Ik rol zoveel mogelijk uit omdat ik het prettiger vind rijden, ik haat remmen. Autorijden met soepel aanvoelen niet constant gas en remmen zoals zovelen doen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het idee van uitrollen is "brandstof besparen" maar als je het gaspedaal in een EV loslaat laad je juist de accu weer op met teruggewonnen energie.
Koop maar eens een 940 Estate uit 1998, een 244 uit 1980 of een P1800quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook die hebben economisch een kortere levensduur. Plus je moet een rode broek aan. Bah!
het is DE reden voor de overheid maar niet voor de kopers van de wagenquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:14 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dude dat is DE reden voor deze subsidie. Milieu. Of stem jij VVD ofzo dat je het niet snapt of niet wil snappen.
Maar dat kan ook juist prima met een EV.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:15 schreef 20100 het volgende:
[..]
Ik rol zoveel mogelijk uit omdat ik het prettiger vind rijden, ik haat remmen. Autorijden met soepel aanvoelen niet constant gas en remmen zoals zovelen doen.
Je kan inderdaad niet serieus prestaties als argument gebruiken om het interieur van een auto te mogen vergelijken?quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:13 schreef 20100 het volgende:
[..]
plaats een Tesla van 120k naast een BMW 7-serie van 120k en kijk eens vanbinnen
Inderdaad. Ik wil wel eens een Prius zien van 40 jaar oud, met de originele accu's er nog in. Of wat later de volledig elektrische auto's.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Behalve als je natuurlijk een Volvo 240 / 740 / 940 of zelfs P1800 hebt
Dit soort staatjes hebben geen actueel karakter. Gisteren 95 getankt, 9,60 kr p liter, is 1.28 Equote:Op donderdag 5 maart 2020 13:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
Euro 95 is in Denemarken 12 cent goedkoper dan in NL en 19 cent duurder dan in Duitsland
http://www.fuel-prices-europe.info/
Dat kan dan qua kilometers wel zo zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Even de Leaf buiten beschouwing: accu’s gaan veel langer mee dan ottomotoren. Ruwweg factor 3-4 keer zo lang.
Daar tegenover staat natuurlijk dat die P1800 en 240 geen katalysator hebben en de 940 ook niet echt zuinig is.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik wil wel eens een Prius zien van 40 jaar oud, met de originele accu's er nog in. Of wat later de volledig elektrische auto's.
Lekker te verifiërenquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:30 schreef cempexo het volgende:
[..]
Dit soort staatjes hebben geen actueel karakter. Gisteren 95 getankt, 9,60 kr p liter, is 1.28 E
Ja.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:58 schreef SicSicSics het volgende:
En de nieuwe V60 wordt op 180km/u gezet.![]()
Wel knap, zo'n statement.
Jij was aan het zeuren over de reden van aankoop.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:14 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dude dat is DE reden voor deze subsidie. Milieu. Of stem jij VVD ofzo dat je het niet snapt of niet wil snappen.
Ben je nou serieus een Model S van 87.000 euro aan het vergelijken met een 7 serie van 117.000 euro (beiden vanafprijzen, waarbij de Tesla al full option is en de BMW zonder moeite voor 40 mille aangekleed wordt)?quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:13 schreef 20100 het volgende:
[..]
plaats een Tesla van 120k naast een BMW 7-serie van 120k en kijk eens vanbinnen
zie datum en zie prijs ... F24 stationquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Lekker te verifiërenWel opvallend dat bij jou in de omgeving altijd alles goedkoper is dan op de websites in Denemarken.
En niemand rijdt EV's in jouw omgeving maar ze hebben wel laadpalen.
En die laadpalen zijn extreem duur.
Bijzonder...
Dat kan je natuurlijk eenvoudig zelf printen als je een origineel hebt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:12 schreef cempexo het volgende:
[..]
zie datum en zie prijs ... F24 station
[ afbeelding ]
OK...we doen een weddenschap. Inzet 25.000 euro via een aan te wijzen Nederlandse notaris. Daar zal de originele bon liggen en een afschrijving van mijn bankkonto. Deal ?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat kan je natuurlijk eenvoudig zelf printen als je een origineel hebt.
Ex btw ja dus 12.1k. En dan moet je ook een een batterij huren bij renaultquote:Op donderdag 5 maart 2020 07:10 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dat valt nog best mee hoor. Net geen 10.000 voor een tweedehands ZOE.
https://www.autoscout24.n(...)x=3&cldtsrc=listPage
2k subsidie, krijg je toch de BTW weer terug.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:16 schreef SOG het volgende:
Ex btw ja dus 12.1k. En dan moet je ook een een batterij huren bij renault
Cliootje benzine vanaf 2015 heb je al vanaf 8k
Edit: ah deze is incl accu
Flauwekul die milieu hysterie als er niets aan de overbevolking wordt gedaan.In ons land komt er door migratie elk jaar een stad als Leiden bij. Als de politiek dit niet gaat beperken bijv. een maximaal aantal inwoners van ons land gaat vastleggen, zitten wij straks met 19 miljoen inwoners in Nederland. Die stoten door te ademen alleen al meer CO2 uit dan alle auto's bij elkaar. Moeten wij straks dan nog verplicht elke 5 minuten onze adem inhouden?Zij kunnen wat mij betreft zelf stikken die milieu-fanatenquote:Op donderdag 5 maart 2020 14:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
De urgentie is dat we in 10 jaar tijd, 50% minder uitstoten.
Klopt, maar er zijn meer problemen met die elektrische auto's: Ze zijn haast niet te blussen in parkeergarages. Dat was laatst op het nieuws. Ook gaan de prestaties van de accus snel achteruit en dan moet je elke keer zo'n stomme laadpaal zoeken en hopen dat die het doet.quote:Maar je hebt gelijk, het elektriciteitsnet kan het niet aan. Het stroom wordt er niet voor opgewekt.... TJah tjah.
Ik ben het er wel mee eens, maar ik vind die 2 graden warmer ook maar marginaal erg, who cares, zoveel plekken waar mensen wonen zijn eigenlijk praktisch gewoon kut om te leven, wat doen mensen daar? Nu zijn veel van die gebieden al te dom om te wonen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:30 schreef paulgo het volgende:
Flauwekul die milieu hysterie als er niets aan de overbevolking wordt gedaan.In ons land komt er door migratie elk jaar een stad als Leiden bij. Als de politiek dit niet gaat beperken bijv. een maximaal aantal inwoners van ons land gaat vastleggen, zitten wij straks met 19 miljoen inwoners in Nederland. Die stoten door te ademen alleen al meer CO2 uit dan alle auto's bij elkaar. Moeten wij straks dan nog verplicht elke 5 minuten onze adem inhouden?Zij kunnen wat mij betreft zelf stikken die milieu-fanaten
Is CO2 ineens een lokaal probleem?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:30 schreef paulgo het volgende:
[..]
Flauwekul die milieu hysterie als er niets aan de overbevolking wordt gedaan.In ons land komt er door migratie elk jaar een stad als Leiden bij. Als de politiek dit niet gaat beperken bijv. een maximaal aantal inwoners van ons land gaat vastleggen, zitten wij straks met 19 miljoen inwoners in Nederland. Die stoten door te ademen alleen al meer CO2 uit dan alle auto's bij elkaar. Moeten wij straks dan nog verplicht elke 5 minuten onze adem inhouden?Zij kunnen wat mij betreft zelf stikken die milieu-fanaten
[..]
Klopt, maar er zijn meer problemen met die elektrische auto's: Ze zijn haast niet te blussen in parkeergarages. Dat was laatst op het nieuws. Ook gaan de prestaties van de accus snel achteruit en dan moet je elke keer zo'n stomme laadpaal zoeken en hopen dat die het doet.
Je ziet dezelfde technische problemen in de praktijk bij het van het aardgas afhalen van woningen en het verplichten van warmtepompen. Weer bedacht door stomme beleidsmakers die geen greintje verstand hebben van techniek
Niet ineens hoor, dat heeft de overheid met zijn doelstellingen voor NL al veel eerder gedaan.quote:
CO2 die je uitademt telt niet mee voor de CO2 uitstoot en dat is logisch.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:30 schreef paulgo het volgende:
[..]
Als de politiek dit niet gaat beperken bijv. een maximaal aantal inwoners van ons land gaat vastleggen, zitten wij straks met 19 miljoen inwoners in Nederland. Die stoten door te ademen alleen al meer CO2 uit dan alle auto's bij elkaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |