quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Het is maar een griepjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oops moet nummer 147 zijn.
@Tjacka @Lonaa @capricia @trein2000
[ Bericht 63% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 18:25:00 ]![]()
Last man standing detectedquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:11 schreef Verbruikersnaam het volgende:
ik heb 5 flesjes disinfectie gel gevonden. Hoorray.![]()
Wallonie wacht niet langer op de nationale regering en heeft inmiddels als eerste in de Benelux besloten maatregelen te nemen voor Wallonie en Brussel
https://www.lesoir.be/284(...)es-mesures-contre-le![]()
Tot nu toe zijn de geruchten / filmpjes etc. uit China in ieder geval (nog) niet waar gebleken. We zien in andere landen geen mensen die midden op straat dood neervallen, geen bussen vol lijken en crematoria die overuren draaien.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:04 schreef smeerpijp. het volgende:
Reactie op NU.nl van een chineze vrouw (claimt ze, maargoed, als dit echt zo is zijn we fucked)
[..]Alpha kenny one![]()
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 05-03-2020 om 18:12:10BREAKING: Italy reports 769 new cases of coronavirus and 41 new deaths, raising total to 3,858 cases and 148 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
Ik ben te dom om dit te lezen....quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:14 schreef riazop het volgende:
Wallonie wacht niet langer op de nationale regering en heeft inmiddels als eerste in de Benelux besloten maatregelen te nemen voor Wallonie en Brussel
https://www.lesoir.be/284(...)es-mesures-contre-le
helaas
Maar? Wat gaan ze doen?![]()
Je mag toch hopen dat het RIVM nu eens echt gaat luisteren naar de WHO.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:47 schreef Greys het volgende:
twitter:WHO twitterde op donderdag 05-03-2020 om 17:02:08"This is not a drill. This is not the time to give up.This is not a time for excuses.This is a time for pulling out all the stops.Countries have been planning for scenarios like this for decades. Now is the time to act on those plans"-@:DrTedros #COVID19 #coronavirus reageer retweet
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
Bewaren en over een maand verhandelen voor honderdmiljoenmiljardquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:14 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
Sharing is caring, no worries.![]()
Nederland vandaag op een trotse 7e plaats wat betreft aantal besmettingen de laatste 24 uur. 44 in je bitch!
Denk dat we zaterdag de Chinezen te pakken hebben![]()
![]()
Mijn behandelaar heeft me geadviseerd me niet bezig te houden met waarom-vragen waar ik het antwoord nooit op zal krijgen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Waarom hebben ze dan niet iedereen geadviseerd alle vluchten van en naar China op te schorten?![]()
![]()
Waarom gvd elke keer een nieuw topic, nog maar een keer dan
Reactie op NU.nl van een chineze vrouw (claimt ze, maargoed, als dit echt zo is zijn we fucked)quote:39 minuten geleden
-Dood percentage is lage: De bekend percentage is al hoger dan normal griepvirus. Weet je toevallig hoeveel arts en verplichtkundigers in Wuhan zijn: 30000! Ze zijn gekomen van resterende gebieden van China om Wuhan te help. Als we hier 60000 besmetting krijgen, Ik terwijfel of we dezelfde aantal arts kan hebben om iedereen te kunnen helpen. Als niet, het betekent een seletie, soms mensen krijgt help en sommige mensen moet gaan bieden.
- Alleen ouderen en ziek mensen gaan dood: Ze hebben groter overlijden kans. Maar er zijn ook jong en gezonde mensen overlijden in china.
- Veel mensen denk het is gewoon een griep: Nee, het is niet gewoon een griep! Chinese overheid heeft alles laten vallen om Corona te bestrijden. Het is een erome prijs. Dit prijs gaat Chinese overheid niet betalen voor een gewone griep.
- Veel mensen denk dat percentage besmetting in China zeer lager is: Ik wil graag benadrukken dat er een prijs kaart hangt acht deze percentage. Voornamelijk de GDP van hele China en elke Chinese werk mee (zichzelf isoleren) om de virus te bestrijden. Als dit net gedaan is, praten wij here een heel andere getal.
-Je kan niks doen: Nee, We kunnen iets doen! Minder met mensen afspreken (het is tijdlijk); Als je ziekte bent, zorg dat je niet naar buiten. Misschien ook je kinder, partner ook tijdelijk thuis blijven. Denk aan andere mensen! Het is al lang bekend in china dat de virus kan verspreiden voor dat je ziek wordt. Als je terug van de risco gebied, blijven 2 weken thuis. Laat iemand anders de booschappen doen voor je en zet het voor je deur! Het klinkt niet leuk. Maar je doet dit voor jezelf, voor je college, voor je vrienden, voor je familie en om een mooie land te beschermen!
Als we met iedereen bewust zijn kan wij dit virus verslaan. Anders gaan wij samen een hoger prijs betalen!![]()
Italië neemt ferm de leiding.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:15 schreef riazop het volgende:
Nederland vandaag op een trotse 7e plaats wat betreft aantal besmettingen de laatste 24 uur. 44 in je bitch!
Denk dat we zaterdag de Chinezen te pakken hebben
[ afbeelding ]![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:15 schreef showtimer het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 05-03-2020 om 18:12:10BREAKING: Italy reports 769 new cases of coronavirus and 41 new deaths, raising total to 3,858 cases and 148 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
Dat deel ik dan weer niet.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:15 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Bewaren en over een maand verhandelen voor honderdmiljoenmiljard![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Ondertussen is Bruins zich vooral druk aan het maken dat Macron beslag gaat leggen op alle mondkapjes in Frankrijk.quote:Volgens de chef van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) Tedros, kan de epidemie van het coronavirus worden ingeperkt en beheerst door een gecoördineerde reactie van alle regeringen in de wereld. Hij uitte zijn bezorgdheid over sommige landen die het virus niet serieus genoeg nemen of er niets tegen doen. "Dit is niet het moment om op te geven", zei hij. "Dit is geen moment voor uitvluchten. Dit is een tijd om alles uit de kast te halen."![]()
Evenstar
![]()
Jezus, niet normaal meer. Schrik hier iedere dag weer van.quote:![]()
Over een week waarschijnlijk een zelfde situatie in Nederland.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:15 schreef showtimer het volgende:
![]()
WTF. Het stopt ook niet he daarquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:15 schreef showtimer het volgende:
![]()
Waar een klein land groot in kan zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:15 schreef riazop het volgende:
Denk dat we zaterdag de Chinezen te pakken hebben
[ afbeelding ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
Evenstar
![]()
Gewoon contact opnemen en vooral thuisblijven.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:19 schreef Minimunt het volgende:
Mijn hoesten wordt steeds erger. Ik denk echt dat ik het virus heb![]()
Hmm, waardeloos.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:19 schreef Minimunt het volgende:
Mijn hoesten wordt steeds erger. Ik denk echt dat ik het virus heb
Goed opletten en gewoon bellen morgenochtend![]()
Laat je testen danquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:19 schreef Minimunt het volgende:
Mijn hoesten wordt steeds erger. Ik denk echt dat ik het virus heb![]()
of de boeken in gaan als superspreader van nederland, als dat je ding isquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Gewoon contact opnemen en vooral thuisblijven.![]()
Vrees het ookquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:19 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Over een week waarschijnlijk een zelfde situatie in Nederland.![]()
Denk je echt? Dit is echt vreselijk daar. Wat een ellendequote:Op donderdag 5 maart 2020 18:21 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Straks vast wel omdat ze nu alles gesloten hebben.![]()
Klopt blijkbaar niet helemaal wamt 769 is total confirmed new.quote:
Total confirmed: 3858 (+769)
Active cases: 3296 (+590), divided in 1155 (+91) self-quarantine, 1790 (+446) hospitalized, 351 (+56) in ICU
Deceased: 148 (+41) [age range is 66-94]
Recovered: 414 (+138)
Tested: 32362 (+2525)
Heftig dat 10% van de geteste cases besmet is en bijna 1/3 van de opgeloste cases is overleden.I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
Een van de grotere landen in Europa buiten de grote 5. Qua inwoneraantal dan, maar daar gaat het hier om. Mensen onderschatten vaak hoe groot Nederland is qua inwoneraantal.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:19 schreef Jane het volgende:
[..]
Waar een klein land groot in kan zijn.![]()
Evenstar
![]()
Zou in ieder geval iets moeten helpen. Als je kinderen thuis houdt hou je ook een ouder thuis in veel gevallen. Minder mensen op straat/werk/ov is in dit geval goed. Zo weinig mogelijk bijelkaar komen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:22 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Denk je echt? Dit is echt vreselijk daar. Wat een ellende![]()
Zo dan.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:15 schreef showtimer het volgende:
![]()
Nee ik hoop het. Dat soort maatregelen hebben wel een effect op de verspreiding. De vraag is hoe groot. Dat is afwachten.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:22 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Denk je echt? Dit is echt vreselijk daar. Wat een ellende![]()
Hoeveel moet ik er dan zien als echt new?quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:23 schreef merino het volgende:
[..]
Klopt blijkbaar niet helemaal wamt 769 is total confirmed new.
Active cases: 3296 (+590), divided in 1155 (+91) self-quarantine, 1790 (+446) hospitalized, 351 (+56) in ICU
Heftig dat 10% van de geteste cases besmet is en bijna 1/3 van de opgeloste cases is overleden.![]()
590 nieuwe active cases.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:25 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Hoeveel moet ik er dan zien als echt new?I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
Alleen scholen en uni’s over het hele land. Verder is het meeste nog open.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:24 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Nee ik hoop het. Dat soort maatregelen hebben wel een effect op de verspreiding. De vraag is hoe groot. Dat is afwachten.![]()
twitter:omroepbrabant twitterde op donderdag 05-03-2020 om 18:22:42Coronapatiënt in gemeente Oisterwijk, aantal besmettingen stijgt met de dag https://t.co/tBNW4qc2p4 reageer retweet
![]()
Heb hier vandaag al 3 besmettingen langs zien komen van personeel op een universiteit. Ergens in Breda en ik geloof Maastricht en Wageningen. Dus misschien hier ook een goed idee...quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:27 schreef _I het volgende:
[..]
Alleen scholen en uni’s over het hele land. Verder is het meeste nog open.![]()
Aantal besmettingen stijgt met de dag, no shit. Had niet anders verwacht.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:27 schreef Lizzietje het volgende:
twitter:omroepbrabant twitterde op donderdag 05-03-2020 om 18:22:42Coronapatiënt in gemeente Oisterwijk, aantal besmettingen stijgt met de dag https://t.co/tBNW4qc2p4 reageer retweet
![]()
quote:18:25
Spelers en medewerkers van de Deense voetbalclubs Brøndby en Lyngby zijn in quarantaine geplaatst omdat ze in contact zijn geweest met de Deense oud-international Thomas Kahlenberg, bij wie het coronavirus is gevonden.
Brøndby en Lyngby, clubs uit de Deense eredivisie, speelden zondag tegen elkaar. Kahlenberg, oud-speler van Brøndby, was aanwezig en knuffelde heel wat af met oude bekenden, onder wie directeur Ole Palma, verdediger Joel Kabongo en assistent-trainer Martin Retov.![]()
Bij ons op het werk, wordt momenteel ook iemand getest, komende vanuit risicogebied
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)![]()
Het is een goed begin!quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:27 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Heb hier vandaag al 3 besmettingen langs zien komen van personeel op een universiteit. Ergens in Breda en ik geloof Maastricht en Wageningen. Dus misschien hier ook een goed idee...
Maar als de rest van de wereld gewoon doorleeft, gaan die kinderen en studenten ook niet thuis zitten. Jeej, 4 weken vakantie.![]()
De helft ligt ook in het ziekenhuis. Dat komt nier overeen met 80% mild thuis uitzieken.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:23 schreef merino het volgende:
[..]
Klopt blijkbaar niet helemaal wamt 769 is total confirmed new.
Heftig dat 10% van de geteste cases besmet is en bijna 1/3 van de opgeloste cases is overleden.![]()
Bedenk ook even dit. In één van de ergste griep jaren in Italie (2018) gingen er in een week in totaal 30 mensen dood terwijl er 832.000 patienten met griep waren.
Nu gaan er in één dag meer mensen dood met een stuk minder besmettingen. Dit is echt veel erger dan de griep gemeten in dezelfde populatie.
https://www.thelocal.it/2(...)u-season-in-14-yearsI have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
Zie net dat stukje dat de overledenen allen van 60+ is. Die in het ziekenhuis allemaal zullen niet anders zijmquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
De helft ligt ook in het ziekenhuis. Dat komt nier overeen met 80% mild thuis uitzieken.![]()
Dag 12quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:30 schreef merino het volgende:
Bedenk ook even dit. In één van de ergste griep jaren in Italie (2018) gingen er in een week in totaal 30 mensen dood terwijl er 832.000 patienten met griep waren.
Nu gaan er in één dag meer mensen dood met een stuk minder besmettingen. Dit is echt veel erger dan de griep gemeten in dezelfde populatie.
https://www.thelocal.it/2(...)u-season-in-14-years![]()
![]()
Is Sky news betrouwbaar? 1e dode in de UK?
https://news.sky.com/stor(...)or-covid-19-11950440~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Sommigen doen hier ook alsof Italië een soort onderontwikkeld land is - wellicht voor hun eigen geruststelling - maar dat is het natuurlijk echt niet.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:30 schreef merino het volgende:
https://www.thelocal.it/2(...)u-season-in-14-yearsLying awake, wondering if there is a Dog...
"Met de wetenschap van nu".quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:30 schreef Momo het volgende:
Achteraf gezien had gewoon niemand op vakantie moeten gaan naar Italie...![]()
Ik zie het net ook van de Guardian voorbijkomen op Twitter.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:32 schreef joyvke het volgende:
https://news.sky.com/stor(...)or-covid-19-11950440Lying awake, wondering if there is a Dog...
quote:18:27
Het dodental als gevolg van het coronavirus in Italië is gestegen van 107 naar 148. Het aantal bevestigde besmettingen steeg van 3089 tot 3858. Dit hebben de Italiaanse autoriteiten donderdag meegedeeld.![]()
Nee, en achteraf gezien had niemand in de MH17 moeten stappen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:30 schreef Momo het volgende:
Achteraf gezien had gewoon niemand op vakantie moeten gaan naar Italie...![]()
Was niet snel genoeg met mijn edit, had het net gezien. Verkeerd gelezen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:32 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
1790 in ziekenhuis waarvan 351 in intensive care.
Dat is wel een bizar aantal. Vraag me af of het dan echt mensen zijn die in het ziekenhuis móeten liggen of dat ze liever geen risico's nemen.![]()
Vraag ik me ook af. Als het echt moet, dan is dit dramatisch voor Nederland. Want dan hebben we over anderhalve week geen ziekenhuisbed meer over.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:34 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Was niet snel genoeg met mijn edit, had het net gezien. Verkeerd gelezen.
Dat is wel een bizar aantal. Vraag me af of het dan echt mensen zijn die in het ziekenhuis móeten liggen of dat ze liever geen risico's nemen.![]()
@onlogischquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:30 schreef merino het volgende:
https://www.thelocal.it/2(...)u-season-in-14-years![]()
Als je in zo'n overvol ziekenhuis ligt kan je net zo goed thuis liggen als je niet zo ernstig ziek bent dat je naar de IC moet. Volgens mij dienen ze alleen op de IC zuurstof toe toch?quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:32 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
1790 in ziekenhuis waarvan 351 in intensive care.![]()
Sky news is betrouwbaar jaquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:32 schreef joyvke het volgende:
https://news.sky.com/stor(...)or-covid-19-11950440![]()
Ik krijg het virus liever niet. Val in risicogroep.
Maar voortdurend opletten wat je aanraakt, handen tig keer wassen en uit de buurt blijven van hoestende mensen is gewoon niet te doen.
Je kan niet je handen wassen/ontsmetten en daarna een tijdje niks meer aanraken en ook je gezicht niet. Ik snap niet hoe mensen met smetvrees dat doen en leven.Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.![]()
twitter:TX01HB twitterde op donderdag 05-03-2020 om 17:35:13#waanzin Zojuist in een tankstation mijn handen gewassen. Om te wassen, de kraan gedraaid. Toen bedacht,dat iemand besmet aan die kraan gekomen was. Heb de kraan ook gewassen, dan de volledige toiletruimte, dan het hele tankstation.en nu ben ik aan het dweilen op de E40 #fact reageer retweet
![]()
Bwehehehehehequote:Op donderdag 5 maart 2020 18:39 schreef _I het volgende:
twitter:TX01HB twitterde op donderdag 05-03-2020 om 17:35:13#waanzin Zojuist in een tankstation mijn handen gewassen. Om te wassen, de kraan gedraaid. Toen bedacht,dat iemand besmet aan die kraan gekomen was. Heb de kraan ook gewassen, dan de volledige toiletruimte, dan het hele tankstation.en nu ben ik aan het dweilen op de E40 #fact reageer retweet
![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:39 schreef _I het volgende:
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)![]()
Aanleren je gezicht niet aan te raken en je handen te wassen voor het eten brengt je al een heel eind.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:38 schreef Injetta het volgende:
Maar voortdurend opletten wat je aanraakt, handen tig keer wassen en uit de buurt blijven van hoestende mensen is gewoon niet te doen.
Je kan niet je handen wassen/ontsmetten en daarna een tijdje niks meer aanraken en ook je gezicht niet. Ik snap niet hoe mensen met smetvrees dat doen en leven.![]()
linkt werkt niet, maar 30 lijkt me veel te weinig. In de VS stierven er in dat seizoen 61.000 (of 71.000?), als je een seizoen van 13 weken veronderstelt is dat gemiddeld 4700 per week. Als Italie dezelfde death rate had kom je op 866 doden per week.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:30 schreef merino het volgende:
https://www.thelocal.it/2(...)u-season-in-14-yearsare we infinite or am I alone![]()
Die gaan nu helemaal door een hel ...quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:38 schreef Injetta het volgende:
Je kan niet je handen wassen/ontsmetten en daarna een tijdje niks meer aanraken en ook je gezicht niet. Ik snap niet hoe mensen met smetvrees dat doen en leven.![]()
![]()
6 nieuwe coronagevallen in limburg
https://www.1limburg.nl/z(...)urg?context=topstory
in dit tempo zitten we na het weekend op 500+![]()
Makkelijk.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:40 schreef Minimunt het volgende:
6 nieuwe coronagevallen in limburg
https://www.1limburg.nl/z(...)urg?context=topstory
in dit tempo zitten we na het weekend op 500+![]()
Of niet. Die doen hetzelfde wat ze altijd al doen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:40 schreef maily het volgende:
[..]
Die gaan nu helemaal door een hel ...![]()
Heeft iemand eigenlijk een artikel of persbericht waar uitgelegd wordt, waarom het in Italie zo foutgelopen is?Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:39 schreef _I het volgende:
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Popiejopies.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:39 schreef _I het volgende:
![]()
![]()
Op school van mijn zoontje is een stagiaire met Corona, daar kreeg ik een mail over vanmiddag. Ze heeft dat in de vakantie opgelopen en is sindsdien niet meer op school geweest. Geen paniek dus, ook geen sluiting.![]()
https://nos.nl/artikel/23(...)ndje-van-europa.htmlquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:41 schreef banaantjeEE het volgende:
Heeft iemand eigenlijk een artikel of persbericht waar uitgelegd wordt, waarom het in Italie zo foutgelopen is?![]()
Dankje!quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:43 schreef showtimer het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)ndje-van-europa.htmlOp zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
https://www.thelocal.it/2(...)-say-researchers/ampquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:41 schreef banaantjeEE het volgende:
Heeft iemand eigenlijk een artikel of persbericht waar uitgelegd wordt, waarom het in Italie zo foutgelopen is?![]()
Oke.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:16 schreef _I het volgende:
[..]
Mijn behandelaar heeft me geadviseerd me niet bezig te houden met waarom-vragen waar ik het antwoord nooit op zal krijgen.
Dan heeft het WHO dus ook gewoon niet naar hun eigen info gehandeld, of valt het misschien allemaal toch genoeg mee dat dat niet nodig was.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Hmm bij mij wel als ik hem copy paste in nieuwe tab. idd niet als ik hier klik.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:39 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
linkt werkt niet, maar 30 lijkt me veel te weinig. In de VS stierven er in dat seizoen 61.000 (of 71.000?), als je een seizoen van 13 weken veronderstelt is dat gemiddeld 4700 per week. Als Italie dezelfde death rate had kom je op 866 doden per week.
https://www.thelocal.it/2(...)u-season-in-14-yearsI have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
Het komt er dus op neer dat Italie gewoon actief op zoek gaat?quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:43 schreef showtimer het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)ndje-van-europa.html
Klinkt veelbelovend...Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Alsof het via luchthavens met vrijwel onverminderd verkeer van personen ook nog na de mislukte quarantaine van Wuhan en Chinees nieuwjaar niet even gemakkelijk vanuit andere landen had kunnen komen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:30 schreef Momo het volgende:
Achteraf gezien had gewoon niemand op vakantie moeten gaan naar Italie...Alsof het met carnaval niet massaal hier verspreid zal zijn.
![]()
![]()
Doe het al jaren. Dat wassen, ontsmetten en uit de buurt van mensen blijven. Vriendin heeft diagnose OCD en daar valt bij haar smetvrees onder en volgens DSM-IV. Die leeft al jaren nog extremer. Je word er inderdaad wel moe van, zij in ieder geval wel. Ik niet zo erg.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:38 schreef Injetta het volgende:
Je kan niet je handen wassen/ontsmetten en daarna een tijdje niks meer aanraken en ook je gezicht niet. Ik snap niet hoe mensen met smetvrees dat doen en leven.
Probleem waar ik nu tegenaan loop is dat ik in de supermarkt een mandje pak voor de boodschappen en dan bij de kassa mijn telefoon voor de bonuskaart of pinpas om te betalen. Dan heb je dus al een kruisbesmetting op een object wat je daarna mee je huis in neemt.
In ieder geval sterkte, hoop dat het niet ernstig uitpakt.![]()
Er zullen ergens wel belangen spelen. Niets staat op zichzelf.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oke.
Dan heeft het WHO dus ook gewoon niet naar hun eigen info gehandeld, of valt het misschien allemaal toch genoeg mee dat dat niet nodig was.
Dat hele geneuzel alleen al om het woord pandemie. China is de grootste sponsor van de WHO.. Wie zal het zeggen. Dan wordt het al snel BNW![]()
twitter:bddenbosch twitterde op donderdag 05-03-2020 om 18:46:03Jeroen Bosch Ziekenhuis zegt operaties af; extra maatregelen tegen coronavirus https://t.co/B6EnWjNbU9 reageer retweet
![]()
Uit betrouwbare bron: er zijn al veel meer besmettingen, maar het mag nog niet verteld worden van de ggd (ambulance medewerker).![]()
Ah, complotdenken.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:47 schreef _I het volgende:
[..]
Er zullen ergens wel belangen spelen. Niets staat op zichzelf.
Dat hele geneuzel alleen al om het woord pandemie. China is de grootste sponsor van de WHO.. Wie zal het zeggen. Dan wordt het al snel BNW
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja, de mensen die denken dat het aan Italiaanse laksheid ligt houden zichzelf een beetje voor de gek.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:46 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Het komt er dus op neer dat Italie gewoon actief op zoek gaat?
Klinkt veelbelovend...
Er is in het begin wel een patient over het hoofd gezien natuurlijk, maar we weten dat dat in NL sowieso ook al is gebeurd.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Kan die ook keta leveren?quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:47 schreef KleineRozeKabouter het volgende:
Uit betrouwbare bron: er zijn al veel meer besmettingen, maar het mag nog niet verteld worden van de ggd (ambulance medewerker).![]()
![]()
Ja, en zal wel in elk land gebeuren en is menselijk natuurlijk...quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:48 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, de mensen die denken dat het aan Italiaanse laksheid ligt houden zichzelf een beetje voor de gek.
Er is in het begin wel een patient over het hoofd gezien natuurlijk, maar we weten dat dat in NL sowieso ook al is gebeurd.Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Je vraagt je toch af wat ze in Italie verkeerd gedaan hebben"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Dat is bijna niet tegen te houden nu het zo wijdverspreid is in West-Europa.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:49 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ja, en zal wel in elk land gebeuren en is menselijk natuurlijk...[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Kunnen jullie elkaar de hele dag gek maken met dit topicquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:34 schreef Maver24 het volgende:
Mijn vriendin heeft net 10 dagen vrij gekregen van haar werk![]()
Heej, ik wilde bij de feiten blijven.. Omdat het snel afglijdt met China in het verhaal. Geen bericht meer gezien uit Wuhan sinds the great wall is aangescherpt.quote:
Heb jij het idee dat het een loepzuiver verhaal is, waarin iedereen dezelfde boodschap afgeeft?![]()
Lees het artikel beetje verder, dan weet je het.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:49 schreef TLC het volgende:
Je vraagt je toch af wat ze in Italie verkeerd gedaan hebbenOp zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
okquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:47 schreef KleineRozeKabouter het volgende:
Ik las gisteren toch dat er, na analyse achteraf, al op 14 februari oid al een patiënt in Spanje én VS was overleden?quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:48 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, de mensen die denken dat het aan Italiaanse laksheid ligt houden zichzelf een beetje voor de gek.
Er is in het begin wel een patient over het hoofd gezien natuurlijk, maar we weten dat dat in NL sowieso ook al is gebeurd.
Of heb ik levendig gedroomd?
In ieder geval, het is ijdel te denken dat je in de huidige maatschappij een heel besmettelijk virus kunt tegenhouden.....![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:15 schreef showtimer het volgende:
`
Als ik de berichten uit Italië lees vrees ik voor Nederland, vooral als ik de reacties en het handelen van het RIVM en de minister hoor.
Vooral bang voor gezichtsverlies en hopelijk melden mensen zich niet want dan hoeven we ze ook niet te testen.
En als de test positief is, mag je het vooral niet verder vertellen.![]()
![]()
Als dit echt zo is, zou dat toch enorm snel publiek bekend moeten worden, met zo veel werknemers in de gezondheidszorg? Ik kan me niet voorstellen dat die allemaal netjes een geheim willen bewaren omdat de GGD dat graag heeft...quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:47 schreef KleineRozeKabouter het volgende:
![]()
Dat zou ik ook denken, maar ze zijn blijkbaar erg bang voor paniek.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:54 schreef MMunkun het volgende:
[..]
Als dit echt zo is, zou dat toch enorm snel publiek bekend moeten worden, met zo veel werknemers in de gezondheidszorg? Ik kan me niet voorstellen dat die allemaal netjes een geheim willen bewaren omdat de GGD dat graag heeft...![]()
Italië lijkt fucked omdat ze meer testen doen dan de rest van Europa.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:49 schreef TLC het volgende:
Je vraagt je toch af wat ze in Italie verkeerd gedaan hebben
We zouden dus gewoon meer als Italië moeten zijn.![]()
"betrouwbaar"quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:47 schreef KleineRozeKabouter het volgende:
Uit betrouwbare bron: er zijn al veel meer besmettingen, maar het mag nog niet verteld worden van de ggd (ambulance medewerker).
![]()
![]()
18:52
Saoedi-Arabië beperkt toegang tot heiligste plaatsen van de islam
De Saoedische autoriteiten hebben beslist de twee meest heilige plaatsen van de islam 's nachts te sluiten. Met die ongewone maatregel wil het land een uitbraak van het nieuwe coronavirus verhinderen, zo heeft het officiële persbureau SPA gemeld.
HLNOp zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Dat zullen ze niet snel doen, want dan breekt er paniek uit in hun ziekenhuis.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:54 schreef MMunkun het volgende:
[..]
Als dit echt zo is, zou dat toch enorm snel publiek bekend moeten worden, met zo veel werknemers in de gezondheidszorg? Ik kan me niet voorstellen dat die allemaal netjes een geheim willen bewaren omdat de GGD dat graag heeft...
En als je al hoort dat de vriendin van een collega van je dat zegt, dan denk je al snel..
*Bron![]()
Nou gelukkig maar dat Corona alleen overdag toeslaat!quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:56 schreef banaantjeEE het volgende:
De Saoedische autoriteiten hebben beslist de twee meest heilige plaatsen van de islam 's nachts te sluiten. Met die ongewone maatregel wil het land een uitbraak van het nieuwe coronavirus verhinderen, zo heeft het officiële persbureau SPA gemeld.
HLN![]()
Kan Allah die niet beschermen of zijn handgel ook op?quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:56 schreef banaantjeEE het volgende:
HLN![]()
Nou dat was met Carnaval zo ongeveer, zou ik zeggen. Op dat moment werd het volstrekt onbeheersbaar.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:57 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ link | afbeelding ]
crisis... de toon veranderd,![]()
Ah, idd.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:44 schreef merino het volgende:
[..]
Hmm bij mij wel als ik hem copy paste in nieuwe tab. idd niet als ik hier klik.
https://www.thelocal.it/2(...)u-season-in-14-years
Is me niet duidelijk wat ze precies bedoelen, 30 is alvast veel te weinig voor heel Italië.
Ter vergelijking, de jaarlijkse cijfers in de VS:
https://www.cdc.gov/flu/about/burden/index.html
het zijn wel schattingen, omdat niet alle doden veroorzaakt door griep als dusdanig geregistreerd worden.
Ze hebben ook een wekelijks overzicht, maar geven enkel een cijfer voor influenza related pediatric deaths: 20 deze week.https://www.cdc.gov/flu/weekly/quote:20 influenza-associated pediatric deaths occurring during the 2019-2020 season were reported this week. The total for the season is 125.are we infinite or am I alone![]()
https://www.thelocal.it/2(...)-say-researchers/ampquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Italië lijkt fucked omdat ze meer testen doen dan de rest van Europa.
We zouden dus gewoon meer als Italië moeten zijn.
Deze ook gelezen?![]()
Vorige week rond deze tijd waren we nog aan het afwachten wanneer de eerste besmetting in Nederland plaats zou gaan vinden.
Het is best snel gegaan allemaal.![]()
Hoewel ik hier precies iets anders lees.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:55 schreef ToT het volgende:
[..]
https://www.vrt.be/vrtnws(...)virus-uit-in-italie/Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Hier ook wel hoor, sinds chinees nieuwjaar in een stroomversnelling heel de wereld rond maar gelukkig is men niet "racistisch" geweest.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:58 schreef _I het volgende:
[..]
https://www.thelocal.it/2(...)-say-researchers/amp
Deze ook gelezen?![]()
https://www.epicentro.iss.it/influenza/stagione-in-corsoquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ah, idd.
Is me niet duidelijk wat ze precies bedoelen, 30 is alvast veel te weinig voor heel Italië.
Ter vergelijking, de jaarlijkse cijfers in de VS:
https://www.cdc.gov/flu/about/burden/index.html
het zijn wel schattingen, omdat niet alle doden veroorzaakt door griep als dusdanig geregistreerd worden.
Ze hebben ook een wekelijks overzicht, maar geven enkel een cijfer voor influenza related pediatric deaths: 20 deze week.
[..]
https://www.cdc.gov/flu/weekly/
Van dit jaar zijn de doden per dag +/- 214 in de 7e week voor de griep (er werden er 234 verwacht). (Italie dus)https://www.thelocal.it/2(...)d-you-get-vaccinatedquote:"The worst-affected parts of Italy are the northern regions of Valle d'Aosta, Lombardy, and Friuli Venezia Giulia, as well as Emilia-Romagna, Marche and Abruzzo in the centre-north, according to according to data from Influnet and FluNews Italia compiled by ISS."~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Allah heeft hen allang verteld hoe ze het virus moeten voorkomen: stecig je haar kammen, uien en appels eten, en een watje met olie in je hol proppen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Kan Allah die niet beschermen of zijn handgel ook op?![]()
![]()
volgende week vragen veel mensen zich af waarom ze in godsnaam dachten dat het een klein griepje wasquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:59 schreef Toefjes het volgende:
Vorige week rond deze tijd waren we nog aan het afwachten wanneer de eerste besmetting in Nederland plaats zou gaan vinden.
Het is best snel gegaan allemaal.
die week erna smeken we om ziekenhuisbedden
en die week daarna is iedereen in rouw om de duizenden doden die gevallen zijn
en over een maand kunnen we weer een woning kopen en weer 130 rijden omdat de stikstofuitstoot drastisch is terug gegaan en duizenden (senioren)woningen vrij zijn gekomen voor starters.. hoezeeee.![]()
Zeg je nou dat de sji'iten het bij het juiste eind hebben?!quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Allah heeft hen allang verteld hoe ze het virus moeten voorkomen: stecig je haar kammen, uien en appels eten, en een watje met olie in je hol proppen.![]()
Ah, iemand die Italiaans kan! (of een browser met google translate)quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:01 schreef joyvke het volgende:
[..]
https://www.epicentro.iss.it/influenza/stagione-in-corso
Van dit jaar zijn de doden per dag +/- 214 in de 7e week voor de griep (er werden er 234 verwacht). (Italie dus)
Dat zijn idd meer realistische cijfers.are we infinite or am I alone![]()
Om vervolgens na die 10 dagen alsnog ziek te wordenquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:34 schreef Maver24 het volgende:
Mijn vriendin heeft net 10 dagen vrij gekregen van haar werk![]()
Allahu akhbar, vriend!quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:02 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Zeg je nou dat de sji'iten het bij het juiste eind hebben?!Ik heb een prop olie in m'n hol en ik lig nog niet rochelend op de grond, dus het zal ongetwijfeld werken!
Ik ben bekeerd!
![]()
![]()
Als daar dan ook hier, idd. Het zou ne echt verbazen als het er hier binnen 14 dagen er anders aan toe gaat.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:00 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Hier ook wel hoor, sinds chinees nieuwjaar in een stroomversnelling heel de wereld rond maar gelukkig is men niet "racistisch" geweest.![]()
Quote dan wel het hele stukje:quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:01 schreef joyvke het volgende:
[..]
https://www.epicentro.iss.it/influenza/stagione-in-corso
Van dit jaar zijn de doden per dag +/- 214 in de 7e week voor de griep (er werden er 234 verwacht). (Italie dus)
[..]
https://www.thelocal.it/2(...)d-you-get-vaccinated
* Note: indicator obtained from the daily mortality monitoring system (SISMG), based on the survey in 19 Italian sample cities that collect daily the number of deaths for over 65s from all causes (not only due to flu). This number is compared with the expected number constituted by the average of the deaths recorded in the previous five years.
Er waren in de 8ste week 36 doden in de hele week:
Severe cases : the 8 to weeks of surveillance were reported 169 serious cases of which 35 died.I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
Google translate ;d. Heb even geedit en de regios die daar in staan komen overeen met het huidige corona gebied.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:03 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ah, iemand die Italiaans kan! (of een browser met google translate)
Dat zijn idd meer realistische cijfers.~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:58 schreef _I het volgende:
[..]
https://www.thelocal.it/2(...)-say-researchers/amp
Deze ook gelezen?Ik check!quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:59 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Hoewel ik hier precies iets anders lees.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)virus-uit-in-italie/![]()
![]()
En dan start in september ronde 2.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:01 schreef Minimunt het volgende:
[..]
volgende week vragen veel mensen zich af waarom ze in godsnaam dachten dat het een klein griepje was
die week erna smeken we om ziekenhuisbedden
en die week daarna is iedereen in rouw om de duizenden doden die gevallen zijn
en over een maand kunnen we weer een woning kopen en weer 130 rijden omdat de stikstofuitstoot drastisch is terug gegaan en duizenden (senioren)woningen vrij zijn gekomen voor starters.. hoezeeee.![]()
Hij verschuilt zich nog steeds achter "de experts"quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:57 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ link | afbeelding ]
crisis... de toon veranderd,
dit kan echt alleen in Nederland![]()
Nou er is wel erg grote kans op een ernstige kabinetscrisis zoals als de aanpak van RIVM en de minister slecht zou uitpakken als zo veel meer corona-gevallen zijn in Nederland... Ik schat wel meer dan 82 gevallen, elders zou ik denken van wel ongeveer 500-1000 gevallen in NL. Omdat ze in voorjaarsvakantie op vakantie of zakenreis gegaan zijn naar Italie, Iran, China, Japan. Zuid-Korea en elders waar ook corona-besmettingen geweestHumor, serieus en vrolijk!![]()
Wat te denken van het bezoeken van landen die niet de juiste cijfers publiceren om de inkomsten uit het toerisme te beschermen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:10 schreef Ven1972 het volgende:
Nou er is wel erg grote kans op een ernstige kabinetscrisis zoals als de aanpak van RIVM en de minister slecht zou uitpakken als zo veel meer corona-gevallen zijn in Nederland... Ik schat wel meer dan 82 gevallen, elders zou ik denken van wel ongeveer 500-1000 gevallen in NL. Omdat ze in voorjaarsvakantie op vakantie of zakenreis gegaan zijn naar Italie, Iran, China, Japan. Zuid-Korea en elders waar ook corona-besmettingen geweest![]()
Het lijkt me beter dat we de kinderen leren hoe het huishouden werkt. Zij lijken het onbeschadigd door te komen. Als de volwassenen allemaal deaud zijn, weten ze in ieder geval hoe ze het huis moeten steriliseren.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:09 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Misschien in plaats van november de vakantie vervroegen naar oktober o.i.d.![]()
![]()
surveillance cases dus. Dan kan die 30 kloppen, maar was dat dus slechts in een beperkt aantal ziekenhuizen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:04 schreef merino het volgende:
[..]
Quote dan wel het hele stukje:
* Note: indicator obtained from the daily mortality monitoring system (SISMG), based on the survey in 19 Italian sample cities that collect daily the number of deaths for over 65s from all causes (not only due to flu). This number is compared with the expected number constituted by the average of the deaths recorded in the previous five years.
Severe cases : the 8 to weeks of surveillance were reported 169 serious cases of which 35 died.are we infinite or am I alone![]()
Hmm daar heb ik overheen gelezen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:04 schreef merino het volgende:
[..]
Quote dan wel het hele stukje:
Severe cases : the 8 to weeks of surveillance were reported 169 serious cases of which 35 died.
Hier staat overigens ook een hoop interessante info in.
Link~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
COR / Het "Ik twijfel over mijn vakantie" topicquote:Op donderdag 5 maart 2020 19:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wat te denken van het bezoeken van landen die niet de juiste cijfers publiceren om de inkomsten uit het toerisme te beschermen.
Gewoon op vakantie gaan ja toch, lekker belangrijk zo'n pandemie! Gewoon een griepje!![]()
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 05-03-2020 om 18:38:50BREAKING: UK reports first death from coronavirus after patient with underlying health issues dies https://t.co/eUoE2bjB9j reageer retweet
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
En als Eevert-Jan voor die tijd van zijn electrieke fiets pleurt is er vast een bed voor hem..quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:13 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
COR / Het "Ik twijfel over mijn vakantie" topic
Gewoon op vakantie gaan ja toch, lekker belangrijk zo'n pandemie! Gewoon een griepje!![]()
Ik heb hier altijd gezegd dat NL vanaf de 200 gevallen pas in beweging gaat komen. Maar dan zijn er in werkelijkheid al meer dan 2000. Dat is het leukequote:Op donderdag 5 maart 2020 19:10 schreef Ven1972 het volgende:
Nou er is wel erg grote kans op een ernstige kabinetscrisis zoals als de aanpak van RIVM en de minister slecht zou uitpakken als zo veel meer corona-gevallen zijn in Nederland... Ik schat wel meer dan 82 gevallen, elders zou ik denken van wel ongeveer 500-1000 gevallen in NL. Omdat ze in voorjaarsvakantie op vakantie of zakenreis gegaan zijn naar Italie, Iran, China, Japan. Zuid-Korea en elders waar ook corona-besmettingen geweest![]()
Wil geen paniek zaaien, maar het is best bizar om je te bedenken hoe het zou zijn als er wel stapels lijken voor de crematoria liggen en je zonder afscheid te nemen op Facebook langzaam de lichtjes ziet doven.quote:
*Ril![]()
Volgens mij komen er zelfs nog tientallen(?) vluchten per dag vanuit Milaan naar Nederland.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wat te denken van het bezoeken van landen die niet de juiste cijfers publiceren om de inkomsten uit het toerisme te beschermen.
Tegenhouden kan al helemaal niet meer en de wil is er ook schijnbaar niet echt..![]()
Coronavirus ontdekt bij vrijwilliger zorgcentrum De Bleijke in Hengelo (Gelderland) https://www.gelderlander.(...)in-hengelo~aea9a7d4/![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:47 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:bddenbosch twitterde op donderdag 05-03-2020 om 18:46:03Jeroen Bosch Ziekenhuis zegt operaties af; extra maatregelen tegen coronavirus https://t.co/B6EnWjNbU9 reageer retweet
Gaat lekker in die ziekenhuizen. Ik hoop dat de verantwoordelijken trots op zichzelf zijn door vooral niks te doen uit economisch belang.quote:Inmiddels meldt het JBZ een derde besmetting. Deze staat volgens het ziekenhuis volledig los van de eerdere twee besmettingen.
Nu moeten complete ziekenhuizen of afdelingen dicht, alsof dat geen geld kost.![]()
![]()
68.000 over meerdere jaren:quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:13 schreef joyvke het volgende:
[..]
Hmm daar heb ik overheen gelezen.
Hier staat overigens ook een hoop interessante info in.
Link
In the winter seasons from 2013/14 to 2016/17, an estimated average of 5,290,000 ILI cases occurred in Italy, corresponding to an incidence of 9%.
More than 68,000 deaths attributable to flu epidemics were estimated in the study period.I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
Wanneer ziet hij wel reden tot extra maatregelen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:19 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ link | afbeelding ]
Begrijpelijk, maar al in deze fase?
Ok.....
[klik op plaatje voor bron]![]()
Toch wel met minstens een mondneusmasker of gewoon zo op de gok dat ze niet besmet zijn? Ze weten van de sekte/'kerk'leden uit Zuid-Korea?quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:19 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ link | afbeelding ]
Begrijpelijk, maar al in deze fase?
Ok.....
[klik op plaatje voor bron]![]()
![]()
1) als er meer risicogebieden bijkomenquote:Op donderdag 5 maart 2020 19:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wanneer ziet hij wel reden tot extra maatregelen?
2) als de GGD's geen contactonderzoek meer kunnen doen
(bron: debat van vanmiddag)Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Inderdaad, meer testen is meer besmettingen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Daarom denk ik ook dat ze vooral hopen dat mensen thuis lekker het "griepje" () uitzieken zodat we vooral er niet achter komen hoeveel mensen er werkelijk besmet zijn.
Alles om maar geen harde beslissingen te moeten nemen..![]()
Er zijn nu al gevallen waarvan de bron niet te herleiden is..quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:23 schreef Felixa het volgende:
[..]
1) als er meer risicogebieden bijkomen
2) als de GGD's geen contactonderzoek meer kunnen doen
(bron: debat van vanmiddag)![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wanneer ziet hij wel reden tot extra maatregelen?En weet je, ik mag dan een panieknicht zijn, prima, maar als er nu al dit soort reacties zijn op nog geen 100 bevestigde gevallen...quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:22 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Toch wel met minstens een mondneusmasker of gewoon zo op de gok dat ze niet besmet zijn? Ze weten van de sekte/'kerk'leden uit Zuid-Korea?
het geeft te denken![]()
Evenstar
![]()
Ik denk ook dat dat hun eerste insteek was, totdat de ziekenhuizen besloten om RIVM te negeren en zelf te gaan testen (UMCU, Radboud etc.), omdat ze zagen dat dat anders niet ging werken.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Inderdaad, meer testen is meer besmettingen.
Daarom denk ik ook dat ze vooral hopen dat mensen thuis lekker het "griepje" () uitzieken zodat we vooral er niet achter komen hoeveel mensen er werkelijk besmet zijn.
Alles om maar geen harde beslissingen te moeten nemen..![]()
Welke bedoeld hij?quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:16 schreef Minimunt het volgende:
Heeft iemand van jullie die kaart van preppers voor nederland ofzo?Wat je vindt, ...![]()
100 bevestigde gevallen en al 7 ziekenhuizen gedeeltelijk dicht + te weinig middelen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:25 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[..]
En weet je, ik mag dan een panieknicht zijn, prima, maar als er nu al dit soort reacties zijn op nog geen 100 bevestigde gevallen...
het geeft te denken
Maar de minister ziet geen reden tot extra handelen.![]()
![]()
Na "carnaval viert men doorgaans in kleine groepjes" heb ik eigenlijk alle vertrouwen in het RIVM verloren... volkomen wereldvreemdquote:Op donderdag 5 maart 2020 19:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik denk ook dat dat hun eerste insteek was, totdat de ziekenhuizen besloten om RIVM te negeren en zelf te gaan testen (UMCU, Radboud etc.), omdat ze zagen dat dat anders niet ging werken.![]()
Ik dacht steeds dat je het over mij had.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:25 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[..]
En weet je, ik mag dan een panieknicht zijn, prima, maar als er nu al dit soort reacties zijn op nog geen 100 bevestigde gevallen...
het geeft te denken![]()
![]()
Ja dat had ik gelezen, maar ik zei er toch niets over? Behalve dat het interessant was.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:21 schreef merino het volgende:
[..]
68.000 over meerdere jaren:
In the winter seasons from 2013/14 to 2016/17, an estimated average of 5,290,000 ILI cases occurred in Italy, corresponding to an incidence of 9%.
More than 68,000 deaths attributable to flu epidemics were estimated in the study period.
(Als je dat zou verdelen door 4 jaar dan is dat alsnog 17000 doden per jaar gemiddels toch? In een epidemie die doorgaans zo'n 14 weken duurt? Gedeeld door 14 = 1214 doden p/w : 7 = 173 per dag. Of zie ik dat nu helemaal verkeerd?)~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
quote:quote:‘Coronapatiënt mocht niks zeggen van GGD’
Kamerlid Eva van Esch van de Partij voor de Dieren vertelt waar vrienden van haar kennis tegenaan liepen toen ze dachten met het coronavirus besmet te zijn.![]()
Meer in de zin van als de GGD's geen capaciteit meer hebben: te veel gevallen en te weinig mankracht.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:25 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Er zijn nu al gevallen waarvan de bron niet te herleiden is..Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Evenstar
![]()
Volgens het RIVM past alles nog in het beeld van deze ziekte en het verloop.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik denk ook dat dat hun eerste insteek was, totdat de ziekenhuizen besloten om RIVM te negeren en zelf te gaan testen (UMCU, Radboud etc.), omdat ze zagen dat dat anders niet ging werken.
Zou dat het beeld zijn van het scenario waarbij er niet wordt ingegrepen ofzo?![]()
Je zou het bijna denken..![]()
"we sturen die zustertjes wel een bosje bloemen na afloop" wat jij Bert-Jan?quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:28 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Volgens het RIVM past alles nog in het beeld van deze ziekte en het verloop.
Zou dat het beeld zijn van het scenario waarbij er niet wordt ingegrepen ofzo?![]()
Je zou het bijna denken..
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 19:30:13 ]![]()
Dinsdag in het overleg met de kamer gaf het RIVM aan “bij een stuk of 50 besmettingen, w.v. Zo’n 30% niet te achterhalen is” tot de volgende fasequote:Op donderdag 5 maart 2020 19:27 schreef Felixa het volgende:
[..]
Meer in de zin van als de GGD's geen capaciteit meer hebben: te veel gevallen en te weinig mankracht.
Er zijn er nu 13 van de 89 niet met een reis-achtergrond.![]()
19:14
"Lange lijst" landen doet volgens WHO niet genoeg in strijd tegen virus
Een "lange lijst" landen doet niet genoeg om het coronavirus te bestrijden. Dat heeft Tedros Adhanom Ghebreyesus, de baas van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), gezegd. "Dit is geen oefening. Dit is niet het moment om af te haken, dit is niet het moment om excuses te zoeken. Dit is het moment om alles te geven", aldus de WHO-chef.
HLNOp zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Bruno Bruins heeft een negatief reisadvies afgegeven voor Noord Italië hoor, hij verdient een prijs.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:31 schreef banaantjeEE het volgende:
Een "lange lijst" landen doet niet genoeg om het coronavirus te bestrijden. Dat heeft Tedros Adhanom Ghebreyesus, de baas van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), gezegd. "Dit is geen oefening. Dit is niet het moment om af te haken, dit is niet het moment om excuses te zoeken. Dit is het moment om alles te geven", aldus de WHO-chef.
HLN![]()
![]()
Natuurlijk van die achterlijke apenlanden die te lui zijn om een poot op te lichtenquote:Op donderdag 5 maart 2020 19:31 schreef banaantjeEE het volgende:
HLN![]()
![]()
Nou staat Nederland in ieder geval ergens bovenaan.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:31 schreef banaantjeEE het volgende:
HLN![]()
De baas van de WHO komt er nu achter dat heel veel landen meer om hun 'ekkenemie' (uitspraak Jan-Kees de Jager) geven dan om hun bevolking.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:31 schreef banaantjeEE het volgende:
HLNLying awake, wondering if there is a Dog...
twitter:omroepbrabant twitterde op donderdag 05-03-2020 om 19:32:45Twee leerlingen Stedelijk Gymnasium Breda moeten thuisblijven, vader heeft coronavirus https://t.co/CTLEClhuU2 reageer retweet
![]()
Als dit doorzet gaat Fortnite platquote:Op donderdag 5 maart 2020 19:35 schreef Lizzietje het volgende:
twitter:omroepbrabant twitterde op donderdag 05-03-2020 om 19:32:45Twee leerlingen Stedelijk Gymnasium Breda moeten thuisblijven, vader heeft coronavirus https://t.co/CTLEClhuU2 reageer retweet
![]()
Al die gevallen die nu binnenkomen, zitten die in die 82 of zijn dit weer extra gevallen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:35 schreef Lizzietje het volgende:
![]()
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN![]()
Nee ik zet hetzelfde terug te rekenen (maar dan wel met 21 weken) en ik kom ook op stuk hoger dan 30 uit dan. Alhoewel dat onderzoek wel op een schatting is gebaseerd nav verschillen in sterfte cijfers.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:27 schreef joyvke het volgende:
[..]
Ja dat had ik gelezen, maar ik zei er toch niets over? Behalve dat het interessant was.
(Als je dat zou verdelen door 4 jaar dan is dat alsnog 17000 doden per jaar gemiddels toch? In een epidemie die doorgaans zo'n 14 weken duurt? Gedeeld door 14 = 1214 doden p/w : 7 = 173 per dag. Of zie ik dat nu helemaal verkeerd?)
Als je kijkt naar gerapporteerde doden nav griep dan kom je echt niet op duizenden uit.
Hier nog een artikel van 23 Januari waar totaal dodental van 240 wordt genoemd voor het hele seizoen tot dan toe.
https://www.thelocal.it/2(...)truck-down-in-a-week
Lastig om duidelijke week cijfers te vinden.I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
Dankzij de openbare communicatie van het RIVM heeft niemand een idee. Behalve de ziekenhuizen en het RIVM.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:36 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Al die gevallen die nu binnenkomen, zitten die in die 82 of zijn dit weer extra gevallen?![]()
Dat zijn waarschijnlijk nieuwequote:Op donderdag 5 maart 2020 19:36 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Al die gevallen die nu binnenkomen, zitten die in die 82 of zijn dit weer extra gevallen?![]()
Ik zie nu trouwens pas dat de NOS weer een liveblog heeft. Iemand heeft zich daar blijkbaar bedacht.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Beweer je nou dat griep erger is?quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:27 schreef joyvke het volgende:
[..]
Ja dat had ik gelezen, maar ik zei er toch niets over? Behalve dat het interessant was.
(Als je dat zou verdelen door 4 jaar dan is dat alsnog 17000 doden per jaar gemiddels toch? In een epidemie die doorgaans zo'n 14 weken duurt? Gedeeld door 14 = 1214 doden p/w : 7 = 173 per dag. Of zie ik dat nu helemaal verkeerd?)![]()
![]()
Het lijkt toch wel op nieuws hoor chef.. kweeniequote:Op donderdag 5 maart 2020 19:37 schreef Jane het volgende:
Ik zie nu trouwens pas dat de NOS weer een liveblog heeft. Iemand heeft zich daar blijkbaar bedacht.![]()
Omg smack10quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:36 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Al die gevallen die nu binnenkomen, zitten die in die 82 of zijn dit weer extra gevallen?
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go![]()
Ja klopt, ook voor Nederland overigens. Ik wilde dat ook erbij doen in de spreadsheet, maar het is nogal een gedoe om de juiste cijfers te vinden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:36 schreef merino het volgende:
[..]
Nee ik zet hetzelfde terug te rekenen (maar dan wel met 21 weken) en ik kom ook op stuk hoger dan 30 uit dan. Alhoewel dat onderzoek wel op een schatting is gebaseerd nav verschillen in sterfte cijfers.
Als je kijkt naar gerapporteerde doden nav griep dan kom je echt niet op duizenden uit.
Hier nog een artikel van 23 Januari waar totaal dodental van 240 wordt genoemd voor het hele seizoen tot dan toe.
https://www.thelocal.it/2(...)truck-down-in-a-week
Lastig om duidelijke week cijfers te vinden.
Spreadsheet weer geupdate. Italie heeft dit keer geen breakdown gegeven, alleen dat het van 65 - 94 was qua leeftijden. Heb het in Unknown gedumpt en in de note dit erbij gezet + de video van de persconferentie.~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
19:37
13-jarig meisje is vierde coronapatiënt in Brazilië
Het meisje was recent in Italië geweest, meldt het Braziliaanse ministerie van Volksgezondheid. Ze wordt thuis opgevolgd door de gezondheidsdiensten van de staat Sao Paulo, net als iedereen die in nauw contact stond met haar.
Even zonder gekheid, maar economische belangen zijn ook belangen van de bevolking. Het is niet alsof een crisis alleen gevolgen heeft voor de bovenlaag.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:34 schreef Jane het volgende:
[..]
De baas van de WHO komt er nu achter dat heel veel landen meer om hun 'ekkenemie' (uitspraak Jan-Kees de Jager) geven dan om hun bevolking.![]()
Dat zijn nieuwe, die 82 zijn t/m gisteren.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:36 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Bill Gates heeft dit al jaren voorspeld.quote:Is echt zijn interessegebied.
![]()
Ik beweer niets, was alleen aan het zoeken hoeveel griepdoden er per dag zijn gevallen over de afgelopen jaren (in een seizoen), alleen het is moeilijk te vinden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Beweer je nou dat griep erger is?
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
twitter:cardio_jacco twitterde op donderdag 05-03-2020 om 18:58:241. Op verzoek in NL:Natuurlijk zou ik graag cijfers willen blijven publiceren. Echter is mijn laatste tweet onstaan na ruim 6.5 uur werk. Verzamelen gegevens, sorteren, bron onderzoek waar nodig, etc. Over een aantal dagen tot een week komt het RIVM met dezelfde cijfers (...) reageer retweet
twitter:cardio_jacco twitterde op donderdag 05-03-2020 om 18:58:242. en word ik “ingehaald”. Vooral als men het test protocol (meer) laat vieren. Als duidelijk wordt dat het RIVM cijfers manipuleert, achterhoudt of flatteert, start ik wederom met uitgebreid onderzoek. reageer retweet
En in ‘t Engels;twitter:cardio_jacco twitterde op donderdag 05-03-2020 om 18:58:253. Als jullie andere verzoeken of ideeën hebben ten aanzien van de huidige epidemie, hoor ik het uiteraard graag. Dan zal ik kijken of ik daarin wat kan betekenen voor jullie. reageer retweet
twitter:cardio_jacco twitterde op donderdag 05-03-2020 om 17:07:24The Corona numbers are rising. It won’t be long (about one week) and the RIVM will present the numbers I am presenting. The testing procedure takes time. And the protocol is too strict. I’ll stop posting when the official numbers exceed 100. Combining my sources: reageer retweet
![]()
Ziekenhuis overweegt stappen na corona-nepnieuws: ‘Smakeloos’
Het Amphia Ziekenhuis in Breda overweegt juridische stappen tegen het nepnieuwsaccount @coronanederland. Dat meldde woensdag dat in het Bredase ziekenhuis negen mensen zouden zijn overleden aan het coronavirus. De beheerders van het account hebben inmiddels ook de aandacht van de politie.
[...]
Bron: AD![]()
Wat vindt die dame in die Netflix Pandemic serie eigenlijk van dit virus? Die is ook al jaren aan het voorbereiden volgens de eerste aflevering(en?)![]()
Evenstar
![]()
Bij preppers zitten ze al op 97, zitten er vaak wel bovenop. Morgen denk ik 120-125 gevallen.![]()
Dat het zich sneller verspreidt dan de griep (Yahoo News)quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:44 schreef byah het volgende:
Wat vindt die dame in die Netflix Pandemic serie eigenlijk van dit virus? Die is ook al jaren aan het voorbereiden volgens de eerste aflevering(en?)"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
Deze?quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:44 schreef byah het volgende:
Wat vindt die dame in die Netflix Pandemic serie eigenlijk van dit virus? Die is ook al jaren aan het voorbereiden volgens de eerste aflevering(en?)
https://www.beaumonde.nl/(...)ondkapje-coronavirus
Maar is niet van een serie, wel van een soortgelijke film.![]()
Evenstar
![]()
In Frankrijk nu 423 gevallen in totaal - 7 doden en 138 nieuwe gevallen in een dag.twitter:BFMTV twitterde op donderdag 05-03-2020 om 19:45:33EN DIRECT - Coronavirus: le bilan en France passe à sept morts et 423 cas confirméshttps://t.co/iAwCIdqACV https://t.co/e2KtRtodsV reageer retweet
![]()
Anderhalve dag het nieuws niet volgen en ik hou het allemaal al niet meer bij.
Veel positieve gevallen officieel vermeld. Veel extra positieve gevallen waardoor we morgen weer op een angstvallig hoog nummer uitkomen. En een mutatie die veel gevaarlijker is en waarvan het de vraag is in welke mate deze in Nederland aanwezig is.
Zoiets dekt de lading wel denk ik?![]()
Dat is echt niet genoeg nu de boel duidelijk gaat versnellen moet er veel meer van dit soort opvang komen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:46 schreef Kyran het volgende:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)corona-opvanglocatieGa fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:46 schreef Kyran het volgende:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)corona-opvanglocatieNou helpt aardig, die 11 besmettingen waren er al drie uur na de nieuwe rivm cijfers.quote:In totaal kunnen er op dit moment maximaal 11 personen in het gebouw worden opgevangen.![]()
Rewimo
![]()
Nederduitse/Mevrouw qltel![]()
11 opvangplekken? Dat is in een dag vol, zeker als je daar ook mensen vanaf Schiphol wil onderbrengen.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!![]()
Evenstar
![]()
Ik was benieuwd of het iemand zou opvallen. Het is om te janken.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:51 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
In totaal kunnen er op dit moment maximaal 11 personen in het gebouw worden opgevangen.
Nou helpt aardig, die 11 besmettingen waren er al drie uur na de nieuwe rivm cijfers.![]()
Waar haal je het personeel vandaan en beademing?quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is echt niet genoeg nu de boel duidelijk gaat versnellen moet er veel meer van dit soort opvang komen.
De mensen die in het ziekenhuis belanden zijn serieus ziek, want de rest moet thuisblijven. Het gaat dus niet alleen om bedden.
“Mild cases” is inclusief longontsteking.
“Severe” is aan de beademing 20%
“Critical” meervoudig orgaan falen 4%![]()
ah ok, nee dan is alles prima, ik was even bezorgd, maar 11 plekken, dit is zelfs overdreven....quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:46 schreef Kyran het volgende:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)corona-opvanglocatie
Allemaal belastinggeld![]()
Boodschap die ik meekrijg van de kinderopvang is 'geen paniek' 'rustig blijven' en de "experts" weten wat ze doen. Ow en relativeer.. het is maar een griepje gaat vanzelf over. En als je vragen krijgt waar je geen antwoord op hebt.. ja dan.. dan maar niet.
Uit een brief van de kinderopvang:
Hoe bespreek ik dit onderwerp met kinderen?
• Houd het bij de bovenstaande feiten;
• Het is belangrijk om met kinderen te praten over het coronavirus. Kinderen zijn
gebaat bij volwassenen die rust uitstralen;
• Als kinderen vragen hebben waar u als volwassene geen antwoord op heeft, kunt
u dat gewoon zeggen;
• Relativeer: leg uit dat het virus, net als de griep, in de meeste gevallen vanzelf
weer over gaat;
• Leg uit dat mensen van de GGD die veel verstand hebben van ziekten, zoals
griep, ervoor zorgen dat het virus zich niet snel verder verspreidt;
• Ga in op vragen en antwoorden van kinderen. Praat er open en rustig over."This is the first day of the rest of your life"![]()
Daarom kan ik toch wel zeggen dat het niet genoeg is ? Dat IS het gewoonweg niet.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:53 schreef _I het volgende:
[..]
Waar haal je het personeel vandaan en beademing?
De mensen die in het ziekenhuis belanden zijn serieus ziek, want de rest moet thuisblijven. Het gaat dus niet alleen om bedden.
https://www.limburger.nl/(...)tal-corona-patientenGa fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
In 2018 is op BBC Four een pandemie nagebootst via een app die ontwikkeld was door wiskundigen. Is nog een paar dagen te zien via iPlayer (voor degenen die daar toegang tot hebben). Is vorige maand herhaald op de BBC n.a.v. deze uitbraak.
https://www.bbc.co.uk/ipl(...)he-bbc-four-pandemic
2018 - BBC Four:
"The government rates the global outbreak of a deadly flu virus as a major threat to the UK. It could happen at any time. To predict the impact of the next pandemic more accurately than ever before, new data is needed - and lots of it. Dr Hannah Fry is on the case.
She sets out to recruit the nation to download the BBC Pandemic app in a ground-breaking experiment to help plan for when the next deadly virus comes to the UK. How quickly will it spread? How many could it kill? What can we do about it? The BBC Four Pandemic experiment will find out.
Hannah masterminds the experiment and adopts the role of Patient Zero by walking the streets of Haslemere in Surrey to launch the outbreak. Meanwhile, emergency physician Dr Javid Abdelmoneim finds out why flu is still such a danger to society a century after Spanish flu killed up to 100 million people worldwide. He meets researchers trying to discover what makes some people more contagious than others and visits a factory that will produce vaccine when the next pandemic flu virus emerges.
Armed with the information he gathers and the results of the BBC Four Pandemic experiment, Hannah and Javid make a shocking revelation."
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Ennequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Rewimo
![]()
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!![]()
Sterker nog, daar heb je een heel goed punt. En ik ondersteun dat door te zeggen dat je het ook niet zomaar uit de grond ramt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:55 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Daarom kan ik toch wel zeggen dat het niet genoeg is ? Dat IS het gewoonweg niet.
https://www.limburger.nl/(...)tal-corona-patienten![]()
ik zie deze staan eens kijken of ik hem kan pakken....quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:56 schreef Felixa het volgende:
In 2018 is op BBC Four een pandemie nagebootst via een app die ontwikkeld was door wiskundigen. Is nog een paar dagen te zien via iPlayer (voor degenen die daar toegang tot hebben). Is vorige maand herhaald op de BBC n.a.v. deze uitbraak.
https://www.bbc.co.uk/ipl(...)he-bbc-four-pandemic
2018 - BBC Four:
"The government rates the global outbreak of a deadly flu virus as a major threat to the UK. It could happen at any time. To predict the impact of the next pandemic more accurately than ever before, new data is needed - and lots of it. Dr Hannah Fry is on the case.
She sets out to recruit the nation to download the BBC Pandemic app in a ground-breaking experiment to help plan for when the next deadly virus comes to the UK. How quickly will it spread? How many could it kill? What can we do about it? The BBC Four Pandemic experiment will find out.
Hannah masterminds the experiment and adopts the role of Patient Zero by walking the streets of Haslemere in Surrey to launch the outbreak. Meanwhile, emergency physician Dr Javid Abdelmoneim finds out why flu is still such a danger to society a century after Spanish flu killed up to 100 million people worldwide. He meets researchers trying to discover what makes some people more contagious than others and visits a factory that will produce vaccine when the next pandemic flu virus emerges.
Armed with the information he gathers and the results of the BBC Four Pandemic experiment, Hannah and Javid make a shocking revelation."
BBC.Documentaries.2018.03.22.Contagion.The.BBC.Four.Pandemic.EN.SUB.MPEG4.x264.WEBRIP.![]()
Ik denk dat die 300 makkelijk gehaald worden. De cijfers van vandaag lopen 2 dagen achter om de GGD met testen ook 2 dagen achter loopt?quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:43 schreef _I het volgende:
twitter:cardio_jacco twitterde op donderdag 05-03-2020 om 18:58:241. Op verzoek in NL:Natuurlijk zou ik graag cijfers willen blijven publiceren. Echter is mijn laatste tweet onstaan na ruim 6.5 uur werk. Verzamelen gegevens, sorteren, bron onderzoek waar nodig, etc. Over een aantal dagen tot een week komt het RIVM met dezelfde cijfers (...) reageer retweet
twitter:cardio_jacco twitterde op donderdag 05-03-2020 om 18:58:242. en word ik “ingehaald”. Vooral als men het test protocol (meer) laat vieren. Als duidelijk wordt dat het RIVM cijfers manipuleert, achterhoudt of flatteert, start ik wederom met uitgebreid onderzoek. reageer retweet
En in ‘t Engels;twitter:cardio_jacco twitterde op donderdag 05-03-2020 om 18:58:253. Als jullie andere verzoeken of ideeën hebben ten aanzien van de huidige epidemie, hoor ik het uiteraard graag. Dan zal ik kijken of ik daarin wat kan betekenen voor jullie. reageer retweet
twitter:cardio_jacco twitterde op donderdag 05-03-2020 om 17:07:24The Corona numbers are rising. It won’t be long (about one week) and the RIVM will present the numbers I am presenting. The testing procedure takes time. And the protocol is too strict. I’ll stop posting when the official numbers exceed 100. Combining my sources: reageer retweet
Dus 82 is de stand van eergisteren?![]()
Ik was vorige maand toevallig voor mijn werk in Engeland toen ie op tv kwam. Zeer interessant en goed uitgewerkt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik zie deze staan eens kijken of ik hem kan pakken....
BBC.Documentaries.2018.03.22.Contagion.The.BBC.Four.Pandemic.EN.SUB.MPEG4.x264.WEBRIP.Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Ha, dit staat al weken in deze reeks, die experts lopen achter,johquote:Op donderdag 5 maart 2020 19:55 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Daarom kan ik toch wel zeggen dat het niet genoeg is ? Dat IS het gewoonweg niet.
https://www.limburger.nl/(...)tal-corona-patienten![]()
Dat weet niemand zeker. Maar men deed ons voorkomen dat het een peilmoment was van 2 uur vanmiddag.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:02 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik denk dat die 300 makkelijk gehaald worden. De cijfers van vandaag lopen 2 dagen achter om de GGD met testen ook 2 dagen achter loopt?
Dus 82 is de stand van eergisteren?![]()
hij loopt nu, dat gaat lukken, eens kijken of dat ik vanavond nog kan kijkenquote:Op donderdag 5 maart 2020 20:04 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ik was vorige maand toevallig voor mijn werk in Engeland toen ie op tv kwam. Zeer interessant en goed uitgewerkt.![]()
Koninklijke Landmacht knapt Pampus opquote:Op donderdag 5 maart 2020 20:03 schreef THEFXR het volgende:
Kan het leger alvast tenten gaan opzetten?![]()
Evenstar
![]()
en dan moeten wij zeker met Pampus Princess die kant op varen. Daar trappen we niet in!quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:06 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Koninklijke Landmacht knapt Pampus op![]()
Ja jongens, een zwaar nieuw griepvirus dat zich verspreidt onder de mensen.
Laten we er honderden topics over vol schrijven en blikken bonen inslaan en zomaar even meedoen aan een nieuwe vorm van massahysterie.![]()
nee maar da komp omda wij tievesslim zijnquote:Op donderdag 5 maart 2020 20:07 schreef Kyran het volgende:
[..]
en dan moeten wij zeker met Pampus Princess die kant op varen. Daar trappen we niet in!![]()
23 "kamerleden" in Iran hebben het virus al.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is Stef Blok eigenlijk alweer gesignaleerd?
Denk dat Stef toch wel even achter zijn oren krabt van het advies dat hij kreeg om niet te testen, want "niet zo besmettelijk".![]()
https://www.theguardian.com/world/2020/mar/03/iran-steps-up-coronavirus-efforts-as-23-mps-said-to-be-infected![]()
Ehhhh ja, dat doen we toch?quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:07 schreef HetDonkertAan het volgende:
Laten we er honderden topics over vol schrijven en blikken bonen inslaan en zomaar even meedoen aan een nieuwe vorm van massahysterie.![]()
Even wat andes, vorige week ofzo was er een bericht dat men een variatie had gevonden tussen virus bij iemand in Italië en iemand in china.6
Nu met die 2 varianten die gister of vandaag beken zijn geworden, de L en S variant, waarbij de dodelijkste voor 70% van de gevallen zorgde en voornamelijk in wuhan zou zitten, daar waar die andere variant minder dodelijk zou zijn maar wel veel besmettelijker..... mogen we dan de voorzichtige conclusie trekken dat we hier met die besmettelijkere maar minder dodelijke variant van doen hebben?
Of is het daar veel te vroeg voor om dat te concluderen?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Maar wat doe jij hier telkens? Behalve natuurlijk melden dat je het allemaal heeeeel stom vindt hier.. Zonde van je tijd toch?quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:07 schreef HetDonkertAan het volgende:
Laten we er honderden topics over vol schrijven en blikken bonen inslaan en zomaar even meedoen aan een nieuwe vorm van massahysterie.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Geen idee.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:10 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ja, en wordt het daar allemaal beter van?
Ik heb niet echt de illusie dat we hier enige invloed uitoefenen op de Nederlandse maatschappij en hoe deze omgaat met het virus.![]()
Te vroeg denk ik. Kijk naar Italie en Iran. Als de besmettingen die wij in NL hebben ook Italie komen dan denk ik dat het ook de dodelijkere variant zal zijn. Maar we weten het nog niet, in Italie duurde het 0 dagen bij de 1e dode (vanaf de 2e uitbraak). In Zwitserland 9. San Marino 3. Spanje 13 dagen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:10 schreef vosss het volgende:
Even wat andes, vorige week ofzo was er een bericht dat men een variatie had gevonden tussen virus bij iemand in Italië en iemand in china.6
Nu met die 2 varianten die gister of vandaag beken zijn geworden, de L en S variant, waarbij de dodelijkste voor 70% van de gevallen zorgde en voornamelijk in wuhan zou zitten, daar waar die andere variant minder dodelijk zou zijn maar wel veel besmettelijker..... mogen we dan de voorzichtige conclusie trekken dat we hier met die besmettelijkere maar minder dodelijke variant van doen hebben?
Of is het daar veel te vroeg voor om dat te concluderen?~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Ik kom niet zo vaak in dit topic hoor.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar wat doe jij hier telkens? Behalve natuurlijk melden dat je het allemaal heeeeel stom vindt hier.. Zonde van je tijd toch?
Ik mag graag wel een beetje nuance aanbrengen als ik zie dat mensen in een korte tijd 100 topics vol plompen met bangmakerij en sensatie.![]()
Niemand weet dat nog. Zou wel beter zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:10 schreef vosss het volgende:
Of is het daar veel te vroeg voor om dat te concluderen?![]()
Dit hele verhaal is gebaseerd op slechts 1 publicatie. Zelf wacht ik eerst af tot er wat meer bevestiging is voordat ik hier mee ga speculerenquote:Op donderdag 5 maart 2020 20:10 schreef vosss het volgende:
Of is het daar veel te vroeg voor om dat te concluderen?![]()
De maatschappij, dat ben jijquote:Op donderdag 5 maart 2020 20:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Geen idee.
Ik heb niet echt de illusie dat we hier enige invloed uitoefenen op de Nederlandse maatschappij en hoe deze omgaat met het virus.![]()
![]()
Ik las eerder een bericht in AD dat hij nadien toch een test nam en helemaal vrij werd verklaard. Dat was 2 dagen na terugkomst wat nogal vroeg is. Er wordt nogal schimmig over gedaan. De brave man blijft wel in de luwte, mss is het ook niets en is hij niet interessant genoeg.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:08 schreef Smack10 het volgende:
Denk dat Stef toch wel even achter zijn oren krabt van het advies dat hij kreeg om niet te testen, want "niet zo besmettelijk".![]()
Maar we kunnen wel hartig met zijn situatie lachen![]()
![]()
Werd vanmiddag ook in de kamer gezegd door iemand van PvdD (GGD adviseert om het stil te houden en niet te vertellen).quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:47 schreef KleineRozeKabouter het volgende:
Amsterdam in quarantainequote:Op donderdag 5 maart 2020 20:13 schreef barry888 het volgende:
Leuke scene, hoop niet dat het zo gaat waarden in nl Haha![]()
Bijzonder genuanceerde uitspraak idd. Fijn dat je erbij bent.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:12 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ik kom niet zo vaak in dit topic hoor.
Ik mag graag wel een beetje nuance aanbrengen als ik zie dat mensen in een korte tijd 100 topics vol plompen met bangmakerij en sensatie.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
voor die meningen zijn er aparte topicsquote:Op donderdag 5 maart 2020 20:12 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ik kom niet zo vaak in dit topic hoor.
Ik mag graag wel een beetje nuance aanbrengen als ik zie dat mensen in een korte tijd 100 topics vol plompen met bangmakerij en sensatie.![]()
Evenstar
![]()
Ik denk, maar dit baseer ik gewoon op wat algemene kennis en niet feiten, dat beide versies (kunnen) voorkomen. Iemand zei eerder dat de L-mutatie ook al in Italië en VS voor was gekomen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:10 schreef vosss het volgende:
Of is het daar veel te vroeg voor om dat te concluderen?
L-versie is agressief, maar kan dus relatief makkelijk uitgeroeid worden door quarantaine en/of lockdowns. Het is zo agressief dat het soms niet genoeg tijd krijgt om een ander persoon te besmetten. Patiënten komt als het ware te overlijden voordat ze voldoende tijd krijgen om anderen te besmetten.
S-versie is minder agressief, maar wel besmettelijker, dus ook minder snel uit te roeien (of onder controle te krijgen). Denk daarom dat uiteindelijk S-mutatie wel de overhand gaat nemen of wij moeten het echt kei en keihard verneuken en L-mutatie teveel tijd geven.
Dus, ja ik denk dat het vooral S-mutatie is in Europa. Al laten de getallen in Italië soms ook wel anders vermoeden.
... maar goed dit is gewoon wat beredeneren, geen feiten. En dat hele S- en L-mutatie gebeuren is ook maar gebaseerd op één publicatie, dus geen idee of het ook echt 100% klopt.![]()
wat wil je zien dan?quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:12 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dit hele verhaal is gebaseerd op slechts 1 publicatie. Zelf wacht ik eerst af tot er wat meer bevestiging is voordat ik hier mee ga speculeren![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bijzonder genuanceerde uitspraak idd. Fijn dan je erbij bent.![]()
![]()
Aan de andere kant, Stef nu zwetend en hoestend als die iranier op tv zou ook niet echt bijdragenquote:Op donderdag 5 maart 2020 20:13 schreef zipcon het volgende:
[..]
Ik las eerder een bericht in AD dat hij nadien toch een test nam en helemaal vrij werd verklaard. Dat was 2 dagen na terugkomst wat nogal vroeg is. Er wordt nogal schimmig over gedaan. De brave man blijft wel in de luwte, mss is het ook niets en is hij niet interessant genoeg.
quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
voor die meningen zijn er aparte topicsHier viert sensatie en bangmakerij hoogtij?
Elke reactie die niet in dat cluster valt is verboden volgens jou??![]()
![]()
Vanwege de mogelijke incubatietijd van 28 dagen ben ik benieuwd of we hem binnen twee weken weer eens in de kamer zien.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:13 schreef zipcon het volgende:
[..]
Ik las eerder een bericht in AD dat hij nadien toch een test nam en helemaal vrij werd verklaard. Dat was 2 dagen na terugkomst wat nogal vroeg is. Er wordt nogal schimmig over gedaan. De brave man blijft wel in de luwte, mss is het ook niets en is hij niet interessant genoeg.
![]()
Wel aan mijn vermaak.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:15 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Aan de andere kant, Stef nu zwetend en hoestend als die iranier op tv zou ook niet echt bijdragen![]()
![]()
![]()
Klasse.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bijzonder genuanceerde uitspraak idd. Fijn dat je erbij bent.![]()
Evenstar
![]()
Is die dan echt nerges gespot al die dagen? Zou je toch denken dat die echt iets heeft ....quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:15 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Aan de andere kant, Stef nu zwetend en hoestend als die iranier op tv zou ook niet echt bijdragen![]()
Daar hebben we mister nuance weer! Toevallig enig idee hoe het weer en de speeltuinen nu zijn in Milaan?quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:16 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]Hier viert sensatie en bangmakerij hoogtij?
![]()
die emo's zijn verboden volgens de fok voorwaardenquote:Op donderdag 5 maart 2020 20:16 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]Hier viert sensatie en bangmakerij hoogtij?
![]()
quote:20:11
In Frankrijk zijn opnieuw drie patiënten overleden die besmet waren met het nieuwe coronavirus. Het dodental door de uitbraak van het virus is daarmee opgelopen naar zeven, zeggen de autoriteiten. Die hebben ook melding gemaakt van 92 nieuwe besmettingen.
In Frankrijk is inmiddels bij 423 mensen vastgesteld dat ze zijn besmet met het virus![]()
Je kan ook beide krijgen, dus is lastig om hier al veel over te zeggen inderdaad.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik denk, maar dit baseer ik gewoon op wat algemene kennis en niet feiten, dat beide versies (kunnen) voorkomen. Iemand zei eerder dat de L-mutatie ook al in Italië en VS voor was gekomen.
L-versie is agressief, maar kan dus relatief makkelijk uitgeroeid worden door quarantaine en/of lockdowns. Het is zo agressief dat het soms niet genoeg tijd krijgt om een ander persoon te besmetten. Patiënten komt als het ware te overlijden voordat ze voldoende tijd krijgen om anderen te besmetten.
S-versie is minder agressief, maar wel besmettelijker, dus ook minder snel uit te roeien (of onder controle te krijgen). Denk daarom dat uiteindelijk S-mutatie wel de overhand gaat nemen of wij moeten het echt kei en keihard verneuken en L-mutatie teveel tijd geven.
Dus, ja ik denk dat het vooral S-mutatie is in Europa. Al laten de getallen in Italië soms ook wel anders vermoeden.
... maar goed dit is gewoon wat beredeneren, geen feiten. En dat hele S- en L-mutatie gebeuren is ook maar gebaseerd op één publicatie, dus geen idee of het ook echt 100% klopt.![]()
Ja weet ik, vrij leeg.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:17 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Daar hebben we mister nuance weer! Toevallig enig idee hoe het weer en de speeltuinen nu zijn in Milaan?
Denk alleen dat ze er niets mee opschieten in Italië om de boel daar leeg te houden. Leuk om even te proberen maar op den duur zullen de meeste mensen dit corona-virus wel gaan krijgen.![]()
En dan Bruno Bruins ernaast zonder mondkapje (want die helpen toch niet) die zegt dat alles onder controle is.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:15 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
![]()
Daar kunnen best redenen voor zijn. Hoe je het ook wendt of keert, meer paniek zorgt voor meer druk op de zorg. Idealiter blijft iedereen met serieuze klachten thuis, zoals wordt geadviseerd.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:13 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Werd vanmiddag ook in de kamer gezegd door iemand van PvdD (GGD adviseert om het stil te houden en niet te vertellen).![]()
Genotquote:Op donderdag 5 maart 2020 20:19 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En dan Bruno Bruins ernaast zonder mondkapje (want die helpen toch niet) die zegt dat alles onder controle is.![]()
Toch de komende tien jaar een leuke memequote:Op donderdag 5 maart 2020 20:19 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En dan Bruno Bruins ernaast zonder mondkapje (want die helpen toch niet) die zegt dat alles onder controle is.
dat dan weer wel![]()
Dat is wel logisch gevolg van effectief niets ondernemen om verspreiding te voorkomen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:18 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ja weet ik, vrij leeg.
Denk alleen dat ze er niets mee opschieten in Italië om de boel daar leeg te houden. Leuk om even te proberen maar op den duur zullen de meeste mensen dit corona-virus wel gaan krijgen.![]()
https://sportnieuws.nl/vo(...)ona-kreeg-amsterdam/quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:17 schreef RipCity het volgende:
PUSH!! Assistent ten Hag van Ajax
https://www.telegraaf.nl/(...)ft-trainersstaf-ajax
“ Kahlenberg, 47-voudig international, werd volgens de Deense media tijdens een recente reis naar Amsterdam besmet met het coronavirus.“![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:18 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ja weet ik, vrij leeg.
Denk alleen dat ze er niets mee opschieten in Italië om de boel daar leeg te houden. Leuk om even te proberen maar op den duur zullen de meeste mensen dit corona-virus wel gaan krijgen.
Het probleem zit hem hierin, de wet van de grote aantallen. Hoe sneller je het virus zijn gang laat gaan hoe sneller er een capaciteitsprobleem ontstaat en dat heeft invloed op iedereen die op dat moment zorg nodig heeft.
Snap je?![]()
En terecht lijkt me.quote:Amphia Ziekenhuis overweegt stappen na corona-nepnieuws: ‘Smakeloos’
Het Amphia Ziekenhuis in Breda overweegt juridische stappen tegen het nepnieuwsaccount @coronanederland. Dat meldde woensdag dat in het Bredase ziekenhuis negen mensen zouden zijn overleden aan het coronavirus. De beheerders van het account hebben inmiddels ook de aandacht van de politie.
https://www.bndestem.nl/b(...)-smakeloos~ac03f1eb/Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Klopt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dat is wel logisch gevolg van effectief niets ondernemen om verspreiding te voorkomen.
Echter je kunt de hele boel ook paniekerig gaan lopen afsluiten en allemaal proberen om met een grote boog om dit virus heen te lopen waarvan je weet dat het op z'n zachtst gezegd nogal besmettelijk is.
Dan heb je dus 1: last van dat je er telkens mee bezig moet zijn en aan moet denken.
2: het virus zal zich vroeg of laat vast ook wel even in jouw lijf manifesteren.
Of je moet inderdaad helemaal alleen op een onbewoond eiland ergens in de bieschbos gaan zitten met een hengeltje en maar hopen dat dit virus zo snel mogelijk weer overgaat.
Maar misschien blijft het wel eeuwen ronddwalen op deze planeet.
Kijk maar wat je ermee doet.![]()
Ik zou het persoonlijk niet erg vinden om nu een maandje in een boerderij in Ruinerwold te zitten. Alleen heb ik een baan. Waar elke dag een stuk of 100 verschillende mensen binnenlopen op werk.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:23 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Of je moet inderdaad helemaal alleen op een onbewoond eiland ergens in de bieschbos gaan zitten met een hengeltje en maar hopen dat dit virus zo snel mogelijk weer overgaat.
Kijk maar wat je ermee doet.![]()
twitter:OmroepGLD twitterde op donderdag 05-03-2020 om 20:23:41Nog twee coronabesmettingen: Arnhemse en Huissense ziek https://t.co/66HT4VWCiT https://t.co/07Va1NqOLu reageer retweet
![]()
quote:Dat was niet fantastischquote:Bij het account stond ook een 06-nummer vermeld. Daarop konden ‘bronnen’ nieuws tippen aan de beheerders. Oplettende twitteraars merkten echter op dat dat 06-nummer een paar weken terug ook gebruikt is om mondkapjes te verkopen, tegen bijzonder hoge prijzen. Voor 25 stuks moesten kopers 275 euro neerleggen, voor 50 stuks 450.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Ach weet je. Er zijn altijd mensen die Corona hebben maar zich niet melden en gewoon doorgaan met anderen aanhoesten. Dat is het gevaar ook he.
Mensen die denken dat ze een koutje hebben en gewoon lekker de boel aansteken.
Lekker in hun hand hoesten en de klodders aan deurknoppen of aan de stang van het winkelwagentje smeren.
Nee hoor niks aan de hand het is niet zo besmettelijk. Kuch rochel kuch.![]()
Heeft hij toevallig één van die 10 besmette mensen in Amsterdam tegen het lijf gelopen, wat een toeval.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:22 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
https://sportnieuws.nl/vo(...)ona-kreeg-amsterdam/
“ Kahlenberg, 47-voudig international, werd volgens de Deense media tijdens een recente reis naar Amsterdam besmet met het coronavirus.“![]()
![]()
Snap ik best.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:23 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Het probleem zit hem hierin, de wet van de grote aantallen. Hoe sneller je het virus zijn gang laat gaan hoe sneller er een capaciteitsprobleem ontstaat en dat heeft invloed op iedereen die op dat moment zorg nodig heeft.
Snap je?
Het is heel lullig als een oudere, een zwakkere, jij of ik hieraan te overlijden komt.
Maar om nou iedereen die last heeft van dit virus in 1 of ander ziekenhuis in quarantaine te plaatsen en aan allerlei noodmaatregelen te onderstellen (als in de vorm van in maanpakjes rondlopen en besmette patiënten met dubbele handschoenen toucheren) heeft een nog veel negatievere invloed dan dat er wat mensen aan dood zullen gaan....
Daarnaast zullen de meeste mensen het vroeg of laat toch wel krijgen. Misschien iedereen wel.![]()
Ja net als met de gewone griep inderdaad.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:25 schreef quirina het volgende:
Ach weet je. Er zijn altijd mensen die Corona hebben maar zich niet melden en gewoon doorgaan met anderen aanhoesten. Dat is het gevaar ook he.
Mensen die denken dat ze een koutje hebben en gewoon lekker de boel aansteken.
Lekker in hun hand hoesten en de klodders aan deurknoppen of aan de stang van het winkelwagentje smeren.
Nee hoor niks aan de hand het is niet zo besmettelijk. Kuch rochel kuch.
Kun je ook hele panische maatregelen voor gaan nemen. Wordt het leven niet beter van.![]()
nee, dit is geen griep, dit is een ernstig virusquote:Op donderdag 5 maart 2020 20:26 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ja net als met de gewone griep inderdaad.
Kun je ook hele panische maatregelen voor gaan nemen. Wordt het leven niet beter van.![]()
China reageerde alsof ze door een wesp werd gestokenquote:Op donderdag 5 maart 2020 20:26 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Snap ik best.
Het is heel lullig als een oudere, een zwakkere, jij of ik hieraan te overlijden komt.
Maar om nou iedereen die last heeft van dit virus in 1 of ander ziekenhuis in quarantaine te plaatsen en aan allerlei noodmaatregelen te onderstellen (als in de vorm van in maanpakjes rondlopen en besmette patiënten met dubbele handschoenen toucheren) heeft een nog veel negatievere invloed dan dat er wat mensen aan dood zullen gaan....
Daarnaast zullen de meeste mensen het vroeg of laat toch wel krijgen. Misschien iedereen wel.
Hoeveel is een mensenleven waard in China?
Je zal volgende maand moeten bevallen, mogelijk keizersnede... en dan?
Of jij zal van je fiets donderen... wil je toch zorg toch, je bent nog zo jong![]()
Of zoiets er nu 2 of 10 weken over doet om tot zijn maximum te komen bij beide maxima heb je nooit voldoende capaciteit.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:23 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Snap je?![]()
![]()
Rewimo
![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:25 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:OmroepGLD twitterde op donderdag 05-03-2020 om 20:23:41Nog twee coronabesmettingen: Arnhemse en Huissense ziek https://t.co/66HT4VWCiT https://t.co/07Va1NqOLu reageer retweet
Dat zei ikquote:Op donderdag 5 maart 2020 19:56 schreef Rewimo het volgende:
https://www.gelderlander.(...)ord-italie~a40592e3/
Weer 2 erbij.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
Klopt, en dat is ook echt heel vervelend allemaal, en dat gaat ons gewoon rakenquote:Op donderdag 5 maart 2020 20:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Of zoiets er nu 2 of 10 weken over doet om tot zijn maximum te komen bij beide maxima heb je nooit voldoende capaciteit.
Kijk, zelfs de "experts" zijn bezorgd, zie het artikel.
Wij zijn slechts leken en wij zijn ook bezorgd. Kan jij natuurlijk boven staan, maar ben jij dan de expert?![]()
Ja joh, wat jij wiltquote:Op donderdag 5 maart 2020 20:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, dit is geen griep, dit is een ernstig virus![]()
![]()
Je snapt nog steeds niet dat dit virus ongeveer 30 keer dodelijker is dan de griep.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:26 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ja net als met de gewone griep inderdaad.
Kun je ook hele panische maatregelen voor gaan nemen. Wordt het leven niet beter van.
Daarnaast moeten veel mensen in het ziekenhuis opgenomen worden, waardoor de gezondheidszorg vastloopt.
Snap je het nu niet of ben je aan het trollen of ben jij dievan het RIVM?
![]()
Evenstar
![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:23 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Klopt.
Echter je kunt de hele boel ook paniekerig gaan lopen afsluiten en allemaal proberen om met een grote boog om dit virus heen te lopen waarvan je weet dat het op z'n zachtst gezegd nogal besmettelijk is.
Dan heb je dus 1: last van dat je er telkens mee bezig moet zijn en aan moet denken.
2: het virus zal zich vroeg of laat vast ook wel even in jouw lijf manifesteren.
Kijk maar wat je ermee doet.Het had echt al heel veel gescheeld als ze een week geleden meteen heel duidelijk hadden gecommuniceerd dat je NIET naar je werk of studie moest gaan als je klachten had. Dwingend en duidelijk, niet met vage taal of tussen neus en lippen door met vage termen als "een kuchje" of "een beetje koorts".quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:23 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Klopt.
Kijk maar wat je ermee doet.
Het had ook veel gescheeld als ze meteen groter hadden ingezet op testen. Dan was nu niet zo snel gegaan. Na een week staan wij al bijna in de top 10 van de meeste besmettingen.![]()
Of je had autoriteiten gehad die met oog op de mislukte quarantaine van Wuhan en het aanstaande Chinees nieuwjaar - dat pas op het laatste moment deels afgelast werd - en de enorme jaarlijkse volksbewegingen daaromtrent wel gehandeld hadden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:23 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Klopt.
Kijk maar wat je ermee doet.
Dan had china het zelf op kunnen lossen en had je met het nodige geluk slechts enkelen die er toch doorheen geglipt waren op te sporen en waren zaken als contactonderzoek nog wel gewoon mogelijk geweest.
Waarom is het voor jou zo moeilijk toe te geven dat autoriteiten hier enorm gefaald hebben en de huidige situatie 1. volstrekt nodeloos ontstaan is door incompetentie en 2. vele malen erger is dan men het volk probeert op de mouw te spelden?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: