Wil geen paniek zaaien, maar het is best bizar om je te bedenken hoe het zou zijn als er wel stapels lijken voor de crematoria liggen en je zonder afscheid te nemen op Facebook langzaam de lichtjes ziet doven.quote:
Volgens mij komen er zelfs nog tientallen(?) vluchten per dag vanuit Milaan naar Nederland.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wat te denken van het bezoeken van landen die niet de juiste cijfers publiceren om de inkomsten uit het toerisme te beschermen.
quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:47 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:bddenbosch twitterde op donderdag 05-03-2020 om 18:46:03Jeroen Bosch Ziekenhuis zegt operaties af; extra maatregelen tegen coronavirus https://t.co/B6EnWjNbU9 reageer retweet
Gaat lekker in die ziekenhuizen. Ik hoop dat de verantwoordelijken trots op zichzelf zijn door vooral niks te doen uit economisch belang.quote:Inmiddels meldt het JBZ een derde besmetting. Deze staat volgens het ziekenhuis volledig los van de eerdere twee besmettingen.
68.000 over meerdere jaren:quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:13 schreef joyvke het volgende:
[..]
Hmm daar heb ik overheen gelezen.
Hier staat overigens ook een hoop interessante info in.
Link
Wanneer ziet hij wel reden tot extra maatregelen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:19 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ link | afbeelding ]
Begrijpelijk, maar al in deze fase?
Ok.....
[klik op plaatje voor bron]
Toch wel met minstens een mondneusmasker of gewoon zo op de gok dat ze niet besmet zijn? Ze weten van de sekte/'kerk'leden uit Zuid-Korea?quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:19 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ link | afbeelding ]
Begrijpelijk, maar al in deze fase?
Ok.....
[klik op plaatje voor bron]
1) als er meer risicogebieden bijkomenquote:Op donderdag 5 maart 2020 19:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wanneer ziet hij wel reden tot extra maatregelen?
Inderdaad, meer testen is meer besmettingen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Italië lijkt fucked omdat ze meer testen doen dan de rest van Europa.
We zouden dus gewoon meer als Italië moeten zijn.
Er zijn nu al gevallen waarvan de bron niet te herleiden is..quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:23 schreef Felixa het volgende:
[..]
1) als er meer risicogebieden bijkomen
2) als de GGD's geen contactonderzoek meer kunnen doen
(bron: debat van vanmiddag)
quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wanneer ziet hij wel reden tot extra maatregelen?
En weet je, ik mag dan een panieknicht zijn, prima, maar als er nu al dit soort reacties zijn op nog geen 100 bevestigde gevallen...quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:22 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Toch wel met minstens een mondneusmasker of gewoon zo op de gok dat ze niet besmet zijn? Ze weten van de sekte/'kerk'leden uit Zuid-Korea?
Ik denk ook dat dat hun eerste insteek was, totdat de ziekenhuizen besloten om RIVM te negeren en zelf te gaan testen (UMCU, Radboud etc.), omdat ze zagen dat dat anders niet ging werken.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Inderdaad, meer testen is meer besmettingen.
Daarom denk ik ook dat ze vooral hopen dat mensen thuis lekker het "griepje" () uitzieken zodat we vooral er niet achter komen hoeveel mensen er werkelijk besmet zijn.
Alles om maar geen harde beslissingen te moeten nemen..
Welke bedoeld hij?quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:16 schreef Minimunt het volgende:
Heeft iemand van jullie die kaart van preppers voor nederland ofzo?
100 bevestigde gevallen en al 7 ziekenhuizen gedeeltelijk dicht + te weinig middelen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:25 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[..]
En weet je, ik mag dan een panieknicht zijn, prima, maar als er nu al dit soort reacties zijn op nog geen 100 bevestigde gevallen...
het geeft te denken
Na "carnaval viert men doorgaans in kleine groepjes" heb ik eigenlijk alle vertrouwen in het RIVM verloren... volkomen wereldvreemdquote:Op donderdag 5 maart 2020 19:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik denk ook dat dat hun eerste insteek was, totdat de ziekenhuizen besloten om RIVM te negeren en zelf te gaan testen (UMCU, Radboud etc.), omdat ze zagen dat dat anders niet ging werken.
Ik dacht steeds dat je het over mij had.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:25 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[..]
En weet je, ik mag dan een panieknicht zijn, prima, maar als er nu al dit soort reacties zijn op nog geen 100 bevestigde gevallen...
het geeft te denken
Ja dat had ik gelezen, maar ik zei er toch niets over? Behalve dat het interessant was.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:21 schreef merino het volgende:
[..]
68.000 over meerdere jaren:
In the winter seasons from 2013/14 to 2016/17, an estimated average of 5,290,000 ILI cases occurred in Italy, corresponding to an incidence of 9%.
More than 68,000 deaths attributable to flu epidemics were estimated in the study period.
quote:
quote:‘Coronapatiënt mocht niks zeggen van GGD’
Kamerlid Eva van Esch van de Partij voor de Dieren vertelt waar vrienden van haar kennis tegenaan liepen toen ze dachten met het coronavirus besmet te zijn.
Meer in de zin van als de GGD's geen capaciteit meer hebben: te veel gevallen en te weinig mankracht.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:25 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Er zijn nu al gevallen waarvan de bron niet te herleiden is..
Volgens het RIVM past alles nog in het beeld van deze ziekte en het verloop.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik denk ook dat dat hun eerste insteek was, totdat de ziekenhuizen besloten om RIVM te negeren en zelf te gaan testen (UMCU, Radboud etc.), omdat ze zagen dat dat anders niet ging werken.
"we sturen die zustertjes wel een bosje bloemen na afloop" wat jij Bert-Jan?quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:28 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Volgens het RIVM past alles nog in het beeld van deze ziekte en het verloop.
Zou dat het beeld zijn van het scenario waarbij er niet wordt ingegrepen ofzo?![]()
Je zou het bijna denken..
Dinsdag in het overleg met de kamer gaf het RIVM aan “bij een stuk of 50 besmettingen, w.v. Zo’n 30% niet te achterhalen is” tot de volgende fasequote:Op donderdag 5 maart 2020 19:27 schreef Felixa het volgende:
[..]
Meer in de zin van als de GGD's geen capaciteit meer hebben: te veel gevallen en te weinig mankracht.
Bruno Bruins heeft een negatief reisadvies afgegeven voor Noord Italië hoor, hij verdient een prijs.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:31 schreef banaantjeEE het volgende:
19:14
"Lange lijst" landen doet volgens WHO niet genoeg in strijd tegen virus
Een "lange lijst" landen doet niet genoeg om het coronavirus te bestrijden. Dat heeft Tedros Adhanom Ghebreyesus, de baas van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), gezegd. "Dit is geen oefening. Dit is niet het moment om af te haken, dit is niet het moment om excuses te zoeken. Dit is het moment om alles te geven", aldus de WHO-chef.
HLN
Natuurlijk van die achterlijke apenlanden die te lui zijn om een poot op te lichtenquote:Op donderdag 5 maart 2020 19:31 schreef banaantjeEE het volgende:
Een "lange lijst" landen doet niet genoeg om het coronavirus te bestrijden. Dat heeft Tedros Adhanom Ghebreyesus, de baas van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), gezegd. "Dit is geen oefening. Dit is niet het moment om af te haken, dit is niet het moment om excuses te zoeken. Dit is het moment om alles te geven", aldus de WHO-chef.
HLN
Nou staat Nederland in ieder geval ergens bovenaan.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:31 schreef banaantjeEE het volgende:
HLN
De baas van de WHO komt er nu achter dat heel veel landen meer om hun 'ekkenemie' (uitspraak Jan-Kees de Jager) geven dan om hun bevolking.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:31 schreef banaantjeEE het volgende:
HLN
twitter:omroepbrabant twitterde op donderdag 05-03-2020 om 19:32:45Twee leerlingen Stedelijk Gymnasium Breda moeten thuisblijven, vader heeft coronavirus https://t.co/CTLEClhuU2 reageer retweet
Als dit doorzet gaat Fortnite platquote:Op donderdag 5 maart 2020 19:35 schreef Lizzietje het volgende:
twitter:omroepbrabant twitterde op donderdag 05-03-2020 om 19:32:45Twee leerlingen Stedelijk Gymnasium Breda moeten thuisblijven, vader heeft coronavirus https://t.co/CTLEClhuU2 reageer retweet
Al die gevallen die nu binnenkomen, zitten die in die 82 of zijn dit weer extra gevallen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:35 schreef Lizzietje het volgende:
Nee ik zet hetzelfde terug te rekenen (maar dan wel met 21 weken) en ik kom ook op stuk hoger dan 30 uit dan. Alhoewel dat onderzoek wel op een schatting is gebaseerd nav verschillen in sterfte cijfers.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:27 schreef joyvke het volgende:
[..]
Ja dat had ik gelezen, maar ik zei er toch niets over? Behalve dat het interessant was.
(Als je dat zou verdelen door 4 jaar dan is dat alsnog 17000 doden per jaar gemiddels toch? In een epidemie die doorgaans zo'n 14 weken duurt? Gedeeld door 14 = 1214 doden p/w : 7 = 173 per dag. Of zie ik dat nu helemaal verkeerd?)
Dankzij de openbare communicatie van het RIVM heeft niemand een idee. Behalve de ziekenhuizen en het RIVM.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:36 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Al die gevallen die nu binnenkomen, zitten die in die 82 of zijn dit weer extra gevallen?
Dat zijn waarschijnlijk nieuwequote:Op donderdag 5 maart 2020 19:36 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Al die gevallen die nu binnenkomen, zitten die in die 82 of zijn dit weer extra gevallen?
Beweer je nou dat griep erger is?quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:27 schreef joyvke het volgende:
[..]
Ja dat had ik gelezen, maar ik zei er toch niets over? Behalve dat het interessant was.
(Als je dat zou verdelen door 4 jaar dan is dat alsnog 17000 doden per jaar gemiddels toch? In een epidemie die doorgaans zo'n 14 weken duurt? Gedeeld door 14 = 1214 doden p/w : 7 = 173 per dag. Of zie ik dat nu helemaal verkeerd?)
Het lijkt toch wel op nieuws hoor chef.. kweeniequote:Op donderdag 5 maart 2020 19:37 schreef Jane het volgende:
Ik zie nu trouwens pas dat de NOS weer een liveblog heeft. Iemand heeft zich daar blijkbaar bedacht.
Omg smack10quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:36 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja klopt, ook voor Nederland overigens. Ik wilde dat ook erbij doen in de spreadsheet, maar het is nogal een gedoe om de juiste cijfers te vinden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:36 schreef merino het volgende:
[..]
Nee ik zet hetzelfde terug te rekenen (maar dan wel met 21 weken) en ik kom ook op stuk hoger dan 30 uit dan. Alhoewel dat onderzoek wel op een schatting is gebaseerd nav verschillen in sterfte cijfers.
Als je kijkt naar gerapporteerde doden nav griep dan kom je echt niet op duizenden uit.
Hier nog een artikel van 23 Januari waar totaal dodental van 240 wordt genoemd voor het hele seizoen tot dan toe.
https://www.thelocal.it/2(...)truck-down-in-a-week
Lastig om duidelijke week cijfers te vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |