenken is toch een mening!?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:46 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen mening gegeven man.
Geef dan gewoon je eigen gefundeerde mening, mag wel hoor. Dan kunnen we in ieder geval in gesprek. Hoor graag wat onderbouwde relativerende woorden.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: