maar het wordt wel steeds warmer door al dat verbrandenquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
CO2 die je uitademt telt niet mee voor de CO2 uitstoot en dat is logisch.
Waarom stoot je CO2 uit als mens? Omdat je plantaardige en dierlijke producten eet. Die planten hebben eerder de CO2 al opgenomen uit de lucht (ja, ook je krop sla) en de dieren die je eet hebben ook plantaardige producten gegeten (van koe tot kip en varken).
Dat maakt allemaal onderdeel uit van de korte CO2 kringloop en het voegt niets toe aan de totale CO2.
Anders is het uiteraard voor een trekker die brandstof verbrandt tijdens het maaien of oogsten. Dat zijn fossiele brandstoffen en die maken deel uit van de lange CO2 kringloop (miljoenen jaren)
Ja, van fossiele brandstoffen wel.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar het wordt wel steeds warmer door al dat verbranden
Daarmee is het nog steeds geen lokaal probleem.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Niet ineens hoor, dat heeft de overheid met zijn doelstellingen voor NL al veel eerder gedaan.
Klopt, maar in de huidige weggooi-maatschappij mogen mensen van mij wel eens wat meer waarde hechten aan hun spullen. We hebben het te goedquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daar tegenover staat natuurlijk dat die P1800 en 240 geen katalysator hebben en de 940 ook niet echt zuinig is.
Techniek vervangen heeft een omslagpunt waarbij het beter is voor het milieu, als de opvolger efficiënter werkt.
dan moet de prijs er ook naar zijn.... als bijvoorbeeld meubels weer 2000 euro per stuk gaan kosten dan wordt dit niet elke 7 jaar vervangen....quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Klopt, maar in de huidige weggooi-maatschappij mogen mensen van mij wel eens wat meer waarde hechten aan hun spullen. We hebben het te goed
Dus eerst zeg je het gaat nooit werken en daarna geef je meerdere manieren hoe het uiteindelijk allemaal wel kan werken. Ik snap niet dat zoveel mensen altijd in problemen denken. Ongetwijfeld liep iedereen 100 jaar geleden te zeuren dat z'n paard en wagen het nog prima deden toen ze met de eerste auto's aan kwamen zetten op brandstof. En waar zijn we nu? Ik weet 100% zeker dat we uiteindelijk allemaal elektrisch kunnen rijden... en daarna zelfs vliegen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:53 schreef kree het volgende:
Het gaat allemaal nooit werken als heel NL elektrisch gaat rijden, zeg ik even als monteur elektrische laadpunten.
Het hele elektriciteits netwerk is hier niet op berekend. Tenzij er meer slimmere oplossingen komen met bv ook terugleveren vanuit de auto aan het net.
Nu is dat er technisch wel trouwens. Maar is nog niet gebruikt over het algemeen.
Het OCPP is er wel op berekend trouwens.
Maargoed maakt mij het uit, het is iig genoeg werk voor mij de komende tijd.
Owh ik ben er niet op tegen hoor. In tegendeel zelfs.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:55 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dus eerst zeg je het gaat nooit werken en daarna geef je meerdere manieren hoe het uiteindelijk allemaal wel kan werken. Ik snap niet dat zoveel mensen altijd in problemen denken. Ongetwijfeld liep iedereen 100 jaar geleden te zeuren dat z'n paard en wagen het nog prima deden toen ze met de eerste auto's aan kwamen zetten op brandstof. En waar zijn we nu? Ik weet 100% zeker dat we uiteindelijk allemaal elektrisch kunnen rijden... en daarna zelfs vliegen.
Waarom?quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dan moet de prijs er ook naar zijn.... als bijvoorbeeld meubels weer 2000 euro per stuk gaan kosten dan wordt dit niet elke 7 jaar vervangen....
of een tv 5k, of een wasmacine 10k....
Ja de overheid snapt wederom weer eens niet wat ze aan het doen zijn. En door hun flut beleid krijg je ook weer ruzie en jaloezie tussen elektrisch en diesel/benzine. Ik snap wel dat als je 15 jaar in je caddy tdi rijdt als klusjesman en nu ineens Amsterdam niet meer in mag en de rijke beurshandelaar met z'n 2500 kg audi e-tron wel EN er nog veel belasting door bespaart, je een beetje geïrriteerd raakt. Maar ja we gaan het zien. Er loopt overal stroom tegenwoordig dus onmogelijk kan het niet zijn. Alleen even eea vernieuwenquote:Op donderdag 5 maart 2020 19:59 schreef kree het volgende:
[..]
Owh ik ben er niet op tegen hoor. In tegendeel zelfs.
Maar denk dat de overheid nu allemaal wel heel makkelijk denkt van joh we geven dikke subsidie en dan komt het allemaal wel goed. Er zal een heel groot merendeel aan laadpunten ook op aangepast moeten worden. Nu was die al begonnen bij allego hoor waar ik aan gewerkt heb vorige werkgever. Die zijn er technisch gezien namelijk klaar voor. Maar dat zijn de openbare punten. Wat mensen thuis hebben, sommige wel sommige niet.
Haha ja ok dat is mijn werk nu, vaak moeten ook groepenkasten aangepast worden trouwens omdat mensen ook naar 3 fase gaan ipv 1.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:06 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja de overheid snapt wederom weer eens niet wat ze aan het doen zijn. En door hun flut beleid krijg je ook weer ruzie en jaloezie tussen elektrisch en diesel/benzine. Ik snap wel dat als je 15 jaar in je caddy tdi rijdt als klusjesman en nu ineens Amsterdam niet meer in mag en de rijke beurshandelaar met z'n 2500 kg audi e-tron wel EN er nog veel belasting door bespaart, je een beetje geïrriteerd raakt. Maar ja we gaan het zien. Er loopt overal stroom tegenwoordig dus onmogelijk kan het niet zijn. Alleen even eea vernieuwenheb jij in ieder geval genoeg te doen ja.
Ik heb twee laadpalen op kantoor, die monteur was daar nog wel ff zoet mee. Groepje erbij, kabel graven, paaltje ophangen etc.
Meubels 2.000, wasmachine 10.000... jij hebt echt geen enkel idee wat iets kost, wel?quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dan moet de prijs er ook naar zijn.... als bijvoorbeeld meubels weer 2000 euro per stuk gaan kosten dan wordt dit niet elke 7 jaar vervangen....
of een tv 5k, of een wasmacine 10k....
quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Meubels 2.000, wasmachine 10.000... jij hebt echt geen enkel idee wat iets kost, wel?
Nou ja, kwaliteitsmeubels (gemaakt van echt hout bv, waardoor ze ook loeizwaar zijn) kosten wel een veelvoud van de rotzooi bij seats and sofas.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom?
Als het goedkoop is moet je het maar snel weggooien
Ik snap die gedachtengang gewoon niet. Wees zuinig op je spullen, dan is er ook minder afval.
voor ons is okquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, van fossiele brandstoffen wel.
Niet door het uitademen. Die krop sla, en bloemkool en tros tomaten voor volgende maand neemt nu alweer je CO2 op. Idem voor het gras dat die koe eet die jij over een tijdje op je bord hebt liggen.
Ruzie tussen automobilisten is zeer wenselijk, aangezien die doof zijn en niet stoppen voor mini politieagenten met ministopborden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:06 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja de overheid snapt wederom weer eens niet wat ze aan het doen zijn. En door hun flut beleid krijg je ook weer ruzie en jaloezie tussen elektrisch en diesel/benzine. Ik snap wel dat als je 15 jaar in je caddy tdi rijdt als klusjesman en nu ineens Amsterdam niet meer in mag en de rijke beurshandelaar met z'n 2500 kg audi e-tron wel EN er nog veel belasting door bespaart, je een beetje geïrriteerd raakt. Maar ja we gaan het zien. Er loopt overal stroom tegenwoordig dus onmogelijk kan het niet zijn. Alleen even eea vernieuwenheb jij in ieder geval genoeg te doen ja.
Ik heb twee laadpalen op kantoor, die monteur was daar nog wel ff zoet mee. Groepje erbij, kabel graven, paaltje ophangen etc.
Een koe stoot ook methaan uit, jij ook overigens. Vooral als je veel bruine bonen eet.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
voor ons is ok
maar die koe stoot methaan uit, geen CO2, methaan is 10 keer zo erg dan CO2
verder denk ik dat het verbranden van hout in BIO massa centrales net zo erg is
Ja das waar, onze meubels zijn ook van hout en hebben best wel wat gekost.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou ja, kwaliteitsmeubels (gemaakt van echt hout bv, waardoor ze ook loeizwaar zijn) kosten wel een veelvoud van de rotzooi bij seats and sofas.
Veel producten worden niet meer geproduceerd om lang mee te gaan.
klopt dat zeg ik ookquote:Op donderdag 5 maart 2020 20:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Een koe stoot methaan uit, j
dat heeft niks met zuinigheid te maken.. als het goedkoop is gaat het eerder stuk... heb je nog nooit bij je kinderen action speelgoed gehad op de verjaardag wat diezelfde avond in de container kon omdat het stuk ging bij het kijken daarnaar?quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom?
Als het goedkoop is moet je het maar snel weggooien
Ik snap die gedachtengang gewoon niet. Wees zuinig op je spullen, dan is er ook minder afval.
Herkenbaar, kind vraagt om racebaan, ouder haalt het bij de Action... nou... die kan je gelijk wegmikken... de auto's blijven niet op de baan, het stroomcontact is slecht (auto's vallen stil) en er zit geen adapter bij maar je moet grote batterijen in een baanstuk met batterijvak duwen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat heeft niks met zuinigheid te maken.. als het goedkoop is gaat het eerder stuk... heb je nog nooit bij je kinderen action speelgoed gehad op de verjaardag wat diezelfde avond in de container kon omdat het stuk ging bij het kijken daarnaar?
Als je ernaar kijkt qua winst, dan is het ook logisch dat je iets maakt wat snel stuk gaat. Dan koop je eerder nieuwe.
Dan kan je wel zeggen dat dat niet zou moeten, etc. en dat men maar anders moet denken en doen, maar dat verandert er niks aan.
quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Een koe stook ook methaan uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |