quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
[quote]quote:Het is maar een griepje
Hoewel slijm buiten het lichaam als iets onsmakelijks wordt gezien, helpt het binnenin het lichaam de longen te beschermen tegen ziekteverwekkers en houden ze de luchtwegen vochtig. Epitheelcellen met trilhaartjes zwemmen in het slijm rond en ruimen daar afvalstoffen als pollen en virussen op.
Frieman legt uit dat het SARS-virus goed was in het infecteren en doden van deze trilhaarcellen, die zich vervolgens ophoopten en de luchtwegen van de patiënt met afvalstoffen en vocht vulden. Hij denkt dat hetzelfde gebeurt bij het nieuwe coronavirus, omdat uit het eerste onderzoek naar COVID-19 is gebleken dat bij veel patiënten een dubbele longontsteking optreedt, die zich onder meer uit in kortademigheid.
Daarna begint fase twee en slaat het immuunsysteem alarm. Opgeschrikt door het binnendringende virus, begint het lichaam de ziekte te bestrijden door de longen te overspoelen met immuuncellen, die de beschadigde cellen opruimen en het longweefsel repareren.
Als alles naar behoren werkt, is dit ontstekingsproces nauwgezet en beperkt tot de besmette weefsels. Maar soms slaat het immuunsysteem op hol en begint wild om zich heen te slaan, waarbij ook gezonde cellen worden verwoest.
“Je krijgt door zo’n immuunrespons dus te maken met méér in plaats van minder schade,” zegt Frieman. Nog meer afvalstoffen hopen zich in de longen op en de longontsteking wordt erger.
De longen vullen het lichaam aan met levengevende zuurstof. Leer alles over de anatomie van de longen, hoe de organen ademhaling mogelijk maken en hoe ze gevoelig zijn voor ziekten.
In de derde fase verergert de longontsteking zich nog verder, wat kan leiden tot respiratoire insufficiëntie. Ook als de patiënt hierdoor niet overlijdt, kan de schade aan de longen onherstelbaar zijn. Volgens de WHO leidde SARS tot het ontstaan van gaten in de longen, waardoor ze een “honingraatvormige aanblik” kregen, en het lijkt erop dat dit patroon ook bij patiënten van het nieuwe coronavirus is te herkennen.
De gaten ontstaan waarschijnlijk door de hyperreactiviteit van het immuunstelsel, wat tot de vorming van littekenweefsel en een verstijving van de longen leidt.
In dat geval moet de patiënt doorgaans aan de beademing. Intussen worden de membranen tussen de longblaasjes en de bloedvaten steeds poreuzer, waardoor de blaasjes zich met vocht kunnen vullen en de bloedbaan niet langer van zuurstof kunnen voorzien.
“In zeer ernstige gevallen verdrinken de longen en kan de patiënt niet meer ademhalen,” zegt Frieman. “Dat is hoe mensen aan de ziekte overlijden.”
Dit artikel werd oorspronkelijk in het Engels gepubliceerd op NationalGeographic.com
SPOILER: handige linkjes en telefoonnummersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Tjacka op 02-03-2020 16:19:47 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Ik lees verder geen nieuws (buiten dit), dus die updates zorgen er dan voor dat ik iig de belangrijkste dingen doorkrijg.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:44 schreef Immerdebestebob het volgende: [..] Ik vind het juist wel relaxt niet alles bij te houden
![]()
Ziekquote:
Dat is legit echt een van de meest onhygiënische plekken waar je je maar kunt begeven volgens mijquote:Op maandag 2 maart 2020 14:54 schreef -Straw- het volgende:
Wel mooi om ook de verschillen tussen mensen te zien in aanleg voor angst en doemdenken. Een collega van me is afgelopen weekend nog met tientallen andere mensen in een ballenbak gesprongen.Over hygiënisch gesproken.
Zullen ze wel bewaren voor de persco.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:54 schreef Bastiefcg het volgende:
[..]
Ja hallo? Zoek dat lekker zelf uit!
Aldus het RIVM...
Hou ons op de hoogte .....quote:Op maandag 2 maart 2020 14:54 schreef -Straw- het volgende:
Wel mooi om ook de verschillen tussen mensen te zien in aanleg voor angst en doemdenken. Een collega van me is afgelopen weekend nog met tientallen andere mensen in een ballenbak gesprongen.Over hygiënisch gesproken.
Als je er vanuit gaat dat je dat virus toch niet kan ontwijken, kan je hem het beste zo snel mogelijk meepakken. Dan zijn er in geval van nood vast nog wat bedden vrij. Of je moet als kluizenaar willen leven.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:54 schreef -Straw- het volgende:
In sauna, zwembad, darkroom, voetbalstadions, concerten, discotheken en kroegen ga je ook lekker.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:55 schreef syroto het volgende:
[..]
Dat is legit echt een van de meest onhygiënische plekken waar je je maar kunt begeven volgens mij
We werken best hard hoor.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:53 schreef Tengano het volgende:
Ik dacht ik werk het lijstje even bij, maar dat is al gebeurd zie ik.
Oh, er zijn minstens evenveel hardnekkige ontkenners hoor.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:54 schreef -Straw- het volgende:
Maar echt. Na WC's, groepjes snotterende peuters die overal aanzitten en alles in hun mond stoppen, en van die bakjes met nootjes op openbare plekken.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:55 schreef syroto het volgende:
[..]
Dat is legit echt een van de meest onhygiënische plekken waar je je maar kunt begeven volgens mij
C.enterparcs .... écht even samen ....quote:Op maandag 2 maart 2020 14:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
In sauna, zwembad, darkroom, voetbalstadions, concenten, discotheken en kroegen ga je ook lekker.
Die wordt sowieso ziekquote:Op maandag 2 maart 2020 14:54 schreef -Straw- het volgende:
Maar het virus is bij herinfectie dodelijker dan bij de eerste infectie. Je wordt er niet immuun voor.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Als je er vanuit gaat dat je dat virus toch niet kan ontwijken, kan je hem het beste zo snel mogelijk meepakken. Dan zijn er in geval van nood vast nog wat bedden vrij. Of je moet als kluizenaar willen leven.
Soms minder zorgen maken, maakt je leven wel wat prettiger imho.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:53 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Ik lees verder geen nieuws (buiten dit), dus die updates zorgen er dan voor dat ik iig de belangrijkste dingen doorkrijg.
Maar valt zeker wat voor te zeggen om niet alles mee te krijgen. Nieuws detox.
NOS liveblogquote:De Italiaanse grote wielerwedstrijden Strade Bianche, Tirreno-Adriatico en Milaan-Sanremo van de komende weken gaan gewoon door. Dat heeft organisator RCS Sport aan de deelnemende wielerteams laten weten.
Hema haalt alle proefschaaltjes weg vanwege coronaquote:Op maandag 2 maart 2020 14:58 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Maar echt. Na WC's, groepjes snotterende peuters die overal aanzitten en alles in hun mond stoppen, en van die bakjes met nootjes op openbare plekken.
Hier in Coevorden zag ik net gratis hapjes in de supermarkt staan om uit te proberen. (Één of andere smeerbare salade op toastjes.)quote:Op maandag 2 maart 2020 14:58 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Maar echt. Na WC's, groepjes snotterende peuters die overal aanzitten en alles in hun mond stoppen, en van die bakjes met nootjes op openbare plekken.
Of korter!quote:Op maandag 2 maart 2020 14:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Soms minder zorgen maken, maakt je leven wel wat prettiger imho.
Doen ze bij bijna alle grote supermarkten.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Hier in Coevorden zag ik net gratis hapjes in de supermarkt staan om uit te proberen. (Één of andere smeerbare salade op toastjes.)
Liever dik (of vroeg) in de kist dan een feestje gemist?quote:Op maandag 2 maart 2020 15:00 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dan is het maar zo. Al hoop ik van niet.
Daarom kijk of lees ik verder ook vrijwel geen nieuws, naast dit. Is toch alleen maar negatieve berichtgevingquote:Op maandag 2 maart 2020 14:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Soms minder zorgen maken, maakt je leven wel wat prettiger imho.
Nog geen positieve test gemeldquote:Ook in Gelderland eerste testen op coronavirus: ‘Patiënten hebben kenmerken die erop wijzen’
NIJMEGEN - De GGD Gelderland-Zuid is momenteel bezig met het testen van patiënten op de aanwezigheid van het coronavirus. Verschillende huisartsen uit de regio hebben patiënten in hun praktijk die kenmerken vertonen die passen bij het virus.
,,Huisartsen constateren signalen die wijzen op de aanwezigheid van het coronavirus’’, stelt een woordvoerder van de GGD. ,,Daar gaat een team naartoe die, voorzien van beschermende kleding, mensen gaat bemonsteren.’’ Daarbij wordt wat speeksel uit de mond genomen.
Veel telefoontjes
Tot dusverre is nog geen coronapatiënt in Gelderland opgedoken, maar op de uitslag van de bemonstering is het minimaal een dag wachten. Waar de GGD Gelderland-Zuid veel telefoontjes te verwerken krijgt van mensen en hulpverleners met vragen over het coronavirus, de GGD Gelderland-Midden wordt werkelijk overspoeld met telefoontjes over mogelijke besmettingen, vertelt een woordvoerster.
Ze benadrukt dat het vooralsnog gaat om geruchten. ,,En mocht iemand daadwerkelijk besmet zijn met het coronavirus, loopt de communicatie daarover via het RIVM. Vooralsnog is dat in ieder geval niet aan de orde.”
Volgens het RIVM is er een kans op het coronavirus als mensen koorts hebben met luchtwegklachten (hoesten of kortademigheid en de afgelopen twee weken in een land of regio zijn geweest met wijdverspreide verspreiding van het coronavirus. Ook contact met een patiënt met het nieuwe coronavirus is, in combinatie met de koorts en de luchtwegklachten, reden voor een verdenking.
https://www.gelderlander.(...)rop-wijzen~a411d317/
Ervan uitgaande dat je jong en gezond bent en dat je inderdaad immuun bent na besmetting, is dat idd wel een goede optie.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Als je er vanuit gaat dat je dat virus toch niet kan ontwijken, kan je hem het beste zo snel mogelijk meepakken. Dan zijn er in geval van nood vast nog wat bedden vrij. Of je moet als kluizenaar willen leven.
Komt wel.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:57 schreef Jane het volgende:
Straks weten we pas waar de Nederlandse brandhaarden zich bevinden als China er een negatief reisadvies voor uitvaardigt.
Maar onze minister wel lekker neerbuigend over Italië praten. Die zijn tenminste wel transparant, lul, zodat jij weet dat het noorden het grootste probleem heeft en jij er je beleid op zou kunnen aanpassen. Als je zou willen, natuurlijk.
Ik kan slecht tegen die betuttelende geheimzinnigheid. Je hoeft echt de namen van de patienten niet te noemen, maar aantallen per gemeente zou toch niet zo'n probleem moeten zijn.
Dan ben je wel een klootzak hoor. Wauw.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:56 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
De Duitse politie onderzoekt de verdwijning van 1200 mondmaskers uit een ziekenhuis in het Nedersaksische Sulingen. Ze zaten verpakt in twintig dozen die waren opgeslagen in een ruimte bij een operatiezaal.
De maskers waren bestemd voor medisch personeel dat in operatiezalen werkt. De waarde van zo'n masker is normaal gesproken maar een paar cent, maar mondmaskers zijn als gevolg van het nieuwe coronavirus inmiddels moeilijk te krijgen.
Daar doe ik niet meer aan. Voorheen wilde ik nog wel een kaasje meepakken. Ook de brood afdeling vind ik nu een risico. Van die verse broodjes die niemand natuurlijk met de tangen in het zakje stopt.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Hier in Coevorden zag ik net gratis hapjes in de supermarkt staan om uit te proberen. (Één of andere smeerbare salade op toastjes.)
Gewoon early adapter zijn. Net zo als mensen bij Bitcoin en zo.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:02 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Ervan uitgaande dat je jong en gezond bent en dat je inderdaad immuun bent na besmetting, is dat idd wel een goede optie.
Piek van besmettingen en overbelaste ziekenhuizen is wat lastiger te voorspellen. Nu ben je het nog wel voor ja.
Misschien moeten ze nog een tweede uitslag afwachten?quote:Op maandag 2 maart 2020 15:02 schreef Coeus het volgende:
Wat is de reden dat ze geen locaties van nieuwe besmettingen doorgeven? Ik zou het toch wel erg prettig vinden om te weten wanneer ik extra moet opletten.
Is er weer een persco over 30 min?quote:Op maandag 2 maart 2020 15:03 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Misschien moeten ze nog een tweede uitslag afwachten?
Anders horen we het over 30 min wel in de persco.
Man ik ben al blij als ik niet wereldvreemd ben.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:03 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Gewoon early adapter zijn. Net zo als mensen bij Bitcoin en zo.
Tot op bepaalde hoogte wel ja. En de vraag is daarnaast ook nog wat je met al je voorzorgsmaatregelen bereikt.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Liever dik (of vroeg) in de kist dan een feestje gemist?
quote:Helmondse die is besmet met coronavirus komt uit Stiphout
UPDATEHELMOND - Een 45-jarige vrouw uit Helmond is besmet geraakt met het coronavirus (COVID-19). Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft dat zondag na laboratoriumonderzoek vastgesteld.
Volgens een woordvoerder van de GGD gaat het ‘relatief goed’ met de vrouw, die in de wijk Stiphout woont. Zij moet 14 dagen lang thuis in isolatie blijven, samen met haar man en twee dochters. De meisjes van 8 en 10 jaar zitten in respectievelijk groep 4 en 7 van openbare basisschool De Lindt. Zij zijn voor zover bekend niet ziek, maar moeten volgens het protocol wel thuisblijven. ,,Zij worden vandaag getest, vanmiddag volgt de uitslag", meldt directeur-bestuurder Hans Fuchs.
Het gezin was vorige week in Lombardije (Noord-Italië), een door de RIVM aangeduid risicogebied. Zij kwam zaterdag van vakantie terug, voelde zich onderweg al niet goed en heeft na thuiskomst telefonisch contact opgenomen met de huisarts. De monsters die de GGD vervolgens heeft genomen zijn twee keer getoetst, meldt de gemeente Helmond in een brief aan de raad.
Contacten worden getest
De GGD Brabant-Zuidoost brengt in kaart met wie deze patiënt eventueel nog contact heeft gehad, voordat zij zondagavond in quarantaine ging. Contacten van de patiënt zullen door de GGD benaderd worden en moeten twee keer per dag hun temperatuur opnemen. Mochten zij klachten krijgen die passen bij het nieuwe coronavirus, dan worden zij ook in isolatie geplaatst en getest op het nieuwe coronavirus.
Er is geen link tussen deze patiënt en de eerder in Nederland gevonden gevallen, meldt de GGD in Helmond.
Geen advies om school te sluiten
De school heeft ervoor gekozen actief te communiceren, om er zo voor te zorgen dat er geen onnodige paniek ontstaat. Bestuurder Fuchs laat weten maandag nog een brief te sturen naar de ouders en/of verzorgers van kinderen die op De Lindt naar school gaan. Daarin staat onder andere dat de GGD op dit moment niet adviseert om de kinderen thuis te laten, de school te sluiten of elkaar niet meer aan te raken.
Fuchs: ,,We roepen de ouders op om hun eigen angst niet op de kinderen over te brengen. Voor zover we nu kunnen oordelen, heeft het gezin goed gehandeld door direct contact op te nemen met de huisarts. Daardoor lopen de andere kinderen minder risico.”
https://www.ed.nl/dossier(...)t-stiphout~aaa61498/
Verstandig.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:59 schreef maily het volgende:
[..]
Hema haalt alle proefschaaltjes weg vanwege corona
Aangezien herinfectie dodelijker is, zou ik me liever niet hossend in dat Spaanse feest gaan duiken die over 2 weken plaats gaat vinden.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:05 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Tot op bepaalde hoogte wel ja. En de vraag is daarnaast ook nog wat je met al je voorzorgsmaatregelen bereikt.
Tot op bepaalde hoogte wel ja. En de vraag is daarnaast ook nog wat je met al je voorzorgsmaatregelen bereikt.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Liever dik (of vroeg) in de kist dan een feestje gemist?
Ik heb ook geen bitcoins. Ook vanwege de onduidelijke risico's. Dan maar geen snel geld. Loop sowieso juist ook met alles achter.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:05 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Man ik ben al blij als ik niet wereldvreemd ben.
Hoebedoelu?quote:Op maandag 2 maart 2020 15:07 schreef Tengano het volgende:
Ben ik de enige die het gevoel krijgt ingesloten te worden?
Als hygiëne een ding voor je is moet je niet die tang gebruikenquote:Op maandag 2 maart 2020 15:03 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Daar doe ik niet meer aan. Voorheen wilde ik nog wel een kaasje meepakken. Ook de brood afdeling vind ik nu een risico. Van die verse broodjes die niemand natuurlijk met de tangen in het zakje stopt.
Oh komt er weer een persco? Waar?quote:Op maandag 2 maart 2020 15:03 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Misschien moeten ze nog een tweede uitslag afwachten?
Anders horen we het over 30 min wel in de persco.
Die besmettingshaarden komen steeds dichterbij.quote:
Je hoeft het niet op te zoeken inderdaad. Maar je hele leven er op aanpassen is het andere uiterste. Zou eigenlijk niet veel anders doen dan nu en hopen dat ik en anderen mazzel hebben.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Aangezien herinfectie dodelijker is, zou ik me liever niet hossend in dat Spaanse feest gaan duiken die over 2 weken plaats gaat vinden.
Je hoeft natuurlijk niet meteen met gasmaskers over straat te lopen en je verder op je zolderkamer opsluiten, maar een beetje een balans tussen voorzichtigheid en toch prettig leven kan volgens mij weinig kwaad.
Eerst een zakje pakken, daar je hand in doen en dan zo een broodje pakken.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Als hygiëne een ding voor je is moet je niet die tang gebruiken
Ik zit naast een gigantisch raam. dus nee.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:07 schreef Tengano het volgende:
O zo .... ja .... het is niet anders ....quote:Op maandag 2 maart 2020 15:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die besmettingshaarden komen steeds dichterbij.
Rekening houden met de situatie is direct het andere uiterste?quote:Op maandag 2 maart 2020 15:09 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Je hoeft het niet op te zoeken inderdaad. Maar je hele leven er op aanpassen is het andere uiterste. Zou eigenlijk niet veel anders doen dan nu en hopen dat ik en anderen mazzel hebben.
De vraag is natuurlijk ook of het uitmaakt.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:09 schreef Za het volgende:
Ik vermoed dat er in NL een grotere uitbraak is dan in Italië, puur vanwege maatregelen die uitbleven waar elk ander land zich wel aan hield.
Ga er maar vanuit dat je extra op moet letten op het moment dat je de deur achter je dichttrekt.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:02 schreef Coeus het volgende:
Wat is de reden dat ze geen locaties van nieuwe besmettingen doorgeven? Ik zou het toch wel erg prettig vinden om te weten wanneer ik extra moet opletten.
Voor zoveel mensen lijkt alles wel gewoon uit zwart of wit te bestaan. Tussenvormen zijn er niet.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Rekening houden met de situatie is direct het andere uiterste?
And so it goes.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:07 schreef Tengano het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sinds ik gehoord heb dat die tang maar 1 keer per dag schoongemaakt wordt bij de Albert Heijn ben ik meer bang voor de tang dan voor het feit dat het broodje misschien getoucheerd zou kunnen zijn door iemand.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:03 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Daar doe ik niet meer aan. Voorheen wilde ik nog wel een kaasje meepakken. Ook de brood afdeling vind ik nu een risico. Van die verse broodjes die niemand natuurlijk met de tangen in het zakje stopt.
Ja deze verwachtte ik al. Maar ik wil simpelweg weten wáár de besmettingen zijn. Dat wordt in andere landen toch ook gemeld? Waarom zou de rivm dat niet doen?quote:Op maandag 2 maart 2020 15:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat je extra op moet letten op het moment dat je de deur achter je dichttrekt.
Lijkt of ze daar opgeven en vooral de mensen nu rustig willen houden want veel mensen kijk naar die races.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:10 schreef Kyran het volgende:
Gewoon wielerrondes door laten gaan ook he .... In Italië zijn ze ook lekker bezig.
Of met een zakje om je hand.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Als hygiëne een ding voor je is moet je niet die tang gebruiken
Vind het al een wonder dat ze het schoonmaken.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:13 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Sinds ik gehoord heb dat die tang maar 1 keer per dag schoongemaakt wordt bij de Albert Heijn ben ik meer bang voor de tang dan voor het feit dat het broodje misschien getoucheerd zou kunnen zijn door iemand.
quote:Op maandag 2 maart 2020 15:11 schreef -Straw- het volgende:
[..]
And so it goes.
Misschien heb je wat aan deze wijsheid van Mark Manson:Die mag wel in de OPSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Tja, ik kan ook tot geen andere conclusie komen. De testcriteria, hoewel iets verruimd, zijn ook nog steeds zo streng dat er maar een heel beperkt aantal gevallen gevonden wordt.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:09 schreef Za het volgende:
Ik vermoed dat er in NL een grotere uitbraak is dan in Italië, puur vanwege maatregelen die uitbleven waar elk ander land zich wel aan hield.
Wat heb je aan die info? Dan weet je waar mensen in quarantaine zitten. Je weet volgende week pas waar je deze week beter niet had kunnen zijn.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:13 schreef Coeus het volgende:
[..]
Ja deze verwachtte ik al. Maar ik wil simpelweg weten wáár de besmettingen zijn. Dat wordt in andere landen toch ook gemeld? Waarom zou de rivm dat niet doen?
Natuurlijk maakt het uit.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
De vraag is natuurlijk ook of het uitmaakt.
quote:Op maandag 2 maart 2020 15:11 schreef -Straw- het volgende:
[..]
And so it goes.
Misschien heb je wat aan deze wijsheid van Mark Manson:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Natuurlijk heb je gelijk. Maar ik verwacht voorlopig niet dat héél NL er vol mee zit en daarnaast wil ik het simpelweg weten.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:14 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wat heb je aan die info? Dan weet je waar mensen in quarantaine zitten. Je weet volgende week pas waar je deze week beter niet had kunnen zijn.
Laten we de OP niet te lang maken, ik krijg er nu al RSI van en volgens de RIVM kan dat nooit een bijwerking van het Coronavirus zijn.quote:
quote:Ook twee corona-besmettingen in de gemeente Utrecht
UTRECHT - In Utrecht zijn twee coronabesmettingen geconstateerd, meldt de GGD.
Het betreft een stel dat inmiddels in zogenaamde 'thuisisolatie' is geplaatst. Het is de derde besmetting in de provincie Utrecht. Eerder vandaag werd bekend dat een man uit Houten is besmet.
De gemeente Utrecht kan verder nog niets melden over de besmetting.
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/2024856/
@Zipportal @Tjacka @Tenganoquote:15. Persoon U1, een stel met patient 16 uit de gemeente Utrecht, terug van een reis naar Noord-Italië
16. Persoon U2, een stel met patient 15 uit de gemeente Utrecht, terug van een reis naar Noord-Italië
Mja gewoon testen beperkt houden, dan lijkt het alsnog weinig besmettingen. Hebben we straks mss alleen schijnbaar wat hoger % doden. NL overheid niet vies van een doofpotjequote:Op maandag 2 maart 2020 15:14 schreef Jane het volgende:
[..]
Tja, ik kan ook tot geen andere conclusie komen. De testcriteria, hoewel iets verruimd, zijn ook nog steeds zo streng dat er maar een heel beperkt aantal gevallen gevonden wordt.
Ik vraag me af of NL daar uiteindelijk ook niet heel veel kritiek uit het buitenland over zal krijgen. Uiteraard pas als blijkt dat hier een epidemie woekert die niemand in de gaten had. Als je ziet hoe China en Italie ervan langs krijgen...
Lekker nuttig ook, dan vliegen Chinezen/Italianen via een ander land om.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:14 schreef Za het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt het uit.
5 februari:
Italy has stopped all flights between the country and China, as well as the Chinese cities of Hong Kong and Macau and Chinese-claimed Taiwan to stop the spread of the virus.
Nederland heeft deze maatregel nooit genomen, los van KLM vluchten op een gegeven moment, de rest vliegt nog steeds in.
Ook de wereldwijde protocollen voor repatrianten lapten ze aan hun laars.
Er was al weken geleden kritiek op het Nederlandse beleid door de minister van Volksgezondheid van Duitsland.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:14 schreef Jane het volgende:
Tja, ik kan ook tot geen andere conclusie komen. De testcriteria, hoewel iets verruimd, zijn ook nog steeds zo streng dat er maar een heel beperkt aantal gevallen gevonden worden.
Ik vraag me af of NL daar uiteindelijk ook niet heel veel kritiek uit het buitenland over zal krijgen. Uiteraard pas als blijkt dat hier een epidemie woekert die niemand in de gaten had. Als je ziet hoe China en Italie ervan langs krijgen...
zeer terechte klacht.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:16 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Laten we de OP niet te lang maken, ik krijg er nu al RSI van en volgens de RIVM kan dat nooit een bijwerking van het Coronavirus zijn.
Inderdaad, maximale maatregelen werken hooguit als vertraging.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk ook of het uitmaakt.
Of ze blijven thuis.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:19 schreef speknek het volgende:
Lekker nuttig ook, dan vliegen Chinezen/Italianen via een ander land om.
Ik koop altijd van die broodjes die je zelf in de oven moet flikkeren. Dan zijn de bacteriën wel dood.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:03 schreef -Straw- het volgende:
[..]
"Teveel werk"twitter:czhuijgen twitterde op maandag 02-03-2020 om 15:19:47@BurgersJessy Het @rivm gaat vanaf nu dagelijks een update geven. De woonplaats van de nieuwe patiënten zijn niet bekendgemaakt. 'Het aantal gevallen loopt op. Daarmee wordt het teveel om dit van iedere patiënt afzonderlijk bekend te maken', aldus @rivmhttps://t.co/DeqQ1y4xZ1 reageer retweet
Ja daar dacht ik ook aan. Voordeel zou dan kunnen zijn dat je meer capaciteit hebt.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:20 schreef BertV het volgende:
[..]
Inderdaad, maximale maatregelen werken hooguit als vertraging.
Had ik er gelijk ingezet; was een grapjequote:Op maandag 2 maart 2020 15:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ja, de man uit Houten,
Niet de twee uit de gemeente Utrecht.
quote:Op maandag 2 maart 2020 15:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Had ik er gelijk ingezet; was een grapje
Google even op verwaarloosde longontsteking en je weet waarom je je ziek moet melden. Los van corona virus.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:13 schreef Richestorags het volgende:
Wanneer is voor jullie het moment om te zeggen, ik ga thuiswerken?
Ik voel me sowieso al een beetje vaag een tijd. Veel slijm in mijn keel, had gisteren duidelijk temperatuurverhoging, rillingen en pijn op de borst, spierpijn in mijn lichaam, gewoon slapjes gevoel zeg maar. Heb ook verhoogde hartslag enzo. Zou ook een gewone longontsteking kunnen zijn, die heb ik vorig jaar ook gehad
Blijven ambtenaren hequote:Op maandag 2 maart 2020 15:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
"Teveel werk"twitter:czhuijgen twitterde op maandag 02-03-2020 om 15:19:47@:BurgersJessy Het @:rivm gaat vanaf nu dagelijks een update geven. De woonplaats van de nieuwe patiënten zijn niet bekendgemaakt. 'Het aantal gevallen loopt op. Daarmee wordt het teveel om dit van iedere patiënt afzonderlijk bekend te maken', aldus @:rivmhttps://t.co/DeqQ1y4xZ1 reageer retweet
Singapore doet het volgens mij nu nog, die zitten toch al op 100+? Godverdomme wat een faalhazen.
Echt niet te geloven.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
"Teveel werk"twitter:czhuijgen twitterde op maandag 02-03-2020 om 15:19:47@:BurgersJessy Het @:rivm gaat vanaf nu dagelijks een update geven. De woonplaats van de nieuwe patiënten zijn niet bekendgemaakt. 'Het aantal gevallen loopt op. Daarmee wordt het teveel om dit van iedere patiënt afzonderlijk bekend te maken', aldus @:rivmhttps://t.co/DeqQ1y4xZ1 reageer retweet
Singapore doet het volgens mij nu nog, die zitten toch al op 100+? Godverdomme wat een faalhazen.
Bizar inderdaad. Hoe understaffed is het RIVM eigenlijk?quote:Op maandag 2 maart 2020 15:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Carnaval, wintersport,voetbalwedstrijden, stedentrips. Hou mijn hart vast voor de komende 6 weken. Als het in dit tempo doorgaat moet bijna iedereen eraan geloven.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:25 schreef KingRadler het volgende:
er moeten nog veel terug komen van vakantie de lijst zal wel flink gaan groeien
Ze zijn uiterst precies; tot op het exacte appartementencomplex en winkels toe. Ze willen het zoveel mogelijk indijken en linken patiënt X aan Y waar nodig. Ze hebben zelfs mini clusters (vanaf 3 personen is het al iedereen afgaan voor diagnose).quote:Op maandag 2 maart 2020 15:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Dat zeiden we in begin januari ook. Toen zouden na 2 weken vrijwel miljoenen mensen besmet zijn. We zitten nu hoogstens wereldwijd op 100k ofzoquote:Op maandag 2 maart 2020 15:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Carnaval, wintersport,voetbalwedstrijden, stedentrips. Hou mijn hart vast voor de komende 6 weken. Als het in dit tempo doorgaat moet bijna iedereen eraan geloven.
Denk het niet eigenlijk. Veel mensen plannen hun vakantie aan de hand van beschikbare tickets, prijzen en vliegtijden.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:19 schreef speknek het volgende:
[..]
Lekker nuttig ook, dan vliegen Chinezen/Italianen via een ander land om.
Singapore doet het ook 1 keer per dag, maar dan wel goede complete info, leeftijd, geslacht, werk, straat of gebied waar ze wonen en of er een link is met eerdere cases.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Gelukkig hebben de alle paniekzaaiers elkaar gevonden in CORquote:Op maandag 2 maart 2020 15:28 schreef Jane het volgende:
Het RIVM gaat er nu vanuit dat als ze gewoon het minimale melden, 1x per dag een getalletje, dat dan de rust het langst bewaard blijft onder het onwetende volk.
Korea doet het nog steeds met bijna 4000 cases. Zijn hele kaarten beschikbaar met reisroutes van de cases, en sms alerts als je in de buurt van een case ben geweest.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Beurzen openen hoger dus er is hoop.quote:
Bij 18 gevallen ook al hequote:
Beter voorbeeld ja.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Korea doet het nog steeds met bijna 4000 cases. Zijn hele kaarten beschikbaar met reisroutes van de cases, en sms alerts als je in de buurt van een case ben geweest.
Ik neem nooit die broodjes, maar liep er gisteren langs en moest gelijk aan die post denken. Brrrrrrr.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:13 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Sinds ik gehoord heb dat die tang maar 1 keer per dag schoongemaakt wordt bij de Albert Heijn ben ik meer bang voor de tang dan voor het feit dat het broodje misschien getoucheerd zou kunnen zijn door iemand.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)og-corona-virus-rivmquote:De nieuwe coronagevallen zijn onder andere in Houten, Dalen, Nieuwendijk, de regio Tilburg en Helmond.
Waarschijnlijk zijn ze bang dat als mensen weten dat het in hun dorp is in paniek raken of dat naar buiten komt wie het is en waar die precies woont.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:31 schreef Arizona het volgende:
[..]
Bij 18 gevallen ook al he
Als er nou honderden per dag bij zouden komen...
Tsja. Korea is op technologisch gebied wel verder dan NL natuurlijk. Die hebben daar ook al meer dan een jaar 5G.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:31 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Beter voorbeeld ja.
Echt het idee dat we wat dit aangaat in 1 of ander derde wereldland wonen.
goed bezig / nieuwe risco gebieden waar ik dus niet kom deze weekquote:Op maandag 2 maart 2020 15:32 schreef capricia het volgende:
RTL geeft de gemeente nog wel door:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)og-corona-virus-rivm
quote:Op maandag 2 maart 2020 15:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik krijg met alle posts hier het idee dat FOK! voor 90% bestaat uit zieke, zwakke en misselijke 80-plussers waarvoor hogere kans op sterfte bestaat...
Ik zou het wel fijn vinden om te weten wanneer het in mijn gemeente is. Dan weet ik dat ik extra voorzichtig moet zijn en kunnen kwetsbare groepen er ook voor kiezen om wat minder naar buiten te gaan.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn ze bang dat als mensen weten dat het in hun dorp is in paniek raken of dat naar buiten komt wie het is en waar die precies woont.
Japan ook. Leeftijd, geslacht, woonplaats.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
De gemeenten geven de gemeenten door.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij het bepalen misschien, maar dan heb je alleen de lastminute reiziger. Als je je vakantie al gepland hebt dan gaan de meeste mensen gewoon nog. Een Chinese aio van mij haar ouders waren op bezoek toen KLM ineens niet meer vloog. Die gaan niet maandenlang hier zitten als ze ook via een andere route weer terugkomen.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Denk het niet eigenlijk. Veel mensen plannen hun vakantie aan de hand van beschikbare tickets, prijzen en vliegtijden.
Ik ben niet in paniek hoor.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gelukkig hebben de alle paniekzaaiers elkaar gevonden in COR
En de overige 10% leest niet goed.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik krijg met alle posts hier het idee dat FOK! voor 90% bestaat uit zieke, zwakke en misselijke 80-plussers waarvoor hogere kans op sterfte bestaat...
Of gewoon mensen die voor alles bang zijn en hele pallets aluminium thuis hebben liggen.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik doe mijn dakraam alvast dicht.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:34 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik zou het wel fijn vinden om te weten wanneer het in mijn gemeente is. Dan weet ik dat ik extra voorzichtig moet zijn en kunnen kwetsbare groepen er ook voor kiezen om wat minder naar buiten te gaan.
Puntje voor RTL!quote:Op maandag 2 maart 2020 15:32 schreef capricia het volgende:
[..]
twitter:vrtnws twitterde op maandag 02-03-2020 om 15:30:32Leerlingen uit Lede waren op skireis in Noord-Italië: "Sommigen roepen 'corona' om te lachen of vermijden ons" https://t.co/6sY4bITQhy #vrtnws reageer retweet
Dus dit.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:31 schreef Arizona het volgende:
[..]
Bij 18 gevallen ook al he
Als er nou honderden per dag bij zouden komen...
Je weet wel of je buurman het is door die marsmannetjes van de ggd aan de deur.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn ze bang dat als mensen weten dat het in hun dorp is in paniek raken of dat naar buiten komt wie het is en waar die precies woont.
https://nieman.harvard.ed(...)nAPandemic.aspx.htmlquote:Op maandag 2 maart 2020 15:34 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik ben niet in paniek hoor.
Vanochtend had iemand hier nog een artikel geplaatst over het verschil tussen de mensen die zich graag voorbereiden (paniekzaaiers, volgens jou) en de ontkenners. Volgens mij kwam het er op neer dat de ontkenners pas in een later stadium in paniek raken. Als het niet meer te ontkennen valt, wrs. Of als ze er zelf mee te maken krijgen. Degenen die jij nu die 'paniekzaaiers' noemt, zullen dan het kalmst zijn.
Ik krijg ook de indruk dat het er veel mee te maken heeft of je zin hebt om je in te lezen in wat er nu eigenlijk aan de hand is. Mensen die daar geen zin in hebben, denken dat de rest schromelijk overdrijft.
Anyway, er wordt echt heel weinig paniek gezaaid in dit topic. Er zitten alleen wel wat mensen die zich erin verdiept hebben en die de houding van het RIVM onbegrijpelijk laks vinden.
Waarbij je dan mag afvragen of de mensen die zich ingelezen hebben wijsheid in pacht hebben om te kunnen zeggen welke aanpak allerbeste is...quote:Op maandag 2 maart 2020 15:34 schreef Jane het volgende:
Anyway, er wordt echt heel weinig paniek gezaaid in dit topic. Er zitten alleen wel wat mensen die zich erin verdiept hebben en die de houding van het RIVM onbegrijpelijk laks vinden.
We zijn in elk geval voorbereid op wat komen gaat. De griepjes mensen mogen het met elkaar uitvechten in de supermarkt wie het laatste pak rijst af mag rekenenquote:Op maandag 2 maart 2020 15:34 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik ben niet in paniek hoor.
Vanochtend had iemand hier nog een artikel geplaatst over het verschil tussen de mensen die zich graag voorbereiden (paniekzaaiers, volgens jou) en de ontkenners. Volgens mij kwam het er op neer dat de ontkenners pas in een later stadium in paniek raken. Als het niet meer te ontkennen valt, wrs. Of als ze er zelf mee te maken krijgen. Degenen die jij nu die 'paniekzaaiers' noemt, zullen dan het kalmst zijn.
Ik krijg ook de indruk dat het er veel mee te maken heeft of je zin hebt om je in te lezen in wat er nu eigenlijk aan de hand is. Mensen die daar geen zin in hebben, denken dat de rest schromelijk overdrijft.
Of mensen die niet alleen puur aan zichzelf denken, natuurlijk. Mensen die hun vader, moeder, opa, oma, oom, tante, etc. graag nog wat langer bij zich hebben.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Maar dan niet van hun voorraad willen delen...quote:Op maandag 2 maart 2020 15:38 schreef Jane het volgende:
[..]
Of mensen die niet alleen puur aan zichzelf denken, natuurlijk. Mensen die hun vader, moeder, opa, oma, oom, tante, etc. graag nog wat langer bij zich hebben.
Persoonlijk denk ik niet dat het zover komt. Wel denk ik dat een aantal supermarkten gaan sluiten om besmettingen onder het personeel. Geen ramp maar toch wel fijn om wat in huis te hebben als de volgende supermarkt weer wat verder weg is.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:38 schreef Toefjes het volgende:
[..]
We zijn in elk geval voorbereid op wat komen gaat. De griepjes mensen mogen het met elkaar uitvechten in de supermarkt wie het laatste pak rijst af mag rekenen
Die uit Utrecht zijn er 2, een stel:quote:Op maandag 2 maart 2020 15:36 schreef Cattom het volgende:
• Besmettingen in Nederland:
1. Carnavalsvierder uit Loon op Zand
2. Vrouw uit Amsterdam, zit in Diemen
3. Partner van #2
4. Jongste kind van #2
5. Vrouw van #1
6. Dochter van #1
7. Vrouw uit Delft
8. Vrouw uit Nieuwendijk, Gemeente Altena. Op 21 februari opgenomen met klachten in het ziekenhuis van Gorinchem, en vervolgens naar het Erasmus Medisch Centrum gebracht en daar positief getest.
9. Man uit Dalen, gemeente Coevorden, onbekend waar die het virus heeft opgelopen, wel 3 dagen carnaval gevierd in Tilburg
10. Vrouw uit Tilburg
11. Man, broer van #1
12. 45-Jarige vrouw uit Helmond, met gezin op vakantie geweest in Noord-Italië
13. Man uit Oss, met gezin op vakantie geweest in Noord-Italië
14. Man uit Houten, vermoedelijk het virus opgelopen op een beurs in Duitsland
15. Man/vrouw werkzaam bij Nike in Hilversum (waar woont deze persoon?)
https://www.duic.nl/algemeen/twee-personen-met-corona-in-utrecht/quote:Twee inwoners van Utrecht zijn besmet met het Coronavirus (COVID-19). Het gaat om een stel zonder kinderen, dat geen link heeft met patiënten bij wie al eerder besmetting is vast gesteld. Zij waren vorige week op vakantie in het besmette gebied in Noord-Italië. De twee zitten sinds terugkeer van vakantie in thuisisolatie, op voorschrift van GGD regio Utrecht (GGDrU).
Fijne opsteker voor die 900 Nederlandse scholieren die nu onderweg zijn naar wintersport.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:37 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:vrtnws twitterde op maandag 02-03-2020 om 15:30:32Leerlingen uit Lede waren op skireis in Noord-Italië: "Sommigen roepen 'corona' om te lachen of vermijden ons" https://t.co/6sY4bITQhy #vrtnws reageer retweet
die hebben straks geen leven meerquote:Op maandag 2 maart 2020 15:41 schreef maily het volgende:
[..]
Fijne opsteker voor die 900 Nederlandse scholieren die nu onderweg zijn naar wintersport.
Studentenvereniging, dacht ik?quote:Op maandag 2 maart 2020 15:41 schreef maily het volgende:
[..]
Fijne opsteker voor die 900 Nederlandse scholieren die nu onderweg zijn naar wintersport.
Twee nieuwe doden in Frankrijktwitter:BFMTV twitterde op maandag 02-03-2020 om 15:38:25ALERTE INFO - Coronavirus: le maire de Compiègne annonce deux nouveaux morts dans l'Oisehttps://t.co/WVO3I9xaRM https://t.co/AZ1BoE0fZn reageer retweet
quote:Volgens de eerste bevindingen zijn de twee patiënten de afgelopen dagen door het ziekenhuis van Compiègne-Noyon gegaan.
Een week na het overlijden van een professor van Crépy-en-Valois in Oise, verloren twee nieuwe patiënten het leven, besmet met het coronavirus. Het zijn twee oudere mensen, vertelde de burgemeester van Compiègne aan BFMTV, ter bevestiging van informatie van de Parijzenaar.
Philippe Marini, burgemeester van Compiègne, bevestigde deze twee sterfgevallen tijdens het weekend op BFMTV. "Dit zijn oudere mensen die aan verschillende andere pathologieën leden."
In totaal verloren vier mensen hun leven op Frans grondgebied als gevolg van de epidemie van dit nieuwe coronavirus.
https://www.bfmtv.com/san(...)-l-oise-1867792.html
Ze willen dus geen paniek zaaien. Baal er wel van.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ja, ongekend paniek in de regio's waar ze dit wel op de juiste manier doen.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:45 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ze willen dus geen paniek zaaien. Baal er wel van.
Ik snap sowieso niet dat ze toch gegaan zijn.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:44 schreef Jane het volgende:
[..]
Studentenvereniging, dacht ik?
Tja, als die alle 900 virusvrij terugkomen is het een godswonder, denk ik. Als je ziet hoeveel mensen er ziek terugkomen uit Italie...
RIVMquote:Op maandag 2 maart 2020 15:47 schreef kapiteintje het volgende:
Kan @:aTypisch mij even uitleggen waar ik mij het beste kan inlezen.
Straks is het gedaan met de regering, steek ze maar in quarantainequote:Op maandag 2 maart 2020 15:19 schreef Za het volgende:
onze minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge liep onlangs zelfs in Brabant mee in een carnavalsoptocht ipv deze af te gelasten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Eerder ...quote:Op maandag 2 maart 2020 15:48 schreef Tengano het volgende:
Volgens de statistieken gaat er dus over 2 weken minimaal 1 dode hier vallen door Corona
Waarschijnlijk met het idee 'Ach, het is maar een griepje waar een jonge student wel tegenkan'. Even negerend dat ze, eenmaal thuisgekomen, wel hun oudere en zwakkere familieleden en vrienden ermee aansteken.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:46 schreef maily het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet dat ze toch gegaan zijn.
quote:Alle patiënten die in het Amphiaziekenhuis in Breda liggen met klachten over hoesten of benauwdheid, zijn zondag getest op het coronavirus. Ook alle nieuw binnenkomende patiënten met griepachtige verschijnselen worden getest. Dat is strenger dan het landelijk protocol, maar het ziekenhuis wil geen enkel risico nemen.
Dit, daarom hoop ik ook niet dat ik het krijg en daarmee weer m’n ouders of andere minder gezonde mensen in m’n omgeving besmetquote:Op maandag 2 maart 2020 15:48 schreef Jane het volgende:
[..]
Waarschijnlijk met het idee 'Ach, het is maar een griepje waar een jonge student wel tegenkan'. Even negerend dat ze, eenmaal thuisgekomen, wel hun oudere en zwakkere familieleden en vrienden ermee aansteken.
quote:Patiënt Maasstad Ziekenhuis is inderdaad besmet met coronavirus
Een woordvoerder van het RIVM heeft bevestigd dat de patiënt uit het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam officieel besmet is met het coronavirus. Er zijn twee tests uitgevoerd. Die zijn beiden positief.
Vanochtend testte de man al positief op de eerste test. Vanmiddag wees ook de tweede test uit dat hij besmet is met het coronavirus.
De man is één van de achttien bevestigde coronapatiënten in ons land, aldus het RIVM. Het Maasstad Ziekenhuis kan in verband met privacy niet zeggen wat de leeftijd van de man is en of hij uit de regio Rijnmond komt.
https://www.rijnmond.nl/n(...)smet-met-coronavirus
quote:15. Persoon U1, een stel met patient 16 uit de gemeente Utrecht, terug van een reis naar Noord-Italië
16. Persoon U2, een stel met patient 15 uit de gemeente Utrecht, terug van een reis naar Noord-Italië
@Tjacka @Zipportal @trein2000quote:17. Man die op IC Maasstad ziekenhuis lag.
Het grootste probleem blijft dat ze elkaar aansteken.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:37 schreef Houtenbeen het volgende:
Wat dacht je van die mensen van het RIVM zelf? Ik vond die ene vent er gisteren al vrij ziek uitzien.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:48 schreef zipcon het volgende:
Het is wel lullig als er een regeringslid zelf ziek wordt terwijl RIVM roept dat er geen zorgen nodig zijn, geen afsluitingen. Carnaval is veilig en immuun.
Teveel werkquote:Op maandag 2 maart 2020 15:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Trein2000 heeft hem net geupdate; ik kan er niet eens meer inquote:
Dus kwetsbare groepen moeten maar gokken hoeveel gevallen er in hun eigen gemeente geconstateerd zijn?quote:Op maandag 2 maart 2020 15:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Dat wordt wel heel erg oppassen dan. Ik ga alvast nog even 20 kilo extra rijst halenquote:Op maandag 2 maart 2020 15:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dus kwetsbare groepen moeten maar gokken hoeveel gevallen er in hun eigen gemeente geconstateerd zijn?
Maar wat als de Turk of Surinamer achter toonbank ziek is? Zou je dat wel gaan doen?quote:Op maandag 2 maart 2020 15:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat wordt wel heel erg oppassen dan. Ik ga alvast nog even 20 kilo extra rijst halen
Dit ja. Het RIVM zegt als je klachten hebt die bij dit virus passen en je bent met iemand in contact geweest die het mogelijk kan hebben moet je aan de bel trekken. Hoe the fuck kan ik weten of ik ben blootgesteld als ik niet eens mag/kan weten waar de besmette mensen zich bevinden.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dus kwetsbare groepen moeten maar gokken hoeveel gevallen er in hun eigen gemeente geconstateerd zijn?
We zijn er net achter gekomen dat RTL ons op dit moment het beste op de hoogte houdt.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
quote:Op maandag 2 maart 2020 15:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
quote:Op maandag 2 maart 2020 15:34 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
De gemeenten geven de gemeenten door.
Als jullie de berichten van het RIVM goed lezen staat daar in dat het vanaf nu aan de gemeenten zelf is om te berichten over de woonplaats van de bevestigde patiënten.
Ik hou altijd al heeel veel afstand van mensen dus doe nu niet andersquote:Op maandag 2 maart 2020 15:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar wat als de Turk of Surinamer achter toonbank ziek is?
quote:Op maandag 2 maart 2020 15:49 schreef alpeko het volgende:
Het Amphia durft stelling te nemen tegen het RIVM. Helden
[..]
Plus dat de pinautomaat betast kan zijn dooor iemand met het virus.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar wat als de Turk of Surinamer achter toonbank ziek is? Zou je dat wel gaan doen?
Ben benieuwd hoe Amsterdam dat gaat doen. Die zullen wel weer iets unieks hebben.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:54 schreef capricia het volgende:
Het is dus aan de gemeente zelf om door te geven.
Van de overheid hoef je dit soort informatie van levensbelang blijkbaar niet te verwachtenquote:Op maandag 2 maart 2020 15:53 schreef Jane het volgende:
[..]
We zijn er net achter gekomen dat RTL ons op dit moment het beste op de hoogte houdt.
Ja, compleet belachelijk.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:54 schreef capricia het volgende:
Gelukkig hoef je tegenwoordig vaak de knoppen niet meer in te drukkenquote:Op maandag 2 maart 2020 15:54 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Plus dat de pinautomaat betast kan zijn dooor iemand met het virus.
Nee.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:49 schreef alpeko het volgende:
Het Amphia durft stelling te nemen tegen het RIVM. Helden
[..]
Zag al de eerste vacatures staan voor virusadministratief medewerkersquote:Op maandag 2 maart 2020 15:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe Amsterdam dat gaat doen. Die zullen wel weer iets unieks hebben.
quote:Op maandag 2 maart 2020 15:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Zag al de eerste vacatures staan voor virusadministratief medewerkers
Matige handelswijze als je het mij vraagt. Niet echt informatief richting je burgersquote:Op maandag 2 maart 2020 15:54 schreef capricia het volgende:
Ja, dat is ook precies mijn bezwaar, waarom niet gewoon doorgeven waar de besmettingen zijn?quote:Op maandag 2 maart 2020 15:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dus een protocol is er eigenlijk voor niets?quote:Op maandag 2 maart 2020 15:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee.
Een ziekenhuis mag altijd testen. Het is niet zo dat het RIVM bepaalt wat doktoren wel of niet mogen testen.
This is Netherlandquote:Op maandag 2 maart 2020 15:56 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Matige handelswijze als je het mij vraagt. Niet echt informatief richting je burgers
Doe niet zo naïef: Ja, ze zeggen daarmee dat de norm die RIVM hanteert, onvoldoende zekerheid biedt. En gelijk hebben ze! Als ziekenhuis kun je dat risico niet nemen.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee.
Een ziekenhuis mag altijd testen. Het is niet zo dat het RIVM bepaalt wat doktoren wel of niet mogen testen.
18 gevallen: Ja nee we kunnen niet doorgeven waar allemaal hoor, teveel werk!twitter:MinPres twitterde op maandag 02-03-2020 om 15:46:33Vanmiddag bezocht ik de professionals van GGD Hollands Midden (@ggdhm) in Leiden om te praten over hun werkzaamheden met betrekking tot het coronavirus. Het virus vraagt om een deskundige aanpak – en die deskundigheid hebben we in Nederland. Veel respect voor deze mensen. https://t.co/3GUdXrBIKP reageer retweet
Tweet #1?quote:Op maandag 2 maart 2020 15:57 schreef Arizona het volgende:
18 gevallen: Ja nee we kunnen niet doorgeven waar allemaal hoor, teveel werk!twitter:
Neeee dit gaat helemaal misquote:
We mogen Ab Klink ook wel bedanken voor zijn briljante hervormingen met de uiteindelijke faillissementen en uitholling van onze medische sectorquote:Op maandag 2 maart 2020 15:57 schreef hollandia02 het volgende:
Nederland, het land van de decentralisatie!
Tuurlijk, Jackquote:Op maandag 2 maart 2020 15:58 schreef Arizona het volgende:
[..]
Neeee dit gaat helemaal mis![]()
Ik wilde een tweet van Mark Rutte posten
En ik ken geen jack
Jack is de oprichter van twitter, dit was volgens mij de eerste tweet ooit.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:58 schreef Arizona het volgende:
[..]
En ik ken geen jack
We zijn hier redelijk goed in het over de schutting plempen inderdaad.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:57 schreef hollandia02 het volgende:
Nederland, het land van de decentralisatie!
Jack is de oprichter van twitter.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:58 schreef Arizona het volgende:
[..]
En ik ken geen jack
Oke, maar die 2 ziekenhuizen die nu (deels) gesloten zijn, verschuilen zich wel achter de RIVM-richtlijnen. Ik kom gelukkig vrijwel nooit in mijn lokale ziekenhuis, maar was dat wel zo, dan zou ik het toch best een geruststellende gedachte vinden te weten dat ze er niet zitten te slapen wat dit virus betreft.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee.
Eens. UMC Utrecht doet dit ook al sinds vorige week donderdag. Ze testen daar iedereen die ze normaal gesproken op griepvirus zouden testen ook meteen op coronavirus. Dit was ook voordat het RIVM de richtlijnen had aangepast. Heel fijn dat er ziekenhuizen zijn waar ze nog wel enigzins zelf nadenken.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:01 schreef Jane het volgende:
[..]
Oke, maar die 2 ziekenhuizen die nu (deels) gesloten zijn, verschuilen zich wel achter de RIVM-richtlijnen. Ik kom gelukkig vrijwel nooit in mijn lokale ziekenhuis, maar was dat wel zo, dan zou ik het toch best een geruststellende gedachte vinden te weten dat ze er niet zitten te slapen wat dit virus betreft.
Ik vind het dus ook een goed initiatief van dit ziekenhuis om publiekelijk te laten weten dat ze er bovenop zitten. Volgens mij stelt dat mensen meer gerust dan de sussende toon van het RIVM.
Jack is een mooie naamquote:Op maandag 2 maart 2020 15:58 schreef Arizona het volgende:
[..]
En ik ken geen jack
twitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 16:02:49WHO will hold a press conference on coronavirus in a few minutes. Watch live: https://t.co/fwn6jkeXTe reageer retweet
quote:Op maandag 2 maart 2020 16:02 schreef Rianne84 het volgende:
Ze delen hier bij de zwemles geen munten meer uit ivm corona. Maar verder delen we gewoon kleedhokjes, toiletten, deurklinken en zo![]()
Dan moeten ze wel testen ter beschikking hebben.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee.
Merci!quote:Op maandag 2 maart 2020 16:03 schreef Scrummie2.1 het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 16:02:49WHO will hold a press conference on coronavirus in a few minutes. Watch live: https://t.co/fwn6jkeXTe reageer retweet
Dit heb ik je al zo vaak horen zeggen, je moet nu toch zeker aan de 120 kg zittenquote:Op maandag 2 maart 2020 15:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat wordt wel heel erg oppassen dan. Ik ga alvast nog even 20 kilo extra rijst halen
Die krijgt straks een rijstbuikje.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:04 schreef mootie het volgende:
[..]
Dit heb ik je al zo vaak horen zeggen, je moet nu toch zeker aan de 120 kg zitten
Johan Derksen hebben ze ook gevraagdquote:Op maandag 2 maart 2020 16:04 schreef hollandia02 het volgende:
34 MINUTEN GELEDEN
Morgen crisisoverleg kabinet over coronavirus
Voor het eerst komt morgen een groot deel van het kabinet bij elkaar voor crisisoverleg over het coronavirus. Het overleg heet officieel het MCCB (Ministeriële Commissie Crisisbeheersing). De verwachting is dat het kabinet bijgepraat wordt en niet dat er maatregelen worden afgekondigd. Het overleg gaat vooral over de neveneffecten van het coronavirus op bijvoorbeeld de economie en het openbare leven.
Een groot deel van het kabinet zit erbij, in ieder geval de ministers Rutte, Wiebes, Bruins, Koolmees, Schouten, Grapperhaus, Van Nieuwenhuizen, Hoekstra en Bijleveld. En mogelijk worden daar nog namen aan toegevoegd.
----------------------------
Heuj, het hele zooitje bij elkaar.
En eentje heeft Coronaquote:Op maandag 2 maart 2020 16:04 schreef hollandia02 het volgende:
34 MINUTEN GELEDEN
Voor het eerst komt morgen een groot deel van het kabinet bij elkaar voor crisisoverleg over het coronavirus. Het overleg heet officieel het MCCB (Ministeriële Commissie Crisisbeheersing). De verwachting is dat het kabinet bijgepraat wordt en niet dat er maatregelen worden afgekondigd. Het overleg gaat vooral over de neveneffecten van het coronavirus op bijvoorbeeld de economie en het openbare leven.
Een groot deel van het kabinet zit erbij, in ieder geval de ministers Rutte, Wiebes, Bruins, Koolmees, Schouten, Grapperhaus, Van Nieuwenhuizen, Hoekstra en Bijleveld. En mogelijk worden daar nog namen aan toegevoegd.
Blok nietquote:Op maandag 2 maart 2020 16:04 schreef hollandia02 het volgende:
34 MINUTEN GELEDEN
Ja natuurlijk.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:01 schreef Jane het volgende:
[..]
Oke, maar die 2 ziekenhuizen die nu (deels) gesloten zijn, verschuilen zich wel achter de RIVM-richtlijnen. Ik kom gelukkig vrijwel nooit in mijn lokale ziekenhuis, maar was dat wel zo, dan zou ik het toch best een geruststellende gedachte vinden te weten dat ze er niet zitten te slapen wat dit virus betreft.
Ik vind het dus ook een goed initiatief van dit ziekenhuis om publiekelijk te laten weten dat ze er bovenop zitten. Volgens mij stelt dat mensen meer gerust dan de sussende toon van het RIVM.
Als Johan Derksen zegt dat we allemaal doodgaan aan de corona, lijkt mij dat een prima reden om te kalmeren.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:06 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Johan Derksen hebben ze ook gevraagd
Geen Blok? Voelt 'ie zich misschien toch wat... eh... 'grieperig' na z'n bezoekje aan Iran?quote:Op maandag 2 maart 2020 16:04 schreef hollandia02 het volgende:
Eindelijk orde op zaken dusquote:Op maandag 2 maart 2020 16:06 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Johan Derksen hebben ze ook gevraagd
Maar het verschil tussen een Koreaan en een Chinees is ook niet heel duidelijk somsquote:Op maandag 2 maart 2020 16:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Koreaanse vriendin van me in Engeland is al uitgescholden voor vleermuis etende corona virus lijer.
Echt sommige mensen zijn zo tering dom
Ja klopt, maar heeft weinig te maken met corona.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Koreaanse vriendin van me in Engeland is al uitgescholden voor vleermuis etende corona virus lijer.
ja daarom als hun ziek zijn dan kunnen ze hem niet aanstekenquote:Op maandag 2 maart 2020 16:07 schreef Strani het volgende:
Is Blok niet de Designated Survivor? Misschien mag 'ie er daarom wel niet bij zijn.
Dat was hij in elk geval wel een keer, maar het lijkt me sterk dat dat altijd dezelfde isquote:Op maandag 2 maart 2020 16:07 schreef Strani het volgende:
Is Blok niet de Designated Survivor? Misschien mag 'ie er daarom wel niet bij zijn.
Misschien mag hij de Designated Survivor-trui voor een heel jaar dragenquote:Op maandag 2 maart 2020 16:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat was hij in elk geval wel een keer, maar het lijkt me sterk dat dat altijd dezelfde is
Zeker, als fatsoenlijke vent een Chinese dame netjes uitschelden voor vleermuisetende coronaviruslijer wordt je zo wel lastig gemaaktquote:Op maandag 2 maart 2020 16:07 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Maar het verschil tussen een Koreaan en een Chinees is ook niet heel duidelijk soms![]()
Als het RIVM té vroeg zegt dat iedereen getest moet worden hebben we straks geen testkits meer over als het écht nodig is, lijkt me?quote:
Tsja is hetzelfde voor hen natuurlijk. Mensen in China dachten dat ik Sheldon was (van The Big Bang Theory) terwijl ik echt totaal niet op hem lijkquote:Op maandag 2 maart 2020 16:07 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Maar het verschil tussen een Koreaan en een Chinees is ook niet heel duidelijk soms![]()
Werkt toch goed dan zo'n muurquote:Op maandag 2 maart 2020 16:09 schreef hollandia02 het volgende:
[ afbeelding ]
De DDR houd het goed vol.
En daar is 18quote:Vijfde besmetting in Loon op Zand: vrouw had contact met eerste slachtoffer
De gemeente Loon op Zand bevestigt aan RTL Nieuws dat een vijfde inwoner van het dorp besmet is met het coronavirus. Het gaat om een vrouw die contact heeft gehad met het eerste slachtoffer. Zij zijn geen familie van elkaar.
De vrouw zit thuis in isolatie.
@trein2000 @Tjacka @Zipportalquote:18. Vrouw uit Loon op Zand, contact met patient 1
quote:15. Persoon U1, een stel met patient 16 uit de gemeente Utrecht, terug van een reis naar Noord-Italië
quote:17. Man die op IC Maasstad ziekenhuis lag.
Die deel je dan toch echt zelf want je hoeft er niet te zijn natuurlijk. Ze kunnen nu niet opeens een zwembad gaan verbouwen en daarbij duik je met z'n allen in één bad en dan val je over deurklinken.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:02 schreef Rianne84 het volgende:
Ze delen hier bij de zwemles geen munten meer uit ivm corona. Maar verder delen we gewoon kleedhokjes, toiletten, deurklinken en zo![]()
Ik voel een Southpark aflevering aankomen haha.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:09 schreef Kyran het volgende:
Al die lui bij WHO livestream zijn Plague Inc aan het spelen volgens mij. Niemand die opkijkt, allemaal op hun telefoon.
Gelukkig hebben we een proactief bestuur, zodat we weten wat te doen als de eerste besmetting in Nederland wordt geconstateerd, want dat is natuurlijk een kwestie van tijd, dat kun je aan je klompen aanvoelen natuurlijk.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:04 schreef hollandia02 het volgende:
34 MINUTEN GELEDEN
Kan Bruins weer stamelend uitleg gevenquote:Op maandag 2 maart 2020 16:04 schreef hollandia02 het volgende:
34 MINUTEN GELEDEN
De oranje delen zijn precies de gebieden waar Nederlanders door komen als ze heen en weer naar Noord-Italie rijden.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:09 schreef hollandia02 het volgende:
[ afbeelding ]
Ja ik ken dat. Mij vergelijken ze altijd met Schwarzeneggerquote:Op maandag 2 maart 2020 16:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja is hetzelfde voor hen natuurlijk. Mensen in China dachten dat ik Sheldon was (van The Big Bang Theory) terwijl ik echt totaal niet op hem lijk
Dat ze zo goed Nederlands spreken is op zich ook merkwaardigquote:Op maandag 2 maart 2020 16:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Allemaal mekaar een handje geven.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:04 schreef hollandia02 het volgende:
34 MINUTEN GELEDEN
dramaquote:Op maandag 2 maart 2020 16:10 schreef StateOfMind het volgende:
Wat is de huidige stand van zaken in Nederland op dit moment?
Wordt nog leuk als de eerste dode gemeld wordt. Ook daar kan je op wachten natuurlijk.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we een proactief bestuur, zodat we weten wat te doen als de eerste besmetting in Nederland wordt geconstateerd, want dat is natuurlijk een kwestie van tijd, dat kun je aan je klompen aanvoelen natuurlijk.
Eindelijk weer nachtrust
Dus patiënt 1 heeft al minstens vier personen besmet. Ik hoop dat deze laatste in thuisquarantaine zat aangezien hij contact had gehad met patiënt 1?quote:
Het voormalig Oostblok heeft het sowieso goed begrepen, zo lijkt het.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:09 schreef hollandia02 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik krijg niet de indruk dat die schaars zijn. In de wereld, bedoel ik. Verder geen idee hoeveel NL er ingekocht heeft.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Als het RIVM té vroeg zegt dat iedereen getest moet worden hebben we straks geen testkits meer over als het écht nodig is, lijkt me?
2 ziekenhuizen deels op hun gat omdat we 18 cases hebbenquote:Op maandag 2 maart 2020 16:10 schreef StateOfMind het volgende:
Wat is de huidige stand van zaken in Nederland op dit moment?
En iedereen nu speculeren wat voor contact ze hadden ... je overspel zal zo maar aan het licht komen.quote:
Tja, ik weet het niet. Maar ik zie hier wel héél veel kritiek op de RIVM. Lijkt me zo'n gevalletje beste stuurlui aan wal.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:12 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik krijg niet de indruk dat die schaars zijn. In de wereld, bedoel ik. Verder geen idee hoeveel NL er ingekocht heeft.
Mijn punt was ook meer dat je die munten net zo goed wel kunt uitdelenquote:Op maandag 2 maart 2020 16:10 schreef Noek het volgende:
[..]
Die deel je dan toch echt zelf want je hoeft er niet te zijn natuurlijk. Ze kunnen nu niet opeens een zwembad gaan verbouwen en daarbij duik je met z'n allen in één bad en dan val je over deurklinken.
Sowieso zwembaden met hun schimpies.
19quote:Op maandag 2 maart 2020 16:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
2 ziekenhuizen deels op hun gat omdat we 18 cases hebben
18 al? Gisteren nog 10.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
2 ziekenhuizen deels op hun gat omdat we 18 cases hebben
Echt he, en zonder het budget van het RIVM ook nog eens.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Tja, ik weet het niet. Maar ik zie hier wel héél veel kritiek op de RIVM. Lijkt me zo'n gevalletje beste stuurlui aan wal.
Dat wordt koffie en cakequote:Op maandag 2 maart 2020 16:11 schreef hjansen82 het volgende:
Kaffee und Kuchen in de aanbieding in Duitsland.
Vooralsnog is er in elk geval nog steeds geen uitbraak in Nederland. Vrijwel alle gevallen zijn goed te herleiden.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:14 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Echt he, en zonder het budget van het RIVM ook nog eens.
Heeft de RIVM al toegegeven aan human-to-human transmission in Nederland, buiten reizigers en familie om? Want dan is dit nu bevestigd toch?quote:Op maandag 2 maart 2020 16:14 schreef KingRadler het volgende:
19
Vijfde besmetting in Loon op Zand: vrouw had contact met eerste slachtoffer
De gemeente Loon op Zand bevestigt aan RTL Nieuws dat een vijfde inwoner van het dorp besmet is met het coronavirus. Het gaat om een vrouw die contact heeft gehad met het eerste slachtoffer. Zij zijn geen familie van elkaar.
De vrouw zit thuis in isolatie.
Niet echt.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Vooralsnog is er in elk geval nog steeds geen uitbraak in Nederland. Vrijwel alle gevallen zijn goed te herleiden.
Ja maar het is natuurlijk niet een kwestie van of, maar wanneer. Elk land denkt dit telkens in de eerste week. In Duitsland, Frankrijk en Spanje is het precies zo gegaan als hier.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Vooralsnog is er in elk geval nog steeds geen uitbraak in Nederland. Vrijwel alle gevallen zijn goed te herleiden.
Kan zomaar over een half uur wel 20 zijn.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:16 schreef Durmada het volgende:
Eigenlijk best lekker. Toen deze reeks werd geopend, waren de voorspellingen zeer onheilspellend. Nu blijkt dat Nederland begin maart nog geen 20 besmettingen heeft genoteerd.
Dit zijn teksten.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:17 schreef maily het volgende:
[..]
Kan zomaar over een half uur wel 20 zijn.
Tweede test bevestigt: patiënt Maasstadziekenhuis inderdaad besmet met coronavirusquote:Op maandag 2 maart 2020 16:17 schreef maily het volgende:
[..]
Flauw.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:17 schreef maily het volgende:
[..]
Volgens de reeksen in begin januari zouden er in maart al honderdduizenden, zo niet, miljoenen mensen besmet zijn.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:16 schreef Durmada het volgende:
Eigenlijk best lekker. Toen deze reeks werd geopend, waren de voorspellingen zeer onheilspellend. Nu blijkt dat Nederland begin maart nog geen 20 besmettingen heeft genoteerd.
Zo heel veel poep zit er nog niet op de ventilator idd. Er komt waarschijnlijk alleen wel steeds meer bij de komende dagen, weken, maanden.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:16 schreef Durmada het volgende:
Jawel, wel 20quote:Op maandag 2 maart 2020 16:16 schreef Durmada het volgende:
Dat ging snel.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:18 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Tweede test bevestigt: patiënt Maasstadziekenhuis inderdaad besmet met coronavirus
Op de afdeling intensive care van het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam worden tijdelijk geen nieuwe patiënten opgenomen. Bij een patiënt die op de afdeling heeft gelegen was bij een eerste test het coronavirus vastgesteld.
Nu blijkt uit de tweede test dat de patiënt inderdaad besmet is met het coronavirus. Daarmee komt het totaal aantal besmettingen in Nederland op 20.
Die zat er al bij denk ikquote:Op maandag 2 maart 2020 16:18 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Tweede test bevestigt: patiënt Maasstadziekenhuis inderdaad besmet met coronavirus
Op de afdeling intensive care van het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam worden tijdelijk geen nieuwe patiënten opgenomen. Bij een patiënt die op de afdeling heeft gelegen was bij een eerste test het coronavirus vastgesteld.
Nu blijkt uit de tweede test dat de patiënt inderdaad besmet is met het coronavirus. Daarmee komt het totaal aantal besmettingen in Nederland op 20.
100k positief getest ja. Er zijn natuurlijk veel meer mensen besmet geraakt wereldwijd. Vooral in China.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:18 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Volgens de reeksen in begin januari zouden er in maart al honderdduizenden, zo niet, miljoenen mensen besmet zijn.
Zitten nog geeneens op 100k.
quote:
Blijkbaar niet dus.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:18 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Nou poepoe, 150k tot 200k dan. Is niks.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:19 schreef syroto het volgende:
[..]
100k positief getest ja. Er zijn natuurlijk veel meer mensen besmet geraakt wereldwijd. Vooral in China.
Hmmm, het feit dat de 2 patienten die er een week mee in het ziekenhuis hebben gelegen het al veel eerder moeten hebben opgelopen dan de officiele eerste patient, en bovendien van hen juist niet duidelijk is hoe ze eraan zijn gekomen, stelt toch niet erg gerust, vind ik.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |