quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
[quote]quote:Het is maar een griepje
Hoewel slijm buiten het lichaam als iets onsmakelijks wordt gezien, helpt het binnenin het lichaam de longen te beschermen tegen ziekteverwekkers en houden ze de luchtwegen vochtig. Epitheelcellen met trilhaartjes zwemmen in het slijm rond en ruimen daar afvalstoffen als pollen en virussen op.
Frieman legt uit dat het SARS-virus goed was in het infecteren en doden van deze trilhaarcellen, die zich vervolgens ophoopten en de luchtwegen van de patiënt met afvalstoffen en vocht vulden. Hij denkt dat hetzelfde gebeurt bij het nieuwe coronavirus, omdat uit het eerste onderzoek naar COVID-19 is gebleken dat bij veel patiënten een dubbele longontsteking optreedt, die zich onder meer uit in kortademigheid.
Daarna begint fase twee en slaat het immuunsysteem alarm. Opgeschrikt door het binnendringende virus, begint het lichaam de ziekte te bestrijden door de longen te overspoelen met immuuncellen, die de beschadigde cellen opruimen en het longweefsel repareren.
Als alles naar behoren werkt, is dit ontstekingsproces nauwgezet en beperkt tot de besmette weefsels. Maar soms slaat het immuunsysteem op hol en begint wild om zich heen te slaan, waarbij ook gezonde cellen worden verwoest.
“Je krijgt door zo’n immuunrespons dus te maken met méér in plaats van minder schade,” zegt Frieman. Nog meer afvalstoffen hopen zich in de longen op en de longontsteking wordt erger.
De longen vullen het lichaam aan met levengevende zuurstof. Leer alles over de anatomie van de longen, hoe de organen ademhaling mogelijk maken en hoe ze gevoelig zijn voor ziekten.
In de derde fase verergert de longontsteking zich nog verder, wat kan leiden tot respiratoire insufficiëntie. Ook als de patiënt hierdoor niet overlijdt, kan de schade aan de longen onherstelbaar zijn. Volgens de WHO leidde SARS tot het ontstaan van gaten in de longen, waardoor ze een “honingraatvormige aanblik” kregen, en het lijkt erop dat dit patroon ook bij patiënten van het nieuwe coronavirus is te herkennen.
De gaten ontstaan waarschijnlijk door de hyperreactiviteit van het immuunstelsel, wat tot de vorming van littekenweefsel en een verstijving van de longen leidt.
In dat geval moet de patiënt doorgaans aan de beademing. Intussen worden de membranen tussen de longblaasjes en de bloedvaten steeds poreuzer, waardoor de blaasjes zich met vocht kunnen vullen en de bloedbaan niet langer van zuurstof kunnen voorzien.
“In zeer ernstige gevallen verdrinken de longen en kan de patiënt niet meer ademhalen,” zegt Frieman. “Dat is hoe mensen aan de ziekte overlijden.”
Dit artikel werd oorspronkelijk in het Engels gepubliceerd op NationalGeographic.com
SPOILER: handige linkjes en telefoonnummersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Tjacka op 02-03-2020 16:19:47 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Ik lees verder geen nieuws (buiten dit), dus die updates zorgen er dan voor dat ik iig de belangrijkste dingen doorkrijg.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:44 schreef Immerdebestebob het volgende: [..] Ik vind het juist wel relaxt niet alles bij te houden
![]()
Ziekquote:
Dat is legit echt een van de meest onhygiënische plekken waar je je maar kunt begeven volgens mijquote:Op maandag 2 maart 2020 14:54 schreef -Straw- het volgende:
Wel mooi om ook de verschillen tussen mensen te zien in aanleg voor angst en doemdenken. Een collega van me is afgelopen weekend nog met tientallen andere mensen in een ballenbak gesprongen.Over hygiënisch gesproken.
Zullen ze wel bewaren voor de persco.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:54 schreef Bastiefcg het volgende:
[..]
Ja hallo? Zoek dat lekker zelf uit!
Aldus het RIVM...
Hou ons op de hoogte .....quote:Op maandag 2 maart 2020 14:54 schreef -Straw- het volgende:
Wel mooi om ook de verschillen tussen mensen te zien in aanleg voor angst en doemdenken. Een collega van me is afgelopen weekend nog met tientallen andere mensen in een ballenbak gesprongen.Over hygiënisch gesproken.
Als je er vanuit gaat dat je dat virus toch niet kan ontwijken, kan je hem het beste zo snel mogelijk meepakken. Dan zijn er in geval van nood vast nog wat bedden vrij. Of je moet als kluizenaar willen leven.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:54 schreef -Straw- het volgende:
In sauna, zwembad, darkroom, voetbalstadions, concerten, discotheken en kroegen ga je ook lekker.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:55 schreef syroto het volgende:
[..]
Dat is legit echt een van de meest onhygiënische plekken waar je je maar kunt begeven volgens mij
We werken best hard hoor.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:53 schreef Tengano het volgende:
Ik dacht ik werk het lijstje even bij, maar dat is al gebeurd zie ik.
Oh, er zijn minstens evenveel hardnekkige ontkenners hoor.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:54 schreef -Straw- het volgende:
Maar echt. Na WC's, groepjes snotterende peuters die overal aanzitten en alles in hun mond stoppen, en van die bakjes met nootjes op openbare plekken.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:55 schreef syroto het volgende:
[..]
Dat is legit echt een van de meest onhygiënische plekken waar je je maar kunt begeven volgens mij
C.enterparcs .... écht even samen ....quote:Op maandag 2 maart 2020 14:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
In sauna, zwembad, darkroom, voetbalstadions, concenten, discotheken en kroegen ga je ook lekker.
Die wordt sowieso ziekquote:Op maandag 2 maart 2020 14:54 schreef -Straw- het volgende:
Maar het virus is bij herinfectie dodelijker dan bij de eerste infectie. Je wordt er niet immuun voor.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Als je er vanuit gaat dat je dat virus toch niet kan ontwijken, kan je hem het beste zo snel mogelijk meepakken. Dan zijn er in geval van nood vast nog wat bedden vrij. Of je moet als kluizenaar willen leven.
Soms minder zorgen maken, maakt je leven wel wat prettiger imho.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:53 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Ik lees verder geen nieuws (buiten dit), dus die updates zorgen er dan voor dat ik iig de belangrijkste dingen doorkrijg.
Maar valt zeker wat voor te zeggen om niet alles mee te krijgen. Nieuws detox.
NOS liveblogquote:De Italiaanse grote wielerwedstrijden Strade Bianche, Tirreno-Adriatico en Milaan-Sanremo van de komende weken gaan gewoon door. Dat heeft organisator RCS Sport aan de deelnemende wielerteams laten weten.
Hema haalt alle proefschaaltjes weg vanwege coronaquote:Op maandag 2 maart 2020 14:58 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Maar echt. Na WC's, groepjes snotterende peuters die overal aanzitten en alles in hun mond stoppen, en van die bakjes met nootjes op openbare plekken.
Hier in Coevorden zag ik net gratis hapjes in de supermarkt staan om uit te proberen. (Één of andere smeerbare salade op toastjes.)quote:Op maandag 2 maart 2020 14:58 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Maar echt. Na WC's, groepjes snotterende peuters die overal aanzitten en alles in hun mond stoppen, en van die bakjes met nootjes op openbare plekken.
Of korter!quote:Op maandag 2 maart 2020 14:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Soms minder zorgen maken, maakt je leven wel wat prettiger imho.
Doen ze bij bijna alle grote supermarkten.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Hier in Coevorden zag ik net gratis hapjes in de supermarkt staan om uit te proberen. (Één of andere smeerbare salade op toastjes.)
Liever dik (of vroeg) in de kist dan een feestje gemist?quote:Op maandag 2 maart 2020 15:00 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dan is het maar zo. Al hoop ik van niet.
Daarom kijk of lees ik verder ook vrijwel geen nieuws, naast dit. Is toch alleen maar negatieve berichtgevingquote:Op maandag 2 maart 2020 14:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Soms minder zorgen maken, maakt je leven wel wat prettiger imho.
Nog geen positieve test gemeldquote:Ook in Gelderland eerste testen op coronavirus: ‘Patiënten hebben kenmerken die erop wijzen’
NIJMEGEN - De GGD Gelderland-Zuid is momenteel bezig met het testen van patiënten op de aanwezigheid van het coronavirus. Verschillende huisartsen uit de regio hebben patiënten in hun praktijk die kenmerken vertonen die passen bij het virus.
,,Huisartsen constateren signalen die wijzen op de aanwezigheid van het coronavirus’’, stelt een woordvoerder van de GGD. ,,Daar gaat een team naartoe die, voorzien van beschermende kleding, mensen gaat bemonsteren.’’ Daarbij wordt wat speeksel uit de mond genomen.
Veel telefoontjes
Tot dusverre is nog geen coronapatiënt in Gelderland opgedoken, maar op de uitslag van de bemonstering is het minimaal een dag wachten. Waar de GGD Gelderland-Zuid veel telefoontjes te verwerken krijgt van mensen en hulpverleners met vragen over het coronavirus, de GGD Gelderland-Midden wordt werkelijk overspoeld met telefoontjes over mogelijke besmettingen, vertelt een woordvoerster.
Ze benadrukt dat het vooralsnog gaat om geruchten. ,,En mocht iemand daadwerkelijk besmet zijn met het coronavirus, loopt de communicatie daarover via het RIVM. Vooralsnog is dat in ieder geval niet aan de orde.”
Volgens het RIVM is er een kans op het coronavirus als mensen koorts hebben met luchtwegklachten (hoesten of kortademigheid en de afgelopen twee weken in een land of regio zijn geweest met wijdverspreide verspreiding van het coronavirus. Ook contact met een patiënt met het nieuwe coronavirus is, in combinatie met de koorts en de luchtwegklachten, reden voor een verdenking.
https://www.gelderlander.(...)rop-wijzen~a411d317/
Ervan uitgaande dat je jong en gezond bent en dat je inderdaad immuun bent na besmetting, is dat idd wel een goede optie.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Als je er vanuit gaat dat je dat virus toch niet kan ontwijken, kan je hem het beste zo snel mogelijk meepakken. Dan zijn er in geval van nood vast nog wat bedden vrij. Of je moet als kluizenaar willen leven.
Komt wel.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:57 schreef Jane het volgende:
Straks weten we pas waar de Nederlandse brandhaarden zich bevinden als China er een negatief reisadvies voor uitvaardigt.
Maar onze minister wel lekker neerbuigend over Italië praten. Die zijn tenminste wel transparant, lul, zodat jij weet dat het noorden het grootste probleem heeft en jij er je beleid op zou kunnen aanpassen. Als je zou willen, natuurlijk.
Ik kan slecht tegen die betuttelende geheimzinnigheid. Je hoeft echt de namen van de patienten niet te noemen, maar aantallen per gemeente zou toch niet zo'n probleem moeten zijn.
Dan ben je wel een klootzak hoor. Wauw.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:56 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
De Duitse politie onderzoekt de verdwijning van 1200 mondmaskers uit een ziekenhuis in het Nedersaksische Sulingen. Ze zaten verpakt in twintig dozen die waren opgeslagen in een ruimte bij een operatiezaal.
De maskers waren bestemd voor medisch personeel dat in operatiezalen werkt. De waarde van zo'n masker is normaal gesproken maar een paar cent, maar mondmaskers zijn als gevolg van het nieuwe coronavirus inmiddels moeilijk te krijgen.
Daar doe ik niet meer aan. Voorheen wilde ik nog wel een kaasje meepakken. Ook de brood afdeling vind ik nu een risico. Van die verse broodjes die niemand natuurlijk met de tangen in het zakje stopt.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Hier in Coevorden zag ik net gratis hapjes in de supermarkt staan om uit te proberen. (Één of andere smeerbare salade op toastjes.)
Gewoon early adapter zijn. Net zo als mensen bij Bitcoin en zo.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:02 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Ervan uitgaande dat je jong en gezond bent en dat je inderdaad immuun bent na besmetting, is dat idd wel een goede optie.
Piek van besmettingen en overbelaste ziekenhuizen is wat lastiger te voorspellen. Nu ben je het nog wel voor ja.
Misschien moeten ze nog een tweede uitslag afwachten?quote:Op maandag 2 maart 2020 15:02 schreef Coeus het volgende:
Wat is de reden dat ze geen locaties van nieuwe besmettingen doorgeven? Ik zou het toch wel erg prettig vinden om te weten wanneer ik extra moet opletten.
Is er weer een persco over 30 min?quote:Op maandag 2 maart 2020 15:03 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Misschien moeten ze nog een tweede uitslag afwachten?
Anders horen we het over 30 min wel in de persco.
Man ik ben al blij als ik niet wereldvreemd ben.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:03 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Gewoon early adapter zijn. Net zo als mensen bij Bitcoin en zo.
Tot op bepaalde hoogte wel ja. En de vraag is daarnaast ook nog wat je met al je voorzorgsmaatregelen bereikt.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Liever dik (of vroeg) in de kist dan een feestje gemist?
quote:Helmondse die is besmet met coronavirus komt uit Stiphout
UPDATEHELMOND - Een 45-jarige vrouw uit Helmond is besmet geraakt met het coronavirus (COVID-19). Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft dat zondag na laboratoriumonderzoek vastgesteld.
Volgens een woordvoerder van de GGD gaat het ‘relatief goed’ met de vrouw, die in de wijk Stiphout woont. Zij moet 14 dagen lang thuis in isolatie blijven, samen met haar man en twee dochters. De meisjes van 8 en 10 jaar zitten in respectievelijk groep 4 en 7 van openbare basisschool De Lindt. Zij zijn voor zover bekend niet ziek, maar moeten volgens het protocol wel thuisblijven. ,,Zij worden vandaag getest, vanmiddag volgt de uitslag", meldt directeur-bestuurder Hans Fuchs.
Het gezin was vorige week in Lombardije (Noord-Italië), een door de RIVM aangeduid risicogebied. Zij kwam zaterdag van vakantie terug, voelde zich onderweg al niet goed en heeft na thuiskomst telefonisch contact opgenomen met de huisarts. De monsters die de GGD vervolgens heeft genomen zijn twee keer getoetst, meldt de gemeente Helmond in een brief aan de raad.
Contacten worden getest
De GGD Brabant-Zuidoost brengt in kaart met wie deze patiënt eventueel nog contact heeft gehad, voordat zij zondagavond in quarantaine ging. Contacten van de patiënt zullen door de GGD benaderd worden en moeten twee keer per dag hun temperatuur opnemen. Mochten zij klachten krijgen die passen bij het nieuwe coronavirus, dan worden zij ook in isolatie geplaatst en getest op het nieuwe coronavirus.
Er is geen link tussen deze patiënt en de eerder in Nederland gevonden gevallen, meldt de GGD in Helmond.
Geen advies om school te sluiten
De school heeft ervoor gekozen actief te communiceren, om er zo voor te zorgen dat er geen onnodige paniek ontstaat. Bestuurder Fuchs laat weten maandag nog een brief te sturen naar de ouders en/of verzorgers van kinderen die op De Lindt naar school gaan. Daarin staat onder andere dat de GGD op dit moment niet adviseert om de kinderen thuis te laten, de school te sluiten of elkaar niet meer aan te raken.
Fuchs: ,,We roepen de ouders op om hun eigen angst niet op de kinderen over te brengen. Voor zover we nu kunnen oordelen, heeft het gezin goed gehandeld door direct contact op te nemen met de huisarts. Daardoor lopen de andere kinderen minder risico.”
https://www.ed.nl/dossier(...)t-stiphout~aaa61498/
Verstandig.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:59 schreef maily het volgende:
[..]
Hema haalt alle proefschaaltjes weg vanwege corona
Aangezien herinfectie dodelijker is, zou ik me liever niet hossend in dat Spaanse feest gaan duiken die over 2 weken plaats gaat vinden.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:05 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Tot op bepaalde hoogte wel ja. En de vraag is daarnaast ook nog wat je met al je voorzorgsmaatregelen bereikt.
Tot op bepaalde hoogte wel ja. En de vraag is daarnaast ook nog wat je met al je voorzorgsmaatregelen bereikt.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Liever dik (of vroeg) in de kist dan een feestje gemist?
Ik heb ook geen bitcoins. Ook vanwege de onduidelijke risico's. Dan maar geen snel geld. Loop sowieso juist ook met alles achter.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:05 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Man ik ben al blij als ik niet wereldvreemd ben.
Hoebedoelu?quote:Op maandag 2 maart 2020 15:07 schreef Tengano het volgende:
Ben ik de enige die het gevoel krijgt ingesloten te worden?
Als hygiëne een ding voor je is moet je niet die tang gebruikenquote:Op maandag 2 maart 2020 15:03 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Daar doe ik niet meer aan. Voorheen wilde ik nog wel een kaasje meepakken. Ook de brood afdeling vind ik nu een risico. Van die verse broodjes die niemand natuurlijk met de tangen in het zakje stopt.
Oh komt er weer een persco? Waar?quote:Op maandag 2 maart 2020 15:03 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Misschien moeten ze nog een tweede uitslag afwachten?
Anders horen we het over 30 min wel in de persco.
Die besmettingshaarden komen steeds dichterbij.quote:
Je hoeft het niet op te zoeken inderdaad. Maar je hele leven er op aanpassen is het andere uiterste. Zou eigenlijk niet veel anders doen dan nu en hopen dat ik en anderen mazzel hebben.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Aangezien herinfectie dodelijker is, zou ik me liever niet hossend in dat Spaanse feest gaan duiken die over 2 weken plaats gaat vinden.
Je hoeft natuurlijk niet meteen met gasmaskers over straat te lopen en je verder op je zolderkamer opsluiten, maar een beetje een balans tussen voorzichtigheid en toch prettig leven kan volgens mij weinig kwaad.
Eerst een zakje pakken, daar je hand in doen en dan zo een broodje pakken.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Als hygiëne een ding voor je is moet je niet die tang gebruiken
Ik zit naast een gigantisch raam. dus nee.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:07 schreef Tengano het volgende:
O zo .... ja .... het is niet anders ....quote:Op maandag 2 maart 2020 15:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die besmettingshaarden komen steeds dichterbij.
Rekening houden met de situatie is direct het andere uiterste?quote:Op maandag 2 maart 2020 15:09 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Je hoeft het niet op te zoeken inderdaad. Maar je hele leven er op aanpassen is het andere uiterste. Zou eigenlijk niet veel anders doen dan nu en hopen dat ik en anderen mazzel hebben.
De vraag is natuurlijk ook of het uitmaakt.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:09 schreef Za het volgende:
Ik vermoed dat er in NL een grotere uitbraak is dan in Italië, puur vanwege maatregelen die uitbleven waar elk ander land zich wel aan hield.
Ga er maar vanuit dat je extra op moet letten op het moment dat je de deur achter je dichttrekt.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:02 schreef Coeus het volgende:
Wat is de reden dat ze geen locaties van nieuwe besmettingen doorgeven? Ik zou het toch wel erg prettig vinden om te weten wanneer ik extra moet opletten.
Voor zoveel mensen lijkt alles wel gewoon uit zwart of wit te bestaan. Tussenvormen zijn er niet.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Rekening houden met de situatie is direct het andere uiterste?
And so it goes.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:07 schreef Tengano het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sinds ik gehoord heb dat die tang maar 1 keer per dag schoongemaakt wordt bij de Albert Heijn ben ik meer bang voor de tang dan voor het feit dat het broodje misschien getoucheerd zou kunnen zijn door iemand.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:03 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Daar doe ik niet meer aan. Voorheen wilde ik nog wel een kaasje meepakken. Ook de brood afdeling vind ik nu een risico. Van die verse broodjes die niemand natuurlijk met de tangen in het zakje stopt.
Ja deze verwachtte ik al. Maar ik wil simpelweg weten wáár de besmettingen zijn. Dat wordt in andere landen toch ook gemeld? Waarom zou de rivm dat niet doen?quote:Op maandag 2 maart 2020 15:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat je extra op moet letten op het moment dat je de deur achter je dichttrekt.
Lijkt of ze daar opgeven en vooral de mensen nu rustig willen houden want veel mensen kijk naar die races.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:10 schreef Kyran het volgende:
Gewoon wielerrondes door laten gaan ook he .... In Italië zijn ze ook lekker bezig.
Of met een zakje om je hand.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Als hygiëne een ding voor je is moet je niet die tang gebruiken
Vind het al een wonder dat ze het schoonmaken.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:13 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Sinds ik gehoord heb dat die tang maar 1 keer per dag schoongemaakt wordt bij de Albert Heijn ben ik meer bang voor de tang dan voor het feit dat het broodje misschien getoucheerd zou kunnen zijn door iemand.
quote:Op maandag 2 maart 2020 15:11 schreef -Straw- het volgende:
[..]
And so it goes.
Misschien heb je wat aan deze wijsheid van Mark Manson:Die mag wel in de OPSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Tja, ik kan ook tot geen andere conclusie komen. De testcriteria, hoewel iets verruimd, zijn ook nog steeds zo streng dat er maar een heel beperkt aantal gevallen gevonden wordt.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:09 schreef Za het volgende:
Ik vermoed dat er in NL een grotere uitbraak is dan in Italië, puur vanwege maatregelen die uitbleven waar elk ander land zich wel aan hield.
Wat heb je aan die info? Dan weet je waar mensen in quarantaine zitten. Je weet volgende week pas waar je deze week beter niet had kunnen zijn.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:13 schreef Coeus het volgende:
[..]
Ja deze verwachtte ik al. Maar ik wil simpelweg weten wáár de besmettingen zijn. Dat wordt in andere landen toch ook gemeld? Waarom zou de rivm dat niet doen?
Natuurlijk maakt het uit.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
De vraag is natuurlijk ook of het uitmaakt.
quote:Op maandag 2 maart 2020 15:11 schreef -Straw- het volgende:
[..]
And so it goes.
Misschien heb je wat aan deze wijsheid van Mark Manson:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Natuurlijk heb je gelijk. Maar ik verwacht voorlopig niet dat héél NL er vol mee zit en daarnaast wil ik het simpelweg weten.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:14 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wat heb je aan die info? Dan weet je waar mensen in quarantaine zitten. Je weet volgende week pas waar je deze week beter niet had kunnen zijn.
Laten we de OP niet te lang maken, ik krijg er nu al RSI van en volgens de RIVM kan dat nooit een bijwerking van het Coronavirus zijn.quote:
quote:Ook twee corona-besmettingen in de gemeente Utrecht
UTRECHT - In Utrecht zijn twee coronabesmettingen geconstateerd, meldt de GGD.
Het betreft een stel dat inmiddels in zogenaamde 'thuisisolatie' is geplaatst. Het is de derde besmetting in de provincie Utrecht. Eerder vandaag werd bekend dat een man uit Houten is besmet.
De gemeente Utrecht kan verder nog niets melden over de besmetting.
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/2024856/
@Zipportal @Tjacka @Tenganoquote:15. Persoon U1, een stel met patient 16 uit de gemeente Utrecht, terug van een reis naar Noord-Italië
16. Persoon U2, een stel met patient 15 uit de gemeente Utrecht, terug van een reis naar Noord-Italië
Mja gewoon testen beperkt houden, dan lijkt het alsnog weinig besmettingen. Hebben we straks mss alleen schijnbaar wat hoger % doden. NL overheid niet vies van een doofpotjequote:Op maandag 2 maart 2020 15:14 schreef Jane het volgende:
[..]
Tja, ik kan ook tot geen andere conclusie komen. De testcriteria, hoewel iets verruimd, zijn ook nog steeds zo streng dat er maar een heel beperkt aantal gevallen gevonden wordt.
Ik vraag me af of NL daar uiteindelijk ook niet heel veel kritiek uit het buitenland over zal krijgen. Uiteraard pas als blijkt dat hier een epidemie woekert die niemand in de gaten had. Als je ziet hoe China en Italie ervan langs krijgen...
Lekker nuttig ook, dan vliegen Chinezen/Italianen via een ander land om.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:14 schreef Za het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt het uit.
5 februari:
Italy has stopped all flights between the country and China, as well as the Chinese cities of Hong Kong and Macau and Chinese-claimed Taiwan to stop the spread of the virus.
Nederland heeft deze maatregel nooit genomen, los van KLM vluchten op een gegeven moment, de rest vliegt nog steeds in.
Ook de wereldwijde protocollen voor repatrianten lapten ze aan hun laars.
Er was al weken geleden kritiek op het Nederlandse beleid door de minister van Volksgezondheid van Duitsland.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:14 schreef Jane het volgende:
Tja, ik kan ook tot geen andere conclusie komen. De testcriteria, hoewel iets verruimd, zijn ook nog steeds zo streng dat er maar een heel beperkt aantal gevallen gevonden worden.
Ik vraag me af of NL daar uiteindelijk ook niet heel veel kritiek uit het buitenland over zal krijgen. Uiteraard pas als blijkt dat hier een epidemie woekert die niemand in de gaten had. Als je ziet hoe China en Italie ervan langs krijgen...
zeer terechte klacht.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:16 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Laten we de OP niet te lang maken, ik krijg er nu al RSI van en volgens de RIVM kan dat nooit een bijwerking van het Coronavirus zijn.
Inderdaad, maximale maatregelen werken hooguit als vertraging.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk ook of het uitmaakt.
Of ze blijven thuis.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:19 schreef speknek het volgende:
Lekker nuttig ook, dan vliegen Chinezen/Italianen via een ander land om.
Ik koop altijd van die broodjes die je zelf in de oven moet flikkeren. Dan zijn de bacteriën wel dood.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:03 schreef -Straw- het volgende:
[..]
"Teveel werk"twitter:czhuijgen twitterde op maandag 02-03-2020 om 15:19:47@BurgersJessy Het @rivm gaat vanaf nu dagelijks een update geven. De woonplaats van de nieuwe patiënten zijn niet bekendgemaakt. 'Het aantal gevallen loopt op. Daarmee wordt het teveel om dit van iedere patiënt afzonderlijk bekend te maken', aldus @rivmhttps://t.co/DeqQ1y4xZ1 reageer retweet
Ja daar dacht ik ook aan. Voordeel zou dan kunnen zijn dat je meer capaciteit hebt.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:20 schreef BertV het volgende:
[..]
Inderdaad, maximale maatregelen werken hooguit als vertraging.
Had ik er gelijk ingezet; was een grapjequote:Op maandag 2 maart 2020 15:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ja, de man uit Houten,
Niet de twee uit de gemeente Utrecht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |