abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 maart 2020 @ 14:40:03 #101
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191847043
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

Aanschaf is hoger, cost of ownership is lager. Maar dat zit nog niet op een punt waar het elkaar opheft.
Elektrisch heeft tegenwoordig een "cool" factor waar mensen bereid zijn voor te betalen. Elektrisch rijden werd 10 jaar geleden nog geassocieerd met invalidenkarretjes. Dat is nu helemaal omgedraaid. Veel mensen betalen extra om iets cools en moderns te hebben wat de buurman niet heeft.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191847051
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

2nd hand cars...

Ik heb een opel combo die moet eigenlijk wel ff 300.000 aantikken op de kilometerstand voor 2030 dan...

Hoop dat zo een auto goed gaat in de verhuur.
Gebruikte benzine-auto's blijven er nog wel 20 jaar lijkt me, koop je in 2040 nog een Corolla uit 2029 ;)
pi_191847057
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Gebruikte benzine-auto's blijven er nog wel 20 jaar lijkt me, koop je in 2040 nog een Corolla uit 2029 ;)
Tis diesel en ik woon +- binnenstad Rotterdam.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191847071
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:40 schreef SeLang het volgende:

[..]

Elektrisch heeft tegenwoordig een "cool" factor waar mensen bereid zijn voor te betalen. Elektrisch rijden werd 10 jaar geleden nog geassocieerd met invalidenkarretjes. Dat is nu helemaal omgedraaid. Veel mensen betalen extra om iets cools en moderns te hebben wat de buurman niet heeft.
Weet niet of dat zo is. Ze doen het vooral goed in de lease (want ook 8% bijtelling is nog steeds heel laag).
Particulier worden er weinig EV's verkocht.

Maar die trend zie je sowieso steeds meer, ook voor brandstofauto's in private lease.

Misschien is dat ook wel waar autofabrikanten tussen nu en 8 jaar geheel naar toe gaan werken: een auto leasen ipv kopen. Op die manier binden ze je aan het merk, gaan kleine (onafhankelijke) garages kapot want kan alleen nog via de dealer, ANWB wegenwacht kapot want zit al bij de lease inbegrepen, etc. En je hebt geen risico dat je hoge kosten krijgt als je accu sneuvelt.

En dan kan je een nieuwe leasen of een gebruikte van 3 jaar of ouder, afhankelijk van wat je wil betalen en wat je op je oprit wil hebben.

Ben ik voorstander? Nee, ik bezit liever een auto. Maar ik zie de trend wel...

Edit:

quote:
Private lease lijkt populairder dan ooit, maar de top van zijn populariteit heeft deze leaseconstructie nog lang niet bereikt. Dat voorspelt het ING Economisch Bureau, dat zich baseert op cijfers van de VNA, de Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen.

Eind 2018 bestond het Nederlandse private-leasewagenpark uit grofweg 150.000 auto's. Vorig jaar groeide dat wagenpark met pak hem beet 35.000 exemplaren tot 185.000 auto's, een procentuele toename van ruim 23 procent. Ook dit jaar zal het aantal auto's dat via een private-leaseconstructie wordt gereden toenemen, al neemt de procentuele groei wel iets af. Het ING Economisch Bureau zegt te verwachten dat het private-leasewagenpark aan het eind van dit jaar in totaal uit zo'n 220.000 auto's zal bestaan, een kleine 19 procent meer auto's dan aan het eind van 2019. Volgens het ING Economisch Bureau blijft de groei voorlopig onder meer mogelijk door een toenemend aantal aanbieders, die met elkaar concurreren en zo relatief scherpe tarieven tot gevolg hebben voor de consument. Het aandeel van private lease in de totale autoverkoop ligt momenteel tussen de vijf en tien procent (onder particulieren: grofweg één op de vijf gekochte auto's).
pi_191847078
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tis diesel en ik woon +- binnenstad Rotterdam.
Ja, met een diesel of tweetakt in de stad ben je sowieso het bokje :P
pi_191847116
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ja, met een diesel of tweetakt in de stad ben je sowieso het bokje :P
Anderzijds, als je hem verhuurt wel erg aantrekkelijk denk ik maar je moet de gemeente niet tegen je krijgen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 5 maart 2020 @ 14:50:16 #107
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191847204
Ik gebruik mijn auto bijna niet meer. Laatste "echte" rit was in augustus :P. Daarna misschien nog 3x in gereden om de accu bij te laden. Accu heb ik zelfs 5 maanden losgekoppeld gehad.

Die auto gaat nog wel 10 jaar mee. Daarna hoop ik dat privé autobezit overbodig is geworden. Dat er dan onbemande elektrische auto's rondrijden die je kunt oproepen als je ze nodig hebt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191847301
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 13:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Alleen al het one-pedal-driving is een genot.
[..]

het feit dat je je niet kan laten uitbollen is al een reden voor mij om geen EV te kopen
pi_191847356
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nee, ik richt me dan puur op de brandstofprijs, zoals cempexo ook deed.

Als ik een 2e hands Zoe of Leaf koop voor 10 tot 15k dan sta je er heel anders voor dan met een luxe Tesla S van 120k, dus dat vergelijkt heel moeilijk.
die luxe Tesla is qua perfomantie wel 120k waard maar het interieur is gelijkwaardig aan een 30k auto
pi_191847366
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:54 schreef 20100 het volgende:

[..]

het feit dat je je niet kan laten uitbollen is al een reden voor mij om geen EV te kopen
Uitbollen?
pi_191847391
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:57 schreef 20100 het volgende:

[..]

die luxe Tesla is qua perfomantie wel 120k waard maar het interieur is gelijkwaardig aan een 30k auto
De afwerking en kwaliteit is ook niet veel beter :P

Maar goed, je kan geen appels met peren vergelijken.

Een Hyundai Kona of Kia Niro was misschien een beter voorbeeld: die hebben hun zaakjes op dat vlak wel voor mekaar.
pi_191847409
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 13:45 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Veel politieke partijen zoals GL maar ook de VVD. Dat is kiezersbedrog en dat mag best gezegd worden. Daarom vind ik die subsidies enzo allemaal een beetje onzin kan wel beter gebruikt worden.
Ok, waar beweert de VVD dat mensen een elektrische auto kopen vanwege het milieu?
  donderdag 5 maart 2020 @ 14:59:56 #113
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_191847412
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Weet niet of dat zo is. Ze doen het vooral goed in de lease (want ook 8% bijtelling is nog steeds heel laag).
Particulier worden er weinig EV's verkocht.

Maar die trend zie je sowieso steeds meer, ook voor brandstofauto's in private lease.

Misschien is dat ook wel waar autofabrikanten tussen nu en 8 jaar geheel naar toe gaan werken: een auto leasen ipv kopen. Op die manier binden ze je aan het merk, gaan kleine (onafhankelijke) garages kapot want kan alleen nog via de dealer, ANWB wegenwacht kapot want zit al bij de lease inbegrepen, etc. En je hebt geen risico dat je hoge kosten krijgt als je accu sneuvelt.

En dan kan je een nieuwe leasen of een gebruikte van 3 jaar of ouder, afhankelijk van wat je wil betalen en wat je op je oprit wil hebben.

Ben ik voorstander? Nee, ik bezit liever een auto. Maar ik zie de trend wel...
Hier ben ik geen voorstander van maar je dit zou wel eens de waarheid kunnen worden.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_191847446
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

De afwerking en kwaliteit is ook niet veel beter :P

Maar goed, je kan geen appels met peren vergelijken.

Een Hyundai Kona of Kia Niro was misschien een beter voorbeeld: die hebben hun zaakjes op dat vlak wel voor mekaar.
De Politie hier heeft twee Kona's vind het geen mooie auto van buiten maar wel van binnen. Ze hebben ook 1 elektrische motor aangeschaft merk weet ik niet. Wel geinig.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_191847470
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 13:59 schreef SeLang het volgende:
Ik ben trouwens geen voorstander van die subsidies. Elektrische auto's zijn inmiddels een statussymbool waar mensen bereid zijn een premium voor te betalen, dus dat hoef je niet meer te subsidiëren. Bovendien wil je voorlopig ook nog niet iedereen aan de elektrische auto omdat de infrastructuur daar nog niet op is berekend.
Wat je zegt klopt niet. Veel mensen zeggen tegen de aanschafprijs aan te hikken.

De infrastructuur is prima voor BEV’s, daar die vooral in daluren laden.
pi_191847500
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Uitbollen?
is Vlaams :)

[Belgisch Nederlands] 1. (van voertuigen) uitrollend tot stilstand komen
pi_191847521
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:24 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Ik betaal ¤ 1,58 op dit moment voor 1 liter benzine en rijd per 20 kilometer 1 liter gemiddeld.

Blijft stroom natuurlijk goedkoper (maar die prijzen zullen rap stijgen als iedereen elektrisch rijd en ze accijns te kort komen).

Maar zelfde soort auto die ik heb is elektrisch een kleine ¤ 15.000 duurder ongeveer.
In vier jaar tijd (garantie) kost die auto echt geen ¤ 15.000 aan wegenbelasting en benzine.
Op basis van ongeveer 12.000 kilometer per jaar.

Volle tank is ongeveer ruim gerekend ¤ 60,- net is iets minder
Daar rijd ik 700-800 kilometer mee afhankelijk van de snelweg of stad (snelweg zuiniger).
Neem het laagste punt 700

12.000 per jaar is 48.000 gedeeld door 700 zijn in vier jaar tijd iets van 69 tankbeurten (laten we 70 nemen) = ¤ 4200,-
Elektrisch zou mij dit ongeveer ¤ 1640,- kosten

¤4200,- - ¤ 1640, - = ¤2560, - euro.
Ik spaar dus in vier jaar tijd ¤2560,- dat is ongeveer ¤55,- per maand.

Stel ik koop die auto betaal ¤ 15.000 euro meer en bespaar ¤2560,- euro + ¤4000,- subsidie (waar ik op tegen ben) dan kost die auto als nog in vier jaar tijd ¤175,- euro meer per maand

Dan kun je zeggen je kan er langer in rijden dan 4 jaar maar net als met brandstof zal de auto minder waard worden en niemand geeft of heeft nog garanties hoe lang die accu's meegaan.

Koop je straks stuk blik van 4 jaar oud voor ¤ 17.000 en na 3 jaar accu kapot auto weg is die 0,0 nog waard.

Dus ik blijf voorlopig lekker op fossiele brandstof rijden ^O^ *O*
Even de Leaf buiten beschouwing: accu’s gaan veel langer mee dan ottomotoren. Ruwweg factor 3-4 keer zo lang.
pi_191847544
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:03 schreef 20100 het volgende:

[..]

is Vlaams :)

[Belgisch Nederlands] 1. (van voertuigen) uitrollend tot stilstand komen
Dat kan juist prima met "one pedal driving".

Je laat het pedaal dan iets minder sterk los en hij rolt uit... laat je het helemaal lost dan re-genereert hij maximaal en rem je het snelst af.

Het is traploos he ;)

Uiteraard is de implementatie per merk wel verschillend, er zijn zelfs EV's die geen "one pedal driving" hebben maar daar zou ik al niet voor kiezen.

Het idee van uitrollen is "brandstof besparen" maar als je het gaspedaal in een EV loslaat laad je juist de accu weer op met teruggewonnen energie.

Uitbollen / -rollen heeft dus minder zin... je laat gewoon het gas los tot de gewenste snelheid...
pi_191847549
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ok, waar beweert de VVD dat mensen een elektrische auto kopen vanwege het milieu?
AUTO
Via accijnzen en boetes zijn het de automobilisten die vele andere potjes van de overheid spekken. Daar willen wij van af. We hebben auto’s nu eenmaal nodig om op onze bestemming te komen. Ook voor onze welvaart is het essentieel dat we allemaal door kunnen rijden en dat we gemakkelijk op ons werk kunnen komen.
We vinden dat vervuiling bij de bron moet worden aangepakt. We kunnen dus beter schone auto’s en vrachtwagens ontwikkelen dan in allerlei gemeenten ingewikkelde milieuzones instellen. Als gemeenten ze toch willen invoeren zijn uniforme categorieën en borden noodzakelijk.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_191847554
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Even de Leaf buiten beschouwing: accu’s gaan veel langer mee dan ottomotoren. Ruwweg factor 3-4 keer zo lang.
Behalve als je natuurlijk een Volvo 240 / 740 / 940 of zelfs P1800 hebt ;)
pi_191847644
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:57 schreef 20100 het volgende:

[..]

die luxe Tesla is qua perfomantie wel 120k waard maar het interieur is gelijkwaardig aan een 30k auto
Dat is echt niet waar.

Natuurlijk, in vergelijk met bv Audi is (aangekleed voor pak m beet 10.000 - 40.000 euro, afhankelijk van het model) het wat minder, maar pak eens een A4 sedan uit het rek met prestaties die in de buurt komen van een Model 3 voor 50.000 euro. A: dat lukt je niet, dus daar moet je al op bezuinigen, en B: dan is zo’n Audi ook een kale doos.

En nou heb ik niets tegen kale dozen, maar als auto vind ik het niets. ;)
pi_191847683
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:05 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

AUTO
Via accijnzen en boetes zijn het de automobilisten die vele andere potjes van de overheid spekken. Daar willen wij van af. We hebben auto’s nu eenmaal nodig om op onze bestemming te komen. Ook voor onze welvaart is het essentieel dat we allemaal door kunnen rijden en dat we gemakkelijk op ons werk kunnen komen.
We vinden dat vervuiling bij de bron moet worden aangepakt. We kunnen dus beter schone auto’s en vrachtwagens ontwikkelen dan in allerlei gemeenten ingewikkelde milieuzones instellen. Als gemeenten ze toch willen invoeren zijn uniforme categorieën en borden noodzakelijk.
En waar schrijft men dan dat mensen ze kopen vanwege het milieu?
pi_191847692
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat is echt niet waar.

Natuurlijk, in vergelijk met bv Audi is (aangekleed voor pak m beet 10.000 - 40.000 euro, afhankelijk van het model) het wat minder, maar pak eens een A4 sedan uit het rek met prestaties die in de buurt komen van een Model 3 voor 50.000 euro. A: dat lukt je niet, dus daar moet je al op bezuinigen, en B: dan is zo’n Audi ook een kale doos.

En nou heb ik niets tegen kale dozen, maar als auto vind ik het niets. ;)
plaats een Tesla van 120k naast een BMW 7-serie van 120k en kijk eens vanbinnen
pi_191847717
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Behalve als je natuurlijk een Volvo 240 / 740 / 940 of zelfs P1800 hebt ;)
Ook die hebben economisch een kortere levensduur. Plus je moet een rode broek aan. Bah!
pi_191847725
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

En waar schrijft men dan dat mensen ze kopen vanwege het milieu?
Dude dat is DE reden voor deze subsidie. Milieu. Of stem jij VVD ofzo dat je het niet snapt of niet wil snappen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_191847733
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het idee van uitrollen is "brandstof besparen" maar als je het gaspedaal in een EV loslaat laad je juist de accu weer op met teruggewonnen energie.
Ik rol zoveel mogelijk uit omdat ik het prettiger vind rijden, ik haat remmen. Autorijden met soepel aanvoelen niet constant gas en remmen zoals zovelen doen.
pi_191847764
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ook die hebben economisch een kortere levensduur. Plus je moet een rode broek aan. Bah!
Koop maar eens een 940 Estate uit 1998, een 244 uit 1980 of een P1800 :D Dan zal je zien hoe kort die "economische levensduur" is ;)

Maar ik ben ook wel een beetje Volvo geil ;)
pi_191847768
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:14 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dude dat is DE reden voor deze subsidie. Milieu. Of stem jij VVD ofzo dat je het niet snapt of niet wil snappen.
het is DE reden voor de overheid maar niet voor de kopers van de wagen
pi_191847789
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:15 schreef 20100 het volgende:

[..]

Ik rol zoveel mogelijk uit omdat ik het prettiger vind rijden, ik haat remmen. Autorijden met soepel aanvoelen niet constant gas en remmen zoals zovelen doen.
Maar dat kan ook juist prima met een EV.
Je remt harder af naarmate je je gaspedaal verder loslaat.

Wil je uitrollen, dan laat je het maar een heel klein beetje los (of niet)...

Het voelt juist heel soepel aan... en je hebt ook nog eens geen versnellingsbak dus geen ruwe schakelmomenten.

Huur eens een Tesla voor 3 dagen en stap dan weer in je eigen auto ;)
Want toegegeven, het vergt een paar uurtjes wennen...
  donderdag 5 maart 2020 @ 15:19:18 #130
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_191847818
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:13 schreef 20100 het volgende:

[..]

plaats een Tesla van 120k naast een BMW 7-serie van 120k en kijk eens vanbinnen
Je kan inderdaad niet serieus prestaties als argument gebruiken om het interieur van een auto te mogen vergelijken? :?
Where law ends, tyrrany begins.
  donderdag 5 maart 2020 @ 15:28:25 #131
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191847992
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Behalve als je natuurlijk een Volvo 240 / 740 / 940 of zelfs P1800 hebt ;)
Inderdaad. Ik wil wel eens een Prius zien van 40 jaar oud, met de originele accu's er nog in. Of wat later de volledig elektrische auto's.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191848016
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 13:45 schreef SeLang het volgende:

[..]

Euro 95 is in Denemarken 12 cent goedkoper dan in NL en 19 cent duurder dan in Duitsland

http://www.fuel-prices-europe.info/
Dit soort staatjes hebben geen actueel karakter. Gisteren 95 getankt, 9,60 kr p liter, is 1.28 E
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  donderdag 5 maart 2020 @ 15:31:00 #133
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_191848021
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Even de Leaf buiten beschouwing: accu’s gaan veel langer mee dan ottomotoren. Ruwweg factor 3-4 keer zo lang.
Dat kan dan qua kilometers wel zo zijn.
Maar ik ga dan ook geen tweede hands blik kopen waar 200.000 op de teller staat.
De meeste die dit wel doen hebben simpelweg ook niet geld voor meer, dat geeft niet maar een EV met 200.000 op de teller en 6 jaar oud kost nog steeds (TESLA) ¤ 20.000 als niet meer is.

Waar het op neer komt het omslagpunt is nog lang niet bereikt en die ¤ 4000,- subsidie of ¤ 2000,- gaat daar niet bij helpen.
Ze zullen de auto wel stiekem duurder maken want hé je krijgt toch subsidie en de mensen die ¤ 25.000 tot ¤44.000 voor een auto kunnen missen boeit die ¤ 2000,- tot ¤ 4000,- niet heel veel geld = geld natuurlijk maar het zal ze niet over de streep trekken.

¤ 40.000,- is te duur oh nu ¤ 36.000,- euro oh ja dan haal ik hem wel.
Dus eigenlijk worden alleen de mensen gespekt die het eigenlijk al kunnen missen.
Ik ben dan ook tegen subsidie in zijn algeheel.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_191848397
quote:
6s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:28 schreef daNpy het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik wil wel eens een Prius zien van 40 jaar oud, met de originele accu's er nog in. Of wat later de volledig elektrische auto's.
Daar tegenover staat natuurlijk dat die P1800 en 240 geen katalysator hebben en de 940 ook niet echt zuinig is.

Techniek vervangen heeft een omslagpunt waarbij het beter is voor het milieu, als de opvolger efficiënter werkt.
pi_191848422
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:30 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dit soort staatjes hebben geen actueel karakter. Gisteren 95 getankt, 9,60 kr p liter, is 1.28 E
Lekker te verifiëren :') Wel opvallend dat bij jou in de omgeving altijd alles goedkoper is dan op de websites in Denemarken.
En niemand rijdt EV's in jouw omgeving maar ze hebben wel laadpalen.
En die laadpalen zijn extreem duur.

Bijzonder...
  donderdag 5 maart 2020 @ 15:58:53 #136
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_191848486
En de nieuwe V60 wordt op 180km/u gezet. :D
Wel knap, zo'n statement.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_191848498
quote:
12s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:58 schreef SicSicSics het volgende:
En de nieuwe V60 wordt op 180km/u gezet. :D
Wel knap, zo'n statement.
Ja.
Zou me niet weerhouden om hem te kopen, zo hard rij ik nooit, ook niet in Duitsland.

(alhoewel ik m'n m'n 740 op LPG ooit eens 173km/u op de GPS heb aangetikt vanuit Tsjechië naar huis :P)
pi_191848509
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:14 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dude dat is DE reden voor deze subsidie. Milieu. Of stem jij VVD ofzo dat je het niet snapt of niet wil snappen.
Jij was aan het zeuren over de reden van aankoop.

Nu heb je het ineens over de reden van subsidie. Ja, dat is het milieu/klimaat.

Uitstekende reden.
pi_191848540
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:13 schreef 20100 het volgende:

[..]

plaats een Tesla van 120k naast een BMW 7-serie van 120k en kijk eens vanbinnen
Ben je nou serieus een Model S van 87.000 euro aan het vergelijken met een 7 serie van 117.000 euro (beiden vanafprijzen, waarbij de Tesla al full option is en de BMW zonder moeite voor 40 mille aangekleed wordt)?
pi_191848668
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Lekker te verifiëren :') Wel opvallend dat bij jou in de omgeving altijd alles goedkoper is dan op de websites in Denemarken.
En niemand rijdt EV's in jouw omgeving maar ze hebben wel laadpalen.
En die laadpalen zijn extreem duur.

Bijzonder...
zie datum en zie prijs ... F24 station

Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_191848700
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 16:12 schreef cempexo het volgende:

[..]

zie datum en zie prijs ... F24 station

[ afbeelding ]
Dat kan je natuurlijk eenvoudig zelf printen als je een origineel hebt.

Maar goed, dat is dan ¤1,30 tegen de huidige wisselkoers.

Dan blijft het bijna 2x duurder per km dan laden met eigen stroom uit het stopcontact.
En als ik er voor naar Denemarken moet rijden is het helemaal duur.

Denemarken is dan wel weer 9 cent per kWh duurder dan Nederland...

[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 05-03-2020 16:20:18 ]
pi_191848739
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 16:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat kan je natuurlijk eenvoudig zelf printen als je een origineel hebt.
OK...we doen een weddenschap. Inzet 25.000 euro via een aan te wijzen Nederlandse notaris. Daar zal de originele bon liggen en een afschrijving van mijn bankkonto. Deal ?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_191848742
quote:
6s.gif Op donderdag 5 maart 2020 07:10 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat valt nog best mee hoor. Net geen 10.000 voor een tweedehands ZOE.
https://www.autoscout24.n(...)x=3&cldtsrc=listPage
Ex btw ja dus 12.1k. En dan moet je ook een een batterij huren bij renault :')

Cliootje benzine vanaf 2015 heb je al vanaf 8k

Edit: ah deze is incl accu
  donderdag 5 maart 2020 @ 16:22:54 #144
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_191848841
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 16:16 schreef SOG het volgende:
Ex btw ja dus 12.1k. En dan moet je ook een een batterij huren bij renault :')

Cliootje benzine vanaf 2015 heb je al vanaf 8k

Edit: ah deze is incl accu
2k subsidie, krijg je toch de BTW weer terug. ;)

En ja, je betaalt nog iets meer, maar het verschil wordt kleiner. De idealistische koper zou 2k verschil misschien wel willen/ kunnen lappen, maar 4k niet. Dan doet de subsidie prima zijn werk en er gaat geen hol van naar 'de grote fabrikant'.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_191848955
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

De urgentie is dat we in 10 jaar tijd, 50% minder uitstoten.
Flauwekul die milieu hysterie als er niets aan de overbevolking wordt gedaan.In ons land komt er door migratie elk jaar een stad als Leiden bij. Als de politiek dit niet gaat beperken bijv. een maximaal aantal inwoners van ons land gaat vastleggen, zitten wij straks met 19 miljoen inwoners in Nederland. Die stoten door te ademen alleen al meer CO2 uit dan alle auto's bij elkaar. Moeten wij straks dan nog verplicht elke 5 minuten onze adem inhouden?Zij kunnen wat mij betreft zelf stikken die milieu-fanaten

quote:
Maar je hebt gelijk, het elektriciteitsnet kan het niet aan. Het stroom wordt er niet voor opgewekt.... TJah tjah.
Klopt, maar er zijn meer problemen met die elektrische auto's: Ze zijn haast niet te blussen in parkeergarages. Dat was laatst op het nieuws. Ook gaan de prestaties van de accus snel achteruit en dan moet je elke keer zo'n stomme laadpaal zoeken en hopen dat die het doet.
Je ziet dezelfde technische problemen in de praktijk bij het van het aardgas afhalen van woningen en het verplichten van warmtepompen. Weer bedacht door stomme beleidsmakers die geen greintje verstand hebben van techniek
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  donderdag 5 maart 2020 @ 17:00:49 #146
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191849420
Dit noem ik milieu marxisme. Of anders groen communisme. Tot op microniveau helemaal bepalen hoe alles geregeld moet zijn om het milieu te redden. Een groene planeconomie dus. Werkt niet natuurlijk. Politici willen daar niet aan want met geld strooien is hun werk en het enige wat ze überhaupt kunnen.
pi_191849764
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 16:30 schreef paulgo het volgende:
Flauwekul die milieu hysterie als er niets aan de overbevolking wordt gedaan.In ons land komt er door migratie elk jaar een stad als Leiden bij. Als de politiek dit niet gaat beperken bijv. een maximaal aantal inwoners van ons land gaat vastleggen, zitten wij straks met 19 miljoen inwoners in Nederland. Die stoten door te ademen alleen al meer CO2 uit dan alle auto's bij elkaar. Moeten wij straks dan nog verplicht elke 5 minuten onze adem inhouden?Zij kunnen wat mij betreft zelf stikken die milieu-fanaten
Ik ben het er wel mee eens, maar ik vind die 2 graden warmer ook maar marginaal erg, who cares, zoveel plekken waar mensen wonen zijn eigenlijk praktisch gewoon kut om te leven, wat doen mensen daar? Nu zijn veel van die gebieden al te dom om te wonen.

Maarja wij willen ook geen immigratie... Zij vinden het een strak plan om te groeien in bevolking terwijl ze op een kut plek wonen.... Manmanman.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191850057
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 16:30 schreef paulgo het volgende:

[..]

Flauwekul die milieu hysterie als er niets aan de overbevolking wordt gedaan.In ons land komt er door migratie elk jaar een stad als Leiden bij. Als de politiek dit niet gaat beperken bijv. een maximaal aantal inwoners van ons land gaat vastleggen, zitten wij straks met 19 miljoen inwoners in Nederland. Die stoten door te ademen alleen al meer CO2 uit dan alle auto's bij elkaar. Moeten wij straks dan nog verplicht elke 5 minuten onze adem inhouden?Zij kunnen wat mij betreft zelf stikken die milieu-fanaten
[..]

Klopt, maar er zijn meer problemen met die elektrische auto's: Ze zijn haast niet te blussen in parkeergarages. Dat was laatst op het nieuws. Ook gaan de prestaties van de accus snel achteruit en dan moet je elke keer zo'n stomme laadpaal zoeken en hopen dat die het doet.
Je ziet dezelfde technische problemen in de praktijk bij het van het aardgas afhalen van woningen en het verplichten van warmtepompen. Weer bedacht door stomme beleidsmakers die geen greintje verstand hebben van techniek
Is CO2 ineens een lokaal probleem?

Verder is er zowel een probleem met brandende auto’s als met brandende elektrische voertuigen. Gelukkig vliegt de laatste categorie heel veel minder vaak in de fik dan de brandstofauto.

Prestaties van de accu gaan helemaal niet snel achteruit (behalve de Leaf dan, maar dat is ook de slechtste EV die je kan kopen).

En de beleidsmakers weten zonder enige twijfel veel meer dan jij, gelet op wat je post.
pi_191850174
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 17:41 schreef VEM2012 het volgende:
Is CO2 ineens een lokaal probleem?

Niet ineens hoor, dat heeft de overheid met zijn doelstellingen voor NL al veel eerder gedaan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191850214
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 16:30 schreef paulgo het volgende:

[..]

Als de politiek dit niet gaat beperken bijv. een maximaal aantal inwoners van ons land gaat vastleggen, zitten wij straks met 19 miljoen inwoners in Nederland. Die stoten door te ademen alleen al meer CO2 uit dan alle auto's bij elkaar.
CO2 die je uitademt telt niet mee voor de CO2 uitstoot en dat is logisch.

Waarom stoot je CO2 uit als mens? Omdat je plantaardige en dierlijke producten eet. Die planten hebben eerder de CO2 al opgenomen uit de lucht (ja, ook je krop sla) en de dieren die je eet hebben ook plantaardige producten gegeten (van koe tot kip en varken).

Dat maakt allemaal onderdeel uit van de korte CO2 kringloop en het voegt niets toe aan de totale CO2.

Anders is het uiteraard voor een trekker die brandstof verbrandt tijdens het maaien of oogsten. Dat zijn fossiele brandstoffen en die maken deel uit van de lange CO2 kringloop (miljoenen jaren)

----

Verder is CO2 geen lokale aangelegenheid dus of die mensen nu in Polen of in Nederland uitademen maakt ook niet uit ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')