Elektrisch heeft tegenwoordig een "cool" factor waar mensen bereid zijn voor te betalen. Elektrisch rijden werd 10 jaar geleden nog geassocieerd met invalidenkarretjes. Dat is nu helemaal omgedraaid. Veel mensen betalen extra om iets cools en moderns te hebben wat de buurman niet heeft.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Aanschaf is hoger, cost of ownership is lager. Maar dat zit nog niet op een punt waar het elkaar opheft.
Gebruikte benzine-auto's blijven er nog wel 20 jaar lijkt me, koop je in 2040 nog een Corolla uit 2029quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
2nd hand cars...
Ik heb een opel combo die moet eigenlijk wel ff 300.000 aantikken op de kilometerstand voor 2030 dan...
Hoop dat zo een auto goed gaat in de verhuur.
Tis diesel en ik woon +- binnenstad Rotterdam.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Gebruikte benzine-auto's blijven er nog wel 20 jaar lijkt me, koop je in 2040 nog een Corolla uit 2029
Weet niet of dat zo is. Ze doen het vooral goed in de lease (want ook 8% bijtelling is nog steeds heel laag).quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:40 schreef SeLang het volgende:
[..]
Elektrisch heeft tegenwoordig een "cool" factor waar mensen bereid zijn voor te betalen. Elektrisch rijden werd 10 jaar geleden nog geassocieerd met invalidenkarretjes. Dat is nu helemaal omgedraaid. Veel mensen betalen extra om iets cools en moderns te hebben wat de buurman niet heeft.
quote:Private lease lijkt populairder dan ooit, maar de top van zijn populariteit heeft deze leaseconstructie nog lang niet bereikt. Dat voorspelt het ING Economisch Bureau, dat zich baseert op cijfers van de VNA, de Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen.
Eind 2018 bestond het Nederlandse private-leasewagenpark uit grofweg 150.000 auto's. Vorig jaar groeide dat wagenpark met pak hem beet 35.000 exemplaren tot 185.000 auto's, een procentuele toename van ruim 23 procent. Ook dit jaar zal het aantal auto's dat via een private-leaseconstructie wordt gereden toenemen, al neemt de procentuele groei wel iets af. Het ING Economisch Bureau zegt te verwachten dat het private-leasewagenpark aan het eind van dit jaar in totaal uit zo'n 220.000 auto's zal bestaan, een kleine 19 procent meer auto's dan aan het eind van 2019. Volgens het ING Economisch Bureau blijft de groei voorlopig onder meer mogelijk door een toenemend aantal aanbieders, die met elkaar concurreren en zo relatief scherpe tarieven tot gevolg hebben voor de consument. Het aandeel van private lease in de totale autoverkoop ligt momenteel tussen de vijf en tien procent (onder particulieren: grofweg één op de vijf gekochte auto's).
Ja, met een diesel of tweetakt in de stad ben je sowieso het bokjequote:Op donderdag 5 maart 2020 14:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tis diesel en ik woon +- binnenstad Rotterdam.
Anderzijds, als je hem verhuurt wel erg aantrekkelijk denk ik maar je moet de gemeente niet tegen je krijgen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, met een diesel of tweetakt in de stad ben je sowieso het bokje
het feit dat je je niet kan laten uitbollen is al een reden voor mij om geen EV te kopenquote:Op donderdag 5 maart 2020 13:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Alleen al het one-pedal-driving is een genot.
[..]
die luxe Tesla is qua perfomantie wel 120k waard maar het interieur is gelijkwaardig aan een 30k autoquote:Op donderdag 5 maart 2020 14:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, ik richt me dan puur op de brandstofprijs, zoals cempexo ook deed.
Als ik een 2e hands Zoe of Leaf koop voor 10 tot 15k dan sta je er heel anders voor dan met een luxe Tesla S van 120k, dus dat vergelijkt heel moeilijk.
Uitbollen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:54 schreef 20100 het volgende:
[..]
het feit dat je je niet kan laten uitbollen is al een reden voor mij om geen EV te kopen
De afwerking en kwaliteit is ook niet veel beterquote:Op donderdag 5 maart 2020 14:57 schreef 20100 het volgende:
[..]
die luxe Tesla is qua perfomantie wel 120k waard maar het interieur is gelijkwaardig aan een 30k auto
Ok, waar beweert de VVD dat mensen een elektrische auto kopen vanwege het milieu?quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:45 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Veel politieke partijen zoals GL maar ook de VVD. Dat is kiezersbedrog en dat mag best gezegd worden. Daarom vind ik die subsidies enzo allemaal een beetje onzin kan wel beter gebruikt worden.
Hier ben ik geen voorstander van maar je dit zou wel eens de waarheid kunnen worden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Weet niet of dat zo is. Ze doen het vooral goed in de lease (want ook 8% bijtelling is nog steeds heel laag).
Particulier worden er weinig EV's verkocht.
Maar die trend zie je sowieso steeds meer, ook voor brandstofauto's in private lease.
Misschien is dat ook wel waar autofabrikanten tussen nu en 8 jaar geheel naar toe gaan werken: een auto leasen ipv kopen. Op die manier binden ze je aan het merk, gaan kleine (onafhankelijke) garages kapot want kan alleen nog via de dealer, ANWB wegenwacht kapot want zit al bij de lease inbegrepen, etc. En je hebt geen risico dat je hoge kosten krijgt als je accu sneuvelt.
En dan kan je een nieuwe leasen of een gebruikte van 3 jaar of ouder, afhankelijk van wat je wil betalen en wat je op je oprit wil hebben.
Ben ik voorstander? Nee, ik bezit liever een auto. Maar ik zie de trend wel...
De Politie hier heeft twee Kona's vind het geen mooie auto van buiten maar wel van binnen. Ze hebben ook 1 elektrische motor aangeschaft merk weet ik niet. Wel geinig.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De afwerking en kwaliteit is ook niet veel beter
Maar goed, je kan geen appels met peren vergelijken.
Een Hyundai Kona of Kia Niro was misschien een beter voorbeeld: die hebben hun zaakjes op dat vlak wel voor mekaar.
Wat je zegt klopt niet. Veel mensen zeggen tegen de aanschafprijs aan te hikken.quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:59 schreef SeLang het volgende:
Ik ben trouwens geen voorstander van die subsidies. Elektrische auto's zijn inmiddels een statussymbool waar mensen bereid zijn een premium voor te betalen, dus dat hoef je niet meer te subsidiëren. Bovendien wil je voorlopig ook nog niet iedereen aan de elektrische auto omdat de infrastructuur daar nog niet op is berekend.
Even de Leaf buiten beschouwing: accu’s gaan veel langer mee dan ottomotoren. Ruwweg factor 3-4 keer zo lang.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:24 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ik betaal ¤ 1,58 op dit moment voor 1 liter benzine en rijd per 20 kilometer 1 liter gemiddeld.
Blijft stroom natuurlijk goedkoper (maar die prijzen zullen rap stijgen als iedereen elektrisch rijd en ze accijns te kort komen).
Maar zelfde soort auto die ik heb is elektrisch een kleine ¤ 15.000 duurder ongeveer.
In vier jaar tijd (garantie) kost die auto echt geen ¤ 15.000 aan wegenbelasting en benzine.
Op basis van ongeveer 12.000 kilometer per jaar.
Volle tank is ongeveer ruim gerekend ¤ 60,- net is iets minder
Daar rijd ik 700-800 kilometer mee afhankelijk van de snelweg of stad (snelweg zuiniger).
Neem het laagste punt 700
12.000 per jaar is 48.000 gedeeld door 700 zijn in vier jaar tijd iets van 69 tankbeurten (laten we 70 nemen) = ¤ 4200,-
Elektrisch zou mij dit ongeveer ¤ 1640,- kosten
¤4200,- - ¤ 1640, - = ¤2560, - euro.
Ik spaar dus in vier jaar tijd ¤2560,- dat is ongeveer ¤55,- per maand.
Stel ik koop die auto betaal ¤ 15.000 euro meer en bespaar ¤2560,- euro + ¤4000,- subsidie (waar ik op tegen ben) dan kost die auto als nog in vier jaar tijd ¤175,- euro meer per maand
Dan kun je zeggen je kan er langer in rijden dan 4 jaar maar net als met brandstof zal de auto minder waard worden en niemand geeft of heeft nog garanties hoe lang die accu's meegaan.
Koop je straks stuk blik van 4 jaar oud voor ¤ 17.000 en na 3 jaar accu kapot auto weg is die 0,0 nog waard.
Dus ik blijf voorlopig lekker op fossiele brandstof rijden![]()
Dat kan juist prima met "one pedal driving".quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:03 schreef 20100 het volgende:
[..]
is Vlaams![]()
[Belgisch Nederlands] 1. (van voertuigen) uitrollend tot stilstand komen
AUTOquote:Op donderdag 5 maart 2020 14:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ok, waar beweert de VVD dat mensen een elektrische auto kopen vanwege het milieu?
Behalve als je natuurlijk een Volvo 240 / 740 / 940 of zelfs P1800 hebtquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Even de Leaf buiten beschouwing: accu’s gaan veel langer mee dan ottomotoren. Ruwweg factor 3-4 keer zo lang.
Dat is echt niet waar.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:57 schreef 20100 het volgende:
[..]
die luxe Tesla is qua perfomantie wel 120k waard maar het interieur is gelijkwaardig aan een 30k auto
En waar schrijft men dan dat mensen ze kopen vanwege het milieu?quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:05 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
AUTO
Via accijnzen en boetes zijn het de automobilisten die vele andere potjes van de overheid spekken. Daar willen wij van af. We hebben auto’s nu eenmaal nodig om op onze bestemming te komen. Ook voor onze welvaart is het essentieel dat we allemaal door kunnen rijden en dat we gemakkelijk op ons werk kunnen komen.
We vinden dat vervuiling bij de bron moet worden aangepakt. We kunnen dus beter schone auto’s en vrachtwagens ontwikkelen dan in allerlei gemeenten ingewikkelde milieuzones instellen. Als gemeenten ze toch willen invoeren zijn uniforme categorieën en borden noodzakelijk.
plaats een Tesla van 120k naast een BMW 7-serie van 120k en kijk eens vanbinnenquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is echt niet waar.
Natuurlijk, in vergelijk met bv Audi is (aangekleed voor pak m beet 10.000 - 40.000 euro, afhankelijk van het model) het wat minder, maar pak eens een A4 sedan uit het rek met prestaties die in de buurt komen van een Model 3 voor 50.000 euro. A: dat lukt je niet, dus daar moet je al op bezuinigen, en B: dan is zo’n Audi ook een kale doos.
En nou heb ik niets tegen kale dozen, maar als auto vind ik het niets.
Ook die hebben economisch een kortere levensduur. Plus je moet een rode broek aan. Bah!quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Behalve als je natuurlijk een Volvo 240 / 740 / 940 of zelfs P1800 hebt
Dude dat is DE reden voor deze subsidie. Milieu. Of stem jij VVD ofzo dat je het niet snapt of niet wil snappen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En waar schrijft men dan dat mensen ze kopen vanwege het milieu?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |