abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191855161
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Tweedehands EV's worden dus 2000 euro duurder. Niks geleerd van de HRA en huurtoeslag zo te zien.
Dat lijkt me inderdaad het gevolg...

Ik zou de voordelen van geen wegenbelasting dan liever voor een langere periode garanderen, dat geeft zekerheid.
  Forum Admin donderdag 5 maart 2020 @ 21:36:28 #177
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_191855194
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat lijkt me inderdaad het gevolg...

Ik zou de voordelen van geen wegenbelasting dan liever voor een langere periode garanderen, dat geeft zekerheid.
Het is gewoon weer een "we gooien er een bak geld tegenaan" oplossing. Zaken als korting op de wegenbelasting werken beter. Te goed zelfs, want dat kost bv Nederland teveel geld. Het moet groen!.. Maar het mag niet teveel kosten hoor. Gelukkig is het vrij goedkoop om een auto te bezitten en rijden in Nederland

:')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_191855242
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het is gewoon weer een "we gooien er een bak geld tegenaan" oplossing. Zaken als korting op de wegenbelasting werken beter. Te goed zelfs, want dat kost bv Nederland teveel geld. Het moet groen!.. Maar het mag niet teveel kosten hoor. Gelukkig is het vrij goedkoop om een auto te bezitten en rijden in Nederland

:')
En toch kan je van die ¤4000 subsidie ook 5 jaar "geen wegenbelasting" betalen ;)
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:38:55 #179
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191855248
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dat heeft niks met zuinigheid te maken.. als het goedkoop is gaat het eerder stuk...
Dan kan je wel zeggen dat dat niet zou moeten, etc. en dat men maar anders moet denken en doen, maar dat verandert er niks aan.
Dat hoeft niet per sé imo. Genoeg dingen die prima gerepareerd kunnen worden. Maar we zijn te verwend, willen iets nieuws etc.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191856365
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:38 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat hoeft niet per sé imo. Genoeg dingen die prima gerepareerd kunnen worden. Maar we zijn te verwend, willen iets nieuws etc.
Niet alleen dat: de ontwikkelingen gaan ook sneller bij elektronische apparatuur. Beetje afhankelijk overigens, HiFi verandert in de kern niet zoveel, maar tv’s wel. Smartphones helemaal.

Maar er zijn ook heel veel zaken die een mensenleven mee kunnen gaan. Ik hou wel van iets kopen en er voor de rest van je leven mee toe te kunnen.

Mijn vriendin dan weer helemaal niet, dus die sputtert nog wel eens eventjes over bepaalde zaken.

Maar zo zijn er ook wel zaken die bij mij steeds weer vernieuwd worden.

Voor beiden valt wel wat te zeggen dus, afhankelijk van het product.
pi_191856719
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Tweedehands EV's worden dus 2000 euro duurder. Niks geleerd van de HRA en huurtoeslag zo te zien.
Alle geld die men in de markt pompt om de markt "te steunen" convergeert naar een hogere prijs voor het product. Je zou toch zeggen dat ook/zelfs een politicus van dat principe op de hoogte moet zijn. Daar van uitgaande spelen er immer andere belangen. Follow the money ook hier weer. Bananenrepubliek Nederland.

Zo schaamteloos visieloos en/of onbeschaamd corrupt zoals het hier gaat. En nooit ervaren zij de gevolgen van hun giftige beleid. Je hoeft als politicus, topman, CEO etc. helemaal nergens verstand van te hebben behalve van het bevoordelen van vrinden. Puur nepotisme is de norm.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bart2002 op 05-03-2020 22:52:02 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_191856952
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:46 schreef Bart2002 het volgende:

Alle geld die men in de markt pompt om de markt "te steunen" convergeert naar een hogere prijs voor het product.
Dat is uiteraard onjuist. Soms wel, soms niet.
pi_191856977
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat is uiteraard onjuist. Soms wel, soms niet.
Graag 2 historische voorbeelden dan van het 1 en het ander.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_191857183
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Graag 2 historische voorbeelden dan van het 1 en het ander.
Laten we het heel simpel bij Tesla houden: in Duitsland en België kreeg je vorig jaar een aankoopsubsidie en dat maakte voor de prijs van de Tesla geen reet uit.
pi_191858109
Dat is wordt weer gniffelen voor de automotiev mannen.
Prijs kan weer met 3k omhoog en voor de occasions 1k.
Weet wat je zegt, maar zeg nooit wat je weet.
pi_191858201
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

voor ons is ok

maar die koe stoot methaan uit, geen CO2, methaan is 10 keer zo erg dan CO2

verder denk ik dat het verbranden van hout in BIO massa centrales net zo erg is
Als je rustig een jaar of 50 wacht, dan is methaan gewoon CO2 geworden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191860142
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 16:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ben je nou serieus een Model S van 87.000 euro aan het vergelijken met een 7 serie van 117.000 euro (beiden vanafprijzen, waarbij de Tesla al full option is en de BMW zonder moeite voor 40 mille aangekleed wordt)?
Model S "full option" is 118.000 euro in België, een standaard 7 serie is 10x beter uitgerust dan de spartaanse Tesla
pi_191860342
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:25 schreef 20100 het volgende:

[..]

Model S "full option" is 118.000 euro in België, een standaard 7 serie is 10x beter uitgerust dan de spartaanse Tesla
Even gekeken, het is 101.000 euro als ik echt alles aanvink. Maar dan vink vanalles aan wat niets verandert aan de interieurafwerking.

Als je bij BMW alles aan gaat vinken, puur als het om het interieur gaat komen er tienduizenden bij.

Het is gewoon een slecht vergelijk.

En dan zwijg ik maar als ik een 7 serie kies die kwa prestaties op niveau Model S moet zijn.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 09:09:41 #189
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_191860628
Prestaties vergelijken is anders ook niet geweldig al snap ik wel dat je dat continu aanhaalt bij Tesla omdat dat zo'n beetje het enige is waar je nog een beetje mee kan pronken.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_191861018
quote:
19s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:09 schreef Gunner het volgende:
Prestaties vergelijken is anders ook niet geweldig al snap ik wel dat je dat continu aanhaalt bij Tesla omdat dat zo'n beetje het enige is waar je nog een beetje mee kan pronken.
Dat is niet waar. Ik ervaar zelf het rijden in een BEV op de openbare weg veel fijner dan in een ICE. Echt, dat is een stap terug in de tijd.

De 7 serie en de Model S zijn verder onvergelijkbare auto’s. De Model S zit in hetzelfde segment als de 5 serie.
pi_191868279
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Tweedehands EV's worden dus 2000 euro duurder. Niks geleerd van de HRA en huurtoeslag zo te zien.
Hoezo? Dit is toch gewoon goed voor de autobouwers?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_191871283
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:46 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Alle geld die men in de markt pompt om de markt "te steunen" convergeert naar een hogere prijs voor het product. Je zou toch zeggen dat ook/zelfs een politicus van dat principe op de hoogte moet zijn. Daar van uitgaande spelen er immer andere belangen. Follow the money ook hier weer. Bananenrepubliek Nederland.
Zonder subsidies op elektrische auto's hadden er nooit zoveel rond gereden als nu. Het werkt dus wel...
Facts don't care about your feelings
pi_191872440
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 21:03 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Zonder subsidies op elektrische auto's hadden er nooit zoveel rond gereden als nu. Het werkt dus wel...
Zeer zeker. Maar men moet zich dan afvragen of het goed is dat het collectief betaalt voor het privilege van enkelen. Een privilege wat nooit weggelegd zal zijn voor dat collectief. Dat lijkt mij persoonlijk niet koosjer. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_191876211
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 22:02 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zeer zeker. Maar men moet zich dan afvragen of het goed is dat het collectief betaalt voor het privilege van enkelen. Een privilege wat nooit weggelegd zal zijn voor dat collectief. Dat lijkt mij persoonlijk niet koosjer. :)
Gelet op het doel is het een uitstekende keuze. Het werkt.

Het heeft geen enkele zin om nieuwe auto’s goedkoper aan te bieden aan mensen die nauwelijks een barrel van 3.000 euro kunnen kopen.
pi_191877827
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 22:02 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zeer zeker. Maar men moet zich dan afvragen of het goed is dat het collectief betaalt voor het privilege van enkelen. Een privilege wat nooit weggelegd zal zijn voor dat collectief. Dat lijkt mij persoonlijk niet koosjer. :)
Zo werkt het toch altijd? Alle nieuwe technologie is in het begin duur en kunnen alleen de grootverdieners gebruik van maken en na een tijdje is het voor iedereen toegankelijk. Nog niet eens alle auto fabrikanten doen mee dus het staat nog in de kinderschoenen. Dat de overheid fouten heeft gemaakt in het beleid ben ik zeker mee eens. Snap nog steeds niet waarom alleen ondernemers ervan zouden moeten profiteren en Tesla's met 0% bijtelling, MIA/VAMIL en geen MRB was natuurlijk wel heel erg gratis geld voor de 3x modaal verdieners. Ik snap als je dan met minimumloon en diesel caddy ineens niet meer grote steden in mag en fijnstoftoeslag moet betalen, je een beetje boos bent.
Facts don't care about your feelings
pi_191878414
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 09:51 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Zo werkt het toch altijd? Alle nieuwe technologie is in het begin duur en kunnen alleen de grootverdieners gebruik van maken en na een tijdje is het voor iedereen toegankelijk. Nog niet eens alle auto fabrikanten doen mee dus het staat nog in de kinderschoenen. Dat de overheid fouten heeft gemaakt in het beleid ben ik zeker mee eens. Snap nog steeds niet waarom alleen ondernemers ervan zouden moeten profiteren en Tesla's met 0% bijtelling, MIA/VAMIL en geen MRB was natuurlijk wel heel erg gratis geld voor de 3x modaal verdieners. Ik snap als je dan met minimumloon en diesel caddy ineens niet meer grote steden in mag en fijnstoftoeslag moet betalen, je een beetje boos bent.
Dat laatste snap ik dan weer totaal niet. Want dat verbod om met de diesel caddy de binnensteden in te rijden heeft totaal niets te maken met de elektrische voertuigen (en geldt ook alleen voor echt vervuilende auto’s).

Ik wil het wel eens omdraaien. Veel mensen die in zo’n oude diesel doortuffen zijn boos, maar er wonen in Nederland heel veel mensen in gebieden (binnensteden, direct aan de snelweg) waar vanwege de uitstoot van die oude diesels hun gezondheid geschaad wordt en ze daar gemiddeld een paar jaar korter door leven.

Hoe is het dat een paar tientjes meer moeten betalen aan de netwerkkosten (wat overigens vooral met achterstallig onderhoud te maken heeft, dan met beleid om woningen van het gas te halen en eigenlijk niet of nauwelijks met elektrische auto’s) ‘asociaal’ is van mensen die in een elektrische auto rijden, maar met die oude auto door blijven tuffen waarmee je de gezondheid van andere schaadt volstrekt is geaccepteerd?

Ik vind dat wel een beetje de omgekeerde wereld.

En ik snap best dat iemand die nauwelijks een auto kan betalen daar niet naar kan kijken, het is dus wat mij betreft niet asociaal om te blijven rijden in een oude diesel, maar dat de overheid het gebruik daarvan wil beperken is zeer terecht.
pi_191881251
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 10:43 schreef VEM2012 het volgende:

Dat laatste snap ik dan weer totaal niet. Want dat verbod om met de diesel caddy de binnensteden in te rijden heeft totaal niets te maken met de elektrische voertuigen (en geldt ook alleen voor echt vervuilende auto’s).

Ik wil het wel eens omdraaien. Veel mensen die in zo’n oude diesel doortuffen zijn boos, maar er wonen in Nederland heel veel mensen in gebieden (binnensteden, direct aan de snelweg) waar vanwege de uitstoot van die oude diesels hun gezondheid geschaad wordt en ze daar gemiddeld een paar jaar korter door leven.
Tja dan gaan we gooien met onderzoeken over gezondheid, stikstof, co2..... Wat denk je nou werkelijk dat slechter voor het milieu is... Een caddy tdi van 1000 kg die al 300k gelopen heeft, de extra uitstoot op de bouw ervan allang terug heeft verdiend en binnenkort toch de geest gaat geven... Of een audi e-tron lease van 2500 kg die lekker de straatstenen eruit kan trekken met 500 pk en waarschijnlijk na 5 jaar op is. Ik ben niet tegen subsidiëren van schoner transport, maar wel tegen het afstraffen van dingen waar we al tientallen jaren in hebben rond gereden. Uiteindelijk worden alle auto's steeds zuiniger en schoner en verdwijnen oudere wrakken vanzelf. Beetje zelfde als die oldtimer naaierij van VVD. Die dingen roesten toch onder je kont vandaan, het was een paar jaar wachten tot de meeste verdwenen waren maar nee, ze moesten weer per direct regels gaan aanpassen waardoor ineens allemaal liefhebbers ¤50 p/m mrb konden betalen voor die paar ritjes per jaar.
Facts don't care about your feelings
pi_191888433
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 14:26 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Tja dan gaan we gooien met onderzoeken over gezondheid, stikstof, co2..... Wat denk je nou werkelijk dat slechter voor het milieu is... Een caddy tdi van 1000 kg die al 300k gelopen heeft, de extra uitstoot op de bouw ervan allang terug heeft verdiend en binnenkort toch de geest gaat geven... Of een audi e-tron lease van 2500 kg die lekker de straatstenen eruit kan trekken met 500 pk en waarschijnlijk na 5 jaar op is. Ik ben niet tegen subsidiëren van schoner transport, maar wel tegen het afstraffen van dingen waar we al tientallen jaren in hebben rond gereden. Uiteindelijk worden alle auto's steeds zuiniger en schoner en verdwijnen oudere wrakken vanzelf. Beetje zelfde als die oldtimer naaierij van VVD. Die dingen roesten toch onder je kont vandaan, het was een paar jaar wachten tot de meeste verdwenen waren maar nee, ze moesten weer per direct regels gaan aanpassen waardoor ineens allemaal liefhebbers ¤50 p/m mrb konden betalen voor die paar ritjes per jaar.
De caddy tdi is heel erg veel slechter voor het milieu.

Daarnaast gaat het hier om lokale uitstoot natuurlijk.

Zelfs tov een moderne diesel is een BEV na 30-50.000 km beter voor het milieu, als je alles meerekent. :)

Ik ben ook niet voor afstraffen, maar uitfaseren is gewoon een goede zaak.
pi_191890225
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De caddy tdi is heel erg veel slechter voor het milieu.

Daarnaast gaat het hier om lokale uitstoot natuurlijk.

Zelfs tov een moderne diesel is een BEV na 30-50.000 km beter voor het milieu, als je alles meerekent. :)

Lokale uitstoot is zo'n caddy slechter ja, voor de rest weet ik het nog zo niet. Heb nu een berlingo die richting de 400.000 km gaat en een goed dieselblok kan gewoon 1 miljoen halen. Bij m'n Tesla had ik er na 30.000 km al een nieuwe motor in. Klinkt wat mij betreft niet echt efficient, of worden die motoren gemaakt uit biologische plantjes?

En een Polo TDI met zo'n 1.0 motortje stoot echt niet veel uit, rijdt makkelijk met 5 liter op 100 km en heeft miezerige bandjes. Een Audi e-tron rijdt op 255 banden en verbruikt zo 25 kWh voor 100 kilometer... waarvan het meestal geen groene stroom is. Nog los van de productie van zo'n tank. Ik ben ook pro elektrisch, maar als we daardoor 3x zulke grote, zware, snelle auto's gaan rijden is het ook niet efficient.
Facts don't care about your feelings
pi_191890679
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:44 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Lokale uitstoot is zo'n caddy slechter ja, voor de rest weet ik het nog zo niet. Heb nu een berlingo die richting de 400.000 km gaat en een goed dieselblok kan gewoon 1 miljoen halen. Bij m'n Tesla had ik er na 30.000 km al een nieuwe motor in. Klinkt wat mij betreft niet echt efficient, of worden die motoren gemaakt uit biologische plantjes?

En een Polo TDI met zo'n 1.0 motortje stoot echt niet veel uit, rijdt makkelijk met 5 liter op 100 km en heeft miezerige bandjes. Een Audi e-tron rijdt op 255 banden en verbruikt zo 25 kWh voor 100 kilometer... waarvan het meestal geen groene stroom is. Nog los van de productie van zo'n tank. Ik ben ook pro elektrisch, maar als we daardoor 3x zulke grote, zware, snelle auto's gaan rijden is het ook niet efficient.
Groene stroom bestaat ook niet.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')