abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 maart 2020 @ 14:40:03 #101
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191847043
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

Aanschaf is hoger, cost of ownership is lager. Maar dat zit nog niet op een punt waar het elkaar opheft.
Elektrisch heeft tegenwoordig een "cool" factor waar mensen bereid zijn voor te betalen. Elektrisch rijden werd 10 jaar geleden nog geassocieerd met invalidenkarretjes. Dat is nu helemaal omgedraaid. Veel mensen betalen extra om iets cools en moderns te hebben wat de buurman niet heeft.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191847051
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

2nd hand cars...

Ik heb een opel combo die moet eigenlijk wel ff 300.000 aantikken op de kilometerstand voor 2030 dan...

Hoop dat zo een auto goed gaat in de verhuur.
Gebruikte benzine-auto's blijven er nog wel 20 jaar lijkt me, koop je in 2040 nog een Corolla uit 2029 ;)
pi_191847057
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Gebruikte benzine-auto's blijven er nog wel 20 jaar lijkt me, koop je in 2040 nog een Corolla uit 2029 ;)
Tis diesel en ik woon +- binnenstad Rotterdam.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191847071
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:40 schreef SeLang het volgende:

[..]

Elektrisch heeft tegenwoordig een "cool" factor waar mensen bereid zijn voor te betalen. Elektrisch rijden werd 10 jaar geleden nog geassocieerd met invalidenkarretjes. Dat is nu helemaal omgedraaid. Veel mensen betalen extra om iets cools en moderns te hebben wat de buurman niet heeft.
Weet niet of dat zo is. Ze doen het vooral goed in de lease (want ook 8% bijtelling is nog steeds heel laag).
Particulier worden er weinig EV's verkocht.

Maar die trend zie je sowieso steeds meer, ook voor brandstofauto's in private lease.

Misschien is dat ook wel waar autofabrikanten tussen nu en 8 jaar geheel naar toe gaan werken: een auto leasen ipv kopen. Op die manier binden ze je aan het merk, gaan kleine (onafhankelijke) garages kapot want kan alleen nog via de dealer, ANWB wegenwacht kapot want zit al bij de lease inbegrepen, etc. En je hebt geen risico dat je hoge kosten krijgt als je accu sneuvelt.

En dan kan je een nieuwe leasen of een gebruikte van 3 jaar of ouder, afhankelijk van wat je wil betalen en wat je op je oprit wil hebben.

Ben ik voorstander? Nee, ik bezit liever een auto. Maar ik zie de trend wel...

Edit:

quote:
Private lease lijkt populairder dan ooit, maar de top van zijn populariteit heeft deze leaseconstructie nog lang niet bereikt. Dat voorspelt het ING Economisch Bureau, dat zich baseert op cijfers van de VNA, de Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen.

Eind 2018 bestond het Nederlandse private-leasewagenpark uit grofweg 150.000 auto's. Vorig jaar groeide dat wagenpark met pak hem beet 35.000 exemplaren tot 185.000 auto's, een procentuele toename van ruim 23 procent. Ook dit jaar zal het aantal auto's dat via een private-leaseconstructie wordt gereden toenemen, al neemt de procentuele groei wel iets af. Het ING Economisch Bureau zegt te verwachten dat het private-leasewagenpark aan het eind van dit jaar in totaal uit zo'n 220.000 auto's zal bestaan, een kleine 19 procent meer auto's dan aan het eind van 2019. Volgens het ING Economisch Bureau blijft de groei voorlopig onder meer mogelijk door een toenemend aantal aanbieders, die met elkaar concurreren en zo relatief scherpe tarieven tot gevolg hebben voor de consument. Het aandeel van private lease in de totale autoverkoop ligt momenteel tussen de vijf en tien procent (onder particulieren: grofweg één op de vijf gekochte auto's).
pi_191847078
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tis diesel en ik woon +- binnenstad Rotterdam.
Ja, met een diesel of tweetakt in de stad ben je sowieso het bokje :P
pi_191847116
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ja, met een diesel of tweetakt in de stad ben je sowieso het bokje :P
Anderzijds, als je hem verhuurt wel erg aantrekkelijk denk ik maar je moet de gemeente niet tegen je krijgen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 5 maart 2020 @ 14:50:16 #107
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191847204
Ik gebruik mijn auto bijna niet meer. Laatste "echte" rit was in augustus :P. Daarna misschien nog 3x in gereden om de accu bij te laden. Accu heb ik zelfs 5 maanden losgekoppeld gehad.

Die auto gaat nog wel 10 jaar mee. Daarna hoop ik dat privé autobezit overbodig is geworden. Dat er dan onbemande elektrische auto's rondrijden die je kunt oproepen als je ze nodig hebt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191847301
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 13:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Alleen al het one-pedal-driving is een genot.
[..]

het feit dat je je niet kan laten uitbollen is al een reden voor mij om geen EV te kopen
pi_191847356
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nee, ik richt me dan puur op de brandstofprijs, zoals cempexo ook deed.

Als ik een 2e hands Zoe of Leaf koop voor 10 tot 15k dan sta je er heel anders voor dan met een luxe Tesla S van 120k, dus dat vergelijkt heel moeilijk.
die luxe Tesla is qua perfomantie wel 120k waard maar het interieur is gelijkwaardig aan een 30k auto
pi_191847366
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:54 schreef 20100 het volgende:

[..]

het feit dat je je niet kan laten uitbollen is al een reden voor mij om geen EV te kopen
Uitbollen?
pi_191847391
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:57 schreef 20100 het volgende:

[..]

die luxe Tesla is qua perfomantie wel 120k waard maar het interieur is gelijkwaardig aan een 30k auto
De afwerking en kwaliteit is ook niet veel beter :P

Maar goed, je kan geen appels met peren vergelijken.

Een Hyundai Kona of Kia Niro was misschien een beter voorbeeld: die hebben hun zaakjes op dat vlak wel voor mekaar.
pi_191847409
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 13:45 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Veel politieke partijen zoals GL maar ook de VVD. Dat is kiezersbedrog en dat mag best gezegd worden. Daarom vind ik die subsidies enzo allemaal een beetje onzin kan wel beter gebruikt worden.
Ok, waar beweert de VVD dat mensen een elektrische auto kopen vanwege het milieu?
  donderdag 5 maart 2020 @ 14:59:56 #113
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_191847412
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Weet niet of dat zo is. Ze doen het vooral goed in de lease (want ook 8% bijtelling is nog steeds heel laag).
Particulier worden er weinig EV's verkocht.

Maar die trend zie je sowieso steeds meer, ook voor brandstofauto's in private lease.

Misschien is dat ook wel waar autofabrikanten tussen nu en 8 jaar geheel naar toe gaan werken: een auto leasen ipv kopen. Op die manier binden ze je aan het merk, gaan kleine (onafhankelijke) garages kapot want kan alleen nog via de dealer, ANWB wegenwacht kapot want zit al bij de lease inbegrepen, etc. En je hebt geen risico dat je hoge kosten krijgt als je accu sneuvelt.

En dan kan je een nieuwe leasen of een gebruikte van 3 jaar of ouder, afhankelijk van wat je wil betalen en wat je op je oprit wil hebben.

Ben ik voorstander? Nee, ik bezit liever een auto. Maar ik zie de trend wel...
Hier ben ik geen voorstander van maar je dit zou wel eens de waarheid kunnen worden.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_191847446
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

De afwerking en kwaliteit is ook niet veel beter :P

Maar goed, je kan geen appels met peren vergelijken.

Een Hyundai Kona of Kia Niro was misschien een beter voorbeeld: die hebben hun zaakjes op dat vlak wel voor mekaar.
De Politie hier heeft twee Kona's vind het geen mooie auto van buiten maar wel van binnen. Ze hebben ook 1 elektrische motor aangeschaft merk weet ik niet. Wel geinig.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_191847470
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 13:59 schreef SeLang het volgende:
Ik ben trouwens geen voorstander van die subsidies. Elektrische auto's zijn inmiddels een statussymbool waar mensen bereid zijn een premium voor te betalen, dus dat hoef je niet meer te subsidiëren. Bovendien wil je voorlopig ook nog niet iedereen aan de elektrische auto omdat de infrastructuur daar nog niet op is berekend.
Wat je zegt klopt niet. Veel mensen zeggen tegen de aanschafprijs aan te hikken.

De infrastructuur is prima voor BEV’s, daar die vooral in daluren laden.
pi_191847500
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Uitbollen?
is Vlaams :)

[Belgisch Nederlands] 1. (van voertuigen) uitrollend tot stilstand komen
pi_191847521
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:24 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Ik betaal ¤ 1,58 op dit moment voor 1 liter benzine en rijd per 20 kilometer 1 liter gemiddeld.

Blijft stroom natuurlijk goedkoper (maar die prijzen zullen rap stijgen als iedereen elektrisch rijd en ze accijns te kort komen).

Maar zelfde soort auto die ik heb is elektrisch een kleine ¤ 15.000 duurder ongeveer.
In vier jaar tijd (garantie) kost die auto echt geen ¤ 15.000 aan wegenbelasting en benzine.
Op basis van ongeveer 12.000 kilometer per jaar.

Volle tank is ongeveer ruim gerekend ¤ 60,- net is iets minder
Daar rijd ik 700-800 kilometer mee afhankelijk van de snelweg of stad (snelweg zuiniger).
Neem het laagste punt 700

12.000 per jaar is 48.000 gedeeld door 700 zijn in vier jaar tijd iets van 69 tankbeurten (laten we 70 nemen) = ¤ 4200,-
Elektrisch zou mij dit ongeveer ¤ 1640,- kosten

¤4200,- - ¤ 1640, - = ¤2560, - euro.
Ik spaar dus in vier jaar tijd ¤2560,- dat is ongeveer ¤55,- per maand.

Stel ik koop die auto betaal ¤ 15.000 euro meer en bespaar ¤2560,- euro + ¤4000,- subsidie (waar ik op tegen ben) dan kost die auto als nog in vier jaar tijd ¤175,- euro meer per maand

Dan kun je zeggen je kan er langer in rijden dan 4 jaar maar net als met brandstof zal de auto minder waard worden en niemand geeft of heeft nog garanties hoe lang die accu's meegaan.

Koop je straks stuk blik van 4 jaar oud voor ¤ 17.000 en na 3 jaar accu kapot auto weg is die 0,0 nog waard.

Dus ik blijf voorlopig lekker op fossiele brandstof rijden ^O^ *O*
Even de Leaf buiten beschouwing: accu’s gaan veel langer mee dan ottomotoren. Ruwweg factor 3-4 keer zo lang.
pi_191847544
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:03 schreef 20100 het volgende:

[..]

is Vlaams :)

[Belgisch Nederlands] 1. (van voertuigen) uitrollend tot stilstand komen
Dat kan juist prima met "one pedal driving".

Je laat het pedaal dan iets minder sterk los en hij rolt uit... laat je het helemaal lost dan re-genereert hij maximaal en rem je het snelst af.

Het is traploos he ;)

Uiteraard is de implementatie per merk wel verschillend, er zijn zelfs EV's die geen "one pedal driving" hebben maar daar zou ik al niet voor kiezen.

Het idee van uitrollen is "brandstof besparen" maar als je het gaspedaal in een EV loslaat laad je juist de accu weer op met teruggewonnen energie.

Uitbollen / -rollen heeft dus minder zin... je laat gewoon het gas los tot de gewenste snelheid...
pi_191847549
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ok, waar beweert de VVD dat mensen een elektrische auto kopen vanwege het milieu?
AUTO
Via accijnzen en boetes zijn het de automobilisten die vele andere potjes van de overheid spekken. Daar willen wij van af. We hebben auto’s nu eenmaal nodig om op onze bestemming te komen. Ook voor onze welvaart is het essentieel dat we allemaal door kunnen rijden en dat we gemakkelijk op ons werk kunnen komen.
We vinden dat vervuiling bij de bron moet worden aangepakt. We kunnen dus beter schone auto’s en vrachtwagens ontwikkelen dan in allerlei gemeenten ingewikkelde milieuzones instellen. Als gemeenten ze toch willen invoeren zijn uniforme categorieën en borden noodzakelijk.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_191847554
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Even de Leaf buiten beschouwing: accu’s gaan veel langer mee dan ottomotoren. Ruwweg factor 3-4 keer zo lang.
Behalve als je natuurlijk een Volvo 240 / 740 / 940 of zelfs P1800 hebt ;)
pi_191847644
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:57 schreef 20100 het volgende:

[..]

die luxe Tesla is qua perfomantie wel 120k waard maar het interieur is gelijkwaardig aan een 30k auto
Dat is echt niet waar.

Natuurlijk, in vergelijk met bv Audi is (aangekleed voor pak m beet 10.000 - 40.000 euro, afhankelijk van het model) het wat minder, maar pak eens een A4 sedan uit het rek met prestaties die in de buurt komen van een Model 3 voor 50.000 euro. A: dat lukt je niet, dus daar moet je al op bezuinigen, en B: dan is zo’n Audi ook een kale doos.

En nou heb ik niets tegen kale dozen, maar als auto vind ik het niets. ;)
pi_191847683
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:05 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

AUTO
Via accijnzen en boetes zijn het de automobilisten die vele andere potjes van de overheid spekken. Daar willen wij van af. We hebben auto’s nu eenmaal nodig om op onze bestemming te komen. Ook voor onze welvaart is het essentieel dat we allemaal door kunnen rijden en dat we gemakkelijk op ons werk kunnen komen.
We vinden dat vervuiling bij de bron moet worden aangepakt. We kunnen dus beter schone auto’s en vrachtwagens ontwikkelen dan in allerlei gemeenten ingewikkelde milieuzones instellen. Als gemeenten ze toch willen invoeren zijn uniforme categorieën en borden noodzakelijk.
En waar schrijft men dan dat mensen ze kopen vanwege het milieu?
pi_191847692
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat is echt niet waar.

Natuurlijk, in vergelijk met bv Audi is (aangekleed voor pak m beet 10.000 - 40.000 euro, afhankelijk van het model) het wat minder, maar pak eens een A4 sedan uit het rek met prestaties die in de buurt komen van een Model 3 voor 50.000 euro. A: dat lukt je niet, dus daar moet je al op bezuinigen, en B: dan is zo’n Audi ook een kale doos.

En nou heb ik niets tegen kale dozen, maar als auto vind ik het niets. ;)
plaats een Tesla van 120k naast een BMW 7-serie van 120k en kijk eens vanbinnen
pi_191847717
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Behalve als je natuurlijk een Volvo 240 / 740 / 940 of zelfs P1800 hebt ;)
Ook die hebben economisch een kortere levensduur. Plus je moet een rode broek aan. Bah!
pi_191847725
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

En waar schrijft men dan dat mensen ze kopen vanwege het milieu?
Dude dat is DE reden voor deze subsidie. Milieu. Of stem jij VVD ofzo dat je het niet snapt of niet wil snappen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_191847733
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het idee van uitrollen is "brandstof besparen" maar als je het gaspedaal in een EV loslaat laad je juist de accu weer op met teruggewonnen energie.
Ik rol zoveel mogelijk uit omdat ik het prettiger vind rijden, ik haat remmen. Autorijden met soepel aanvoelen niet constant gas en remmen zoals zovelen doen.
pi_191847764
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ook die hebben economisch een kortere levensduur. Plus je moet een rode broek aan. Bah!
Koop maar eens een 940 Estate uit 1998, een 244 uit 1980 of een P1800 :D Dan zal je zien hoe kort die "economische levensduur" is ;)

Maar ik ben ook wel een beetje Volvo geil ;)
pi_191847768
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:14 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dude dat is DE reden voor deze subsidie. Milieu. Of stem jij VVD ofzo dat je het niet snapt of niet wil snappen.
het is DE reden voor de overheid maar niet voor de kopers van de wagen
pi_191847789
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:15 schreef 20100 het volgende:

[..]

Ik rol zoveel mogelijk uit omdat ik het prettiger vind rijden, ik haat remmen. Autorijden met soepel aanvoelen niet constant gas en remmen zoals zovelen doen.
Maar dat kan ook juist prima met een EV.
Je remt harder af naarmate je je gaspedaal verder loslaat.

Wil je uitrollen, dan laat je het maar een heel klein beetje los (of niet)...

Het voelt juist heel soepel aan... en je hebt ook nog eens geen versnellingsbak dus geen ruwe schakelmomenten.

Huur eens een Tesla voor 3 dagen en stap dan weer in je eigen auto ;)
Want toegegeven, het vergt een paar uurtjes wennen...
  donderdag 5 maart 2020 @ 15:19:18 #130
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_191847818
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:13 schreef 20100 het volgende:

[..]

plaats een Tesla van 120k naast een BMW 7-serie van 120k en kijk eens vanbinnen
Je kan inderdaad niet serieus prestaties als argument gebruiken om het interieur van een auto te mogen vergelijken? :?
Where law ends, tyrrany begins.
  donderdag 5 maart 2020 @ 15:28:25 #131
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191847992
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Behalve als je natuurlijk een Volvo 240 / 740 / 940 of zelfs P1800 hebt ;)
Inderdaad. Ik wil wel eens een Prius zien van 40 jaar oud, met de originele accu's er nog in. Of wat later de volledig elektrische auto's.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191848016
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 13:45 schreef SeLang het volgende:

[..]

Euro 95 is in Denemarken 12 cent goedkoper dan in NL en 19 cent duurder dan in Duitsland

http://www.fuel-prices-europe.info/
Dit soort staatjes hebben geen actueel karakter. Gisteren 95 getankt, 9,60 kr p liter, is 1.28 E
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  donderdag 5 maart 2020 @ 15:31:00 #133
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_191848021
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Even de Leaf buiten beschouwing: accu’s gaan veel langer mee dan ottomotoren. Ruwweg factor 3-4 keer zo lang.
Dat kan dan qua kilometers wel zo zijn.
Maar ik ga dan ook geen tweede hands blik kopen waar 200.000 op de teller staat.
De meeste die dit wel doen hebben simpelweg ook niet geld voor meer, dat geeft niet maar een EV met 200.000 op de teller en 6 jaar oud kost nog steeds (TESLA) ¤ 20.000 als niet meer is.

Waar het op neer komt het omslagpunt is nog lang niet bereikt en die ¤ 4000,- subsidie of ¤ 2000,- gaat daar niet bij helpen.
Ze zullen de auto wel stiekem duurder maken want hé je krijgt toch subsidie en de mensen die ¤ 25.000 tot ¤44.000 voor een auto kunnen missen boeit die ¤ 2000,- tot ¤ 4000,- niet heel veel geld = geld natuurlijk maar het zal ze niet over de streep trekken.

¤ 40.000,- is te duur oh nu ¤ 36.000,- euro oh ja dan haal ik hem wel.
Dus eigenlijk worden alleen de mensen gespekt die het eigenlijk al kunnen missen.
Ik ben dan ook tegen subsidie in zijn algeheel.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_191848397
quote:
6s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:28 schreef daNpy het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik wil wel eens een Prius zien van 40 jaar oud, met de originele accu's er nog in. Of wat later de volledig elektrische auto's.
Daar tegenover staat natuurlijk dat die P1800 en 240 geen katalysator hebben en de 940 ook niet echt zuinig is.

Techniek vervangen heeft een omslagpunt waarbij het beter is voor het milieu, als de opvolger efficiënter werkt.
pi_191848422
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:30 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dit soort staatjes hebben geen actueel karakter. Gisteren 95 getankt, 9,60 kr p liter, is 1.28 E
Lekker te verifiëren :') Wel opvallend dat bij jou in de omgeving altijd alles goedkoper is dan op de websites in Denemarken.
En niemand rijdt EV's in jouw omgeving maar ze hebben wel laadpalen.
En die laadpalen zijn extreem duur.

Bijzonder...
  donderdag 5 maart 2020 @ 15:58:53 #136
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_191848486
En de nieuwe V60 wordt op 180km/u gezet. :D
Wel knap, zo'n statement.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_191848498
quote:
12s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:58 schreef SicSicSics het volgende:
En de nieuwe V60 wordt op 180km/u gezet. :D
Wel knap, zo'n statement.
Ja.
Zou me niet weerhouden om hem te kopen, zo hard rij ik nooit, ook niet in Duitsland.

(alhoewel ik m'n m'n 740 op LPG ooit eens 173km/u op de GPS heb aangetikt vanuit Tsjechië naar huis :P)
pi_191848509
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:14 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dude dat is DE reden voor deze subsidie. Milieu. Of stem jij VVD ofzo dat je het niet snapt of niet wil snappen.
Jij was aan het zeuren over de reden van aankoop.

Nu heb je het ineens over de reden van subsidie. Ja, dat is het milieu/klimaat.

Uitstekende reden.
pi_191848540
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:13 schreef 20100 het volgende:

[..]

plaats een Tesla van 120k naast een BMW 7-serie van 120k en kijk eens vanbinnen
Ben je nou serieus een Model S van 87.000 euro aan het vergelijken met een 7 serie van 117.000 euro (beiden vanafprijzen, waarbij de Tesla al full option is en de BMW zonder moeite voor 40 mille aangekleed wordt)?
pi_191848668
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Lekker te verifiëren :') Wel opvallend dat bij jou in de omgeving altijd alles goedkoper is dan op de websites in Denemarken.
En niemand rijdt EV's in jouw omgeving maar ze hebben wel laadpalen.
En die laadpalen zijn extreem duur.

Bijzonder...
zie datum en zie prijs ... F24 station

Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_191848700
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 16:12 schreef cempexo het volgende:

[..]

zie datum en zie prijs ... F24 station

[ afbeelding ]
Dat kan je natuurlijk eenvoudig zelf printen als je een origineel hebt.

Maar goed, dat is dan ¤1,30 tegen de huidige wisselkoers.

Dan blijft het bijna 2x duurder per km dan laden met eigen stroom uit het stopcontact.
En als ik er voor naar Denemarken moet rijden is het helemaal duur.

Denemarken is dan wel weer 9 cent per kWh duurder dan Nederland...

[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 05-03-2020 16:20:18 ]
pi_191848739
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 16:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat kan je natuurlijk eenvoudig zelf printen als je een origineel hebt.
OK...we doen een weddenschap. Inzet 25.000 euro via een aan te wijzen Nederlandse notaris. Daar zal de originele bon liggen en een afschrijving van mijn bankkonto. Deal ?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_191848742
quote:
6s.gif Op donderdag 5 maart 2020 07:10 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat valt nog best mee hoor. Net geen 10.000 voor een tweedehands ZOE.
https://www.autoscout24.n(...)x=3&cldtsrc=listPage
Ex btw ja dus 12.1k. En dan moet je ook een een batterij huren bij renault :')

Cliootje benzine vanaf 2015 heb je al vanaf 8k

Edit: ah deze is incl accu
  donderdag 5 maart 2020 @ 16:22:54 #144
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_191848841
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 16:16 schreef SOG het volgende:
Ex btw ja dus 12.1k. En dan moet je ook een een batterij huren bij renault :')

Cliootje benzine vanaf 2015 heb je al vanaf 8k

Edit: ah deze is incl accu
2k subsidie, krijg je toch de BTW weer terug. ;)

En ja, je betaalt nog iets meer, maar het verschil wordt kleiner. De idealistische koper zou 2k verschil misschien wel willen/ kunnen lappen, maar 4k niet. Dan doet de subsidie prima zijn werk en er gaat geen hol van naar 'de grote fabrikant'.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_191848955
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

De urgentie is dat we in 10 jaar tijd, 50% minder uitstoten.
Flauwekul die milieu hysterie als er niets aan de overbevolking wordt gedaan.In ons land komt er door migratie elk jaar een stad als Leiden bij. Als de politiek dit niet gaat beperken bijv. een maximaal aantal inwoners van ons land gaat vastleggen, zitten wij straks met 19 miljoen inwoners in Nederland. Die stoten door te ademen alleen al meer CO2 uit dan alle auto's bij elkaar. Moeten wij straks dan nog verplicht elke 5 minuten onze adem inhouden?Zij kunnen wat mij betreft zelf stikken die milieu-fanaten

quote:
Maar je hebt gelijk, het elektriciteitsnet kan het niet aan. Het stroom wordt er niet voor opgewekt.... TJah tjah.
Klopt, maar er zijn meer problemen met die elektrische auto's: Ze zijn haast niet te blussen in parkeergarages. Dat was laatst op het nieuws. Ook gaan de prestaties van de accus snel achteruit en dan moet je elke keer zo'n stomme laadpaal zoeken en hopen dat die het doet.
Je ziet dezelfde technische problemen in de praktijk bij het van het aardgas afhalen van woningen en het verplichten van warmtepompen. Weer bedacht door stomme beleidsmakers die geen greintje verstand hebben van techniek
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  donderdag 5 maart 2020 @ 17:00:49 #146
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191849420
Dit noem ik milieu marxisme. Of anders groen communisme. Tot op microniveau helemaal bepalen hoe alles geregeld moet zijn om het milieu te redden. Een groene planeconomie dus. Werkt niet natuurlijk. Politici willen daar niet aan want met geld strooien is hun werk en het enige wat ze überhaupt kunnen.
pi_191849764
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 16:30 schreef paulgo het volgende:
Flauwekul die milieu hysterie als er niets aan de overbevolking wordt gedaan.In ons land komt er door migratie elk jaar een stad als Leiden bij. Als de politiek dit niet gaat beperken bijv. een maximaal aantal inwoners van ons land gaat vastleggen, zitten wij straks met 19 miljoen inwoners in Nederland. Die stoten door te ademen alleen al meer CO2 uit dan alle auto's bij elkaar. Moeten wij straks dan nog verplicht elke 5 minuten onze adem inhouden?Zij kunnen wat mij betreft zelf stikken die milieu-fanaten
Ik ben het er wel mee eens, maar ik vind die 2 graden warmer ook maar marginaal erg, who cares, zoveel plekken waar mensen wonen zijn eigenlijk praktisch gewoon kut om te leven, wat doen mensen daar? Nu zijn veel van die gebieden al te dom om te wonen.

Maarja wij willen ook geen immigratie... Zij vinden het een strak plan om te groeien in bevolking terwijl ze op een kut plek wonen.... Manmanman.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191850057
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 16:30 schreef paulgo het volgende:

[..]

Flauwekul die milieu hysterie als er niets aan de overbevolking wordt gedaan.In ons land komt er door migratie elk jaar een stad als Leiden bij. Als de politiek dit niet gaat beperken bijv. een maximaal aantal inwoners van ons land gaat vastleggen, zitten wij straks met 19 miljoen inwoners in Nederland. Die stoten door te ademen alleen al meer CO2 uit dan alle auto's bij elkaar. Moeten wij straks dan nog verplicht elke 5 minuten onze adem inhouden?Zij kunnen wat mij betreft zelf stikken die milieu-fanaten
[..]

Klopt, maar er zijn meer problemen met die elektrische auto's: Ze zijn haast niet te blussen in parkeergarages. Dat was laatst op het nieuws. Ook gaan de prestaties van de accus snel achteruit en dan moet je elke keer zo'n stomme laadpaal zoeken en hopen dat die het doet.
Je ziet dezelfde technische problemen in de praktijk bij het van het aardgas afhalen van woningen en het verplichten van warmtepompen. Weer bedacht door stomme beleidsmakers die geen greintje verstand hebben van techniek
Is CO2 ineens een lokaal probleem?

Verder is er zowel een probleem met brandende auto’s als met brandende elektrische voertuigen. Gelukkig vliegt de laatste categorie heel veel minder vaak in de fik dan de brandstofauto.

Prestaties van de accu gaan helemaal niet snel achteruit (behalve de Leaf dan, maar dat is ook de slechtste EV die je kan kopen).

En de beleidsmakers weten zonder enige twijfel veel meer dan jij, gelet op wat je post.
pi_191850174
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 17:41 schreef VEM2012 het volgende:
Is CO2 ineens een lokaal probleem?

Niet ineens hoor, dat heeft de overheid met zijn doelstellingen voor NL al veel eerder gedaan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191850214
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 16:30 schreef paulgo het volgende:

[..]

Als de politiek dit niet gaat beperken bijv. een maximaal aantal inwoners van ons land gaat vastleggen, zitten wij straks met 19 miljoen inwoners in Nederland. Die stoten door te ademen alleen al meer CO2 uit dan alle auto's bij elkaar.
CO2 die je uitademt telt niet mee voor de CO2 uitstoot en dat is logisch.

Waarom stoot je CO2 uit als mens? Omdat je plantaardige en dierlijke producten eet. Die planten hebben eerder de CO2 al opgenomen uit de lucht (ja, ook je krop sla) en de dieren die je eet hebben ook plantaardige producten gegeten (van koe tot kip en varken).

Dat maakt allemaal onderdeel uit van de korte CO2 kringloop en het voegt niets toe aan de totale CO2.

Anders is het uiteraard voor een trekker die brandstof verbrandt tijdens het maaien of oogsten. Dat zijn fossiele brandstoffen en die maken deel uit van de lange CO2 kringloop (miljoenen jaren)

----

Verder is CO2 geen lokale aangelegenheid dus of die mensen nu in Polen of in Nederland uitademen maakt ook niet uit ;)
  donderdag 5 maart 2020 @ 17:54:53 #151
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191850239
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 17:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

CO2 die je uitademt telt niet mee voor de CO2 uitstoot en dat is logisch.

Waarom stoot je CO2 uit als mens? Omdat je plantaardige en dierlijke producten eet. Die planten hebben eerder de CO2 al opgenomen uit de lucht (ja, ook je krop sla) en de dieren die je eet hebben ook plantaardige producten gegeten (van koe tot kip en varken).

Dat maakt allemaal onderdeel uit van de korte CO2 kringloop en het voegt niets toe aan de totale CO2.

Anders is het uiteraard voor een trekker die brandstof verbrandt tijdens het maaien of oogsten. Dat zijn fossiele brandstoffen en die maken deel uit van de lange CO2 kringloop (miljoenen jaren)
maar het wordt wel steeds warmer door al dat verbranden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_191850258
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 17:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar het wordt wel steeds warmer door al dat verbranden
Ja, van fossiele brandstoffen wel.

Niet door het uitademen. Die krop sla, en bloemkool en tros tomaten voor volgende maand neemt nu alweer je CO2 op. Idem voor het gras dat die koe eet die jij over een tijdje op je bord hebt liggen.
pi_191850310
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 17:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Niet ineens hoor, dat heeft de overheid met zijn doelstellingen voor NL al veel eerder gedaan.
Daarmee is het nog steeds geen lokaal probleem.

De overheid heeft alleen een doel gesteld om haar bijdrage te leveren, net als andere landen. En er is nu een Hoge Raad die de Trias Politica heeft verkracht en daarmee ook een verplichting heeft geïntroduceerd. Maar goed, dat is iets anders.
pi_191850405
Flauw dat ze minimum range op 120 km stellen, anders had ik voor een mooie prijs een Twizy gehaald :P
Facts don't care about your feelings
  donderdag 5 maart 2020 @ 19:43:36 #155
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191852400
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Daar tegenover staat natuurlijk dat die P1800 en 240 geen katalysator hebben en de 940 ook niet echt zuinig is.

Techniek vervangen heeft een omslagpunt waarbij het beter is voor het milieu, als de opvolger efficiënter werkt.
Klopt, maar in de huidige weggooi-maatschappij mogen mensen van mij wel eens wat meer waarde hechten aan hun spullen. We hebben het te goed :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191852522
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:43 schreef daNpy het volgende:

[..]

Klopt, maar in de huidige weggooi-maatschappij mogen mensen van mij wel eens wat meer waarde hechten aan hun spullen. We hebben het te goed :P
dan moet de prijs er ook naar zijn.... als bijvoorbeeld meubels weer 2000 euro per stuk gaan kosten dan wordt dit niet elke 7 jaar vervangen....
of een tv 5k, of een wasmacine 10k....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_191852608
Het gaat allemaal nooit werken als heel NL elektrisch gaat rijden, zeg ik even als monteur elektrische laadpunten.
Het hele elektriciteits netwerk is hier niet op berekend. Tenzij er meer slimmere oplossingen komen met bv ook terugleveren vanuit de auto aan het net.

Nu is dat er technisch wel trouwens. Maar is nog niet gebruikt over het algemeen.
Het OCPP is er wel op berekend trouwens.

Maargoed maakt mij het uit, het is iig genoeg werk voor mij de komende tijd. ;)
Do what you love, love what you do!
pi_191852661
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:53 schreef kree het volgende:
Het gaat allemaal nooit werken als heel NL elektrisch gaat rijden, zeg ik even als monteur elektrische laadpunten.
Het hele elektriciteits netwerk is hier niet op berekend. Tenzij er meer slimmere oplossingen komen met bv ook terugleveren vanuit de auto aan het net.

Nu is dat er technisch wel trouwens. Maar is nog niet gebruikt over het algemeen.
Het OCPP is er wel op berekend trouwens.

Maargoed maakt mij het uit, het is iig genoeg werk voor mij de komende tijd. ;)
Dus eerst zeg je het gaat nooit werken en daarna geef je meerdere manieren hoe het uiteindelijk allemaal wel kan werken. Ik snap niet dat zoveel mensen altijd in problemen denken. Ongetwijfeld liep iedereen 100 jaar geleden te zeuren dat z'n paard en wagen het nog prima deden toen ze met de eerste auto's aan kwamen zetten op brandstof. En waar zijn we nu? Ik weet 100% zeker dat we uiteindelijk allemaal elektrisch kunnen rijden... en daarna zelfs vliegen.
Facts don't care about your feelings
pi_191852745
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:55 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dus eerst zeg je het gaat nooit werken en daarna geef je meerdere manieren hoe het uiteindelijk allemaal wel kan werken. Ik snap niet dat zoveel mensen altijd in problemen denken. Ongetwijfeld liep iedereen 100 jaar geleden te zeuren dat z'n paard en wagen het nog prima deden toen ze met de eerste auto's aan kwamen zetten op brandstof. En waar zijn we nu? Ik weet 100% zeker dat we uiteindelijk allemaal elektrisch kunnen rijden... en daarna zelfs vliegen.
Owh ik ben er niet op tegen hoor. In tegendeel zelfs.
Maar denk dat de overheid nu allemaal wel heel makkelijk denkt van joh we geven dikke subsidie en dan komt het allemaal wel goed. Er zal een heel groot merendeel aan laadpunten ook op aangepast moeten worden. Nu was die al begonnen bij allego hoor waar ik aan gewerkt heb vorige werkgever. Die zijn er technisch gezien namelijk klaar voor. Maar dat zijn de openbare punten. Wat mensen thuis hebben, sommige wel sommige niet.
Do what you love, love what you do!
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:02:00 #160
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191852807
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dan moet de prijs er ook naar zijn.... als bijvoorbeeld meubels weer 2000 euro per stuk gaan kosten dan wordt dit niet elke 7 jaar vervangen....
of een tv 5k, of een wasmacine 10k....
Waarom?
Als het goedkoop is moet je het maar snel weggooien :?
Ik snap die gedachtengang gewoon niet. Wees zuinig op je spullen, dan is er ook minder afval.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191852921
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:59 schreef kree het volgende:

[..]

Owh ik ben er niet op tegen hoor. In tegendeel zelfs.
Maar denk dat de overheid nu allemaal wel heel makkelijk denkt van joh we geven dikke subsidie en dan komt het allemaal wel goed. Er zal een heel groot merendeel aan laadpunten ook op aangepast moeten worden. Nu was die al begonnen bij allego hoor waar ik aan gewerkt heb vorige werkgever. Die zijn er technisch gezien namelijk klaar voor. Maar dat zijn de openbare punten. Wat mensen thuis hebben, sommige wel sommige niet.
Ja de overheid snapt wederom weer eens niet wat ze aan het doen zijn. En door hun flut beleid krijg je ook weer ruzie en jaloezie tussen elektrisch en diesel/benzine. Ik snap wel dat als je 15 jaar in je caddy tdi rijdt als klusjesman en nu ineens Amsterdam niet meer in mag en de rijke beurshandelaar met z'n 2500 kg audi e-tron wel EN er nog veel belasting door bespaart, je een beetje geïrriteerd raakt. Maar ja we gaan het zien. Er loopt overal stroom tegenwoordig dus onmogelijk kan het niet zijn. Alleen even eea vernieuwen :P heb jij in ieder geval genoeg te doen ja.

Ik heb twee laadpalen op kantoor, die monteur was daar nog wel ff zoet mee. Groepje erbij, kabel graven, paaltje ophangen etc.
Facts don't care about your feelings
pi_191852962
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:06 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja de overheid snapt wederom weer eens niet wat ze aan het doen zijn. En door hun flut beleid krijg je ook weer ruzie en jaloezie tussen elektrisch en diesel/benzine. Ik snap wel dat als je 15 jaar in je caddy tdi rijdt als klusjesman en nu ineens Amsterdam niet meer in mag en de rijke beurshandelaar met z'n 2500 kg audi e-tron wel EN er nog veel belasting door bespaart, je een beetje geïrriteerd raakt. Maar ja we gaan het zien. Er loopt overal stroom tegenwoordig dus onmogelijk kan het niet zijn. Alleen even eea vernieuwen :P heb jij in ieder geval genoeg te doen ja.

Ik heb twee laadpalen op kantoor, die monteur was daar nog wel ff zoet mee. Groepje erbij, kabel graven, paaltje ophangen etc.
Haha ja ok dat is mijn werk nu, vaak moeten ook groepenkasten aangepast worden trouwens omdat mensen ook naar 3 fase gaan ipv 1.
Load balancing erbij enzo.
En uit ervaring het kan soms nog wel eens een werkje zijn met de kabels en waar de lader moet komen.

Maar al met al, hoef me geen zorgen te maken over dat er hier geen werk meer in is. Het is echt ongelooflijk druk.
Do what you love, love what you do!
pi_191853414
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dan moet de prijs er ook naar zijn.... als bijvoorbeeld meubels weer 2000 euro per stuk gaan kosten dan wordt dit niet elke 7 jaar vervangen....
of een tv 5k, of een wasmacine 10k....
Meubels 2.000, wasmachine 10.000... jij hebt echt geen enkel idee wat iets kost, wel? ;)
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:28:31 #164
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191853430
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Meubels 2.000, wasmachine 10.000... jij hebt echt geen enkel idee wat iets kost, wel? ;)
_O- _O- _O- _O-
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_191853469
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:02 schreef daNpy het volgende:

[..]

Waarom?
Als het goedkoop is moet je het maar snel weggooien :?
Ik snap die gedachtengang gewoon niet. Wees zuinig op je spullen, dan is er ook minder afval.
Nou ja, kwaliteitsmeubels (gemaakt van echt hout bv, waardoor ze ook loeizwaar zijn) kosten wel een veelvoud van de rotzooi bij seats and sofas.

Veel producten worden niet meer geproduceerd om lang mee te gaan.
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:31:54 #166
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191853500
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 17:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ja, van fossiele brandstoffen wel.

Niet door het uitademen. Die krop sla, en bloemkool en tros tomaten voor volgende maand neemt nu alweer je CO2 op. Idem voor het gras dat die koe eet die jij over een tijdje op je bord hebt liggen.
voor ons is ok

maar die koe stoot methaan uit, geen CO2, methaan is 10 keer zo erg dan CO2

verder denk ik dat het verbranden van hout in BIO massa centrales net zo erg is
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_191853586
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:06 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja de overheid snapt wederom weer eens niet wat ze aan het doen zijn. En door hun flut beleid krijg je ook weer ruzie en jaloezie tussen elektrisch en diesel/benzine. Ik snap wel dat als je 15 jaar in je caddy tdi rijdt als klusjesman en nu ineens Amsterdam niet meer in mag en de rijke beurshandelaar met z'n 2500 kg audi e-tron wel EN er nog veel belasting door bespaart, je een beetje geïrriteerd raakt. Maar ja we gaan het zien. Er loopt overal stroom tegenwoordig dus onmogelijk kan het niet zijn. Alleen even eea vernieuwen :P heb jij in ieder geval genoeg te doen ja.

Ik heb twee laadpalen op kantoor, die monteur was daar nog wel ff zoet mee. Groepje erbij, kabel graven, paaltje ophangen etc.
Ruzie tussen automobilisten is zeer wenselijk, aangezien die doof zijn en niet stoppen voor mini politieagenten met ministopborden.
pi_191853641
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

voor ons is ok

maar die koe stoot methaan uit, geen CO2, methaan is 10 keer zo erg dan CO2

verder denk ik dat het verbranden van hout in BIO massa centrales net zo erg is
Een koe stoot ook methaan uit, jij ook overigens. Vooral als je veel bruine bonen eet.
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:39:13 #169
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191853674
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou ja, kwaliteitsmeubels (gemaakt van echt hout bv, waardoor ze ook loeizwaar zijn) kosten wel een veelvoud van de rotzooi bij seats and sofas.

Veel producten worden niet meer geproduceerd om lang mee te gaan.
Ja das waar, onze meubels zijn ook van hout en hebben best wel wat gekost.
Daarentegen was onze Beko wasmachine 14 jaar geleden met 500 euro niet duur en deze werkt na 2 reparaties van een paar tientjes nog steeds prima.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:42:10 #170
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191853729
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:38 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Een koe stoot methaan uit, j
klopt dat zeg ik ook
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_191853754
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt dat zeg ik ook
Een koe stook ook methaan uit.
pi_191853916
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:02 schreef daNpy het volgende:

[..]

Waarom?
Als het goedkoop is moet je het maar snel weggooien :?
Ik snap die gedachtengang gewoon niet. Wees zuinig op je spullen, dan is er ook minder afval.
dat heeft niks met zuinigheid te maken.. als het goedkoop is gaat het eerder stuk... heb je nog nooit bij je kinderen action speelgoed gehad op de verjaardag wat diezelfde avond in de container kon omdat het stuk ging bij het kijken daarnaar?
Als je ernaar kijkt qua winst, dan is het ook logisch dat je iets maakt wat snel stuk gaat. Dan koop je eerder nieuwe.
Dan kan je wel zeggen dat dat niet zou moeten, etc. en dat men maar anders moet denken en doen, maar dat verandert er niks aan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_191854453
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dat heeft niks met zuinigheid te maken.. als het goedkoop is gaat het eerder stuk... heb je nog nooit bij je kinderen action speelgoed gehad op de verjaardag wat diezelfde avond in de container kon omdat het stuk ging bij het kijken daarnaar?
Als je ernaar kijkt qua winst, dan is het ook logisch dat je iets maakt wat snel stuk gaat. Dan koop je eerder nieuwe.
Dan kan je wel zeggen dat dat niet zou moeten, etc. en dat men maar anders moet denken en doen, maar dat verandert er niks aan.
Herkenbaar, kind vraagt om racebaan, ouder haalt het bij de Action... nou... die kan je gelijk wegmikken... de auto's blijven niet op de baan, het stroomcontact is slecht (auto's vallen stil) en er zit geen adapter bij maar je moet grote batterijen in een baanstuk met batterijvak duwen.

Wat een troep... geef dan ¤60 meer uit en koop een Carrera GO baan...
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:24:37 #174
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191854942
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Een koe stook ook methaan uit.
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 :W

Daarom is het beter als koeien binnen blijven dan kan atfgevangen worden net als bij n varkens
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Forum Admin donderdag 5 maart 2020 @ 21:29:05 #175
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_191855053
Tweedehands EV's worden dus 2000 euro duurder. Niks geleerd van de HRA en huurtoeslag zo te zien.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_191855161
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Tweedehands EV's worden dus 2000 euro duurder. Niks geleerd van de HRA en huurtoeslag zo te zien.
Dat lijkt me inderdaad het gevolg...

Ik zou de voordelen van geen wegenbelasting dan liever voor een langere periode garanderen, dat geeft zekerheid.
  Forum Admin donderdag 5 maart 2020 @ 21:36:28 #177
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_191855194
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat lijkt me inderdaad het gevolg...

Ik zou de voordelen van geen wegenbelasting dan liever voor een langere periode garanderen, dat geeft zekerheid.
Het is gewoon weer een "we gooien er een bak geld tegenaan" oplossing. Zaken als korting op de wegenbelasting werken beter. Te goed zelfs, want dat kost bv Nederland teveel geld. Het moet groen!.. Maar het mag niet teveel kosten hoor. Gelukkig is het vrij goedkoop om een auto te bezitten en rijden in Nederland

:')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_191855242
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het is gewoon weer een "we gooien er een bak geld tegenaan" oplossing. Zaken als korting op de wegenbelasting werken beter. Te goed zelfs, want dat kost bv Nederland teveel geld. Het moet groen!.. Maar het mag niet teveel kosten hoor. Gelukkig is het vrij goedkoop om een auto te bezitten en rijden in Nederland

:')
En toch kan je van die ¤4000 subsidie ook 5 jaar "geen wegenbelasting" betalen ;)
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:38:55 #179
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191855248
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dat heeft niks met zuinigheid te maken.. als het goedkoop is gaat het eerder stuk...
Dan kan je wel zeggen dat dat niet zou moeten, etc. en dat men maar anders moet denken en doen, maar dat verandert er niks aan.
Dat hoeft niet per sé imo. Genoeg dingen die prima gerepareerd kunnen worden. Maar we zijn te verwend, willen iets nieuws etc.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191856365
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:38 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat hoeft niet per sé imo. Genoeg dingen die prima gerepareerd kunnen worden. Maar we zijn te verwend, willen iets nieuws etc.
Niet alleen dat: de ontwikkelingen gaan ook sneller bij elektronische apparatuur. Beetje afhankelijk overigens, HiFi verandert in de kern niet zoveel, maar tv’s wel. Smartphones helemaal.

Maar er zijn ook heel veel zaken die een mensenleven mee kunnen gaan. Ik hou wel van iets kopen en er voor de rest van je leven mee toe te kunnen.

Mijn vriendin dan weer helemaal niet, dus die sputtert nog wel eens eventjes over bepaalde zaken.

Maar zo zijn er ook wel zaken die bij mij steeds weer vernieuwd worden.

Voor beiden valt wel wat te zeggen dus, afhankelijk van het product.
pi_191856719
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Tweedehands EV's worden dus 2000 euro duurder. Niks geleerd van de HRA en huurtoeslag zo te zien.
Alle geld die men in de markt pompt om de markt "te steunen" convergeert naar een hogere prijs voor het product. Je zou toch zeggen dat ook/zelfs een politicus van dat principe op de hoogte moet zijn. Daar van uitgaande spelen er immer andere belangen. Follow the money ook hier weer. Bananenrepubliek Nederland.

Zo schaamteloos visieloos en/of onbeschaamd corrupt zoals het hier gaat. En nooit ervaren zij de gevolgen van hun giftige beleid. Je hoeft als politicus, topman, CEO etc. helemaal nergens verstand van te hebben behalve van het bevoordelen van vrinden. Puur nepotisme is de norm.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bart2002 op 05-03-2020 22:52:02 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_191856952
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:46 schreef Bart2002 het volgende:

Alle geld die men in de markt pompt om de markt "te steunen" convergeert naar een hogere prijs voor het product.
Dat is uiteraard onjuist. Soms wel, soms niet.
pi_191856977
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat is uiteraard onjuist. Soms wel, soms niet.
Graag 2 historische voorbeelden dan van het 1 en het ander.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_191857183
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Graag 2 historische voorbeelden dan van het 1 en het ander.
Laten we het heel simpel bij Tesla houden: in Duitsland en België kreeg je vorig jaar een aankoopsubsidie en dat maakte voor de prijs van de Tesla geen reet uit.
pi_191858109
Dat is wordt weer gniffelen voor de automotiev mannen.
Prijs kan weer met 3k omhoog en voor de occasions 1k.
Weet wat je zegt, maar zeg nooit wat je weet.
pi_191858201
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

voor ons is ok

maar die koe stoot methaan uit, geen CO2, methaan is 10 keer zo erg dan CO2

verder denk ik dat het verbranden van hout in BIO massa centrales net zo erg is
Als je rustig een jaar of 50 wacht, dan is methaan gewoon CO2 geworden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191860142
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 16:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ben je nou serieus een Model S van 87.000 euro aan het vergelijken met een 7 serie van 117.000 euro (beiden vanafprijzen, waarbij de Tesla al full option is en de BMW zonder moeite voor 40 mille aangekleed wordt)?
Model S "full option" is 118.000 euro in België, een standaard 7 serie is 10x beter uitgerust dan de spartaanse Tesla
pi_191860342
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:25 schreef 20100 het volgende:

[..]

Model S "full option" is 118.000 euro in België, een standaard 7 serie is 10x beter uitgerust dan de spartaanse Tesla
Even gekeken, het is 101.000 euro als ik echt alles aanvink. Maar dan vink vanalles aan wat niets verandert aan de interieurafwerking.

Als je bij BMW alles aan gaat vinken, puur als het om het interieur gaat komen er tienduizenden bij.

Het is gewoon een slecht vergelijk.

En dan zwijg ik maar als ik een 7 serie kies die kwa prestaties op niveau Model S moet zijn.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 09:09:41 #189
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_191860628
Prestaties vergelijken is anders ook niet geweldig al snap ik wel dat je dat continu aanhaalt bij Tesla omdat dat zo'n beetje het enige is waar je nog een beetje mee kan pronken.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_191861018
quote:
19s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:09 schreef Gunner het volgende:
Prestaties vergelijken is anders ook niet geweldig al snap ik wel dat je dat continu aanhaalt bij Tesla omdat dat zo'n beetje het enige is waar je nog een beetje mee kan pronken.
Dat is niet waar. Ik ervaar zelf het rijden in een BEV op de openbare weg veel fijner dan in een ICE. Echt, dat is een stap terug in de tijd.

De 7 serie en de Model S zijn verder onvergelijkbare auto’s. De Model S zit in hetzelfde segment als de 5 serie.
pi_191868279
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Tweedehands EV's worden dus 2000 euro duurder. Niks geleerd van de HRA en huurtoeslag zo te zien.
Hoezo? Dit is toch gewoon goed voor de autobouwers?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_191871283
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:46 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Alle geld die men in de markt pompt om de markt "te steunen" convergeert naar een hogere prijs voor het product. Je zou toch zeggen dat ook/zelfs een politicus van dat principe op de hoogte moet zijn. Daar van uitgaande spelen er immer andere belangen. Follow the money ook hier weer. Bananenrepubliek Nederland.
Zonder subsidies op elektrische auto's hadden er nooit zoveel rond gereden als nu. Het werkt dus wel...
Facts don't care about your feelings
pi_191872440
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 21:03 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Zonder subsidies op elektrische auto's hadden er nooit zoveel rond gereden als nu. Het werkt dus wel...
Zeer zeker. Maar men moet zich dan afvragen of het goed is dat het collectief betaalt voor het privilege van enkelen. Een privilege wat nooit weggelegd zal zijn voor dat collectief. Dat lijkt mij persoonlijk niet koosjer. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_191876211
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 22:02 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zeer zeker. Maar men moet zich dan afvragen of het goed is dat het collectief betaalt voor het privilege van enkelen. Een privilege wat nooit weggelegd zal zijn voor dat collectief. Dat lijkt mij persoonlijk niet koosjer. :)
Gelet op het doel is het een uitstekende keuze. Het werkt.

Het heeft geen enkele zin om nieuwe auto’s goedkoper aan te bieden aan mensen die nauwelijks een barrel van 3.000 euro kunnen kopen.
pi_191877827
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 22:02 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zeer zeker. Maar men moet zich dan afvragen of het goed is dat het collectief betaalt voor het privilege van enkelen. Een privilege wat nooit weggelegd zal zijn voor dat collectief. Dat lijkt mij persoonlijk niet koosjer. :)
Zo werkt het toch altijd? Alle nieuwe technologie is in het begin duur en kunnen alleen de grootverdieners gebruik van maken en na een tijdje is het voor iedereen toegankelijk. Nog niet eens alle auto fabrikanten doen mee dus het staat nog in de kinderschoenen. Dat de overheid fouten heeft gemaakt in het beleid ben ik zeker mee eens. Snap nog steeds niet waarom alleen ondernemers ervan zouden moeten profiteren en Tesla's met 0% bijtelling, MIA/VAMIL en geen MRB was natuurlijk wel heel erg gratis geld voor de 3x modaal verdieners. Ik snap als je dan met minimumloon en diesel caddy ineens niet meer grote steden in mag en fijnstoftoeslag moet betalen, je een beetje boos bent.
Facts don't care about your feelings
pi_191878414
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 09:51 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Zo werkt het toch altijd? Alle nieuwe technologie is in het begin duur en kunnen alleen de grootverdieners gebruik van maken en na een tijdje is het voor iedereen toegankelijk. Nog niet eens alle auto fabrikanten doen mee dus het staat nog in de kinderschoenen. Dat de overheid fouten heeft gemaakt in het beleid ben ik zeker mee eens. Snap nog steeds niet waarom alleen ondernemers ervan zouden moeten profiteren en Tesla's met 0% bijtelling, MIA/VAMIL en geen MRB was natuurlijk wel heel erg gratis geld voor de 3x modaal verdieners. Ik snap als je dan met minimumloon en diesel caddy ineens niet meer grote steden in mag en fijnstoftoeslag moet betalen, je een beetje boos bent.
Dat laatste snap ik dan weer totaal niet. Want dat verbod om met de diesel caddy de binnensteden in te rijden heeft totaal niets te maken met de elektrische voertuigen (en geldt ook alleen voor echt vervuilende auto’s).

Ik wil het wel eens omdraaien. Veel mensen die in zo’n oude diesel doortuffen zijn boos, maar er wonen in Nederland heel veel mensen in gebieden (binnensteden, direct aan de snelweg) waar vanwege de uitstoot van die oude diesels hun gezondheid geschaad wordt en ze daar gemiddeld een paar jaar korter door leven.

Hoe is het dat een paar tientjes meer moeten betalen aan de netwerkkosten (wat overigens vooral met achterstallig onderhoud te maken heeft, dan met beleid om woningen van het gas te halen en eigenlijk niet of nauwelijks met elektrische auto’s) ‘asociaal’ is van mensen die in een elektrische auto rijden, maar met die oude auto door blijven tuffen waarmee je de gezondheid van andere schaadt volstrekt is geaccepteerd?

Ik vind dat wel een beetje de omgekeerde wereld.

En ik snap best dat iemand die nauwelijks een auto kan betalen daar niet naar kan kijken, het is dus wat mij betreft niet asociaal om te blijven rijden in een oude diesel, maar dat de overheid het gebruik daarvan wil beperken is zeer terecht.
pi_191881251
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 10:43 schreef VEM2012 het volgende:

Dat laatste snap ik dan weer totaal niet. Want dat verbod om met de diesel caddy de binnensteden in te rijden heeft totaal niets te maken met de elektrische voertuigen (en geldt ook alleen voor echt vervuilende auto’s).

Ik wil het wel eens omdraaien. Veel mensen die in zo’n oude diesel doortuffen zijn boos, maar er wonen in Nederland heel veel mensen in gebieden (binnensteden, direct aan de snelweg) waar vanwege de uitstoot van die oude diesels hun gezondheid geschaad wordt en ze daar gemiddeld een paar jaar korter door leven.
Tja dan gaan we gooien met onderzoeken over gezondheid, stikstof, co2..... Wat denk je nou werkelijk dat slechter voor het milieu is... Een caddy tdi van 1000 kg die al 300k gelopen heeft, de extra uitstoot op de bouw ervan allang terug heeft verdiend en binnenkort toch de geest gaat geven... Of een audi e-tron lease van 2500 kg die lekker de straatstenen eruit kan trekken met 500 pk en waarschijnlijk na 5 jaar op is. Ik ben niet tegen subsidiëren van schoner transport, maar wel tegen het afstraffen van dingen waar we al tientallen jaren in hebben rond gereden. Uiteindelijk worden alle auto's steeds zuiniger en schoner en verdwijnen oudere wrakken vanzelf. Beetje zelfde als die oldtimer naaierij van VVD. Die dingen roesten toch onder je kont vandaan, het was een paar jaar wachten tot de meeste verdwenen waren maar nee, ze moesten weer per direct regels gaan aanpassen waardoor ineens allemaal liefhebbers ¤50 p/m mrb konden betalen voor die paar ritjes per jaar.
Facts don't care about your feelings
pi_191888433
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 14:26 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Tja dan gaan we gooien met onderzoeken over gezondheid, stikstof, co2..... Wat denk je nou werkelijk dat slechter voor het milieu is... Een caddy tdi van 1000 kg die al 300k gelopen heeft, de extra uitstoot op de bouw ervan allang terug heeft verdiend en binnenkort toch de geest gaat geven... Of een audi e-tron lease van 2500 kg die lekker de straatstenen eruit kan trekken met 500 pk en waarschijnlijk na 5 jaar op is. Ik ben niet tegen subsidiëren van schoner transport, maar wel tegen het afstraffen van dingen waar we al tientallen jaren in hebben rond gereden. Uiteindelijk worden alle auto's steeds zuiniger en schoner en verdwijnen oudere wrakken vanzelf. Beetje zelfde als die oldtimer naaierij van VVD. Die dingen roesten toch onder je kont vandaan, het was een paar jaar wachten tot de meeste verdwenen waren maar nee, ze moesten weer per direct regels gaan aanpassen waardoor ineens allemaal liefhebbers ¤50 p/m mrb konden betalen voor die paar ritjes per jaar.
De caddy tdi is heel erg veel slechter voor het milieu.

Daarnaast gaat het hier om lokale uitstoot natuurlijk.

Zelfs tov een moderne diesel is een BEV na 30-50.000 km beter voor het milieu, als je alles meerekent. :)

Ik ben ook niet voor afstraffen, maar uitfaseren is gewoon een goede zaak.
pi_191890225
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De caddy tdi is heel erg veel slechter voor het milieu.

Daarnaast gaat het hier om lokale uitstoot natuurlijk.

Zelfs tov een moderne diesel is een BEV na 30-50.000 km beter voor het milieu, als je alles meerekent. :)

Lokale uitstoot is zo'n caddy slechter ja, voor de rest weet ik het nog zo niet. Heb nu een berlingo die richting de 400.000 km gaat en een goed dieselblok kan gewoon 1 miljoen halen. Bij m'n Tesla had ik er na 30.000 km al een nieuwe motor in. Klinkt wat mij betreft niet echt efficient, of worden die motoren gemaakt uit biologische plantjes?

En een Polo TDI met zo'n 1.0 motortje stoot echt niet veel uit, rijdt makkelijk met 5 liter op 100 km en heeft miezerige bandjes. Een Audi e-tron rijdt op 255 banden en verbruikt zo 25 kWh voor 100 kilometer... waarvan het meestal geen groene stroom is. Nog los van de productie van zo'n tank. Ik ben ook pro elektrisch, maar als we daardoor 3x zulke grote, zware, snelle auto's gaan rijden is het ook niet efficient.
Facts don't care about your feelings
pi_191890679
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:44 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Lokale uitstoot is zo'n caddy slechter ja, voor de rest weet ik het nog zo niet. Heb nu een berlingo die richting de 400.000 km gaat en een goed dieselblok kan gewoon 1 miljoen halen. Bij m'n Tesla had ik er na 30.000 km al een nieuwe motor in. Klinkt wat mij betreft niet echt efficient, of worden die motoren gemaakt uit biologische plantjes?

En een Polo TDI met zo'n 1.0 motortje stoot echt niet veel uit, rijdt makkelijk met 5 liter op 100 km en heeft miezerige bandjes. Een Audi e-tron rijdt op 255 banden en verbruikt zo 25 kWh voor 100 kilometer... waarvan het meestal geen groene stroom is. Nog los van de productie van zo'n tank. Ik ben ook pro elektrisch, maar als we daardoor 3x zulke grote, zware, snelle auto's gaan rijden is het ook niet efficient.
Groene stroom bestaat ook niet.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')