abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 maart 2020 @ 19:41:09 #201
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_191852335
19:37
13-jarig meisje is vierde coronapatiënt in Brazilië
Het meisje was recent in Italië geweest, meldt het Braziliaanse ministerie van Volksgezondheid. Ze wordt thuis opgevolgd door de gezondheidsdiensten van de staat Sao Paulo, net als iedereen die in nauw contact stond met haar.

HLN
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_191852336
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:34 schreef Jane het volgende:

[..]

De baas van de WHO komt er nu achter dat heel veel landen meer om hun 'ekkenemie' (uitspraak Jan-Kees de Jager) geven dan om hun bevolking.
Even zonder gekheid, maar economische belangen zijn ook belangen van de bevolking. Het is niet alsof een crisis alleen gevolgen heeft voor de bovenlaag.
pi_191852348
quote:
5s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:36 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Al die gevallen die nu binnenkomen, zitten die in die 82 of zijn dit weer extra gevallen?
Dat zijn nieuwe, die 82 zijn t/m gisteren.
pi_191852357
quote:
Bill Gates heeft dit al jaren voorspeld. :Y Is echt zijn interessegebied.
pi_191852377
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Beweer je nou dat griep erger is? :o
Ik beweer niets, was alleen aan het zoeken hoeveel griepdoden er per dag zijn gevallen over de afgelopen jaren (in een seizoen), alleen het is moeilijk te vinden. :)
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_191852381
cardio_jacco twitterde op donderdag 05-03-2020 om 18:58:24 1. Op verzoek in NL:Natuurlijk zou ik graag cijfers willen blijven publiceren. Echter is mijn laatste tweet onstaan na ruim 6.5 uur werk. Verzamelen gegevens, sorteren, bron onderzoek waar nodig, etc. Over een aantal dagen tot een week komt het RIVM met dezelfde cijfers (...) reageer retweet
cardio_jacco twitterde op donderdag 05-03-2020 om 18:58:24 2. en word ik “ingehaald”. Vooral als men het test protocol (meer) laat vieren. Als duidelijk wordt dat het RIVM cijfers manipuleert, achterhoudt of flatteert, start ik wederom met uitgebreid onderzoek. reageer retweet
cardio_jacco twitterde op donderdag 05-03-2020 om 18:58:25 3. Als jullie andere verzoeken of ideeën hebben ten aanzien van de huidige epidemie, hoor ik het uiteraard graag. Dan zal ik kijken of ik daarin wat kan betekenen voor jullie. reageer retweet
En in ‘t Engels;
cardio_jacco twitterde op donderdag 05-03-2020 om 17:07:24 The Corona numbers are rising. It won’t be long (about one week) and the RIVM will present the numbers I am presenting. The testing procedure takes time. And the protocol is too strict. I’ll stop posting when the official numbers exceed 100. Combining my sources: reageer retweet
pi_191852385
Ziekenhuis overweegt stappen na corona-nepnieuws: ‘Smakeloos’

Het Amphia Ziekenhuis in Breda overweegt juridische stappen tegen het nepnieuwsaccount @coronanederland. Dat meldde woensdag dat in het Bredase ziekenhuis negen mensen zouden zijn overleden aan het coronavirus. De beheerders van het account hebben inmiddels ook de aandacht van de politie.

[...]

Bron: AD
pi_191852414
Wat vindt die dame in die Netflix Pandemic serie eigenlijk van dit virus? Die is ook al jaren aan het voorbereiden volgens de eerste aflevering(en?)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 maart 2020 @ 19:45:38 #209
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191852448
Bij preppers zitten ze al op 97, zitten er vaak wel bovenop. Morgen denk ik 120-125 gevallen.
  donderdag 5 maart 2020 @ 19:46:03 #210
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191852458
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:44 schreef byah het volgende:
Wat vindt die dame in die Netflix Pandemic serie eigenlijk van dit virus? Die is ook al jaren aan het voorbereiden volgens de eerste aflevering(en?)
Dat het zich sneller verspreidt dan de griep (Yahoo News)
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_191852461
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:44 schreef byah het volgende:
Deze?

https://www.beaumonde.nl/(...)ondkapje-coronavirus

Maar is niet van een serie, wel van een soortgelijke film.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 maart 2020 @ 19:46:47 #212
416575 crew  Evenstar
pi_191852517
BFMTV twitterde op donderdag 05-03-2020 om 19:45:33 EN DIRECT - Coronavirus: le bilan en France passe à sept morts et 423 cas confirméshttps://t.co/iAwCIdqACV https://t.co/e2KtRtodsV reageer retweet
In Frankrijk nu 423 gevallen in totaal - 7 doden en 138 nieuwe gevallen in een dag.
pi_191852534
Anderhalve dag het nieuws niet volgen en ik hou het allemaal al niet meer bij.

Veel positieve gevallen officieel vermeld. Veel extra positieve gevallen waardoor we morgen weer op een angstvallig hoog nummer uitkomen. En een mutatie die veel gevaarlijker is en waarvan het de vraag is in welke mate deze in Nederland aanwezig is.

Zoiets dekt de lading wel denk ik?
  donderdag 5 maart 2020 @ 19:50:14 #215
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191852540
en nog maar een keer:

.
  donderdag 5 maart 2020 @ 19:50:21 #216
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_191852543
quote:
Dat is echt niet genoeg nu de boel duidelijk gaat versnellen moet er veel meer van dit soort opvang komen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_191852572
quote:
quote:
In totaal kunnen er op dit moment maximaal 11 personen in het gebouw worden opgevangen.
Nou helpt aardig, die 11 besmettingen waren er al drie uur na de nieuwe rivm cijfers.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 5 maart 2020 @ 19:52:32 #218
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_191852596
11 opvangplekken? Dat is in een dag vol, zeker als je daar ook mensen vanaf Schiphol wil onderbrengen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 maart 2020 @ 19:52:49 #219
416575 crew  Evenstar
pi_191852602
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:51 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

In totaal kunnen er op dit moment maximaal 11 personen in het gebouw worden opgevangen.
Nou helpt aardig, die 11 besmettingen waren er al drie uur na de nieuwe rivm cijfers.
Ik was benieuwd of het iemand zou opvallen. Het is om te janken.
pi_191852614
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:50 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat is echt niet genoeg nu de boel duidelijk gaat versnellen moet er veel meer van dit soort opvang komen.
Waar haal je het personeel vandaan en beademing?

De mensen die in het ziekenhuis belanden zijn serieus ziek, want de rest moet thuisblijven. Het gaat dus niet alleen om bedden.

“Mild cases” is inclusief longontsteking.

“Severe” is aan de beademing 20%

“Critical” meervoudig orgaan falen 4%
pi_191852647
quote:
ah ok, nee dan is alles prima, ik was even bezorgd, maar 11 plekken, dit is zelfs overdreven....

Allemaal belastinggeld
pi_191852648
Boodschap die ik meekrijg van de kinderopvang is 'geen paniek' 'rustig blijven' en de "experts" weten wat ze doen. Ow en relativeer.. het is maar een griepje gaat vanzelf over. En als je vragen krijgt waar je geen antwoord op hebt.. ja dan.. dan maar niet.

Uit een brief van de kinderopvang:

Hoe bespreek ik dit onderwerp met kinderen?
Houd het bij de bovenstaande feiten;
• Het is belangrijk om met kinderen te praten over het coronavirus. Kinderen zijn
gebaat bij volwassenen die rust uitstralen;
Als kinderen vragen hebben waar u als volwassene geen antwoord op heeft, kunt
u dat gewoon zeggen;

Relativeer: leg uit dat het virus, net als de griep, in de meeste gevallen vanzelf
weer over gaat;
• Leg uit dat mensen van de GGD die veel verstand hebben van ziekten, zoals
griep, ervoor zorgen dat het virus zich niet snel verder verspreidt;

• Ga in op vragen en antwoorden van kinderen. Praat er open en rustig over.
"This is the first day of the rest of your life"
  donderdag 5 maart 2020 @ 19:55:54 #223
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_191852673
quote:
7s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:53 schreef _I het volgende:

[..]

Waar haal je het personeel vandaan en beademing?

De mensen die in het ziekenhuis belanden zijn serieus ziek, want de rest moet thuisblijven. Het gaat dus niet alleen om bedden.
Daarom kan ik toch wel zeggen dat het niet genoeg is ? Dat IS het gewoonweg niet.

https://www.limburger.nl/(...)tal-corona-patienten
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_191852685
In 2018 is op BBC Four een pandemie nagebootst via een app die ontwikkeld was door wiskundigen. Is nog een paar dagen te zien via iPlayer (voor degenen die daar toegang tot hebben). Is vorige maand herhaald op de BBC n.a.v. deze uitbraak.

https://www.bbc.co.uk/ipl(...)he-bbc-four-pandemic

2018 - BBC Four:
"The government rates the global outbreak of a deadly flu virus as a major threat to the UK. It could happen at any time. To predict the impact of the next pandemic more accurately than ever before, new data is needed - and lots of it. Dr Hannah Fry is on the case.
She sets out to recruit the nation to download the BBC Pandemic app in a ground-breaking experiment to help plan for when the next deadly virus comes to the UK. How quickly will it spread? How many could it kill? What can we do about it? The BBC Four Pandemic experiment will find out.
Hannah masterminds the experiment and adopts the role of Patient Zero by walking the streets of Haslemere in Surrey to launch the outbreak. Meanwhile, emergency physician Dr Javid Abdelmoneim finds out why flu is still such a danger to society a century after Spanish flu killed up to 100 million people worldwide. He meets researchers trying to discover what makes some people more contagious than others and visits a factory that will produce vaccine when the next pandemic flu virus emerges.
Armed with the information he gathers and the results of the BBC Four Pandemic experiment, Hannah and Javid make a shocking revelation."

Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_191852686
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:40 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Omg smack10 _O_
Enne :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')